Weet ik natuurlijk niet, maar het nieuws gaat iig gezellig weer verderquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:07 schreef Midnight_snack het volgende:
[..]
Interessant. Zou dat dan gaan over beide gesprekken? Want in het tweede gesprek hadden ze het over "heren in Moskou" als ik het me goed herinner.
Sjonge, ik kwam hier ook al even langs om daar een opmerking over te maken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef superworm het volgende:
McCain gebruikt de tragedie om Amerikaanse olie en gas te verkopen
Veel en wij hebben de infrastructuur om het verder door te sturen naar andere EU-landen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:01 schreef ForzaMilan het volgende:
[..]
Heeft Amerika in vergelijking met Rusland veel of weinig gas?
GB heeft een van de hardste taal richting Rusland geuit na het gebeuren.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:07 schreef DeJori het volgende:
Ben altijd fan van het afzijken van Frankrijk, maar GB moet toch nog eens goed nadenken als ze het vingertje heffen richting andere landen:twitter:businessinsider twitterde op woensdag 23-07-2014 om 21:06:27MH17 crash exposes UK arms sales to Russia, and it's a huge embarrassment for Cameron http://t.co/Pmh5k5oGAa reageer retweet
Had een één of andere kookprogramma verwachtquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:08 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
Heb die film al 241 keer gezien
Zwarte dozen zijn in het algemeen nooit zwart. Dit omdat ze dan o.a. lastiger te vinden zijn.quote:
quote:Obama orders Pentagon advisers to Ukraine to fend off Putin-backed rebels
A team of Pentagon officials is heading to Ukraine to help the country rebuild its fractured military, a mission that lawmakers and analysts expect will result in recommendations for greater military assistance in the country’s fight against pro-Russia separatists amid international outrage over the downing of a commercial airplane.
Within the next few weeks, a group of Defense Department representatives who specialize in strategy and policy will head to Kiev to evaluate specific programs that the United States may want to help bolster, said Army Col. Steve Warren, a Pentagon spokesman.
Ja, dat maakt de binnenstad zo mooi! Mooi dat die bewaard zijn gebleven al die jaren! (Al is de Kamperbinnenpoort een herbouw). Kom alleen te weinig in de binnenstadquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:07 schreef superworm het volgende:
[..]
Elke keer als ik langs 1 vd drie overgebleven Middeleeuwse poorten kom, raak ik opnieuw verliefd op Amersfoort. Voor de duizendste keer.
Nee, slumdog millionairequote:Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef PG18 het volgende:
[..]
Had een één of andere kookprogramma verwacht
Daar gaat deze dag nu eenmaal wel om. Slachtoffers zijn in deze niet zo belangrijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef RetepV het volgende:
Ik vond het walgelijk hoe hij gewoon nog even politiek stond te bedrijven over de ruggen van onze gestorvenen. Met zijn voor de spiegel geoefende meest medelevende gezicht dat hij op kon zetten.
Mart is God. Dus dat gebeurt niet.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:06 schreef Mani89 het volgende:
Als Mart Smeets overlijd krijg je ook dit soort taferelen. Sowieso een dag van Nationale Rouw.
Da's ook verreweg de minste van de drie. Ik kom er dagelijks langs met de bus naar werk. Ja ik ga met de busquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:10 schreef Studiotje het volgende:
[..]
Ja, dat maakt de binnenstad zo mooi! Mooi dat die bewaard zijn gebleven al die jaren! (Al is de Kamperbinnenpoort een herbouw). Kom alleen te weinig in de binnenstad
Ja, als we de VS steunen met het verwijderen van Bashir, en hen steunen Irak weer veilig te maken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:00 schreef PG18 het volgende:
Binnen 2 of 3 jaar moet het mogelijk kunnen zijn om Amerikaans gas te importeren als ik hem goed begrijp?
Maar het gasnetwerk in Duitsland is vooral in Russische handenquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Veel en wij hebben de infrastructuur om het verder door te sturen naar andere EU-landen.
Dafucquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:10 schreef superworm het volgende:
[..]
Da's ook verreweg de minste van de drie. Ik kom er dagelijks langs met de bus naar werk. Ja ik ga met de bus(Fiets trouwens zelfde route.)
Doen we wat we het beste doen: Amerikaanse ballen likken en exporteren naar de rest van Europa tegelijkertijd!quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar het gasnetwerk in Duitsland is vooral in Russische handen
Hadden ze maar geen plannen moeten maken om al die kerncentrales te sluiten. Dan hadden ze wat gehad om op terug te vallen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maar het gasnetwerk in Duitsland is vooral in Russische handen
Ja, langs de onderkant van de stadsringquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:11 schreef Studiotje het volgende:
[..]
DafucRijd daar een bus?
Maar dat bloemstuk in de vorm van een vliegtuig op de Hof
Duitsland gebruikt bijna niets van dat gas.. er ligt praktisch geen gasnet daar...quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef DeJori het volgende:
[..]
Hadden ze maar geen plannen moeten maken om al die kerncentrales te sluiten. Dan hadden ze wat gehad om op terug te vallen.
ongewapende agenten lijkt mij niet zo'n goed idee..quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:10 schreef Snowballed het volgende:
Rutte wil agenten op rampplek
Nederland dringt bij andere landen aan op het sturen van een internationale politiemacht naar de rampplek in Oekraïne. Dat zegt de Oekraïense president Porosjenko. Die had gisteravond opnieuw een gesprek met Rutte.
Volgens Porosjenko heeft Rutte in dat gesprek gezegd dat hij de intentie heeft om te pleiten voor een VN-politiemissie naar het rampgebied. Agenten zouden de rampplek moeten beveiligen en een onafhankelijk onderzoek mogelijk moeten maken.
Rutte zou zijn plannen nu bespreken met de Australische premier Abbott en regeringsleiders van andere landen die bij de ramp met vlucht MH17 burgers hebben verloren. Abbott zei gisteren al dat de rampplek wat hem betreft wordt afgezet en bewaakt door een multinationale politiemacht,
"Diverse opties"
De Rijksvoorlichtingsdienst wil specifieke berichten over een politiemissie niet bevestigen. Wel zegt een woordvoerder dat Nederland met tal van landen overleg voert, "onder meer over de spoedige en veilige implementatie van VN-Veiligheidsraad-resolutie 2166". Daarin staat dat er een onafhankelijk onderzoek moet komen naar het neerhalen van het vliegtuig. "Hierbij wordt gewerkt aan diverse opties om die doelstellingen te verwezenlijken", aldus de RVD.
Binnen de EU wordt al maanden gesproken over een politiemissie naar Oekraïne. Ongewapende agenten zouden daar moeten bijdragen aan het verbeteren van de veiligheidssituatie. De ministers van Buitenlandse Zaken hebben gisteren ingestemd met zo'n missie, maar een inzet bij de rampplek is toen niet aan de orde geweest.
http://nos.nl/artikel/678281-rutte-wil-agenten-op-rampplek.html
Edit spuit 11 geloof ik...![]()
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, langs de onderkant van de stadsring(En de andere kant vd ring ook maar daar kom ik zelden). Maar dit is offtopic
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Morgen 74 kisten. Dan hebben we er 114, nog teveel er na
Nee dat worden gewapende....quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:13 schreef Automatisch het volgende:
[..]
ongewapende agenten lijkt mij niet zo'n goed idee..
Kan me voorstellen dat je dan anders tegen je werk aankijkt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef Skaai het volgende:
Vanmorgen deed ik een vlucht welke vertrok vanaf G5. Na mijn vlucht was de MH0017 op die gate gepland. Het geeft toch een bizar gevoel. Niet zo zeer emotioneel, want ik sta er ver vanaf. Toch zie je dan dezelfde soort mensen zitten die vorige week aan hun einde zijn gekomen. Families, zakenreizigers, gelukszoekers, vakantiegangers en familiebezoekers.
Bij de bloemenzee buiten kreeg ik wel een brok in mijn keel. Er liggen daar persoonlijke brieven, kaarsjes, foto's van fijne momenten in het leven van de overledenen. Vanmiddag keek ik ook naar de beelden van de aankomst van de lijkkisten, het laat me niet ongeroerd. Het is een bizarre, lugubere en bewogen week geweest. De sfeer op Schiphol is momenteel anders, ik kan het niet echt plaatsen. Ergens best logisch, want we hebben het er continu over.
[ afbeelding ]
Al blijft dat staan, en gaan ze er volgens iedereen 'ongewapend' naar toe; geloof mij, er zal daar geen 1 agent zijn zonder wapen. Of het zijn agenten zonder wapens die geen wapens nodig zijn maar met blikken kunnen doden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:13 schreef Automatisch het volgende:
[..]
ongewapende agenten lijkt mij niet zo'n goed idee..
21.7% van de energiebehoefte komt van gas. En:quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:13 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Duitsland gebruikt bijna niets van dat gas.. er ligt praktisch geen gasnet daar...
quote:Germany has no liquefied natural gas (LNG) terminals, so the country must import natural gas exclusively through several major cross-border pipeline networks. Almost all natural gas imports come from Russia via the Nord Stream system (completed in 2011), Norway via Norpipe and Europipe systems, and the Netherlands via four main pipelines. Natural gas consumption in Germany has declined from its peak of nearly 3.6 trillion cubic feet (Tcf) in 2003 to 3.1 Tcf in 2012, largely because of energy efficiency improvements.
http://www.eia.gov/countries/country-data.cfm?fips=gm
RTL4quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:16 schreef PG18 het volgende:
Nu is alles afgelopen op tv tot aan Nieuwsuur?
Nl 2quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:16 schreef PG18 het volgende:
Nu is alles afgelopen op tv tot aan Nieuwsuur?
Gaat over Iris Kroes.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:17 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
RTL4
Ze waren trouwens gefrustreerd dat CNN door de live uitzending heen praatte
Oh nu daar wel weer wat.quote:
Ja dat zal.. maar dat gas is niet voor de huishoudens....quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:16 schreef DeJori het volgende:
[..]
21.7% van de energiebehoefte komt van gas. En:
[..]
Juist ja, CNN deed het 10x beter dan de NOS met hun 'we mogen geen emotie tonen' commentaarquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:17 schreef SecretStoryWous het volgende:
[..]
RTL4
Ze waren trouwens gefrustreerd dat CNN door de live uitzending heen praatte
En de industrie/handel heeft al aangegeven niets tegen sancties te hebben... als dat nodig was konden ze daar wel mee leven...quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:17 schreef RetepV het volgende:
Het grootste deel van het gas wordt gebruikt in de industrie, als grondstof voor plastics, etc.
quote:'Doema donderdag in spoedzitting bijeen'
MOSKOU -
Het Russische parlement, de Doema, komt donderdag voor een spoedzitting bijeen. Althans, dat meldt de Oekraïense nieuwssite Ukrinform die zich baseert op een anonieme bron bij de Doema.
,,Er staat iets te gebeuren, want veel volksvertegenwoordigers komen, misschien voor een quorum", aldus de bron die niet kan vertellen waarover precies gestemd gaat worden. Hij vermoedt dat de spoedzitting te maken heeft met de situatie in het oosten van Oekraïne.
Op de website van de Doema staat vooralsnog geen aankondiging van de spoedvergadering.
NOS deed het prima. Geen fratsen, geen nodeloos commentaar, gewoon de beelden voor zich laten spreken. Beelden die CNN vervolgens ook kon gebruiken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:18 schreef DaKKiE1984 het volgende:
[..]
Juist ja, CNN deed het 10x beter dan de NOS met hun 'we mogen geen emotie tonen' commentaar
Nee, 9/11. Maar dit zal ongetwijfeld groter gaan worden.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef Ratsnest89 het volgende:
Is dit de langst lopende reeks over een ramp/ongeluk/etc? Serieus benieuwd
De sfeer is echt heel anders inderdaad. Intens verdrietig maar toch saamhorig. Merk het terwijl ik, verder weg, bij de vracht zit.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:12 schreef Skaai het volgende:
Vanmorgen deed ik een vlucht welke vertrok vanaf G5. Na mijn vlucht was de MH0017 op die gate gepland. Het geeft toch een bizar gevoel. Niet zo zeer emotioneel, want ik sta er ver vanaf. Toch zie je dan dezelfde soort mensen zitten die vorige week aan hun einde zijn gekomen. Families, zakenreizigers, gelukszoekers, vakantiegangers en familiebezoekers.
Bij de bloemenzee buiten kreeg ik wel een brok in mijn keel. Er liggen daar persoonlijke brieven, kaarsjes, foto's van fijne momenten in het leven van de overledenen. Vanmiddag keek ik ook naar de beelden van de aankomst van de lijkkisten, het laat me niet ongeroerd. Het is een bizarre, lugubere en bewogen week geweest. De sfeer op Schiphol is momenteel anders, ik kan het niet echt plaatsen. Ergens best logisch, want we hebben het er continu over.
[ afbeelding ]
Die over de Titanic liep ook best langquote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef Ratsnest89 het volgende:
Syrie staat ook op 136.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef Ratsnest89 het volgende:
Prutin was toch van plan zijn leger uit te breiden? Zouden ze daarover stemmen?quote:
Ik kijk niet zozeer anders tegen mijn werk aan, want dat is niet van invloed geweest op wat er zich in Ukraine heeft afgespeeld. De collega's die de vlucht daadwerkelijk hebben gecontroleerd (visitatie), ik denk dat die wel een knauw hebben gekregen. Ze hebben waarschijnlijk grapjes gemaakt met ze, oudere mensen geholpen, kinderen high fives gegeven, ze een fijne reis gewenst. Er zat een collega bij die jaren geleden de Faro vlucht heeft gecontroleerd, ik kan me niet voorstellen wat die nu allemaal voelt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Kan me voorstellen dat je dan anders tegen je werk aankijkt.
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die over de Titanic liep ook best lang
Moeten de Amerikanen wel de infrastructuur hebben om het vloeibaar te maken. Kost nogal wat, als je de capaciteit van een pijpleiding wil evenaren, neem bvb die geplande tussen Rusland en China, meen te herinneren dat die overeenkwam met een liquifaction installatie van rond de 40 miljard dollar.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:09 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Veel en wij hebben de infrastructuur om het verder door te sturen naar andere EU-landen.
Dat zal vast ter sprake komen. Maar de actuele situatie daar is natuurlijk het hoofddoel voor hun om te bespreken.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef DeJori het volgende:
[..]
Prutin was toch van plan zijn leger uit te breiden? Zouden ze daarover stemmen?
Utopia is al over de 3000 volgens mij...quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef Ratsnest89 het volgende:
quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:23 schreef asco het volgende:
[..]
Utopia is al over de 3000 volgens mij...
Dat is een harde klap voor Moskou.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:21 schreef Snowballed het volgende:
Miljarden investering Rusland in geding
Toegevoegd: woensdag 23 jul 2014, 21:18
Het grootste staatsfonds ter wereld overweegt miljarden weg te halen uit Rusland. Het Noorse staatsfonds zegt klaar te zijn om de investeringen ter waarde van 8 miljard dollar, terug te trekken als er sancties tegen Rusland worden genomen.
Dat meldt persbureau Bloomberg.
Het Noorse ministerie van Financiën zegt tegen Bloomberg dat "noodzakelijke aanpassingen zullen plaatsvinden als investeringen door sancties tegen Rusland worden geraakt".
Gisteren besloten de Europese ministers van Buitenlandse Zaken de sanctielijst tegen Rusland uit te breiden, omdat Rusland onvoldoende afstand neemt van de pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne. Ook vroegen ze de Europese Commissie nieuwe economische sancties tegen Moskou voor te bereiden op het gebied van defensie, technologie en financiële dienstverlening. Daardoor komen buitenlandse investeringen in het land steeds meer onder druk te staan.
Russische economie
De Russische index de Micex heeft dit jaar zo'n 6,5 procent verloren. Ook de Russische roebel daalde dit jaar flink, met zo'n 5,6 procent ten opzichte van de dollar.
Of Noorwegen de investeringen in Rusland op dit moment al vermindert, is niet bekend. Het Noorse staatsfonds beheert in totaal 890 miljard dollar.
http://nos.nl/artikel/678(...)sland-in-geding.html
Je hebt gelijk. Utopia is immers ook een ramp.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:23 schreef asco het volgende:
[..]
Utopia is al over de 3000 volgens mij...
Well, Kerry heeft net min of meer beloofd om de Oekraïense regering te gaan steunen met geld, wapens en kennis.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
quote:
'Doema donderdag in spoedzitting bijeen'
MOSKOU -
Het Russische parlement, de Doema, komt donderdag voor een spoedzitting bijeen. Althans, dat meldt de Oekraïense nieuwssite Ukrinform die zich baseert op een anonieme bron bij de Doema.
,,Er staat iets te gebeuren, want veel volksvertegenwoordigers komen, misschien voor een quorum", aldus de bron die niet kan vertellen waarover precies gestemd gaat worden. Hij vermoedt dat de spoedzitting te maken heeft met de situatie in het oosten van Oekraïne.
Op de website van de Doema staat vooralsnog geen aankondiging van de spoedvergadering.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |