Laatste updates Voor woensdag 23 juli is een Dag van Nationale Rouw afgekondigd. Door het land zullen kerkklokken luiden en op overheidsgebouwen hangen vlaggen halfstok. Er zullen herdenkingsdiensten in het hele land gehouden worden. Rond 16.00 Nederlandse tijd zullen de eerste lichamen arriveren in Eindhoven. De koning, koningin en Mark Rutte zullen daarbij aanwezig zijn. Ook zal op dat moment een minuut stilte gehouden worden.
De vliegtuigen met de eerste 40 lichamen zijn nu onderweg naar luchthaven Eindhoven. Op het moment liggen ze op schema om om 16:00 uur te landen. De vlucht kan hier gevolgd worden.
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting Mogelijk bewijs van een raketinslag.
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: De passagierslijst hierboven is met expliciete toestemming van Yvonne geplaatst, waarschuwing blijft verder van kracht. Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Toespraak Minister Timmermans bij de VN Veiligheidsraad
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klopt. Maar die krijgen vaak de aandacht niet. Net als dat er goede artiesten van een andere aard zijn. Eveneens weinig aandacht daarvoor. Nederland is redelijk volks ingesteld en voor kwaliteit is niet bepaald een groot publiek, en daarmee ook geen geld.
Op woensdag 23 juli 2014 20:43 schreef PG18 het volgende: Heel Nederland was stil om 16:00 uur? Op 3fm was genoeg gepraat te horen, 5 minuten later werd het daarop pas eens stil.
Toen was ook pas het officiële moment van stilte...
iedereen beleeft het op zijn of haar manier, lijkt me.. daarbij heb je als verslaggever , een taak om *het nieuws* te brengen, niet *jou verdriet*
Waar heb jij het nu weer over? Ik zeg toch nergens dat iemand wel of niet verdrietig moet zijn? Alleen dat Froukje het acteert. Op de NOS nu twee ouders, zelfs zitten toch ook niet zo emotioneel te praten. Maar Foukje wel. Die is gewoon aan het tonen hoe betrokken ze wel niet is.
Gelukkig hebben die mensen langs de weg ze hun waardigheid teruggegeven.
Hoeveel hebben er langs de weg gestaan? 100.000, 200.000, een miljoen? Ze hebben in ieder geval laten zien hoe je met stoffelijke overschotten behoort om te gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Waar heb jij het nu weer over? Ik zeg toch nergens dat iemand wel of niet verdrietig moet zijn? Alleen dat Froukje het acteert. Op de NOS nu twee ouders, zelfs zitten toch ook niet zo emotioneel te praten. Maar Foukje wel. Die is gewoon aan het tonen hoe betrokken ze wel niet is.
Froukje de Both is inderdaad toch wel zo nep Evenals heel dat programma.
Wat een verschil in beleving. De mevrouw kan geen beelden zien van trein en het veld. De meneer zoekt elk detail af in de hoop iets bekends te zien. Och
Nederland heeft zichzelf van haar beste kant laten zien vandaag. Ik ben trots op mijn land en landgenoten...
We hebben de wereld vandaag laten zien dat we hier wel respect hebben voor mensenrechten. Laten we hopen dat ons voorbeeld doet volgen. Ik vraag me af of deze beelden ook in Rusland worden uitgezonden of dat de grote leider daar weer een stokje voor heeft gestoken.
Op woensdag 23 juli 2014 20:43 schreef PG18 het volgende: Heel Nederland was stil om 16:00 uur? Op 3fm was genoeg gepraat te horen, 5 minuten later werd het daarop pas eens stil.
Ik was van 16:00 tot 16:01 stil, had geen tv of radio aan. Daarna in de auto gestapt en 5 minuten later was blijkbaar het officiële moment , ik zat al op de snelweg en ben maar gewoon doorgereden.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
De mensen die roepen dat we een invasieleger moeten sturen 'voor de slachtoffers', mogen nou even terugluisteren naar wat de vader van zo'n slachtoffer zojuist zei op Ned 1.
Hartverscheurend, verdomme, die lieve man. Zoon ging weg, vergat zijn tickets, heeft hij nog gebracht. "Had ik het maar niet gedaan, had die vlucht maar gemist".
Op woensdag 23 juli 2014 20:50 schreef Greys het volgende: Hartverscheurend, verdomme, die lieve man. Zoon ging weg, vergat zijn tickets, heeft hij nog gebracht. "Had ik het maar niet gedaan, had die vlucht maar gemist".
Kies er maar 1 uit, maar niet hier blijven doorzeiken.
Iets wordt me gevraagd, en daar geef ik antwoord op. Ik ben niet aan het doorzeiken. Heb eerste instantie alleen een enkelvoudige opmerking gemaakt. Waarschijnlijk ook als reactie op een ander.
Op woensdag 23 juli 2014 20:50 schreef Greys het volgende: Hartverscheurend, verdomme, die lieve man. Zoon ging weg, vergat zijn tickets, heeft hij nog gebracht. "Had ik het maar niet gedaan, had die vlucht maar gemist".
In de 2de wereldoorlog deden we het ook met fietsen en kutwapens..
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Op woensdag 23 juli 2014 20:50 schreef ForzaMilan het volgende: Was ik maar niet terug gegaan om zijn tickets te halen, dan hadden we het vliegtuig gemist. pffff
Ergste is, hij kan er helemaal niks aan doen maar het blijft 'm altijd achtervolgen... arme arme man.
Met die gedachte de rest van je leven door te moeten: ik wil het niet weten
en waarom mag dat niet, wie ben jij om te beoordelen of het echt is of niet, wie ben jij om te oordelen of zij wel of geen verdriet mag hebben
meh, aangezien de bolsjewieten wat verderop liggen vandaag de dag, kunnen we best nog wel een hark breken hoor.
Als een belasting op tabak het roken zou moeten terugbrengen, en een belasting op benzine het verbruik op brandstof zou moeten terugbrengen. Wat denk je dan dat een belasting op inkomen zou moeten doen?
Met hulp van een coalitie van verschillende landen. Jaja, in ons eentje wonnen we...
De eerste oorlog die eerlijk gevochten is moet nog steeds komen hoor.
Khodakovsky ontkent dat sprak over het gebruik van "Buka" milities
Eerder op woensdag, Reuters verspreid Khodakovsky interview met Alexander, waarin hij stelde dat milities ogenschijnlijk kon zijn complex "Buk", waarvan het gebruik werd uitgelokt door de Oekraïense wetshandhavingsinstanties, om luchtaanvallen op gronddoelen te nemen.
Donetsk, 23 juli -. RIA Novosti bataljonscommandant "Oost" Alexander Khodakovsky ontkent dat hij sprak in een interview met Reuters over het vermeende gebruik van milities in het oosten van Oekraïne systeem "Buk", zei RIA Novosti op woensdag een bron dicht bij de commandant.
Reuters "Ik heb niets te zeggen als" "en ik heb een opname van een gesprek" - citeerde de woordvoerder Khodakovskogo woorden.
Eerder woensdag, het agentschap Reuters verspreid Khodakovsky interview met Alexander, waarin hij stelde dat milities ogenschijnlijk kon zijn complex "Buk", waarvan het gebruik werd uitgelokt door de Oekraïense wetshandhavingsinstanties, om luchtaanvallen op gronddoelen te nemen. Wat gebeurt er in Oekraïne en Novorossia
Massale protesten tegen de regering begon in de zuid-oostelijke regio's van Oekraïne aan het eind van februari 2014. Ze waren een reactie op de omwonenden over gewelddadige verandering van de macht in het land en de daaropvolgende poging om te annuleren door de Verchovna Rada van de wet de toekenning van de Russische taal de status van regionale. Center oppositie pro-Russische burgers met de overheid in Kiev werd de Donbass. Over hoe het conflict evolueerde in het zuidoosten van Oekraïne,
Met die gedachte de rest van je leven door te moeten: ik wil het niet weten
En altijd boekten zij (de ouders) de reizen. Eén keer boekte die jongen zelf "en dan gaat het mis". En dan met die tickets. Die mensen vragen zich nu bij elk detail af wat ze allemaal anders hadden kunnen doen. Wat vreselijk lijkt me dat.
en waarom mag dat niet, wie ben jij om te beoordelen of het echt is of niet, wie ben jij om te oordelen of zij wel of geen verdriet mag hebben
Wederom zie je iets dat ik niet zeg. Niemand heeft het over het verdrietig mogen zijn. Kritisch zijn over nep-verdriet is niets vreemds aan lijkt me. Hoe ik zie dat het nepverdriet is? Tsja, dat mag je zelf verzinnen. Denk een beetje logisch na. Of geloof lekker dat RTL Boulevard een prima medium is dat uit volle oprechtheid belangrijke actualiteiten brengt. Mag je zelf weten.
Op woensdag 23 juli 2014 20:40 schreef betyar het volgende: Kom laten we twee gevechtsvliegtuigen naar het rampgebied sturen........ Pure provocatie van Kiev.
Oh, maar we hadden heel veel materieel besteld voor de oorlog. Omdat we de dreiging wel voelden. Alleen hebben we de orders aan Krupps gegeven, en hebben ze nooit geleverd...
Ligt dat nu aan mij; ik volg de beelden, toestellen landen op Eindhoven, stoet rijdt in bijna twee uur naar Hilversum. Daar aangekomen zegt de voice-over: ze rijden nu richting Vliegveld Hilversum daarnaast is de kazerne. Denk ik met mijn boerenverstand: ja het is een gelegenheid voor NL om afscheid te nemen, maar konden zij niet gewoon bij Hilversum landen? En als dat vliegveld niet deugt, Lelystad dan (25km van Hilversum)??
Op woensdag 23 juli 2014 20:56 schreef marcel.nl het volgende: Ligt dat nu aan mij; ik volg de beelden, toestellen landen op Eindhoven, stoet rijdt in bijna twee uur naar Hilversum. Daar aangekomen zegt de voice-over: ze rijden nu richting Vliegveld Hilversum daarnaast is de kazerne. Denk ik met mijn boerenverstand: ja het is een gelegenheid voor NL om afscheid te nemen, maar konden zij niet gewoon bij Hilversum landen? En als dat vliegveld niet deugt, Lelystad dan (25km van Hilversum)??
Beide te klein, Hilversum heeft ook alleen maar gras
Op woensdag 23 juli 2014 20:56 schreef marcel.nl het volgende: Ligt dat nu aan mij; ik volg de beelden, toestellen landen op Eindhoven, stoet rijdt in bijna twee uur naar Hilversum. Daar aangekomen zegt de voice-over: ze rijden nu richting Vliegveld Hilversum daarnaast is de kazerne. Denk ik met mijn boerenverstand: ja het is een gelegenheid voor NL om afscheid te nemen, maar konden zij niet gewoon bij Hilversum landen? En als dat vliegveld niet deugt, Lelystad dan (25km van Hilversum)??
Nee en nee. Tenzij ze met een zweefvliegtuig vanuit Charkov werden overgebracht.
Blijkbaar doe je dat niet in de internationale politiek, excuses aanbieden. Amerikanen hebben het alvast nooit gedaan voor het neerschieten van het Iraanse toestel.
Wederom zie je iets dat ik niet zeg. Niemand heeft het over het verdrietig mogen zijn. Kritisch zijn over nep-verdriet is niets vreemds aan lijkt me. Hoe ik zie dat het nepverdriet is? Tsja, dat mag je zelf verzinnen. Denk een beetje logisch na.
hoezo nep omdat JIJ dat zo vind omdat jij dat zo beoordeeld???
Zit nu op Schiphol, te wachten op mijn eigen vlucht. Net bloemen gelegd voor twee kennissen die mij vorige week donderdag ontnomen zijn. Als je hier staat, naast die bloemenzee, naast die mensen die hetzelfde voelen als jij, is dat toch onbeschrijfelijk. In de spoiler mijn bloemen, verder geen nieuwswaarde, maar misschien om een persoonlijke noot aan dit topic te kunnen geven. Ook twee foto's van de grote hoeveelheid bloemen die hier liggen.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hoezo nep omdat JIJ dat zo vind omdat jij dat zo beoordeeld???
Iedereen met een beetje verstand beoordeelt dat als dusdanig. Check ook de andere posts. Dat jij dat niet ziet of kan of wil bevatten, dat het gegeven dat Froukje het moeilijker heeft dan de ouders van slachtoffers iets zegt over de oprechtheid, tsja....
Dit soort verhalen hou je altijd.
Medewerker van MH Amsterdam zelf, kon nog net op de vlucht mee. Moeite voor gedaan omdat er een aantal stoelen vrij kwamen om ze alsnog mee te krijgen.
Ja, joh... Wielziel infanterie, veel zuiniger en beter voor het milieu...
Trouwens, we hebben dubbele slagkracht hoor, het museum in Overtoom heeft jouw Renault FT-17 liggen, en een duitse Panther
We hebben dus !!2!! tanks
Op woensdag 23 juli 2014 20:57 schreef Inaithnir het volgende: Zit nu op Schiphol, te wachten op mijn eigen vlucht. Net bloemen gelegd voor twee kennissen die mij vorige week donderdag ontnomen zijn. Als je hier staat, naast die bloemenzee, naast die mensen die hetzelfde voelen als jij, is dat toch onbeschrijflijk. In de spoiler mijn bloemen, verder geen nieuwswaarde, maar misschien om een persoonlijke noot aan dit topic te kunnen geven. Ook twee foto's van de grote hoeveelheid bloemen die hier liggen.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Goede reis
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op woensdag 23 juli 2014 20:57 schreef Inaithnir het volgende: Zit nu op Schiphol, te wachten op mijn eigen vlucht. Net bloemen gelegd voor twee kennissen die mij vorige week donderdag ontnomen zijn. Als je hier staat, naast die bloemenzee, naast die mensen die hetzelfde voelen als jij, is dat toch onbeschrijflijk. In de spoiler mijn bloemen, verder geen nieuwswaarde, maar misschien om een persoonlijke noot aan dit topic te kunnen geven. Ook twee foto's van de grote hoeveelheid bloemen die hier liggen.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Veel sterkte en een goede reis.
----------------------------------------------------- So happy to show us, I ate the lotus ... and I feel fine.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef YazooW het volgende: Raar interview met McCain, totaal geen vertraging in de lijn. Is dit van tevoren opgenomen of iets?
21e eeuw broeder.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever. - Headstrong to take on anyone.
Op woensdag 23 juli 2014 20:57 schreef Inaithnir het volgende: Zit nu op Schiphol, te wachten op mijn eigen vlucht. Net bloemen gelegd voor twee kennissen die mij vorige week donderdag ontnomen zijn. Als je hier staat, naast die bloemenzee, naast die mensen die hetzelfde voelen als jij, is dat toch onbeschrijfelijk. In de spoiler mijn bloemen, verder geen nieuwswaarde, maar misschien om een persoonlijke noot aan dit topic te kunnen geven. Ook twee foto's van de grote hoeveelheid bloemen die hier liggen.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Sterkte en een hele, héle fijne reis en vakantie toegewenst
Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef YazooW het volgende: Raar interview met McCain, totaal geen vertraging in de lijn. Is dit van tevoren opgenomen of iets?
Ja, Nederlandse kant was ook opnieuw ingesproken zo te horen
Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef PG18 het volgende: Binnen 2 of 3 jaar moet het mogelijk kunnen zijn om Amerikaans gas te importeren als ik hem goed begrijp?
Heeft Amerika in vergelijking met Rusland veel of weinig gas?
Meer dan duizend mensen zijn in Amsterdam begonnen aan een stille tocht om de slachtoffers van de vliegramp met de Boeing van Malaysia Airlines te herdenken en de mensen te steunen die het moeilijk hebben als gevolg van de ramp.
De meeste deelnemers aan de tocht zijn zoals werd verzocht in het wit gekleed. Ook dragen ze witte ballonnen en op hun borst een rood strikje. Vlaggen
Even na 20.00 uur vertrok de stoet vanaf de Dam voor een stille tocht door het centrum. De straten waar de stoet doorheen trekt zijn afgesloten voor verkeer. De tocht eindigt ook weer op de Dam. Daar wapperen vlaggen van alle landen die burgers hebben verloren bij de ramp met de MH17.
De tocht is een particulier initiatief en werd op Facebook aangekondigd. Meer dan 1700 mensen hebben zich op de site aangemeld voor de herdenking.
Die foto dat de kist uit het vliegtuig wordt gedragen is de laatste toevoeging. Daar wil ik het voorlopig bij laten tot er echt nieuws is.
ik denk ook dat je niks meer moet toevoegen wat niets meer met de vliegramp te maken of vandaag te maken heeft, en dat een evt. missie of uitgebreide onderzoek een aan een nieuwe topicreeks moeten beginnen.
Op woensdag 23 juli 2014 20:57 schreef Inaithnir het volgende: Zit nu op Schiphol, te wachten op mijn eigen vlucht. Net bloemen gelegd voor twee kennissen die mij vorige week donderdag ontnomen zijn. Als je hier staat, naast die bloemenzee, naast die mensen die hetzelfde voelen als jij, is dat toch onbeschrijfelijk. In de spoiler mijn bloemen, verder geen nieuwswaarde, maar misschien om een persoonlijke noot aan dit topic te kunnen geven. Ook twee foto's van de grote hoeveelheid bloemen die hier liggen.
Voor Petra en Erik
SPOILER
Heel veel sterkte, ik hoop dat jij vanmiddag ook wat troost hebt gevoeld
Ook bekend als Leo (58), Vrachtwagenchauffeur uit Zaltbommel Do nothing.....and apply!
Voor Petra en Erik
SPOILER
Goede reis, gecondoleerd en sterkte met het verlies van je kennissen.
Doen zij niet. Oekraine heeft er alle belang bij om het onderzoek zo goed mogelijk te laten verlopen.
Twee straaljagers over het gebied laten vliegen is doorgaan met oorlog in het gebied, daardoor kan de veiligheid van de onderzoekers niet worden gegarandeerd. Leuk spelletje spelen ze over de overleden mensen.
ik denk ook dat je niks meer moet toevoegen wat niets meer met de vliegramp te maken of vandaag te maken heeft, en dat een evt. missie of uitgebreide onderzoek een aan een nieuwe topicreeks moeten beginnen.
Beetje vreemd... dit is het topic wat daar over gaat....
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Overigens is 'dit' nu juist wel de reden om een invasieleger te sturen. Putin en zijn seperatisten nemen het niet zo nou met de mensenrechten. Putin zelf lacht dat altijd weg als hypocriet westers gelul als hij weer eens ergens het mes in zet (Tsjetenie, Georgie, Oekraine... )
The US has authenticated audio recordings of conversations between rebel leaders, says State Department spokesperson Marie Harf, referring to materials presented by the Ukrainian government as evidence of separatists guilt.
Harf told reporters that "the audio data has been authenticated by intelligence analysts" . Natasha Mozgovaya, a reporter for Voice of America, says that Harf pressed the US assertion that evidence pointed to rebels having made "a mistake".
quote:
Natasha Mozgovaya ✔ @mozgovaya Follow
.@marieharf on reports #Russian-backed #separatists shot down 2 more planes: "if true, it will only be further evidence.." #MH17
The Wall Street Journal's Moscow correspondent, Paul Sonne, has tweeted some context to the importance a rebel commander's interview with Reuters, in which he admitted separatists had a Buk missile system.
Sonne writes the the "key context to [rebel leader Alexander] Khodakovsky's interview is that he is local, not Russian, and has criticized other rebel groups. If things go bad, Khodakovsky is Ukrainian, whereas [Alexander] Borodai, [Igor] Strelkov and others are Russian. [It would be hard for Khodakovsky] to run back to Moscow."
quote:
Paul Sonne ✔ @PaulSonne Follow
Seems like the blame game, internecine warfare amongst the rebels might have just been stepped up a notch. Varying groups, interests. #MH17 8:14 PM - 23 Jul 2014
Die foto dat de kist uit het vliegtuig wordt gedragen is de laatste toevoeging. Daar wil ik het voorlopig bij laten tot er echt nieuws is.
Bovenaan staat nog dat ze onderweg zijn naar Eindhoven en daar rond 16:00 verwacht worden enzo. Misschien beter updaten met dat de eerste 40 kisten in Hilversum aangekomen zijn en dat er nu iedere dag een vlucht is om de mensen naar hier te brengen?
Op woensdag 23 juli 2014 21:06 schreef Mani89 het volgende: Als Mart Smeets overlijd krijg je ook dit soort taferelen. Sowieso een dag van Nationale Rouw.
eh?.......dit is misplaatst sarcasme, right?
Op woensdag 23 juli 2014 21:06 schreef Mani89 het volgende: Als Mart Smeets overlijd krijg je ook dit soort taferelen. Sowieso een dag van Nationale Rouw.
Iedereen felgekleurde wollen truien bij de gedenkplek plaatsen.
Sjonge, ik kwam hier ook al even langs om daar een opmerking over te maken.
Tja, om Amerikaans gas en olie hier te krijgen, moet er die pijpleiding komen via Syrie of Irak. Tussen de woorden door vroeg hij eigenlijk om steun voor het verwijderen van Bashir, en/of steun voor een nieuwe oorlog in Irak.
De keus is dus tussen Rusland hun oorlog laten voeren in Oekraine, of Amerika hun oorlog laten voeren in Syrie en/or Irak.
Van welk volk vinden we het het minste erg om mensen te vermoorden?
Ik vond het walgelijk hoe hij gewoon nog even politiek stond te bedrijven over de ruggen van onze gestorvenen. Met zijn voor de spiegel geoefende meest medelevende gezicht dat hij op kon zetten.
Op woensdag 23 juli 2014 21:07 schreef DeJori het volgende: Ben altijd fan van het afzijken van Frankrijk, maar GB moet toch nog eens goed nadenken als ze het vingertje heffen richting andere landen:
Zou Rutte zijn politiemissie coördineren met Obamba?
quote:
Obama orders Pentagon advisers to Ukraine to fend off Putin-backed rebels
A team of Pentagon officials is heading to Ukraine to help the country rebuild its fractured military, a mission that lawmakers and analysts expect will result in recommendations for greater military assistance in the country’s fight against pro-Russia separatists amid international outrage over the downing of a commercial airplane.
Within the next few weeks, a group of Defense Department representatives who specialize in strategy and policy will head to Kiev to evaluate specific programs that the United States may want to help bolster, said Army Col. Steve Warren, a Pentagon spokesman.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Elke keer als ik langs 1 vd drie overgebleven Middeleeuwse poorten kom, raak ik opnieuw verliefd op Amersfoort. Voor de duizendste keer.
Ja, dat maakt de binnenstad zo mooi! Mooi dat die bewaard zijn gebleven al die jaren! (Al is de Kamperbinnenpoort een herbouw). Kom alleen te weinig in de binnenstad
Nederland dringt bij andere landen aan op het sturen van een internationale politiemacht naar de rampplek in Oekraïne. Dat zegt de Oekraïense president Porosjenko. Die had gisteravond opnieuw een gesprek met Rutte.
Volgens Porosjenko heeft Rutte in dat gesprek gezegd dat hij de intentie heeft om te pleiten voor een VN-politiemissie naar het rampgebied. Agenten zouden de rampplek moeten beveiligen en een onafhankelijk onderzoek mogelijk moeten maken.
Rutte zou zijn plannen nu bespreken met de Australische premier Abbott en regeringsleiders van andere landen die bij de ramp met vlucht MH17 burgers hebben verloren. Abbott zei gisteren al dat de rampplek wat hem betreft wordt afgezet en bewaakt door een multinationale politiemacht, "Diverse opties"
De Rijksvoorlichtingsdienst wil specifieke berichten over een politiemissie niet bevestigen. Wel zegt een woordvoerder dat Nederland met tal van landen overleg voert, "onder meer over de spoedige en veilige implementatie van VN-Veiligheidsraad-resolutie 2166". Daarin staat dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar het neerhalen van het vliegtuig. "Hierbij wordt gewerkt aan diverse opties om die doelstellingen te verwezenlijken", aldus de RVD.
Binnen de EU wordt al maanden gesproken over een politiemissie naar Oekraïne. Ongewapende agenten zouden daar moeten bijdragen aan het verbeteren van de veiligheidssituatie. De ministers van Buitenlandse Zaken hebben gisteren ingestemd met zo'n missie, maar een inzet bij de rampplek is toen niet aan de orde geweest.
Ik vond het walgelijk hoe hij gewoon nog even politiek stond te bedrijven over de ruggen van onze gestorvenen. Met zijn voor de spiegel geoefende meest medelevende gezicht dat hij op kon zetten.
Daar gaat deze dag nu eenmaal wel om. Slachtoffers zijn in deze niet zo belangrijk.
Ja, dat maakt de binnenstad zo mooi! Mooi dat die bewaard zijn gebleven al die jaren! (Al is de Kamperbinnenpoort een herbouw). Kom alleen te weinig in de binnenstad
Da's ook verreweg de minste van de drie. Ik kom er dagelijks langs met de bus naar werk. Ja ik ga met de bus (Fiets trouwens zelfde route.)
Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef PG18 het volgende: Binnen 2 of 3 jaar moet het mogelijk kunnen zijn om Amerikaans gas te importeren als ik hem goed begrijp?
Ja, als we de VS steunen met het verwijderen van Bashir, en hen steunen Irak weer veilig te maken.
Dan kan die pijpleiding vanuit Qatar er eindelijk komen. Daar heeft de VS al duizenden miljarden in gestoken, en vele mensen voor gedood. Het zou zonde zijn als dat allemaal voor niets was geweest.
Vanmorgen deed ik een vlucht welke vertrok vanaf G5. Na mijn vlucht was de MH0017 op die gate gepland. Het geeft toch een bizar gevoel. Niet zo zeer emotioneel, want ik sta er ver vanaf. Toch zie je dan dezelfde soort mensen zitten die vorige week aan hun einde zijn gekomen. Families, zakenreizigers, gelukszoekers, vakantiegangers en familiebezoekers. Bij de bloemenzee buiten kreeg ik wel een brok in mijn keel. Er liggen daar persoonlijke brieven, kaarsjes, foto's van fijne momenten in het leven van de overledenen. Vanmiddag keek ik ook naar de beelden van de aankomst van de lijkkisten, het laat me niet ongeroerd. Het is een bizarre, lugubere en bewogen week geweest. De sfeer op Schiphol is momenteel anders, ik kan het niet echt plaatsen. Ergens best logisch, want we hebben het er continu over.
Fat bikers bounce better. I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
Nederland dringt bij andere landen aan op het sturen van een internationale politiemacht naar de rampplek in Oekraïne. Dat zegt de Oekraïense president Porosjenko. Die had gisteravond opnieuw een gesprek met Rutte.
Volgens Porosjenko heeft Rutte in dat gesprek gezegd dat hij de intentie heeft om te pleiten voor een VN-politiemissie naar het rampgebied. Agenten zouden de rampplek moeten beveiligen en een onafhankelijk onderzoek mogelijk moeten maken.
Rutte zou zijn plannen nu bespreken met de Australische premier Abbott en regeringsleiders van andere landen die bij de ramp met vlucht MH17 burgers hebben verloren. Abbott zei gisteren al dat de rampplek wat hem betreft wordt afgezet en bewaakt door een multinationale politiemacht, "Diverse opties"
De Rijksvoorlichtingsdienst wil specifieke berichten over een politiemissie niet bevestigen. Wel zegt een woordvoerder dat Nederland met tal van landen overleg voert, "onder meer over de spoedige en veilige implementatie van VN-Veiligheidsraad-resolutie 2166". Daarin staat dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar het neerhalen van het vliegtuig. "Hierbij wordt gewerkt aan diverse opties om die doelstellingen te verwezenlijken", aldus de RVD.
Binnen de EU wordt al maanden gesproken over een politiemissie naar Oekraïne. Ongewapende agenten zouden daar moeten bijdragen aan het verbeteren van de veiligheidssituatie. De ministers van Buitenlandse Zaken hebben gisteren ingestemd met zo'n missie, maar een inzet bij de rampplek is toen niet aan de orde geweest.
Ja, langs de onderkant van de stadsring (En de andere kant vd ring ook maar daar kom ik zelden). Maar dit is offtopic
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen 74 kisten. Dan hebben we er 114, nog teveel er na
Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef Skaai het volgende: Vanmorgen deed ik een vlucht welke vertrok vanaf G5. Na mijn vlucht was de MH0017 op die gate gepland. Het geeft toch een bizar gevoel. Niet zo zeer emotioneel, want ik sta er ver vanaf. Toch zie je dan dezelfde soort mensen zitten die vorige week aan hun einde zijn gekomen. Families, zakenreizigers, gelukszoekers, vakantiegangers en familiebezoekers. Bij de bloemenzee buiten kreeg ik wel een brok in mijn keel. Er liggen daar persoonlijke brieven, kaarsjes, foto's van fijne momenten in het leven van de overledenen. Vanmiddag keek ik ook naar de beelden van de aankomst van de lijkkisten, het laat me niet ongeroerd. Het is een bizarre, lugubere en bewogen week geweest. De sfeer op Schiphol is momenteel anders, ik kan het niet echt plaatsen. Ergens best logisch, want we hebben het er continu over.
ongewapende agenten lijkt mij niet zo'n goed idee..
Al blijft dat staan, en gaan ze er volgens iedereen 'ongewapend' naar toe; geloof mij, er zal daar geen 1 agent zijn zonder wapen. Of het zijn agenten zonder wapens die geen wapens nodig zijn maar met blikken kunnen doden.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2014 21:15:21 ]
Duitsland gebruikt bijna niets van dat gas.. er ligt praktisch geen gasnet daar...
21.7% van de energiebehoefte komt van gas. En:
quote:
Germany has no liquefied natural gas (LNG) terminals, so the country must import natural gas exclusively through several major cross-border pipeline networks. Almost all natural gas imports come from Russia via the Nord Stream system (completed in 2011), Norway via Norpipe and Europipe systems, and the Netherlands via four main pipelines. Natural gas consumption in Germany has declined from its peak of nearly 3.6 trillion cubic feet (Tcf) in 2003 to 3.1 Tcf in 2012, largely because of energy efficiency improvements.
Op woensdag 23 juli 2014 21:17 schreef RetepV het volgende: Het grootste deel van het gas wordt gebruikt in de industrie, als grondstof voor plastics, etc.
En de industrie/handel heeft al aangegeven niets tegen sancties te hebben... als dat nodig was konden ze daar wel mee leven...
MOSKOU - Het Russische parlement, de Doema, komt donderdag voor een spoedzitting bijeen. Althans, dat meldt de Oekraïense nieuwssite Ukrinform die zich baseert op een anonieme bron bij de Doema.
,,Er staat iets te gebeuren, want veel volksvertegenwoordigers komen, misschien voor een quorum", aldus de bron die niet kan vertellen waarover precies gestemd gaat worden. Hij vermoedt dat de spoedzitting te maken heeft met de situatie in het oosten van Oekraïne. Op de website van de Doema staat vooralsnog geen aankondiging van de spoedvergadering.
Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef Skaai het volgende: Vanmorgen deed ik een vlucht welke vertrok vanaf G5. Na mijn vlucht was de MH0017 op die gate gepland. Het geeft toch een bizar gevoel. Niet zo zeer emotioneel, want ik sta er ver vanaf. Toch zie je dan dezelfde soort mensen zitten die vorige week aan hun einde zijn gekomen. Families, zakenreizigers, gelukszoekers, vakantiegangers en familiebezoekers. Bij de bloemenzee buiten kreeg ik wel een brok in mijn keel. Er liggen daar persoonlijke brieven, kaarsjes, foto's van fijne momenten in het leven van de overledenen. Vanmiddag keek ik ook naar de beelden van de aankomst van de lijkkisten, het laat me niet ongeroerd. Het is een bizarre, lugubere en bewogen week geweest. De sfeer op Schiphol is momenteel anders, ik kan het niet echt plaatsen. Ergens best logisch, want we hebben het er continu over.
Het grootste staatsfonds ter wereld overweegt miljarden weg te halen uit Rusland. Het Noorse staatsfonds zegt klaar te zijn om de investeringen ter waarde van 8 miljard dollar, terug te trekken als er sancties tegen Rusland worden genomen.
Dat meldt persbureau Bloomberg.
Het Noorse ministerie van Financiën zegt tegen Bloomberg dat "noodzakelijke aanpassingen zullen plaatsvinden als investeringen door sancties tegen Rusland worden geraakt".
Gisteren besloten de Europese ministers van Buitenlandse Zaken de sanctielijst tegen Rusland uit te breiden, omdat Rusland onvoldoende afstand neemt van de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne. Ook vroegen ze de Europese Commissie nieuwe economische sancties tegen Moskou voor te bereiden op het gebied van defensie, technologie en financiële dienstverlening. Daardoor komen buitenlandse investeringen in het land steeds meer onder druk te staan.
Russische economie
De Russische index de Micex heeft dit jaar zo'n 6,5 procent verloren. Ook de Russische roebel daalde dit jaar flink, met zo'n 5,6 procent ten opzichte van de dollar.
Of Noorwegen de investeringen in Rusland op dit moment al vermindert, is niet bekend. Het Noorse staatsfonds beheert in totaal 890 miljard dollar.
Kan me voorstellen dat je dan anders tegen je werk aankijkt.
Ik kijk niet zozeer anders tegen mijn werk aan, want dat is niet van invloed geweest op wat er zich in Ukraine heeft afgespeeld. De collega's die de vlucht daadwerkelijk hebben gecontroleerd (visitatie), ik denk dat die wel een knauw hebben gekregen. Ze hebben waarschijnlijk grapjes gemaakt met ze, oudere mensen geholpen, kinderen high fives gegeven, ze een fijne reis gewenst. Er zat een collega bij die jaren geleden de Faro vlucht heeft gecontroleerd, ik kan me niet voorstellen wat die nu allemaal voelt. Het vreemde gevoel, die onbekende sfeer verdwijnt vast wel over een tijdje hoor. Maar voor diegene die dichterbij staan duurt het nog wel even.
Fat bikers bounce better. I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
Veel en wij hebben de infrastructuur om het verder door te sturen naar andere EU-landen.
Moeten de Amerikanen wel de infrastructuur hebben om het vloeibaar te maken. Kost nogal wat, als je de capaciteit van een pijpleiding wil evenaren, neem bvb die geplande tussen Rusland en China, meen te herinneren dat die overeenkwam met een liquifaction installatie van rond de 40 miljard dollar.
Het grootste staatsfonds ter wereld overweegt miljarden weg te halen uit Rusland. Het Noorse staatsfonds zegt klaar te zijn om de investeringen ter waarde van 8 miljard dollar, terug te trekken als er sancties tegen Rusland worden genomen.
Het Noorse ministerie van Financiën zegt tegen Bloomberg dat "noodzakelijke aanpassingen zullen plaatsvinden als investeringen door sancties tegen Rusland worden geraakt".
Gisteren besloten de Europese ministers van Buitenlandse Zaken de sanctielijst tegen Rusland uit te breiden, omdat Rusland onvoldoende afstand neemt van de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne. Ook vroegen ze de Europese Commissie nieuwe economische sancties tegen Moskou voor te bereiden op het gebied van defensie, technologie en financiële dienstverlening. Daardoor komen buitenlandse investeringen in het land steeds meer onder druk te staan.
Russische economie
De Russische index de Micex heeft dit jaar zo'n 6,5 procent verloren. Ook de Russische roebel daalde dit jaar flink, met zo'n 5,6 procent ten opzichte van de dollar.
Of Noorwegen de investeringen in Rusland op dit moment al vermindert, is niet bekend. Het Noorse staatsfonds beheert in totaal 890 miljard dollar.
MOSKOU - Het Russische parlement, de Doema, komt donderdag voor een spoedzitting bijeen. Althans, dat meldt de Oekraïense nieuwssite Ukrinform die zich baseert op een anonieme bron bij de Doema.
,,Er staat iets te gebeuren, want veel volksvertegenwoordigers komen, misschien voor een quorum", aldus de bron die niet kan vertellen waarover precies gestemd gaat worden. Hij vermoedt dat de spoedzitting te maken heeft met de situatie in het oosten van Oekraïne. Op de website van de Doema staat vooralsnog geen aankondiging van de spoedvergadering.
Well, Kerry heeft net min of meer beloofd om de Oekraïense regering te gaan steunen met geld, wapens en kennis.
Dat betekent natuurlijk dat Rusland het nu ook net zo goed openlijk kan gaan doen voor Donetsk en Loehansk.
De VS en Rusland gaan hun geschillen op laten lossen door de Oekraieners, lijkt het.
Russische economie
Moeten de Amerikanen wel de infrastructuur hebben om het vloeibaar te maken. Kost nogal wat, als je de capaciteit van een pijpleiding wil evenaren, neem bvb die geplande tussen Rusland en China, meen te herinneren dat die overeenkwam met een liquifaction installatie van rond de 40 miljard dollar.
De Amerikanen gaan vast onder de werkelijke prijs leveren om Rusland uit de markt te prijzen. En als Rusland uit de markt is, gaan de prijzen langzamerhand weer omhoog. Business is business.
We kunnen de Utopia-posters vragen om hier een paar weken hun steentje bij te dragen?
Misschien gaat de Duma bijeenkomst over het parlement van Oekraine? Morgen wordt de communistische partij verboden namelijk. Enkele maanden nadat Svoboda leden de communisten in het parlement aanvielen en Right Sektor later die dag het hoofdbureau van de partij in brand stak.
De Amerikanen gaan vast onder de werkelijke prijs leveren om Rusland uit de markt te prijzen. En als Rusland uit de markt is, gaan de prijzen langzamerhand weer omhoog. Business is business.
Tegen die tijd zijn we wel weer vriendje met Rusland.
Op woensdag 23 juli 2014 21:26 schreef agter het volgende: Mooi op NL 2: over het tonen van de overledenen aan de nabestaanden. Al kun je maar een hand aanraken, een plukje haar.
Ook is Oekraïne begonnen om burgers op te roepen voor militaire dienst. Dat doen ze heel strategisch alleen in die gebieden waar Oekraïners wonen die geen woord Russisch spreken. Zo zorgt de taalfactor er dan voor dat er minder empathie is met de tegenstander, dat er minder deserteurs zullen zijn en dat er harder opgetreden wordt.
Well, Kerry heeft net min of meer beloofd om de Oekraïense regering te gaan steunen met geld, wapens en kennis.
Dat betekent natuurlijk dat Rusland het nu ook net zo goed openlijk kan gaan doen voor Donetsk en Loehansk.
De VS en Rusland gaan hun geschillen op laten lossen door de Oekraieners, lijkt het.
pffff..... Wij sturen gewoon Koos Spee met een legertje flitsambtenaren ertussen.
Als men dan wil gaan proxy-en, staan alle partijen binnen 3 maanden in het rood door CJIB-acceptgiro's
Op woensdag 23 juli 2014 21:29 schreef RetepV het volgende: Ook is Oekraïne begonnen om burgers op te roepen voor militaire dienst. Dat doen ze heel strategisch alleen in die gebieden waar Oekraïners wonen die geen woord Russisch spreken. Zo zorgt de taalfactor er dan voor dat er minder empathie is met de tegenstander, dat er minder deserteurs zullen zijn en dat er harder opgetreden wordt.
Alles om Poetin nog slechter te doen lijken dan hij al lijkt/is.
Een prachtmoment om de KNVB vol te spammen met verzoeken om NL uit het WK in 2018 te houden zolang deze zich in Rusland bevind.
Op woensdag 23 juli 2014 21:29 schreef RetepV het volgende: Ook is Oekraïne begonnen om burgers op te roepen voor militaire dienst. Dat doen ze heel strategisch alleen in die gebieden waar Oekraïners wonen die geen woord Russisch spreken. Zo zorgt de taalfactor er dan voor dat er minder empathie is met de tegenstander, dat er minder deserteurs zullen zijn en dat er harder opgetreden wordt.
Dat lijkt me nou niet een erg rare aanpak ofzo eigenlijk...
Niet heel erg betrouwbaar waarschijnlijk, maar na de Berkut op de crashsite en vervolgens het neerschieten van die vliegtuigen door Russen vandaag is het niet erg onwaarschijnlijk.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Op woensdag 23 juli 2014 21:26 schreef agter het volgende: Mooi op NL 2: over het tonen van de overledenen aan de nabestaanden. Al kun je maar een hand aanraken, een plukje haar.
Mooie uitzending idd.
Op de een of andere manier is het prettig (verkeerd woord hiervoor, maar weet ff geen betere) om te horen hoe andere mensen hier naar kijken en over denken.
Reality is for people who can't imagine anything better. -------------------------------------------------------------------- Feel free to insult me.
Het is de aanloop tot een genocide. Er worden nu al gemiddeld 80 burgers per dag gedood door het Oekraïense leger, met hun mortieraanvallen en beschietingen vanuit de lucht.
Hoe je het ook wendt of keert, het zijn gewoon burgers die toevallig Russisch spreken. Ze hebben geen wapens in hun handen, ze schieten niet, etc.
De schatting van het aantal separatisten is 6000. Als ze er 10 per dag doden, gaat het zo'n 600 dagen duren. Als ze evenveel burgers blijven doden, gaat het aan zo'n 50.000 burgers het leven kosten.
Maar omdat de nieuwe lichting soldaten minder medeleven zal hebben, zal het aantal burgerdoden per dag wel gaan stijgen. Dus dat uiteindelijke aantal zal wel hoger komen te liggen.
Hun land wordt aangevallen door separatisten, niet door hun eigen onschuldige burgers.
Om exact dezelfde reden dat we het over gas, knuffelbeesten, investeringsfondsen en Sotchi hebben gehad: het heeft met deze gebeurtenis en de aftermath te maken. We hebben het hier niet over of Feyenoord, Ajax of Twente kampioen gaat worden maar over het boycotten van het WK in Rusland vanwege de houding van Rusland.
Rusland heeft over de plannen van Nederland gehoord en stuurt z'n troepen om de site te beveiligen zodat Nederland en anderen dat niet meer hoeven te toen?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Album top 100 2024
Om exact dezelfde reden dat we het over gas, knuffelbeesten, investeringsfondsen en Sotchi hebben gehad: het heeft met deze gebeurtenis en de aftermath te maken. We hebben het hier niet over of Feyenoord, Ajax of Twente kampioen gaat worden maar over het boycotten van het WK in Rusland vanwege de houding van Rusland.
Niets mis mee
Oke.. misschien ben ik gewoon te allergisch..
Hatsjoe!!
Rusland heeft over de plannen van Nederland gehoord en stuurt z'n troepen om de site te beveiligen zodat Nederland en anderen dat niet meer hoeven te toen?
In dit geval zou dat precies andersom zijn. Spullen 'veiligstellen' tegen de rebellen, ofwel het verder verduisteren van fysiek bewijsmateriaal.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Lijkt me niet de juste manier om dat met geweld aan te pakken. Zal weinig van doen hebben met geweld op de site.
Voor die Russen is dit wel het excuus om de Oost daar te annexeren met de dreiging van een politiemacht. Voor de "veiligheid" rollen de tanks zo naar de crashsite (en wellicht geheel Oost-Oekraïne)
Voor die Russen is dit wel het excuus om de Oost daar te annexeren met de dreiging van een politiemacht. Voor de "veiligheid" rollen de tanks zo naar de crashsite (en wellicht geheel Oost-Oekraïne)
corrected