abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:04:15 #251
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271814
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:03 schreef Slayage het volgende:
_O-

Aboukhattab1 twitterde op zondag 10-08-2014 om 18:57:30 Met een gebogen hoofd gaat de leeuw weer terug naar zijn hol #propatria #IS #denhaag #jihadcity #Overwinning #Baqiya http://t.co/CAidPSCDUk reageer retweet
_O- _O- _O- _O- _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_143271817
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef puskus het volgende:

[..]

Nazi,s die met nsb vlaggen komen zwaaien en komen provoceren verdienen stenen op hun kop.
Jij noemt de ME Nazi's?
pi_143271851
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:02 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is echt een misleidend argument. Denk je serieus dat iedere Westerse Moslim die met ISIS sympathiseert vrienden en familie achterlaat en de wapens oppakt? Ik weet zeker dat voor elke strijder er een VEELVOUD aan sympathisanten zijn. Serieus, denk jij dat de gemiddelde vader met kinderen die achter gaat laten? Dat kinderen of bejaarden uberhaubt kunnen strijden?
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.

Er is een enorme afkeuring te horen vanuit de islamitische wereld, die het leeuwendeel van de moslims omvat. Ik ontken nergens dat er wel een groep is die wel degelijk isis fan is en dat keur ik net zo goed als jij af. Het gaat mij erom dat jij en anderen net doen alsof de moslimwereld zwijgt en eigenlijk bijna allemaal stiekem toch isis wel leuk vindt. Dat is een leugen, een regelrechte zelfs.
Die afkeuring is luid en duidelijk te horen, ook al is vaak de complotheorie erachter best lachwekkend.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143271858
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:31 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh jezus, de PVV'ers hebben weer een nieuwe woordje geleerd, en nu krijgen we in iedere post 'Kalifaat' te lezen....
De PVV heeft de term kalifaat niet ingevoerd.

Corrigeer me gerust, maar volgens mij was er in de wereld geen kalifaat totdat IS er een oprichte.

Derhalve was er voorheen ook geen reden om de term kalifaat te gebruiken, want er was geen kalifaat.

Nu er door IS een kalifaat is uitgeroepen is het woord kalifaat weer actueel en wordt het derhalve vaker gebruikt, en nee, niet alleen PVVers gebruiken het woord kalifaat ook de pers e.d.

Wederom met dank aan de booslim die het nodig vond om een kalifaat te stichten.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:06:14 #255
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271892
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Bron?
De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.

De protesten begonnen op 15 maart 2011. De opstand werd beïnvloed door de andere protesten en opstanden in de regio, die bij elkaar de Arabische Lente worden genoemd, en is ongekend voor het land. De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat. De opstand heeft allerlei vormen aangenomen met marsen en hongerstakingen. De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en de regering van president Bashar al-Assad.[42]

Het protest was dus eerst niet gewelddadig. Daarna werd het 'Vrije Syrische Leger' opgericht om de demonstranten te verdedigen tegen het regeringsleger en al snel werd het gekaapt door extremisten a la ISIS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
- Charlton Heston
pi_143271911
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

De Syrische burgeroorlog of de opstand in Syrië wordt gevormd door een gewapende opstand en protesten van zowel de democratische oppositie, achtergestelde verarmde provinciale soennieten en politieke islamisten, salafisten en andere radicaal-soennitische strijders, onder de bevolking in Syrië. De regering van de Syrische president Bashar al-Assad zet hard in om de gewapende opstandelingen neer te slaan.

De protesten begonnen op 15 maart 2011. De opstand werd beïnvloed door de andere protesten en opstanden in de regio, die bij elkaar de Arabische Lente worden genoemd, en is ongekend voor het land. De betogers vroegen om politieke hervormingen, een einde aan de overheersing van de Ba'ath-partij, meer burgerrechten en het einde van de noodtoestand die al sinds 1963 bestaat. De opstand heeft allerlei vormen aangenomen met marsen en hongerstakingen. De opstand werd na de eerste maanden gewelddadig, vanuit NAVO-lidstaat Turkije en vanuit het noorden van Libanon, vooral uit Tripoli, begonnen soennitische legerdeserteurs samen met Syrische islamisten, uit de Syrische Moslimbroederschap en salafisten, een gewapende strijd tegen het Syrische leger, de Syrische politie en de regering van president Bashar al-Assad.[42]

Het protest was dus eerst niet gewelddadig. Daarna werd het 'Vrije Syrische Leger' opgericht om de demonstranten te verdedigen tegen het regeringsleger en al snel werd het gekaapt door extremisten a la ISIS.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Syrische_Burgeroorlog
Staat niks over seculier.
  zondag 10 augustus 2014 @ 19:07:50 #257
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_143271962
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Staat niks over seculier.
Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
- Charlton Heston
pi_143272009
quote:
99s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:54 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

.... een beetje zakenman had daar prima bakstenen kunnen verkopen. En helmen.
Had er nu maar een jood gewoond...
pi_143272011
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef truthortruth het volgende:
De islam is weer geslaagd in zijn polarisatie. Kop er af of religie van de vrede.
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.
pi_143272023
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:05 schreef erodome het volgende:
Het is een misleidend argument om maar met de dikke duim de lucht in te gaan dat mensen dan wel stiekem toch isis fan zouden zijn.
Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?
pi_143272129
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:07 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ze eisten een democratische staat. Volgens mij kan een echte democratie enkel in een seculiere staat. Maar daar kunnen de meningen over verschillen natuurlijk.
Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.
pi_143272166
quote:
1s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:12 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens maar moslims niet.
Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.
pi_143272190
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is totaal niet wat ik beweer. Het is ook niet bepaald "stiekem". Op Fok hebben we ook mensen die er openlijk voor uitkomen ISIS te steunen. Jij misleidt de boel door "sympathisanten" gelijk te stellen aan "strijders". Natuurlijk nemen niet alle sympathisanten het vliegtuig naar Syrie/Irak voor de gewapende strijd. Hoeveel % van de mensen die met de Koerden sympathiseren denk je dat naar Irak of Syrie gaan om te strijden? Een heel klein deel, denk je niet?
Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.

Zeker nu isis het kalifaat heeft uitgeroepen en deze afschuwelijke misdaden begaat zijn ze erg veel steun kwijtgeraakt. Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki. Alleen de echt extremen zijn overgebleven en dat zijn er niet veel.

Het probleem met dit verhaal is dat er een aantal zaken door elkaar spelen. Zo is er bv een groep die "het westen" geen warm hart toedraagt, maar wel anti isis zijn(dat zijn de complotdenkers). Zo zijn er velen die wel degelijk tegen verzet tegen assad en maliki zijn. Maar maar weinig zijn voor isis en zoals gezegd is die groep enorm verkleint zodra ze het kalifaat uitriepen en aan het schoonmaken begonnen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143272231
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Vandaar de succesvolle pogingen van moslims een islamitische partij op te richten.
We hebben het over moslims in Syrië, wil je beweren dat ze heel anders zijn dan hun broeders in andere Arabische landen?
pi_143272250
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Nogmaals. alles wat ik zeg is dat het leeuwendeel van de moslims isis afkeurt, dat dat zelfs wereldwijd gebeurd, van grote geleerden tot burgers. Dat die afkeuring wereldwijd ook in de media is, dat er onder mensen veel over gesproken wordt en ga zo maar door.

Zeker nu isis het kalifaat heeft uitgeroepen en deze afschuwelijke misdaden begaat zijn ze erg veel steun kwijtgeraakt. Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki. Alleen de echt extremen zijn overgebleven en dat zijn er niet veel.

Het probleem met dit verhaal is dat er een aantal zaken door elkaar spelen. Zo is er bv een groep die "het westen" geen warm hart toedraagt, maar wel anti isis zijn(dat zijn de complotdenkers). Zo zijn er velen die wel degelijk tegen verzet tegen assad en maliki zijn. Maar maar weinig zijn voor isis en zoals gezegd is die groep enorm verkleint zodra ze het kalifaat uitriepen en aan het schoonmaken begonnen.
Zelfs Al Qaida heeft ISIS veroordeeld.
pi_143272274
quote:
7s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.
pi_143272285
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 18:44 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, Koerden zijn ook moslims ja.
Okee, maar hun mede-Koerden worden aangevallen door ISIS.
We hebben het over een anti-ISIS gedragen door de gehele moslimbevolking hier, niet toevallig door de groep die in het MO wordt aangevallen door ISIS en waar de gemiddelde andere moslim zijn neus voor optrekt, dus ook door die Marokkaantjes in de Schilderswijk, hun vaders en moeders, zusters. Moskeeën.
Ik weet niet hoe eerlijk jouw verwachting is dat Marokkaanse moslims massaal opkomen tegen die ISIS-mongooltjes. Wellicht zitten er in die wijk een bovengemiddeld aantal ISIS-aanhangers, dan zullen ze natuurlijk niets zeggen. Wellicht is men gewoon bang omdat iemand die ISIS-aanhanger durft te zijn waarschijnlijk niet helemaal fris is in z'n bovenkamer.
Hell, ik zou ook niet face-to-face tegen zo'n groepje willen staan, en 1-op-1 zal het nooit worden. Wat dat betreft passen ze perfect bij ISIS ;)

Maar discussie onder Turkse en Marokkaanse moslims onderling is ook aanwezig. Ook daar wordt gepraat over ISIS, en ook daar worden ze door de meeste users verworpen. Hiervoor moet je echter niet op FOK! zijn aangezien het aantal moslims hier behoorlijk laag is vergeleken met andere fora. Via Google-search kom je al heel snel meerdere topics tegen.

Toegegeven dit zijn niet mensen die de straat opgaan, maar ze stellen zich dus wél publiekelijk (want openbaar forum) op tegen ISIS, zoals jij wilde.

Internationaal gekeken zijn er veel meer mensen die hun mond opentrekken. Zoals deze imam van de Al-Aqsa-moskee:

He MAD!
pi_143272308
quote:
10s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:09 schreef Xa1pt het volgende:
Jij bent geslaagd met het polariseren bedoel je.
Ah heb je die meneer met die nietszeggende one-liners weer.

Ik ben niet gelovig, niet nationalistisch, voorstander van multicultureel, accepteer alle geaardheid, vind dat vrouwen exact dezelfde rechten hebben als mannen, sta altijd open voor mensen met een ander gedachtegoed op voorwaarde dat ze zelf ook die openheid hebben, juich nieuwe ideeën toe .... Ja, ik ben echt diegene die polariseert :')
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_143272321
quote:
True that. Ik denk echter dat Al Qaida verleden tijd is.

Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
pi_143272376
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt, zelfs die hebben luid en duidelijk afstand genomen.
Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)
pi_143272393
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Al Qaida en ISIS putten uit dezelfde bron potentiele recruten. Door alle media aandacht en militaire succes gaan al die recruten nu naar ISIS. Ik denk ook dat de rest van de Syrische oppositie binnenkort dood gaat.
Al Qaeda heeft toch gezegd: jullie aanbidden het leven, wij aanbidden de dood? Wat is het verschil met Isis? De manier waarop alles en iedereen dood moet is verschillend maar uiteindelijk moet alles en iedereen dood. Het is allemaal één pot nat en als je voor het leven bent en niet voor de dood moet je al die clubjes bestrijden.
pi_143272413
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:16 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik hoor van mensen met wat meer inside info van burgers in irak dat isis helemaal niet zo eenduidig is als ze hier proberen voor te stellen. Dat het meer een zeer losjes verbond is van verschillende groepen, waaronder de "getrouwen" van saddam.
pi_143272461
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:17 schreef Drxx het volgende:

[..]

[..]

Vooral een geromantiseerd verhaal, vetes hebben ook extremisten onderling. Ik geloof geen seconde dat het vanwege goede bedoelingen was zoals de meeste media het hebben geportretteerd. (Dat ISIS dus zogenaamd te extreem/gewelddadig was voor hen.)
Ze zullen het vast niet uit liefdadigheid gedaan hebben, maar ze hebben toch duidelijk gezegd dat ze het veelste extreem vinden. Alleen dat al als zodanig de wereld insturen is toch wel een boodschap.

Al met al is de afkeuring van isis breed gedragen onder moslims.
pi_143272501
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 19:13 schreef erodome het volgende:

[..]

Eerder hadden ze meer steun omdat ze zich profileerde als vechtende tegen assad en maliki.
Dat blijft net zo idioot. ISIS is vele malen erger dan Assad en Maliki.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')