Er lag een bloem bij dat kinderlichaampje.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:20 schreef Happel het volgende:
Dit al langs geweest?
Grafische beelden, dus opgelet.
Ok prima, zolang na afloop van dat onderzoek er maar militair hard wordt ingegrepen. En die zogenaamde angst voor Rusland moet maar eens over zijn. Ze hebben ons al een slag toegebracht, moeten we wachten tot ze gebouwen in Amsterdam gaan opblazen voor we ons realiseren dat we in oorlog zijn met Rusland?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:28 schreef Parzival het volgende:
[..]
nee .. alle lichamen moeten geborgen worden, DNA onderzoeken.. wie zat waar, wie stond waar, wie is er waardoor overleden (granaatinslag, zuurstof tekort, explosieve decompressie, of grondinslag).. tsja.. dat willen onderzoekers nou eenmaal weten..
Dat heeft hij al een poos geleden duidelijk gemaakt..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:27 schreef tim-elzinga het volgende:
[..]
(Vraag uit interesse) Hoe weet je dat hij meewerkt? Op dit moment heb ik niet het gevoel dat hij tegenwerkt, maar ik ben benieuwd of hij - als dat uit het onderzoek blijkt - zal toegeven dat het pro-Russische seperatisten zijn geweest.
begrijp me niet verkeerd.. ik snap ook niet dat er nog steeds gemaskerde mannen rondlopen daar met wapens.. ik ben ook voor een grote troepenmacht die gewoon in de nacht land en die 15km2 inneemt met grooooots machtvertoon...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok prima, zolang na afloop van dat onderzoek er maar militair hard wordt ingegrepen. En die zogenaamde angst voor Rusland moet maar eens over zijn. Ze hebben ons al een slag toegebracht, moeten we wachten tot ze gebouwen in Amsterdam gaan opblazen voor we ons realiseren dat we in oorlog zijn met Rusland?
Vriend, ga nou eens nadenken wat 'totaler krieg' met Rusland zou betekenen. Er is een reden dat we, via de VN, altijd naar diplomatieke oplossingen zoeken ipv duizenden, zoniet honderduizenden, militairen en burgers de dood insturen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ok prima, zolang na afloop van dat onderzoek er maar militair hard wordt ingegrepen. En die zogenaamde angst voor Rusland moet maar eens over zijn. Ze hebben ons al een slag toegebracht, moeten we wachten tot ze gebouwen in Amsterdam gaan opblazen voor we ons realiseren dat we in oorlog zijn met Rusland?
Dat is toch een idiote gedachte man.. Net of ze daar echt zouden denken: 'hmm, hoe kunnen we die separatisten pakken.. o, wacht, we halen gewoon een burgervliegtuig neer!'quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Correct, doch houd ik die extremisten in Kiev ook in staat om hiermee de separatisten in kwaad daglicht te willen zetten. die mafkezen hebben ook aangedrongen op niet al te vriendelijke demonstraties in Kiev en omgeving.
Daar is de TR knop voor dus vermaak je wat..quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:28 schreef madeliefff het volgende:
[..]
als hier alleen nieuws geplaatst mag worden dienen er een boel posts verwijderd te worden.
Dat hebben er meer gedacht.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Goed lezen. Ik heb het over de NAVO. Zo werkt dat verdrag. Als een NAVO land wordt aangevallen moet de rest bijspringen. Er is berekend dat Duitsland+Turkije+Engeland een leger hebben dat qua wapens, tanks, materiaal, technologie en manschappen even sterk is als Rusland.
Maar daar kom de VS, Frankrijk, Canada, Scandanvië en Benelux dus bij. Win je makkelijk dus.
Nee, geen menselijke fout.. normale mensen zouden nooit geschoten hebben, alleen mensen die er geen probleem mee hebben om dood en verderf te zaaien. Veel militaire acties zijn in mijn ogen volstrekt nutteloos en slechts dom apengedrag waarbij men het heerlijk vindt om anderen af te knallenquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:22 schreef hmmmz het volgende:
[..]
Een menselijke fout met tragische gevolgen. Dat lijkt me ook hier het geval.
Er is al sprake van een oorlog van Rusland tegenover het Westen. Alleen Rusland weet dat en wij houden ons van de domme. Zij gaan meer van dit soort acties plegen tegen NAVO landen. Straks is het een trein uit Duitsland of gebouw in Polen. En elke keer moeten accepteren dat het een zogenaamde fout is? Wat een gelul. Niemand is uit op oorlog, ook niet Rusland, maar als zij ons provoceren, burgerslachtoffers maken en dit soort acties plegen moet je hard terug slaan. Daar is de NAVO voor.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:30 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Vriend, ga nou eens nadenken wat 'totaler krieg' met Rusland zou betekenen. Er is een reden dat we, via de VN, altijd naar diplomatieke oplossingen zoeken ipv duizenden, zoniet honderduizenden, militairen en burgers de dood insturen.
Ze willen allereerst de gebieden terug die "historisch" Russisch bezit zijn en waar genoeg etnische Russen wonen die zich misschien wel bij Moedertje Rossija willen aansluiten, zoals Oekraïne. Wie weet welke plannen ze hebben met de Baltische staten, die tot EU behoren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:24 schreef LXIV het volgende:
Als je het invloedsgebied van Rusland (voorheen de USSR) ziet de afgelopen 25 jaar, dan zie je ook dat van dit "groot-Russische rijk" iedere 5 jaar een stuk wordt afgenomen. In 1989 liep het nog van de Elbe tot aan Kamtschaka, nu is daar zeker 30% vanaf.
Als het de doelstelling is van Rusland om een Groot Russisch rijk te creeren dan falen ze daar compleet in.
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar de hele NAVO heeft keihard op defensie lopen bezuinigen. Ik geloof dat alleen Polen nog een beetje in de buurt komt van de 2% norm.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:27 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Goed lezen. Ik heb het over de NAVO. Zo werkt dat verdrag. Als een NAVO land wordt aangevallen moet de rest bijspringen. Er is berekend dat Duitsland+Turkije+Engeland een leger hebben dat qua wapens, tanks, materiaal, technologie en manschappen even sterk is als Rusland.
Maar daar kom de VS, Frankrijk, Canada, Scandanvië en Benelux dus bij. Win je makkelijk dus.
In een hele hele andere tijd dan nu. Dus een domme opmerking. Tegenwoordig is de wereld ''veel kleiner''. Je kan overal communiceren, satellieten kunnen praktisch alles zien, vervoersmiddelen zijn veel sneller, etc. Het is niet meer zo dat je met paard en wagen 3000 kilometer in de Siberische kou moet vechten. Bovendien, gewoon alles tot Moskou veroveren, de rest mogen de Russen houden.quote:
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:28 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Nou dan vliegen we even over moskou, laten 'per ongeluk' wat bommen vallen en zeggen tegen Poetin: '''Ja, foutje bedankt''
Ik denk dat je onderschat hoe enorm sterk Duitsland en Turkije zijn. Dan heb ik het nog niet eens over de VS, UK en Frankrijk.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:34 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik weet niet of je het nieuws een beetje gevolgd hebt, maar de hele NAVO heeft keihard op defensie lopen bezuinigen. Ik geloof dat alleen Polen nog een beetje in de buurt komt van de 2% norm.
Ok, stel, we verklaren totale oorlog aan Rusland (als NAVO). Nou, Rusland heeft de beschikking over het op één na grootste arsenaal aan kernwapens. Wat dacht je dat ze daarmee gingen doen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:34 schreef Shreyas het volgende:
[..]
In een hele hele andere tijd dan nu. Dus een domme opmerking. Tegenwoordig is de wereld ''veel kleiner''. Je kan overal communiceren, satellieten kunnen praktisch alles zien, vervoersmiddelen zijn veel sneller, etc. Het is niet meer zo dat je met paard en wagen 3000 kilometer in de Siberische kou moet vechten. Bovendien, gewoon alles tot Moskou veroveren, de rest mogen de Russen houden.
dit gaat idd in de boeken.. ongeluk boven conflict zone.. wellicht dat we nog wat lijken vinden aan boompjes opgehangen.. maar zelfs die kans is klein.. ik vermoed niet dat er iemand hiervoor een cel gaat zienquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]![]()
Dat is opzet. Ik neem aan dat je het verschil begrijpt. Met jou manier van redeneren had Iran in 88 de VS aangevallen en Rusland in 2001 Oekraïne bezet. Dit soort ongelukken gebeuren af en toe en de geschiedenis wijst uit dat er weinig gevolg aan zal worden gegeven. Wanneer er sprake is van opzet is het uiteraard heel anders.
Het enige verschil met Iran destijds was dat zij er geen probleem mee hadden om na de Vincennes Amerika terug te pakken met terreuracties. Volgens mij was Lockerbie een gevolg daarvan, maar weet het niet zeker.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]![]()
Dat is opzet. Ik neem aan dat je het verschil begrijpt. Met jou manier van redeneren had Iran in 88 de VS aangevallen en Rusland in 2001 Oekraïne bezet. Dit soort ongelukken gebeuren af en toe en de geschiedenis wijst uit dat er weinig gevolg aan zal worden gegeven. Wanneer er sprake is van opzet is het uiteraard heel anders.
En hoe weet je dat? Omdat Poetin straks gaat zeggen dat hij er niets meer te maken heeft en een pro-Russische Oekraïner zegt dat het per ongeluk was? Wat een naïviteit weerquote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:34 schreef hmmmz het volgende:
[..]![]()
New York Timesquote:The Dutch passion for travel is as old as the country, with its low-lying, swampy areas unfit for agriculture and its small size forcing ambitious Dutch to look beyond their borders. “This small nation is used to getting its impulses from abroad,” said Geert Mak, a prominent Dutch author and historian.
http://www.nytimes.com/20(...)-ties-to-russia.html
Helemaal niets. Het gaat niet aankomen op een kernoorlog. Dan zal Rusland zelf te veel schade oplopen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:35 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Ok, stel, we verklaren totale oorlog aan Rusland (als NAVO). Nou, Rusland heeft de beschikking over het op één na grootste arsenaal aan kernwapens. Wat dacht je dat ze daarmee gingen doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |