Ja hoewel waar, is dt natuurlijk een dooddoener.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het risico dat je straks geschept wordt door een auto is vele malen groter.
wat een propaganda. Er zijn waarschijnlijk tientallen van dat soort apparaten daar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet hoe ik tweets moet posten
[..]
[ afbeelding ]
[..]
bron
Zelf onder controle heh.. schijnveiligheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook geen auto rijdt?
Waarom zou die lijst zo spoedig mogelijk openbaar gemaakt moeten worden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Waarschijnlijk eerst familie inlichtenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Je kan het beste aan een infuusje in een verzorgingstehuis. Dan weet je zeker dat je 115 wordt. Niks in je leven meemaken is wel zo veilig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
quote:Iedere keer als er een ongeluk gebeurt met een vliegtuig, breken de discussies uit. Is het vliegtuig wel zo veilig als wordt beweerd? Kun je niet beter een ander vervoersmiddel pakken? Is de kans op een kaping of een crash niet onwijs groot? Laten we eens enkele cijfers en feiten op een rij zetten.
De drukte in de lucht is in de afgelopen 15 jaar verdubbeld. Jaarlijks reizen er zo’n 40 miljoen mensen via Schiphol, waarvan bijna de helft op doorreis is. En in de piekuren kunnen er ruim 100 vliegtuigen per uur landen en vertrekken vanaf Schiphol. En dat is alleen Schiphol. Er zijn uiteraard nog veel meer luchthavens in de hele wereld. Ondanks de grote drukte op de vluchthavens, is het aantal ongelukken met vliegtuigen in de afgelopen 15 jaar gelijk gebleven. Per twee miljoen vluchten, stort er gemiddeld 1 vliegtuig naar beneden en bij vliegtuigmaatschappijen die lid zijn van een organisatie die de vliegveiligheid in de gaten houdt, is dit zelfs maar 1 op de 4 miljoen vluchten. Een paar gegevens van januari 1989 tot december 2008
Delta Airlines heeft 1650 miljoen vluchten gehad. Daarvan was slechts één vlucht met een fatale afloop (minimaal 1 dode).
British Airways heeft 549 miljoen vluchten gehad, waarvan er geen enkele fatale afloop was.
Turkish Airlines heeft 186 miljoen vluchten gehad, waarvan er twee vluchten een fatale afloop hadden (de laatste op Schiphol niet meegerekend, gezien de cijfers tot 2008 gaan).
American Airlines heeft 1770 miljoen vluchten gehad. Daarvan waren er 5 vluchten met een fatale afloop.
KLM heeft 281 miljoen vluchten gehad. Hiervan waren er twee vluchten met een fatale afloop.
Malaysia Airlines heeft 319 miljoen vluchten gehad. Hiervan was er één vlucht met een fatale afloop.
Air Canada heeft 399 miljoen vluchten gehad. Geen enkele vlucht hiervan had een fatale afloop.
Meer: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
Wat maakt vliegen zo veilig?
De controles op de luchthavens zijn erg streng, en worden ook alsmaar strenger. Er zijn flink veel regels waar je als reiziger mee te maken hebt, om zo de kans op een vliegtuigkaping zo klein mogelijk te maken.
Ook is het personeel op de grond en in het vliegtuig goed opgeleid. Behalve de piloot is er ook een co-piloot, die kan ingrijpen als er iets gebeurd. En ook op de grond wordt er nauwlettend in de gaten gehouden wat er gebeurd, zodat een landing en het vertrek van een vliegtuig zonder problemen zal verlopen. Daarnaast is er nog de technische dienst, die goed in de gaten houdt of een vliegtuig aan alle veiligheidseisen voldoet. Het personeel, zowel in een vliegtuig als op de grond, moet met regelmaat opfriscursussen doen, om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. En dan is er nog de blacklist van vliegtuigmaatschappijen. Dit zijn maatschappijen met een verhoogd risico op ongelukken. Deze mogen doorgaans niet in Europa landen of opstijgen. Deze blacklist is bedoeld om mensen duidelijkheid te geven
Voor opgeleide militairen die ermee om kunnen gaan ja, niet een zooi ongeorganiseerde separatisten die het toevallig buitmaken bij een verovering van een legerbasisquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze buk's zijn zeer geavanceerd en hebben dat gewoon
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
En niet fietst..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook geen auto rijdt?
Reizen per vliegtuig is gewoon heel veilig. Als je "hoogtevrees" hebt snap ik het wel, maar vrees om neer te storten....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja hoewel waar, is dt natuurlijk een dooddoener.
je moet ook rekening houden met dubbele nationaliteiten etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Mijn moeder schold altijd op de roddelbladen, die las ze bij de kapperquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het staat op de internetsite bij de andere artikelen. Kijk je niet omheen.
Er lopen daar wel aanhangers rond die de opleiding in het leger gehad hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit soort systemen kan je niet bedienen zonder opleiding ervoor
Groot deel van de verkeersongelukken komt door derden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
Zelf onder controle heh.. schijnveiligheid.
lijkt me beetje overdreven bassiequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef wise het volgende:
[..]
wat een propaganda. Er zijn waarschijnlijk tientallen van dat soort apparaten daar.
Fotootje maken van 1 die aan het bewegen is en een leuk verhaal erbij
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef wise het volgende:
diezelfde 'god' die 300 mensen het leven namMaar daar zal ' god' wel niks te maken mee gehad hebben, maar zn gevallen engel Luficer.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie het getwitterd? Op Facebook-gezet? Misschien heeft de redactie van De Telegraaf hem wel gebeld omdat hij voor een Maleisische wielerploeg rijdt en het verhaal van MH307 bekend is?
Weet ik niet maar zeg dan gewoon " de lijst wordt nog achtergehouden" ipv we zijn er mee bezig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom zou die lijst zo spoedig mogelijk openbaar gemaakt moeten worden?
En dan nog wil je zekerheid dat iemand daadwerkelijk in het vliegtuig is gestapt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Ja het is het veiligst.. en ja ik heb al tig keer gevlogen. Maar toch..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:43 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Reizen per vliegtuig is gewoon heel veilig. Als je "hoogtevrees" hebt snap ik het wel, maar vrees om neer te storten....
Aparte vergelijking. Ik scheld niet op de Telegraaf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder schold altijd op de roddelbladen, die las ze bij de kapper
Is exact hetzelfde toch? Geen woord gelogen. Ze zijn er mee bezig. Die lijst in de media verspreiden is daarentegen geen prioriteit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Weet ik niet maar zeg dan gewoon " de lijst wordt nog achtergehouden" ipv we zijn er mee bezig.
Is toch zo? Zij gaat er maar vanuit dat dat "iets" er niet voor die 298 was.quote:
En wie zegt dat die er niet in getrained zijn? Russische vriend van me heeft in het leger geleerd tactische kernwapens te lanceren, onderhouden, etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Voor opgeleide militairen die ermee om kunnen gaan ja, niet een zooi ongeorganiseerde separatisten die het toevallig buitmaken bij een verovering van een legerbasis
Haar man was blijkbaar meer waard in God's ogen dan al die andere 298 mensen. Althans, zo voelt zo'n uitspraak altijd voor mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Arcee het volgende:
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.
Ben de dag voor een busaanslag in Bulgarije aangekomen op het vliegveld. Verder wilde ik naar boston gaan in het weekend ( was toen in new york) van de bomaanslag. Zo kan je idd van alles wel verzinnenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.
Dan vallen die uiteen in verschillende groepen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Die volle zekerheid zal er nooit komen. Ik heb de hoop dat deze ramp op een positieve manier het conflict helpt op te lossen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Wat boze woorden van politici op z'n hoogst...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Een paar uur voor die aanslag liep ik nog op het vliegveld. Is verder niet relevant want was in een bussie vol met joden. En ik mag dan Ajacied zijn maar toch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ben de dag voor een busaanslag in Bulgarije aangekomen op het vliegveld. Verder wilde ik naar boston gaan in het weekend ( was toen in new york) van de bomaanslag. Zo kan je idd van alles wel verzinnen
Het gaat er niet om of het vergezocht is, het gaat erom dat het zijn reactie is op dit drama. Laat hem lekker die reactie hebben. Ik zou er ook wel aan denken eerlijk gezegd en het ook vertellen als mij er naar gevraagd wordt. Ieder zijn verhaal, ieder zijn reactie. Vind het zo vreemd dat daar altijd maar over geoordeeld moet worden, maar ook dat is deze (social media) tijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.
Je eigen troep opruimen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wat boze woorden van politici op z'n hoogst...
Hij mag die reactie hebben en ik mag er wat van vinden. Dat is van alle tijden dat mensen ergens iets van vinden. Wat eerder iets van deze tijd is, zijn reacties zoals die van hem.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het vergezocht is, het gaat erom dat het zijn reactie is op dit drama. Laat hem lekker die reactie hebben. Ik zou er ook wel aan denken eerlijk gezegd en het ook vertellen als mij er naar gevraagd wordt. Ieder zijn verhaal, ieder zijn reactie. Vind het zo vreemd dat daar altijd maar over geoordeeld moet worden, maar ook dat is deze (social media) tijd.
Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.
Maar goed, dat is een primaire reactie van mijn kant.
De raketresten worden zo veel mogelijk weggehaald uiteraardquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
Ondertussen ga je je wel afvragen hoe ver Poetin en zijn pro Russische vriendjes kunnen gaan...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.
Maar goed, dat is een primaire reactie van mijn kant.
Jij meld je als vrijwilliger?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio.
Wie is die tweede partij dan volgens jou?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.
Oekraïnequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie is die tweede partij dan volgens jou?
Minister Hennis-Plasschaert zet ons Korps Commando troepen in om alle rebellenleiders af te maken. Denk een fantasie, maar het zou van mij mogen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
quote:Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geërgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |