Situatie vlucht MH17: Passagiersvlucht MH17 van Malaysia Airlines vertrok donderdag 17 juli om 12:15 Nederlandse tijd van Schiphol Airport Amsterdam richting Kuala Lumpur. Het toestel (een Boeing 777) verdween van de radar boven de Krim om 16:15 Nederlandse tijd volgens de Oekraïense luchtverkeersleiding. Niet veel later werd bekend dat het toestel was neergestort, waarbij alle 298 inzittende zijn omgekomen. Naar verluid is het toestel uit de lucht geschoten door een raket.
Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende: Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken Commentaar in feedback. Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.
Samenvatting:
• Vlucht MH17 is even na 5 uur op 17 juli (lokale tijd) neergestort. Wraktstukken en lichamen liggen over een gebied van 10-15 km verspreid. • Hoewel nog niet officieel bevestigd, wijst alles op dat het vliegtuig is neergehaald met een raket vanaf de grond • Veel landen leggen de schuld bij pro-Russische separatisten in Oekraïne • Rusland legt de schuld bij de Oekraïense overheid • Nederland wacht verdere berichtgeving af voordat een schuldige wordt aangewezen, maar Rutte beloofde dat de daders vervolgd en berecht zullen worden. • Obama wijst geen schuldige aan, maar maakt duidelijk dat alles lijkt te wijzen op de schuld van de rebellen, en dat dergelijke wapens en training daarvoor alleen mogelijk zouden zijn met Russische inbreng • OVSE experts zijn gearriveerd • Separatisten bezetten de crashsite en weigeren/limiteren toegang voor de onafhankelijke onderzoekers • Bovendien zouden de rebellen lichamen en ander bewijsmateriaal hebben weggehaald
Overige feiten/speculaties
• Het raketsysteem zou een BUK missile system zijn. Een raket van dit systeem vliegt met ruim Mach 3 en heeft een maximaal hoogtebereik van ongeveer 25 km.
• MH17 vloog op 33000 ft (ong. 10 km). Dit deel van het luchtruim was veilig verklaard door zowel IATA als ICAO
• Malaysia Airlines stelt per direct $5000 per passagier aan de nabestaanden voor directe kosten, de volledige schadevergoeding volgt. Bovendien zal MA eventueel vervoer van en naar de crashsite in Oekraïne als daar voldoende vraag naar is
• Onder de slachtoffers bevonden zich ongeveer 100 wetenschappers en experts die onderweg waren naar Melbourne voor een conferentie over HIV/AIDS. Ook oud-president van de International AIDS Society, Joep Lange, is één van de slachtoffers
Uitspraak Rutte in de middag van 18 juli
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gegevens van FlightRadar24 Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
En ook daar konden we niet veel aan doen toen het gebeurde. Ze hadden te weinig mandaat, doordat ze het gevaar onderschat hadden en ze werden te weinig gesteund toen het mis ging. Daar kan je echt weinig aan doen op het moment. Dat Karremans niet de meest charismatische leider was doet daar weinig aan af.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Net had je het over de grootste massamoord in de geschiedenis.
welnee, dat schreef ik niet.
quote:
Nu heb je het over in europa en de laatste 25 jaar.
Dat is nogal een verschil.
zit jij dieze vreselijke ramp nu een beetje te downplayen?
"och, een burgervliegtuig met 298 mensen aan boord dat uit de lucht geknald wordt en de lijken die in foute handen vallen, dat gebeurt dagelijks en och, zo'n ramp is het ook weer niet"
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
MOSCOW – A top pro-Russia rebel commander in eastern Ukraine has given a bizarre version of events surrounding the Malaysian jetliner crash - suggesting many of the victims may have died days before the plane took off.
The pro-rebel website Russkaya Vesna on Friday quoted Igor Girkin as saying he was told by people at the crash site that “a significant number of the bodies weren’t fresh,” adding that he was told they were drained of blood and reeked of decomposition.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Lafheid? Ga eens naar het MRC in Doorn, daar lopen nog een paar mensen rond die daar hebben gezeten. Pak met die mensen en een bak koffie en hoor hun verhaal aan. Wat ben jij een ongelofelijke mongool zeg.
pro-russians zeggen zoveel, en dat zelfde geldt ook voor pro-urkainers.
Misschien waren het wel lijken voor de aids-conferentie. Of er is aanboord iets afgegaan met gif.
I had a splitting headache.From which the future's made. † Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011) It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to. VIVA LA ASSANGE¡
Igor Girkin voert het onderzoek uit. En laf FOK! knikt keurig als ware het een enclave moslimmannen.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zaterdag 19 juli 2014 11:56 schreef Vlaggenroof het volgende: Ze hebben niks gezegd over dat de rebellen lichamen hadden gejat oid. Zelfde journaal als vanochtend.
propaganda en zwartmaking.
ous nieuws, het is al bevestigd dat het een false flag operatie is. De CIA zit hierachter, deze heeft laatst dagen veel graven van Nederlands geplunderd om de illusie te geven dat het hier om echt mensen gaat.
Dat was wel een echt ongeluk, hoewel met grote verwijtbaarheid van de Sovjets natuurlijk.
Prachtige plek dat Pripyat trouwens. Zie fobo.
wat een klapmongool die commandant! de lijken hadden zsm naar een mortuarium gebracht moeten worden. ik hoop zo dat de doverblijfselen naar huis komen, waarom duurt het zo fokking lang en horen we niet waar iedereen is, althans, hetgeen dat nog herkenbaar is?
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Op zaterdag 19 juli 2014 11:59 schreef Andromache het volgende: wat een klapmongool die commandant! de lijken hadden zsm naar een mortuarium gebracht moeten worden. ik hoop zo dat de doverblijfselen naar huis komen, waarom duurt het zo fokking lang en horen we niet waar iedereen is, althans, hetgeen dat nog herkenbaar is?
Omdat je daar niet even aan kan bellen en binnen kan lopen blijkbaar... Het is nu te zorgen dat dat wel kan..
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
Op zaterdag 19 juli 2014 11:59 schreef Andromache het volgende: wat een klapmongool die commandant! de lijken hadden zsm naar een mortuarium gebracht moeten worden. ik hoop zo dat de doverblijfselen naar huis komen, waarom duurt het zo fokking lang en horen we niet waar iedereen is, althans, hetgeen dat nog herkenbaar is?
En vervolgens staat het westen op hun achterste poten en roeptoeteren dat de mensen daar bwijzen wegmoffelen. Sowieso zie eens een mortuarium te vinden waar ze even vlug 300 man kunnen bergen.
Op zaterdag 19 juli 2014 11:59 schreef madeliefff het volgende: wat is er volgens jullie gebeurd? ik las net dit: http://niburu.co/index.php?option=com_content&view=article&id=8152%3Amysterie-van-neergeschoten-vlucht-mh17-in-1-dag-opgelost&catid=20%3Ahet-complot&Itemid=33
Niet gelezen dus.. Naar BNW
One good thing about music: When it hits, you feel no pain, So hit me with music.. Bob Marley
En vervolgens staat het westen op hun achterste poten en roeptoeteren dat de mensen daar bwijzen wegmoffelen. Sowieso zie eens een mortuarium te vinden waar ze even vlug 300 man kunnen bergen.
Als je onderzoekers en hulpverleners toelaat dan kan dat allemaal worden geregeld he.
Mensen denken bij een wereldoorlog al gauw aan massa's soldaten en loopgraven
In feite zijn we al wereldwijd met oorlogen bezig, allemaal clusteroorlogjes. Die gaan allemaal om stukken land, macht of geld. Verder hebben grote machten gewoon massavernietigingswapens en raketten, die paraat staan. (Koude oorlog).
Ook heeft men gewoon de macht over de financiën (banken bv) en economisch sterke landen hebben hun eigen bank nu (BRICS bank). Met de technologie van tegenwoordig kun je oorlog voeren via je PC (hacken) om belangrijke zaken plat te leggen of te beinvloeden.
Je kunt de wereld tegenwoordig indelen in clusters. EU/VS, Rusland/non-EU, etc.. Maar we gaan echt niet met een miljoen soldaten tegen elkaar vechten met onze AK-47's. Dat wordt gedaan in lokale gebieden, maar wereldwijd zijn andere sancties werkzaam.
Wat we niet moeten vergeten als NL is dat er uiteindelijk 298 mensen vermoord of gestorven zijn, waarvan het grootste deel Nederlander is. Dit houdt dus in dat een onderzoek en bergingsactie samen georganiseerd moet worden worden met de andere betrokken landen en het geeft Nederland dus niet het recht om daar even schoon schip te maken, want "Ja de meeste doden zijn van ons dus wij hebben recht van spreken!!!"
Onzin.
Los van het hypocriete gedoe dat Nederland nu ineens diep moet treuren en rouwen, terwijl ervoor en hierna het Nederland aan de rest zal roesten wat er verder allemaal gebeurt op deze aardkloot met mensenlevens.
Verder zijn wij altijd het braafste jongetje van de klas, dus Poetin en mogelijke anderen weten dus ook wel dat Nederland eerst 33 keer met iedereen overlegt, 35 keer lieft komt vragen of iemand het niet meer wil doen want NL vindt dat niet lief en pas dan sturen we mogelijk een keer politie-agenten of militairen die dan weer niet mogen schieten . Nee, men is echt bang voor Nederland als die gaat dreigen met sancties
zeker hierom vind ik het helemaal niet vreemd als je nu met je tanden op elkaar lief doet tegen Rusland en mortuariumcapaciteit aldaar beschikbaar krijgt. eerst de mensen en zo mogelijk bezittingen naar huis, dan de fik in het Kremlin
disclaimer: opbouwende woede
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen == --- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken --- Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+ *O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
Mensen hier die over oorlog gaan denken . Er zijn meer gevallen van commerciële vliegtuigen die per ongeluk uit de lucht zijn geschoten. Dit zal ook wel loslopen, misschien wat halve economische sancties. Over twee maanden gaat het in de media weer ergens anders over.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:04 schreef hmmmz het volgende: Mensen hier die over oorlog gaan denken . Er zijn meer gevallen van commerciële vliegtuigen die per ongeluk uit de lucht zijn geschoten. Dit zal ook wel loslopen, misschien wat halve economische sancties. Over twee maanden gaat het in de media weer ergens anders over.
ja alleen werd er daar geen hinder bij het bergen ondervonden
Op zaterdag 19 juli 2014 12:04 schreef hmmmz het volgende: Mensen hier die over oorlog gaan denken . Er zijn meer gevallen van commerciële vliegtuigen die per ongeluk uit de lucht zijn geschoten. Dit zal ook wel loslopen, misschien wat halve economische sancties. Over twee maanden gaat het in de media weer ergens anders over.
Hierna is 1 ding duidelijk voor terroristen. Knal Europese vliegtuigen maar uit de lucht, want Europa doet toch niks terug.
oke, maar ik las op meerdere sites dat ze expres zijn neergeschoten om de steun van Europa te krijgen om Putin te stoppen. los van de bron, klinkt t op zich wel als iets dat zou kunnen.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2014 12:07:36 ]
Op zaterdag 19 juli 2014 12:03 schreef Ermanon het volgende: Verder zijn wij altijd het braafste jongetje van de klas, dus Poetin en mogelijke anderen weten dus ook wel dat Nederland eerst 33 keer met iedereen overlegt, 35 keer lieft komt vragen of iemand het niet meer wil doen want NL vindt dat niet lief en pas dan sturen we mogelijk een keer politie-agenten of militairen die dan weer niet mogen schieten . Nee, men is echt bang voor Nederland als die gaat dreigen met sancties
Dat dus. Ik stel voor dat we de schuldigen een gratis vakantie aanbieden en alle mogelijke hulp geven om dit te verwerken .
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
Hierna is 1 ding duidelijk voor terroristen. Knal Europese vliegtuigen maar uit de lucht, want Europa doet toch niks terug.
onverteerbaar idd
Die zijn er niet eens, gisteren moest Nederland nog het forensisch team samen stellen.
Niet per se alleen Nederlandse hulpverleners.. er zijn vaak genoeg grote rampen geweest en uiteindelijk kwam het hele hulpverleningscircus, inclusief bergen van slachtoffers op gang, hoe zwaar de omstandigheden ook waren. Je kan heel rationeel blijven en zeggen: andere cultuur dit, andere cultuur dat, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat die achterlijke debielen daar niet kunnen redeneren vanuit hun menselijkheid en hulpverleners en onderzoekers toelaten.
oke, maar ik las op meerdere sites dat ze expres zijn neergeschoten om de steun van Europa te krijgen om Putin te stoppen. los van de bron, klinkt t op zich wel als iets dat zou kunnen.
BNW
Niet hier dus..
Inderdaad, je schreef gruwelijkste. Ook daar komt deze niet bij in de buurt.
quote:
zit jij dieze vreselijke ramp nu een beetje te downplayen?
"och, een burgervliegtuig met 298 mensen aan boord dat uit de lucht geknald wordt en de lijken die in foute handen vallen, dat gebeurt dagelijks en och, zo'n ramp is het ook weer niet"
Ik downplay niks. Ik geef alleen maar aan dat je ongelijk hebt.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf" "Met dubbel s welteverstaan"
Ik snap niet dat de internationale gemeenschap nauwelijks actie onderneemt tegen de separatisten vanwege het feit dat ze het onderzoek verhinderen en bewijsmateriaal zouden vernietigen. Kom op zeg, handen uit de mouwen en platwalsen dat schorem.
Niet per se alleen Nederlandse hulpverleners.. er zijn vaak genoeg grote rampen geweest en uiteindelijk kwam het hele hulpverleningscircus, inclusief bergen van slachtoffers op gang, hoe zwaar de omstandigheden ook waren. Je kan heel rationeel blijven en zeggen: andere cultuur dit, andere cultuur dat, maar ik kan gewoon niet begrijpen dat die achterlijke debielen daar niet kunnen redeneren vanuit hun menselijkheid en hulpverleners en onderzoekers toelaten.
Die worden gewoon toegelaten, moeten ze er wel eerst komen he.
Je gelooft toch niet dat ze bewust een commercieel vliegtuig uit de lucht schieten. Ze dachten waarschijnlijk dat ze een militair vliegtuig van Oekraïne raakten. Een ongeluk dus, net als bij soortgelijke gevallen.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:09 schreef Jordony het volgende: Ik snap niet dat de internationale gemeenschap nauwelijks actie onderneemt tegen de separatisten vanwege het feit dat ze het onderzoek verhinderen en bewijsmateriaal zouden vernietigen. Kom op zeg, handen uit de mouwen en platwalsen dat schorem.
Je gelooft toch niet dat ze bewust een commercieel vliegtuig uit de lucht schieten. Ze dachten waarschijnlijk dat ze een militair vliegtuig van Oekraïne raakten. Een ongeluk dus, net als bij soortgelijke gevallen.
Of Oekraïne dacht dat het een Russisch militair vliegtuig was......
Kan iemand mij (goed) uitleggen waarom het onmogelijk is dat hier een oorlog uit voortvloeit? Ik denk zelf niet dat die er komt, maar ik snap niet waarom dit door sommigen compleet wordt uitgesloten.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:09 schreef Jordony het volgende: Ik snap niet dat de internationale gemeenschap nauwelijks actie onderneemt tegen de separatisten vanwege het feit dat ze het onderzoek verhinderen en bewijsmateriaal zouden vernietigen. Kom op zeg, handen uit de mouwen en platwalsen dat schorem.
Wie zegt dat daar op dit moment niet aan gewerkt word..?
Gister werd nog gezegd dat ze vrij baan zouden krijgen... nu blijkt anders... Ze hebben wel even tijd nodig..
Opzet geloof ik ook niet in.. wel dat het een stel cowboys zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn. Als je niet zeker bent waar je op mikt, hoe kan je dan in godsnaam zo dom zijn om een trekker over te halen.
Die seperatisten zijn bepaald geen Einsteins in spe, waarom zouden ze niet willen en wetens een verkeersvliegtuig uit de lucht hebben gehaald ?
Die Girkin was overigens dezelfde commandant die zat te pochen dat ze een Buk systeem hadden. Dat ze een vliegtuig hadden neergehaald en dat de lucht hun bezit was. En daarna snel al zn tweets ging wissen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
De rebellen hebben geen vliegtuigen en Rusland is officieel geen partij in het conflict. Oekraïne had er dus geen enkel belang bij om een vliegtuig uit de lucht te knallen.
De rebellen hebben geen vliegtuigen en Rusland is officieel geen partij in het conflict. Oekraïne had er dus geen enkel belang bij om een vliegtuig uit de lucht te knallen.
Iedereen "weet" dat Rusland de rebellen steunt, ook met materieel, waarom zou dat niet kunnen?
Als je leest waar bijv. die Igor Girkin ('Strelkov') allemaal aan heeft meegewerkt: - Oorlog in Transnistrië - Oorlog in Bosnië - Eerste oorlog in Tsjetsjenië - Tweede oorlog in Tsjetsjenië
Dan lijkt mij dat die Russische 'vrijwilligers' geen mensen meer zijn, maar een soort oorlogsgetraumatiseerde monsters zoals je in de James Bond-films van vroeger wel ziet.
Oekraïne doet dit hele conflict al niets anders dan te proberen Rusland buiten de deur te houden. Ja dan is het heel logisch om te proberen om fictieve Russische vliegtuigen neer te halen.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:12 schreef tim-elzinga het volgende: Kan iemand mij (goed) uitleggen waarom het onmogelijk is dat hier een oorlog uit voortvloeit? Ik denk zelf niet dat die er komt, maar ik snap niet waarom dit door sommigen compleet wordt uitgesloten.
Omdat dat niet aan de orde is.. het gaat om humaniteit.. De rest is niet belangrijk... Dus er word niet verder ingegrepen.. de locatie moet veilig zijn.. daar is iedereen het blijkbaar over eens..
Het totale misselijkmakende complot wordt in één keer duidelijk als je luistert naar de woorden van de waarschijnlijk volgende president van Amerika, Hillary Clinton, bijgenaamd de Antichrist.
Opzet geloof ik ook niet in.. wel dat het een stel cowboys zijn die niet weten waar ze mee bezig zijn. Als je niet zeker bent waar je op mikt, hoe kan je dan in godsnaam zo dom zijn om een trekker over te halen.
Ja, dat schijnt te kunnen gebeuren, zelfs bij getrainde legers. De US in 88 en Oekraïne in 2001 bijvoorbeeld.
Oekraïne doet dit hele conflict al niets anders dan te proberen Rusland buiten de deur te houden. Ja dan is het heel logisch om te proberen om fictieve Russische vliegtuigen neer te halen.
oke maar bij nsw kun je toch discussiëren over wat er gebeurd is? Dat ik toevallig een samenzwering als mogelijkheid opper ( ik zeg niet dat het zois ggegaan) moet dan ook kunnen .
Op zaterdag 19 juli 2014 12:03 schreef Ermanon het volgende: Verder zijn wij altijd het braafste jongetje van de klas, dus Poetin en mogelijke anderen weten dus ook wel dat Nederland eerst 33 keer met iedereen overlegt, 35 keer lieft komt vragen of iemand het niet meer wil doen want NL vindt dat niet lief en pas dan sturen we mogelijk een keer politie-agenten of militairen die dan weer niet mogen schieten . Nee, men is echt bang voor Nederland als die gaat dreigen met sancties
Ja, dat schijnt te kunnen gebeuren, zelfs bij getrainde legers. De US in 88 en Oekraïne in 2001 bijvoorbeeld.
Klopt ja.. dat met de Vincennes vind ik eigenlijk nog kwalijker omdat het professionals waren die even een burgervliegtuig uit de lucht knalden. Het verlangen om dood en verderf te zaaien won het van het verstand helaas.
oke maar bij nsw kun je toch discussiëren over wat er gebeurd is? Dat ik toevallig een samenzwering als mogelijkheid opper ( ik zeg niet dat het zois ggegaan) moet dan ook kunnen .
De OP: samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW
Omdat dat niet aan de orde is.. het gaat om humaniteit.. De rest is niet belangrijk... Dus er word niet verder ingegrepen.. de locatie moet veilig zijn.. daar is iedereen het blijkbaar over eens..
Waar denk ik ook iedereen het over eens is, is dat de daders gestraft zullen worden. De daders/verantwoordelijken zullen dan eerst opgepakt moeten worden. Zal Poetin (die misschien star zal blijven beweren dat het de Oekraïners zijn) deze mensen niet in bescherming nemen? En dan?
Het totale misselijkmakende complot wordt in één keer duidelijk als je luistert naar de woorden van de waarschijnlijk volgende president van Amerika, Hillary Clinton, bijgenaamd de Antichrist.
ik lees alleen het complot gedeelte en bedenk dan zelf of ik dat aannemelijk vind, de rest boeit dan niet. zelfs al zou Britney spears degene zijn die het zegt en staan er dingen in over Hillary.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2014 12:22:03 ]
Als je leest waar bijv. die Igor Girkin ('Strelkov') allemaal aan heeft meegewerkt: - Oorlog in Transnistrië - Oorlog in Bosnië - Eerste oorlog in Tsjetsjenië - Tweede oorlog in Tsjetsjenië
Dan lijkt mij dat die Russische 'vrijwilligers' geen mensen meer zijn, maar een soort oorlogsgetraumatiseerde monsters zoals je in de James Bond-films van vroeger wel ziet.
Dat klopt, en die ontmenselijking van het krijgsapparaat is een bewuste strategie van Poetin en zijn verkankerde KGB-kliek. Deze man gaat over stapels lijken om zijn doel te bereiken: herstel van het Groot-Russische Rijk. Ik zei het al eerder: Poetin is de Tumor van Europa.
Correct, doch houd ik die extremisten in Kiev ook in staat om hiermee de separatisten in kwaad daglicht te willen zetten. die mafkezen hebben ook aangedrongen op niet al te vriendelijke demonstraties in Kiev en omgeving.
Qua timing komt dit slecht uit als we een oorlog willen beginnen. Na jarenlange bezuinigingen kunnen we niet stellen dat het Nederlandse leger nu in een toestand van paraatheid is. Beter bouwen we het leger eerst helemaal op, inclusief (veel) tanks, voordat we een incident gaan gebruiken om een oorlog te starten.
Verder is het altijd de grote fout geweest om Rusland te onderschatten (Napoleon, Hitler). Het land is zo groot en de Rus is tot zulke offers bereid dat je nog niks bereikt hebt als je in Moskou staat:
Klopt ja.. dat met de Vincennes vind ik eigenlijk nog kwalijker omdat het professionals waren die even een burgervliegtuig uit de lucht knalden. Het verlangen om dood en verderf te zaaien won het van het verstand helaas.
Een menselijke fout met tragische gevolgen. Dat lijkt me ook hier het geval.
Waar denk ik ook iedereen het over eens is, is dat de daders gestraft zullen worden. De daders/verantwoordelijken zullen dan eerst opgepakt moeten worden. Zal Poetin (die misschien star zal blijven beweren dat het de Oekraïners zijn) deze mensen niet in bescherming nemen? En dan?
Dat doet ie niet... die werkt mee.. anders heeft hij een probleem voor nu en in de toekomst
De foto van de man die op de rampplek van de MH17 een knuffel in de lucht hield, heeft wereldwijd voor verontwaardiging gezorgd. Maar het verhaal blijkt iets anders in elkaar te steken dan op het eerste gezicht lijkt.
Vooral op Twitter werd met afschuw gereageerd op de foto's van separatisten die tussen de wrakstukken persoonlijke eigendommen van de omgekomen passagiers ophielden. 'Ziekmakend en walgelijk, alsof het trofeëen zijn', zo was een veelgehoorde reactie. De video van de man met het aapje laat echter meer zien dan de foto. Zo is te zien dat de man inderdaad de knuffel van een van de slachtoffers omhoog houdt. Maar vervolgens neemt hij zijn pet af en slaat een kruisje. De knuffelaap is overigens niet zomaar een knuffel. Het is Muco, mascotte voor de ongeneeslijke en dodelijke ziekte Cystic Fibrosis, ofwel taaislijmziekte.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:22 schreef LXIV het volgende: Qua timing komt dit slecht uit als we een oorlog willen beginnen. Na jarenlange bezuinigingen kunnen we niet stellen dat het Nederlandse leger nu in een toestand van paraatheid is. Beter bouwen we het leger eerst helemaal op, inclusief (veel) tanks, voordat we een incident gaan gebruiken om een oorlog te starten.
Verder is het altijd de grote fout geweest om Rusland te onderschatten (Napoleon, Hitler). Het land is zo groot en de Rus is tot zulke offers bereid dat je nog niks bereikt hebt als je in Moskou staat:
denk ook niet dat het verstandig is enig militaire actie te laten zien.. stel dat er 1 NL'se soldaat omkomt.. oef..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
Dat klopt, en die ontmenselijking van het krijgsapparaat is een bewuste strategie van Poetin en zijn verkankerde KGB-kliek. Deze man gaat over stapels lijken om zijn doel te bereiken: herstel van het Groot-Russische Rijk. Ik zei het al eerder: Poetin is de Tumor van Europa.
Als je het invloedsgebied van Rusland (voorheen de USSR) ziet de afgelopen 25 jaar, dan zie je ook dat van dit "groot-Russische rijk" iedere 5 jaar een stuk wordt afgenomen. In 1989 liep het nog van de Elbe tot aan Kamtschaka, nu is daar zeker 30% vanaf. Als het de doelstelling is van Rusland om een Groot Russisch rijk te creeren dan falen ze daar compleet in.
Dit is niet gewoon een oorlogsmisdaad, maar een terroristische actie. Een kleine 9/11 actie. Waarom pikken we dit? Een NAVO land is tot op het bot aangevallen en niemand doet iets? Hup naar Oekraïne en afrekenen met die pro-Russische idioten. En als het even kan, ook met Rusland. Als hier geen militaire vergelding op volgt is de NAVO niets waard en kunnen we er net zo goed uit stappen.
Dit is niet gewoon een oorlogsmisdaad, maar een terroristische actie. Een kleine 9/11 actie. Waarom pikken we dit? Een NAVO land is tot op het bot aangevallen en niemand doet iets? Hup naar Oekraïne en afrekenen met die pro-Russische idioten. En als het even kan, ook met Rusland. Als hier geen militaire vergelding op volgt is de NAVO niets waard en kunnen we er net zo goed uit stappen.
en als je dat doet.. is de kans op enige vergaring van bewijs verkeken
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
De knuffelaap is overigens niet zomaar een knuffel. Het is Muco, mascotte voor de ongeneeslijke en dodelijke ziekte Cystic Fibrosis, ofwel taaislijmziekte.
Waarmee gaan we naar de Oekraïne dan? Van onze 1000+ tanks zijn er 0 over. De Russen hebben er nog 20.000. Je kunt geen groot land aanvallen zonder tanks.
en als je dat doet.. is de kans op enige vergaring van bewijs verkeken
Welk bewijs moet je hebben jongen, doe niet zo naïef. Denk je werkelijk dat een paar pro-Russische gasten publiekelijk aan de wereld gaan zeggen: "Tja, we hebben per ongeluk een burgervliegtuig van Nederland neergehaald"
Nee het is een ongeluk net als in andere soortgelijke gevallen.
Waarmee gaan we naar de Oekraïne dan? Van onze 1000+ tanks zijn er 0 over. De Russen hebben er nog 20.000. Je kunt geen groot land aanvallen zonder tanks.
Goed lezen. Ik heb het over de NAVO. Zo werkt dat verdrag. Als een NAVO land wordt aangevallen moet de rest bijspringen. Er is berekend dat Duitsland+Turkije+Engeland een leger hebben dat qua wapens, tanks, materiaal, technologie en manschappen even sterk is als Rusland. Maar daar kom de VS, Frankrijk, Canada, Scandanvië en Benelux dus bij. Win je makkelijk dus.
Dat doet ie niet... die werkt mee.. anders heeft hij een probleem voor nu en in de toekomst
(Vraag uit interesse) Hoe weet je dat hij meewerkt? Op dit moment heb ik niet het gevoel dat hij tegenwerkt, maar ik ben benieuwd of hij - als dat uit het onderzoek blijkt - zal toegeven dat het pro-Russische seperatisten zijn geweest.
Welk bewijs moet je hebben jongen, doe niet zo naïef. Denk je werkelijk dat een paar pro-Russische gasten publiekelijk aan de wereld gaan zeggen: "Tja, we hebben per ongeluk een burgervliegtuig van Nederland neergehaald"
nee .. alle lichamen moeten geborgen worden, DNA onderzoeken.. wie zat waar, wie stond waar, wie is er waardoor overleden (granaatinslag, zuurstof tekort, explosieve decompressie, of grondinslag).. tsja.. dat willen onderzoekers nou eenmaal weten..
Wat een slechte conspiracy. Iedereen weet dat Strelkov een reptilian is die ingeschakeld is door Big pharma om dat vliegtuig vol aids wetenschappers neer te schieten.
(Of was aids een hoax van big pharma?)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
nee .. alle lichamen moeten geborgen worden, DNA onderzoeken.. wie zat waar, wie stond waar, wie is er waardoor overleden (granaatinslag, zuurstof tekort, explosieve decompressie, of grondinslag).. tsja.. dat willen onderzoekers nou eenmaal weten..
Ok prima, zolang na afloop van dat onderzoek er maar militair hard wordt ingegrepen. En die zogenaamde angst voor Rusland moet maar eens over zijn. Ze hebben ons al een slag toegebracht, moeten we wachten tot ze gebouwen in Amsterdam gaan opblazen voor we ons realiseren dat we in oorlog zijn met Rusland?
(Vraag uit interesse) Hoe weet je dat hij meewerkt? Op dit moment heb ik niet het gevoel dat hij tegenwerkt, maar ik ben benieuwd of hij - als dat uit het onderzoek blijkt - zal toegeven dat het pro-Russische seperatisten zijn geweest.
Dat heeft hij al een poos geleden duidelijk gemaakt.. Het is ook niet bevorderlijk voor Rusland als hij gaat tegenwerken..
Ok prima, zolang na afloop van dat onderzoek er maar militair hard wordt ingegrepen. En die zogenaamde angst voor Rusland moet maar eens over zijn. Ze hebben ons al een slag toegebracht, moeten we wachten tot ze gebouwen in Amsterdam gaan opblazen voor we ons realiseren dat we in oorlog zijn met Rusland?
begrijp me niet verkeerd.. ik snap ook niet dat er nog steeds gemaskerde mannen rondlopen daar met wapens.. ik ben ook voor een grote troepenmacht die gewoon in de nacht land en die 15km2 inneemt met grooooots machtvertoon...
Vriend, ga nou eens nadenken wat 'totaler krieg' met Rusland zou betekenen. Er is een reden dat we, via de VN, altijd naar diplomatieke oplossingen zoeken ipv duizenden, zoniet honderduizenden, militairen en burgers de dood insturen.
Correct, doch houd ik die extremisten in Kiev ook in staat om hiermee de separatisten in kwaad daglicht te willen zetten. die mafkezen hebben ook aangedrongen op niet al te vriendelijke demonstraties in Kiev en omgeving.
Dat is toch een idiote gedachte man.. Net of ze daar echt zouden denken: 'hmm, hoe kunnen we die separatisten pakken.. o, wacht, we halen gewoon een burgervliegtuig neer!'
Je doet voorkomen of je objectief en rationeel redeneert, maar volgens mij ben je gewoon op de hand van die pleuris Russen
Goed lezen. Ik heb het over de NAVO. Zo werkt dat verdrag. Als een NAVO land wordt aangevallen moet de rest bijspringen. Er is berekend dat Duitsland+Turkije+Engeland een leger hebben dat qua wapens, tanks, materiaal, technologie en manschappen even sterk is als Rusland. Maar daar kom de VS, Frankrijk, Canada, Scandanvië en Benelux dus bij. Win je makkelijk dus.
Nee, geen menselijke fout.. normale mensen zouden nooit geschoten hebben, alleen mensen die er geen probleem mee hebben om dood en verderf te zaaien. Veel militaire acties zijn in mijn ogen volstrekt nutteloos en slechts dom apengedrag waarbij men het heerlijk vindt om anderen af te knallen
Vriend, ga nou eens nadenken wat 'totaler krieg' met Rusland zou betekenen. Er is een reden dat we, via de VN, altijd naar diplomatieke oplossingen zoeken ipv duizenden, zoniet honderduizenden, militairen en burgers de dood insturen.
Er is al sprake van een oorlog van Rusland tegenover het Westen. Alleen Rusland weet dat en wij houden ons van de domme. Zij gaan meer van dit soort acties plegen tegen NAVO landen. Straks is het een trein uit Duitsland of gebouw in Polen. En elke keer moeten accepteren dat het een zogenaamde fout is? Wat een gelul. Niemand is uit op oorlog, ook niet Rusland, maar als zij ons provoceren, burgerslachtoffers maken en dit soort acties plegen moet je hard terug slaan. Daar is de NAVO voor.
Als je het invloedsgebied van Rusland (voorheen de USSR) ziet de afgelopen 25 jaar, dan zie je ook dat van dit "groot-Russische rijk" iedere 5 jaar een stuk wordt afgenomen. In 1989 liep het nog van de Elbe tot aan Kamtschaka, nu is daar zeker 30% vanaf. Als het de doelstelling is van Rusland om een Groot Russisch rijk te creeren dan falen ze daar compleet in.
Ze willen allereerst de gebieden terug die "historisch" Russisch bezit zijn en waar genoeg etnische Russen wonen die zich misschien wel bij Moedertje Rossija willen aansluiten, zoals Oekraïne. Wie weet welke plannen ze hebben met de Baltische staten, die tot EU behoren. Met Wit-Rusland hebben ze al een boevenpact, dus die status quo wordt voorlopig gehandhaafd.
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar de hele NAVO heeft keihard op defensie lopen bezuinigen. Ik geloof dat alleen Polen nog een beetje in de buurt komt van de 2% norm.
In een hele hele andere tijd dan nu. Dus een domme opmerking. Tegenwoordig is de wereld ''veel kleiner''. Je kan overal communiceren, satellieten kunnen praktisch alles zien, vervoersmiddelen zijn veel sneller, etc. Het is niet meer zo dat je met paard en wagen 3000 kilometer in de Siberische kou moet vechten. Bovendien, gewoon alles tot Moskou veroveren, de rest mogen de Russen houden.
Nou dan vliegen we even over moskou, laten 'per ongeluk' wat bommen vallen en zeggen tegen Poetin: '''Ja, foutje bedankt''
Dat is opzet. Ik neem aan dat je het verschil begrijpt. Met jou manier van redeneren had Iran in 88 de VS aangevallen en Rusland in 2001 Oekraïne bezet. Dit soort ongelukken gebeuren af en toe en de geschiedenis wijst uit dat er weinig gevolg aan zal worden gegeven. Wanneer er sprake is van opzet is het uiteraard heel anders.
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar de hele NAVO heeft keihard op defensie lopen bezuinigen. Ik geloof dat alleen Polen nog een beetje in de buurt komt van de 2% norm.
Ik denk dat je onderschat hoe enorm sterk Duitsland en Turkije zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de VS, UK en Frankrijk.
Hadden de BRIC landen niet een bijeenkomst een paar dagen voor de vliegramp? Om een soort alternatief voor het IMF op te richten? En opeens stort er een vliegtuig neer en krijgt Rusland gelijk de schuld #BNW
In een hele hele andere tijd dan nu. Dus een domme opmerking. Tegenwoordig is de wereld ''veel kleiner''. Je kan overal communiceren, satellieten kunnen praktisch alles zien, vervoersmiddelen zijn veel sneller, etc. Het is niet meer zo dat je met paard en wagen 3000 kilometer in de Siberische kou moet vechten. Bovendien, gewoon alles tot Moskou veroveren, de rest mogen de Russen houden.
Ok, stel, we verklaren totale oorlog aan Rusland (als NAVO). Nou, Rusland heeft de beschikking over het op één na grootste arsenaal aan kernwapens. Wat dacht je dat ze daarmee gingen doen?
Dat is opzet. Ik neem aan dat je het verschil begrijpt. Met jou manier van redeneren had Iran in 88 de VS aangevallen en Rusland in 2001 Oekraïne bezet. Dit soort ongelukken gebeuren af en toe en de geschiedenis wijst uit dat er weinig gevolg aan zal worden gegeven. Wanneer er sprake is van opzet is het uiteraard heel anders.
dit gaat idd in de boeken.. ongeluk boven conflict zone.. wellicht dat we nog wat lijken vinden aan boompjes opgehangen.. maar zelfs die kans is klein.. ik vermoed niet dat er iemand hiervoor een cel gaat zien
Het enige verschil met Iran destijds was dat zij er geen probleem mee hadden om na de Vincennes Amerika terug te pakken met terreuracties. Volgens mij was Lockerbie een gevolg daarvan, maar weet het niet zeker.
En hoe weet je dat? Omdat Poetin straks gaat zeggen dat hij er niets meer te maken heeft en een pro-Russische Oekraïner zegt dat het per ongeluk was? Wat een naïviteit weer
The Dutch passion for travel is as old as the country, with its low-lying, swampy areas unfit for agriculture and its small size forcing ambitious Dutch to look beyond their borders. “This small nation is used to getting its impulses from abroad,” said Geert Mak, a prominent Dutch author and historian.
Ok, stel, we verklaren totale oorlog aan Rusland (als NAVO). Nou, Rusland heeft de beschikking over het op één na grootste arsenaal aan kernwapens. Wat dacht je dat ze daarmee gingen doen?
Helemaal niets. Het gaat niet aankomen op een kernoorlog. Dan zal Rusland zelf te veel schade oplopen.
Ik denk dat je onderschat hoe enorm sterk Duitsland en Turkije zijn.
Geloof me, Duitsland is nog geen schim van wat het 15 jaar geleden was op defensie gebied.
quote:
Dan heb ik het nog niet eens over de VS, UK en Frankrijk.
De VS hebben al gezegd dat we onze eigen boontjes moeten doppen in dit geval. En ook de UK en Frankrijk hebben gigantisch lopen bezuinigen op defensie/ zijn daar mee bezig.
And while the disaster has touched so many here, the government is also mindful that Russia is the country’s third-largest trade partner and that business is growing, especially natural gas.
Als de Russische modderperiode aanbreekt lopen ook moderne voertuigen vast. Bovendien is alleen het oppervlakte van West-Rusland tot aan de lijn Leningrad, Moskau, Wolgograd zo groot dat je die gebieden nooit onder controle kunt krijgen. De Russische wapenindustrie zit in de Oeral.
Dan zit je met de situatie dat je vastzit in Moskou, je logistieke lijnen voortdurend aangevallen worden en dat je 80% van Rusland nog steeds niet in handen hebt. Kijk eens hoeveel moeite het de NAVO kostte om Servië aan te vallen. En dan heb je het over een klein landje dat vanuit Italië te bombarderen is! Rusland is totaal andere koek.
Waarom niet? Oorlog is oorlog, dan gaan alle remmen los hoor. Het is niet zo van "Ja, het is nu oorlog, maar wel lief spelen he?"
Heeft Amerika dan kernbommen in Vietnam gebruikt? Heeft Rusland kernbommen in Afghanistan gebruikt. Werden en in de golfoorlog kernwapens gebruikt? Heeft Israël gedurende de zes-daagse oorlog kernwapens gebruikt? Jongen doe niet zo dom.
Ik denk dat je onderschat hoe enorm sterk Duitsland en Turkije zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de VS, UK en Frankrijk.
Ik ken het Duitse leger erg goed en dat is beslist niet enorm sterk. Bovendien bestaat er onder het Duitse publiek een sterke aversie om tegen Rusland op te marcheren.
Heeft Amerika dan kernbommen in Vietnam gebruikt? Heeft Rusland kernbommen in Afghanistan gebruikt. Werden en in de golfoorlog kernwapens gebruikt? Heeft Israël gedurende de zes-daagse oorlog kernwapens gebruikt? Jongen doe niet zo dom.
Geen kernbommen maar ook geen madeliefjes.. napalm, fosforbommen, agent Orange etc.
Ik ken het Duitse leger erg goed en dat is beslist niet enorm sterk. Bovendien bestaat er onder het Duitse publiek een sterke aversie om tegen Rusland op te marcheren.
Eisen van de rebellen en Putin dat de lichamen z.s.m. naar Nederland worden gebracht is wel het minste wat er gedaan kan worden.
maar nee hoor, lekker toekijken hoe lichamen geplunderd worden en in een weiland al 2 dagen aan het verrotten zijn.
Deze zit nog in zijn stoel. Te rotten. In de zomerzon bij een landklimaat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die lichamen moeten hier weg en wel meteen. Ongeacht de schuldige, schuldvraag of verdere technische toedracht, ongeluk, false flag, black ops, het doet er niet toe.
Geen kernbommen maar ook geen madeliefjes.. napalm, fosforbommen, agent Orange etc.
We hadden het over kernwapens, dus haal geen andere dingen erbij. Zoals eerder gezegd, er zijn na de Tweede Wereldoorlog tientallen oorlogen uitgevochten door landen mét kernwapens en die hebben ze niet gebruikt. Wat snap je daar niet aan?
Mensen die denken dat dit een oorlog met Rusland wordt...
USA en de EU zijn veel te bang voor Rusland. EN er is te weinig aanleiding hiervoor omdat er geen 'hard' bewijs is. Alleen wat speculaties en beelden waarvan Rusland ontkent dat het hun soldaten zijn.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Die lichamen moeten hier weg en wel meteen. Ongeacht de schuldige, schuldvraag of verdere technische toedracht, ongeluk, false flag, black ops, het doet er niet toe.
Dat is correct, veengronden zijn niet geschikt voor landbouw, daar staat gras en koeien op. Dit is ook de reden waarom we van oudsher zoveel kaas maken. Je kan niet veel anders met veengrond
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
En hoe weet je dat? Omdat Poetin straks gaat zeggen dat hij er niets meer te maken heeft en een pro-Russische Oekraïner zegt dat het per ongeluk was? Wat een naïviteit weer
Niemand is zo stom om lukraak commerciële vliegtuigen uit de lucht te gaan schieten. Daar heeft niemand belang bij.
Dat is correct, veengronden zijn niet geschikt voor landbouw, daar staat gras en koeien op. Dit is ook de reden waarom we van oudsher zoveel kaas maken. Je kan niet veel anders met veengrond
Opsteken en gebruiken om whisky mee te stoken.
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
Vriend, als jij graag wil dat WW3 uitbreekt en je het risico wil lopen dat jouw land straks een radioactieve woestijn is, ga je gang, maar doe het wel ergens anders. De vorige keer dat we in een dergelijke situatie zaten (Koude Oorlog), is het ook nooit uitgelopen op een daadwerkelijke oorlog, en daar was maar 1 goede reden voor.
De kracht van Rusland zit in het terrein. Die hebben in dat opzicht niet eens zo'n sterk leger nodig.
Maar als iedereen graag wil, laten we dan vooral onvoorbereid opmarcheren richting Moskou. Dat schijnt iedere 60 jaar een keer nodig te zijn. Ik vind het prima om Rusland aan te vallen, alleen al voor de olie en de graanvelden. Maar ga je dan eerst 10 jaar voorbereiden. Nu is het kansloos.
SPOILER
Geen lijken.. zie topicpointer...
We hadden het over kernwapens, dus haal geen andere dingen erbij. Zoals eerder gezegd, er zijn na de Tweede Wereldoorlog tientallen oorlogen uitgevochten door landen mét kernwapens en die hebben ze niet gebruikt. Wat snap je daar niet aan?
Kernwapens zullen nooit worden gebruikt en Duitsland is sinds WO II zeer huiverig voor deelname aan militaire acties. Meer kan je er niet over zeggen denk ik..
Niemand is zo stom om lukraak commerciële vliegtuigen uit de lucht te gaan schieten. Daar heeft niemand belang bij.
Onder normale omstandigheden niet. Maar nogmaals, we bevinden ons niet meer onder normale omstandigheden. En voor dat de trage regeringen dat doorhebben is het wellicht al te laat
Het valt me op dat de meeste mensen die onzin uit lopen te kramen een voetbal gerelateerde avatar afbeelding hebben.
Beetje indamming van wereldpopulatie kan geen kwaad
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Duitsland is sinds WO II zeer huiverig voor deelname aan militaire acties. Meer kan je er niet over zeggen denk ik..
Dat is inderdaad het grote probleem. En je ziet het hier al. Mensen zijn doodsbang voor Rusland. Daarom zal het geen oorlog worden, maar erger nog, daarom zal Poetin zijn gang blijven gaan en steeds verder gaan. Niemand durft hem tot de orde te roepen. Omdat Poetin weet dat het Westen bang is. Terwijl Rusland 101 meer redenen heeft om véél banger te zijn voor het Westen.
Een lijstje gebasseerd op personele sterkte inclusief de toen nog geldende dienstplicht in Duitsland, ondertussen al afgeschaft...
Ennu:
quote:
De Bundeswehr is thans verwikkeld in een zeer grote reorganisatie om de strijdkrachten mobieler en meer expeditionair te maken in het licht van 11 september 2001.
Ik denk vooral omdat er hier nabestaanden op het forum zijn (mijzelf incluis), die denk ik liever niet dat soort foto's van bekenden willen zien.
Dusdanig herkenbare foto's zou ik niet posten. Kwam deze tegen in een fotoserie van een Franse fotograaf. Ook een foto van een lijk in een bijkeuken ofzo, gat in het dak. Opeens was het er.
Ik vraag me af waar Rutte en zijn maatjes de hele dag naar zitten te kijken. Waarschijnlijk zijn het handelscontracten.
Dusdanig herkenbare foto's zou ik niet posten. Kwam deze tegen in een fotoserie van een Franse fotograaf. Ook een foto van een lijk in een bijkeuken ofzo, gat in het dak. Opeens was het er.
Ik vraag me af waar Rutte en zijn maatjes de hele dag naar zitten te kijken. Waarschijnlijk zijn het handelscontracten.
links mogen wel in een spoiler volgens mij
denk dat die andere zorgen heeft hoor
En dan? Duitsland vecht niet in z'n eentje tegen Rusland. De hele NAVO vecht mee. Die angst die sommige mensen hier hebben voor Rusland is lachwekkend. Hoeveel vliegtuigen moeten ze nog neerhalen voor dat jij ook begrijpt dat het oorlog is?
Ongelooflijk. Wat zou de reactie van Rusland zijn als je daar een aantal NAVO helicopters zou laten landen om de boel tijdelijk af te zetten en de OVSE waarnemers de ruimte te geven?
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
En dan? Duitsland vecht niet in z'n eentje tegen Rusland. De hele NAVO vecht mee. Die angst die sommige mensen hier hebben voor Rusland is lachwekkend. Hoeveel vliegtuigen moeten ze nog neerhalen voor dat jij ook begrijpt dat het oorlog is?
Mag ik vragen wat jou (evt. militaire) opleiding is dat jij zo goed kan stellen dat de NAVO-landen zoveel meer strijdkracht zouden hebben dan Rusland? Serieuze vraag.
Ongelooflijk. Wat zou de reactie van Rusland zijn als je daar een aantal NAVO helicopters zou laten landen om de boel tijdelijk af te zetten en de OVSE waarnemers de ruimte te geven?
denk niet dat die veel zouden doen.. die zitten in een hoek nu
Geen reactie.. we zijn vrij om dat te doen volgens Putin
Dat vraag ik me ook af. Lijkt me geen verkeerd idee nu. Gewoon vreedzaam landen en mensen zo snel en goed mogelijk hun werk laten doen. Gezond verstand enzo. Wanneer er dan geschoten wordt is het terecht oorlog.
Ik word al woest van dit soort berichten hoe moet dat dan in vredesnaam zijn voor de nabestaanden. Vreselijk.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
Dat vraag ik me ook af. Ik ben niet een van degene die hier roept dat we Moskou moeten bombarderen of iets in de richting, maar dit lijkt me niet meer dan redelijk.
Mag ik mensen er wel op wijzen dat, hoewel gesteund door Rusland, de separatisten in principe onafhankelijk opereren? Dus wat Rusland zegt (dat de VN hun gang mogen gaan, etc.) niet spreekt voor de separatisten?
Als Rusland er toch niks mee te maken heeft vind putin het vast niet erg als er door Europa militair ingegrepen gaat worden op die crashsite, om het gebied veilig te stellen zodat onderzoekers daar hun werk kunnen doen, waar heb je trouwens anders een leger voor ? toch niet om de hele tijd in de kazarne te zitten pingpongen
Mensen die oorlog willen met Rusland . Het zal ook wel door de hitte komen dat de emoties zo hoog oplopen, maar met een beetje nuchter redeneren is niemand gebaat bij oorlog. Hoe wrang het ook is, ik denk en hoop dat Putin afstand gaat nemen van die separatistische tokkies en een toontje lager gaat zingen met dat gekut in Oost Oekraïne. Diplomatiek zou het zo vanuit het westen gespeeld moeten worden.
Alsjeblieft niet.... Diplomatie is super belangrijk in deze situatie
Nee, wat superbelangrijk is, is dat de nabestaanden hun familie/vrienden respect kunnen betuigen, hun dagboeken mee krijgen, hun laatste privé bezittingen. Diplomatie belangrijk... Pfff, ja, na de tijd. Roep dan maar sorry als er wat gebeurt is wat niet kon, maar dat geld nu niet. Wat mij betreft dan.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:57 schreef Scrummie het volgende: Ik word hier echt woest van. Zelden gehad als het om iets ging wat Nederlanders betrof. Maar nu wel.
Niet doen.. het help geen donder en het is te warm om je op te winden...
Ja het kan niet.. ja er word wel ingegrepen.. maar niet van de ene op de andere minuut..
Op zaterdag 19 juli 2014 12:55 schreef Parzival het volgende: t zal je maar gebeuren.. komt er ineens 80kg met 200km/h door je dak.... je mag hopen dat de meeste idd al overleden waren door de klap op 10km hoogte
Las gisteren dat er bij Lockerbie schijnbaar nog overlevenden waren. Explosie op kilometers hoogte, uit het vliegtuig geslingerd, bewusteloos door drukverschil. Minuutje vrije val en vanaf daar kan je alweer ademen & bij bewustzijn komen. Een enkeling had haar klauwen vol zand nadat ze nog had liggen wroeten in de grond ofzo.
Ik ben militair en ik ken de erbarmelijke staat van de verschillende NATO krijgsmachten maar al te goed, met Nederland voorop. Maar ja, tante Annie in het verzorgingstehuis was natuurlijk belangrijker dan het investeren in defensie, nee daar kon gerust nog wel een zak geld van afgepakt worden en doe die veel te dure tanks ook maar weg want die stomme dingen hebben we toch nooit meer nodig...
Nee, wat superbelangrijk is, is dat de nabestaanden hun familie/vrienden respect kunnen betuigen, hun dagboeken mee krijgen, hun laatste privé bezittingen. Diplomatie belangrijk... Pfff, ja, na de tijd. Roep dan maar sorry als er wat gebeurt is wat niet kon, maar dat geld nu niet. Wat mij betreft dan.
je wilt alleen niet dat er nog meer nabestaanden komen door militair ingrijpen
Op zaterdag 19 juli 2014 12:57 schreef Inaithnir het volgende: Mag ik mensen er wel op wijzen dat, hoewel gesteund door Rusland, de separatisten in principe onafhankelijk opereren? Dus wat Rusland zegt (dat de VN hun gang mogen gaan, etc.) niet spreekt voor de separatisten?
Als wij troepen naar dit gebied sturen, al is het tijdelijk, staan die op de grens met Rusland. In principe kun je dan nogal een stekelige reactie uit het Kremlin verwachten.
Maar als de Russen echt zo heilig zouden zijn als ze zelf doen voorkomen, hadden ze eigenlijk militaire bescherming moeten bieden aan de OVSE waarnemers.
Die separatisten zijn inderdaad een groep kleuters met zware wapens maar ik vraag me af hoe groot de weerstand is als je daar met voldoende machtsvertoon binnen komt.
Shock and awe
Mag ik vragen wat jou (evt. militaire) opleiding is dat jij zo goed kan stellen dat de NAVO-landen zoveel meer strijdkracht zouden hebben dan Rusland? Serieuze vraag.
De VS alleen al heeft meer strijdkracht dan Rusland. Daar komen nog zes landen met een strijdkracht gelijkwaardig aan 50% van Rusland. Nou stel je definieert de Russische strijdkracht als 10. De VS als 11. En die 6 landen als 5 ieder. 6 x 5 = 30 + 11 = 41. De NAVO is ongeveer vier keer sterker dan Rusland.
Bovendien, Rusland zal een oorlog met de NAVO nooit riskeren. Poetin gaat alleen maar zijn boekje te buiten omdat hij weet veel mensen in het Westen (waaronder jij) doodsbang zijn voor Rusland. Terwijl als je naar de feiten kijkt, Rusland juist degene zou zijn met de angst. Het Westen moet gewoon terugslaan. Dat is voldoende en dan houdt dat gesodemieter wel op.
We hoeven Rusland niet eens aan te vallen, pak gewoon de Krim terug en verdedig Oekraïne. Reken kundig af met pro-Russisch tuig. Wie zich verzet wordt krijgsgevangene. Dan zal Rusland zien dat het Westen niet zo makkelijk te pakken is en bindt hij wel in.
Alsjeblieft niet.... Diplomatie is super belangrijk in deze situatie
Maar die diplomatie moet nu wel een keer gaan werken. Terwijl Rutte aan het bellen is met zijn internationale collega's worden de stoffelijke overschotten van de slachtoffers weggevoerd en hebben de rebellen alle tijd om sporen te wissen.
Op zaterdag 19 juli 2014 12:59 schreef Falco het volgende: Mensen die oorlog willen met Rusland . Het zal ook wel door de hitte komen dat de emoties zo hoog oplopen, maar met een beetje nuchter redeneren is niemand gebaat bij oorlog. Hoe wrang het ook is, ik denk en hoop dat Putin afstand gaat nemen van die separatistische tokkies en een toontje lager gaat zingen met dat gekut in Oost Oekraïne. Diplomatiek zou het zo vanuit het westen gespeeld moeten worden.
Die 'separatisten' waar jij het over hebt zijn ook gewoon Russen in opdracht van Putin hoor. Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist.
We zijn geen USA (gelukkig)
Als wij troepen naar dit gebied sturen, al is het tijdelijk, staan die op de grens met Rusland. In principe kun je dan nogal een stekelige reactie uit het Kremlin verwachten.
Maar als de Russen echt zo heilig zouden zijn als ze zelf doen voorkomen, hadden ze eigenlijk militaire bescherming moeten bieden aan de OVSE waarnemers.
Die separatisten zijn inderdaad een groep kleuters met zware wapens maar ik vraag me af hoe groot de weerstand is als je daar met voldoende machtsvertoon binnen komt.
Shock and awe
probleem is dat als je een NAVO troepenmacht wil deployen.. ze eerst 4 dagen moeten vergaderen.. en dat hebben die separatisten ook wel door daar...
De VS alleen al heeft meer strijdkracht dan Rusland. Daar komen nog zes landen met een strijdkracht gelijkwaardig aan 50% van Rusland. Nou stel je definieert de Russische strijdkracht als 10. De VS als 11. En die 6 landen als 5 ieder. 6 x 5 = 30 + 11 = 41. De NAVO is ongeveer vier keer sterker dan Rusland.
Bovendien, Rusland zal een oorlog met de NAVO nooit riskeren. Poetin gaat alleen maar zijn boekje te buiten omdat hij weet veel mensen in het Westen (waaronder jij) doodsbang zijn voor Rusland. Terwijl als je naar de feiten kijkt, Rusland juist degene zou zijn met de angst. Het Westen moet gewoon terugslaan. Dat is voldoende en dat houdt dat gesodemieter wel op.
We hoeven Rusland niet eens aan te vallen, pak gewoon de Krim terug en verdedig Oekraïne. Reken kundig af met pro-Russisch tuig. Wie zich verzet wordt krijgsgevangene. Dan zal Rusland zijn dat het Westen niet zo makkelijk te pakken is en bindt hij wel in.
Je gaf geen antwoord op mijn vraag, dus nogmaals: wat is jouw (evt.) militaire opleiding dat jij, onderbouwd, zulke claims kan maken?
Op zaterdag 19 juli 2014 12:59 schreef Falco het volgende: Mensen die oorlog willen met Rusland . Het zal ook wel door de hitte komen dat de emoties zo hoog oplopen, maar met een beetje nuchter redeneren is niemand gebaat bij oorlog. Hoe wrang het ook is, ik denk en hoop dat Putin afstand gaat nemen van die separatistische tokkies en een toontje lager gaat zingen met dat gekut in Oost Oekraïne. Diplomatiek zou het zo vanuit het westen gespeeld moeten worden.
Dat lijkt me wel aardig evident nu, ja. Hij vond het leuk toen hij die cowboys nog wat wapentjes kon geven, maar nu dat er 1 mongool op het verkeerde knopje heeft gedrukt is het uit met de pret.
Als er 1 ding wel duidelijk is geworden is dat dat zgn. 'leger' van die volksrepubliek bestaat uit bezopen warmongers die een onderzoek frustreren puur omdat ze een geweer hebben. Dwarsliggen om het dwarsliggen.
Op zaterdag 19 juli 2014 13:00 schreef DeJori het volgende: Maar als de Russen echt zo heilig zouden zijn als ze zelf doen voorkomen, hadden ze eigenlijk militaire bescherming moeten bieden aan de OVSE waarnemers.
Nee ze zeggen dat het niet hun zaak is... Oftewel: ga je gang
A Twitter bot that keeps watch on Wikipedia pages edited by those inside the Russian government spotted major changes to an entry about yesterday's crash of Malaysia Airlines Flight 17, which killed all 298 people on board. The Telegraph reports that a Russian language page about Boeing 777 accidents that mentioned flight MH17 initially included language pointing to "terrorists" before being changed to "Ukrainian soldiers." Before the edit, the entry read:
The plane [flight MH17] was shot down by terrorists of the self-proclaimed Donetsk People's Republic with Buk system missiles, which the terrorists received from the Russian Federation And after the edit — which occurred about an hour later — it simply said:
The plane [flight MH17] was shot down by Ukrainian soldiers.
The bot that spotted the change is RuGovEdits. Launched just this past weekend, it sends out a tweet when it detects Wikipedia edits made by people using Russian government IP addresses. Similar tools recently launched for the UK Parliament IP block (@parliamentedits), and for the US Congress (@congressedits). None of those can tell you who exactly made the edit, or protect from people using internet proxies, but they work autonomously and at all hours of the day. In this case, the edit has been linked back to someone in Kiev at VGTRK, Russia's state-run TV and radio network.
Ook bij een vliegramp in Nederland (zeker in als het hoogzomer is) worden lichamen geborgen voordat het onderzoek echt start. Ik snap uiteraard dat we door de oorlogssituatie in het gebied het veel te onzeker is waar de lichamen naartoe worden gebracht, maar in de zon in iemands achtertuin laten liggen is niet per definitie de juiste optie.
Bovendien, Rusland zal een oorlog met de NAVO nooit riskeren. Poetin gaat alleen maar zijn boekje te buiten omdat hij weet veel mensen in het Westen (waaronder jij) doodsbang zijn voor Rusland. Terwijl als je naar de feiten kijkt, Rusland juist degene zou zijn met de angst. Het Westen moet gewoon terugslaan. Dat is voldoende en dan houdt dat gesodemieter wel op.
We hoeven Rusland niet eens aan te vallen, pak gewoon de Krim terug en verdedig Oekraïne. Reken kundig af met pro-Russisch tuig. Wie zich verzet wordt krijgsgevangene. Dan zal Rusland zien dat het Westen niet zo makkelijk te pakken is en bindt hij wel in.
Epic sadness...
Zelfs 9/11 leidde niet tot dit soort totale oorlogen en we weten allemaal hoe de oorlogen zijn verlopen n.a.v. die aanslagen
Godverdomme zeg, wereldvreemde & naieve ploert die je bent. Succes ermee.
Tussen al die figuren hier die het hebben over een derde wereldoorlog en allerlei andere militaire acties ben ik volgens mij een van de meest realistische. Een ongeluk waarbij een commercieel vliegtuig uit de lucht in geschoten. Eerdere soortgelijke gevallen wijzen uit dat er weinig gevolg aan zal worden gegeven. Tragisch ongeluk met nu als top prio om de lijken terug te halen.
Op zaterdag 19 juli 2014 13:04 schreef dotKoen het volgende: Ook bij een vliegramp in Nederland (zeker in als het hoogzomer is) worden lichamen geborgen voordat het onderzoek echt start. Ik snap uiteraard dat we door de oorlogssituatie in het gebied het veel te onzeker is waar de lichamen naartoe worden gebracht, maar in de zon in iemands achtertuin laten liggen is niet per definitie de juiste optie.
De lichamen zelf zullen ook niet veel kunnen vertellen neem ik aan. En áls ze wat kunnen vertellen, kunnen ze aan de hand van identiteit het stoelnummer etc wel weer achterhalen.
Maar die diplomatie moet nu wel een keer gaan werken. Terwijl Rutte aan het bellen is met zijn internationale collega's worden de stoffelijke overschotten van de slachtoffers weggevoerd en hebben de rebellen alle tijd om sporen te wissen.
Ja maar dat is nog maar kort bekend... Ingrijpen, JA Diplomatieke weg, JA
Maar het kost wel tijd.. (Er waren al snel geruchten.. maar niet officieel.. daarom lijkt het alsof het (te) lang duurt, in misschien is dat ook wel zo, maar dat is achteraf)
Op zaterdag 19 juli 2014 13:04 schreef dotKoen het volgende: Ook bij een vliegramp in Nederland (zeker in als het hoogzomer is) worden lichamen geborgen voordat het onderzoek echt start. Ik snap uiteraard dat we door de oorlogssituatie in het gebied het veel te onzeker is waar de lichamen naartoe worden gebracht, maar in de zon in iemands achtertuin laten liggen is niet per definitie de juiste optie.
Echt alles gaat fout hier. Wat een blamage ook voor de nabestaanden. Trots op Nederland.
Als die klootzakken gewoon het forensisch team van Nederland toelaten tot het gebied dan konden die lichamen op de juiste manier worden geborgen.
Echt alles gaat fout hier. Wat een blamage ook voor de nabestaanden. Trots op Nederland.
nee hoor.. lichamen bergen gaat over het algemeen erg snel.. en dat die de morgue ingaan is ook wel duidelijk.. alleen in NL weten we precies waar dat is.. omdat we draaiboeken hebben.. dit is een achterlandje ergens zonder directe autoriteit en leiding.. dus dan gaat dat wat lastiger..
Die 'separatisten' waar jij het over hebt zijn ook gewoon Russen in opdracht van Putin hoor. Ik dacht dat iedereen dat ondertussen al wel wist.
Het ligt er maar aan hoe het Putin uitkomt of ze gelieerd zijn aan Rusland of op eigen houtje handelende sjappies. Ondanks alles lijkt Putin me nog redelijk intelligent en streetwise en vindt ie ze nu een stel idioten, waar ie niet mee geassocieerd wil worden.
Zelfs 9/11 leidde niet tot dit soort totale oorlogen en we weten allemaal hoe de oorlogen zijn verlopen n.a.v. die aanslagen
Als de Russische tanks bij Arnhem zijn roep jij wellicht ook nog: "Dit hoeft allemaal niet tot oorlog te leiden'' Nou, begin maar vast met Russisch leren dan
nee hoor.. lichamen bergen gaat over het algemeen erg snel.. en dat die de morgue ingaan is ook wel duidelijk.. alleen in NL weten we precies waar dat is.. omdat we draaiboeken hebben.. dit is een achterlandje ergens zonder directe autoriteit en leiding.. dus dan gaat dat wat lastiger..
Ik vrees dat een gemiddelde morgue daar niet meer is dan een betegelde zaal waar de lichamen worden opgestapeld.
ik kijk nu NOS Journaal. wat denkt die arrogante lamlul van een separatist wel niet? 'je kunt een nieuwe afspraak maken' er liggen mensen in dat weiland!!! Absoluut geen vertrouwen meer in de medemenselijkheid....
Op zaterdag 19 juli 2014 13:08 schreef Andromache het volgende: ik kijk nu NOS Journaal. wat denkt die arrogante lamlul van een separatist wel niet? 'je kunt een nieuwe afspraak maken' er liggen mensen in dat weiland!!! Absoluut geen vertrouwen meer in de medemenselijkheid....
Ik vrees dat een gemiddelde morgue daar niet meer is dan een betegelde zaal waar de lichamen worden opgestapeld.
ik ben al blij als er iets van koeling is
Inmiddels zijn ze weer weggejaagd. Die gasten hebben vreedzame militaire begeleiding nodig. Waar hebben we in godsnaam nu een leger voor. Eindeloos oefenen, ceremonieel doen en islamitische kastanjes uit het vuur halen. Mooie boel.
Zodra er honderden burgers dood in een veld liggen laten we ze lekker rotten en kaalplunderen. Ik kan die tronies op televisie niet meer zien. Eerst die lichamen bergen, dan feitelijk onderzoek. Nu.
Die OVSE moet ballen tonen en gewoon door zetten... als er 1 van hen afgeknald wordt dan snijden ze zichzelf wel behoorlijk in die vingers die Semi-Russen.
N/A Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
Buitenlandse Zaken meldt dat de passagierslijst pas wordt gepubliceerd als alle nabestaanden zijn geïnformeerd. Dat is momenteel nog niet het geval. Het informeren gebeurt door familierechercheurs. De verwachting is dat het niet vandaag of morgen zal zijn afgerond.
Op zaterdag 19 juli 2014 13:10 schreef nils7 het volgende: Die OVSE moet ballen tonen en gewoon door zetten... als er 1 van hen afgeknald wordt dan snijden ze zichzelf wel behoorlijk in die vingers die Semi-Russen.
Stoere praatjes achter je pc "Als er 1 van hen afgeknald wordt"
Op zaterdag 19 juli 2014 13:10 schreef nils7 het volgende: Die OVSE moet ballen tonen en gewoon door zetten... als er 1 van hen afgeknald wordt dan snijden ze zichzelf wel behoorlijk in die vingers die Semi-Russen.
Dat vond ik ook al een beetje inderdaad.. gewoon doorlopen.. hij schiet je niet direct door je kop...