Dit soort praktijken?quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 18:06 schreef Roger_ het volgende:
[..]
mij valt ook soms de bek open van dit soort praktijken.
een paar jaar geleden zat ik in canada vast omdat het reisbureau geen geschikte aanpassing kon doen voor een schappelijke prijs, volgens mij kwam het neer op iets van 2500,-
toen ben ik zelf eens gaan zoeken , en kocht een retourtje Halifax-Londen-Amsterdam voor 750 CAD moest dan wel nog met een regionale maatschappij naar Halifax vliegen .
't klinkt achteraf wat negatiever als dat ik bedoelde. het bedrijf waar ik toen voor werkte , gebruikte dan ook eigenlijk een "toeristen reisbureau" die toevallig van de vrouw van een van de eigenaren was. Welk ook totaal geen bestaansrecht had, als het niet die ene grote klant had.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 19:28 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Dit soort praktijken?
Dit kan je zelf voorkomen hoor door vooraf al in een hogere tariefklasse te boeken, dit werkt inderdaad niet bij een tickettoko, die bieden het goedkoopste tarief aan wat beschikbaar is, maar direct bij de maatschappij kan je kiezen naar wat meer flexibiliteit in het ticket, maar hoe flexibeler het ticket hoe duurder deze natuurlijk is.
Wanneer je in de goedkoopste klasse hebt geboekt kan je dus rekenen op hoge meerkosten als je je ticket wilt wijzigen.
Persoonlijk kies ik over het algemeen het goedkoopste ticket, mijn motto is dat je beter altijd goedkoop kunt reizen en één keer een hoog airport tarief betalen dan steeds veiligheidsmarges of opties inbouwen want dat kost uiteindelijk ook veel geld.
In al die jaren slechts 1 keer gebruik daarvan moeten maken, en door de vele low cost opties tegenwoordig vielen die kosten ook wel weer mee.
Bij mijn economy boeking kon ik gewoon wijzigen voor 100 euro.quote:Op dinsdag 26 augustus 2014 16:03 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Let bij het boeken er op dat je boeking in een tariefsklasse die wijzigingen toestaat. Niet alle klassen staan wijzigingen toe, en ook de voorwaarden voor wijzigen kunnen verschillen per klasse.
Je zou ook enkele reizen bij Norwegian kunnen boeken (vanaf Oslo), die zijn relatief goedkoop. Oslo - Bangkok vanaf zo'n ¤200Moet je wel de mazzel hebben dat hun Boeing 787's het doen en je niet ergens vast komt te zitten.
En dan zit je straks wel gewoon op rij 3 in een KLM 737 maar hangt het gordijntje al na rij 2quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:16 schreef LintuxCx het volgende:
Eindelijk mijn eerste operational upgrade.Bij online inchecken moest ik opeens een business class stoel uitkiezen, vervelend.
Jammer dat het geen nachtvlucht is, dan is premium economy op zich ook prima.
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:18 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
En dan zit je straks wel gewoon op rij 3 in een KLM 737 maar hangt het gordijntje al na rij 2
Dan is het goed, have funquote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.
Er zijn vluchten, bijvoorbeeld die van Easyjet naar de UK of vanaf het UK naar Spanje waar je vooraf eventueel deze gegevens wel kunt opgeven, of dat doen op het moment van het inchecken.quote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:36 schreef EddyAlbena het volgende:
Je hoeft toch nooit bij het boeken je paspoortgegevens op te geven (als in definitief)? Pas bij het inchecken toch?
Lekkere afstand voor business, goede vlucht gehad?quote:Op woensdag 27 augustus 2014 15:36 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Nee, is een BA vlucht van ICN naar LHR. Geen gordijntjes.
Ja dat was echt ZALIG!quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 12:51 schreef XL het volgende:
[..]
Lekkere afstand voor business, goede vlucht gehad?
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan.. het eten is fantastisch (ik eet het eten in economy nooit).. vorige keer gewoon een super goed vers Zalm tartaartje gehad!.. wihoei..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 08:04 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Ja dat was echt ZALIG!
Ik zag vooral waarde in business class voor nachtvluchten omdat je dan kunt slapen, al is het probleem dat ik met mijn lengte alsnog niet heel goed kan liggen in die stoelen.
Maar voor een lange dagvlucht is het ook echt wel fijn. Meer ruimte, rustige cabine, en een best wel fijne stoel die je zo plat of rechtop in kunt stellen als je wilt om gewoon relaxed een boek te lezen of op de computer te werken, etc. Eigenlijk wel gevaardlijk die upgrade, de volgende keer weer gewoon premium economy wordt haast afzien.
Best smal echter, de nieuwe etihad stoel. Voor mij geen probleem, maar voor zwaarlijvige Bourgondiërs die eigenlijk business moeten vliegen...quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:34 schreef Parzival het volgende:
[..]
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan.. het eten is fantastisch (ik eet het eten in economy nooit).. vorige keer gewoon een super goed vers Zalm tartaartje gehad!.. wihoei..
Business Class is the place to be.. en!.. 3x raden wie daar zometeen 16 uur mag vertoeven...(alleen jammer dat die vlucht f******* 16 uur is..)
voor die nieuwe bourgondiers krijgen zowel Etihad als Emirates skysuites.. gewono je eigen badkamer met douche, twee persoons bed en een woonkamertje met TV.. kost je retourtje UK wel even ineens 43.000 dollarquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 10:14 schreef XL het volgende:
[..]
Best smal echter, de nieuwe etihad stoel. Voor mij geen probleem, maar voor zwaarlijvige Bourgondiërs die eigenlijk business moeten vliegen...
Air Berlin heeft overigens dezelfde stoelen als Etihad.
Wow, okay. Voor mij was het BA, wat vanaf hier voor de meeste bestemmingen toch wel de meest praktische maatschappij is. Etihad heb je weinig aan als je naar de VS oid wil vliegen.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 09:34 schreef Parzival het volgende:
weet niet welke maatschappij je had.. maar mijn nieuwe favoriet is Etihad.. daar kan de stoel helemaal plat en als je daar niet past moet je toch de 2.50 meter voorbij gaan..
nou woon ik ergens anders..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 11:54 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Wow, okay. Voor mij was het BA, wat vanaf hier voor de meeste bestemmingen toch wel de meest praktische maatschappij is. Etihad heb je weinig aan als je naar de VS oid wil vliegen.
Ik hoop ooit met BA in nieuwere toestellen een keer business te proberen, dat zal ws ook wel helpen.
Hah! Ja, Dan is Etihad zo handig als BA voor mij idd.quote:
die van arke weet ik niet, maar over het algemeen is die 777 wel goed hoor..quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:25 schreef MaxC het volgende:
Iemand ervaringen met de nieuwe Dreamliner van Arke? Ik ga naar Aruba met dat vliegtuig maar de laatste keer dat ik met Arke vloog(oud vliegtuig) waren de stoelen echt dramatisch(alsof je op hout zat).
Is de Dreamliner beter?
bij de meeste airlines kun je nu online - Manage Booking doen.. maar bij brussel airlines is dta op het moment in onderhoud.. en kun je alleen extra bagage bijboeken.. je zult het service centrum dus moeten bellen daarvoor (als ze dat al doen)..quote:Op zondag 31 augustus 2014 12:56 schreef loezzzje het volgende:
even een algemeen vraagje; wij vliegen over 2 weken met brussels airlines naar amerika. inchecken kan pas 24 uur vantevoren he? kun je al wel eerder je stoelen kiezen? of kan dat alleen met inchecken. we willen namelijk stoelen voorin het vliegtuig hebben zodat we er als 1 van de eerste uit zijn ivm korte overstaptijd.
Veel technische mankementen, vooral mid air.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 22:25 schreef MaxC het volgende:
Iemand ervaringen met de nieuwe Dreamliner van Arke? Ik ga naar Aruba met dat vliegtuig maar de laatste keer dat ik met Arke vloog(oud vliegtuig) waren de stoelen echt dramatisch(alsof je op hout zat).
Is de Dreamliner beter?
flauwquote:Op zondag 31 augustus 2014 13:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Veel technische mankementen, vooral mid air.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |