Als die mus laag genoeg vliegt kan ik me daar iets bij voorstellen, dit was een burgervliegtuig op 10km hoogte. Die zal je vanaf de grond niet als zodanig kunnen herkennen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Als jij drie keer een mus ziet herken je het toch als een mus? Zij zien al wekenlang passagiersvliegtuigen overvliegen. Ik geloof niet in 'foutje' maar in waanzin van losgeslagen criminelen.
Zat die achterlijke AIDS-homeopaat er maar in.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
twitter:goedenieuwsnl twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 09:21:12Joep Lange de moordenaar van vele veronderstelde HIV-patienten zat ook in #MH17, wordt gezegd. Hij hoefde niet dood, dat hij weg is is goed. reageer retweet
Wanneer komen de eerste verhalen van mensen die op het laatste moment toch wel een stoel bemachtigde?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geėrgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geėrgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
Dat geldt voor elke vlucht. Ver gezocht dus. En om jezelf dan in de krant uit te roepen tot een soort Houdini...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Zo'n vlucht is zo geboekt, ik heb ook vaak zat getwijfeld tussen twee vluchten op dezelfde dag. Als dan later blijkt dat de ene vlucht is neergestort dan lijkt me dat heel onwerkelijk.
Bron?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geėrgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
Die komen niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wanneer komen de eerste verhalen van mensen die op het laatste moment toch wel een stoel bemachtigde?
Die zal wel met een privejet komen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef Re het volgende:
Bill Clinton zou ook spreken op die conferentie...
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze.
Die heb ik al gelezen. Een steward had geruild met een collega omdat hij graag een paar dagen naar een bepaalde stad wilde. Die collega leeft nu nog, hij is dood.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:33 schreef ThePlaneteer het volgende:
Wanneer komen de eerste verhalen van mensen die op het laatste moment toch wel een stoel bemachtigde?
Goed om te zien dat je ondanks alles gewoon een te nuchtere Hollander bent.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:33 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat geldt voor elke vlucht. Ver gezocht dus. En om jezelf dan in de krant uit te roepen tot een soort Houdini...
Wie weet, ik zou dan echter niet triomfantelijk de Telegraaf gaan bellen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Ik denk dat jij in dezelfde situatie precies hetzelfde had gevoeld.
maakt het dat ergeræquote:
Ik denk dat dat kwestie van rust bewaren is, wachten op het officiėle onderzoek en dan pas actie ondernemen. Overhaast dingen roepen gaat de situatie niet verbeteren.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:34 schreef Onnoman het volgende:
Ben daarnaast ook van mening dat de reactie van Nederland ernstig mild is..
Of heeft de Telegraaf hem gebeld? Maar lekker over reacties van anderen blijven oordelen. Jij zou het allemaal veel beter hebben gedaan natuurlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie weet, ik zou dan echter niet triomfantelijk de Telegraaf gaan bellen.
uiterst realistisch eigenlijk.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:34 schreef Onnoman het volgende:
Ben daarnaast ook van mening dat de reactie van Nederland ernstig mild is..
quote:http://www.nu.nl/buitenla(...)-onderzoek-mh17.html
Poetin vraagt Rutte om onpartijdig onderzoek MH17
De Russische president Vladimir Poetin heeft vrijdag met premier Mark Rutte gebeld en in het gesprek gezegd een onpartijdig onderzoek naar de vliegramp in Oekraļne te willen.
Poetin bracht volgens persbureau Bloomberg zijn condoleances over in verband met de crash van vlucht MH17 van Malaysia Airlines. De tragedie toont volgens hem aan dat er snel een eind moet worden gemaakt aan de crisis in Oekraļne.
Volgens het Kremlin, dat het nieuws over het telefoongesprek naar buiten bracht, wil Poetin dat er een onafhankelijk onderzoek komt naar de ramp. Donderdag legde Poetin de schuld voor de crash bij de Oekraļense regering in Kiev.
Tweede zwarte doos
Intussen hebben reddingswerkers in het oosten van Oekraļne de tweede zwarte doos van Malaysia Airlines vlucht MH17 gevonden.
Donderdag al werd een eerste doos op de rampplek aangetroffen door opstandelingen die het in het gebied voor het zeggen hebben.
De twee zwarte dozen registreren verschillende dingen. De ene slaat vluchtgegevens als snelheid en hoogte op, de andere neemt de gesprekken in de cockpit op.
Geborgen
Reddingswerkers in het rampgebied in het oosten van Oekraļne waar het vliegtuig van Malaysia Airlines crashte, hebben tientallen lichamen gevonden.
Tot nog toe zijn 121 doden geborgen, maakten de Oekraļense reddingsdiensten vrijdagochtend volgens persbureau Interfax bekend.
Passagierslijst
Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag heeft nog geen definitieve lijst van de passagiers die in het vliegtuig zaten. Dat heeft een woordvoerder van het departement vrijdag laten weten.
Malaysia Airlines verwacht later vrijdag de passagierslijst af te hebben en zal deze dan publiceren, zei een woordvoerder van de vliegtuigmaatschappij.
Nabestaanden
Nabestaanden van mensen die aan boord waren, kunnen vrijdag nog niet met een speciale vlucht van Malaysia Airlines afreizen naar het land. Ook dat liet de luchtvaartmaatschappij weten.
Wel zal het onderzoeksteam van Malaysia Airlines aankomen in Oekraļne. Het toestel dat dit team vervoert, vliegt vervolgens door om de familieleden op te halen, zo liet de luchtvaartmaatschappij donderdagavond al weten. Wanneer zij kunnen vertrekken, is niet bekend.
154 Nederlanders
De Boeing 777 werd donderdagmiddag vermoedelijk neergeschoten boven gebied dat in handen is van opstandelingen. Aan boord bevonden zich 298 mensen, onder wie minstens 154 Nederlanders. De opstandelingen hebben de rampplek opengesteld voor Oekraļense eenheden.
Tong80 doet nooit aan bronnen, maar gezien zijn voorkeuren is het waarschijnlijk het ADquote:
De Telegraaf wist dat hij die vlucht op zijn scherm heeft gehad en een andere vlucht had geboekt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:36 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Of heeft de Telegraaf hem gebeld? Maar lekker over reacties van anderen blijven oordelen. Jij zou het allemaal veel beter hebben gedaan natuurlijk.
Dezelfde soort verhalen zullen er ook zijn, maar dan net andersom (mensen die op het laatste moment toch met deze vlucht gingen).quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geėrgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
Had ik ook ergens gelezen, hoop zo van niet. En 3 babies zonder stoel wat de verwarring over het aantal verklaardequote:
Zonder het vuurleidingssysteem is het gewoon kolder om met dat ding te vuren. Dan werkt het zonder identificatie van ovjecten anders dan visual en heb je maar 40km range.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:07 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Indien het vliegtuig is neergehaald met het Buk M1 AA systeem, dan schijnt daar wel degelijk snel een vergissing mee gemaakt te zijn. Schijnt gokken te zijn waar je op schiet, heb ik gelezen.
Achja hetzelfde met nederlanders... het is maar een methode van de media om aan te geven hoe erg het is.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:35 schreef wise het volgende:
[..]
maakt het dat ergeræ
Altijd maar dat apart vermelden van hoeveel kinderen (en vrouwen) er inzaten.
Alsof het minder erg is dat er mannen omkwamen
Veroverd of gekregen van de Ruski's?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze gaan die vers veroverde raketten toch uitproberen.
Maar je leest het wel?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:35 schreef Halcon het volgende:
[..]
Wie weet, ik zou dan echter niet triomfantelijk de Telegraaf gaan bellen.
Ik denk er juist altijd wel even over na voordat ik instap: "stel nou..." maar al snel druk je die gedachte weg...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:23 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Iedere vliegramp is te voorkomen. Door mensen in elkaar gezet en bedacht die vliegtuigen, door mensen bestuurd, etc. Dat gezegd hebbende is het risico zo verdomd klein dat ik er niet bij stil sta als ik het vliegtuig in stap.
Nou ik vind van wel maar das mijn meningquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:35 schreef wise het volgende:
[..]
maakt het dat ergeræ
Altijd maar dat apart vermelden van hoeveel kinderen (en vrouwen) er inzaten.
Alsof het minder erg is dat er mannen omkwamen
Oh, dat zeker. Geen Hollander trouwens, Nederlander.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Goed om te zien dat je ondanks alles gewoon een te nuchtere Hollander bent.
"iets" heeft hen gered? fokking onzin, je hebt gewoon geluk gehad.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
Wat een zieke tweetquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
twitter:goedenieuwsnl twitterde op vrijdag 18-07-2014 om 09:21:12Joep Lange de moordenaar van vele veronderstelde HIV-patienten zat ook in #MH17, wordt gezegd. Hij hoefde niet dood, dat hij weg is is goed. reageer retweet
misschien wel waar ja..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:36 schreef wise het volgende:
[..]
uiterst realistisch eigenlijk.
Wat moeten ze danæ Er is nog helemaal niks duidelijk en ook nog geen schuldige. Dus wat NL doet is de juiste reactie.
En al die doden dan?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:32 schreef tong80 het volgende:
'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'
Dit soort systemen kan je niet bedienen zonder opleiding ervoorquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ze gaan die vers veroverde raketten toch uitproberen.
Oh, geheid dat er genoeg mensen zullen zijn die dit aan God (of equivalent) gaan toeschrijven, dat Zijn hand hun gered heeft enzo...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:38 schreef Pakspul het volgende:
[..]
"iets" heeft hen gered? fokking onzin, je hebt gewoon geluk gehad.
Misschien heeft 'ie het getwitterd? Op Facebook-gezet? Misschien heeft de redactie van De Telegraaf hem wel gebeld omdat hij voor een Maleisische wielerploeg rijdt en het verhaal van MH307 bekend is?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:37 schreef Halcon het volgende:
[..]
De Telegraaf wist dat hij die vlucht op zijn scherm heeft gehad en een andere vlucht had geboekt?
quote:Ukraine Reporter @StateOfUkraine · 9s
#Ukraine govt spokesperson says that Russian fighters have already moved BUK AA system (that likely shot down #MH17 jet) to #Russia
bronquote:1 more pic reportedly showing Russian fighters in E #Ukraine moving the BUK AA system that likely shot down #MH17 jet
En bij die andere MH370 vlucht was hij ook aan 'ontsnapt' ....eindstand zat hij alleen in dezelfde terminal te wachten als die andere passagiers, en moest hij ook naar Taiwan ipv Peking.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:30 schreef Halcon het volgende:
[..]
In dat geval van die Maarten is ontsnappen erg ver gezocht. Als je nu overboekt was of zo ok, maar dit...
Daar zat die van mij alquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
diezelfde 'god' die 300 mensen het leven namquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Oh, geheid dat er genoeg mensen zullen zijn die dit aan God (of equivalent) gaan toeschrijven, dat Zijn hand hun gered heeft enzo...
Het risico dat je straks geschept wordt door een auto is vele malen groter.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
En de dood van die arme steward die met een collega had geruild dat was dan natuurlijk niet God.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Inaithnir het volgende:
Oh, geheid dat er genoeg mensen zullen zijn die dit aan God (of equivalent) gaan toeschrijven, dat Zijn hand hun gered heeft enzo...
Dan neem ik aan dat je ook geen auto rijdt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
Is verder niet relevant.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het risico dat je straks geschept wordt door een auto is vele malen groter.
Deze buk's zijn zeer geavanceerd en hebben dat gewoonquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:37 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Zonder het vuurleidingssysteem is het gewoon kolder om met dat ding te vuren. Dan werkt het zonder identificatie van ovjecten anders dan visual en heb je maar 40km range.
Ja hoewel waar, is dt natuurlijk een dooddoener.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het risico dat je straks geschept wordt door een auto is vele malen groter.
wat een propaganda. Er zijn waarschijnlijk tientallen van dat soort apparaten daar.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Isabeau het volgende:
Ik weet niet hoe ik tweets moet posten
[..]
[ afbeelding ]
[..]
bron
Zelf onder controle heh.. schijnveiligheid.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook geen auto rijdt?
Waarom zou die lijst zo spoedig mogelijk openbaar gemaakt moeten worden?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Waarschijnlijk eerst familie inlichtenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Je kan het beste aan een infuusje in een verzorgingstehuis. Dan weet je zeker dat je 115 wordt. Niks in je leven meemaken is wel zo veilig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:40 schreef Trebo het volgende:
Mijn vliegangst is van 90 naar 100% gestegen.
quote:Iedere keer als er een ongeluk gebeurt met een vliegtuig, breken de discussies uit. Is het vliegtuig wel zo veilig als wordt beweerd? Kun je niet beter een ander vervoersmiddel pakken? Is de kans op een kaping of een crash niet onwijs groot? Laten we eens enkele cijfers en feiten op een rij zetten.
De drukte in de lucht is in de afgelopen 15 jaar verdubbeld. Jaarlijks reizen er zo’n 40 miljoen mensen via Schiphol, waarvan bijna de helft op doorreis is. En in de piekuren kunnen er ruim 100 vliegtuigen per uur landen en vertrekken vanaf Schiphol. En dat is alleen Schiphol. Er zijn uiteraard nog veel meer luchthavens in de hele wereld. Ondanks de grote drukte op de vluchthavens, is het aantal ongelukken met vliegtuigen in de afgelopen 15 jaar gelijk gebleven. Per twee miljoen vluchten, stort er gemiddeld 1 vliegtuig naar beneden en bij vliegtuigmaatschappijen die lid zijn van een organisatie die de vliegveiligheid in de gaten houdt, is dit zelfs maar 1 op de 4 miljoen vluchten. Een paar gegevens van januari 1989 tot december 2008
Delta Airlines heeft 1650 miljoen vluchten gehad. Daarvan was slechts één vlucht met een fatale afloop (minimaal 1 dode).
British Airways heeft 549 miljoen vluchten gehad, waarvan er geen enkele fatale afloop was.
Turkish Airlines heeft 186 miljoen vluchten gehad, waarvan er twee vluchten een fatale afloop hadden (de laatste op Schiphol niet meegerekend, gezien de cijfers tot 2008 gaan).
American Airlines heeft 1770 miljoen vluchten gehad. Daarvan waren er 5 vluchten met een fatale afloop.
KLM heeft 281 miljoen vluchten gehad. Hiervan waren er twee vluchten met een fatale afloop.
Malaysia Airlines heeft 319 miljoen vluchten gehad. Hiervan was er één vlucht met een fatale afloop.
Air Canada heeft 399 miljoen vluchten gehad. Geen enkele vlucht hiervan had een fatale afloop.
Meer: http://www.planecrashinfo.com/rates.htm
Wat maakt vliegen zo veilig?
De controles op de luchthavens zijn erg streng, en worden ook alsmaar strenger. Er zijn flink veel regels waar je als reiziger mee te maken hebt, om zo de kans op een vliegtuigkaping zo klein mogelijk te maken.
Ook is het personeel op de grond en in het vliegtuig goed opgeleid. Behalve de piloot is er ook een co-piloot, die kan ingrijpen als er iets gebeurd. En ook op de grond wordt er nauwlettend in de gaten gehouden wat er gebeurd, zodat een landing en het vertrek van een vliegtuig zonder problemen zal verlopen. Daarnaast is er nog de technische dienst, die goed in de gaten houdt of een vliegtuig aan alle veiligheidseisen voldoet. Het personeel, zowel in een vliegtuig als op de grond, moet met regelmaat opfriscursussen doen, om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen. En dan is er nog de blacklist van vliegtuigmaatschappijen. Dit zijn maatschappijen met een verhoogd risico op ongelukken. Deze mogen doorgaans niet in Europa landen of opstijgen. Deze blacklist is bedoeld om mensen duidelijkheid te geven
Voor opgeleide militairen die ermee om kunnen gaan ja, niet een zooi ongeorganiseerde separatisten die het toevallig buitmaken bij een verovering van een legerbasisquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Deze buk's zijn zeer geavanceerd en hebben dat gewoon
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Buk_missile_system
En niet fietst..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Pakspul het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat je ook geen auto rijdt?
Reizen per vliegtuig is gewoon heel veilig. Als je "hoogtevrees" hebt snap ik het wel, maar vrees om neer te storten....quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef Trebo het volgende:
[..]
Ja hoewel waar, is dt natuurlijk een dooddoener.
je moet ook rekening houden met dubbele nationaliteiten etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Mijn moeder schold altijd op de roddelbladen, die las ze bij de kapperquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Halcon het volgende:
[..]
Het staat op de internetsite bij de andere artikelen. Kijk je niet omheen.
Er lopen daar wel aanhangers rond die de opleiding in het leger gehad hebben.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit soort systemen kan je niet bedienen zonder opleiding ervoor
Groot deel van de verkeersongelukken komt door derden.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Trebo het volgende:
[..]
Zelf onder controle heh.. schijnveiligheid.
lijkt me beetje overdreven bassiequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef wise het volgende:
[..]
wat een propaganda. Er zijn waarschijnlijk tientallen van dat soort apparaten daar.
Fotootje maken van 1 die aan het bewegen is en een leuk verhaal erbij
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef wise het volgende:
diezelfde 'god' die 300 mensen het leven namMaar daar zal ' god' wel niks te maken mee gehad hebben, maar zn gevallen engel Luficer.
quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:39 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Misschien heeft 'ie het getwitterd? Op Facebook-gezet? Misschien heeft de redactie van De Telegraaf hem wel gebeld omdat hij voor een Maleisische wielerploeg rijdt en het verhaal van MH307 bekend is?
Weet ik niet maar zeg dan gewoon " de lijst wordt nog achtergehouden" ipv we zijn er mee bezig.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Dven het volgende:
[..]
Waarom zou die lijst zo spoedig mogelijk openbaar gemaakt moeten worden?
En dan nog wil je zekerheid dat iemand daadwerkelijk in het vliegtuig is gestapt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:41 schreef MouzurX het volgende:
Hoezo duurt dat toch altijd zo lang met die lijst? Je hebt toch gewoon geregistreerd wie er is geboard?
Ja het is het veiligst.. en ja ik heb al tig keer gevlogen. Maar toch..quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:43 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Reizen per vliegtuig is gewoon heel veilig. Als je "hoogtevrees" hebt snap ik het wel, maar vrees om neer te storten....
Aparte vergelijking. Ik scheld niet op de Telegraaf.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn moeder schold altijd op de roddelbladen, die las ze bij de kapper
Is exact hetzelfde toch? Geen woord gelogen. Ze zijn er mee bezig. Die lijst in de media verspreiden is daarentegen geen prioriteit.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Weet ik niet maar zeg dan gewoon " de lijst wordt nog achtergehouden" ipv we zijn er mee bezig.
Is toch zo? Zij gaat er maar vanuit dat dat "iets" er niet voor die 298 was.quote:
En wie zegt dat die er niet in getrained zijn? Russische vriend van me heeft in het leger geleerd tactische kernwapens te lanceren, onderhouden, etc.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:42 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Voor opgeleide militairen die ermee om kunnen gaan ja, niet een zooi ongeorganiseerde separatisten die het toevallig buitmaken bij een verovering van een legerbasis
Haar man was blijkbaar meer waard in God's ogen dan al die andere 298 mensen. Althans, zo voelt zo'n uitspraak altijd voor mij.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Arcee het volgende:
Ja, of die waren gewoon niet zo "gezegend" als haar man.
Ben de dag voor een busaanslag in Bulgarije aangekomen op het vliegveld. Verder wilde ik naar boston gaan in het weekend ( was toen in new york) van de bomaanslag. Zo kan je idd van alles wel verzinnenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.
Dan vallen die uiteen in verschillende groepen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Die volle zekerheid zal er nooit komen. Ik heb de hoop dat deze ramp op een positieve manier het conflict helpt op te lossen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Wat boze woorden van politici op z'n hoogst...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:45 schreef KoosVogels het volgende:
Stel dat binnenkort met volle zekerheid wordt vastgesteld dat de separatisten verantwoordelijk zijn. Wat gaat er dan gebeuren?
Een paar uur voor die aanslag liep ik nog op het vliegveld. Is verder niet relevant want was in een bussie vol met joden. En ik mag dan Ajacied zijn maar toch.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ben de dag voor een busaanslag in Bulgarije aangekomen op het vliegveld. Verder wilde ik naar boston gaan in het weekend ( was toen in new york) van de bomaanslag. Zo kan je idd van alles wel verzinnen
Het gaat er niet om of het vergezocht is, het gaat erom dat het zijn reactie is op dit drama. Laat hem lekker die reactie hebben. Ik zou er ook wel aan denken eerlijk gezegd en het ook vertellen als mij er naar gevraagd wordt. Ieder zijn verhaal, ieder zijn reactie. Vind het zo vreemd dat daar altijd maar over geoordeeld moet worden, maar ook dat is deze (social media) tijd.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:44 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ze hebben hem gesproken kennelijk. Jij en ik kunnen ook iets schrijven van "Hadden we gisteren in dat vliegtuig gezeten dan...". Wat ver gezocht allemaal. Ik zal er iets te nuchter voor zijn.
Je eigen troep opruimen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:46 schreef Inaithnir het volgende:
[..]
Wat boze woorden van politici op z'n hoogst...
Hij mag die reactie hebben en ik mag er wat van vinden. Dat is van alle tijden dat mensen ergens iets van vinden. Wat eerder iets van deze tijd is, zijn reacties zoals die van hem.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of het vergezocht is, het gaat erom dat het zijn reactie is op dit drama. Laat hem lekker die reactie hebben. Ik zou er ook wel aan denken eerlijk gezegd en het ook vertellen als mij er naar gevraagd wordt. Ieder zijn verhaal, ieder zijn reactie. Vind het zo vreemd dat daar altijd maar over geoordeeld moet worden, maar ook dat is deze (social media) tijd.
Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.
Maar goed, dat is een primaire reactie van mijn kant.
De raketresten worden zo veel mogelijk weggehaald uiteraardquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
Ondertussen ga je je wel afvragen hoe ver Poetin en zijn pro Russische vriendjes kunnen gaan...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio. Het is nu wel mooi geweest met het gedrag van die pro-Russische Tokkies.
Maar goed, dat is een primaire reactie van mijn kant.
Jij meld je als vrijwilliger?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beter wordt er gelijk orde op zaken gesteld in die regio.
Wie is die tweede partij dan volgens jou?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Waar er 2 vechten hebben er 2 schuld.
Oekraļnequote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wie is die tweede partij dan volgens jou?
Minister Hennis-Plasschaert zet ons Korps Commando troepen in om alle rebellenleiders af te maken. Denk een fantasie, maar het zou van mij mogen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:47 schreef Onnoman het volgende:
het idee dat de separatisten met de bergingswerkzaamheden bezig zijn baart mij ook wel zorgen...
quote:Zij is aan de dood ontsnapt. Haar gezin is aan de dood ontsnapt. Want eigenlijk hadden Nour Azaani, haar man Barry Sim en hun dochtertje van 3,5 maand ook aan boord moeten zitten van het ramptoestel.
Dat zij nu nog leven, is te danken aan een fout bij de boeking. Barry bleek niet op dezelfde vlucht te zitten als zijn vrouw en dochtertje, maar stond op de avondvlucht van KLM. 'Dat wilde ik niet,' vertelt Barry, nog steeds aangedaan. 'Ik reisde liever met Malaysia Airlines, dus ik zei tegen mijn reisagent dat hij mij hoe dan ook op hetzelfde vliegtuig als de rest van mijn gezin moest krijgen.'
Maar Barry's wens om een stoel te bemachtigen op de bewuste middagvlucht van Malaysia Airlines, bleek niet zo makkelijk in te willigen. Op het laatst besloot hij geėrgerd dat zijn vrouw en dochter 'dan maar moesten worden omgeboekt naar de avondvlucht van KLM'. 'We wilden hoe dan ook niet apart reizen.'
Uiteindelijk, onderweg naar Schiphol, belt de zus van Nour, verontrust. 'Zat jij niet in het toestel? Ik wist niet meer welke vlucht je zou nemen!' Dan hoort ze dat hun oorspronkelijke vlucht is neergestort, neergeschoten zelfs en niet verder kwam dan 50 kilometer tot de grens met Rusland.
En dan dringt het tot haar door: ze zijn aan een ramp ontsnapt. Een bizarre speling van het lot, zou je de verkeerde boeking kunnen noemen.
In de taxi naar het vliegveld heeft Nour alleen maar gehuild. 'Iets' moet hen hebben gered, verzucht ze. Haar man Barry voelt zich 'gezegend'. 'Maar meer nog dan dat ik me opgelucht voel, heb ik te doen met de families van de passagiers.'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |