Bron: FOK!quote:Het is zaak om voor 10 augustus nog even bier, chips en misschien popcorn te scoren bij de lokale supermarkt. In navolging van de zogenoemde 'ISIS-mars' in Den Haag, is er nu een groep Hagenezen (of zijn het Hagenaars?) die een Anti-Isismars gaan houden.
Veel Hagenezen zijn namelijk verbolgen over het feit dat in hun stad rechts-radicale moslimgekkies zoveel ruimte krijgen om hun volkomen bezopen denkbeelden te propageren. De groep wil 10 augustus in de Schilderswijk duidelijk maken dat de 'Sharia-driehoek' nog steeds gewoon Nederlands grondgebied is, waar de Nederlandse wet geldt. En datdiscriminerende en xenofobische regeltjes zoals ze ooit door een schizofrene profeet bedacht zijn, daar geen enkele invloed horen te hebben. Tevens is de groep niet te spreken over de houding van Burgervader van Aertsen, die geen kwaad zag in een demonstratie waarin oproepen werden gedaan tot genocide en de antisemitische uitlatingen niet van de lucht waren.
"Het is tijd dat autochtone Nederlanders hun stem laten horen", aldus iniatiefnemer Patrick Schouten. "Er wordt radicale moslims niets in de weg gelegd om hun haat te kunnen propageren."
Om de oproep lekker breed uit te dragen, heeft Schouten een Facebookpagina aangemaakt met de klinkende naam 'Pro Patria'. Naar verluidt zijn er tot nu toe 200 tot 300 aanmeldingen. Een deel hiervan bestaat uit aanhang van ADO Den Haag, een club waar ook meer dan eens antisemitische spreekkoren ten horen gebracht zijn.
Okee, blijkbaar moet dit bij onze Nederlandse moslimbroeders dan ook nog indalen...quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:48 schreef erodome het volgende:
[..]
https://www.middleeastmon(...)iphate-null-and-void
http://www.thejakartaglob(...)l-issues-fatwa-isis/
Zo, dit al zonder er moeite voor te doen....
Je weet dat het iran was die die fatwa tegen rushdie de wereld in gooide? Ga je nu ook beweren dat iran niets tegen isis doet?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Moedig van hem idd. Maar daarom toch des te noodzakelijker voor de gematigde moslims ten onzent, om een demonstratie te houden hier, om die moslims die daar dreigen te worden uitgemoord te steunen?
Ik zie dus alleen die Koerden anti-Isis demonstratie, en die is direct gelinkt aan het feit dat die Koeridische deelstaat onder vuur ligt door Isis.
Ik zie dus ook geen algehele fatwah tegen Isis, zoals toen tegen Rushdie, alleen nu terecht.
Misschien vragen aan onze regering om die moslims daar steun te leveren?
Ja, VS kan nu weer de kastanjes uit het vuur halen voor veel moslims, maar veel dankbaarheid zal dat niet oogsten voor grote satan VS...
Nee, dat is al ingedaald. De steun voor isis is niet breed gedragen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, blijkbaar moet dit bij onze Nederlandse moslimbroeders dan ook nog indalen...
Waarom is het tuig?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Slayage het volgende:
"wij zijn nederland, wij zijn nederland" roepen ze in de schilderswijkdat tuig moet blij zijn dat ze de wijk nog levend hebben kunnen verlaten
![]()
http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort
Nee, lees de Wikipedia pagina ze ontstonden als 'verzet' tegen Amerikaanse troepen in Irak. Al vanaf het begin was hun ideologie duidelijk. Ook alleen hun 'verzet' steunen is walgelijk gezien Assad en Maliki vele malen beter zijn dan ISIS.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef erodome het volgende: [..] Isis is begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde, eerst tegen maliki en daarna tegen assad. Mensen steunde toen isis omdat ze dat verzet deden, toen duidelijk werd dat isis ook daar stevig van leer trok verloren ze al heel wat steun, alhoewel mensen tegen maliki en assad bleven. Toen ze het kalifaat uitriepen hebben ze hun kaarten verspeeld onder de meeste moslims, toen werd goedpraterij en propaganda geroep niet meer geaccepteerd en nu komt de meeste anti isis propaganda uit de islamitische wereld.
nazis/fascisten/racisten daaromquote:
Ik vind dit een zeer vreemde opmerking. Kun je misschien wat meer uitleggen wat je bedoelt?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Slayage het volgende:
"wij zijn nederland, wij zijn nederland" roepen ze in de schilderswijkdat tuig moet blij zijn dat ze de wijk nog levend hebben kunnen verlaten
![]()
Hoe kom jij erbij dat het een nazi-demonstratie was?quote:
De vijand van mijn vijand is mijn vriend.quote:
Het gaat om de fatwah.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Je weet dat het iran was die die fatwa tegen rushdie de wereld in gooide? Ga je nu ook beweren dat iran niets tegen isis doet?
tatas komen in de schilderswijk beweren dat zij nederland zijn, suggererend dat de wijk niet nederland isquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik vind dit een zeer vreemde opmerking. Kun je misschien wat meer uitleggen wat je bedoelt?
Veel ISIS aanhangers zitten hier zeg.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Slayage het volgende:
![]()
was op voorhand al duidelijk, maar ze hebben het bewezen vanmiddagquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef Drxx het volgende:
[..]
Hoe kom jij erbij dat het een nazi-demonstratie was?
Geen zorgen, vijandelijke FOK! usernames worden bewaard voor bijltjesdagquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Veel ISIS aanhangers zitten hier zeg.
ik heb er geen gespot nog in dit topicquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Veel ISIS aanhangers zitten hier zeg.
Het is mijn stijl ook niet, maar het waren volgens mij geen nazi's.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
was op voorhand al duidelijk, maar ze hebben het bewezen vanmiddag
Dan als splintergroepje tegen amerika, ook dat vind ik helemaal best. Maar dat is heel wat anders dan de uitroepers van het kalifaat en afslachters van alle andersdenkenden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, lees de Wikipedia pagina ze ontstonden als 'verzet' tegen Amerikaanse troepen in Irak. Al vanaf het begin was hun ideologie duidelijk. Ook alleen hun 'verzet' steunen is walgelijk gezien Assad en Maliki vele malen beter zijn dan ISIS.
Niet het meest sociale volk in dat filmpje, samen met moslims toch wel de laagste van de laagste klassequote:Op zondag 10 augustus 2014 19:50 schreef Slayage het volgende:
![]()
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat om de fatwah.
Maakt een moslim geen reet uit van wie, moslims zijn allemaal broeders van elkaar door de oemma.
Overigens ik weet niet precies of wat je eerder postte precies onder de noemer fatwah geplaatst kan worden, daarbij heeft meneer het erover dat het allemaal een grote samenzwering is.... van wat werd niet duidelijk. Van de Joden misschien?
Ze demonstreren in een gebied dat zeer kortgeleden door inwoners van desbetreffend gebied tot onderdeel van het Islamitische Staat werd uitgeroepen. Dan is het toch logisch dat ze zeggen dat het nog steeds Nederland is?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
tatas komen in de schilderswijk beweren dat zij nederland zijn, suggererend dat de wijk niet nederland is
Lekker generaliserend weer...quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef babipangang het volgende:
[..]
Niet het meest sociale volk in dat filmpje, samen met moslims toch wel de laagste van de laagste klasse
Heb er al 2 gespot in dit deel en het vorige, jij bent er een van gezien je zegt dat anti-ISIS mensen tuig zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
ik heb er geen gespot nog in dit topic
Wáár dan? En op voorhand werd juist gezegd dat het een anti-ISIS-demonstratie zou worden, anti-Jihad, en dat is het ook geworden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
was op voorhand al duidelijk, maar ze hebben het bewezen vanmiddag
Isis is ook niet begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde tegen Maliki. Ze is een afsplitsing van Al Qaida, ontstaan tijdens de burgeroorlog in Syrië. Ze maakten gebruik van onvrede van soenni clans in aangrenzende Irak om hun scoop te verbreden. Omdat de VS geen wapens leverde aan gematigd verzet tegen Assad, kon een groepering als Isis in Syrië en daarbuiten, momentum verkrijgen. De rest is geschiedenis.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:52 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, lees de Wikipedia pagina ze ontstonden als 'verzet' tegen Amerikaanse troepen in Irak. Al vanaf het begin was hun ideologie duidelijk. Ook alleen hun 'verzet' steunen is walgelijk gezien Assad en Maliki vele malen beter zijn dan ISIS.
Tuurlijk, alle moslims zijn grote homogene groep die overal exact hetzelfde over denken...quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het gaat om de fatwah.
Maakt een moslim geen reet uit van wie, moslims zijn allemaal broeders van elkaar door de oemma.
Overigens ik weet niet precies of wat je eerder postte precies onder de noemer fatwah geplaatst kan worden, daarbij heeft meneer het erover dat het allemaal een grote samenzwering is.... van wat werd niet duidelijk. Van de Joden misschien?
soort zoekt soort zou ik zeggen een paar randdebielen in de schilderswijk roepen iets en een paar randdebielen komen erop afquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ze demonstreren in een gebied dat zeer kortgeleden door inwoners van desbetreffend gebied tot onderdeel van het Islamitische Staat werd uitgeroepen. Dan is het toch logisch dat ze zeggen dat het nog steeds Nederland is?
Ik begrijp jouw hetze tegen wat er geroepen wordt echt totaal niet... Gebruik die woede liever tegen die ISIS-randdebielen, zij proberen een kloof te creëren tussen Nederlanders.
Je hebt je eigen gequote filmpje niet gezien?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef erodome het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je hebt toch zelf ook wel door dat je echt heel dom blaat he?
Oh ja natuurlijk. Jij steunde ISISquote:
Vraag het anders aan Rushdie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tuurlijk, alle moslims zijn grote homogene groep die overal exact hetzelfde over denken...
dan zou ik mezelf ook tuig noemen als dat zo zou zijnquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:58 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Heb er al 2 gespot in dit deel en het vorige, jij bent er een van gezien je zegt dat anti-ISIS mensen tuig zijn.
Vraag maar hoe hij jaren lang ondergedoken heeft gezeten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... dus ALLE moslims willen Rushdie dood hebben...?
Jawel, maar aangezien de oerdomme opmerking dat het niet uitmaakt waar een fatwa vandaan komt voor moslims had ik geen zin meer er verder over te gaan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt je eigen gequote filmpje niet gezien?.
Het ontgaat mij nog steeds waarom jij deze anti-ISIS-demonstranten afschildert als nazi's... "Wij zijn Nederland" en "geen jihad in onze straat" zijn toch hartstikke normale leuzen tegen een groep mensen die zogenaamd een Islamitische Staat hebben uitgeroepen? Duidelijk maken dat zulke sentimenten niet welkom zijn in Nederland. Niets nazistisch aan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
soort zoekt soort zou ik zeggen een paar randdebielen in de schilderswijk roepen iets en een paar randdebielen komen erop af
dat is hoe ik het zie
wie een kloof probeert te creeeren tussen nederlanders is me duidelijk, namelijk de randdebielen!!!
Nee, ook aan jou: lees de Wikipedia pagina:quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:00 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Isis is ook niet begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde tegen Maliki. Ze is een afsplitsing van Al Qaida, ontstaan tijdens de burgeroorlog in Syrië. Ze maakten gebruik van onvrede van soenni clans in aangrenzende Irak om hun scoop te verbreden. Omdat de VS geen wapens leverde aan gematigd verzet tegen Assad, kon een groepering als Isis in Syrië en daarbuiten, momentum verkrijgen. De rest is geschiedenis.
Ik stel de vraag nog een keer: ALLE moslims willen Rushdie dood hebben?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:04 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Vraag maar hoe hij jaren lang ondergedoken heeft gezeten.
Ik denk dat je een fatwah voor Isis indien soenni en sji een beetje coördineren, geheel denkend kunt maken.
Alleen tegen de Nederlanders he, tegen de moslims durven ze nietquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:00 schreef babipangang het volgende:
Het optreden van de politie/ME is trouwens ook niet goed te praten, wat een stelletje opgefokte types zitten er daar tussen, denken ook dat ze alles maar kunnen flikken
heb jij dat filmpje niet gezien dat deze naties "wij zijn nederland" riepen tegen mensen in een thee huisje???quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Drxx het volgende:
[..]
Het ontgaat mij nog steeds waarom jij deze anti-ISIS-demonstranten afschildert als nazi's... "Wij zijn Nederland" en "geen jihad in onze straat" zijn toch hartstikke normale leuzen tegen een groep mensen die zogenaamd een Islamitische Staat hebben uitgeroepen? Duidelijk maken dat zulke sentimenten niet welkom zijn in Nederland. Niets nazistisch aan.
Nope. Er zijn meer dan 50 landen waar moslims de meerderheid vormen, en ze beschikken dus ook over minstens 50 inlichtingendiensten en andere veiligheidsdiensten. Als alle moslims Rushdie dood willen hebben, dan kan niemand hem beschermen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Yi-Long het volgende:
Ik stel de vraag nog een keer: ALLE moslims willen Rushdie dood hebben?
Het 1 sluit het ander niet uit, ja veel westerlingen, maar wel begonnen in Syrië.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, ook aan jou: lees de Wikipedia pagina:
http://en.m.wikipedia.org(...)_Iraq_and_the_Levant
Onzin, bijna alle ISIS strijders in Syrië komen niet uit Syrië zelf maar uit het buitenland via de grens die de Turkse dictator heeft open gezet.
Zelfs met Amerikaanse bombardementen had ISIS veel macht gehad, zie het huidige Libië.
Nee, dat heb ik gemist. Kun je het linken?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb jij dat filmpje niet gezien dat deze naties "wij zijn nederland" riepen tegen mensen in een thee huisje???
die mensen in die thee huis zaten met isis vlaggen te zwaaien zeker
twitter:Atak1982 twitterde op zondag 10-08-2014 om 20:08:31Radicaal-rechtse beweging #propatria (Voor het Vaderland) protesteert tegen radicaal-rechtse beweging ISIS...Für Führer, Volk und VATERLAND reageer retweet
Ja, hoor, best wel, want de fatwah is opgeheven en Rushdie leeft nog steeds.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nope. Er zijn meer dan 50 landen waar moslims de meerderheid vormen, en ze beschikken dus ook over minstens 50 inlichtingendiensten en andere veiligheidsdiensten. Als alle moslims Rushdie dood willen hebben, dan kan niemand hem beschermen.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Drxx het volgende:
Het ontgaat mij nog steeds waarom jij deze anti-ISIS-demonstranten afschildert als nazi's... "Wij zijn Nederland" en "geen jihad in onze straat" zijn toch hartstikke normale leuzen tegen een groep mensen die zogenaamd een Islamitische Staat hebben uitgeroepen? Duidelijk maken dat zulke sentimenten niet welkom zijn in Nederland. Niets nazistisch aan.
twitter:fverhoef twitterde op zondag 10-08-2014 om 15:46:54De politie ziet de leider van Identitair Verzet als de organisator van de demo. Die rechts-radicale roep zit er dus achter #propatria reageer retweet
Wat is er mis met de tekst "Wij zijn Nederland" dat roept niet op tot geweld of haat. Het zijn 3 vrij normale veel uitgesproken woorden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
heb jij dat filmpje niet gezien dat deze naties "wij zijn nederland" riepen tegen mensen in een thee huisje???
die mensen in die thee huis zaten met isis vlaggen te zwaaien zeker
eerste filmpje 00:40quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nee, dat heb ik gemist. Kun je het linken?
Ik keek hier en hier, en daar zie ik ze niets verkeerds doen.
quote:Sheikh al-cAbbaad over ISIS
Gezien het feit dat de ontwikkelingen rondom ISIS de gemoederen tot op heden nog steeds bezighouden, heeft een van de grootste hedendaagse geleerden, namelijk Sheikh cAbdoel-Moehsin al-cAbbaad, een artikel geschreven met daarin een hoop verduidelijkingen omtrent ISIS en haar praktijken. In dit artikel zullen wij de belangrijkste bevindingen met jullie delen.
De meest gruwelijke manier van doden
Nadat de Sheikh in het artikel het ontstaan van deze groep aan het licht brengt, spreekt hij duidelijk over het feit dat deze groep de pijlen voornamelijk richt op Ahl us-Soennah en hen op de meest barbaarse wijze doodt. Zo zegt de Sheikh: "En nadat de oorlog in Syrië tussen het regime en de verschillende strijdgroepen een poos duurde, zijn de leden van deze groep begonnen met het doden van Ahl us-Soennah. Zo staan zij er bekend om dat zij voornamelijk doden met messen, wat de meest gruwelijke wijze is waarop een persoon gedood kan worden."
Aboe Bakr al-Baghdaadie
Ook spreekt de Sheikh in het artikel over de leider van deze groep, een persoon genaamd Aboe Bakr al-Baghdaadie: "En hun leider, genaamd Aboe Bakr al-Baghdaadie, heeft in een moskee in Mosul een vrijdagpreek gehouden, waarin hij onder andere heeft gezegd: "Ik ben als leider over jullie aangesteld, maar zeker niet de beste onder jullie."
Hij heeft hier absoluut de waarheid gesproken. Als hij namelijk heeft bevolen, of toestemming heeft gegeven of (op z'n minst) kennis heeft gehad van het feit dat anderen worden gedood met messen, dan behoort hij ongetwijfeld tot de meest verdorven mensen. De Profeet (vrede zij met hem) zegt: “Wie uitnodigt naar Leiding, hem komt dezelfde beloning toe als degene die hem daarin volgt, zonder dat daarbij diens beloning verminderd wordt. En wie uitnodigt naar dwaling, hem komt dezelfde zonde toe als degene die hem daarin volgt, zonder dat daarbij diens zonde verminderd wordt.”
(Moeslim)
De 'gepassioneerde' jongeren
Tevens spreekt de Sheikh in het artikel zijn zorgen uit over de jongeren die met elke wind meewaaien en gauw onder de indruk raken van iedere schreeuwlelijk. De Sheikh zegt hierover: "Het is betreurenswaardig om te zien dat enkele jongeren in Saudi-Arabië de fitna van dit vermeende kalifaatschap met open armen hebben ontvangen en hiervan onder de indruk zijn geraakt. Zo zijn deze jongeren enorm verheugd geraakt na het uitroepen van dit kalifaatschap en hebben zij hun blijdschap openbaar gemaakt. Echter is deze vreugde niets anders dan de vreugde van een dorstige persoon bij het zien van een fata morgana. Zo is er zelfs een enkeling die beweert hier vandaan de eed te hebben afgelegd aan deze onbekende Kalief. Wat voor goedheid wordt er verwacht van een groep die moslims verkettert en anderen doodt op de meest afschuwelijke wijze?
Deze jongeren dienen dus op te passen dat zij niet achter elke schreeuwende schapenhoeder hollen. Zij dienen hun handelen altijd in toom te houden middels dat wat Allah en Zijn Boodschapper hebben voorgeschreven. Op deze wijze zal men redding kennen in zowel het wereldse als het Hiernamaals. Tevens dienen zij hierbij te allen tijde terug te keren naar de geleerden."
Aansluiting bij ISIS is vernietigend
Tot slot geeft de Sheikh een vaderlijk advies aan degenen die erover nadenken om zich aan te sluiten bij deze groep. Hij zegt: "De jongeren die achter de leider van deze groep hollen, dienen bij zichzelf te rade te gaan en terug te keren naar het rechte Pad. Niemand dient het daarom in zijn hoofd te halen om zich bij deze groep aan te sluiten. Dit zou namelijk als gevolg kunnen hebben dat men dit leven verlaat met een bomgordel om zijn middel of anders een mes waarmee hij een bloedbad heeft aangericht. En dit laatste behoort tot één van de specifieke kenmerken van deze groep."
Moge Allah de Sheikh belonen voor zijn gouden woorden en de harten van onze jongeren openen voor het accepteren van de waarheid.
Team al-Yaqeen
7 augustus 2014
Er bestond de morele plicht om Rushdie te doden, hoe de individuele moslim hierop reageerde is wrs onduidelijk. Inmiddels is die fatwah opgeheven.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:05 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik stel de vraag nog een keer: ALLE moslims willen Rushdie dood hebben?
Het ging vandaag duidelijk mis omdat die ISIS malloten de, daarvoor vreedzame, demonstratie onmogelijk maakte door oa stenen naar demonstranten en politie te gooien.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:10 schreef Charismatisch het volgende:
Er zijn al meerdere vreedzame anti-IS-demonstraties geweest in Den Haag. Vandaag ging het duidelijk mis omdat de demonstratie door extreemrechtse kneuzen was georganiseerd met het doel om alle moslims en allochtonen te provoceren.
Bedankt. Ik begrijp dat jij bekend bent met deze straat? Want ik zie ze niet voor een koffiehuis staan maar gewoon op straat bij een stel verkeerslichten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
eerste filmpje 00:40
Fact.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het ging vandaag duidelijk mis omdat die ISIS malloten de, daarvoor vreedzame, demonstratie onmogelijk maakte door oa stenen naar demonstranten en politie te gooien.
Nou zie ik meer dan 4 regels staan, dus ik betwijfel dat veel FOK!ers het zuillen lezen, maar waar haal jij het idee vandaan dat diegenen die een poging doen, het ook zullen begrijpen? Ben je nieuw hier?quote:
Er is net aan je getoond dat dat allang is gebeurd!!!! Wereldwijd, verschillende fatwas en overal openbare afkeuring.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er bestond de morele plicht om Rushdie te doden, hoe de individuele moslim hierop reageerde is wrs onduidelijk. Inmiddels is die fatwah opgeheven.
Mooi gebaar aan de moslim slachtoffers zou het zijn om een fatwah tegen Isis uit te vaardigen en die opgewonden standjes zien demonstreren tegen Isis ipv voor Isis, daar op de hoefkade.
Het Iraq topic is de beste plek voor deze discussie, aangezien dit topic gaat over de anti ISIS demonstratie.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:16 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Nou zie ik meer dan 4 regels staan, dus ik betwijfel dat veel FOK!ers het zuillen lezen, maar waar haal jij het idee vandaan dat diegenen die een poging doen, het ook zullen begrijpen? Ben je nieuw hier?
Omdat die opgefokte gastjes geen anti islam demonstratie met extreem rechts gezeik wilde bedoel je?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het ging vandaag duidelijk mis omdat die ISIS malloten de, daarvoor vreedzame, demonstratie onmogelijk maakte door oa stenen naar demonstranten en politie te gooien.
Het is vrij duidelijk hoe de overgrote meerderheid van de moslims daarop reageerde, namelijk met een massaal schouderophalen, wat zo'n beetje de universele reactie is op een idioot die gekke dingen roept.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Er bestond de morele plicht om Rushdie te doden, hoe de individuele moslim hierop reageerde is wrs onduidelijk. Inmiddels is die fatwah opgeheven.
Nee, in het eerste filmpje (http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort ) zie je op 1:45 dat undercovers een van die Pro Patria gasten een busjes in duwenquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef Specularium het volgende:
Zijn er nou alleen tegendemonstranten opgepakt?
En de sympanthisanten van isis in nederland, er wordt gezegd dat "moslims" het niet afkeuren, wat dus aangetoond niet waar is. Dat stukje komt van as-Soennah, niet de kleinste moslim-organisatie in nederland, dit is de verklaring die zij aan hun leden geven over isis.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Het Iraq topic is de beste plek voor deze discussie, aangezien dit topic gaat over de anti ISIS demonstratie.
Je hebt niets aangetoond, een meneer die oproept te strijden tegen Isis, je land te verdedigen en met geheven hoofd dood te gaan, omdat het een samenzwering is (van wat voor makelij is onduidelijk).quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is net aan je getoond dat dat allang is gebeurd!!!! Wereldwijd, verschillende fatwas en overal openbare afkeuring.
Het is niet redelijk stil, het is alles behalve stil.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je hebt niets aangetoond, een meneer die oproept te strijden tegen Isis, je land te verdedigen en met geheven hoofd dood te gaan, omdat het een samenzwering is (van wat voor makelij is onduidelijk).
En verder is het redelijk stil aan het moslim front ten onzent, behalve de Koerden, die zelf in de frontlinie liggen.
Verder zijn er redelijk wat Syriëgangers en god weet hoeveel Isis-gangers, maar een massaal protest tegen Isis, van onze lieve moslimbroeders ten onzent??? Ja, we kunnen nu van alles lezen over de zogenaamde slag bij de hoefkade en dat de Schilderswijk een Islamitische staat is....
Of denk je toch dat die lieve moslims allemaal het slachtoffer zijn toch?
Nee, het is niet stil, op het pro-Isis front idd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet redelijk stil, het is alles behalve stil.
Maar goed, het maakt jou niet uit wat men je laat zien, jouw blinddoek zit stevig.
Aantoonbare onzin.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:21 schreef Ryan3 het volgende:
En verder is het redelijk stil aan het moslim front ten onzent
Dat demonstreren stelt ook niets meer voor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:19 schreef Bucketlist het volgende:
[..]
Nee, in het eerste filmpje (http://www.regio15.nl/act(...)patria-demo-ingekort ) zie je op 1:45 dat undercovers een van die Pro Patria gasten een busjes in duwen
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:24 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat demonstreren stelt ook niets meer voor.
Deden we in de jaren 80 toch een stuk beter.
bij 0040 is een thee huisje, bij dat stoplicht kom je bij wat in den haag bekend staat als "tanger" genoemd naar de supermarkt met dezelfde naamquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:15 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bedankt. Ik begrijp dat jij bekend bent met deze straat? Want ik zie ze niet voor een koffiehuis staan maar gewoon op straat bij een stel verkeerslichten.
00:32, even snel je abs laten zien aan de cameraquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:20 schreef maryen65 het volgende:
Hier zijn beelden dat het schilderswijktuig de boel aan het ophitsen was
http://www.telegraaf.nl/t(...)demonstranten__.html
Zes ISIS boys opgepakt en er volgen er meer. Maar ook 1 kaalkopje zoals in dat filmpje met die undercoveragent te zien was.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef Specularium het volgende:
beiden kan je ook zien in dat filmpje van regio 15quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:17 schreef Specularium het volgende:
Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie op de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.quote:
Bedankt voor je uitleg.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
bij 0040 is een thee huisje, bij dat stoplicht kom je bij wat in den haag bekend staat als "tanger" genoemd naar de supermarkt met dezelfde naam
ben daaro opgegroeid, één keer zelfs bekogeld met een gipsplaat tijdens mijn werk in de handhaving, dus ben best bekend en wist dat dit nooit goed zou komen dat stukje waar de demonstranten werden opgewacht is geen fijne plek burger voor burgers, geen fijne plek voor handhavers, maar zeer zeker geen veilige plek voor mensen die roepen dat zij nederland zijn met de prinsenvlag zwaaien met een kaal hoofd met bomberjacks en badges met de nederlandse vlag lopen, met tshirts lopen met stop de islamisering met een foto van een moskee en een streep er doorheen
deze demo had nooit op deze manier georganiseerd mogen worden, maar ik denk dat van aartsen wel toestemming moest geven om politieke redenen, terwijl de politie hem heeft afgeraden om dit daar toe te staan
http://www.breitbart.com/(...)SIS-Rally-in-Baghdadquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, het is niet stil, op het pro-Isis front idd.
Wat dacht je van het recht op demonstratie?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:26 schreef Slayage het volgende:
[..]
deze demo had nooit op deze manier georganiseerd mogen worden, maar ik denk dat van aartsen wel toestemming moest geven om politieke redenen, terwijl de politie hem heeft afgeraden om dit daar toe te staan
http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5579370.htmlquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.
Maar goed, worden er inzamelingsacties gehouden dan voor de moslims, Christenen, Yezidi's en Koerden door de moskeeën hier? Kan hoor, heb alleen zo iets niet gelezen nog.
Een aalmoes, voor die arme moslims in het MO, van de rijke Nederlandse moslims?
Daarnaast hield de politie het prima in bedwang en in de gaten. Niets van lof voor het optreden van de ME en politie vandaag. Helaas moest een andere groep met stenen gaan gooien en geweld uitlokken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef Drxx het volgende:
[..]
Bedankt voor je uitleg.
Ik vind niet dat dit voldoende bewijs is om te zeggen dat een stel nazi's staan te schreeuwen voor een theehuis en dús wel sinistere bedoelingen hebben. We zien namelijk heel weinig van de omgeving, kan het niet zo zijn dat ze bij dat theehuis provocerende mensen zijn tegengekomen? Hoeft niet in het theehuis zelf te zijn, kan ook op straat zijn. Nogmaals, ik ken de omgeving niet dus ik moet het hebben van wat ik zie.
Zijn al 2 demonstratie's van de koerden tegen isis. En hulp aan armeren staat zelfs als geloofszuil, dus tja...quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, hoor, of je moet de verschillende demonstraties tegen Israël bedoelen en één demonstratie van Koerden tegen Isis? En dan de pro-Isis demonstratie op de Hoefkade, maar die is dan per defintie niet anti-Isis.
Maar goed, worden er inzamelingsacties gehouden dan voor de moslims, Christenen, Yezidi's en Koerden door de moskeeën hier? Kan hoor, heb alleen zoiets niet gelezen nog.
Een aalmoes, voor die arme moslims in het MO, van de rijke Nederlandse moslims?
Allah weten.
Enoch Powell.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
Eindelijk de rassenrellen die Wilders wenst.
Maar goed.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:30 schreef erodome het volgende:
[..]
Zijn al 2 demonstratie's van de koerden tegen isis. En hulp aan armeren staat zelfs als geloofszuil, dus tja...
Je begint door te krijgen dat je onzin niet overeind blijft staan?quote:
Volgens mij heb je niet één keer het tegendeel bewezen van wat de strekking van mijn posts zijn hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Je begint door te krijgen dat je onzin niet overeind blijft staan?
sad but truequote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
Ik vind dat ze inderdaad zeer adequaat hebben opgetreden. Dit had heel erg uit de hand kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. Geen Franse taferelen in Nederlandquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:30 schreef Nintex het volgende:
[..]
Daarnaast hield de politie het prima in bedwang en in de gaten. Niets van lof voor het optreden van de ME en politie vandaag. Helaas moest een andere groep met stenen gaan gooien en geweld uitlokken.
Dat komt nog wel op deze manier.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik vind dat ze inderdaad zeer adequaat hebben opgetreden. Dit had heel erg uit de hand kunnen lopen, maar dat is niet gebeurd. Geen Franse taferelen in Nederland
laat ze dat lekker op het malieveld doen of op het spuipleinquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Wat dacht je van het recht op demonstratie?
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
Eindelijk de rassenrellen die Wilders die ISIS boys met hun jurken wensen.
Euhm, geen fatwas tegen isis, aangetoonde onzin, geen tegengeluid uit de moslimwereld, aangetoonde onzin, moskeeen die hier zich niet over uitspreken, aangetoonde onzin.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet één keer het tegendeel bewezen van wat de strekking van mijn posts zijn hoor..
En daarom zeg ik ook: maar goed, want water naar de zee dragen is ook weer zoiets.
Fout.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
Dit rassenrellen noemen. De echte rassenrellen gaan nog komen. Wacht gewoon maar rustig af.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:28 schreef waht het volgende:
http://news.yahoo.com/isl(...)thers-120656878.htmlquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij heb je niet één keer het tegendeel bewezen van wat de strekking van mijn posts zijn hoor..
Lol. er zijn vele duizenden Moslimgeestelijken. Natuurlijk zijn er een x aantal die ISIS veroordelen. Daden spreken luider dan woorden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:35 schreef erodome het volgende:
Euhm, geen fatwas tegen isis, aangetoonde onzin, geen tegengeluid uit de moslimwereld, aangetoonde onzin, moskeeen die hier zich niet over uitspreken, aangetoonde onzin.
Wat verwacht je van mensen? Is dat wel realistisch en verwacht je hetzelfde handelen door jouzelf?
Ryan3 heeft nog niet één keer afstand genomen van de kaalkopjes die de demonstratie hebben georganiseerd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:35 schreef erodome het volgende:
Wat verwacht je van mensen? Is dat wel realistisch en verwacht je hetzelfde handelen door jouzelf?
Ik hoop dat je niet de illussie hebt dat alle autochtonen automatisch aan de kant van de rechts-extremistische xenofoobjes staan....quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dit rassenrellen noemen. De echte rassenrellen gaan nog komen. Wacht gewoon maar rustig af.
Inmiddels zijn er zelfs mensen die zich aansluiten bij fokking maliki omdat die tegen isis vecht. Soenie's die zich bij de iraanse strijdkrachten aansluiten om tegen isis te knokken, andere groepjes daar die hun eigen strijd voeren tegen maliki en tegen isis. De koerden knokken, iran knokt, maliki wordt gesteund door andere landen, waar heb je het in godensnaam over?????????????????quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol. er zijn vele duizenden Moslimgeestelijken. Natuurlijk zijn er een x aantal die ISIS veroordelen. Daden spreken luider dan woorden.
Hoeveel Soenni komen er vanuit buiten Syrie en Irak om tegen ISIS te strijden? Hoeveel Soenni komen er van buiten Syrie en Irak om met ISIS te strijden? Het antwoord lijkt me duidelijk. Ik snap echt niet hoe mensen zoals jij ISIS kunnen blijven onderschatten. ISIS heeft net de helft van Syrie en de helft van Irak over genomen. Die jongens maken geen grappen.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:37 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Lol. er zijn vele duizenden Moslimgeestelijken. Natuurlijk zijn er een x aantal die ISIS veroordelen. Daden spreken luider dan woorden.
Hoeveel Soenni komen er vanuit buiten Syrie en Irak om tegen ISIS te strijden? Hoeveel Soenni komen er van buiten Syrie en Irak om met ISIS te strijden? Het antwoord lijkt me duidelijk. Ik snap echt niet hoe mensen zoals jij ISIS kunnen blijven onderschatten. ISIS heeft net de helft van Syrie en de helft van Irak over genomen. Die jongens maken geen grappen.
quote:Two of the leading voices in the Muslim world denounced the persecution of Christians in Iraq, at the hands of extremists proclaiming a caliphate under the name Islamic State.
The most explicit condemnation came from Iyad Ameen Madani, the Secretary General for the Organization of Islamic Cooperation, the group representing 57 countries, and 1.4 billion Muslims.
In a statement, he officially denounced the "forced deportation under the threat of execution” of Christians, calling it a "crime that cannot be tolerated.” The Secretary General also distanced Islam from the actions of the militant group known as ISIS, saying they "have nothing to do with Islam and its principles that call for justice, kindness, fairness, freedom of faith and coexistence.”
Oh, zijn de teams al opgesteld? Uit welke groepen mag ik kiezen als er rellen uitbreken? Kan ik alvast overwegen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik hoop dat je niet de illussie hebt dat alle autochtonen automatisch aan de kant van de rechts-extremistische xenofoobjes staan....
Je mag helemaal zelf weten wat je kiest.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:40 schreef Drxx het volgende:
[..]
Oh, zijn de teams al opgesteld? Uit welke groepen mag ik kiezen als er rellen uitbreken? Kan ik alvast overwegen.
14-jarige kleuters op FP met heel veel kloon-accounts om te plussen. What else is newquote:
Omdat je het had over extreemrechtse xenofoben, zonder dat dit ter sprake was gekomen, kreeg ik het idee dat er een zeer beperkt aantal teams waren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:41 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je mag helemaal zelf weten wat je kiest.
Ja, klopt sommige dingen heb ik gelezen, maar volgens mij dus geen fatwah.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:36 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
http://news.yahoo.com/isl(...)thers-120656878.html
http://www.huffingtonpost(...)-isis_n_5579370.html
http://www.volkskrant.nl/(...)-zijn-broeders.dhtml
Ik heb het over Soenni van buiten Syrie en Irak.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:39 schreef erodome het volgende:
Inmiddels zijn er zelfs mensen die zich aansluiten bij fokking maliki omdat die tegen isis vecht. Soenie's die zich bij de iraanse strijdkrachten aansluiten om tegen isis te knokken, andere groepjes daar die hun eigen strijd voeren tegen maliki en tegen isis. De koerden knokken, iran knokt, maliki wordt gesteund door andere landen, waar heb je het in godensnaam over?????????????????
Ik onderschat isis niet, ik zeg dat isis niet breed wordt gedragen onder de moslims.
En ik heb allang laten zien dat dit niet gaat om wat geleerden, maar om bijkans alle grote geleerden, de kleinere heb ik zelfs een beetje buiten beschouwing gehouden.
Ik zeg letterlijk soenie die zich bij fokking maliki aansluiten of bij iran.... Dat zegt al meer dan genoeg over wat ze van isis vinden dat ze bij hun "vijand" aansluiten om dit gevaar tegen te houden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:43 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik heb het over Soenni van buiten Syrie en Irak.
Iran is Shia. Maliki is Shia. Ben je wel goed op de hoogte zweefteef? Aangezien ISIS alle Shia van de aardbodem wil laten verdwijnen is het logisch dat Iran en Miliki tegen ISIS strijden.
Mbt Koerden, als je dit langer had gevolgt weet je dat Koerden al veel langer met ISIS knokt omdat Koerden veel seculierder/communistisch zijn. Dan zou je trouwens ook weten dat veel Koerden voor ISIS strijden.
Cognitieve dissonantie de gekste.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:43 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, klopt sommige dingen heb ik gelezen, maar volgens mij dus geen fatwah.
Mensen binnen Irak zelf die tegen die vervolging c.q. gedwongen bekering van Christenen zijn worden vermoord.
Ik zie geen moslims rond gaan langs de duren om geld op te halen voor moslims in het MO.
Ik zie geen massale actie wat dan ook vanuit moslims gaan.
Geen equivalent van giro 555.
Eigenlijk heeft het niets met hen te maken, Israël dan weer wel, Isis niet.
Ik zie wel prominent moslims die pro-Isis zijn.
Nope. ISIS-idioten en extreem-rechtse idioten die elkaar afslachten, heb ik geen moeite mee.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:41 schreef Drxx het volgende:
[..]
14-jarige kleuters op FP met heel veel kloon-accounts om te plussen. What else is newKlik een willekeurig Gaza-onderwerp aan en de plusjes voor Israël's acties schieten je om de oren.
[..]
Omdat je het had over extreemrechtse xenofoben, zonder dat dit ter sprake was gekomen, kreeg ik het idee dat er een zeer beperkt aantal teams waren.
Ik zou wel eens een bron willen zien van Soenni van buiten Syrie en Irak die zich bij Maliki en/of Iran aansluiten om ISIS te bestrijden. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord buiten dan Koerden en als dat al zo is, ben ik benieuwd of ze bijvoorbeeld die 3,000 Westerse ISIS strijders in aantalen evenaren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:45 schreef erodome het volgende:
Ik zeg letterlijk soenie die zich bij fokking maliki aansluiten of bij iran.... Dat zegt al meer dan genoeg over wat ze van isis vinden dat ze bij hun "vijand" aansluiten om dit gevaar tegen te houden.
Ze zijn daar wel voor oranjequote:Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
[ afbeelding ]
vs
[ afbeelding ]
Ik ben voor![]()
van aartsen is overduidelijk voor;
[ afbeelding ]
Maar eerst mag jij een bron posten van 3.000 Westerse christenen die naar Oeganda afreizen om tegen LRA te strijden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef Pharmacist het volgende:
Ik zou wel eens een bron willen zien van Soenni van buiten Syrie en Irak die zich bij Maliki en/of Iran aansluiten om ISIS te bestrijden. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord buiten dan Koerden en als dat al zo is, ben ik benieuwd of ze bijvoorbeeld die 3,000 Westerse ISIS strijders in aantalen evenaren.
Dat is uit de VOC tijd puur hollands in mijn optiekquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn daar wel voor oranje
Christendom valt op die manier niet te vergelijken met Islam. Nou ben ikzelf geen moslim, maar de empathie met Palestina is groot, maar met de moslims die slachtoffer worden van Isis is die niet bestaand, men trekt zijn schouders op.... waarom?quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar eerst mag jij een bron posten van 3.000 Westerse christenen die naar Oeganda afreizen om tegen LRA te strijden.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik zou wel eens een bron willen zien van Soenni van buiten Syrie en Irak die zich bij Maliki en/of Iran aansluiten om ISIS te bestrijden. Ik heb daar namelijk nog nooit van gehoord buiten dan Koerden en als dat al zo is, ben ik benieuwd of ze bijvoorbeeld die 3,000 Westerse ISIS strijders in aantalen evenaren.
Dit kan beter hier: NWS / [Centraal] Irak en ISIS #86quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maar eerst mag jij een bron posten van 3.000 Westerse christenen die naar Oeganda afreizen om tegen LRA te strijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
Dit topic gaat over hypocrisie en selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:53 schreef maryen65 het volgende:
On topic mensen, dit gaat niet over Oeganda of wat voor shit
Landen zeker:quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Ik durf niet te zeggen of ze die aantallen evenaren, durf wel te zeggen dat dat niet zo is als je het over mensen vanuit hier hebt. Maar uit de omringende gebieden, ja.quote:Egypte stuurt troepen naar Irak om Isis te bevechten
Egypt’s former Foreign Minister, Mohammed Al-Orabi, said that Egyptian President Abdel Fattah al-Sisi will coordinate with Arab countries to send military forces to confront the organization of the Islamic State in Iraq and the Levant during the coming period.
This announcement came when Sisi called, during an extended meeting between Sisi and Egyptians media in Cairo on Saturday, to form an ‘Arab Alliance’ to counter the threat of ISIL, who dominate large parts of Iraq and Syria saying that “the organization of ISIL poses a real threat and not an illusory threat as some people believe”, adding that “this threat requires the formation of an Arab NATO.”
Jep. Er zijn je al verschillende voorbeelden gegeven, maar dat sluit niet aan bij je opvattingen dus wuif je de gegeven voorbeelden weg als zijnde irrelevant en niet noemenswaardig genoeg en stel je belachelijke eisen aan die voorbeelden.quote:
Heb jij iets anders gelezen dan ikquote:Op zondag 10 augustus 2014 20:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit topic gaat over hypocrisie en selectieve verontwaardiging.
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:53 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Christendom valt op die manier niet te vergelijken met Islam. Nou ben ikzelf geen moslim, maar de empathie met Palestina is groot, maar met de moslims die slachtoffer worden van Isis is die niet bestaand, men trekt zijn schouders op.... waarom?
de radicale islam is ook fascistisch en racistischquote:
Oh, dus jij ziet het algehele fatwah daar ergens tussen staan, en ook moslims van allerlei acties verzinnen om die arme moslims als slachtoffer van Isis te helpen? Net na de ramadan zou dat nog een extra sympathiek teken zijn ook trouwens. Je bijdrage voor moslims in het MO van je schaap.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep. Er zijn je al verschillende voorbeelden gegeven, maar dat sluit niet aan bij je opvattingen dus wuif je de gegeven voorbeelden weg als zijnde irrelevant en niet noemenswaardig genoeg.
Waarschijnlijk is Ryan ook voor 'vrijheid van meningsuiting', maar die lafaard gaat niet eens even naar Noord-Korea om even te zeggen dat Kim Jung Un een dikke lul is...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!
Echt waar, gewoon weer het riedeltje opnieuw? Zodra dan iemand weer opnieuw laat zien dat het niet waar is rek jij het steeds op tot elke moslims als superheld daarheen moet vliegen met zijn mooie mantel omdat ze anders niet begaan genoeg zijn naar jouw smaak en er dus niets om geven?
.... Van de moslims.quote:Op zondag 10 augustus 2014 20:56 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dit topic gaat over hypocrisie en selectieve verontwaardiging.
Echtquote:Op zondag 10 augustus 2014 21:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is Ryan ook voor 'vrijheid van meningsuiting', maar die lafaard gaat niet eens even naar Noord-Korea om even te zeggen dat Kim Jung Un een dikke lul is...![]()
Hypocriet
Er is niet zoiets als een algehele fatwa. Er is door een prominente, internationale islamitische organisatie aangegeven dat ze het geweld van ISIS veroordelen. Waarom zou dat een fatwa moeten zijn; wat verandert het precies aan de veroordeling zelf?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:02 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oh, dus jij ziet het algehele fatwah daar ergens tussen staan,
Waarom zou dat ineens het geval moeten zijn?quote:en ook moslims van allerlei acties verzinnen om die arme moslims als slachtoffer van Isis te helpen?
Het is precies dezelfde belachelijke redenatie als die Ryan3 gebruikt.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
EchtAls je als argument: 'Maar Kim Jung Un' doet ook staat er daar doet niemand wat tegen' moet gebruiken, dan zijn je argumenten op
Dat was mijn argument ook niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:05 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
EchtAls je als argument: 'Maar Kim Jung Un' doet ook staat er daar doet niemand wat tegen' moet gebruiken, dan zijn je argumenten op
Nee, gewoon wat Nederlanders over het algemeen ook altijd doen, hulp bieden aan mensen in den vreemde.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:00 schreef erodome het volgende:
[..]
AAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRGGGGGGGHHHHHHHHH!!!!
Echt waar, gewoon weer het riedeltje opnieuw? Zodra dan iemand weer opnieuw laat zien dat het niet waar is rek jij het steeds op tot elke moslims als superheld daarheen moet vliegen met zijn mooie mantel omdat ze anders niet begaan genoeg zijn naar jouw smaak en er dus niets om geven?
De rode halve maan e.d. zijn altijd al favoriete goede doelen, net als andere organisatie's die hulp bieden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat Nederlanders over het algemeen ook altijd doen, hulp bieden aan mensen in den vreemde.
Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven. Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshalla.
O, ja en als je dan een beetje kritisch wordt, dan is het Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven, maar toch gaat hij de mensen dan beoordelen, wat vreemd is, want als hij alles al heeft opgeschreven dan hoef je niet meer te oordelen...
O, ja?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:11 schreef erodome het volgende:
[..]
De rode halve maan e.d. zijn altijd al favoriete goede doelen, net als andere organisatie's die hulp bieden.
Maar goed, ik ken niet elke moslim in nederland dus nee hierop kan ik niet echt antwoorden, maar er zijn wel degelijk initiatieven hier en daar.
En waarom doen nederlanders dit dan niet, hebben die dan geen hart voor die mensen die daar afgeslacht worden? Kortom, beetje onzingeblaat om toch maar je punt te kunnen maken als de rest zo makkelijk omver geworpen kan worden.
Ben je echt zo wereldvreemd, dat je verwacht dat mensen die hier gewoon een leventje hebben, met kinderen die naar school gaan, een vaste baan, etc etc.... dan maar even besluiten om naa r de andere kant van de wereld af te reizen om daar tegen onrecht te gaan vechten, met zeer groot risico nooit meer terug te komen, of ALS ze terugkomen, als oorlogszuchtige ramp-ter-tourist bekend te staan....?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, gewoon wat Nederlanders over het algemeen ook altijd doen, hulp bieden aan mensen in den vreemde.
Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven. Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshallah.
O, ja en als je dan een beetje kritisch wordt, dan is het Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven, maar toch gaat hij de mensen dan beoordelen, wat vreemd is, want als hij alles al heeft opgeschreven dan hoef je niet meer te oordelen...
De VS stelt de eigen belangen in de regio weer even veilig, meer niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Gaat dat nou naar het Midden-Oosten om daar moslims te helpen, of doet VS dat nu weer?
Wat doet VS precies?quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Ryan3 het volgende:
O, ja?
Gaat dat nou naar het Midden-Oosten om daar moslims te helpen, of doet VS dat nu weer?
Dat zeg ik helemaal niet, ik verwacht een grote humanitaire actie geïnitieerd vanuit de moslimgemeente om hun geloofsgenoten, ook immers maar mensen, te helpen, omdat zij bijzondere empathie voelen met hen. Ik zie er niets van. Maar goed misschien dat dat op gang komt vanuit de randstad. De moslims hier zijn dubbel gehandicapt, komen vaak van platteland in eigen land en zitten hier ook weer op het platteland...quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ben je echt zo wereldvreemd, dat je verwacht dat mensen die hier gewoon een leventje hebben, met kinderen die naar school gaan, een vaste baan, etc etc.... dan maar even besluiten om naa r de andere kant van de wereld af te reizen om daar tegen onrecht te gaan vechten, met zeer groot risico nooit meer terug te komen, of ALS ze terugkomen, als oorlogszuchtige ramp-ter-tourist bekend te staan....?
Mensen (ja, moslims zijn mensen, echt waar) willen huisje, boompje, beestje. Veiligheid en vrijheid. En dan kun je nog steeds heel erg begaan zijn met het leed van anderen en je daar over uit spreken, zonder dat je meteen naar wapens grijpt om mensen te gaan vermoorden.
Ik zie ook geen massale noodhulp hiervandaan vanuit de burgers, daar vroeg je net om.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:12 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
O, ja?
Dat doen Nederlanders vooral als het in het nieuws komt en er giro's in spotjes worden uitgezet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 21:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Doe eens een onderzoek onder mensen of ze zichzelf beter vinden dan groep X, en het merendeel zal aangeven zichzelf uitnemender te achten dan de ander. Niks nieuws onder de zon en een onzinnige rant dus.quote:Maar van hen verwacht je juist meer, ze zien zich als een stuk rechtvaardiger dan gewone ongelovige Nederlanders, zoals mij ooit te verstaan is gegeven.
Ach gut, wat laat je jezelf weer kennen met je random gejank.quote:Bovendien draait het om hun eigen geloofsgenoten vooral. Een beetje solidariteit ook al is die dan misschien symbolisch is op zijn plaats. Maar ja daar zien we weinig van. Na de ramadan wordt het schaap er lekker in geschoven en daarna is het uitbuiken met een sigaretje in de mond en een lekker biertje bij de hand, inshallah.
quote:O, ja en als je dan een beetje kritisch wordt, dan is het Allah alles weten, blaadje vallen van boom, hij weten; - en alles opgeschreven, maar toch gaat hij de mensen dan beoordelen, wat vreemd is, want als hij alles al heeft opgeschreven dan hoef je niet meer te oordelen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |