Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Verbazingwekkend dat men niet weet wie er aan boord van het vliegtuig ging ondanks alle controle.
Ja, net zoals je hier kan lezen dat het de Russen waren, en de Oekraïne, en de rebellen, wat dan ook weer Tsjetsjenen waren, en de Illumnati, en het expres was, en toch weer per ongeluk?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:24 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ik las hier op Fok gisteren vlak na het gebeuren al dat het vol met Nederlanders zat.
Aldus nu.nlquote:Van 20 passagiers is de nationaliteit nog niet vastgesteld. Dat daar nog onduidelijkheid over is komt doordat veel passagiers waren overgestapt.
avherald.comquote:On Jul 18th 2014 Malaysia Airlines reported the Boeing 777-200 registration 9M-MRD, that had operated MH-17 on Jul 17th 2014, had last undergone maintenance on Jul 11th 2014 and had "clean bill of health" with all communication systems operating normally. The aircraft, introduced to service in 1997, had accumulated 75,322 flight hours in 11,434 cycles. There was no distress call from the aircraft. "The usual flight route was earlier declared safe by the International Civil Aviation Organisation. International Air Transportation Association has stated that the airspace the aircraft was traversing was not subject to restrictions."
Ja, en hoe ga je daar de nationaliteit uit afleiden?quote:
Ik zat ook al met verbazing te kijken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef TheVulture het volgende:
Gelukkig is er de geheugentrainer
Waarom hebben we in hemelsnaam een rampenzender? Ik snap dat er niet altijd nieuws valt te melden maar dit is gewoon tenenkrommend
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Parzival het volgende:
[..]
uit je naam haal je niet altijd nationaliteit.. en sommigen hebben dubbele nationaliteit..
Hopelijk laat de NOS hem vallen als een...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
Hoor benno baksteen nog zeggen: 'op dit soort vluchten zitten veel transit, 80/20 verhouding. Hooguit 20 a 30 NL'ers aan boord'.
Bron: http://nos.nl/liveblog/67(...)er.html#update-40125quote:Live op Radio 1: Malaysia Airlines maakt lijst passagiers #MH17 openbaar.
Wel als er lichamen in 100 stukken liggen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?
Dat ze zeggen dat er 'onbekenden' in het vliegtuig zaten wil echt niet zeggen dat ze geen donkerbruin vermoeden hebben wie het is uit diverse systemen. Echter, ze willen dat eerst 1000% zeker weten en de familie inlichten voordat dat naar buiten komt. Lijkt mij verdomd duidelijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat moet toch niet zo lastig te achterhalen zijn lijkt me?
Dat lijkt me niet zo heel lastig. Maar lees net dat er ook een aantal passagiers waren overgestapt. Anyway, wat een drama dit zegquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:27 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Ja, en hoe ga je daar de nationaliteit uit afleiden?
Dat soort dingen worden geroepen door mensen die graag een oorlog zien tegen de Russen. Soort van wishful thinkingquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toch echt United States: 34 ofzo op meerdere nieuwssites.
Nee. Hoogstens op vluchten naar de VS dankzij het AQQ systeem. Anders heb je slechts de naam en het reisschema van je transits.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
Hoor benno baksteen nog zeggen: 'op dit soort vluchten zitten veel transit, 80/20 verhouding. Hooguit 20 a 30 NL'ers aan boord'.
[..]
Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat de stelling dat legers dergelijke fouten niet maken onzin is.
Minder snel is wat anders dan niet .quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?
Tuurlijk, maar dat er eerst over 20 NL wordt gesproken en dat het er uiteindelijk (minimaalquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Dat ze zeggen dat er 'onbekenden' in het vliegtuig zaten wil echt niet zeggen dat ze geen donkerbruin vermoeden hebben wie het is uit diverse systemen. Echter, ze willen dat eerst 1000% zeker weten en de familie inlichten voordat dat naar buiten komt. Lijkt mij verdomd duidelijk.
Niet zo heel lastig? Je kan niet met zekerheid de nationaliteit afleiden uit een achternaam.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet zo heel lastig. Maar lees net dat er ook een aantal passagiers waren overgestapt. Anyway, wat een drama dit zeg
Maar op officiële bronnen zie je helemaal geen slachtiffers van Amerika. Of nog niet bevestigd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:28 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Ik zag gisteren toch echt United States: 34 ofzo op meerdere nieuwssites.
Nu overschat je ook het leger van Oekraïne.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
_Minder_ snel dan samengeraapte legertjes. Wat is daar zo lastig aan om dat te begrijpen?
Is mijn ervaring wel alleen heeft ie geen rekening gehouden met het begin van de vakantieperiodequote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Reken maar, weten ze wel. PAX lijsten en computersystemen staan de nationaliteiten. Alleen je moet er wel zeker van zijn Piet. Wie is geboard, eerst de familie's inlichten. Daarom duurde het gisteravond ook 5 uur voordat de eerste voorzichtige berichten naar buiten kwamen.
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Semisane het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)t-medewerkster.dhtmlquote:D-reizen onderzoekt 'ramptweet' medewerkster
BEWAAR
REAGEER
Caspar Naber
18-7-14 - 10:25
© Twitter.
D-reizen is een onderzoek begonnen naar een tweet die afkomstig zou zijn van een medewerkster en die veel ophef veroorzaakt op het internet. In het bericht meldt de vrouw hoe erg ze de crash van het toestel van Malaysia Airlines vindt, gevolgd door 'nog drukker op het werk de aankomende tijd'.
Ongeacht de uitkomst van het onderzoek betreurt D-reizen de tweet. 'Wij delen de inhoud absoluut niet en nemen er hoe dan ook afstand van, op welke manier het bericht ook tot stand is gekomen,' verklaart woordvoerder Will van den Hoogen tegenover het AD.
D-reizen beschouwt de zaak als een interne aangelegenheid en zal haar ook intern oplossen, zegt hij. 'Wij zullen er op gepaste wijze mee omgaan.'
Volgens andere bronnen binnen de reisorganisatie beweert de medewerkster, werkzaam op het kantoor in Best, dat het twitterbericht niet klopt. De tweet werd in de loop van gisteravond verwijderd maar blijft rondgaan door mensen die het retweeten en delen via sociale media. Het bericht leverde al tientallen verontwaardigde reacties op van mensen die het 'triest' noemden dat iemand zich eerder druk maakt om de werkuren dan om de vele slachtoffers van de crash.
Hulp
D-reizen verklaarde gisteravond dat 22 inzittenden van het neergestorte vliegtuig hun vlucht boekten via de reisorganisatie. Die gaat volgens de zegsman vandaag contact zoeken met de mensen die door de passagiers werden opgegeven als contactpersoon ingeval van calamiteiten. 'Wij gaan hen hulp bieden. Dan kunt u denken aan ondersteuning bij het regelen van zaken als verzekeringen,' aldus woordvoerder Van den Hoogen.
Misschien bleken dat toch Nederlanders te zijn met een Frans klinkende achternaamquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Wat is er met de Franse slachtoffers gebeurd?
ik vermoedde dat Bakker zn uitspraak van 20 a 30 ook een beetje aan de lage kant was.. het is een populaire vlucht voor Bali en andere exotische bestemmingen.. en dan ook nog in de zomervakantie..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar dat er eerst over 20 NL wordt gesproken en dat het er uiteindelijk (minimaal) 173 zijn is toch vreemd.
Nee, ik overschat gewoon niet de kwaliteiten van de separatisten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nu overschat je ook het leger van Oekraïne.
Ga maar kijken hoe dat systeem werkt. Het is een heel groot systeem met launchers, radars en battalion command posts. Een launcher kan ook onafhankelijk opereren met een zeer beperkte radar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:26 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dus daarom haal je wel een passagiersvliegtuig neer?
Dat zeg ik dan ook niet.quote:
Complete boeking staat het volgens mij wel. Anders is het nog via andere manieren te achterhalen, maar die duren langer. Zoals nu dus.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:29 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee. Hoogstens op vluchten naar de VS dankzij het AQQ systeem. Anders heb je slechts de naam en het reisschema van je transits.
Indeed. Je zou bijna denken dat het stemmingmakerij is, "they took our fellow Americans!".quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef Yaaar het volgende:
[..]
Maar op officiële bronnen zie je helemaal geen slachtiffers van Amerika. Of nog niet bevestigd.
MH zit wel meer NL aan boord wat in AMS op stapt. Ook buiten de vakantie perioden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Is mijn ervaring wel alleen heeft ie geen rekening gehouden met het begin van de vakantieperiode
nee, het zijn meer stoere doehet zelvers, die denken dat Oekraine bezit van Rusland isquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Semisane het volgende:
[..]
Nee, ik overschat gewoon niet de kwaliteiten van de separatisten.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.
Het luchtafweergeschut van Oekraïne komt niet veel hoger dan 4km. Dit waren geen ongetrainden in ieder geval.
De separatisten hebben dan ook toegang tot buk's en met de hulp van bijvoorbeeld Russische huurlingen (of het bericht van die NATO generaal die aangaf dat Rusland de separatisten aan het trainen waren met dat soort apparatuur) kan je zo'n stuk hardware wel bedienen. Het is geen magisch apparaat verder.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:30 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Een vliegtuig op 11km hoogte raak je niet zomaar, daar heb je geavanceerde apparatuur voor nodig.
Het luchtafweergeschut van Oekraïne komt niet veel hoger dan 4km. Dit waren geen ongetrainden in ieder geval.
Dat idd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ik vergeet ook niet dat filmpje toen die separatisten een Oekraïense tank hadden buit gemaakt en per ongeluk godverdomme de hele straat naar de kloten schoten toen er een paar van die gasten inklommen.
En verder. Is ook een veel gebruikte route voor Australië en Nieuw Zeeland.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Parzival het volgende:
[..]
ik vermoedde dat Bakker zn uitspraak van 20 a 30 ook een beetje aan de lage kant was.. het is een populaire vlucht voor Bali en andere exotische bestemmingen.. en dan ook nog in de zomervakantie..
Die kan vast een nieuw baantje zoeken....wat heel lastig is, aangezien elke toekomstige werkgever dit ook kan googlen. Dom wijf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef roos85 het volgende:
[ afbeelding ]
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/31(...)t-medewerkster.dhtml
Nope, als je een transit ontvangt krijg je van de aanleverende maatschappij slechts naam en reisschema. De paspoortgegevens moeten nu dus opgevraagd worden bij de aanleverende maatschappijen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Complete boeking staat het volgens mij wel. Anders is het nog via andere manieren te achterhalen, maar die duren langer. Zoals nu dus.
Ja echt hequote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Uccie het volgende:
[..]
Die kan vast een nieuw baantje zoeken....wat heel lastig is, aangezien elke toekomstige werkgever dit ook kan googlen. Dom wijf.
Hoop dat de dood daar dan ook wegblijft.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:33 schreef opperkleurder het volgende:
Geen gladiolen in Nijmegen vandaag.
Ze lopen daar wel 70 jaar achterquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Donnie-Brasco het volgende:
Er zijn hier echt mensen die denken dat je zo'n vliegtuig met het blote oog ziet vliegen en besluit om het maar neer te halen... Dat gebeurde 70 jaar geleden mensen, nu niet meer...
Dat is wel een dramp.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:33 schreef opperkleurder het volgende:
Geen gladiolen in Nijmegen vandaag.
Op RTL4 is nu een of ander Bed&Breakfast programma bezig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt schandalig dat zowel de NOS en RTL gewoon niet brengen dat er 173 Nederlanders zijn... RTL is een herhaling en NOS zendt helemaal niet uit
Op een gegeven moment is het urgente er toch wel vanaf?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik vind het echt schandalig dat zowel de NOS en RTL gewoon niet brengen dat er 173 Nederlanders zijn... RTL is een herhaling en NOS zendt helemaal niet uit
Dan duurt het t langer, maar niet compleet onbekend.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, als je een transit ontvangt krijg je van de aanleverende maatschappij slechts naam en reisschema. De paspoortgegevens moeten nu dus opgevraagd worden bij de aanleverende maatschappijen.
quote:
Inderdaad, geen kinderspeelgoed en duurt een kwartier ofzo voordat je uiteindelijk kunt schieten.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]het BUK AA system reikt tot een hoogte van 22km...
naast het opgelopen aantal zijn er niet echt veel andere feiten aan het licht gekomen.. daar ga je geen nieuwe uitzending voor maken..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ik geef gewoon aan wat de meest realistische scenario is ipv mee te gaan met de Rusland didit of Oekraïne didit theorieetjes.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:32 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dan is het een beetje een loze opmerking.
NOS brengt het net op hun 'live'-blogquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
quote:10:31 uur
Nationaliteiten slachtoffers
Op een persconferentie van Malaysia Airlines is bekendgemaakt uit welke landen de slachtoffers afkomstig zijn:
- 20 nog niet bekend
- 173 Nederlanders
- 44 Maleisiërs
- 27 Australiërs
- 12 Indonesiërs
- 9 Britten
- 4 Duitsers
- 4 Belgen
- 3 Filipijnen
- Canadees
- 1 Nieuw-Zeelander
Eensquote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
Op een gegeven moment is het urgente er toch wel vanaf?
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
Ja idd. Iedereen heeft toch een bericht van de nu.nl app gehad zoals ik hier kon lezen?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
20 Nederlanders meer dan tot nu bekend vind ik toch wel nieuws...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:35 schreef MPC60 het volgende:
[..]
desnoods met een tickertape ofzo, radio 1 schakelde wel over.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 10:34 schreef TheVulture het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |