Operation Protective Edgequote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer chte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Je snapt het niet, een andere oorzaak aanwijzen is niet goed praten. Ik vind het leed en de slachtoffers verschrikkelijk, alleen ik zie hamas als de oorzaak.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:31 schreef Maanvis het volgende:
oke, over het algemeen vind ik (zonder specifiek de namen te noemen van deze users die dat doen) dat mensen die de burgerslachtoffers goedpraten zichzelf gedragen als Rijk de Gooijer in de televisiereclame van Reaal. Alles goedpraten onder het mom van "Foutje, kan gebeuren, bedankt!
Pakistan kan Isral wegvagen, doen ze ook niet. Het is niet een kwestie van niet kunnen.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:21 schreef truthortruth het volgende:
Domme opmerking. Israel kan heel Gaza plaatgooien, ze doen het alleen niet. Het is niet een kwestie van niet kunnen.
das een eindeloos lang kip/ei verhaalquote:Op maandag 28 juli 2014 12:33 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je snapt het niet, een andere oorzaak aanwijzen is niet goed praten. Ik vind het leed en de slachtoffers verschrikkelijk, alleen ik zie hamas als de oorzaak.
Omdat het niets afdoet of bijdraagt aan de oorzaken en de gevolgen an sich.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:30 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Waarom is dat irrelevant? Ben je al die onschuldige doden letterlijk aan het goedpraten? Zieke gedachte gast maar dan houdt voor mij het discussieren op.
wat zit je nu heel de tijd over pakistan te zeuren?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Pakistan kan Isral wegvagen, doen ze ook niet. Het is niet een kwestie van niet kunnen.
dat lijkt me een tikje naiefquote:Op maandag 28 juli 2014 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het niets afdoet of bijdraagt aan de oorzaken en de gevolgen an sich.
Het zijn er meer omdat Hamas dat wil en omdat israel beter is, maar het kan allemaal zo ophouden door te stoppen met beginnen van Hamas.
En nogmaals, jij laat je leiden door emoties, ik niet.
Ik reageer op iemand die zegt dat Isral bijna 2 miljoen Palestijnen in Gaza zo kan platgooien als ze willen. Nee dat kunnen ze niet, want dan worden ze zelf platgegooid. Zo simpel is het.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:36 schreef sp3c het volgende:
wat zit je nu heel de tijd over pakistan te zeuren?
niemand stelt dat pakistan iets wil platgooien, ze zijn doen niet eens mee aan dit oorlogje want ze hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd
Uiteraard, ik versimpel het. Maar het komt er wel op neer dat Hamas gewoon als eerste moet stoppen.quote:
Een kip/ei verhaal waar je nu zelf aan mee gaat doen.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:34 schreef sp3c het volgende:
das een eindeloos lang kip/ei verhaal
uiteindelijk is de schutter verantwoordelijk voor zijn schoten
Pakistan heeft nukes en daar heeft hij blijkbaar zijn hoop op gevestigd, nu het niemand lukt om Isral te vernietigen. Charismatisch heeft al een aantal maal gehint op Pakistan en zijn nucleaire arsenaal.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:36 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat zit je nu heel de tijd over pakistan te zeuren?
An sich deel ik de zorg om Pakistaanse nukes wel, maar eerder omdat Pakistan bepaald geen stabiel land is. Wie weet wat er met die nukes gebeurt als die in handen komen van haatbaarden...quote:niemand stelt dat pakistan iets wil platgooien, ze zijn doen niet eens mee aan dit oorlogje want ze hebben wel belangrijkere dingen aan hun hoofd
daar wijst helemaal niets opquote:Op maandag 28 juli 2014 12:38 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die zegt dat Isral bijna 2 miljoen Palestijnen in Gaza zo kan platgooien als ze willen. Nee dat kunnen ze niet, want dan worden ze zelf platgegooid. Zo simpel is het.
Dat zien we dan wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:39 schreef sp3c het volgende:
daar wijst helemaal niets op
de pakistanen gaan echt geen zelfmoord plegen omwille van het lot van die paar arme palestijnen
Door wie?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:38 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik reageer op iemand die zegt dat Isral bijna 2 miljoen Palestijnen in Gaza zo kan platgooien als ze willen. Nee dat kunnen ze niet, want dan worden ze zelf platgegooid. Zo simpel is het.
nee dit is gewoon hoe het werkt, ich habbe das nicht gewusst en befehl ist befehl zijn al een tijdje uit de modequote:Op maandag 28 juli 2014 12:38 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Een kip/ei verhaal waar je nu zelf aan mee gaat doen.
ok manquote:
Het is oorlog. Een oorlog die naar mijn mening Israel niet wil. Dat een oorlog burgerslachtoffers oplevert is van alle tijden.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:40 schreef sp3c het volgende:
nee dit is gewoon hoe het werkt, ich habbe das nicht gewusst en befehl ist befehl zijn al een tijdje uit de mode
de schutter is verantwoordelijk
ja en gras is groenquote:Op maandag 28 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is oorlog. Een oorlog die naar mijn mening Israel niet wil. Dat een oorlog burgerslachtoffers oplevert is van alle tijden.
Altijd als reactie op zionisten die zeggen dat Isral ongestraft de Palestijnen kan uitmoorden. Dus als je Pakistan vaak voorbij ziet komen, zo vaak pleiten zionisten dus voor massamoord op de Palestijnen.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:39 schreef Karrs het volgende:
Charismatisch heeft al een aantal maal gehint op Pakistan en zijn nucleaire arsenaal.
er werd niet gepleit voor massamoord op de palestijnenquote:Op maandag 28 juli 2014 12:43 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Altijd als reactie op zionisten die zeggen dat Isral ongestraft de Palestijnen kan uitmoorden. Dus als je Pakistan vaak voorbij ziet komen, zo vaak pleiten zionisten dus voor massamoord op de Palestijnen.
Het maakt voor die gasten blijkbaar niet uit ...quote:Op maandag 28 juli 2014 12:41 schreef HeatWave het volgende:
Gaat ie weer met zijn Pakistanen.
Die gasten kijken wel beter uit man, die gaan zich hier niet in mengen.
niet ten koste van zichzelfquote:Op maandag 28 juli 2014 12:44 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het maakt voor die gasten blijkbaar niet uit ...
einddoel = joden uitroeien
Heel Gaza platgooien (waar bijna twee miljoen Palestijnen leven) is geen massamoord?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:43 schreef sp3c het volgende:
er werd niet gepleit voor massamoord op de palestijnen
Ja, maar dat doen ze dus ook niet he?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heel Gaza platgooien (waar bijna twee miljoen Palestijnen leven) is geen massamoord?
Maar Gaza wordt, buiten in jouw hoofd,helemaal niet platgegooid.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Heel Gaza platgooien (waar bijna twee miljoen Palestijnen leven) is geen massamoord?
natuurlijk wel, het is zelfs genocidequote:Op maandag 28 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
quote:
Omdat: de Pakistaanse kernbom. Of anders lenen de Pakistanen een kernbom aan Saoedi-Arabi.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:50 schreef ReplaR het volgende:
Maar Gaza wordt, buiten in jouw hoofd,helemaal niet platgegooid.
Wie pleitte daarvoor dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:49 schreef Charismatisch het volgende:
Nee.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Omdat: de Pakistaanse kernbom. Of anders lenen de Pakistanen een kernbom aan Saoedi-Arabi.
Je hebt een beetje last van islamitische hoogmoed...quote:Op maandag 28 juli 2014 12:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
[..]
Omdat: de Pakistaanse kernbom. Of anders lenen de Pakistanen een kernbom aan Saoedi-Arabi.
Niet meer opscheppen "als Isral wil, dan kunnen ze met gemak blabla". Nee, dat kunnen ze niet. Anders hadden ze het al gedaan.quote:
Feit is dat als er een grote rode knop met "Kill all jews" zou zijn bijna geen enkele moslims zou twijfelen om hem in te drukken.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet meer opscheppen dat "als Isral wil, dan kunnen ze met gemak blabla". Nee, dat kunnen ze niet. Anders hadden ze het al gedaan.
denk niet dat dit iets met de islam te maken heeft ... zou betekenen dat hij het zonder de religie ineens wel zou snappenquote:Op maandag 28 juli 2014 12:52 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Je hebt een beetje last van islamitische hoogmoed...
ow jij bent er ook zo 1quote:Op maandag 28 juli 2014 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Feit is dat als er een grote rode knop met "Kill all jews" zou zijn bijna geen enkele moslims zou twijfelen om hem in te drukken.
Opscheppen? Het lijkt me een verschrikking als dat zou gebeuren.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:52 schreef Charismatisch het volgende:
Niet meer opscheppen "als Isral wil, dan kunnen ze met gemak blabla". Nee, dat kunnen ze niet. Anders hadden ze het al gedaan.
Isral bezet en koloniseert andersmans land, jij praat hun acties goed, jij bent niet voor vrede.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:54 schreef truthortruth het volgende:
Opscheppen? Het lijkt me een verschrikking als dat zou gebeuren.
Maar goed, voor iemand die geen vrede wil ben je consequent in je domheid.
Dom gelul.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Feit is dat als er een grote rode knop met "Kill all jews" zou zijn bijna geen enkele moslims zou twijfelen om hem in te drukken.
Ze hebben in 67 al eens laten zien dat ze Egypte, Jordanie en Syrie konden verslaan. Gaza is een klein stukje land.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:52 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet meer opscheppen "als Isral wil, dan kunnen ze met gemak blabla". Nee, dat kunnen ze niet. Anders hadden ze het al gedaan.
Ik laat me leiden door het aantal doden aan de Israelische en Palestijnse kant en kan niet anders dan concluderen dat Israel veel te ver gaat. Je ziet me ook nergens Hamas goedpraten of wel?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat het niets afdoet of bijdraagt aan de oorzaken en de gevolgen an sich.
Het zijn er meer omdat Hamas dat wil en omdat israel beter is, maar het kan allemaal zo ophouden door te stoppen met beginnen van Hamas.
Wat een baggerellende. Geloof dat die haat niet in een ieder zit die een bepaald geloof aanhangt.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
die conclusie kun je helemaal niet trekken aan de hand van de bodycountquote:Op maandag 28 juli 2014 12:56 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Ik laat me leiden door het aantal doden aan de Israelische en Palestijnse kant en kan niet anders dan concluderen dat Israel veel te ver gaat. Je ziet me ook nergens Hamas goedpraten of wel?
Isral wil Hamas dus niet verslaan, is dat wat je zegt.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:56 schreef Nintex het volgende:
Ze hebben in 67 al eens laten zien dat ze Egypte, Jordanie en Syrie konden verslaan. Gaza is een klein stukje land.
Waarom niet? Ik bedoel dan het aantal doden incl. percentage onschuldigen.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
die conclusie kun je helemaal niet trekken aan de hand van de bodycount
Dit ja, want als Isral hun Iron Dome zou uitzetten zouden er wel meer doden zijn, is dan opeens Hamas wel de slechte partij?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
die conclusie kun je helemaal niet trekken aan de hand van de bodycount
omdat er nergens in de conventies van geneve clausules zijn opgenomen over wat de percentages mogen zijnquote:
Nee, want Isral blijft de bezetter en kolonisator.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:58 schreef ReplaR het volgende:
Dit ja, want als Isral hun Iron Dome zou uitzetten zouden er wel meer doden zijn, is dan opeens Hamas wel de slechte partij?
Ik denk dat het ernstig kortzichtig is om het gelijk van een partij te ontlenen aan de hoeveelheid slachtoffers die er zijn gevallen.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:57 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik bedoel dan het aantal doden incl. percentage onschuldigen.
Dit is te sterk neergezet. Maar de hypocrisie van welk conflict veel moslims neerzetten als ergste, is wel typerend.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:53 schreef ReplaR het volgende:
Bussen, restaurants etc etc.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef Charismatisch het volgende:
Sinds wanneer heeft Isral hun Iron Dome (2011?). Werden de Isralirs massaal uitgemoord voordat ze een Iron Dome hadden? Nee.
dat was meer de reden waarom ze die muur neergezet hebbenquote:
Maar die Iron Dome kwam er omdat ze toen raketten moesten gebruiken omdat die muur er was.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat was meer de reden waarom ze die muur neergezet hebben
Iron Dome is meer voor de zekerheid en omdat het gewoon kan, ik zie het probleem niet zo
Er leven meer dan een miljoen moslims in Isral. Als 10.000 van hen overgaan tot geweld dan helpt die muur geen moer.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:05 schreef ReplaR het volgende:
Bussen, restaurants etc etc.
Je weet wel, d reden dat ze die muur er neer gezet hebben.
die gebruiken ze al sinds ze snappen hoe het werktquote:Op maandag 28 juli 2014 13:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar die Iron Dome kwam er omdat ze toen raketten moesten gebruiken omdat die muur er was.
bedankt voor de informatie?quote:Op maandag 28 juli 2014 13:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Er leven meer dan een miljoen moslims in Isral. Als 10.000 van hen overgaan tot geweld dan helpt die muur geen moer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Jaaaa nog meer geweld !quote:Op maandag 28 juli 2014 13:08 schreef Charismatisch het volgende:
Er leven meer dan een miljoen moslims in Isral. Als 10.000 van hen overgaan tot geweld dan helpt die muur geen moer.
Aldus Noura Erakat, een palestijnse, voor een blad dat zichzelf "the flagship of the left."noemt...quote:Op maandag 28 juli 2014 13:11 schreef Charismatisch het volgende:
Zionistische propaganda, ontkracht!
1) Israel is exercising its right to self-defense.![]()
2) Israel pulled out of Gaza in 2005.![]()
3) This Israeli operation, among others, was caused by rocket fire from Gaza.![]()
4) Israel avoids civilian casualties, but Hamas aims to kill civilians.![]()
5) Hamas hides its weapons in homes, mosques and schools and uses human shields.![]()
Five Israeli Talking Points on Gaza—Debunked
http://m.thenation.com/ar(...)points-gaza-debunked
quote:Op maandag 28 juli 2014 12:58 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Dit ja, want als Isral hun Iron Dome zou uitzetten zouden er wel meer doden zijn, is dan opeens Hamas wel de slechte partij?
Euh nee. Die iron dome werkt nauwelijks en is pas in 2011 genstalleerd. Voor die tijd vielen er ook nauwelijks doden in Israel.quote:
Aan palestijnse kant zijn het voornamelijk kinderen en onschuldigen. Mensen die niets met die oorlog van doen hebben die wel om het leven komen. Als je dat vergelijkt met de onschuldige doden aan Israelische kant..quote:Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef sp3c het volgende:
Lodewijk van Nassau doodde een kleine 2000 Spanjaarden bij de Heiligerlee en verloor er ongeveer 50
ging hij veel te ver?
Wat maakt het uit dat ze een Palestijnse is? Je kunt zelf al haar beweringen natrekken.quote:
Dat de moslims binnen Isral nog niet massaal zijn overgegaan tot geweld, zegt veel over de anti-moslim-leugens die de islamofoben en zionisten verspreiden.quote:
ofwel eerder aan de vergelijking dat israel gaza niet platlegt omdat ze dan zelf platgelegd worden door pakistanquote:Op maandag 28 juli 2014 13:19 schreef Charismatisch het volgende:
Dat de moslims binnen Isral nog niet massaal zijn overgegaan tot geweld, zegt veel over de anti-moslim-leugens die de islamofoben en zionisten verspreiden.
Zit dat in je karakter of heb je een vulcan-training gehad?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:35 schreef HeatWave het volgende:
De Pakistanen peinzen er ook niet over. De nukes zijn niet voor Isral, die zijn voor India.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
niet ten koste van zichzelf
en als Israel het niet doet doen de Amerikanen het wel dus de pakistanen kijken wel link uit
(Ja sorry hoor, maar ik begin dat eromheen-gedraai een beetje beu te worden.)quote:Op maandag 28 juli 2014 13:00 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Nee, want Isral blijft de bezetter en kolonisator Joods gebied in plaats van islamitisch.
Je beschikt over een glazen bol? Nee? Dacht ik al.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:39 schreef Karrs het volgende:
(Ja sorry hoor, maar ik begin dat eromheen-gedraai een beetje beu te worden.)
Charismatisch; uit je reacties maak ik op dat je graag wil dat de islam ook over dat gebied gaat heersen, maar sorry, maar dat gaat niet gebeuren. De Islam heeft namelijk al eeuwenlang niets meer te vertellen. Ik snap best dat je de vroegere glorie hersteld wil zien, maar dat gaat in onze levensdagen niet gebeuren en ik betwijfel of de islamitische wereld ooit weer bovenliggend zal kunnen zijn.
Acceptr dat nou eens.
Islam maakt daar geen onderscheid in.quote:
Hou toch op. Zo werkt het niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 12:53 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Soms wel, soms niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Islam maakt daar geen onderscheid in.
Buitenproportioneel.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:04 schreef sp3c het volgende:
Lodewijk van Nassau doodde een kleine 2000 Spanjaarden bij de Heiligerlee en verloor er ongeveer 50
ging hij veel te ver?
En die tunnels zijn er omdat ze iets anders moeten doen omdat Iron Dome er was omdat ze raketten moesten gebruiken omdat die muur er was omdat er zelfmoordaanslagen werden gepleegd.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:07 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Maar die Iron Dome kwam er omdat ze toen raketten moesten gebruiken omdat die muur er was.
Nou, nee. Dat zegt iets over hoe goed het leven in Isral is.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat de moslims binnen Isral nog niet massaal zijn overgegaan tot geweld, zegt veel over de anti-moslim-leugens die de islamofoben en zionisten verspreiden.
'Staat' is een westers begrip, geen islamitisch begrip. Het gaat ook niet om een 'staat'; het gaat om islamitische overheersing. Dat heeft niets met grenzen te maken.quote:
Isral bezet en koloniseert andermans land, maar daar ben jij blind voor.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:54 schreef theguyver het volgende:
Dit topic zal tot het einde van FOK! doorlopen zolang Hamas kinderen blijft hersenspoelen dat Israel het bron van alle kwaad is, zal er nooit een eind aan komen.
wel triest!
Gelukkig zijn er ook gematigde islamisten die dat niet vinden. Net als er gematigde joden zijn/waren die vinden dat er helemaal geen joodse staat had moeten zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:47 schreef Karrs het volgende:
[..]
'Staat' is een westers begrip, geen islamitisch begrip. Het gaat ook niet om een 'staat'; het gaat om islamitische overheersing. Dat heeft niets met grenzen te maken.
Tot dusver heeft deze duits-joodse filosofe (Hannah Arendt) gelijk gehad.quote:Arendt understood, arguably more clearly than most, that the decision to create a Jewish state in the midst of the vastly more numerous Arab world - “a Jewish island in an Arab sea” - was bound to lead to second-class citizenship for the Arabs within that state or to their expulsion and either endless warfare or Israel’s dependence on an external, imperial power for survival. She was convinced that the project of political Zionism would, in any event, result in the end of the Jewish homeland and those political, social, and cultural achievements which she admired greatly, such as the kibbutz movement and the Hebrew University. Of Arab-Jewish cooperation, Arendt wrote, “…the whole Jewish venture in Palestine is doomed.”
Waarom gaat Isral dan iedere keer als de situatie dusdanig ontspannen is dat vredesgesprekken een kans lijken te maken aankondigen dat ze nieuwe nederzettingen willen gaan bouwen?quote:Op maandag 28 juli 2014 12:42 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het is oorlog. Een oorlog die naar mijn mening Israel niet wil. Dat een oorlog burgerslachtoffers oplevert is van alle tijden.
Wat mij betreft bouwt Isral die nederzettingen in de markermeer! Dan hoeven er tenminste alleen vissen en vogels voor te wijken.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Waarom gaat Isral dan iedere keer als de situatie dusdanig ontspannen is dan vredesgesprekken een kans lijken te maken aankondigen dat ze nieuwe nederzettingen willen gaan bouwen?
Israel heeft dat ik weet niet hoe lang geleden gedaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:57 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isral bezet en koloniseert andermans land, maar daar ben jij blind voor.
Net als de haat waarmee deze Isralische kinderen worden gehersenspoeld:
qftquote:Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef theguyver het volgende:
Als israel er niet had gezeten had het geen hol uit gemaakt en waren verschillende moslim organisaties wel met elkaar in gevecht geweest, zie ISIS en Taliban etc, iedereen loopt daar te bakkeleien met elkaar het zal nooit ophouden.
Onzin.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Islam maakt daar geen onderscheid in.
wapens zwijgen want moslims vieren suikerfeest ...quote:Wapens zwijgen op Suikerfeest in Gaza
De VN-Veiligheidsraad roept Isral en Hamas op om de wapens onmiddellijk neer te leggen in de Gazastrook. Het is een oproep, geen resolutie, en dus veel vrijblijvender. Daar zijn zowel Isral als de Palestijnen ontevreden over. Maar het lijkt er wel op dat de wapens zwijgen vandaag, de moslims vieren het Suikerfeest, het einde van de ramadan.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)rfeest-in-Gaza.dhtml
Tijdens de ramadan begonnen de aanvallen van Isral. Dat was wel reden voor veel Nederlandse moslims om jodenhaat te gaan spuien in veel moskeen en op social media.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:22 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
wapens zwijgen want moslims vieren suikerfeest ...
Alsof dat ook maar enig verschil maakt ...quote:Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef Maanvis het volgende:
Tijdens de ramadan begonnen de aanvallen van Isral. Dat was wel reden voor veel Nederlandse moslims om jodenhaat te gaan spuien in veel moskeen en op social media.
quote:Op maandag 28 juli 2014 14:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tijdens de ramadan begonnen de aanvallen van Isral. Dat was wel reden voor veel Nederlandse moslims om jodenhaat te gaan spuien in veel moskeen en op social media.
Ja.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar enig verschil maakt ...
tuurlijk.quote:
oudere nederlandse turken begint het inmiddels op te vallen dat Isral telkens tijdens de ramadan aanvaltquote:Op maandag 28 juli 2014 15:11 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Alsof dat ook maar enig verschil maakt ...
raketten afschieten tijdens ramadan is geen probleem zeker ?quote:Op maandag 28 juli 2014 15:17 schreef Maanvis het volgende:
oudere nederlandse turken begint het inmiddels op te vallen dat Isral telkens tijdens de ramadan aanvalt. En daar haken haatbaarden op in.
geen idee, moet je haatbaarden vragen.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:19 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
raketten afschieten tijdens ramadan is geen probleem zeker ?
Jep, het is een bewuste actie van Isral. En je weet dat het op voorhand kwaad bloed zet. Er dan voor kiezen om toch aan te vallen is gewoon laag. Maar goed, dat Isral geen vrede wil benadrukken ze hiermee nog eens.quote:
Onzin. Isral is nog altijd de bezetter en kolonisator. Niet "ik weet niet hoe lang geleden gedaan", nu!quote:Op maandag 28 juli 2014 14:10 schreef theguyver het volgende:
Israel heeft dat ik weet niet hoe lang geleden gedaan.
Klinkt niet echt eerlijk als ik zo naar de verhoudingen kijk.quote:56 procent van het grondgebied, waaronder de Negev-woestijn, werd toegekend aan de 650.000 Joden in Palestina en 43 procent aan de 1,3 miljoen Arabieren.
Nee je begrijpt het niet, en nee je keurt het niet goed maar je herhaalt wel de zionistische propaganda:quote:Na de oorlog die er kwam kreeg Israel 22 % meer grondgebied in handen, nu kan ik me goed begrijpen dat De palasteinen die daar dus zaten het niet leuk vonden (om maar wat simpels te noemen) Tuurlijk keur ik dat niet goed
quote:maar de manier hoe er tegenwoordig mee om gegaan word door Tereur acties van Hamas en dergelijke vind ik nog veel erger, ze gebruiken gewoon mensen en kinderen als menselijk schild.
op de televissie word niks anders dan propaganda de lucht in gestuurd waardoor de kinderen niks anders voor geschoteld krijgen dan dat Israel het bron is van al het kwaad in de regio.
Als israel er niet had gezeten had het geen hol uit gemaakt en waren verschillende moslim organisaties wel met elkaar in gevecht geweest, zie ISIS en Taliban etc, iedereen loopt daar te bakkeleien met elkaar het zal nooit ophouden.
Is wel slim van Israel.quote:Op maandag 28 juli 2014 15:20 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Jep, het is een bewuste actie van Isral. En je weet dat het op voorhand kwaad bloed zet. Er dan voor kiezen om toch aan te vallen is gewoon laag. Maar goed, dat Isral geen vrede wil benadrukken ze hiermee nog eens.
quote:Op maandag 28 juli 2014 16:22 schreef Specularium het volgende:
Is wel slim van Israel.
Net alsof je Brabant over gaat nemen met carnaval.
Niemand die het door heeft.
Ik vind dit ook een belachelijke zaak. Maar het is natuurlijk nooit echt ontspannen daar, de raketten vliegen ook als het niet in het nieuws is.quote:Op maandag 28 juli 2014 14:03 schreef moussie het volgende:
Waarom gaat Isral dan iedere keer als de situatie dusdanig ontspannen is dat vredesgesprekken een kans lijken te maken aankondigen dat ze nieuwe nederzettingen willen gaan bouwen?
Gvd dit kunnen ze makkelijk zien als ze de IR camera's op de drones gebruiken.quote:
Hamas gebruikt een van de ziekenhuizen als hoofdkwartier...quote:Op maandag 28 juli 2014 17:15 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Gvd dit kunnen ze makkelijk zien als ze de IR camera's op de drones gebruiken.
Ik heb het over de air strike op het park.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:16 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hamas gebruikt een van de ziekenhuizen als hoofdkwartier...
http://www.algemeiner.com/2014/07/24/french-journalist-describes-interrogation-at-hamas-headquarters-next-to-emergency-room-at-gazas-al-shifa-hospital/
http://www.algemeiner.com/2014/07/21/washington-post-shifa-hospital-in-gaza-city-has-become-a-de-facto-headquarters-for-hamas-leaders-who-can-be-seen-in-hallways-and-offices/
Afwachten waar dit nu weer heen gaat... voorheen als de IDF dit soort claims maakte hadden ze heel snel filmpjes paraat met het 'bewijs'.quote:JERUSALEM (AP) - Israeli military: rockets misfired by Palestinian militants hit Gaza hospital, nearby park
Ik begin inmiddels een beetje een محمد سعيد الصحاف gevoel te krijgen.quote:Op maandag 28 juli 2014 17:28 schreef Nintex het volgende:
Israeli's beweren nu dat zij niet geschoten hebben, maar het een mislukte(?) lancering was van Hamas
[..]
Afwachten waar dit nu weer heen gaat... voorheen als de IDF dit soort claims maakte hadden ze heel snel filmpjes paraat met het 'bewijs'.
Isralische soldaten?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:52 schreef Nintex het volgende:
Zojuist 6 Israeli's gedood door mortiervuur in Eshkol. Tot zover het staakt het vuren.
twitter:jberrebi twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:03:32My brother in law was in Eshkol with the killed and injured soldiers 15 minutes before the killing
His friends died there
reageer retweet
Het zou gaan om 10 slachtoffers waaronder burgers, nog niet precies bekend hoe of wat. Kunnen ook koeriers zijn die eten kwamen brengen naar het leger, dat is al vaker mis gegaan.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:10 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Isralische soldaten?twitter:jberrebi twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:03:32My brother in law was in Eshkol with the killed and injured soldiers 15 minutes before the killing
His friends died there
reageer retweet
Dus als de Joden even zorgen voor 1000 doden aan hun kant, ben jij van mening dat niemand voor de Palestijnen mag zijn?quote:Op maandag 28 juli 2014 17:53 schreef Paul het volgende:
Maaruh hoe kunnen nu mensen voor Israel zijn terwijl er 10 keer zoveel Palestijnen worden vermoord?
[ afbeelding ]
Shifa ziekenhuis?quote:
http://www.washingtonpost(...)16af1445d_story.htmlquote:At the Shifa Hospital in Gaza City, crowds gathered to throw shoes and eggs at the Palestinian Authority’s health minister, who represents the crumbling “unity government” in the West Bank city of Ramallah. The minister was turned away before he reached the hospital, which has become a de facto headquarters for Hamas leaders, who can be seen in the hallways and offices.
Israeli's geven onder andere John Kerry de schuld als het escaleert:quote:Sherine Tadros @SherineT 3m
Something happening in northeast #Gaza can hear artillery thumps near Jabalya closer than usual. Netanyahu to speak in 30mins #skybreaking
twitter:IDFSpokesperson twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:28:00Phone calls & SMSes were sent to Shuja'iya, Zeitoun & eastern Jabalia residents, warning them to evacuate immediately to central Gaza City. reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:29:49Artilleriebeschietingen begonnen, daarna grondtroepen RT @SherineT: Constant rounds artillery in northern Gaza near Jabalya and Beit Hanoun reageer retweet
Tering, ze gaan Noord-Gaza volledig bombarderen. Straks is alles wat ze hadden weg. Ik heb het dan niet over Hamas, maar over de onschuldige burgers. Als je zogenaamd precisiebombardementen uitvoert, hoef je geen burgers weg te jagen. Hiermee waarschuw je dus ook Hamas.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:06 schreef J0kkebr0k het volgende:
twitter:IDFSpokesperson twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:28:00Phone calls & SMSes were sent to Shuja'iya, Zeitoun & eastern Jabalia residents, warning them to evacuate immediately to central Gaza City. reageer retweet
twitter:RGjournalist twitterde op maandag 28-07-2014 om 18:29:49Artilleriebeschietingen begonnen, daarna grondtroepen RT @SherineT: Constant rounds artillery in northern Gaza near Jabalya and Beit Hanoun reageer retweet
Maar hey, pas op, je mag het geen genocide noemen hoor.....(!)quote:Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Tering, ze gaan Noord-Gaza volledig bombarderen. Straks is alles wat ze hadden weg. Ik heb het dan niet over Hamas, maar over de onschuldige burgers. Als je zogenaamd precisiebombardementen uitvoert, hoef je geen burgers weg te jagen. Hiermee waarschuw je dus ook Hamas.
Maw: Gaza slopen is het doel, niet Hamas slopen.
Ik denk niet echt dat je Jihad Mickey nodig hebt om de kinderen te indoctrineren met haat, wanneer die al broertjes, ouders, ooms, tantes, vriendjes, leraren, dokters, etc etc etc verloren hebben door de aanslagen door Israel....quote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar hey, pas op, je mag het geen genocide noemen hoor.....(!)
Als de bevolking eerst wordt gewaarschuwd om op te zouten kun je inderdaad moeilijk volhouden dat het doel is om een bevolkingsgroep uit te moorden.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:20 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Maar hey, pas op, je mag het geen genocide noemen hoor.....(!)
Misschien moeten die burgers dan maar de wapens tegen Hamas opnemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:16 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Tering, ze gaan Noord-Gaza volledig bombarderen. Straks is alles wat ze hadden weg. Ik heb het dan niet over Hamas, maar over de onschuldige burgers. Als je zogenaamd precisiebombardementen uitvoert, hoef je geen burgers weg te jagen. Hiermee waarschuw je dus ook Hamas.
Maw: Gaza slopen is het doel, niet Hamas slopen.
Waar naar toe dan? Heel Gaza wordt gebombardeerd.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de bevolking eerst wordt gewaarschuwd om op te zouten kun je inderdaad moeilijk volhouden dat het doel is om een bevolkingsgroep uit te moorden.
.... alleen is internationaal gewoon afgesproken dat huizen bombarderen verboden is.... vooral als er nog mensen in zitten....quote:Op maandag 28 juli 2014 19:25 schreef jamesdeen het volgende:
Militaire doelen en huizen van militanten vernietigen is het doel van Isral. Hoe verwerpelijk jij dat verder vindt doet niks af aan dat feit.
Ok, Armeense genocide is dan volgens jouw standaarden dus ook geen genocide?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als de bevolking eerst wordt gewaarschuwd om op te zouten kun je inderdaad moeilijk volhouden dat het doel is om een bevolkingsgroep uit te moorden.
Dat staat notabene in de tweet van het IDF.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar naar toe dan? Heel Gaza wordt gebombardeerd.
Alleen wel jammer dat die mensen nergens naartoe kunnen. Een van de meest dichtbevolkte gebieden ter wereld. Alle toegangswegen zijn afgesloten door Israel.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het doel is het vernietigen van infrastructuur, dat is geen genocide. Overigens niet een aanvalsplan waar ik blij van word, maar dat terzijde.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:26 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar naar toe dan? Heel Gaza wordt gebombardeerd.
Daar weet ik te weinig van af om er wat zinnigs over te kunnen zeggen. Bovendien is het voer voor een ander topic dan dit.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Ok, Armeense genocide is dan volgens jouw standaarden dus ook geen genocide?
Erg kut voor de mensen die geen kwaad in de zin hebben inderdaad.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef balaverde het volgende:
[..]
Alleen wel jammer dat die mensen nergens naartoe kunnen. Een van de meest dichtbevolkte gebieden ter wereld. Alle toegangswegen zijn afgesloten door Israel.
.... en zoiets zei Israel vorige keer ook, en toen bombardeerden ze zo'n aangewezen plek....quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat staat notabene in de tweet van het IDF.
CENTRAL GAZA CITY!
Die infrastructuur voorziet 1,5 miljoen mensen van voedsel water en medicijnen. Als je die sloopt wat gebeurt er dan?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maakt niet uit. Het doel is het vernietigen van infrastructuur, dat is geen genocide. Overigens niet een aanvalsplan waar ik blij van word, maar dat terzijde.
95%quote:Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Erg kut voor de mensen die geen kwaad in de zin hebben inderdaad.
Uit jouw mond is die empathie met de Palestijnse burgers nou niet echt geloofwaardig, eerlijk gezegd....quote:Op maandag 28 juli 2014 19:28 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Erg kut voor de mensen die geen kwaad in de zin hebben inderdaad.
quote:Op maandag 28 juli 2014 19:29 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... en zoiets zei Israel vorige keer ook, en toen bombardeerden ze zo'n aangewezen plek....
Nog even los van het feit dat vast niet iedereen in Gaza druk met Twitter bezig zal zijn deze dagen.
.... en ze hadden al nauwelijks toegang tot schoon water, voedsel en medicijnen...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:29 schreef balaverde het volgende:
[..]
Die infrastructuur voorziet 1,5 miljoen mensen van voedsel water en medicijnen. Als je die sloopt wat gebeurt er dan?
Hamas roept vervolgens weer dat de bevolking gewoon thuis moeten blijven.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan wordt het een puinzooi. Ik heb ook nergens beweerd dat dit ook maar n positief resultaat gaat hebben voor welke partij dan ook. Genocide is het echter niet.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:29 schreef balaverde het volgende:
[..]
Die infrastructuur voorziet 1,5 miljoen mensen van voedsel water en medicijnen. Als je die sloopt wat gebeurt er dan?
telefoon is daar al maanden afgeslotenquote:Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Telefoontjes en SMS-jes aan bewoners, helder licht.
.... zullen ze allemaal nog bereik hebben dan... met hun mobieltjes...?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Telefoontjes en SMS-jes aan bewoners, helder licht.
Zoals al eerder genoemd verdiep je eens in de Armeense genocide.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan wordt het een puinzooi. Ik heb ook nergens beweerd dat dit ook maar n positief resultaat gaat hebben voor welke partij dan ook. Genocide is het echter niet.
Ah, dus het is weer de schuld van Hamas dat Israel daar heel Gaza even compleetquote:Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas roept vervolgens weer dat de bevolking gewoon thuis moeten blijven.
http://www.moi.gov.ps/new(...)88%D8%B7%D9%86%D9%8A
Wat is volgens jou het doel van Hamas met deze oproep?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, dus het is weer de schuld van Hamas dat Israel daar heel Gaza even compleet
kapotbombardeerd...?
Gelukkig maar, ik dacht even dat de Palestijnen het slachtoffer waren in deze kwestie, maar we hebben Hamas weer kunnen aanwijzen als schuldige... (!)
Dit is zeer zeker gewoon genocide. Volgens alle definities. Zelfs het ontkennen dat het volk een bestaansrecht heeft, of uberhaupt bestaat, op basis van een vervalste geschiedenis...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan wordt het een puinzooi. Ik heb ook nergens beweerd dat dit ook maar n positief resultaat gaat hebben voor welke partij dan ook. Genocide is het echter niet.
Wees blij dat Hamas geen sterk wapentuig in handen heeft, anders had je pas echt dood en verderf gezien.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:30 schreef Santello het volgende:
[..]
95%
Jammer dat ze geen leger hebben die het volk kan beschermen en op hun beurt de echte zelfverdediging op gang kunnen zetten.
Denk er van wat je denken wilt. Ik heb het te doen met de goedwillende mensen daar die er ook niet om hebben gevraagd om in deze situatie te zitten. Er zijn echter groeperingen die het voor die mensen totaal verkloten.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uit jouw mond is die empathie met de Palestijnse burgers nou niet echt geloofwaardig, eerlijk gezegd....
Ik bekeek de link en ik lees geen Arabisch, dus ik neem aan dat ze dat uitleggen in die tekst, maar dat kan ik dus niet lezen...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het doel van Hamas met deze oproep?
Israel weet dat er toch niemand is ze erop aan zal vallen, en in het westen genoeg idioten die deze massamoord op onschuldige mensen zonder wapens gewoon verdedigen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wees blij dat Hamas geen sterk wapentuig in handen heeft, anders had je pas echt dood en verderf gezien.
[..]
Denk er van wat je denken wilt. Ik heb het te doen met de goedwillende mensen daar die er ook niet om hebben gevraagd om in deze situatie te zitten. Er zijn echter groeperingen die het voor die mensen totaal verkloten.
En ja, ik vind ook dat Isral wel erg hard terugslaat. Te hard misschien wel.
Velen in Gaza zijn Hamas zat, maar ja... daar openlijk voor uit komen is levensgevaarlijk. Voor een burger nog gevaarlijker dan die bommen die vallen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
kapotbombardeerd...?
Gelukkig maar, ik dacht even dat de Palestijnen het slachtoffer waren in deze kwestie, maar we hebben Hamas weer kunnen aanwijzen als schuldige... (!)
Inmiddels meer dan 1000 doden door deze genocide.. Isral heeft niks geleerd van WO2...quote:Op maandag 28 juli 2014 17:53 schreef Paul het volgende:
Maaruh hoe kunnen nu mensen voor Israel zijn terwijl er 10 keer zoveel Palestijnen worden vermoord?
[ afbeelding ]
Hamas heeft niet het beste voor met de Palestijnen, dat klopt. Hoe Isral het aanpakt vind ik ook niet de goede keuze.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
kapotbombardeerd...?
Ja, ik moet het ook doen met de Google Translate. Het komt erop neer dat Hamas de oproep van het IDF kwalificeert als een poging om verwarring en te zaaien en ze roepen iedereen op om dan ook geen gehoor te geven aan de oproep tot evacuatie.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik bekeek de link en ik lees geen Arabisch, dus ik neem aan dat ze dat uitleggen in die tekst, maar dat kan ik dus niet lezen...
Tja, waarschijnlijk omdat er geen enkele verbetering plaatsvindt, en Hamas toch steeds weer het probleem politiek probeert op te lossen, en Israel zit helemaal niet te wachten op politieke oplossingen. Zie de reactie op de vraag aan de VN om een onafhankelijk Palestina te erkennen, of de aangekondiogde recente samenwerking tussen Hamas en Fattah, waarna Israel bommen ging gooien...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Velen in Gaza zijn Hamas zat, maar ja... daar openlijk voor uit komen is levensgevaarlijk. Voor een burger nog gevaarlijker dan die bommen die vallen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)noeg-van-Hamas.dhtml
Je ziet mij ook vrijwel nergens Hamas verdedigen. Wel de onschuldige burgers. Al doet Hamas de laatste jaren al aantoonbaar haar best om het puur en alleen politiek op te lossen, en niet gewapend.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas heeft niet het beste voor met de Palestijnen, dat klopt. Hoe Isral het aanpakt vind ik ook niet de goede keuze.
Ik denk dat ze verwachten dat Israel heel Gaza kapot bombardeert. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat in al die huizen raketten liggen. En zoals gezegd, de laatste keer dat Israel aangaf waar ze heen moesten om veilig te zijn, gooiden ze nou juist daar bommen neer.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik moet het ook doen met de Google Translate. Het komt erop neer dat Hamas de oproep van het IDF kwalificeert als een poging om verwarring en te zaaien en ze roepen iedereen op om dan ook geen gehoor te geven aan de oproep tot evacuatie.
Wat is volgens jou het doel van Hamas met die oproep? Welk resultaat verwachten ze als die mensen thuisblijven?
Nee, wanneer een partij een woning gebruikt als uitvalsbasis of om wapens op te slaan dan is de andere partij gerechtvaardigd om -mits ze de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om onschuldige slachtoffers te voorkomen- zo'n woning te bombarderen. Isral doet dat door technieken als 'roof knocking' toe te passen en mensen te waarschuwen middels een telefoontje of sms. Het enige wat je Isral kan verwijten is dat ze ook huizen bombarderen die op dat moment niet gebruikt worden voor terroristische doeleinden, zoals de huizen van hamasleden platbombarderen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... alleen is internationaal gewoon afgesproken dat huizen bombarderen verboden is.... vooral als er nog mensen in zitten....
http://www.washingtonpost(...)72b1e7348_story.htmlquote:During the lull, a group of men at a mosque in northern Gaza said they had returned to clean up the green glass from windows shattered in the previous day’s bombardment. But they could be seen moving small rockets into the mosque.
Vandaar die raketten tijdens wapenstilstand en zo.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je ziet mij ook vrijwel nergens Hamas verdedigen. Wel de onschuldige burgers. Al doet Hamas de laatste jaren al aantoonbaar haar best om het puur en alleen politiek op te lossen, en niet gewapend.
Dat laatste is niet waar, de grens is gesloten door Isral.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef Mylene het volgende:
Journalisten ter plekke:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.washingtonpost(...)72b1e7348_story.html
[ afbeelding ]
... en je vergeet te melden dat tussne die zogenaamde 'waarschuwingsbom' en de echte bommen, vaak minder dan een minuut zit, dus die waarschuwing is puur symbolisch, om te kunnen zeggen dat je ze hebt gewaarschuwd.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:44 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nee, wanneer een partij een woning gebruikt als uitvalsbasis of om wapens op te slaan dan is de andere partij gerechtvaardigd om -mits ze de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om onschuldige slachtoffers te voorkomen- zo'n woning te bombarderen. Isral doet dat door technieken als 'roof knocking' toe te passen en mensen te waarschuwen middels een telefoontje of sms. Het enige wat je Isral kan verwijten is dat ze ook huizen bombarderen die op dat moment niet gebruikt worden voor terroristische doeleinden, zoals de huizen van hamasleden platbombarderen.
Tja, inmiddels is het oorlog. Oh, en niet alles en iedereen in dat gebied luistert naar Hamas...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vandaar die raketten tijdens wapenstilstand en zo.
Wat een komediant ben jij.
Een grens heeft twee kanten en Israel heeft veldziekenhuizen opgezet aan hun kant van de grens met Gaza om Palestijnen te behandelen. Hamas kiest ervoor om de grens aan hun kant dicht te houden. Dus in deze situatie kan je Hamas wel degelijk als schuldige aanwijzen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, de grens is gesloten door Isral.
Je kan prima je huis uit in n minuut. Maar goed, zo'n korte tijdspanne is inderdaad nog steeds hartstikke fout. In de meeste gevallen zit er dan ook meer dan 10 minuten tussen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en je vergeet te melden dat tussne die zogenaamde 'waarschuwingsbom' en de echte bommen, vaak minder dan een minuut zit, dus die waarschuwing is puur symbolisch, om te kunnen zeggen dat je ze hebt gewaarschuwd.
Ik mik een pistool op je, ik geef je een waarschuwing: 'Over 2 seconden schiet ik je dood', ik schiet jou na 2 seconden dood, en zeg dan: tja, weet ik veel waarom hij niet hard genoeg weg rende, ik heb hem eerlijk gewaarschuwd! Blijkbaar wilde hij zelf dood ofzo....
Waar naar toe? Of wil je de joden ook allemaal dood hebben?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Santello het volgende:
Hamas is bezig met verzet.
Israel moet daar gewoon oprotten.
Nee, een tijdje geleden werd vermeld op het nieuws dat isral de grenzen dicht had gedaan voor journalisten zodat ze er niet meer in en uit konden.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Een grens heeft twee kanten en Israel heeft veldziekenhuizen opgezet aan hun kant van de grens met Gaza om Palestijnen te behandelen. Hamas kiest ervoor om de grens aan hun kant dicht te houden. Dus in deze situatie kan je Hamas wel degelijk als schuldige aanwijzen.
Journalisten =/= gewonde(n) (Palestijnen).quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, een tijdje geleden werd vermeld op het nieuws dat isral de grenzen dicht had gedaan voor journalisten zodat ze er niet meer in en uit konden.
Hier is het twitterbericht nog eens zodat je weet waar ik op reageerde.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:58 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Journalisten =/= gewonde(n) (Palestijnen).
Je probeert provocerend te vragen benadrukt hoe stom iemand kan zijnquote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar naar toe? Of wil je de joden ook allemaal dood hebben?
Terug naar Duitsland, Polen, Oost-Europa? Maar die willen ze ook niet...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De markermeer mogen ze wat mij betreft zelf droogleggen en er gaan wonen!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:07 schreef Reki het volgende:
[..]
Terug naar Duitsland, Polen, Oost-Europa? Maar die willen ze ook niet...Of een andere locatie?
Ja? Als je kinderen hebt? Of er zit er een op de WC? Of er ligt er een gewond/ziek in een bed?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je kan prima je huis uit in n minuut. Maar goed, zo'n korte tijdspanne is inderdaad nog steeds hartstikke fout. In de meeste gevallen zit er dan ook meer dan 10 minuten tussen.
Owja, in het geval van journalisten hoort achter dat bericht '..and Israel'. Dan klopt ie.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier is het twitterbericht nog eens zodat je weet waar ik op reageerde. [ afbeelding ]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiren.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja? Als je kinderen hebt? Of er zit er een op de WC? Of er ligt er een gewond/ziek in een bed?
1000 uitzonderingen? waarom is het merendeel burger?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiren.
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(quote:Op maandag 28 juli 2014 20:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De markermeer mogen ze wat mij betreft zelf droogleggen en er gaan wonen!
.... of je moet gewoon geen huizen bombarderen waar mensen in wonen. Volgens de afspraken.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiren.
dan laten we in hun charter zetten dat zodra ze iets fouts doen dat we dan de sperren en dijken doorsteken en markermeer weer in het water zettenquote:Op maandag 28 juli 2014 20:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(). De eerste nederzettingen zijn een feit. Daarna? De rest is geschiedenis.
twitter:JustSikko twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:10.@NBCNews caught changing their story about the attack on shifa hospital. why does israel control our media? http://t.co/LjDrDZjxHP reageer retweet
het zou je sieren als je meedeed met de anti-oorlog demonstraties in tel avivquote:
bronquote:Oorlog tegen Hamas kan volgens Netanyahu lang duren
De inwoners van Isral moeten zich voorbereiden op een lange oorlog tegen de Palestijnse beweging Hamas. Dat heeft een somber ogende premier Benjamin Netanyahu maandagavond in een toespraak op televisie gezegd.
Hij zei dat er geen oplossing voor het conflict mogelijk is zonder de demilitarisering van de Gazastrook.
De premier zei dat alle tunnels die Hamas onder de grens met Isral heeft gegraven, moeten worden vernietigd. ''Isralische burgers kunnen niet leven terwijl raketten en tunnels hen bedreigen'', zei de premier.
Minister Moshe Jaalon van Defensie, die naast hem stond, zei dat de strijdkrachten niet zullen aarzelen hun acties uit te breiden om Hamas nog meer schade toe te brengen.
Volgens Palestijnse bronnen hebben Isralische acties maandag aan zeker achttien inwoners van de Gazastrook het leven gekost. Er vielen ten minste zeventig gewonden.
De strijd heeft inmiddels aan ongeveer 1.050 Palestijnen het leven gekost. Aan Isralische zijde kwamen 43 militairen en drie burgers om.
'Oops'.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JustSikko twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:10.@NBCNews caught changing their story about the attack on shifa hospital. why does israel control our media? http://t.co/LjDrDZjxHP reageer retweet
Nee?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2014 20:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(). De eerste nederzettingen zijn een feit. Daarna? De rest is geschiedenis.
Als je je maar wel altijd vreedzaam blijft verzetten. Niet zomaar iets gemeens of hatelijks zeggen over de Duitsers, anders geeft de rest van de wereld die Duitsers gewoon gelijk dat ze zo'n haatzaaier als jij en je klein-kinderen onderdrukken en uitmoorden.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:34 schreef Reki het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Moet er niet aan denken dat mijn klein-klein-kinderen ergens in een enclave in Drenthe of Zeeland moeten leven![]()
Springen naar conclusies die er niet zijn. Momenteel schrijft iedere nieuwsbron: explosie bij ziekenhuis, Hamas zegt aanval van de IDF, Israel zegt raketexplosie van Hamas. Geen van de partijen heeft nog bewijs laten zien dus laten we eerst rustig afwachten wat er boven tafel komt.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Oops'.
Maar goed, westerse media is grotendeels in handen van de Israeli's en zionisten, net als de meeste banken enzo, dus die controleren het nieuws, en waar het geld heen gaat (en waar het niet heen mag gaan...)
9:44 P.M. The Israel Defense Forces says that four of the Israelis killed in mortar fire near the Gaza border earlier Monday were soldiers.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het zou gaan om 10 slachtoffers waaronder burgers, nog niet precies bekend hoe of wat. Kunnen ook koeriers zijn die eten kwamen brengen naar het leger, dat is al vaker mis gegaan.
Volgens Roel Geeraedts binnen nu en een uur een statement, ondertussen veel raketten op Israel geschoten vanuit Gaza.
48 soldaten versus in 2 dagen iets van 350 onschuldige Palestijnse burgers.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
9:44 P.M. The Israel Defense Forces says that four of the Israelis killed in mortar fire near the Gaza border earlier Monday were soldiers.
In addition, the IDF announced that an Israeli soldier was killed in fighting with Hamas militants in the southern Gaza Strip city of Khan Yunis. The IDF released his name as Staff Sergeant Moshe Davino, 20, from Jerusalem. The IDF death toll has risen to 48. (Haaretz)
quote:Turkey will keep its Jewish citizens safe, but the Jewish community should denounce Israel, Prime Minister Recep Tayyip Erdogan told a Turkish newspaper.
“Jews in Turkey are our citizens. We are responsible for their security of life and property,” Erdogan told the Daily Sabah.
He added: “I talked with our Jewish citizens’ leaders on Thursday and I stated that they should adopt a firm stance and release a statement against the Israeli government. I will contact them [Jewish leaders in Turkey] again, but whether or not they release a statement, we will never let Jewish people in Turkey get hurt.”
He said, according to the newspaper, that the Jewish leaders in Turkey should criticize “Israeli aggression,” and that the Israeli government “abuses all Jewish people around the world for its fraudulent policies.”
[..]
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607637
twitter:JoeSheffer twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:11WARNING from #idf to journos in #gaza. Stay in your hotels. Do not move around gaza tonight. #Israel reageer retweet
Lekker realistisch om een compleet volk te gaan verhuizen naar een ander deel in de wereld.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:07 schreef Reki het volgende:
[..]
Terug naar Duitsland, Polen, Oost-Europa? Maar die willen ze ook niet...Of een andere locatie?
Het gaat mij er nu niet om waar het allemaal begonnen is. Het geweld moet stoppen en er moet naar een oplossing zonder bloedvergieten worden gezocht.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:31 schreef Santello het volgende:
[..]
Nee?
Anders lees je je ff in waar het allemaal begonnen is. Was dat nodig?
quote:Op maandag 28 juli 2014 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat mij er nu niet om waar het allemaal begonnen is. Het geweld moet stoppen en er moet naar een oplossing zonder bloedvergieten worden gezocht.
dat dus, en waarom zouden ze gaan, ze hebben alle touwtjes in handenquote:Op maandag 28 juli 2014 20:58 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Lekker realistisch om een compleet volk te gaan verhuizen naar een ander deel in de wereld.
Waar denk je dat het verzet vandaan komt?quote:Op maandag 28 juli 2014 21:00 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Het gaat mij er nu niet om waar het allemaal begonnen is. Het geweld moet stoppen en er moet naar een oplossing zonder bloedvergieten worden gezocht.
Wiequote:Op maandag 28 juli 2014 11:08 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je meerdere malen in Afghanistan geweest, als soldaat welteverstaan. Toch Toofastforyou21, EdmundReid c.q. kloon van gebande.
Hier krijg je waarschijnlijk een antwoord op dat gekleurd is door het kamp dat diegene steunt.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wie kan mij hier een zinnig antwoord opgeven?
Ik wil weten wat geoorloofd zou zijn als reactie op iedere raket van Hamas die op Isral wordt afgevuurd?
Wanneer is een tegenreactie volgens jullie dus niet buitenproportioneel?
Ik kan me geheel in deze reactie vinden. Zo sta ik er ook in. Hamas is een terreurorganisatie die de Palestijnen geen fuck brengt. Ja, dikke vette vastgebonden orale en anale clusterfuck... van zowel haar eigen Hamas als van het IDF. Maar inderdaad... het keiharde geweld dat Isral nu laat zien, lijkt inderdaad meer op vergelding en gaat eigenlijk nergens meer over.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hier krijg je waarschijnlijk een antwoord op dat gekleurd is door het kamp dat diegene steunt.
Vind het persoonlijk wel goed dat Israel Hamas hard aanpakt en ik hoop eerlijk gezegd ook dat Hamas van de kaart wordt geveegd nu (dat is ook het doel geloof ik). Maar heb wel de indruk dat veel bombardementen onnodig zwaar zijn en er onnodig veel burgerslachtoffers vallen. Het lijkt meer op vergelding dan op militaire strategische noodzaak. Hamas geeft ook geen ruk om de eigen bevolking, dus heb wel met die mensen te doen
http://www.israelvideonet(...)mas-just-said-on-cnn
Las vandaag een reportage in de Volkskrant van een journalist die nu in Gaza is. Hele straten zijn weggevaagd. Als arme mensen die al weinig hadden zo hard worden geraakt dan vind ik dat erg. En Israel verkondigt alleen het fabeltje dat het allemaal 'militair noodzakelijk is' en dat Hamas de eigen burgers als schild gebruikt en dat wordt geslikt als zoete koek.. de VN is hooguit 'kritisch' over de praktijken van Israel.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik kan me geheel in deze reactie vinden. Zo sta ik er ook in. Hamas is een terreurorganisatie die de Palestijnen geen fuck brengt. Ja, dikke vette vastgebonden orale en anale clusterfuck... van zowel haar eigen Hamas als van het IDF. Maar inderdaad... het keiharde geweld dat Isral nu laat zien, lijkt inderdaad meer op vergelding en gaat eigenlijk nergens meer over.
Als Isral een kogel uit een ouderwets lontslotmusket terugvuurt beginnen de jodenh... pardon, antizionisten al te krijsen als speenvarkens, dus tja...quote:Op maandag 28 juli 2014 22:32 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wie kan mij hier een zinnig antwoord op geven?
Ik wil weten wat geoorloofd zou zijn als reactie op iedere raket van Hamas die op Isral wordt afgevuurd?
Wanneer is een tegenreactie volgens jullie dus niet buitenproportioneel?
quote:Op maandag 28 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als Isral een kogel uit een ouderwets lontslotmusket terugvuurt beginnen de jodenh... pardon, antizionisten al te krijsen als speenvarkens, dus tja...
Netanyahu zegt dat hij wil dat als Hamas ontmanteld is de VN hem helpt om Gaza weer op te bouwen en economisch en politiek te ontwikkelen. Israel neemt nu een krachtige stelling nadat Hamas 4 cease-fires heeft doorbroken. Netanyahu is daar heel heerlijk in, hij zegt letterlijk dat hij anders over 2 tot 4 jaar weer moet ingrijpen om de tunnels en raketten te vernietigen. Met Hamas valt niet te onderhandelen en ze zijn nu hun grootste sponsor (het moslimbroederschap in Egypte) kwijt. Van mij mag hij een poging wagen, kijken of het uitschakelen van zo'n extremistengroep uberhaupt mogelijk is en / of het werkt.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:50 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Las vandaag een reportage in de Volkskrant van een journalist die nu in Gaza is. Hele straten zijn weggevaagd. Als arme mensen die al weinig hadden zo hard worden geraakt dan vind ik dat erg. En Israel verkondigt alleen het fabeltje dat het allemaal 'militair noodzakelijk is' en dat Hamas de eigen burgers als schild gebruikt en dat wordt geslikt als zoete koek.. de VN is hooguit 'kritisch' over de praktijken van Israel.
Geert Wilders kan ook niet zonder bodyguards en Obama ook niet, je hebt in ieder land groepen radicalen die gekke dingen van plan zijn. Beter het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef Charismatisch het volgende:
Zionisten en vrijheid van meningsuiting.Gideon Levy die niet zonder bodyguard kan
Ben het hier bijna helemaal mee eens, behalve dat het aantal burgerslachtoffers alleen aan Hamas ligt. En Hamas heeft niet het beste voor met hun eigen bevolking, zij hebben hun eigen agenda. De enige oorlog die ze nog kunnen winnen is de propaganda oorlog, daarom zou het mij niet verbazen als er dit keer wordt gevochten tot het bittere einde. Ze hebben niks meer te verliezenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Netanyahu zegt dat hij wil dat als Hamas ontmanteld is de VN hem helpt om Gaza weer op te bouwen en economisch en politiek te ontwikkelen. Israel neemt nu een krachtige stelling nadat Hamas 4 cease-fires heeft doorbroken. Netanyahu is daar heel heerlijk in, hij zegt letterlijk dat hij anders over 2 tot 4 jaar weer moet ingrijpen om de tunnels en raketten te vernietigen. Met Hamas valt niet te onderhandelen en ze zijn nu hun grootste sponsor (het moslimbroederschap in Egypte) kwijt. Van mij mag hij een poging wagen, kijken of het uitschakelen van zo'n extremistengroep uberhaupt mogelijk is en / of het werkt.
Steun van Egypte is er al, want aan de andere kant van de grens worden de tunnels ook opgeblazen. Het uitschakelen van Hamas kan niemand 'tegen' zijn lijkt me. Ten eerste moeten Israel en Egypte dan de blokkade opheffen (er is immers geen georganiseerde terroristische organisatie meer), ten tweede kan er dan of een Palestijnse autoriteit of een VN peacekeepers groep de orde bij de grens met Gaza houden. Het aantal burgerslachtoffers dat te betreuren is zal aan Hamas liggen, als zij de benen nemen of zichzelf tijdig overgeven en ontwapenen dan kan het meevallen. Als Hamas het beste voor heeft met de Palestijnen dan doen ze dat ook, maar voor nu heeft Israel gewoon genoeg van de beschietingen, aanslagen etc. jaar in en jaar uit.
Is gisteren ook voorbij gekomen.. de discussie ging toen over of het clusterbommen warenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Reki het volgende:
http://www.liveleak.com/view?i=c77_1406577312
Genocide gefilmd, een hele woonwijk weggevaagd binnen 1 uur.
Dit is inderdaad bizar.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Reki het volgende:
Ze riggen die huizen van te voren met explosieven. Grondtroepen vernietigen die wijk volgens mij.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:20 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Is gisteren ook voorbij gekomen.. de discussie ging toen over of het clusterbommen waren
Het is allemaal militair te rechtvaardigen want ik zag een Hamas strijder achter een raamquote:Op maandag 28 juli 2014 23:24 schreef Randle het volgende:
[..]
Welnee, dat mag allemaal van oom Barrack.
Zeer effectief.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Reki het volgende:
Die eerste comment van een Amerikaan ook:quote:
quote:Take notes Europe. THIS is how you deal with radical Islam.
Posted 50 mins ago By
TheCore (220.60)
Read more at http://www.liveleak.com/view?i=c77_1406577312#14yL2eiYW1EDo2AJ.99
Rake post en moet zeggen dat je een punt hebt ja.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:35 schreef Pleun2011 het volgende:
De Duitsers deden dit in WO 2 met Rotterdam.. Foto's van Rotterdam na het bombardement lijken op hoe Gaza er nu uitziet. Hamas is geen lieverdje maar Israel is gewoon bezig met oorlogsmisdaden. Alleen komen ze er zoals altijd mee weg omdat ome Obama hen steunt. Vind Israel geen haar beter dan het Derde Rijk van Hitler, misschien nog wel erger omdat ze zo hypocriet zijn als de pest.. Hitler was tenminste eerlijk over zijn bedoelingen.
Nee, dat is geen genocide,quote:Op maandag 28 juli 2014 23:16 schreef Reki het volgende:
Eigenlijk mag je die vergelijking niet maken, maar Israel is een beetje een schurkenstaat geworden.. dat willen westerse landen alleen niet zien vanwege schuldgevoelens over het verleden en andere redenen. Isral is een Westers land, dan is het lastig om objectief te oordelen en zie je meer door de vingers.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:41 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Rake post en moet zeggen dat je een punt hebt ja.
Die rommel moet je hier niet promoten man. Ze willen juist dat dit gezien wordt.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Nee, dat is geen genocide,
DIT is genocide
** LET OP EXTREEM GRUWELIJKE BEELDEN VAN MASSA EXECUTIE VAN WAFFEN ISIS **
** LET OP EXTREEM GRUWELIJKE BEELDEN VAN MASSA EXECUTIE VAN WAFFEN ISIS **
Ga maar bidden en hopen dat de IDF daar ooit bommen op gaat gooien, als je wilt dat niet 50% van de moslimbevolking wordt uitgemoord in een genocide...
Ik word er gewoon moe van dat men de acties van Israel het 'label' genocide blijft geven en de Groenlinks mensjes gezellig met de haatbaarden de straat op gaan om tegen Joden te scanderen terwijl een paar honderd kilometer van Gaza af een echte genocide bezig is.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die rommel moet je hier niet promoten man. Ze willen juist dat dit gezien wordt.
Het is ook geen genocide, wel oorlogsmisdadenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik word er gewoon moe van dat men de acties van Israel het 'label' genocide blijft geven en de Groenlinks mensjes gezellig met de haatbaarden de straat op gaan om tegen Joden te scanderen terwijl een paar honderd kilometer van Gaza af een echte genocide bezig is.
Misschien heb je gelijk, maar ik vind Isral nu ook echt misdadig bezig. Het is gewoon om ziek van te worden, wat zich daar allemaal in die regio (en op internet) afspeelt. Wat gebeurt er?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:49 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik word er gewoon moe van dat men de acties van Israel het 'label' genocide blijft geven en de Groenlinks mensjes gezellig met de haatbaarden de straat op gaan om tegen Joden te scanderen terwijl een paar honderd kilometer van Gaza af een echte genocide bezig is.
Machtsvacuum.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:51 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien heb je gelijk, maar ik vind Isral nu ook echt buitensporig bezig. Het is gewoon om ziek van te worden, wat zich daar allemaal in die regio afspeelt. Wat gebeurt er?
Misschien vindt de VS het wel prettig als de regio zichzelf opblaast en was dit al lang voorzien.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:54 schreef Nintex het volgende:
[..]
Machtsvacuum.
Arabische lente steunen was dom en naief van het westen, soldaten uit het Midden Oosten weghalen was nog dommer. Vervolgens riep Obama iets over een rode lijn (chemische wapens in Syrie) en deed niets. Teken voor zijn 'vijanden' en 'rivalen' Putin, Assad, ISIS, Natanyahu etc. dat de VS nooit militair gaat ingrijpen zolang Obama in het Witte Huis zit.
Het ergste bij dat soort filmpjes altijd is dat zielloze monotone teringgejengel op de achtergrond.quote:Op maandag 28 juli 2014 23:46 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die rommel moet je hier niet promoten man. Ze willen juist dat dit gezien wordt.
Denk het niet.. VS hebben Isral nodig als enig Westers georinteerd en geciviliseerd land in de regioquote:Op maandag 28 juli 2014 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien vindt de VS het wel prettig als de regio zichzelf opblaast en was dit al lang voorzien.
Nee, dit heeft puur met Obama's politiek te maken. Hillary heeft om deze reden ook met Obama gebroken net als generaal McChrystal http://edition.cnn.com/2010/POLITICS/06/22/general.mcchrystal.obama.apology/quote:Op maandag 28 juli 2014 23:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Misschien vindt de VS het wel prettig als de regio zichzelf opblaast en was dit al lang voorzien.
Je kunt veel zeggen van bijvoorbeeld Donald Rumsfeld, maar die was altijd goed voorbereid en had ieder scenario al 6x doordacht voor een journalist de eerste vraag stelde. Het Witte Huis komt tegenwoordig niet verder dan wat claims en sancties en beroept zich dan op wat er op social-media te vinden is. Te idioot voor woorden, want daar maken Russische veteranen(seperatisten) en strijders in de woestijn in de middle of nowhere natuurlijk helemaal geen gebruik van. De Amerikanen zijn naar mijn idee praktisch de propaganda kanalen aan het monitoren.quote:the general is quoted as saying, "'Here's one that covers his flank for the history books. Now if we fail, they can say, "I told you so.'"
Dus wat is dan de conclusie?quote:Op zondag 27 juli 2014 22:19 schreef theunderdog het volgende:
Je bent als mens mentaal helemaal naar de kloten als je Isral en zijn nederzettingen steunt.
Maar je bent als mens net zo mentaal naar de kloten als je Hamas en zijn terrorisme steunt.
Slotje.
Check dit filmpje even, deze meneer heeft gelijk:quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dus wat is dan de conclusie?
Het vestigen van nederzettingen is ouder dan de oprichting van Hamas. Bovendien is het stoppen ervan een voorwaarde van de Palestijnen voor verder onderhandelingen. Een zinvolle voorwaarde, bovendien. En: als Israel echt vrede wil, is het vestigen van verdere nederzettingen alleen maar problematisch, want die kunnen eventueel ontruimd moeten worden. (Let op de modaliteiten!!)
Hamas is mede door Israel opgericht als tegenhanger van El Fatah, maar dat heeft het probleem alleen maar verergerd. El Fatah heeft inmiddels het vernietigen van de joodse staat Israel uit de doelstellingen geschrapt, zoals Israel eiste als voorwaarde voor verdere onderhandelingen. Dat was wellicht een zinvolle voorwaarde voor Israel, maar de inwilliging ervan heeft de Palestijnen geen voordeel gebracht. Hamas is volop blijven staan op de vernietiging van de joodse staat Israel of althans op vechten ertegen. Dat wordt gezien als terrorisme, omdat het angst zaait onder de bevolking van het zuiden van Israel. Dat heeft Hamas dus nog steeds geen voordeel gebracht.
(Dat Hamas ook eventueel de eigen bevolking onder druk zet, is een interne zaak: Hamas is democratisch gekozen als regerende partij in Gaza. De problemen die dat oplevert zijn serieus en verdienen aandacht, maar vallen buiten dit kader.)
Persoonlijk vind ik dat aan beide partijen inderdaad wel haken en ogen zitten. Maar als ik dan religieuze, volkenrechtelijke, humanitaire en persoonlijke aspecten overweeg, is mijn keuze wel duidelijk.
Het voordeel blijft voor Israel: tegenover El Fatah kunnen ze mooi weer spelen en doorgaan met de nederzettingen. Tegenover Hamas kunnen ze claimen dat ze Gaza teruggegeven hebben (met een hek er omheen en controleposten en kapotgebulldozerde lucht- en zeehavens). Win-win voor Israel. Als je hun praatjes gelooft.
Wie is deze nobody? Ik kan ook wel filmpjes posten van mensen met een ander standpunt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Check dit filmpje even, deze meneer heeft gelijk:
Deze meneer bereikt met zijn uploads miljoenen mensen over de hele wereld en jij noemt hem een nobody ?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:36 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wie is deze nobody? Ik kan ook wel filmpjes posten van mensen met een ander standpunt.
Drones... flares... klap hier en daar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:28 schreef Nintex het volgende:
Het Kremlin zal wel weer gebeld zijn door de Mossad vanavond, de live-stream van Gaza staat weer aan op RT en meestal betekend dat bombardementen:
http://rt.com/on-air/gaza-operation-israel-military/
Prohamaspropaganda heeft ook miljoenen views. Dat betekent niet dat ze gelijk hebben.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:42 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Deze meneer bereikt met zijn uploads miljoenen mensen over de hele wereld en jij noemt hem een nobody ?
Apart dat je niet klaagt over alle pro Hamas propaganda, maar wel over een filmpje van een man die de waarheid verteld over Hamas, en hoe erg de mensen lijden daar DOOR Hamas...
Ja ok, ik houd een redelijk betoog en jij komt hiermee. Ik kan daar wel een redelijk verweer tegen geven door de eerste 3 minuten (meer heb ik niet gezien) te analyseren, maar daar heb jij toch geen geduld voor.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:31 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Check dit filmpje even, deze meneer heeft gelijk:
Trouw een linkse krant?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:42 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Deze meneer bereikt met zijn uploads miljoenen mensen over de hele wereld en jij noemt hem een nobody ?
Apart dat je niet klaagt over alle pro Hamas propaganda, maar wel over een filmpje van een man die de waarheid verteld over Hamas, en hoe erg de mensen lijden daar DOOR Hamas...
-
Die beelden zijn niet van hem, maar van het youtube kanaal dat het filmpje geplaatst heeft. Normaal is er ook geen ondertiteling in het Hebreeuws.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja ok, ik houd een redelijk betoog en jij komt hiermee. Ik kan daar wel een redelijk verweer tegen geven door de eerste 3 minuten (meer heb ik niet gezien) te analyseren, maar daar heb jij toch geen geduld voor.
Waar je de stelling op baseert dat deze meneer gelijk heeft, is mij een raadsel. Hij zegt dat je met Hamas niet rationeel kunt onderhandelen, maar opent zijn filmpje met uitermate irrationele beelden.
Need I say more. Wink, wink. Nudge, nudge.
Dan wordt mij dus een misbruikt filmpje van zijn toespraak voorgeschoteld?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:01 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die beelden zijn niet van hem, maar van het youtube kanaal dat het filmpje geplaatst heeft. Normaal is er ook geen ondertiteling in het Hebreeuws.
Totaal niet gemanipuleerd verder, de poster heeft gewoon de intro van zijn eigen Youtube kanaal eraan geplakt. Dat doet 99% van de Youtube kanalen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dan wordt mij dus een misbruikt filmpje van zijn toespraak voorgeschoteld?
Hoe gemanipuleerd is dit alles?
quote:Israel Creates 'No Man's Land' in Gaza, Shrinking Strip by 40%
To protect itself from Hamas rockets and tunnels, Israel is forcing tens of thousands of people out of their homes, turning their old neighborhoods into a no-man’s land.
BEIT HANOUN, Gaza — This narrow strip of land that used to be called “the Gaza Strip,” already one of the more densely populated places on earth, is growing dramatically smaller. The Israeli military, relentlessly and methodically, is driving people out of the three-kilometer (1.8 mile) buffer zone it says it needs to protect against Hamas rockets and tunnels. According to the United Nations Office for the Coordination of Humanitarian Affairs, the buffer zone eats up about 44 percent of Gaza’s territory.
What that means on the ground is scenes of extraordinary devastation in places like the Al Shajaya district approaching Gaza’s eastern frontier, and Beit Hanoun in the north. These were crowded neighborhoods less than three weeks ago. Now they have been literally depopulated, the residents joining more than 160,000 internally displaced people in refuges and makeshift shelters. Apartment blocks are fields of rubble, and as I move through this hostile landscape the phrase that keeps ringing in my head is “scorched earth.”
It’s not like Israel didn’t plan this. It told tens of thousands of Palestinians to flee so its air force, artillery and tanks could create this uninhabitable no-man’s land of half standing, burned-out buildings, broken concrete and twisted metal. During a brief humanitarian ceasefire some Gazans were able to come back to get their first glimpse of the destruction this war has brought to their communities, and to sift through their demolished homes to gather clothes or other scattered bits of their past lives. But many were not even able to do that.
When Rania Haels got within 60 feet of the debris that was once her family home in Al Shajaya on Saturday, a machine-gun on top of a nearby Israeli Merkava tank started firing. Probably these were warning shots pumped in her direction, but the 42-year-old mother of seven ran for her life. Now she stays with her family in an overcrowded parking garage in Gaza City and spends her days sitting in a public park full of refugees displaced by the Israeli push. Normally these would be festive times, the end of Ramadan is at hand and celebrations akin in spirit to Christmas festivities are beginning. But holidays have a way of intensifying tragedy. There is no place for Haels’s family to gather to give gifts and eat Palestinian sweets. There is, in fact, no place for them at all.
“We lost our homes and so now we live in the streets,” said Haels, holding a toddler in her arms who clings to her pastel-patterned hejab. “This war has destroyed me.” She says at least she knew where her home was. Some of her neighbors could not find their homes as they walked down streets made unrecognizable by the wreckage and horrifying by the presence of death.
The desert of demolition only becomes more vast as I get closer to the Israeli border.
Rashid al Delo and his 11 children were, like Haels, blocked by Israeli machine-gun fire when they tried to return to their home near the bombed-out Wafa Hospital in Al Shajaya. But despite the dire reality, al Delo, who used to work in Israel but has been unemployed these last 15 years, is determined to salvage his life.
“We will rebuild Gaza again and again, despite the force of the Israelis,” he said with confidence as he stood below the Gaza City apartment that belongs to his in-laws and houses, now, 30 members of their extended family.
In Beit Hanoun the systematic destruction mirrors Al Shajaya. I walk past old men and teenagers trying to lift up cinder blocks and slabs of stucco with their bare hands, sometimes in search of a mattress and other times in search of a relative.
140728-rosenfeld-gaza-map2-embedOCHA
The desert of demolition only becomes more vast as I get closer to the Israeli border. Individually razed homes and stores give way to grey and white plains of obliterated walls with hills of contorted iron bars and broken-up slabs. Here the bodies are hidden under the new landscape and it will take more than a brief pause in fighting to unearth the gruesome extent of the town’s suffering.
“Scorched earth,” historically, means destroying land to deprive the encroaching enemy of its use. Israelis shy away from using the phrase to describe what they are doing because, in Israel, it brings to mind the strategy of the Nazi retreat from Russia at the end of the Second World War.
According to Hebrew University political scientist and longtime analyst of the Israeli-Palestinian conflict, Yaron Ezrahi, with or without the phrase, the idea does have a certain logic. Ezrahi says there is a military and political calculation behind this devastation. Some in the Israeli government believe it will create enough Palestinian suffering so that Gazans will rise up against Hamas or force the leaders to come to terms with Israel when they come out of hiding.
But that is an assumption that greatly underestimates the resolve of Gazans to see an end to their seven years of Israeli blockade and rid themselves of the Israeli presence that controls the strip like guards positioned around a prison yard.
At the same time, said Ezrahi, the practice of systematically flattening neighborhoods is focused on saving the lives of Israeli soldiers, who might otherwise be more exposed to hit and run attacks.
“Israel is more sensitive than any other country in the West to the death of its soldiers,” said Ezrahi. “The death of [Palestinian] civilians is a moral crisis but is without political impact.”
http://www.thedailybeast.(...)-by-40-per-cent.html
Gewoon omdat het kan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Flares? Om de grondtroepen bij te schijnen, of wat?
[ afbeelding ]
Moet een Nederlander zeggenquote:Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef Charismatisch het volgende:
Israel wants peace? Perhaps, but as the veteran Israeli journalist Gideon Levy has pointed out, it does not want a just peace. Occupation and creeping annexation, an inhumane blockade, the destruction of olive groves, the arbitrary imprisonment of thousands, torture, daily humiliation of civilians, house demolitions: these are not policies compatible with any desire for a just peace. In Tel Aviv Gideon Levy now moves around with a bodyguard, the price of speaking the truth.
http://www.thestar.com/op(...)ome_a_nightmare.html
Zionisten en vrijheid van meningsuiting.Gideon Levy die niet zonder bodyguard kan
Ik begin Karrs nu wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:16 schreef Kees22 het volgende:
Heeft iemand toevallig afgelopen zondag nog de documentaire over de joodse geschiedenis gezien met Simon Schama als presentator? Ik vond die zeer informatief. Bijvoorbeeld over hoe de joden zichzelf als leraren van de mensheid zien.
Boem, badaf.
Dat was slechts deel 1. Hij begon, merkwaardig genoeg niet met Abraham, maar met Mozes. Dat was volgens hem de overgang van Israelieten naar joden. Waardoor hij de hele moordlustige en bedrieglijke voorgeschiedenis vergat en bovendien het jodendom afhankelijk maakte van een extrene factor.
Dan ben je wel erg kort door de bocht. Al moet ik toegeven dat mijn samenvatting ook wel erg kort was.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:26 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik begin Karrs nu wel te begrijpen.
Dit snap ik niet. Waarom zou een Nederlander dit niet mogen zeggen?quote:
Die hebben nachtkijkers waarbij die flares dus alleen maar nadelig zouden zijn.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 01:07 schreef J0kkebr0k het volgende:
Flares? Om de grondtroepen bij te schijnen, of wat?
[ afbeelding ]
Goh.... nu live-beelden op CNN, verslaggever ter plaatse.... en waar denk je dat hij zegt dat momenteel de meeste bommen vallen...!?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Dat staat notabene in de tweet van het IDF.
CENTRAL GAZA CITY!
twitter:lisang twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 03:01:08Oh my god. This is where all the int'l media have their offices. MT @iFalasteen: Journalist building is burning now.http://t.co/BTDCPzJcxm reageer retweet
twitter:jncatron twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 03:02:46That was almost certainly the loudest, closest explosion from #Gaza's al-Shifa hospital tonight. Mutiple windows shattered. #GazaUnderAttack reageer retweet
twitter:SafaJoudeh twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 02:42:27New #Israeli airstrike on 2nd @AqsaTVChannel &radio office,located in Shoruk media office bldng,central #Gaza.Still on air frm 3rd location reageer retweet
twitter:Jezebel4u twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 03:10:13"@ShoukriEmad: This is not the sun light .. this light of bombs #Gaza http://t.co/p6SlNoc5xZ" reageer retweet
Die reactiesquote:Op maandag 28 juli 2014 23:31 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Die eerste comment van een Amerikaan ook:
[..]
Met andere woorden, je hebt geen idee of je hier nou iets echts, of pure propaganda post.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:15 schreef Yi-Long het volgende:
Dit schijnt een live-twitter account van een 16 jarig Palestijns meisje te zijn, die in Gaza woont. Geen idee of het echt is of fake, maar erg veel filmpjes enzo, om een blik van binnenuit te krijgen over hoe je dat daar ervaart.
https://twitter.com/Farah_Gazan
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:36 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wie is deze nobody? Ik kan ook wel filmpjes posten van mensen met een ander standpunt.
Goh, zou die meneer iets anders zeggen dan je eigen standpunt?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 00:59 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja ok, ik houd een redelijk betoog en jij komt hiermee. Ik kan daar wel een redelijk verweer tegen geven door de eerste 3 minuten (meer heb ik niet gezien) te analyseren, maar daar heb jij toch geen geduld voor.
Waar je de stelling op baseert dat deze meneer gelijk heeft, is mij een raadsel. Hij zegt dat je met Hamas niet rationeel kunt onderhandelen, maar opent zijn filmpje met uitermate irrationele beelden.
Need I say more. Wink, wink. Nudge, nudge.
Zou best ziek zijn als dit nep is...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 02:15 schreef Yi-Long het volgende:
Dit schijnt een live-twitter account van een 16 jarig Palestijns meisje te zijn, die in Gaza woont. Geen idee of het echt is of fake, maar erg veel filmpjes enzo, om een blik van binnenuit te krijgen over hoe je dat daar ervaart.
https://twitter.com/Farah_Gazan
Altijd hetzelfde liedje he.. als iets niet in het straatje van mensen past dan is het altijd propaganda, als het wel in hun straatje past dan hoor je ze er niet over..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 06:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Met andere woorden, je hebt geen idee of je hier nou iets echts, of pure propaganda post.
Ja. Geldt voor beide zijden. Ik hou zelf zoveel mogelijk de gewoonte aan om alles te wantrouwen wat er voor nieuws uit die contreien komt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:28 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Altijd hetzelfde liedje he.. als iets niet in het straatje van mensen past dan is het altijd propaganda, als het wel in hun straatje past dan hoor je ze er niet over..
Je weet wat ze zeggen: Het eerste slachtoffer in een conflict is de waarheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:17 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zou best ziek zijn als dit nep is...
Oja net als Sari Nusseibeh ? Die ook bescherming nodig had na zijn uitspraken?quote:Op maandag 28 juli 2014 23:11 schreef Charismatisch het volgende:
In Tel Aviv Gideon Levy now moves around with a bodyguard, the price of speaking the truth.
http://www.thestar.com/op(...)ome_a_nightmare.html
Drie weken laterquote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Khamenei roept moslims op om Palestijnen te bewapenen
De Iraanse geestelijk leider, ayatollah Ali Khamenei, heeft de Irsalische aanvallen op de Gazastrook veroordeeld en roept moslims wereldwijd op om de Palestijnen te bewapenen.
Khamenei hield vandaag een toespraak in de Iraanse hoofdstad Teheran ten overstaan van honderdduizenden mensen om het einde van de islamitische vastenmaand ramadan te vieren. De speech werd rechtstreeks op tv uitgezonden.
Khamenei beschuldigde Isral ervan onschuldige mensen dag en nacht te bestoken. Hij noemde het Isralische offensief een volkerenmoord en een ramp van historische proporties. Hij vindt dat de Palestijnen het recht op zelfverdediging hebben.
http://www.parool.nl/paro(...)n-te-bewapenen.dhtml
Ramadan. Aan het einde van Ramadan zijn moslims bovendien gul en doneren ze eerder voor wapens.quote:
quote:
Plus zijn ze extra opgehitst nu ...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ramadan. Aan het einde van Ramadan zijn moslims bovendien gul en doneren ze eerder voor wapens.
Verrek, er zit nog marketing achter ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 10:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ramadan. Aan het einde van Ramadan zijn moslims bovendien gul en doneren ze eerder voor wapens.
Yup, zowel diegenen die er in slagen als diegenen die desparate proberenquote:
Wat doet Khamenei eigenlijk om de Sjiieten tegen IS te beschermen?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Khamenei roept moslims op om Palestijnen te bewapenen
De Iraanse geestelijk leider, ayatollah Ali Khamenei, heeft de Irsalische aanvallen op de Gazastrook veroordeeld en roept moslims wereldwijd op om de Palestijnen te bewapenen.
Khamenei hield vandaag een toespraak in de Iraanse hoofdstad Teheran ten overstaan van honderdduizenden mensen om het einde van de islamitische vastenmaand ramadan te vieren. De speech werd rechtstreeks op tv uitgezonden.
Khamenei beschuldigde Isral ervan onschuldige mensen dag en nacht te bestoken. Hij noemde het Isralische offensief een volkerenmoord en een ramp van historische proporties. Hij vindt dat de Palestijnen het recht op zelfverdediging hebben.
http://www.parool.nl/paro(...)n-te-bewapenen.dhtml
Shit gaat echt aan daar.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat doet Khamenei eigenlijk om de Sjiieten tegen IS te beschermen?
Israel doet het kindermoorden. Niet Hamas. Maar leuk voor je dat jij je in ieder geval zult vermaken de komende weken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:36 schreef waht het volgende:
Nog een week of twee de kindermoordenaars van Hamas afknallen.
Hulde voor het IDF.
Hamas levert de perfecte omstandigheden voor kindermoorden.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:38 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Israel doet het kindermoorden. Niet Hamas. Maar leuk voor je dat jij je in ieder geval zult vermaken de komende weken.
Het IDF heeft de meeste kindermoorden op naam.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:36 schreef waht het volgende:
Nog een week of twee de kindermoordenaars van Hamas afknallen.
Hulde voor het IDF.
Ja, want Hamas is verantwoordelijk dat Israel steeds meer land in pikt waardoor ze allemaal op een kluitje zitten, waarna Israel ze bombardeert... (!)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hamas levert de perfecte omstandigheden voor kindermoorden.
Met grote afstand. Volgens mij hebben ze binnen 1 week al meer kinderen vermoord dan Hamas in haar hele bestaan.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Het IDF heeft de meeste kindermoorden op naam.
tot grote spijt van hamas ...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:47 schreef Yi-Long het volgende:
Met grote afstand. Volgens mij hebben ze binnen 1 week al meer kinderen vermoord dan Hamas in haar hele bestaan.
Sjiitische doodseskaders bewapenen en trainen, soennieten met een drilboor bewerken.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
Iraanse troepen vechten in Irak.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 11:20 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
twitter:intifada twitterde op dinsdag 29-07-2014 om 11:57:51Palestine solidarity goes mainstream in UK as 100,000 march in London | by Amena Saleem http://t.co/tbU9ahOrM7 http://t.co/yCM1timdP4 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |