Wat is volgens jou het doel van Hamas met deze oproep?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ah, dus het is weer de schuld van Hamas dat Israel daar heel Gaza even compleet
kapotbombardeerd...?
Gelukkig maar, ik dacht even dat de Palestijnen het slachtoffer waren in deze kwestie, maar we hebben Hamas weer kunnen aanwijzen als schuldige... (!)
Dit is zeer zeker gewoon genocide. Volgens alle definities. Zelfs het ontkennen dat het volk een bestaansrecht heeft, of uberhaupt bestaat, op basis van een vervalste geschiedenis...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan wordt het een puinzooi. Ik heb ook nergens beweerd dat dit ook maar één positief resultaat gaat hebben voor welke partij dan ook. Genocide is het echter niet.
Wees blij dat Hamas geen sterk wapentuig in handen heeft, anders had je pas echt dood en verderf gezien.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:30 schreef Santello het volgende:
[..]
95%
Jammer dat ze geen leger hebben die het volk kan beschermen en op hun beurt de echte zelfverdediging op gang kunnen zetten.
Denk er van wat je denken wilt. Ik heb het te doen met de goedwillende mensen daar die er ook niet om hebben gevraagd om in deze situatie te zitten. Er zijn echter groeperingen die het voor die mensen totaal verkloten.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:30 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uit jouw mond is die empathie met de Palestijnse burgers nou niet echt geloofwaardig, eerlijk gezegd....
Ik bekeek de link en ik lees geen Arabisch, dus ik neem aan dat ze dat uitleggen in die tekst, maar dat kan ik dus niet lezen...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wat is volgens jou het doel van Hamas met deze oproep?
Israel weet dat er toch niemand is ze erop aan zal vallen, en in het westen genoeg idioten die deze massamoord op onschuldige mensen zonder wapens gewoon verdedigen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:35 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wees blij dat Hamas geen sterk wapentuig in handen heeft, anders had je pas echt dood en verderf gezien.
[..]
Denk er van wat je denken wilt. Ik heb het te doen met de goedwillende mensen daar die er ook niet om hebben gevraagd om in deze situatie te zitten. Er zijn echter groeperingen die het voor die mensen totaal verkloten.
En ja, ik vind ook dat Israël wel erg hard terugslaat. Te hard misschien wel.
Velen in Gaza zijn Hamas zat, maar ja... daar openlijk voor uit komen is levensgevaarlijk. Voor een burger nog gevaarlijker dan die bommen die vallen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
kapotbombardeerd...?
Gelukkig maar, ik dacht even dat de Palestijnen het slachtoffer waren in deze kwestie, maar we hebben Hamas weer kunnen aanwijzen als schuldige... (!)
Inmiddels meer dan 1000 doden door deze genocide.. Israël heeft niks geleerd van WO2...quote:Op maandag 28 juli 2014 17:53 schreef Paul het volgende:
Maaruh hoe kunnen nu mensen voor Israel zijn terwijl er 10 keer zoveel Palestijnen worden vermoord?
[ afbeelding ]
Hamas heeft niet het beste voor met de Palestijnen, dat klopt. Hoe Israël het aanpakt vind ik ook niet de goede keuze.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:34 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
kapotbombardeerd...?
Ja, ik moet het ook doen met de Google Translate. Het komt erop neer dat Hamas de oproep van het IDF kwalificeert als een poging om verwarring en te zaaien en ze roepen iedereen op om dan ook geen gehoor te geven aan de oproep tot evacuatie.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:36 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik bekeek de link en ik lees geen Arabisch, dus ik neem aan dat ze dat uitleggen in die tekst, maar dat kan ik dus niet lezen...
Tja, waarschijnlijk omdat er geen enkele verbetering plaatsvindt, en Hamas toch steeds weer het probleem politiek probeert op te lossen, en Israel zit helemaal niet te wachten op politieke oplossingen. Zie de reactie op de vraag aan de VN om een onafhankelijk Palestina te erkennen, of de aangekondiogde recente samenwerking tussen Hamas en Fattah, waarna Israel bommen ging gooien...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Velen in Gaza zijn Hamas zat, maar ja... daar openlijk voor uit komen is levensgevaarlijk. Voor een burger nog gevaarlijker dan die bommen die vallen.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)noeg-van-Hamas.dhtml
Je ziet mij ook vrijwel nergens Hamas verdedigen. Wel de onschuldige burgers. Al doet Hamas de laatste jaren al aantoonbaar haar best om het puur en alleen politiek op te lossen, en niet gewapend.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Mylene het volgende:
[..]
Hamas heeft niet het beste voor met de Palestijnen, dat klopt. Hoe Israël het aanpakt vind ik ook niet de goede keuze.
Ik denk dat ze verwachten dat Israel heel Gaza kapot bombardeert. Je gaat mij namelijk niet vertellen dat in al die huizen raketten liggen. En zoals gezegd, de laatste keer dat Israel aangaf waar ze heen moesten om veilig te zijn, gooiden ze nou juist daar bommen neer.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:37 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, ik moet het ook doen met de Google Translate. Het komt erop neer dat Hamas de oproep van het IDF kwalificeert als een poging om verwarring en te zaaien en ze roepen iedereen op om dan ook geen gehoor te geven aan de oproep tot evacuatie.
Wat is volgens jou het doel van Hamas met die oproep? Welk resultaat verwachten ze als die mensen thuisblijven?
Nee, wanneer een partij een woning gebruikt als uitvalsbasis of om wapens op te slaan dan is de andere partij gerechtvaardigd om -mits ze de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om onschuldige slachtoffers te voorkomen- zo'n woning te bombarderen. Israël doet dat door technieken als 'roof knocking' toe te passen en mensen te waarschuwen middels een telefoontje of sms. Het enige wat je Israël kan verwijten is dat ze ook huizen bombarderen die op dat moment niet gebruikt worden voor terroristische doeleinden, zoals de huizen van hamasleden platbombarderen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
.... alleen is internationaal gewoon afgesproken dat huizen bombarderen verboden is.... vooral als er nog mensen in zitten....
http://www.washingtonpost(...)72b1e7348_story.htmlquote:During the lull, a group of men at a mosque in northern Gaza said they had returned to clean up the green glass from windows shattered in the previous day’s bombardment. But they could be seen moving small rockets into the mosque.
Vandaar die raketten tijdens wapenstilstand en zo.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:42 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Je ziet mij ook vrijwel nergens Hamas verdedigen. Wel de onschuldige burgers. Al doet Hamas de laatste jaren al aantoonbaar haar best om het puur en alleen politiek op te lossen, en niet gewapend.
Dat laatste is niet waar, de grens is gesloten door Israël.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef Mylene het volgende:
Journalisten ter plekke:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.washingtonpost(...)72b1e7348_story.html
[ afbeelding ]
... en je vergeet te melden dat tussne die zogenaamde 'waarschuwingsbom' en de echte bommen, vaak minder dan een minuut zit, dus die waarschuwing is puur symbolisch, om te kunnen zeggen dat je ze hebt gewaarschuwd.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:44 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Nee, wanneer een partij een woning gebruikt als uitvalsbasis of om wapens op te slaan dan is de andere partij gerechtvaardigd om -mits ze de juiste voorzorgsmaatregelen nemen om onschuldige slachtoffers te voorkomen- zo'n woning te bombarderen. Israël doet dat door technieken als 'roof knocking' toe te passen en mensen te waarschuwen middels een telefoontje of sms. Het enige wat je Israël kan verwijten is dat ze ook huizen bombarderen die op dat moment niet gebruikt worden voor terroristische doeleinden, zoals de huizen van hamasleden platbombarderen.
Tja, inmiddels is het oorlog. Oh, en niet alles en iedereen in dat gebied luistert naar Hamas...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vandaar die raketten tijdens wapenstilstand en zo.
Wat een komediant ben jij.
Een grens heeft twee kanten en Israel heeft veldziekenhuizen opgezet aan hun kant van de grens met Gaza om Palestijnen te behandelen. Hamas kiest ervoor om de grens aan hun kant dicht te houden. Dus in deze situatie kan je Hamas wel degelijk als schuldige aanwijzen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat laatste is niet waar, de grens is gesloten door Israël.
Je kan prima je huis uit in één minuut. Maar goed, zo'n korte tijdspanne is inderdaad nog steeds hartstikke fout. In de meeste gevallen zit er dan ook meer dan 10 minuten tussen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... en je vergeet te melden dat tussne die zogenaamde 'waarschuwingsbom' en de echte bommen, vaak minder dan een minuut zit, dus die waarschuwing is puur symbolisch, om te kunnen zeggen dat je ze hebt gewaarschuwd.
Ik mik een pistool op je, ik geef je een waarschuwing: 'Over 2 seconden schiet ik je dood', ik schiet jou na 2 seconden dood, en zeg dan: tja, weet ik veel waarom hij niet hard genoeg weg rende, ik heb hem eerlijk gewaarschuwd! Blijkbaar wilde hij zelf dood ofzo....
Waar naar toe? Of wil je de joden ook allemaal dood hebben?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef Santello het volgende:
Hamas is bezig met verzet.
Israel moet daar gewoon oprotten.
Nee, een tijdje geleden werd vermeld op het nieuws dat israël de grenzen dicht had gedaan voor journalisten zodat ze er niet meer in en uit konden.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:52 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Een grens heeft twee kanten en Israel heeft veldziekenhuizen opgezet aan hun kant van de grens met Gaza om Palestijnen te behandelen. Hamas kiest ervoor om de grens aan hun kant dicht te houden. Dus in deze situatie kan je Hamas wel degelijk als schuldige aanwijzen.
Journalisten =/= gewonde(n) (Palestijnen).quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee, een tijdje geleden werd vermeld op het nieuws dat israël de grenzen dicht had gedaan voor journalisten zodat ze er niet meer in en uit konden.
Hier is het twitterbericht nog eens zodat je weet waar ik op reageerde.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:58 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Journalisten =/= gewonde(n) (Palestijnen).
Je probeert provocerend te vragen benadrukt hoe stom iemand kan zijnquote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Waar naar toe? Of wil je de joden ook allemaal dood hebben?
Terug naar Duitsland, Polen, Oost-Europa? Maar die willen ze ook niet...quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
De markermeer mogen ze wat mij betreft zelf droogleggen en er gaan wonen!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:07 schreef Reki het volgende:
[..]
Terug naar Duitsland, Polen, Oost-Europa? Maar die willen ze ook niet...Of een andere locatie?
Ja? Als je kinderen hebt? Of er zit er een op de WC? Of er ligt er een gewond/ziek in een bed?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je kan prima je huis uit in één minuut. Maar goed, zo'n korte tijdspanne is inderdaad nog steeds hartstikke fout. In de meeste gevallen zit er dan ook meer dan 10 minuten tussen.
Owja, in het geval van journalisten hoort achter dat bericht '..and Israel'. Dan klopt ie.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Hier is het twitterbericht nog eens zodat je weet waar ik op reageerde. [ afbeelding ]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiëren.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ja? Als je kinderen hebt? Of er zit er een op de WC? Of er ligt er een gewond/ziek in een bed?
1000 uitzonderingen? waarom is het merendeel burger?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiëren.
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(quote:Op maandag 28 juli 2014 20:11 schreef Maanvis het volgende:
[..]
De markermeer mogen ze wat mij betreft zelf droogleggen en er gaan wonen!
.... of je moet gewoon geen huizen bombarderen waar mensen in wonen. Volgens de afspraken.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:16 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen, in sommige gevallen zou een half uur nog niet genoeg kunnen zijn. Het lijkt wel alsof jij alleen in uitzonderingen kan discussiëren.
dan laten we in hun charter zetten dat zodra ze iets fouts doen dat we dan de sperren en dijken doorsteken en markermeer weer in het water zettenquote:Op maandag 28 juli 2014 20:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(). De eerste nederzettingen zijn een feit. Daarna? De rest is geschiedenis.
twitter:JustSikko twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:10.@NBCNews caught changing their story about the attack on shifa hospital. why does israel control our media? http://t.co/LjDrDZjxHP reageer retweet
het zou je sieren als je meedeed met de anti-oorlog demonstraties in tel avivquote:
bronquote:Oorlog tegen Hamas kan volgens Netanyahu lang duren
De inwoners van Israël moeten zich voorbereiden op een lange oorlog tegen de Palestijnse beweging Hamas. Dat heeft een somber ogende premier Benjamin Netanyahu maandagavond in een toespraak op televisie gezegd.
Hij zei dat er geen oplossing voor het conflict mogelijk is zonder de demilitarisering van de Gazastrook.
De premier zei dat alle tunnels die Hamas onder de grens met Israël heeft gegraven, moeten worden vernietigd. ''Israëlische burgers kunnen niet leven terwijl raketten en tunnels hen bedreigen'', zei de premier.
Minister Moshe Jaalon van Defensie, die naast hem stond, zei dat de strijdkrachten niet zullen aarzelen hun acties uit te breiden om Hamas nog meer schade toe te brengen.
Volgens Palestijnse bronnen hebben Israëlische acties maandag aan zeker achttien inwoners van de Gazastrook het leven gekost. Er vielen ten minste zeventig gewonden.
De strijd heeft inmiddels aan ongeveer 1.050 Palestijnen het leven gekost. Aan Israëlische zijde kwamen 43 militairen en drie burgers om.
'Oops'.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[ afbeelding ]twitter:JustSikko twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:10.@NBCNews caught changing their story about the attack on shifa hospital. why does israel control our media? http://t.co/LjDrDZjxHP reageer retweet
Nee?quote:Op maandag 28 juli 2014 19:57 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
quote:Op maandag 28 juli 2014 20:17 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Na 18 jaar vallen ze Amsterdam binnen, want de stad heeft joodse geschiedenis en altijd joodse leiders gehad. Daarna zijn Abcoude, Haarlem etc aan de beurt. Inwoners worden verjaagd naar belgie en duirsland of almere(). De eerste nederzettingen zijn een feit. Daarna? De rest is geschiedenis.
Als je je maar wel altijd vreedzaam blijft verzetten. Niet zomaar iets gemeens of hatelijks zeggen over de Duitsers, anders geeft de rest van de wereld die Duitsers gewoon gelijk dat ze zo'n haatzaaier als jij en je klein-kinderen onderdrukken en uitmoorden.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:34 schreef Reki het volgende:
[..]
[ afbeelding ] Moet er niet aan denken dat mijn klein-klein-kinderen ergens in een enclave in Drenthe of Zeeland moeten leven![]()
Springen naar conclusies die er niet zijn. Momenteel schrijft iedere nieuwsbron: explosie bij ziekenhuis, Hamas zegt aanval van de IDF, Israel zegt raketexplosie van Hamas. Geen van de partijen heeft nog bewijs laten zien dus laten we eerst rustig afwachten wat er boven tafel komt.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Oops'.
Maar goed, westerse media is grotendeels in handen van de Israeli's en zionisten, net als de meeste banken enzo, dus die controleren het nieuws, en waar het geld heen gaat (en waar het niet heen mag gaan...)
9:44 P.M. The Israel Defense Forces says that four of the Israelis killed in mortar fire near the Gaza border earlier Monday were soldiers.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het zou gaan om 10 slachtoffers waaronder burgers, nog niet precies bekend hoe of wat. Kunnen ook koeriers zijn die eten kwamen brengen naar het leger, dat is al vaker mis gegaan.
Volgens Roel Geeraedts binnen nu en een uur een statement, ondertussen veel raketten op Israel geschoten vanuit Gaza.
48 soldaten versus in 2 dagen iets van 350 onschuldige Palestijnse burgers.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:47 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
9:44 P.M. The Israel Defense Forces says that four of the Israelis killed in mortar fire near the Gaza border earlier Monday were soldiers.
In addition, the IDF announced that an Israeli soldier was killed in fighting with Hamas militants in the southern Gaza Strip city of Khan Yunis. The IDF released his name as Staff Sergeant Moshe Davino, 20, from Jerusalem. The IDF death toll has risen to 48. (Haaretz)
quote:Turkey will keep its Jewish citizens safe, but the Jewish community should denounce Israel, Prime Minister Recep Tayyip Erdogan told a Turkish newspaper.
“Jews in Turkey are our citizens. We are responsible for their security of life and property,” Erdogan told the Daily Sabah.
He added: “I talked with our Jewish citizens’ leaders on Thursday and I stated that they should adopt a firm stance and release a statement against the Israeli government. I will contact them [Jewish leaders in Turkey] again, but whether or not they release a statement, we will never let Jewish people in Turkey get hurt.”
He said, according to the newspaper, that the Jewish leaders in Turkey should criticize “Israeli aggression,” and that the Israeli government “abuses all Jewish people around the world for its fraudulent policies.”
[..]
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607637
twitter:JoeSheffer twitterde op maandag 28-07-2014 om 20:01:11WARNING from #idf to journos in #gaza. Stay in your hotels. Do not move around gaza tonight. #Israel reageer retweet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |