In New York is de resolutie, opgesteld door Australië, unaniem aangenomen. De resolutie roept op tot volledige samenwerking en openheid van zaken omtrent het onderzoek van alle landen. Minister Timmermans is aanwezig en hield een emotionele toespraak. http://www.dumpert.nl/med(...)veiligheidsraad.html
Samenvatting persconferentie Rutte op 21 juli 19:20:
• De trein met lichamen is inderdaad vertrokken, gaat eerst naar Donetsk, zal daarna hopelijk verder rijden naar Kharkiv (10-12 uur reistijd) • Op de trein zijn ongeveer 200 lichamen • Eenmaal in Kharkiv zullen de lichamen zo snel mogelijk naar Nederland gebracht worden voor onderzoek en identificatie
Screenshot uit video van de Buk luchtafweerinstallatie enkele uren voor de fatale beschieting
De separatisten overhandigen de zwarte dozen over aan de Maleisiërs:
Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald • De zwarte dozen zouden in handen van de rebellen zijn • Ruim 200 lichamen zijn op dit moment geborgen en geplaatst in een trein met koelwagons. Deze trein is momenteel onderweg naar Donetsk, zonder de OVSE en de andere experts. Verwacht wordt dat de trein hierna naar Kharkiv gaat. • Bij de VN Veiligheidsraad ligt een voorbeeldresolutie klaar die alle landen oproept volledig mee te werken aan de berging van slachtoffers en verder onderzoek. Minister Timmermans is aanwezig bij de Veiligheidsraad. • De zwarte dozen zijn door de separatisten aan de Maleisiërs overhandigd.
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden beschikbaar voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Het eerder geplande transport van nabestaanden naar de crashsite is afgelast wegens de gespannen situatie.
• Onder de slachtoffers bevonden zich minimaal 6 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Verschillende persconferenties Mark Rutte
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toespraak Koning Willem-Alexander
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Video's van lokale bewoners van de crashsite
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Frutsel op 22-07-2014 12:49:54 ]
Boze blikken kreeg ik ook toen ik op werk dagen na 9/11 iets vroeg. Keken wel op, maar antwoorden deed niemand. Was een consultancy job bij Price Waterhouse Cooper. Heb pas dagen later begrepen dat het waarschijnlijk drie minuten stilte was op dat moment.
Da's een foutje, kan gebeuren. Dit is gewoon expres afzetten tegen de samenleving.q
Da's een foutje, kan gebeuren. Dit is gewoon expres afzetten tegen de samenleving.q
Ik denk dat die klaagwandelaar zich niet expres afzet, maar hooguit een gebrek aan inlevingsvermogen heeft, waardoor hij oprecht niet begrijpt waarom zijn plannen moeten wijken voor andere belangen.
Wel dom dat-ie zo publiekelijk z'n verhaal doet, je weet nooit wat online collectieve verontwaardiging voor acties oplevert.
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Op dinsdag 22 juli 2014 11:56 schreef MrTorture het volgende: Ik denk dat die klaagwandelaar zich niet expres afzet, maar hooguit een gebrek aan inlevingsvermogen heeft, waardoor hij oprecht niet begrijpt waarom zijn planning moeten wijken voor andere belangen.
Ik denk dat je daar gelijk in hebt.
Ook een reden waarom een officiële dag van nationale rouw zou falen. Je kan er wel om roepen, maar er zouden heel veel mensen alleen maar boos en verontwaardigd zijn dat alles dicht is etc.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
di 22 jul 2014, 11:47 Speciaal Brits onderzoek dood spion Rusland
LONDEN - Groot-Brittannië stelt een speciaal onderzoek in naar de dood van de voormalige Russische geheim agent Aleksander Litvinenko. Litvinenko overleed in 2006 in een ziekenhuis in Londen op 43-jarige leeftijd. Hij was vergiftigd met een zeldzame radioactieve stof.
De voormalige Russische geheim agent Aleksander Litvinenko overleed in 2006 in een ziekenhuis in Londen op 43-jarige leeftijd.Foto: REUTERS
De Britse minister van van Binnenlandse Zaken, Theresa May, heeft dinsdag bekendgemaakt dat er alsnog een onderzoek komt naar zijn dood en een eventuele rol van de Russische staat in deze zaak. Nabestaanden hebben gezegd dat het Kremlin de ex-agent heeft vermoord.
Vorig jaar zag Londen van een speciaal onderzoek af om geen problemen te veroorzaken met het Kremlin dat elke betrokkenheid tegensprak.
Ook een reden waarom een officiële dag van nationale rouw zou falen. Je kan er wel om roepen, maar er zouden heel veel mensen alleen maar boos en verontwaardigd zijn dat alles dicht is etc.
Gezamenlijk rouwen op een vastgesteld moment zit sowieso niet in onze cultuur verweven.
Tja, ik vind de rol van zowel het Westen als Rusland gewoon echt slecht en ten nadele van Oekraïne...
Het westen besloot gewoon puur uit hebzucht en uit de gedachte 'we willen zoveel mogelijk landen bij de EU en het Westen, want dat is nu eenmaal heel goed voor die landen' de revolutie te steunen.
Rusland heeft het gewoon als principe kwestie ja, die willen zoveel mogelijk land en vinden het gewoon tof als ze zulke ruzietjes winnen van hun aarstvijand USA.
Het slachtoffer is in alle gevallen Oekraïne. Maar beide partijen hebben de mening van 50% van Oekraïne totaal genegeerd. De rol van het Westen vind ik echt niet netjes, maar door de slimme media hoor je er niemand over.
Het eind van het liedje is wel dat Rusland na een hoop oorlog en geweld en dood en verderf genoegen moet nemen met de Krim en afvallige deelrepubliekjes zoals Zuid-Ossetië en evt. Donetsk en Luhansk, terwijl de relatie van Rusland met de rest van Oekraïne en Georgië voor lange tijd verziekt is. De slag gewonnen maar de oorlog verloren, zo heet dat toch?
Misschien zou Poetin ook eens moeten proberen om e.e.a. via een charme-offensief op te lossen. Dat zou een hoop ellende schelen en uiteindelijk wel eens effectiever kunnen zijn.
Het eind van het liedje is wel dat Rusland na een hoop oorlog en geweld en dood en verderf genoegen moet nemen met de Krim en afvallige deelrepubliekjes zoals Zuid-Ossetië en evt. Donetsk en Luhansk, terwijl de relatie van Rusland met de rest van Oekraïne en Georgië voor lange tijd verziekt is. De slag gewonnen maar de oorlog verloren, zo heet dat toch?
Misschien zou Poetin ook eens moeten proberen om e.e.a. via een charme-offensief op te lossen. Dat zou een hoop ellende schelen en uiteindelijk wel eens effectiever kunnen zijn.
Eens, maar vooralsnog is er toch ook alleen sprake van het oosten? Daar is immers dat referendum op 11 mei gehouden.
En ja, ik zou ook graag zien dat Rusland gewoon eens normaal doet, maar ik besef mij ook dat zij niet kunnen opboksen tegen de mediamachine van het westen, incl allerlei NGO's en miljoenenfondsen. Ik snap zelfs dat Rusland zichzelf een beetje machteloos voelt zo nu en dan. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat dit gebeurd, zie Servië (2000), Georgië (2003), Oekraïne (2003) en Kirgizië (2005).
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own. Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur. yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer Vis een optie?
Een charme offensief werkt alleen als je met tegenstanders die menselijk besef hebben te maken hebt.
Dat heeft het westen niet en dat beseft Rusland maar al te goed. Ze zijn wakker geworden daar maar wel een beetje te laat.
Georgie was ook geen verlies. Toen de Russen zeiden dat de Navo zich binnen 6 uur moest terug trekken uit dat gebied werd dat netjes gedaan. Het westen weet dat de Russen achter hun woord staan.
Kiev is een bolwerk van corrupte oliarchen. Dat was het al maar nu nog erger. Oekraine is een gefaald deelstaat. Het kan niet functioneren zonder de USSR. Dat was al snel duidelijk naar de val.
Op dinsdag 22 juli 2014 11:57 schreef Isabeau het volgende: Ook een reden waarom een officiële dag van nationale rouw zou falen. Je kan er wel om roepen, maar er zouden heel veel mensen alleen maar boos en verontwaardigd zijn dat alles dicht is etc.
Of juist andersom, dat mensen vinden dat je niet genoeg rouw toont omdat je toch nog even naar de AH wil omdat je er achter komt dat de melk voor je baby eerder op is...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:11 schreef Dibble het volgende: Oekraine is een gefaald deelstaat. Het kan niet functioneren zonder de USSR. Dat was al snel duidelijk naar de val.
Er word/werd de laatste tijd anders ook behoorlijk geinvesteerd door westerse grondbezitters.. Alleen is dat waarschijnlijk nog te weinig... De oekraine heeft de meest vruchtbare landbouwgrond ter wereld
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Ik vind dat hij het sowieso goed doet. Die toespraak van hem in de VN is hard line, petje af voor die man.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b] Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:02 schreef roos94 het volgende: Ik snap het niet, gaan alle lijken nou naar nl? Ook buitenlandse lichamen?
Je hebt liever dat Nederland bekijkt welk lichaam uit welk land komt dan dat we dat overlaten aan de experts in Oekraïne zelf. Dan kunnen we vervolgens gaan kwartetten met lichamen
Op dinsdag 22 juli 2014 12:16 schreef Re het volgende: maar ik hoorde ook dat nederland de leiding heeft over het onderzoek op het vliegtuig zelf, of wie is daar nu eigenlijk, erg onduidelijk
Volgens de site van ICAO is een team van experts van hun kant in Oekraïne aanwezig om samen met de experts ter plaatse het onderzoek te doen.
Er word/werd de laatste tijd anders ook behoorlijk geinvesteerd door westerse grondbezitters.. Alleen is dat waarschijnlijk nog te weinig... De oekraine heeft de meest vruchtbare landbouwgrond ter wereld
Bijna heel London is van de Russen. Moeten ze dat ook maar opnemen in de Federatie dan? Er wordt immers geinvesteerd..
Die dames hebben het ook moeilijk. Niet vergelijkbaar met de directe nabestaanden. Maar toch.
Je zal die deur maar dicht hebben gedaan en de slurf eraf. Niets vermoedend 'goodbye'. Kom je thuis, zet je de tv aan...
Gewend zijn om passagiers toch nooit meer terug te zien, maar dit..
Het zijn inderdaad de mensen die een groot deel van de passagiers heeft gezien.
Ik zou het ook niet trekken denk ik. Al die vrolijke gezichten, klaar om op vakantie te gaan of juist blij dat ze weer naar huis terugkeren. En dan dit..
Europa is een continent met grenzen. Wat als Den Haag of Zoetermeer of Groningen zich wilt afsplitsen van Nederland?
Zo moet je het niet zien.
Het was eerder zo dat het bestuur in Groningen democratisch was verkozen. Er was een minderheid (!) die echter vond dat Groningen zich moest afscheiden van Nederland en bij Duitsland moest horen. Zij regelden, met behulp van Duits geld, een staatsgreep waar zij de leiders van Groningen afzette en zichzelf als leiding van Groningen benoemde. Echter, het oosten van Groningen, wat helemaal niks met Duitsland had, hoorde liever bij Nederland. Zij besloten daarom om de Vrije Volksrepubliek Groningen uit te roepen om zich zo te distantiëren van de Oost-Groningers die onregelmentair aan de macht zijn gekomen en zich bij Duitsland wilde voegen.
KIEV - Oekraïne wil alle mannen tot 50 jaar die geschikt zijn voor militaire dienst mobiliseren. Het parlement stemde dinsdag in met een mobilisatiebevel van president Petro Porosjenko. Hij zegt zo de grenzen te willen verdedigen.
Eerder dit jaar riep de regering al reservisten op. Maar de nieuwe order gaat verder en roept alle mannen van weerbare leeftijd op.
In het parlement van 450 zetels ontstond rumoer en parlementariërs die eerder president Viktor Janoekovitsj steunden, raakten slaags met radicale nationalisten. De mobilisatie kreeg de steun van 232 parlementsleden. De pro-Russische Janoekovitsj werd in februari afgezet. Porosjenko is in mei gekozen.
Het zijn inderdaad de mensen die een groot deel van de passagiers heeft gezien.
Ik zou het ook niet trekken denk ik. Al die vrolijke gezichten, klaar om op vakantie te gaan of juist blij dat ze weer naar huis terugkeren. En dan dit..
Dat is juist hetgene wat leeft. Die vrolijkheid, die uitgelaten stemming, die gezinnen... Dat viel wel op.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt' 'Ieder nadeel heb zijn voordeel' We zullen je nooit, nooit vergeten 1947-2016
Eens, maar vooralsnog is er toch ook alleen sprake van het oosten? Daar is immers dat referendum op 11 mei gehouden.
En ja, ik zou ook graag zien dat Rusland gewoon eens normaal doet, maar ik besef mij ook dat zij niet kunnen opboksen tegen de mediamachine van het westen, incl allerlei NGO's en miljoenenfondsen. Ik snap zelfs dat Rusland zichzelf een beetje machteloos voelt zo nu en dan. Dit is natuurlijk niet de eerste keer dat dit gebeurd, zie Servië (2000), Georgië (2003), Oekraïne (2003) en Kirgizië (2005).
Het is een geopolitiek spel. Het westen huilt krokodillentranen om de Krim terwijl het westen allerlei opstanden steunt in het MO. De Uk wil harde sancties maar hoe zit het met de Falkland Islands. Enfin je kunt hier niet neutraal naar kijken zonder hier weggezet te worden als pro-Russisch
Het was eerder zo dat het bestuur in Groningen democratisch was verkozen. Er was een minderheid (!) die echter vond dat Groningen zich moest afscheiden van Nederland en bij Duitsland moest horen. Zij regelden, met behulp van Duits geld, een staatsgreep waar zij de leiders van Groningen afzette en zichzelf als leiding van Groningen benoemde. Echter, het oosten van Groningen, wat helemaal niks met Duitsland had, hoorde liever bij Nederland. Zij besloten daarom om de Vrije Volksrepubliek Groningen uit te roepen om zich zo te distantiëren van de Oost-Groningers die onregelmentair aan de macht zijn gekomen en zich bij Duitsland wilde voegen.
Dus dan moet Nederland toch gewoon hard optreden tegen die minderheid separatisten en Duitsland op zijn vingers tikken?
Haha ja, propganda werkt perfect. Of nog erger, je wordt als conspiracy theorist bestempeld
Open je ogen mensen. 90% van Oost-Oekraïne wil bij Rusland horen, waarom moet het Westen dat per se stoppen? Wie zijn wij?
90%? Ze zijn zwaar in de minderheid. Eerder zo'n 35%.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Dan moet je je eens beter inlezen. Waarom denk je dat er dikke rellen uitbraken? Heb je wel door in wat voor een crisis Oekraïne zich bevind?
Waarom gelijk zo bijdehand? Doe eens niet alsof je tegen een achterlijke praat, want dat is niet zo. Ik ken de geschiedenis, ik ken het hele verhaal. Oekraine als land wou wel degelijk bij de EU, dat is mijn punt, en dat is een feit.
Hierbij vergeet je de oorzaak van de rellen: het feit dat net voor het ondertekenen van een handelsverdrag met Duitsland.. de president van Groningen ineens daar van af zag.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef So_Surreal het volgende: Dat vliegtuig is toch gewoon neergeschoten door de Ukraïne om Europa en de VS in het conflict te betrekken ?
Waarom gelijk zo bijdehand? Doe eens niet alsof je tegen een achterlijke praat, want dat is niet zo. Ik ken de geschiedenis, ik ken het hele verhaal. Oekraine als land wou wel degelijk bij de EU, dat is mijn punt, en dat is een feit.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef So_Surreal het volgende: Dat vliegtuig is toch gewoon neergeschoten door de Ukraïne om Europa en de VS in het conflict te betrekken ?
Maar je ziet Oekraïne wel als één onverdeeld land
Dat is niet waar? Waarom stemde Oekraïne dan in 2004 en 2010 op een pro-Russische president?
waaruit blijkt dat Oekraïne als land bij de EU wilde horen?
Nou, oa. dit: De meeste Oekraïners steunen de toetreding tot de EU. Dit zal echter alleen mogelijk zijn nadat vele wetswijzigingen en offers zijn gemaakt aan de Oekraïense kant."[6] Oekraïne stemde op 18 september 2013 voor een associatieovereenkomst met de EU.[7] Oekraïne zou eigenlijk op vrijdag 30 november van dat jaar een associatieakkoord met de EU ondertekenen.[7]
Ik bedoel, Rusland komt tenminste met argumenten, het westen niet. Het westen ontkracht de argumenten ook niet, wat ik vreemd vind. En dan nog dat filmpje op youtube wat een dag van te voren gemaakt was ? En direct die beschuldigingen zonder enig bewijs of wat dan ook.
Oekraïeners en Georgiërs hebben geen menselijk besef?
En zijn in jouw ogen tegenstanders van Rusland?
Heb ik dat gezegd? Ik doel alleen op het feit dat het westen bij elke onrust in die regio kans grijpt om nog wat zout op de wond te gooien. En vooral Amerika heeft hier een handje van.
Voorafgaand aan het overleg van de EU-ministers van Buitenlandse Zaken had de Litouwse minister Linkevicius de stevigste uitspraak tot nu toe. Hij noemde de 'republieken' Donetsk en Loegansk 'terroristische organisaties', die een wapensembargo moeten krijgen.
Sorry, onzorgvuldige verwoording. Ik bedoel dat alles lijkt te wijzen op het tegendeel, je hebt in principe gelijk dat nog niet alles bewezen is, maar het is erg onwaarschijnlijk dat Oekraïne de schuldige is.
Hierbij vergeet je de oorzaak van de rellen: het feit dat net voor het ondertekenen van een handelsverdrag met Duitsland.. de president van Groningen ineens daar van af zag.
Dat geeft je dan toch niet zomaar het recht om hem dan met kalasjnikovs boeren harken direct te verjagen?
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Die is goed. Je maakt ze lekker door export kortingen en allerlei propaganda dat het westen het land wel gaat opbouwen. De zak geld is onuitputtelijk van de EU.
Sorry, onzorgvuldige verwoording. Ik bedoel dat alles lijkt te wijzen op het tegendeel, je hebt in principe gelijk dat nog niet alles bewezen is, maar het is erg onwaarschijnlijk dat Oekraïne de schuldige is.
Ik vind het gewoon lastig om beide kanten te geloven. Er is de laatste tijd al zo gigantisch veel gelogen en gemanipuleerd.
Het is een geopolitiek spel. Het westen huilt krokodillentranen om de Krim terwijl het westen allerlei opstanden steunt in het MO. De Uk wil harde sancties maar hoe zit het met de Falkland Islands. Enfin je kunt hier niet neutraal naar kijken zonder hier weggezet te worden als pro-Russisch
Waarom altijd dat appels met peren vergelijken. Dit gaat over oekraine.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
Ik bedoel, Rusland komt tenminste met argumenten, het westen niet. Het westen ontkracht de argumenten ook niet, wat ik vreemd vind. En dan nog dat filmpje op youtube wat een dag van te voren gemaakt was ? En direct die beschuldigingen zonder enig bewijs of wat dan ook.
Dat is toch vreemd ?
Nog zo een voorbeeld. Ik heb gisteren tot laat CNN gekeken. Bij de VN conferentie kwamen Amerika aan het woord, Nederland, Australie dit werd allemaal in beeld gebracht. Zodra Rusland aan het woord kwam werd het beeld weer geswitched naar de studio naar een schreeuwlelijk met een BUK plaatje op de achtergrond.
Heb ik dat gezegd? Ik doel alleen op het feit dat het westen bij elke onrust in die regio kans grijpt om nog wat zout op de wond te gooien. En vooral Amerika heeft hier een handje van.
Ik doel op het feit dat als Rusland het tegenoffensief met charme ipv. met wapens en chantage had gevoerd, dat dan én het vliegtuig MH17 niet was verongelukt én Rusland waarschijnlijk een goeie band met heel Oekraïne en Georgië had kunnen behouden.
Nog zo een voorbeeld. Ik heb gisteren tot laat CNN gekeken. Bij de VN conferentie kwamen Amerika aan het woord, Nederland, Australie dit werd allemaal in beeld gebracht. Zodra Rusland aan het woord kwam werd het beeld weer geswitched naar de studio naar een schreeuwlelijk met een BUK plaatje op de achtergrond.
Tja, en alle bewijzen van Rusland worden hier in het westen gewoon genegeerd. Je zou verwachten dat ze zouden discusieren of dat bewijs klopt of niet, maar gewoon helemaal niks.
Tja jij gelooft wel de westerse propaganda. Ik kijk neutraal en merk dat die hele verschuiving ons geen goed gaat doen op de lange termijn.
Ok, en hoe dom je precies moet zijn om een KGB agent meer te vertrouwen of evenveel te vertrouwen als de eerste beste westerse politicus, daar heb ik geen woorden meer voor. Dat Putin niet deugt had ie al bewezen toen hij voor die misdadigers ging werken. Dat was lang voordat hij in de politiek ging.
Tja, en alle bewijzen van Rusland worden hier in het westen gewoon genegeerd. Je zou verwachten dat ze zouden discusieren of dat bewijs klopt of niet, maar gewoon helemaal niks.
Onzin, het is hier allemaal besproken.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
Ik doel op het feit dat als Rusland het tegenoffensief met charme ipv. met wapens en chantage had gevoerd, dat dan én het vliegtuig MH17 niet was verongelukt én Rusland waarschijnlijk een goeie band met heel Oekraïne en Georgië had kunnen behouden.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:36 schreef MouzurX het volgende: Oost Oekraïne had ook gewoon kunnen gaan stemmen op de nieuwe president. Hadden ze gewoon een president gehad die hun representeerd.
Burgers daar wilden wel gaan stemmen, maar die zijn bedreigd door de separatisten en verkiezingsgebouwen zijn aangevallen.
Ok, en hoe dom je precies moet zijn om een KGB agent meer te vertrouwen of evenveel te vertrouwen als de eerste beste westerse politicus, daar heb ik geen woorden meer voor. Dat Putin niet deugt had ie al bewezen toen hij voor die misdadigers ging werken. Dat was lang voordat hij in de politiek ging.
Het ergste voor de |Russen is dat Poetin NOOIT meer weg gaat , net als Stalin , die blijft tot zijn dood
Heb ik dat gezegd? Man ik vorm mijn eigen mening meer niet.
En blijkbaar wilde de meerderheid van de bevolking ee president niet meer.
We kunnen hier nog een uur over door bakkeleien, maar er had gewoon een legale afzettingsprocedure gestart moeten worden i.p.v. illegaal het heft in eigen handen te nemen en hem met kalasjnikovs te verjagen.
Recordhouder aantal posts op één dag. 4045 onlogisch
Die 193 Nederlanders hakken er zo in, omdat het mensen zijn die je had kunnen tegengekomen, schrijft columniste Ionica Smeets. Het is ongeveer één op de 90 duizend inwoners. Als je zelf een paar honderd mensen kent, en die kennen ook een paar honderd mensen, dan is het bijna onvermijdelijk dat je een link hebt met een van de slachtoffers.
Dit weekend hoorde ik steeds verhalen van mensen die iemand kennen die is omgekomen bij de vliegramp. Een buurmeisje van vroeger, oud-collega's, de moeder van een leerling. Eén vriendin vertelde dat er triest en bizar genoeg zowel vrienden van haar broer als de vriendin van een jeugdvriend in het neergeschoten vliegtuig zaten.
Helaas is het helemaal niet zo bizar dat we allemaal via-via mensen kennen die bij de vliegramp zijn overleden: 193 doden is erg veel voor een klein land. Het is ongeveer één op de 90 duizend inwoners. Als je zelf een paar honderd mensen kent, en die kennen ook een paar honderd mensen, dan is het bijna onvermijdelijk dat je een link hebt met een van de slachtoffers.
Gemopperd over de tranen Daarom is de impact van deze ramp zo groot, het verdriet treft zoveel Nederlanders. Desondanks werd er dit weekend alweer gemopperd over de tranen van hen die zelf geen dierbaren verloren. Wilden zij ook even denken aan de andere, niet-Nederlandse inzittenden van het vliegtuig? Huilden ze nog om de vier Palestijnse jongens die vermoord werden tijdens het voetballen? Pakten ze elke avond de zakdoeken voor de kindersterfte in Mali? Of vonden ze dat alleen Hollandse doden meetellen?
Dit aapje ligt bovenop de spullen die de rebellen en lokale brandweermannen verzameld hebben. De aap die alles zag. pic.twitter.com/VylORZfuef
En natuurlijk zou je om elke zinloze dood waar dan ook ter wereld moeten huilen en beseffen dat het keer op keer een persoonlijke tragedie is. Maar als je dat doet, dan zit je de hele dag te snikken en gebeurt er verder niets. We moeten onze empathie en medeleven dus doseren.
Tegenkomen Die 193 Nederlanders hakken er zo in, omdat het mensen zijn die je had kunnen tegengekomen. Sterker nog, je had zelf één van de slachtoffers kunnen zijn. Ik kan me gemakkelijk verplaatsen in de toeristen die zich verheugden op een tropische reis, of in de onderzoekers op weg naar een conferentie. Mijn hart breekt nog het meest als ik denk aan de ouders met kinderen. De spelletjes en boekjes die ze meenamen om de lange vlucht door te komen. Ik moet er steeds van huilen, omdat ik zo'n moeder had kunnen zijn.
Die herkenbaarheid is ook zo vreselijk pijnlijk in de verslagen van correspondent Olaf Koens. Tussen de lichamen en de brokstukken lagen de Linda, een Friese kruidkoekreep en een ANWB-reisgids. De knullige dingen die je zelf ook mee zou nemen op vakantie. En hypocriet of niet, de dood komt zo heel dichtbij.
Ik besef heel goed dat ik blij moet zijn dat ik in een land woon waar geen aanslagen op spelende kinderen worden gepleegd. En niet in een land waar ruim één op de zeven kinderen sterft voor de vijfde verjaardag. We hebben het enorm goed hier, ondanks al onze kleine gezeik.
Maar laat ons nu eerst even rouwen om onze eigen doden. Ik hoop voor de nabestaanden dat de lijken van hun geliefden zo waardig mogelijk terugkomen. Dat ze afscheid kunnen nemen zoals zij dat willen. Ik hoop dat duidelijk wordt wie er achter de aanslag zat en dat de daders worden gestraft. Maar ik hoop boven alles dat Nederland een land blijft waar 193 doden bij een aanslag een bizarre en uitzonderlijke gebeurtenis blijft.
Ionica Smeets is columniste van de Volkskrant
Bron: Volkskrant
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Even tussendoor he, iedereen die hier over de situatie in Oekraine als geheel aan het praten zijn. Dit topic gaat over de vliegtuigramp er is een topic speciaal voor Oekraine, kunnen jullie dat gewoon daarin doen? Ik hoef hier niet te lezen hoe iedereen denkt te weten wat de politieke verhoudingen zijn in Oekraine vanachter hun PC.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef BorusBulldog het volgende: Even tussendoor he, iedereen die hier over de situatie in Oekraine als geheel aan het praten zijn. Dit topic gaat over de vliegtuigramp er is een topic speciaal voor Oekraine, kunnen jullie dat gewoon daarin doen? Ik hoef hier niet te lezen hoe iedereen denkt te weten wat de politieke verhoudingen zijn in Oekraine vanachter hun PC.
Helaas ja, verspilde adem en voornamelijk omdat je met het internet alle crazies van de wereld en hun opinies krijgt die je de echte echte echte waarheid die niemand anders heeft gezien willen gaan uitleggen.
Grappig genoeg betekent dat altijd dat alle anderen gek/dom/schapen zijn. Sheeple is een favoriet woord van deze redders van de mensheid. God beware me voor idealisten.
Nee, je moet beide partijen hun woord laten doen vind ik.
Met welk bewijs is het westen nu al gekomen dan wat klopt volgens jou ?
Als de ene partij geleid wordt door een pathologisch liegende misdadiger is het niet zo zinvol om al zijn bewijzen serieus te nemen. Vooral niet als hij voor je ogen met het bewijs zit te rotzooien.
Ondertussen zijn er tientallen doden gevallen bij gevechten in Donetsk tussen rebellen en het leger. En voorpaginanieuws is dat de trein is aangekomen in Charkov
Dit is toch zo'n lomp argument dat ik van binnen een beetje moest huilen.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:42 schreef Goldenrush het volgende: Ondertussen zijn er tientallen doden gevallen bij gevechten in Donetsk tussen rebellen en het leger. En voorpaginanieuws is dat de trein is aangekomen in Charkov
Op dinsdag 22 juli 2014 12:42 schreef Goldenrush het volgende: Ondertussen zijn er tientallen doden gevallen bij gevechten in Donetsk tussen rebellen en het leger. En voorpaginanieuws is dat de trein is aangekomen in Charkov
Honderden Nederlandse burgerslachtoffers zijn natuurlijk belangrijker dan tientallen Oekraïense/Russische slachtoffers die voor een deel ook niet onschuldig zijn.
Putin's popularity level in Russia has reached 71.6 percent. That's a 9.7 percent increase since mid-February, which seems quite obviously linked to the Russian president's handling of Ukraine and the Sochi Olympics. As Ria Novosti notes, it means that Putin's popularity levels are now at a three-year high.
Peter Essers, Jolette Nuesink, Emma Essers en Valentijn Essers Vader Peter, moeder Jolette en zoon Valentijn kwamen uit Den Haag, dochter Emma woonde inmiddels in Groningen, waar ze medicijnen studeerde. Het gezin was op weg naar Maleisië voor een vakantie, schrijft Den Haag FM. Kort na de crash tweette een Oekraïner een foto van het paspoort van Jolette Nuesink, dat hij op de rampplek had gevonden.
Nuesink werkte als psychotherapeut voor Stichting Centrum'45 in Oegstgeest, als therapeut voor cliënten die een posttraumatische stressstoornis hebben op gelopen in oorlogsgebieden, mailt een collega van Nuesink ons.
Broer en zus Emma en Valentijn hebben beide op het Christelijk Gymnasium Sorghvliet gezeten. Valentijn alleen het eerste jaar, Emma studeerde er vorig jaar af. De school memoreert aan de toespraak bij haar diploma-uitreiking: 'Alles wat jij doet, Emma, gaat met een hoop lawaai gepaard. Niet alleen lachen en praten, maar ook al het lokaal binnenkomen, die enorme tas op tafel gooien en zelfs zuchten. Maar als de docent daar dan wat van zei, begreep je daar eigenlijk niets van; zo was je gewoon, altijd nadrukkelijk aanwezig. Maar met al je lawaai vonden we je een getalenteerde, betrokken en lieve meid.'
Op Twitter en Facebook wordt de ramp met de MH17 misbruikt door hackers. Gebruikers zien in hun tijdlijn een link naar videobeelden van de crash. Wie klikt, wordt doorgestuurd naar een website. Die installeert vervolgens kwaadaardige software op de computer.
De beelden worden razendsnel verspreid. Als iemand eenmaal heeft geklikt, krijgen ook alle vrienden het bericht te zien.
Het is niet voor het eerst dat hackers misbruik maken van de vliegramp. Ook met sommige herdenkingspagina’s van slachtoffers is een soortgelijke constructie opgezet.
KIEV - De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) vermoedt dat er wordt gerommeld met wrakstukken van het gecrashte toestel van Malaysia Airlines. De BBC meldt op basis van een OVSE-woordvoerder dat wrakstukken zijn 'veranderd' sinds de laatste keer dat ze er waren. In grote stukken is gesneden, zei de Canadees Michael Bociurkiw
Omdat de Westerse politici geen verkeerd woord over Kiev durven uiten.
Ongelooflijk dat geen enkele Nederlandse politicus durft te vragen waarom het luchtruim nog open was.
En wat te denken van de Oekrainse geheime dienst die de luchtverkeersleiding heeft bestorm en de Spaanse luchtverkeersleider die het vliegtuig begleidde enkeltje Spanje heeft gekregen.
Nogmaals ik ben niet pro russisch maar openheid hierover zou gewoon goed doen.
Gadverdamme wat een stemmingmakerij. Heb ook de beelden op CNN gezien van twee mannen die met een slijptol het wrakstuk van de cockpit bewerkten. Echter was dit omdat ze vermoedden dat er nog lichamen onder lagen. Dit werd gezegd door de CNN-journalist die ernaast stond!
Abbot moet zich echt schamen, dit is gewoon puur het opzetten van de bevolking.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:40 schreef BorusBulldog het volgende: Even tussendoor he, iedereen die hier over de situatie in Oekraine als geheel aan het praten zijn. Dit topic gaat over de vliegtuigramp er is een topic speciaal voor Oekraine, kunnen jullie dat gewoon daarin doen? Ik hoef hier niet te lezen hoe iedereen denkt te weten wat de politieke verhoudingen zijn in Oekraine vanachter hun PC.
Tjah, het komt niet echt onverwacht, maar volgens sommige mensen hier moeten we die verklaringen niet geloven want ze stoppen alle rotzooi wel mooi op 1 locatie in een vrachtwagen zodat we het kunnen onderzoeken.
En wat te denken van de Oekrainse geheime dienst die de luchtverkeersleiding heeft bestorm en de Spaanse luchtverkeersleider die het vliegtuig begleidde enkeltje Spanje heeft gekregen.
De openheid wil men niet horen. Dat is het wrange. Zelfs als je neutraal tegen deze kwestie probeert aan te kijken word je als pro-Russisch neergezet. Wat een dwaasheid.
Gadverdamme wat een stemmingmakerij. Heb ook de beelden op CNN gezien van twee mannen die met een slijptol het wrakstuk van de cockpit bewerkten. Echter was dit omdat ze vermoedden dat er nog lichamen onder lagen. Dit werd gezegd door de CNN-journalist die ernaast stond!
Zo gaat het tot nu toe met 75% van het nieuws. Stemmingmakerij.
Toch bijzonder dat bij een ramp/ongeluk letterlijk alle slachtoffers lieve, sociaal betrokken, grappige en prachtige mensen waren. Bij zoiets zit er nou nooit een pestkop, vreemdgaander of klootzak. Blijft frappant. Dat veel mensen na je dood pas zo positief over je gaan praten.
Zo gaat het tot nu toe met 75% van het nieuws. Stemmingmakerij.
Maar dit is de PM van Australie, hij weet hoe de vork in de steel zit. Maakt dus gewoon gebruik van de situatie om zijn bevolking op te zetten tegen de separatisten/Rusland.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef roos94 het volgende: Toch bijzonder dat bij een ramp/ongeluk letterlijk alle slachtoffers lieve, sociaal betrokken, grappige en prachtige mensen waren. Bij zoiets zit er nou nooit een pestkop, vreemdgaander of klootzak. Blijft frappant.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef roos94 het volgende: Toch bijzonder dat bij een ramp/ongeluk letterlijk alle slachtoffers lieve, sociaal betrokken, grappige en prachtige mensen waren. Bij zoiets zit er nou nooit een pestkop, vreemdgaander of klootzak. Blijft frappant.
Er is niet voor niks de uitdrukking "over de doden niks dan goeds"
Maar dit is de PM van Australie, hij weet hoe de vork in de steel zit. Maakt dus gewoon gebruik van de situatie om zijn bevolking op te zetten tegen de separatisten/Rusland.
Of hij heeft gewoon gelijk? Of moeten we de seperatisten wel gewoon op hun woord geloven?
Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef roos94 het volgende: Toch bijzonder dat bij een ramp/ongeluk letterlijk alle slachtoffers lieve, sociaal betrokken, grappige en prachtige mensen waren. Bij zoiets zit er nou nooit een pestkop, vreemdgaander of klootzak. Blijft frappant. Dat veel mensen na je dood pas zo positief over je gaan praten.
Of hij heeft gewoon gelijk? Of moeten we de seperatisten wel gewoon op hun woord geloven?
die CNN journalist liegt ook al staat ze er naast?
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
toch vind ik dat raar. Als iemand zich zijn hele leven als een lulhannes heeft gedragen, moet je dan gaan liegen dat diegene zo een topgozer was?
De dood relativeert veel kleine ergernissen
toch vind ik dat raar. Als iemand zich zijn hele leven als een lulhannes heeft gedragen, moet je dan gaan liegen dat diegene zo een topgozer was?
Denk dat niemand zich alleen maar als een lulhannes gedraagt. En mensen die wel eens slechte dingen doen hebben ook familie en vrienden die van ze houden.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:51 schreef roos94 het volgende: Toch bijzonder dat bij een ramp/ongeluk letterlijk alle slachtoffers lieve, sociaal betrokken, grappige en prachtige mensen waren. Bij zoiets zit er nou nooit een pestkop, vreemdgaander of klootzak. Blijft frappant. Dat veel mensen na je dood pas zo positief over je gaan praten.
Het is bijna alsof mensen complexe wezens zijn met goede en slechte eigenschappen waarvan vooral de goede eigenschappen gemist gaan worden...
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende: De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
Zoals ik eerder zei, in het live verslag op CNN werd het wrakstuk waaraan een gedeelte van de cockpit vastzat bewerkt met een slijptol omdat er mogelijk slachtoffers onder lagen. Dit werd ook zo uitgelegd door de verslaggever van CNN die ernaast stond en die ook dacht dat er nog slachtoffers konden liggen vanwege de geur die er om het wrakstuk heen hing.
Oud-Kamervoorzitter Frans Weisglas is opgelucht dat de lichamen uit het gebied zijn dat wordt beheerst door de rebellen. Wel maakt hij zich nog steeds zorgen.
We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades.
Op dinsdag 22 juli 2014 12:58 schreef MouzurX het volgende: Lijkt me wel logisch ja, mensen zaten niet in de gordel -> knalt naar de achterkant van het vliegtuig.
Ook kwam de raket van voren dus waarom zouden ze aan de achterkant iets willen weghalen?
Er zitten twee black boxes in zo'n vliegtuig. Eentje voor, en eentje achterin.
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b] Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
NOS, gaat het nou om die vliegramp, of om een Rutte die wat vertraagd is en over een minuut uit de lift stapt en door de gang gaat lopen? Wat een sensatie om niets.
Lol ik reageerde op de tweets die gepost werden over de cockpit. Dus ik weet niet wat je hiermee bedoeld?
Nou schijnbaar is er in een stuk meer gezaagd dan in de cockpit. De cockpit wordt zelfs niet eens specifiek genoemd. Dus misschien had Abbot toch gelijk.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
De klootzakken,vreemdgangers en pestkoppen hebben ook mensen die om hen geven en de rest heeft het niet over ze. Eventueel offline tegen goede vrienden. maar ik zou het niet op twitter gooien dat je Piet die plek bij het raam van vlucht MH17 wel gunde omdat het toch een eikel was.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie. Vrijheid
Dat verklaart dus ook dat de reis Torez > Donetsk lang duurde (al rijdend wachten op de zwarte dozen) en er ook nog een tijdje stil werd gestaan in Donetsk.
Nu hadden ze vanmorgen alle lichamen en spullen en hoppa, binnen een paar uur in Charkov.
Nou schijnbaar is er in een stuk meer gezaagd dan in de cockpit. De cockpit wordt zelfs niet eens specifiek genoemd. Dus misschien had Abbot toch gelijk.