abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:35:42 #201
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143270785
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:32 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat gebeurd echt aan de lopende band, snap niet waar dit beeld vandaan komt, dat komt echt neer op het niet willen zien.
Er zijn vage complottheorien over "is" en vanalles en nog wat, maar het wordt algemeen afgekeurd.

Een klein groepje idioten doet dat niet, de rest allemaal wel.
Mijn beeld, misschien een vertekend beeld hoor is dat ze moord en brand roepen bij wat er gebeurd in de Gazastrook. Waar Israël zeker ook mis zit hoor. Maar nu is het van ja het is niet goed maar Koerden/Yezidis/Joden dit .....
pi_143270788
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou ja, veel moslims vinden hen nochtans helden (vooral onder jongeren).

Of anders krijg je van de vage verhalen over dat het eigenlijk 1 groot complot is opgezet door de CIA en Mossad.
Heb je een representatieve steekproef gehouden? Of laat je je leiden door berichtgeving in de media?
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_143270804
-

[ Bericht 62% gewijzigd door trucker3 op 10-08-2014 19:04:51 ]
pi_143270825
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:30 schreef Momo... het volgende:
Het zal ze sieren als sommige Moslims zich uitspreken tegen ISIS.
Tja, nu heb je het over misschien wel een heel heikel punt...
I´m back.
pi_143270837
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Momo... het volgende:

[..]

Mijn beeld, misschien een vertekend beeld hoor is dat ze moord en brand roepen bij wat er gebeurd in de Gazastrook. Waar Israël zeker ook mis zit hoor. Maar nu is het van ja het is niet goed maar Koerden/Yezidis/Joden dit .....
What in the actual fuck... Waar zie jij pro-Gaza-mensen roepen dat "Koerden/Yezidis dit dat..."?
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:37:20 #206
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143270843
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik hoor echt amper tot niets over helden, als ik al wat over mooi wat ze hebben gedaan horen dan gaat het om de troepen van maliki.
En ja, de vage complottheorieen hoor ik wel erg veel, maar geen van die gaan over "is" is ok, juist het tegenovergestelde.
Het neemt inderdaad wat af nu duidelijk wordt wat voor beesten het zijn ja, maar ik ken er veel die het geweldig vinden. Zie ook de inwoners van de Schilderswijk bijvoorbeeld...

En hoezo het tegenovergestelde? Ik las net nog op nujij.nl weer zo'n warrig verhaal. Komt er toch op neer dat het steeds maar weer de schuld is van Israel en Amerika. Heel makkelijk natuurlijk, even makkelijk als alles op de moslims steken zoals sommige mensen ook doen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143270858
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Drxx het volgende:

[..]

Er zijn al meerdere anti-ISIS-demonstraties geweest in Den Haag, georganiseerd dóór moslims ;) Dat heeft hen inderdaad behoorlijk gesierd. Alleen zeer jammer dat er zo weinig media-aandacht naar uitging, dan konden die idiote ISIS-aanhangers ook zien dat de meeste mensen hen niet moet :)
Linkje?
Heb ik gemist dan.
I´m back.
pi_143270878
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:35 schreef Momo... het volgende:

[..]

Er wordt erg veel gepraat over de situatie in irak, dat al een hele lange tijd inmiddels. Isis wordt algemeen afgekeurd in de moslim wereld, van de meeste geleerden tot de meeste burgers.
Het nieuws over isis gaat razend hard en er is erg veel anti isis propaganda(alsof het nodig was ze als grotere monsters neer te zetten dan ze al zijn en zelf laten zien).

Het enige echte verschil is dat ik wel veel vage complottheorieen hoor, dat isis een product is van de zionisten bv. De leider een mossad is.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:39:10 #209
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_143270894
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Drxx het volgende:

[..]

What in the actual fuck... Waar zie jij pro-Gaza-mensen roepen dat "Koerden/Yezidis dit dat..."?
Kennissen van mij, ze vonden het erg maar benadrukte ook bepaalde dingen uit het verleden.
pi_143270905
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Linkje?
Heb ik gemist dan.
Dit was gister nog Oké, niet gister Iets eerder :P

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Momo... het volgende:

[..]

Kennissen van mij, ze vonden het erg maar benadrukte ook bepaalde dingen uit het verleden.
Tja, het zijn jóuw kennissen. Vraag is: waarom zijn ze dat nog steeds als ze zich zo walgelijk uiten jegens massamoord?
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:39:26 #211
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143270910
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou ja, veel moslims vinden hen nochtans helden (vooral onder jongeren).

Of anders krijg je van de vage verhalen over dat het eigenlijk 1 groot complot is opgezet door de CIA en Mossad.
Van wie denk je dat die wapens komen die ISIS gebruikt? 70% van de wapens in dat gebied wordt geleverd door de USA/Israel/hetwesten.

En vergeet niet dat veel van die ISIS-rebellen het opnamen/opnemen tegen Assad. Wie steunde die opstand?

Juist.
pi_143270935
quote:
9s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Het neemt inderdaad wat af nu duidelijk wordt wat voor beesten het zijn ja, maar ik ken er veel die het geweldig vinden. Zie ook de inwoners van de Schilderswijk bijvoorbeeld...

En hoezo het tegenovergestelde? Ik las net nog op nujij.nl weer zo'n warrig verhaal. Komt er toch op neer dat het steeds maar weer de schuld is van Israel en Amerika. Heel makkelijk natuurlijk, even makkelijk als alles op de moslims steken zoals sommige mensen ook doen.
In de allereerste instantie ging het om tegen assad en in irak tegen maliki. Daar waren aardig wat mensen voor ja. Maar zodra isis zijn ware aard liet zien en zich tegen burgers keerde was het klaar. Het uitroepen van het kalifaat heeft zelfs tot enorme verontwaardiging geleid, door de combi van het zo noemen en de afschuwelijkheden die begaan worden.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143270937
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
Grappig, dat je meteen het etiket pvv'er krijgt opgeplakt als je een iets minder genuanceerde reactie plaats en je intelligentie gelijk in twijfel wordt genomen.
pi_143270964
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Momo... het volgende:

[..]

Er wordt veel gesproken over oorzaken, dat klopt, ook over de verschillende groepen waar dit over gaat en wie wie steunt. Maar isis die niet algemeen wordt afgekeurd is gewoonweg niet waar.
pi_143270985
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Linkje?
Heb ik gemist dan.
Dit was wel gister :P
pi_143271011
quote:

[..]

Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:43:14 #217
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271042
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Van wie denk je dat die wapens komen die ISIS gebruikt? 70% van de wapens in dat gebied wordt geleverd door de USA/Israel/hetwesten.

En vergeet niet dat veel van die ISIS-rebellen het opnamen/opnemen tegen Assad. Wie steunde die opstand?

Juist.
Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand en is gekaapt door extremisten. (Dat is nota bene een argument dat veel mensen waar ik het nooit mee eens ben graag gebruiken :Y). De VS heeft daar inderdaad veel wapens geleverd en daar was ik overigens ook tegen. Ik ben eigenlijk tegen inmenging in het MO tout court, we laten hen het daar beter uitvechten tot ze overeengestemd geraken, zoals ook in Europa grotendeels gebeurd is. Maar die opstandelingen waren zeker niet hetzelfde als ISIS.

Het is overigens een fabeltje (of anders: bewijs het) dat 'het westen' wapens levert aan ISIS. Ze zijn grotendeels zelfvoorzienend en hebben verschillende wapensdepots van het Iraakse leger veroverd. Geld om andere wapens te kopen hebben ze door de oliebronnen die ze veroverd hebben. Dat die wapens westers zijn is geen verrassing gezien de meeste wapens in het westen geproduceerd zijn. Echter zijn ze in de meeste gevallen onrechtstreeks daar terecht gekomen.
- Charlton Heston
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:43:33 #218
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143271054
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

_O-
3-4 jaar geleden was het hype-woordje 'dhimmi' nog de grote rage ;)
pi_143271073
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:39 schreef Drxx het volgende:

[..]

Dit was gister nog.

[..]

Tja, het zijn jóuw kennissen. Vraag is: waarom zijn ze dat nog steeds als ze zich zo walgelijk uiten jegens massamoord?
Ja, okee, Koerden zijn ook moslims ja.
Okee, maar hun mede-Koerden worden aangevallen door ISIS.
We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën. En hun zusters.
Hun zusters.
I´m back.
pi_143271104
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

en daarvoor taqiyya :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143271135
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën.
Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.
Het enige wat verschilt in de mening van de gemiddelde moslim en jou is wie isis aanstuurt.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:46:37 #222
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271153
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef erodome het volgende:

[..]

Zo'n beetje alle grotere geleerden hebben isis afgekeurd, dat is wereldwijd breed gedragen.
Het enige wat verschilt in de mening van de gemiddelde moslim en jou is wie isis aanstuurt.
Punt is dat er geen enkel maar dan ook geen enkel bewijs is voor het aansturen van ISIS vanuit Israel of de VS.
- Charlton Heston
pi_143271162
quote:

[..]

De Islam is toch vrede, erodome?
I´m back.
pi_143271172
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Maak maar grapjes vanuit je comfortabele huiskamer.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:47:41 #225
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143271184
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:45 schreef Slayage het volgende:

[..]

en daarvoor taqiyya :')
Mjah, die heb ik wellicht gemist, want toen was ik nog geen anti-semiet natuurlijk.... :P
pi_143271193
quote:
dat is wereldwijd breed gedragen
Kan je dan misschien uitleggen hoe het kan dat er honderden Westerse Moslims voor ISIS vechten? Het lijkt mij dat ISIS veel populairder is dan mensen toe willen geven.
pi_143271204
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Punt is dat er geen enkel maar dan ook geen enkel bewijs is voor het aansturen van ISIS vanuit Israel of de VS.
Klopt, noem het niet voor niets vage complottheorieen.

Maar dat is hele andere koek dan achter isis staan, of het iig niet zo erg vinden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:48:28 #228
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143271210
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:47 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Maak maar grapjes vanuit je comfortabele huiskamer.
Waar vandaan wil jij dat ik mijn 'grapjes' maak dan? :')
pi_143271251
quote:
14s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:46 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

De Islam is toch vrede, erodome?
De islam is wat het betreffende mens ervan maakt, dat kan dus alle kanten op.
Ik zeg nergens dat isis geen moslims zijn, ik zeg alleen dat isis niet breed wordt gedragen onder moslims en dat dat overduidelijk is voor wie niet zijn oogkleppen heeft verruilt voor een blinddoek.
pi_143271318
-Rabia Al-Basri
pi_143271322
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:47 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Kan je dan misschien uitleggen hoe het kan dat er honderden Westerse Moslims voor ISIS vechten? Het lijkt mij dat ISIS veel populairder is dan mensen toe willen geven.
Is het echt zo dat er honderden voor isis strijden, want syrie ganger wordt nu gelijk getrokken aan isis strijder. Dat is een enorme versimpeling van de situatie in syrie waar vele groepen en groepjes actief zijn.

Maar het zal vast en zeker dat er idioten zijn die wel voor die groep zijn, zo zijn er ook neo nazi's in nederland en vele andere gekke groepen. Dat die aangepakt worden heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat erom dat echt wereldwijd isis wordt afgekeurd door moslims, dat het het gesprek van de dag is zo'n beetje.
pi_143271328
Ik vind het eigenlijk wel positief dat de jeugd van tegenwoordig zich inzet voor hun idealen, de één voor een kalifaat en de ander tegen het kalifaat en samen tegen de politie. Eindelijk eens wat meer dan consumptisme.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:53:17 #233
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271377
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel positief dat de jeugd van tegenwoordig zich inzet voor hun idealen, de één voor een kalifaat en de ander tegen het kalifaat en samen tegen de politie. Eindelijk eens wat meer dan consumptisme.
Ik vind het nou geen positieve ontwikkeling :')

Ik vind het prima als je voor een kalifaat bent, maar wat doe je dan nog in Europa.
- Charlton Heston
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:53:25 #234
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143271380
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand en is gekaapt door extremisten. (Dat is nota bene een argument dat veel mensen waar ik het nooit mee eens ben graag gebruiken :Y). De VS heeft daar inderdaad veel wapens geleverd en daar was ik overigens ook tegen. Ik ben eigenlijk tegen inmenging in het MO tout court, we laten hen het daar beter uitvechten tot ze overeengestemd geraken, zoals ook in Europa grotendeels gebeurd is. Maar die opstandelingen waren zeker niet hetzelfde als ISIS.

Het is overigens een fabeltje (of anders: bewijs het) dat 'het westen' wapens levert aan ISIS. Ze zijn grotendeels zelfvoorzienend en hebben verschillende wapensdepots van het Iraakse leger veroverd. Geld om andere wapens te kopen hebben ze door de oliebronnen die ze veroverd hebben. Dat die wapens westers zijn is geen verrassing gezien de meeste wapens in het westen geproduceerd zijn. Echter zijn ze in de meeste gevallen onrechtstreeks daar terecht gekomen.
Dat laatste heb je redelijk gelijk in, als in dat ze zelfvoorzienend zijn en veel wapentuig hebben buitgemaakt, maar goed, die ISIS-strijders komen niet opeens uit een ei, dus die zaten wel degelijk vaak eerst bij andere verzetsgroepen, en nu krijgen ze steeds meer aanhang, goedschiks of kwaadschiks.

Bij de lokale moslimbevolking daar kweken ze natuurlijk veel goodwill, vooral door gewoon onafhankelijkheid van het westen na te streven, want het MO is natuurlijk al tientallen jaren een speelbal voor de USA, Israel en het westen, en op die manier komt er nooit vrede, vooruitgang, etc etc.

De manier waarop ze die onafhankelijkheid nastreven, en datgene wat ze nastreven (strenge islamitische staat), is natuurlijk compleet verwerpelijk.

Maar goed, hoeveel miljoenen slachtoffers zijn er sinds 2001 nou gevallen in die regio door westers toedoen?

We vinden onschuldige moslimslachtoffers alleen heel erg erg, wanneer ze door andere moslims afgeslacht worden. Wanneer het door westerse bommen en dromes gebeurt, dan 'meh'....
  Trouwste user 2022 zondag 10 augustus 2014 @ 18:53:37 #235
7889 tong80
Spleenheup
pi_143271386
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:54:40 #236
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_143271432
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef Wespensteek het volgende:
.... een beetje zakenman had daar prima bakstenen kunnen verkopen. En helmen.
pi_143271435
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:51 schreef erodome het volgende:
Is het echt zo dat er honderden voor isis strijden, want syrie ganger wordt nu gelijk getrokken aan isis strijder. Dat is een enorme versimpeling van de situatie in syrie waar vele groepen en groepjes actief zijn.

Maar het zal vast en zeker dat er idioten zijn die wel voor die groep zijn, zo zijn er ook neo nazi's in nederland en vele andere gekke groepen. Dat die aangepakt worden heb ik geen enkel probleem mee.
Het gaat erom dat echt wereldwijd isis wordt afgekeurd door moslims, dat het het gesprek van de dag is zo'n beetje.
A study by King's College in London estimates that 3,000 foreigners from Western states are actively involved in ISIS, with 320 Germans among them.

En laten we niet vergeten dat voor elke strijder er ook sympathisanten zijn. Het is een behoorlijke drempel om de wapens voor Jihad op te pakken.

Verder geloof ik ook niet dat ISIS een miljoenenstad als Mosul kan innemen zonder steun van de locals.
pi_143271458
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Lothiriel het volgende:
maar wat doe je dan nog in Europa.
Ja hallo je moet het wel in perspectief zien, vanavond is er weer voetballen op TV en zo.
pi_143271483
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

De islam is wat het betreffende mens ervan maakt, dat kan dus alle kanten op.
Ik zeg nergens dat isis geen moslims zijn, ik zeg alleen dat isis niet breed wordt gedragen onder moslims en dat dat overduidelijk is voor wie niet zijn oogkleppen heeft verruilt voor een blinddoek.
ISIS lijkt mij een groepering die de moslims wil wakker schudden en ze er op wijzen dat de islam ook oproept om moslimbroeders te hulp te schieten. Natuurlijk heeft de ''normale'' moslim daar geen zin in, die heeft het al moeilijk genoeg om zijn gezin te onderhouden lijkt mij.
pi_143271513
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat laatste heb je redelijk gelijk in, als in dat ze zelfvoorzienend zijn en veel wapentuig hebben buitgemaakt, maar goed, die ISIS-strijders komen niet opeens uit een ei, dus die zaten wel degelijk vaak eerst bij andere verzetsgroepen, en nu krijgen ze steeds meer aanhang, goedschiks of kwaadschiks.

Bij de lokale moslimbevolking daar kweken ze natuurlijk veel goodwill, vooral door gewoon onafhankelijkheid van het westen na te streven, want het MO is natuurlijk al tientallen jaren een speelbal voor de USA, Israel en het westen, en op die manier komt er nooit vrede, vooruitgang, etc etc.

De manier waarop ze die onafhankelijkheid nastreven, en datgene wat ze nastreven (strenge islamitische staat), is natuurlijk compleet verwerpelijk.

Maar goed, hoeveel miljoenen slachtoffers zijn er sinds 2001 nou gevallen in die regio door westers toedoen?

We vinden onschuldige moslimslachtoffers alleen heel erg erg, wanneer ze door andere moslims afgeslacht worden. Wanneer het door westerse bommen en dromes gebeurt, dan 'meh'....
Amerika kan er niets aan doen dat na de val van Saddam de Irakezen gelijk een burgeroorlog begonnen en die burgeroorlog heeft tot op heden meer slachtoffers geeist dan de invasie van Irak en Afghanistan samen.
pi_143271548
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:43 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Die opstand was in de eerste plaats een seculiere en civiele opstand
Bron?
pi_143271555
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef puskus het volgende:
Gewoon provoceren .
Net als pro-isis.
  zondag 10 augustus 2014 @ 18:58:59 #243
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271604
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:53 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Dat klopt overigens al niet, want de meerderheid van de mensen die een kopje kleiner gemaakt worden zijn christenen of andere kleinere groepen. En sjiieten, wat moslims zijn.

Voor zover ik weet probeert 'het Westen' ook niet zoveel mogelijk etnisch te zuiveren of iets dergelijks, dus ik vind dat die vergelijking sowieso nogal mank loopt. Aan dit tempo maakt ISIS trouwens een enorm veelvoud aan slachtoffers in vergelijking met 'het Westen'.
- Charlton Heston
pi_143271611
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

A study by King's College in London estimates that 3,000 foreigners from Western states are actively involved in ISIS, with 320 Germans among them.

En laten we niet vergeten dat voor elke strijder er ook sympathisanten zijn. Het is een behoorlijke drempel om de wapens voor Jihad op te pakken.
3000, op hoeveel mensen??? 320 uit duitsland bv, niet echt heel schokkend te noemen.
Daarbij geeft het artikel mij ook weer het idee dat in dat onderzoek syrie-gangers gelijkgesteld worden aan isis-strijders. Heb het onderzoek zelf niet gezien, dus dat is een vraagteken.

Vergeet niet dat er vele al gingen voor isis zich als zodanig profileerde, ze zich nog profileerde als verzet tegen assad voornamelijk en ook tegen maliki. En dat daar vele groepen strijden, het amper duidelijk is wie waarvoor vecht.
pi_143271697
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:58 schreef puskus het volgende:

[..]

Pro isis?haha

Meeste kwamen hun buurt beschermen tegen nazi tuig, hebben niks met ISIS.
Was er zelf bij.

Tokkies die komen zwaaien met nsb vlaggen...
Beschermen tegen wie? De ME? Die hardwerkende mensen krijgen op zondag een steen voor hun harses. :|W
pi_143271727
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:59 schreef erodome het volgende:
3000, op hoeveel mensen??? 320 uit duitsland bv, niet echt heel schokkend te noemen.
Dat is echt een misleidend argument. Denk je serieus dat iedere Westerse Moslim die met ISIS sympathiseert vrienden en familie achterlaat en de wapens oppakt? Ik weet zeker dat voor elke strijder er een VEELVOUD aan sympathisanten zijn. Serieus, denk jij dat de gemiddelde vader met kinderen die achter gaat laten om voor ISIS te vechten? Dat kinderen of bejaarden uberhaubt kunnen strijden?

Er zijn genoeg Fokkers die met de Koerden sympathiseren. Hoeveel daarvan denk je dat een enkeltje Erbil nemen en zich aanmelden voor gewapende strijd?
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:02:36 #247
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271741
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef puskus het volgende:
Dit was een rechts extremistische optocht niks anti isis.

Gewoon provoceren snap niet dat er goedkeuring eas om daar door te lopen dit is vragen om problemen.

Wil je anti isis demonstratie houden laat het in ieder geval niet de rechts extremisten nazi ballen het organiseren
Wat te denken van een pro-ISIS betoging dan. Dat is een provocatie naar heel Nederland en bij uitbreiding de geciviliseerde wereld.
- Charlton Heston
pi_143271785
_O-

Aboukhattab1 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:57:30 Met een gebogen hoofd gaat de leeuw weer terug naar zijn hol #propatria #IS #denhaag #jihadcity #Overwinning #Baqiya http://t.co/CAidPSCDUk reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_143271790
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef puskus het volgende:

[..]

Nazi,s die met nsb vlaggen komen zwaaien en komen provoceren verdienen stenen op hun kop.
Veel verder dan nazi kom jij ook niet he ;P
pi_143271810
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef puskus het volgende:
Dit was een rechts extremistische optocht niks anti isis.

Gewoon provoceren snap niet dat er goedkeuring eas om daar door te lopen dit is vragen om problemen.

Wil je anti isis demonstratie houden laat het in ieder geval niet de rechts extremisten nazi ballen het organiseren
Laten we pro-Palestina demonstraties dan ook maar verbieden.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:04:15 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271814
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef Slayage het volgende:
_O-

Aboukhattab1 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:57:30 Met een gebogen hoofd gaat de leeuw weer terug naar zijn hol #propatria #IS #denhaag #jihadcity #Overwinning #Baqiya http://t.co/CAidPSCDUk reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O-
- Charlton Heston
pi_143271817
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef puskus het volgende:

[..]

Nazi,s die met nsb vlaggen komen zwaaien en komen provoceren verdienen stenen op hun kop.
Jij noemt de ME Nazi's?
pi_143271851
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is echt een misleidend argument. Denk je serieus dat iedere Westerse Moslim die met ISIS sympathiseert vrienden en familie achterlaat en de wapens oppakt? Ik weet zeker dat voor elke strijder er een VEELVOUD aan sympathisanten zijn. Serieus, denk jij dat de gemiddelde vader met kinderen die achter gaat laten? Dat kinderen of bejaarden uberhaubt kunnen strijden?
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.

Er is een enorme afkeuring te horen vanuit de islamitische wereld, die het leeuwendeel van de moslims omvat. Ik ontken nergens dat er wel een groep is die wel degelijk isis fan is en dat keur ik net zo goed als jij af. Het gaat mij erom dat jij en anderen net doen alsof de moslimwereld zwijgt en eigenlijk bijna allemaal stiekem toch isis wel leuk vindt. Dat is een leugen, een regelrechte zelfs.
Die afkeuring is luid en duidelijk te horen, ook al is vaak de complotheorie erachter best lachwekkend.
pi_143271858
quote:

[..]

De PVV heeft de term kalifaat niet ingevoerd.

Corrigeer me gerust, maar volgens mij was er in de wereld geen kalifaat totdat IS er een oprichte.

Derhalve was er voorheen ook geen reden om de term kalifaat te gebruiken, want er was geen kalifaat.

Nu er door IS een kalifaat is uitgeroepen is het woord kalifaat weer actueel en wordt het derhalve vaker gebruikt, en nee, niet alleen PVVers gebruiken het woord kalifaat ook de pers e.d.

Wederom met dank aan de booslim die het nodig vond om een kalifaat te stichten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:06:14 #255
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271892
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron?
De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.

De protesten begonnen op 15 maart 2011. De opstand werd beïnvloed door de andere protesten en opstanden in de regio, die bij elkaar de Arabische Lente worden genoemd, en is ongekend voor het land. De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat. De opstand heeft allerlei vormen aangenomen met marsen en hongerstakingen. De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en de regering van president Bashar al-Assad.[42]

Het protest was dus eerst niet gewelddadig. Daarna werd het 'Vrije Syrische Leger' opgericht om de demonstranten te verdedigen tegen het regeringsleger en al snel werd het gekaapt door extremisten a la ISIS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
- Charlton Heston
pi_143271911
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.

De protesten begonnen op 15 maart 2011. De opstand werd beïnvloed door de andere protesten en opstanden in de regio, die bij elkaar de Arabische Lente worden genoemd, en is ongekend voor het land. De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat. De opstand heeft allerlei vormen aangenomen met marsen en hongerstakingen. De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en de regering van president Bashar al-Assad.[42]

Het protest was dus eerst niet gewelddadig. Daarna werd het 'Vrije Syrische Leger' opgericht om de demonstranten te verdedigen tegen het regeringsleger en al snel werd het gekaapt door extremisten a la ISIS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
Staat niks over seculier.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:07:50 #257
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271962
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Staat niks over seculier.
Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
- Charlton Heston
pi_143272009
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... een beetje zakenman had daar prima bakstenen kunnen verkopen. En helmen.
Had er nu maar een jood gewoond...
pi_143272011
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef truthortruth het volgende:
De islam is weer geslaagd in zijn polarisatie. Kop er af of religie van de vrede.
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.
pi_143272023
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef erodome het volgende:
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.
Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?
pi_143272129
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.
pi_143272166
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:12 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.
Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.
pi_143272190
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?
Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.

Zeker nu isis het kalifaat heeft uitgeroepen en deze afschuwelijke misdaden begaat zijn ze erg veel steun kwijtgeraakt. Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki. Alleen de echt extremen zijn overgebleven en dat zijn er niet veel.

Het probleem met dit verhaal is dat er een aantal zaken door elkaar spelen. Zo is er bv een groep die "het westen" geen warm hart toedraagt, maar wel anti isis zijn(dat zijn de complotdenkers). Zo zijn er velen die wel degelijk tegen verzet tegen assad en maliki zijn. Maar maar weinig zijn voor isis en zoals gezegd is die groep enorm verkleint zodra ze het kalifaat uitriepen en aan het schoonmaken begonnen.
pi_143272231
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.
We hebben het over moslims in Syrië, wil je beweren dat ze heel anders zijn dan hun broeders in andere Arabische landen?
pi_143272250
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.

Zeker nu isis het kalifaat heeft uitgeroepen en deze afschuwelijke misdaden begaat zijn ze erg veel steun kwijtgeraakt. Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki. Alleen de echt extremen zijn overgebleven en dat zijn er niet veel.

Het probleem met dit verhaal is dat er een aantal zaken door elkaar spelen. Zo is er bv een groep die "het westen" geen warm hart toedraagt, maar wel anti isis zijn(dat zijn de complotdenkers). Zo zijn er velen die wel degelijk tegen verzet tegen assad en maliki zijn. Maar maar weinig zijn voor isis en zoals gezegd is die groep enorm verkleint zodra ze het kalifaat uitriepen en aan het schoonmaken begonnen.
Zelfs Al Qaida heeft ISIS veroordeeld.
pi_143272274
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.
pi_143272285
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën.
Ik weet niet hoe eerlijk jouw verwachting is dat Marokkaanse moslims massaal opkomen tegen die ISIS-mongooltjes. Wellicht zitten er in die wijk een bovengemiddeld aantal ISIS-aanhangers, dan zullen ze natuurlijk niets zeggen. Wellicht is men gewoon bang omdat iemand die ISIS-aanhanger durft te zijn waarschijnlijk niet helemaal fris is in z'n bovenkamer.
Hell, ik zou ook niet face-to-face tegen zo'n groepje willen staan, en 1-op-1 zal het nooit worden. Wat dat betreft passen ze perfect bij ISIS ;)

Maar discussie onder Turkse en Marokkaanse moslims onderling is ook aanwezig. Ook daar wordt gepraat over ISIS, en ook daar worden ze door de meeste users verworpen. Hiervoor moet je echter niet op FOK! zijn aangezien het aantal moslims hier behoorlijk laag is vergeleken met andere fora. Via Google-search kom je al heel snel meerdere topics tegen.

Toegegeven dit zijn niet mensen die de straat opgaan, maar ze stellen zich dus wél publiekelijk (want openbaar forum) op tegen ISIS, zoals jij wilde.

Internationaal gekeken zijn er veel meer mensen die hun mond opentrekken. Zoals deze imam van de Al-Aqsa-moskee:

He MAD!
pi_143272308
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.
Ah heb je die meneer met die nietszeggende one-liners weer.

Ik ben niet gelovig, niet nationalistisch, voorstander van multicultureel, accepteer alle geaardheid, vind dat vrouwen exact dezelfde rechten hebben als mannen, sta altijd open voor mensen met een ander gedachtegoed op voorwaarde dat ze zelf ook die openheid hebben, juich nieuwe ideeën toe .... Ja, ik ben echt diegene die polariseert :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_143272321
quote:
True that. Ik denk echter dat Al Qaida verleden tijd is.

Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
pi_143272376
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.
Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)
pi_143272393
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
Al Qaeda heeft toch gezegd: jullie aanbidden het leven, wij aanbidden de dood? Wat is het verschil met Isis? De manier waarop alles en iedereen dood moet is verschillend maar uiteindelijk moet alles en iedereen dood. Het is allemaal één pot nat en als je voor het leven bent en niet voor de dood moet je al die clubjes bestrijden.
pi_143272413
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik hoor van mensen met wat meer inside info van burgers in irak dat isis helemaal niet zo eenduidig is als ze hier proberen voor te stellen. Dat het meer een zeer losjes verbond is van verschillende groepen, waaronder de "getrouwen" van saddam.
pi_143272461
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:17 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)
Ze zullen het vast niet uit liefdadigheid gedaan hebben, maar ze hebben toch duidelijk gezegd dat ze het veelste extreem vinden. Alleen dat al als zodanig de wereld insturen is toch wel een boodschap.

Al met al is de afkeuring van isis breed gedragen onder moslims.
pi_143272501
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki.
Dat blijft net zo idioot. ISIS is vele malen erger dan Assad en Maliki.
pi_143272529
quote:
de propaganda machine van isis is wel erg sterk idd.
-Rabia Al-Basri
pi_143272559
quote:

[..]

Jalousie de métier?
I´m back.
pi_143272563
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:20 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Dat blijft net zo idioot. ISIS is vele malen erger dan Assad en Maliki.
In de eerste instantie niet, niet voor de schermen iig waardoor mensen dat niet als zodanig konden weten.

Assad is geen frisse hap, laten we daar gewoon eerlijk over zijn, dat men voor de strijd van de burgers tegen assad was is niet zo vreemd.
Toe isis zijn ware aard liet zien was het dan ook over met de grotere steun.
pi_143272572
Regelrechte oorlogsverklaring van dat ontspoorde volk:

Ummusilaah twitterde op zondag 10-08-2014 om 17:28:40 Spoedig zullen andere wijken zich aansluiten bij schilderswijk #meermoslims #shariahdriehoek #schilderswijk #Jihadcity reageer retweet
pi_143272613
Al Qaeda verliest aan populariteit omdat het erg lastig blijkt om vliegtuigen op te blazen. De meest succesvolle afslachters zijn het populairst en dat is momenteel Isis. Het kan zo weer een andere groep worden.
pi_143272669
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:19 schreef erodome het volgende:

[..]

Ze zullen het vast niet uit liefdadigheid gedaan hebben, maar ze hebben toch duidelijk gezegd dat ze het veelste extreem vinden. Alleen dat al als zodanig de wereld insturen is toch wel een boodschap.

Al met al is de afkeuring van isis breed gedragen onder moslims.
Dat sowieso, alhoewel mensen graag hun best doen je anders te laten geloven.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:24:54 #282
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143272672
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef Nintex het volgende:
Regelrechte oorlogsverklaring van dat ontspoorde volk:

Ummusilaah twitterde op zondag 10-08-2014 om 17:28:40 Spoedig zullen andere wijken zich aansluiten bij schilderswijk #meermoslims #shariahdriehoek #schilderswijk #Jihadcity reageer retweet
Nederland zal enkele km2 niet missen denk ik. Zet er een hek om nu het nog kan.
- Charlton Heston
pi_143272706
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

In de eerste instantie niet, niet voor de schermen iig waardoor mensen dat niet als zodanig konden weten.

Assad is geen frisse hap, laten we daar gewoon eerlijk over zijn, dat men voor de strijd van de burgers tegen assad was is niet zo vreemd.
Toe isis zijn ware aard liet zien was het dan ook over met de grotere steun.
Bron dat ze eerst niet hun ware aard lieten zien?

Assad is een terrorisme steunende dictator die verantwoordelijk is voor de dood van vele mensen, dus ja dat klopt. Maar daar hadden we het niet over, ook als je ISIS steunt omdat ze vechten tegen Assad en Maliki ben je walgelijk.
pi_143272751
hear, hear

WiIIemAlexander twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:03:34 Weinig ooit meer #antipatria geweest dan de #propatria-vertoning in Den Haag vandaag. Wij suggereren een IQ-drempel voor demonstraties. reageer retweet
-Rabia Al-Basri
pi_143272850
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:23 schreef Loekie1 het volgende:
Al Qaeda verliest aan populariteit omdat het erg lastig blijkt om vliegtuigen op te blazen. De meest succesvolle afslachters zijn het populairst en dat is momenteel Isis. Het kan zo weer een andere groep worden.
Al Qaida verliest aan populariteit omdat ze niets bereiken. ISIS heeft de helft van Syrie en de helft van Irak. Een compleet land dus. Wat heeft Al Qaeda nu? Helemaal niets. Als ik Moslimextremist was, zou ik het ook wel weten :).
pi_143272858
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:26 schreef Slayage het volgende:
hear, hear

WiIIemAlexander twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:03:34 Weinig ooit meer #antipatria geweest dan de #propatria-vertoning in Den Haag vandaag. Wij suggereren een IQ-drempel voor demonstraties. reageer retweet
Zou ondemocratisch zijn, kunnen de moslims nooit meer demonsteren.
pi_143272872
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:25 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron dat ze eerst niet hun ware aard lieten zien?

Assad is een terrorisme steunende dictator die verantwoordelijk is voor de dood van vele mensen, dus ja dat klopt. Maar daar hadden we het niet over, ook als je ISIS steunt omdat ze vechten tegen Assad en Maliki ben je walgelijk.
Isis is begonnen als splintergroepje dat verzet pleegde, eerst tegen maliki en daarna tegen assad.
Mensen steunde toen isis omdat ze dat verzet deden, toen duidelijk werd dat isis ook daar stevig van leer trok verloren ze al heel wat steun, alhoewel mensen tegen maliki en assad bleven. Toen ze het kalifaat uitriepen hebben ze hun kaarten verspeeld onder de meeste moslims, toen werd goedpraterij en propaganda geroep niet meer geaccepteerd en nu komt de meeste anti isis propaganda uit de islamitische wereld.
pi_143272891
quote:

[..]

Waarom wordt er geen fatwah uitgevaardigd tegen Isis eigenlijk, door die "grotere geleerden"?
Of hebben ze het te druk ivm Israël? Wat op zich kan, natuurlijk, echter Isis heeft al meer moslims gedood afgelopen tijd dan Israël.
I´m back.
pi_143272906
quote:
Wat voor vlag is dit dan?
pi_143272947
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Waarom wordt er geen fatwah uitgevaardigd tegen Isis eigenlijk, door die "grotere geleerden"?
Of hebben ze het te druk ivm Israël? Wat op zich kan, natuurlijk, echter Isis heeft al meer moslims gedood afgelopen tijd dan Israël.
Waarom denk je dat dat nog niet gedaan is? De grote geleerden hebben zich uitgesproken.

Misschien ben jij het die te druk is met andere zaken om hiernaar te kijken. Misschien is het beter eerst eens te kijken of wat je gilt wel klopt.
pi_143272951
nightfox871 twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:12:28 @abu_walid22 Zeven dagen de tijd om op te flikkeren, anders gaan we preventief te werk.Geen waarschuwing, wel belofte. Vuur en vlam. reageer retweet
Nilliz81 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:51:49 @abu_walid22 Ga vooral zo door maar als de geest straks echt uit de fles komt en je een gigantisch pak op je lazer krijgt, niet gaan huilen. reageer retweet
mpscholten twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:45:46 @abu_walid22 is pas het begin IS Homo mark my words. reageer retweet
Ben benieuwd :)

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2014 19:32:56 ]
pi_143273015
quote:
De "grote geleerden" willen niet dood en daarom houden ze hun mond. Een aantal zijn dapper, en als een gevolg zeer tijdelijk. Zoals bijvoorbeeld Mohamed Said Ramadan Al-Bouti in Syrie en recent die professor in Irak.

Daarom dus. Daarom maken die gematigde Moslims weinig uit. Die worden ook overal opgeblazen en vermoord. Van Rusland tot Nigeria en Irak aan toe.
pi_143273029
quote:

[..]

De grote geleerden hebben zich al regelmatig uitgesproken tegen terrorisme en dergelijke.
pi_143273075
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat nog niet gedaan is? De grote geleerden hebben zich uitgesproken.

Misschien ben jij het die te druk is met andere zaken om hiernaar te kijken. Misschien is het beter eerst eens te kijken of wat je gilt wel klopt.
Volgens mij gil ik geenszins, waarom probeer je mij dat ook in de schoenen te schuiven?

En als er een fatwah uitgevaardigd is tegen Isis, dan heb je wrs wel een linkje. Het betekent ook dat de jihad tegen Isis kan beginnen voor de moslim.
I´m back.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:34:42 #295
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_143273106
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
nightfox871 twitterde op zondag 10-08-2014 om 19:12:28 @abu_walid22 Zeven dagen de tijd om op te flikkeren, anders gaan we preventief te werk.Geen waarschuwing, wel belofte. Vuur en vlam. reageer retweet
Nilliz81 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:51:49 @abu_walid22 Ga vooral zo door maar als de geest straks echt uit de fles komt en je een gigantisch pak op je lazer krijgt, niet gaan huilen. reageer retweet
mpscholten twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:45:46 @abu_walid22 is pas het begin IS Homo mark my words. reageer retweet
Ben benieuwd :)
nightfox871 twitterde op zondag 03-08-2014 om 16:32:35 @Isl_Schildersw Ach, hou op met die onzin, iedereen weet dat dat nooit gaat lukken.Zo wel, dan verdwijnt heel de wijk in vlammen, simpel. reageer retweet
_O-

Die durft geen stap te zetten in die wijk
pi_143273377

:')
pi_143273410
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:32 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

De "grote geleerden" willen niet dood en daarom houden ze hun mond. Een aantal zijn dapper, en als een gevolg zeer tijdelijk. Zoals bijvoorbeeld Mohamed Said Ramadan Al-Bouti in Syrie en recent die professor in Irak.

Daarom dus. Daarom maken die gematigde Moslims weinig uit. Die worden ook overal opgeblazen en vermoord. Van Rusland tot Nigeria en Irak aan toe.
Moedig van hem idd. Maar daarom toch des te noodzakelijker voor de gematigde moslims ten onzent, om een demonstratie te houden hier, om die moslims die daar dreigen te worden uitgemoord te steunen?
Ik zie dus alleen die Koerden anti-Isis demonstratie, en die is direct gelinkt aan het feit dat die Koeridische deelstaat onder vuur ligt door Isis.
Ik zie dus ook geen algehele fatwah tegen Isis, zoals toen tegen Rushdie, alleen nu terecht.
Misschien vragen aan onze regering om die moslims daar steun te leveren?
Ja, VS kan nu weer de kastanjes uit het vuur halen voor veel moslims, maar veel dankbaarheid zal dat niet oogsten voor grote satan VS...

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 10-08-2014 19:47:31 ]
I´m back.
pi_143273583
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:40 schreef Ryan3 het volgende:
Ja, VS kan nu weer de kastanjes uit het vuur halen voor veel moslims
:')
-
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:44:43 #299
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_143273595
OORLOG IN SCHILDERSWIJK!

WW3 !
pi_143273769
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Volgens mij gil ik geenszins, waarom probeer je mij dat ook in de schoenen te schuiven?

En als er een fatwah uitgevaardigd is tegen Isis, dan heb je wrs wel een linkje. Het betekent ook dat de jihad tegen Isis kan beginnen voor de moslim.
https://www.middleeastmon(...)iphate-null-and-void

http://www.thejakartaglob(...)l-issues-fatwa-isis/

Zo, dit al zonder er moeite voor te doen....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')