Verder: Grappen kunnen in ONZ (incl. 'toch wel dichtbij' onzin), samenzweringstheorieën kunnen naar TRU/BNW, klachten naar Feedback.quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Nieuwsberichten omtrent slachtoffers:quote:http://nos.nl/artikel/676517-rutte-onderste-steen-moet-boven.html
Rutte: onderste steen moet boven
Nederland zal niet rusten voor de daders van de mogelijke aanslag op het vliegtuig MH17 zijn opgespoord. Dit zei premier Rutte op een persconferentie over het neergestorte vliegtuig van Malaysia Airlines.
In de persconferentie gaven Rutte en minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de laatste stand van zaken. Timmermans reist vanavond met een onderzoekersteam mee naar de regio.
Niet rusten
Het kabinet weet nog niet helemaal zeker of er sprake is van een aanslag. "Maar een ding moet glashelder zijn. De onderste steen moet boven. Als het een aanslag is moeten de daders worden opgespoord en hun gerechte straf krijgen. Eerder zullen we niet rusten. Daar hebben de slachtoffers en hun nabestaanden recht op," aldus Rutte.
Onafhankelijk onderzoek
Het kabinet eist een volledig onafhankelijk onderzoek. De premier heeft met de Russische president Poetin gesproken en die heeft Nederland beloofd dat er er zo'n onderzoek komt.
Rutte wil niet nu al zeggen dat hij er vertrouwen in heeft dat zo'n volledig onafhankelijk onderzoek er ook komt. "Dat vertrouwen moet groeien. Het moet blijken of de betrokken partijen in de regio mee gaan werken."
Niet speculeren
Hij weerspreekt dat Nederland te voorzichtig is. Andere landen, zoals Australië en de Verenigde Staten spreken nu al over de verantwoordelijkheid van Rusland. "Ik wil niet speculeren en vinger wijzen. Ik wil dat de feiten boven komen en zo is de kans groter dat zo'n onderzoek er komt.
Rutte zei verder dat het drama een "steeds tragischer verschijning" krijgt. "We horen steeds meer verhalen van individuele reizigers die niets vermoedend aan boord gingen, hun kansloze lot tegemoet". Hij zei dat heel Nederland intens meeleeft. "Nu blijkt weer hoe nauw een klein land verbonden is."
quote:Dodental Nederlanders op 189
Het aantal Nederlandse slachtoffers bij de vliegramp met vlucht MH17 van Malaysia Airlines is weer naar boven bijgesteld. Er zijn ten minste 189 Nederlanders onder de passagiers van de vliegramp in Oekraïne, meldt Malaysia Airlines op de website.
Van vier van de 298 mensen die aan boord waren, is de identiteit nog niet vastgesteld.
Behalve Nederland heeft ook Maleisië veel slachtoffers te betreuren. Volgens de laatste gegevens van Malaysia Airlines zijn er ten minste 44 Maleisische passagiers onder de doden. Dat is inclusief de bemanning van 15 personen. Verder kwamen de slachtoffers voornamelijk uit Australië (27) en Indonesië (12).
Berging
Op de plek waar gisteren vlucht MH17 neerstortte zijn tot nu toe 181 lichamen geborgen. Dat hebben de Oekraïense autoriteiten bekendgemaakt tijdens een persconferentie. De berging verloopt moeizaam.
Lichamen en brokstukken liggen verspreid in een straal van 5 kilometer rond de plek van de crash. Lichamen liggen onder meer in tuinen van mensen. Mijnwerkers, hulpdiensten en burgers zoeken naar slachtoffers. De rampplek wordt bewaakt door bewapende separatisten.
quote:Slachtoffers krijgen een gezicht
Heel langzaam wordt er iets meer duidelijk over de identiteit van de Nederlandse inzittenden van de verongelukte vlucht MH17 van Malaysia Airlines.
In diverse gemeenten doen namen de ronde van mensen die hoogstwaarschijnlijk aan boord waren.
De Amsterdamse aidsonderzoeker Joep Lange zat vrijwel zeker aan boord, samen met een aantal collega's. Ze waren op weg naar een conferentie in Australië.
"Een nachtmerrie"
De Naardense burgemeester heeft bevestigd dat een moeder met haar drie jonge kinderen in het verongelukte vliegtuig zat. "Het is een nachtmerrie", zegt burgemeester Joyce Sylvester.
De gemeente Cuijk maakt bekend dat waarschijnlijk een gezin van vier personen uit de gemeente aan boord zat. Burgemeester Wim Hillenaar schrijft: "Een gezin van vier, waarvan twee gewaardeerde medewerkers van de gemeente, zat ook aan boord van het toestel. Het nieuws is nauwelijks te bevatten en vervult ons, gemeentebestuur en alle collega's, met groot verdriet. Wij wensen alle familieleden, vrienden en andere naasten van dit gezin veel sterkte bij het verwerken van het verlies."
Vlaggen halfstok
In Neerkant hangen vlaggen halfstok. Het kleine dorp rouwt om het verlies van het gezin Wals. Vader, moeder en hun vier kinderen zaten donderdag in het neergestorte vliegtuig. Een beestje, een bloemetje, een kaart en een kaars bij de voordeur van hun woning bevestigen in stilte het trieste nieuws. De jongste van het gezin zat op de basisschool. De klasgenoten van het meisje worden op school opgevangen om samen te zijn.
Volendam rouwt om het overlijden van twee inwoners. Burgemeester Willem van Beek bevestigt het verlies op Twitter. Hij schrijft: "Ik heb even radiostilte (aandacht voor familie en collega's). Veel kracht gewenst."
Leerlingen
Ook in Woerden wordt getreurd. Drie leerlingen van het Minkema College zaten aan boord van MH17. Twee van hen zouden mogelijk in het gezelschap zijn van hun grootouders. Het Minkema College schrijft op Facebook: "Ouders hebben ons bevestigd dat drie van onze leerlingen aan boord zaten van vlucht MH17. Het betreft Robert-Jan en Frederique van Zijtveld (5 en 6 vwo) en Robin Hemelrijk (4 havo). Met grote verslagenheid hebben wij dit bericht ontvangen."
Op de website condoleance.nl zijn al ruim 5000 berichten binnengekomen waarin mensen hun medeleven betuigen aan nabestaanden van de slachtoffers van de vliegramp met vlucht MH17.
Gegevens van FlightRadar24quote:[upd] PvdA onthutst door omkomen senator
Onder de 173 Nederlandse slachtoffers van de vliegramp in Oekraïne, is ook een politicus.
Prof. dr. W.J. Witteveen, senator voor de PvdA in de Eerste Kamer, bleek één van de passagiers van vlucht MH17 te zijn, zo staat op de site van de Eerste Kamer te lezen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En altijd het laatste woord.
Er word helemaal niet "ingevallen" in de Krimquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Als een land nu de Krim invalt is dat land de agressor, Putin zou dat zien als een excuus om alle divisies die zich al rond de grens hebben verzameld los te laten en de krim in te laten rijden.
Geef de Russen geen excuus om een groot offensief te starten.
Als Rusland daarin niet mee wil werken weet de rest van de wereld toch voldoende?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:33 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
Ja, maar hoorde een verslaggever van CNN zeggen dat ze misschien nog op de crashsite liggen. Maar denk dat Rusland ze al heeft ja. Denk dus niet dat we er ooit achter gaan komen wat er op stond
Maar dan moet het vliegtuig de raket nog wel op tijd detecteren als die er met een snelheid van 4500 km per uur aan komt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot kan dan zogeheten antiradarsneeuw gebruiken om radargestuurde projectielen in de war te brengen. Volgens Kirk hoeft het installeren van dergelijke systemen technisch niet moeilijk te zijn.
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)gervliegtuigen.dhtml
Wat denk jij dan, dat een vliegtuig een missile launch detection systeem aan boord heeft?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
De piloot kan dan zogeheten antiradarsneeuw gebruiken om radargestuurde projectielen in de war te brengen. Volgens Kirk hoeft het installeren van dergelijke systemen technisch niet moeilijk te zijn.
Als raketafweer zo eenvoudig is, waarom worden er dan uberhaupt nog high tech, state of the art, gevechtshelicopters en vliegtuigen neer gehaald door ground-to-air missles??quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Maar werkt dat? Als het zo makkelijk zou zijn kan geen enkel vliegtuig worden neergehaald.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:35 schreef Loekie1 het volgende:
Wat de fuck moeten de rebellen met die lichamen? Of was het toevallig blackwater die wat Amerikanen wist weg te slepen omdat ze zich niet graag bemoeien met deze tijdbom.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Snowballed het volgende:
10:31 uur
Rebellen nemen lichamen mee
De Oekraïense regering beschuldigt de rebellen in het oosten van Oekraïne ervan bewijs te vernietigen op de rampplek van de MH17. De rebellen zouden 38 lichamen hebben meegenomen.
10:28 uur
Onduidelijkheid over dodental
Er was wat onduidelijkheid het exacte aantal Nederlanders in het vliegtuig. Malaysian noemt 192 en Buitenlandse Zaken 193. Buitenlandse Zaken is nagegaan hoe het zit. Eén man had de Nederlandse nationaliteit en de Maleisische. Die is vanuit Maleisië meegeteld als Maleisiër en niet als Nederlander. Buitenlandse Zaken telt hem wel als Nederlander.
http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-drie.html
Bovenste gedeelte:
Niet zozeer militair, maar er moet ingegrepen worden want de plek des onheils wordt nu onklaar gemaakt door die rebellen en niemand lijkt er iets aan te kunnen/willen doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Waarom wilt iedereen militair ingrijpen?
godverdomme zeg!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Snowballed het volgende:
De Oekraïense regering beschuldigt de rebellen in het oosten van Oekraïne ervan bewijs te vernietigen op de rampplek van de MH17. De rebellen zouden 38 lichamen hebben meegenomen.
Er was wat onduidelijkheid het exacte aantal Nederlanders in het vliegtuig. Malaysian noemt 192 en Buitenlandse Zaken 193. Buitenlandse Zaken is nagegaan hoe het zit. Eén man had de Nederlandse nationaliteit en de Maleisische. Die is vanuit Maleisië meegeteld als Maleisiër en niet als Nederlander. Buitenlandse Zaken telt hem wel als Nederlander.
Bovenste gedeelte:
Zodat die 289 doden verduizendvoudigd wordt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Waarom wilt iedereen militair ingrijpen?
Je weet niet of het waar is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:38 schreef b4kl4p het volgende:
[..]
Wat de fuck moeten de rebellen met die lichamen? Of was het toevallig blackwater die wat Amerikanen wist weg te slepen omdat ze zich niet graag bemoeien met deze tijdbom.
Ik weet niet, maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om een groepje separatisten uit dat gebied te flikkeren zou je zeggen wel?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja stuur die commando's maar, dan liggen er straks daar nog meer lijken van Nederlanders
Het NOS bedenkt zich wel twee keer voor ze iets melden...quote:
Volgens mij is het dus al 100% waterdicht. Als je 2 dagen lang onderzoekers bewust weg houdt teken je gewoon een schuldverklaring.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:39 schreef Injetta het volgende:
Nog steeds geen reddingswerkers en onderzoekers die in het gebied zijn toegelaten.
Dat is wel zorgelijk. Wat doen ze met alles? Ze kunnen zo heel makkelijk alles wat enigszins iets van een oorzaak prijsgeeft, weghalen of aanpassen.
Eigenlijk is het onderzoek nu al gedoemd te mislukken omdat wat er ook uit gaat komen, al bij voorbaat niet 100% waterdicht is.
Hopelijk gaat het wel lukken om die lichamen binnenkort te gaan borgen.
Er zitten ook (voormalig) Spetsnaz tussen. Vergis je niet in die lui.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om een groepje separatisten uit dat gebied te flikkeren zou je zeggen wel?
Hoeveel van die knakkers zitten daar eigenlijk? Zijn dat een handjevol? 500 man? 2000? 10000? Iemand een idee hoeveel van die knakkers daar in dat gebied zitten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Let op, graphical content! (Is een youtube filmpje)
Facking ziek, ligt gewoon een lijk in die kerel zijn moestuin en die moet gewoon blijven liggen
I got two dudes that turned into raspberry slushy and flushed down my toilet. I can't even take a proper dump in there.
Die zijn nog in shock en beseffen misschien niet wat daar aan de hand is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het verschrikkelijk voor die nabestaanden, mensonterend
Als het zo makkelijk was had de Oekraïne ze er zelf wel uitgetieft he.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:40 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik weet niet, maar zo moeilijk moet het toch niet zijn om een groepje separatisten uit dat gebied te flikkeren zou je zeggen wel?
Hoeveel van die knakkers zitten daar eigenlijk? Zijn dat een handjevol? 500 man? 2000? 10000? Heeft iemand enig idee hoeveel er in dat gebied zitten?
Ik denk dat het meer om het aantal gaat. Stel er zitten 5000 van die lui daar. Stuur er dan 10000 heen. Dan kan het spetznaz zijn wat ze willen, maar dat gaan ze niet winnen dan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Er zitten ook (voormalig) Spetsnaz tussen. Vergis je niet in die lui.
daar gaat je bloed toch van kokenquote:
Tja.. dat is overduidelijk, maar... er moet bewijs zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:41 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij is het dus al 100% waterdicht. 2 dagen lang onderzoekers bewust weg houdt teken je gewoon een schuldverklaring.
Wederom, nu de russen tegen je in het harnas werken draagt niet bij aan het soepeltjes bergen van de lichamen. Als de lichamen thuis zijn verwacht ik een heel ander toontje.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:42 schreef MPC60 het volgende:
Rutte is ook maar een mietje trouwens, durft niks te zeggen en brand hier liever z'n vingers maar niet aan. Nederlandse regering laat de nabestaanden in de steek.
Dan komen er spontaan 20.000 rebellen bij in Oekraïne (uit Rusland)quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:42 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer om het aantal gaat. Stel er zitten 5000 van die lui daar. Stuur er dan 10000 heen. Dan kan het spetznaz zijn wat ze willen, maar dat gaan ze niet winnen dan.
Het is gewoon het conflict niet waard. Dat is toch wel duidelijk...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:42 schreef MPC60 het volgende:
Rutte is ook maar een mietje trouwens, durft niks te zeggen en brand hier liever z'n vingers maar niet aan. Nederlandse regering laat de nabestaanden in de steek.
Maar dan heb je ook nog hittezoekende versies. Dus, niet zo heel simpel cpt hindsight.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Maar werkt dat? Als het zo makkelijk zou zijn kan geen enkel vliegtuig worden neergehaald.
Want?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:43 schreef Injetta het volgende:
[..]
Tja.. dat is overduidelijk, maar... er moet bewijs zijn.
Ik bedoel je weet niet of het waar is wat die Oekrainers zeggen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het NOS bedenkt zich wel twee keer voor ze iets melden...
Wie zegt dat men ooit de lichamen nog kan gaan bergen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wederom, nu de russen tegen je in het harnas werken draagt niet bij aan het soepeltjes bergen van de lichamen. Als de lichamen thuis zijn verwacht ik een heel ander toontje.
Als er niet fatsoenlijk mee te overleggen valt, dan zal het gebied veilig gemaakt worden...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:41 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Er zitten ook (voormalig) Spetsnaz tussen. Vergis je niet in die lui.
Eh nee. Als het zo zou werken zou de helft van de conflicten niet bestaan in de wereld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want zo werkt dat in de grote mensen wereld.
Zolang dat nog tot de mogelijkheden behoort werk je daar naar toe.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Wie zegt dat men ooit de lichamen nog kan gaan bergen?
okéquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee. Als het zo zou werken zou de helft van de conflicten niet bestaan in de wereld.
Bron?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:43 schreef Loekie1 het volgende:
Die separatisten zeggen dat hun is opgedragen vanuit Nederlandse kant om de lichamen niet te verplaatsen, heb ik gelezen.
Als die lichamen ooit thuis zijn gaan ze in den haag gewoon over op de orde van de dag. Je kleinkind zou er tussen liggen...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Wederom, nu de russen tegen je in het harnas werken draagt niet bij aan het soepeltjes bergen van de lichamen. Als de lichamen thuis zijn verwacht ik een heel ander toontje.
Dat denk ik niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:45 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Als die lichamen ooit thuis zijn gaan ze in den haag gewoon over op de orde van de dag. Je kleinkind zou tussen liggen...
Dit zou nog kunnen (dan weet je in ieder geval zeker dat er nog lichamen over blijven om te bergen), maar we hebben ze vast niet opgedragen om iedereen uit dat gebied weg te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:43 schreef Loekie1 het volgende:
Die separatisten zeggen dat hun is opgedragen vanuit Nederlandse kant om de lichamen niet te verplaatsen, heb ik gelezen.
Tja, ik heb er geen vertrouwen meer in. Jammer wel, liever was ik hier iets positiever over geweest.quote:
Dat de Oekraïnse regering het roept, zal wel waar zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:40 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het NOS bedenkt zich wel twee keer voor ze iets melden...
Flares er bij doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook nog hittezoekende versies. Dus, niet zo heel simpel cpt hindsight.
Ik kan me goed voorstellen wat er gebeurt als er twee dagen een lijk in je woonkamer ligt die door het dak is gekomen...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:47 schreef Uccie het volgende:
[..]
Dat de Oekraïnse regering het roept, zal wel waar zijn.
Maar dat het daadwerkelijk zo is, is een tweede.
http://www.nrc.nl/youp/20(...)m_source=syndicationquote:Niet te bevatten
Het verdrietigst word ik van de BN’ers die op Twitter gaan zeggen dat ze het heel erg vinden en dat ze meeleven met de nabestaanden van de slachtoffers. Daar zit je als intens verdrietige familie echt op te wachten. Dat een of andere niet te harden zangeres, een door haar grote tieten beroemd fotomodel en een bejaarde sportjournalist met je meeleven. Daar knap je echt van op. Dat maakt het verlies stukken draaglijker. Vorige week meldde hetzelfde showbizzspul nog dat ze het van de zwemmer Ian Thorpe zo moedig vonden dat hij eindelijk heeft bekend dat hij de rugslag toch het lekkerste vindt. Ook daar hebben ze uitgebreid over getwitterd. Was die Australische zwemnicht trouwens heel blij mee.
Dat Willem-Alexander laat weten dat hij het verschrikkelijk vindt, snap ik. Dat is zijn werk. Daar hebben we hem voor. En ook Rutte en Opstelten moeten zich laten horen. En dat verder allerlei mensen uit de periferie van de slachtoffers melden dat het niet te bevatten is begrijp ik ook, maar die ijdeltuitende BN’ers die hun volgers laten weten dat ze er zo mee zitten. Donderstraal toch een eind op. Las ook dat een of andere middeleeuwse SGP’er de slachtoffers zou gedenken in zijn gebeden. Tot wie bidt hij dan? God? Die net als zijn collega Allah al dit zinloze geweld al eeuwen door de vingers ziet?
Vorige week hing ik wat rond op mijn iPad en las mijn vrouw vijf vlak onder elkaar staande nieuwskoppen voor. Over seksueel misbruik, hongersnood, vluchtelingenkampen, raketaanvallen en massaontvoeringen van pubermeisjes. Daarna wenste ik haar een prettige vakantie. Hier kon ze niet om lachen. Op diezelfde iPad zocht ik daarna een lekker restaurant in het Franse plaatsje waar we op dit moment vertoeven. Daar constateerden we dat het huidige geweld in de wereld niet veel erger is dan in onze jeugd. Toen hadden we Vietnam, Cambodja, Lichtend Pad, Hutu’s, Tutsi’s en andere open haarden. In die tijd speelden Israël en Palestina trouwens ook al in de eredivisie. Na dit geconstateerd te hebben kozen we allebei vis en bestelden daar een flesje Saint Veran bij.
Toen vroeg ik mijn vrouw wat ze eigenlijk van de controverse tussen Van Persie en Van Hooijdonk vond. Hier moest ze wel om lachen. Toen ik haar probeerde uit te leggen hoe het zat tussen Hugo Borst en Louis van Gaal viel ze in slaap. Ze werd weer wakker toen ik haar vertelde dat een meneer in de buurt van Rotterdam van zijn geamputeerde been een staande schemerlamp laat maken. Ik vertelde haar dat ik overweeg om als ik tachtig ben een bedlampje van mijn lul te laten fabriceren. Mijn vrouw vroeg wanneer ik eindelijk volwassen werd.
Op dat zelfde moment pakten aardige mensen hun koffers. Stoned van de voorpret gingen ze op reis naar het Verre Oosten. Sommigen gingen zelfs nog verder. Voor een congresje naar Australië. Ze vlogen Malaysia Airlines en ik vrees dat ze naar aanleiding van het onlangs van de aardbodem verdwenen toestel van deze maatschappij allemaal een zelfde soort grapje hebben gemaakt. Onschuldige voorpret. Niet wetende dat ze hun noodlot tegemoet vlogen.
Zomaar uit de lucht gehaald door een stel idioten die vinden dat ze gelijk hebben. Poetin ontkent, Oekraïne ook en bange Rutte let goed op zijn woorden omdat de handelsbelangen te groot zijn. Die bloembollen! Onderhand is ons land terecht in shock en hangt er hier in Frankrijk geen vlag halfstok. Ze hebben het gelezen en vinden het ook heel erg. Waarna ze overgaan tot de orde van de dag. Geen Bekende Fransman of -vrouw die op twitter laat weten dat ie meeleeft met de nabestaanden.
Of ik het niet verschrikkelijk vind? Natuurlijk wel. Maar het is al jaren overal verschrikkelijk. Mijn lange leven lang. Overal en ergens. Vooral ergens anders. Daar waar we normaal op tien kilometer hoogte overheen vliegen. En nu heeft een oetlul een paar van ons uit de lucht geknald en zijn we in shock. Terecht. Maar moeten we niet eigenlijk altijd in shock zijn? Om alles en iedereen. Vorige maand voetbalden we voor miljarden dollars nog probleemloos naast de creperende favelas. Geen BN’er twitterde daar iets over. Ik ook niet. Pas als Van Gaal er was neergeknald. Dan hadden we geschreeuwd en gehuild: „Niet te bevatten!”
Dus.. zou het beter zijn om wel vanuit bewijzen te werken. Dat zou dan de helft van de conflicten in deze wereld schelen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Eh nee. Als het zo zou werken zou de helft van de conflicten niet bestaan in de wereld.
Samenvatting en een linkje is makkelijker..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
http://www.nrc.nl/youp/20(...)m_source=syndication
Wat een zwans is het ookquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Eens!!!!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:42 schreef MPC60 het volgende:
Er gaan geen nabestaanden naar de rampplek. Alls wordt naar Garkov verplaatst en daar kunnen de nabestaanden dan naar toe. Dus ook niet naar Kiev.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:51 schreef Bozepiemel het volgende:
Als er in mijn tuin / boerderij allemaal lijken zouden liggen bij 30 graden Celsius zou ik die ook snel verplaatsen / opruimen. En niet wachten op hulp wat onzeker is.
Die mensen zijn arm en moeten ook verder met hun leven. Misschien verplaatsen die rebellen de lijken simpelweg naar 1 plek, om ze sneller bij de nabestaanden te kunnen krijgen.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Absoluut. Maar als de tegenpartij willens en wetens the smoking gun probeert weg te werken kan je wat mij betreft gewoon hard ingrijpen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:50 schreef Injetta het volgende:
[..]
Dus.. zou het beter zijn om wel vanuit bewijzen te werken. Dat zou dan de helft van de conflicten in deze wereld schelen.
Moeten we wel klompen aandoen, anders herkennen ze ons niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:52 schreef Loekie1 het volgende:
Het is afwachten hoe ze reageren als er Nederlanders ter plaatse zijn.
Ik vertrouw t ook voor geen meter.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Absoluut. Maar als de tegenpartij willens en wetens the smoking gun probeert weg te werken kan je wat mij betreft gewoon hard ingrijpen.
Ik denk ook dat er internationaal zware sancties komen voor Rusland. Ongeacht of er sluitend bewijs is of niet. Passagiersvliegtuigen neerhalen wordt over het algemeen niet echt goed ontvangen internationaal aangezien daar nogal grote belangen liggen.
We kopen ze om met kaas..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:55 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Moeten we wel klompen aandoen, anders herkennen ze ons niet.
Vind het wel een goede column eigenlijk.quote:
Ja dat was dus wat ik dacht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Maar dan heb je ook nog hittezoekende versies. Dus, niet zo heel simpel cpt hindsight.
duidelijk een realistische blik op dit allesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
gister was er nog een bericht dat er 190 lijken waren geborgen ofzo..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vind het wel een goede column eigenlijk.
Iets anders.. ergens las ik dat de geborgen lichamen naar Charkov worden overgebracht. Maar ik dacht dat er nog helemaal geen sprake was van berging en dat alles er nog steeds hetzelfde bij ligt?
Eerst moet het veilig zijn, met behulp van de Russen denk ik.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:57 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Vind het wel een goede column eigenlijk.
Iets anders.. ergens las ik dat de geborgen lichamen naar Charkov worden overgebracht. Maar ik dacht dat er nog helemaal geen sprake was van berging en dat alles er nog steeds hetzelfde bij ligt?
geen bewijs, dus niks van waarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:00 schreef Snowballed het volgende:
In een verklaring zegt de regering dat Rusland de rebellen helpt. "De terroristen vernietigen met hulp van de Russen bewijs voor een internationale misdaad." De meegenomen lichamen zouden naar Donetsk zijn gebracht. De bedoeling was dat 181 lichamen naar Charkov gebracht zouden worden. Het is onduidelijk of dat al is gebeurd.
De regering en de pro-Russische rebellen zouden nu juist afspraken hebben gemaakt over het afsluiten van de rampplek. De Oekraïense veiligheidschef maakte dat bekend.
http://nos.nl/artikel/676766-rebellen-nemen-38-lichamen-mee.html
Ik denk dat de VN iets moet gaan doen om die idioten aan banden te leggen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:55 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Absoluut. Maar als de tegenpartij willens en wetens the smoking gun probeert weg te werken kan je wat mij betreft gewoon hard ingrijpen.
Ik denk ook dat er internationaal zware sancties komen voor Rusland. Ongeacht of er sluitend bewijs is of niet. Passagiersvliegtuigen neerhalen wordt over het algemeen niet echt goed ontvangen internationaal aangezien daar nogal grote belangen liggen.
Er is wel meer "geen bewijs"quote:
Oekraïne geeft Rusland andersom net zo hard de schuld.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:01 schreef Nintex het volgende:
Gestoorde gekken. Rusland heeft nu ook de Wikipedia pagina aangepast om neer te zetten dat Oekraine erachter zit en niet de seperatisten.
Zijn die lui aan het aansturen op oorlog o.i.d. met dat idiote nationalistische gedrag en propaganda.
Goed stuk!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
fixed.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:01 schreef Nintex het volgende:
Gestoorde gekken. Oekraine heeft nu ook de Wikipedia pagina aangepast om neer te zetten dat Rusland erachter zit en niet de Oekrainers
Zijn die lui aan het aansturen op oorlog o.i.d. met dat idiote nationalistische gedrag en propaganda.
precies, en toch willen mensen dan rusland aavallenquote:
Hoorde ik ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:03 schreef gebrokenglas het volgende:
Een hoop vrolijk gelach bij die persconferentie
Zeker als ze separatisten steunen die passagiersvliegtuigen uit de lucht knallen met door hun geleverd materieel en vervolgens de bewijzen verdoezelen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:03 schreef wise het volgende:
[..]
Maar lekker afgeven op Rusland is makkelijk
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:49 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
Het grote geheim is dat EU/VS het gedeelte van Oekraine terug wil van rusland ivm het vele gas daar.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
De grote geheime agenda van Putin is om heel Oekraïne terug te krijgen. Dit is maar een klein incident in die doelstelling
Prima te verstaan nuquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:04 schreef Injetta het volgende:
[..]
Hoorde ik ook.
Ik hoop dat het geluid beter wordt, dit is niet te verstaan.
Wat een vreselijk Engels. Bijna niet echt te volgen.quote:
Bron? Westerse propagandamachine draait op volle toeren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als ze separatisten steunen die passagiersvliegtuigen uit de lucht knallen met door hun geleverd materieel en vervolgens de bewijzen verdoezelen.
Waar staat dat hun het waren¿quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker als ze separatisten steunen die passagiersvliegtuigen uit de lucht knallen met door hun geleverd materieel en vervolgens de bewijzen verdoezelen.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Bron? Westerse propagandamachine draait op volle toeren.
Zeik niet zo.. wees blij dat die man zn best doet... het is prima te volgenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:05 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wat een vreselijk Engels. Bijna niet echt te volgen.
Wie is dit?
Dit blijft een etterende wond tot de allerlaatste nabestaande/betrokkene rondom deze ramp is overleden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:39 schreef Injetta het volgende:
Nog steeds geen reddingswerkers en onderzoekers die in het gebied zijn toegelaten.
Dat is wel zorgelijk. Wat doen ze met alles? Ze kunnen zo heel makkelijk alles wat enigszins iets van een oorzaak prijsgeeft, weghalen of aanpassen.
Eigenlijk is het onderzoek nu al gedoemd te mislukken omdat wat er ook uit gaat komen, al bij voorbaat niet 100% waterdicht is.
Hopelijk gaat het wel lukken om die lichamen binnenkort te gaan borgen.
Hoe gaan ze dat doen dan?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:06 schreef Vlaggenroof het volgende:
'Akkoord over veiligheidszone rond rampplek'
nou, hopen op meer geluk dan..
Wie is het?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:06 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Zeik niet zo.. wees blij dat die man zn best doet... het is prima te volgen
Mat, je bent een schat maar je vergelijkingen slaan nergens op.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 07:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
He?? Echt, ik kan er niet bij. Stel jij praat met een Chinees, die verstaat jou verkeerd en interpreteert "van SuperHarregarre moest ik 298 Oeigoeren vermoorden", ben jij dan schuldig aan het verkeerd verstaan door die Chinees??
klikklikklikklikklikklikklikklikklikklikquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Elke keer als hij opkijkt maken die fotografen 7 miljoen foto's
Misschien hopen ze op een traantje elke keer als hij opkijktquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:07 schreef Felixa het volgende:
Kom op mensen, één foto van die vent is toch wel genoeg.
Volgens de CNN-reporter klopte dit niet, hij had het nagevraagd bij regering in Kiev.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:06 schreef Vlaggenroof het volgende:
'Akkoord over veiligheidszone rond rampplek'
nou, hopen op meer geluk dan..
Geen idee.. hij zal wel Apu heten oid..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:07 schreef Injetta het volgende:
[..]
Wie is het?
Het spijt me maar ik kan het echt slecht volgen....
Dit is een streep door de rekening. Hij kan nu de separisten niet meer backen. Dus zal hij OF zijn motieven kenbaar moeten maken ipv zich verschuilen achter 'de wil van de plaatselijke bevolking'. OF er mee moeten stoppen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:03 schreef Nieuwschierig het volgende:
De grote geheime agenda van Putin is om heel Oekraïne terug te krijgen. Dit is maar een klein incident in die doelstelling
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:08 schreef Partypoeper het volgende:
[..]
Volgens de CNN-reporter klopte dit niet, hij had het nagevraagd bij regering in Kiev.
Hoe komen die lui aan hun wapens? Uit de lucht gevallen? Hoeveel bewijs moet je na de inlijving van de Krim nog hebben dat de Russen de rebellen voorzien van wapens en manschappen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de rebellen zelf trots met hun Russische vlaggetjes wapperen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Doen de Oekraïners ook, dus wat is je punt¿quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de rebellen zelf trots met hun Russische vlaggetjes wapperen.
Bet, ga effe lekker ergens anders lopen trollen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Maar wie kan hem stoppen als hij het echt wil en doorzet? En de consequenties voor lief neemt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:09 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dit is een streep door de rekening. Hij kan nu de separisten niet meer backen. Dus zal hij OF zijn motieven kenbaar moeten maken ipv zich verschuilen achter 'de wil van de plaatselijke bevolking'. OF er mee moeten stoppen.
Optie 1 betekent sowieso internationale isolering. En dat kan Rusland in deze tijd van geo-politiek zich niet meer veroorloven
Russen leveren wapens aan iedereen, maakt verder geen bal uitquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoe komen die lui aan hun wapens? Uit de lucht gevallen? Hoeveel bewijs moet je na de inlijving van de Krim nog hebben dat de Russen de rebellen voorzien van wapens en manschappen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de rebellen zelf trots met hun Russische vlaggetjes wapperen.
Geen, Samantha Power's toespraak van de VN gisteren was waterdicht en spot on.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:10 schreef Nintex het volgende:
[..]
Hoe komen die lui aan hun wapens? Uit de lucht gevallen? Hoeveel bewijs moet je na de inlijving van de Krim nog hebben dat de Russen de rebellen voorzien van wapens en manschappen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat de rebellen zelf trots met hun Russische vlaggetjes wapperen.
Gewoon logisch nadenken + de beschikbare feitenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:05 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze proberen vandaag opnieuw..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:13 schreef RicardoKishna het volgende:
Het is allemaal wel veel hopen dat ze bij de plek kunnen komen..
Indd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Russen leveren wapens aan iedereen, maakt verder geen bal uit
In plaats van inbinden mogen ze van mij wel ontbindenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ze proberen vandaag opnieuw..
Hopen dat de separatisten een beetje gaan inbinden..
Russen steunen de separatisten. Dat is gewoon zo.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:12 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Russen leveren wapens aan iedereen, maakt verder geen bal uit
Als dit waar is....quote:Op zaterdag 19 juli 2014 10:37 schreef Snowballed het volgende:
Bovenste gedeelte:
Alleen met dat is gewoon zo kom je nergens als Putin het gaat ontkennenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Russen steunen de separatisten. Dat is gewoon zo.
omdat hij een andere mening heeft wat bij vele hier niet geaccepteerd word, is hij een trol.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Bet, ga effe lekker ergens anders lopen trollen.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:15 schreef bleiblei het volgende:
Ik zag vanmorgen beelden van die commandant met zijn grote bek, echt... Stuur er een chinook KCT'ers in om die gast te laten dimmen. Hoe haalt ie het in zijn botte kop om zo te acteren daar.
Snap echt niet waarom er zolang gewacht wordt met het wegjagen van die malloten daar.
Hoe is dat relevant?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef wise het volgende:
[..]
Indd.
VS leverde ook wapens aan afghanistan en iran/irak. Maar daar hoorde je geen hond over.
Semi onzin mag naar onzin..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
In plaats van inbinden mogen ze van mij wel ontbinden
fokknokploegquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Snel laten we onze straatcommando's er op afsturen
Nee, omdat ik de betreffende user iets beter ken dan jij.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:15 schreef wise het volgende:
[..]
omdat hij een andere mening heeft wat bij vele hier niet geaccepteerd word, is hij een trol.
Als dat net zo lang duurt zie ik het probleem niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Ondertussen is het koningspaar onderweg naar een welverdiende vakantie in hun zomervilla in Griekenland. Dat hierdoor Timmermans geen regeringsvliegtuig meer tot zijn beschikking heeft maakt niets uit toch, die neemt maar een lijnvlucht.
http://www.flightradar24.com/PHKBX/3da4161
Die zitten a. sowieso in de top 10 van de speciale troepen hier in NL.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:16 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Snel laten we onze straatcommando's er op afsturen
Dat niet direct maar het neigt wel in die richting. Als het om propaganda gaat dan zullen Turken daar wel alles van af weten, maar dat wil niet zeggen dat het Westen zich in deze daaraan schuldig maakt.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:15 schreef wise het volgende:
[..]
omdat hij een andere mening heeft wat bij vele hier niet geaccepteerd word, is hij een trol.
Daar hebben we niks aan. Enige optie is dit politiek oplossen en dat gaat heel moeilijk worden. Moeten we Oekraine dan maar binnen vallen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:14 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Als dit waar is....![]()
Onderzoekers werden gisteren gewoon weg gehouden, rebellen zitten te neuzen in de spullen van de slachtoffers, en dan dit bericht... Het wordt tijd dat Rutte eens met zijn vuist op tafel gaat slaan en harder wordt in zijn bewoordingen.
En waar zijn de zwarte dozen? Niemand bij de Nederlandse regering weet het. Als die zwarte dozen verdwenen zijn dan zijn de rebellen toch de enige schuldigen daarvoor?
Het is al bekend dat veel van de "seperatisten" van de Krim exact hetzelfde truukje voorheen in Georgie uithaalde, en er was fotobewijs voor geleverd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:15 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Alleen met dat is gewoon zo kom je nergens als Putin het gaat ontkennen
Die rennen met hun staart tussen hun benen weg. Die gasten daar zijn niet gewoon een paar boeren, daar zitten een hoop ex militairen etc. tussen en die zijn een stuk meer ervaren dan die in NLquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:17 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Die zitten a. sowieso in de top 10 van de speciale troepen hier in NL.
En b. hebben echt geen moeite om die omhooggevallen boeren onder controle te houden.
Ultimatum stellen, of de seperatisten gaan daar weg en laten de professionals hun werk doen onder bescherming van blauwhelmen of de NAVO grijpt in.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:17 schreef RicardoKishna het volgende:
[..]
Daar hebben we niks aan. Enige optie is dit politiek oplossen en dat gaat heel moeilijk worden. Moeten we Oekraine dan maar binnen vallen?
Ja, want die burgers hebben dat vliegtuig naar beneden gehaaldquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef Sodapoppin het volgende:
zooitje gevechtsvliegtuigen over laten vallen en het land bombarderen met napalm en raketten
Als dat gebeurt hoe zal Rusland dan reageren? Als Rusland zich overal buiten houdt zal dit een goede oplossing zijn..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ultimatum stellen, of de seperatisten gaan daar weg en laten de professionals hun werk doen onder bescherming van blauwhelmen of de NAVO grijpt in.
Ja met onze trage JSF's gaat dat vast lukkenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef Sodapoppin het volgende:
zooitje gevechtsvliegtuigen over laten vallen en het land bombarderen met napalm en raketten
dan nog:quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:19 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja, want die burgers hebben dat vliegtuig naar beneden gehaald
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef Sodapoppin het volgende:
Jij bent toch een allochtoon?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:18 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Die rennen met hun staart tussen hun benen weg. Die gasten daar zijn niet gewoon een paar boeren, daar zitten een hoop ex militairen etc. tussen en die zijn een stuk meer ervaren dan die in NL
Als ze niet in brand vliegen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja met onze trage JSF's gaat dat vast lukken
Nog tragere A-10 Thunderbolts zijn anders effectief genoeg voor dit soort taken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat doet ie niet... hij geeft een voorbeeld..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:20 schreef Blester het volgende:
Deze ramp gaan vergelijken met een brug dat instort
Hopelijk vliegt Timmerfrans niet met Malaysia air.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:16 schreef LWD-Godius het volgende:
Ondertussen is het koningspaar onderweg naar een welverdiende vakantie in hun zomervilla in Griekenland. Dat hierdoor Timmermans geen regeringsvliegtuig meer tot zijn beschikking heeft maakt niets uit toch, die neemt maar een lijnvlucht.
http://www.flightradar24.com/PHKBX/3da4161
Rusland heeft niets te willen. De grens met Oekraine ligt vast op de kaart dus zolang de NAVO op het grondgebied van Oekraine is heeft Rusland er niets mee te maken. De seperatisten vechten toch immers niet voor hun? Of ineens wel als de NAVO ingrijpt? Grijp in en je zet ze klem, want dan enig tegen gas bewijst dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor de aanslag.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:19 schreef RicardoKishna het volgende:
[..]
Als dat gebeurt hoe zal Rusland dan reageren? Als Rusland zich overal buiten houdt zal dit een goede oplossing zijn..
dogfighting en bombarderen zijn twee verschillende dingen hé ...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:19 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Naar mijn mening neemt hij zijn taak als staatshoofd niet echt serieus.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:17 schreef Disorder het volgende:
[..]
Als dat net zo lang duurt zie ik het probleem niet.
Het gaat er om dat de kans groot is dat Rusland wél gaat ingrijpen. In dat geval krijg je een derde wereldoorlog?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Rusland heeft niets te willen. De grens met Oekraine ligt vast op de kaart dus zolang de NAVO op het grondgebied van Oekraine is heeft Rusland er niets mee te maken. De seperatisten vechten toch immers niet voor hun? Of ineens wel als de NAVO ingrijpt? Grijp in en je zet ze klem, want dan enig tegen gas bewijst dat zij mede-verantwoordelijk zijn voor de aanslag.
twitter:ilanNOS twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 11:16:18Kofi Annan tekent condoleanceregister #schiphol #mh17 #nos http://t.co/ct6watZdEb reageer retweet
Ja maar ze zijn al flink aan het oefenen met het neerschieten van vliegtuigen daarquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
dogfighting en bombarderen zijn twee verschillende dingen hé ...
quote:De Oekraïense regering heeft zaterdag de pro-Russische separatisten ervan beschuldigd 38 lichamen bij het neergestorte toestel van Malaysia Airlines te hebben weggehaald. Volgens de regering in Kiev zouden de separatisten op die manier proberen bewijsmateriaal te vernietigen.
"De regering van Oekraïne stelt officieel dat de terroristen, met hulp van Rusland, proberen het bewijs van internationale misdaden te vernietigen", aldus de verklaring van de regering. "Afgaande op onze data, hebben de terroristen 38 lichamen weggehaald." Die lichamen zouden zijn overgebracht naar een mortuarium in Donetsk.
Volgens de regering in Kiev dreigen specialisten met "een sterk Russisch accent" hun eigen autopsies te gaan uitvoeren.
Nee, maar de rebellen hebben dit kunnen doen door de steun van Rusland. Europa moet sancties gaan instellen gericht op gehele sectoren van de Russische economie. Dat gaat ons ook pijn doen, maar we moeten ergens een grens trekken. We zijn hier bijna alweer vergeten dat Poetin hiervoor gewoon de Krim heeft geannexeerd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:17 schreef RicardoKishna het volgende:
[..]
Daar hebben we niks aan. Enige optie is dit politiek oplossen en dat gaat heel moeilijk worden. Moeten we Oekraine dan maar binnen vallen?
morgan freemanquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef Snowballed het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ilanNOS twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 11:16:18Kofi Annan tekent condoleanceregister #schiphol #mh17 #nos http://t.co/ct6watZdEb reageer retweet
Kofi.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef Snowballed het volgende:
[ afbeelding ]twitter:ilanNOS twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 11:16:18Kofi Annan tekent condoleanceregister #schiphol #mh17 #nos http://t.co/ct6watZdEb reageer retweet
Denk je nou echt dat Duitsland zichzelf pijn gaat doen vanwege dit incident? Nee, is ook totaal niet verkoopbaar aan de Duitse bevolkingquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:23 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Nee, de rebellen hebben dit kunnen doen door de steun van Rusland. Europa moet sancties gaan instellen gericht op gehele sectoren van de Russische economie. Dat gaat ons ook pijn doen, maar we moeten ergens een grens trekken. We zijn hier bijna alweer vergeten dat Poetin hiervoor gewoon de Krim heeft geannexeerd.
De snelheden maken niet uit hoor... die raketten gaan sowieso sneller dan welk vliegtuig dan ook...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja maar ze zijn al flink aan het oefenen met het neerschieten van vliegtuigen daar
zwartmakingquote:
Als dat de inzet van Rusland is dan was dat in eerste plaats al niet te voorkomen. Immers is Oekraine niet van Rusland. Daarnaast kan Putin prima zijn volk hersenspoelen en mobiliseren tegen een chaotisch Oekrains groepje padvinders, maar een oorlog tegen de VS en Europa, ik denk dat daar geen enkel draagvlak voor is bij de bevolking.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef RicardoKishna het volgende:
[..]
Het gaat er om dat de kans groot is dat Rusland wél gaat ingrijpen. In dat geval krijg je een derde wereldoorlog?
Gastquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Viesdik met zo'n gelukszoeker. Je verwacht het niet.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_de_loterij___.html
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
al die lijken. Helemaal gebroken en shit.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef VMSDKR het volgende:
Vast al 20x langsgekomen, maar voor in het geval van niet:
Ja, vast.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:27 schreef Sodapoppin het volgende:
niet dat ik er verder verstand van heb.. maar zou hier wel weer eens een wereldoorlog achter weg kunnen komen ?
Wat moet hij dan? Elke dag met betraande ogen op tv verschijnen? Of zelf aan de knuppel van het regeringstoestel naar Donetsk vliegen om die lichamen op te eisen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:22 schreef LWD-Godius het volgende:
[..]
Naar mijn mening neemt hij zijn taak als staatshoofd niet echt serieus.
Nee.. internationaal ingrijpen op de betreffende plek zal Rusland aan meewerken...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:27 schreef Sodapoppin het volgende:
niet dat ik er verder verstand van heb.. maar zou hier wel weer eens een wereldoorlog achter weg kunnen komen ?
De plannen waren er al om Europees de sancties verder aan te scherpen, en niet alleen personen op de sanctielijst te zetten maar ook entiteiten. na deze terreurdaad die mede mogelijk gemaakt is door Rusland zie ik best mogelijkheden om Duitsland te overtuigen om de sancties nog verder uit te breiden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat Duitsland zichzelf pijn gaat doen vanwege dit incident? Nee, is ook totaal niet verkoopbaar aan de Duitse bevolking
Ah, jij zit in de modus dat alle verdachtmakingen richting de separatisten/Rusland per definitie fout zijn.quote:
De stakes zijn veel te hoog tegenwoordig. Om zo iets relatief onbenulligs gaat echt geen WO3 uitbreken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:27 schreef Sodapoppin het volgende:
ik hoop hetquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee.. internationaal ingrijpen op de betreffende plek zal Rusland aan meewerken...
Ja, waarschuw wel ff mensen dat het graphical content bevatquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef VMSDKR het volgende:
Vast al 20x langsgekomen, maar voor in het geval van niet:
Ow dat kwam er een beetje knullig uit lees ik nu. Maargoed, hier gaat echt geen WO3 om uitbreken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
De stakes zijn veel te hoog tegenwoordig. Om zo iets relatief onbenulligs gaat echt geen WO3 uitbreken.
Oorlog in Nederlandquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Sodapoppin het volgende:
[..]
ik hoop hetzit niet echt op een oorlog hier ook in nederland te wachten
Is wel is voor minder gebeurdquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Geralt het volgende:
[..]
De stakes zijn veel te hoog tegenwoordig. Om zo iets relatief onbenulligs gaat echt geen WO3 uitbreken.
Het is ook wel duidelijk dat ze bij de oogst nog heel wat zooi zullen vinden...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef wise het volgende:
gaat trouwens nog lang zoeken worden naar die lijken. Veel groen.
Dan moet je honden gebruiken die op de rotte geur afgaan.
Dat doet het filmpje zelf in de eerste seconden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja, waarschuw wel ff mensen dat het graphical content bevat
kijk hem lachen. Smeerlapquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Geen enkele kans. Rusland kan hooguit toch Oekraine binnenvallen als ze bang zijn dat de NAVO dat van plan is en dan wordt er een nieuw ijzeren gordijn zo'n beetje tot aan Kiev neer gezet. No Way dat de Polen zich nogmaals laten overlopen door een invaserend leger.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:27 schreef Sodapoppin het volgende:
Toen waren de stakes veel minder hoog dan tegenwoordig. We hebben elkaar allemaal nodig. Rusland, China, EU, Amerika, allemaal hebben we elkaar nodig.quote:
zo kan het ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ah, jij zit in de modus dat alle verdachtmakingen richting de separatisten/Rusland per definitie goed zijn.
Kick je een beetje op meeloper zijn?
Het gaat ook helemaal niet om politieke/militaire belangen...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:28 schreef Sodapoppin het volgende:
[..]
ik hoop hetzit niet echt op een oorlog hier ook in nederland te wachten
Dat lukt Rusland logistiek ook niet, Stavka mocht beginnen vanaf Berlijn met allerlei leuke warschau-pact staatjes in EuropaHet Rusland van nu krijgt daar geen enkele steun meer voor en zal moeten beginnen in Rostov en Smolenskquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:24 schreef Nintex het volgende:
[..]
Als dat de inzet van Rusland is dan was dat in eerste plaats al niet te voorkomen. Immers is Oekraine niet van Rusland. Daarnaast kan Putin prima zijn volk hersenspoelen en mobiliseren tegen een chaotisch Oekrains groepje padvinders, maar een oorlog tegen de VS en Europa, ik denk dat daar geen enkel draagvlak voor is bij de bevolking.
Ik ergerde me ook aan dat artikel ja.. Stelletje vieze aandachtshoerenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef Zipportal het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
True true, veel verder dan een eventuele (milde vorm van) KO II zal het niet komenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Toen waren de stakes veel minder hoog dan tegenwoordig. We hebben elkaar allemaal nodig. Rusland, China, EU, Amerika, allemaal hebben we elkaar nodig.
Meeloper ja? Het bewijs wijst toch echt duidelijk in een bepaalde richting. Dat jij dat per se wilt ontkennen, heeft vermoedelijk vooral met een gebrek aan aandacht te maken.quote:
twitter:maxseddon twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 11:12:02Rebels denying access to #MH17 crash site until "investigative brigade" finishes work. Won't say where the bodies are being taken. reageer retweet
Hoe zie jij dat ingrijpen precies voor je?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:
- aanslag op burgervliegtuig
- massamoord op 298 mensen
- lichamen en bewijzen wegmoffelen
- onderzoekers niet toelaten
Wat is eigenlijk wél genoeg reden om in te grijpen, Timmerfrans en Pruttelmark?
wat zei ik nou, mondje..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Meeloper ja? Het bewijs wijst toch echt duidelijk in een bepaalde richting. Dat jij dat per se wilt ontkennen, heeft vermoedelijk vooral met een gebrek aan aandacht te maken.
Wat voor ingrijpen bedoel je¿quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:
- aanslag op burgervliegtuig
- massamoord op 298 mensen
- lichamen en bewijzen wegmoffelen
- onderzoekers niet toelaten
Wat is eigenlijk wél genoeg reden om in te grijpen, Timmerfrans en Pruttelmark?
Geen nieuws dusquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:34 schreef Snowballed het volgende:
11:30 uur
Uit de persconferentie
Uit de persconferentie: Malaysia Airlines geeft straks volledige passagierslijst vrij. Er zijn zorgen dat de rampplek niet beveiligd wordt, sterker: MA maakt zich zorgen over vernietiging van sporen.
Verder roept de maatschappij allen op om families te respecteren, het is menselijke tragedie.
Burgers uit 11 landen zijn slachtoffer van een conflict waar zij geen deel aan hadden.
Vandaag is een team in Kiev aangekomen, dat probeert met Oekraïense autoriteiten samen te werken en lichamen te bergen. Later vandaag gaat er ook minister ook naar Kiev.
In twee dagen voor incident hebben 75 andere luchtvaartmaatschappijen zelfde route gevolgd.
Op de grond zijn regels gebroken.
Maleisië veroordeelt brute daad van agressie. Maleisie wil lichamen zo snel mogelijk repatriëren. Er is nog geen duidelijkheid waar de zwarte dozen zijn.
http://nos.nl/liveblog/67(...)kraine-dag-drie.htmltwitter:maxseddon twitterde op zaterdag 19-07-2014 om 11:12:02Rebels denying access to #MH17 crash site until "investigative brigade" finishes work. Won't say where the bodies are being taken. reageer retweet
Wat is daar zo erg aan? Dat de Televaag zoiets publiceert? Ik neem aan dat deze mensen niet liegen, als je dat vliegtuig had moeten nemen maar door omstandigheden bent overgeboekt kan ik me voorstellen dat dit iets met iemand doet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ergerde me ook aan dat artikel ja.. Stelletje vieze aandachtshoeren
nee, geen reden toe.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:34 schreef Sodapoppin het volgende:
zijn hier meer mensen ook bang dat dit uitloopt op een WO3?
Jochie tochquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:34 schreef wise het volgende:
[..]
wat zei ik nou, mondje..
[..]
Wat voor ingrijpen bedoel je¿
Jawel dus..quote:
Genoeg mensen zijn kwaad, we kunnen er alleen geen zak aan doen als "gewone" burgers.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef beantherio het volgende:
De gelatenheid van Nederlanders, de Nederlandse pers en de Nederlandse overheid is stuitend. Is er dan echt niemand kwaad?
Koning pils.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:35 schreef lolcat8811 het volgende:
Nog niet zo lang geleden...
[ afbeelding ]
Toen quasi alle wereldleiders Sochi boycotten, ging NL met de hoogst mogelijke delegatie pilsjes drinken bij Putin. Beelden die hij dan weer kon gebruiken voor z'n eigen binnenlandse promotie. Zo belangrijk waren die homorechten nu ook weer niet.
Straks weer bij het volgende WK in Rusland? Alles voor het geld, nietwaar.
Er zijn al teveel van dat soort typische Telegraaf-verhalen voorbij gekomenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:35 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat is daar zo erg aan? Dat de Televaag zoiets publiceert? Ik neem aan dat deze mensen niet liegen, als je dat vliegtuig had moeten nemen maar door omstandigheden bent overgeboekt kan ik me voorstellen dat dit iets met iemand doet.
Ja en gaat het helpen om te lopen stampvoeten..?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef beantherio het volgende:
De gelatenheid van Nederlanders, de Nederlandse pers en de Nederlandse overheid is stuitend. Is er dan echt niemand kwaad?
Ja snel, laten we Rusland de oorlog verklaren, dat zal ze lerenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef beantherio het volgende:
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn al teveel van dat soort typische Telegraaf-verhalen voorbij gekomen
schandalig inderdaad. zelfs hier op het forum. maar wat kunnen we doen dan boehoequote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef beantherio het volgende:
Zoals wat? Ik heb niks nieuws gehoord.. Fok bijhouden en je weet allesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jawel dus..
Misschien niet wat jij gehoopt had te horen...
Stuur een militaire macht die de onderzoekers begeleidt naar het rampgebied en stel de sporen en lichamen veilig, laat de onderzoekers in alle veiligheid hun broodnodige werk doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Hoe zie jij dat ingrijpen precies voor je?
Dit is nu juist wat ik bedoel: "ach, we zijn wel 'kwaad' maar we kunnen er toch niets aan doen". Ik wordt gek van dit machteloze gedoe.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Genoeg mensen zijn kwaad, we kunnen er alleen geen zak aan doen als "gewone" burgers.
Volgens mij valt dat best mee. Ik ben er een paar tegen gekomen bovendien mogen deze mensen van geluk spreken.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Er zijn al teveel van dat soort typische Telegraaf-verhalen voorbij gekomen
Hoe wil je rebellen onder druk zetten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:37 schreef MagicIsland1 het volgende:
[..]
schandalig inderdaad. zelfs hier op het forum. maar wat kunnen we doen dan boehoe![]()
Niet eens de intentie om druk te zetten op de rebellen.
Wat denk jij dat wij in godsnaam kunnen doen dan? Beetje naar Rusland rennen en boos worden? Nee, dat helpt joh.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is nu juist wat ik bedoel: "ach, we zijn wel 'kwaad' maar we kunnen er toch niets aan doen". Ik wordt gek van dit machteloze gedoe.
Zoals ik net postte..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Zoals wat? Ik heb niks nieuws gehoord.. Fok bijhouden en je weet alles
Een politiek verschil hoef je nog niet persoonlijk op te vatten. Tijdens dit moment was er nog niet veel aan de hand en bemoeide Rusland zich nog niet met de Krim en Oekraine. Je kunt niet verwachten dat zij dezelfde waarden hebben en wetten nastreven als wij. Echter kun je wel wederzijds respect verwachten. Helaas voor ons is dat aan Russische kant 0, want zelfs lijken worden weggehaald om het onderzoek te saboteren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:35 schreef lolcat8811 het volgende:
Nog niet zo lang geleden...
[ afbeelding ]
Toen quasi alle wereldleiders Sochi boycotten, ging NL met de hoogst mogelijke delegatie pilsjes drinken bij Putin. Beelden die hij dan weer kon gebruiken voor z'n eigen binnenlandse promotie. Zo belangrijk waren die homorechten nu ook weer niet.
Straks weer bij het volgende WK in Rusland? Alles voor het geld, nietwaar.
Gas is de onderliggende gedachte in dit gebeuren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Hoe wil je rebellen onder druk zetten?Dreigen dat je hun gas niet meer gaat afnemen ofzo?
en de andere helft stapt over op de 'vijand'quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oorlog in Nederland
3 dijken opblazen en de helft van het land is al verloren
Je overschat de mogelijkheden van Nederland en onderschat het belang van internationale diplomatiek.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stuur een militaire macht die de onderzoekers begeleidt naar het rampgebied en stel de sporen en lichamen veilig, laat de onderzoekers in alle veiligheid hun broodnodige werk doen.
Het is een crime scene, die wordt geplunderd door de mogelijke (mede)daders.
Nogmaals de vraag; wat moet er gebeuren voordat Nederland wel eens een vuist maakt? Rotterdam weer gebombardeerd, Van Gaal onheus bejegend? Youp van 't Hek uit zijn paranoide lijden verlost?
'Gert Jansen en zijn vrouw Pudji moesten op een andere verbinding wachten. De foto werd eerder gemaakt'quote:
Alleen de media en social media zijn een uitlaatklep.. als ik voorpagina's van kranten zie waarop staat 'moordenaars' of waarop Poetin een 'beast' wordt genoemd, vind ik dat op de een of andere manier toch prettig. Voor het overige ben je gewoon machteloos en gelaten.. in het leven gaat een hoop niet zoals je zou willen en rechtvaardigheid is met een lampje amper te vinden. So be it..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit is nu juist wat ik bedoel: "ach, we zijn wel 'kwaad' maar we kunnen er toch niets aan doen". Ik wordt gek van dit machteloze gedoe.
Binnen een paar weken na 9/11 vielen de eerste Amerikaanse bommen op Afghanistan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:39 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Wat denk jij dat wij in godsnaam kunnen doen dan? Beetje naar Rusland rennen en boos worden? Nee, dat helpt joh.
En als de 'militaire macht' aangevallen wordt door separisten?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Stuur een militaire macht die de onderzoekers begeleidt naar het rampgebied en stel de sporen en lichamen veilig, laat de onderzoekers in alle veiligheid hun broodnodige werk doen.
Het is een crime scene, die wordt geplunderd door de mogelijke (mede)daders.
Nogmaals de vraag; wat moet er gebeuren voordat Nederland wel eens een vuist maakt? Rotterdam weer gebombardeerd, Van Gaal onheus bejegend? Youp van 't Hek uit zijn paranoide lijden verlost?
Wow echt te vergelijkenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Binnen een paar weken na 9/11 vielen de eerste Amerikaanse bommen op Afghanistan.
en dat heeft goed uitgepakt zeg.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Binnen een paar weken na 9/11 vielen de eerste Amerikaanse bommen op Afghanistan.
De wapens in Oekraïne liggen er voor het oprapen. Ik zou zeggen adios en succesquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
En beter nog, al onze militairen uitrusten in oranje en Mark Rutte als een echte Montgomery vooraan in de strijd naar Moskou marcherenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:37 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja snel, laten we Rusland de oorlog verklaren, dat zal ze leren
Amerikaanse ja. Nederland gaat dat niet doen, dan moet eerst de oproepplicht weer terug komen en dan alsnog hebben we hulp nodig van andere landen. Als het nou 192 Amerikanen waren was Amerika er al op af gegaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee. Er zaten ook niet bepaald alleen Nederlanders aan boord.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je overschat de mogelijkheden van Nederland en onderschat het belang van internationale diplomatiek.
Ik denk dat ze dan nog voor de grens met Duitsland 180% draaien omdat ze moe zijn oidquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
En beter nog, al onze militairen uitrusten in oranje en Mark Rutte als een echte Montgomery vooraan in de strijd naar Moskou marcheren
denk het niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Amerikaanse ja. Nederland gaat dat niet doen, dan moet eerst de oproepplicht weer terug komen en dan alsnog hebben we hulp nodig van andere landen. Als het nou 192 Amerikanen waren was Amerika er al op af gegaan.
Het Oekrainse leger vecht al tegen de seperatisten, we hoeven hen slechts te helpen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Amerikaanse ja. Nederland gaat dat niet doen, dan moet eerst de oproepplicht weer terug komen en dan alsnog hebben we hulp nodig van andere landen. Als het nou 192 Amerikanen waren was Amerika er al op af gegaan.
Dus het zijn geen seperatisten, maar toch Rusland zelf die ons vliegtuig heeft neer gehaald?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:43 schreef wise het volgende:
[..]
denk het niet.
Is het geen berber bergvolk waar je tegen opneemt, maar tegen Rusland
Gaat Nederland in ieder geval nooit uit zichzelf doen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het Oekrainse leger vecht al tegen de seperatisten, we hoeven hen slechts te helpen.
Ja dan blijft Rusland ook gewoon stil. Die dumpen dan weer duizenden zwaarbewapende rebellen over de grensquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het Oekrainse leger vecht al tegen de seperatisten, we hoeven hen slechts te helpen.
Zucht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Er zaten ook niet bepaald alleen Nederlanders aan boord.
Het is een massamoord, eens? Een crimescene, eens? Een aanval op een aantal NAVOlanden (althans hun onschuldige burgers), eens?
Beantherio stelde het hierboven ook al. Die gelatenheid, het is toch onverteerbaar (no pun intended) dat bewijzen en lichamen worden weggehaald?
Verdedigingsschoten afvuren en gelijk een schuldverklaring in handen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:41 schreef RicardoKishna het volgende:
[..]
En als de 'militaire macht' aangevallen wordt door separisten?
Dit dus. De EU zou een van de grootste machtsblokken ter wereld moeten zijn, maar het laat zich gewoon in de reet neuken. Een stelletje struikrovers kunnen gewoon hun gang gaan zonder dat ze ook maar een strobreed in de weg wordt gelegd.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. Er zaten ook niet bepaald alleen Nederlanders aan boord.
Het is een massamoord, eens? Een crimescene, eens? Een aanval op een aantal NAVOlanden (althans hun onschuldige burgers), eens?
Beantherio stelde het hierboven ook al. Die gelatenheid, het is toch onverteerbaar (no pun intended) dat bewijzen en lichamen worden weggehaald?
Er is nog helemaal niet bekend wie geschoten heeft.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dus het zijn geen seperatisten, maar toch Rusland zelf die ons vliegtuig heeft neer gehaald?
1 van de gruwelijkste ja?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Verdedigingsschoten afvuren en gelijk een schuldverklaring in handen.
Nee, je moet gewoon toekijken hoe mensen een van de gruwelijkste massamoorden in de geschiedenis staan weg te moffelen.
Met jouw tactiek bereik je ook niet veel. Als het al haalbaar is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee, je moet gewoon toekijken hoe mensen een van de gruwelijkste massamoorden in de geschiedenis staan weg te moffelen.
Dan zitten ze nog aardig in de richting, 180%?, onthou even voor me dat jij nooit mijn navigatieofficier moet worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dan nog voor de grens met Duitsland 180% draaien omdat ze moe zijn oid
graden, niet procent maar goed, het zal welquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:45 schreef ellevehC86 het volgende:
[..]
Dan zitten ze nog aardig in de richting, 180%?, onthou even voor me dat jij nooit mijn navigatieofficier moet worden.
Je kan ook overdrijven. En dit is heel erg overdreven. Dit komt niet eens in de buurt van de gruwelijkste massamoord in de geschiedenis.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
Ok, jij vindt van niet. De meeste mensen denken wat beter na.quote:
Het is niet zo makkelijk hoe jij het nu schetst. De separisten worden gesteund door Rusland, dus 'vechten' tegen de separisten betekend dat je mogelijk vecht tegen Rusland?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Grappenmaker jijquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, jij vindt van niet. De meeste mensen denken wat beter na.
Die plek is een militair en politiek mijnenveld. Zou zelf ook best wel wat meer harde actie willen zien, maar denk niet dat het realistisch is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die man doet zn best en is behoorlijk professioneel..quote:
Welnee, het is net zoiets als de KNVBbeker van PEC Zwolle verliezen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:46 schreef Geralt het volgende:
[..]
Je kan ook overdrijven. En dit is heel erg overdreven. Dit komt niet eens in de buurt van de gruwelijkste massamoord in de geschiedenis.
Not even close.
Wij hoeven dat dan ook niet alleen te doen...quote:
Ik troll niet. Ik heb gewoon een andere mening en stel die pas bij als de feiten bekend zijn. Momenteel houd ik alle opties open.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:17 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, omdat ik de betreffende user iets beter ken dan jij.
Srebrenica?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welnee, het is net zoiets als de KNVBbeker van PEC Zwolle verliezen.
Welke gebeurtenis komt in dodental qua onschuldige burgers dichtbij in de afgelopen 25 jaar in Europa? Breivik hooguit. En Atocha 2004.
Dat is geen ramp, dat is gewoon verliezen van een geweldig team.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welke gebeurtenis komt in dodental qua onschuldige burgers dichtbij in de afgelopen 25 jaar in Europa? Breivik hooguit. En Atocha 2004.
Gast.. OT graagquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, we worden alom geprezen om onze lafheid daar.quote:
Telt alleen Europa ja?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jullie hebben beiden een punt. Het is niet een van de gruwelijkste massamoorden uit de geschiedenis, maar wel uit de recente geschiedenis (zoals je zelf ook al aangeeft).quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Niet nodig dat gebeurt niet.. onder geen omstandigheidquote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef Sodapoppin het volgende:
ik ben bang dat hier oorlog achter weg komt
Nee gebeurt niet.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef Sodapoppin het volgende:
Hoe bevalt het werken bij de McDonald's ?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:49 schreef Sodapoppin het volgende:
Coalition of de willing, Amerika staat toch schouder aan schouder met Nederland? Dat moet die B-acteur dan maar laten zien.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:43 schreef Gtaboy107 het volgende:
[..]
Gaat Nederland in ieder geval nooit uit zichzelf doen.
Ben ik het mee eens, maar Nederland doet dat alleen als er genoeg meedoen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:52 schreef Nintex het volgende:
[..]
Coalition of de willing, Amerika staat toch schouder aan schouder met Nederland? Dat moet die B-acteur dan maar laten zien.
Anders kunnen een aantal landen zoals Australie hun spierballen taal kracht bij zetten en ik heb het idee dat Nederland veel gehoor zal vinden als ze oproepen tot actie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |