quote:154 Nederlanders omgekomen bij vliegramp in Oekrane
Een Maleisisch vliegtuig dat van Schiphol was vertrokken met 154 Nederlanders aan boord, is donderdag neergestort op Oekraens grondgebied. Alle passagiers zijn omgekomen. Het toestel is neergeschoten.
Het toestel van Malaysia Airlines, een Boeing 777 met zeker 280 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord, was onderweg naar de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur.
Het toestel is neergeschoten, stelt de Amerikaanse vicepresident Joe Biden volgens Reuters. "Het was geen ongeluk, het is uit de lucht geschoten." Ook de Maleisische premier Najib Razak zegt dat.
Amerikaanse inlichtingendiensten bevestigden eerder dat het vliegtuig boven Oekrane met een luchtdoelraket is beschoten, meldt Wall Street Journal. De afkomst van de raket is onbekend.
De Oekraense regering meldde kort na de ramp al dat het toestel is neergeschoten door de pro-Russische separatisten in het oosten van het land, maar de rebellen ontkennen dat. Het vliegtuig kwam niet ver van de Oost-Oekraense stad Donetsk neer, vijftig kilometer van de grens met Rusland. In die regio wordt de afgelopen weken dagelijks gevochten tussen het Oekraense leger en pro-Russische separatisten.
Noodnummers
De vlucht werd uitgevoerd door Malaysia Airlines en KLM, met vluchtnummers respectievelijk MH17 en KL4103. KLM kan tegenover NU.nl niets bevestigen. Schiphol vangt familieleden van de omgekomen passagiers op.
Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft een noodnummer geopend voor nabestaanden: 0703487770. Ook Malaysia Airlines heeft een informatienummer geopend voor familieleden van slachtoffers: 00 6037 8841234.
Rutte
Volgens premier Mark Rutte gaat het "mogelijk om een van de allerergste luchtrampen uit de Nederlandse geschiedenis".
Hij keerde donderdag onmiddellijk terug van zijn vakantie en landde rond 21.45 uur op Schiphol. Daarna sprak hij de pers toe: "Deze zomerse dag eindigt in alle opzichten gitzwart. Het dramatische nieuws van vandaag is nauwelijks te bevatten. Ik ben geschokt, ik ben er echt kapot van. Heel Nederland is in diepe rouw. Onze gedachten gaan uit naar de nabestaanden."
Rutte stelt dat het nu belangrijk is dat er duidelijkheid komt over de oorzaak. De premier gaat naar het crisiscentrum in Den Haag.
Reisorganisaties
Meerdere reisorganisaties hebben bevestigd dat er Nederlanders aan boord waren. Zo hadden 22 passagiers geboekt via D-Reizen. Ook via ANWB Reizen zouden vijftien of zestien personen aan boord zijn gestapt. Het gaat om mensen die geboekt hebben bij Fox Reizen en SNP, dat valt onder ANWB Reizen.
Touroperator WTC.nl gaat uit van tussen de twintig en dertig "Nederlands-sprekenden" die via de site een plaats in het vliegtuig hebben geboekt. Ook reiswebsite ATP.nl stelt dat er vier Nederlanders tickets hadden geboekt voor de vlucht.
Minister Ivo Opstelten (Justitie) verklaarde rond 20.15 uur dat er "veel Nederlanders" onder de slachtoffers zijn. Als alle getallen die de touroperators en ticketservices hebben opgegeven kloppen, zou het gaan om tientallen Nederlanders.
Lichamen
De eerste lichamen van de slachtoffers van de vliegtuigcrash in Oekrane zijn geborgen. Een woordvoerder van het Oekraense ministerie van Rampenbestrijding stelt dat zeker honderd lichamen op de rampplek zijn gezien. Lichaamsdelen liggen tot op 15 kilometer van de rampplek.
Het toestel lijkt al voor de crash in tween te zijn gebroken. De brokstukken zijn verspreid over een groot gebied.
Pro-Russische separatisten maakten rond 20.30 uur (Nederlandse tijd) bekend dat ze de zwarte doos tussen de wrakstukken hebben gevonden. Eerder verklaarden ze de zwarte doos over te zullen dragen aan Moskou.
Malaysia Airlines erkent dat het het contact met vlucht MH17 rond 15.15 uur (Nederlandse tijd) is verbroken.
Telefoongesprek
Separatisten zouden vlak na het ongeluk hebben gebeld met een inlichtingenmedewerker uit Rusland. Uit een transcript van het gesprek blijkt dat de separatisten per abuis het vliegtuig hebben neergeschoten. "Het is 100 procent zeker een passagiersvliegtuig", zei een van de separatisten geschrokken.
Als het echt een gesprek was tussen de separatisten en Rusland, dan is duidelijk dat de separatisten het vliegtuig hadden aangezien voor een militair toestel. Op het moment dat de Rus Geranin naar aangetroffen wapens vraagt, reageert Bezler met: "Die zijn er niet. Er zijn civiele items, medische spullen, handdoeken, toiletpapier.
quote:Mogelijk verkeerd toestel geraakt"
Een militaire leider van de separatisten heeft in een tweet met trots verklaard dat de separatisten een Oekraens legervliegtuig uit de lucht hebben geschoten rond de plaats waar de Boeing is gecrasht. NOS-correspondent David-Jan Godfroid meldt dat.
Het bericht werd rond het tijdstip dat het Maleisische vliegtuig van de radar verdween getwitterd.
twitter:ReutersWorld twitterde op donderdag 17-07-2014 om 22:53:11#BREAKING: Putin says airplane disaster would not have happened if Kiev had not renewed military operation against rebels in east Ukraine reageer retweet
Slachtoffersquote:Londen wil spoedzitting V-raad om vliegtuigcrash
De Britse regering heeft een spoedzitting aangevraagd bij de Veiligheidsraad bij de Verenigde Naties over de vliegtuigcrash in Oekrane. Dat meldden Amerikaanse media.
Inmiddels is bekend dat de veiligheidsraad vrijdagavond in spoed bijeen zal komen
Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:quote:Op donderdag 17 juli 2014 18:42 schreef yvonne het volgende:
Geen persoonsgegeven, je blurt maar - Geen foto's van lijken
Commentaar in feedback.
Lijken kun je fijn achter een spoiler of via een linkje doen, doei.
Kom je wel eens buiten en praat je dan wel eens met mensen? Die reactie van hem is van alle jaren. Zo voeren mensen namelijk gesprekken, door verhalen te delen wat ze hebben meegemaakt. Dat iedereen maar overal een mening over moet hebben, en die overal neer kan zetten, dat is van deze tijd. Niet andersom.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:49 schreef Halcon het volgende:
[..]
Hij mag die reactie hebben en ik mag er wat van vinden. Dat is van alle tijden dat mensen ergens iets van vinden. Wat eerder iets van deze tijd is, zijn reacties zoals die van hem.
Echt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef Isabeau het volgende: [..] Haar man was blijkbaar meer waard in God's ogen dan al die andere 298 mensen. Althans, zo voelt zo'n uitspraak altijd voor mij.
quote:Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij gergerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
Legio oud dienstplichtigen in NLD die dat ook kunnen... (Lance, M110, Honest John, Nike)...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En wie zegt dat die er niet in getrained zijn? Russische vriend van me heeft in het leger geleerd tactische kernwapens te lanceren, onderhouden, etc.
Dit soort luchtafweer systemen zijn tamelijk talrijk, ieder jaar een nieuwe lichting dienstplichtigen
Ja, leuk. Maar als het goed is, is het niet de regering in Kiev die het vliegtuig naar beneden heeft geschoten.quote:
Heb je enig idee hoeveel chauffeurs uit Oekrane dagelijks onze wegen onveilig maken?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.
Maar goed, dat is een primaire reactie van mijn kant.
Bron?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, leuk. Maar als het goed is, is het niet de regering in Kiev die het vliegtuig naar beneden heeft geschoten.
Bijzonder weinig. Volgens mij ben jij degene zonder enig idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel chauffeurs uit Oekrane dagelijks onze wegen onveilig maken?
Jazeker. Maar weinig mensen die zo hysterisch zichzelf uitroepen tot een soort Mr. Miracle.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:51 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Kom je wel eens buiten en praat je dan wel eens met mensen? Die reactie van hem is van alle jaren. Zo voeren mensen namelijk gesprekken, door verhalen te delen wat ze hebben meegemaakt. Dat iedereen maar overal een mening over moet hebben, en die overal neer kan zetten, dat is van deze tijd. Niet andersom.
Als jij dat wil, er komen vandaag toch nog 300 van dit soort verhalen van mensen die toch net voor een andere vlucht/bestemming kozen, waar de PC crashte op moment van boeken, hun saldo ontoereikend was, de buurvrouw net belde, ze een signaal 'van boven' kregen, de auto stuk was en de vakantie niet doorging, etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Gaan we dit verhaal nog 5x posten?
Welk belang heeft Oekraine daarbij? Rusland tegen de benen schoppen (Met de gedachte dat men er niet vanuit gaat dat het een lijnvlucht was).quote:
Er zijn ook mensen die niet alle 29 topics op de voet gevolgd hebben en dus niet weten dat dit vaker gepost isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Gaan we dit verhaal nog 5x posten?
'Als het goed is', schrijf ik niet voor niets.quote:
Wut?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:53 schreef Hoplahopla het volgende:
Is dit niet alweer oud nieuws? Dit topic bloed nog steeds vol.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:51 schreef roos85 het volgende:
Echt?Ik lees het meer dat ze zich gezegend voelen dat ze door de omstandigheden juist niet op in het neergestorte vliegtuig hebben gezeten. En dat gevoel kan ik me heel goed voorstellen.
quote:'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze
Oekrane is gelukkig geen EU, waardoor het lastig is voor ze hier te werken. Daarnaast is het vrachtverkeer tussen Nederland en Oekrane uiterst beperkt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:52 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoeveel chauffeurs uit Oekrane dagelijks onze wegen onveilig maken?
Jij bent toch die gozer die in Bulgarije woont?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Bijzonder weinig. Volgens mij ben jij degene zonder enig idee.
Of je dat gesprek nou in de kroeg voert of met een krant, het verhaal blijft hetzelfde. Ik lees ook weinig hysterie in het verhaal. Je overdrijft nogal, maar dat snap je ook wel natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:53 schreef Halcon het volgende:
[..]
Jazeker. Maar weinig mensen die zo hysterisch zichzelf uitroepen tot een soort Mr. Miracle.
Hij voert dat gesprek met de krant . Dat is wat anders, maar dat snap je ook wel natuurlijk.
Is verder niet zo relevant. Houd je bij de casus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Jij bent toch die gozer die in Bulgarije woont?
Dan kom je niet vaak op de A1quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Oekrane is gelukkig geen EU, waardoor het lastig is voor ze hier te werken. Daarnaast is het vrachtverkeer tussen Nederland en Oekrane uiterst beperkt.
Vergelding, nadat de separatisten al 2 Oekraense vliegtuigen uit de lucht hadden geschoten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:53 schreef Dven het volgende:
[..]
Welk belang heeft Oekraine daarbij? Rusland tegen de benen schoppen (Met de gedachte dat men er niet vanuit gaat dat het een lijnvlucht was).
De kans dat hier daadwerkelijk militaire consequenties aan zitten is nihil.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Vergelding, nadat de separatisten al 2 Oekraense vliegtuigen uit de lucht hadden geschoten.
Als Oekraine ergens voorzichtig mee is, is het Rusland. Dat zie ik dus niet rap gebeuren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Vergelding, nadat de separatisten al 2 Oekraense vliegtuigen uit de lucht hadden geschoten.
Dat maakt wel degelijk een verschil. Voer je dat gesprek in de kroeg, dan staat het drie minuten later niet zo in de Telegraaf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of je dat gesprek nou in de kroeg voert of met een krant, het verhaal blijft hetzelfde. Ik lees ook weinig hysterie in het verhaal. Je overdrijft nogal, maar dat snap je ook wel natuurlijk.
Hier, nog zo'n verhaal;quote:
Dat zou inderdaad best kunnen. En dat de Russen geen moeite hebben met het neerhalen van een burger toestel is al eerder gebleken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:56 schreef Ener-G het volgende:
De Russen hebben wel alle schijn tegen, afgelopen week zijn er al 3 Oekraiense vliegtuigen neergehaald. En met het roestig wapentuig van de 'echte' separatisten haal je ook geen toestel neer op 10 kilometer hoogte.
Ik ben Obama echt zat.quote:
Dat klinkt inderdaad als een zeer waarschijnlijk scenario.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
wodkakop en je probeerd je te herinneren hoe de instructeur het nu allemaal verteld had, terwijl je commandant achter je staat te schreeuwen. Je poogt die straaljager die je maten gaat beschieten in je doelzoek systeem te krijgen, ja, je hebt een target in het systeem, raket bevestigd, locked, je vuurt, en oeps, dat doel zit wel heel
Ik geloof niet dat de separatisten over vliegtuigen beschikken, dus de kans dat Oekraners 'uit vergelding' op 'een' vliegtuig zouden schieten lijkt me NIHIL.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als de regering in Kiev willens en wetens een Russische airliner uit de lucht had geschoten, dan had zij direct alle westerse goodwill verspeeld. Nee, een onwaarschijnlijk scenario.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Bij een oud radarsysteem zie je de hoogte niet op je scherm volgens mij. Je ziet alleen een "blip".quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit je dan met je wodkakop en je probeerd je te herinneren hoe de instructeur het nu allemaal verteld had, terwijl je commandant achter je staat te schreeuwen. Je poogt die straaljager die je maten gaat beschieten in je doelzoek systeem te krijgen, ja, je hebt een target in het systeem, raket bevestigd, locked, je vuurt, en oeps, dat doel zit wel heel hoog....
Zijn er beelden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Die beelden, dat het vliegtuig met een rotgang recht naar beneden valt...
Sterker nog, heel veel wapens die de Russen gebruiken werden in de Oekraine gemaakt, er zit daar heel veel strategies belangrijke industrie. De wapens komen voor een groot deel dus niet uit rusland, maar uit de Oekraine zelf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:55 schreef Megumi het volgende:
Ben benieuwd hoe dit allemaal diplomatiek gaat aflopen als het inderdaad een raket is. Want vrijwel alle wapens in dit gebied komen uit Rusland en of uit de voormalige USSR. Het steunen van idioten net als de taliban door de CIA kan wel eens net als een boemerang onaangenaam terug komen.
Je kunt je afvragen in hoeverre beide partijen hun "personeel" goed in de hand hebben. Uiteindelijk hoeft er maar 1 iemand op de knop te drukken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Als Oekraine ergens voorzichtig mee is, is het Rusland. Dat zie ik dus niet rap gebeuren.
Buiten dat heeft Oekraine iets betere middelen en personeel ter beschikking.
Tevens zou Rusland niet al te soft reageren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de regering in Kiev willens en wetens een Russische airliner uit de lucht had geschoten, dan had zij direct alle westerse goodwill verspeeld. Nee, een onwaarschijnlijk scenario.
Zou niet de eerste keer zijn dat ze er per ongeluk een uit de lucht schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als de regering in Kiev willens en wetens een Russische airliner uit de lucht had geschoten, dan had zij direct alle westerse goodwill verspeeld. Nee, een onwaarschijnlijk scenario.
Het verhaal blijft hetzelfde. Of het nou in de Telegraaf staat of niet. Dat is zijn reactie op dit drama. Zoals veel mensen een reactie hebben. Hij presenteert zich helemaal niet als een soort Mr. Miracle, hij vertelt zijn reactie. Lekker boeiend zeg. Maar je maakt je er totaal niet druk om.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat maakt wel degelijk een verschil. Voer je dat gesprek in de kroeg, dan staat het drie minuten later niet zo in de Telegraaf.
Hij presenteert zich als een soort Mr. Miracle. Terwijl er heel veel mensen zijn die regelmatig met Malaysia Airlines vliegen.
Dat mag ze toch best zo voelen?quote:
Imho waarschijnlijker dan we gaan ff lekker een passagiersvliegtuig neerschietenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad als een zeer waarschijnlijk scenario.
Sterktequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef DjinN het volgende:
Bah...net gehoord dat er een bekende van me in dat vliegtuig zat...vrouwtje van toko waar ik en mn familie zowat kind aan huis waren..
Het gebeurt nou niet bepaald om de haverklap.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef Halcon het volgende:
[..]
Zou niet de eerste keer zijn dat ze er per ongeluk een uit de lucht schieten.
Nu ben je naar spijkers op laag water aan het zoeken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen in hoeverre beide partijen hun "personeel" goed in de hand hebben. Uiteindelijk hoeft er maar 1 iemand op de knop te drukken.
154 NL slachtoffers, al die mensen hebben familie vrienden en kennissen, de kans dat je iemand kent neemt dan kwadratisch toe.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef DjinN het volgende:
Bah...net gehoord dat er een bekende van me in dat vliegtuig zat...vrouwtje van toko waar ik en mn familie zowat kind aan huis waren..
Ze hebben al eens eerder een Isralisch vliegtuig uit de lucht gehaald.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anders lees je dat artikel even.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het verhaal blijft hetzelfde. Of het nou in de Telegraaf staat of niet. Dat is zijn reactie op dit drama. Zoals veel mensen een reactie hebben. Hij presenteert zich helemaal niet als een soort Mr. Miracle, hij vertelt zijn reactie. Lekker boeiend zeg. Maar je maakt je er totaal niet druk om.
Staan in OP?quote:
Bang, alles stuk. En dan zie je later de beelden van wat je hebt aangericht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Zit je dan met je wodkakop en je probeerd je te herinneren hoe de instructeur het nu allemaal verteld had, terwijl je commandant achter je staat te schreeuwen. Je poogt die straaljager die je maten gaat beschieten in je doelzoek systeem te krijgen, ja, je hebt een target in het systeem, raket bevestigd, locked, je vuurt, en oeps, dat doel zit wel heel hoog....
Situaties zijn niet bepaald vergelijkbaar. Omstandigheden waren compleet anders.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze hebben al eens eerder een Isralisch vliegtuig uit de lucht gehaald.
Dat was een Russisch vliegtuig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze hebben al eens eerder een Isralisch vliegtuig uit de lucht gehaald.
Nee.quote:
Zoiets dergelijks ligt wel het meest voor de hand volgens mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef Dven het volgende:
[..]
Nu ben je naar spijkers op laag water aan het zoeken.
En dat fragment laat niet eens zien hoe Obama na deze mededeling luchtig en met een grapje de rest van de toespraak hield. Wat een verschil met Reagan zeg.quote:
Rare denkwijze heb jij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Bron: http://nos.nl/artikel/676(...)-ik-veel-bidden.html
Bij zulke uitspraken hoop je toch gewoon dat hun vliegtuig neerstortSorry, maar je bent in Gods handen....
Dat men zonder orders zomaar even lukraak een vliegtuig gaat beschieten?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:00 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Zoiets dergelijks ligt wel het meest voor de hand volgens mij.
Kans is klein dat die vrijwillig met de Russen meevechten. Zitten wel Servirs tussen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
Er zitten toch ook Tsjetjenen tussen die rebellen?
Weet ik niet. CNN liet beelden zien waarop een deels brandend vliegtuig neerstortte. Niet bekend of dat dit vliegtuig was.quote:
Ik weet het want hoor net dat een collega van mij erbij zat met zijn gezin. Zag hem maandag nog, laatste dag voor zijn vakantie....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
154 NL slachtoffers, al die mensen hebben familie vrienden en kennissen, de kans dat je iemand kent neemt dan kwadratisch toe.
Bron: Thedailymail.co.ukquote:The Kremlin said Mr Putin, whose actions in Ukraine were compared to those of Hitler by Prince Charles earlier this year, had informed President Obama of the disaster after learning of it just before a scheduled phone call between the two.
Wat begrijp je nou niet aan wat ik zeg? Hij voelt het zo, dat is zijn goed recht. Hij vertelt zijn verhaal, ook zijn goed recht. Je hoeft het allemaal niet te lezen.quote:
Het is nog maar de vraag hoe groot de invloed van Rusland nog is op die rebellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad best kunnen. En dat de Russen geen moeite hebben met het neerhalen van een burger toestel is al eerder gebleken.
Mensen in een oorlog doen rare dingen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat men zonder orders zomaar even lukraak een vliegtuig gaat beschieten?
Deze systemen zijn niet "oud", het is nogal geavanceerd zelfsquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Bij een oud radarsysteem zie je de hoogte niet op je scherm volgens mij. Je ziet alleen een "blip".
Dat was van een filmpje van 6 juni. Was niet MAS17.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet ik niet. CNN liet beelden zien waarop een deels brandend vliegtuig neerstortte.
En Serven wel? Die zijn ook niet bepaald pro-Russisch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Kans is klein dat die vrijwillig met de Russen meevechten. Zitten wel Servirs tussen.
CNN was de 1e met die misinformatie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:00 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Nee.
Wat betreft dat brandende toestel dat met een noodgang naar beneden stort. Dit is een filmpje van een eerder neergehaald militair toestel in Oekrane en is door de NOS verkeerd in verband gebracht met het MH17 toestel!
Nee.. staat op YouTube en is gemaakt op 6 juni. Beetje slechte journalistiek dit van de NOS, ongelofelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet ik niet. CNN liet beelden zien waarop een deels brandend vliegtuig neerstortte. Niet bekend of dat dit vliegtuig was.
Lolbroek, dat zijn de enige bondgenoten in Europa.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
En Serven wel? Die zijn ook niet bepaald pro-Russisch.
Dat al helemaal, zal zijn imago weinig goeds doen. Wat een prutser, hij had sowieso al geen tweede termijn moeten krijgen. Naast alle puinzooi verspeelt hij 't hele negerkrediet van het Witte Huis.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En dat fragment laat niet eens zien hoe Obama na deze mededeling luchtig en met een grapje de rest van de toespraak hield. Wat een verschil met Reagan zeg.
Oog viel er toevallig op en ik vind het wat ver gezocht van hem. Dat is ook mijn goed recht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Wat begrijp je nou niet aan wat ik zeg? Hij voelt het zo, dat is zijn goed recht. Hij vertelt zijn verhaal, ook zijn goed recht. Je hoeft het allemaal niet te lezen.
Dat staat vast. Maakt het scenario niet minder onwaarschijnlijk. Zeker wanneer je over Oekrainense zijde spreekt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Mensen in een oorlog doen rare dingen.
Da's wel slordig ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. staat op YouTube en is gemaakt op 6 juni. Beetje slechte journalistiek dit van de NOS, ongelofelijk.
CNN is sowieso een pauperzender geworden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
CNN was de 1e met die misinformatie.
Yo, een vliegtuig, die gaan we neerknallen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
Dat de separatisten een fout hebben gemaakt, is het meest realistische scenario.
De NOS gaf aan dat het mogelijk de MH17 was.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee.. staat op YouTube en is gemaakt op 6 juni. Beetje slechte journalistiek dit van de NOS, ongelofelijk.
Er zijn door de jaren heen updates op uitgevoerd, maar zoals je op de link kunt lezen die je zelf postte, stammen ze uit de jaren 80.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze systemen zijn niet "oud", het is nogal geavanceerd zelfs
http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
Ik vermoed dat er inderdaad in die richting werd gedacht.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Yo, een vliegtuig, die gaan we neerknallen.
Die beelden waren van een An-26 die een paar weken geleden werd neergeschoten. Leek ook totaal niet op een 777.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:02 schreef Halcon het volgende:
[..]
Weet ik niet. CNN liet beelden zien waarop een deels brandend vliegtuig neerstortte. Niet bekend of dat dit vliegtuig was.
Wel een aantal Servirs.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:01 schreef Loekie1 het volgende:
Er zitten toch ook Tsjetjenen tussen die rebellen?
Nvmquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Dat was van een filmpje van 6 juni. Was niet MAS17.
Uit een zwarte doos krijg je sowieso geen data waar je iets aan gaat hebben. De plek waar het vliegtuig is neergestort en het tijdstip zijn al duidelijk. Het gaat het alleen niet vertellen wie die raket af heeft gevuurd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Verontrustend dat de Russen/rebellen het onderzoek leiden en de zwarte dozen bestuderen. Ik heb zo'n gevoel dat we de waarheid nooit echt te weten zullen komen.
Dat een zwarte doos al in Moskou is, is al niet echt een fijn idee.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Verontrustend dat de Russen/rebellen het onderzoek leiden en de zwarte dozen bestuderen. Ik heb zo'n gevoel dat we de waarheid nooit echt te weten zullen komen.
Ze geven die lijst pas vrij als van ieder slachtoffer een nabestaande is ingelicht. Kan best zijn dat alles hangt op n nabestaande die niet te bereiken is o.i.d.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Injetta het volgende:
De onbekende nationaliteit zijn de mensen met en Indonesische/aziatische naam, maar die kunnen ook de Nederlandse nationaliteit hebben natuurlijk. Ik denk dat dit goed gecheckt moet worden om geen vergissing te maken.
Aan de andere kant bij het boeken miet je toch altijd je paspoortnr. En nationaliteit opgeven?
Godverdomme, ik zat met Bulgaren in m'n hoofdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Lolbroek, dat zijn de enige bondgenoten in Europa.
Ze weten precies welke personen (met welke paspoorten, dus ook welke nationaliteiten) er geboard zijn. Diegenen die onbekend zijn, zullen waarschijnlijk wel de Amerikanen en Fransen zijn, maar blijft vreemd dat ze niet alle nationaliteiten meteen bekend maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Injetta het volgende:
De onbekende nationaliteit zijn de mensen met en Indonesische/aziatische naam, maar die kunnen ook de Nederlandse nationaliteit hebben natuurlijk. Ik denk dat dit goed gecheckt moet worden om geen vergissing te maken.
Aan de andere kant bij het boeken miet je toch altijd je paspoortnr. En nationaliteit opgeven?
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Daar staat vermoedelijk toch niets boeiends op.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat een zwarte doos al in Moskou is, is al niet echt een fijn idee.
Klopt, op het moment dat je hem in track hebt (volgen) kun je de hoogte pas aflezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Bij een oud radarsysteem zie je de hoogte niet op je scherm volgens mij. Je ziet alleen een "blip".
Als je autonoom optreedt met dat blik heb je 80% van de informatie niet, dan ben je afhankelijk van die ene ingebouwde radar op de launcher en zo geavanceerd is dat ding niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Ik denk dat iemand in het spel van de macht een foutje gemaakt heeft. Het zij Rusland door wapens te leveren. En of de regering van Oekrane door deze wapens in verkeerde handen te laten vallen als daar van tenminste sprake is. Zal wel aflopen als een leer momentje. Met als belangrijkste overweging de gevolgen op economisch en militair gebied. Waar tegen in deze weegschaal de mensen levens het altijd afleggen als belang.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Tevens zou Rusland niet al te soft reageren.
Dat wil men daar echt niet riskeren.
dubbele nationaliteitenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze weten precies welke personen (met welke paspoorten, dus ook welke nationaliteiten) er geboard zijn. Diegenen die onbekend zijn, zullen waarschijnlijk wel de Amerikanen en Fransen zijn, maar blijft vreemd dat ze niet alle nationaliteiten meteen bekend maken.
Serven zijn juist wel pro-Russisch. Het zijn meestal Servische vrijwilligers die de Russen helpen in Oekraine.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
En Serven wel? Die zijn ook niet bepaald pro-Russisch.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft zijn Russische ambtgenoot Sergej Lavrov bevraagd over berichten dat Tsjetsjeense strijders zich zouden hebben aangesloten bij pro-Russische separatisten in Oost-Oekrane. Kerry maande Lavrov 'alle steun aan de separatisten op te zeggen', liet zijn departement weten.quote:
Daarbij was de Reagan speech specifiek voor dat incident en stond Obama bij n of andere rally in Delaware, het is logisch dat hij het kort houd. Die komt er echt wel op terug als er meer bekent is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij Reagan was toen al bekend dat de Sovjets het hadden gedaan, nu is nog niks 100% zeker.
Waar denk je aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaat Nederland met gepaste maatregelen reageren op deze act of war.
Heel veel militaire high tech kwam in die tijd in gebruik, daarna werden de budgetten veel kleiner. Vergis je niet, jaren 80 is wat consumentenelectronica wellicht "oud" maar voor dit soort spul is dat niet oud.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Er zijn door de jaren heen updates op uitgevoerd, maar zoals je op de link kunt lezen die je zelf postte, stammen ze uit de jaren 80.
Behalve als dit een fout was van het Oekranse leger (wat ik niet verwacht overigens).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.
Zie hierboven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:09 schreef Reki het volgende:
[..]
Serven zijn juist wel pro-Russisch. Het zijn meestal Servische vrijwilligers die de Russen helpen in Oekraine.
Dit zijn Serven op de Krim die daarna naar Oost-Oekraine zijn gegaan.
nee natuurlijk niet, ze zijn eerst het veroverde grondgebied ingetrokken met hun SAMs om vanuit daar een random vliegtuig neer te halen... Gewoon omdat ze toch niets te doen haddenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef doge het volgende:
[..]
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellen
Alles wijst erop maar het hard maken hebben we toch al die USA spionage satellieten nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er inderdaad in die richting werd gedacht.
ik zou niet inzien waarom het Oekrainse leger vliegtuigen uit de lucht zou gaan halen.. de meeste separatisten hebben geeneens vliegtuigenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:11 schreef WJMW het volgende:
[..]
Behalve als dit een fout was van het Oekranse leger (wat ik niet verwacht overigens).
act of war? wtf?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Toevoeging op vorige post van mij:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nu de vraag of de Amerikanen wel zo objectief zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.
Dat zeg ik niet. Maar een onafhankelijk onderzoek zou mij een prettiger gevoel geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef doge het volgende:
[..]
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellen
Vanuit Nederland is de prioriteit nu eerst het identificeren en repatriren van de lichamen, en het laten uitvoeren van een onafhankelijk onderzoek (aldus radio 1 zojuist).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
ja.. het is moedwillig een vliegtuig uit de lucht schieten..quote:
Geen idee of hij autonoom werd ingezet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Klopt, op het moment dat je hem in track hebt (volgen) kun je de hoogte pas aflezen.
[..]
Als je autonoom optreedt met dat blik heb je 80% van de informatie niet, dan ben je afhankelijk van die ene ingebouwde radar op de launcher en zo geavanceerd is dat ding niet.
gezien eerdere soortgelijke crashes.. verwacht ik niet veel van de recorders.. waarschijnlijkquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:12 schreef homme7 het volgende:
zouden die russen al klaar zijn met het onderzoeken van de datarecorders??
Je kan ook schuin schieten met die dingen en de regering daar is wel erg snel met allerlei berichten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:11 schreef Re het volgende:
[..]
nee natuurlijk niet, ze zijn eerst het veroverde grondgebied ingetrokken met hun SAMs om vanuit daar een random vliegtuig neer te halen... Gewoon omdat ze toch niets te doen hadden
Oorlogsmisdaad dan.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:12 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Meneer kent een stoere Engelse term hoor...
Grote sancties zijn in niemand zijn belang. Het Westen is afhankelijk van Rusland en visa versa.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:14 schreef milpek het volgende:
Je voelt aan alles dat al die deskundigen en politici dit net zolang gaan rekken totdat sancties niet meer nodig zijn en Poetin weer vrijuit gaat. Stelletje slappelingen.
Als blijkt dat niet Rusland maar Oekraine het gedaan heeft, zullen we dit soort opmerkingen niet meer horen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
moedwillig een vliegtuig uit de lucht schieten, of moedwillig een Nederlands passagiersvliestuig uit de lucht schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:12 schreef Parzival het volgende:
[..]
ja.. het is moedwillig een vliegtuig uit de lucht schieten..
Wat heeft Poetin er mee te makenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:14 schreef milpek het volgende:
Je voelt aan alles dat al die deskundigen en politici dit net zolang gaan rekken totdat sancties niet meer nodig zijn en Poetin weer vrijuit gaat. Stelletje slappelingen.
Is ook niet zo gek. Er zijn ook pro-Russische Tsjetsjenen. Bijvoorbeeld de president van Tsjetsjeni op dit moment, die schurk van een Kadyrov. Die heeft ook wel wat mannetjes om naar Oekrane te sturen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:10 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft zijn Russische ambtgenoot Sergej Lavrov bevraagd over berichten dat Tsjetsjeense strijders zich zouden hebben aangesloten bij pro-Russische separatisten in Oost-Oekrane. Kerry maande Lavrov 'alle steun aan de separatisten op te zeggen', liet zijn departement weten.
Donderdagmiddag bezetten strijders van het Vostok-bataljon het kantoor van het provinciebestuur van Donetsk, waar de separatisten van de 'Volksrepubliek Donetsk' hun hoofdkwartier hadden gevestigd. De Vostok-militie, die voornamelijk uit Tsjetsjenen zou bestaan, trok op tegen de separatisten in het gebouw omdat die zich schuldig zouden hebben gemaakt aan plundering rond het vliegveld.
http://www.volkskrant.nl/(...)en-in-Oekraine.dhtml
Dat zou het zijn als het bewust is gedaan. De kans is klein dat men het op dit vliegtuig had voorzien.quote:
Ik verwacht zeker wel "behoorlijk forse" economische sancties!quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Wat je noemt, an accident waiting to happenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
Toevoeging op vorige post van mij:
[b]
Although it has its own identification friend or foe system, this is only able to establish whether the target being tracked is a friendly aircraft. It is the electronic equivalent of a sentry calling out: "Who goes there?". If there is no reply, all you know is that it is not one of your own combat aircraft. It would not give you a warning that you were tracking an airliner.
Je knalt vliegtuig uit de lucht en geeft dan tegenstander de schuld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:11 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik zou niet inzien waarom het Oekrainse leger vliegtuigen uit de lucht zou gaan halen.. de meeste separatisten hebben geeneens vliegtuigen
Poetin belt met Ruttequote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Ook op rtlzquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:15 schreef Monique___ het volgende:
http://abcnews.go.com/Live/
Malaysia persconferentie , live nu
Wat een slecht geluid :xquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:15 schreef Monique___ het volgende:
http://abcnews.go.com/Live/
Malaysia persconferentie , live nu
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je knalt vliegtuig uit de lucht en geeft dan tegenstander de schuld.
De wereld is wel ineens wakker nu.
Op de twitter foto's die zijn gepost zie je steeds alleen maar de launcher.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen idee of hij autonoom werd ingezet.
Voor in de OP,quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:51 schreef Etsu het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Slachtoffers
Australia 27
Belgium 4
Canada 1
France 4 (onbevestigd)
Germany 4
Indonesia 12
Malaysia 45
Netherlands 154
Philippines 3
United Kingdom 9
United States 23 (onbevestigd)
Unknown 23
Total 298
Slachtofferlijst
Gegevens van FlightRadar24
Signal from #MH17 was lost over Ukraine just before Russian border , Signal was lost around 13:21 UTC at 33,000 feet.
Video Persconferentie 17 juli 22.30 uur
NOS Video Persco: Zeker 154 Nederlanders aan boord neergestort vliegtuig
Live Video / blogs
Liveblog NOS: http://nos.nl/liveblog/67(...)dam-neergestort.html
Liveblog NRC: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
Liveblog Volkskrant: http://www.volkskrant.nl/(...)-neergeschoten.dhtml
Liveblog Huffington post: http://www.huffingtonpost(...)595516.html#liveblog
Livestream RU: http://lifenews.ru/watch-live
Ukrainewatwar Blog: http://ukraineatwar.blogs(...)-malaysian-mh17.html
Video's
Belangrijk LET OP!!!
[..]
Dit is wat we nu weten over vlucht MH17:
• Iets na vijf uur kwamen de eerste berichten naar buiten over een neergestort passagierstoestel op de grens met Oekrane en Rusland.
• Malaysia Airlines heeft om 17.36 bevestigd dat het contact met het toestel is verloren om 14:15 uur.
• Het gaat om vlucht MH17, een Boeing 777-300 die om 12.30 vertrok vanaf Schiphol naar Kuala Lumpur.
• In totaal waren er 283 passagiers en 15 bemanningsleden aan boord. Eerder werden 280 passagiers gemeld, later bleek dat er nog drie kleine kinderen waren die geen eigen stoel hadden, maar op schoot werden vervoerd. Er zijn geen overlevenden.
• Onder de passagiers bevinden zich 154 Nederlanders, 27 Australirs, 28 Maleisirs, twaalf Indonesirs, negen Britten, vier Duitsers, vier Belgen, drie Filipijnen en een Canadees. Van de overige passagiers is de nationaliteit nog niet bekend.
• Rond kwart voor elf liet de Amerikaanse vice-president Biden weten dat het ernaar uitziet dat het toestel uit de lucht is geschoten.
• Het is nog niet bekend wie dat zou hebben gedaan. Oekrane en de pro-Russische separatisten wijzen naar elkaar.
• Premier Rutte is vanuit Brussel naar Nederland gevlogen "om vanuit Den Haag de situatie verder te volgen en te handelen."
• Koning Willem-Alexander: "Ik ben diep getroffen door het vreselijke nieuws."
• Vliegtuigmaatschappijen mijden inmiddels het Oost-Oekraense luchtruim.
• Volgens de Europese luchtverkeersleiding EUROCONTROL mocht het vliegtuig gewoon vliegen waar het vloog.
• De VN-Veiligheidsraad komt vandaag om 20.00 uur Nederlandse tijd bijeen om te praten over Oekrane.
• Vanwege de vliegramp hangen in Nederland morgen alle vlaggen op overheidsgebouwen halfstok.
• De piloten van vlucht MH17 hebben geen noodsignaal afgegeven voordat het vliegtuig neerstortte, liet de Maleisische premier Najib Razak weten tijdens een persconferentie.
• De internationale gemeenschap heeft opgeroepen tot een onafhankelijk, internationaal en transparant onderzoek naar de toedracht van de ramp. Er zijn zorgen dat mogelijk bewijsmateriaal nu al wordt verwijderd door separatisten.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)gestort-in-oekraine/
geen lastquote:
Het is wel vrij duidelijk natuurlijk, ze registreren een afgevuurde raket, heeft iemand van ons een raket afgevuurd? Nee? Dan is het de ander.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef doge het volgende:
[..]
Foutje is dan makkelijk gemaakt. Vooral op zulke hoogte.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Putin vloog een uurtje eerder nog vanuit dezelfde richting over....
Ja, alleen hier hoor je niemand over. Mensen zien wat ze willen zien, en willen Rusland maar al te graag de schuld geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een sukkelquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:18 schreef Automatisch het volgende:
Australische premier haalt uit
In een reactie op de vliegramp in Oekrane lijkt de Australische premier Tony Abbot hard naar Rusland uit te halen. 'Hoe het er nu uitziet lijkt de situatie steeds minder op een ongeluk, en steeds meer op een misdaad. Als dat het geval is, moeten de daders worden gestraft, aldus Abbot. Om zijn verhaal daarna te vervolgen met woorden die voor Rusland lijken te zijn bedoeld:'Het pesten van de kleine landen door groteren, het vertrappelen van rechtvaardigheid en fatsoen omwille van nationale verheerlijking en roekeloze onverschilligheid ten opzichte van mensenlevens mogen geen plaats in onze wereld hebben.'
Volkskrant
Warschau-Moskou gaat over het algemeen niet over Zuid Oost Oekrane.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Als er autonoom opgetreden wordt, waar ik in dit geval van uitga, gezien de berichten dat er een BUK gekaapt zou zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je noemt, an accident waiting to happen
twitter:djp3tros twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 09:02:49Photos transport #Russian BUK into #Ukraine that shot down #MH17. http://t.co/aMBxvEmCMx #Ukraine http://t.co/qRYigKDnZ0 RT @lennutrajektoor reageer retweet
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:18 schreef doge het volgende:
[..]
Ja, alleen hier hoor je niemand over. Mensen zien wat ze willen zien, en willen Rusland maar al te graag de schuld geven.
Hoorde net op de radio dat dat niet waar is, het vliegtuig was in Warschau.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Als het scenario "mislukte moordaanslag van Oekrane/USA op Poetin" echt zou zijn heb je de poppen echt aan het dansen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:18 schreef doge het volgende:
[..]
Ja, alleen hier hoor je niemand over. Mensen zien wat ze willen zien, en willen Rusland maar al te graag de schuld geven.
Ja, de regering in Kiev gaat Poetin uit de lucht schieten. Heel waarschijnlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Dan "let's roll"quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:18 schreef wise het volgende:
[..]
Wat een sukkel![]()
Wat als oekraine erachter zit wat dan
Wat wil je dan? Schuimbekkend een oorlog in? Niets geleerd van de 19e en 20ste eeuw?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef Reki het volgende:
[..]
Poetin belt met Rutte
[ afbeelding ]
Er gaat niks gebeuren hoor.
Kan makkelijk een willekeurige BUK zijn die verplaatst wordt. Propaganda ten topquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef Happel het volgende:
twitter:djp3tros twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 09:02:49Photos transport #Russian BUK into #Ukraine that shot down #MH17. http://t.co/aMBxvEmCMx #Ukraine http://t.co/qRYigKDnZ0 RT @lennutrajektoor reageer retweet
Met name als het in handen is van een samengeraapt gelegenheid legertje waar nauwelijks controle over is, maar SAM's in handen heeft en wellicht met behulp van (Russische) huurlingen de kennis om zo'n wapen te bedienen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je noemt, an accident waiting to happen
“I can say that Putin’s plane and the Malaysian Boeing intersected at the same point and the same echelon. That was close to Warsaw on 330-m echelon at the height of 10,100 meters. The presidential jet was there at 16:21 Moscow time and the Malaysian aircraft - 15:44 Moscow time,” a source told the news agency on condition of anonymity.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef Uccie het volgende:
[..]
Hoorde net op de radio dat dat niet waar is, het vliegtuig was in Warschau.
Done.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor in de OP,
Nieuw Zeeland 1
http://www.nzherald.co.nz(...)=2&objectid=11295661
Hier ookquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:20 schreef Voszje het volgende:
Nu ook een melding van de Nu app, 173 Nederlanders inderdaad.
Lijkt er wel op.quote:
Uiteraard, maar welke partij is anders verantwoordelijk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:20 schreef wise het volgende:
[..]
Kan makkelijk een willekeurige BUK zijn die verplaatst wordt. Propaganda ten top
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:18 schreef doge het volgende:
[..]
Zeker als het scenario wat ik eerder schetste in acht neemt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als er autonoom opgetreden wordt, waar ik in dit geval van uitga, gezien de berichten dat er een BUK gekaapt zou zijn.
Dat is ook gelul in de ruimte, dit vliegtuig was op verkeerde moment op de verkeerde plek.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Warschau-Moskou gaat over het algemeen niet over Zuid Oost Oekrane.
Het Oekraense heeft al eerder een dergelijke fout gemaakt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:20 schreef Semisane het volgende:
[..]
Met name als het in handen is van een samengeraapt gelegenheid legertje waar nauwelijks controle over is, maar SAM's in handen heeft en wellicht met behulp van (Russische) huurlingen de kennis om zo'n wapen te bedienen.
Zowel het Russisch als het Oekraense leger zal niet zo snel zo'n fout maken, maar een ongeorganiseerd separatisten leger die stoer doet over elke kist die ze uit de lucht kunnen schieten des te meer.
Verbazingwekkend dat men niet weet wie er aan boord van het vliegtuig ging ondanks alle controle.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:21 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lijkt er wel op.
Overigens kunnen er nog meer unknown af.
Persco: Aantal overleden Nederlanders omhoog bijgesteld naar 173. Nog 23 slachtoffers niet gedentificeerd.
Zoals gezegd een false flag is best een scenario wat we niet direct moeten uitsluitenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Kom je bijna niet te weten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar welke partij is anders verantwoordelijk?
Vond ik ook.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat men niet weet wie er aan boord van het vliegtuig ging ondanks alle controle.
Gelul natuurlijk. Het is gewoon een hoop uitzoekwerk; zijn mensen wel echt aan boord gegaan, hebben mensen geen dubbele nationaliteit, eventuele babies die dus zonder ticket mee zijn etc. etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:21 schreef Loekie1 het volgende:
Er werd kort na het gebeuren al gezegd dat het vliegtuig vol met Nederlanders zat. Waarschijnlijk heeft men het beetje bij beetje bekend willen maken. Baksteen leidde de boel af met zijn 20%.
Correct, in 2001....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het Oekraense heeft al eerder een dergelijke fout gemaakt.
Dat claimen de Russen ja...maar dat mag je op een flinke korrel zout nemen. Daarbij als hij een uur eerder er overheen vloog gaat Oekrane heus niet denken dat Putin rondjes vliegt over het gebied om dan maar een soort gelijke kist de lucht uit te schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik ook heel erg vreemd. Waarvoor dient die scanner bij de gate dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat men niet weet wie er aan boord van het vliegtuig ging ondanks alle controle.
Knakerbizar dit, hoe zat dat ook alweer met die sociale netwerktheorie tussen mensen? Iedereen in een land is een vierdegraadsconnectie van elkaar ofzo?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:20 schreef Voszje het volgende:
Nu ook een melding van de Nu app, 173 Nederlanders inderdaad.
Weten ze wel, alleen geen paspoortgegevens omdat die mensen bij andere maatschappijen hebben ingechecked.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je hebt te maken met kinderen, die niet altijd een paspoort hebben.. je hebt te maken met verschillende lijsten.. en er moet 100% controle zijn voordat je valse info de wereld ingooit..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, men heeft de boardinglijst en vinkt daarop af wie instapt....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bijna tijd om in te kopen dus.quote:
Ik las hier op Fok gisteren vlak na het gebeuren al dat het vol met Nederlanders zat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:23 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gelul natuurlijk. Het is gewoon een hoop uitzoekwerk; zijn mensen wel echt aan boord gegaan, hebben mensen geen dubbele nationaliteit, eventuele babies die dus zonder ticket mee zijn etc. etc.
Alsof ze gisteravond al zeker wisten dat het 175+ Nederlanders waren maar ze dachten 'laten we het in batches van 20 bekend maken, dan is het minder erg!'
Siberia Airlines Flight 1812 crashed over the Black Sea on 4 October 2001, en route from Tel Aviv, Israel to Novosibirsk, Russia. The plane, a Soviet-made Tupolev Tu-154, carried an estimated 66 passengers and 12 crew members. Most of the passengers were Israelis visiting relatives in Russia. No one on board survived. The crash site is some 190 km west-southwest of the Black Sea resort of Sochi and 140 km north of the Turkish coastal town of Fatsa and 350 km east-southeast of Feodosiya, Ukraine. Ukraine admitted that the disaster was probably caused by an errant missile fired by its armed forces.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
Daar scannen ze je boardingpass, niet je paspoort.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:23 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Vind ik ook heel erg vreemd. Waarvoor dient die scanner bij de gate dan?
Dat was al ontkent door Russische autoriteiten, daarnaast word zo'n vliegtuig neergehaald aan de hand van radar... Niet observatie met het blote oogquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:17 schreef opperkleurder het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, Rusland ook, meer dan eens. Wat is je punt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Halcon het volgende:
[..]
173quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:24 schreef Vlaggenroof het volgende:
Goede journalstiek NOS... Ga dan nog even door met het nieuws als je weet dat er zo'n persconferentie is..
172 nlers dus..
Ja.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
298 doden blijft toch hetzelfde nu aantal Nederlanders is opgelopen?
Staat toch ook op naam?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:25 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Daar scannen ze je boardingpass, niet je paspoort.
Dat de stelling dat legers dergelijke fouten niet maken onzin is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:25 schreef Semisane het volgende:
[..]
Ja, Rusland ook, meer dan eens. Wat is je punt?
Ja, alleen de 47 voormalig onbekenden komen nu langzaamaanquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
298 doden blijft toch hetzelfde nu aantal Nederlanders is opgelopen?
uit je naam haal je niet altijd nationaliteit.. en sommigen hebben dubbele nationaliteit..quote:
Ook 44 Maleisiers, 27 Australiers, 12 Indonesiers, 9 Britten, 4 Duisters , 4 Belgen en 1 Nieuw-Zeelander onder slachtoffersquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Ajacied422 het volgende:
Zijn er ook nog hogere aantallen van andere nationaliteiten?
Dus daarom haal je wel een passagiersvliegtuig neer?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:25 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Dat was al ontkent door Russische autoriteiten, daarnaast word zo'n vliegtuig neergehaald aan de hand van radar... Niet observatie met het blote oog
Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja, net zoals je hier kan lezen dat het de Russen waren, en de Oekrane, en de rebellen, wat dan ook weer Tsjetsjenen waren, en de Illumnati, en het expres was, en toch weer per ongeluk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik las hier op Fok gisteren vlak na het gebeuren al dat het vol met Nederlanders zat.
Aldus nu.nlquote:Van 20 passagiers is de nationaliteit nog niet vastgesteld. Dat daar nog onduidelijkheid over is komt doordat veel passagiers waren overgestapt.
avherald.comquote:On Jul 18th 2014 Malaysia Airlines reported the Boeing 777-200 registration 9M-MRD, that had operated MH-17 on Jul 17th 2014, had last undergone maintenance on Jul 11th 2014 and had "clean bill of health" with all communication systems operating normally. The aircraft, introduced to service in 1997, had accumulated 75,322 flight hours in 11,434 cycles. There was no distress call from the aircraft. "The usual flight route was earlier declared safe by the International Civil Aviation Organisation. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions."
Ja, en hoe ga je daar de nationaliteit uit afleiden?quote:
Ik zat ook al met verbazing te kijken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Gelukkig is er de geheugentrainer
Waarom hebben we in hemelsnaam een rampenzender? Ik snap dat er niet altijd nieuws valt te melden maar dit is gewoon tenenkrommend
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Parzival het volgende:
[..]
uit je naam haal je niet altijd nationaliteit.. en sommigen hebben dubbele nationaliteit..
Hopelijk laat de NOS hem vallen als een...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
Hoor benno baksteen nog zeggen: 'op dit soort vluchten zitten veel transit, 80/20 verhouding. Hooguit 20 a 30 NL'ers aan boord'.
Bron: http://nos.nl/liveblog/67(...)er.html#update-40125quote:Live op Radio 1: Malaysia Airlines maakt lijst passagiers #MH17 openbaar.
Wel als er lichamen in 100 stukken liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?
Dat ze zeggen dat er 'onbekenden' in het vliegtuig zaten wil echt niet zeggen dat ze geen donkerbruin vermoeden hebben wie het is uit diverse systemen. Echter, ze willen dat eerst 1000% zeker weten en de familie inlichten voordat dat naar buiten komt. Lijkt mij verdomd duidelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?
Dat lijkt me niet zo heel lastig. Maar lees net dat er ook een aantal passagiers waren overgestapt. Anyway, wat een drama dit zegquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, en hoe ga je daar de nationaliteit uit afleiden?
Dat soort dingen worden geroepen door mensen die graag een oorlog zien tegen de Russen. Soort van wishful thinkingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toch echt United States: 34 ofzo op meerdere nieuwssites.
Nee. Hoogstens op vluchten naar de VS dankzij het AQQ systeem. Anders heb je slechts de naam en het reisschema van je transits.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
Hoor benno baksteen nog zeggen: 'op dit soort vluchten zitten veel transit, 80/20 verhouding. Hooguit 20 a 30 NL'ers aan boord'.
[..]
Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat de stelling dat legers dergelijke fouten niet maken onzin is.
Minder snel is wat anders dan niet .quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?
Tuurlijk, maar dat er eerst over 20 NL wordt gesproken en dat het er uiteindelijk (minimaalquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat ze zeggen dat er 'onbekenden' in het vliegtuig zaten wil echt niet zeggen dat ze geen donkerbruin vermoeden hebben wie het is uit diverse systemen. Echter, ze willen dat eerst 1000% zeker weten en de familie inlichten voordat dat naar buiten komt. Lijkt mij verdomd duidelijk.
Niet zo heel lastig? Je kan niet met zekerheid de nationaliteit afleiden uit een achternaam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo heel lastig. Maar lees net dat er ook een aantal passagiers waren overgestapt. Anyway, wat een drama dit zeg
Maar op officile bronnen zie je helemaal geen slachtiffers van Amerika. Of nog niet bevestigd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toch echt United States: 34 ofzo op meerdere nieuwssites.
Nu overschat je ook het leger van Oekrane.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?
Is mijn ervaring wel alleen heeft ie geen rekening gehouden met het begin van de vakantieperiodequote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)t-medewerkster.dhtmlquote:D-reizen onderzoekt 'ramptweet' medewerkster
BEWAAR
REAGEER
Caspar Naber
18-7-14 - 10:25
Twitter.
D-reizen is een onderzoek begonnen naar een tweet die afkomstig zou zijn van een medewerkster en die veel ophef veroorzaakt op het internet. In het bericht meldt de vrouw hoe erg ze de crash van het toestel van Malaysia Airlines vindt, gevolgd door 'nog drukker op het werk de aankomende tijd'.
Ongeacht de uitkomst van het onderzoek betreurt D-reizen de tweet. 'Wij delen de inhoud absoluut niet en nemen er hoe dan ook afstand van, op welke manier het bericht ook tot stand is gekomen,' verklaart woordvoerder Will van den Hoogen tegenover het AD.
D-reizen beschouwt de zaak als een interne aangelegenheid en zal haar ook intern oplossen, zegt hij. 'Wij zullen er op gepaste wijze mee omgaan.'
Volgens andere bronnen binnen de reisorganisatie beweert de medewerkster, werkzaam op het kantoor in Best, dat het twitterbericht niet klopt. De tweet werd in de loop van gisteravond verwijderd maar blijft rondgaan door mensen die het retweeten en delen via sociale media. Het bericht leverde al tientallen verontwaardigde reacties op van mensen die het 'triest' noemden dat iemand zich eerder druk maakt om de werkuren dan om de vele slachtoffers van de crash.
Hulp
D-reizen verklaarde gisteravond dat 22 inzittenden van het neergestorte vliegtuig hun vlucht boekten via de reisorganisatie. Die gaat volgens de zegsman vandaag contact zoeken met de mensen die door de passagiers werden opgegeven als contactpersoon ingeval van calamiteiten. 'Wij gaan hen hulp bieden. Dan kunt u denken aan ondersteuning bij het regelen van zaken als verzekeringen,' aldus woordvoerder Van den Hoogen.
Misschien bleken dat toch Nederlanders te zijn met een Frans klinkende achternaamquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wat is er met de Franse slachtoffers gebeurd?
ik vermoedde dat Bakker zn uitspraak van 20 a 30 ook een beetje aan de lage kant was.. het is een populaire vlucht voor Bali en andere exotische bestemmingen.. en dan ook nog in de zomervakantie..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat er eerst over 20 NL wordt gesproken en dat het er uiteindelijk (minimaal) 173 zijn is toch vreemd.
Nee, ik overschat gewoon niet de kwaliteiten van de separatisten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nu overschat je ook het leger van Oekrane.
Ga maar kijken hoe dat systeem werkt. Het is een heel groot systeem met launchers, radars en battalion command posts. Een launcher kan ook onafhankelijk opereren met een zeer beperkte radar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dus daarom haal je wel een passagiersvliegtuig neer?
Dat zeg ik dan ook niet.quote:
Complete boeking staat het volgens mij wel. Anders is het nog via andere manieren te achterhalen, maar die duren langer. Zoals nu dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee. Hoogstens op vluchten naar de VS dankzij het AQQ systeem. Anders heb je slechts de naam en het reisschema van je transits.
Indeed. Je zou bijna denken dat het stemmingmakerij is, "they took our fellow Americans!".quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Maar op officile bronnen zie je helemaal geen slachtiffers van Amerika. Of nog niet bevestigd.
MH zit wel meer NL aan boord wat in AMS op stapt. Ook buiten de vakantie perioden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Is mijn ervaring wel alleen heeft ie geen rekening gehouden met het begin van de vakantieperiode
nee, het zijn meer stoere doehet zelvers, die denken dat Oekraine bezit van Rusland isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, ik overschat gewoon niet de kwaliteiten van de separatisten.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.
Het luchtafweergeschut van Oekrane komt niet veel hoger dan 4km. Dit waren geen ongetrainden in ieder geval.
De separatisten hebben dan ook toegang tot buk's en met de hulp van bijvoorbeeld Russische huurlingen (of het bericht van die NATO generaal die aangaf dat Rusland de separatisten aan het trainen waren met dat soort apparatuur) kan je zo'n stuk hardware wel bedienen. Het is geen magisch apparaat verder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.
Het luchtafweergeschut van Oekrane komt niet veel hoger dan 4km. Dit waren geen ongetrainden in ieder geval.
Dat idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik vergeet ook niet dat filmpje toen die separatisten een Oekraense tank hadden buit gemaakt en per ongeluk godverdomme de hele straat naar de kloten schoten toen er een paar van die gasten inklommen.
En verder. Is ook een veel gebruikte route voor Australi en Nieuw Zeeland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik vermoedde dat Bakker zn uitspraak van 20 a 30 ook een beetje aan de lage kant was.. het is een populaire vlucht voor Bali en andere exotische bestemmingen.. en dan ook nog in de zomervakantie..
Die kan vast een nieuw baantje zoeken....wat heel lastig is, aangezien elke toekomstige werkgever dit ook kan googlen. Dom wijf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef roos85 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)t-medewerkster.dhtml
Nope, als je een transit ontvangt krijg je van de aanleverende maatschappij slechts naam en reisschema. De paspoortgegevens moeten nu dus opgevraagd worden bij de aanleverende maatschappijen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete boeking staat het volgens mij wel. Anders is het nog via andere manieren te achterhalen, maar die duren langer. Zoals nu dus.
Ja echt hequote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die kan vast een nieuw baantje zoeken....wat heel lastig is, aangezien elke toekomstige werkgever dit ook kan googlen. Dom wijf.
Hoop dat de dood daar dan ook wegblijft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:33 schreef opperkleurder het volgende:
Geen gladiolen in Nijmegen vandaag.
Ze lopen daar wel 70 jaar achterquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Er zijn hier echt mensen die denken dat je zo'n vliegtuig met het blote oog ziet vliegen en besluit om het maar neer te halen... Dat gebeurde 70 jaar geleden mensen, nu niet meer...
Dat is wel een dramp.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:33 schreef opperkleurder het volgende:
Geen gladiolen in Nijmegen vandaag.
Op RTL4 is nu een of ander Bed&Breakfast programma bezig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt schandalig dat zowel de NOS en RTL gewoon niet brengen dat er 173 Nederlanders zijn... RTL is een herhaling en NOS zendt helemaal niet uit
Op een gegeven moment is het urgente er toch wel vanaf?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt schandalig dat zowel de NOS en RTL gewoon niet brengen dat er 173 Nederlanders zijn... RTL is een herhaling en NOS zendt helemaal niet uit
Dan duurt het t langer, maar niet compleet onbekend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, als je een transit ontvangt krijg je van de aanleverende maatschappij slechts naam en reisschema. De paspoortgegevens moeten nu dus opgevraagd worden bij de aanleverende maatschappijen.
quote:
Inderdaad, geen kinderspeelgoed en duurt een kwartier ofzo voordat je uiteindelijk kunt schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]het BUK AA system reikt tot een hoogte van 22km...
naast het opgelopen aantal zijn er niet echt veel andere feiten aan het licht gekomen.. daar ga je geen nieuwe uitzending voor maken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik geef gewoon aan wat de meest realistische scenario is ipv mee te gaan met de Rusland didit of Oekrane didit theorieetjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het een beetje een loze opmerking.
NOS brengt het net op hun 'live'-blogquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
quote:10:31 uur
Nationaliteiten slachtoffers
Op een persconferentie van Malaysia Airlines is bekendgemaakt uit welke landen de slachtoffers afkomstig zijn:
- 20 nog niet bekend
- 173 Nederlanders
- 44 Maleisirs
- 27 Australirs
- 12 Indonesirs
- 9 Britten
- 4 Duitsers
- 4 Belgen
- 3 Filipijnen
- Canadees
- 1 Nieuw-Zeelander
Eensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het urgente er toch wel vanaf?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ja idd. Iedereen heeft toch een bericht van de nu.nl app gehad zoals ik hier kon lezen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
20 Nederlanders meer dan tot nu bekend vind ik toch wel nieuws...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
desnoods met een tickertape ofzo, radio 1 schakelde wel over.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |