Met 3 verschillende browsers geprobeerd en ook iemand anders laten proberen. Daar ligt het probleem dus niet.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Soms helpt het om hetzelfde in een andere browser te proberen.
Af en toe is een plugin niet helemaal compatibel.
Ze scannen een unieke barcode van het scherm van je telefoon. Geen probleem. Wel je paspoorten meenemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:39 schreef larsvh12 het volgende:
Hallo allemaal, vandaag al voor 1 vlucht online ingecheckt via de app van Air Europa. Krijg dus de boarding passes, maar hij zet ze in Passbook op mijn telefoon. Dit lijkt me een beetje vreemd, misschien omdat wij heel weinig vliegen maar dan moet je dus je iphone gaan laten zien bij de security check en bij de gate en dat is dan genoeg? Heb hier mijn vraagtekens bij, maar komt vooral omdat wij vrij weinig vliegen. Hopelijk kan iemand dit (snel) beantwoorden. We vliegen donderdag. Heb trouwens ingecheckt via de app, omdat internet er hier thuis uit ligt, en op mijn mob heb ik mobiel netwerk. Alvast bedankt!
Elke boardingpass heeft dus een unieke barcode hè. Ze moeten dus alle boardingpasses scannen van je telefoon. Dat je niet leuk zelf als eerste gaat, doorloopt met je telefoon en je ouders laat staan achter de security check. Tenzij je alleen wil gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:58 schreef larsvh12 het volgende:
Dankjewel. Wow dat is makkelijk dan. Alleen me telefoon mee en de paspoorten. Thx!
Was het één boeking? Of heb je bij twee verschillende maatschappijen geboekt? In dat laatste geval moet je ook gewoon inchecken bij KLM. In dat eerste geval zou je de boardingpasses voor de gehele heenreis al moeten hebben.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:13 schreef larsvh12 het volgende:
Haha bedankt voor de tip. Ik heb een overstap in madrid. Heeft iedereen dus twee boarding passes nodig? Of zit dat samen in 1? Want de boeking hoort bij aireurope, maar de eerste vlucht word uitgevoerd door KLM. Die boarding pass heb ik nog niet. Moet ik die vlucht inchecken bij KLM of ook bij Air europa?
Dat ligt eraan, soms kan het op 1 boardingpass, soms niet. Kijk even op diegene die je nu binnen hebt, als hier 2 vluchten op vermeld staan (met 2 stoelnummers etc.) dan is deze voor allebei de vluchten geldig. Zo niet, dan moet je nog een keer inchecken, bij KLM.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 14:13 schreef larsvh12 het volgende:
Haha bedankt voor de tip. Ik heb een overstap in madrid. Heeft iedereen dus twee boarding passes nodig? Of zit dat samen in 1? Want de boeking hoort bij aireurope, maar de eerste vlucht word uitgevoerd door KLM. Die boarding pass heb ik nog niet. Moet ik die vlucht inchecken bij KLM of ook bij Air europa?
En mocht je het allemaal niet vertrouwen, en toch graag iets van een papieren versie willen hebben, wat ook feilloos werkt is om bij de vele aanwezige incheckmachines een boarding pass opnieuw uit te printen, je hebt dan je boekingscode nodig en na wat beantwoorden van vragen heb je ook een papieren exemplaar. Op de terugweg moet dat ook mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 13:39 schreef larsvh12 het volgende:
Hallo allemaal, vandaag al voor 1 vlucht online ingecheckt via de app van Air Europa. Krijg dus de boarding passes, maar hij zet ze in Passbook op mijn telefoon. Dit lijkt me een beetje vreemd, misschien omdat wij heel weinig vliegen maar dan moet je dus je iphone gaan laten zien bij de security check en bij de gate en dat is dan genoeg? Heb hier mijn vraagtekens bij, maar komt vooral omdat wij vrij weinig vliegen. Hopelijk kan iemand dit (snel) beantwoorden. We vliegen donderdag. Heb trouwens ingecheckt via de app, omdat internet er hier thuis uit ligt, en op mijn mob heb ik mobiel netwerk. Alvast bedankt!
en wat is je vraagquote:Op vrijdag 25 juli 2014 03:28 schreef boem-dikkie het volgende:
Godverdomme die KLM status site is weer lekker betrouwbaar. Vanochtend nog op gekeken en niks aan de hand, kom ik op het vliegveld, heeft de vlucht drie uur vertraging. Als ik dat had geweten was ik niet al naar het vliegveld gegaan, nu moet ik zes uur wachten hier.
Zo spannend is die niet bij KLM, helemaal niet op Europese vluchten. Naar Azie worden de toestellen uitgerust met de nieuwe BC, zijn ze al een tijdje mee bezig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 04:44 schreef boem-dikkie het volgende:
Of ik nu naar de super business class kan upgraden zonder extra kosten.
Alleen wat voor document wordt er bedoeld met het dikgedrukte?quote:AT CHECK-IN, PLEASE SHOW A PICTURE IDENTIFICATION AND THE DOCUMENT YOU GAVE
FOR REFERENCE AT RESERVATION TIME
Daar zit ik ook. Maar ik heb gratis eten en drinken gekregen voor het wachten, dus prima.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:11 schreef static het volgende:
[..]
Zo spannend is die niet bij KLM, helemaal niet op Europese vluchten. Naar Azie worden de toestellen uitgerust met de nieuwe BC, zijn ze al een tijdje mee bezig.
Je ID / Paspoort die je hebt gebruikt voor het bestellen van je ticket.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 08:27 schreef Irritatie100 het volgende:
23 augustus vlieg ik met Estonian Air van Tallinn naar Amsterdam. Nou staat het volgende in de bevestigingmail die ik gekregen heb:
[..]
Alleen wat voor document wordt er bedoeld met het dikgedrukte?
Dat is dus gewoon hetzelfde als het eerste in feite?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Eris het volgende:
[..]
Je ID / Paspoort die je hebt gebruikt voor het bestellen van je ticket.
Dan is vaak voldoende om je paspoort mee te nemen. Als ik dan via de online incheck in checked moet je dan wel vaak je paspoort nummer in vullen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:01 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Dat is dus gewoon hetzelfde als het eerste in feite?
Maar ik heb geboekt via hun site, daar moest ik alleen persoonsgegevens invullen en geen dingen die op m'n paspoort staan oid.
Paspoortnummer is altijd eenvoudig gratis te wijzigen, even contact opnemen met de airline. Esta toestemming krijg je normaliter wel, of je moet er heel slecht voorstaan, maar dan weet je dit zelf ook welquote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:08 schreef Droopie het volgende:
Ik wil naar New York vliegen via Aer Lingus.
Is de kwaliteit van deze maatschappij, of is de kwaliteit de reden dat hij het goedkoopst is?
Oja. moet je bij het boeken van vluchten al een paspoortnummer invullen?
Deze heb ik namelijk nog niet, natuurlijk wel voordat ik naar Amerika vlieg.
En zouden jullie ook al een vlucht boeken, zonder dat je een Esta toestemming heb, ik vlieg namelijk pas december
ESTA gaat automatisch. Pas als jij al in het systeem staat of je zo dom bent om ergens op die vragen ja te zeggen kunnen er mensen naar gaan kijken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:18 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Paspoortnummer is altijd eenvoudig gratis te wijzigen, even contact opnemen met de airline. Esta toestemming krijg je normaliter wel, of je moet er heel slecht voorstaan, maar dan weet je dit zelf ook wel
Wat de prijs betreft; iemand moet de goedkoopste zijn. Op het stuk naar Dublin toe krijg je overigens geen gratis eten/drinken aan boord, alleen buyonboard. Maargoed dit is ook maar iets meer dan een uurtje.
Is fijn als je in de tussentijd een nieuw paspoort hebt aangevraagd...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:47 schreef Eris het volgende:
[..]
Je ID / Paspoort die je hebt gebruikt voor het bestellen van je ticket.
Online inchecken kan sowieso. Dan heb je de opties om inderdaad boardingpasses op je mobiel te bewaren, deze bij het hotel uit te printen (dat willen ze vaak echt wel voor je doen), op de luchthaven bij een incheckzuil de boardingpasses uit te printen óf om gewoon aan de balie deze te laten printen. Ik neem aan dat jullie ook ruimbagage mee terug nemen, dus naar een balie moet je sowieso. Dan kunnen ze hier ook gelijk printjes maken als je dit wilt.quote:Op donderdag 31 juli 2014 23:46 schreef larsvh12 het volgende:
Heenvlucht ging goed. Wat ik me nu weer afvraag, als ik hier in het vakantiehuis online incheck, kan ik dan op de luchthaven de boardingpasses uitprinten? Hier wel printer, maar geen laptop bij. We vliegen vanaf luchthaven Tenerife Norte. Hebben niet zo zin in inchecken op de luchthaven. Vandaar de vraag.. Kan ze misschien ook op mobiel zetten, maar op papier is altijd fijner/veiliger.
Klopt, maar bij de bagage drop-off only weigeren ze soms om een boardingpass te printen. Als daar een rij staat, sluit ik liever direkt aan bij de check-in als ik nog geen geprinte boardingpass heb. Daar kunnen ze het altijd voor je doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:34 schreef Thetallguy het volgende:
Online inchecken kan sowieso. Dan heb je de opties om inderdaad boardingpasses op je mobiel te bewaren, deze bij het hotel uit te printen (dat willen ze vaak echt wel voor je doen), op de luchthaven bij een incheckzuil de boardingpasses uit te printen óf om gewoon aan de balie deze te laten printen. Ik neem aan dat jullie ook ruimbagage mee terug nemen, dus naar een balie moet je sowieso. Dan kunnen ze hier ook gelijk printjes maken als je dit wilt.
We zitten niet in een hotel, maar in een los vakantiehuis, dus laten doen gaat moeilijk. Maar als ik online incheck hier, kan ik de boarding passes dan gewoon op de luchthaven bij zo'n selfservice apparaat printej of alsnog aan de check-in balie? Alvast bedankt. Groeten, Larsquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Online inchecken kan sowieso. Dan heb je de opties om inderdaad boardingpasses op je mobiel te bewaren, deze bij het hotel uit te printen (dat willen ze vaak echt wel voor je doen), op de luchthaven bij een incheckzuil de boardingpasses uit te printen óf om gewoon aan de balie deze te laten printen. Ik neem aan dat jullie ook ruimbagage mee terug nemen, dus naar een balie moet je sowieso. Dan kunnen ze hier ook gelijk printjes maken als je dit wilt.
Jazeker dat moet lukken bij de gewone incheckbalies/automaatquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:51 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
We zitten niet in een hotel, maar in een los vakantiehuis, dus laten doen gaat moeilijk. Maar als ik online incheck hier, kan ik de boarding passes dan gewoon op de luchthaven bij zo'n selfservice apparaat printej of alsnog aan de check-in balie? Alvast bedankt. Groeten, Lars
Ja, of je drukt gewoon zelf op printen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 22:04 schreef larsvh12 het volgende:
Thx. We zitten 100 m van een hotel af. Misschien daar even langs gaan, als ze een beetje vriendelijk zijn, zullen ze ze wel even willen uitprinten. Maar moet ik dan daar gewoon mijn e-mail openen en hun printen hem dan, of?
Ik moet zeggen dat ik het nogal onduidelijk vind. 158 centimeter voor alle zijden bij elkaar opgeteld? Dat lijkt me nogal klein, want bij Wizz Air (waar ik ook binnenkort mee vlieg) kan je bagage meenemen van maximaal 150cm breedte bij 119cm hoogte bij 171cm lengte.quote:Maximum size (length x width x height) per piece must not exceed 158 cm
Ja. Ik denk van wel. Het komt aardig overeen met wat normaalgesproken wordt toegestaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik moet zeggen dat ik het nogal onduidelijk vind. 158 centimeter voor alle zijden bij elkaar opgeteld?
Ik denk eerlijk gezegd dat je dit verkeerd begrepen hebt. Bij zo'n enorm pakket heb je een vrachtvervoerder nodig.quote:Dat lijkt me nogal klein, want bij Wizz Air (waar ik ook binnenkort mee vlieg) kan je bagage meenemen van maximaal 150cm breedte bij 119cm hoogte bij 171cm lengte.
Dit staat op de site van Wizz Air:quote:Op donderdag 7 augustus 2014 06:37 schreef jaco het volgende:
[..]
Ja. Ik denk van wel. Het komt aardig overeen met wat normaalgesproken wordt toegestaan.
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat je dit verkeerd begrepen hebt. Bij zo'n enorm pakket heb je een vrachtvervoerder nodig.
Iets andere afmetingen dan wat ik in gedachten had, maar los daarvan maak ik hieruit op dat je bagage maximaal deze afmetingen mag hebben, zolang het maar niet zwaarder wordt dan het maximale gewicht?quote:De maximale afmetingen van één stuk bagage dat door het ruimluik past, zijn:
Breedte: 1,499 m
Hoogte: 1,194 m
Lengte: 1,715 m
Dat is echt heel klein idd, want dan zou mijn koffer niet eens mee mogen, die is een paar cm groter. En mijn koffer is geen koffer van het formaat hutkoffer, gewoon een fatsoenlijk reisformaat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:40 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik vlieg binnenkort met Estonian Air en nu zie ik op de site dit over de afmetingen voor de ruimbagage:
[..]
Ik moet zeggen dat ik het nogal onduidelijk vind. 158 centimeter voor alle zijden bij elkaar opgeteld? Dat lijkt me nogal klein, want bij Wizz Air (waar ik ook binnenkort mee vlieg) kan je bagage meenemen van maximaal 150cm breedte bij 119cm hoogte bij 171cm lengte.
Ik ga dus uit van 158x158x158 centimeter?
Nou is mijn koffer 73x30x55, dus dat is bij elkaar exact 158cmBen dus wel benieuwd, want wellicht meten zijn 1 centimeter langer en dan zou ik dus eventueel de lul kunnen zijn
Als de luchtvaartmaatschappij de overstap zelf aangeeft moet je onder normale omstandigheden ook haalbaar zijn. Bij vertraging zijn ze verplicht je een alternatief te bieden, vaak is dat inderdaad mee op de volgende vlucht. Als dat pas de volgende dag is wordt ook een overnachting e.d. geregeld op hun kosten.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:17 schreef Pancake1967 het volgende:
Ander puntje: Ik kan ook een retour kopen waarbij ik op de terugweg een overstap heb van 45 minuten in Belgrado. Het is dus gewoon een ticket AMS - BNE - AMS en als je vanwege vertraging je vlucht Belgrado - AMS mist, kun je (volgens mij gratis) met de volgende vlucht mee. maar ik vind 45 minuten wel aan de krappe kant. Iemand hier ervaring mee?
Zoals ik het lees boekt pannenkoek die overstap niet op 1 ticket en dan is er nul garantie en geen verplichting bij het missen van de aansluiting.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:53 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als de luchtvaartmaatschappij de overstap zelf aangeeft moet je onder normale omstandigheden ook haalbaar zijn. Bij vertraging zijn ze verplicht je een alternatief te bieden, vaak is dat inderdaad mee op de volgende vlucht. Als dat pas de volgende dag is wordt ook een overnachting e.d. geregeld op hun kosten.
Volgens mij is hier een apart topic voor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:17 schreef Pancake1967 het volgende:
Ben weer eens op zoek naar een ticket voor Australië (4e keer in 8 jaar...) en heb wensen qua beenruimte, beperkte overstaptijden op luchthavens (3,5 uur is voor mij écht het maximum) en aankomsttijden (ik zie een vlucht met Emirates die om 00.40 uur aankomt en da's niet echt handig als je door twee bejaarde (schoon)ouders opgehaald moet worden; huurauto is geen optie)
Gisteren toevallig eens gekeken naar twee enkeltjes (heen met Malaysian Airlines, terug met Etihad) en daarbij kwam ik een paar goedkopere opties tegen dan een retour met Emirates. Zijn er echter zaken waar ik rekening mee moet houden als ik twee enkeltjes bij verschillende maatschappijen boek?
Ander puntje: Ik kan ook een retour kopen waarbij ik op de terugweg een overstap heb van 45 minuten in Belgrado. Het is dus gewoon een ticket AMS - BNE - AMS en als je vanwege vertraging je vlucht Belgrado - AMS mist, kun je (volgens mij gratis) met de volgende vlucht mee. maar ik vind 45 minuten wel aan de krappe kant. Iemand hier ervaring mee?
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 11:17 schreef Pancake1967 het volgende:
Ben weer eens op zoek naar een ticket voor Australië (4e keer in 8 jaar...) en heb wensen qua beenruimte, beperkte overstaptijden op luchthavens (3,5 uur is voor mij écht het maximum) en aankomsttijden (ik zie een vlucht met Emirates die om 00.40 uur aankomt en da's niet echt handig als je door twee bejaarde (schoon)ouders opgehaald moet worden; huurauto is geen optie)
Gisteren toevallig eens gekeken naar twee enkeltjes (heen met Malaysian Airlines, terug met Etihad) en daarbij kwam ik een paar goedkopere opties tegen dan een retour met Emirates. Zijn er echter zaken waar ik rekening mee moet houden als ik twee enkeltjes bij verschillende maatschappijen boek?
Ander puntje: Ik kan ook een retour kopen waarbij ik op de terugweg een overstap heb van 45 minuten in Belgrado. Het is dus gewoon een ticket AMS - BNE - AMS en als je vanwege vertraging je vlucht Belgrado - AMS mist, kun je (volgens mij gratis) met de volgende vlucht mee. maar ik vind 45 minuten wel aan de krappe kant. Iemand hier ervaring mee?
Ik kan er gewoon op, en soms liggen de IT systemen inderdaad plat als een heleboel mensen tegelijk willen inchecken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:29 schreef karton2 het volgende:
Morgen vlieg ik naar Kopenhagen met Transavia vanuit Eindhoven.
Nu heb ik eerder vandaag een mail gekregen waarmee ik kan inchecken op deze link.
Ik klink op de link en krijg de volgende melding:
"ER IS IETS MISGEGAAN... The agent (EXT/WWDOTREZ) is locked."
Op verschillende momenten heb ik proberen in te loggen, maar de foutmelding blijft. Betekent dat de server momenteel door reizigers wordt bestormd?
De oorzaak weet ik niet, wel dat de check-in module nu een algehele storing heeft. Probeer het later vanavond nog eens.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:29 schreef karton2 het volgende:
Morgen vlieg ik naar Kopenhagen met Transavia vanuit Eindhoven.
Nu heb ik eerder vandaag een mail gekregen waarmee ik kan inchecken op deze link.
Ik klink op de link en krijg de volgende melding:
"ER IS IETS MISGEGAAN... The agent (EXT/WWDOTREZ) is locked."
Op verschillende momenten heb ik proberen in te loggen, maar de foutmelding blijft. Betekent dat de server momenteel door reizigers wordt bestormd?
Nu werkte het wel en ben ingechecked.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 17:42 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik kan er gewoon op, en soms liggen de IT systemen inderdaad plat als een heleboel mensen tegelijk willen inchecken.
Maar Transavia werkt met de KLM systemen, dus over het algemeen wordt een storing snel opgepakt.
Gewoon later nog een keer proberen.
Je kan naar de vertrekhal gaan, voor de ingang van de beveiliging om in de vertrekhal te komen wordt er om je boarding pass gevraagd en wordt deze gescand. Je paspoort of ID kaart hoef je bij deze controle NIET te laten zien, enkel je boarding pass. Eventueel kan gevraagd worden om je handbagage te plaatsen in een stand om te kijken of deze past, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar bij groot uitziende handbagage wordt het wellicht gevraagd. Bij het aan boord gaan wordt dan opnieuw de boarding pass gevraagd en een ID kaart of Paspoort zodat het grondpersoneel op dat moment je naam kan controleren.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:28 schreef karton2 het volgende:
[..]
Nu werkte het wel en ben ingechecked.
Ik neem alleen een rugzak mee met paar kleren erin, geen extra koffer of iets dergelijks.
Kan ik morgen met mijn boardingpas gewoon doorlopen naar de vertrekhal?
Ik zit nog te lezen over de afmetingen van de handbagage.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:44 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan naar de vertrekhal gaan, voor de ingang van de beveiliging om in de vertrekhal te komen wordt er om je boarding pass gevraagd en wordt deze gescand. Je paspoort of ID kaart hoef je bij deze controle NIET te laten zien, enkel je boarding pass. Eventueel kan gevraagd worden om je handbagage te plaatsen in een stand om te kijken of deze past, maar dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar bij groot uitziende handbagage wordt het wellicht gevraagd. Bij het aan boord gaan wordt dan opnieuw de boarding pass gevraagd en een ID kaart of Paspoort zodat het grondpersoneel op dat moment je naam kan controleren.
Als het inderdaad druk is, vraagt de check-in medewerker vaak zelf al om je handbagage te tonen. Als die te groot is, hoor je het wel en kun je het inchecken. Als het in orde is, wordt er soms een label aan je bagagestuk bevestigd. Het is daarmee goedgekeurd en wordt ook bij de gate niet meer afgenomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:18 schreef karton2 het volgende:
Moet ik hem dan toch speciaal aangeven bij de incheckbalie?
Ik zorg gewoon dat ik 2 uur van tevoren aanwezig ben en dan check ik meteen in. Mocht er dan wat van gezegd worden dan geef ik geef ik mijn rugzak af bij de balie.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 04:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Als het inderdaad druk is, vraagt de check-in medewerker vaak zelf al om je handbagage te tonen. Als die te groot is, hoor je het wel en kun je het inchecken. Als het in orde is, wordt er soms een label aan je bagagestuk bevestigd. Het is daarmee goedgekeurd en wordt ook bij de gate niet meer afgenomen.
Als je rugzak aan de grote kant is, dan zou ik thuis even nadenken welke spullen je beslist bij je wilt houden in het vliegtuig. Die kun je dan in een apart tasje of zak toevoegen. Mocht je de rugzak dan moeten afstaan dan hoef je niet in alle haast je spullen uit te sorteren.
Op Eindhoven airport wordt pas bij de ingang van de vertrekhal door grondpersoneel er een label aangehangen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 04:51 schreef jaco het volgende:
[..]
Als het inderdaad druk is, vraagt de check-in medewerker vaak zelf al om je handbagage te tonen. Als die te groot is, hoor je het wel en kun je het inchecken. Als het in orde is, wordt er soms een label aan je bagagestuk bevestigd. Het is daarmee goedgekeurd en wordt ook bij de gate niet meer afgenomen.
Als je rugzak aan de grote kant is, dan zou ik thuis even nadenken welke spullen je beslist bij je wilt houden in het vliegtuig. Die kun je dan in een apart tasje of zak toevoegen. Mocht je de rugzak dan moeten afstaan dan hoef je niet in alle haast je spullen uit te sorteren.
Rolkoffer in handbagage? Dan moet t in zakjes. Anders niet.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vlieg vandaag met Transavia naar Kopenhagen en daarvoor gebruik ik een rolkoffer. Nu vraag ik me af ok ik dan ook alle vloeistoffen (waaronder make-up) in een plastic zak moet doen? Ben al eerder met Ryanair naar Londen gevlogen en kan me niet herinneren dat ik dat toen heb gedaan, maar ik vraag het even voor de zekerheid!
Staat op je ticket toch? Anders een uur of 3?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:50 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe moet je de check-in behandelen als je vanaf Dusseldorf naar Mardid vliegt en dan naar Buenos ( ticket als één geboekt ). Hoe ver ervoor inchecken denken jullie?
Met Air Baltic krijg je bij het online inchecken (waar dat mogelijk is) een normale boarding pass in PDF formaat toegezonden per email welke je moet uitprinten om te gebruiken, en een QR code, welke je op je telefoon kan opslaan en welke niet uitgeprint hoeft te worden.quote:Op zondag 10 augustus 2014 10:04 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb net ingecheckt voor een Air Baltic-vlucht voor dinsdag van Vilnius naar Riga. Er stond bij 'if online check-in is available you Can use the QR-code in stead of a printed boarding pass'. Nou kan ik alleen nergens op hun site vinden op welke vliegvelden ze die QR-codes accepteren, maar heb er wel eentje gehad. Betekent het feit dat ik eentje gehad heb dan automatisch dat ik die QR-code kan gebruiken?
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel risico je wilt lopen, maatschappijen roepen al snel 2 tot 3 uur voor vertrek, maar 1 uur, zeker op Dusseldorf is ruim voldoende, moet wel worden gezegd dat niet alle passagiers dat moeten denken want dan wordt het opeens druk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:50 schreef kurk_droog het volgende:
Hoe moet je de check-in behandelen als je vanaf Dusseldorf naar Mardid vliegt en dan naar Buenos ( ticket als één geboekt ). Hoe ver ervoor inchecken denken jullie?
Waarom vind ik dat niet op hun sitequote:Op zondag 10 augustus 2014 11:45 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Met Air Baltic krijg je bij het online inchecken (waar dat mogelijk is) een normale boarding pass in PDF formaat toegezonden per email welke je moet uitprinten om te gebruiken, en een QR code, welke je op je telefoon kan opslaan en welke niet uitgeprint hoeft te worden.
Let op, niet van alle vliegvelden is online inchecken mogelijk, vanaf Kiev bijvoorbeeld moet je een boarding pass bij een check in agent verkrijgen, de mobiele versie werd niet geaccepteerd, al zie ik deze bestemming er nu ook niet meer bijstaan.
Alleen vanaf Riga kan je op de luchthaven inchecken, als je geen specifieke zitplaats hebt aangeschaft is het handig om in Riga (mocht je nog eens van daar moeten vliegen) wel op de luchthaven in te checken bij een machine want online kan je geen stoelen selecteren, maar in Riga bij de check in machine wel, alhoewel gezegd moeten worden dat het wijzigen van de zitplaats in Riga zeer makkelijk gaat.
Van de Air Baltic website zijn nu de volgende luchthavens beschikbaar.
Q: Is mobile check-in available for all destinations?
A: Mobile check-in via airBaltic.mobi or the airBaltic iPhone app (using a phone or a tablet) is available for airBaltic flights operated out of: Aalesund, Aberdeen, Abu Dhabi, Amsterdam, Athens, Baku, Barcelona, Bari, Bergen, Berlin, Billund, Brussels, Bucharest, Budapest, Copenhagen, Dusseldorf, Frankfurt, Gothenburg, Hamburg, Helsinki, Larnaca, Malta, Milan, Munich, Nice, Oslo, Paris, Prague, Riga, Rome, Stavanger, Stockholm, Tallinn, Turku, Venice, Vienna, Vilnius, Warsaw and Zurich.
In Eindhoven was 40 minuten voldoende (30 zonder ruimbagage) en dat is groter dan Rotterdam, dus zal haast wel lijkt me.quote:Op zondag 10 augustus 2014 16:34 schreef RedFever007 het volgende:
Is een uurtje van te voren aanwezig op Rotterdam voldoende of is 1,5 uur meer wenselijk?
Vlieg erg vroeg en geen zin om onnodig vroeg op te staanMaar wil het vliegtuig ook niet missen
Oke, bedankt! Ik zorg gewoon dat ik er 2 uur voor vertrek ben.quote:Op zondag 10 augustus 2014 11:49 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel risico je wilt lopen, maatschappijen roepen al snel 2 tot 3 uur voor vertrek, maar 1 uur, zeker op Dusseldorf is ruim voldoende, moet wel worden gezegd dat niet alle passagiers dat moeten denken want dan wordt het opeens druk.
Normaliter is de Iberia Express vlucht een Airbus 319 welke niet zo heel veel passagiers kan meenemen waardoor er niet echt megarijen staan, maar als je bijvoorbeeld met het openbaar vervoer Dusseldorf afreist is het handig om toch wel 2 uur voor vertrek gepland aan te komen om nog wat speling te hebben.
Het maakt overigens niet uit of je nu alleen naar Madrid of nog naar Sydney reist, de check in deadline blijft hetzelfde bij het punt van vertrek.
Dat is voor iedereen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:26 schreef Aiciu het volgende:
Ik heb een hele goede aanbieding gevonden van Casablanca naar Amsterdam in november.
https://www.transavia.com/hv/main/nav/processaddtocart
Kan ik een ticket boeken voor iemand die in het buitenland woont of is dat alleen voor Nederlanders?
Je bent inmiddels al weg, maar voor anderen eventueel: ja, vloeibare spullen waaronder make-up (foundation, mascara etc.) moet in het plastic zakje (indien in handbagage). Ze doen er op het ene vliegveld makkelijker over dan het andere.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:44 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik vlieg vandaag met Transavia naar Kopenhagen en daarvoor gebruik ik een rolkoffer. Nu vraag ik me af ok ik dan ook alle vloeistoffen (waaronder make-up) in een plastic zak moet doen? Ben al eerder met Ryanair naar Londen gevlogen en kan me niet herinneren dat ik dat toen heb gedaan, maar ik vraag het even voor de zekerheid!
Gevonden spullen gaan ongeacht de maarschappij naar Schiphol L&F, dus daar heb je in ieder geval het meeste kans op succes.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 16:30 schreef Hojdhopper het volgende:
Iemand wel eens wat vergeten/verloren op een Emirates vlucht en het later terug gekregen? Gisteravond kwam ik erachter dat ik mijn iPod was vergeten/verloren (niet zeker) op de vlucht vanuit Dubai. Een Lost & Found formulier ingevuld op Schiphol.nl maar vroeg me af of het wel zin heeft.
Oh dat wist ik dus niet zeker. Maar na het invullen van het formulier kreeg ik "0 matches". Toch jammer.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 17:54 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Gevonden spullen gaan ongeacht de maarschappij naar Schiphol L&F, dus daar heb je in ieder geval het meeste kans op succes.
Registratie ervan kan altijd wel een paar dagen duren hoor. Als je de avondvlucht gisteren had zou ik er sowieso niet op rekenen dat ie nu in de online database staat. Zou het aan het einde van de week nog even probere (of bellen).quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:22 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Oh dat wist ik dus niet zeker. Maar na het invullen van het formulier kreeg ik "0 matches". Toch jammer.
Ik ben bang dat zolang je er niet achter komt direct dat je vlucht land en je het toestel nog in kunt of iemand kunt laten zoeken aan de gate dat items zoals een ipod of iphone nu niet bepaald de rechtmatige eigenaar gaan terugvinden.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Registratie ervan kan altijd wel een paar dagen duren hoor. Als je de avondvlucht gisteren had zou ik er sowieso niet op rekenen dat ie nu in de online database staat. Zou het aan het einde van de week nog even probere (of bellen).
Tsja de kans is er dat iemand anders hem meegenomen heeft (zou ook nog een medepassagier kunnen zijn die hem toevallig ziet liggen), maar het is altijd de moeite waard L&F even te checken. Ik hoor genoeg succesverhalen, ook iPads, Laptops, portemonnees etc. Rotte appels heb je helaas overal.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:41 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Ik ben bang dat zolang je er niet achter komt direct dat je vlucht land en je het toestel nog in kunt of iemand kunt laten zoeken aan de gate dat items zoals een ipod of iphone nu niet bepaald de rechtmatige eigenaar gaan terugvinden.
Probleem zit hem niet in de maatschappij, maar in het feit dat er diverse partijen op de grond het toestel in kunnen, van gate personeel, tot bagagemedewerkers en schoonmakers, en met alle respect, gescreend of niet, dergelijk personeel komt toch wat sneller in de verleiding gezien het relatief slechte salaris wat men krijgt, temeer omdat je niet direct een partij als schuldige kan aanwijzen.
Hier ook een succesverhaal: portemonnee met alles nog er in teruggekregen (behalve de 5 euro die er in zat, maar dat mocht de persoon die 'm afgegeven heeft hebben voor de moeitequote:Op woensdag 13 augustus 2014 18:48 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Tsja de kans is er dat iemand anders hem meegenomen heeft (zou ook nog een medepassagier kunnen zijn die hem toevallig ziet liggen), maar het is altijd de moeite waard L&F even te checken. Ik hoor genoeg succesverhalen, ook iPads, Laptops, portemonnees etc. Rotte appels heb je helaas overal.
2 keer volgens mij.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 21:04 schreef TvhN het volgende:
Hoe vaak in het jaar komt KLM eigenlijk met die 'Werelddeal weken'?
Waarom zouden ze dat doen?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:11 schreef Sunri5e het volgende:
Hebben er mensen hier ervaringen met het vragen naar een gratis upgrade tijdens een vlucht? Ik vlieg binnenkort met een 767 van Arke comfort class naar buiten de EU. Ik heb het idee dat de premium comfort class niet volledig vol zit. Als dit idd zo is kun je dan een gratis upgrade krijgen of doen ze daar niet aan?
hoe de neuk vergeet je een laptopquote:Op donderdag 14 augustus 2014 03:12 schreef LintuxCx het volgende:
Ja, gewoon proberen. Ik heb zelf zo helaas wel een laptop verloren idd, die is dus wel door eenrotte appel
gevonden.
Maar ik heb ook genoeg goede verhalen gehoord, inclusief iemand die zelf door zijn airline opgebeld werd ipv andersom.
Als het niet een al te groot exemplaar is dan past deze in het voorvakje voor je zonder dat deze echt opvalt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoe de neuk vergeet je een laptop
Wat ozzietukker zegt klopt vrij aardig ook in mijn geval ja.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:42 schreef donald_dick het volgende:
[..]
hoe de neuk vergeet je een laptop
In welk land en op welke luchthaven?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil na een intercontinentale vlucht doorvliegen met een andere maatschappij (los ticket). Hoeveel tijd tussen aankomst en vertrek zal ik aanhouden om door douane te gaan, tas ophalen, opnieuw inchecken en weer vliegen?
Thailand, bangkok.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:06 schreef XL het volgende:
[..]
In welk land en op welke luchthaven?
Tussen BKK en DMK? Uurtje of 4 zou ik maar aanhouden, minstens.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:04 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik wil na een intercontinentale vlucht doorvliegen met een andere maatschappij (los ticket). Hoeveel tijd tussen aankomst en vertrek zal ik aanhouden om door douane te gaan, tas ophalen, opnieuw inchecken en weer vliegen?
Bedankt!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:11 schreef XL het volgende:
Daar heb ik goede ervaringen. Rijen Thailand in niet langer 30 min. Snelle bagage afhandelingen en geen noemenswaardige rijen voor security. Lokale vluchten goedkoop mocht je hem missen. Als je lef of een flexibel ticket hebt 75 min, anders 120?
Nee, landen en vertrek op BKKquote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:15 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Tussen BKK en DMK? Uurtje of 4 zou ik maar aanhouden, minstens.
Hebben ze dat omvliegen niet al in de vluchttijden verwerkt denk je?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:21 schreef buzz1291 het volgende:
Maar is het op BKK dan moet je een beetje geluk hebben. Gelijk met KLM vlucht landen er ook een paar A380. Allemaal aan de westelijke wing. Wij dus 100 meter doorgelopen naar de oostelijke immigration waar helemaal niemand stond. Bagage was ook verbazend snel op de belt. Maar realiseer je wel dat je inkomende vlucht ook best een uur vertraging kan hebben nu ivm langere vliegtijden.
EVA airquote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef buzz1291 het volgende:
Weet niet met welke airline je vliegt maar de KL(e)M rekent met 10:45 uur terwijl ze het meestal in 10 uur deden en altijd te laat vertrokken. Nu dus altijd 10:30 uur vliegen maar ze vertrekken bijna altijd te laat. Aankomst meestal na 10 uur terwijl 9:35 scheduled aankomst tijd is. En nee ze hebben die vertrek- en aankomsttijden niet aangepast.
Duurt nog langer, vliegen langzamer en via de langere zuidelijke route over Turkije.quote:
Dat te laat weg komt vooral door de bagage, die is een stuk belangrijker dan de self loading cargo (passagiers) op deze route, want de yields vallen tegenwoordig flink tegen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:06 schreef buzz1291 het volgende:
Weet niet met welke airline je vliegt maar de KL(e)M rekent met 10:45 uur terwijl ze het meestal in 10 uur deden en altijd te laat vertrokken. Nu dus altijd 10:30 uur vliegen maar ze vertrekken bijna altijd te laat. Aankomst meestal na 10 uur terwijl 9:35 scheduled aankomst tijd is. En nee ze hebben die vertrek- en aankomsttijden niet aangepast.
Tip: vlieg op donderdag dan zetten ze altijd een 777-200 in met die 3-3-3 opstelling. Zit veel ruimer dan in die 777-300 met 3-4-3 opstelling.
Ik heb op BKK dusdanig vaak veel te lang voor de immigratie gestaan (Arrogante kutbediendes achter de loketten die gruwelijk langzaam werken, ook een keer een aansluitende vlucht gemist) dat ik tegenwoordig de fast track service gebruik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:21 schreef buzz1291 het volgende:
Maar is het op BKK dan moet je een beetje geluk hebben. Gelijk met KLM vlucht landen er ook een paar A380. Allemaal aan de westelijke wing. Wij dus 100 meter doorgelopen naar de oostelijke immigration waar helemaal niemand stond. Bagage was ook verbazend snel op de belt. Maar realiseer je wel dat je inkomende vlucht ook best een uur vertraging kan hebben nu ivm langere vliegtijden.
Wat je zegt inderdaad. Bij de balie krijg je een boardingpass (en geef je je bagage af).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:39 schreef karton2 het volgende:
Morgen vlieg ik vanuit Kopenhagen terug naar Eindhoven, echter heb ik deze keer geen mail gekregen om online in te checken. Volgens de transavia website kan er voor vluchten vanaf Kopenhagen niet online worden ingecheckt, duidelijk.
Moet ik bij het afgeven van mijn bagage bij de balie inchecken of hoe gaat het in zijn werk?
Dankjewel!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:42 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Wat je zegt inderdaad. Bij de balie krijg je een boardingpass (en geef je je bagage af).
Geen idee of het ook geldt in Chicago, maar 1 uur en 50 minuten is in principe op alle vliegvelden voldoende om over te stappen naar mijn mening (tenzij vertraging of iets dergelijks). Je hebt bovendien het geluk dat je kosteloos een volgende vlucht kan pakken mocht je het niet redden, puur omdat je ticket bij één vliegmaatschappij is geboekt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:28 schreef enpe het volgende:
Volgende week zondag vlieg ik met American Airlines vanuit DUS naar SFO via ORD. Overstaptijd is 1 uur en 50 minuten. Is dat te doen op Chicago?
Ik zie overigens dat beide vluchten onder 1 vluchtnummer vallen.
Ja, prima.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft hier wel eens iemand gevlogen met China Southern?
Bij Transavia en KLM zijn min ervaringen dat ze niet moeilijk doen. Lees: nooit meten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe moeilijk doen vliegmaatschappijen (air Berlin in dit geval) over handbagage die iets te groot is?
De lengte en diepte zijn volgens mij net 4/5 cm teveel
Ze doen er helemaal niet moeilijk over, (ook niet makkelijk). Je moet gewoon bijbetalen of laten staan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe moeilijk doen vliegmaatschappijen (air Berlin in dit geval) over handbagage die iets te groot is?
De lengte en diepte zijn volgens mij net 4/5 cm teveel
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe moeilijk doen vliegmaatschappijen (air Berlin in dit geval) over handbagage die iets te groot is?
De lengte en diepte zijn volgens mij net 4/5 cm teveel
Tas of koffer? Tas kun je nog een beetje "vervormen"quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 17:52 schreef Max-Westerman het volgende:
Hoe moeilijk doen vliegmaatschappijen (air Berlin in dit geval) over handbagage die iets te groot is?
De lengte en diepte zijn volgens mij net 4/5 cm teveel
Het gaat om een kofferquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:46 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
[..]
Tas of koffer? Tas kun je nog een beetje "vervormen"Maar meestal valt het wel mee is mijn ervaring.
Misschien dat een RA of EJ er lastig over doet maar daar heb ik nog nooit mee gevlogen.
Hmmm niet persoonlijk hoor maar mensen met te grote zware koffers in de handbagage die hun koffer in de vakken moeten krijgen wat dan net weer niet past. Iedereen zijn koffer of tas weer uit de vakken halen, koffer erin, andere zooi er weer in....... Duurt allemaal laaaangggggquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:48 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Het gaat om een koffer
Wat is een RA of EJ?
Is wat krap, je moet op Chicago door de immigration, waar ze je ESTA checken, vingerafdrukken / webcamfoto maken en langs de douane. En je bagage van de band halen en weer opnieuw inleveren of op een scherm kijken en bevestigen dat het jouw bagage is. Dat kán lang duren. Zorg er in ieder geval voor dat je snel het vliegtuig uit bent en let op de omroep en de mensen die bij de uitgang van het vliegtuig of gate staan, die je eventueel sneller naar de immigration en gate brengen als je vertraagd bent.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:28 schreef enpe het volgende:
Volgende week zondag vlieg ik met American Airlines vanuit DUS naar SFO via ORD. Overstaptijd is 1 uur en 50 minuten. Is dat te doen op Chicago?
Ik zie overigens dat beide vluchten onder 1 vluchtnummer vallen.
Ja succes ermee. twee keer gehad dat hij vol zat met achterlijke chinezen. Maar waarschijnlijk ga je ook naar China, dus dan kan je meteen eraan wennen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 16:51 schreef boem-dikkie het volgende:
Heeft hier wel eens iemand gevlogen met China Southern?
Is de goedkoopste meest efficiente manier om in Melbourne te komen. Overstap in China.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 22:29 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja succes ermee. twee keer gehad dat hij vol zat met achterlijke chinezen. Maar waarschijnlijk ga je ook naar China, dus dan kan je meteen eraan wennen.
Ik denk alleen da je dit probleem hebt met alle vluchten van en richting China. Voor de rest is het net zoals bijv. Aeroflot een no-nonense vluchtmaatschappij.
Ja vast, maar ik waarschuw je alvast voor Chinezenquote:Op zondag 24 augustus 2014 16:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Is de goedkoopste meest efficiente manier om in Melbourne te komen. Overstap in China.
Düsseldorf - Abu Dhabi - Melbourne is, als de tijden nog dezelfde zijn als vorig jaar, een perfecte aansluiting! Was voor mij ook nog eens de goedkoopste optie!quote:Op zondag 24 augustus 2014 16:22 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Is de goedkoopste meest efficiente manier om in Melbourne te komen. Overstap in China.
Ik ben benieuwd, vertel.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:34 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ja vast, maar ik waarschuw je alvast voor Chinezen
Het begon al op de wc. Ik stapte naar binnen en zag twee voetafdrukken op de bril zitten. Pas een week later snapte ik dat er een chinees dus in hurkhouding heeft gezeten op de bril.quote:
Dat was het? Valt me nog mee.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Het begon al op de wc. Ik stapte naar binnen en zag twee voetafdrukken op de bril zitten. Pas een week later snapte ik dat er een chinees dus in hurkhouding heeft gezeten op de bril.
Dat was het begin, maar ik wil hier niet al te veel offtopic gaanquote:
Is in een groot deel van Azie dergelijke toiletten. Op het hoofdkantoor van ons in China heb je ook alleen maar van die gaten in de grond op het toilet (godzijdank het invalidentoilet niet), in Maleisie kwam ik het volgende bordje op het toilet tegen (let op de 3e):quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:52 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Het begon al op de wc. Ik stapte naar binnen en zag twee voetafdrukken op de bril zitten. Pas een week later snapte ik dat er een chinees dus in hurkhouding heeft gezeten op de bril.
Ow, later kwam ik ook dat soort bordjes tegen. Maar als je het niet verwacht, dan zet je er wel vraagtekens bijquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:14 schreef static het volgende:
[..]
Is in een groot deel van Azie dergelijke toiletten. Op het hoofdkantoor van ons in China heb je ook alleen maar van die gaten in de grond op het toilet (godzijdank het invalidentoilet niet), in Maleisie kwam ik het volgende bordje op het toilet tegen (let op de 3e):
[ link | afbeelding ]
Ik wil het juist wel doorgestuurd hebben. Anders loop ik er in Hong kong mee te slepenquote:Op maandag 25 augustus 2014 08:27 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Op Schiphol vragen om de bagage NIET door te labelen. Dan wordt die in HKG op de belt aangeleverd en moet je deze bij vertrek weer inchecken. Is simpel hoor.
Goedkoopste is op dit moment met China Southern via China overstappen. Iets van 22-24 uur en maar 877 euro retour. Dan hoef ik niet naar Dusseldorf te reizen maar kan ik gewoon via Amsterdam. Maar bedankt voor de tip, Dusseldorf had ik nog niet eens meegenomen, maar net even snel gekeken scheelt het niet veel in de prijs en in Amsterdam kom ik makkelijker dan in Dusseldorf.quote:Op zondag 24 augustus 2014 18:54 schreef XL het volgende:
[..]
Düsseldorf - Abu Dhabi - Melbourne is, als de tijden nog dezelfde zijn als vorig jaar, een perfecte aansluiting! Was voor mij ook nog eens de goedkoopste optie!
21 uur heen
23 uur terug
Welke vlucht is dat (hoe laat en via?) Vanuit ams naar Mel? Is ook lekker snel en ams is voor mij ietsje om, maar niet ver.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:12 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Goedkoopste is op dit moment met China Southern via China overstappen. Iets van 22-24 uur en maar 877 euro retour. Dan hoef ik niet naar Dusseldorf te reizen maar kan ik gewoon via Amsterdam. Maar bedankt voor de tip, Dusseldorf had ik nog niet eens meegenomen, maar net even snel gekeken scheelt het niet veel in de prijs en in Amsterdam kom ik makkelijker dan in Dusseldorf.
Oh ik dacht dat ik gister een ander had gevonden maar die ik nu even snel vind is via Guangzhou en met 14 uur overstaptijd. Dat maakt de reis weer 35 uur. Dat is wel jammer.quote:Op maandag 25 augustus 2014 09:35 schreef XL het volgende:
[..]
Welke vlucht is dat (hoe laat en via?) Vanuit ams naar Mel? Is ook lekker snel en ams is voor mij ietsje om, maar niet ver.
De kans dat ze drie Boeings op rij crashen lijkt me klein. Als je ver vooruit boekt is wel de financiële positie een risico.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:34 schreef boem-dikkie het volgende:
Malaysian is het handigst/goedkoopst, maar ik wil liever niet dood.
Idd, misschien dat ze eerst eens een Airbus moeten crashen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:49 schreef XL het volgende:
[..]
De kans dat ze drie Boeings op rij crashen lijkt me klein. Als je ver vooruit boekt is wel de financiële positie een risico.
Ik schreef het in dit geval omdat er wel kleinere vliegtuigjes tussendoor crashen. Zoals dat ding in Algerie, natuurlijk ook omdat bij Malaysia de Boeing 777 2x het slachtoffer was en ze ook nu Boeing 777 vliegen. Met vliegtuig was ik dus onjuist geweestquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:33 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Idd, misschien dat ze eerst eens een Airbus moeten crashen.
Snap nooit echt waarom men het over "Airbus" of "Boeing" heeft ipv gewoon vliegtuig.
Eens. Waarschijnlijk zit ik over 4 weken op dit tijdstip in een A330-200 voor een uurtje of 11quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef XL het volgende:
Maar ik ben ook wel fan genoeg om het gewoon te gebruiken. Weet altijd bij mijn vluchten welk vliegtuig het is. Heb ook mijn persoonlijke favorieten en kan me ook erop verheugen om in een type te vliegen waar ik nog nooit mee vloog.[/sup]
Wat is jullie ervaring hiermee?quote:Om gebruik te maken van deze gegarandeerde service dient u ervoor te zorgen dat uw ÉÉN stuk handbagage niet groter is dan 50 x 40 x 20 cm, inclusief handvatten en wielen. Voor dit formaat garanderen wij dat hiervoor ruimte aan boord is, hetzij in de overhead locker dan wel onder de stoel voor u, indien absoluut noodzakelijk.
U mag gerust ÉÉN groter stuk handbagage meenemen met een maximale afmeting van 56 x 45 x 25 cm, inclusief handvatten en wielen. Houd er alleen rekening mee dat dit op volle vluchten mogelijk alsnog zal worden ingecheckt. Vergeet niet dat kinderen die meereizen op de schoot van een volwassene geen recht hebben op handbagage.
Let bij het boeken er op dat je boeking in een tariefsklasse die wijzigingen toestaat. Niet alle klassen staan wijzigingen toe, en ook de voorwaarden voor wijzigen kunnen verschillen per klasse.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 15:55 schreef TommyJohnson het volgende:
Hi all,
Ik ben van plan een ticket met Emirates te boeken van Dusseldorf - Bangkok en terug. Maar weet nog niet precies wanneer ik terug wil. Aangezien een retourtje bijna net zo duur is als enkel wil ik zo graag een retour boeken. Is het bij Emirates makkelijk om de datum van je terugvlucht te wijzigen? Voor het geval ik eerder of later wil terug komen.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 16:41 schreef XL het volgende:
[..]
Ik schreef het in dit geval omdat er wel kleinere vliegtuigjes tussendoor crashen. Zoals dat ding in Algerie, natuurlijk ook omdat bij Malaysia de Boeing 777 2x het slachtoffer was en ze ook nu Boeing 777 vliegen. Met vliegtuig was ik dus onjuist geweest
Maar ik ben ook wel fan genoeg om het gewoon te gebruiken. Weet altijd bij mijn vluchten welk vliegtuig het is. Heb ook mijn persoonlijke favorieten en kan me ook erop verheugen om in een type te vliegen waar ik nog nooit mee vloog.
Dank. Weet iemand toevallig of dit bij Emirates in de economy class het geval is?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Let bij het boeken er op dat je boeking in een tariefsklasse die wijzigingen toestaat. Niet alle klassen staan wijzigingen toe, en ook de voorwaarden voor wijzigen kunnen verschillen per klasse.
Je zou ook enkele reizen bij Norwegian kunnen boeken (vanaf Oslo), die zijn relatief goedkoop. Oslo - Bangkok vanaf zo'n ¤200Moet je wel de mazzel hebben dat hun Boeing 787's het doen en je niet ergens vast komt te zitten.
Als je een zoekopdracht op hun site doet kan je bij de resultaten drukken op de knop 'fare conditions' waarin het e.e.a. omschreven staat. Normaliter bij regular economy class het volgende;quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:23 schreef TommyJohnson het volgende:
[..]
Dank. Weet iemand toevallig of dit bij Emirates in de economy class het geval is?
Dus; ¤100 changefee PLUS het tariefsverschil voor het segment dat je wijzigt. Als je dus nu voor een laag tarief boekt (zeg ¤200) en op het moment dat je wijzigt kost dat segment ¤400 dan betaal je ook die ¤200 verschil -> totaal ¤300.quote:Fare Rules 1
PENALTIES
CHANGES
ANY TIME
CHARGE EUR 100.00 FOR REISSUE/REVALIDATION.
NOTE -
VOLUNTARY REVALIDATION/REISSUE BEFORE DEPARTURE
OF THE FIRST TICKETED FLIGHT SEGMENT-
TICKET HAS TO BE REISSUED AND SUBJECT TO
ANY FARE DIFFERENCE TO THE NEW FLIGHT.
ARE BASED ON THE FARE
COMPONENT BEING CHANGED OR REFUNDED.
WHEN MORE THAT ONE FARE COMPONENT IS
BEING CHANGED OR REFUNDED THE HIGHER AMONG THE
TWO WILL APPLY.
SAME DATE/SAME FLIGHT SKYWARDS UPGRADES
SHOULD NO BE CHARGED FOR CHANGES
mij valt ook soms de bek open van dit soort praktijken.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:30 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dus; ¤100 changefee PLUS het tariefsverschil voor het segment dat je wijzigt. Als je dus nu voor een laag tarief boekt (zeg ¤200) en op het moment dat je wijzigt kost dat segment ¤400 dan betaal je ook die ¤200 verschil -> totaal ¤300.
Dit soort praktijken?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:06 schreef Roger_ het volgende:
[..]
mij valt ook soms de bek open van dit soort praktijken.
een paar jaar geleden zat ik in canada vast omdat het reisbureau geen geschikte aanpassing kon doen voor een schappelijke prijs, volgens mij kwam het neer op iets van 2500,-
toen ben ik zelf eens gaan zoeken , en kocht een retourtje Halifax-Londen-Amsterdam voor 750 CAD moest dan wel nog met een regionale maatschappij naar Halifax vliegen .
't klinkt achteraf wat negatiever als dat ik bedoelde. het bedrijf waar ik toen voor werkte , gebruikte dan ook eigenlijk een "toeristen reisbureau" die toevallig van de vrouw van een van de eigenaren was. Welk ook totaal geen bestaansrecht had, als het niet die ene grote klant had.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit soort praktijken?
Dit kan je zelf voorkomen hoor door vooraf al in een hogere tariefklasse te boeken, dit werkt inderdaad niet bij een tickettoko, die bieden het goedkoopste tarief aan wat beschikbaar is, maar direct bij de maatschappij kan je kiezen naar wat meer flexibiliteit in het ticket, maar hoe flexibeler het ticket hoe duurder deze natuurlijk is.
Wanneer je in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je dus rekenen op hoge meerkosten als je je ticket wilt wijzigen.
Persoonlijk kies ik over het algemeen het goedkoopste ticket, mijn motto is dat je beter altijd goedkoop kunt reizen en één keer een hoog airport tarief betalen dan steeds veiligheidsmarges of opties inbouwen want dat kost uiteindelijk ook veel geld.
In al die jaren slechts 1 keer gebruik daarvan moeten maken, en door de vele low cost opties tegenwoordig vielen die kosten ook wel weer mee.
Bij mijn economy boeking kon ik gewoon wijzigen voor 100 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Let bij het boeken er op dat je boeking in een tariefsklasse die wijzigingen toestaat. Niet alle klassen staan wijzigingen toe, en ook de voorwaarden voor wijzigen kunnen verschillen per klasse.
Je zou ook enkele reizen bij Norwegian kunnen boeken (vanaf Oslo), die zijn relatief goedkoop. Oslo - Bangkok vanaf zo'n ¤200Moet je wel de mazzel hebben dat hun Boeing 787's het doen en je niet ergens vast komt te zitten.
En dan zit je straks wel gewoon op rij 3 in een KLM 737 maar hangt het gordijntje al na rij 2quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef LintuxCx het volgende:
Eindelijk mijn eerste operational upgrade.Bij online inchecken moest ik opeens een business class stoel uitkiezen, vervelend.
Jammer dat het geen nachtvlucht is, dan is premium economy op zich ook prima.
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:18 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En dan zit je straks wel gewoon op rij 3 in een KLM 737 maar hangt het gordijntje al na rij 2
Dan is het goed, have funquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.
Er zijn vluchten, bijvoorbeeld die van Easyjet naar de UK of vanaf het UK naar Spanje waar je vooraf eventueel deze gegevens wel kunt opgeven, of dat doen op het moment van het inchecken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:36 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hoeft toch nooit bij het boeken je paspoortgegevens op te geven (als in definitief)? Pas bij het inchecken toch?
Lekkere afstand voor business, goede vlucht gehad?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.
Ja dat was echt ZALIG!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:51 schreef XL het volgende:
[..]
Lekkere afstand voor business, goede vlucht gehad?
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan.. het eten is fantastisch (ik eet het eten in economy nooit).. vorige keer gewoon een super goed vers Zalm tartaartje gehad!.. wihoei..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja dat was echt ZALIG!
Ik zag vooral waarde in business class voor nachtvluchten omdat je dan kunt slapen, al is het probleem dat ik met mijn lengte alsnog niet heel goed kan liggen in die stoelen.
Maar voor een lange dagvlucht is het ook echt wel fijn. Meer ruimte, rustige cabine, en een best wel fijne stoel die je zo plat of rechtop in kunt stellen als je wilt om gewoon relaxed een boek te lezen of op de computer te werken, etc. Eigenlijk wel gevaardlijk die upgrade, de volgende keer weer gewoon premium economy wordt haast afzien.
Best smal echter, de nieuwe etihad stoel. Voor mij geen probleem, maar voor zwaarlijvige Bourgondiërs die eigenlijk business moeten vliegen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:34 schreef Parzival het volgende:
[..]
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan.. het eten is fantastisch (ik eet het eten in economy nooit).. vorige keer gewoon een super goed vers Zalm tartaartje gehad!.. wihoei..
Business Class is the place to be.. en!.. 3x raden wie daar zometeen 16 uur mag vertoeven...(alleen jammer dat die vlucht f******* 16 uur is..)
voor die nieuwe bourgondiers krijgen zowel Etihad als Emirates skysuites.. gewono je eigen badkamer met douche, twee persoons bed en een woonkamertje met TV.. kost je retourtje UK wel even ineens 43.000 dollarquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef XL het volgende:
[..]
Best smal echter, de nieuwe etihad stoel. Voor mij geen probleem, maar voor zwaarlijvige Bourgondiërs die eigenlijk business moeten vliegen...
Air Berlin heeft overigens dezelfde stoelen als Etihad.
Wow, okay. Voor mij was het BA, wat vanaf hier voor de meeste bestemmingen toch wel de meest praktische maatschappij is. Etihad heb je weinig aan als je naar de VS oid wil vliegen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:34 schreef Parzival het volgende:
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan..
nou woon ik ergens anders..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, okay. Voor mij was het BA, wat vanaf hier voor de meeste bestemmingen toch wel de meest praktische maatschappij is. Etihad heb je weinig aan als je naar de VS oid wil vliegen.
Ik hoop ooit met BA in nieuwere toestellen een keer business te proberen, dat zal ws ook wel helpen.
Hah! Ja, Dan is Etihad zo handig als BA voor mij idd.quote:
die van arke weet ik niet, maar over het algemeen is die 777 wel goed hoor..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:25 schreef MaxC het volgende:
Iemand ervaringen met de nieuwe Dreamliner van Arke? Ik ga naar Aruba met dat vliegtuig maar de laatste keer dat ik met Arke vloog(oud vliegtuig) waren de stoelen echt dramatisch(alsof je op hout zat).
Is de Dreamliner beter?
bij de meeste airlines kun je nu online - Manage Booking doen.. maar bij brussel airlines is dta op het moment in onderhoud.. en kun je alleen extra bagage bijboeken.. je zult het service centrum dus moeten bellen daarvoor (als ze dat al doen)..quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:56 schreef loezzzje het volgende:
even een algemeen vraagje; wij vliegen over 2 weken met brussels airlines naar amerika. inchecken kan pas 24 uur vantevoren he? kun je al wel eerder je stoelen kiezen? of kan dat alleen met inchecken. we willen namelijk stoelen voorin het vliegtuig hebben zodat we er als 1 van de eerste uit zijn ivm korte overstaptijd.
Veel technische mankementen, vooral mid air.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:25 schreef MaxC het volgende:
Iemand ervaringen met de nieuwe Dreamliner van Arke? Ik ga naar Aruba met dat vliegtuig maar de laatste keer dat ik met Arke vloog(oud vliegtuig) waren de stoelen echt dramatisch(alsof je op hout zat).
Is de Dreamliner beter?
flauwquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Veel technische mankementen, vooral mid air.
ok thanks dan kijk ik wel gewoon dag voor vertrek wat er mogelijk is.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
bij de meeste airlines kun je nu online - Manage Booking doen.. maar bij brussel airlines is dta op het moment in onderhoud.. en kun je alleen extra bagage bijboeken.. je zult het service centrum dus moeten bellen daarvoor (als ze dat al doen)..
daarnaast heb je een grote kans dat zij niet direct op een terminal gedockt worden, en dan moet je dus een bus in waardoor het niet meer uitmaakt of je voorin of halverwege zit..
als laatste zelfs al kun je een stoel kiezen en je bent de allereerste die dat doet.. heb je kans dat de rijen vooraan nog geblokkeerd zijn.. dit is omdat ze een vliegtuig niet van voor tot achter vullen.. maar op strategische plekken ivm gewichtverdeling voor het opstijgen
ik heb ooit 1x Easyjet gedaan.. en toen was ik genezen.. wat een busmaatschappij is dat zeg.. rennen naar het vliegtuig om een beetje stoel te krijgen.. en we waren nog niet opgestegen of de twee gozers voor mij lieten hun blikje bier flikkeren waardoor die van voren naar achteren rolde door het hele vliegtuig heen.. met een lekker geurtje erbij.. nou is dat in principe niet zo erg.. maar wel om half 9 in de ochtend..quote:Op zondag 31 augustus 2014 14:34 schreef AnneX het volgende:
Een vraag als niet-ervaren vliegreiziger:
Naar Marrakesh vliegen met Transavia voor 200 euro allin of met Easyjet voor 150.
Met twee volw. een koffer en een grote sporttas, dus ruimbagage.
Dan komt er toch van alles nog bij met Easyjet?
En kan ik piesen onderweg![]()
Wie weet?
Dat jij niet altijd direct de stoelen vooraan kan kiezen kan ook zomaar eens komen doordat je bij de betreffende airline geen status hebt waardoor jij uit een wat minder groot aantal aan stoelen kan kiezen.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
bij de meeste airlines kun je nu online - Manage Booking doen.. maar bij brussel airlines is dta op het moment in onderhoud.. en kun je alleen extra bagage bijboeken.. je zult het service centrum dus moeten bellen daarvoor (als ze dat al doen)..
daarnaast heb je een grote kans dat zij niet direct op een terminal gedockt worden, en dan moet je dus een bus in waardoor het niet meer uitmaakt of je voorin of halverwege zit..
als laatste zelfs al kun je een stoel kiezen en je bent de allereerste die dat doet.. heb je kans dat de rijen vooraan nog geblokkeerd zijn.. dit is omdat ze een vliegtuig niet van voor tot achter vullen.. maar op strategische plekken ivm gewichtverdeling voor het opstijgen
777 zeker, maar de 787 'dreamliner' heeft tot nu toe een beetje pech gehad, veel airlines (Norwegian, Air India, Ethiopian to name a few) die er veel problemen mee hebben of gehad hebben. Bij Arke valt het wel redelijk mee tot nu toe, heb nog niet gehoord dat ie lang buiten dienst is geweest.quote:Op zondag 31 augustus 2014 13:09 schreef Parzival het volgende:
[..]
die van arke weet ik niet, maar over het algemeen is die 777 wel goed hoor..
Omdat de 767-sardinecan uitvoering op een gegeven moment echt meer stilstaat dan daadwerkelijk vliegt, dan is een efficiënte 787 zo gek nog niet, want daar kan je mooi 3-3-3 stoelopstelling inzetten.quote:Op zondag 31 augustus 2014 20:09 schreef XL het volgende:
Wat?
Heeft Arkefly dreamliners!!!
Daar heb ik nog niet eens in gevlogen!!!
Sinds wanneer kopen chartermaatschappijen nieuwe vliegtuigen?
Frommers zegt:quote:Op dinsdag 2 september 2014 11:40 schreef Bismarck het volgende:
Eind september 2014 vertrek ik voor een weekje naar Jordanië. Mijn reisdocument is geldig tot medio januari 2015. Reisorganisatie zegt dat voor het visum het van belang is dat het reisdocument nog (tenminste) zes maanden geldig is bij terugkomst. Daar voldoet mijn paspoort dus niet aan.
Echter, de website van de KLM - http://www.klm.com/travel(...)vel_clinic/index.htm - geeft aan dat drie maanden geldigheid volstaat bij terugkomst.
Heeft iemand ervaring hiermee? Ik vind het zonde om nu al een nieuw paspoort aan te vragen als deze nog vier maanden geldig is, maar ik wil ook niet op het vliegveld van Jordanië de toegang tot het land ontzegd worden omdat mijn paspoortgeldigheidsduur niet volstaat.
Dat lijken mij niet echt 'twijfelachtige' items, of je moet er coke in verstopt hebbenquote:Op dinsdag 2 september 2014 17:06 schreef j669 het volgende:
Ik reis binnenkort voor een paar dagen naar Tenerife met ryanair met enkel handbagage. Nu ben ik nog niet heel ervaren met vliegen en de laatste keer zijn 'twijfelachtige' spullen in de ingecheckte bagage gegaan. Hoe groot is de kans dat er moeilijk wordt gedaan over de volgende zaken in de handbagage, of dat ze er op zijn minst vragen over gaan stellen?
- autooplader telefoon (met losse USB-kabel)
- (vrij forse) digicam
- kikkervoetstatief
- kam
- baardtrimmer
- elektrische tandenborstel
Sommige mensen hebben zulke principes niet en betalen 20 euro voor zo'n garantie. Daarom is deze dienst er. Mensen met principes moeten zo snel mogelijk online inchecken of zo vroeg mogelijk op het vliegveld zijn. Dan is de kans groot dat je ook naast elkaar zit, maar niet gegarandeerd.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:10 schreef Sunri5e het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met het reserveren van een stoel bij Arkefly? Ik vind het eigenlijk een beetje tegen mijn principes in om te moeten betalen om een stoel te reserveren. Arke vraagt er 10 euro per enkele vlucht PP voor. We gaan met z'n tweeën op reis en we willen natuurlijk graag naast elkaar zitten. Hoe groot is de kans dat we naast elkaar zitten zonder dat we van tevoren een stoel reserveren?
Hoe durf jij over "dienst" te spreken als je voor iets moet betalen wat bij vrijwel alle andere maatschappijen gratis is (Ryanair uitgesloten).quote:Op woensdag 3 september 2014 14:36 schreef XL het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben zulke principes niet en betalen 20 euro voor zo'n garantie. Daarom is deze dienst er. Mensen met principes moeten zo snel mogelijk online inchecken of zo vroeg mogelijk op het vliegveld zijn. Dan is de kans groot dat je ook naast elkaar zit, maar niet gegarandeerd.
Hoe durf je daarover te klagen als je met zo'n pakketreizen aanbieder op vakantie gaat?quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoe durf jij over "dienst" te spreken als je voor iets moet betalen wat bij vrijwel alle andere maatschappijen gratis is (Ryanair uitgesloten).
quote:Op woensdag 3 september 2014 14:37 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Hoe durf jij over "dienst" te spreken als je voor iets moet betalen wat bij vrijwel alle andere maatschappijen gratis is (Ryanair uitgesloten).
Gratis ja. Je kan online stoelen vastleggen bij de meeste grote airlines.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:42 schreef XL het volgende:
Deze dienst bieden overigens ook partijen als KLM, Air Berlin en Lufthansa aan. Net zoals vrijwel elke andere airline. Is gewoon lekker om nog even 20 euro te pakken op de onzekerheid van een vakantievlieger.
24 uur van tevoren, maar TS wil langer. Dat is overal betaald. Of beschikbaar in duurdere boekingsklasses.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:48 schreef Speculant. het volgende:
[..]
Gratis ja. Je kan online stoelen vastleggen bij de meeste grote airlines.
quote:Op woensdag 3 september 2014 14:50 schreef XL het volgende:
[..]
24 uur van tevoren, maar TS wil langer. Dat is overal betaald. Of beschikbaar in duurdere boekingsklasses.
Normaal gesproken kan je idd gewoon direct gratis kiezen waar je wilt zitten. Hij zal wel wat anders bedoelen.quote:Op woensdag 3 september 2014 14:54 schreef Speculant. het volgende:
[..]Zodra je een ticket heb gekocht kun je een stoel kiezen. Gratis. Of bedoel je iets helemaal anders?
Zal bij de budjet airlines wel niet zo werken maar wel bij zoiets als KLM, Emirates etc.
KLM lijkt inderdaad gratis, maar dat is echt niet gebruikelijk hoorquote:Op woensdag 3 september 2014 15:00 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Normaal gesproken kan je idd gewoon direct gratis kiezen waar je wilt zitten. Hij zal wel wat anders bedoelen.
Air Berlin is dan ook een low cost maatschappij.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:22 schreef XL het volgende:
[..]
KLM lijkt inderdaad gratis, maar dat is echt niet gebruikelijk hoor
Lufthansa:
http://www.lufthansa.com/(...)deid=1664117660&l=de
Air Berlin:
https://www.airberlin.com/en-GB/site/landingpages/fees.php
Als je dat weet snap ik niet dat je je verbaast over het moeten betalen bij arkefly.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Air Berlin is dan ook een low cost maatschappij.
Nou ja...quote:Op woensdag 3 september 2014 15:33 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Air Berlin is dan ook een low cost maatschappij.
Waar lees je dat ik mij verbaas over het moeten bijbetalen? Ik zeg dat ik er principieel tegen ben omdat ik dat normaal nooit hoef te doen bij maatschappijen waarmee ik vlieg. Ik vraag alleen hoe groot is de kans dat we naast elkaar zitten zonder dat we van tevoren een stoel reserveren?quote:Op woensdag 3 september 2014 15:37 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Als je dat weet snap ik niet dat je je verbaast over het moeten betalen bij arkefly.
Zo'n 40-45 %quote:Op woensdag 3 september 2014 15:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik mij verbaas over het moeten bijbetalen? Ik zeg dat ik er principieel tegen ben omdat ik dat normaal nooit hoef te doen bij maatschappijen waarmee ik vlieg. Ik vraag alleen hoe groot is de kans dat we naast elkaar zitten zonder dat we van tevoren een stoel reserveren?
Mwa, hangt ook van de luchtvaartmaatschappij afquote:Op woensdag 3 september 2014 14:50 schreef XL het volgende:
[..]
24 uur van tevoren, maar TS wil langer. Dat is overal betaald. Of beschikbaar in duurdere boekingsklasses.
Heb je die link wel bekeken van Lufthansa?quote:Op woensdag 3 september 2014 15:22 schreef XL het volgende:
[..]
KLM lijkt inderdaad gratis, maar dat is echt niet gebruikelijk hoor
Lufthansa:
http://www.lufthansa.com/(...)deid=1664117660&l=de
Air Berlin:
https://www.airberlin.com/en-GB/site/landingpages/fees.php
Als je beide personen gewoon in 1 boeking hebt gedaan is de kans 98% dat je gewoon naast elkaar zit. Zeker als je 24u voor vertrek ook nog online checkin kunt doen. Is gewoon proberen wat extra revenue eruit te slepenquote:Op woensdag 3 september 2014 15:56 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Waar lees je dat ik mij verbaas over het moeten bijbetalen? Ik zeg dat ik er principieel tegen ben omdat ik dat normaal nooit hoef te doen bij maatschappijen waarmee ik vlieg. Ik vraag alleen hoe groot is de kans dat we naast elkaar zitten zonder dat we van tevoren een stoel reserveren?
80% als je minimaal 20 uur van tevoren inchecked ga ik in mee. 98% als je klaar zit bij het openen van check in.quote:Op woensdag 3 september 2014 17:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je beide personen gewoon in 1 boeking hebt gedaan is de kans 98% dat je gewoon naast elkaar zit. Zeker als je 24u voor vertrek ook nog online checkin kunt doen. Is gewoon proberen wat extra revenue eruit te slepen
Als je online in wilt checken bij Arkefly moet je betalenquote:Op woensdag 3 september 2014 17:23 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Als je beide personen gewoon in 1 boeking hebt gedaan is de kans 98% dat je gewoon naast elkaar zit. Zeker als je 24u voor vertrek ook nog online checkin kunt doen. Is gewoon proberen wat extra revenue eruit te slepen
Tegen je principes om voor deze dienst te betalen?quote:Op woensdag 3 september 2014 18:16 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Als je online in wilt checken bij Arkefly moet je betalen
Online inchecken is toch juist minder werk voor de maatschappij? Waarom vragen ze daar geld voor? Zelfs Ryanair doet dat niet.quote:Op woensdag 3 september 2014 18:24 schreef XL het volgende:
[..]
Tegen je principes om voor deze dienst te betalen?
Ze moeten die balie toch huren, dan kun je hem maar beter gebruiken. Moet je eens opletten wat voor rij daar gaat staan. Misschien kun je dan zelfs nog betalen om priority checkin te mogen gebruiken, aan de balie natuurlijk ook nog een keer een upsell aanbieden. Uh, nee... geen twee stoelen naast elkaar beschikbaar maar wel voor 75 euro twee naast elkaar met meer beenruimte..... en dan met een half lege cabine vliegen.... Wilt u nog een maaltijd boeken...quote:Op woensdag 3 september 2014 18:25 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Online inchecken is toch juist minder werk voor de maatschappij? Waarom vragen ze daar geld voor? Zelfs Ryanair doet dat niet.
en dat voor 18 dollar per vlucht, iig bij JALquote:Op donderdag 4 september 2014 10:05 schreef Parzival het volgende:
Nou een klein berichtje dan maar vanaf 30.000 voet... de techniek van tegenwoordig.... internet in het vliegtuig...
Dat weet ik niet, maar als bij het inchecken blijkt dat je niet naast elkaar kan zitten, de volgende tip. Probeer voor een of beiden in ieder geval een window- of aisle seat te bemachtigen.quote:Op woensdag 3 september 2014 15:56 schreef Sunri5e het volgende:
Ik vraag alleen hoe groot is de kans dat we naast elkaar zitten zonder dat we van tevoren een stoel reserveren?
Hou er rekening mee dat een heleboel maatschappijen de terugreis laten vervallen als je de heenreis niet maakt.quote:Op zondag 7 september 2014 20:51 schreef thettes het volgende:
Ik heb een paar maanden terug bij easyjet tickets naar Berlijn geboekt. Donderdag 25-9 heen, ma 29-9 terug. Nu kan ik ivm een nieuwe baan niet meer op donderdag heen, maar kan ik met iemand meerijden. Ik wil nog wél terug vliegen.
Easyjet hanteert kosten van 38 euro om een vlucht te annuleren. Mijn vraag is dan als volgt; als ik op de site de heenvlucht annuleer, betaal ik dan 38 euro? Als ik dan verder mijn ticketkosten niet terugkrijg, dan kan ik toch beter gewoon niet op komen dagen?
En als ik hem wel annuleer kost het mij 38 euro maar krijg ik niets van mijn ticketkosten terug?quote:Op zondag 7 september 2014 21:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Hou er rekening mee dat een heleboel maatschappijen de terugreis laten vervallen als je de heenreis niet maakt.
Ticketprijs krijg je terug, minus 38 euro.quote:Op zondag 7 september 2014 21:11 schreef thettes het volgende:
[..]
En als ik hem wel annuleer kost het mij 38 euro maar krijg ik niets van mijn ticketkosten terug?
Voor zover ik weet doet Easyjet niet aan retourtjes maar is alles een 'losse' vlucht toch? Maar then again, ik weet sowieso niet zoveel van vliegenquote:Op zondag 7 september 2014 21:14 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ticketprijs krijg je terug, minus 38 euro.
Maar ik weet überhaupt niet of je een enkele reis van retourtje kunt annuleren bij EJ.
Zou kunnen hoor, ik spreek meer uit mijn ervaring met mayor airlines, waar dat soort dingen vaak spelen.quote:Op zondag 7 september 2014 21:27 schreef thettes het volgende:
[..]
Voor zover ik weet doet Easyjet niet aan retourtjes maar is alles een 'losse' vlucht toch? Maar then again, ik weet sowieso niet zoveel van vliegen
Ik kan zeker niet eerst naar de automaat gaan en printen en daarna nog doodleuk aan de balie een extra kopietje vragen, mocht het idd geen kleurtjesding zijn?quote:Op maandag 15 september 2014 20:12 schreef DutchTrain het volgende:
Die bovenste krijg je alleen nog maar aan de balie en dan ook niet bij alle afhandelaars of overal ter wereld meer. Uit een automaat krijg je vrijwel altijd zo'n thermostatisch stuk papier.
Tuurlijk wel, die mensen bijten (meestal) niet. Als je gewoon vriendelijk bent en zegt waarom je dat wil gaat toch niemand jouw wegsturen... Wat interesseert hun dat printje. Je kunt ook 100x aan de automaat je boardingpas printen en dan nog eens aan de gate.quote:Op maandag 15 september 2014 20:34 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Ik kan zeker niet eerst naar de automaat gaan en printen en daarna nog doodleuk aan de balie een extra kopietje vragen, mocht het idd geen kleurtjesding zijn?
Dacht ik ook al. Op Düsseldorf Airport is nog veel karton. Iig Lufthansa en Airberlin.quote:Op maandag 15 september 2014 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij is de KLM pas op dat plaatje boven ook al thermisch papier trouwens?
En zo'n pasje zoals op het tweede plaatje kreeg ik ook zo ongeveer van Jeju Air, aan de balie.
Bij KLM is zowel uit de automaat als aan de balie e.e.a. op wit thermisch papier, ik kan wel eens de check in machine niet gebruiken als ik de Antwerpen route gebruik voor een lange vlucht, en dan krijg ik eerst een stuk thermisch papier dat inchecken niet lukt, dan mag ik naar de balie, en checkt men mij alsnog in om een stuk thermisch papier te krijgen.quote:Op maandag 15 september 2014 23:41 schreef LintuxCx het volgende:
Volgens mij is de KLM pas op dat plaatje boven ook al thermisch papier trouwens?
En zo'n pasje zoals op het tweede plaatje kreeg ik ook zo ongeveer van Jeju Air, aan de balie.
Ik heb al vrij lang geen KLM gevlogen en kan me geen kartonnen boarding passes van ze herinneren, is al heel lang zacht thermisch papier. Op de foto kun je ook bv zien dat er geen scheurrand is.quote:Op woensdag 17 september 2014 18:38 schreef tobitronics het volgende:
Bij nader inzien staat er op die KLM pas "Self Service" met datum 18-4-2013. Hebben ze in een jaar tijd alles naar thermisch papier veranderd of is mijn idee van thermisch papier gewoon verkeerd? Want voor mij ziet die KLM boarding pass er gewoon als een traditioneel kartonnen geval uit...
Wat is er zoveel beter aan? Geef mij maar een ouderwetse boarding card.quote:
Je vergeet in ieder geval niet je ticket ;-).quote:Op donderdag 18 september 2014 07:36 schreef static het volgende:
[..]
Wat is er zoveel beter aan? Geef mij maar een ouderwetse boarding card.
Vind ik eigenlijk een prima prijs.quote:Op maandag 22 september 2014 16:14 schreef corehype het volgende:
Welke sites gebruiken jullie voor het reizen?
Ik gebruik skyscanner en cheaptickets, maar zelfs dan is een weekendje Kopenhagen vliegen nog steeds 110 euro.
Soms ook nog vliegverbindingen.nl. Die komt nog wel eens met aanbieders die niet worden meegenomen door skyscanner e.d.quote:Op maandag 22 september 2014 16:14 schreef corehype het volgende:
Welke sites gebruiken jullie voor het reizen?
Ik gebruik skyscanner en cheaptickets, maar zelfs dan is een weekendje Kopenhagen vliegen nog steeds 110 euro.
en dit jaquote:Op maandag 22 september 2014 16:23 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Vind ik eigenlijk een prima prijs.
ik zou met de trein gaan, naar kopenhagen.quote:
Ja. United en American zijn vaak het goedkoopste, althans dat is mijn ervaring. Prijs hangt vooral af van wanneer je boekt.quote:Op maandag 22 september 2014 19:13 schreef larsvh12 het volgende:
Kan iemand me vertellen hoeveel een direct retourtje naar new york in juli gemiddeld kost? En maakt het verschil van maatschappij hier veel in uit? Met bijv. KLM
Zou een directe retour voor 650/700 moeten lukken als je goed op tijd boekt? Wat is overegins een goede tijd om te boeken voor juli? Niet zo veel ervaring..quote:Op maandag 22 september 2014 19:19 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ja. United en American zijn vaak het goedkoopste, althans dat is mijn ervaring. Prijs hangt vooral af van wanneer je boekt.
Ja dat zou wel moeten lukken. Ik boek altijd op het laatste moment dus kan je niet zeggen wat het handigste is qua tijd om te boeken, maar anderen vast welquote:Op maandag 22 september 2014 19:28 schreef larsvh12 het volgende:
[..]
Zou een directe retour voor 650/700 moeten lukken als je goed op tijd boekt? Wat is overegins een goede tijd om te boeken voor juli? Niet zo veel ervaring..
Geen idee waarom, maar is open jaw niet vaak goedkoper? Vanuit hier is het ook vaak goedkoper om vanaf Schiphol te vliegen en terug op Dusseldorf of andersom.quote:Op maandag 22 september 2014 20:08 schreef buzz1291 het volgende:
Ieman enig idee waarom bij Emirates een combi ticket AMS-BKK + SIN-AMS 300 euro goedkoper is dan AMS-SIN? Kan ik er voor 45 euro beter een enkeltje BKK-SIN bijkopen en dus meer dan 250 euro besparen. Of zou het tarief systeem van Emirates in de war zijn?
Ik had het wel eens gelezen die open jaw tickets van Etihad maar leek me nooit interessant met vertek van AMS en retour naar DUS. Nu moet ik ff naar Singapore, maar ik haat het. Te clean. Dus om zo kort mogelijk daar te zijn maar wel hersteld van een jetlag, zat ik te zoeken naar een ticket een paar dagen eerder naar BKK en dan op zondagmiddag op het gemak ff 2,5 uur naar SIN vliegen voor een paar tientjes. Zelfs KLM is in die combi 230 euro goedkoper dan een retour AMS-SIN. Iets om te onthouden voor de volgende vakantie wanneer de ticktet prijzen de lucht weer inschieten.quote:Op maandag 22 september 2014 20:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen idee waarom, maar is open jaw niet vaak goedkoper? Vanuit hier is het ook vaak goedkoper om vanaf Schiphol te vliegen en terug op Dusseldorf of andersom.
http://matrix.itasoftware.com/ is wel fijn, en werkt Google Flight Search niet ook in Nederland tegenwoordig?quote:Op maandag 22 september 2014 16:14 schreef corehype het volgende:
Welke sites gebruiken jullie voor het reizen?
Dit is een goede website om een overzicht te krijgen van de mogelijkheden en een indruk van de verschillende prijzen. Ik heb echter vaak het idee dat de echt grote prijs aanbiedingen niet tot dit systeem doordringen.quote:Op maandag 22 september 2014 23:50 schreef LintuxCx het volgende:
http://matrix.itasoftware.com/ is wel fijn,
In TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #30quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Parafernalia het volgende:
Hoe vind ik de goedkoopste ticket voor een reis naar Tbilisi?
Iemand een goede site?
Voor zover ik weet werken ze met de ruwe data die ze van de maatschappijen krijgen. Misschien dat ticketsites zo af en toe eigen aanbiedingen hebben die je dan natuurlijk sowieso niet elders tegenkomt?quote:Op dinsdag 23 september 2014 05:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit is een goede website om een overzicht te krijgen van de mogelijkheden en een indruk van de verschillende prijzen. Ik heb echter vaak het idee dat de echt grote prijs aanbiedingen niet tot dit systeem doordringen.
Klopt, tarieven bij ITA zijn door de airlines zelf geupload en bevatten de vaste ticketprijzen per tariefklasse. Niet altijd wanneer er aanbiedingen zijn worden deze tarieven geupdate (omdat een aanbieding vaak maar kort geldig is en updaten vrij omslachtig is). Je kunt hier dus nooit echt alles in terugvinden, ook errorfares niet altijd om dezelfde redenen, maar het geeft wel een goede indicatie.quote:Op dinsdag 23 september 2014 22:44 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Voor zover ik weet werken ze met de ruwe data die ze van de maatschappijen krijgen. Misschien dat ticketsites zo af en toe eigen aanbiedingen hebben die je dan natuurlijk sowieso niet elders tegenkomt?
Geen idee ook verder, 't is sowieso allemaal idioot ingewikkeld en omslachtig.
Niet altijd. Sommige airlines laten moedwillig hun YQ (brandstoftoeslag) vallen bij een open jaw, bij andere is het een bug waardoor de prijzen lager worden. Gewoon uitproberen idd!quote:Op maandag 22 september 2014 20:46 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Geen idee waarom, maar is open jaw niet vaak goedkoper? Vanuit hier is het ook vaak goedkoper om vanaf Schiphol te vliegen en terug op Dusseldorf of andersom.
Via Skyscanner kan je naar Tbilisi relatief vaak tickets vinden in de 200-270 euro catogorie, belangrijke tip, kies niet voor Pegasus, maar betaal die paar euro meer voor het alternatief met Turkish Airlines waar je wel eten, drinken en dergelijke aan boord krijgt.quote:Op dinsdag 23 september 2014 17:51 schreef Parafernalia het volgende:
Hoe vind ik de goedkoopste ticket voor een reis naar Tbilisi?
Iemand een goede site?
Bedankt man!!quote:Op woensdag 24 september 2014 18:18 schreef ozzietukker het volgende:
t, de capaciteit vanaf Tbilisi is nou ook weer niet zo dat luchtvaartmaatschappijen tickets helemaal hoeven weg te geven.
dat zag ik ,maar ik herken niets als snelle hap, ik heb maar iets van 15 min om te eten eer ik board. En heb geen zin om 12 uur richting Johannesburg te op een bakje vliegtuig voerquote:Op zondag 28 september 2014 13:46 schreef DUK het volgende:
Genoeg eetopties op LHR T5. Van sushi tot wagamama tot pret-a-manger tot Gordon Ramsey planefood. Geen enkel probleem.
Waarom? Delta is m.i. een prima maatschappij, vlieg er al jaren mee. United en American daarentegen.... geen fan.quote:Op zondag 28 september 2014 14:44 schreef Fargo het volgende:
Volgend jaar maken mijn vriendin en ik een rondreis door New England. We willen graag aanvliegen op Boston, maar zien dat de vluchten van KLM die vanuit Amsterdam vertrekken verzorgd worden door Delta Airlines. Na een paar keer met Amerikaanse maatschappijen gevlogen te hebben willen we dat liever omzeilen. Iemand tips voor andere opties? Vertrek van Brussel is ook een optie.
Wij hadden twee keer echt een gammele bak, met zeer beperkte beenruimte (en geen tv screen, al is dat geen prioriteit). Onze ervaringen met bijvoorbeeld Jet Airways en Brussel Airlines zijn vele malen beter.quote:Op zondag 28 september 2014 14:50 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom? Delta is m.i. een prima maatschappij, vlieg er al jaren mee. United en American daarentegen.... geen fan.
Delta heeft een vrij luxe economy class. Normale beenruimte, iedereen eigen entertainment systeem met vele opties, érg vriendelijk personeel en verrassend goed eten. Zou Delta niet uitvlakken alleen maar omdat ze een US maatschappij zijnquote:Op zondag 28 september 2014 14:56 schreef Fargo het volgende:
[..]
Wij hadden twee keer echt een gammele bak, met zeer beperkte beenruimte (en geen tv screen, al is dat geen prioriteit). Onze ervaringen met bijvoorbeeld Jet Airways en Brussel Airlines zijn vele malen beter.
Ok, dank je Cherry!quote:Op zondag 28 september 2014 15:01 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Delta heeft een vrij luxe economy class. Normale beenruimte, iedereen eigen entertainment systeem met vele opties, érg vriendelijk personeel en verrassend goed eten. Zou Delta niet uitvlakken alleen maar omdat ze een US maatschappij zijn
Pret zijn broodjes, salades, sushi, zelfs gebak.quote:Op zondag 28 september 2014 14:01 schreef Roger_ het volgende:
[..]
dat zag ik ,maar ik herken niets als snelle hap, ik heb maar iets van 15 min om te eten eer ik board. En heb geen zin om 12 uur richting Johannesburg te op een bakje vliegtuig voer
quote:Op zondag 28 september 2014 15:36 schreef DUK het volgende:
[..]
Pret zijn broodjes, salades, sushi, zelfs gebak.
Hap klaar en zelfs mee te nemen op het vliegtuig.
EAT hetzelfde.
Thanks !quote:Op zondag 28 september 2014 19:32 schreef buzz1291 het volgende:
Ik zou maar voor Prét á Manger kiezen. Redelijke prijs (99 pence voor een fles water, moet je op Schiphol eens om komen) en uitstekende kwaliteit sandwiches en chicken tandoori wraps.
Vliegverbindingen.nlquote:Op zondag 28 september 2014 15:28 schreef Fargo het volgende:
Ben zelfs even van computer gewisseld omdat ik dacht dat ik op deze laptop een link had staan van een site waarop je een stad kon aanklikken/intoetsen, waarna je kon zien welke maatschappijen van daaruit naar welke steden vliegen. Iemand die deze website herkent?
Ligt eraan wat je ermee wilt bereiken?quote:Op maandag 29 september 2014 16:09 schreef tobitronics het volgende:
Heren, ik wil graag 2 tickets boeken naar JFK met KLM, kan ik dit het beste op 1 account boeken of op 2 aparte?
Nouja ik ga samen met een vriend ernaartoe en regel graag alles zelf, dat ik mijn eigen deel zelf betaal en alles op mijn eigen email binnenkrijg etc. (het klinkt een beetje autistisch). Heb alleen verhalen gehoord dat als je eerst 1 ticket boekt het volgende ticket iets duurder kan zijn, ookal is de vlucht pas over een half jaar.quote:Op maandag 29 september 2014 16:25 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je ermee wilt bereiken?
Het is mogelijk dat er op het moment van de aanvraag nog maar 1 ticket verkrijgbaar is voor een bepaald tarief, wanneer je dan 2 tickets zoekt dan worden de 2 tickets inderdaad aangeboden voor het duurdere tarief.quote:Op maandag 29 september 2014 16:29 schreef tobitronics het volgende:
[..]
Nouja ik ga samen met een vriend ernaartoe en regel graag alles zelf, dat ik mijn eigen deel zelf betaal en alles op mijn eigen email binnenkrijg etc. (het klinkt een beetje autistisch). Heb alleen verhalen gehoord dat als je eerst 1 ticket boekt het volgende ticket iets duurder kan zijn, ookal is de vlucht pas over een half jaar.
Ja dat vind ik een beetje lastig eigenlijk. Ik wil gerust 90,- betalen, maar als mensen denken dat de kans groot is dat het volgende week 60,- kost, spendeer ik die 30,- verschil liever aan dingen in Ierland. Plus, hoe duurder het Ryanair ticket wordt, hoe liever ik wil overstappen naar KLM omdat die gewoon chiller zijn. Dus vandaar mijn twijfel.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:09 schreef Fogel het volgende:
Gewoon boeken voor de prijs die je het waard vind.
Oh ja AerLingus zit je dan mee. Ja dan maakt Ryanair ook niks uit. Maar thanks, dan ga ik vanavond toch maar boekenquote:Op woensdag 1 oktober 2014 16:23 schreef Thetallguy het volgende:
Denk niet dat het nog naar beneden zal gaan. Dublin is relatief populair en je zit nu al in de lagere tariefsklassen. Als het 60 tarief niet meer beschikbaar is denk ik niet dat deze nog vrij zullen komen.
Overigens vliegt KLM niet naar Dublin, wil je op de KLM site Amsterdam - Dublin boeken dan krijg je altijd een vlucht met overstap in Parijs, wat ook niet al te efficient is. Amsterdam - Dublin kan wel met AerLingus, maar dat is ook gewoon een verkapte lowcoster met betaalde bagage en foodservice. Dus zoveel verschil is er dan ook niet meer met Ryanair
Nu heb ik geen specifieke kennis van het Ryanair systeem, maar aan Yield management doen alle luchtvaartmaatschappijen. Het doel is elke stoel tegen een zo hoog mogelijke prijs te verkopen.quote:Op woensdag 1 oktober 2014 23:38 schreef MartijnUK het volgende:
Bij Ryanair komen de tarieven zelden of nooit naar beneden.
Ze gebruiken een algoritme om erachter te komen welke dagen mensen willen vliegen en waarheen, door de zoekopdrachten op de website te genereren. Hoe populairder een bepaalde vlucht/bestemming hoe hoger de prijs. Alleen als er tegen de reisdatum bijna niemand aan boord zit wil hij nog wel eens zakken maar dat is zeer sporadisch
Nee, mn scheerspullen zitten niet in m'n handbagage.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:30 schreef Roger_ het volgende:
niet druk om maken, dat is een eigenschap van de man, dat een baard kan groeien, zolang je maar geen scheermes meeneemt om hem er ter plekke af te scheren, als ze er over twijfelen, komt alles goed.
Kan pas 24 uur van tevoren. Even goed kijken op de pdf die vliegtickets.nl heeft gestuurd, daarop staat het e-ticketnummer en een airline confirmation number. Met één van beide en je achternaam aanelkaar geschreven kan je inchecken op de site van Lufthansa.quote:Op zondag 5 oktober 2014 14:37 schreef DeHovenier het volgende:
Iets anders: m'n ma heeft tickets geboekt bij vliegtickets.nl, en zij wou net online inchecken. Maar dat schijnt niet te kunnen? We vliegen met Lufthansa.
Ja, maar we vertrekken morgen om 10:55 am.quote:Op zondag 5 oktober 2014 16:18 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Kan pas 24 uur van tevoren. Even goed kijken op de pdf die vliegtickets.nl heeft gestuurd, daarop staat het e-ticketnummer en een airline confirmation number. Met één van beide en je achternaam aanelkaar geschreven kan je inchecken op de site van Lufthansa.
Zo niet, check dan je ticket via checkmytrip.com of een soortgelijke site om te zien of je wel echt met Lufthansa vliegt.
En anders kan het nog aan de onduidelijkheid over de staking liggen.
Zekers, wat wil je weten?quote:Op donderdag 2 oktober 2014 19:10 schreef static het volgende:
Heeft iemand de nieuwe business class van KLM al gebruikt?
Welke route en hoe de verbetering met de vorige versie is (vloog altijd enkele malen per jaar naar HK tot een jaar geleden maar ga overmorgen weer).quote:
AMS-SXM en SXM-CUR-AMS afgelopen week. Stoel zit erg goed, minder mensen in dezelfde ruimte (dit op de 747-400, nog niet op andere types new WBC gevlogen) en de full flat is erg goed slaapbaar. Ik kon met mijn 1.93m goed op mijn rug en zelfs op mijn zij liggen. Probeer wel de 1-4A of K seats te bemachtigen want die hebben een ruimere ottoman. Eten etc. onveranderd; IFE is wel nu direct te gebruiken. Geen active noise cancelling headset dus neem je eigen mee. Ook minder opbergruimte dan voorheen; je hebt niet echt plek om je laptop op te bergen anders dan in de overhead bin. Kortom meer privacy, betere stoelen dus wmb een geslaagde transformatie.quote:Op zondag 5 oktober 2014 18:32 schreef static het volgende:
[..]
Welke route en hoe de verbetering met de vorige versie is (vloog altijd enkele malen per jaar naar HK tot een jaar geleden maar ga overmorgen weer).
Nee, dat krijg je in een gesealde tas mee en mag je meenemen naar de eerstvolgende bestemming van je vliegtuig.quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:43 schreef Qunix het volgende:
Na de check-in kom ik zoveel winkeltjes tegen waar je grote flessen alcohol of parfum kan kopen... Moet je het gelijk daar opmaken of zo?
dat heeft dan toch geen zin?quote:Op zondag 5 oktober 2014 20:45 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Nee, dat krijg je in een gesealde tas mee en mag je meenemen naar de eerstvolgende bestemming van je vliegtuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |