Hier op FOK! ook volop. Klappen is respectloos, foto's maken is respectloos, komen kijken terwijl je niet echt verdrietig bent is respectloos... Ik vind dat als mensen de moeite nemen er bij stil te staan, of dat nu langs de snelweg is of om vier uur midden in de Albert Heijn, ze juist respect tonen. Ieder op hun eigen manier.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:07 schreef treptep het volgende:
#ongepast: twitteraars lezen elkaar de les over wat mag op dag van rouw
http://www.volkskrant.nl/(...)p-dag-van-rouw.dhtml
Twitter, de morele schandpaal
http://www.joop.nl/opinie(...)e_morele_schandpaal/
Respect kun je ook tonen door na te denken over de zinloosheid van zulke acties en dat een mensenleven maar weinig waard is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Hier op FOK! ook volop. Klappen is respectloos, foto's maken is respectloos, komen kijken terwijl je niet echt verdrietig bent is respectloos... Ik vind dat als mensen de moeite nemen er bij stil te staan, of dat nu langs de snelweg is of om vier uur midden in de Albert Heijn, ze juist respect tonen. Ieder op hun eigen manier.
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Respect kun je ook tonen door na te denken over de zinloosheid van zulke acties en dat een mensenleven maar weinig waard is.
En als jij meeloopt in een stille tocht worden de nabestaanden daar beter van?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden.
Die zien daar niks van als jij heel ingetogen in je zolderkamertje de situatie zit te overdenken.
Dat kunnen die nabestaanden prima zelf bepalen en die willen echt maar 1 ding.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:29 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Het gaat ook om respect tonen richting de nabestaanden.
Die zien daar niks van als jij heel ingetogen in je zolderkamertje de situatie zit te overdenken.
Ik heb gisteren toch een flink aantal nabestaanden gehoord die heel erg veel sterkte en troost putten uit de massale opkomst van mensen langs de route.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:32 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat kunnen die nabestaanden prima zelf bepalen en die willen echt maar 1 ding.
Zo snel mogelijk een uitvaart voor hun geliefden.
Er zal niemand voor de camera komen die het anders bekijkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb gisteren toch een flink aantal nabestaanden gehoord die heel erg veel sterkte putten uit de massale opkomst van mensen langs de route.
Voor evt pechgeval op te kunnen vangen mss? Kan me voorstellen dat je zekerheid wil hebben dat je het in enen redt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:17 schreef RoelerMF het volgende:
De eerste is bij Vught volgens mij, de tweede bij Houten. Dat is alweer Utrecht. De Waal is waar de helikopter die ¨mooie¨ plaatjes schoot van de rivier bij Zaltbommel. Dat shot in elke herhaling.
Niemand trouwens die het mysterie over 42 rouwwagens weet?
Dat deden die Duitsers toch altijd?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:38 schreef dolfg het volgende:
Die morele superioriteit altijd, verheven boven alles en iedereen.
298 verschillende meningen denk ik. Zat gisteren bij nabestaanden en die zette de tv uit bij het wegrijden met niet mis te verstane bewoordingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:33 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ik heb gisteren toch een flink aantal nabestaanden gehoord die heel erg veel sterkte en troost putten uit de massale opkomst van mensen langs de route.
Door sommige dingen niet te begrijpen ben je niet meteen bezig met beweren moreel superieur te zijn.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:38 schreef dolfg het volgende:
Die morele superioriteit altijd, verheven boven alles en iedereen.
Ik snap dat ook niet. Ga je die foto's dan gezellig in het familiealbum plakken ofzo? Of later aan je kinderen laten zien: "nou kijk hier stonden je pa en ma gezellig langs de A27 om een rouwstoet te bekijken... Ja ja wij waren erbij hoor!!"quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:31 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
Misschien is het al langsgekomen, maar heeft iemand trouwens een verklaring waarom er 42 lijkwagens meereden terwijl er 40 rouwwagens werden gevuld op het vliegveld?
Er zijn ook mensen die klappen wanneer het vliegtuig geland is, verder snap ik dat bloemenblaadjes gooien ook niet zo?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Door sommige dingen niet te begrijpen ben je niet meteen bezig met beweren moreel superieur te zijn.
Dat applaudiseren snap ik echt niet.
Wat geeft dat aan?
Het gaat om de overledenen en hun nabestaanden. Wat geef je dan voor signaal? Dat je het knap vindt dat ze weer thuis zijn?
Wie weet denkt 99% er zo over, en klapt iedereen omdat één persoon ermee begint en men zich verplicht voelt mee te doen...quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:22 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat geapplaudiseer snap ik ook echt geen hout van.
Ik vind totale stilte veel gepaster.
Ik voel geen enkele reden om langs die route te gaan staan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:48 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Wie weet denkt 99% er zo over, en klapt iedereen omdat één persoon ermee begint en men zich verplicht voelt mee te doen...
Sympathy flowers, paying last respects to the dead... Hindu traditie.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:47 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die klappen wanneer het vliegtuig geland is, verder snap ik dat bloemenblaadjes gooien ook niet zo?
Ik ga liever in stilte overboord.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:54 schreef meth1745 het volgende:
[..]
Sympathy flowers, paying last respects to the dead... Hindu traditie.
(Kamikazes hadden ook zoiets, met bloesem...)
Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:44 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Dat applaudiseren snap ik echt niet.
Wat geeft dat aan?
Het gaat om de overledenen en hun nabestaanden. Wat geef je dan voor signaal? Dat je het knap vindt dat ze weer thuis zijn?
Is normaal, die raketten zijn gemaakt om snel bewegende doelen te raken, een deel van de ballistiek houdt daar bij het afvuren al rekening mee. Dus meteen al ruim voor in het verlengde van de koers gaan zitten. Als je dan iets hebt wat stilhangt moet er een stuk "terug" gecorrigeerd worden, daarbij zul je stilhangende doelen (doppler nul) niet zien op de radar ivm de MTI (moving target indicator). Anders zie je dusdanig veel crap op je radarscherm dat je de doelen er niet meer uit kunt filteren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 03:18 schreef meth1745 het volgende:
Nutteloos weetje over de raket, of een variant ervan: van alle doelen waar ie tegen ingezet kan worden is een stilhangende helikopter het moeilijkst te raken, als je de cijfers van wikipedia mag geloven.
https://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system#9K317_Buk-M2
met telkens andere bronnen voor de verschillende doelen is het twijfelachtig of die cijfers uberhaupt kunnen vergeleken worden, maar goed.
Die brandweermannen waren wel tof onderweg.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:01 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je hoeft het ook niet te snappen, zolang anderen het maar snappen.
Met die minuut stilte toon je respect, en met dat klappen toon je ook respect. Twee verschillende manieren die allebei werken.
Ik kreeg gisteren in ieder geval kippenvel toen mensen begonnen de applaudisseren tijdens het langskomen van die colonne. Vond het een mooi gebaar.
Waarom zaten ze als 'nabestaande' überhaupt thuis op de bank?quote:Op donderdag 24 juli 2014 07:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
298 verschillende meningen denk ik. Zat gisteren bij nabestaanden en die zette de tv uit bij het wegrijden met niet mis te verstane bewoordingen.
Het is ramptoerisme, meer niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:31 schreef RoelerMF het volgende:
Ik heb gisteren bij de Waal op een brug gestaan, ook daar veel mensen met camera's. Ik begreep het zelf ook niet helemaal waarom sommige zelfs met al hun apparatuur langskwamen en op het moment supreme dus als een gek met twee camera's in de weer waren voor de beste plaatjes. Dat mensen met hun telefoon een fotootje schieten wil ik dan nog wel begrijpen, maar er was er zelfs eentje die zijn gopro aan de balustrade had vastgemaakt en op die manier ook nog eens alles aan het filmen was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |