Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost
Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedairReality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
Wat is obviously? Dat woord ken ik niet. Evenmin als fuck, you, human en shields.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dan was 't anders, een lichtsensor of zo, of lasermeting. Het werkt ook voor doelen in een loopgraaf of achter een hoekje.
Maar dat van die terroristen achter dat (inderdaad obviously open...) raam was echt weer zo'n heerlijk 'fuck you met je human shields'-verhaal.
Ik zal t wel eens opzoeken. Maar vandaar: laat het nou maar wél aan ze over.
de daden van de andere partij zijn in dat geval de oorlogsdaad bij mijn wetenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Strikt genomen wordt een daad van represaille dacht ik niet gerekend als een oorlogsdaad, maar juist als een daad om oorlog te voorkomen ondanks de daden van de andere partij. oid... tis laat.
ongetwijfeldquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Heeft Israel niet eerder al óorloogsregels' geschonden ?
Nog los van de imbeciele manier om reclame te maken: 750 terroristen gedood?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef homme7 het volgende:
ik vind wel dat Israel moet blijven controleren op nieuwe tunnels , mar ook op tunnels waarvanuit Hamas nu schiet
[ afbeelding ]
Ah en de aanval op Gaza was een represaille voor wat?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
de daden van de andere partij zijn in dat geval de oorlogsdaad bij mijn weten
maar goed punt wel
weet ik veel man, mijn argumenten zijn dit toch helemaal nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nog los van de imbeciele manier om reclame te maken: 750 terroristen gedood?
Dus ruim 1.100 niet-terroristen? Onschuldige burgers?
Oh wacht: alle burgers van Gaza zijn automatisch schuldig.
De burgers van Israel, die allemaal dienst moeten doen in het leger (behalve de orthodoxen) zijn automatisch onschuldig.
[..]
Ah en de aanval op Gaza was een represaille voor wat?
Niet voor de drie kolonistenkinderen, want die waren niet vermoord door Hamas.
Niet voor de raketten van Hamas, want Gaza wordt dagelijks ook door Israel gebombardeerd.
Dus: waarvoor dan wel?
De viroloog en een hele zooi wetenschappers met hem, namen kennelijk een duidelijk standpunt in. De jood (ik vind het wel stom dat je zijn naam vervangt door joodse meneer, dus ik noem hem maar gewoon jood) is het daar niet mee eens en stuurt hem daarom een mail. Dus, aangezien de mail ontvangen is in een openbaar kader, kan hij ook beantwoord worden in het openbaar. Er zal wel een hele berg mails gestuurd zijn, dus dit zal wel een kenmerkende zijn. Dat de viroloog de jood vervolgens zwart maakt, heeft die man geheel aan zijn eigen slechte argumentatie te wijten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Vind je? Ik vind van niet, mensen doen wel de hele tijd of de oorlog zo ver is, maar telkens komt het terug en familieachtergronden spelen een grotere rol daarbij dan vaak wordt gesteld! Die viroloog begon feitelijk zelf door niet het huidige conflict als startpunt te nemen van zijn betoog maar door te verwijzen naar Israel als 'historisch krediet', met zulke termen, dan vraag je je toch af hoe en waarom deze meneer tot zijn standpunt is gekomen. Dat hij vervolgens overgaat tot publicatie, en het zwartmaken van die Joodse meneer, dat is ook triest, had hij niet hoeven doen, maar die viroloog wil het kennelijk graag publiekelijk uitvechten dat is triest te noemen in deze situatie.
Een discussie over oorlogsrecht lijkt me geen onzin.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
weet ik veel man, mijn argumenten zijn dit toch helemaal niet
slapen hoor, onzindiscussies hier
Vier jongetjes op het strand ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
Maar niemand is instaat om te bewijzen dat israel bewust burgerslachtoffers wil maken.
Oh... ja begrijpelijk dat ze dat dachten..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het Hamas strijders waren..
Dat waren het vast ookquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze dachten dat het Hamas strijders waren..
Fouten maken is menselijk, helaas dit keer met nare vervolgen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh... ja begrijpelijk dat ze dat dachten..
Hahah, ik ga stuk om die voorste.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat waren het vast ook
[ afbeelding ]
Pffff gevaarlijk hoor dat soort kinderenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat waren het vast ook
[ afbeelding ]
Jij hebt liever deze kinderen, denk ik:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Pffff gevaarlijk hoor dat soort kinderen
Hmmm deze zien er idd wel wat gevaarlijker uit ...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij hebt liever deze kinderen, denk ik:
[ afbeelding ]
Hamas gebruikt ook kinderen voor haar vieze doel. Vergeet dat niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmm deze zien er idd wel wat gevaarlijker uit ...
Ook zo fout als de pestpokke.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmmm wat doen ze hier ?
Hoewel die foto niets zegt natuurlijk. De wapens zitten vast aan een ketting, zo te zien, zoals op een wapenbeurs. We weten de context niet. Bovendien dragen de kinderen geen kledij van een terroristische organisatie.quote:
Ghahaha nee al zijn de keppeltjes wel typisch natuurlijkquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Hoewel die foto niets zegt natuurlijk. De wapens zitten vast aan een ketting, zo te zien, zoals op een wapenbeurs. We weten de context niet. Bovendien dragen de kinderen geen kledij van een terroristische organisatie.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oost, West, thuis best.
Plaats dan de oorspronkelijk bron.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-hamas-zijn-raketten
Gewoon raketten naast hotels, yolo..
Geen haatbaarden, daar zijn ze nog te jong voor. Zelfs nog geen baard in de keel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmmm wat doen ze hier ?
Dat hoeft niet eens om iets een oorlogsmisdaad te maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
Maar niemand is instaat om te bewijzen dat israel bewust burgerslachtoffers wil maken.
Heeft dit kans van slagen?quote:Turkije praat met Israël en Egypte over het opzetten van een luchtbrug naar de Gazastrook. Via die luchtbrug zouden hulpgoederen naar het gebied moeten worden gebracht en gewonde Palestijnen naar Turkije worden gehaald voor hulp.
Volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zijn er duizenden gewonden gevallen door het Israëlische offensief. Hij heeft gisteren met de Palestijnse president Abbas over de luchtbrug gesproken. "Ze hebben dringend medische hulp nodig en wij hebben al plekken vrijgemaakt in ziekenhuizen," aldus Davutoglu.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens om iets een oorlogsmisdaad te maken.
Bewust burgerslachtoffers maken is gewoon regulier moord.
Niemand kan bewijzen dat iemand anders, laat staan een organisatie, iets bewust deed.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is al genoeg.
En dat is makkelijk genoeg!
Waar moeten die vliegtuigen landen in Gaza?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)g-voor-hulp-aan-gaza
[..]
Heeft dit kans van slagen?
Ruimte genoeg inmiddels.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Waar moeten die vliegtuigen landen in Gaza?
Dan sla je wel heel veel over van onze reactiesquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:37 schreef tapirrr het volgende:
Mijn excuses, gemist. Dan nog vind ik je argument zwak, want het begon met deze post:
[..]
Waarna jij reageerde met:
[..]
Dus jij stelt dat omdat de immigratie al decennia booming was (welke decennia heb je het dan over?) kunnen er geen Palestijnen hebben geleefd in Palestina?
Oh ja? De rotzooi die Israel gemaakt heeft versus een schone landingsbaan?quote:
Het zal wel weer ondergesneeuwd raken in de vele reacties op dit moment, maar ik vind dit een serieus onderwerp en heb dus ook cijfers bewaard over de bevolking van Palestina in de loop der jaren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dan sla je wel heel veel over van onze reacties
Maar dat ik er lang geleden over heb gelezen, betekent niet dat ik alles zo maar even makkelijk kan vinden. Bovendien zei ik dat ik je secretaresse niet was, maar gaf je wel een tip in welke richting je oa kon zoeken. Dus hierbij nog meer tips.
Niet de gehele locale bevolking van de Palestijnse gebieden van voor 1948 heeft daar eeuwen geleefd.
1860's - heeft de schrijver Mark Twain het ergens over Israël en hoe leeg het land is. Dat is wel te vinden met google
1870-1880's - Toen was er extra migratie van Egyptenaren naar het land dat nu Israël heet. Zat het te googlen, maar kan het niet zo snel vinden.
1889 - De grote meerderheid van de inwoners in Jerusalem was Joods. The Pittsburgh Dispatch
Maar dan onder het Britse Mandaat:
- Hope Simpson Commission
- Peel Commission / Palestine Royal Report
Rond deze tijd rapporteerden de Britten een levende immigratie van Arabieren naar Joodse steden/dorpen.
Toen was zelfs de term Palestina nog een naam voor de (toekomstige) Joodse staat.
He testified to the Peel Commission, "There is no such country [as Palestine].... Palestine is a term the Zionists invented.... Our country was for centuries part of Syria."
Zulke meningen uit die tijd zijn wel heel erg interessant. Dat zou betekenen dat de Palestijnen van nu dus allemaal Joden moeten zijn? En de Palestijnen van nu Syriërs?
En dan nog de cijfers van de bevolking Jews/Non-Jews dat jij gaf. Daar zie je niet de immigratiecijfers, kindersterfte en gemiddelde leeftijd van overlijden. Die cijfers waren ook opmerkelijk waardoor de statistieken eigenlijk een onvolledig beeld geven, maar dat mag jezelf zoeken. Jij gelooft immers in een Eeuwenoud niet-Joods Palestijns bezit.
En dan de verdeling van Syrië, Jordanië en Libanon. Waarom doen de Joden niet moeilijk dat die landen niet-Joods werden? Zelfs niet na 1948 en de meeste Joden wegvluchten uit al die omringende Islamitische landen. Over thuisland gesproken, wanneer mogen die Joden naar hun thuislanden in Syrië, Jordanië, Libanon, etc? En waarom zijn de Palestijnen van de jaren 40-50 nooit echt opgenomen in de omringende landen itt de Joden in Israël? En als de Palestijnen van mening zijn dat ze recht hebben op een stukje Joods land, dan hebben de Joden die oorspronkelijk uit de omringende Islamitische landen komen dus ook recht op een stukje Islamitisch land?
Is Joods Actueel weer bezig?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De viroloog en een hele zooi wetenschappers met hem, namen kennelijk een duidelijk standpunt in. De jood (ik vind het wel stom dat je zijn naam vervangt door joodse meneer, dus ik noem hem maar gewoon jood) is het daar niet mee eens en stuurt hem daarom een mail. Dus, aangezien de mail ontvangen is in een openbaar kader, kan hij ook beantwoord worden in het openbaar. Er zal wel een hele berg mails gestuurd zijn, dus dit zal wel een kenmerkende zijn. Dat de viroloog de jood vervolgens zwart maakt, heeft die man geheel aan zijn eigen slechte argumentatie te wijten.
Ik snap niet wat er triest aan is. De jood (zijn naam is overigens Guido Joris en hij is redacteur van het tijdschrift en de website Joods Actueel en dus niet bepaald publiciteitsschuw, mag je hopen) roept het helemaal over zichzelf af.
Een en ander nog los van de vraag of de gevoerde discussie enige zin heeft.
[..]
Een discussie over oorlogsrecht lijkt me geen onzin.
Maar trusten.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat is obviously? Dat woord ken ik niet. Evenmin als fuck, you, human en shields.
Nou, bewijs het dan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat hoeft niet eens om iets een oorlogsmisdaad te maken.
Bewust burgerslachtoffers maken is gewoon regulier moord.
Niemand kan bewijzen dat iemand anders, laat staan een organisatie, iets bewust deed.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is al genoeg.
En dat is makkelijk genoeg!
Ik zou respect voor Israel hebben als ze Turkije een dikke middelvinger zouden geven, na alle nazi en Hitler vergelijkingen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:24 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)g-voor-hulp-aan-gaza
[..]
Heeft dit kans van slagen?
Zelfde als ik vroeger op de open dag van de kazerne.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]
Hmmmm wat doen ze hier ?
Haha lachwekkende vergelijking inderdaad. Treurig volk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 09:54 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zelfde als ik vroeger op de open dag van de kazerne.
Het was een grapje van Yasmin, rustig aan jochie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 10:35 schreef franske19 het volgende:
[..]
Haha lachwekkende vergelijking inderdaad. Treurig volk.
Hamas moet eens leren dat ze niets te eisen hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:18 schreef Yasmin23 het volgende:
A leader of the Palestinian group Hamas has said there will not be a renewal of the Gaza ceasefire that ends on Friday unless Israel meets some of its demands.
Na morgen gewoon dus weer verder ...![]()
http://www.aljazeera.com/(...)148764648750817.html
hier dus het bewijs dat israël bewust uit is op burgerslachtoffers?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Amnesty accuses Israel of deliberately targeting Gaza health workers
Amnesty International has urged an immediate investigation into 'mounting evidence' that Israeli forces launched apparently deliberate attacks against hospitals and health professionals in the Gaza strip.
In a press statement released on Thursday, the Human Rights group said it received disturbing testimonies from doctors, nurses, and ambulance personnel regarding IDF operations that left six medics dead.
"The harrowing descriptions by ambulance drivers and other medics of the utterly impossible situation in which they have to work, with bombs and bullets killing or injuring their colleagues as they try to save lives, paint a grim reality of life in Gaza," said Philip Luther, Middle East and North Africa Director at Amnesty International.
"Even more alarming is the mounting evidence that the Israeli army has targeted health facilities or professionals. Such attacks are absolutely prohibited by international law and would amount to war crimes. They only add to the already compelling argument that the situation should be referred to the International Criminal Court."
An ambulance services supervisor at the Al-Aqsa Martyrs hospital reported shelling on the medical facility that lasted for half an hour.
"I heard bombing that shook the hospital. It was a shelling that had hit the fourth floor, the pregnancy and caesarean unit. Then there were a few more hits. People were terrified, patients ran out, doctors could not enter to help the injured and remove the dead," said Jaber Khalil Abu Rumileh.
Ambulance worker, A’ed Mustafa Bur’i, was burned to death on 25 July in Beit Hanoon after a shell hit the clearly marked vehicle he was travelling in.
The director of the Palestinian Red Crescent Society’s (PRCS) emergency and ambulance unit, Dr Bashar Murad, said at least two PRCS ambulance workers had been killed, at least 35 injured and 17 health vehicles left out of service after attacks by the Israeli army.
Hospitals, doctors and ambulance staff, reported increased attacks after Israel launched a ground operation in the Gaza strip on July 17.
http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
Nah beter leggen ze hun eisen ff neer want anders gaat de shit weer opnieuw beginnen ... Pfffffff kleine kinderen allemaal overquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hamas moet eens leren dat ze niets te eisen hebben.
Geheheh schijnbaarquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:30 schreef Maanvis het volgende:
en ik maar denken dat hamas uitgeroeid was.. er leven dus toch nog hamassers?
Die 30 hamassers die nu nog leven gebruiken 1912809 gazïers als levend schild, en israël zal niet rusten voor de 30 hamassers dood zijn. Het maakt dan niet uit als er 1912809 gaziërs dood moeten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja dit gaat niet opgelost worden. Hamas gaat never nooit zn wapens opgeven..
Als het er maar 30 zijn is het probleem toch zo opgelost lijkt mequote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die 30 hamassers die nu nog leven gebruiken 1912809 gazïers als levend schild, en israël zal niet rusten voor de 30 hamassers dood zijn. Het maakt dan niet uit als er 1912809 gaziërs dood moeten.
welluk, gaziërs ???
je moet je wel eerst door 1912809 burgerslachtoffers heen schieten Israël }:Dquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:40 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als het er maar 30 zijn is het probleem toch zo opgelost lijkt me
Is Israël niet in staat om ze gewoon op te sporen ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je moet je wel eerst door 1912809 burgerslachtoffers heen schieten Israël }:D
ik denk het niet, alle tunnels waar ze in zaten zijn toch dood?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Is Israël niet in staat om ze gewoon op te sporen ?
Maar het zijn er wel meer dan 30
Ja maar nog niet alle tunnels schijnen gevonden te zijn toch ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik denk het niet, alle tunnels waar ze in zaten zijn toch dood?
hoe weet je dat je ze nog niet allemaal gevonden hebt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja maar nog niet alle tunnels schijnen gevonden te zijn toch ?
Geen idee:P Karrrs zei datquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe weet je dat je ze nog niet allemaal gevonden hebt?
raketten? alle raketten waren toch op zei het IDF?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Nou, snel lichamen ontruimen , dan kunnen we weer verder gezellig rakketen afvuren.
Het nieuws staat stil !!
Raar dat een nieuwszender ze wel kan vinden en het IDF niet ..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:47 schreef Aloulou het volgende:
Op Al Jazeera funnels gefilmt in Gaza waarvan men stelt dat die door de Israeliers niet gevonden zijn.
Denk dat Al Jazeera bij een volgende operatie een grote raket op het kantoor gaat krijgenOf een reportertje uiteen wordt geschoten.
IDF zegt wel meer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:46 schreef Maanvis het volgende:
[..]
raketten? alle raketten waren toch op zei het IDF?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nouja, als ze nog raketjes over hebben.. gewoon uitdelen dan.
[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
Die raketjes doden geen kinderen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
Daarom des te beter !quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die raketjes doden geen kinderen.
[..]
[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
Dat verbaasd me nou niks..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar zijn bepaalde rechtsextremisten in Israel het niet mee eens.
ligt eraan hoe goed je iron dome isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die raketjes doden geen kinderen.
Die van Gaza is niet zo goed.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ligt eraan hoe goed je iron dome is
Dat wordt een kunstgebitje voor die gaza-kinderen over een paar jaar!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die van Gaza is niet zo goed.
Allemaal mooie witte tanden !quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat wordt een kunstgebitje voor die gaza-kinderen over een paar jaar!
Nee, is eenzijdige berichtgeving over het beschieten van medische posten, ziekenhuizen en ambulances. (Wat altijd fout is, als het daadwerkelijk om medische posten, ziekenhuizen en ambulances gaat - laat daar geen misverstand over bestaan).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:28 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hier dus het bewijs dat israël bewust uit is op burgerslachtoffers?
inmiddels hebben ze wel de schijn tegen hequote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, is eenzijdige berichtgeving over het beschieten van medische posten, ziekenhuizen en ambulances. (Wat altijd fout is, als het daadwerkelijk om medische posten, ziekenhuizen en ambulances gaat - laat daar geen misverstand over bestaan).
Geen woord over raketlanceringen vanuit zulke gebouwen, of terroristenverplaatsingen in ambulances of voertuigen die zo beschilderd zijn.
Ook geen mogelijkheid geopperd dat het om indirecte beschietingen gaat. Bv, Israël bombardeert een lanceerplaats vlak naast een ziekenhuis, of een ambulance scheurt voorbij een Hamas-post net als daar een bom op valt.
Op geen enkele manier is dit bewijs dat Israël bewust uit is op burgerslachtoffers.
Tunnels zijn moeilijk op te sporen. Israël zegt alleen dat ze alle tunnels die ze gevonden hebben, hebben vernietigd maar je maakt mij niet wijs dat dat alle tunnels waren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hoe weet je dat je ze nog niet allemaal gevonden hebt?
[..]
[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
Neuh. Hamas en de Palestijnen lopen te janken, maar het is nou eenmaal oorlog, dan gebeuren die dingen. Ook met ambulances. Onvermijdelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
inmiddels hebben ze wel de schijn tegen he.
In afwachting van de zaak...dat kan op zich wel. Hoe raar het ook klinkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef ntm het volgende:
Is het waar dat de daders van de moord (leven verbrand) op een palestijnse jongen vrij zijn gelaten?http://www.imemc.org/arti(...)m_source=twitterfeed
Ze zeggen zelf van wel. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.608919quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Je moet wel erg goedgelovig zijn om te denken dat IDF daadwerkelijk alle tunnels heeft vernietigd.
Duidelijke taal.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4555991,00.html
"Yair Lapid: Hamas shouldn't test us, rocket fire will be answered with heavy fire"
Propaganda schatquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf van wel. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.608919
Met een korreltje zout nemen. Tenzij ze echt zo goed zijn als ze zelf zeggen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ze zeggen zelf van wel. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.608919
Als het er naast is dan kan het IDF met precisiebombardementen ook ernaast een bom laten vallen. Dat is technisch allemaal mogelijk en ook met de geavanceerde apparatuur van het IDF.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:06 schreef Karrs het volgende:
[..]
Neuh. Hamas en de Palestijnen lopen te janken, maar het is nou eenmaal oorlog, dan gebeuren die dingen. Ook met ambulances. Onvermijdelijk.
Zijn genoeg voorbeelden te vinden over raketlanceringen naast hotels, ziekenhuizen etcetera.
Israel zegt niet dat ze alle tunnels in Gaza hebben opgespoord en vernietigd. Ze zeggen dat alle tunnels die ze hebben gevonden onschadelijk zijn gemaakt. En volgens mij dat dat er zo een 35 zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:04 schreef Karrs het volgende:
Tunnels zijn moeilijk op te sporen. Israël zegt alleen dat ze alle tunnels die ze gevonden hebben, hebben vernietigd maar je maakt mij niet wijs dat dat alle tunnels waren.
Misschien (hopelijk) wel een groot deel. Maar zie Vietnam over hoe moeilijk het is tunnels op te sporen.
dan moeten ze ook neit aan komen met nog meer burgerslachtoffers om die tunnels kapot te maken, want dan spreken ze zichzelf weer tegenquote:
Dat maakt niet uit volgens die Israëlisch kolonel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan moeten ze ook neit aan komen met nog meer burgerslachtoffers om die tunnels kapot te maken, want dan spreken ze zichzelf weer tegen.
Hier zeggen ze dat dus wel!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel zegt niet dat ze alle tunnels in Gaza hebben opgespoord en vernietigd. Ze zeggen dat alle tunnels die ze hebben gevonden onschadelijk zijn gemaakt. En volgens mij dat dat er zo een 35 zijn.
Kom op, je weet zelf dat het zo niet werkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:10 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het er naast is dan kan het IDF met precisiebombardementen ook ernaast een bom laten vallen. Dat is technisch allemaal mogelijk en ook met de geavanceerde apparatuur van het IDF.
Dat geloof ik ook wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Israel zegt niet dat ze alle tunnels in Gaza hebben opgespoord en vernietigd. Ze zeggen dat alle tunnels die ze hebben gevonden onschadelijk zijn gemaakt. En volgens mij dat dat er zo een 35 zijn.
Dit is zwaaien met grote lullen inderdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niets mis met goede propaganda, maar dit is over.
Ik heb genoeg discovery docu's gezien om te weten dat het wel zo werkt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:12 schreef Karrs het volgende:
[..]
Kom op, je weet zelf dat het zo niet werkt.
Discovery docu'squote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:14 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik heb genoeg discovery docu's gezien om te weten dat het wel zo werkt.
En waar haal jij die expertise dan vandaan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Discovery docu's![]()
Maar lees de edit ff
Die meneer, Guido Joris, schijnt dus achteraf een katholieke meneer te zijn dus wat dat betreft.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
De viroloog en een hele zooi wetenschappers met hem, namen kennelijk een duidelijk standpunt in. De jood (ik vind het wel stom dat je zijn naam vervangt door joodse meneer, dus ik noem hem maar gewoon jood) is het daar niet mee eens en stuurt hem daarom een mail. Dus, aangezien de mail ontvangen is in een openbaar kader, kan hij ook beantwoord worden in het openbaar. Er zal wel een hele berg mails gestuurd zijn, dus dit zal wel een kenmerkende zijn. Dat de viroloog de jood vervolgens zwart maakt, heeft die man geheel aan zijn eigen slechte argumentatie te wijten.
Ik snap niet wat er triest aan is. De jood (zijn naam is overigens Guido Joris en hij is redacteur van het tijdschrift en de website Joods Actueel en dus niet bepaald publiciteitsschuw, mag je hopen) roept het helemaal over zichzelf af.
Een en ander nog los van de vraag of de gevoerde discussie enige zin heeft.
[..]
Een discussie over oorlogsrecht lijkt me geen onzin.
Maar trusten.
M'n vak en m'n interesse.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En waar haal jij die expertise dan vandaan?
Wat is je vak?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:18 schreef Karrs het volgende:
[..]
M'n vak en m'n interesse.
Discovery maakt dingen soms beter of slechter dan ze zijn. Denk aan die "10 beste..."
Dat hou ik privé. Hou het maar op m'n interesse (krijgshistorie), dus ga er maar vanuit dat ik wel wát weet op militair gebied. Niet alles, maar wel wat.quote:
Wat is de reden dat je het privé houdt? Je kunt door het te onthullen deze discussies winnen namelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat hou ik privé. Hou het maar op m'n interesse (krijgshistorie), dus ga er maar vanuit dat ik wel wát weet op militair gebied. Niet alles, maar wel wat.
Nonsens. Beroep op autoriteit is een drogreden. Als ik wat zeg moet het waar zijn, wat ik in het dagelijks leven doe heeft daar niks mee te maken. Ook als geinteresseerde in krijgshistorie niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:22 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is de reden dat je het privé houdt? Je kunt door het te onthullen deze discussies winnen namelijk.
Dan is het jouw taak om aan te tonen dat die geen gelijk heeft ondanks zijn vakquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:28 schreef Maanvis het volgende:
wat valt er nog te discussiëren als je toch altijd gelijk denkt te hebben vanwege je vak?
Iedereen denkt altijd gelijk te hebben, vanwege vak, geloof, plaatjes op 't internet, huilende experts, wat papa, pastoor of imam zegt etc.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:28 schreef Maanvis het volgende:
wat valt er nog te discussiëren als je toch altijd gelijk denkt te hebben vanwege je vak?
ik weet niet wat zijn vak is, wie weet zitten we wel in hetzelfde vak!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:31 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dan is het jouw taak om aan te tonen dat die geen gelijk heeft ondanks zijn vak
Nou dat lijkt mij niet als ik jouw reacties en die van hem zie. Liggen nogal uit elkaarquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik weet niet wat zijn vak is, wie weet zitten we wel in hetzelfde vak!
Heb je nog niet gehoord over die inwoners van Gaza die medisch behandeld zijn in en/of/ door Israel?! Waarom post je dat niet, zo typisch weer van je, jammer!!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:35 schreef Yasmin23 het volgende:
Gaza victims receive treatment in Jordan
A severe shortage of medical services in Gaza has prompted hospitals in neighbouring Jordan to open their wards to Palestinian victims of Israeli air
strikes.
A twenty-two-year-old student who was caught in a bomb attack on July 10 has been transferred to Jordan for treatment after having his legs amputated.
A 72-hour ceasefire agreed by Israel and Hamas, which came into effect on Tuesday, put an end to 29 days of violence that killed 1,867 Palestinians and left 9,536 others wounded.
[Associated Press]
by Faisal Edroos 12:00 PM
http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
Jawel had ik gehoord. Alleen beetje jammer dat Israël ze eerst verwond en dan gaat behandelen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:36 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Heb je nog niet gehoord over die inwoners van Gaza die medisch behandeld zijn in en/of/ door Israel?! Waarom post je dat niet, zo typisch weer van je, jammer!!
Dat geldt ook voor die kankerpatiënten, en/of/ zieke kinderen, die Israel sowieso al behandelt?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:37 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jawel had ik gehoord. Alleen beetje jammer dat Israël ze eerst verwond en dan gaat behandelen.
Uhh nee , dat zeg ik nergens..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:43 schreef Taxandria het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor die kankerpatiënten, en/of/ zieke kinderen, die Israel sowieso al behandelt?
Onzin dus!
Dat je dat niet noemt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:44 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Uhh nee , dat zeg ik nergens..
Wat is nou je punt ?
Geen idee. Misschien bij C&H?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 01:59 schreef Kees22 het volgende:
Dus serieus discussiëren? Akkoord. Tijd en plaats? Want hier sneeuwt dat onder.
nederland heeft geen president heur.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Mooi om te zien dat er nu EINDELIJK eens wat meer kritiek komt op de oorlogsmisdaden van Israel tegen Palestina. Met die verklaring van Timmermans bv. Ongelofelijk dat dat is gebeurd aangezien tot nu toe de nederlandse regering altijd pal achter Israel is blijven staan. Rutte heeft dat laatst helaas ook nog weer verklaard. (ben je toch niet geloofwaardig meer als President als je zegt dat Israel in zijn recht staat met wat het doet)
Lekker eenzijdig weer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Mooi om te zien dat er nu EINDELIJK eens wat meer kritiek komt op de oorlogsmisdaden van Israel tegen Palestina. Met die verklaring van Timmermans bv. Ongelofelijk dat dat is gebeurd aangezien tot nu toe de nederlandse regering altijd pal achter Israel is blijven staan. Rutte heeft dat laatst helaas ook nog weer verklaard. (ben je toch niet geloofwaardig meer als President als je zegt dat Israel in zijn recht staat met wat het doet)
Hier nog een supermoedige jongen. Dit is echt een enorme held in mijn ogen.
Werd ook wel tijd, maar aan alleen kritiek heb je helaas niksquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Japie77 het volgende:
Hier nog een supermoedige jongen. Dit is echt een enorme held in mijn ogen.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Welke oorlogsmisdaden heb je het over?
Hier heb ik niks aan.quote:
Wat is er precies eenzijdig aan?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Als alle jongeren in Israel deze keuze zouden maken zou Israel geen soldaten meer hebben om te vechten. Probleem opgelost.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:04 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Werd ook wel tijd, maar aan alleen kritiek heb je helaas niks
Palestijns land bezetten kan ik inkomen, maar dat is geen oorlogsmisdaad; dat is gewoon illegaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is er precies eenzijdig aan?
Ik heb het over de oorlogsmisdaden dat Israel een gedeelte van Palestijns land bezet en nu al weken allemaal onschuldige palestijnen aan het vermoorden is.
Bewust aanvallen, verwonden en doden van burgers en het verwoesten van woningen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:07 schreef Karrs het volgende:
[..]
Hier heb ik niks aan.
Noem ze eens op?
Dat eerste doen ze niet en het tweede is geen oorlogsmisdaad.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:16 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Bewust aanvallen, verwonden en doden van burgers en het verwoesten van woningen.
Er zijn in de afgelopen weken ongeveer 650 Palestijnen vermoord, waaronder 150 kinderen. Als je dat afzet tegen het saldo van Hamas is Hamas een stuk efficiënter in het vermoorden van militairen. Dat terwijl ze veel minder geavanceerd materiaal tot hun beschikking hebben.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:17 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat eerste doen ze niet en het tweede is geen oorlogsmisdaad.
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Lekker eenzijdig weer.
Wat een grapjas ben jij. Hamas is inderdaad de grote schuldige in dit verhaal......quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:15 schreef Karrs het volgende:
[..]
Palestijns land bezetten kan ik inkomen, maar dat is geen oorlogsmisdaad; dat is gewoon illegaal.
Onschuldige Palestijnen vermoorden is onzin, onschuldige Palestijnen doden misschien maar die schuldvraag is discutabel en geen oorlogsmisdaad, tenzij expres en daarvan is m.i. geen sprake.
Vermoorden is al helemaal niet aan de orde, ze hebben niet een lijstje liggen met "Deze bom is bedoeld voor Achmed, Achmed en Zahir".
Je kunt hooguit zeggen dat Israël veel te laks is omgesprongen met Palestijnse burgers en dat klopt m.i. ook wel, maar dat is een keuze die ze gemaakt hebben. Heeft niks met oorlogsmisdaden te maken verder.
Raketten op burgers afschieten met de bedoeling die te raken, zoals Hamas doet, is wél een oorlogsmisdaad trouwens.
Hamas doodt relatief gezien meer militairen dan Israël. Dat terwijl ze het met veel minder geavanceerde apparatuur moeten doen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.
Dat klopt. Maar Hamas is verzet. Israel is de bezetter hier.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Niet die van Hamas me dunkt die net zo goed oorlogsmisdaden plegen door raketaanvallen op Israël.
Er is er volgens mij niet één VERMOORD. Ze zijn wel dood (tenminste, dat zegt Gaza) maar er is geen bom geweest die op Mo het kleine jongetje is gegooid met als doel om Mo het kleine jongetje om te brengen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:22 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er zijn in de afgelopen weken ongeveer 650 Palestijnen vermoord, waaronder 150 kinderen.
Is ook geen moord.quote:Als je dat afzet tegen het saldo van Hamas is Hamas een stuk efficiënter in het vermoorden van militairen. Dat terwijl ze veel minder geavanceerd materiaal tot hun beschikking hebben.
Imho pleegde Hamas veel meer oorlogsmisdaden in de afgelopen maand dan Israël.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden ging het over; wat dat betreft trouwens wel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:26 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat een grapjas ben jij. Hamas is inderdaad de grote schuldige in dit verhaal......
Het Nederlandse verzet schoot geen terreurraketten op Duitse burgers af. NL verzet was goeddeels passief, beschermde Joden en andere onderduikers, zorgde voor eten en geld (dmv overvallen op bonnenkantoren) en soms werd er een verrader of hoge Duitse MILITAIR omgelegd. Aan het eind van de oorlog pleegden ze aanslagen tegen Duitsers (weer: militairen) en streden ze mee met de geallieerden.quote:Hamas is te vergelijken met het Nederlandsche verzet in WW2 toen Duitsland Nederland bezette. In dit geval is het Israel wat Palestina bezet.
Ook weer zo'n totaal nietszeggende vergelijking. Israël stormde niet met burgers de grens over, dat deden ze met militairen. Die burgers zaten nog in Israël, onder Iron Dome (die dat percentage dus nóg schever trok omdat ze al die Palestijnse raketten neerhaalden).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:27 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hamas doodt relatief gezien meer militairen dan Israël. Dat terwijl ze het met veel minder geavanceerde apparatuur moeten doen.
Het de tyfus in bombarderen van halve woonwijken is gewoon moord. Israël heeft nog geen verklaring naar buiten gebracht dat het allemaal missers waren of iets.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
Er is er volgens mij niet één VERMOORD. Ze zijn wel dood (tenminste, dat zegt Gaza) maar er is geen bom geweest die op Mo het kleine jongetje is gegooid om Mo het kleine jongetje om te brengen.
Gezien het totale gebrek aan nauwkeurige precisiebombardementen en het totaal aantal doden heeft Israël op z'n zachtst gezegd de schijn tegen. Zeker omdat het niet naar buiten brengt wat het wegvagen van die woonwijken nu precies rechtvaardigt.quote:Moord is een misdaad, doden in oorlog niet. Zelfs burgers die omkomen omdat ze bij Hamas- of andere terreurdoelen staan niet.
Dat is toch duidelijk. Onder al die woonwijken zaten raketten van Hamas...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het de tyfus in bombarderen van halve woonwijken is gewoon moord. Israël heeft nog geen verklaring naar buiten gebracht dat het allemaal missers waren of iets.
[..]
Gezien het totale gebrek aan nauwkeurige precisiebombardementen en het totaal aantal doden heeft Israël op z'n zachtst gezegd de schijn tegen. Zeker omdat het niet naar buiten brengt wat het wegvagen van die woonwijken nu precies rechtvaardigt.
het is een dictatuur waarin iedereen die kritiek op hamas heeft wordt geëxecuteerd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:39 schreef Bozepiemel het volgende:
Raar eigenlijk dat de Palestijnen zelf niks tegen Hamas ondernemen. Althans daar horen we niets van. Het lijkt alsof alle Palestijnen Hamas steunen.
Volgens mij is de Palestijn op dit moment bezig om te overleven...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:39 schreef Bozepiemel het volgende:
Raar eigenlijk dat de Palestijnen zelf niks tegen Hamas ondernemen. Althans daar horen we niets van. Het lijkt alsof alle Palestijnen Hamas steunen.
Nee, het doden van een persoon of groep personen met als bedoeling het doden van die persoon of groep personen is moord. Tenzij het militaire doelen in oorlog zijn (strijders, infra, magazijnen etc).quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het de tyfus in bombarderen van halve woonwijken is gewoon moord.
Hoeven ze ook niet te doen.quote:Israël heeft nog geen verklaring naar buiten gebracht dat het allemaal missers waren of iets.
Watquote:Gezien het totale gebrek aan nauwkeurige precisiebombardementen
Onzin, zoveel doden zijn er nou ook weer niet gevallen. Kijk maar naar Syrië en Irak als je voorbeelden wil van hoe het kan gaan. Bovendien kan dat cijfer nog wel eens veranderen, zou niet de eerste keer zijn dat ze de cijfers flink overdrijven.quote:En het totaal aantal doden heeft Israël op z'n zachtst gezegd de schijn tegen.
Hoeven ze ook niet te doen.quote:Zeker omdat het niet naar buiten brengt wat het wegvagen van die woonwijken nu precies rechtvaardigt.
Nonsens, geloof ik niets van. Maar Hamas heeft gewoon de touwtjes stevig in handen... te stevig vooralsnog. En zo'n oorlog is op de een of andere manier toch altijd weer een propagandaoverwinning voor ze - hoewel dat de families van de slachtoffers niks uitmaakt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:39 schreef Bozepiemel het volgende:
Geloof je toch zelf zeker niet? Het is opeens geen misdaad als het in een oorlog gebeurt. Wat een bull. Het doden van mensen is altijd een misdaad. Waarom zou het opeens minder erg of gelegitimeerd zijn onder andere omstandigheden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:27 schreef Karrs het volgende:
[..]
Er is er volgens mij niet één VERMOORD. Ze zijn wel dood (tenminste, dat zegt Gaza) maar er is geen bom geweest die op Mo het kleine jongetje is gegooid om Mo het kleine jongetje om te brengen.
[..]
Is ook geen moord.
Moord is een misdaad, doden in oorlog niet. Zelfs burgers die omkomen omdat ze bij Hamas- of andere terreurdoelen staan niet.
Verschil.
HIer dus het bewijs dat Israël bewust burgerslachtoffers maakt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:44 schreef Yasmin23 het volgende:
Hoop dat dit niet waar is...
6th August 2014 | International Solidarity Movement, Khalil team | Hebron, Occupied Palestine
In al-Khalil (Hebron) on Sunday August 3rd, a 10-year-old Palestinian boy was walking to his home near the illegal settlement of Kiryat Arba when the Israeli military shot him in the chest with live ammunition.
http://palsolidarity.org/(...)ith-live-ammunition/
Hamas is inderdaad een terroristische organisatie. Maar de Zionistische overheid van Israel is een veel grotere en ergere terroristische organisatie. Maar daar ga je voor het gemak niet op in. Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het trollen. Je meent het waarschijnlijk helemaal niet. Klopt dat?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:32 schreef Karrs het volgende:
[..]
Oorlogsmisdaden ging het over; wat dat betreft trouwens wel.
[..]
Het Nederlandse verzet schoot geen terreurraketten op Duitse burgers af. NL verzet was goeddeels passief, beschermde Joden en andere onderduikers, zorgde voor eten en geld (dmv overvallen op bonnenkantoren) en soms werd er een verrader of hoge Duitse MILITAIR omgelegd. Aan het eind van de oorlog pleegden ze aanslagen tegen Duitsers (weer: militairen) en streden ze mee met de geallieerden.
Hamas terroriseert de eigen bevolking en het zuiden van Israël en heeft nauwelijks oog voor het IDF. Behalve als die weer binnenmarcheren omdat Hamas weer eens te lang raketten op burgers schiet.
Hamas is een terreurgroep. Het verzet was dat bepaald niet. Hamas een verzetsgroep noemen is een belediging voor de term verzetsgroep.
Het is geen bewijs ! Aangezien we niet weten of het waar isquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:45 schreef Maanvis het volgende:
[..]
HIer dus het bewijs dat Israël bewust burgerslachtoffers maakt.
Eerst de zionistische terroristen in Israel uitschakelen!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:35 schreef 729Sinistra het volgende:
Erg vreemd dat er zo weinig incidenten zijn met de palestijnen op de westelijke jordaanoever. Altijd hommeles in dat kleine strookje islamitische dictatuur. Hamas nu voor eens en altijd uitschakelen!!!!i
maar als het wel waar is is daar het bewijs.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:46 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Het is geen bewijs ! Aangezien we niet weten of het waar is
Ggahahaah ALSquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar als het wel waar is is daar het bewijs.
Dat is het oorlogsrecht. Daar gelden gewoon andere regels.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geloof je toch zelf zeker niet? Het is opeens geen misdaad als het in een oorlog gebeurt.
Zie boven.quote:Wat een bull. Het doden van mensen is altijd een misdaad. Waarom zou het opeens minder erg of gelegitimeerd zijn onder andere omstandigheden.
Die bestaan niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Eerst de zionistische terroristen in Israel uitschakelen!
Zou toch eerder verwachten dat meer israeliers meer tegen hun terroristische overheid ondernemen zoals die jongen in het filmpje wat ik poste.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:39 schreef Bozepiemel het volgende:
Die zijn al een jaar of 70 rustig...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Eerst de zionistische terroristen in Israel uitschakelen!
ik dacht dat je expert was op het gebied van krijgshistorie, je weet toch wel wat oorlogsmisdaden zijn en wat niet?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is het oorlogsrecht. Daar gelden gewoon andere regels.
[..]
Zie boven.
Kan wel begrijpen dat je 't misdadig vindt, maar dat is dus het kutte van oorlog.
Natuurlijk niet want dat is onzin.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:46 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hamas is inderdaad een terroristische organisatie. Maar de Zionistische overheid van Israel is een veel grotere en ergere terroristische organisatie. Maar daar ga je voor het gemak niet op in.
Dat ik antwoorden geef die je niet bevallen betekent niet automatisch dat ik aan het trollen ben.quote:Volgens mij ben je gewoon een beetje aan het trollen. Je meent het waarschijnlijk helemaal niet. Klopt dat?
Heb je mijn link gelezen? Had van jou wel een reactie verwachtquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die zijn al een jaar of 70 rustig...
Ja waarom zou zo'n 10 jarig jochie erover liegen?quote:
Waarom zo uberhaubt iemand liegen? Wie weet is dat jochie wel door een Hamasstrijder geraakt en beweerd de site dat het de Israeli's waren ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:50 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja waarom zou zo'n 10 jarig jochie erover liegen?
Waarom zou hamas 10-jarige jochies neerschieten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zo uberhaubt iemand liegen? Wie weet is dat jochie wel door een Hamasstrijder geraakt en beweerd de site dat het de Israeli's waren ?
Zionisten of terroristen?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:48 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die zijn al een jaar of 70 rustig...
Je snapt mijn punt niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom zou hamas 10-jarige jochies neerschieten?
Expertquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik dacht dat je expert was op het gebied van krijgshistorie, je weet toch wel wat oorlogsmisdaden zijn en wat niet?
"Dat is onzin"quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:50 schreef Karrs het volgende:
[..]
Natuurlijk niet want dat is onzin.
[..]
Dat ik antwoorden geef die je niet bevallen betekent niet automatisch dat ik aan het trollen ben.
Je doet in je reactie waar ik op reageer net alsof oorlogsmisdaden niet bestaan..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:52 schreef Karrs het volgende:
[..]
Expert
Doe eens een voorbeeld waar ik ernaast zit dan.
Ga ik later even lezenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:50 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je mijn link gelezen? Had van jou wel een reactie verwacht
heb je het telefoonnummer van dat ziekenhuis, we kunnen ze wel bellen om te vragen of het waar is wat daar in dat nieuwsartikel staat?quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:51 schreef HeatWave het volgende:
Kansloze zionisme gelul ook elke keer.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:54 schreef Maanvis het volgende:
[..]
heb je het telefoonnummer van dat ziekenhuis, we kunnen ze wel bellen om te vragen of het waar is wat daar in dat nieuwsartikel staat?
je plaatst liever onzin die niet te verifiëren is dus...quote:
Je moet de definitie van 'terrorisme' eens opzoeken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:52 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Zionisten of terroristen?
Aangezien alle ellende is begonnen toen het Zionisme ontstond en die zionisten zo nodig meer land wilden hebben en alle andere waanzin van het Zionisme (uitverkoren volk etc).
En aangezien de Isrealische overheid met geweld hun doel probeert te bereiken zijn het gewoon niks meer en minder als terroristen.
Jij begon anders gelijk te roepen dat het bewijs is...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:55 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je plaatst liever onzin die niet te verifiëren is dus...
waarom begin je dan met je hoofd te bonken als ik het bewijs wil verifiëren? Ik doe dat vaker, gewoon desbetreffende instanties opbellen om zodoende betere info te krijgen om een discussie te voeren..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Jij begon anders gelijk te roepen dat het bewijs is...
Het is nu toch wel duidelijk dat we van beide kanten niet zomaar alles kunnen geloven wat er geschreven wordt ?
Wat is dit nou weerquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je doet in je reactie waar ik op reageer net alsof oorlogsmisdaden niet bestaan..
Oke , dan kijk je op die site voor het telefoonnummer van het ziekenhuis. En dan ga je ze bellen. Maar ik zou niet zomaar voor waar aannemen wat dat ziekenhuis dan zegt..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom begin je dan met je hoofd te bonken als ik het bewijs wil verifiëren? Ik doe dat vaker, gewoon desbetreffende instanties opbellen om zodoende betere info te krijgen om een discussie te voeren..
ik weet hoe ik moet doorvragen om daaromtrent de waarheid boven tafel te krijgen..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:59 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oke , dan kijk je op die site voor het telefoonnummer van het ziekenhuis. En dan ga je ze bellen. Maar ik zou niet zomaar voor waar aannemen wat dat ziekenhuis dan zegt..
Oke super goed van je ! Nogmaals bel ze dan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ik weet hoe ik moet doorvragen om daaromtrent de waarheid boven tafel te krijgen..
Ja, ik blijf aan de gang zeg.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:53 schreef Japie77 het volgende:
[..]
"Dat is onzin"
Onwijs sterk argument, je hebt me overtuigd.
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:56 schreef Karrs het volgende:
[..]
Je moet de definitie van 'terrorisme' eens opzoeken.
En ik heb niets aan dat gelul over zionisme dit, zionisme dat. Ik weet alleen dat de term 'zionisme' akelig vaak wordt misbruikt om Jodenhaat mee te rechtvaardigen en joden/Israëliërs mee te ontmenselijken.
Als het waar blijkt te zijn dat israël bewust burgerslachtoffers maakt maakt dat wel een terreurorganisatie van het IDF.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, ik blijf aan de gang zeg.
Israël geeft Hamas en andere terreurgroepen gewoon een enorm pak slaag omdat Hamas en andere terreurgroepen dat verdiend hebben. Dat maakt geen terreurorganisatie van Israël.
Verdiend hebben? Serieus? Al die palestijnen zijn dood omdat ze dat verdiend hebben??quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ja, ik blijf aan de gang zeg.
Israël geeft Hamas en andere terreurgroepen gewoon een enorm pak slaag omdat Hamas en andere terreurgroepen dat verdiend hebben. Dat maakt geen terreurorganisatie van Israël.
Misschien heb je hier wat aan ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het waar blijkt te zijn dat israël bewust burgerslachtoffers maakt maakt dat wel een terreurorganisatie van het IDF.
Nee, als je blijft geloven in die Hamassprookjes maak je jezelf belachelijk.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
En als je nu gaat ontkennen dat Israel zich hier schuldig aan maakt maak je jezelf echt belachelijk.
Voor jou, misschien. Boeie.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Terrorisme (van het Latijnse terror, paniek) is het zonder wettige grond plegen van ernstig geweld, of ernstige dreiging daarmee, met een politiek of religieus doel. In de meeste opvattingen over wat terrorisme is, moet het om illegaal geweld gaan, doorgaans gekoppeld aan burgers als slachtoffers.
En als je nu gaat ontkennen dat Israel zich hier schuldig aan maakt maak je jezelf echt belachelijk.
Ook niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als het waar blijkt te zijn dat israël bewust burgerslachtoffers maakt maakt dat wel een terreurorganisatie van het IDF.
Idd, je gaat er zelf staan na een waarschuwing, Darwin Awards by the dozens daarquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ook niet.
Als er burgers bij militaire doelen staan is het lullig voor die burgers. Ook al weet Israël dat ze er staan. Klinkt heel hard, is het ook, maar zolang ze geen bommen gooien met als hoofddoel burgers, is het geen terreur maar gewoon een oorlogsdaad.
Daad. Niet misdaad.
Wie zegt dat ik dat doe? Ik post hier een definitie van terrorisme waar Israel aan voldoet. Thats it.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, als je blijft geloven in die Hamassprookjes maak je jezelf belachelijk.
Militante extreme moslims op hun woord geloven.
Neah, je pakt een definitie en doet je uiterste best de werkelijkheid zo te verdraaien dat het je goed uitkomt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:09 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik dat doe? Ik post hier een definitie van terrorisme waar Israel aan voldoet. Thats it.
Wat maakt iets een militair doel? Het feit dat er militairen zitten? Dan kun je zonder repercussies elke joodse synagoge opblazen omdat er toevallig ook IDF-militairen heen gaan..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:08 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ook niet.
Als er burgers bij militaire doelen staan is het lullig voor die burgers. Ook al weet Israël dat ze er staan. Klinkt heel hard, is het ook, maar zolang ze geen bommen gooien met als hoofddoel burgers, is het geen terreur maar gewoon een oorlogsdaad.
Daad. Niet misdaad.
Die van Hamas en andere terreurgroepen wel ja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Verdiend hebben? Serieus? Al die palestijnen zijn dood omdat ze dat verdiend hebben??
Huh. Wie zegt dat?quote:Die twee Israelische jongens die dood zijn zijn notabene niet eens door Hamas gedood.
Het is nou wel goed met je.quote:Dus al die Palestijnen zijn voor niks VERMOORD door die israelische terroristen.
Jahaaaa, dat weten we nou wel. Mijn punt is dat zionisme een drogreden is geworden om joden te haten. Dat het conflict erom begonnen is bestrijdt niemand, maar dat het nog bestáát, terwijl de Palestijnen 70 jaar geleden al verloren hebben, is mijns inziens nog altijd een probleem van de Palestijnen zelf die het gewoon niet willen opgeven, en hun religie die het ze wat dat betreft ook niet bepaald helpt daarin.quote:En wat betreft het Zionisme ik zou me er eens over inlezen aangezien het Zionisme de directe aanleiding is voor het hele Israel-Palestina conflict. Voor de opkomst van het zionisme leefden palestijnen en joden duizenden jaren in vrede.
Nee ..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat maakt iets een militair doel? Het feit dat er militairen zitten? Dan kun je zonder repercussies elke joodse synagoge opblazen omdat er toevallig ook IDF-militairen heen gaan..
Tja die baby's en kinderen die nu als hompen vlees in zakken liggen hadden natuurlijk ook gewoon hun mobieltje op moeten nemen hequote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, je gaat er zelf staan na een waarschuwing, Darwin Awards by the dozens daar.
Nee hun achterlijke kutouders hadden gewoon niet met hun kinderwagen op een raketinstallatie moeten gaan staan.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tja die baby's hadden natuurlijk ook gewoon hun mobieltje op moeten nemen he.
Om de één of andere reden geloof ik niet dat die ouders daadwerkelijk gewaarschuwd zijn. Dat is nog nergens door een onafhankelijke bron bevestigd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hun achterlijke kutouders hadden gewoon niet met hun kinderwagen op een raketinstallatie moeten gaan staan.
De waarschuwingen zijn ook vrij nutteloos als er binnen een minuut alsnog een bom op je valt ..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:13 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Om de één of andere reden geloof ik niet dat die ouders daadwerkelijk gewaarschuwd zijn. Dat is nog nergens door een onafhankelijke bron bevestigd.
En dat kan je weer voorkomen met stoppen met raketaanvallen op Israel, nee het is en blijft 100% de schuld van de palestijnen zelf allemaal.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De waarschuwingen zijn ook vrij nutteloos als er binnen een minuut alsnog een bom op je valt ..
als de bom daadwerkelijk zo vlug valt heeft het IDF gezien dat er burgerslachtoffers gingen vallen en dat wetende toch de bom gedropt.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
De waarschuwingen zijn ook vrij nutteloos als er binnen een minuut alsnog een bom op je valt ..
Er is geen palestijnse burger die raketaanvallen op israël pleegt. De palestijnse doden die vallen zijn allemaal bange burgers die onder het juk van hamas leven.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En dat kan je weer voorkomen met stoppen met raketaanvallen op Israel, nee het is en blijft 100% de schuld van de palestijnen zelf allemaal.
Twijfel er ook niet aan dat ze wisten dat ze burgerslachtoffers zouden maken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
als de bom daadwerkelijk zo vlug valt heeft het IDF gezien dat er burgerslachtoffers gingen vallen en dat wetende toch de bom gedropt.
Dat wordt wel gezegd ja. Dat ze erop werden gejaagd door terroristen bv. Of dat waar is weet ik allemaal niet.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Idd, je gaat er zelf staan na een waarschuwing, Darwin Awards by the dozens daar.
Er zijn ook berichten dat er niet altijd werd gewaarschuwd. Of dat na de waarschuwing binnen no time de echte aanval kwam.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:16 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat wordt wel gezegd ja. Dat ze erop werden gejaagd door terroristen bv. Of dat waar is weet ik allemaal niet.
Maar ik denk dat de waarschuwingen van Israël (pamfletten, belletjes, fax, mail etc met de boodschap "erUIT!" erop) geholpen hebben om het aantal dode burgers omlaag te brengen.
Moet je maar eens kijken naar dat huizenblok in dat filmpje van gisteren. Als iedereen thuis was geweest, dan had het aantal dode burgers met een kleine 1000 mogen worden opgehoogd
daarom krijgt israël ook op z'n flikker van de VN...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:16 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Twijfel er ook niet aan dat ze wisten dat ze burgerslachtoffers zouden maken.
Nja dat op zn flikker krijgen is ook alleen maar symbolischquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Maanvis het volgende:
[..]
daarom krijgt israël ook op z'n flikker van de VN...
Waarom übrhaupt een huizenblok bombarderen.. stuur dan een grondoffensief er naar toe dat precies weet wie ze neerschieten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:16 schreef Karrs het volgende:
Moet je maar eens kijken naar dat huizenblok in dat filmpje van gisteren. Als iedereen thuis was geweest, dan had het aantal dode burgers met een kleine 1000 mogen worden opgehoogd
Dan mag jij me uitleggen waarom hetgeen Hamas doet WEL terrorisme is en wat Israel doet GEEN terrorisme is?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neah, je pakt een definitie en doet je uiterste best de werkelijkheid zo te verdraaien dat het je goed uitkomt.
Dat is volgens mij zelfs een drogreden voor vele jodenhaters: het is verantwoord op joden te schieten want ze zitten toch allemaal in het IDFquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat maakt iets een militair doel? Het feit dat er militairen zitten? Dan kun je zonder repercussies elke joodse synagoge opblazen omdat er toevallig ook IDF-militairen heen gaan..
quote:do 07 aug 2014, 15:12
Hamas verklaart zich tot winnaar Gazaoorlog
GAZA - Hamas heeft zichzelf donderdag uitgeroepen tot winnaar van de Gaza-oorlog.
Duizenden Palestijnen gingen de straat op om de overwinning te vieren.
Prins William wordt piloot traumahelikopter - Prins William wordt piloot traumahelikopter
„Wij kunnen vandaag zeggen dat wij hebben gewonnen en de vijand hebben verslagen”, aldus Hamas-leider Mushir al-Masri.
Dit gevecht was slechts de opmaat voor de grote overwinningsslag die de bezetting zal beëindigen. Het gewapende verzet heeft nog verrassingen in petto die groter zijn dan de raketten die Israël in het hart hebben geraakt.”
Dit is toch niet serieus ?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef homme7 het volgende:
HAMAS heeft gewonnen
http://www.telegraaf.nl/b(...)h_tot_winnaar__.html
.
[..]
Dat kan waar zijn... je moet niet altijd Hamas de tijd geven weg te rennen natuurlijk...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:18 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Er zijn ook berichten dat er niet altijd werd gewaarschuwd. Of dat na de waarschuwing binnen no time de echte aanval kwam.
bedankt voor de verduidelijking! dat was nav je vorige post niet helemaal duidelijkquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat is volgens mij zelfs een drogreden voor vele jodenhaters: het is verantwoord op joden te schieten want ze zitten toch allemaal in het IDF
Als die synagoge zou worden gebruikt om vanuit te schieten, of om wapens op te slaan, als C3-centrum, als barak of iets dergelijks dan wel. Als het een openbaar gebouw was waar militairen heengingen om boodschappen te doen, dan niet.
Een militair doel is een doel die direct gelinkt is aan Hamas, of andere terroristen. Dus personen, depots, bunkers, lanceerinstallaties, infrastructuur, tunnels, verbindingskanalen, communicatielijnen etcetera. Helaas dus ook woonhuizen, VN-scholen of ziekenhuizen van waaruit raketten worden gelanceerd...
De burgers wel. Anders is die waarschuwing ook zinloosquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat kan waar zijn... je moet niet altijd Hamas de tijd geven weg te rennen natuurlijk...
dus Israël weet in die gevallen dat het burgerslachtoffers gaat maken en gaat toch door met de aanval.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:23 schreef Karrs het volgende:
[..]
Dat kan waar zijn... je moet niet altijd Hamas de tijd geven weg te rennen natuurlijk...
Grondtroepen erheen zal te gevaarlijk zijn geweest voor het doel wat ermee moest worden bereikt. En dat hangt er vanaf wat er in (onder) dat huizenblok zat. Dat weet ik niet...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarom übrhaupt een huizenblok bombarderen.. stuur dan een grondoffensief er naar toe dat precies weet wie ze neerschieten.
Doen ze elke keer.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef homme7 het volgende:
HAMAS heeft gewonnen
http://www.telegraaf.nl/b(...)h_tot_winnaar__.html
.
[..]
Als dit echt waar is zijn ze fucking domquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:26 schreef Karrs het volgende:
[..]
Doen ze elke keer.
Nou, geniet er maar van.
ja waarom is israël zo verdomd ineffectief er tegen.. voor elke hamasdooie moeten ze 5 burgerslachtoffers maken. zo wordt het natuurlijk nooit wat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
Wederom bewijs dat Hamas gewoon een rattenzooi is die ze volledig van de kaart moeten vegen wil het ooit iets worden in die kutregio.
Yep.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus Israël weet in die gevallen dat het burgerslachtoffers gaat maken en gaat toch door met de aanval.
Misschien komen die ook nog wel. Misschien ook niet. Zou het wel mooi vinden als ze het wel deden. Maar het zal de haat daaro niet bepaald verminderen...quote:Gewoon excuses maken voor die burgerslachtoffers, zou ze sieren!
Een groot deel der Palestijnen zijn ook flink geïndoctrineerd door ze, he. Dat telt ook mee bij zoiets.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:26 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Als dit echt waar is zijn ze fucking dom
Meh, so be it op het moment. Hoeft echt niet van mij, maar is door de taktiek van Hamas onvermijdelijk, dan moeten ze Hamas maar lekker afzetten als ze willen leven. Doen ze niet, eigen schuld.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja waarom is israël zo verdomd ineffectief er tegen.. voor elke hamasdooie moeten ze 5 burgerslachtoffers maken. zo wordt het natuurlijk nooit wat.
Wie heeft je die verhouding nou weer verteldquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
ja waarom is israël zo verdomd ineffectief er tegen.. voor elke hamasdooie moeten ze 5 burgerslachtoffers maken. zo wordt het natuurlijk nooit wat.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:26 schreef Bozepiemel het volgende:
Twee oplossingen voor dit conflict. Hoera!
http://www.liveleak.com/view?i=83f_1407357161
Het is onmogelijk om hamas af te zetten want iedereen die kritiek heeft op hamas gaat tegen de muur en wordt geëxecuteerd.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Meh, so be it op het moment. Hoeft echt niet van mij, maar is door de taktiek van Hamas onvermijdelijk, dan moeten ze Hamas maar lekker afzetten als ze willen leven. Doen ze niet, eigen schuld.
de VNquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:30 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie heeft je die verhouding nou weer verteld
Voor hetzelfde geld is het omgekeerd.
ja dan gaat de hele wereld helemaal steigeren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
Wederom bewijs dat Hamas gewoon een rattenzooi is die ze volledig van de kaart moeten vegen wil het ooit iets worden in die kutregio.
Dat wijf zat maar bij een weggemoffeld sub-groepje he!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:32 schreef HeatWave het volgende:
Ah de Verenigde " we moeten ingrijpen in Nederland mbt Black Pete ivm grof racisme" Naties, ja die hebben er verstand van.
Het is niet bewezen dat Hamas achter de dood van die tieners zat.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja dan gaat de hele wereld helemaal steigeren.
\
HAMAS maakt misbruik van die mensen, eerst een paar kinderen doodmaken om de oorlog te kunnen starten met raketten in scholen en dan gaan bleren als er een school geraakt wordt
Het zal daar nooit veranderen
Ja ok, maar de VN heeft er in het verleden ook vaak genoeg naast gezeten met hun do-good-mentaliteit.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat wijf zat maar bij een weggemoffeld sub-groepje he!
goed, als je een andere onafhankelijke bron weet met goeie cijfers dan hou ik me aanbevolen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar de VN heeft er in het verleden ook vaak genoeg naast gezeten met hun do-good-mentaliteit.
Ik vind het uiteraard prima dat ze proberen burgerslachtoffers te vermijden, maar doe het wel goed.
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:34 schreef homme7 het volgende:
[..]
ja dan gaat de hele wereld helemaal steigeren.
\
HAMAS maakt misbruik van die mensen, eerst een paar kinderen doodmaken om de oorlog te kunnen starten met raketten in scholen en dan gaan bleren als er een school geraakt wordt
Het zal daar nooit veranderen
De VN.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:32 schreef HeatWave het volgende:
Ah de Verenigde " we moeten ingrijpen in Nederland mbt Black Pete ivm grof racisme" Naties, ja die hebben er verstand van.
In tegenstelling tot Israel, die er alles aan doet om geen burgerslachtoffers te vermijdenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja ok, maar de VN heeft er in het verleden ook vaak genoeg naast gezeten met hun do-good-mentaliteit.
Ik vind het uiteraard prima dat ze proberen burgerslachtoffers te vermijden, maar doe het wel goed.
Correctquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:37 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
In tegenstelling tot Israel, die er alles aan doet om geen burgerslachtoffers te vermijden
Daarom moet Israël ook excuses maken voor elke zwarte vlek in de geschiedenis. Dan overstijgen ze het stigma 'zionistische terroristen' en worden ze een gerspecteerd land.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:40 schreef waht het volgende:
Het is vrij simpel. Het IDF beschermt burgers met alle middelen mogelijk, en de Hamas-kindermoordenaars schuilen achter burgers op alle mogelijke manieren. Elke burgerdode is een zwarte vlek in de geschiedenis van Israël, en elke burgerdode is pure winst voor Hamas.
Fijn dus dat zovelen hier Hamas steunen.
Tuurlijk, nu alleen al 2000 doden met een sorry goedpratenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom moet Israël ook excuses maken voor elke zwarte vlek in de geschiedenis. Dan overstijgen ze het stigma 'zionistische terroristen' en worden ze een gerspecteerd land.
als |HAMAS niet weer gaat beginnen dan komt het niet meer voor en kan er zelfs werkgelegenheid gebracht wordenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Tuurlijk, nu alleen al 2000 doden met een sorry goedpraten
dat is de enige manier waarop ik zal geloven dat israël het niet expres deed.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Zij hebben zichzelf dat stigma niet opgeplakt. En ze zijn een gerespecteerd land. Alleen niet door de Palestijnen en nogal wat moslims in deze wereld.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:41 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Daarom moet Israël ook excuses maken voor elke zwarte vlek in de geschiedenis. Dan overstijgen ze het stigma 'zionistische terroristen' en worden ze een gerspecteerd land.
En toen waren het er al 2000quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Morgen 2 miljoen als de weldenkende mens nog steeds vertikt in de propaganda te trappen hoor.quote:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:27 schreef HeatWave het volgende:
je bent zelf verblind door propaganda!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Morgen 2 miljoen als de weldenkende mens nog steeds vertikt in de propaganda te trappen hoor.
Neuh, ik heb er wel een prima helder beeld bij inmiddels na 20+ jaar dit conflict volgen, PLO, Hamas, whatever.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je bent zelf verblind door propaganda!
waarom interesseert het je zo als je toch 1 kant kiest?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, ik heb er wel een prima helder beeld bij inmiddels na 20+ jaar dit conflict volgen, PLO, Hamas, whatever.
750quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:07 schreef Mylene het volgende:
Dodental is gebaseerd op de gegevens die Hamas heeft doorgegeven aan de VN hè? Ik ben benieuwd hoeveel Hamas strijders er tussen zitten.
De VN ja.quote:
Omdat ik gewoon graag de overwinning een keer zie van Israel, zodat ik weer eens op bezoek kan daarquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:08 schreef Maanvis het volgende:
[..]
waarom interesseert het je zo als je toch 1 kant kiest?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Neuh, ik heb er wel een prima helder beeld bij inmiddels na 20+ jaar dit conflict volgen, PLO, Hamas, whatever.
dus; wie heeft wel betrouwbare cijfers? ik moet telkens maar afgaan op die kut VNquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
De VN ja.
Maar die hebben ook niet elk dood kind, dode strijder, dode vrouw en dode man geteld. Die krijgen hun cijfers ook grootdeels aangereikt van anderen. En Hamas heeft daar de informatievoorziening vrij strak in handen.
Feit is dat je daar niet gauw achter komt. Feit is trouwens ook dat het eigenlijk niet uitmaakt, er verandert toch niets aan de politieke status quo. Er verandert wat op gebied van slagkracht (die van de terreurgroepen is nogal 'teruggelopen') maar niet qua politieke verhoudingen.
dat kan nu toch ook makkelijk.. lekker meiskes in de kibbutz neucken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ik gewoon graag de overwinning een keer zie van Israel, zodat ik weer eens op bezoek kan daar.
Niemand heeft betrouwbare gegevens als die het terrorisme van israel weerspiegelen , volgens Karrsquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus; wie heeft wel betrouwbare cijfers? ik moet telkens maar afgaan op die kut VN
ja tog gewoon uitmoorden die hapquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:12 schreef HeatWave het volgende:
Sowieso is Isreal gewoon een land waar je bevriend mee wil zijn, wat de hel heeft Hamas en Palestinia in godsnaam te bieden aan de wereld?.
Wat heeft Israël de wereld te bieden? Van de moslims hebben we tenminste goedkope schoonmakers en lekkere shoarma gekregen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:12 schreef HeatWave het volgende:
Sowieso is Isreal gewoon een land waar je bevriend mee wil zijn, wat de hel heeft Hamas en Palestinia in godsnaam te bieden aan de wereld?.
Nee hoor, ze mogen gewoon vredelievend wonen waar ze nu wonen oid, maar niet als ze raketten blijven afschieten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:14 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
ja tog gewoon uitmoorden die hap
Waarom zouden wij bevriend willen zijn met de grootste terroristenstaat die er bestaat, die zichzelf het uitverkoren volk noemt, de grootste oorlogszoekers zijn (na USA)? Wat heeft dat de wereld in hemelsnaam te bieden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:12 schreef HeatWave het volgende:
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mogen gewoon vredelievend wonen waar ze nu wonen oid, maar niet als ze raketten blijven afschieten.
Mja misschien schieten ze raketten af om een reden.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee hoor, ze mogen gewoon vredelievend wonen waar ze nu wonen oid, maar niet als ze raketten blijven afschieten.
Omdat het een mooi land is vol vriendelijke mensen, ze een enorme R&D hebben op technologie-gebied, oa radartech en wapens. Ze hebben geld, know how en zijn bereid die te delen met (oa) ons.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:16 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Waarom zouden wij bevriend willen zijn met de grootste terroristenstaat die er bestaat, die zichzelf het uitverkoren volk noemt, de grootste oorlogszoekers zijn (na USA)? Wat heeft dat de wereld in hemelsnaam te bieden?
Ja, terrorisme, dat lijkt me logischquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:17 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mja misschien schieten ze raketten af om een reden.
Een mooi land vol vriendelijke mensenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het een mooi land is vol vriendelijke mensen, ze een enorme R&D hebben op technologie-gebied, oa radartech en wapens. Ze hebben geld, know how en zijn bereid die te delen met (oa) ons.
Palestijnen die, nou ja, eeehmmmm, die zijn moslim en brengen ons dan,.. nou ja, de Islam ofzo? Ik kan niets bedenken.
Niemand.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus; wie heeft wel betrouwbare cijfers? ik moet telkens maar afgaan op die kut VN
Jammer dat ze bijna die complete technologie voor geweldsdoeleinden gebruiken. Van zo'n land hoef ik niks en kan ik ook zeker niks leren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het een mooi land is vol vriendelijke mensen, ze een enorme R&D hebben op technologie-gebied, oa radartech en wapens. Ze hebben geld, know how en zijn bereid die te delen met (oa) ons.
Palestijnen die, nou ja, eeehmmmm, die zijn moslim en brengen ons dan,.. nou ja, de Islam ofzo? Ik kan niets bedenken.
Hoe simplistisch kan iemand zijn?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, terrorisme, dat lijkt me logisch.
Nee, dat bedoel ik nietquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:19 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Een mooi land vol vriendelijke mensen, je bedoelt grootste terroristische staat in de wereld.
Die technologie is allemaal dankzij de subsidie van USA. Zo kan elk land wel mooi worden.
Dus elk cijfer dat jij post is fout en elk cijfer dat ik post is fout. maar de waarheid ligt toch wel ergens in het midden lijkt me? Of moet ik hompen vlees op foto's gaan tellen...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:19 schreef Karrs het volgende:
[..]
Niemand.
Dat zeg ik al een topic of 20 lang
Tja ik hou het ook voor gezien in dit topic. Sommige mensen willen gewoon niet de waarheid zien ook al staart die ze recht in het gezicht.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hoe simplistisch kan iemand zijn?
Geen idee, zo simpel dat als je weet dat je betere wapens op je dak krijgt dat je toch blijft aanvallen? zo simpel bedoel je?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hoe simplistisch kan iemand zijn?
damascus was ook ooit vreselijk mooi hequote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat bedoel ik niet.
je kan toch lezen wat ik bedoel? Een beschaafd land met mooie steden en eeuwenoude cultuur, ipv rotsblokken en zandbakken.
Waar slaat dit nou weer opquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:13 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niemand heeft betrouwbare gegevens als die het terrorisme van israel weerspiegelen , volgens Karrs
Ja, dat kan ik precies terugkaatsen uiteraardquote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja ik hou het ook voor gezien in dit topic. Sommige mensen willen gewoon niet de waarheid zien ook al staart die ze recht in het gezicht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |