• Donderdag 24 juli zullen er zéker 74 lichamen naar Nederland terugkomen, de ceremonie zal dan hetzelfde verlopen als woensdag, maar zonder de aanwezigheid van de pers. • Op woensdag 23 juli zijn de eerste 40 kisten met de stoffelijke overschotten aangekomen in Nederland. Omstreeks 16:00 landden er twee vliegtuigen in Eindhoven. Vanaf Eindhoven gingen ze in colonne over de snelweg naar Hilversum alwaar de identificatie zal plaatsvinden. Zie hier voor een samenvatting van de NOS: http://nos.nl/artikel/678582-dit-was-dag-6-na-de-vliegramp.html
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door DaKKiE1984 op 24-07-2014 03:28:26 ]
Op donderdag 24 juli 2014 02:51 schreef Claudia_x het volgende: [..] Dit is offtopic, maar ik besefte ineens dat ik zoiets op de Nederlandse televisie nog nooit heb gezien. We hebben immers een verbod op reclame voor medicijnen die uitsluitend op recept verkrijgbaar zijn. Nu begin ik alleen te twijfelen of de reclame op CNN wel voor een medicijn was dat alleen op recept verkrijgbaar is, maar toch is een dergelijke reclame ondenkbaar op de Nederlandse televisie.
Grote kans dat het ging om een lobby filmpje van de producent. Bedoeld om naamsbekendheid te creëren en opname in het verzekeringspaket af te dwingen. In Nederland komen subtiele versies hiervan ook voor. ( 1opde5.nl is het meest recente voorbeeld wat in mij opkomt)
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
Grote kans dat het ging om een lobby filmpje van de producent. Bedoeld om naamsbekendheid te creëren en opname in het verzekeringspaket af te dwingen. In Nederland komen subtiele versies hiervan ook voor. ( 1opde5.nl is het meest recente voorbeeld wat in mij opkomt)
Even opgezocht: het ging om Humira. Het is inderdaad alleen op recept verkrijgbaar.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
Nutteloos weetje over de raket, of een variant ervan: van alle doelen waar ie tegen ingezet kan worden is een stilhangende helikopter het moeilijkst te raken, als je de cijfers van wikipedia mag geloven. https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system#9K317_Buk-M2 met telkens andere bronnen voor de verschillende doelen is het twijfelachtig of die cijfers uberhaupt kunnen vergeleken worden, maar goed.
Op luchtvaartfora werd na de crash geschreven dat de boxes volgens de bestaande regels naar Rusland zouden gaan omdat Oekraine de nodige know how of voorzieningen niet heeft om de boxen te lezen, en volgens de regels Rusland die taak voor Oekraine overneemt. ( Maar iemand claimde dat Oekraine sinds enkele jaren wel de benodge certificatie had behaald)
Zou kunnen verklaren waarom Rusland nu gaat deelnemen; omdat men niet (te veel) van de regels wil afwijken. Verantwoordelijkheid bepalen is bij gewone crashes al een gevoelig punt, denk bvb aan Tenerife, waar Nederland het niet eens was met de conclusie en haar eigen verslag publiceerde. Onregelmatigheden in de procedures zou Rusland de kans geven om de conclusies af te wijzen..
Op donderdag 24 juli 2014 04:11 schreef Strani het volgende: Dit moet voor het eerst zijn sinds afgelopen donderdag, dat dit topic een half uur stil ligt.
Ik zie nu pas dat de OP vermeldt: • MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
tsss, wat een misleidende statement. Dat is hetzelfde als zeggen: de NOS en RTL hebben nieuwe sancties ingesteld tegen Rusland: zij melden immers wat anderen besloten hebben, net zoals de IATA en ICAO. Nu begrijp ik waarom weinigen zich vragen stellen bij het openhouden van het luchtruim, blijkbaar wordt iedereen wijsgemaakt dat internationale organisaties daarover beslissen, terwijl die slechts doorgaven wat men in Kiev besliste.
quote:
Calls are growing for UN civil aviation agency ICAO to expand its role and issue safety advisories to give airlines more guidance on operating at time of conflict.
Montreal-based International Civil Aviation Organization (ICAO) is made up of 191 signatory states, as well as global industry and aviation organisations, but has inisisted until now that it has a limited role and cannot open or close air routes or warn airlines to avoid regions.
Only national civil aviation authorities today have the power to restrict airlines from flying along certain routes and ICAO says it is up to member states to warn airlines about risks.
Enkel nationale luchtvaartautoriteiten hebben het recht om restricties in te stellen boven hun grondgebied, en het is de taak van de landen zelf om maatschappijen over risico's in te lichten.
Piloten en maatschappijen hebben na de crash opgeroepen om ICAO een grotere rol te geven:
quote:
“ICAO’s purpose should be to lead where national authorities cannot and it should have the tools to do that. The problem of the absence of a clear international co-ordination to avoid operations above eastern Ukraine has now become tragically obvious and to avoid a repeat ICAO should be better resourced and enabled to declare airspace unsafe.”
dat laatste voor alle zekerheid in het nederlands: ICAO zou de bevoegdheid moeten krijgen om een luchtruim onveilig te verklaren. http://www.airtrafficmana(...)-airspace-risk-role/ Dat deze crash aanleiding is om te pleiten voor het recht om een land tegen te spreken als het zijn luchtruim veilig noemt, zegt genoeg.
Edit: Blijkbaar een universele misvatting, het idee dat deze organisaties beslissen. En als de ICAO dit ontkent, dan lijkt de betekenis van de woorden gewoon niet door te dringen, zoals bvb bij WABC-TV NY:
quote:
UN's ICAO did not deem Ukranian airspace unsafe
NATO had recently warned that Russian rebels had acquired longer range surface to air missiles capable of shooting down commercial planes.
So why were Malaysia Airlines Flight 17 and other commercial planes still allowed to fly through this dangerous zone?
The UN's International Civil Aviation Organization, better known as ICAO, governs the skies. When it makes a safety recommendation, countries, airlines listen. Yet despite increasing evidence that sophisticated missile launchers were being used to shoot down Ukrainian military aircraft, ICAO deemed the airspace above safe.
"I actually have flown this route from Amsterdam to Kala Lumpur," said Dale Leppard, a Former Malaysian Airline Pilot.
Dale Leppard once flew that route for Malaysian Airlines. He says the International Civil Aviation Organization is likely going through some deep soul searching about why it had not recommended airspace restrictions.
"I'm quite certain there are quite a few people in ICAO at this very moment who are asking themselves that very question," Leppard said.
In a statement to Eyewitness News, an ICAO spokesman said, ''It is the responsibility of states, not ICAO to issue information on restrictions or potential safety hazards in airspace under their sovereign control."
"Airlines look at ICAO recommendations when deciding where to fly," Leppard said
Weinig kans dat de ICAO die bevoegdheid gaat krijgen trouwens, laatste dat ze willen is bij elke vliegtuigramp potentieel betrokken partij zijn.
De IATA woordvoerster heeft ook duidelijk gemaakt wie de beslissingen neemt. Misschien had ze het daar bij moeten laten... :
quote:
But Mona Aubin, spokeswoman for Montreals International Air Transport Association (IATA), the worlds airline lobby, said that individual states are the only entities that can declare an airspace safe or unsafe.
Besides, she added, despite the turmoil in Ukraine, no one could have predicted or did predict that an jumbo airliner would be shot out of the sky.
no one could have predicted? Maand geleden op het pilotenforum pprune:
quote:
"Ukrainian officials should close whole airspace over eastern part. now is closes up to fl260. Russian terrorists can easily hit passenger a/c"
Niet echt een voorspelling, maar scheelt niet veel...
[ Bericht 14% gewijzigd door meth1745 op 24-07-2014 06:42:39 ]
Op donderdag 24 juli 2014 05:35 schreef Trebo het volgende: Ik betaal nu 12 jaar 100 euro in de maand ziekenfonds, terwijl ik nooit wat heb. In principe heb ik dus ¤14.400,- weggegooid.
Slechte vergelijking, mits je er vanuit gaat dat je net op het moment dat je die verzekering nodigt hebt niet meer verzekerd bent.
Ik heb een begrafenis van zeer dierbare vriend meegemaakt zonder lijk en kan je vertellen dat nabestaanden maar 1 ding willen, hun dierbaren een laatste rustplaats geven. Misschien ben ik er wat ongenuanceerd door geworden.
Slechte vergelijking, mits je er vanuit gaat dat je net op het moment dat je die verzekering nodigt hebt niet meer verzekerd bent.
Het gaat erom dat we in dit land voor iedereen moeten betalen.. ziekenfonds, uitkeringen en de hele ceremonie van gister en wat nog komen gaat moeten wij indirect aan mee betalen.
Dat het verschrikkelijk is wat er is gebeurd en hoe er met de doden is omgegaan ergens in the fucking middle of nowhere. Dit afscheid is wel het laatste wat Nederland kon doen.. doordat het een nationaal drama is geworden, wordt nu eenmaal groots uitgepakt. En dat mag wel wat kosten dan vind ik.. 20 topics lang klagen over hoeveel dat wel niet allemaal kost vind ik dan getuigen van weinig medeleven.
Maar goed, iemand kan ook gewoon geen empatisch vermogen hebben natuurlijk.
Ik heb een begrafenis van zeer dierbare vriend meegemaakt zonder lijk en kan je vertellen dat nabestaanden maar 1 ding willen, hun dierbaren een laatste rustplaats geven. Misschien ben ik er wat ongenuanceerd door geworden.
Mooi dat dit dan in ieder geval wel bij deze mensen gebeurd toch?
Op donderdag 24 juli 2014 06:23 schreef plesner het volgende: Wat een mongolen die langs de kant stonden te klappen en foto's/video's aan het maken waren van de rouwstoet.
Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
Misschien is het al langsgekomen, maar heeft iemand trouwens een verklaring waarom er 42 lijkwagens meereden terwijl er 40 rouwwagens werden gevuld op het vliegveld?
Er komen nog meer tochten naar Hilversum vanaf Eindhoven en iedereen die het gemist heeft kan alsnog op de snelweg gaan lopen en aan andere kant stilstaan.
Dat was het ook, echter het gedrag van sommige mensen langs de kant was ronduit respectloos.
Op Rtl4 werd ook een grijsaard geïnterviewd die schaamteloos toegaf dat-ie gewoon kwam kijken uit nieuwsgierigheid en er zelf niet zoveel bij voelde. De Rtl-journalist had duidelijk de verkeerde te pakken. Heb me wild geërgerd aan die man.
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
Op donderdag 24 juli 2014 06:31 schreef RoelerMF het volgende: Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
De eerste is bij Vught volgens mij, de tweede bij Houten. Dat is alweer Utrecht. De Waal is waar de helikopter die ¨mooie¨ plaatjes schoot van de rivier bij Zaltbommel. Dat shot in elke herhaling.
Niemand trouwens die het mysterie over 42 rouwwagens weet?
Hier op FOK! ook volop. Klappen is respectloos, foto's maken is respectloos, komen kijken terwijl je niet echt verdrietig bent is respectloos... Ik vind dat als mensen de moeite nemen er bij stil te staan, of dat nu langs de snelweg is of om vier uur midden in de Albert Heijn, ze juist respect tonen. Ieder op hun eigen manier.
Dat geapplaudiseer snap ik ook echt geen hout van.
Ik vind totale stilte veel gepaster.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Hier op FOK! ook volop. Klappen is respectloos, foto's maken is respectloos, komen kijken terwijl je niet echt verdrietig bent is respectloos... Ik vind dat als mensen de moeite nemen er bij stil te staan, of dat nu langs de snelweg is of om vier uur midden in de Albert Heijn, ze juist respect tonen. Ieder op hun eigen manier.
Respect kun je ook tonen door na te denken over de zinloosheid van zulke acties en dat een mensenleven maar weinig waard is.
Ik heb herdacht door expres geen borstsj maar bitterballen, kroketten en een frikandel speciaal te bestellen.
En vandaag 2 vluchten gemaakt.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Respect kun je ook tonen door na te denken over de zinloosheid van zulke acties en dat een mensenleven maar weinig waard is.
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden. Die zien daar niks van als jij heel ingetogen in je zolderkamertje de situatie zit te overdenken.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden. Die zien daar niks van als jij heel ingetogen in je zolderkamertje de situatie zit te overdenken.
En als jij meeloopt in een stille tocht worden de nabestaanden daar beter van?
Dat gebemoei met elkaar. gewoon leven en laten leven.
[ Bericht 0% gewijzigd door El_Matador op 24-07-2014 07:37:02 ]
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden. Die zien daar niks van als jij heel ingetogen in je zolderkamertje de situatie zit te overdenken.
Dat kunnen die nabestaanden prima zelf bepalen en die willen echt maar 1 ding. Zo snel mogelijk een uitvaart voor hun geliefden.
Dat kunnen die nabestaanden prima zelf bepalen en die willen echt maar 1 ding. Zo snel mogelijk een uitvaart voor hun geliefden.
Ik heb gisteren toch een flink aantal nabestaanden gehoord die heel erg veel sterkte en troost putten uit de massale opkomst van mensen langs de route.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Op donderdag 24 juli 2014 07:17 schreef RoelerMF het volgende: De eerste is bij Vught volgens mij, de tweede bij Houten. Dat is alweer Utrecht. De Waal is waar de helikopter die ¨mooie¨ plaatjes schoot van de rivier bij Zaltbommel. Dat shot in elke herhaling.
Niemand trouwens die het mysterie over 42 rouwwagens weet?
Voor evt pechgeval op te kunnen vangen mss? Kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben dat je het in enen redt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Ik heb gisteren toch een flink aantal nabestaanden gehoord die heel erg veel sterkte en troost putten uit de massale opkomst van mensen langs de route.
298 verschillende meningen denk ik. Zat gisteren bij nabestaanden en die zette de tv uit bij het wegrijden met niet mis te verstane bewoordingen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Door sommige dingen niet te begrijpen ben je niet meteen bezig met beweren moreel superieur te zijn.
Dat applaudiseren snap ik echt niet. Wat geeft dat aan?
Het gaat om de overledenen en hun nabestaanden. Wat geef je dan voor signaal? Dat je het knap vindt dat ze weer thuis zijn?
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Op donderdag 24 juli 2014 06:31 schreef RoelerMF het volgende: Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
Misschien is het al langsgekomen, maar heeft iemand trouwens een verklaring waarom er 42 lijkwagens meereden terwijl er 40 rouwwagens werden gevuld op het vliegveld?
Ik snap dat ook niet. Ga je die foto's dan gezellig in het familiealbum plakken ofzo? Of later aan je kinderen laten zien: "nou kijk hier stonden je pa en ma gezellig langs de A27 om een rouwstoet te bekijken... Ja ja wij waren erbij hoor!!"
Als je een foto wil van die rouwstoet (waarom?) kun je er wel een van internet plukken.
[..] Dat applaudiseren snap ik echt niet. Wat geeft dat aan?
Het gaat om de overledenen en hun nabestaanden. Wat geef je dan voor signaal? Dat je het knap vindt dat ze weer thuis zijn?
Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen. Met die minuut stilte toon je respect, en met dat klappen toon je ook respect. Twee verschillende manieren die allebei werken. Ik kreeg gisteren in ieder geval kippenvel toen mensen begonnen de applaudisseren tijdens het langskomen van die colonne. Vond het een mooi gebaar.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b] _O_ jij bent de grootste baas op FOK! Aller tijden :D _O_ _O_
Op donderdag 24 juli 2014 03:18 schreef meth1745 het volgende: Nutteloos weetje over de raket, of een variant ervan: van alle doelen waar ie tegen ingezet kan worden is een stilhangende helikopter het moeilijkst te raken, als je de cijfers van wikipedia mag geloven. https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system#9K317_Buk-M2 met telkens andere bronnen voor de verschillende doelen is het twijfelachtig of die cijfers uberhaupt kunnen vergeleken worden, maar goed.
Is normaal, die raketten zijn gemaakt om snel bewegende doelen te raken, een deel van de ballistiek houdt daar bij het afvuren al rekening mee. Dus meteen al ruim voor in het verlengde van de koers gaan zitten. Als je dan iets hebt wat stilhangt moet er een stuk "terug" gecorrigeerd worden, daarbij zul je stilhangende doelen (doppler nul) niet zien op de radar ivm de MTI (moving target indicator). Anders zie je dusdanig veel crap op je radarscherm dat je de doelen er niet meer uit kunt filteren.
Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen. Met die minuut stilte toon je respect, en met dat klappen toon je ook respect. Twee verschillende manieren die allebei werken. Ik kreeg gisteren in ieder geval kippenvel toen mensen begonnen de applaudisseren tijdens het langskomen van die colonne. Vond het een mooi gebaar.
Op donderdag 24 juli 2014 06:31 schreef RoelerMF het volgende: Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
Het is ramptoerisme, meer niet.
Elite Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is Tegen TTIP
Hoe toont applaus langs zo'n enorme rouwstoet nou respect dan?
Quote Wikipedia:
quote:
Applaus (Latijn applaudere, slaan op, klappen), is een uiting van waardering waarbij de handen op elkaar worden geslagen. Soms wordt applaus ruimer opgevat: een manier om waardering te uiten. De gewoonte om te applaudisseren is waarschijnlijk zo oud als de mensheid zelf. In de Westerse wereld is het applaudisseren geregeld verbonden geweest met bepaalde conventies.
Wat waardeer je dan? En nog een keer Wikipedia:
quote:
Bij plechtige gelegenheden is het in westerse culturen niet gebruikelijk te applaudisseren. Dat geldt bijvoorbeeld voor de meeste christelijke kerkdiensten - al wordt daar ook wel van afgeweken. Bij kerstavonddiensten waar ook veel niet-kerkelijke mensen op afkomen, wordt door de voorganger soms nadrukkelijk gevraagd niet tot applaus over te gaan tijdens de dienst. Ook bij passiemuziek zoals de Matthäus-Passion van Bach, en zeker bij muziek en toespraken gedurende uitvaarten, wordt applaus doorgaans als onwenselijk gezien.
Ik was gistermiddag toevallig (geen grap) bij de uitvaart van een oom, en juist de beslotenheid, de stilte, het alleen kunnen zijn in je gedachten, dát geeft mij kippenvel.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Die bloemblaadjes: In één van de mayday of air crash investigation afleveringen komt het voor, nabestaanden waren massaal naar de crash site gekomen, mochten die niet betreden en strooiden dan vanuit de lucht bloemblaadjes uit. Was een Aziatisch land, meer herinner ik me niet..
Het aantal kisten zegt overigens niets over het aantal lichamen, aldus Jan Tuinder:
quote:
„Dat getal kan je alleen niet gelijkstellen aan tweehonderd personen. Een ’bodybag’ kan een lichaam van één iemand bevatten, maar ook restanten van meerdere mensen. Het enige wat wij doen is de zakken registreren en scannen op gevaarlijke stoffen. Vervolgens gaan ze zonder te openen in kisten. In sommigen zitten meerdere lijkzakken”, zegt de commissaris van politie.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply. <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Wie weet denkt 99% er zo over, en klapt iedereen omdat één persoon ermee begint en men zich verplicht voelt mee te doen...
Bij ons begonnen er ook 1 of 2 voorzichtig te klappen en je voelde inderdaad een soort gevoel ontstaan dat men dan maar mee moest klappen. En al snel stonden er een stuk of 40 te klappen. Op de 300 a 400 man die op de brug stonden viel dat overigens nog wel mee. Ik begrijp dat klappen zelf ook niet zo, maar wellicht is het gewoon de meest makkelijke vorm om emotie eruit te gooien zonder dat men publiekelijk wilt gaan huilen ofzo?
Sympathy flowers, paying last respects to the dead... Hindu traditie.
(Kamikazes hadden ook zoiets, met bloesem...)
Bij ons stond er ook iemand met rozenblaadjes te strooien. Nog iets wat ik niet begreep hoor. Tragisch wat er is gebeurd, maar als je daar dan gaat staan doe het gewoon in waardigheid en die bloemblaadjes, camera's en video gaven het gevoel dat ik bij 1 of ander landelijk evenement aan het kijken was en niet naar het begin van 40 personen die ongewenst aan hun laatste reis zijn begonnen.
Sowieso was bij ons het camping gevoel vrij hoog omdat iedereen op z'n slippertjes en zondagssmokings kwam aangesjokt, zelfs de lokale televisie (Als in van het dorp) kwam filmen en ging uitgebreid verslag doen toen de rouwstoet langs kwam. Tot het moment dat de weg werd afgesloten had het qua sfeer en emotie net zo goed de intocht van Sinterklaas kunnen zijn.
Is normaal, die raketten zijn gemaakt om snel bewegende doelen te raken, een deel van de ballistiek houdt daar bij het afvuren al rekening mee. Dus meteen al ruim voor in het verlengde van de koers gaan zitten. Als je dan iets hebt wat stilhangt moet er een stuk "terug" gecorrigeerd worden, daarbij zul je stilhangende doelen (doppler nul) niet zien op de radar ivm de MTI (moving target indicator). Anders zie je dusdanig veel crap op je radarscherm dat je de doelen er niet meer uit kunt filteren.
Dow!, ik zat me af te vragen waarom/hoe die fragmentatie het doel zou missen, niet eens aan gedacht dat de raket eerst het doel moet bereiken... Goede verklaring, als je enkel de echo van de rotorbladen hebt, voor zover die al weerkaatsen, zullen je kansen een stuk lager liggen.
het was een mooie dag gisteren en al die discussies over wie hoe zoiets moet verwerken is spijkers op laag water zoeken. Laar mensen lekker klappen en of bloemen gooien die toch op de grond vallen, wat maakt het uit
Zoals iemand hier gister heel mooi beschreef, zie het als een "zucht" een zucht van opluchting. Ze zijn thuis - de eerste jongens/meisjes zijn "thuis".
Vooral het klappen van de nabestaanden richting de militairen was mooi.
Op donderdag 24 juli 2014 08:28 schreef DustPuppy het volgende: Lees net dat geprobeerd is het Service plafond van de SU-25 op wikipedia aan te passen vanaf een Russische IP naar 10 km.
Dat wordt de hele tijd al geprobeerd. Lees de bewerking en de discussie maar eens op de wiki-pagina. Heel triest.
Vandalism by "Putinbots" The page has been repeatedly vandalized during the last hour or so by ip users attempting to change the service ceiling specs so they'd be in accordance with allegations by some Russian officer who suggests it was a Su-25 that brought down MH-17. Maybe a temporary protection would be in order. Rocknrollsuicide (talk) 16:47, 21 July 2014 (UTC)
This changes appeared in russian Wikipedia after the aforementioned allegations. There they have been already subject to the edit wars, but only today, never before. This suggests that they are indeed intended to make specifications line better with allegations. This article is likely to be subject of vandalism in future as well.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
Op donderdag 24 juli 2014 08:28 schreef DustPuppy het volgende: Lees net dat geprobeerd is het Service plafond van de SU-25 op wikipedia aan te passen vanaf een Russische IP naar 10 km.
Er zijn al langer berichten dat er vanuit Rusland flink wordt gesleuteld aan wikipedia ja
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Tuurlijk... hij is toch in oekraine gevonden, alle brokstukken lagen daat
Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi. $Bever$ $koelkast$
Tuurlijk... hij is toch in oekraine gevonden, alle brokstukken lagen daat
Oh je bedoeld die andere, nee die is nog niet terug gevonden
Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi, Bedankt voor het lezen van het woordje Hoi. $Bever$ $koelkast$
Zoals iemand hier gister heel mooi beschreef, zie het als een "zucht" een zucht van opluchting. Ze zijn thuis - de eerste jongens/meisjes zijn "thuis".
Mss waren het wel 40 buitenlanders en is er dus nog niemand "thuis".
Op donderdag 24 juli 2014 08:28 schreef DustPuppy het volgende: Lees net dat geprobeerd is het Service plafond van de SU-25 op wikipedia aan te passen vanaf een Russische IP naar 10 km.
zegt niks. Met proxy of tor kan veel.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
niet alleen hun propaganda machine draait op volle toeren hoor
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Hoe toont applaus langs zo'n enorme rouwstoet nou respect dan?
Quote Wikipedia:
[..]
Wat waardeer je dan? En nog een keer Wikipedia: [..] Ik was gistermiddag toevallig (geen grap) bij de uitvaart van een oom, en juist de beslotenheid, de stilte, het alleen kunnen zijn in je gedachten, dát geeft mij kippenvel.
Waarom heb je in godsnaam uitleg nodig? Als mensen een goed gevoel hebben bij klappen dan moeten ze dat toch vooral doen? Als het maar voortkomt uit respect.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b] _O_ jij bent de grootste baas op FOK! Aller tijden :D _O_ _O_
Heb gister gezegd dat ik naar het vliegveld zou gaan. Ik werk er vlakbij en iets in mij zei om daar naar toe te gaan om ze te kunnen zien/binnen halen en zo op die manier er bij stil te staan.
Het is niet de spottersplek geworden omdat ik zag dat ze vanuit het zuiden heel de dag al aan het landen waren. En google maps al aangaf dat het daar erg druk was. Dus expres naar de zuidkant gereden.
In de auto kreeg ik weinig mee hoever ze waren (ik ging rijden toen de hercules al boven Den Bosch was) dus had weinig tijd. Toen ik in de buurt was (en nog verkeerd reed) gingen auto's stil staan op de polderweg (ik ook overigens ook) en kwam die inderdaad over:
Daarna geparkeerd bij de landingsbaan (waar veel meer mensen stonden en er zelfs een mooie grote krans aan het hek hing) en daar de Australische over zien komen.
Het was erg indrukwekkend en ik lees hierboven de "applaus" discussie maar toen die overkwam had ik toch wel de neiging om te applaudisseren.
N/A Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Waarom heb je in godsnaam uitleg nodig? Als mensen een goed gevoel hebben bij klappen dan moeten ze dat toch vooral doen? Als het maar voortkomt uit respect.
Je gaat niet met een hoempa orkest op zo'n rotonde staan.
Op donderdag 24 juli 2014 09:01 schreef Wootism het volgende: Waarom heb je in godsnaam uitleg nodig? Als mensen een goed gevoel hebben bij klappen dan moeten ze dat toch vooral doen? Als het maar voortkomt uit respect.
Raar argument. Als ik daar, bij wijze van spreken, in mijn blote kont ga staan omdat ik het respectvol vind om mij aan de rouwwagens te tonen zoals ik ben onder mijn kleding, omdat ík dat respectvol vind, ís het dat nog niet.
quote:
Op donderdag 24 juli 2014 09:02 schreef bloodymary1 het volgende: Dat klappen herinner ik me ook nog goed bij Pim Fortuyn en Lady Diana. Ik vind het toch wel respectvol.
Van Fortuyn herinner ik het me ook nog wel. Toch een andere situatie, die man is vermoord om zijn politieke mening, en dat applaus kun je nog interpreteren als een waardering voor dat hij zijn mond niet hield.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Op donderdag 24 juli 2014 09:03 schreef nils7 het volgende: Heb gister gezegd dat ik naar het vliegveld zou gaan. Ik werk er vlakbij en iets in mij zei om daar naar toe te gaan om ze te kunnen zien/binnen halen en zo op die manier er bij stil te staan.
Het is niet de spottersplek geworden omdat ik zag dat ze vanuit het zuiden heel de dag al aan het landen waren. En google maps al aangaf dat het daar erg druk was. Dus expres naar de zuidkant gereden.
In de auto kreeg ik weinig mee hoever ze waren (ik ging rijden toen de hercules al boven Den Bosch was) dus had weinig tijd. Toen ik in de buurt was (en nog verkeerd reed) gingen auto's stil staan op de polderweg (ik ook overigens ook) en kwam die inderdaad over: [ afbeelding ]
Daarna geparkeerd bij de landingsbaan (waar veel meer mensen stonden en er zelfs een mooie grote krans aan het hek hing) en daar de Australische over zien komen.
Het was erg indrukwekkend en ik lees hierboven de "applaus" discussie maar toen die overkwam had ik toch wel de neiging om te applaudisseren.
Eindhoven AirPort twitterde gisteren nog dat de parkeergarage dicht was. Maar dat was pas erg laat en wist je nickname niet meer. Sorry
Op donderdag 24 juli 2014 09:03 schreef nils7 het volgende: Heb gister gezegd dat ik naar het vliegveld zou gaan. Ik werk er vlakbij en iets in mij zei om daar naar toe te gaan om ze te kunnen zien/binnen halen en zo op die manier er bij stil te staan.
Het is niet de spottersplek geworden omdat ik zag dat ze vanuit het zuiden heel de dag al aan het landen waren. En google maps al aangaf dat het daar erg druk was. Dus expres naar de zuidkant gereden.
In de auto kreeg ik weinig mee hoever ze waren (ik ging rijden toen de hercules al boven Den Bosch was) dus had weinig tijd. Toen ik in de buurt was (en nog verkeerd reed) gingen auto's stil staan op de polderweg (ik ook overigens ook) en kwam die inderdaad over: [ afbeelding ]
Daarna geparkeerd bij de landingsbaan (waar veel meer mensen stonden en er zelfs een mooie grote krans aan het hek hing) en daar de Australische over zien komen.
Het was erg indrukwekkend en ik lees hierboven de "applaus" discussie maar toen die overkwam had ik toch wel de neiging om te applaudisseren.
Ik denk dat het laatste heel goed verwoord, wat wij missen als we het op televisie zien. Het is een gevoel dat opkomt door wat je ziet. Alsof het goed is om dat te doen. Daarom komt het voor sommige mensen wellicht wat raar over.
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Raar argument. Als ik daar, bij wijze van spreken, in mijn blote kont ga staan omdat ik het respectvol vind om mij aan de rouwwagens te tonen zoals ik ben onder mijn kleding, omdat ík dat respectvol vind, ís het dat nog niet.
[..]
Van Fortuyn herinner ik het me ook nog wel. Toch een andere situatie, die man is vermoord om zijn politieke mening, en dat applaus kun je nog interpreteren als een waardering voor dat hij zijn mond niet hield.
Het is maar waar je je druk over kunt maken hè? Paar honderd mensen dood, hartstikke mooie ceremonie gisteren..... en jij blijft maar bezig met de vraag waarom er mensen geklapt hebben...
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b] _O_ jij bent de grootste baas op FOK! Aller tijden :D _O_ _O_
Raar argument. Als ik daar, bij wijze van spreken, in mijn blote kont ga staan omdat ik het respectvol vind om mij aan de rouwwagens te tonen zoals ik ben onder mijn kleding, omdat ík dat respectvol vind, ís het dat nog niet.
Klappen is geenszins vergelijkbaar met in je blote kont staan, dat heb je toch wel door hé. Het applaudisseren was niet echt iets wat erbij hoorde maar zeker wel binnen het begrijpbare en ook niet echt storend verder. Als je in blote kont langs de weg gaat staan hoop ik toch wel dat je meegenomen wordt naar het bureau/psychiatrische opvang.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie. Vrijheid
Raar argument. Als ik daar, bij wijze van spreken, in mijn blote kont ga staan omdat ik het respectvol vind om mij aan de rouwwagens te tonen zoals ik ben onder mijn kleding, omdat ík dat respectvol vind, ís het dat nog niet.
[..]
Van Fortuyn herinner ik het me ook nog wel. Toch een andere situatie, die man is vermoord om zijn politieke mening, en dat applaus kun je nog interpreteren als een waardering voor dat hij zijn mond niet hield.
Want je kont laten zien is blijk geven van waardering?
'And I called your name, like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'