Ze geven die lijst pas vrij als van ieder slachtoffer een nabestaande is ingelicht. Kan best zijn dat alles hangt op één nabestaande die niet te bereiken is o.i.d.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Injetta het volgende:
De onbekende nationaliteit zijn de mensen met en Indonesische/aziatische naam, maar die kunnen ook de Nederlandse nationaliteit hebben natuurlijk. Ik denk dat dit goed gecheckt moet worden om geen vergissing te maken.
Aan de andere kant bij het boeken miet je toch altijd je paspoortnr. En nationaliteit opgeven?
Godverdomme, ik zat met Bulgaren in m'n hoofdquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:04 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Lolbroek, dat zijn de enige bondgenoten in Europa.
Ze weten precies welke personen (met welke paspoorten, dus ook welke nationaliteiten) er geboard zijn. Diegenen die onbekend zijn, zullen waarschijnlijk wel de Amerikanen en Fransen zijn, maar blijft vreemd dat ze niet alle nationaliteiten meteen bekend maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef Injetta het volgende:
De onbekende nationaliteit zijn de mensen met en Indonesische/aziatische naam, maar die kunnen ook de Nederlandse nationaliteit hebben natuurlijk. Ik denk dat dit goed gecheckt moet worden om geen vergissing te maken.
Aan de andere kant bij het boeken miet je toch altijd je paspoortnr. En nationaliteit opgeven?
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Verontrustend dat de Russen/rebellen het onderzoek leiden en de zwarte dozen bestuderen. Ik heb zo'n gevoel dat we de waarheid nooit echt te weten zullen komen.
Daar staat vermoedelijk toch niets boeiends op.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:07 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dat een zwarte doos al in Moskou is, is al niet echt een fijn idee.
Klopt, op het moment dat je hem in track hebt (volgen) kun je de hoogte pas aflezen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:57 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Bij een oud radarsysteem zie je de hoogte niet op je scherm volgens mij. Je ziet alleen een "blip".
Als je autonoom optreedt met dat blik heb je 80% van de informatie niet, dan ben je afhankelijk van die ene ingebouwde radar op de launcher en zo geavanceerd is dat ding niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze systemen zijn niet "oud", het is nogal geavanceerd zelfs
http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef PicoMMP het volgende:
Verontrustend dat de Russen/rebellen het onderzoek leiden en de zwarte dozen bestuderen. Ik heb zo'n gevoel dat we de waarheid nooit echt te weten zullen komen.
Ik denk dat iemand in het spel van de macht een foutje gemaakt heeft. Het zij Rusland door wapens te leveren. En of de regering van Oekraïne door deze wapens in verkeerde handen te laten vallen als daar van tenminste sprake is. Zal wel aflopen als een leer momentje. Met als belangrijkste overweging de gevolgen op economisch en militair gebied. Waar tegen in deze weegschaal de mensen levens het altijd afleggen als belang.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:58 schreef Dven het volgende:
[..]
Tevens zou Rusland niet al te soft reageren.
Dat wil men daar echt niet riskeren.
dubbele nationaliteitenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ze weten precies welke personen (met welke paspoorten, dus ook welke nationaliteiten) er geboard zijn. Diegenen die onbekend zijn, zullen waarschijnlijk wel de Amerikanen en Fransen zijn, maar blijft vreemd dat ze niet alle nationaliteiten meteen bekend maken.
Serven zijn juist wel pro-Russisch. Het zijn meestal Servische vrijwilligers die de Russen helpen in Oekraine.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Dven het volgende:
[..]
En Serven wel? Die zijn ook niet bepaald pro-Russisch.
De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken John Kerry heeft zijn Russische ambtgenoot Sergej Lavrov bevraagd over berichten dat Tsjetsjeense strijders zich zouden hebben aangesloten bij pro-Russische separatisten in Oost-Oekraïne. Kerry maande Lavrov 'alle steun aan de separatisten op te zeggen', liet zijn departement weten.quote:
Daarbij was de Reagan speech specifiek voor dat incident en stond Obama bij één of andere rally in Delaware, het is logisch dat hij het kort houd. Die komt er echt wel op terug als er meer bekent is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:59 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij Reagan was toen al bekend dat de Sovjets het hadden gedaan, nu is nog niks 100% zeker.
Waar denk je aan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaat Nederland met gepaste maatregelen reageren op deze act of war.
Heel veel militaire high tech kwam in die tijd in gebruik, daarna werden de budgetten veel kleiner. Vergis je niet, jaren 80 is wat consumentenelectronica wellicht "oud" maar voor dit soort spul is dat niet oud.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:05 schreef MartijnA3 het volgende:
[..]
Er zijn door de jaren heen updates op uitgevoerd, maar zoals je op de link kunt lezen die je zelf postte, stammen ze uit de jaren 80.
Behalve als dit een fout was van het Oekraïnse leger (wat ik niet verwacht overigens).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.
Zie hierboven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:09 schreef Reki het volgende:
[..]
Serven zijn juist wel pro-Russisch. Het zijn meestal Servische vrijwilligers die de Russen helpen in Oekraine.
Dit zijn Serven op de Krim die daarna naar Oost-Oekraine zijn gegaan.
nee natuurlijk niet, ze zijn eerst het veroverde grondgebied ingetrokken met hun SAMs om vanuit daar een random vliegtuig neer te halen... Gewoon omdat ze toch niets te doen haddenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef doge het volgende:
[..]
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellen
Alles wijst erop maar het hard maken hebben we toch al die USA spionage satellieten nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er inderdaad in die richting werd gedacht.
ik zou niet inzien waarom het Oekrainse leger vliegtuigen uit de lucht zou gaan halen.. de meeste separatisten hebben geeneens vliegtuigenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:11 schreef WJMW het volgende:
[..]
Behalve als dit een fout was van het Oekraïnse leger (wat ik niet verwacht overigens).
act of war? wtf?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef superniger het volgende:
Hopelijk gaat Nederland met gepaste maatregelen reageren op deze act of war.
Toevoeging op vorige post van mij:quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze systemen zijn niet "oud", het is nogal geavanceerd zelfs
http://en.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
Nu de vraag of de Amerikanen wel zo objectief zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De Amerikanen zijn momenteel aan het nagaan waar die raket precies vandaan kwam. De daders worden dus wel opgespoord.
Dat zeg ik niet. Maar een onafhankelijk onderzoek zou mij een prettiger gevoel geven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:08 schreef doge het volgende:
[..]
En de regering van Oekraine, die een uur na de crash meteen een statement maakte dat het de schuld van de Russen is, zou ons wel de waarheid vertellen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |