abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 augustus 2014 @ 23:56:44 #1
345170 Roger_Epiales
Beheerder vd ijs_beer fanclub
pi_143148214
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Belangrijk
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 - Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 - Niet schelden
3 - Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 - Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Kaarten Israel & Gaza

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Live updates
Ha'aretz - Ynet - The Jerusalem Post - RussiaToday - Al Jazeera - FirstPost

Gaza live stream
http://www.ustream.tv/occupiedair
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
pi_143148325
Heeft Israel niet eerder al óorloogsregels' geschonden ?
pi_143148383
quote:
7s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:41 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan was 't anders, een lichtsensor of zo, of lasermeting. Het werkt ook voor doelen in een loopgraaf of achter een hoekje.

Maar dat van die terroristen achter dat (inderdaad obviously open...) raam was echt weer zo'n heerlijk 'fuck you met je human shields'-verhaal. :Y

Ik zal t wel eens opzoeken. Maar vandaar: laat het nou maar wél aan ze over.
Wat is obviously? Dat woord ken ik niet. Evenmin als fuck, you, human en shields.

Doelmatigheid lijkt me een eerste reden om dit soort onderzoek te doen. Munitie die burgers doodt en tegenstanders spaart is immers verspild. En ze hebben toch al extra munitie nodig van de VSvA. (Wat een sukkels eigenlijk: een aanval beginnen zonder voldoende munitie!)
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 00:00:40 #4
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143148472
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:56 schreef Roger_Epiales het volgende:

[..]

Strikt genomen wordt een daad van represaille dacht ik niet gerekend als een oorlogsdaad, maar juist als een daad om oorlog te voorkomen ondanks de daden van de andere partij. oid... tis laat.

de daden van de andere partij zijn in dat geval de oorlogsdaad bij mijn weten

maar goed punt wel :Y
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 00:02:57 #5
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143148602
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Heeft Israel niet eerder al óorloogsregels' geschonden ?
ongetwijfeld

dat met die nederzettingen mag iig niet
pi_143148668
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 10:48 schreef homme7 het volgende:
ik vind wel dat Israel moet blijven controleren op nieuwe tunnels , mar ook op tunnels waarvanuit Hamas nu schiet

[ afbeelding ]
Nog los van de imbeciele manier om reclame te maken: 750 terroristen gedood?
Dus ruim 1.100 niet-terroristen? Onschuldige burgers?

Oh wacht: alle burgers van Gaza zijn automatisch schuldig.
De burgers van Israel, die allemaal dienst moeten doen in het leger (behalve de orthodoxen) zijn automatisch onschuldig.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

de daden van de andere partij zijn in dat geval de oorlogsdaad bij mijn weten

maar goed punt wel :Y
Ah en de aanval op Gaza was een represaille voor wat?
Niet voor de drie kolonistenkinderen, want die waren niet vermoord door Hamas.
Niet voor de raketten van Hamas, want Gaza wordt dagelijks ook door Israel gebombardeerd.

Dus: waarvoor dan wel?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  Moderator donderdag 7 augustus 2014 @ 00:05:46 #7
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_143148747
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:04 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nog los van de imbeciele manier om reclame te maken: 750 terroristen gedood?
Dus ruim 1.100 niet-terroristen? Onschuldige burgers?

Oh wacht: alle burgers van Gaza zijn automatisch schuldig.
De burgers van Israel, die allemaal dienst moeten doen in het leger (behalve de orthodoxen) zijn automatisch onschuldig.

[..]

Ah en de aanval op Gaza was een represaille voor wat?
Niet voor de drie kolonistenkinderen, want die waren niet vermoord door Hamas.
Niet voor de raketten van Hamas, want Gaza wordt dagelijks ook door Israel gebombardeerd.

Dus: waarvoor dan wel?
weet ik veel man, mijn argumenten zijn dit toch helemaal niet 8)7

slapen hoor, onzindiscussies hier
pi_143149526
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:07 schreef Taxandria het volgende:

[..]

Vind je? Ik vind van niet, mensen doen wel de hele tijd of de oorlog zo ver is, maar telkens komt het terug en familieachtergronden spelen een grotere rol daarbij dan vaak wordt gesteld! Die viroloog begon feitelijk zelf door niet het huidige conflict als startpunt te nemen van zijn betoog maar door te verwijzen naar Israel als 'historisch krediet', met zulke termen, dan vraag je je toch af hoe en waarom deze meneer tot zijn standpunt is gekomen. Dat hij vervolgens overgaat tot publicatie, en het zwartmaken van die Joodse meneer, dat is ook triest, had hij niet hoeven doen, maar die viroloog wil het kennelijk graag publiekelijk uitvechten dat is triest te noemen in deze situatie.
De viroloog en een hele zooi wetenschappers met hem, namen kennelijk een duidelijk standpunt in. De jood (ik vind het wel stom dat je zijn naam vervangt door joodse meneer, dus ik noem hem maar gewoon jood) is het daar niet mee eens en stuurt hem daarom een mail. Dus, aangezien de mail ontvangen is in een openbaar kader, kan hij ook beantwoord worden in het openbaar. Er zal wel een hele berg mails gestuurd zijn, dus dit zal wel een kenmerkende zijn. Dat de viroloog de jood vervolgens zwart maakt, heeft die man geheel aan zijn eigen slechte argumentatie te wijten.
Ik snap niet wat er triest aan is. De jood (zijn naam is overigens Guido Joris en hij is redacteur van het tijdschrift en de website Joods Actueel en dus niet bepaald publiciteitsschuw, mag je hopen) roept het helemaal over zichzelf af.

Een en ander nog los van de vraag of de gevoerde discussie enige zin heeft.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:05 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik veel man, mijn argumenten zijn dit toch helemaal niet 8)7

slapen hoor, onzindiscussies hier
Een discussie over oorlogsrecht lijkt me geen onzin.
Maar trusten.
pi_143150058
Maar niemand is instaat om te bewijzen dat israel bewust burgerslachtoffers wil maken.
pi_143150092
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
Maar niemand is instaat om te bewijzen dat israel bewust burgerslachtoffers wil maken.
Vier jongetjes op het strand ?
pi_143150107
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:36 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Vier jongetjes op het strand ?
Ze dachten dat het Hamas strijders waren..
pi_143150154
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Oh... ja begrijpelijk dat ze dat dachten..
pi_143150182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:37 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat waren het vast ook

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2014 00:40:07 ]
pi_143150187
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh... ja begrijpelijk dat ze dat dachten..
Fouten maken is menselijk, helaas dit keer met nare vervolgen.
pi_143150223
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat waren het vast ook

[ afbeelding ]
Hahah, ik ga stuk om die voorste.
pi_143150228
quote:
12s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:39 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dat waren het vast ook

[ afbeelding ]
Pffff gevaarlijk hoor dat soort kinderen
pi_143150327
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Pffff gevaarlijk hoor dat soort kinderen
Jij hebt liever deze kinderen, denk ik:

pi_143150352
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:43 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Jij hebt liever deze kinderen, denk ik:

[ afbeelding ]
Hmmm deze zien er idd wel wat gevaarlijker uit ...
pi_143150431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmmm deze zien er idd wel wat gevaarlijker uit ...
Hamas gebruikt ook kinderen voor haar vieze doel. Vergeet dat niet.
pi_143150467

Hmmmm wat doen ze hier ? :P
pi_143150525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:47 schreef Yasmin23 het volgende:
[ afbeelding ]

Ook zo fout als de pestpokke.
pi_143150572
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:49 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Ook zo fout als de pestpokke.
Dus dat !
pi_143150670
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:50 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Dus dat !
Hoewel die foto niets zegt natuurlijk. De wapens zitten vast aan een ketting, zo te zien, zoals op een wapenbeurs. We weten de context niet. Bovendien dragen de kinderen geen kledij van een terroristische organisatie.
pi_143150717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:53 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Hoewel die foto niets zegt natuurlijk. De wapens zitten vast aan een ketting, zo te zien, zoals op een wapenbeurs. We weten de context niet. Bovendien dragen de kinderen geen kledij van een terroristische organisatie.
Ghahaha nee al zijn de keppeltjes wel typisch natuurlijk :P
pi_143150849
http://stopwar.org.uk/new(...)victims#.U-Ky_rtZr4j

"The Big Lie makes it clear to the Palestinians that Israel will continue to wage a campaign of state terror and will never admit its atrocities or its intentions. "
pi_143150880
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oost, West, thuis best.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:06:16 #28
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_143151042
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_143151095
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-hamas-zijn-raketten

Gewoon raketten naast hotels, yolo..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:14:40 #30
414204 WoordenShuffelaar
pi_143151299
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:08 schreef theunderdog het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)-hamas-zijn-raketten

Gewoon raketten naast hotels, yolo..
Plaats dan de oorspronkelijk bron.
pi_143151335
quote:
[ afbeelding ]

Geen haatbaarden, daar zijn ze nog te jong voor. Zelfs nog geen baard in de keel.
Pedofilie?
pi_143151486
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef theunderdog het volgende:
Dat hoeft niet eens om iets een oorlogsmisdaad te maken.
Bewust burgerslachtoffers maken is gewoon regulier moord.
Niemand kan bewijzen dat iemand anders, laat staan een organisatie, iets bewust deed.
Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is al genoeg.
En dat is makkelijk genoeg!
  donderdag 7 augustus 2014 @ 01:24:08 #33
414204 WoordenShuffelaar
pi_143151520
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)g-voor-hulp-aan-gaza

quote:
Turkije praat met Israël en Egypte over het opzetten van een luchtbrug naar de Gazastrook. Via die luchtbrug zouden hulpgoederen naar het gebied moeten worden gebracht en gewonde Palestijnen naar Turkije worden gehaald voor hulp.

Volgens de Turkse minister van Buitenlandse Zaken Ahmet Davutoglu zijn er duizenden gewonden gevallen door het Israëlische offensief. Hij heeft gisteren met de Palestijnse president Abbas over de luchtbrug gesproken. "Ze hebben dringend medische hulp nodig en wij hebben al plekken vrijgemaakt in ziekenhuizen," aldus Davutoglu.
Heeft dit kans van slagen?
pi_143151783
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Niemand kan bewijzen dat iemand anders, laat staan een organisatie, iets bewust deed.
pi_143151974
quote:
Waar moeten die vliegtuigen landen in Gaza?
pi_143152006
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:44 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Waar moeten die vliegtuigen landen in Gaza?
Ruimte genoeg inmiddels.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_143152053
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:37 schreef tapirrr het volgende:
Mijn excuses, gemist. Dan nog vind ik je argument zwak, want het begon met deze post:

[..]

Waarna jij reageerde met:

[..]

Dus jij stelt dat omdat de immigratie al decennia booming was (welke decennia heb je het dan over?) kunnen er geen Palestijnen hebben geleefd in Palestina?
Dan sla je wel heel veel over van onze reacties :)
Maar dat ik er lang geleden over heb gelezen, betekent niet dat ik alles zo maar even makkelijk kan vinden. Bovendien zei ik dat ik je secretaresse niet was, maar gaf je wel een tip in welke richting je oa kon zoeken. Dus hierbij nog meer tips.

Niet de gehele locale bevolking van de Palestijnse gebieden van voor 1948 heeft daar eeuwen geleefd.
1860's - heeft de schrijver Mark Twain het ergens over Israël en hoe leeg het land is. Dat is wel te vinden met google
1870-1880's - Toen was er extra migratie van Egyptenaren naar het land dat nu Israël heet. Zat het te googlen, maar kan het niet zo snel vinden.
1889 - De grote meerderheid van de inwoners in Jerusalem was Joods. The Pittsburgh Dispatch

Maar dan onder het Britse Mandaat:
- Hope Simpson Commission
- Peel Commission / Palestine Royal Report
Rond deze tijd rapporteerden de Britten een levende immigratie van Arabieren naar Joodse steden/dorpen.

Toen was zelfs de term Palestina nog een naam voor de (toekomstige) Joodse staat.
He testified to the Peel Commission, "There is no such country [as Palestine].... Palestine is a term the Zionists invented.... Our country was for centuries part of Syria."
Zulke meningen uit die tijd zijn wel heel erg interessant. Dat zou betekenen dat de Palestijnen van nu dus allemaal Joden moeten zijn? En de Palestijnen van nu Syriërs?

En dan nog de cijfers van de bevolking Jews/Non-Jews dat jij gaf. Daar zie je niet de immigratiecijfers, kindersterfte en gemiddelde leeftijd van overlijden. Die cijfers waren ook opmerkelijk waardoor de statistieken eigenlijk een onvolledig beeld geven, maar dat mag jezelf zoeken. Jij gelooft immers in een Eeuwenoud niet-Joods Palestijns bezit.

En dan de verdeling van Syrië, Jordanië en Libanon. Waarom doen de Joden niet moeilijk dat die landen niet-Joods werden? Zelfs niet na 1948 en de meeste Joden wegvluchten uit al die omringende Islamitische landen. Over thuisland gesproken, wanneer mogen die Joden naar hun thuislanden in Syrië, Jordanië, Libanon, etc? En waarom zijn de Palestijnen van de jaren 40-50 nooit echt opgenomen in de omringende landen itt de Joden in Israël? En als de Palestijnen van mening zijn dat ze recht hebben op een stukje Joods land, dan hebben de Joden die oorspronkelijk uit de omringende Islamitische landen komen dus ook recht op een stukje Islamitisch land?
pi_143152089
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:45 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Ruimte genoeg inmiddels.
Oh ja? De rotzooi die Israel gemaakt heeft versus een schone landingsbaan?
pi_143152281
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:47 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dan sla je wel heel veel over van onze reacties :)
Maar dat ik er lang geleden over heb gelezen, betekent niet dat ik alles zo maar even makkelijk kan vinden. Bovendien zei ik dat ik je secretaresse niet was, maar gaf je wel een tip in welke richting je oa kon zoeken. Dus hierbij nog meer tips.

Niet de gehele locale bevolking van de Palestijnse gebieden van voor 1948 heeft daar eeuwen geleefd.
1860's - heeft de schrijver Mark Twain het ergens over Israël en hoe leeg het land is. Dat is wel te vinden met google
1870-1880's - Toen was er extra migratie van Egyptenaren naar het land dat nu Israël heet. Zat het te googlen, maar kan het niet zo snel vinden.
1889 - De grote meerderheid van de inwoners in Jerusalem was Joods. The Pittsburgh Dispatch

Maar dan onder het Britse Mandaat:
- Hope Simpson Commission
- Peel Commission / Palestine Royal Report
Rond deze tijd rapporteerden de Britten een levende immigratie van Arabieren naar Joodse steden/dorpen.

Toen was zelfs de term Palestina nog een naam voor de (toekomstige) Joodse staat.
He testified to the Peel Commission, "There is no such country [as Palestine].... Palestine is a term the Zionists invented.... Our country was for centuries part of Syria."
Zulke meningen uit die tijd zijn wel heel erg interessant. Dat zou betekenen dat de Palestijnen van nu dus allemaal Joden moeten zijn? En de Palestijnen van nu Syriërs?

En dan nog de cijfers van de bevolking Jews/Non-Jews dat jij gaf. Daar zie je niet de immigratiecijfers, kindersterfte en gemiddelde leeftijd van overlijden. Die cijfers waren ook opmerkelijk waardoor de statistieken eigenlijk een onvolledig beeld geven, maar dat mag jezelf zoeken. Jij gelooft immers in een Eeuwenoud niet-Joods Palestijns bezit.

En dan de verdeling van Syrië, Jordanië en Libanon. Waarom doen de Joden niet moeilijk dat die landen niet-Joods werden? Zelfs niet na 1948 en de meeste Joden wegvluchten uit al die omringende Islamitische landen. Over thuisland gesproken, wanneer mogen die Joden naar hun thuislanden in Syrië, Jordanië, Libanon, etc? En waarom zijn de Palestijnen van de jaren 40-50 nooit echt opgenomen in de omringende landen itt de Joden in Israël? En als de Palestijnen van mening zijn dat ze recht hebben op een stukje Joods land, dan hebben de Joden die oorspronkelijk uit de omringende Islamitische landen komen dus ook recht op een stukje Islamitisch land?
Het zal wel weer ondergesneeuwd raken in de vele reacties op dit moment, maar ik vind dit een serieus onderwerp en heb dus ook cijfers bewaard over de bevolking van Palestina in de loop der jaren.
Wat betreft het recht op terugkeer.
Ik zag een documentaire waarin een Arabische hooglerares uit Jeruzalem werd vervoerd naar de villa in Jeruzalem waar ze was opgegroeid. De joodse familie die daar inmiddels in woonde, wees haar ruw de deur en vertelde zelf verdreven te zijn uit Tunesië (of zoiets). Waarop de hooglerares tegen de documentairemaakster zei: "Dat is natuurlijk onrechtvaardig. Maar laat hen die onrechtvaardigheid bestrijden in hun eigen land in plaats van mij onrechtvaardig te behandelen."

Zoals wel vaker mensen zeggen: laten de joden de ellende over de Europese holocaust niet afwentelen op de Palestijnen.

Dus serieus discussiëren? Akkoord. Tijd en plaats? Want hier sneeuwt dat onder.
pi_143153356
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:

[..]

De viroloog en een hele zooi wetenschappers met hem, namen kennelijk een duidelijk standpunt in. De jood (ik vind het wel stom dat je zijn naam vervangt door joodse meneer, dus ik noem hem maar gewoon jood) is het daar niet mee eens en stuurt hem daarom een mail. Dus, aangezien de mail ontvangen is in een openbaar kader, kan hij ook beantwoord worden in het openbaar. Er zal wel een hele berg mails gestuurd zijn, dus dit zal wel een kenmerkende zijn. Dat de viroloog de jood vervolgens zwart maakt, heeft die man geheel aan zijn eigen slechte argumentatie te wijten.
Ik snap niet wat er triest aan is. De jood (zijn naam is overigens Guido Joris en hij is redacteur van het tijdschrift en de website Joods Actueel en dus niet bepaald publiciteitsschuw, mag je hopen) roept het helemaal over zichzelf af.

Een en ander nog los van de vraag of de gevoerde discussie enige zin heeft.

[..]

Een discussie over oorlogsrecht lijkt me geen onzin.
Maar trusten.
Is Joods Actueel weer bezig?
Oorzaak nummer één van stijgend antisemitisme in Vlaanderen, dat tijdschrift. Daar kunnen 2000 doden in Gaza niet tegenop. imho...

[ Bericht 0% gewijzigd door meth1745 op 07-08-2014 03:06:49 ]
pi_143154396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Wat is obviously? Dat woord ken ik niet. Evenmin als fuck, you, human en shields.
:')

:W
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_143156190
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 01:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Nou, bewijs het dan?
pi_143156220
quote:
Ik zou respect voor Israel hebben als ze Turkije een dikke middelvinger zouden geven, na alle nazi en Hitler vergelijkingen.
pi_143156262
quote:
[ afbeelding ]

Zelfde als ik vroeger op de open dag van de kazerne.
pi_143157162
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 09:54 schreef Karrs het volgende:

[..]

Zelfde als ik vroeger op de open dag van de kazerne.
Haha lachwekkende vergelijking inderdaad. Treurig volk.
pi_143157224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 10:35 schreef franske19 het volgende:

[..]

Haha lachwekkende vergelijking inderdaad. Treurig volk.
Het was een grapje van Yasmin, rustig aan jochie.
pi_143158080
Amnesty accuses Israel of deliberately targeting Gaza health workers

Amnesty International has urged an immediate investigation into 'mounting evidence' that Israeli forces launched apparently deliberate attacks against hospitals and health professionals in the Gaza strip.

In a press statement released on Thursday, the Human Rights group said it received disturbing testimonies from doctors, nurses, and ambulance personnel regarding IDF operations that left six medics dead.

"The harrowing descriptions by ambulance drivers and other medics of the utterly impossible situation in which they have to work, with bombs and bullets killing or injuring their colleagues as they try to save lives, paint a grim reality of life in Gaza," said Philip Luther, Middle East and North Africa Director at Amnesty International.

"Even more alarming is the mounting evidence that the Israeli army has targeted health facilities or professionals. Such attacks are absolutely prohibited by international law and would amount to war crimes. They only add to the already compelling argument that the situation should be referred to the International Criminal Court."

An ambulance services supervisor at the Al-Aqsa Martyrs hospital reported shelling on the medical facility that lasted for half an hour.

"I heard bombing that shook the hospital. It was a shelling that had hit the fourth floor, the pregnancy and caesarean unit. Then there were a few more hits. People were terrified, patients ran out, doctors could not enter to help the injured and remove the dead," said Jaber Khalil Abu Rumileh.

Ambulance worker, A’ed Mustafa Bur’i, was burned to death on 25 July in Beit Hanoon after a shell hit the clearly marked vehicle he was travelling in.

The director of the Palestinian Red Crescent Society’s (PRCS) emergency and ambulance unit, Dr Bashar Murad, said at least two PRCS ambulance workers had been killed, at least 35 injured and 17 health vehicles left out of service after attacks by the Israeli army.

Hospitals, doctors and ambulance staff, reported increased attacks after Israel launched a ground operation in the Gaza strip on July 17.

http://live.aljazeera.com/Event/Gaza_Blog
pi_143158195
A leader of the Palestinian group Hamas has said there will not be a renewal of the Gaza ceasefire that ends on Friday unless Israel meets some of its demands.

Na morgen gewoon dus weer verder ... :{

http://www.aljazeera.com/(...)148764648750817.html
pi_143158374
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:18 schreef Yasmin23 het volgende:
A leader of the Palestinian group Hamas has said there will not be a renewal of the Gaza ceasefire that ends on Friday unless Israel meets some of its demands.

Na morgen gewoon dus weer verder ... :{

http://www.aljazeera.com/(...)148764648750817.html
Hamas moet eens leren dat ze niets te eisen hebben.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:28:09 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158381
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:13 schreef Yasmin23 het volgende:
Amnesty accuses Israel of deliberately targeting Gaza health workers

Amnesty International has urged an immediate investigation into 'mounting evidence' that Israeli forces launched apparently deliberate attacks against hospitals and health professionals in the Gaza strip.

In a press statement released on Thursday, the Human Rights group said it received disturbing testimonies from doctors, nurses, and ambulance personnel regarding IDF operations that left six medics dead.

"The harrowing descriptions by ambulance drivers and other medics of the utterly impossible situation in which they have to work, with bombs and bullets killing or injuring their colleagues as they try to save lives, paint a grim reality of life in Gaza," said Philip Luther, Middle East and North Africa Director at Amnesty International.

"Even more alarming is the mounting evidence that the Israeli army has targeted health facilities or professionals. Such attacks are absolutely prohibited by international law and would amount to war crimes. They only add to the already compelling argument that the situation should be referred to the International Criminal Court."

An ambulance services supervisor at the Al-Aqsa Martyrs hospital reported shelling on the medical facility that lasted for half an hour.

"I heard bombing that shook the hospital. It was a shelling that had hit the fourth floor, the pregnancy and caesarean unit. Then there were a few more hits. People were terrified, patients ran out, doctors could not enter to help the injured and remove the dead," said Jaber Khalil Abu Rumileh.

Ambulance worker, A’ed Mustafa Bur’i, was burned to death on 25 July in Beit Hanoon after a shell hit the clearly marked vehicle he was travelling in.

The director of the Palestinian Red Crescent Society’s (PRCS) emergency and ambulance unit, Dr Bashar Murad, said at least two PRCS ambulance workers had been killed, at least 35 injured and 17 health vehicles left out of service after attacks by the Israeli army.

Hospitals, doctors and ambulance staff, reported increased attacks after Israel launched a ground operation in the Gaza strip on July 17.

hier dus het bewijs dat israël bewust uit is op burgerslachtoffers?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143158435
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:27 schreef Karrs het volgende:

[..]

Hamas moet eens leren dat ze niets te eisen hebben.
Nah beter leggen ze hun eisen ff neer want anders gaat de shit weer opnieuw beginnen ... Pfffffff kleine kinderen allemaal over }:|
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:30:50 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158455
en ik maar denken dat hamas uitgeroeid was.. er leven dus toch nog hamassers?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_143158590
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:30 schreef Maanvis het volgende:
en ik maar denken dat hamas uitgeroeid was.. er leven dus toch nog hamassers?
Geheheh schijnbaar :P
pi_143158624
Nja dit gaat niet opgelost worden. Hamas gaat never nooit zn wapens opgeven..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:39:18 #55
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158683
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Nja dit gaat niet opgelost worden. Hamas gaat never nooit zn wapens opgeven..
Die 30 hamassers die nu nog leven gebruiken 1912809 gazïers als levend schild, en israël zal niet rusten voor de 30 hamassers dood zijn. Het maakt dan niet uit als er 1912809 gaziërs dood moeten.

welluk, gaziërs ???
Een gedicht over Maanvis
pi_143158725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Die 30 hamassers die nu nog leven gebruiken 1912809 gazïers als levend schild, en israël zal niet rusten voor de 30 hamassers dood zijn. Het maakt dan niet uit als er 1912809 gaziërs dood moeten.

welluk, gaziërs ???
Als het er maar 30 zijn is het probleem toch zo opgelost lijkt me :P
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:41:56 #57
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158754
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:40 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Als het er maar 30 zijn is het probleem toch zo opgelost lijkt me :P
je moet je wel eerst door 1912809 burgerslachtoffers heen schieten Israël }:D
Een gedicht over Maanvis
pi_143158802
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:41 schreef Maanvis het volgende:

[..]

je moet je wel eerst door 1912809 burgerslachtoffers heen schieten Israël }:D
Is Israël niet in staat om ze gewoon op te sporen ?

Maar het zijn er wel meer dan 30 :P
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:44:15 #59
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158837
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:43 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Is Israël niet in staat om ze gewoon op te sporen ?

Maar het zijn er wel meer dan 30 :P
ik denk het niet, alle tunnels waar ze in zaten zijn toch dood?
Een gedicht over Maanvis
pi_143158861
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:44 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk het niet, alle tunnels waar ze in zaten zijn toch dood?
Ja maar nog niet alle tunnels schijnen gevonden te zijn toch ?
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:45:18 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158879
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja maar nog niet alle tunnels schijnen gevonden te zijn toch ?
hoe weet je dat je ze nog niet allemaal gevonden hebt?
Een gedicht over Maanvis
pi_143158898
Nou, snel lichamen ontruimen , dan kunnen we weer verder gezellig rakketen afvuren.

Het nieuws staat stil !!
pi_143158922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Geen idee:P Karrrs zei dat
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:46:59 #64
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158927
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef theunderdog het volgende:
Nou, snel lichamen ontruimen , dan kunnen we weer verder gezellig rakketen afvuren.

Het nieuws staat stil !!
raketten? alle raketten waren toch op zei het IDF?
Een gedicht over Maanvis
pi_143158928
Op Al Jazeera tunnels gefilmt in Gaza waarvan men stelt dat die door de Israeliers niet gevonden zijn.

Denk dat Al Jazeera bij een volgende operatie een grote raket op het kantoor gaat krijgen :'( Of een reportertje uiteen wordt geschoten.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_143158954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:47 schreef Aloulou het volgende:
Op Al Jazeera funnels gefilmt in Gaza waarvan men stelt dat die door de Israeliers niet gevonden zijn.

Denk dat Al Jazeera bij een volgende operatie een grote raket op het kantoor gaat krijgen :'( Of een reportertje uiteen wordt geschoten.
Raar dat een nieuwszender ze wel kan vinden en het IDF niet .. :P
pi_143158957
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:46 schreef Maanvis het volgende:

[..]

raketten? alle raketten waren toch op zei het IDF?
IDF zegt wel meer.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:49:10 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143158991
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:47 schreef theunderdog het volgende:

[..]

IDF zegt wel meer.
nouja, als ze nog raketjes over hebben.. gewoon uitdelen dan.

mag wel met dat weer!
Een gedicht over Maanvis
pi_143159025
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
*;
pi_143159061
quote:

[..]

[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
Die raketjes doden geen kinderen.
pi_143159072
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom des te beter ! :Y
pi_143159074
Is het waar dat de daders van de moord (leven verbrand) op een palestijnse jongen vrij zijn gelaten? :{ http://www.imemc.org/arti(...)m_source=twitterfeed
Op maandag 21 oktober 2013 22:14 schreef pussycatdoll het volgende:
Karamelkindje meldt zich.
pi_143159079
quote:

[..]

[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
:9
pi_143159119
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Daarom des te beter ! :Y
Daar zijn bepaalde rechtsextremisten in Israel het niet mee eens.
pi_143159137
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daar zijn bepaalde rechtsextremisten in Israel het niet mee eens.
Dat verbaasd me nou niks..
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:54:33 #76
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159147
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

ligt eraan hoe goed je iron dome is :)
Een gedicht over Maanvis
pi_143159161
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:54 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ligt eraan hoe goed je iron dome is :)
Die van Gaza is niet zo goed.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 11:58:17 #78
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159256
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:54 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Die van Gaza is niet zo goed.
Dat wordt een kunstgebitje voor die gaza-kinderen over een paar jaar!
Een gedicht over Maanvis
pi_143159278
Israeli minister urges EU 'inspectors' for Gaza borders

Israel's Foreign Minister has called for EU "inspectors" to monitor Gaza's borders amid efforts to extend a ceasefire.

Avigdor Lieberman told German newspaper Bild daily on Thursday, "not police or soldiers. But Germany and the EU must dispatch inspectors to Gaza to monitor the Palestinians' trade with the neighbouring countries."

"The EU already did that once at a crossing in Rafah in the south of Gaza," he said.

Lieberman also told Bild that Israel did not want to again "administer" Gaza after it withdrew its troops and settlers from the coastal enclave in September 2005.

But he said a solution needed to be found for the residents of Gaza and urged Germany to take a leading role.
[AFP]

pi_143159290
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat wordt een kunstgebitje voor die gaza-kinderen over een paar jaar!
Allemaal mooie witte tanden !
pi_143159389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

hier dus het bewijs dat israël bewust uit is op burgerslachtoffers?
Nee, is eenzijdige berichtgeving over het beschieten van medische posten, ziekenhuizen en ambulances. (Wat altijd fout is, als het daadwerkelijk om medische posten, ziekenhuizen en ambulances gaat - laat daar geen misverstand over bestaan).

Geen woord over raketlanceringen vanuit zulke gebouwen, of terroristenverplaatsingen in ambulances of voertuigen die zo beschilderd zijn.

Ook geen mogelijkheid geopperd dat het om indirecte beschietingen gaat. Bv, Israël bombardeert een lanceerplaats vlak naast een ziekenhuis, of een ambulance scheurt voorbij een Hamas-post net als daar een bom op valt.

Op geen enkele manier is dit bewijs dat Israël bewust uit is op burgerslachtoffers.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:03:56 #83
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159406
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:03 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee, is eenzijdige berichtgeving over het beschieten van medische posten, ziekenhuizen en ambulances. (Wat altijd fout is, als het daadwerkelijk om medische posten, ziekenhuizen en ambulances gaat - laat daar geen misverstand over bestaan).

Geen woord over raketlanceringen vanuit zulke gebouwen, of terroristenverplaatsingen in ambulances of voertuigen die zo beschilderd zijn.

Ook geen mogelijkheid geopperd dat het om indirecte beschietingen gaat. Bv, Israël bombardeert een lanceerplaats vlak naast een ziekenhuis, of een ambulance scheurt voorbij een Hamas-post net als daar een bom op valt.

Op geen enkele manier is dit bewijs dat Israël bewust uit is op burgerslachtoffers.
inmiddels hebben ze wel de schijn tegen he :).
Een gedicht over Maanvis
pi_143159426
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:45 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Tunnels zijn moeilijk op te sporen. Israël zegt alleen dat ze alle tunnels die ze gevonden hebben, hebben vernietigd maar je maakt mij niet wijs dat dat alle tunnels waren.

Misschien (hopelijk) wel een groot deel. Maar zie Vietnam over hoe moeilijk het is tunnels op te sporen.
pi_143159447
quote:

[..]

[ afbeelding ]
mag wel met dat weer!
:9
pi_143159453
Je moet wel erg goedgelovig zijn om te denken dat IDF daadwerkelijk alle tunnels heeft vernietigd.
pi_143159493
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

inmiddels hebben ze wel de schijn tegen he :).
Neuh. Hamas en de Palestijnen lopen te janken, maar het is nou eenmaal oorlog, dan gebeuren die dingen. Ook met ambulances. Onvermijdelijk.

Zijn genoeg voorbeelden te vinden over raketlanceringen naast hotels, ziekenhuizen etcetera.
pi_143159500
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Neuh
Jawel :Y
pi_143159520
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4555991,00.html

"Yair Lapid: Hamas shouldn't test us, rocket fire will be answered with heavy fire"
pi_143159544
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 11:51 schreef ntm het volgende:
Is het waar dat de daders van de moord (leven verbrand) op een palestijnse jongen vrij zijn gelaten? :{ http://www.imemc.org/arti(...)m_source=twitterfeed
In afwachting van de zaak...dat kan op zich wel. Hoe raar het ook klinkt.

Ze moeten natuurlijk ook wel bewijs hebben juridisch om ze te veroordelen, als dat er niet is (om welke reden dan ook) zullen ze vrijuit gaan.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:08:43 #91
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159554
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:05 schreef theunderdog het volgende:
Je moet wel erg goedgelovig zijn om te denken dat IDF daadwerkelijk alle tunnels heeft vernietigd.
Ze zeggen zelf van wel. http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.608919
Een gedicht over Maanvis
pi_143159568
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:07 schreef theunderdog het volgende:
http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4555991,00.html

"Yair Lapid: Hamas shouldn't test us, rocket fire will be answered with heavy fire"
Duidelijke taal.
pi_143159569
quote:
Propaganda schat
pi_143159574
quote:
Met een korreltje zout nemen. Tenzij ze echt zo goed zijn als ze zelf zeggen.
pi_143159586

Ahahahahahhaha

_O- _O- _O-
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:10:01 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159588
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:06 schreef Karrs het volgende:

[..]

Neuh. Hamas en de Palestijnen lopen te janken, maar het is nou eenmaal oorlog, dan gebeuren die dingen. Ook met ambulances. Onvermijdelijk.

Zijn genoeg voorbeelden te vinden over raketlanceringen naast hotels, ziekenhuizen etcetera.
Als het er naast is dan kan het IDF met precisiebombardementen ook ernaast een bom laten vallen. Dat is technisch allemaal mogelijk en ook met de geavanceerde apparatuur van het IDF.
Een gedicht over Maanvis
pi_143159595
quote:
9s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:04 schreef Karrs het volgende:
Tunnels zijn moeilijk op te sporen. Israël zegt alleen dat ze alle tunnels die ze gevonden hebben, hebben vernietigd maar je maakt mij niet wijs dat dat alle tunnels waren.

Misschien (hopelijk) wel een groot deel. Maar zie Vietnam over hoe moeilijk het is tunnels op te sporen.
Israel zegt niet dat ze alle tunnels in Gaza hebben opgespoord en vernietigd. Ze zeggen dat alle tunnels die ze hebben gevonden onschadelijk zijn gemaakt. En volgens mij dat dat er zo een 35 zijn.
  donderdag 7 augustus 2014 @ 12:10:49 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_143159614
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Propaganda schat
dan moeten ze ook neit aan komen met nog meer burgerslachtoffers om die tunnels kapot te maken, want dan spreken ze zichzelf weer tegen ;).
Een gedicht over Maanvis
pi_143159632
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:10 schreef Maanvis het volgende:

[..]

dan moeten ze ook neit aan komen met nog meer burgerslachtoffers om die tunnels kapot te maken, want dan spreken ze zichzelf weer tegen ;).
Dat maakt niet uit volgens die Israëlisch kolonel.
pi_143159640
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2014 12:09 schreef theunderdog het volgende:
[ afbeelding ]

Ahahahahahhaha

_O- _O- _O-
Heh. :D

Stoer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: