Je beantwoord mijn punt niet eens. En de Palestijnen dan?? Hun land wordt tot op de dag van vandaag nog gekoloniseerd.....als we dan toch alles op zelfverdediging gooien moet je je daar toch ook voor uitspreken? Op zijn minst hebben de Palestijnen in de Westbank waar 500.000 (!!!) illegale kolonisten wonen recht op zelfverdediging zoals Israel dat heeft op Gaza. Of in Oost-Jeruzalem. Kijk, ik kan veel begrijpen en waarom Nederlanders meer met Israel sympathiseren etc etc. Waarover ik struikel en volstrekt idioot vind is het morele argument qua zelfverdediging dat men alleen op laat gaan voor Israel. Alsof er geen andere kant is in dit verhaal; er is een land dat nog gretig land inpikt en duizenden euro's ertegenaan smijt om het te bevolken met joden. Als het zelfverdedigingsprincipe opgaat voor Israel dan hebben ook deze Palestijnen het morele recht hebben net zo hard terug te slaan (als Israel in Gaza doet nu) naar het kolonisme wat hun hun land nog steeds afneemt anno 2014 Of meet je met twee maten en mag louter Israel zich verdedigen?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:17 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Als sinds dag 1 dat Israël onafhankelijk is geworden, gooien Arabieren/Moslims bommen naar/op de Joden/Israël. Het is sindsdien nooit echt gestopt, hooguit pauzes. Ik zou niet weten wat er "volslagen idioot" is om dan jezelf te verdedigen.
Ja die redenatie begrijp ik ook niet helemaal.quote:
Mijn opa was joods, mijn grootouders hebben in Israel gewoond en de gekke kant van de familie is daar gebleven. Heb zelfs een volle neef die daar beroepssoldaat is.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:43 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja die redenatie begrijp ik ook niet helemaal.
Ik zit nu al weken mij te verdiepen in de Israël/Palestina-kwestie, maar dat is moeilijk omdat het meeste zo OF voor de ene kant is OF voor de andere kant. Ik heb wel vaker van die pogingen gehad dat ik Israël/Palestina-kwestie probeerde te begrijpen, want het lijkt gewoon een never-ending story te zijn. Maar volgens mij is het gewoon niet te begrijpen. Volgens mij begrijpen ze het daar geen eens meer. Ik vraag me af wat ik zou vinden van de Israël/Palestina-kwestie als ik als Jood in Israël geboren zou zijn, en als ik als Moslim in Palestijnse gebied geboren zou zijn. Ik kan mij gewoon niet voorstellen dat ik dat klein stukje land zo boeiend zou vinden. Ten eerste is de kans zeer groot dat de voorouders immigranten waren (Joods = Europeaans/Afrikaans/Amerikaans en Moslim = Afrikaans/Aziatisch), ten tweede zou ik of voor het land pragmatisch tot een oplossing willen komen of pragmatisch tot de conclusie komen dat de vicieuze cirkel nog wel een eeuwtje door blijft gaan (dus zelf emigreren).
Je beantwoordt mijn vraag geen eens, maar je eist wel dat ik jou moet beantwoorden? Lekker Hollandse Hypcorisie maar weer.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:43 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je beantwoord mijn punt niet eens. En de Palestijnen dan?? Hun land wordt tot op de dag van vandaag nog gekoloniseerd.....als we dan toch alles op zelfverdediging gooien moet je je daar toch ook voor uitspreken? Op zijn minst hebben de Palestijnen in de Westbank waar 500.000 (!!!) illegale kolonisten wonen recht op zelfverdediging zoals Israel dat heeft op Gaza. Of in Oost-Jeruzalem. Ik neem aan dat als het morele argument qua zelfverdediging opgaat voor Israel ook deze Palestijnen het morele recht hebben keihard terug te slaan naar het kolonisme wat hun hun land nog steeds afneemt. Of meet je met twee maten en mag louter Israel zich verdedigen?
Graag antwoord op de vraag, zo niet doe dan geen moeite. Bij voorbaat dank.
Ik kan het volledige goedpraten en wegkijken bij de kolonisatiepolitiek maar niet plaatsen. Er is geen Europeaan die het Chinese beleid goedpraat en verdedigt of wegwuift wat het innemen van Tibet betreft, bij China toevoegen en er Han-Chinezen al tientallen jaren naartoe sturen zodat de lokale Tibetanen (inmiddels) de minderheid (zijn) worden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:22 schreef El_Matador het volgende:
De steun voor Israel is inderdaad vooral ingegeven door een haat tegen moslims.
Ik kan dat maar niet begrijpen. Zoals bekend heb ik weinig op met die kant van de zaak, maar dat maakt toch niet dat je dan maar de gruwelijke tegenstander gaat steunen.
Dat is jouw achterlijkheidquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:36 schreef El_Matador het volgende:
Nee, het is de reden voor Geurt en consorten. Geen goede reden imo.
Walgelijke zionisme?quote:Je hoeft echt niet Hamas lief te hebben om het walgelijke zionisme af te wijzen.
Gewoon Jodenhaat?... of denk ik dat te vroeg en moet ik eest je uitleg afwachten?quote:Ik merk dan ook dat mijn positie redelijk uniek is. Niet links en toch Israel-kritisch.
En de niet gekke kant zit hier in NL op FOK?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:46 schreef El_Matador het volgende:
Mijn opa was joods, mijn grootouders hebben in Israel gewoond en de gekke kant van de familie is daar gebleven. Heb zelfs een volle neef die daar beroepssoldaat is.
regeringen die de macht hebben zijn meestal achterlijk... maar verder weet ik niet wat je bedoelt. Ik probeer de Nederlandse regering al niet eens te volgen, laat staan een regering van een ander land. Dus ik weet niet waarom de Israelische regering achterlijk zou zijn.quote:Ik leg Israel gewoon langs een langere meetlat. Van een ophitsende moslim met antisemitisme door zijn aderen stromend (al dan niet door propaganda veroorzaakt) verwacht ik gewoon minder dan van een regering die de macht heeft niet zo achterlijk te reageren als zeg een Yasser Arafat...
In Israël zijn de Joden de Tibetanen. In delen van het Palestijns gebied ook.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef Aloulou het volgende:
Ik kan het volledige goedpraten en wegkijken bij de kolonisatiepolitiek maar niet plaatsen. Er is geen Europeaan die het Chinese beleid goedpraat en verdedigt of wegwuift wat het innemen van Tibet betreft, bij China toevoegen en er Han-Chinezen al tientallen jaren naartoe sturen zodat de lokale Tibetanen (inmiddels) de minderheid (zijn) worden.
Je hebt gelijk, het is hun door G'd gegeven land. Pallies zijn de bezetters en ze nemen slechts terug wat al eeuwenlang van hen wasquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:02 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
In Israël zijn de Joden de Tibetanen. In delen van het Palestijns gebied ook.
Helemaal met je eens. Goed verwoord. Die kolonisatie is de motor het conflict gaande te houden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:55 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik kan het volledige goedpraten en wegkijken bij de kolonisatiepolitiek maar niet plaatsen. Er is geen Europeaan die het Chinese beleid goedpraat en verdedigt of wegwuift wat het innemen van Tibet betreft, bij China toevoegen en er Han-Chinezen al tientallen jaren naartoe sturen zodat de lokale Tibetanen (inmiddels) de minderheid (zijn) worden.
Maar zodra het op Israel aankomt gaat dit totaal anders. Er worden oogjes dichtgeknepen, wat vergoeilijkt, overheen gepraat en als klap op de vuurpijl de recht rug gehouden dat Israel wel echt "alle recht heeft zich te verdedigen". Maar als je naar Palestijnen wijst waarvan door diezelfde Israelische staat gretig land met joodse kolonisten wordt bevolkt tot op de dag van vandaag dan krijg je met veel geluk schoorvoetend te horen dat zelfverdediging voor hen "toch wel mag". Hoewel je veel hebt die er gewoon overheen praten.
Dit staat los van Palestijnen die zelf fouten hebben gemaakt, totaal contraproductief nog steeds gewapend verzet plegen wat al lang is bewezen dat het niets uithaalt, over zijn gegaan tot het opblazen van bussen etc etc. Uiteindelijk gaat dit conflict toch nooit opgelost worden, het gaat om land. En dat kan er maar een van de twee winnen; Israel dus. Het land kan niet (meer) gedeeld worden. Het is meer dan begrijpelijk dan een deel van de verliezende bevolking het er niet bij laat liggen (zeker niet gezien hun belabberde situatie in alle opzichten en zonder een staat) en dus een deel ervoor blijft kiezen te vechten.
Zionisme is racisme. Niet-joden zijn ondergeschikt aan joden. Een staat die op die grondvesten gesticht is kan nooit tot vrede leiden.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dat is jouw achterlijkheid
[..]
Walgelijke zionisme?
ik zou niet weten wat daar walgelijk aan moet zijn
Leg me maar uit aub
[..]
Gewoon Jodenhaat?... of denk ik dat te vroeg en moet ik eest je uitleg afwachten?
Precies.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 13:35 schreef Lyrebird het volgende:
Er klopte iets niet met het uitmoorden van 6 miljoen Joden. Er is toen gekozen om het voormalige Ottomaanse rijk in stukjes te hakken. Je kunt het daar wel of niet mee eens zijn, maar over bijvoorbeeld Jordanie doet niemand moeilijk, terwijl daar de grootste groep Palestijnen woont. Een miniscuul gebiedje van dat rijk is toen Israel geworden, en meerdere keren is door buurlanden gepoogd om dat stukje land in te nemen. Ook daar valt wel wat tegen te zeggen.
Ik denk dat het komt vanwege de mondiale Jodenhaat. Wanneer men Joden de schuld kan geven, dan doet men dat. En dat kan niet bij Venezuela, Koerden, etc (al geven sommige mensen de Joden ook daar de schuld van)quote:Waarom wordt er zo moeilijk gedaan over een landje dat kleiner is dan Nederland (!). En waarom de fascinatie met de Palestijnen, terwijl er geen aandacht is voor inwoners van de Westelijke Sahara, voor middenstanders in Venezuela en voor de Koerden?
Ik lees heel goed wat je schrijft, druif.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zionisme is racisme. Niet-joden zijn ondergeschikt aan joden. Een staat die op die grondvesten gesticht is kan nooit tot vrede leiden.
Kijk eens naar het voormalig Joegoslavie. Daar hakte men ook de koppen van zelfs familieleden af. Dat is gelukkig zeer goed bedaard.
Mij jodenhaat verwijten, dan lees je dus echt niets van wat ik schrijf. Mijn opa was joods, druif.
Je hebt gelijk, het is joods land. Een belofte van JHWH en dat was het al eeuwen, men ging slechts terug en vond er lokale bezetters. "Kolonisten" en "nederzettingen" zijn vooral termen die de antisemitische VN hanteert, waar Israel terecht schijt aan heeft. Je hebt G'd en de goede zaak aan je zijde of je hebt het nietquote:Op zaterdag 19 juli 2014 01:54 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
En waarom zijn Joden in de Westbank/Oost-Jeruzalem ineens illegale kolonisten? Die mogen daar toch ook gewoon wonen? Als ze niet in een Joodse staat willen leen, maar een Islamitische staat, waarom zou dat dan niet mogen?
Droom lekker verderquote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:04 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is hun door G'd gegeven land. Pallies zijn de bezetters en ze nemen slechts terug wat al eeuwenlang van hen was
Antizionisme is dan dus ook GEEN antisemitisme.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik lees heel goed wat je schrijft, druif.
Je moet even die vooroordelen of die blinde Jodenhaat even proberen los te laten en normaal proberen t reageren. Zo niet, dan kunnen we beter stoppen.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:10 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, het is joods land. Een belofte van JHWH en dat was het al eeuwen, men ging slechts terug en vond er lokale bezetters. "Kolonisten" en "nederzettingen" zijn vooral termen die de antisemitische VN hanteert, waar Israel terecht schijt aan heeft. Je hebt G'd en de goede zaak aan je zijde of je hebt het niet
quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Je moet even die vooroordelen of die blinde Jodenhaat even proberen los te laten en normaal proberen t reageren. Zo niet, dan kunnen we beter stoppen.
Dus nogmaals:
Je [...] blijft maar vasthouden aan je haat/vooroordelen?
ik denk van wel.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Antizionisme is dan dus ook GEEN antisemitisme.
Gut gut, gaat wel heel erg snel tegenwoordig. Ik onderschrijf slechts dat de joden volledig recht hebben op het land waaronder Judea en Samarria en gewoon terugnemen wat van hen is. We zitten op een lijn en er valt niet veel meer te discussieren dus.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Je moet even die vooroordelen of die blinde Jodenhaat
Spaar je de moeite, we zijn het eensquote:Dus nogmaals:
De kolonies zijn slechts een excuus voor de internationale gemeenschap om een oogje dicht te kunnen knijpen tegen de tereur die Hamas voert, en dat weet die internationale gemeenschap ook dondersgoed. Hamas staat dicht tegen Hezbollah, en met een beetje pech vinden ze nog eens direct aansluiting met Iran. Met een Iraanse bom is het snel over en sluiten voor Israel. Dan kan de internationale gemeenschap weer zeggen wir haben es nicht gewusst.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:57 schreef Aloulou het volgende:
Maar het morele recht op "zelfverdediging" als argument is volslagen idioot. En het rare is dat velen die de kant van Israel kiezen juist dat argument aanhalen. Ik bedoel, als Israel het recht heeft zichzelf te verdedigen wat hebben Palestijnen dan wel niet qua recht op zelfverdediging aangezien tot op de dag van vandaag nog steeds land wordt gekoloniseert waarvan de hele internationale gemeenschap het eens is dat dat Palestijnen toekomt.
Er bestaat geen negerland, geen inuitland, geen christenland. Je zou Saudi-Arabie met Mekka en Medina kunnen zien als moslimland.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 02:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
ik denk van wel.
Waarom mogen alle andere volkeren namelijk wel een onafhankelijk land hebben, en zouden de Joden dat recht niet mogen hebben. Iets van 196 onafhankelijke landen op de wereld, maar 1 Joods landje is verboden? Ik kan dat niet anders bestempelen als Jodenhaat. Moslims, Christenen, ongelovigen en weet ik het allemaal hebben wel allemaal landjes met huns soms bizarre of barbaarse regels. Ik ken geen eens een soortgelijke term die lijkt op anti-zionisme voor andere landen gebaseerd op religies.
Ja, maar ik vroeg of jij van mening bent dat het zelfverdedigingsprincipe ook opgaat voor Palestijnen die hun land moet afstaan aan circa 500.000 kolonisten in bijv de Westbank. Ik vroeg niet naar de dubbele maatstaven van de internationale gemeenschap.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 04:16 schreef Lyrebird het volgende:
De kolonies zijn slechts een excuus voor de internationale gemeenschap om een oogje dicht te kunnen knijpen tegen de tereur die Hamas voert
Wat zou ik moeten zien volgens jou?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 00:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Typisch D66, typisch blind.
Dit dus:quote:
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 12:10 schreef Hexagon het volgende:
Het is vaak een soort hooligangedrag. Veel conservatieven op internet zijn conservatief als doel op zichzelf. Om ergens bij te kunnen horen. Daarom passen ze zich aan aan de normen van de groep. En daarbij hoort dat Israel de goeien zijn en Palestijnen de slechten. Dus moet je als een ware voetbalhooligan Israel gaan supporten, hoe belachelijk het soms ook is.
Anderson geld hetzelfde voor ultralinksen met de Palestijnen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |