quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef Slayage het volgende:
twitter:Aboukhattab1 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:57:30Met een gebogen hoofd gaat de leeuw weer terug naar zijn hol #propatria #IS #denhaag #jihadcity #Overwinning #Baqiya http://t.co/CAidPSCDUk reageer retweet
Jij noemt de ME Nazi's?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef puskus het volgende:
[..]
Nazi,s die met nsb vlaggen komen zwaaien en komen provoceren verdienen stenen op hun kop.
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is echt een misleidend argument. Denk je serieus dat iedere Westerse Moslim die met ISIS sympathiseert vrienden en familie achterlaat en de wapens oppakt? Ik weet zeker dat voor elke strijder er een VEELVOUD aan sympathisanten zijn. Serieus, denk jij dat de gemiddelde vader met kinderen die achter gaat laten? Dat kinderen of bejaarden uberhaubt kunnen strijden?
De PVV heeft de term kalifaat niet ingevoerd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.quote:
Staat niks over seculier.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.
De protesten begonnen op 15 maart 2011. De opstand werd beïnvloed door de andere protesten en opstanden in de regio, die bij elkaar de Arabische Lente worden genoemd, en is ongekend voor het land. De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat. De opstand heeft allerlei vormen aangenomen met marsen en hongerstakingen. De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en de regering van president Bashar al-Assad.[42]
Het protest was dus eerst niet gewelddadig. Daarna werd het 'Vrije Syrische Leger' opgericht om de demonstranten te verdedigen tegen het regeringsleger en al snel werd het gekaapt door extremisten a la ISIS.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.quote:
Had er nu maar een jood gewoond...quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... een beetje zakenman had daar prima bakstenen kunnen verkopen. En helmen.
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef truthortruth het volgende:
De islam is weer geslaagd in zijn polarisatie. Kop er af of religie van de vrede.
Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef erodome het volgende:
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.
Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:07 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:12 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.
Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?
We hebben het over moslims in Syrië, wil je beweren dat ze heel anders zijn dan hun broeders in andere Arabische landen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.
Zelfs Al Qaida heeft ISIS veroordeeld.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.
Zeker nu isis het kalifaat heeft uitgeroepen en deze afschuwelijke misdaden begaat zijn ze erg veel steun kwijtgeraakt. Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki. Alleen de echt extremen zijn overgebleven en dat zijn er niet veel.
Het probleem met dit verhaal is dat er een aantal zaken door elkaar spelen. Zo is er bv een groep die "het westen" geen warm hart toedraagt, maar wel anti isis zijn(dat zijn de complotdenkers). Zo zijn er velen die wel degelijk tegen verzet tegen assad en maliki zijn. Maar maar weinig zijn voor isis en zoals gezegd is die groep enorm verkleint zodra ze het kalifaat uitriepen en aan het schoonmaken begonnen.
Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zelfs Al Qaida heeft ISIS veroordeeld.
Ik weet niet hoe eerlijk jouw verwachting is dat Marokkaanse moslims massaal opkomen tegen die ISIS-mongooltjes. Wellicht zitten er in die wijk een bovengemiddeld aantal ISIS-aanhangers, dan zullen ze natuurlijk niets zeggen. Wellicht is men gewoon bang omdat iemand die ISIS-aanhanger durft te zijn waarschijnlijk niet helemaal fris is in z'n bovenkamer.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, Koerden zijn ook moslims ja.
Okee, maar hun mede-Koerden worden aangevallen door ISIS.
We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën.
Ah heb je die meneer met die nietszeggende one-liners weer.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.
True that. Ik denk echter dat Al Qaida verleden tijd is.quote:
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.
Al Qaeda heeft toch gezegd: jullie aanbidden het leven, wij aanbidden de dood? Wat is het verschil met Isis? De manier waarop alles en iedereen dood moet is verschillend maar uiteindelijk moet alles en iedereen dood. Het is allemaal één pot nat en als je voor het leven bent en niet voor de dood moet je al die clubjes bestrijden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
True that. Ik denk echter dat Al Qaida verleden tijd is.
Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
Ik hoor van mensen met wat meer inside info van burgers in irak dat isis helemaal niet zo eenduidig is als ze hier proberen voor te stellen. Dat het meer een zeer losjes verbond is van verschillende groepen, waaronder de "getrouwen" van saddam.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
True that. Ik denk echter dat Al Qaida verleden tijd is.
Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
Ze zullen het vast niet uit liefdadigheid gedaan hebben, maar ze hebben toch duidelijk gezegd dat ze het veelste extreem vinden. Alleen dat al als zodanig de wereld insturen is toch wel een boodschap.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:17 schreef Drxx het volgende:
[..]
[..]
Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)
Dat blijft net zo idioot. ISIS is vele malen erger dan Assad en Maliki.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki.
de propaganda machine van isis is wel erg sterk idd.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:20 schreef Pharmacist het volgende:
Fighters abandoning al-Qaeda affiliates to join Islamic State, U.S. officials say
Militants abandoning al-Qaeda to join Islamic State: Report
Militants abandoning al Qaeda to join ISIS: Report
ISIS heeft ook gewoon betere propaganda dan Al Qaida. Mensen onderschatten ISIS.
Jalousie de métier?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
In de eerste instantie niet, niet voor de schermen iig waardoor mensen dat niet als zodanig konden weten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:20 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat blijft net zo idioot. ISIS is vele malen erger dan Assad en Maliki.
twitter:Ummusilaah twitterde op zondag 10-08-2014 om 17:28:40Spoedig zullen andere wijken zich aansluiten bij schilderswijk #meermoslims #shariahdriehoek #schilderswijk #Jihadcity reageer retweet
Dat sowieso, alhoewel mensen graag hun best doen je anders te laten geloven.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Ze zullen het vast niet uit liefdadigheid gedaan hebben, maar ze hebben toch duidelijk gezegd dat ze het veelste extreem vinden. Alleen dat al als zodanig de wereld insturen is toch wel een boodschap.
Al met al is de afkeuring van isis breed gedragen onder moslims.
Nederland zal enkele km2 niet missen denk ik. Zet er een hek om nu het nog kan.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef Nintex het volgende:
Regelrechte oorlogsverklaring van dat ontspoorde volk:twitter:Ummusilaah twitterde op zondag 10-08-2014 om 17:28:40Spoedig zullen andere wijken zich aansluiten bij schilderswijk #meermoslims #shariahdriehoek #schilderswijk #Jihadcity reageer retweet
Bron dat ze eerst niet hun ware aard lieten zien?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
In de eerste instantie niet, niet voor de schermen iig waardoor mensen dat niet als zodanig konden weten.
Assad is geen frisse hap, laten we daar gewoon eerlijk over zijn, dat men voor de strijd van de burgers tegen assad was is niet zo vreemd.
Toe isis zijn ware aard liet zien was het dan ook over met de grotere steun.
twitter:WiIIemAlexander twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:03:34Weinig ooit meer #antipatria geweest dan de #propatria-vertoning in Den Haag vandaag. Wij suggereren een IQ-drempel voor demonstraties. reageer retweet
Al Qaida verliest aan populariteit omdat ze niets bereiken. ISIS heeft de helft van Syrie en de helft van Irak. Een compleet land dus. Wat heeft Al Qaeda nu? Helemaal niets. Als ik Moslimextremist was, zou ik het ook wel wetenquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
Al Qaeda verliest aan populariteit omdat het erg lastig blijkt om vliegtuigen op te blazen. De meest succesvolle afslachters zijn het populairst en dat is momenteel Isis. Het kan zo weer een andere groep worden.
Zou ondemocratisch zijn, kunnen de moslims nooit meer demonsteren.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:26 schreef Slayage het volgende:
hear, heartwitter:WiIIemAlexander twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:03:34Weinig ooit meer #antipatria geweest dan de #propatria-vertoning in Den Haag vandaag. Wij suggereren een IQ-drempel voor demonstraties. reageer retweet
Isis is begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde, eerst tegen maliki en daarna tegen assad.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:25 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Bron dat ze eerst niet hun ware aard lieten zien?
Assad is een terrorisme steunende dictator die verantwoordelijk is voor de dood van vele mensen, dus ja dat klopt. Maar daar hadden we het niet over, ook als je ISIS steunt omdat ze vechten tegen Assad en Maliki ben je walgelijk.
Waarom wordt er geen fatwah uitgevaardigd tegen Isis eigenlijk, door die "grotere geleerden"?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.
Het enige wat verschilt in de mening van de gemiddelde moslim en jou is wie isis aanstuurt.
Wat voor vlag is dit dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef Slayage het volgende:
leuek foto serie
http://www.nu.nl/binnenla(...)w/1900772/popup.html
Waarom denk je dat dat nog niet gedaan is? De grote geleerden hebben zich uitgesproken.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Waarom wordt er geen fatwah uitgevaardigd tegen Isis eigenlijk, door die "grotere geleerden"?
Of hebben ze het te druk ivm Israël? Wat op zich kan, natuurlijk, echter Isis heeft al meer moslims gedood afgelopen tijd dan Israël.
twitter:abu_walid22 twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:48:45Allahu akbar #Sharia_driehoek #jihadcity #propatria the victory of Allah takbeer http://t.co/6OOgQ2BzZc reageer retweet
twitter:nightfox871 twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:12:28@abu_walid22 Zeven dagen de tijd om op te flikkeren, anders gaan we preventief te werk.Geen waarschuwing, wel belofte. Vuur en vlam. reageer retweet
twitter:Nilliz81 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:51:49@abu_walid22 Ga vooral zo door maar als de geest straks echt uit de fles komt en je een gigantisch pak op je lazer krijgt, niet gaan huilen. reageer retweet
Ben benieuwdtwitter:mpscholten twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:45:46@abu_walid22 is pas het begin IS Homo mark my words. reageer retweet
De "grote geleerden" willen niet dood en daarom houden ze hun mond. Een aantal zijn dapper, en als een gevolg zeer tijdelijk. Zoals bijvoorbeeld Mohamed Said Ramadan Al-Bouti in Syrie en recent die professor in Irak.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
Waarom wordt er geen fatwah uitgevaardigd tegen Isis eigenlijk, door die "grotere geleerden"?
Of hebben ze het te druk ivm Israël? Wat op zich kan, natuurlijk, echter Isis heeft al meer moslims gedood afgelopen tijd dan Israël.
De grote geleerden hebben zich al regelmatig uitgesproken tegen terrorisme en dergelijke.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij gil ik geenszins, waarom probeer je mij dat ook in de schoenen te schuiven?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom denk je dat dat nog niet gedaan is? De grote geleerden hebben zich uitgesproken.
Misschien ben jij het die te druk is met andere zaken om hiernaar te kijken. Misschien is het beter eerst eens te kijken of wat je gilt wel klopt.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:abu_walid22 twitterde op zondag 10-08-2014 om 16:48:45Allahu akbar #Sharia_driehoek #jihadcity #propatria the victory of Allah takbeer http://t.co/6OOgQ2BzZc reageer retweet
twitter:nightfox871 twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:12:28@abu_walid22 Zeven dagen de tijd om op te flikkeren, anders gaan we preventief te werk.Geen waarschuwing, wel belofte. Vuur en vlam. reageer retweet
twitter:Nilliz81 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:51:49@abu_walid22 Ga vooral zo door maar als de geest straks echt uit de fles komt en je een gigantisch pak op je lazer krijgt, niet gaan huilen. reageer retweet
Ben benieuwdtwitter:mpscholten twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:45:46@abu_walid22 is pas het begin IS Homo mark my words. reageer retweet
twitter:nightfox871 twitterde op zondag 03-08-2014 om 16:32:35@Isl_Schildersw Ach, hou op met die onzin, iedereen weet dat dat nooit gaat lukken.Zo wel, dan verdwijnt heel de wijk in vlammen, simpel. reageer retweet
Moedig van hem idd. Maar daarom toch des te noodzakelijker voor de gematigde moslims ten onzent, om een demonstratie te houden hier, om die moslims die daar dreigen te worden uitgemoord te steunen?quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:32 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
De "grote geleerden" willen niet dood en daarom houden ze hun mond. Een aantal zijn dapper, en als een gevolg zeer tijdelijk. Zoals bijvoorbeeld Mohamed Said Ramadan Al-Bouti in Syrie en recent die professor in Irak.
Daarom dus. Daarom maken die gematigde Moslims weinig uit. Die worden ook overal opgeblazen en vermoord. Van Rusland tot Nigeria en Irak aan toe.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, VS kan nu weer de kastanjes uit het vuur halen voor veel moslims
https://www.middleeastmon(...)iphate-null-and-voidquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:33 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij gil ik geenszins, waarom probeer je mij dat ook in de schoenen te schuiven?
En als er een fatwah uitgevaardigd is tegen Isis, dan heb je wrs wel een linkje. Het betekent ook dat de jihad tegen Isis kan beginnen voor de moslim.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |