vertel ook waarom en wat je verstaat onder Pro-Israel.quote:
Beide kunnen optyfen ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:10 schreef Lt.Surge het volgende:
Geen. Pleur er mooi een dikke nuke op.
Moet ze allebei niet. Gezeur en gehuil altijd aan beide kanten.
Ten eerste: Je moet het niet Islam vs Jodendom van maken, want dat is het simpelweg niet. Ten tweede: Joden zijn ook geen lieverdjes betreft het haten van niet-joden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:00 schreef Spatieloos het volgende:
Ik vind de islam maar niks met hun anti niet-moslim koran en hun veel te strenge en onzinnige regeltjes. Dus ik ben voor Israël.
Jup, totdat de kleinere groep Joden besloot om etnische zuivering te plegen en hier steun in kreeg. En dan kregen ze ook nog het grotere gebied toegewezen, en ze wouden meer en meer. Terwijl de Joden er meer dan 2000 jaar niet leefden (en Palestijnen ook nog nastammelingen zijn van volken die voor de oude joden leefden, dus ook historisch gezien hebben de joden geen enkele claim) en opeens kwamen de zionisten weer in de picture.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:57 schreef Medi het volgende:
Pro mens. De meesten Palestijnen en Joden leefden eeuwen in vrede naast elkaar en met elkaar. En tot op de dag van vandaag willen grotendelen van de bevolking niet anders dan dit. Wanneer je echter uit je huis en land wordt gezet omdat een klein groepje zionisten een eigen land wensen en of de bijbel hen dit toefluisterde..
Check het filmpje van een rabbi over Israel/Palestina:
sowieso mensen die "Free Palestina" of "Free Israel" gaan zeggen als je er zelf niks mee te maken hebquote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:10 schreef Lt.Surge het volgende:
Ze kregen minder!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:09 schreef IsaacCuenca het volgende:
En dan kregen ze ook nog het grotere gebied toegewezen, en ze wouden meer en meer.
Palestijnen bestaan amper 100 jaar.quote:Terwijl de Palestijnen er meer dan 2000 jaar leefden
De Palestijnen zijn afstammelingen van de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc, die gelijktijdig met de oude Joden daar geleefd hebben.quote:(en ook nog nastammelingen zijn van volken die voor de oude joden leefden
Jawel hoor, ook de Joden wonen er al 3000 jaarquote:, dus ook historisch gezien hebben de joden geen enkele claim)
Nee hoor, het waren oa de Britten die zeer logisch dachten dat het land van het Osmaanse Rijk daar verdeeld moest worden tussen de daar al wonende Joden, Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. het werd een piepklein stukje land voor de Joden en heel veel land voor de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. Maar dat vele land was niet genoeg. Ze wilden meer en meer. Eigenlijk gewoon geen land voor Joden, daar kwam het op neer.quote:en opeens kwamen de zionisten weer in de picture.
Dus wijsheid komt niet altijd met de jaren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 17:27 schreef IsaacCuenca het volgende:
Maar sowieso is de gemiddelde leeftijd laag op dit forum, dus geef het een paar jaar voordat mensen het snappen.
49-51 (43-56) was de verdeling, en dat stagneerde naar 78% voor de israeliers tot 67, daarna alsmaar gestagneerd.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wow, dat 1 reactie zo vol met leugens kan zitten:
[..]
Ze kregen minder!
[..]
Palestijnen bestaan amper 100 jaar.
[..]
De Palestijnen zijn afstammelingen van de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc, die gelijktijdig met de oude Joden daar geleefd hebben.
[..]
Jawel hoor, ook de Joden wonen er al 3000 jaar
[..]
Nee hoor, het waren oa de Britten die zeer logisch dachten dat het land van het Osmaanse Rijk daar verdeeld moest worden tussen de daar al wonende Joden, Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. het werd een piepklein stukje land voor de Joden en heel veel land voor de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. Maar dat vele land was niet genoeg. Ze wilden meer en meer. Eigenlijk gewoon geen land voor Joden, daar kwam het op neer.
Geen valse claim, gewoon onderzoekquote:Op maandag 21 juli 2014 02:30 schreef IsaacCuenca het volgende:
49-51 was de verdeling, en dat stagneerde naar 78% voor de israeliers tot 67, daarna alsmaar gestagneerd.
[quote]
Misschien moet je de landsgrenzen eens gaan bekijken
[quote]
Palestijnen bestaan niet sinds 100 jaren, hoe kun je nou zo iets valselijk claimen..
Een tijdje?quote:De joden woonden er een tijdje, en ze woonden er meer dan 2000 jaar niet voor het conflict, wederom weer een onzin.
Oh, wanneer het je niet uitkomt zijn het oude koeien?quote:Ga je nu allemaal oude koeien uit de sloot halen om je palestinahaat te verkondingen?
Weet je hoeveel verschillende posts ik heb geplaatst in de afgelopen dagen, het is gewoon irritant als ik op dingen van langere tijd geleden moet reageren en daar heb ik ook geen zin in.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:34 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geen valse claim, gewoon onderzoek
[..]
Een tijdje?
Niet voor het conflict?
Welk conflict?
[..]
Oh, wanneer het je niet uitkomt zijn het oude koeien?
En nee, geen Palestinahaat.
Als jij zegt dat de Israël meer land kreeg dan oorspronkelijk bedoelt, dan lieg je.Geen kwestie van toegeven, want ik kan de geschiedenis niet veranderen.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:36 schreef IsaacCuenca het volgende:
Jongen, ik geef je de verhoudingen waarin het opgedeeld werd en je wilt nog steeds niet toegeven? Bovendien wouden de Palestijnen geen indringers in hun gebied.
En alweer lieg je als je Israël/Palestina conflict bedoelt. Want de Joden woonden er voor dat conflict. Dat heb ik je al eerder gezegd.quote:Het Albanie-Kosovo conflict, welk conflict denk je?
Dat werd ze gegeven, meerdere malen, maar ze weigerden, keer op keer.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:37 schreef kree het volgende:
Ik snap eigenlijk niet goed wat het probleem is.
Palestina wil een eigen staatje ofzo?
Mooi geef ze dat. Probleem opgelost.
Niet gestemd btw.
Wat willen ze dan wel?quote:Op maandag 21 juli 2014 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat werd ze gegeven, meerdere malen, maar ze weigerden, keer op keer.
Ik zeg net de 49-51 verhouding.. dat binnen de korste keren omhoog ging. Bleek dus 56-43quote:Op maandag 21 juli 2014 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Als jij zegt dat de Israël meer land kreeg dan oorspronkelijk bedoelt, dan lieg je.Geen kwestie van toegeven, want ik kan de geschiedenis niet veranderen.
[..]
En alweer lieg je als je Israël/Palestina conflict bedoelt. Want de Joden woonden er voor dat conflict. Dat heb ik je al eerder gezegd.
Ze woonden er 2000 jaar eerder ja, en voor de joden leefden de inwoners van Kanaan, die bruut uitgemoord zijn door de israeliers..quote:De strijd ontstond in 1947, nadat de Verenigde Naties op 29 november resolutie 181 aannamen die voorzag in de opdeling van het grondgebied Palestina na het beëindigen van het Britse mandaat aldaar. Palestina zou opgedeeld worden in een Arabische staat, een Joodse staat en een internationaal gebied rondom Jeruzalem en Bethlehem. 56 procent van het grondgebied, waaronder de Negev-woestijn, werd toegekend aan de 650.000 Joden in Palestina en 43 procent aan de 1,3 miljoen Arabieren. De Palestijnse leiders wezen het plan af als zijnde een onwettige inbreuk op hun recht als inheemse bevolking terwijl de Joodse leiding uit tactische overweging akkoord ging met het opdelingsplan hoewel haar voornaamste doel, het bezit van Jeruzalem, niet gehaald werd.
Ga je aub in de geschiedenis verdiepen, want je hebt echt geen idee wat je roeptquote:Op maandag 21 juli 2014 02:42 schreef IsaacCuenca het volgende:
Ik zeg net de 49-51 verhouding.. dat binnen de korste keren omhoog ging.
ik wist niet dat je dat boek van de Joden geloofde. maar je dwaalt af, ze woonden er ook voor het conflict. (en dat zeggend at ik oude koeien uit de sloot haal, wat een ironie)quote:Ze woonden er 2000 jaar eerder ja, en voor de joden leefden de inwoners van Kanaan, die bruut uitgemoord zijn door de israeliers..
Ok en nu ook de geschiedenis ontkennen.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ga je aub in de geschiedenis verdiepen, want je hebt echt geen idee wat je roept
[..]
ik wist niet dat je dat boek van de Joden geloofde. maar je dwaalt af, ze woonden er ook voor het conflict. (en dat zeggend at ik oude koeien uit de sloot haal, wat een ironie)
Ben je gehersenspoeld ofzo.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Niet luisteren, het land van de Palestijnen is ontnomen.
Er zijn zoveel landgrenzen veranderd in de geschiedenis. Daar is toch ook geen ellende meer om.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:45 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Kennelijk geen land, maar oorlog.
De joden hebben er 2000 jaar niet gewoond. Voor de joden leefde er volkeren, na de joden leefden er volkeren. Op het moment van de de toeverdeling, was het Palestijns grondgebied.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ben je gehersenspoeld ofzo.
Het land van de Palestijnen is helemaal niet ontnomen, want er waren geen Palestijnen na de val van het Osmaanse Rijk. Er werd toen land verdeeld, waarbij alleen maar land voor Israël werd ontnomen.
Geschiedenis ontkennen doe jij.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:49 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ok en nu ook de geschiedenis ontkennen.
Laat maar, ga maar met iemand anders discussiëren.
AUB stop met liegen. Ga AUB het eens echt onderzoeken, dan zal je je schamen dat je zo lang hebt gelogen.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De joden hebben er 2000 jaar niet gewoond. Voor de joden leefde er volkeren, na de joden leefden er volkeren. Op het moment van de de toeverdeling, was het Palestijns grondgebied.
Ga iemand anders lastigvallen.
Dat aankopen weet ik, er waren kleine groepen joden in Palestina. In verhouding tot de hoeveelheid Palestijnen die er leefden was het weinig. De zionistische droom werd alsmaar groter en groter.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Geschiedenis ontkennen doe jij.
De Joden waren al bezig met het aankopen van land ver voor WOII. Ze waren er dus al voor het conflict. Dat zijn objectieve feiten, dat is geschiedenis. Iets dat jij ontkent.
Voor WOII zou Israël Gaza en Westbank krijgen, ook dat werd tegengehouden. Dat is ook geschiedenis, alweer iets dat jij ontkent.
Nu heb je het tenminste gehoord en kan je niet meer zeggen dat je het niet hebt geweten.
Ja er woonde KLEINE groepen joden, ik heb het toch over het dominante volk dat er leefde.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
AUB stop met liegen. Ga AUB het eens echt onderzoeken, dan zal je je schamen dat je zo lang hebt gelogen.
Palestina bestond toen nog nietquote:Op maandag 21 juli 2014 02:56 schreef IsaacCuenca het volgende:
Dat aankopen weet ik, er waren kleine groepen joden in Palestina.
Nee hoor.quote:In verhouding tot de hoeveelheid Palestijnen die er leefden was het weinig.
jawelquote:Op maandag 21 juli 2014 02:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Palestina bestond toen nog niet
[..]
Nee hoor.
ja een KLEINE groep Joden en een KLEINE groep andere volkeren. Het land was voor het overgrote deel leeg, dor en onontwikkeld.quote:Op maandag 21 juli 2014 02:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ja er woonde KLEINE groepen joden, ik heb het toch over het dominante volk dat er leefde.
Net zoals dat er in Nederland ook een kleine groep ieren wonen, ga je toch ook niet zeggen dat de Ieren hier al eeuwen leven.
Precies!quote:Op maandag 21 juli 2014 02:53 schreef kree het volgende:
Er zijn zoveel landgrenzen veranderd in de geschiedenis.
Nou, dat is niet helemaal waar.quote:Daar is toch ook geen ellende meer om.
Precies.quote:Krijgen ze dus blijkbaar een stuk land nog niet goed.
Tot nu toe neig ik meer naar dat Israël gelijk heeft dan.
700 000 palestijnen niks noemen en het een leeg land noemenquote:Op maandag 21 juli 2014 02:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja een KLEINE groep Joden en een KLEINE groep andere volkeren. Het land was voor het overgrote deel leeg, dor en onontwikkeld.
ja je domheid begint nu behoorlijk storend te worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:06 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
700 000 palestijnen niks noemen en het een leeg land noemen
Je weet gewoon echt niks, lees je wat in ofzo. Ik vond deze reactie wel passend op hoe je reageert.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:12 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja je domheid begint nu behoorlijk storend te worden.
maar ik hou nog even vol (hoewel ik dacht dat jij geen zin meer had)
- 700.000? over welk jaar heb je het nu?
- Als je niet weet dat het land een lange tijd ver voor het conflict leeg was, dan weet je dus echt NIKS over dat land.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze man komt hier anderen beschuldigen van een gebrekkige kennis en beweert vervolgens doodleuk dat Palestina "een land zonder volk was voor een volk zonder land". Zo iemand kun je niet serieus nemen.
Oekrainequote:Op maandag 21 juli 2014 03:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Precies!
[..]
Nou, dat is niet helemaal waar.
Somalië, (Zuid)Soedan, India (Nagaland), Pakistan, Beloetsjistan, Waziristan, Westelijke Sahara, Zuid-Ossetië, Tsjetsjenië, Tibet
[..]
Precies.
Hehehequote:Op maandag 21 juli 2014 03:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je weet gewoon echt niks, lees je wat in ofzo. Ik vond deze reactie wel passend op hoe je reageert.
[..]
Dat was ook zo iemand die totaal niks tegen mij in te brengen had ja, logisch dat je daar een band mee voelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 03:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je weet gewoon echt niks, lees je wat in ofzo. Ik vond deze reactie wel passend op hoe je reageert.
[..]
Precies je hebt een vriendje. Dezelfde bewonderaar van leegte. Maar had je nou al gereageerd op mijn vraag? Je vertelde immers dat je mijn vragen wilde beantwoorden.quote:
quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat was ook zo iemand die totaal niks tegen mij in te brengen had ja, logisch dat je daar een band mee voelt.
[..]
Deze man komt hier anderen beschuldigen van een gebrekkige kennis en beweert vervolgens doodleuk dat Palestina "een land zonder volk was voor een volk zonder land". Zo iemand kun je niet serieus nemen.
quote:Op maandag 21 juli 2014 20:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ach je bent gewoon uitgeluld (zoals je zelf steeds zegt tegen anderen)
[..]
Stop met reageren danquote:Op maandag 21 juli 2014 20:06 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ja je bent uitgeluld, we weten het nu.
Goh, je kan niet nog meer aantonen dat je uitgeluld bent, dit is wel erg hilarisch.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:07 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Stop met reageren dan, als ik 3x hetzelfde moet zeggen en het nog steeds niet binnendringt moet je ff naar de psychiater gaan.
Trolletje.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:08 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Goh, je kan niet nog meer aantonen dat je uitgeluld bent, dit is wel erg hilarisch.
Je bedoelt raketten?quote:Op maandag 21 juli 2014 20:01 schreef Medi het volgende:
@rosa: Kun je toelichten? 500 doden en 3000+ gewonden. Omdat Hamas vuurpijlen richting Israel doet?
De tunnels die gebruikt worden om aanvallen te plegen en wapens te smokkelen?quote:Of tunnels die nergens toeleiden?
Land wat ze veroverd hebben na een oorlog die gestart werd door islamitische landen?quote:Of omdat Israel aan landjepik doet?
Dat komt ervan als je niet het lef hebt om man tegen man te vechten en je verschuilt tussen burgers.quote:Wat de reden ook moge zijn, het blijven burgers en onschuldige kinderen en vrouwen die de dood vinden.
Nog steeds 1 dode te veel, het steeds maar vuurpijlen blijven noemen betekent niet dat het geen raketten meer zijn. Het dodental zou veel hoger geweest zijn als Hamas een beetje behoorlijk kon richten en Israel geen raketschild had.quote:Tot dusverre is er maar 1 dode vanwege die vuurpijlen.
Die mensen moeten nergens heen, Hamas moet niet vechten vanuit woonwijken/ziekenhuizen en scholen.quote:Hoe verhoudt dit zich met de cijfers hierboven. Ziet het filmpje hieronder en de kleine kinderen. Men roept steeds dat Hamas de burgers als een schild gebruikt. Waar moeten de mensen echter heen?
quote:En welke open veld ken je waaruit Hamas kan vuren? En zelfs al gebruikt Hamas ze als schild het resultaat is tot dusverre 1500 raketten wat 1 dode teweeg heeft gebracht. Men schiet met tanks en noemt die precisie bombardementen. Zelfs John Kerry sprak hier kleinerend over.
Ziet die arme kinderen. Wat is hun fout in dit alles?
En dan Israël de schuld geven dat het dodenaantal onder Palestijnen zo sterk oploopt.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:13 schreef fathank het volgende:
Beetje verstoppen tussen burgers en moskeeën gebruiken als wapendepots en vervolgens huilen dat er burgerslachtoffers vallen.
Zo zou ik het niet willen zeggen maar de kern wordt hiermee wel verwoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:10 schreef Lt.Surge het volgende:
Nee romeinse kaarsenquote:
Omdat Gaza al wat, 30 Jaar wordt belegerd en de mensen niet naar binnen of buiten kunnen? Of mag Israel kernwapens bezitten en de rest een aardappelmesje omdat iedereen kwaadwillend is behalve Israel..quote:De tunnels die gebruikt worden om aanvallen te plegen en wapens te smokkelen?
Waarom was die oorlog gestart? Omdat de Palestijnen het land van Israel had ingenomen en de bevolking uit huis en grond verjoegen? Of nee wacht..quote:Land wat ze veroverd hebben na een oorlog die gestart werd door islamitische landen?
Haha zegt F16, Schieten van oorlogschepen en tank artillery. Bespaar jezelf de moeite. Gaza met haar 1.8 miljoen bewoners heeft de grote van west Friesland. Minder voetbal kijken José. Dat jij de dood van 100 kinderen en x aantal duizend gevangen goed probeert te praten.. Wat Hamas doet is fout alhoewel je kunt voorstellen dat zij nimmer landjepik kunnen accepteren. Hoe zouden wij dat vinden in NL? Duitsland neemt 80% land in en wij moeten het maar accepteren want voorheen was dit Germaine en....quote:Dat komt ervan als je niet het lef hebt om man tegen man te vechten en je verschuilt tussen burgers.
Die raketten worden om een reden afgevuurd. Wanneer je alles is ontnomen en je als een gevangen in je eigen land moet leven en gaan. Hoe het ook zij het praat nooit het geweld van Israel goed. Wanneer je kunt zien en weten dat je kinderen en vrouwen doodt met je F16 dan weerhoud je. Immers dat raketje haalt weinig uit.quote:Nog steeds 1 dode te veel, het steeds maar vuurpijlen blijven noemen betekent niet dat het geen raketten meer zijn. Het dodental zou veel hoger geweest zijn als Hamas een beetje behoorlijk kon richten en Israel geen raketschild had.
Ziet nogmaals mijn opmerking wat grondgebied betreft. Gaza is een van de meest dichtbevolkte stukje aarde. Jij wilt dat Hamas waarheen gaat? Ik ben niet pro Hamas, alles behalve. Maar dat jij hier het doen van Nethanyahu goed praat.. walgelijk.quote:Die mensen moeten nergens heen, Hamas moet niet vechten vanuit woonwijken/ziekenhuizen en scholen.
Pro-Nazi en dan geld van het IDF? Volgens mij maak je een foutje.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef corehype het volgende:
Gelukkig is het hier minder slecht gesteld dan op Geenstijl
Nog steeds mensen die pro-nazi zijnKrijgen jullie sponsors van het IDF ofzo, of zit je nu voor eeuwig in je zolder omdat je een keer een rodnje hebt gelopen om een groep 11-jarige Marokkanen
Snij je polsen door ofzo
Erg eigenlijk dat ik het hier mee eens ben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:10 schreef Lt.Surge het volgende:
Ik ben totaal niet ingelezen in deze kwestie, kan iemand mij vertellen of het bovenstaande filmpje klopt en een goede samenvatting van het conflict is of dat het propaganda is en dat er niets van klopt?quote:Op maandag 21 juli 2014 11:52 schreef Elfletterig het volgende:
Dit filmpje vat het wat mij betreft wel goed samen:
Overduidelijk Propaganda.quote:Op woensdag 23 juli 2014 12:44 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
Ik ben totaal niet ingelezen in deze kwestie, kan iemand mij vertellen of het bovenstaande filmpje klopt en een goede samenvatting van het conflict is of dat het propaganda is en dat er niets van klopt?
Weet je, de pro-gaza mensen zijn allemaal zoals jij, haatdragende types die anderen dood willen omdat ze het oneens zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 08:39 schreef corehype het volgende:
Gelukkig is het hier minder slecht gesteld dan op Geenstijl
Nog steeds mensen die pro-nazi zijnKrijgen jullie sponsors van het IDF ofzo, of zit je nu voor eeuwig in je zolder omdat je een keer een rodnje hebt gelopen om een groep 11-jarige Marokkanen
Snij je polsen door ofzo
quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je, de pro-gaza mensen zijn allemaal zoals jij, haatdragende types die anderen dood willen omdat ze het oneens zijn.
Pro-israel mensen heb ik eigenlijk nog nergens zo debiel zien posten, dus ik ben dus zelf ook echt 100% Pro-Israel, Gaza mensen zijn nogal geweldadig.
Net als daar dus, dus ja, GO ISRAEL!
Feiten zeggen anders. Hoe kun je zeggen dat Israel niet gewelddadig is als ze al bijna 600 mensen hebben vermoord in een paar dagen, waarvan overgrote meerderheid onschuldige burgers? En kom niet met je excuus dat hamas zich verstopt onder burgers. Feit blijft hoe dan ook dat er 600 onschuldige mensen zijn vermoord door Israel. Het excuus dat Hamas zich onder burgers verstopt zodat veel burger slachtoffers vallen en mensen daardoor anti israel worden slaat ook nergens op. Als Israel weet dat dat het doel is van Hamas, waarom trappen ze dan keer op keer erin? In feite wordt er dan gezegd dat Hamas het voor het zeggen heeft en Israel naar Hamas luistert. Slaat nergens hoop. Het is simpelweg dat Israel geen reet geeft om Palestijns burgers, en dat maakt hun Gewelddadig. En voordat je erover begint, ja Hamas is ook gewelddadig, dat hoeven we niet telkens te herhalen, dat is overduidelijk het geval, maar dat keurt wat Israel doet niet goed. "Ja maar Hamas is ook gewelddadig". Volg lekker het slechte voorbeeld...quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:37 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Weet je, de pro-gaza mensen zijn allemaal zoals jij, haatdragende types die anderen dood willen omdat ze het oneens zijn.
Pro-israel mensen heb ik eigenlijk nog nergens zo debiel zien posten, dus ik ben dus zelf ook echt 100% Pro-Israel, Gaza mensen zijn nogal geweldadig.
Net als daar dus, dus ja, GO ISRAEL!
Ik kan niet begrijpen dat iemand 100% PRO ISRAEL is slechts en enkel wegens een rare opmerking. Met andere woorden: Rare opmerkingen is erger bij Heat dan het moorden van 160 kinderen en honderden vrouwen en weerloze burgers. Let ook hoe kortzichtig en bevooroordeeld Heat is. Ik citeer:quote:Op woensdag 23 juli 2014 16:33 schreef WoordenShuffelaar het volgende:
[..]
Feiten zeggen anders. Hoe kun je zeggen dat Israel niet gewelddadig is als ze al bijna 600 mensen hebben vermoord in een paar dagen, waarvan overgrote meerderheid onschuldige burgers? En kom niet met je excuus dat hamas zich verstopt onder burgers. Feit blijft hoe dan ook dat er 600 onschuldige mensen zijn vermoord door Israel. Het excuus dat Hamas zich onder burgers verstopt zodat veel burger slachtoffers vallen en mensen daardoor anti israel worden slaat ook nergens op. Als Israel weet dat dat het doel is van Hamas, waarom trappen ze dan keer op keer erin? In feite wordt er dan gezegd dat Hamas het voor het zeggen heeft en Israel naar Hamas luistert. Slaat nergens hoop. Het is simpelweg dat Israel geen reet geeft om Palestijns burgers, en dat maakt hun Gewelddadig. En voordat je erover begint, ja Hamas is ook gewelddadig, dat hoeven we niet telkens te herhalen, dat is overduidelijk het geval, maar dat keurt wat Israel doet niet goed. "Ja maar Hamas is ook gewelddadig". Volg lekker het slechte voorbeeld...
.quote:Weet je, de pro-gaza mensen zijn allemaal zoals jij
HeatWave is enorm kortzichtig en heeft oogkleppen op; moet je niet al te serieus nemen.quote:Op woensdag 23 juli 2014 21:28 schreef Medi het volgende:
[..]
Ik kan niet begrijpen dat iemand 100% PRO ISRAEL is slechts en enkel wegens een rare opmerking. Met andere woorden: Rare opmerkingen is erger bij Heat dan het moorden van 160 kinderen en honderden vrouwen en weerloze burgers. Let ook hoe kortzichtig en bevooroordeeld Heat is. Ik citeer:
[..]
.
Ik ben PRO MENS Heat, zou je eens moeten proberen. Ik gun de Joden net zo de Palestijnen vrede en al het geluk van de wereld toe. Geen mens zou zijn ouders, kinderen of broers en zusjes vermoord moeten zien worden voor hun ogen. Geen onrecht, geen onderdrukking. Gewoon gebrek aan empathie. Dat jij nimmer het lot ondergaat wat deze arme mensen zijn ondergaan. Verschrikkelijk.
Dit dus. Israel die aan landjepik doet en Hamas die het wel prima vind om burgers als schild te gebruiken, want meer slachtoffers zodat Palestina zieliger overkomt.quote:Op woensdag 23 juli 2014 00:09 schreef vigen98 het volgende:
Geen beide. Allebei zijn knettergestoord
Maar waarom ben je dan pro-Israël? Ik lees alleen argumenten om anti-Palestina te zijn.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:13 schreef fathank het volgende:
Pro Israël.
Dat ze Hamas en consorten maar naar de verdoemenis mogen knallen. Beetje verstoppen tussen burgers en moskeeën gebruiken als wapendepots en vervolgens huilen dat er burgerslachtoffers vallen.
Nee daar heb ik geen sympathie voor.
Hopelijk is het bezetten, onderdrukken, koloniseren, afzonderen van de buitenwereld van 'die arabieren' snel afgelopen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:31 schreef Zef het volgende:
pro-Israël. Ben er 2x geweest. Leuke mensen, prima stranden. Zou er zo gaan wonen als die Arabieren niet de hele tijd raketten zouden afschieten. Maar hopelijk is dat gauw afgelopen...
Omdat Israël altijd geprobeerd heeft met de Arabieren samen te werken en tot een oplossing te komen. Alleen de Arabieren (die zichzelf nu Palestijnen noemen, terwijl ten tijde van het Britse Mandaat na het het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk Arabieren én Joden Palestijnen werden genoemd) blokkeren dat stelselmatig. Dan krijg je vanzelf een keer het deksel op de neus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:21 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Maar waarom ben je dan pro-Israël? Ik lees alleen argumenten om anti-Palestina te zijn.
Gaat nog wel ff duren als de arabieren niet snel wat effectievere methoden bedenken. 700+ doden tov 32 doden zet niet echt Joden aan de dijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Lovely10 het volgende:
Tering joden mogen van mij uitsterven !
100% Pro Palestina
'effectievere methoden'quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:09 schreef fathank het volgende:
[..]
Gaat nog wel ff duren als de arabieren niet snel wat effectievere methoden bedenken. 700+ doden tov 32 doden zet niet echt Joden aan de dijk
.... Ik ben niet per se voor een van beide, (al neig ik naar Israel, alleen maar omdat Hamas verwijdert moet worden met hun debiele handvest, er waren degelijke afspraken gemaakt met die andere Fata partij, totdat Hamas(moslimbroeders) het voor het zeggen kreeg). Maar deze opmerking is echt compleet buiten alle proportie. Er zijn genoeg joden die NIET bij israel horen en er niets mee te maken willen hebben.quote:Op donderdag 24 juli 2014 17:34 schreef Lovely10 het volgende:
Tering joden mogen van mij uitsterven !
100% Pro Palestina
Je bent hier in Nederland, niet Israël. Hoezo land verraders? Als westerling hoor je eenmaal aan de kant van Israëliërs te staan? Enge en bekrompen gedachtegoed.. haha. M.a.w. in de tweedenwereldoorlog waren de Duitsers die de Joden niet wouden vergassen landverraders? Valt namelijk in het zelfde bootje. Bespaar jezelf en Israël zulks opmerkingen. Doet meer schade dan goed en straks verlies je nog je beurs.quote:Op donderdag 24 juli 2014 00:07 schreef BvBrMTW het volgende:
Wat een stelletje land verraders hier zeg. Als een westerling hoor je nou eenmaal aan de kant van de Israëliërs te staan, islamieten kan ik geen goed woord over zeggen.
De mensen die aan de kant van de Palestijnen staan zijn zelf al verdronken in de moordlustige tsunami van de islam, of gewoon ronduit domme mensen die geen enkel besef hebben van de situatie.
700 arabieren vs 32 joden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 18:46 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
'effectievere methoden'
32 doden, 32 militairen.
700+ doden, 600+ onschuldige burgers.
Als je zulke opmerkingen ziet, dan kun je rustig vanuit gaan dat het een troll betreft. Waarom zou überhaupt iemand zo een opmerking maken? Alleen maar om verbaasde/boze/ongeloof reacties te krijgen. Troll dus.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:14 schreef Jhovall het volgende:
[..]
.... Ik ben niet per se voor een van beide, (al neig ik naar Israel, alleen maar omdat Hamas verwijdert moet worden met hun debiele handvest, er waren degelijke afspraken gemaakt met die andere Fata partij, totdat Hamas(moslimbroeders) het voor het zeggen kreeg). Maar deze opmerking is echt compleet buiten alle proportie. Er zijn genoeg joden die NIET bij israel horen en er niets mee te maken willen hebben.
Je had het over efficiëntie, niet over kwantiteit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef fathank het volgende:
[..]
700 arabieren vs 32 joden.
En het merendeel van die dooie arabieren hebben ze aan hamas te danken.
Angsthaas. Van de 1500 raketten afgevuurd komt nauwelijks wat door. Weet jij trouwens waarom men die raketten afschieten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 01:31 schreef Zef het volgende:
pro-Israël. Ben er 2x geweest. Leuke mensen, prima stranden. Zou er zo gaan wonen als die Arabieren niet de hele tijd raketten zouden afschieten. Maar hopelijk is dat gauw afgelopen...
Sorry, maar het is Hamas die weder aan het kutten is. (Sinds dat ze gekozen zijn paar jaar geleden) En het is ook zo dat ze daadwerkelijk wapens en raketten in scholen verstoppen, wat inhumaan is. Net als dat Israel de grondoorlog niet had moeten laten beginnen (en de muur, hoewel die wel effectief is tegen bomaanslagen).quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Je had het over efficiëntie, niet over kwantiteit.
Nee, dat hebben ze aan Israel te danken.
Haha. fabeltjeskrant iemand? Israël altijd geprobeerd? De Joden vluchten in de tweedenwereldoorlog Europa uit wegens onderdrukking en vervolging. Zij werden opgevangen in de Arabische landen. Vervolgens hebben de Zionisten (niet gelovige ultranationalistische Joden) de mensen die hen hebben opgevangen uitgemoord en het land uitgejaagd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat Israël altijd geprobeerd heeft met de Arabieren samen te werken en tot een oplossing te komen. Alleen de Arabieren (die zichzelf nu Palestijnen noemen, terwijl ten tijde van het Britse Mandaat na het het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk Arabieren én Joden Palestijnen werden genoemd) blokkeren dat stelselmatig. Dan krijg je vanzelf een keer het deksel op de neus.
Hamas verzet zich tegen de hopeloze situatie. Vreedzaam verzet wordt al jarenlang genegeerd. Dat ze dingen verstoppen mag en kan Israel nooit als een excuus gebruiken om zoveel onschuldige burgers te doden, NOOIT. Daarnaast heeft israel naast VN-gebouwen ook ziekenhuizen en dergelijke opgeblazen. En wat dacht je van de 4 kinderen op het strand? Of bijvoorbeeld James Miller? Of die britse fotograaf die kinderen aan helpen was? Of die 9 palestijnen die een wedstrijd aan het kijken waren? Of al die andere 1000 gevallen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Sorry, maar het is Hamas die weder aan het kutten is. (Sinds dat ze gekozen zijn paar jaar geleden) En het is ook zo dat ze daadwerkelijk wapens en raketten in scholen verstoppen, wat inhumaan is. Net als dat Israel de grondoorlog niet had moeten laten beginnen (en de muur, hoewel die wel effectief is tegen bomaanslagen).
Verder is het moeilijk om de dode burgers te onderscheiden van Hamas-mensen. De hamassers zullen elke dode afschilderen als onschuldige burger en Israel het omgekeerde.
Het is best moeilijk om het verschil te zien tussen een vrouw die hamas support en wapens in haar huis verstopt en een onschuldige vrouw. En in de fog of war is het gewoon niet duidelijk hoe en wat, zelfs al zijn er observatoren.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Hamas verzet zich tegen de hopeloze situatie. Vreedzaam verzet wordt al jarenlang genegeerd. Dat ze dingen verstoppen mag en kan Israel nooit als een excuus gebruiken om zoveel onschuldige burgers te doden, NOOIT. Daarnaast heeft israel naast VN-gebouwen ook ziekenhuizen en dergelijke opgeblazen. En wat dacht je van de 4 kinderen op het strand? Of bijvoorbeeld James Miller? Of die britse fotograaf die kinderen aan helpen was? Of die 9 palestijnen die een wedstrijd aan het kijken waren? Of al die andere 1000 gevallen?
Meerdere onafhankelijke instituten naast GHM zoals de UN stellen de statistieken vast en scheiden de hamas-mensen en normale mensen. Zo moeilijk is het niet om een verschil te zien tussen een kind en een militant.
Mwah, ik weet niet wat 'relatief goed' betekent, Fatah was een en al een corrupt zooitje destijds, wat ook dus bleek bij de verkiezingen. En voor de rest was de situatie hetzelfde als nu.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:53 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Het is best moeilijk om het verschil te zien tussen een vrouw die hamas support en wapens in haar huis verstopt en een onschuldige vrouw. En in de fog of war is het gewoon niet duidelijk hoe en wat, zelfs al zijn er observatoren.
HET GING RELATIEF GOED totdat hamas met hun handvest aan de macht kwam, waarin staat dat Israel moet worden uitgeroeid........
Vindt jij dat zo'n organisatie een arsenaal opbouwen mag?
Yah, ik vind dat israel echt te overdreven reageert in dit geval en aangezien ze effectievere wapens hebben maken ze inderdaad meer (onschuldige) doden. Dat is echt supernaar.
Ook hun colonisatiepraktijken moeten gewoon direct stoppen + ze moeten gewoon meer land aan die palestijnen geven.
Bedenk wel, dat Hamas het nog veel erger zou doen als ze in de schoenen van israel stonden.
Moet zeggen dat ik zo'n uitspraak nogal kortzichtig en onverantwoordelijk vind.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef fathank het volgende:
[..]
700 arabieren vs 32 joden.
En het merendeel van die dooie arabieren hebben ze aan hamas te danken.
Relatief goed is minder doden/jaar. Beter corrupt en vrede, dan niet corrupt en oorlog toch?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:15 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwah, ik weet niet wat 'relatief goed' betekent, Fatah was een en al een corrupt zooitje destijds, wat ook dus bleek bij de verkiezingen. En voor de rest was de situatie hetzelfde als nu.
Sinds 2006 heeft Hamas een nieuw 'programma' met nieuw redelijke eisen en focust zich niet zo zeer meer op wat jij zegt. Al hoewel iemand natuurlijk kan zeggen: 'waarom blijft ie dan raketten afvuren?!!?!!?'', en dat is dus het verzet. Hamas (en alle Palestijnen) wordt niet serieus genomen door Israel en ze gaan niet op zijn eisen, dus dan ga je maar raketten die in verhouding tot de superwapens van Israel niks voorstellen, afvuren.
Die vergelijking op het eind kun je niet maken. Hamas is ontstaan uit de verzetting, onderdrukking en bezetting. Hamas wordt niet gesubsidieerd door grootmachten. Waarschijnlijk was er dan geen Hamas geweest. En dit is eigenlijk helemaal niet relevant; we leven niet in een alternatief universum.
Hamas is ontstaan uit moslim broederschap en uit verzet. Het is een acroniem voor: Islamitische verzetsbeweging. Je kunt zo iets 'sympathiek en onzin' vinden, maar dat is alsof je zegt dat de PVV links is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:35 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Relatief goed is minder doden/jaar. Beter corrupt en vrede, dan niet corrupt en oorlog toch?
Hamas is degene die de raketten afvuurt hoor, de bewapende tak ervan. En ik snap ook wel dat ze Hamas niet serieus nemen met hun ideologie.
En yah, ze moeten geen raketten afvuren. Er is geen enkele manier om goed te praten dat ze dit deden. En ze deden dit ook toen het nog niet in het nieuws was.
Hamas is ontstaan uit het moslim broederschap... klinkt leuk om het onder verzet te scharen (want dan voelen ze symphatieker aan), maar dat is het simpelweg niet.
Zou jij iemand serieus nemen die gezworen heeft jou dood te maken?
Ik ben goed op de hoogte dankjewel, je mag je propagandaplaatje bij je houden. Ik ga hopelijk dit jaar nog een keer op vakantie naar Israël dus zo'n angsthaas ben ik nou ook weer niet lijkt me.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef Medi het volgende:
[..]
Angsthaas. Van de 1500 raketten afgevuurd komt nauwelijks wat door. Weet jij trouwens waarom men die raketten afschieten?
[ afbeelding ]
Leuke mensen daar o
Israel moet gewoon stoppen met de nederzettingen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 08:46 schreef fathank het volgende:
[..]
Omdat Israël altijd geprobeerd heeft met de Arabieren samen te werken en tot een oplossing te komen. Alleen de Arabieren (die zichzelf nu Palestijnen noemen, terwijl ten tijde van het Britse Mandaat na het het uiteenvallen van het Ottomaanse Rijk Arabieren én Joden Palestijnen werden genoemd) blokkeren dat stelselmatig. Dan krijg je vanzelf een keer het deksel op de neus.
quote:No children left in Gaza!’ Right-wing Israeli mob mocks deaths in anti-Gaza chant
A right-wing Israeli mob has been caught on film seemingly celebrating the deaths of Palestinian children in Operation Protective Edge. Over 1,200 Palestinians have been killed in Israel’s latest offensive, including over 200 children.
The video uploaded onto YouTube on Saturday shows a group of right-wing Israeli activists celebrating the Israeli Defense Force’s incursion into Gaza.
“Tomorrow there’s no teaching in Gaza, they don’t have any children left,” chanted the protesters, waving Israeli flags.
Volkomen gelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:16 schreef Dastan het volgende:
Jezus, dat zoveel mensen hier het lef hebben om voor Israël op te komen, dat met steun van een haast onaantastbare Israëllobby in de Verenigde Staten en andere delen van het Westen over de Palestijnen heen is gewalst en hen tot op de dag van vandaag uit een soort walgelijke verhevenheid kleineert, terroriseert en uitroeit. Natuurlijk vecht Palestina terug, wat moeten ze in godsnaam anders? Het is een gevecht tegen onrecht en het geweld in dit verzet is niet te vergelijken met het geweld dat Israël gebruikt.
Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte bij het lezen van sommige pro-Israëlische reacties en vind het al met al een gênante vertoning in dit topic. Het maakt me woest en ik kan me niet eens voorstellen hoe klein mijn frustratie en boosheid moeten zijn vergeleken met die van de Palestijnen zelf.
De plaatjes van Palestijnen en Israëliërs die in 'vrede naast elkaar leven' en de leuzen 'ik ben voor vrede en vind dat al het geweld moet stoppen' vind ik een regelrechte belediging naar het Palestijnse volk toe. Doek het op en laat de Israëliërs opflikkeren. Enkel dan is gerechtigheid bereikt.
Flikker op met je onwetendheid.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:58 schreef fathank het volgende:
De joden kregen Israël van de VN. Ze wilden best delen met de arabieren alleen zagen die dat niet zitten. Ze hebben hun kans gehad. Hadden ze hun grote waffel maar waar moeten maken en de joden uit moeten roeien.
En het economische boycot hielp ook niet echt waardoor de Joden hun eigen economie creëerden ten tijde van Nazi Duitsland. En moslimvriend amin hoesseini die naar Duitsland vluchtte om moslims te rekruteren voor de SS deed de arabische zaak ook geen goed.
De arabieren hebben het over zichzelf afgeroepen.
Oh dat zal vast niks met het Joodse Boycot vanaf 1936 te maken hebben gehad he? Lekker Joden pesten, dat was toen zo in de mode. Ja de Arabieren zijn echt een stel leukerds geweest ja. Ze hebben gegokt en verloren. Ze oogsten wat ze tientallen jaren gezaaid hebben. De geschiedenis gaat verder terug dan 1948. Maar kruip maar lekker in je slachtofferrol, daar zijn moslims zo goed in.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 22:22 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Flikker op met je onwetendheid.
De joden kregen 56% van het gebied terwijl ze het kleinere volk waren en eerst op 7% van het gebied leefden, de arabieren kregen 43% van het gebied terwijl die 3x zo groot waren qua populatie. Hoe kun je het daar al mee eens zijn? Natuurlijk accepteren de arabieren dat niet.
Daarnaast: De Palestijnen die allemaal gevestigd waren op het het land dat verdeelt werd aan de joden werden verdreven, meer dan 400 dorpen zijn ontvolkt en platgemaakt voor de joden.
Het eerste wat de joden vervolgens deden was meer gebied annexeren.
Tuurlijk accepteer je dat niet. Er is niks met 'het op zich afroepen' als je staat van je gestolen wordt.
Nee de joden kochten al land daar gedurende die periode, ze leefden er in vrede. Dus nee heeft er niks mee te maken.quote:Op woensdag 30 juli 2014 08:48 schreef fathank het volgende:
[..]
Oh dat zal vast niks met het Joodse Boycot vanaf 1936 te maken hebben gehad he? Lekker Joden pesten, dat was toen zo in de mode. Ja de Arabieren zijn echt een stel leukerds geweest ja. Ze hebben gegokt en verloren. Ze oogsten wat ze tientallen jaren gezaaid hebben. De geschiedenis gaat verder terug dan 1948. Maar kruip maar lekker in je slachtofferrol, daar zijn moslims zo goed in.
Men heeft dus een "humanitaire gevechtspauze", ziet burgers op straat/in de markt en besluit vervolgens om toch een luchtaanval uit te voeren met als gevolg 14 doden en 150 gewonden. Men dood doelbewust burgers, maar das zelfverdediging. Hamas vuurt blind en raakt 9,9 van de 10 keer niks, dat heet terrorisme. Terwijl de eerste land bezet en steelt en de tweede van zich afslaat.quote:De 'humanitaire gevechtspauze' van vier uur die Israël vandaag afkondigde in de Gazastrook, is vervroegd beëindigd. Israël zou de strijd tegen Hamas vanmiddag tussen 14.00 en 18.00 uur stilleggen, maar rond 16.30 uur klonken er alweer ontploffingen in Gaza. Bij een Israëlische luchtaanval op een drukke markt in Gaza zouden vanmiddag vijftien doden zijn gevallen.
Verder raakten meer dan 150 mensen gewond, zei een medewerker van het ministerie van volksgezondheid in Gaza tegen het Amerikaanse persbureau AP.
Volgens het ministerie was het druk op de markt, omdat de inwoners dachten dat de gevechtspauze nog van kracht was. Het Israëlische leger heeft nog niet op het incident gereageerd.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-gevechtspauze.dhtml
Inderdaad de Joden leefden er in vrede. Tot de Arabieren in opstand kwamen tegen de Engelsen en de Joodse immigratie. Want he, jullie smerige Joden horen hier niet. Jullie zijn varkens en moeten allemaal dood. Vandaar ook de samenwerking met Nazi-Duitsland die de Arabische Opstand mede financierde.quote:Op woensdag 30 juli 2014 13:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Nee de joden kochten al land daar gedurende die periode, ze leefden er in vrede. Dus nee heeft er niks mee te maken.
Eerste aanvallen kwamen wederom van Hamas. Dan moet je geen huilie doen als je een raket terug krijgt op je hoofd.quote:Op woensdag 30 juli 2014 22:30 schreef Medi het volgende:
[..]
Men heeft dus een "humanitaire gevechtspauze", ziet burgers op straat/in de markt en besluit vervolgens om toch een luchtaanval uit te voeren met als gevolg 14 doden en 150 gewonden. Men dood doelbewust burgers, maar das zelfverdediging. Hamas vuurt blind en raakt 9,9 van de 10 keer niks, dat heet terrorisme. Terwijl de eerste land bezet en steelt en de tweede van zich afslaat.
Ze kregen minder hahahahahahahaquote:Op maandag 21 juli 2014 02:27 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Wow, dat 1 reactie zo vol met leugens kan zitten:
[..]
Ze kregen minder!
[..]
Palestijnen bestaan amper 100 jaar.
[..]
De Palestijnen zijn afstammelingen van de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc, die gelijktijdig met de oude Joden daar geleefd hebben.
[..]
Jawel hoor, ook de Joden wonen er al 3000 jaar
[..]
Nee hoor, het waren oa de Britten die zeer logisch dachten dat het land van het Osmaanse Rijk daar verdeeld moest worden tussen de daar al wonende Joden, Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. het werd een piepklein stukje land voor de Joden en heel veel land voor de Egyptenaren, Arabieren, Moslims, etc. Maar dat vele land was niet genoeg. Ze wilden meer en meer. Eigenlijk gewoon geen land voor Joden, daar kwam het op neer.
Dit is onzin, er begon al veel eerder een opstand die de Joden hadden kunnen verkomenquote:Op donderdag 31 juli 2014 08:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Inderdaad de Joden leefden er in vrede. Tot de Arabieren in opstand kwamen tegen de Engelsen en de Joodse immigratie. Want he, jullie smerige Joden horen hier niet. Jullie zijn varkens en moeten allemaal dood. Vandaar ook de samenwerking met Nazi-Duitsland die de Arabische Opstand mede financierde.
Wat is er onzin aan de Arabische opstand van ik meen uit m'n hoofd 1936? Heeft die niet bestaan? Werd die niet medegefinancierd door Nazi-Duitsland? Ging de leider van de Arabische opstand niet naar Duitsland om moslims te recruteren voor Hitlers keurkorps de SS? Dat is een van de oorzaken van de Israëlisch-Arabische oorlog van 1948 wat weer de basis is van het huidige conflict.quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:19 schreef Crip het volgende:
[..]
Dit is onzin, er begon al veel eerder een opstand die de Joden hadden kunnen verkomen. Eeuwen geleden leefden ze beiden in vrede samen nadat er twee Joodse opstanden in 66-73 en 132-135 na Christus volgden, die waarschijnlijk honderdduizenden Joden het leven kostten, en toen werden de Joden uit Jeruzalem verdreven, en werden honderdduizenden als slaven weggevoerd.
De Joden waren het degene die opstand voerde tegen het christendom dat door de Romeinen werd gebracht en dat deden de arabieren niet en daarom zijn de joden verdreven.
Bewijs? Want je lul wel vaker onzin maar op het filmpje en op straat zie je duidelijk dat mensen inkopen doen. Zodra Hamas raketten afvuurt dan krijg je paniek zonder dat Israël vergeldt op de wijze dat ze doet. En zeg je nu werkelijk dat het bombarderen en doelbewust doden van burgers OK is indien Hamas zich daar bevind? Daar hetgeen Hamas uithaalt niks tot nauwelijks wat bereikt doch het bombarderen van Israël 17 onschuldige burgers het leven kosten en 150 gewonden?quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Eerste aanvallen kwamen wederom van Hamas. Dan moet je geen huilie doen als je een raket terug krijgt op je hoofd.
Nee, dit is nog niet al 902837523 keer eerder besproken en bewezen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:38 schreef Medi het volgende:
[..]
Bewijs? Want je lul wel vaker onzin maar op het filmpje en op straat zie je duidelijk dat mensen inkopen doen. Zodra Hamas raketten afvuurt dan krijg je paniek zonder dat Israël vergeldt op de wijze dat ze doet. En zeg je nu werkelijk dat het bombarderen en doelbewust doden van burgers OK is indien Hamas zich daar bevind? Daar hetgeen Hamas uithaalt niks tot nauwelijks wat bereikt doch het bombarderen van Israël 17 onschuldige burgers het leven kosten en 150 gewonden?
Walgelijk, maar helaas wel de denkwijze van vele Ultra nationalistische Israëliërs. Die genieten van het doden vrouwen en kinderen.
Dat kwam door een vuurgevecht met de britten waar er vele arabieren doodgingen, en de veel immigratie van kolonisten /zionisten die voortdurende de lokale bevolking terroriseerde. Pas in 1948 toen er volledige onrecht was gedaan werden ze echt boosquote:Op donderdag 31 juli 2014 08:57 schreef fathank het volgende:
[..]
Inderdaad de Joden leefden er in vrede. Tot de Arabieren in opstand kwamen tegen de Engelsen en de Joodse immigratie. Want he, jullie smerige Joden horen hier niet. Jullie zijn varkens en moeten allemaal dood. Vandaar ook de samenwerking met Nazi-Duitsland die de Arabische Opstand mede financierde.
God, wat ben jij toch ook een simpel mannetje he.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dit is nog niet al 902837523 keer eerder besproken en bewezen.
Hamas zijn ratten die het volk misbruiken voor hun oorlogsdoeleinden, dat is een 100% vaststaand bewezen feit!
Nee, jij bent gewoon geindoctrineerd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:41 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
God, wat ben jij toch ook een simpel mannetje he.
Zegt degene die beweert 'dat is een 100% vaststaand bewezen feit!' over een stuk IDF propaganda. Dat laat zien hoe simpel je bent.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, jij bent gewoon geindoctrineerd.
Hamas en ISIS samen, dat gaat vast heel erg goed volgens jou?
Weer iemand met een historisch besef van niks, hahahahahaha diep triest!quote:Op donderdag 31 juli 2014 09:12 schreef Crip het volgende:
[..]
Ze kregen minder hahahahahahaha
Palestijnen bestaan pas 100 jaar hahahahahaah.
Dus als jouw land beetje bij beetje werd afgepakt, je stad werd belegerd en afgesloten van de buitenwereld en je als tweederangsburger werd behandeld, dan zou je niks doen en toekijken? Je mis de "reden" voor waarom de Palestijnen doen wat ze doen. Kijkt naar regering van Abbas. Ze vuren geen raketten af, willen Israël erken en wat doet Israël? Doorgaan met bouwen van illegale nederzettingen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:44 schreef speedcore het volgende:
waar er 2 kijven….
ze zijn allebei net zo fout en goed
ik kan geen begrip hebben voor de palestijnen, die beginnen met raketten afschieten en dan kwaad worden als er terug geschoten wordt
Men steelt land, verenigt huizen en levens. Vervolgens als er een raket wordt afgeschoten in wanhoop dan is het "zelfverdediging" waarbij duizenden burgers worden gedood. Het is hoe dan ook shit met Israël. Tyfus terroristenstaatquote:A Palestinian child reacts after coming home from school and realizing that his family house had been demolished...very powerful photo
Ga nou niet er om heen lullen Heat. Het gaat hier om het market incident en waarom Israel doelbewust burgers raakt. Zij zien immers mensen op de grond en hebben reeds filmpjes naar buiten gebracht waarbij ze niet tot actie gaan wegens burgers. Hier heb je een market vol met mensen en die bombarderen ze drie keer aan een stuk. Hamas zijn ratten, daar zijn we het over eens. Net zulks gore tyfus ratten als Nethenyahu en co. Daar hoor ik je trouwens nooit over. Een bibi fan? Hij doet wat ie moet doen om zn landjepik bevolking te verdedigen toch?quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dit is nog niet al 902837523 keer eerder besproken en bewezen.
Hamas zijn ratten die het volk misbruiken voor hun oorlogsdoeleinden, dat is een 100% vaststaand bewezen feit!
quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:54 schreef Ixnay het volgende:
Ik sta volledig achter Israël.
Hamas is een bange versie van Hitler.
Ditquote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:16 schreef Dastan het volgende:
Jezus, dat zoveel mensen hier het lef hebben om voor Israël op te komen, dat met steun van een haast onaantastbare Israëllobby in de Verenigde Staten en andere delen van het Westen over de Palestijnen heen is gewalst en hen tot op de dag van vandaag uit een soort walgelijke verhevenheid kleineert, terroriseert en uitroeit. Natuurlijk vecht Palestina terug, wat moeten ze in godsnaam anders? Het is een gevecht tegen onrecht en het geweld in dit verzet is niet te vergelijken met het geweld dat Israël gebruikt.
Ik voel gewoon plaatsvervangende schaamte bij het lezen van sommige pro-Israëlische reacties en vind het al met al een gênante vertoning in dit topic. Het maakt me woest en ik kan me niet eens voorstellen hoe klein mijn frustratie en boosheid moeten zijn vergeleken met die van de Palestijnen zelf.
De plaatjes van Palestijnen en Israëliërs die in 'vrede naast elkaar leven' en de leuzen 'ik ben voor vrede en vind dat al het geweld moet stoppen' vind ik een regelrechte belediging naar het Palestijnse volk toe. Alsof het daarmee zou zijn afgedaan. Doek het op en laat de Israëliërs opflikkeren. Enkel dan is gerechtigheid bereikt.
Weer zo`n slapverhaal islam bashen. Wat heeft de islam te maken met het feit dat Israel landjepik doet, een apartheidsstaat (80% Israelis voor) hanteert, een hele stad belegert? Het conflict was allang opgelost was het niet dat Israel andermans land stal. Het is weer alles op de islam afschuiven en de misdragingen sommigen in dit land op een manipulatieve wijze bij het verhaal betrekken om zo Israel`s doen goed te praten. Walgelijkquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:04 schreef truthortruth het volgende:
De islam ideologie kiest altijd voor geweld en agressie als 'oplossing' . Dat zie je overal ter wereld. Dit conflict was al lang opgelost geweest ware het niet dat er geen mogelijkheid is tot een constructieve geweldloze dialoog.
Je ziet het zelfs in ons kleine vredige landje, echt triest en zo onnodig.
Als moslims alleen issue hadden met Israel had je verhaal misschien enig fundament gehad, nu is het gewoon slap en ongefundeerd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:14 schreef Medi het volgende:
Weer zo`n slapverhaal islam bashen. Wat heeft de islam te maken met het feit dat Israel landjepik doet, een apartheidsstaat (80% Israelis voor) hanteert, een hele stad belegert? Het conflict was allang opgelost was het niet dat Israel andermans land stal. Het is weer alles op de islam afschuiven en de misdragingen sommigen in dit land op een manipulatieve wijze bij het verhaal betrekken om zo Israel`s doen goed te praten. Walgelijk
Wat heeft het doen van "moslims Europa" te maken met de arme mensen in Palestina? Wat heeft het foute doen van een bepaalde groep te maken met mensen die nu in koele bloed worden uitgemoord en de onschuldige kinderen...?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:08 schreef MagicIsland1 het volgende:
Was altijd erg pro palestina...
maar hoe meer ik die moslims in europa bezig zie, hoe meer sympathie ik begin te krijgen voor de kant van Israel![]()
Maar blijft onmogelijk om goed te praten waar Israel mee bezig is nu
Haha. Dus omdat moslims een "issue" hebben met 'iedereen'(?) zijn de feiten omtrent Israel geen feiten meerquote:Op donderdag 31 juli 2014 19:16 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Als moslims alleen issue hadden met Israel had je verhaal misschien enig fundament gehad, nu is het gewoon slap en ongefundeerd.
Nee. Het gaat niet om de issue, het gaat om de keuze hoe ze het proberen op te lossen. Met geweld en agressie.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:22 schreef Medi het volgende:
Haha. Dus omdat moslims een "issue" hebben met 'iedereen'(?) zijn de feiten omtrent Israel geen feiten meer. Geen landjepik, geen apartheidsstaat, geen illegale bezettingen en belegeringen..want de moslims hebben een "issue" met niet alleen Israel en dus...
![]()
Er zijn zoveel protesten vreedzaam geweest all around the world. Je moet niet je oordeel baseren op wat irrelevante figuren doen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:08 schreef MagicIsland1 het volgende:
Was altijd erg pro palestina...
maar hoe meer ik die moslims in europa bezig zie, hoe meer sympathie ik begin te krijgen voor de kant van Israel![]()
Maar blijft onmogelijk om goed te praten waar Israel mee bezig is nu
niet waar, zoveel onderhandelingen geweest om het terrorismeregime van israel te stoppen en vreedzaam verzet werd altijd al genegeerd. kijk maar die protesten in WB, wat heeft dat opgebracht behalve 2 doden bij de palestijnen? niks.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om de issue, het gaat om de keuze hoe ze het proberen op te lossen. Met geweld en agressie.
Vreedzaam verzet, sinds wanneer? Vanaf het aller begin is er geweld tegen Israel geweest en dat is nooit gestopt. Zelfs ver ver voordat Israel bestond werd er daar al geweld tegen joden gepleegd.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:33 schreef IsaacCuenca het volgende:
niet waar, zoveel onderhandelingen geweest om het terrorismeregime van israel te stoppen en vreedzaam verzet werd altijd al genegeerd. kijk maar die protesten in WB, wat heeft dat opgebracht behalve 2 doden bij de palestijnen? niks.
Hoe weerhoudt dit zich met Palestina? Wat hebben die arme vrouwen en kinderen, die nu worden uitgemoord, te maken met hoe de islam haar problemen oplost?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:25 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nee. Het gaat niet om de issue, het gaat om de keuze hoe ze het proberen op te lossen. Met geweld en agressie.
En zo gaat de lijst eindeloos door. Toch zijn het de "moslims" die geweld en agressie gebruiken en hun afspraken niet nakomen? En verder zie ik nog steeds geen verband tussen "islam" en de onschuldige vrouwen en kinderen in Gaza. De raketten van Hamas zijn nogmaals vanwege het onrecht die eenieder hier en dagelijks op tv ziet. Je kunt dan weer de islam erbij betrekken en de aandacht doen afleiden maar daar prikt een cavia zelfs doorheen.quote:Resolution 248: (March 24, 1968) " ... 'condemns' Israel for its massive attack on Karameh in Jordan".
Resolution 250: (April 27) " ... 'calls' on Israel to refrain from holding military parade in Jerusalem".
Resolution 251: (May 2) " ... 'deeply deplores' Israeli military parade in Jerusalem in defiance of Resolution 250".
Resolution 252: (May 21) " ... 'declares invalid' Israel's acts to unify Jerusalem as Jewish capital".
Resolution 256: (August 16) " ... 'condemns' Israeli raids on Jordan as 'flagrant violation".
Resolution 258: (September 18) ... expressed 'concern' with the welfare of the inhabitants of the Israeli-occupied territories, and requested a special representative to be sent to report on the implementation of Resolution 237, and that Israel cooperate.
Resolution 259: (September 27) " ... 'deplores' Israel's refusal to accept UN mission to probe occupation".
Resolution 262: (December 31) " ... 'condemns' Israel for attack on Beirut airport".
Resolution 265: (April 1, 1969) " ... 'condemns' Israel for air attacks on Salt".
Resolution 267: (July 3) " ... 'censures' Israel for administrative acts to change the status of Jerusalem".
Resolution 270: (August 26) " ... 'condemns' Israel for air attacks on villages in southern Lebanon".
Resolution 271: (September 15) " ... 'condemns' Israel's failure to obey UN resolutions on Jerusalem".
Resolution 279: (May 12, 1970) "Demands the immediate withdrawal of all Israeli armed forces from Lebanese territory."(full text)
Resolution 280: (May 19) " ... 'condemns' Israeli's attacks against Lebanon".
Resolution 285: (September 5) " ... 'demands' immediate Israeli withdrawal from Lebanon".
Resolution 298: (September 25, 1971) " ... 'deplores' Israel's changing of the status of Jerusalem".
Resolution 313: (February 28, 1972) " ... 'demands' that Israel stop attacks against Lebanon".
Resolution 316: (June 26) " ... 'condemns' Israel for repeated attacks on Lebanon".
Resolution 317: (July 21) " ... 'deplores' Israel's refusal to release Arabs abducted in Lebanon".
Resolution 331: (April 20, 1973)
Resolution 332: (April 21) " ... 'condemns' Israel's repeated attacks against Lebanon".
Resolution 337: (August 15) " ... 'condemns' Israel for violating Lebanon's sovereignty and territorial integrity and for the forcible diversion and seizure of a Lebanese airliner from Lebanon's air space".
ja kolonisten/zionisten pleegden toen de immigratie vorderde veel geweld, ze wilden meteen al er een staat van maken.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:37 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vreedzaam verzet, sinds wanneer? Vanaf het aller begin is er geweld tegen Israel geweest en dat is nooit gestopt. Zelfs ver ver voordat Israel bestond werd er daar al geweld tegen joden gepleegd.
Wanneer heeft Israel vrede gekend, nou wanneer? Je kan niet een raket op Israel afsturen en zeggen dat je het geweldloos probeert op te lossen. Wat een onzin.quote:
Vreedzaam verzet is niet aanslagen plegen, bommen laten ontploffen, oorlogen voeren en dan ook nog een resolutie-tje indienen.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:43 schreef IsaacCuenca het volgende:
ja kolonisten/zionisten pleegden toen de immigratie vorderde veel geweld, ze wilden meteen al er een staat van maken.
Vreedzaam verzet is er altijd al geweest, dat je dat moet vragen bevestigt mijn punt
heel goed dat je de definitie van het woord 'vreedzaam' weet.quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:44 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Vreedzaam verzet is niet aanslagen plegen, bommen laten ontploffen, oorlogen voeren en dan ook nog een resolutie-tje indienen.
If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality.quote:
Vrede gekend? Hmz ja gaat een beetje moeilijk als je andermans land steelt niet? Of wil je landjepik en illegale nederzettingen brouwen en vervolgens vrede eisen?quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:43 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Wanneer heeft Israel vrede gekend, nou wanneer? Je kan niet een raket op Israel afsturen en zeggen dat je het geweldloos probeert op te lossen. Wat een onzin.
Nou, waar ging die hele discussie dan over.....quote:Op donderdag 31 juli 2014 19:59 schreef Medi het volgende:
Vrede gekend? Hmz ja gaat een beetje moeilijk als je andermans land steelt niet?
mijn mening is mijn mening en al post je 6 miljoen links, dan nog blijf ik erbij "waar 2kijven hebben er 2 schuld"quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:29 schreef Medi het volgende:
[..]
Dus als jouw land beetje bij beetje werd afgepakt, je stad werd belegerd en afgesloten van de buitenwereld en je als tweederangsburger werd behandeld, dan zou je niks doen en toekijken? Je mis de "reden" voor waarom de Palestijnen doen wat ze doen. Kijkt naar regering van Abbas. Ze vuren geen raketten af, willen Israël erken en wat doet Israël? Doorgaan met bouwen van illegale nederzettingen.
Leest hier:
http://www.theguardian.co(...)re-homes-settlements
http://www.telegraph.co.u(...)sponse-to-Hamas.html
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.602334
http://www.independent.co(...)thority-9496511.html
Dit zou jij "OK" vinden? Hier zou jij met geen vinger tegen verzetten?
[..]
Men steelt land, verenigt huizen en levens. Vervolgens als er een raket wordt afgeschoten in wanhoop dan is het "zelfverdediging" waarbij duizenden burgers worden gedood. Het is hoe dan ook shit met Israël. Tyfus terroristenstaat![]()
Oke is een groot woord, maar ik snap de denkwijze van Israël zeer zeker. "Ben je strijder van Hamas dan zul je nergens veilig zijn. Ook niet als je je doelbewust terugtrekt tussen onschuldige burgers. Dat bloed zal mede aan jouw handen kleven. Ook al schieten we 95% van jou raketten uit de lucht en deren ze ons niet". Dat krijg je nou eenmaal als je al tijden door landen en figuren omringd wordt die jou het liefst terug willen duwen in de zee.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:38 schreef Medi het volgende:
[..]
Bewijs? Want je lul wel vaker onzin maar op het filmpje en op straat zie je duidelijk dat mensen inkopen doen. Zodra Hamas raketten afvuurt dan krijg je paniek zonder dat Israël vergeldt op de wijze dat ze doet. En zeg je nu werkelijk dat het bombarderen en doelbewust doden van burgers OK is indien Hamas zich daar bevind? Daar hetgeen Hamas uithaalt niks tot nauwelijks wat bereikt doch het bombarderen van Israël 17 onschuldige burgers het leven kosten en 150 gewonden?
Walgelijk, maar helaas wel de denkwijze van vele Ultra nationalistische Israëliërs. Die genieten van het doden vrouwen en kinderen.
Je zit er flink naast. Net zoals met die 400 dorpen die volgens jou weggejaagd zijn door de Joden. Dat was een reactie op het aanvallen van Joodse gebieden, platbranden van synagogen en andere aanslagen. Dat dankzij het Joodse Boycot van de Arabieren de Joden ondertussen hun eigen bestuursorganen, economie en politie hadden opgebouwd hadden de Arabieren niet op gerekend. Maar dat je überhaupt niet eens ingaat op de samenwerking met Nazi-Duitsland door de Arabieren zegt alweer genoeg. De Arabieren zijn heilig in het conflict en het is allemaal de schuld van de Joden. De moslims hebben helemaal geen schuld in dit conflict.quote:Op donderdag 31 juli 2014 15:38 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat kwam door een vuurgevecht met de britten waar er vele arabieren doodgingen, en de veel immigratie van kolonisten /zionisten die voortdurende de lokale bevolking terroriseerde. Pas in 1948 toen er volledige onrecht was gedaan werden ze echt boos
Allemaal doodmaken, beste oplossing.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:10 schreef Lt.Surge het volgende:
Eerder op een 18 jarige die gewoon na 1000 keer een waarschuwing gekregen te hebben nog steeds probeert je in elkaar te slaan, op een gegeven moment ram je hem gewoon echt een keer goed tegen de vlakte.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:52 schreef ioko het volgende:
Het is een beetje alsof een Badr Hari losgaat op een jongetje van 6 omdat hij hem heeft uitgescholden.
Ook een 18 jarige kun je doodslaan. Jij vindt het proportioneel wat Israël doet?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:42 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eerder op een 18 jarige die gewoon na 1000 keer een waarschuwing gekregen te hebben nog steeds probeert je in elkaar te slaan, op een gegeven moment ram je hem gewoon echt een keer goed tegen de vlakte.
Die aanvallen waren een reactie op de onterechte verdeling van de VN en het stelen van land door de zionisten, waarbij de joden meteen al meer gebied gingen annexeren. En die dorpen hebben ze inderdaad ontvolkt en platgelegd omdat het in 'hun gebied' zat, gigantisch veel palestijnen hebben ze daarmee verdreven. Maar dat was niet genoeg, tijdens de aanvallen gingen ze nog meer gebied innemen. Sja als jij zoveel gesubsidieerd wordt door de VS kun je ook wel iets moois opbouwen. Er was niet eens te spreken van een een samenwerking tussen N-D en de arabieren, N-D zagen de zionisten als iets anders en vonden het prima als de joden zich gingen vestigen in palestina. (zie artikels Von Mildenstein)quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:13 schreef fathank het volgende:
[..]
Je zit er flink naast. Net zoals met die 400 dorpen die volgens jou weggejaagd zijn door de Joden. Dat was een reactie op het aanvallen van Joodse gebieden, platbranden van synagogen en andere aanslagen. Dat dankzij het Joodse Boycot van de Arabieren de Joden ondertussen hun eigen bestuursorganen, economie en politie hadden opgebouwd hadden de Arabieren niet op gerekend. Maar dat je überhaupt niet eens ingaat op de samenwerking met Nazi-Duitsland door de Arabieren zegt alweer genoeg. De Arabieren zijn heilig in het conflict en het is allemaal de schuld van de Joden. De moslims hebben helemaal geen schuld in dit conflict.
Jij zegt dat er geen samenwerking was met de nazi's. Ik ben klaar met je langspeelplaat. Het enige wat je doet is alle acties van Arabieren ontkennen of vergoeilijken en overal de Joden de schuld van geven. Hier gaan we niet uitkomen, zoek maar een ander die je kunt vermoeien met je gezwets.quote:
Mag ik je erop attenderen dat je mijn UI gebruikt?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 22:27 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
sowieso mensen die "Free Palestina" of "Free Israel" gaan zeggen als je er zelf niks mee te maken heb
Er was ook geen samenwerking, er was onderhandeling over wapenfinanciering op de toenemende immigratie en kolonisten die het land bedreigden. Maargoed dat jij blind ervoor bent dat de nazi's hoogstpersoonlijk de zionisten een staat wouden geven is grappig. en wat jij doet is excuses zoeken voor het conflict om het gedrag te rechtvaardigden van alle dingen die tijdens het conflict zijn gebeurd.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Jij zegt dat er geen samenwerking was met de nazi's. Ik ben klaar met je langspeelplaat. Het enige wat je doet is alle acties van Arabieren ontkennen of vergoeilijken en overal de Joden de schuld van geven. Hier gaan we niet uitkomen, zoek maar een ander die je kunt vermoeien met je gezwets.
Er komen meldingen binnen van 50 doden en 200 gewonden! Dat noem je gericht schieten om te doden! Afschuwelijk.quote:'Israël zegt bestand op'
Israël heeft vrijdag het jongste bestand in de Gazastrook al na enkele uren opgezegd. Dit meldden een Israëlisch tv-station en de nieuwszender al-Arabiya
De melding komt na Israëlische beschietingen van het zuiden van de Gazastrook. Daarbij zijn zeker 25 doden zijn gevallen, volgens de Palestijnse autoriteiten. Israël reageerde naar eigen zeggen op een ernstige schendingen van het bestand door Hamas.
quote:Soon after the ceasefire started at 8am local time (05:00 GMT), an Israeli tank opened fire in the southern Rafah area, the Gaza Interior Ministry said. At least 40 people were killed in the attack, hospital officials told Reuters. That number later climbed to 50 at around midday GMT, with a further 220 wounded.
Ah, alleen wat Israëlische media melden is natuurlijk echt en betrouwbaar. Ik kijk naar de feiten: Tank schiet gericht en dood daarmee 50 en nogeens 200 gewond. De mensen staan niet om de raketten die worden afgevuurd heen. Zij zoeken meestal dekking wetend wat er aan gaat komen. Al zou Hamas het bestand hebben geschonden dit is nooit goed te praten.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:42 schreef HeatWave het volgende:
Valse berichtgeving, wederom, het bastand is geschonden door Hamas en die tank schoot TERUG.
Als we jouw logica hanteren: Als de Joden niks doen tegen extreem rechts Nethanyahu die maar blijft door gaan met bouwen illegale nederzettingen dan mag Palestina zichzelf verdedigen en dan moeten de burgers niet huilen als ze worden opgeblazenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:45 schreef Ixnay het volgende:
Als Palestina Hamas zn gang laat gaan en er niks tegen doet mag Israël zich gewoon verdedigen tegen Hamas en dan moet Palestina niet huilen als er gewonden vallen ze doen er zelf niks aan.
Helaas pindakaasquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:08 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Mag ik je erop attenderen dat je mijn UI gebruikt?
Juist. Daar heb jij gelijk in. Die gebieden zijn van Palestina en daar moet goedkeuring van Palestina voor zijn, maakt niet uit of je joods of palestijns bent.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:57 schreef Medi het volgende:
[..]
Als we jouw logica hanteren: Als de Joden niks doen tegen extreem rechts Nethanyahu die maar blijft door gaan met bouwen illegale nederzettingen dan mag Palestina zichzelf verdedigen en dan moeten de burgers niet huilen als ze worden opgeblazen
Wie is aan het uitmoorden volgens jou dan? Kijk naar de feiten. Israël is aan het uitmoorden, niet Palestina. Burgers in Gazastrook kunnen niets doen tegen Hamas. Ze kunnen niets doen omdat Israel hen daar gevangen houdt en alle invoer van wapens en meeste andere goederen tegenhoudt. Hoe moeten de mensen daar in hemelsnaam iets tegen Hamas doen met lege handen? Daarnaast kan ik me ook wel voorstellen dat die mensen daar niets aan Hamas willen doen. Plaats je eens in de schoenen van een Palestijn in Gaza. Elke dag gaan er tientallen zo niet honderden onschuldige burgers dood door Israëlische aanvallen. Voor hun beeld is Hamas de enige die iets terug doet. Dan is het toch logisch dat ze De kant van Hamas kiezen? Ze worden op deze manier gebrainwashed, en Israël werkt daar gewoon aan mee. Als Israël nou ophoudt met het doden van honderden onschuldige mensen om kansloze raketten van Hamas, dan zullen de mensen in Gazastrook ook zien dat Israël hun geen kwaad wil doen, en gaan ze steeds meer tegen Hamas zijn. En als Israël nou ophoudt met maken van een grote gevangenis van Gaza, dan is het helemaal mooi.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 23:21 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Juist. Daar heb jij gelijk in. Die gebieden zijn van Palestina en daar moet goedkeuring van Palestina voor zijn, maakt niet uit of je joods of palestijns bent.
Maar ben eens eerlijk vind je bouwen en uitmoorden 2 vergelijkbare dingen?
Ja, belachelijk wat hamas die kids aandoet;quote:
Volgens mij zijn Joden een ethnische groep en geen religieuze, dus die wikipedia gaat niet (helemaal) op.quote:Op donderdag 31 juli 2014 20:26 schreef mrspoeZ het volgende:
Ben je eigenlijk nog een volk als je al 2500 jaar niet bij elkaar woont?
En jij gelooft Milstein (een zionist) in zake Hamas. Gezien je post elk vorm van bewijs mist en je nogal makkelijk in propaganda trapt (ie geen neutraal/objectief bron) kan ik bij dit foto ook plaatsen:quote:Op zondag 3 augustus 2014 19:10 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja, belachelijk wat hamas die kids aandoet;
[ afbeelding ]
Ik doe alleen maar mee medi, ik doe alleen maar mee. Ik heb geen idee of die foto waar is, maar als ik al die propaganda plaatjes (die ook subjectief of verzonnen zijn) zie van jou e.a. dan doe ik gewoon gezellig mee.quote:Op zondag 3 augustus 2014 20:12 schreef Medi het volgende:
[..]
En jij gelooft Milstein (een zionist) in zake Hamas. Gezien je post elk vorm van bewijs mist en je nogal makkelijk in propaganda trapt (ie geen neutraal/objectief bron) kan ik bij dit foto ook plaatsen:
"Hamas hero frees kids after Israel IDF soldiers leave them to hang"
Israel, zelfverdediging.. Israel dat wordt gesteund door NL en Europa.. Had Erdogan toch gelijk? Hitler anyone?quote:Israeli official calls for concentration camps in Gaza
World Bulletin / News Desk
Deputy Speaker of the Israeli Knesset and member of Prime Minister Benjamin Netanyahus ruling Likud Party, Moshe Feiglin, has called for the use of concentration camps for the conquest of the entire Gaza Strip, and annihilation of all fighting forces and their supporters.
..
The death toll since Israel began pounding the Gaza Strip on July 7 has reached 1821, including at least 401 children, 238 women and 74 elders, the Palestinian Health Ministry said.
At least 64 Israeli soldiers have also been killed in battles with Palestinian fighters and three civilians in rocket attacks.
http://www.worldbulletin.(...)ration-camps-in-gaza
Een oorlogsmisdadiger prezenquote:Hirsi Ali: 'Netanyahu verdient Nobelprijs voor de Vrede'
Terwijl politici over elkaar heen vallen om te roepen dat Israël zich schuldig heeft gemaakt aan oorlogsmisdaden, is Ayaan Hirsi Ali een hele andere mening toebedeeld. Volgens het voormalig Tweede Kamerlid verdient de Israëlische premier Netanyahu de Nobelprijs voor de Vrede, dat zegt ze in een interview met de Israëlische krant Israel Hayom.
Ayaan Hirsi Ali, inmiddels Amerikaanse die werkt voor een neoconservatieve denktank in de VS, steekt haar bewondering voor de premier niet onder stoelen of banken. 'Ik bewonder Benjamin Netanyahu echt. Hij staat onder zoveel druk en toch doet hij wat het beste is voor de mensen van Israël. Hij doet zijn plicht. Ik denk echt dat hij de Nobelprijs voor de Vrede moet krijgen. In een eerlijke wereld zou hij die krijgen', aldus Ali.
Hamas zou er volgens Ali op uit zijn om Israël compleet te vernietigen, waardoor er niet valt te onderhandelen met de Palestijnen. Israël zou daarentegen investeren in het leven, terwijl Hamas alleen maar focust op de dood.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voor-de-Vrede.dhtml
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef poktor het volgende:
israel. palestijnen = moslims en die pruim ik niet. godsdienstgekkies.kunnen ze niks aan doen want opvoeding, maar toch. ga een ander pesten daarmee.
Waar maakt Nethanyahu zich zo druk om? Of Israel heeft oorlogsmisdaden begaan (volgens hem niet) dus de internationaal gerechtshof deugt niet?quote:Gaza Strip: Benjamin Netanyahu Asks US Lawmakers to 'Help Israel Avoid War Crimes Charges'
Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu has asked US lawmakers to help Israeli officials defend a projected Palestinian legal campaign over alleged war crimes committed against the Gaza population.
It is believed that attempts will be made to bring Israel's military and political leaders in front of international courts such as the International Criminal Court (ICC).
Netanyahu made the remarks during a meeting with members of US Congress who are visiting Israel as guests on behalf of the US Israel lobby AIPAC.
"The prime minister asked us to work together to ensure that this strategy of going to the ICC does not succeed," Republican senator Steve Israel said.
Netanyahu "wants the US to use all the tools that we have at our disposal to, number one, make sure the world knows that war crimes were not committed by Israel, they were committed by Hamas. And that Israel should not be held to a double standard," the congressman said.
In his first press conference of the 72-hour ceasefire, Netanyahu told international journalists that Israel had taken "extraordinary measures" to avoid civilian casualties during 'Operation Protective Edge'.
He added the point: "Do terrorists have immunity because of the fear that some civilians may get hurt?"
"Imagine your territory is infiltrated by death squads. What would you do? What would you demand your government do to protect you and your family? What if the rockets are fired from civilian areas? Should you then not take action?"
"Mounting evidence" of war crimes
The IDF has started to prepare for a legal challenge as international opinion begins to turn on the country for shelling several UN schools where Palestinian civilians were ordered to take refuge from the conflict.
Human rights NGO Amnesty International, however, said that there is "mounting evidence" that the IDF conducted "deliberate attacks against hospitals and health professionals in Gaza".
Human Rights Watch (HRW) have also claimed that Israeli forces "fired on" fleeing civilians in "deliberate" attacks on those not participating in the fighting.
The United Nations High Commissioner for Human Rights, Navi Pillay, has said there is a "strong possibility" that Israel is violating international law and had committed war crimes in Gaza.
The UN Human Rights Council recently voted in favour of creating a committee to investigate the allegations. Only the United States voted against its creation while European Union member states abstained.
Palestinians have long-held the leverage of taking Israel to the international courts but these efforts have been delayed as any potential legal challenge may be met by a counter-legal effort from Israel, possibly implicating some Palestinian leaders in the firing of rockets at Israel's civilian population.
However, this challenge now seems imminent as it is clear that Israel has more to lose in any investigation in comparison with the leaders of a designated terrorist organisation such as Hamas.
According to Palestinian officials, the death toll in Gaza has risen to 1,886 with 9,806 injured. The Israeli military has confirmed that 61 IDF soldiers were killed in their ground and air operation as well as two Israeli civilians and a Thai national.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)imes-charges-1460180
Wat een mongoolquote:And that Israel should not be held to a double standard
Some... 90% van de 1900 slachtoffers waren burgers, waarvan vele vrouwen en kinderenquote:that some civilians
Dat probeert de regering van Abbas al tig-tallen jaren. Driemaal raden wat Israel in tijden van vrede doet?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:39 schreef Dientje12 het volgende:
Geen..
Het is gewoon een grote teringzooitje daar..
Maak gewoon een grens, leef in vrede..
Ook ik zie de slachtoffers en het leed, en daar word ik niet blij van. Echter in tegenstelling tot jou zie ik hier een andere verantwoordelijke voor.quote:Op zondag 3 augustus 2014 22:38 schreef Medi het volgende:
truth; op het einde van de dag zie ik, en ik ben niet van Palestijns afkomen, onschuldige mensen en kinderen omkomen.
lal, ga je nou eigen propaganda copy/pastenquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:11 schreef fathank het volgende:
Als het aan de Arabieren had gelegen lagen alle Joden al lang en breed in een massagraf. Ik geef Israël groot gelijk. Het moment dat ze zich zwak opstellen zullen ze van alle kanten de zee in gejaagd worden.
Dit is niet waar Medi, check your facts. Moslims (niet alleen moslims) hebben joden altijd al uitgestoten tot en met vervolging aan toe http://nl.wikipedia.org/wiki/Pogromquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:27 schreef Medi het volgende:
lal, ga je nou eigen propaganda copy/pasten? Zoals eerder meegedeeld waren het de Arabieren die de Joden opvingen toen ze massaal uit Europa werden verjaagd. De Joden en Moslims leefden eeuwen in vrede naast elkaar in Palestina
Verantwoordelijke voor het conflict in Palestina is niet Israel die aan landjepik doet maar Hamas die zich daartegen verzetquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:50 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ook ik zie de slachtoffers en het leed, en daar word ik niet blij van. Echter in tegenstelling tot jou zie ik hier een andere verantwoordelijke voor.
Ik ben absoluut tegen de westbank settlements maar hamas een verzetspartij noemen is echt een stap te ver.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:32 schreef Medi het volgende:
Verantwoordelijke voor het conflict in Palestina is niet Israel die aan landjepik doet maar Hamas die zich daartegen verzet![]()
Zoals ik al 100 keer betoogd heb gaat het conflict veel verder terug dan een paar nederzettingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:32 schreef Medi het volgende:
[..]
Verantwoordelijke voor het conflict in Palestina is niet Israel die aan landjepik doet maar Hamas die zich daartegen verzetMisschien moeten ze Israel gewoon niet tegenwerken wanneer dezen weer huizen van Palestijnen slopen om daar vervolgens illegale nederzettingen te bouwen?
Kijkt wat Israel doet richting de PLO die Israel willen erkennen en geen raketten afvuren:
Israel approved record 14,000 settlements during peace!!!!
http://rt.com/news/155700-israel-settlements-record-palestine/
Israel to build 1500 more homes in settlements
http://www.theguardian.co(...)re-homes-settlements
Israel announces plans for 1400 new settlement homes
http://www.bbc.com/news/world-middle-east-25681436
Israel Expands Settlements to Rebuke Palestinians
http://www.nytimes.com/20(...)ft-condemnation.html
Dismay at more Israeli illegal settlements 12 juni 2014
http://www.theguardian.co(...)-illegal-settlements
Volgens jouw logica zou, als we nu stellen dat de PLO zich ook begint te verzetten tegen landjepik en illegale nederzettingen (wat hun goede recht is), dan zou dus niet Israel schuldig zijn maar PLO want..
Truth,quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:31 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit is niet waar Medi, check your facts. Moslims (niet alleen moslims) hebben joden altijd al uitgestoten tot en met vervolging aan toe http://nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom
Ik kan over vele van deze incidenten geen artikel terug vinden. Ook is het belangrijk om de bron van de artikelen die er wel zijn te controleren.quote:1834: Pogrom in Safed in Palestina waarbij naar schatting 500 Joden werden vermoord.
1888: Massamoorden op de Joden in Isfahan en Shiraz, Iran.
1907: Pogrom van Casablanca. plundering en vernietiging van het getto in Casablanca, Marokko. Hierbij vallen circa 30 doden.
1910: Pogrom van Shiraz. Er kwamen 12 Joden om het leven, er vielen 50 gewonden.
1912: Pogrom van Fez. Circa 60 doden.
Wij lezen ook dat islamitische geleerden beschreven hoe de Joden werden vervolgd. Iets wat tegen gezond verstand indruist indien de moslims het op de Joden hadden gemunt. Ook is het in de artikel niet duidelijk hoeveel christenen zijn vervolgd en gedood noch moslims. Het is slechts duidelijk dat er veel wetteloosheid was en opstanden waarbij sommigen de Joden hebben aangevallen omdat ze uit waren op geld en andere bezittingen. Dit zijn zaken die zich zelfs vandaag de dag voordoen. Kijkt bv naar de slavernij, Zuid Afrika, Native Americans, de Koerden, enz. Verschrikkelijk maar helaas het lot van minderheden en het zijn van de underdog.quote:In 1830 woonden in de stad Safed circa 4000 Joden, ongeveer de helft van de toenmalige bevolking.[1] De Joden van Safed waren eerder al het doelwit geweest van pogroms, namelijk in 1517 en 1660. Daarna bleef het eeuwenlang relatief rustig. In 1831 werd het onrustiger in de omgeving door opstanden van verschillende bevolkingsgroepen en in 1833 werd de Joodse wijk geplunderd.
Een jaar later, in 1834 resulteerde het invoeren van nieuwe belastingwetten in een massale opstand. De meeste bronnen beweren dat de aanstichters van de pogrom de heersende wetteloosheid gebruikten als een kans om de Joden aan te vallen. De islamitische geleerde Farhi beschreef hoe verschillende Joden werden vermoord en verkracht. Velen vluchtten de stad uit.
Nu komen zulks incidenten helaas overal voor. Kijkt bv naar de omgeving van Burma en hoe moslims en niet moslims soms worden vervolgd en gedood door valse beschuldigingen. Zoals je echter kunt lezen hebben moslims mee geholpen met de hulpactie en zijn zulks acties nogmaals totaal tegen de islamitische geloofsleer. Kijkend naar de bron dan zie je dat de heer littman hierover heeft geschreven 1. Jews Under Muslim Rule: The Case Of Persia. David Littman (1979) pp 12-14) . Een Joodse meneer, geheel objectief kunnen we de bron daarom niet noemen, die overigens een fout titel aanhaalt want zulks zaken hebben niks met de islam of moslims te maken. Er hebben moslims nogmaals meegeholpen met de hulpactie?quote:De pogrom van Shiraz vond plaats op 30 oktober 1910 in de Joodse wijk van de Perzische stad Shiraz. De pogrom ontstond na geruchten over een rituele moord door Joden op een Perzisch meisje. Er kwamen twaalf Joden om het leven en er vielen vijftig gewonden. Zesduizend Joden uit de stad werden beroofd van al hun bezittingen.[1]
Nadat op ongeveer 100 meter van een Joodse begraafplaats het lichaam van een meisje werd gevonden, ging de beschuldigende vinger al snel naar de Joodse gemeenschap in de stad. De volgende morgen trok een menigte naar het Joodse kwartier. Tijdens grootschalige rellen, die zes tot zeven uur duurden werden 260 Joodse huizen verwoest. Veel Joden vluchtten, enkelen vonden een schuilplaats in het Britse consulaat van de stad. Enkele Joden die hun bezittingen trachtten te verdedigen werden gedood.
Na de rellen was de Joodse wijk compleet verwoest. Door het Britse consulaat en de Alliance Israélite Universelle werd een hulpactie begonnen. Ook enkele moslims leverden een bijdrage.
Beste hank, tot hoever wil je teruggaan in tijd? 3000 BC waar de Joden het beloofde land werd toegewezen? De vervolgingen? Wat mij nu belangrijk is dat het onrecht en het doden en verdrijven komt te stoppen. Dat zowel de Joden als de Palestijnen in vrede kunnen leven. Er werd door een ander lid beweerd dat de Palestijnen makkelijk in Israel kunnen werken en leven. Wij weten echter dat Israel een apartheidsstaat is. En dit zijn niet mijn woorden maar die van onafhankelijke bronnen en geleerden:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:11 schreef fathank het volgende:
[..]
Zoals ik al 100 keer betoogd heb gaat het conflict veel verder terug dan een paar nederzettingen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Israel_and_the_apartheid_analogyquote:In 1973 the International Convention on the Suppression and Punishment of the Crime of Apartheid (ICSPCA) was adopted by the United Nations General Assembly.[41] The ICSPCA defines the crime of apartheid as "inhuman acts committed for the purpose of establishing and maintaining domination by one racial group ... over another racial group ... and systematically oppressing them".[42] In 2002 the crime of apartheid was further defined by Article 7 of the Rome Statute of the International Criminal Court as encompassing inhumane acts such as torture, murder, forcible transfer, imprisonment, or persecution of an identifiable group on political, racial, national, ethnic, cultural, religious, or other grounds, "committed in the context of an institutionalized regime of systematic oppression and domination by one racial group over any racial group or groups and committed with the intention of maintaining that regime".[43]
In a 2007 report, United Nations Special Rapporteur for Palestine John Dugard stated, "elements of the Israeli occupation constitute forms of colonialism and of apartheid, which are contrary to international law" and suggested that the "legal consequences of a prolonged occupation with features of colonialism and apartheid" be put to the International Court of Justice.[44]
Ook ik ben tegen Hamas. Maar wil dat zeggen dat jij tegen Nethanyahu en extreem rechts Israel bent?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:36 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik ben absoluut tegen de westbank settlements maar hamas een verzetspartij noemen is echt een stap te ver.
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:23 schreef Medi het volgende:
[..]
Truth,
Het woord "altijd" is wat overdreven maar ik begrijp je. Ik kan nooit geweld goedpraten en indien er bevolkingsgroepen zijn die zich daar aan schuldig hebben gemaakt dan hoop en geloof ik dat zij hier zwaar voor zullen boeten.
Kijkend naar de wiki, de volgende selectie:
[..]
Ik kan over vele van deze incidenten geen artikel terug vinden. Ook is het belangrijk om de bron van de artikelen die er wel zijn te controleren.
Als je kijkt naar de Pogrom van Safed dan lees je dat de aanvallen op de Joden het gevolg was van massale opstanden en wetteloosheid en dus niet vanwege Jodenhaat. Tenminste dat lees ik nergens terug:
[..]
Wij lezen ook dat islamitische geleerden beschreven hoe de Joden werden vervolgd. Iets wat tegen gezond verstand indruist indien de moslims het op de Joden hadden gemunt. Ook is het in de artikel niet duidelijk hoeveel christenen zijn vervolgd en gedood noch moslims. Het is slechts duidelijk dat er veel wetteloosheid was en opstanden waarbij sommigen de Joden hebben aangevallen omdat ze uit waren op geld en andere bezittingen. Dit zijn zaken die zich zelfs vandaag de dag voordoen. Kijkt bv naar de slavernij, Zuid Afrika, Native Americans, de Koerden, enz. Verschrikkelijk maar helaas het lot van minderheden en het zijn van de underdog.
Verder is het goed om op te merken dat zulks daden jegens welke bevolkingsgroep dan ook, volgens de islamitische wetgeving, zwaar worden veroordeeld en bestraft. Zo staat op het plunderen/doden en verkrachten de doodstraf.
Als je kijkt naar de pogrom van Shiraz dan zie je dat de vervolging hier te maken had met valse geruchten over een dood van een perzisch meisje:
[..]
Nu komen zulks incidenten helaas overal voor. Kijkt bv naar de omgeving van Burma en hoe moslims en niet moslims soms worden vervolgd en gedood door valse beschuldigingen. Zoals je echter kunt lezen hebben moslims mee geholpen met de hulpactie en zijn zulks acties nogmaals totaal tegen de islamitische geloofsleer. Kijkend naar de bron dan zie je dat de heer littman hierover heeft geschreven 1. Jews Under Muslim Rule: The Case Of Persia. David Littman (1979) pp 12-14) . Een Joodse meneer, geheel objectief kunnen we de bron daarom niet noemen, die overigens een fout titel aanhaalt want zulks zaken hebben niks met de islam of moslims te maken. En hebben moslims nogmaals meegeholpen met de hulpactie.
Je zou kunnen aanhalen dat de dood en vermissing van de drie Israëlische tieners ook een valse beschuldiging is daar Hamas heeft ontkent hier iets mee te maken hebben gehad (normaal eisen ze altijd hun acties op) noch Israel die waterproof bewijs heeft geleverd. Ook kan ik me niet voorstellen dat jij de wraakactie door de Israëliërs, het levensverbanden van een 16 jarige Palestijnse jongen, goedkeurt noch toeschrijft aan het Joods of Israëlisch zijn. Laten we dan aub consequent zijn.
Verder natuurlijk verschrikkelijk dat mensen zulks moeilijkheden hebben meegemaakt. Je wenst het niemand toe.
Norman Finkelstein (nota bene een Jood) haalt heel terecht aan dat indien iemand maar ook een schrijn van empathie kent ze hetgeen wat de Palestijnse bevolking nu overkomt niemand zouden toewensen en zich daar ook tegen zouden verzetten. Doch wat je ziet is dat er bepaalde Israëliërs zijn die alsmaar wijzen naar de vervolging voorheen, doch geen empathie kennen voor wat hun beuren en medemens op dit moment overkomt. Maw er is geen sprake van empathie, slechts crocodile tears en het gebruiken van leed voorheen voor een politiek agenda.
Ik heb al aangetoond dat de Joden en Moslims voorheen in vrede met elkaar leefden in Palestina. Dit zijn de woorden van een Joodse Rabbi die ik al reeds heb meegedeeld. Incidenten, hoe verschrikkelijk ook, mogen niet leiden tot foute conclusies. Zo maken we Nederland en de Nederlanders ook niet uit voor een racistisch land ongeacht de slavernij en de PVV en opkomst van extreemrechts.
Absoluut, ik vind Nethanyahu een eng figuur. Maar het is de constante bedreiging van het joods volk dat ze naar rechts gedreven heeft. Ik ben er van overtuigd dat zodra Israël echt veiligheid kan worden beloofd dat de rechtse krachten in Israël kansloos zijn met alle positieve gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 19:29 schreef Medi het volgende:
[..]
Ook ik ben tegen Hamas. Maar wil dat zeggen dat jij tegen Nethanyahu en extreem rechts Israel bent?
Goed om te lezen. Zou je dan kunnen inbeelden dat extreem rechts, wetend dat vrede hun positie ondermijnt, telkens wanneer vrede nadert, een oorlog ontketent? Ziet hiervoor het boek "Oorlog als er vrede dreigt" geschreven door Anja Meulenbelt, oud eerste kamers lid SP: http://www.bol.com/nl/p/o(...)gt/1001004007469634/ en dit geldt uiteraard ook voor Hamas. Al wou Hamas bv dit jaar en eenheidsregering gaan vormen met de PLO (wat dus inhoudt geen raketten meer en erkennen Israel) waarna opeens drie tieners ware vermist en zodoende de oorlog nu. In 2012 waren er vredegesprekken gaande waarbij Israel opeens Zohair al-Qaisi liquideerde en zodoende de oorlog toen en gaat zo verder.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Absoluut, ik vind Nethanyahu een eng figuur. Maar het is de constante bedreiging van het joods volk dat ze naar rechts gedreven heeft. Ik ben er van overtuigd dat zodra Israël echt veiligheid kan worden beloofd dat de rechtse krachten in Israël kansloos zijn met alle positieve gevolgen van dien.
De extremisten aan beide kanten zijn de schuldigen, dat is evident. Maar nogmaals, de extremisten in Israel worden op hun wenken bedient. Ik kan me in ieder geval geen moment van rust herinneren, en Israel toch door is blijven bouwen. En dan heb je ook nog de uitdaging dat een politieke verandering niet van de een op de andere dag gaat. Zolang een Hamas aan de macht is, met hun weigering voor een twee staten oplossing, voelen ze in Israel de dreiging.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 20:47 schreef Medi het volgende:
Goed om te lezen. Zou je dan kunnen inbeelden dat extreem rechts, wetend dat vrede hun positie ondermijnt, telkens wanneer vrede nadert, een oorlog ontketent? Ziet hiervoor het boek "Oorlog als er vrede dreigt" geschreven door Anja Meulenbelt, oud eerste kamers lid SP: http://www.bol.com/nl/p/o(...)gt/1001004007469634/ en dit geldt uiteraard ook voor Hamas. Al wou Hamas bv dit jaar en eenheidsregering gaan vormen met de PLO (wat dus inhoudt geen raketten meer en erkennen Israel) waarna opeens drie tieners ware vermist en zodoende de oorlog nu. In 2012 waren er vredegesprekken gaande waarbij Israel opeens Zohair al-Qaisi liquideerde en zodoende de oorlog toen en gaat zo verder.
Ik pleit persoonlijk voor het ontwapenen van Hamas. Puur om zo Nethanyahu en co geen excuus meer te geven tot het afslachten van de Palestijnen. Echter, en het argument is al reeds gevoerd, PLO schiet geen raketten af en erkent Israel, doch Israel die door blijft gaan met het bouwen van illegale nederzettingen. Het is daarom hoe dan ook niet goed. Je verzet niet en men blijft bouwen, je verzet en men gooit hele stad plat.
Gast de bijdrage van de Arabieren aan de modern wetenschap is onfeilbaar.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:10 schreef WammesWaggel het volgende:
Israel natuurlijk, zij innoveren terwijl de arabieren een schijtvolk zijn die slechts terroriseren en de wereld terug willen brengen naar de tijd van 1500 jaar geleden.
En dit is maar slechts een kleine lijstje. Bespaar jezelf voortaan zulks domme/racistische reacties.quote:HASSAN IBN AL-HAITHAM, MATHEMATICIAN Basra, Iraq (965 – 1040)
Al-Haitham is considered one of the founders of modern optics. Ptolemy and Aristotle theorised that light either shone from the eye to illuminate objects or that light emanated from objects themselves. But al-Haitham suggested that light travels to the eye in rays from different points on an object.
Abu al-Qasim al-Zahrawi, SURGEON (936 – 1013)
Al-Zahrawi is considered one of the fathers of modern surgery. It was his idea to use animal intestines for internal suturing, a material that produces no immune response and dissolves naturally, removing the need for further surgery, and this is still used in some counties today.
He is also known for the invention of many surgical instruments, including forceps to assist in vaginal births.
NASIR AL-DIN AL-TUSI, ASTRONOMER AND MATHEMATICIAN Baghdad, Iraq (1201 – 1274)
Al-Din al-Tusi authoured the Treasury of Astronomy, a frighteningly accurate table of planetary movements that reformed the existing planetary model of Roman astronomer Ptolemy by describing a uniform circular motion of all planets in their orbits. This work led to the later discovery, by one of his students, that planets actually have an elliptical orbit.
Copernicus later drew heavily on the work of al-Din al-Tusi and his students, but without acknowledgment, says Masood. The gradual chipping away of the Ptolemaic system paved the way for the revolutionary idea that the Earth actually orbited the Sun.
IBN AL-NAFIS, SURGEON Damascus, Syria (1213 – 1288)
Often called the ‘father of circulatory physiology’, ibn al-Nafis identified pulmonary transit – that is, that blood enters the heart at the right atrium, exits via the right ventricle, arrives at the lungs where it is re-oxygenated, then passes back through the heart’s left atrium and is redirected back to the body.
Prior to this, it was thought that blood simply seeped through holes between the heart’s chambers and did not pass through the lungs.
JABIR IBN-HAYYAN, ALCHEMIST, polymath: a chemist and alchemist, astronomer and astrologer, engineer, geographer, philosopher, physicist, and pharmacist and physician (721 – 815) Jabir was an alchemist (from ‘al-kimya’) who, in his quest to make gold from other metals, discovered strong acids such as sulphuric, hydrochloric and nitric acids. He was the first person to identify the only substance that can dissolve gold – aqua regis (royal water) – a volatile mix of hydrochloric and nitric acid.
To control the monster he had created, Jabir produced Alkalis (‘al-Qaly’) that neutralised their acidic counterparts. It is disputed whether Jabir was the first to use or describe distillation, but he was definitely the first to perform it in the lab using an alembic (from ‘al-inbiq’) the old-fashioned and iconic flasks.
Palestijnse Autoriteiten zitten niet in de Gaza, maar de Westbank. Hamas heerst in de Gaza. Hamas geeft altijd toe wanneer zij raketten afschieten. Incidenteel komt het voor dat niet Hamas maar derden raketten afschieten zoals laatst bij het verbreken van wapenstilstand.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:57 schreef ijdod het volgende:
Wat me opvalt is dat de Palestijnse Authoriteiten niet zeggen de weten wie die raketten afschiet. Dat lijkt me gezien het aantal en het formaat van de Gazastrook bijzonder onwaarschijnlijk. En dat is helaas precies wat Israel er ook van vindt.
Kerel het gaat toch om vandaag de dag, dat was ook mijn strekking of is begrijpend lezen een zware opgave? of speelt dit conflict zich honderden jaren geleden af?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:01 schreef Medi het volgende:
[..]
Gast de bijdrage van de Arabieren aan de modern wetenschap is onfeilbaar.
[..]
En dit is maar slechts een kleine lijstje. Bespaar jezelf voortaan zulks domme/racistische reacties.
Jij noemt de Arabieren een schijtvolk, dit treft dus eenieder en niet zoals jij beweert vandaag de dag. Jij kamt hiermee alle Arabieren over één kam en maakt jezelf schuldig aan racisme. Het feit is dat jij een Israëliër bent die zich hier wil voordoen als een neutraal persoon met een uitgesproken mening. Mede kan niks van wat jij meedeelt serieus worden genomen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:50 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Kerel het gaat toch om vandaag de dag, dat was ook mijn strekking of is begrijpend lezen een zware opgave? of speelt dit conflict zich honderden jaren geleden af?
Feit is dat Israeliers en sowieso Westerlingen de ene na de andere Nobelprijs voor de wetenschap in de wacht sleept en de Arabieren zich voornamelijk toeleggen op het onthoofden en terroriseren van anderen.
Er bestaat niet iets als "zijn/haar waarheid" er is maar 1 waarheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:58 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Grappig zulke topics waar iedereen 100% vasthoudt aan zijn/haar waarheid en totaal niet open staat voor een andere 'mening'.
Er zijn een aantal feiten en welke conclusies ze er aan verbinden is voor iedereen anders. Maar het blijft opmerkelijk dat er totaal geen grijs gebied is. Het is wel heel zwart wit allemaal.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:08 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Er bestaat niet iets als "zijn/haar waarheid" er is maar 1 waarheid.
En ongeacht wat iemands mening is, het zal de waarheid niet beïnvloeden.
Vraag je nogmaals: Waarom vuurt Hamas raketten af? Je kijkt nogmaals niet naar de oorzaak alsof dat er niet toedoet. Men heeft tigmaal aangehaald 'wat als Nederland werd beschoten met 3000 raketten', fair enough: 'wat als Belgie landjepik deed bij Nederland?' Mag Nederland zichzelf dan niet verdedigen? Mag Nederland niet haar grondgebied en haar bevolking beschermen tegen landjepik, huizenverwoesting en illegale nederzettingen? Nee luidt jouw antwoord want jij hebt problemen met precies dit; namelijk Hamas die zichzelf verdedigt en al haalt haar doen weinig uit. Ook op de vraag of Israel haar doen disproportioneel is gelet de Raketten niks uithaalt geef jij geen antwoord. Hetgeen Israel heeft gedaan in Gaza is namelijk oorlogsmisdaad. Dit tenzij je vind dat Nederland zich niet mag verdedigen tegen landjepik en maar moet toekijken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 00:13 schreef Ixnay het volgende:
Ze moeten gewoon geen raketten afschieten.
Net als Hezbollah.
Als niemand Israël aanvalt, hoeft Israël zich niet te verdedigen.
Als iemand Israël dreigt aan te vallen zullen er maatregelen genomen moeten worden door de autoriteiten aldaar. Kunnen ze dat niet of willen ze dat niet omdat ze eigenlijk Israël zelf ook van de kaart willen, dan mag Israël zich verdedigen. Het kan niet zo zijn dat ze maar moeten toekijken hoe hun eigen bevolking uitgemoord wordt, in hun een land waar ze al eeuwen lang wonen.
Op het einde van de dag is het 'leef en laat leven'. Ik heb al eerder opgemerkt dat de PLO van Abbas Israel erkent en geen raketten afvuurt doch Israel die door blijft bouwen van illegale nederzettingen. Wat zou jij als een Nederlander hiervan vinden? Wat zou jij vinden Indien Duitsland of België Nederlandse huizen zou verwoesten en haar bewoners verjagen om vervolgens nederzettingen te bouwen voor illegale kolonisten op Nederlands grondgebied? Zou Nederland zich niet mogen verdedigen? Zou dit, het bouwen van illegale nederzettingen, niet tegen het internationale recht zijn? De PLO heeft zovaak beroep gedaan op de internationale gemeenschap, maar dat haalt niks uit. Israel trekt zich daar namelijk niks van aan. Wanneer Hamas dan uit wanhoop raketten afschieten die 0,001% kans van treffen hebben dan dood Israel 2000 burgers, verwond er 10000 en richt economische schade in de miljarden aan terwijl het zich schuilt achter internationaal recht. Wat een hypocrisie! Wat een schande voor het poppenkast dat de UN heet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 01:58 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
Grappig zulke topics waar iedereen 100% vasthoudt aan zijn/haar waarheid en totaal niet open staat voor een andere 'mening'.
Nee, dat is niet juist.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:05 schreef Medi het volgende:
[..]
Jij noemt de Arabieren een schijtvolk, dit treft dus eenieder en niet zoals jij beweert vandaag de dag.
quote:Het feit is dat jij een Israëliër bent die zich hier wil voordoen als een neutraal persoon met een uitgesproken mening. Mede kan niks van wat jij meedeelt serieus worden genomen.
Het is ook zwart wit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:14 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Er zijn een aantal feiten en welke conclusies ze er aan verbinden is voor iedereen anders. Maar het blijft opmerkelijk dat er totaal geen grijs gebied is. Het is wel heel zwart wit allemaal.
Goede comeback man. "dat is niet juist" is zeer onderbouwdquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:26 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, dat is niet juist.
Begrijpend lezen is duidelijk een uitdaging voor je.
[..]![]()
Wat volslagen de weg kwijt ben jij zeg, ik ben Nederlands x Circassier.
Maar met dit soort aantijgingen laat jij wel zien dat je Arabisch bloed door de aderen laat lopen en derhalve geenzins een serieuze gesprekspartner bent.
moi een Israelier
Ik zou best met je willen discussiëren maar weet er simpelweg te weinig van. Het gaat mij er ook meer om dat heel veel Palestijen en Joden de schuld volledig bij de wederpartij leggen. En dat is natuurlijk niet helemaal het geval.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:25 schreef Medi het volgende:
[..]
Op het einde van de dag is het 'leef en laat leven'. Ik heb al eerder opgemerkt dat de PLO van Abbas Israel erkent en geen raketten afvuurt doch Israel die door blijft bouwen van illegale nederzettingen. Wat zou jij als een Nederlander hiervan vinden? Wat zou jij vinden Indien Duitsland of België Nederlandse huizen zou verwoesten en haar bewoners verjagen om vervolgens nederzettingen te bouwen voor illegale kolonisten op Nederlands grondgebied? Zou Nederland zich niet mogen verdedigen? Zou dit, het bouwen van illegale nederzettingen, niet tegen het internationale recht zijn? De PLO heeft zovaak beroep gedaan op de internationale gemeenschap, maar dat haalt niks uit. Israel trekt zich daar namelijk niks van aan. Wanneer Hamas dan uit wanhoop raketten afschieten die 0,001% kans van treffen hebben dan dood Israel 2000 burgers, verwond er 10000 en richt economische schade in de miljarden aan terwijl het zich schuilt achter internationaal recht. Wat een hypocrisie! Wat een schande voor het poppenkast dat de UN heet.
Was het leven maar zo simpel hèquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:33 schreef summer2bird het volgende:
Ik heb geen idee wie nu wie is, en wat er allemaal gaande is.
Mijn oplossing, iedereen verbannen van dat gebied en verspreiden over de wereld. Dan kunnen ze elkaar ook niet het leven zuur maken en laat een geheime dienst de vervelende mensen in de gaten houden.
Dan walsen we alles plat daar en bouwen we een futuristisch onderzoeksgebied, waar we oplossingen zoeken naar ziektes zoals ebola,kanker e.d
Dit allemaal geheim natuurlijk.
Langs de grens komen grote muren.
Wie betaald dit? De usa, aangezien zij ook belang hebben bij het onderzoek, zodat ze geld kunnen verdienen op Den duur.
Is het ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:34 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Was het leven maar zo simpel hè
Waarom moet Hamas zich verdedigen volgens jou? Ze hoeven zich helemaal niet te verdedigen als ze gewoon zouden stoppen met het afvuren van raketten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:18 schreef Medi het volgende:
[..]
Vraag je nogmaals: Waarom vuurt Hamas raketten af? Je kijkt nogmaals niet naar de oorzaak alsof dat er niet toedoet. Men heeft tigmaal aangehaald 'wat als Nederland werd beschoten met 3000 raketten', fair enough: 'wat als Belgie landjepik deed bij Nederland?' Mag Nederland zichzelf dan niet verdedigen? Mag Nederland niet haar grondgebied en haar bevolking beschermen tegen landjepik, huizenverwoesting en illegale nederzettingen? Nee luidt jouw antwoord want jij hebt problemen met precies dit; namelijk Hamas die zichzelf verdedigt en al haalt haar doen weinig uit. Ook op de vraag of Israel haar doen disproportioneel is gelet de Raketten niks uithaalt geef jij geen antwoord. Hetgeen Israel heeft gedaan in Gaza is namelijk oorlogsmisdaad. Dit tenzij je vind dat Nederland zich niet mag verdedigen tegen landjepik en maar moet toekijken.
Jij komt met het verhaal dat mijn uitspraak wbt het zijn van een schijtvolk niet klopt en komt dan zonder een juiste onderbouwing, dat keur ik af en dan... huilen om het feit dat ik dat dan weer niet onderbouwquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:32 schreef Medi het volgende:
Goede comeback man. "dat is niet juist" is zeer onderbouwdEn mijn tekst deels kopiëren en paar smilies erbij zetten..
![]()
![]()
![]()
![]()
Wat begrijp je niet aan het zionistisch gedachtegoed? En een geheime dienst een duizenden zo niet meer mensen in de gaten moet houden?..quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:35 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Is het ook.
Mensen denken gewoon teveel na.
Begrijp ik. Zoals Dr Norman Finkelstein (een Jood) in een van zijn lectures zei: De geschiedenis boeit mij niet meer. Want dan kunnen we terug bladeren tot aan 5000 voor Christus en dan nog komen we er niet uit. Het gaat mij erom dat het onrecht ophoud en dat de internationale gemeenschap haar verantwoording neemt in dit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:33 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Ik zou best met je willen discussiëren maar weet er simpelweg te weinig van. Het gaat mij er ook meer om dat heel veel Palestijen en Joden de schuld volledig bij de wederpartij leggen. En dat is natuurlijk niet helemaal het geval.
Trouwens de geschiedenis van deze oorlog gaat toch veel verder terug dan waar jij nu over praat?
God wat kan ik mij ergeren aan marokkaantjes die overdreven nep en poshy nederlands proberen te praten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:32 schreef Medi het volgende:
[..]
Goede comeback man. "dat is niet juist" is zeer onderbouwdEn mijn tekst deels kopiëren en paar smilies erbij zetten..
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben Koerdisch van afkomen, heb ik hier tig keer meegedeeld. Als er een bevolkingsgroep is die benadeeld is door de Arabieren/Moslims dan zijn wij Koerden niet ver te zoeken. Ik spreek me hier slechts uit tegen het onrecht, en niet zoals jij wegens racisme en een verborgen agenda.
Ik weet niet wat zionistisch gedachtegoed is en die duizenden mensen, daarvan hoef je alleen de mensen van te registreren, en als een land iemand vervelend vind worden, dan mogen zij die vastzetten en naar een ander land verhuizen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:37 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet aan het zionistisch gedachtegoed? En een geheime dienst een duizenden zo niet meer mensen in de gaten moet houden?..
Dit heeft er geen zak mee te maken en doe je maar lekker ergens anders?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:44 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
God wat kan ik mij ergeren aan marokkaantjes die overdreven nep en poshy nederlands proberen te praten.
En je valt duidelijk ook nog eens onder die irritante groep die iedereen die een kwaad woord over moslims zegt een "racist" noemt.
Jesus Christ als de helft van de nederlanders iets tegen jullie heeft zal het toch wel aan jullie liggen lijkt me.
.. Heb ik al deels geadresseerd: De PLO doet juist dit: Vuurt geen raketten af en toch Israel met het bouwen van illegale nederzettingen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:36 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Waarom moet Hamas zich verdedigen volgens jou? Ze hoeven zich helemaal niet te verdedigen als ze gewoon zouden stoppen met het afvuren van raketten.
Hier zeg je "hun land", doch je vind dat Israel illegale nederzettingen mag bouwen want het is geen landjepik:quote:Gaza laat alles toe waar Hamas mee bezig is, het is hun land dus hun probleem,
quote:Landjepik is het nooit geweest, er wonen al eeuwenlang Joden in Israël.
Joodse beweging die streeft naar terugkeer van de joden naar (Zion / Sion) en stichting van een joodse staat in Palestina.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Ik weet niet wat zionistisch gedachtegoed is en die duizenden mensen, daarvan hoef je alleen de mensen van te registreren, en als een land iemand vervelend vind worden, dan mogen zij die vastzetten en naar een ander land verhuizen.
Tot iedereen dood is en de volgende generatie opnieuw kan beginnen
Ja het was off-topic maar ik moest het even kwijt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:47 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Dit heeft er geen zak mee te maken en doe je maar lekker ergens anders?
Gast wtf? Jij noemt de Arabieren een schijtvolk, das racisme en dat heet "iedereen over één kam scheren". Vervolgens begin je over wetenschap en ik heb je aangetoond dat de bijdragen van de Arabieren aan wetenschap onfeilbaar is. Dit noem jij allemaal onderbouwd?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:37 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Jij komt met het verhaal dat mijn uitspraak wbt het zijn van een schijtvolk niet klopt en komt dan zonder een juiste onderbouwing, dat keur ik af en dan... huilen om het feit dat ik dat dan weer niet onderbouw![]()
![]()
Zoals ik al zei, Israël moet stoppen met bouwen daar.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:49 schreef Medi het volgende:
[..]
.. Heb ik al deels geadresseerd: De PLO doet juist dit: Vuurt geen raketten af en toch Israel met het bouwen van illegale nederzettingen.
Maar die Joodse mensen zijn daar allang weg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:52 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Joodse beweging die streeft naar terugkeer van de joden naar (Zion / Sion) en stichting van een joodse staat in Palestina.
Die willen dus simpel gezegd daar wonen en zullen hoe dan ook proberen terug te komen.
Ziet u ook:quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:52 schreef hetzalallemaalwel het volgende:
[..]
Joodse beweging die streeft naar terugkeer van de joden naar (Zion / Sion) en stichting van een joodse staat in Palestina.
Die willen dus simpel gezegd daar wonen en zullen hoe dan ook proberen terug te komen.
De Arabieren zijn een schijtvolk, vandaag de dag voegen zij netto niks positiefs toe aan de mensheid.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:53 schreef Medi het volgende:
[..]
Gast wtf? Jij noemt de Arabieren een schijtvolk, das racisme en dat heet "iedereen over één kam scheren". Vervolgens begin je over wetenschap en ik heb je aangetoond dat de bijdragen van de Arabieren aan wetenschap onfeilbaar is. Dit noem jij allemaal onderbouwd?
[ afbeelding ]
Jij fapt te veel meneertje, zit daarboven behoorlijk leeg.
Dat weet ik en ik ken ook beide filmpjes. Ik reageerder echter op die meid die zei:"Mijn oplossing, iedereen verbannen van dat gebied en verspreiden over de wereld. Dan kunnen ze elkaar ook niet het leven zuur maken en laat een geheime dienst de vervelende mensen in de gaten houden."quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:57 schreef Medi het volgende:
[..]
Ziet u ook:
De Joden en de Palestijnen leefden eeuwen in vrede naast elkaar. Neemt het niet van mij aan maar van een Joodse Rabbi die daadwerkelijk in Jeruzalem heeft gewoond en geleefd. In het begin is het wat moeilijk te verstaan maar dat betert na 10 seconden. Er is veel meer van deze meneer/Joodse groep te vinden op youtube.
[youtube[/youtube]
Meneertje BvBrMTW fokker: De manier waarop ik mij zelf uitdruk in woorden heeft weinig met Marokkanen te maken. Dat jij je op dit uur er nog aan ergert means your life sucks. Ten tweede noemt de menneer "i love sluts" de Arabieren een schijtvolk. Dat is een racistische uitspraak.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:44 schreef BvBrMTW het volgende:
[..]
God wat kan ik mij ergeren aan marokkaantjes die overdreven nep en poshy nederlands proberen te praten.
En je valt duidelijk ook nog eens onder die irritante groep die iedereen die een kwaad woord over moslims zegt een "racist" noemt.
Jesus Christ als de helft van de nederlanders iets tegen jullie heeft zal het toch wel aan jullie liggen lijkt me.
JA! Maar Israel stopt niet en mede Hamas haar doen. 1+1 is toch 2 zei je? Israel heeft in 2013/2014 14000 de goedkeuring gegeven voor het bouwen van 14000 huizen in de Westbank! Dat is dus PLO grondgebied, de wanabe vrienden van Israel. Als Israel zo met haar vrienden omgaat dan hoe haar vijanden? Antwoord is idd niet ver te zoeken: Oorlogsmisdaad en das niet mijn mening maar die van Human Right Watch.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 23:55 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, Israël moet stoppen met bouwen daar.
Er is gekozen voor een 2 statenoplossing en daarmee zou het probleem opgelost moeten zijn.
Het heeft weldegelijk te maken met marokkanen, aangezien het laat zien hoe laag jullie niveau in de NL taal is, wat laat zien dat jullie waardeloos ingeburgerd zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef Medi het volgende:
[..]
Meneertje BvBrMTW fokker: De manier waarop ik mij zelf uitdruk in woorden heeft weinig met Marokkanen te maken. Dat jij je op dit uur er nog aan ergert means your life sucks. Ten tweede noemt de menneer "i love sluts" de Arabieren een schijtvolk. Dat is een racistische uitspraak.
Zegt voortaan iets zinnigs of beter niet want je zet jezelf voor lul met zulks asslike comments.
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:00 schreef Ixnay het volgende:
Mensen die anderen "schijtvolk" noemen moet je negeren Medi, niet meegaan tot dat niveau.
2 statenoplossing sta ik 100% achter.
Palestina moet wereldwijd erkend worden
Israël moet wereldwijd erkend worden.
De bevolking van Israël moet gewoon kappen met bouwen en de landsgrenzen met Palestina respecteren
Palestina moet zorgen dat de bevolking veilig kan leven door geen terroristen toe te staan binnen de Palestijnse landsgrenzen.
Hoe dan ook, geen geweld. Er zijn 2 landen nu, ieder hun eigen deel, laat het zo zijn.
Het mooiste zou zijn als het 1 land wordt en beide volken door elkaar hand in hand zouden kunnen leven, net zoals het in Europa is met Christenen, Joden en Humanisten.
Ga je nou echt zo zielig doen? Ziet mijn eerste topic: POL / Turkije schendt kinderrechtenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:01 schreef WammesWaggel het volgende:
Medi is geen Koerd maar een pallie met een obsessie
Die hele geschiedenis hier op Fok van hem is een treurnis wbt dit conflict![]()
http://forum.fok.nl/user/history/147938
De aanval is de beste verdediging.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:11 schreef TserrofEnoch het volgende:
Echter in tijde dat Israël zich verdedigde en niet overging tot invasie op land was ik pro-israël.
Welnee, jij richt je buiten alle proporties op Israel en de pallies.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 00:14 schreef Medi het volgende:
Ik zeg nogmaals dat ik hier zit wegens het onrecht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |