abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_141993041

Vanaf 28 Juni 2014 is het weer zover, Ramadan, vastenmaand van de moslims is dan weer begonnen.

Ramewhattewatdan?!

- Moslims vasten dan van zonsopkomst tot iets na zonsondergang, en mogen dan niet eten, drinken, seks hebben en moeten zich van allerlei soorten fysieke lusten onthouden.

Waarom dan?!

- Meestal krijgt men het antwoord dat de moslims het doen om te weten hoe het is om arm te zijn en met ze mee te leven, dit is één van de vele redenen, maar niet DE reden.

Het vasten in de Islam is een voortzetting van het vasten net zoals in de andere Abrahamitische godsdiensten, alleen dan dat er concretere regels zijn waarvan niet afgeweken mag worden, gedurende een maand:

Vers van de Koran:

quote:
O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was

voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
Hadith over het vasten:
quote:
"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
- En
- -
Iedereen een fijne, gezegende ramadan O+

Dit topic is niet een:

- Bashtopic
- Discussietopic
- Zeur topic.

Maar een plek voor vastende, geïnteresseerden en alle anderen soorten betrokkenen samenkomen om er over te kletsen.
pi_141993050
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ik heb hem nog niet op zoiets kunnen betrappen en het zou in het licht van wat ik tot nu toe van hem heb beluisterd erg vreemd zijn. Wat Mehmet Okuyan betreft...

Google zijn naam eens met Sia, je zal zien wat ik bedoel, zal morgen naar okuyan kijken :o
pi_141993057
De discussies over eten vallen nu wel mee dan. Vergeleken met dit.
Op maandag 3 november 2014 23:52 schreef Peunage het volgende:
LEAVE KB ALONE.
pi_141993080
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik snap dat de moslims het zo zien. echter vind het zo disproportioneel dat moslims en ook jij blijkbaar in al de nuance die in de bijbel en koran voorkomen te oordelen dat dit iets is waarop god de mens zal bestraffen, terwijl het compleet niets te maken heeft met het menselijk handelen op aarde maar puur gaat om wie de de profeet van god was, en in mijn geval meerdere waren die ik erken.

Het betreden van het paradijs gaat om het aardse van de mens, hoe heb je geleefd en heb je gehandeld naar het woord van god.
Wat te doen met de conflicterende woorden van god dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:27:20 #5
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993135
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat te doen met de conflicterende woorden van god dan?
Dat is voor eenieder zelf te beslissen, immers mag jij jezelf gaan verantwoorden. naast de geboden van de abrahamistische god is er niemand die het kan zeggen of zou mogen zeggen. daarom geloof ik dat elk mens dat goed leeft en god omarmt als de enige god en geboden volgt, op het juiste pad is.

Ook jij, die probeert van mij en mijn geloof een afvallige te maken mag dat gaan uitleggen. dat denk ik
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_141993187
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:27 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat is voor eenieder zelf te beslissen, immers mag jij jezelf gaan verantwoorden. naast de geboden van de abrahamistische god is er niemand die het kan zeggen of zou mogen zeggen. daarom geloof ik dat elk mens dat goed leeft en god omarmt als de enige god en geboden volgt, op het juiste pad is.

Ook jij, die probeert van mij en mijn geloof een afvallige te maken mag dat gaan uitleggen. dat denk ik
Mwuah, als we het op persoonlijk niveau gaan voeren ben ik voor hetzelfde geld met mijn standpunten de ongelovige en jij een boegbeeld voor het goddelijke boodschap, weet ik niet, dus doe ik geen uitspraken over, wat ik wel zie is dat er een aantal zaken zijn in hoe ik het begrijp en lees paar niet te verenigden principes tussen beide godsdiensten, daar heb ik het over.
pi_141993218
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De discussies over eten vallen nu wel mee dan. Vergeleken met dit.
Ben jij nou al soeniet?!
pi_141993228
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Google zijn naam eens met Sia, je zal zien wat ik bedoel, zal morgen naar okuyan kijken :o
Ja, doen wanneer je de tijd hebt.
pi_141993233
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ben jij nou al soeniet?!
Misschien wel.
LEAVE KB ALONE.
pi_141993254
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ja, doen wanneer je de tijd hebt.
Nu vooral grote fan van Mehmet Celik :o :@
pi_141993257
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Misschien wel.
Nou, nou, nou?!!11!
  maandag 7 juli 2014 @ 01:32:10 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993262
Mogen hier ook niet-moslims en dus ook niet-Ramadanvolgers meeposten?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  maandag 7 juli 2014 @ 01:32:15 #13
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993265
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:18 schreef Triggershot het volgende:
Mja, je kunt het ook doortrekken en zeggen 'faqtuluhu' betekent niet doden, maar bestrijden natuurlijk.
Ja op zich wel. Hoewel de mening dat het in ieder geval "fysiek bevechten" betekent (al-qitaal) in de hele Koran en het gebruik van dat Arabische woord in ook deze hadith veel logischer is en dan ook meer aanhang zou hebben als ik dat zo inschat. Als in de hadith de bedoeling was aan te geven dat je ze "met de pen moet bestrijden" had daar wel een ander woord gestaan.

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:19 schreef Mathemaat het volgende:
De andere orthodoxe mening is dat die overleveringen over hoogverraad gaan, dus alleen in oorlogstijd, als ik me niet vergis.
Die mening is er en kom je bij meer mensen vandaag de dag ook tegen. Met de argumentatie dat het inderdaad een "gebod was maar dan tot de ta'zir geboden behoorde en dus geen oordeel vanuit de openbaring (Koran) maar een praktisch besluit om de gehele gemeenschap van een groter kwaad te behoeden".

Maar er zijn nog wel meer ogenschijnlijke tegenstrijdigheden tussen authentieke overleveringen (zeker als je verder kijkt dan Bukhari en Muslim) en de Koran. Of overleveringen waar je vragen bij kan stellen of de soennitische opinie over wat er na de dood van de profeet gebeurde niet incorrect is en op sommige punten sjieten wellicht meer gelijk hebben. Vooral als je naar Tirmidhi, Tabarani etc gaat kijken. Daarnaast vind ik dat de aanname dat de "hadiths authentiek zijn en door geleerden vroeger voor je al uitgespit" niet correct. De methodologieen die zij gebruikten zijn niet te backen door een directe openbaring ofzo dus wie zegt dat dat allemaal zo onfeilbaar is?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 7 juli 2014 @ 01:32:49 #14
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993270
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja op zich wel. Hoewel de mening dat het in ieder geval "fysiek bevechten" betekent (al-qitaal) in de hele Koran en het gebruik van dat Arabische woord in ook deze hadith veel logischer is en dan ook meer aanhang zou hebben als ik dat zo inschat. Als in de hadith de bedoeling was aan te geven dat je ze "met de pen moet bestrijden" had daar wel een ander woord gestaan.

[..]

Die mening is er en kom je bij meer mensen vandaag de dag ook tegen. Met de argumentatie dat het inderdaad een "gebod was maar dan tot de ta'zir geboden behoorde en dus geen oordeel vanuit de openbaring (Koran) maar een praktisch besluit om de gehele gemeenschap van een groter kwaad te behoeden".

Maar er zijn nog wel meer ogenschijnlijke tegenstrijdigheden tussen authentieke overleveringen (zeker als je verder kijkt dan Bukhari en Muslim) en de Koran. Of overleveringen waar je vragen bij kan stellen of de soennitische opinie over wat er na de dood van de profeet gebeurde niet incorrect is en op sommige punten sjieten wellicht meer gelijk hebben. Vooral als je naar Tirmidhi, Tabarani etc gaat kijken. Daarnaast vind ik dat de aanname dat de "hadiths authentiek zijn en door geleerden vroeger voor je al uitgespit" niet correct. De methodologieen die zij gebruikten zijn niet te backen door een directe openbaring ofzo dus wie zegt dat dat allemaal zo onfeilbaar is?
Loulou O+ Lang niet gezien :W
pi_141993273
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nou, nou, nou?!!11!
Ik zou een goede soenniet geweest zijn denk ik.
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ja, maar jij mag niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
LEAVE KB ALONE.
pi_141993278
Hoe zit het met medicatie? Mag je die nemen?
Werewolf
  maandag 7 juli 2014 @ 01:33:09 #17
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993279
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:29 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mwuah, als we het op persoonlijk niveau gaan voeren ben ik voor hetzelfde geld met mijn standpunten de ongelovige en jij een boegbeeld voor het goddelijke boodschap, weet ik niet, dus doe ik geen uitspraken over, wat ik wel zie is dat er een aantal zaken zijn in hoe ik het begrijp en lees paar niet te verenigden principes tussen beide godsdiensten, daar heb ik het over.
het hele doel van religie is niet het vereniging van principes maar samen onder dezelfde god een recht leven leiden. Ik denk dat het struikelen over hoe eenieder dat wil verspreiden (mits "goed") het bron van al het kwaad is. Ik zie elke abrahamist als broeder of zuster en heb daarom ook geen behoefte om hen in te zien dat ze moeten aanpassen aan mijn visie. zo is het nooit bedoeld denk ik dan.

klink wel als soefi nu
  maandag 7 juli 2014 @ 01:33:35 #18
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993288
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef sararaats het volgende:
*Spreekt voor beurt* Oa zieken zijn uitgezonderd..
  maandag 7 juli 2014 @ 01:33:46 #19
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993291
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Ik zou een goede soenniet geweest zijn denk ik.

[..]

Ja, maar jij mag niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
  maandag 7 juli 2014 @ 01:33:55 #20
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993294
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef sararaats het volgende:
Natuurlijk, dood neervallen is in niemands voordeel.
pi_141993309
Alalou, ben jij zelf moslim eigenlijk?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:34:47 #22
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993315
quote:
Loulou O+ Lang niet gezien :W
Ha Salut! Ben er nog wel regelmatig hoor :Y Alleen altijd in dezelfde 3/4 topics ;(

@ Borte: jawel, hoezo?
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_141993332
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nu vooral grote fan van Mehmet Celik :o :@
Ook goed op een ander vlak en natuurlijk geen theoloog.

Trouwens ook zo'n misvatting dat de Profeet ongeletterd zou zijn, maar dat eigenlijk bedoeld wordt dat hij de Tawrah en Injil niet kende. Had jij dit trouwens ook niet eens benoemd?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:35:52 #24
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993338
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:34 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ha Salut! Ben er nog wel regelmatig hoor :Y Alleen altijd in dezelfde 3/4 topics ;(
Ik zit zelf niet meer in het Syrië-topic -O- Te druk met andere dingen...

Maar echt wel veel geleerd daar, mede door jou :Y ^O^
pi_141993341
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef leeell het volgende:

[..]

Natuurlijk, dood neervallen is in niemands voordeel.
Dank je voor het antwoord en i'm in. Op de antidepressiva en de Pil na.
Werewolf
pi_141993360
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:34 schreef Aloulou het volgende:

[..]

@ Borte: jawel, hoezo?
Vroeg me gewoon af. :P
pi_141993381
quote:

[..]

Terechte punten, alleen de context van de hadith spreekt niet over het verspreiden van de Islam, maar in een tijd dat loyaliteit en geloof aan de ander hand in hand ging, het tegemoet komen met sancties spreekt voor zich idd, maar of het een algeheel regel is of krijgswet is dan weer een ander punt.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:38:38 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993399
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Vroeg me gewoon af. :P
Nu ik er toch middenin duik en voor mijn beurt praat: is er veel gezeik onder elkaar hier qua "stromingen" dan en het al dan niet moslim zijn?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:38:51 #29
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993404
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:36 schreef sararaats het volgende:

[..]

Dank je voor het antwoord en i'm in. Op de antidepressiva en de Pil na.
elke dag die je stilstaat en vast wordt beloond, geen offer te klein. Er bij stilstaan is al een deugd m.i.
struikel niet over kleinigheden, genoeg hypocrisie omtrent de ramadan en vergeten waar het om gaat.
pi_141993412
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef leeell het volgende:

[..]

het hele doel van religie is niet het vereniging van principes maar samen onder dezelfde god een recht leven leiden. Ik denk dat het struikelen over hoe eenieder dat wil verspreiden (mits "goed") het bron van al het kwaad is. Ik zie elke abrahamist als broeder of zuster en heb daarom ook geen behoefte om hen in te zien dat ze moeten aanpassen aan mijn visie. zo is het nooit bedoeld denk ik dan.

klink wel als soefi nu
Wat heb jij gesnoven?

Rest de vraag, wat is goed, wat is juist, is goed nog goed zonder gods principes zoals hij het heeft bedoeld etc. Kan een atheist beloond worden etc.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:40:00 #31
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993429
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nu ik er toch middenin duik en voor mijn beurt praat: is er veel gezeik onder elkaar hier qua "stromingen" dan en het al dan niet moslim zijn?
Neerkijken op andere stromingen is bij moslims natuurlijk wel een "ding", ze worden er vaak mee grootgebracht. Lees een paar pagina's terug voor de dialoog tussen mij en trigger over moslim/christen en aleviet tegenover soenniet..
  maandag 7 juli 2014 @ 01:40:01 #32
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993431
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik zit zelf niet meer in het Syrië-topic -O- Te druk met andere dingen...

Maar echt wel veel geleerd daar, mede door jou :Y ^O^

Er zitten op FOK andere personen die jarenlang zelf in Syrie hebben gewoond en geleefd maar aangezien zij het vertikken in dat topic wat info te delen moet je het met mijn derderangs info doen ;)
  maandag 7 juli 2014 @ 01:40:11 #33
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993436
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:39 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wat heb jij gesnoven?

Rest de vraag, wat is goed, wat is juist, is goed nog goed zonder gods principes zoals hij het heeft bedoeld etc. Kan een atheist beloond worden etc.
Vraag me eerder af wat jij hebt gesnoven.. :X
pi_141993445
quote:

[..]

Wat heb jij gesnoven?

Waar heeft hij het over atheïsme? Zonder gods principes? Hebben de christenen en joden geen principes? Wat?
LEAVE KB ALONE.
pi_141993451
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Ook goed op een ander vlak en natuurlijk geen theoloog.

Trouwens ook zo'n misvatting dat de Profeet ongeletterd zou zijn, maar dat eigenlijk bedoeld wordt dat hij de Tawrah en Injil niet kende. Had jij dit trouwens ook niet eens benoemd?
Mehmet Celik is een theoloog :o
Hij heeft heel vak mensen van diyanet onderwezen en terechtgesteld :o

Staat me wel bij.
pi_141993454
Verder wil ik me er niet mee mengen.
LEAVE KB ALONE.
pi_141993461
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Er zitten op FOK andere personen die jarenlang zelf in Syrie hebben gewoond en geleefd maar aangezien zij het vertikken in dat topic wat info te delen moet je het met mijn derderangs info doen ;)
Viezerik. :{w
pi_141993472
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Waar heeft hij het over atheïsme? Zonder gods principes? Hebben de christenen en joden geen principes? Wat?
Ik neem het iets breder :{w
  maandag 7 juli 2014 @ 01:41:50 #39
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993473
quote:

[..]

Wat heb jij gesnoven?

Daar heb je de overleveringen toch voor lieverddd, zodat je dat zelf kan bepalen. niet voor niets al die mooie verhalen en contexten. of heb je ook valse profeet nodig die het allemaal netjes (krom) voor je uitstippelt.

wat is goed : geboden
door in contact te staan met je medemens en de invloed van je daden te bekijken kan je zien of iets "goed" is.

en een atheïst kan ook worden beloond ja. waarom ? omdat ik dat geloof.
pi_141993476
quote:

[..]

Burrrrn :D
pi_141993481
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vraag me eerder af wat jij hebt gesnoven.. :X
Dat is lang geleden.
pi_141993492
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik neem het iets breder :{w
En dan nog?
LEAVE KB ALONE.
pi_141993503
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef leeell het volgende:

[..]

Daar heb je de overleveringen toch voor lieverddd, zodat je dat zelf kan bepalen. niet voor niets al die mooie verhalen en contexten. of heb je ook valse profeet nodig die het allemaal netjes (krom) voor je uitstippelt.

wat is goed : geboden
door in contact te staan met je medemens en de invloed van je daden te bekijken kan je zien of iets "goed" is.

en een atheïst kan ook worden beloond ja. waarom ? omdat ik dat geloof.
Daar houdt het hele gesprek dan ook op. Persoonlijke observaties en belevingen heb ik totaal niets tegen in te brengen.
pi_141993515
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

En dan nog?
pest mij niet :'(
  maandag 7 juli 2014 @ 01:43:37 #45
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993518
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Daar houdt het hele gesprek dan ook op. Persoonlijke observaties en belevingen heb ik totaal niets tegen in te brengen.
maar dat is het toch ? eenieder moet zich verantwoorden.
of zie jij dit serieus anders ?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:44:07 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993530
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef leeell het volgende:

[..]

Neerkijken op andere stromingen is bij moslims natuurlijk wel een "ding", ze worden er vaak mee grootgebracht. Lees een paar pagina's terug voor de dialoog tussen mij en trigger over moslim/christen en aleviet tegenover soenniet..
Nou ja, heb er eea van mee gekregen in het Syrië-topic :) En daarvan afgeleid mijn topic over de stromingen in de islam etc. Ben zeer dankbaar voor de antwoorden die iedereen me gaf toen ^O^
Verder ook met een moslim naar de tentoonstelling over de hadj geweest afgelopen herfst. Was eveneens verhelderend ^O^ EN het was ongelofelijk fijn dat met een moslim te kunnen doen, want ik kon die ook nog uithoren ;)

Maar dank voor je antwoord ^O^
pi_141993531
quote:

[..]

Hij heeft daar een moeilijke tijd gehad ja. bijna doodervaring enzo.
pi_141993532
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

En hoe :')
pi_141993556
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

pest mij niet :'(
:')
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:45:27 #50
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993561
quote:

[..]

Hey, maar jij en anderen zagen dat ik oprecht wilde leren/iets wilde opsteken over de islam en handelden ernaar. Dikke credits ^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 01:45:31 #51
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993564
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ja, heb er eea van mee gekregen in het Syrië-topic :) En daarvan afgeleid mijn topic over de stromingen in de islam etc. Ben zeer dankbaar voor de antwoorden die iedereen me gaf toen ^O^
Verder ook met een moslim naar de tentoonstelling over de hadj geweest afgelopen herfst. Was eveneens verhelderend ^O^ EN het was ongelofelijk fijn dat met een moslim te kunnen doen, want ik kon die ook nog uithoren ;)

Maar dank voor je antwoord ^O^
Eenieder zou voor zijn eigen goed sowieso de tenach/bijbel/koran moeten lezen.
pi_141993581
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef leeell het volgende:

[..]

maar dat is het toch ? eenieder moet zich verantwoorden.
of zie jij dit serieus anders ?
Ik denk dat het gesprek ook wat algemener kan gevoerd worden, dwz, principes, richtlijnen tegenover elkaar. Zonder de persoonlijke varianten die er van maken.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:46:22 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993585
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef Peunage het volgende:

[..]

Peun :D :W
pi_141993603
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Peun :D :W
:W

Ok nu ga ik serieus slapen.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:47:20 #55
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_141993607
Is de lokale Turk eigenlijk ook 's nachts open tijdens ramadan? :Y)
pi_141993611
quote:
15s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

:')
tsssss
pi_141993614
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:31 schreef Triggershot het volgende:
Mehmet Celik
Is hij goed?
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:47:53 #58
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993616
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Ik denk dat het gesprek ook wat algemener kan gevoerd worden, dwz, principes, richtlijnen tegenover elkaar. Zonder de persoonlijke varianten die er van maken.
Oke

ik denk dat mijn persoonlijkheid ook er sterk naar vraagt om een wereldbeeld te hebben waarin mensen die goed doen, ook al accepteren ze geen hogere macht, dat die ook daarop beoordeeld worden. Iedereen kent de 10 geboden wel zo'n beetje, of het nu uit het geschrift komt of via de omgeving. daar naar leven en handelen is gezegend.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:48:14 #59
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993622
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:47 schreef hugecooll het volgende:
Is de lokale Turk eigenlijk ook 's nachts open tijdens ramadan? :Y)
hier wel verlengde openingstijden, de avondturk is sowieso open
pi_141993625
quote:
Ja, van mij wel :P
  maandag 7 juli 2014 @ 01:48:23 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993626
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:45 schreef leeell het volgende:

[..]

Nou, die heb ik dus niet gelezen. Noch de koran.. Maar ik heb wel een koran en geen bijbel/tenach :D

En nee, ik ga me niet bekeren, maar ik vind het wel interessant om kennis op te doen.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:48:31 #62
179075 hugecooll
pi_141993629
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef leeell het volgende:

[..]

hier wel verlengde openingstijden, de avondturk is sowieso open
Nice :7
pi_141993630
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:47 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Is hij goed?
Van het _O_ niveau.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:48:56 #64
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993640
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:37 schreef Triggershot het volgende:
Terechte punten, alleen de context van de hadith spreekt niet over het verspreiden van de Islam, maar in een tijd dat loyaliteit en geloof aan de ander hand in hand ging, het tegemoet komen met sancties spreekt voor zich idd, maar of het een algeheel regel is of krijgswet is dan weer een ander punt.
En dikgedrukte raakt voor mij kern van de zaak in de houding tot "authentieke overleveringen". Hoe lees je die? Als goddelijk geopenbaarde bron en dan alle meer dan 7000 overleveringen? Dus ook dat zwarte katten men een afkeer van had? En welke andere naar mijn mening cultureel-historische gebruiken vooral? Of zie je zaken ook als praktisch besluit zonder enig Goddelijke openbaring? Gewoon Mohammed die zo besloot omdat hij op dat moment dacht dat het het beste was?

Als je deze vragen stelt en de definitie van "soennah" (te volgen voorbeeld van Mohammed) binnen de soennitische jurisprudentie erbij pakt heb je een probleem met sommige overleveringen denk ik. Als alles wij hij "zei, deed of goedkeuring aan gaf" volgens de overleveringen die men authentiek acht een "te volgen voorbeeld is" (indien niet geabrogeerd) kan ik er nogal wat opnoemen die je problemen opgeven vandaag de dag.

Als ik de hadith lees wat betreft een Moslim die van religie veranderde denk ik "dat was een praktische manier om bijv hoogverraad van binnenuit te voorkomen voor een gemeenschap die nog in haar kinderschoenen stond en veel vijanden had". En omdat het in de geschiedenis sowieso normaal was dat op het verlaten van je geloof de doodstraf stond is er nooit reden geweest dat aan te passen. Je had wereldrijken met veelal staatsgodsdiensten en de open afvallige kwam in de problemen, dus deed je het maar minder openlijk. Voor mij dus ook aan die hadith niets goddelijks aan, gewoon een overlevering wat je historie meegeeft en die men authentiek acht. En dus ook de wetscholen (gevormd door mensen) en hun oordeel reflecteert niets meer dan een historische realiteit en oordeel, niets goddelijks aan. Maar voor genoeg mensen is een hadith soennah en dus goddelijks en dus niet in discussie stellen want dan stel het geloof in discussie. Maar daartussen zitten nog wel vijftiental stappen; die hadith is geklassificeerd na de dood van Mohammed, door door mensen opgezette methodologie zonder directe openbaring etc etc.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:49:04 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993644
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, van mij wel :P
^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 01:49:39 #66
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993652
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou, die heb ik dus niet gelezen. Noch de koran.. Maar ik heb wel een koran en geen bijbel/tenach :D

En nee, ik ga me niet bekeren, maar ik vind het wel interessant om kennis op te doen.
Dat is een deugd, lees je in zou ik zeggen. Er valt genoeg uit te leren. Maar plaats alles in perspectief. vragen kunnen je altijd stellen maar luister nooit naar iemand die je iets oplegt over wat je moet geloven
pi_141993688
quote:

[..]
De methodologieen die zij gebruikten zijn niet te backen door een directe openbaring ofzo dus wie zegt dat dat allemaal zo onfeilbaar is?
Niemand, zegt dat. :P
Je mag best van mijn er inhoudelijk op ingaan!
pi_141993714
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:45 schreef leeell het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch wel opgevallen zijn dat de God die in de Koran spreekt bepaalde dingen verwacht van Zijn onderdanen, zoals het gebed om wat te noemen, en waarin het godsbeeld dat Hij geeft in veel punten in tegenstrijd is met die in voorgaande boeken? Dan beland je op het punt van Triggershot. Volgens het ene boek verkeer je dan in een zonde, maar volgens andere niet?

Dit heeft overigens niet met het bahaigeloof of iets te maken waarin je gelooft?
  maandag 7 juli 2014 @ 01:54:02 #69
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993717
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Aloulou het volgende:

[..]

En dikgedrukte raakt voor mij kern van de zaak in de houding tot "authentieke overleveringen". Hoe lees je die? Als goddelijk geopenbaarde bron en dan alle meer dan 7000 overleveringen? Dus ook dat zwarte katten men een afkeer van had? En welke andere naar mijn mening cultureel-historische gebruiken vooral? Of zie je zaken ook als praktisch besluit zonder enig Goddelijke openbaring? Gewoon Mohammed die zo besloot omdat hij op dat moment dacht dat het het beste was?

Als je deze vragen stelt en de definitie van "soennah" (te volgen voorbeeld van Mohammed) binnen de soennitische jurisprudentie erbij pakt heb je een probleem met sommige overleveringen denk ik. Als alles wij hij "zei, deed of goedkeuring aan gaf" volgens de overleveringen die men authentiek acht een "te volgen voorbeeld is" (indien niet geabrogeerd) kan ik er nogal wat opnoemen die je problemen opgeven vandaag de dag.

Als ik de hadith lees wat betreft een Moslim die van religie veranderde denk ik "dat was een praktische manier om bijv hoogverraad van binnenuit te voorkomen voor een gemeenschap die nog in haar kinderschoenen stond en veel vijanden had". En omdat het in de geschiedenis sowieso normaal was dat op het verlaten van je geloof de doodstraf stond is er nooit reden geweest dat aan te passen. Je had wereldrijken met veelal staatsgodsdiensten en de open afvallige kwam in de problemen, dus deed je het maar minder openlijk. Voor mij dus ook aan die hadith niets goddelijks aan, gewoon een overlevering wat je historie meegeeft en die men authentiek acht. En dus ook de wetscholen (gevormd door mensen) en hun oordeel reflecteert niets meer dan een historische realiteit en oordeel, niets goddelijks aan. Maar voor genoeg mensen is een hadith soennah en dus goddelijks en dus niet in discussie stellen want dan stel het geloof in discussie. Maar daartussen zitten nog wel vijftiental stappen; die hadith is geklassificeerd na de dood van Mohammed, door door mensen opgezette methodologie zonder directe openbaring etc etc.
Als ik tussen de regels doorlees (en hopelijk goed lees) zie ik kritiek op extremistische uitleg van eea. Klopt dat?

By the way (wellicht is het normaal tijdens de ramadan): waarom hier en nu theologische discussies?
Ik vind het uitermate interessant hoor, maar is NU de tijd daarvoor? (geen kritiek Aloulou, heb alleen jouw post aangegrepen voor de vraag)
  maandag 7 juli 2014 @ 01:57:04 #70
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993763
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Maar dan moet je toch wel opgevallen zijn dat de God die in de Koran spreekt bepaalde dingen verwacht van Zijn onderdanen, zoals het gebed om wat te noemen, en waarin het godsbeeld dat Hij geeft in veel punten in tegenstrijd is met die in voorgaande boeken? Dan beland je op het punt van Triggershot. Volgens het ene boek verkeer je dan in een zonde, maar volgens andere niet?

Dit heeft overigens niet met het bahaigeloof of iets te maken waarin je gelooft?
Was meer algemeen bedoeld dat je niet perse een volgeling hoeft te zijn om er wat van te leren. Maar inderdaad, het een sluit het ander op bepaalde punten wel uit, trigger had wel gelijk.

Echter is het meer dat ik daar mijn/het geloof niet op zou baseren maar meer op kernprincipes zoals naastenliefde en rechtvaardigheid. En dat meer praktische zaken als bidden ieder voor zich moet bepalen en dat ik (wil) geloven dat dat op de dag des oordeels niet hetgeen is waarop een mens de toegaan tot het paradijs wordt ontzegd. Bahai gaat daar natuurlijk ook wel op in met de meerdere boodschappers ed. maar dat voegt alleen maar meer toe, ik ben juist van minder.
  maandag 7 juli 2014 @ 01:57:25 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993769
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:49 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat is een deugd, lees je in zou ik zeggen. Er valt genoeg uit te leren. Maar plaats alles in perspectief. vragen kunnen je altijd stellen maar luister nooit naar iemand die je iets oplegt over wat je moet geloven
Dank je. En uiteraard valt er veel uit te leren. Zoals uit (bijna) elk heilig geschrift. En zoals ook (bijna?) elk heilig geschrift wordt het misbruikt door mensen voor macht (en geld).

Maar ik stel het uitermate op prijs dat ik hier mee mag doen en vragen mag stellen ^O^ Niet iedereen (van welk geloof dan ook) is daar altijd even tolerant in ;)
  maandag 7 juli 2014 @ 01:58:17 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993785
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:53 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Maar dat begint al bij het verschil tussen Tenach en Bijbel ;)
  maandag 7 juli 2014 @ 01:58:59 #73
179075 hugecooll
pi_141993798
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef leeell het volgende:
En dat meer praktische zaken als bidden ieder voor zich moet bepalen en dat ik (wil) geloven dat dat op de dag des oordeels niet hetgeen is waarop een mens de toegaan tot het paradijs wordt ontzegd.
Doet me denken aan dit filmpje :9
  maandag 7 juli 2014 @ 02:00:01 #74
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993810
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:51 schreef Mathemaat het volgende:
Niemand, zegt dat. :P
Je mag best van mijn er inhoudelijk op ingaan!
Niemand zegt het zo direct, daar heb je gelijk in. Maar indirect is dit dogma er zeker en wijdverspreid: de overleveringen zijn al allemaal in boekvorm te vinden van "nep" tot "authentiek", eerder uitgepluisd en als soenniet accepteer de volgende 6-hadithboeken. En sjieten de volgende X-hadithboeken. Vervolgens is naast de Koran de soennah een goddelijke bron tot wetgeving en hoe je je leven leidt, en dus kom je weer bij die authentieke hadiths uit. Dit legt wel een kiem tot een nogal doodgeslagen benadering naar deze bronnen toe.

Ik denk - maar wie ben ik - dat als men wat ik noem "redelijker ernaar zou kijken" dat er veel problemen en misverstanden al voorkomen kunnen worden: "ja de hadithboeken zijn belangrijk maar uiteindelijk zijn het ook maar mensen van vlees en bloed die ze hebben uitgepluisd en daarnaast is er geen enkele directe openbaring die stelt dat de methoden die zij gebruikten ook daadwerkelijk goddelijk waren...en daarmee is hun werk dus ook mensenwerk en niet goddelijk". In dat geval kan je er een stuk makkelijker naar kijken, en ook alles wat uit die hadith-zaken vloeit zoals het inmiddels angstaanjagende woord "sharia-wetgeving". Wat ook voor...nou jah, 98% (?) mensenwerk is.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:00:05 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993812
quote:

[..]

Was meer algemeen bedoeld dat je niet perse een volgeling hoeft te zijn om er wat van te leren. Maar inderdaad, het een sluit het ander op bepaalde punten wel uit, trigger had wel gelijk.

Echter is het meer dat ik daar mijn/het geloof niet op zou baseren maar meer op kernprincipes zoals naastenliefde en rechtvaardigheid. En dat meer praktische zaken als bidden ieder voor zich moet bepalen en dat ik (wil) geloven dat dat op de dag des oordeels niet hetgeen is waarop een mens de toegaan tot het paradijs wordt ontzegd. Bahai gaat daar natuurlijk ook wel op in met de meerdere boodschappers ed. maar dat voegt alleen maar meer toe, ik ben juist van minder.
Een liefhebbende vader als God zeg maar? Ik zeg niet dat het zo in de Koran staat, maar als analogie?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:00:26 #76
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993817
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dank je. En uiteraard valt er veel uit te leren. Zoals uit (bijna) elk heilig geschrift. En zoals ook (bijna?) elk heilig geschrift wordt het misbruikt door mensen voor macht (en geld).

Maar ik stel het uitermate op prijs dat ik hier mee mag doen en vragen mag stellen ^O^ Niet iedereen (van welk geloof dan ook) is daar altijd even tolerant in ;)
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Maar dat begint al bij het verschil tussen Tenach en Bijbel ;)
Toch zijn alle 3 de boeken richtlijnen voor het leven gegeven door Allah. waarin veel punten overeenstemming en sommigen ook verschillend. Waarvan de meest "logische" toch degene zijn die vaak mis gaan en de grootste impact hebben, ik trek daar lering uit en hoop dat dat mij behoed voor zulke misstappen. en de verschillen tussen de boeken, daar moet je kijken waar je jezelf het meest in vindt.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:01:23 #77
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993833
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:58 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Doet me denken aan dit filmpje :9
Naastenliefde doet veel meer en kost veel meer tijd om goed te doen dan slechts naar de kerk te gaan.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:01:49 #78
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993837
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Een liefhebbende vader als God zeg maar? Ik zeg niet dat het zo in de Koran staat, maar als analogie?
Sommigen mensen zijn godvrezend, sommigen zien hem als liefhebbende vader. wat vind jij ?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:02:07 #79
179075 hugecooll
pi_141993842
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:01 schreef leeell het volgende:

[..]

Naastenliefde doet veel meer en kost veel meer tijd om goed te doen dan slechts naar de kerk te gaan.
Ja goed, maar dan kan je als ongelovige hond ook lekker naar de hemel, als naastenliefde en goed doen zo belangrijk zijn.
pi_141993847
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:48 schreef Aloulou het volgende:
Indien het geen herhaling is van wat er al reeds in de Koran staat, maar een aanvulling denk ik dat je het best in historisch context mag plaatsen op een manier wat overeenkomst met de leer van de Koran, zonder aanvullende, verbredende extra zaken. Is het een antwoord op een specifiek vraag, wat speelde er af toen Mohammed dit en dat zei lijkt me soms zelfs belangrijker dan de Hadith zelf.

quote:
De methodologie die je hierboven benoemt in sommige gevallen is een beetje selectief wat je dient te vermijden idd, omdat het gewoon meer vragen brengt dan de bedoeling is, en zeker wel een strikt lijn moet plaatsen tussen Wahi en Soennah. De hadith is wmb niet absolutistisch, dat ik jou niet dood wanneer jij afvallig bent zie ik niet hetzelfde als het erkennen van een Mikaeel a.s bijvoorbeeld.

quote:
Een Hadith moet je niet op gelijke voet stellen met een vers, niet in statuut of welke gradatie dan ook, figuren als Imam Bukhari en Muslim hebben het dan wel een sahih gradatie gegeven, maar het staat natuurlijk niet onder een goddelijk bescherming zoals er met de Koran het geval is, dus ik zou idd, daar wel een onderscheid in maken, maar wat als het feitelijk authentiek is, zonder enig twijfel, als ik Mohammed dit vandaag de dag hoorde zeggen ben ik voor ik zijn uitspraak ga verwerken vooral benieuwd naar de toelichting idd, onder welke omstandigheden, waar, wanneer, waarom en het hoe, is het beperkt tot hoogverraad, staat er in de Sharh daar iets in terug, of is het een algemene regel, als algemen regel kan ik het in mijn eigen intepretatie in licht van de Koran niet zien, gezien de vers van Soerah Baqarah en dwang, als iemand het op gelijke voet plaatst met de Koran, in de zin dat er niet van afgeweken kan worden en in een dilemma staat tussen wat te volgen, de Koran of de Hadith in deze, denk ik dat het misschien beter is om alles nog x uit te leggen.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:02:27 #81
179075 hugecooll
pi_141993849
En zo werkt dat natuurlijk niet
  maandag 7 juli 2014 @ 02:02:35 #82
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993850
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 01:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Als ik tussen de regels doorlees (en hopelijk goed lees) zie ik kritiek op extremistische uitleg van eea. Klopt dat?
Ik denk dat iedereen in dit topic kritiek heeft op extremistische uitleg. Eerder op religieuze concepten in het algemeen en daarin zijn dogma's onontkombaar. In elke religie, dus ook Islam.

quote:
By the way (wellicht is het normaal tijdens de ramadan): waarom hier en nu theologische discussies?
Ik vind het uitermate interessant hoor, maar is NU de tijd daarvoor? (geen kritiek Aloulou, heb alleen jouw post aangegrepen voor de vraag)
Kwam gewoon zo op, niet geplanned hoor. Ik ben over uurtje ook weer weg en nu nog wat rijst aan het eten en wat drinken voordat weer licht wordt straks.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:02:38 #83
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993851
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:02 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja goed, maar dan kan je als ongelovige hond ook lekker naar de hemel, als naastenliefde en goed doen zo belangrijk zijn.
Daar doe ik geen uitspraak over. Als iemand inderdaad goed leeft en zich zo verantwoord, dan geloof ik wel dat daar beloning in zit ja. en goed leven is echt zo makkelijk niet.
pi_141993874
De nachten zijn maar kort nu en dan zijn de dagen langer.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:05:02 #85
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993877
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:00 schreef leeell het volgende:

[..]

[..]

Toch zijn alle 3 de boeken richtlijnen voor het leven gegeven door Allah. waarin veel punten overeenstemming en sommigen ook verschillend. Waarvan de meest "logische" toch degene zijn die vaak mis gaan en de grootste impact hebben, ik trek daar lering uit en hoop dat dat mij behoed voor zulke misstappen. en de verschillen tussen de boeken, daar moet je kijken waar je jezelf het meest in vindt.
Ik weet niet genoeg over de koran en het islamistiche geloof om daar iets zinnigs op te kunnen zeggen. Ik vind de Bijbel (Nieuwe testament, liefhebbende giod ipv vertoornde god) wel een verbetering op de Tenach. Maar goed, dat wordt me van joodse zijde dan vast weer niet in dank afgenomen -O-

Anyway: in mijn visie zijn we allemaal mensen, allemaal gelijk aan elkaar, houden we van onze kinderen (en kinderen van hun ouders), betreuren we onze doden en willen we allemaal een zo gelukkig mogelijk leven.

Meer overeenkomsten dan verschillen zou je zeggen..
  maandag 7 juli 2014 @ 02:05:47 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993884
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:01 schreef leeell het volgende:

[..]

Sommigen mensen zijn godvrezend, sommigen zien hem als liefhebbende vader. wat vind jij ?
Liefhebbende vader die wél opvoedt (dus soms streng is).
  maandag 7 juli 2014 @ 02:07:57 #87
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993905
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Liefhebbende vader die wél opvoedt (dus soms streng is).
Dat geeft al een stuk meer ruimte om vrij te leven. Ik zie dat ook zo.
pi_141993913
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:00 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Niemand zegt het zo direct, daar heb je gelijk in. Maar indirect is dit dogma er zeker en wijdverspreid: de overleveringen zijn al allemaal in boekvorm te vinden van "nep" tot "authentiek", eerder uitgepluisd en als soenniet accepteer de volgende 6-hadithboeken. En sjieten de volgende X-hadithboeken. Vervolgens is naast de Koran de soennah een goddelijke bron tot wetgeving en hoe je je leven leidt, en dus kom je weer bij die authentieke hadiths uit. Dit legt wel een kiem tot een nogal doodgeslagen benadering naar deze bronnen toe.

Ik denk - maar wie ben ik - dat als men wat ik noem "redelijker ernaar zou kijken" dat er veel problemen en misverstanden al voorkomen kunnen worden: "ja de hadithboeken zijn belangrijk maar uiteindelijk zijn het ook maar mensen van vlees en bloed die ze hebben uitgepluisd en daarnaast is er geen enkele directe openbaring die stelt dat de methoden die zij gebruikten ook daadwerkelijk goddelijk waren...en daarmee is hun werk dus ook mensenwerk en niet goddelijk". In dat geval kan je er een stuk makkelijker naar kijken, en ook alles wat uit die hadith-zaken vloeit zoals het inmiddels angstaanjagende woord "sharia-wetgeving". Wat ook voor...nou jah, 98% (?) mensenwerk is.
Precies.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:09:14 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993923
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:02 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik denk dat iedereen in dit topic kritiek heeft op extremistische uitleg. Eerder op religieuze concepten in het algemeen en daarin zijn dogma's onontkombaar. In elke religie, dus ook Islam.

[..]

Kwam gewoon zo op, niet geplanned hoor. Ik ben over uurtje ook weer weg en nu nog wat rijst aan het eten en wat drinken voordat weer licht wordt straks.
Ik hoop dat ook. Extremisme -van wie dan ook- helpt de wereld of de mensheid niet verder...Maar ook in dat Syrië-topic zaten (jonge) (bijna)extremistische mensen. Hoe houden we dat tegen? Ik zou het (helaas!!!) niet weten -O-
  maandag 7 juli 2014 @ 02:09:50 #90
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141993930
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:09 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik hoop dat ook. Extremisme -van wie dan ook- helpt de wereld of de mensheid niet verder...Maar ook in dat Syrië-topic zaten (jonge) (bijna)extremistische mensen. Hoe houden we dat tegen? Ik zou het (helaas!!!) niet weten -O-
Niet
pi_141993943
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:09 schreef leeell het volgende:

[..]

Niet
Wel, niet snuiven.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:11:45 #92
179075 hugecooll
pi_141993953
Waarom hebben jullie eigenlijk dezelfde UI?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:12:39 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993969
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:07 schreef leeell het volgende:

[..]

Dat geeft al een stuk meer ruimte om vrij te leven. Ik zie dat ook zo.
Dat geeft het inderdaad. Een vertoornde god (als je al in een god wil geloven) is onzinnig. Waarom leven naar de grillen een tiran? Een liefdevolle vader, die je wellicht wel begrijpt maar je daden niet kan goedkeuren en je terugfluit en je een (korte) straf geeft is voor mij persoonlijk al zinniger..
  maandag 7 juli 2014 @ 02:13:16 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993973
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:09 schreef leeell het volgende:

[..]

Niet
Eens. Helaas.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:13:46 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993977
quote:
5s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:11 schreef hugecooll het volgende:
Is verwarrend idd..
pi_141993978
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:00 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Daar heb je een meningsverschil over.
quote:
Imam Shafi nuanceert de methode ook in zijn risaleh, dat het namelijk alleen waarheden benadert. Dus ik snap jou ophef hierover niet echt, behalve dat je een andere methode erbij probeert te forceren.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:14:19 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993984
quote:
5s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:11 schreef hugecooll het volgende:
Aan de andere kant: waarom ben jij hier?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:14:43 #98
179075 hugecooll
pi_141993987
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Aan de andere kant: waarom ben jij hier?
Slowchat toch
  maandag 7 juli 2014 @ 02:14:53 #99
179075 hugecooll
  maandag 7 juli 2014 @ 02:15:18 #100
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141993993
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:02 schreef Triggershot het volgende:
Indien het geen herhaling is van wat er al reeds in de Koran staat, maar een aanvulling denk ik dat je het best in historisch context mag plaatsen op een manier wat overeenkomst met de leer van de Koran, zonder aanvullende, verbredende extra zaken.
In dat geval kan je al heel veel vanuit de overleveringen in historische context plaatsen. Er zijn redelijk wat zaken terug te lezen die geen (directe) benoeming hebben in de Koran. Denk aan "het kattenverhaal" wat ik als voorbeeld gaf.

quote:
De methodologie die je hierboven benoemt in sommige gevallen is een beetje selectief wat je dient te vermijden idd, omdat het gewoon meer vragen brengt dan de bedoeling is, en zeker wel een strikt lijn moet plaatsen tussen Wahi en Soennah.
Ik begrijp je (als ik je zin goed begrijp), maar deze juridische definitie van soennah die al eeuwen gangbaar is zorgt ook veel problemen.

quote:
Een Hadith moet je niet op gelijke voet stellen met een vers, niet in statuut of welke gradatie dan ook,
Maar jij weet dat er voorbeelden zijn van zaken waarin hadiths zelfs Koranverzen "abrogeren".

quote:
figuren als Imam Bukhari en Muslim hebben het dan wel een sahih gradatie gegeven, maar het staat natuurlijk niet onder een goddelijk bescherming zoals er met de Koran het geval is, dus ik zou idd, daar wel een onderscheid in maken, maar wat als het feitelijk authentiek is, zonder enig twijfel, als ik Mohammed dit vandaag de dag hoorde zeggen ben ik voor ik zijn uitspraak ga verwerken vooral benieuwd naar de toelichting idd, onder welke omstandigheden, waar, wanneer, waarom en het hoe, is het beperkt tot hoogverraad, staat er in de Sharh daar iets in terug, of is het een algemene regel, als algemen regel kan ik het in mijn eigen intepretatie in licht van de Koran niet zien, gezien de vers van Soerah Baqarah en dwang, als iemand het op gelijke voet plaatst met de Koran, in de zin dat er niet van afgeweken kan worden en in een dilemma staat tussen wat te volgen, de Koran of de Hadith in deze, denk ik dat het misschien beter is om alles nog x uit te leggen.
Ik snap je en we staan er redelijk hetzelfde in denk ik.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:15:33 #101
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141993994
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

[..]

Imam Shafi nuanceert de methode ook in zijn risaleh, dat het namelijk alleen waarheden benadert. Dus ik snap jou ophef hierover niet echt, behalve dat je een andere methode erbij probeert te forceren.
Misschien wil hij naar redelijkheid ipv religieuze starheid "omdat het nou zo is"?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:17:12 #102
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994014
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:14 schreef hugecooll het volgende:
Beetje ouwehoeren dit dat
Theologische discussie eigenlijk, geen slowchat... Lijkt me niet jouw ding en niet jouw interesse, maar ik kan het mis hebben uiteraard
pi_141994015
Hoe doen mensen met nachtdienst eigenlijk ramadan? Ik wil het niet valsspelen noemen ofzo, maar je kan gewoon bijna de hele tijd dingen doen als je wakker bent en een paar uurtjes vasten voor je gaat slapen. Dat is toch niet helemaal het idee eigenlijk? :@
pi_141994024
quote:

[..]

Dit is uiteraard de eigen invulling die jij hieraan geeft en dat respecteer ik, maar zoals jij naastenliefde en rechtvaardigheid benoemt als kernprincipes, is bijvoorbeeld het gebed in de Koran ook een kernpunt en niet iets dat openstaat voor een eigen interpretatie, omdat het juist een middel is om de eenheid van God te onderkennen en geen andere tussenpersonen of middelen (zoals beelden of symbolen) te erkennen in de relatie met God. Een simpel 'gelukskraaltje' kan al een weg zijn naar shirk bijvoorbeeld. Het is dan van belang dit te kunnen doorzien.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:18:17 #105
179075 hugecooll
pi_141994029
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Theologische discussie eigenlijk, geen slowchat... Lijkt me niet jouw ding en niet jouw interesse, maar ik kan het mis hebben uiteraard
Mhm, en overdag gaat het hier alleen over eten :')
En religie is inderdaad niet mijn ding

Aan de andere kant, ik ben ook geen Turk en ik post ook soms in hun SC-reeks :9
  maandag 7 juli 2014 @ 02:18:31 #106
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994031
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef d4v1d het volgende:
Hoe doen mensen met nachtdienst eigenlijk ramadan? Ik wil het niet valsspelen noemen ofzo, maar je kan gewoon bijna de hele tijd dingen doen als je wakker bent en een paar uurtjes vasten voor je gaat slapen. Dat is toch niet helemaal het idee eigenlijk? :@
Ik zou dat "geluk hebben" noemen :Y
  maandag 7 juli 2014 @ 02:19:15 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994040
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Dit is uiteraard de eigen invulling die jij hieraan geeft en dat respecteer ik, maar zoals jij naastenliefde en rechtvaardigheid benoemt als kernprincipes, is bijvoorbeeld het gebed in de Koran ook een kernpunt en niet iets dat openstaat voor een eigen interpretatie, omdat het juist een middel is om de eenheid van God te onderkennen en geen andere tussenpersonen of middelen (zoals beelden of symbolen) te erkennen in de relatie met God. Een simpel 'gelukskraaltje' kan al een weg zijn naar shirk bijvoorbeeld. Het is dan van belang dit te kunnen doorzien.
Doorzien? Is er iets mis met gelukwensen dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:19:51 #108
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994048
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:18 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Mhm, en overdag gaat het hier alleen over eten :')
En religie is inderdaad niet mijn ding

Aan de andere kant, ik ben ook geen Turk en ik post ook soms in hun SC-reeks :9
Van mij mag je posten waar je wil hoor :D
  maandag 7 juli 2014 @ 02:20:25 #109
179075 hugecooll
pi_141994056
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Thx *;
  maandag 7 juli 2014 @ 02:20:28 #110
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994059
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:13 schreef Mathemaat het volgende:
Naar mijn mening niet. En op zijn minst is veruit de dominantste opinie dat de "soennah een bron van goddelijke openbaring is" (hij spreekt niet uit begeerten - Koranvers en nog veel meer).

quote:
Begrijp je niet, Imam Shafi'i nuanceert welke methode? En welke waarheden benadert het?

Ik probeer een methode erbij te forceren?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:20:38 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994062
En hoewel ik snap dat men gaat slapen hoop ik niet dit topic in de weg te hebben gestaan :@
pi_141994067
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:15 schreef Aloulou het volgende:
Maar jij weet dat er voorbeelden zijn van zaken waarin hadiths zelfs Koranverzen "abrogeren".
Zeker, Mutah is daar een van. Ik vraag me nog steeds af wat de juiste houding daarin is, Umar's abrogatie daar de voorrang geven als algemeen regel en de Koranische vers in historisch context te plaatsen, ik neig naar de Koran zoals het bedoeld is ten alle tijde voorrang te geven, maar met name in de Soenitische wereld in dit specifiek geval zal ik in de meerderheid zijn.

Zorgt voor een aantal problemen, maar de vraag is, of het probleem dan bij de hadiths is of bij hoe de mensen er mee omgaan. De hadiths zijn wmb een aanvulling, een aanvulling waarvan Mohammed nooit wilde dat ze opgeschreven werden, maar wel het geval inmiddels.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:22:07 #113
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994071
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:10 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Wel, niet snuiven.
Ik zie dat jij Paul Newman ook omarmt hebt O+

wel eens film van hem gezien ?
pi_141994072
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Misschien wil hij naar redelijkheid ipv religieuze starheid "omdat het nou zo is"?
Ja, dat zou kunnen, maar dat betekent niet dat zijn versie geen kritiek zal krijgen.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:23:04 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994078
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef leeell het volgende:

[..]

Ik weet niet eens meer op wie van jullie ik reageer :@ *in de war raakt*
  maandag 7 juli 2014 @ 02:23:13 #116
179075 hugecooll
pi_141994080
quote:

[..]

Verder ben ik hier uiteraard om een register van moslims op FOK! te maken :9
  maandag 7 juli 2014 @ 02:23:21 #117
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994082
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Connectie naar god is zeker kernprincipe ja, dat gebed daar zich uitstekend voor leent vind ik prachtig en snap ik volledig. ik wilde het niet bagatelliseren, estagfirullah.

echter doe ik het op een andere manier, zo wilde ik het neerzetten.
pi_141994085
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef leeell het volgende:

[..]

Bij god geen idee wie het is - denk ik - maar had het nog tussen mijn usericons :o
  maandag 7 juli 2014 @ 02:24:28 #119
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994095
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Bij god geen idee wie het is - denk ik - maar had het nog tussen mijn usericons :o
Bij deze ben je uitgenodigd om eens zijn klassiekers te kijken hier. Elke keer zit in weer in tranen. KB wordt binnenkort ook onderworpen aan het genot dat Paul Newman heet.
pi_141994105
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:24 schreef leeell het volgende:

[..]

Bij deze ben je uitgenodigd om eens zijn klassiekers te kijken hier. Elke keer zit in weer in tranen. KB wordt binnenkort ook onderworpen aan het genot dat Paul Newman heet.
Kom met je beste tip, ik zal je of prijzen of afmaken, dus doe een doordachte suggestie.
Oh je wil mij ontvangen, haraammmmmmm.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 02:25:45 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 02:25:46 #121
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994113
quote:
17s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom met je beste tip, ik zal je of prijzen of afmaken, dus doe een doordachte suggestie.
Cool Hand Luke
pi_141994114
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef leeell het volgende:

[..]

Cool Hand Luke
noted.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 02:26:03 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 02:26:31 #123
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994121
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, dat zou kunnen, maar dat betekent niet dat zijn versie geen kritiek zal krijgen.
Uiteraard niet. Maar jouw versie toch ook niet?

Is dat niet een islam-ding, dat ieder zijn eigen uitleg kan hebben (let wel: ik zeg NIET dat de methode van welk ander geloof dan ook beter is). Maar van de "liefhebbende god-stroming tot de terrorissch (we vermoorden IEDEREEN die niet aan ONZE definitie van de islam voldoet") zit een ZEE van ruimte :Y
pi_141994122
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:24 schreef leeell het volgende:

[..]

hela niet snoepen van twee walletjes hoor
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:26:39 #125
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994124
quote:
14s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef Triggershot het volgende:

[..]

noted.
Een van mn weinige goede jeugdherinneringen, betekent heel veel voor me, het zal je niet teleurstellen.
pi_141994128
quote:
17s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:26 schreef leeell het volgende:

[..]

Een van mn weinige goede jeugdherinneringen, betekent heel veel voor me, het zal je niet teleurstellen.
zodra gekeken kom ik er op terug :*
  maandag 7 juli 2014 @ 02:27:12 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994131
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:23 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Verder ben ik hier uiteraard om een register van moslims op FOK! te maken :9
Is je wel toevertrouwd :P
pi_141994138
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:20 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Naar mijn mening niet. En op zijn minst is veruit de dominantste opinie dat de "soennah een bron van goddelijke openbaring is" (hij spreekt niet uit begeerten - Koranvers en nog veel meer).
Volgens mij was er een meningsverschil zelfs tussen de rechtsscholen of de soennah goddelijk openbaring was of niet.
quote:
[..]

Begrijp je niet, Imam Shafi'i nuanceert welke methode? En welke waarheden benadert het?
Dat al die manieren tot het komen van een rechtsoordeel het (absolute) waarheid benadert en dus niet dat het erop zit.
quote:
Ik probeer een methode erbij te forceren?
Ik snap nog niet waar je precies naar toe probeert te gaan.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:28:23 #129
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994148
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef Triggershot het volgende:

[..]

zodra gekeken kom ik er op terug :*
O+
  maandag 7 juli 2014 @ 02:29:11 #130
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994163
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:21 schreef Triggershot het volgende:
Zeker, Mutah is daar een van. Ik vraag me nog steeds af wat de juiste houding daarin is, Umar's abrogatie daar de voorrang geven als algemeen regel en de Koranische vers in historisch context te plaatsen, ik neig naar de Koran zoals het bedoeld is ten alle tijde voorrang te geven, maar met name in de Soenitische wereld in dit specifiek geval zal ik in de meerderheid zijn.
Inderdaad, klassiek geval. Ik weet niet zo 1 2 3 wat de houding daarin is. Kritisch gezien: hoe kan een overlevering waarvan je nooit zekerheid hebt dat die authentiek is (immers geen openbaring zoals de Koran) een geopenbaard Koranvers vervangen?

Binnen soennitische orthodoxie zegt men dan "de mutawatir-overleveringen (overgeleverd door veel verschillende mensen) staan in overlevering gelijk aan de Koran en dus ook qua authenticiteit". Ik zeg dan: "ja leuk, die zekerheid heb je echter niet zolang er geen openbaring zoals in de Koran aan te pas komt. In dat geval zou ik toch voor de zekerheid gaan". Waarschijnlijk wat jij ook zegt.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:29:14 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994164
Ik voel me ineens wwe een niet-moslim (wat ik uiteraard ook ben). Vertaling: buitengesloten -O-
pi_141994165
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Uiteraard niet. Maar jouw versie toch ook niet?
Ja, dat mag hij en anderen het doen. Ik zal het gewoon verdedigen (met woorden).
quote:
Is dat niet een islam-ding, dat ieder zijn eigen uitleg kan hebben (let wel: ik zeg NIET dat de methode van welk ander geloof dan ook beter is). Maar van de "liefhebbende god-stroming tot de terrorissch (we vermoorden IEDEREEN die niet aan ONZE definitie van de islam voldoet") zit een ZEE van ruimte :Y
Ja!
  maandag 7 juli 2014 @ 02:29:42 #133
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994168
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:28 schreef leeell het volgende:

[..]

O+
Homo :P

*Duikt onder*
pi_141994173
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik voel me ineens wwe een niet-moslim (wat ik uiteraard ook ben). Vertaling: buitengesloten -O-
Niet te zwaar aan tillen. Ik ben een moslim en voel me ook buitengesloten in deze. YOLO
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:30:11 #135
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994177
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Homo :P

*Duikt onder*
Trigger heeft altijd speciaal plekje gehad toch. Voorderest is mn hart al gestolen hoor
pi_141994185
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef leeell het volgende:

[..]

Trigger heeft altijd speciaal plekje gehad toch. Voorderest is mn hart al gestolen hoor
Stelen mag nie toch.
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:30:48 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994186
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ja, dat mag hij en anderen het doen. Ik zal het gewoon verdedigen (met woorden).

[..]

Ja!
Wat mij betreft mag iedereen zijn zegje doen uiteraard ;)
pi_141994187
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Niet te zwaar aan tillen. Ik ben een moslim en voel me ook buitengesloten in deze. YOLO
Sowieso YOLO, daarom houden we ook half drie in de nacht een theologie discussie :P
  maandag 7 juli 2014 @ 02:31:09 #139
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994190
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Stelen mag nie toch.
spreekwooordeeelijk :@
  maandag 7 juli 2014 @ 02:31:11 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994191
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

O+
pi_141994200
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Sowieso YOLO
wat voor yolo-acties heb jij?
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef leeell het volgende:

[..]

spreekwooordeeelijk :@
nee stelen is stelen hoor spreekwoordelijk of letterlijk :(
swso met mijn autisme spreekwoordelijke dingen zeggen :') waz met jou
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:31:55 #142
179075 hugecooll
pi_141994201
quote:
Beetje zoals tot vroeg in de morgen hier posten :9
  maandag 7 juli 2014 @ 02:32:40 #143
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994206
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

nee stelen is stelen hoor spreekwoordelijk of letterlijk :(
swso met mijn autisme spreekwoordelijke dingen zeggen :') waz met jou
Estagfirullah
  maandag 7 juli 2014 @ 02:33:54 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994217
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:32 schreef leeell het volgende:

[..]

Estagfirullah
VERTALING :P
pi_141994228
quote:

[..]

Doorzien? Is er iets mis met gelukwensen dan?
Waarden van geluk of bescherming toekennen aan voorwerpen of symbolen anders dan Allah is een vorm van het ondermijnen van de erkenning in dat Hij de enige bovenmenselijke kracht is die de mens kan helpen. Veel moslims hebben zelfs de Koran of verzen eruit tot amulet gemaakt vanwege een geloof in een helende of beschermende werking, terwijl niet de fysieke Koran zelf, maar de boodschap daarin de weg is naar geluk en genezing. Dus het raadplegen van een dokter wanneer je ziek bent en daarnaast je vertrouwen in God leggen.
Zoiets bedoelde ik.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:34:46 #146
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994229
Te veel niet-moslims hier.. Voel me in de verkeerde categorie vallen nu -O- :'(
pi_141994232
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Om half drie in de nacht een theologiediscussie voeren en nog wat andere dingen :7
  maandag 7 juli 2014 @ 02:34:55 #148
179075 hugecooll
pi_141994233
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

VERTALING :P
Google zegt berouw, bekering of inkeer
  maandag 7 juli 2014 @ 02:35:45 #149
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994242
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Waarden van geluk of bescherming toekennen aan voorwerpen of symbolen anders dan Allah is een vorm van het ondermijnen van de erkenning is dat Hij de enige bovenmenselijke kracht is die de mens kan helpen. Veel moslims hebben zelfs de Koran of verzen eruit tot amulet gemaakt vanwege een geloof in een helende of beschermende werking, terwijl niet de fysieke Koran zelf, maar de boodschap daarin de weg is naar geluk en genezing. Dus het raadplegen van een dokter wanneer je ziek bent en daarnaast je vertrouwen in God leggen.
Zoiets bedoelde ik.
Dan nog kun je wensen dat anderen de kracht van allah gegund wordt lijkt mij?
pi_141994248
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Inderdaad, klassiek geval. Ik weet niet zo 1 2 3 wat de houding daarin is. Kritisch gezien: hoe kan een overlevering waarvan je nooit zekerheid hebt dat die authentiek is (immers geen openbaring zoals de Koran) een geopenbaard Koranvers vervangen?

Binnen soennitische orthodoxie zegt men dan "de mutawatir-overleveringen (overgeleverd door veel verschillende mensen) staan in overlevering gelijk aan de Koran en dus ook qua authenticiteit". Ik zeg dan: "ja leuk, die zekerheid heb je echter niet zolang er geen openbaring zoals in de Koran aan te pas komt. In dat geval zou ik toch voor de zekerheid gaan". Waarschijnlijk wat jij ook zegt.
Precies, dan ben je al voorbij dan je op glad ijs begeven als je het mij vraagt, het meest opvallende is dat het in praktijk wel inderdaad dan op neer komt dat ze zelfs verder gaan dan de Hadith op gelijke voet te stellen met de Koran verzen, maar in de confrontatie dit zullen ontkennen. Het ironische is dat het verdedigen van Mutah huwelijk je zelfs in sommige kringen, met name de orthodoxe idd, kan laten uitmaken voor afvallige. :')
pi_141994250
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef leeell het volgende:

[..]

Zegt het ze brooo
pi_141994256
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Om half drie in de nacht een theologiediscussie voeren en nog wat andere dingen :7
wow shit het is al zo laat
LEAVE KB ALONE.
pi_141994264
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

En Sjiet en een vrouw, zit je niet mee he. Ga naar de keuken!!

SPOILER

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 02:39:38 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 02:38:02 #154
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994266
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Zegt het ze brooo
Dit gaat ze boven te pet. zij weten niet
  maandag 7 juli 2014 @ 02:38:07 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994267
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Slaap lekker :W
  maandag 7 juli 2014 @ 02:38:19 #156
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994268
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef Mathemaat het volgende:
Volgens mij was er een meningsverschil zelfs tussen de rechtsscholen of de soennah goddelijk openbaring was of niet.
Er staat mij iets van bij maar zeker ben ik ervan dat de dominante opinie is die ik aangaf.

quote:
Dat al die manieren tot het komen van een rechtsoordeel het (absolute) waarheid benadert en dus niet dat het erop zit.
Ja, maar kritisch gezien is dat nog steeds niet genoeg en wat ik bedoel. Hij kan het hier ook over zaken hebben waarin voor hem "meningsverschil is". Zo is zeer waarschijnlijk voor Imam Shafi'i (grondlegger van shafi wetschool) consensus (ijma') een geldend argument om een juridisch oordeel "wat waarheid benadert maar niet erop zit" wel als gemeenschappelijk dogma aan te houden en in stand te houden. Je kent het wel... "er is consensus over dus discussier niet!".

Maar voor mij staat dit gelijk aan de vroege kerk die alle dogma's ook in stand heeft gehouden met het argument "kerkelijke consensus van alle bischoppen" (denk aan de concilie's). Niet steekhoudend naar mijn mening. Daarnaast is er geen consensus over de definitie van consensus. En deze bron van wetgeving komt ook terug tot een "authentieke hadith" waarin Mohammed zei "mijn oemmah zal zich nooit op een fout verenigen". Wat dan precies mijn oemmah inhoudt is een andere vraag, alleen geleerden uit gebied, hele wereld in bepaalde tijd en/of gehele volk? Denk kortgezegd dat alles wel teruggaat tot hoe men overleveringen benadert, en de houding daartoe verdere gevolgen heeft voor ook juridische fiqh-oordelen en hoe je daarin staat. Want daarin spelen hadiths ook een zeer grote (bij)rol.

Mijn punt in eerste instantie was dat ik vind dat TheMagnificent weldegelijk gelijk had dat er tegenstrijdigheden zijn tussen bepaalde overleveringen en Koranverzen. Tenzij je de positie inneemt dat de overleveringen in dat geval op zo'n manier moeten worden geinterpreteerd dat de tegenstrijdigheid ophoudt. In principe waren we na de discussie over de doodstraf op afvalligheid klaar, want dat is voor een ieder die de Koran leest in eerste instantie weldegelijk tegenstrijdig.
pi_141994271
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En Sjiet en een vrouw, zit je niet mee he. Ga naar de keuken!!

[..]

quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef leeell het volgende:

[..]

ieeeeeeeeeeeeelll zeg er eens wat vannnnn :'(
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Slaap lekker :W
nee heb het te warm kan niet slapen omg zoveel stresss en nog te doen ahhhh hellup
waarom ben jij nog wakker?
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:39:19 #158
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994276
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

[..]

nee heb het te warm kan niet slapen omg zoveel stresss en nog te doen ahhhh hellup
He je kan best zelf terugbijten hoor :*
pi_141994277
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef leeell het volgende:

[..]

afgunst.
pi_141994279
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:39 schreef leeell het volgende:

[..]

He je kan best zelf terugbijten hoor :*
niej

ben het zo zat :( altijd die sjiiiieeiten plagerijen van hem
LEAVE KB ALONE.
pi_141994281
Ik ga nog ff pizza bakken.
pi_141994285
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

niej

maar ben je toch ook?!
  maandag 7 juli 2014 @ 02:40:29 #163
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994286
quote:

[..]

niej

Ach, is net Nederland > Duitsland/Belgie , Amsterdam > Rotterdam.

hoort bij die leef
pi_141994291
quote:

[..]

niej

sjieten zijn cool.
"Whatever I was looking for was always you."Rumi
pi_141994293
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef Triggershot het volgende:

[..]

maar ben je toch ook?!
Je ben toch ook zelffffffffffff
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef leeell het volgende:

[..]

Ach, is net Nederland > Duitsland/Belgie , Amsterdam > Rotterdam.

hoort bij die leef
het houdt niet op

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef Johnfuckinmayer het volgende:

[..]

sjieten zijn cool.
waarom hb ik het zo warm dan :'(
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:41:06 #166
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994294
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:36 schreef Triggershot het volgende:
Het ironische is dat het verdedigen van Mutah huwelijk je zelfs in sommige kringen, met name de orthodoxe idd, kan laten uitmaken voor afvallige. :')
Ja, ik heb dat een keer opgemerkt. Waarom die gasten altijd dat mutah-huwelijk (tijdelijk afgesloten huwelijk onder sjieten) zo bekritiseren terwijl het sowieso een historisch feit was. Als je dan toch zo op de letter zit heb je kritiek op iets wat ook volgens hen onderdeel van de vroegere Islam was.
pi_141994296
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Je ben toch ook zelffffffffffff

[..]

het houdt niet op
Aoedoebillah.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:41:23 #168
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994297
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

[..]

Goede vraag... :D Wil meer van de islam (in alle vormen) weten en viel met mijn neus in de boter :P

Zowel het syrië-topic als mijn afgeleide topics als de discussies hier voegen iets toe :Y ^O^

Als kan ik uiteraard een hoop niet echt volgen..
pi_141994300
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Aoedoebillah.
Aoedoebillah minnekkkkk o|O

quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goede vraag... :D Wil meer van de islam (in alle vormen) weten en viel met mijn neus in de boter :P

Zowel het syrië-topic als mijn afgeleide topics als de discussies hier voegen iets toe :Y ^O^

Als kan ik uiteraard een hoop niet echt volgen..
Ahh, wat kan je niet volgen dan? :@
LEAVE KB ALONE.
pi_141994302
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

Auw, weet je hoe kwetsend dat is?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:42:46 #171
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994304
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ja, ik heb dat een keer opgemerkt. Waarom die gasten altijd dat mutah-huwelijk (tijdelijk afgesloten huwelijk onder sjieten) zo bekritiseren terwijl het sowieso een historisch feit was. Als je dan toch zo op de letter zit heb je kritiek op iets wat ook volgens hen onderdeel van de vroegere Islam was.
O+ Je vertaalt het ook nog even voor de meelezer ^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 02:43:19 #172
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994307
Houden jullie het beschaafd als ik ga slapen :(

Welterusten allen, goede suhur gewenst nog en succes morgen :*
  maandag 7 juli 2014 @ 02:43:30 #173
179075 hugecooll
pi_141994308
quote:
17s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:

Truuuuuuuuuuuuuuuust
  maandag 7 juli 2014 @ 02:43:32 #174
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994309
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

[..]

Discussies over soera of de Hadith
pi_141994312
quote:

[..]

Eerste keer dat ik contact kwam met die gasten, weinig tot geen fatsoenlijk fusha spreken, maar dan wel in discussie gaan met de ustadh over plek van Mutah in de Koran, waren Macedonische Salafi's in Syrie :')
pi_141994313
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dan nog kun je wensen dat anderen de kracht van allah gegund wordt lijkt mij?
O, dat kun je uiteraard wensen en voor leiding en geluk voor diegene bidden, maar dat was mijn punt ook niet. Maar de verantwoordelijkheid van de behoeftige zelf houdt daarmee uiteraard niet op.
pi_141994316
quote:

:*
  maandag 7 juli 2014 @ 02:44:07 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994318
quote:

Ja ho ff, jij moet blijven :Y
pi_141994324
quote:

Bedankt en slaap lekker!
  maandag 7 juli 2014 @ 02:45:37 #180
256666 leeell
I know you're lonely
pi_141994337
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:44 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja ho ff, jij moet blijven :Y
Morgen sollicitatie en druk , helaas ! :( morgen verder :*
  maandag 7 juli 2014 @ 02:46:00 #181
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994342
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:45 schreef leeell het volgende:

[..]

Morgen sollicitatie en druk , helaas ! :( morgen verder :*
Succes ^O^
  maandag 7 juli 2014 @ 02:46:34 #182
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994355
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Eerste keer dat ik contact kwam met die gasten, weinig tot geen fatsoenlijk fusha spreken, maar dan wel in discussie gaan met de ustadh over plek van Mutah in de Koran, waren Macedonische Salafi's in Syrie :')
Toen waren ze het land al binnengekomen :D
pi_141994363
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:42 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Auw, weet je hoe kwetsend dat is?
Nee? Vertel het eens.
quote:

LEAVE KB ALONE.
pi_141994374
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Toen nog gewoon via de grens met visum en al.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:48:18 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994378
Maar Loulou is toch ook een soenniet
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Is dit weer gewoon een soenni-shji-discussie?
  maandag 7 juli 2014 @ 02:48:21 #186
179075 hugecooll
pi_141994384
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:47 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

Nee? Vertel het eens.

[..]

I dont wanna talk bout it.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:49:15 #188
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994386
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Loulou is toch ook een soenniet

[..]

Is dit weer gewoon een soenni-shji-discussie?
Owh hell, als ik Loulou verkeerd heb ingeschat :X
  maandag 7 juli 2014 @ 02:50:03 #189
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994391
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waarover?
pi_141994395
quote:
9s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:49 schreef Triggershot het volgende:

[..]

het spijt me

het is laat, ik ga
LEAVE KB ALONE.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:50:51 #191
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994396
quote:
19s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:

[..]

het spijt me

het is laat, ik ga
Truste :W
pi_141994401
De pizza is klaar. :Y)
  maandag 7 juli 2014 @ 02:51:46 #193
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994402
Pfff, gelukkig ik leef nog :P Loulou zit ver weg
  maandag 7 juli 2014 @ 02:52:17 #194
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994406
quote:
7s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:51 schreef kraakschandaal het volgende:
De pizza is klaar. :Y)
:9~
  maandag 7 juli 2014 @ 02:53:16 #195
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994409
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pfff, gelukkig ik leef nog :P Loulou zit ver weg
TOCH????
pi_141994411
Voor een nachtmens is die Ramadan een eitje.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:54:16 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994413
quote:
12s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:53 schreef kraakschandaal het volgende:
:D

Geef mij die pizza :9~
  maandag 7 juli 2014 @ 02:55:18 #198
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994419
quote:
12s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:53 schreef kraakschandaal het volgende:
Ik zou het niet overleven :N Niet een water overdag :N
  maandag 7 juli 2014 @ 02:55:22 #199
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994420
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh hell, als ik Loulou verkeerd heb ingeschat :X
Uit een soennitisch nest, dus soennitisch ben je dan he ;)
pi_141994429
quote:

[..]

Dus casual seks mag binnen de Islam?
pi_141994430
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:50 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Waarover?
kwetsende zaken.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:56:29 #202
179075 hugecooll
pi_141994434
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Is tuulk niet zo'n heel groot punt als je meer dan de helft van de dag slaapt.
pi_141994435
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:56 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

jij wel.
pi_141994438
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kwestie van de donkere uren goed gebruiken.
  maandag 7 juli 2014 @ 02:57:30 #205
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994445
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:55 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Uit een soennitisch nest, dus soennitisch ben je dan he ;)
PFFFFFF _O_

Gelukkig *O*

Goed gegokt/onthouden *O*

Maar zonder dollen: ik stel het enorm op prijs dat ik kan vragen en in discussie kan ^O^ O+
  maandag 7 juli 2014 @ 02:58:19 #206
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994451
quote:

[..]

Binnen het Christendom ook niet.. Guess what??

;)
  maandag 7 juli 2014 @ 02:59:51 #207
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994462
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Is tuulk niet zo'n heel groot punt als je meer dan de helft van de dag slaapt.
Het is zomer en mensen moeten werken en o fnaar school EN pas na 22:00 drinken etc... IK doe het ze niet na :N
  maandag 7 juli 2014 @ 03:00:40 #208
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_141994472
quote:
Als je maar wel je kameel vastbindt mag dat ja :7
pi_141994475
quote:
Ik heb vorige week nachtdienst gehad. Werken van 22:30 tot 5:30, daarna thuiskomen, klaarmaken voor bed, slapen tot een uur of 2-3, wachten tot iftar.

En wat het idee ook mag zijn, ik heb er zelf weinig invloed op.
pi_141994477
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Binnen het Christendom ook niet.. Guess what??

;)
In de reet.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:01:13 #211
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994478
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:56 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Kwestie van de donkere uren goed gebruiken.
Niet eten overdag ook (met heel veel moeite), maar niet eens drinken???

Respect :Y Ik doe het niet :N
  maandag 7 juli 2014 @ 03:01:21 #212
179075 hugecooll
pi_141994479
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 02:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is zomer en mensen moeten werken en o fnaar school EN pas na 22:00 drinken etc... IK doe het ze niet na :N
Peer pressure
  maandag 7 juli 2014 @ 03:01:55 #213
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994482
quote:
3s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:01 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

In de reet.
AU!!!
  maandag 7 juli 2014 @ 03:02:37 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994491
quote:
6s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:01 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Peer pressure
Al was het zo: ik doe het ze niet na :N
pi_141994498
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:00 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Als je maar wel je kameel vastbindt mag dat ja :7
Serious though, heb die hele regels rondom huwelijk en seks nooit gesnapt. Een man mag max. 4 vrouwen, maar tegelijkertijd ook seks hebben met 20 slaven als hij dat wil. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 03:04:09 #216
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994503
Maar goed, slaap lekker en Ramadan mubarak?!
  maandag 7 juli 2014 @ 03:04:56 #217
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994509
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:03 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Serious though, heb die hele regels rondom huwelijk en seks nooit gesnapt. Een man mag max. 4 vrouwen, maar tegelijkertijd ook seks hebben met 20 slaven als hij dat wil. :')
En wat mag jij? :X
pi_141994513
quote:

[..]

Niet te veel naar Muhtesem yuzyil kijken.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:05:23 #219
179075 hugecooll
pi_141994514
quote:

[..]

Het moet wel een beetje overzichtelijk blijven wie bij wie hoort
pi_141994521
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Al was het zo: ik doe het ze niet na :N
Waarom moeten Nederlanders altijd 100 keer herhalen dat ze het niet zouden volhouden? Ik word schijtziek van die 'IK ZOU DAT ECCCCHT NIET KUNNEN' opmerkingen. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 03:06:29 #221
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994522
Keej, mag het misschien niet doen, maar HC.. Echt waarom hang je hier te klieren??
pi_141994529
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:05 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet te veel naar Muhtesem yuzyil kijken.
Zit ik fout dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:07:12 #223
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994530
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Waarom moeten Nederlanders altijd 100 keer herhalen dat ze het niet zouden volhouden? Ik word schijtziek van die 'IK ZOU DAT ECCCCHT NIET KUNNEN' opmerkingen. :')
Omdat het zo is gewoon??

Maar je mag je best beledigd voelen hoor :*
  maandag 7 juli 2014 @ 03:07:36 #224
179075 hugecooll
pi_141994532
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
Keej, mag het misschien niet doen, maar HC.. Echt waarom hang je hier te klieren??
Valt toch wel mee?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:08:02 #225
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994534
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:07 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Valt toch wel mee?
Meningen verschillen ;)
pi_141994536
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:06 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Met zulke korte nachten is het natuurlijk wel lastiger. O-)
  maandag 7 juli 2014 @ 03:08:48 #227
179075 hugecooll
pi_141994540
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:08 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Meningen verschillen ;)
Je maakt je een beetje te veel druk over andermans mening
pi_141994545
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zit ik fout dan?
Niet echt, maar er zijn wel zware voorwaarden gesteld aan polygamie, de Koran ontmoedigt het juist in een aantal verzen en bij voorkeur alleen bij noodzaak, bij mannentekort, in een samenleving waar een vrouw een Mahram nodig heeft is het heel erg belangrijk dat ze en voogd heeft, de Koran spreekt niet over lust in dit geval. In het geval van slaven betreft het vooral een interpretatie, waar ook nodige restricties zijn geplaatst, veel regels, voorwaarden waar je aan moet voldoen.
pi_141994550
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Omdat het zo is gewoon??

Maar je mag je best beledigd voelen hoor :*
Ik voel mij niet beledigd. Waarom zou ik?

Je moet je alleen realizeren dat we dit zo'n 100 keer per dag moeten aanhoren.

'Oh ramadan? 'Kee succes' zou echt zo veel fijner zijn dan al die dramatische opmerkingen keer op keer.
pi_141994551
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:07 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Zit ik fout dan?
Trouwen is een voorwaarde, hoor. Je mag niet ongetrouwd geslachtsgemeenschap hebben met slaven.

quote:
"If any of you who do not have the means to marry free women who are believing, you may marry believing girls from whom your right hands possess. Allah knows best about your faith; you are all same in that respect. Marry them with the approval of their families and give them their gifts (dowries) correctly and courteously as married women, not in fornication or taking them as lovers. When they are married, if they commit adultery they should receive half the punishment of (ordinary) chaste women. This is for those of you who are afraid of falling into sin. But being patient is better for you. Allah is Ever-forgiving, Most Merciful." (Koran 4:25)
  maandag 7 juli 2014 @ 03:11:26 #231
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994561
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:08 schreef kraakschandaal het volgende:

[..]

Met zulke korte nachten is het natuurlijk wel lastiger. O-)
Nou ga ik ff domme racistmodus opzetten he, door die omzin 8)7 8)7 8)7 Owh ne, dat lukt me niet eens..

Ja, het is verachtelijk dat je veroordeeld wordt en ja er zijn domme Nederlanders.. Maar ga er eens boven staan dan.. Echt hoor..
  maandag 7 juli 2014 @ 03:11:31 #232
179075 hugecooll
pi_141994563
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

'Oh ramadan? 'Kee succes' zou echt zo veel fijner zijn dan al die dramatische opmerkingen keer op keer.
* hugecooll snapt dit soort zaken :7
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 13:41 schreef hugecooll het volgende:
Succes :)
  maandag 7 juli 2014 @ 03:12:10 #233
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994568
quote:
2s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:08 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je maakt je een beetje te veel druk over andermans mening
True, En over 50 jaar waarschijnlijk nog..
pi_141994569
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Niet echt, maar er zijn wel zware voorwaarden gesteld aan polygamie, de Koran ontmoedigt het juist in een aantal verzen en bij voorkeur alleen bij noodzaak, bij mannentekort, in een samenleving waar een vrouw een Mahram nodig heeft is het heel erg belangrijk dat ze en voogd heeft, de Koran spreekt niet over lust in dit geval. In het geval van slaven betreft het vooral een interpretatie, waar ook nodige restricties zijn geplaatst, veel regels, voorwaarden waar je aan moet voldoen.
Hoezo interpretatie? Is duidelijk toch? Terwijl er een stricte regel bestaat over het huwen van vrouwen, is er bijna vrijspel in het neuken van slaven. Ja, zij moeten het ook willen, en ja, je dient voor het nageslacht te zorgen, maar verder hebben ze vrijspel.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:13:35 #235
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994577
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:09 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Snap ik best :Y Maar ook die "ik zou het niet etc" zijn POSITIEF, enniet afzeikerig ;)
  maandag 7 juli 2014 @ 03:14:18 #236
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994582
En mijn taal ontglipt mij :@
  maandag 7 juli 2014 @ 03:15:21 #237
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994589
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Hoezo interpretatie? Is duidelijk toch? Terwijl er een stricte regel bestaat over het huwen van vrouwen, is er bijna vrijspel in het neuken van slaven. Ja, zij moeten het ook willen, en ja, je dient voor het nageslacht te zorgen, maar verder hebben ze vrijspel.
En nu? Wat wil je er mee zeggen?
pi_141994595
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:10 schreef TheMagnificent het volgende:

[..]

Trouwen is een voorwaarde, hoor. Je mag niet ongetrouwd geslachtsgemeenschap hebben met slaven.

[..]

De slaven vallen onder je bezit, dus behalve de 4 vrouwen mag je als wil nog 100 slaven kopen en 'trouwen'. Daarom ook dat de Koran zegt 'jullie vrouwen en de rest'
pi_141994598
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:12 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

quote:
“O Prophet (Muhammad)! Verily, We have made lawful to you your wives, to whom you have paid their Mahr (bridal‑money given by the husband to his wife at the time of marriage), and those (slaves) whom your right hand possesses — whom Allaah has given to you, and the daughters of your ‘Amm (paternal uncles) and the daughters of your ‘Ammaat (paternal aunts) and the daughters of your Khaal (maternal uncles) and the daughters of your Khaalaat (maternal aunts) who migrated (from Makkah) with you, and a believing woman if she offers herself to the Prophet, and the Prophet wishes to marry her a privilege for you only, not for the (rest of) the believers. Indeed We know what We have enjoined upon them about their wives and those (slaves) whom their right hands possess, in order that there should be no difficulty on you. And Allaah is Ever Oft‑Forgiving, Most Merciful”
Slaven komt niet voor in het Arabisch, het is er aan toegevoegd als gevolg van dat vrouwen die in jouw zorg zijn, slavinnen in dit geval ook behoeften kunnen hebben, dat er geen blaam in is, omdat een eigenaar volledig verantwoordelijk voor haar is.Een interpretatie als gevolg dus, niet een aanmoediging.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 03:17:10 ]
pi_141994600
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:15 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

En nu? Wat wil je er mee zeggen?
Wat is jouw doel in dit topic? Ga eens aan de kant.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:18:07 #241
179075 hugecooll
  maandag 7 juli 2014 @ 03:18:33 #242
179075 hugecooll
  maandag 7 juli 2014 @ 03:18:39 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994606
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:17 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Wat is jouw doel in dit topic? Ga eens aan de kant.
Waarom? Geen moslim?

Mijn doel? Leren.. En dat ging best aardig tot dit zielige gekift...
pi_141994609
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:16 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

Slaven komt niet voor in het Arabisch, het is er aan toegevoegd als gevolg van dat vrouwen die in jouw zorg zijn, slavinnen in dit geval ook behoeften kunnen hebben, dat er geen blaam in is, omdat een eigenaar volledig verantwoordelijk voor haar is.Een interpretatie als gevolg dus, niet een aanmoediging.
Je bevestigt wat ik zeg. Mannen mogen behalve met hun vrouwen seks hebben met hun slavinnen. En itt het huwen van vrouwen mag je met zoveel slavinnen seks hebben als je zelf wil.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:20:07 #246
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994614
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:18 schreef hugecooll het volgende:
_O-
Dat stomme gezeik helpt niet :N Jij je lol gehad, maar ik al oprecht geïnteresseerde betaal de tol...
  maandag 7 juli 2014 @ 03:21:03 #247
179075 hugecooll
pi_141994618
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:20 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat stomme gezeik helpt niet :N Jij je lol gehad, maar ik al oprecht geïnteresseerde betaal de tol...
Ja joh, geef mij de schuld
pi_141994622
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je bevestigt wat ik zeg. Mannen mogen behalve met hun vrouwen seks hebben met hun slavinnen. En itt het huwen van vrouwen mag je met zoveel slavinnen seks hebben als je zelf wil.
Nogmaals, de vers spreekt niet over slavinnen, dat is een interpretatie, iets wat niet in de verzen voorkomt, maar aan is toegevoegd om een betekenis te geven aan 'wat jullie rechterhanden bezitten'. Niet neem zoveel mogelijk slavinnen en heb seks met ze.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 03:22:15 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 03:21:57 #249
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994624
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:19 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Je gelooft dat? Echt?

If so: lijkt me duidelijk...
pi_141994626
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:21 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Nogmaals, de vers spreekt niet over slavinnen, dat is een interpretatie, iets wat niet in de verzen voorkomt, maar aan is toegevoegd om een betekenis te geven aan 'wat jullie rechterhanden bezitten'. Niet neem zoveel mogelijk slavinnen en heb seks met ze.
Oh ja het zal wel over ezels en geiten gaan. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 03:23:07 #251
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994631
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ja joh, geef mij de schuld
Ga naar KLB ofzo.. Dit interesseert je niet eens
pi_141994634
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:22 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Oh ja het zal wel over ezels en geiten gaan. :')
Als je aan het trollen bent, verwacht dan geen voortzetting van serieuze reacties, maar goed, laatste poging, ja het wordt gebruikt voor slavinnen, nee er staan geen slavinnen, gaat specifiek over groepen waarbij het gerechtvaardigd is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 03:29:10 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 03:24:59 #253
179075 hugecooll
pi_141994637
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:23 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ga naar KLB ofzo.. Dit interesseert je niet eens
Je kan ook gewoon niet ieder topic waarin je post proberen te kapen. Het draait niet om jou, anderen posten hier ook en zij hoeven het niet per se over hetzelfde als jij te willen hebben.
Filosofie & Levensbeschouwing als je ongehinderd wilt discussiëren over filosofische onderwerpen
  maandag 7 juli 2014 @ 03:25:17 #254
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994639
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je aan het trollen bent, verwacht dan geen voortzetting van serieuze reacties, maar goed, laatste poging, ja het wordt gebruikt voor slavinnen, nee er staan geen slavinnen, gaat specifiek over groepen waarbij het gerechtvaardigt is.
Maar dat is het dus NIET (gerechtvaardigd)
  maandag 7 juli 2014 @ 03:26:34 #255
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994641
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:24 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Je kan ook gewoon niet ieder topic waarin je post proberen te kapen. Het draait niet om jou, anderen posten hier ook en zij hoeven het niet per se over hetzelfde als jij te willen hebben.
Filosofie & Levensbeschouwing als je ongehinderd wilt discussiëren over filosofische onderwerpen
Hoeveel topics heb jij daar geopend?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:27:08 #256
179075 hugecooll
pi_141994645
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoeveel topics heb jij daar geopend?
Geen want /care
  maandag 7 juli 2014 @ 03:28:30 #257
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994651
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Geen want /care
Ga dan gewoon weg uit een topic dat religieus raakt.. Is niet jouw ding
pi_141994655
Yemek yiyin lan
  maandag 7 juli 2014 @ 03:29:26 #259
179075 hugecooll
pi_141994656
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ga dan gewoon weg uit een topic dat religieus raakt.. Is niet jouw ding
Overdag gaat het hier alleen over eten en 's nachts word ik door een niet-moslim weggestuurd omdat ik haar leermoment 'verpest'. Het moet verdomme niet veel gekker worden
  maandag 7 juli 2014 @ 03:30:06 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994661
Overigens: excuses voor deze niet-gewilde topickaap. Ik ga slapen, bied mijn excuses aan en het topic is uiteraard weer voor jullie ^O^
pi_141994665
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:23 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als je aan het trollen bent, verwacht dan geen voortzetting van serieuze reacties, maar goed, laatste poging, ja het wordt gebruikt voor slavinnen, nee er staan geen slavinnen, gaat specifiek over groepen waarbij het gerechtvaardigt is.
Jij bent de vraag aan het ontwijken. De vers geeft aan met wie het is toegestaan om seks te hebben. Wanneer er staat 'jullie vrouwen en wat jullie rechterhand bezit', dan is het - imo - duidelijk waar het over gaat. Of wil jij soms beweren dat het over iets of iemand anders behalve slavinnen gaat? Of blijf je erbij dat er niet letterlijk 'slavinnen' staat en je het daarom niet zeker kan weten?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:31:02 #262
179075 hugecooll
pi_141994669
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:29 schreef xaban06 het volgende:
Yemek yiyin lan
Smakelijk? :P google was wat onduidelijk
  maandag 7 juli 2014 @ 03:31:46 #263
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994672
quote:
8s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:29 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Overdag gaat het hier alleen over eten en 's nachts word ik door een niet-moslim weggestuurd omdat ik haar leermoment 'verpest'. Het moet verdomme niet veel gekker worden
Wat doe je hier nog dan?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:32:33 #264
179075 hugecooll
pi_141994681
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wat doe je hier nog dan?
Ik laat me toch niet wegsturen :{w :')
pi_141994685
Ik wil weten wat Aloulou heeft te zeggen over deze kwestie. Trigger, no offence, maar jij bent altijd zo vaag. Ik word zelden wijzer van je antwoorden.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:33:28 #266
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994688
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:32 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik laat me toch niet wegsturen :{w :')
Owh ja, dat was het...
  maandag 7 juli 2014 @ 03:34:39 #267
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994696
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:33 schreef Bortecinem het volgende:
Ik wil weten wat Aloulou heeft te zeggen over deze kwestie. Trigger, no offence, maar jij bent altijd zo vaag. Ik word zelden wijzer van je antwoorden.
Loulou heeft vaak een praktische inslag. Maar het is je imam niet.
pi_141994699
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:31 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Smakelijk? :P google was wat onduidelijk
ik zeg: ga eten!
ipv te mekkeren
  maandag 7 juli 2014 @ 03:35:37 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994703
quote:
Heb je eigen mening zeg..
pi_141994706
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:30 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Jij bent de vraag aan het ontwijken. De vers geeft aan met wie het is toegestaan om seks te hebben. Wanneer er staat 'jullie vrouwen en wat jullie rechterhand bezit', dan is het - imo - duidelijk waar het over gaat. Of wil jij soms beweren dat het over iets of iemand anders behalve slavinnen gaat? Of blijf je erbij dat er niet letterlijk 'slavinnen' staat en je het daarom niet zeker kan weten?
Er is geen twijfel dat het wordt gebruikt voor slavinnen in de Koran, ook al staat het er niet bij, jij vroeg hoezo interpretatie, waarop ik dat toelicht.

Wat betreft het aanvullende en voorwaarden, zijn een aantal kanttekeningen, vanzelfsprekend dat je niet zomaar iemand tot slavin kunt maken, dat ze moeten instemmen, zoals Magnificent er ook op wees dat er een nikah gesloten moet worden, om maar te zwijgen over dat volgens bepaalde geleerden van mening zijn dat de vers zich tot Mohammed richt en niet tot moslim(mannen) in het algemeen.

Maar goed als jij knoop wil doorhakken ten gunste van een bepaalde standpunt, be my guest, ik hou je niet tegen.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:36:03 #271
179075 hugecooll
pi_141994709
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:35 schreef xaban06 het volgende:

[..]

ik zeg: ga eten!
ipv te mekkeren
Ah dan stond het er geloof ik wel goed :P
pi_141994710
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:34 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Loulou heeft vaak een praktische inslag. Maar het is je imam niet.
Yemin ederim hasta ya
pi_141994713
quote:
None taken. Blijf vooral rondvragen idd.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:36:41 #274
179075 hugecooll
pi_141994714
Da's dan weer een tikkeltje laf
  maandag 7 juli 2014 @ 03:37:09 #275
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994718
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:36 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Yemin ederim hasta ya
Of je post iets wat ik kan lezen..
pi_141994719
Borte is bang dat haar toekomstige man nog 2 vrouwen en 10 slavinnen heeft.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:37:57 #277
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994728
Vertaling graag
  maandag 7 juli 2014 @ 03:38:41 #278
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994735
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:36 schreef hugecooll het volgende:
Da's dan weer een tikkeltje laf
Jij bent een Turk?
  maandag 7 juli 2014 @ 03:41:55 #279
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994750
Vertaling? Of het gaat door Google vertaal.. En ja, ik snap dat je wil kwetsen...

Waarom eigenlijk?
pi_141994751
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Er is geen twijfel dat het wordt gebruikt voor slavinnen in de Koran, ook al staat het er niet bij, jij vroeg hoezo interpretatie, waarop ik dat toelicht.

Wat betreft het aanvullende en voorwaarden, zijn een aantal kanttekeningen, vanzelfsprekend dat je niet zomaar iemand tot slavin kunt maken, dat ze moeten instemmen, zoals Magnificent er ook op wees dat er een nikah gesloten moet worden, om maar te zwijgen over dat volgens bepaalde geleerden van mening zijn dat de vers zich tot Mohammed richt en niet tot moslim(mannen) in het algemeen.

Maar goed als jij knoop wil doorhakken ten gunste van een bepaalde standpunt, be my guest, ik hou je niet tegen.
Ok thanks.

Ik weet dat Ali ook slavinnen had en zelfs kinderen had verwerkt bij een paar van zijn slavinnen. Was deze vers alleen aan Mohammed gericht, dan moet ik zeggen dat het wel heel frappant is dat de mannen die zo dicht bij de profeet stonden, zo openlijk zo'n zonde hebben kunnen begaan - zonder erop te zijn gewezen door de profeet yani.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bortecinem op 07-07-2014 03:47:41 ]
pi_141994753
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:37 schreef xaban06 het volgende:
Borte is bang dat haar toekomstige man nog 2 vrouwen en 10 slavinnen heeft.
Ja, dat is het.
  maandag 7 juli 2014 @ 03:43:26 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994760
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ja, dat is het.
Zou me niks verbazen.. Mag toch?
pi_141994762
Bir siktir git
  maandag 7 juli 2014 @ 03:45:43 #284
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994772
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:43 schreef Bortecinem het volgende:
Bir siktir git
:O Schelden... Primitiefje
  maandag 7 juli 2014 @ 03:47:57 #285
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_141994779
Slimme mensen praten met me. leggen me dingen uit en gaan in discussie ^O^

O+
pi_141994783
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:42 schreef Bortecinem het volgende:

[..]

Ok thanks.

Ik weet dat Ali ook slavinnen had en zelfs kinderen had verwerkt bij een paar van zijn slavinnen. Was deze vers alleen aan Mohammed gericht, dan moet ik zeggen dat het wel heel frappant is dat de mannen die zo dichtbij bij de profeet stonden, zo openlijk zo'n zonde hebben kunnen begaan - zonder erop te zijn gewezen door de profeet yani.
Het emuleren van de profeet is nooit een zonde geacht in de Islam natuurlijk, wel had Mohammed wel wat meer 'bevoegheden' als je het zo wilt noemen, huwelijken voor de man is beperkt tot 4, Mohammed was op een gegeven moment met meer dan 4 vrouwen getrouwd vanwege poltieke, symbolische doelen,

Ali, Umar etc hebben inderdaad kinderen verwekt bij slavinnen, maar daarbij kwam kijken dat er wel een Nikah was gesloten, zodra de kinderen waren geboren ze werden 'vrijgelaten' en het binnen de 4 val. Ali had zelf bijv maar een vrouw. Ik weet niet of je dan nog kunt spreken over vrijspel mbt seks en slavinnen, daar ben ik vooral op blijven haken.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 03:49:33 ]
pi_141994796
Ik heb het over slavinnen buiten zijn officiele vrouwen.

Maar ik zit op tel en kan nu geen bron plaatsen. Later dan maar.
pi_141994827
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:51 schreef Bortecinem het volgende:
Ik heb het over slavinnen buiten zijn officiele vrouwen.

Maar ik zit op tel en kan nu geen bron plaatsen. Later dan maar.
Deze verzen gaan over het huwen van (slaaf)vrouwen?

quote:
And [also prohibited to you are all] married women except those your right hands possess. [This is] the decree of Allah upon you. And lawful to you are [all others] beyond these, [provided] that you seek them [in marriage] with [gifts from] your property, desiring chastity, not unlawful sexual intercourse. So for whatever you enjoy [of marriage] from them, give them their due compensation as an obligation. And there is no blame upon you for what you mutually agree to beyond the obligation. Indeed, Allah is ever Knowing and Wise.
quote:
And whoever among you cannot [find] the means to marry free, believing women, then [he may marry] from those whom your right hands possess of believing slave girls. And Allah is most knowing about your faith. You [believers] are of one another. So marry them with the permission of their people and give them their due compensation according to what is acceptable. [They should be] chaste, neither [of] those who commit unlawful intercourse randomly nor those who take [secret] lovers. But once they are sheltered in marriage, if they should commit adultery, then for them is half the punishment for free [unmarried] women. This [allowance] is for him among you who fears sin, but to be patient is better for you. And Allah is Forgiving and Merciful.
Juist dat een nikah essentieel is voor geaccepteerde seksuele omgang, waarbij het alsnog bij 4 blijft?

Iaw: Er is geen conflict wat betreft en mijn officiele vrouw zijn en mijn slavin. Met een nikah ben je formeel gerechtigd om seks met mij te hebben, maar niet per definitie vrij.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 04:01:36 ]
  maandag 7 juli 2014 @ 04:28:22 #289
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_141994976
quote:
Elke stap die je zet na het eten is een kleine stap voor de mensheid maar een zwaaaare stap voor moslims.
pi_141995472
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 22:45 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Oh. Soefisme is wel iets moois ja. O+
Collega van me is helemaal into soefisme. Zijn denkbeeld, kijk op het leven, de manier waarop hij met problemen omgaat, de kalmte; hij zegt dat hij het te danken heeft aan soefie.

Ik heb me vorig jaar een beetje ingelezen over soefisme. Erg interessant, maar ik kwam niet ver. Ik mis de motivatie. :P
pi_141996060
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 07:04 schreef sylvesterrr het volgende:

[..]

Collega van me is helemaal into soefisme. Zijn denkbeeld, kijk op het leven, de manier waarop hij met problemen omgaat, de kalmte; hij zegt dat hij het te danken heeft aan soefie.

Ik heb me vorig jaar een beetje ingelezen over soefisme. Erg interessant, maar ik kwam niet ver. Ik mis de motivatie. :P
Waarom moeten we altijd ergens bij horen.

The fuck met deze hitte trouwens. Te warm aangekleed.
pi_141996340
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:27 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom moeten we altijd ergens bij horen.

The fuck met deze hitte trouwens. Te warm aangekleed.
Wazmetjauw.
pi_141996433
quote:
10s.gif Op maandag 7 juli 2014 08:55 schreef Peunage het volgende:

[..]

Wazmetjauw.
Monday morning blues.
pi_141996557
Wist niet eens dat profeet Mohamed een raad had van mensen die christelijk,joods,heidens en atheïst waren.

Ex-moslim is krankzinnig verklaard. _O-
pi_141996598
quote:
11s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:15 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wist niet eens dat profeet Mohamed een raad had van mensen die christelijk,joods,heidens en atheïst waren.

Ex-moslim is krankzinnig verklaard. _O-
/care.
pi_141996613
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:17 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

/care.
Dus niet eens gekeken. :')
  maandag 7 juli 2014 @ 09:18:42 #297
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_141996614
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 03:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zou me niks verbazen.. Mag toch?
Of je reageert even niet op iedere post. Zelfs ik vind het irritant.
Protège moi de mes désirs.
pi_141996644
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:18 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Dus niet eens gekeken. :')
Waarom wel? :) kom een keer met iets leuks.
pi_141996680
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:20 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Waarom wel? :) kom een keer met iets leuks.
Laat maar zitten,tijdens Ramadan zijn moslims sowieso geïrriteerd met alles om zich heen.
pi_141996700
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Laat maar zitten,tijdens Ramadan zijn moslims sowieso geïrriteerd met alles om zich hen.
Zij vast niet eens _O-
pi_141996711
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 09:22 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Laat maar zitten,tijdens Ramadan zijn moslims sowieso geïrriteerd met alles om zich heen.
Ja man :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')