Timmermans moet minister-president worden!quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:10 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Buiten dat is het ook een erg goede spreker...
Zucht.....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef So_Surreal het volgende:
Dat vliegtuig is toch gewoon neergeschoten door de Ukraïne om Europa en de VS in het conflict te betrekken ?
http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
ook de Krim?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo bijdehand? Doe eens niet alsof je tegen een achterlijke praat, want dat is niet zo. Ik ken de geschiedenis, ik ken het hele verhaal. Oekraine als land wou wel degelijk bij de EU, dat is mijn punt, en dat is een feit.
Ah, ik ben het gewoon met je eensquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
In mijn voorbeeld waren de mensen die bij Duitsland wilde horen de regering in Kiev.
Je maakt mijn punt dus duidelijk
Dat is niet waar? Waarom stemde Oekraïne dan in 2004 en 2010 op een pro-Russische president?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Oekraine als land wou wel degelijk bij de EU, dat is mijn punt, en dat is een feit.
Alle feiten wijzen op het tegendeel. Bovendien is RT een propaganda medium van het Kremlin, dus niet te vertrouwen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef So_Surreal het volgende:
Dat vliegtuig is toch gewoon neergeschoten door de Ukraïne om Europa en de VS in het conflict te betrekken ?
http://rt.com/news/174412-malaysia-plane-russia-ukraine/
Wie moet er dan onderhandelen..?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:25 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Timmermans moet minister-president worden!
Maar je ziet Oekraïne wel als één onverdeeld landquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Waarom gelijk zo bijdehand? Doe eens niet alsof je tegen een achterlijke praat, want dat is niet zo. Ik ken de geschiedenis, ik ken het hele verhaal. Oekraine als land wou wel degelijk bij de EU, dat is mijn punt, en dat is een feit.
Na referendum bleek dat 95% van de Krim bij Rusland wilde horen.quote:
Het associatie verdrag.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is niet waar? Waarom stemde Oekraïne dan in 2004 en 2010 op een pro-Russische president?
waaruit blijkt dat Oekraïne als land bij de EU wilde horen?
En de Chinese volkspartij krijg 99% van de stemmen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Na referendum bleek dat 95% van de Krim bij Rusland wilde horen.
Dan wil je niet bij de EU horen lijkt mij.
Nou, oa. dit: De meeste Oekraïners steunen de toetreding tot de EU. Dit zal echter alleen mogelijk zijn nadat vele wetswijzigingen en offers zijn gemaakt aan de Oekraïense kant."[6] Oekraïne stemde op 18 september 2013 voor een associatieovereenkomst met de EU.[7] Oekraïne zou eigenlijk op vrijdag 30 november van dat jaar een associatieakkoord met de EU ondertekenen.[7]quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:25 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat is niet waar? Waarom stemde Oekraïne dan in 2004 en 2010 op een pro-Russische president?
waaruit blijkt dat Oekraïne als land bij de EU wilde horen?
Argumenten ?quote:
Mja, lekker referendum met Rusland in je nek. Dat je dat nog gelooft...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Welke feiten doel jij precies dan op ?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:26 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Alle feiten wijzen op het tegendeel. Bovendien is RT een propaganda medium van het Kremlin, dus niet te vertrouwen.
Precies, en dan had de originele burgemeester (democratisch verkozen) er altijd nog gezetenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:23 schreef xzaz het volgende:
[..]
Dus dan moet Nederland toch gewoon hard optreden tegen die minderheid separatisten en Duitsland op zijn vingers tikken?
Heb ik dat gezegd? Ik doel alleen op het feit dat het westen bij elke onrust in die regio kans grijpt om nog wat zout op dequote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:23 schreef Igen het volgende:
[..]
Oekraïeners en Georgiërs hebben geen menselijk besef?
En zijn in jouw ogen tegenstanders van Rusland?
Sorry, onzorgvuldige verwoording. Ik bedoel dat alles lijkt te wijzen op het tegendeel, je hebt in principe gelijk dat nog niet alles bewezen is, maar het is erg onwaarschijnlijk dat Oekraïne de schuldige is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:28 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Welke feiten doel jij precies dan op ?
Dat geeft je dan toch niet zomaar het recht om hem dan met kalasjnikovs boeren harken direct te verjagen?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:24 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hierbij vergeet je de oorzaak van de rellen: het feit dat net voor het ondertekenen van een handelsverdrag met Duitsland.. de president van Groningen ineens daar van af zag.
Ik vermoed dat 100% van de republikeinen in Nederland willen dat we geen koningshuis hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:26 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
12:45quote:
Die is goed. Je maakt ze lekker door export kortingen en allerlei propaganda dat het westen het land wel gaat opbouwen. De zak geld is onuitputtelijk van de EU.quote:
Hij werd dan ook afgezet door het parlement (wat niet geheel legaal is maar toch)quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:29 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat geeft je dan toch niet zomaar het recht om hem dan met kalasjnikovs boeren harken direct te verjagen?
Echte bazen hebben respect en zijn op tijd.quote:
Ik vind het gewoon lastig om beide kanten te geloven.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:29 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Sorry, onzorgvuldige verwoording. Ik bedoel dat alles lijkt te wijzen op het tegendeel, je hebt in principe gelijk dat nog niet alles bewezen is, maar het is erg onwaarschijnlijk dat Oekraïne de schuldige is.
Dan kun je dat associatieakkoord ook met dit argument afknallen.. Dan blijf je bezig.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mja, lekker referendum met Rusland in je nek. Dat je dat nog gelooft...
Waarom altijd dat appels met peren vergelijken. Dit gaat over oekraine.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:23 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het is een geopolitiek spel. Het westen huilt krokodillentranen om de Krim terwijl het westen allerlei opstanden steunt in het MO. De Uk wil harde sancties maar hoe zit het met de Falkland Islands. Enfin je kunt hier niet neutraal naar kijken zonder hier weggezet te worden als pro-Russisch
Tja jij gelooft wel de westerse propaganda. Ik kijk neutraal en merk dat die hele verschuiving ons geen goed gaat doen op de lange termijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:27 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Mja, lekker referendum met Rusland in je nek. Dat je dat nog gelooft...
Inderdaad, die zijn slechts een weerspiegeling van het volk. Lood om oud ijzer dus.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Hij werd dan ook afgezet door het parlement (wat niet geheel legaal is maar toch)
Nog zo een voorbeeld. Ik heb gisteren tot laat CNN gekeken. Bij de VN conferentie kwamen Amerika aan het woord, Nederland, Australie dit werd allemaal in beeld gebracht. Zodra Rusland aan het woord kwam werd het beeld weer geswitched naar de studio naar een schreeuwlelijk met een BUK plaatje op de achtergrond.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:27 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Argumenten ?
Ik bedoel, Rusland komt tenminste met argumenten, het westen niet.
Het westen ontkracht de argumenten ook niet, wat ik vreemd vind.
En dan nog dat filmpje op youtube wat een dag van te voren gemaakt was ?
En direct die beschuldigingen zonder enig bewijs of wat dan ook.
Dat is toch vreemd ?
Jullie snappen niet dat dit komt omdat hun democratisch gekozen president is weggedreven hé?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:30 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik vermoed dat 100% van de republikeinen in Nederland willen dat we geen koningshuis hebben.
werd anders flink geschoten! Vuurwerk weliswaar, maar toch...quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dan kun je dat associatieakkoord ook met dit argument afknallen.. Dan blijf je bezig.
Wel opvallend weinig protesten in de Krim trouwens toen ze tegen hun wil werden geannexeerd. O wacht...
90% nog wel, jij speelt graag met nummertjesquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:13 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Haha ja, propganda werkt perfect.
Of nog erger, je wordt als conspiracy theorist bestempeld
Open je ogen mensen. 90% van Oost-Oekraïne wil bij Rusland horen, waarom moet het Westen dat per se stoppen? Wie zijn wij?
Natuurlijk probeert Oekraine ook de opinie aan hun kant te krijgen, maar ze komen er heel wat betrouwbaarder over dan die seperatistisquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:31 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon lastig om beide kanten te geloven.
Er is de laatste tijd al zo gigantisch veel gelogen en gemanipuleerd.
Ik doel op het feit dat als Rusland het tegenoffensief met charme ipv. met wapens en chantage had gevoerd, dat dan én het vliegtuig MH17 niet was verongelukt én Rusland waarschijnlijk een goeie band met heel Oekraïne en Georgië had kunnen behouden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:28 schreef Dibble het volgende:
[..]
Heb ik dat gezegd? Ik doel alleen op het feit dat het westen bij elke onrust in die regio kans grijpt om nog wat zout op de
wond te gooien. En vooral Amerika heeft hier een handje van.
En blijkbaar wilde de meerderheid van de bevolking ee president niet meer.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:32 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Inderdaad, die zijn slechts een weerspiegeling van het volk. Lood om oud ijzer dus.
Rond 12.45u.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef Kikopuz het volgende:
Can I haz an update? Een persconferentie? Wie, wat, waar, wanneer?
Tja, en alle bewijzen van Rusland worden hier in het westen gewoon genegeerd.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:33 schreef Dibble het volgende:
[..]
Nog zo een voorbeeld. Ik heb gisteren tot laat CNN gekeken. Bij de VN conferentie kwamen Amerika aan het woord, Nederland, Australie dit werd allemaal in beeld gebracht. Zodra Rusland aan het woord kwam werd het beeld weer geswitched naar de studio naar een schreeuwlelijk met een BUK plaatje op de achtergrond.
Om 12:45quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef Kikopuz het volgende:
Can I haz an update? Een persconferentie? Wie, wat, waar, wanneer?
Gast, meen je dit nou?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:32 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dan kun je dat associatieakkoord ook met dit argument afknallen.. Dan blijf je bezig.
Wel opvallend weinig protesten in de Krim trouwens toen ze tegen hun wil werden geannexeerd. O wacht...
Ok, en hoe dom je precies moet zijn om een KGB agent meer te vertrouwen of evenveel te vertrouwen als de eerste beste westerse politicus, daar heb ik geen woorden meer voor. Dat Putin niet deugt had ie al bewezen toen hij voor die misdadigers ging werken. Dat was lang voordat hij in de politiek ging.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:32 schreef Cherna het volgende:
[..]
Tja jij gelooft wel de westerse propaganda. Ik kijk neutraal en merk dat die hele verschuiving ons geen goed gaat doen op de lange termijn.
En terecht, tot nu toe.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja, en alle bewijzen van Rusland worden hier in het westen gewoon genegeerd.
Je zou verwachten dat ze zouden discusieren of dat bewijs klopt of niet, maar gewoon helemaal niks.
Jaquote:
Onzin, het is hier allemaal besproken.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja, en alle bewijzen van Rusland worden hier in het westen gewoon genegeerd.
Je zou verwachten dat ze zouden discusieren of dat bewijs klopt of niet, maar gewoon helemaal niks.
Als, als, als ja.....quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef Igen het volgende:
[..]
Ik doel op het feit dat als Rusland het tegenoffensief met charme ipv. met wapens en chantage had gevoerd, dat dan én het vliegtuig MH17 niet was verongelukt én Rusland waarschijnlijk een goeie band met heel Oekraïne en Georgië had kunnen behouden.
Nee, je moet beide partijen hun woord laten doen vind ik.quote:
Burgers daar wilden wel gaan stemmen, maar die zijn bedreigd door de separatisten en verkiezingsgebouwen zijn aangevallen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:36 schreef MouzurX het volgende:
Oost Oekraïne had ook gewoon kunnen gaan stemmen op de nieuwe president. Hadden ze gewoon een president gehad die hun representeerd.
Het ergste voor de |Russen is dat Poetin NOOIT meer weg gaat , net als Stalin , die blijft tot zijn doodquote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok, en hoe dom je precies moet zijn om een KGB agent meer te vertrouwen of evenveel te vertrouwen als de eerste beste westerse politicus, daar heb ik geen woorden meer voor. Dat Putin niet deugt had ie al bewezen toen hij voor die misdadigers ging werken. Dat was lang voordat hij in de politiek ging.
Heb ik dat gezegd? Man ik vorm mijn eigen mening meer niet.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ok, en hoe dom je precies moet zijn om een KGB agent meer te vertrouwen of evenveel te vertrouwen als de eerste beste westerse politicus, daar heb ik geen woorden meer voor. Dat Putin niet deugt had ie al bewezen toen hij voor die misdadigers ging werken. Dat was lang voordat hij in de politiek ging.
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:35 schreef Scrummie het volgende:
Nog meer gezicht bij 2 van de slachtoffers:
http://instagram.com/p/qv_3BOzGPo/
Ik heb niet echt het idee dat de Russen dat kut vinden.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:37 schreef homme7 het volgende:
[..]
Het ergste voor de |Russen is dat Poetin NOOIT meer weg gaat , net als Stalin , die blijft tot zijn dood
Omdat de Westerse politici geen verkeerd woord over Kiev durven uiten.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Natuurlijk probeert Oekraine ook de opinie aan hun kant te krijgen, maar ze komen er heel wat betrouwbaarder over dan die seperatistis
We kunnen hier nog een uur over door bakkeleien, maar er had gewoon een legale afzettingsprocedure gestart moeten worden i.p.v. illegaal het heft in eigen handen te nemen en hem met kalasjnikovs te verjagen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 12:34 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En blijkbaar wilde de meerderheid van de bevolking ee president niet meer.
quote:'Zo bizar is het niet dat we via-via slachtoffers van MH17 kennen'
Die 193 Nederlanders hakken er zo in, omdat het mensen zijn die je had kunnen tegengekomen, schrijft columniste Ionica Smeets. Het is ongeveer één op de 90 duizend inwoners. Als je zelf een paar honderd mensen kent, en die kennen ook een paar honderd mensen, dan is het bijna onvermijdelijk dat je een link hebt met een van de slachtoffers.
Dit weekend hoorde ik steeds verhalen van mensen die iemand kennen die is omgekomen bij de vliegramp. Een buurmeisje van vroeger, oud-collega's, de moeder van een leerling. Eén vriendin vertelde dat er triest en bizar genoeg zowel vrienden van haar broer als de vriendin van een jeugdvriend in het neergeschoten vliegtuig zaten.
Helaas is het helemaal niet zo bizar dat we allemaal via-via mensen kennen die bij de vliegramp zijn overleden: 193 doden is erg veel voor een klein land. Het is ongeveer één op de 90 duizend inwoners. Als je zelf een paar honderd mensen kent, en die kennen ook een paar honderd mensen, dan is het bijna onvermijdelijk dat je een link hebt met een van de slachtoffers.
Gemopperd over de tranen
Daarom is de impact van deze ramp zo groot, het verdriet treft zoveel Nederlanders. Desondanks werd er dit weekend alweer gemopperd over de tranen van hen die zelf geen dierbaren verloren. Wilden zij ook even denken aan de andere, niet-Nederlandse inzittenden van het vliegtuig? Huilden ze nog om de vier Palestijnse jongens die vermoord werden tijdens het voetballen? Pakten ze elke avond de zakdoeken voor de kindersterfte in Mali? Of vonden ze dat alleen Hollandse doden meetellen?
Dit aapje ligt bovenop de spullen die de rebellen en lokale brandweermannen verzameld hebben. De aap die alles zag. pic.twitter.com/VylORZfuef
En natuurlijk zou je om elke zinloze dood waar dan ook ter wereld moeten huilen en beseffen dat het keer op keer een persoonlijke tragedie is. Maar als je dat doet, dan zit je de hele dag te snikken en gebeurt er verder niets. We moeten onze empathie en medeleven dus doseren.
Tegenkomen
Die 193 Nederlanders hakken er zo in, omdat het mensen zijn die je had kunnen tegengekomen. Sterker nog, je had zelf één van de slachtoffers kunnen zijn. Ik kan me gemakkelijk verplaatsen in de toeristen die zich verheugden op een tropische reis, of in de onderzoekers op weg naar een conferentie. Mijn hart breekt nog het meest als ik denk aan de ouders met kinderen. De spelletjes en boekjes die ze meenamen om de lange vlucht door te komen. Ik moet er steeds van huilen, omdat ik zo'n moeder had kunnen zijn.
Die herkenbaarheid is ook zo vreselijk pijnlijk in de verslagen van correspondent Olaf Koens. Tussen de lichamen en de brokstukken lagen de Linda, een Friese kruidkoekreep en een ANWB-reisgids. De knullige dingen die je zelf ook mee zou nemen op vakantie. En hypocriet of niet, de dood komt zo heel dichtbij.
Ik besef heel goed dat ik blij moet zijn dat ik in een land woon waar geen aanslagen op spelende kinderen worden gepleegd. En niet in een land waar ruim één op de zeven kinderen sterft voor de vijfde verjaardag. We hebben het enorm goed hier, ondanks al onze kleine gezeik.
Maar laat ons nu eerst even rouwen om onze eigen doden. Ik hoop voor de nabestaanden dat de lijken van hun geliefden zo waardig mogelijk terugkomen. Dat ze afscheid kunnen nemen zoals zij dat willen. Ik hoop dat duidelijk wordt wie er achter de aanslag zat en dat de daders worden gestraft. Maar ik hoop boven alles dat Nederland een land blijft waar 193 doden bij een aanslag een bizarre en uitzonderlijke gebeurtenis blijft.
Ionica Smeets is columniste van de Volkskrant
Bron: Volkskrant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |