Nou ik snap even niet... hoe je de ene keer heel anders reageert dan nu...quote:Op zaterdag 19 juli 2014 03:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Gut gut, gaat wel heel erg snel tegenwoordig. Ik onderschrijf slechts dat de joden volledig recht hebben op het land waaronder Judea en Samarria en gewoon terugnemen wat van hen is. We zitten op een lijn en er valt niet veel meer te discussieren dus.
[..]
Spaar je de moeite, we zijn het eens
En Iran, Irak, Algerije, Marokko, Libië, Egypte, VAE, Oman, Jemen, Bahrein, Malediven, Pakistan, Afghanistan, Jordanië, Syrië. De één wat meer moslimland dan de ander.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 06:18 schreef El_Matador het volgende:
Er bestaat geen negerland, geen inuitland, geen christenland. Je zou Saudi-Arabie met Mekka en Medina kunnen zien als moslimland.
quote:Zionisme is een racistische ideologie, niet eens een religieuze.
Zuid-Afrika onder Apartheid komt het dichtste bij wat Israel anno nu voorstelt. Iets waar verstandige mensen zich tegen keren en keerden. Maar omdat joden eeuwig slachtoffer mogen zijn, moeten we die intens racistische doctrine (en het land daarop gebaseerd) maar steunen dan wel toelaten?![]()
dé goede constatering?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ehm? Wat zou volgens jou de goede constatering zijn?
Oh er zullen vast een hoop oprechte conservatieven zijn. Maar die doen doorgaans niet mee met politiek hooliganisme zoals je dat in de discusie rondom Israel-Palestina ziet. En die nemen ook nog wel eens originele genuanceerde standounten in in plaats van anderen blind gaan nablaten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:25 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
dé goede constatering?
Dat weet ik niet, maar je komt dichter bij de waarheid als je zegt:
Het kan soms een soort hooligangedrag gedrag zijn, maar soms ook totaal niet. Luiheid, vooroordelen, of gewoon juist onderzoek vanwege oprechte interesse.
Conservatieven op internet kunnen conservatief zijn als doel op zichzelf, maar er zijn ook genoeg conservatieven die om andere redenen conservatief zijn. Opvoeding of een bewuste eigen keuze bijvoorbeeld. Maar ook als verzet tegen de huidige heersende gedachte wanneer het tegenovergestelde 'in' is.
...zoiets dus
De discussie rondom Israel-Palestina zie jij meer politiek hooliganisme? Beperk je je zicht dan alleen tot de reacties onder nieuwsberichten? Want dan is de term politiek hooliganisme nog te hoog gegrepen. Als je alleen naar FOK kijkt, dan kan ik nog even niet oordelen. Ik was sinds afgelopen avond/nacht namelijk weer sinds lange tijd voor het eerst op FOK. Maar FOK is niet de meerderheid aan discussie + 1quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Oh er zullen vast een hoop oprechte conservatieven zijn. Maar die doen doorgaans niet mee met politiek hooliganisme zoals je dat in de discusie rondom Israel-Palestina ziet. En die nemen ook nog wel eens originele genuanceerde standounten in in plaats van anderen blind gaan nablaten.
Deze man komt hier anderen beschuldigen van een gebrekkige kennis en beweert vervolgens doodleuk dat Palestina "een land zonder volk was voor een volk zonder land". Zo iemand kun je niet serieus nemen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is hun door G'd gegeven land. Pallies zijn de bezetters en ze nemen slechts terug wat al eeuwenlang van hen was
Bij die bewering haakte ik inderdaad af. Geen tijd aan verspillen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:03 schreef IPA35 het volgende:
Deze man komt hier anderen beschuldigen van een gebrekkige kennis en beweert vervolgens doodleuk dat Palestina "een land zonder volk was voor een volk zonder land". Zo iemand kun je niet serieus nemen.
Toch een bepaalde overlapping voor in ieder geval deze twee.quote:Oud-directeur Bart Jan Spruyt maakte op 2 januari 2006 bekend dat hij fulltime in dienst is getreden van Groep Wilders, die partij die hij op 17 augustus van dat jaar alweer verliet. PVV-Kamerlid Joram van Klaveren was voor zijn kamerlidmaatschap van 2010 een regelmatig bezoeker van lezingen van de stichting en schreef verschillende artikelen voor de liberaal-conservatieve websites Het Vrije Volk en de Dagelijkse Standaard.
Ik vind de Burke Stichting vooral bestaan uit een stel neo-cons en rabiate moslim haters. Ken dat clubje verder niet echt goed maar wat ik er van heb gehoord is weinig positief.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:23 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Bij die bewering haakte ik inderdaad af. Geen tijd aan verspillen.
Overigens zijn veel van die conservatieven niet ideologisch conservatief zoals jij dat bent. Ingelezen in Burke etc. Gewoon op binnenlands beleid en migratie rechts, ze min mogelijk import en de Nederlandse cultuur moet bewaard blijven en leidend zijn. Maar buitenlands gebied gelden inzake het M-Oosten andere waarden. En dat kan ik wel begrijpen. Daarnaast is het punt dat een andere user aanhaalde wel correct denk wat betreft kolonialisme en dat bepaalde volkeren "van nature dominant zijn en moeten leiden". En in dat geval staat Israel veel dichter bij Europeanen dan wat "verdwaalde ongeciviliseerde Arabieren".
Bart Jan Spruyt kan jij je dan wel in vinden overigens?
[..]
Toch een bepaalde overlapping voor in ieder geval deze twee.
quote:In 2004 gaf Spruyt steun aan Geert Wilders die een conservatieve politieke partij begon. Spruyt gaf aan, naar analogie van de Republikeinse Partij in Amerika, een soortgelijke beweging op te willen bouwen in Nederland. Van januari 2006 tot augustus 2006 was Spruyt ook aangesloten bij de Groep Wilders, waar hij in dienst was van de stichting Geert Wilders. Hij werkte mee aan het verkiezingsprogramma en aan de inhoudelijke training van de kandidaten voor de kieslijst van Wilders' Partij voor de Vrijheid, de naam waaronder de Groep Wilders de verkiezingen voor de Tweede Kamer inging. Op 17 augustus 2006 verliet hij de partij, volgens een vraaggesprek op die datum in het Reformatorisch Dagblad omdat er te veel verdeeldheid aan de rechterflank van de politiek zou zijn.
Over zijn vertrek zei Spruyt: "Ik ben zwaar teleurgesteld in wat er is bereikt. Ik had goede gronden te verwachten dat er, na de afscheiding van Wilders van de VVD, een brede conservatieve beweging zou ontstaan waaraan tal van fatsoenlijke, capabele mensen, zoals Marco Pastors en Joost Eerdmans, zouden meedoen. Maar dat is niet gebeurd."
Later noemde hij de PVV op zijn weblog 'de belichaming van een paniekerig soort van conservatisme' met een 'natuurlijke neiging' tot fascisme.[3]. Ook in zijn latere columns voor Elsevier heeft Spruyt Wilders en diens partijprogramma fel bekritiseerd.[4]
In april 2007 verklaarde Spruyt in een artikel in NRC Handelsblad over het beleid dat Wilders naast zichzelf geen leden toelaat tot de partij: "Hij wil geen concurrenten, maar omringt zich met mensen die loyaal zijn aan zijn partij Ik Geert Wilders."[5]
Mensen die niet kunnen lezen, en toch interessant willen doen. Niet de bagage hebben om inhoudelijk te kunnen reageren dus dan maar slappe smoezen verzinnen (en mijn woorden verdraaien). Dat ik dat niet eerder zag, stom dat ik dacht serieus een discussie met je aan te kunnen gaan.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 12:03 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Deze man komt hier anderen beschuldigen van een gebrekkige kennis en beweert vervolgens doodleuk dat Palestina "een land zonder volk was voor een volk zonder land". Zo iemand kun je niet serieus nemen.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 11:31 schreef Hexagon het volgende:
politiek hooliganisme zoals je dat in de discusie rondom Israel-Palestina ziet.
Mijn vragen blijven nog steeds onbeantwoord: zaterdag 19 juli 2014 @ 00:10:44 #41quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:43 schreef IPA35 het volgende:
Flikker op uit dit topic als je geen relevante bijdrage wil doen.
Welke vragen heb je, ik wil ze wel trachten te beantwoorden ook al zijn ze offtopic.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 15:44 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Mijn vragen blijven nog steeds onbeantwoord: zaterdag 19 juli 2014 @ 00:10:44 #41
Niet weten welke vragen ik heb, maar toch al van mening zijn dat ze off-topic zijn? Dat is knap.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Welke vragen heb je, ik wil ze wel trachten te beantwoorden ook al zijn ze offtopic.
Libertariers zijn dan ook verkapte conservatieven en apartheidsdenkers. Het doel is hetzelfde als de echte conservatieven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 03:45 schreef El_Matador het volgende:
Zelfde voor libertariers. Als er nou 1 schender van het Non Agression Principle is, dan is het Israel wel.
De steun voor Israel is vooral geopolitiek/pragmatisch, vermoed ik.
Jij lijkt me ook echt in de positie om libertarisme te duiden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Libertariers zijn dan ook verkapte conservatieven en apartheidsdenkers. Het doel is hetzelfde als de echte conservatieven.
Bovendien heeft Israel geld en Palestina niet. Niet moeilijk om als libertarier je sympathie te bepalen: de mensen met geld.
Palestina heeft ook geld, heel veel geld zelfsquote:Op zaterdag 19 juli 2014 21:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Libertariers zijn dan ook verkapte conservatieven en apartheidsdenkers. Het doel is hetzelfde als de echte conservatieven.
Bovendien heeft Israel geld en Palestina niet. Niet moeilijk om als libertarier je sympathie te bepalen: de mensen met geld.
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 16:07 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Welke vragen heb je, ik wil ze wel trachten te beantwoorden ook al zijn ze offtopic.
Nog steeds bezig met nadenken hoe je antwoord gaat geven?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet weten welke vragen ik heb, maar toch al van mening zijn dat ze off-topic zijn? Dat is knap.
Maar de vragen zitten in het antwoord: zaterdag 19 juli 2014 @ 00:10:44 #41
Dat is dus de datum+tijd van mijn eerste reactie op jouw OT.
Wat? Jouw bullshit dat Joden uit Odessa en Sa'ana de inheemse bevolking zouden zijn en dat Arabieren allemaal uit de omliggende landen zijn gekomen?quote:Op zondag 27 juli 2014 13:05 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Nog steeds bezig met nadenken hoe je antwoord gaat geven?
Oh je hebt nog steeds moeite met het lezen van woordjes?quote:Op zondag 27 juli 2014 13:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wat? Jouw bullshit dat Joden uit Odessa en Sa'ana de inheemse bevolking zouden zijn en dat Arabieren allemaal uit de omliggende landen zijn gekomen?
quote:Op zondag 27 juli 2014 13:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Toch ben ik zo benieuwd naar je volgende antwoorden en gezien je niet goed kan lezen of weet hoe je terug moet zoeken, heb ik het nog eens op een rijtje gezet. Uiteraard ingekort, want ik wil wel dat je je aandacht erbij kan houden en het nog allemaal kan volgen.
Jij: Als conservatief kan ik het niet goedkeuren dat buitenlandse immigranten land komen opeisen op basis van een vreemde, radicale bevrijdingsideologie.
Ik: Maar voor heel America van Canada-USA tot Latijns-Amerika/Falkland eilanden maak je een uitzondering?
Jij: Nee. Bovendien gebeurde dit eeuwen geleden en zijn dit nu landen waarbij alle inwoners gelijke rechten hebben. Er zijn op dit moment geen miljoenen mensen uit die landen die in ballingschap leven of onder militaire overheersing.
====================================================================
Jij: Dat zou ik in mijn eigen land/gemeenschap niet accepteren in ieder geval.
Ik: Doe je toch al? Of wou je zeggen dat je 100% Holland ziet in de vele arbeiderswijken binnen de Randstad?
Jij: Vooralsnog trachten de immigranten hier nog geen eigen staat te stichten en de inheemse bevolking te verdrijven.
====================================================================
Jij: Burke is de founding father. 18e eeuws imperialisme is niet zozeer conservatisme. Niet dat die mensen niet ""conservatief"" waren maar goed.
Ik: Burke een Founding Father? Van wat? is hij ineens geen "buitenlandse immigrant" die "land kwam opeisen op basis van een vreemde, radicale bevrijdingsideologie."?
Selectieve Conservatief ben je dan, dat je het uitroeien van de indianen door de buitenlandse immigranten ineens heel gewoon vindt.
Jij: Burke is een Ier, dus een burger van het UK. En hij was min of meer de eerste conservatieve denker. Meer specifiek een liberaal-conservatief.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |