In dat fimpje was te zien dat het juist heel doordacht is ontwikkeld.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:07 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Indien het vliegtuig is neergehaald met het Buk M1 AA systeem, dan schijnt daar wel degelijk snel een vergissing mee gemaakt te zijn. Schijnt gokken te zijn waar je op schiet, heb ik gelezen.
daarom heeft men info van andere radarsystemen nodig om het toestel volledig te kunnen identificeren, sukkels dus die dit gedaan hebben, stoere wodka zuipersquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:07 schreef RipMcPants het volgende:
[..]
Indien het vliegtuig is neergehaald met het Buk M1 AA systeem, dan schijnt daar wel degelijk snel een vergissing mee gemaakt te zijn. Schijnt gokken te zijn waar je op schiet, heb ik gelezen.
Dat is het ook. Mits je de kennis en alle "opties" hebt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In dat fimpje was te zien dat het juist heel doordacht is ontwikkeld.
Als je het hele systeem hebt ja. Of denk je dat 90% van dat hele systeem eigenlijk niet echt nodig is?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
In dat fimpje was te zien dat het juist heel doordacht is ontwikkeld.
Dat laatste sowieso, vanochtend zat er nog een iemand van de vereniging van verkeersvliegers bij de NOS, die gaf inderdaad aan dat er altijd voor de meest economische route wordt gekozen (logisch wel, het zijn geen filantropische instellingen), en iedere maatschappij eigen zelf beslist of ze het veilig vinden om over bepaalde gebieden te vliegen. Meen dat Qantas en een paar anderen oost-Oekraine al mijden, maar KLM en Malaysian dus niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:01 schreef Loekie1 het volgende:
Óf men heeft de - waanzin van de - separatisten onderschat, óf het was een geldkwestie om deze regio niet als te onveilig om over te vliegen te beschouwen.
Wow! Zou je me mss kunnen vertellen waar deze informatie vandaan komt?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:10 schreef Re het volgende:
108 AIDS wetenschappers, daar kunnen een aantal ex-collega's bijzitten.
Daar lijkt het wel op. Het was al eerder gelukt en toen er vliegtuig aankwam op nog wat grotere hoogte was het neerknallen dat ding met nieuwe speeltje.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:07 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Ja en nee... Er is bewust op geschoten, maar echter is het systeem gebruikt door mensen die incompetent zijn om er mee om te gaan. Die hebben gewoon een vliegtuig op de radar gezien en gedacht dat het om een Oekraïense militair vliegtuig ging i.p.v. burgerluchtvaart.
Als je een dergelijk systeem niet 100% begrijpt dan is het blijkbaar lastig te weten waar je op schiet, totdat het brandend op de grond ligt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
Daar vliegen tientallen van dit soort toestellen per dag. Hoe logisch is het dat ze die niet herkennen als zijnde passagiersvliegtuigen?
Door wie?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:14 schreef Infection het volgende:
De rampplek is in ieder geval al afgesloten door de rebellen.
Dat hoeft voor mij dan nooit zo, ook al die 'ramptoeristen' die hijgerig moeten vermelden dat de zoon van de bakker van hun oud-oma op die vlucht zat en ze echt helemaal stuk zijn. De AD's en Telegrafen van deze wereld die niet kunnen wachten met artikeltjes over verscheurde families, kinderen aan boord, hoe erger hoe beter lijkt 't wel...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:09 schreef TheVulture het volgende:
Vandaag krijgt deze ramp dua definitief een gezicht: foto's en verhalen van jonge stellen, gezinnen of avonturiers die onbezorgd op vakantie gingen. Nabestaanden die hun geliefden kwijt zijn door een oorlog waar zij geen klap mee te maken hebben.
Mijn maag blijft zich maar omdraaien, sterkte aan iedereen die mensen kent die zijn omgekomen
En geplunderd door de locals.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:14 schreef Infection het volgende:
Al?quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:14 schreef Infection het volgende:
Echt zo verschrikkelijk Amerikaans, dat sensatie-nieuwsquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat hoeft voor mij dan nooit zo, ook al die 'ramptoeristen' die hijgerig moeten vermelden dat de zoon van de bakker van hun oud-oma op die vlucht zat en ze echt helemaal stuk zijn. De AD's en Telegrafen van deze wereld die niet kunnen wachten met artikeltjes over verscheurde families, kinderen aan boord, hoe erger hoe beter lijkt 't wel...
Kennelijk willen mensen dat weten, anders schrijven ze het niet.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat hoeft voor mij dan nooit zo, ook al die 'ramptoeristen' die hijgerig moeten vermelden dat de zoon van de bakker van hun oud-oma op die vlucht zat en ze echt helemaal stuk zijn. De AD's en Telegrafen van deze wereld die niet kunnen wachten met artikeltjes over verscheurde families, kinderen aan boord, hoe erger hoe beter lijkt 't wel...
En maar klagen dat niemand die baggerkranten koopt.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:16 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Yep, dat zijn comboys zonder opleiding die zo'n ding hebben gekregen. Nu is het de vraag hoe ze daaraan zijn gekomen. Het lijkt me sterk dat je zoiets op een legale manier kunt kopen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:13 schreef homme7 het volgende:
[..]
daarom heeft men info van andere radarsystemen nodig om het toestel volledig te kunnen identificeren, sukkels dus die dit gedaan hebben, stoere wodka zuipers
Je begrijpt wel in wat voor gebied dit is he? Straatarm, en als er dan een paar duizend kilo aluminium naar beneden komt wat geld waard is.......quote:
Vlogen nou ook weer niet zo veel vliegtuigen er over.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:15 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Dat laatste sowieso, vanochtend zat er nog een iemand van de vereniging van verkeersvliegers bij de NOS, die gaf inderdaad aan dat er altijd voor de meest economische route wordt gekozen (logisch wel, het zijn geen filantropische instellingen), en iedere maatschappij eigen zelf beslist of ze het veilig vinden om over bepaalde gebieden te vliegen. Meen dat Qantas en een paar anderen oost-Oekraine al mijden, maar KLM en Malaysian dus niet.
De IATA geeft vaak wel een advies, maar dat is niet bindend, dus iedere maatschappij bekijkt zelf welke route ze pakken.
http://www.huffingtonpost(...)aids-_n_5597547.htmlquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:15 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Wow! Zou je me mss kunnen vertellen waar deze informatie vandaan komt?
De brokstukken lagen ook in een omtrek van 5km. Dan is dat te verwachten in een gebied wat straatarm is.quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Joep_Langequote:Op vrijdag 18 juli 2014 08:04 schreef Ludacriss het volgende:
Ik heb dus tientallen keren les gehad van Prof. Dr. Joep Lange de afgelopen jaren.... :/
Ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren. Kan je ze niet kwalijk nemenquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Wat ik een beetje vreemd vond waren de interviews met mensen in het vliegtuig van dezelfde airline, met dezelfde bestemming, die een paar uur later vertrok.
Ik snap dat je zenuwachtig bent, maar er werden daar een paar mensen met een big smile geïnterviewd, zo van pfffffffiew, wij gelukkig niet he hahahaha!
Dat zeg ik ook niet. Raar was het wel.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik zou ook niet weten hoe ik zou reageren. Kan je ze niet kwalijk nemen
http://www.theguardian.co(...)e-believed-dead-mh17quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:15 schreef Pharmacist het volgende:
Wow! Zou je me mss kunnen vertellen waar deze informatie vandaan komt?
Vliegen is nooit veilig, leven is niet veilig, denken dat je het bent is een illusie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Denk je als passagier dat je veilig bent, eindeloze controles op de luchthavens, schoenen uit, lege apparatuur inleveren, iedereen gecheckt, geen terroristen aan boord, krijg je dit.
Ik kan er niet bij dat dit niet te voorkomen was geweest.
Het is ook een beetje de zenuwen weg lachen, denk ik.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Wat ik een beetje vreemd vond waren de interviews met mensen in het vliegtuig van dezelfde airline, met dezelfde bestemming, die een paar uur later vertrok.
Ik snap dat je zenuwachtig bent, maar er werden daar een paar mensen met een big smile geïnterviewd, zo van pfffffffiew, wij gelukkig niet he hahahaha!
Terwijl de nabestaanden in een terminal verderop ingelicht werden.
Ik vond ook dat ze die mevrouw niet hadden hoeven uitzenden. Die jongeman daarna was genoeg geweest.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet. Raar was het wel.
Statistisch gezien is vliegen veel veiliger dan leven.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vliegen is nooit veilig, leven is niet veilig, denken dat je het bent is een illusie.
True that...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Vliegen is nooit veilig, leven is niet veilig, denken dat je het bent is een illusie.
Tnx. Ik denk dat de die geruchten gister over 23 Amerikanen nu een vrij grote kans hebben te kloppen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
http://www.huffingtonpost(...)aids-_n_5597547.html
Vliegen is wel de veiligste vorm van reizen die we hebben, dit soort praat is een beetje uselessquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je blij dat je er zelf niet in zat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Niemand zegt dat dit niet te voorkomen was...quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Denk je als passagier dat je veilig bent, eindeloze controles op de luchthavens, schoenen uit, lege apparatuur inleveren, iedereen gecheckt, geen terroristen aan boord, krijg je dit.
Uiteraard, maar dat etaleren op nationale TV, terwijl de lichamen nog niet koud zijn vind ik een beetje ongepast.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je blij dat je er zelf niet in zat.
Eerstvolgende vlucht van MH uit AMS naar KUL gaat vandaag om 12.00u pas weer.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Thank you, captain hindsightquote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:22 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways had de eerste moeten zijn om geen risico's meer te nemen. Waarschijnlijk was het geldgebrek nijpender.
Ik word moe van mensen die zich hier zo druk om kunnen maken.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:21 schreef Halcon het volgende:
[..]
Natuurlijk ben je blij dat je er zelf niet in zat.
Wel word ik moe van verhalen zoals die van Maarten de Jonge, die de intentie had om deze vlucht te boeken en dan doet alsof hij op het nippertje is ontsnapt.
Als ik naar dat plaatje met vliegtuigen hierboven kijk dan lijkt het er op dat heel veel luchtvaartmaatschappijen over of onder Oekraïne vlogen.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:22 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways had de eerste moeten zijn om geen risico's meer te nemen. Waarschijnlijk was het geldgebrek nijpender.
Iedere vliegramp is te voorkomen. Door mensen in elkaar gezet en bedacht die vliegtuigen, door mensen bestuurd, etc. Dat gezegd hebbende is het risico zo verdomd klein dat ik er niet bij stil sta als ik het vliegtuig in stap.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:18 schreef Loekie1 het volgende:
Lachen in zulk soort situaties gebeurd heel vaak... Men weet dan niet hoe om te gaan met de situatie.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:19 schreef Twiitch het volgende:
Tja, camera voor je neus en geen mediatraining. Dan krijg je dat.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:23 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat etaleren op nationale TV, terwijl de lichamen nog niet koud zijn vind ik een beetje ongepast.
Achteraf altijd makkelijk hè.quote:Op vrijdag 18 juli 2014 09:22 schreef Loekie1 het volgende:
Malaysian Airways had de eerste moeten zijn om geen risico's meer te nemen. Waarschijnlijk was het geldgebrek nijpender. Van KLM kun je het verwachten, daar draait alles om geld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |