Mijn beeld, misschien een vertekend beeld hoor is dat ze moord en brand roepen bij wat er gebeurd in de Gazastrook. Waar Israël zeker ook mis zit hoor. Maar nu is het van ja het is niet goed maar Koerden/Yezidis/Joden dit .....quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat gebeurd echt aan de lopende band, snap niet waar dit beeld vandaan komt, dat komt echt neer op het niet willen zien.
Er zijn vage complottheorien over "is" en vanalles en nog wat, maar het wordt algemeen afgekeurd.
Een klein groepje idioten doet dat niet, de rest allemaal wel.
Heb je een representatieve steekproef gehouden? Of laat je je leiden door berichtgeving in de media?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou ja, veel moslims vinden hen nochtans helden (vooral onder jongeren).
Of anders krijg je van de vage verhalen over dat het eigenlijk 1 groot complot is opgezet door de CIA en Mossad.
Tja, nu heb je het over misschien wel een heel heikel punt...quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:30 schreef Momo... het volgende:
Het zal ze sieren als sommige Moslims zich uitspreken tegen ISIS.
What in the actual fuck... Waar zie jij pro-Gaza-mensen roepen dat "Koerden/Yezidis dit dat..."?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Momo... het volgende:
[..]
Mijn beeld, misschien een vertekend beeld hoor is dat ze moord en brand roepen bij wat er gebeurd in de Gazastrook. Waar Israël zeker ook mis zit hoor. Maar nu is het van ja het is niet goed maar Koerden/Yezidis/Joden dit .....
Het neemt inderdaad wat af nu duidelijk wordt wat voor beesten het zijn ja, maar ik ken er veel die het geweldig vinden. Zie ook de inwoners van de Schilderswijk bijvoorbeeld...quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik hoor echt amper tot niets over helden, als ik al wat over mooi wat ze hebben gedaan horen dan gaat het om de troepen van maliki.
En ja, de vage complottheorieen hoor ik wel erg veel, maar geen van die gaan over "is" is ok, juist het tegenovergestelde.
Linkje?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Drxx het volgende:
[..]
Er zijn al meerdere anti-ISIS-demonstraties geweest in Den Haag, georganiseerd dóór moslimsDat heeft hen inderdaad behoorlijk gesierd. Alleen zeer jammer dat er zo weinig media-aandacht naar uitging, dan konden die idiote ISIS-aanhangers ook zien dat de meeste mensen hen niet moet
Er wordt erg veel gepraat over de situatie in irak, dat al een hele lange tijd inmiddels. Isis wordt algemeen afgekeurd in de moslim wereld, van de meeste geleerden tot de meeste burgers.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Momo... het volgende:
[..]
Mijn beeld, misschien een vertekend beeld hoor is dat ze moord en brand roepen bij wat er gebeurd in de Gazastrook. Waar Israël zeker ook mis zit hoor. Maar nu is het van ja het is niet goed maar Koerden/Yezidis/Joden dit .....
Kennissen van mij, ze vonden het erg maar benadrukte ook bepaalde dingen uit het verleden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Drxx het volgende:
[..]
What in the actual fuck... Waar zie jij pro-Gaza-mensen roepen dat "Koerden/Yezidis dit dat..."?
Dit was gister nog Oké, niet gister Iets eerderquote:
Tja, het zijn jóuw kennissen. Vraag is: waarom zijn ze dat nog steeds als ze zich zo walgelijk uiten jegens massamoord?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Kennissen van mij, ze vonden het erg maar benadrukte ook bepaalde dingen uit het verleden.
Van wie denk je dat die wapens komen die ISIS gebruikt? 70% van de wapens in dat gebied wordt geleverd door de USA/Israel/hetwesten.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Nou ja, veel moslims vinden hen nochtans helden (vooral onder jongeren).
Of anders krijg je van de vage verhalen over dat het eigenlijk 1 groot complot is opgezet door de CIA en Mossad.
In de allereerste instantie ging het om tegen assad en in irak tegen maliki. Daar waren aardig wat mensen voor ja. Maar zodra isis zijn ware aard liet zien en zich tegen burgers keerde was het klaar. Het uitroepen van het kalifaat heeft zelfs tot enorme verontwaardiging geleid, door de combi van het zo noemen en de afschuwelijkheden die begaan worden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Het neemt inderdaad wat af nu duidelijk wordt wat voor beesten het zijn ja, maar ik ken er veel die het geweldig vinden. Zie ook de inwoners van de Schilderswijk bijvoorbeeld...
En hoezo het tegenovergestelde? Ik las net nog op nujij.nl weer zo'n warrig verhaal. Komt er toch op neer dat het steeds maar weer de schuld is van Israel en Amerika. Heel makkelijk natuurlijk, even makkelijk als alles op de moslims steken zoals sommige mensen ook doen.
Grappig, dat je meteen het etiket pvv'er krijgt opgeplakt als je een iets minder genuanceerde reactie plaats en je intelligentie gelijk in twijfel wordt genomen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
Er wordt veel gesproken over oorzaken, dat klopt, ook over de verschillende groepen waar dit over gaat en wie wie steunt. Maar isis die niet algemeen wordt afgekeurd is gewoonweg niet waar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Momo... het volgende:
[..]
Kennissen van mij, ze vonden het erg maar benadrukte ook bepaalde dingen uit het verleden.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:31 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand en is gekaapt door extremisten. (Dat is nota bene een argument dat veel mensen waar ik het nooit mee eens ben graag gebruikenquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Van wie denk je dat die wapens komen die ISIS gebruikt? 70% van de wapens in dat gebied wordt geleverd door de USA/Israel/hetwesten.
En vergeet niet dat veel van die ISIS-rebellen het opnamen/opnemen tegen Assad. Wie steunde die opstand?
Juist.
Ja, okee, Koerden zijn ook moslims ja.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dit was gister nog.
[..]
Tja, het zijn jóuw kennissen. Vraag is: waarom zijn ze dat nog steeds als ze zich zo walgelijk uiten jegens massamoord?
en daarvoor taqiyyaquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
3-4 jaar geleden was het hype-woordje 'dhimmi' nog de grote rage
Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, okee, Koerden zijn ook moslims ja.
Okee, maar hun mede-Koerden worden aangevallen door ISIS.
We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën.
Punt is dat er geen enkel maar dan ook geen enkel bewijs is voor het aansturen van ISIS vanuit Israel of de VS.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.
Het enige wat verschilt in de mening van de gemiddelde moslim en jou is wie isis aanstuurt.
De Islam is toch vrede, erodome?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.
Het enige wat verschilt in de mening van de gemiddelde moslim en jou is wie isis aanstuurt.
Maak maar grapjes vanuit je comfortabele huiskamer.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
3-4 jaar geleden was het hype-woordje 'dhimmi' nog de grote rage
Kan je dan misschien uitleggen hoe het kan dat er honderden Westerse Moslims voor ISIS vechten? Het lijkt mij dat ISIS veel populairder is dan mensen toe willen geven.quote:
Klopt, noem het niet voor niets vage complottheorieen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Punt is dat er geen enkel maar dan ook geen enkel bewijs is voor het aansturen van ISIS vanuit Israel of de VS.
Waar vandaan wil jij dat ik mijn 'grapjes' maak dan?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:47 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Maak maar grapjes vanuit je comfortabele huiskamer.
De islam is wat het betreffende mens ervan maakt, dat kan dus alle kanten op.quote:
Is het echt zo dat er honderden voor isis strijden, want syrie ganger wordt nu gelijk getrokken aan isis strijder. Dat is een enorme versimpeling van de situatie in syrie waar vele groepen en groepjes actief zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:47 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Kan je dan misschien uitleggen hoe het kan dat er honderden Westerse Moslims voor ISIS vechten? Het lijkt mij dat ISIS veel populairder is dan mensen toe willen geven.
Ik vind het nou geen positieve ontwikkelingquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel positief dat de jeugd van tegenwoordig zich inzet voor hun idealen, de één voor een kalifaat en de ander tegen het kalifaat en samen tegen de politie. Eindelijk eens wat meer dan consumptisme.
Dat laatste heb je redelijk gelijk in, als in dat ze zelfvoorzienend zijn en veel wapentuig hebben buitgemaakt, maar goed, die ISIS-strijders komen niet opeens uit een ei, dus die zaten wel degelijk vaak eerst bij andere verzetsgroepen, en nu krijgen ze steeds meer aanhang, goedschiks of kwaadschiks.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand en is gekaapt door extremisten. (Dat is nota bene een argument dat veel mensen waar ik het nooit mee eens ben graag gebruiken. De VS heeft daar inderdaad veel wapens geleverd en daar was ik overigens ook tegen. Ik ben eigenlijk tegen inmenging in het MO tout court, we laten hen het daar beter uitvechten tot ze overeengestemd geraken, zoals ook in Europa grotendeels gebeurd is. Maar die opstandelingen waren zeker niet hetzelfde als ISIS.
Het is overigens een fabeltje (of anders: bewijs het) dat 'het westen' wapens levert aan ISIS. Ze zijn grotendeels zelfvoorzienend en hebben verschillende wapensdepots van het Iraakse leger veroverd. Geld om andere wapens te kopen hebben ze door de oliebronnen die ze veroverd hebben. Dat die wapens westers zijn is geen verrassing gezien de meeste wapens in het westen geproduceerd zijn. Echter zijn ze in de meeste gevallen onrechtstreeks daar terecht gekomen.
.... een beetje zakenman had daar prima bakstenen kunnen verkopen. En helmen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel positief dat de jeugd van tegenwoordig zich inzet voor hun idealen, de één voor een kalifaat en de ander tegen het kalifaat en samen tegen de politie. Eindelijk eens wat meer dan consumptisme.
A study by King's College in London estimates that 3,000 foreigners from Western states are actively involved in ISIS, with 320 Germans among them.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef erodome het volgende:
Is het echt zo dat er honderden voor isis strijden, want syrie ganger wordt nu gelijk getrokken aan isis strijder. Dat is een enorme versimpeling van de situatie in syrie waar vele groepen en groepjes actief zijn.
Maar het zal vast en zeker dat er idioten zijn die wel voor die groep zijn, zo zijn er ook neo nazi's in nederland en vele andere gekke groepen. Dat die aangepakt worden heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat erom dat echt wereldwijd isis wordt afgekeurd door moslims, dat het het gesprek van de dag is zo'n beetje.
ISIS lijkt mij een groepering die de moslims wil wakker schudden en ze er op wijzen dat de islam ook oproept om moslimbroeders te hulp te schieten. Natuurlijk heeft de ''normale'' moslim daar geen zin in, die heeft het al moeilijk genoeg om zijn gezin te onderhouden lijkt mij.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
De islam is wat het betreffende mens ervan maakt, dat kan dus alle kanten op.
Ik zeg nergens dat isis geen moslims zijn, ik zeg alleen dat isis niet breed wordt gedragen onder moslims en dat dat overduidelijk is voor wie niet zijn oogkleppen heeft verruilt voor een blinddoek.
Amerika kan er niets aan doen dat na de val van Saddam de Irakezen gelijk een burgeroorlog begonnen en die burgeroorlog heeft tot op heden meer slachtoffers geeist dan de invasie van Irak en Afghanistan samen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat laatste heb je redelijk gelijk in, als in dat ze zelfvoorzienend zijn en veel wapentuig hebben buitgemaakt, maar goed, die ISIS-strijders komen niet opeens uit een ei, dus die zaten wel degelijk vaak eerst bij andere verzetsgroepen, en nu krijgen ze steeds meer aanhang, goedschiks of kwaadschiks.
Bij de lokale moslimbevolking daar kweken ze natuurlijk veel goodwill, vooral door gewoon onafhankelijkheid van het westen na te streven, want het MO is natuurlijk al tientallen jaren een speelbal voor de USA, Israel en het westen, en op die manier komt er nooit vrede, vooruitgang, etc etc.
De manier waarop ze die onafhankelijkheid nastreven, en datgene wat ze nastreven (strenge islamitische staat), is natuurlijk compleet verwerpelijk.
Maar goed, hoeveel miljoenen slachtoffers zijn er sinds 2001 nou gevallen in die regio door westers toedoen?
We vinden onschuldige moslimslachtoffers alleen heel erg erg, wanneer ze door andere moslims afgeslacht worden. Wanneer het door westerse bommen en dromes gebeurt, dan 'meh'....
Bron?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Lothiriel het volgende:
[..]
Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand
Dat klopt overigens al niet, want de meerderheid van de mensen die een kopje kleiner gemaakt worden zijn christenen of andere kleinere groepen. En sjiieten, wat moslims zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Dat laatste heb je redelijk gelijk in, als in dat ze zelfvoorzienend zijn en veel wapentuig hebben buitgemaakt, maar goed, die ISIS-strijders komen niet opeens uit een ei, dus die zaten wel degelijk vaak eerst bij andere verzetsgroepen, en nu krijgen ze steeds meer aanhang, goedschiks of kwaadschiks.
Bij de lokale moslimbevolking daar kweken ze natuurlijk veel goodwill, vooral door gewoon onafhankelijkheid van het westen na te streven, want het MO is natuurlijk al tientallen jaren een speelbal voor de USA, Israel en het westen, en op die manier komt er nooit vrede, vooruitgang, etc etc.
De manier waarop ze die onafhankelijkheid nastreven, en datgene wat ze nastreven (strenge islamitische staat), is natuurlijk compleet verwerpelijk.
Maar goed, hoeveel miljoenen slachtoffers zijn er sinds 2001 nou gevallen in die regio door westers toedoen?
We vinden onschuldige moslimslachtoffers alleen heel erg erg, wanneer ze door andere moslims afgeslacht worden. Wanneer het door westerse bommen en dromes gebeurt, dan 'meh'....
3000, op hoeveel mensen??? 320 uit duitsland bv, niet echt heel schokkend te noemen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
A study by King's College in London estimates that 3,000 foreigners from Western states are actively involved in ISIS, with 320 Germans among them.
En laten we niet vergeten dat voor elke strijder er ook sympathisanten zijn. Het is een behoorlijke drempel om de wapens voor Jihad op te pakken.
Beschermen tegen wie? De ME? Die hardwerkende mensen krijgen op zondag een steen voor hun harses.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:58 schreef puskus het volgende:
[..]
Pro isis?haha
Meeste kwamen hun buurt beschermen tegen nazi tuig, hebben niks met ISIS.
Was er zelf bij.
Tokkies die komen zwaaien met nsb vlaggen...
Dat is echt een misleidend argument. Denk je serieus dat iedere Westerse Moslim die met ISIS sympathiseert vrienden en familie achterlaat en de wapens oppakt? Ik weet zeker dat voor elke strijder er een VEELVOUD aan sympathisanten zijn. Serieus, denk jij dat de gemiddelde vader met kinderen die achter gaat laten om voor ISIS te vechten? Dat kinderen of bejaarden uberhaubt kunnen strijden?quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:59 schreef erodome het volgende:
3000, op hoeveel mensen??? 320 uit duitsland bv, niet echt heel schokkend te noemen.
Wat te denken van een pro-ISIS betoging dan. Dat is een provocatie naar heel Nederland en bij uitbreiding de geciviliseerde wereld.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef puskus het volgende:
Dit was een rechts extremistische optocht niks anti isis.
Gewoon provoceren snap niet dat er goedkeuring eas om daar door te lopen dit is vragen om problemen.
Wil je anti isis demonstratie houden laat het in ieder geval niet de rechts extremisten nazi ballen het organiseren
twitter:Aboukhattab1 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:57:30Met een gebogen hoofd gaat de leeuw weer terug naar zijn hol #propatria #IS #denhaag #jihadcity #Overwinning #Baqiya http://t.co/CAidPSCDUk reageer retweet
Veel verder dan nazi kom jij ook niet he ;Pquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef puskus het volgende:
[..]
Nazi,s die met nsb vlaggen komen zwaaien en komen provoceren verdienen stenen op hun kop.
Laten we pro-Palestina demonstraties dan ook maar verbieden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef puskus het volgende:
Dit was een rechts extremistische optocht niks anti isis.
Gewoon provoceren snap niet dat er goedkeuring eas om daar door te lopen dit is vragen om problemen.
Wil je anti isis demonstratie houden laat het in ieder geval niet de rechts extremisten nazi ballen het organiseren
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |