Hadith over het vasten:quote:O, gij gelovigen, het vasten is u voorgeschreven, zoals het degenen die voor u waren was
voorgeschreven, opdat gij vroom zult zijn. [al-Baqarah 2:183]
- Enquote:"Allah (c.c.) zegt: alle daden van de zoon van Adam (dus de mens) zijn voor hem zelf, behalve het vasten, dit is voor Mij en Ik zal hem ervoor belonen. Het vasten is een schild. Wanneer een van jullie een dag aan het vasten is, behoort hij alle zinloze gepraat te vermijden en geen rumoer te maken. Mocht iemand hem beschimpen of met hem willen vechten, dan moet hij zeggen: ik ben aan het vasten. Bij God is de adem van een vastende beter dan de geur van muskus"
Google zijn naam eens met Sia, je zal zien wat ik bedoel, zal morgen naar okuyan kijkenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ik heb hem nog niet op zoiets kunnen betrappen en het zou in het licht van wat ik tot nu toe van hem heb beluisterd erg vreemd zijn. Wat Mehmet Okuyan betreft...
Wat te doen met de conflicterende woorden van god dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:20 schreef leeell het volgende:
[..]
Ik snap dat de moslims het zo zien. echter vind het zo disproportioneel dat moslims en ook jij blijkbaar in al de nuance die in de bijbel en koran voorkomen te oordelen dat dit iets is waarop god de mens zal bestraffen, terwijl het compleet niets te maken heeft met het menselijk handelen op aarde maar puur gaat om wie de de profeet van god was, en in mijn geval meerdere waren die ik erken.
Het betreden van het paradijs gaat om het aardse van de mens, hoe heb je geleefd en heb je gehandeld naar het woord van god.
Dat is voor eenieder zelf te beslissen, immers mag jij jezelf gaan verantwoorden. naast de geboden van de abrahamistische god is er niemand die het kan zeggen of zou mogen zeggen. daarom geloof ik dat elk mens dat goed leeft en god omarmt als de enige god en geboden volgt, op het juiste pad is.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat te doen met de conflicterende woorden van god dan?
Mwuah, als we het op persoonlijk niveau gaan voeren ben ik voor hetzelfde geld met mijn standpunten de ongelovige en jij een boegbeeld voor het goddelijke boodschap, weet ik niet, dus doe ik geen uitspraken over, wat ik wel zie is dat er een aantal zaken zijn in hoe ik het begrijp en lees paar niet te verenigden principes tussen beide godsdiensten, daar heb ik het over.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:27 schreef leeell het volgende:
[..]
Dat is voor eenieder zelf te beslissen, immers mag jij jezelf gaan verantwoorden. naast de geboden van de abrahamistische god is er niemand die het kan zeggen of zou mogen zeggen. daarom geloof ik dat elk mens dat goed leeft en god omarmt als de enige god en geboden volgt, op het juiste pad is.
Ook jij, die probeert van mij en mijn geloof een afvallige te maken mag dat gaan uitleggen. dat denk ik
Ben jij nou al soeniet?!quote:Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef Klinkerbotsing het volgende:
De discussies over eten vallen nu wel mee dan. Vergeleken met dit.
Ja, doen wanneer je de tijd hebt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:24 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Google zijn naam eens met Sia, je zal zien wat ik bedoel, zal morgen naar okuyan kijken
Nu vooral grote fan van Mehmet Celikquote:Op maandag 7 juli 2014 01:30 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ja, doen wanneer je de tijd hebt.
Ja op zich wel. Hoewel de mening dat het in ieder geval "fysiek bevechten" betekent (al-qitaal) in de hele Koran en het gebruik van dat Arabische woord in ook deze hadith veel logischer is en dan ook meer aanhang zou hebben als ik dat zo inschat. Als in de hadith de bedoeling was aan te geven dat je ze "met de pen moet bestrijden" had daar wel een ander woord gestaan.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:18 schreef Triggershot het volgende:
Mja, je kunt het ook doortrekken en zeggen 'faqtuluhu' betekent niet doden, maar bestrijden natuurlijk.
Die mening is er en kom je bij meer mensen vandaag de dag ook tegen. Met de argumentatie dat het inderdaad een "gebod was maar dan tot de ta'zir geboden behoorde en dus geen oordeel vanuit de openbaring (Koran) maar een praktisch besluit om de gehele gemeenschap van een groter kwaad te behoeden".quote:Op maandag 7 juli 2014 01:19 schreef Mathemaat het volgende:
De andere orthodoxe mening is dat die overleveringen over hoogverraad gaan, dus alleen in oorlogstijd, als ik me niet vergis.
Loulouquote:Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Hoewel de mening dat het in ieder geval "fysiek bevechten" betekent (al-qitaal) in de hele Koran en het gebruik van dat Arabische woord in ook deze hadith veel logischer is en dan ook meer aanhang zou hebben als ik dat zo inschat. Als in de hadith de bedoeling was aan te geven dat je ze "met de pen moet bestrijden" had daar wel een ander woord gestaan.
[..]
Die mening is er en kom je bij meer mensen vandaag de dag ook tegen. Met de argumentatie dat het inderdaad een "gebod was maar dan tot de ta'zir geboden behoorde en dus geen oordeel vanuit de openbaring (Koran) maar een praktisch besluit om de gehele gemeenschap van een groter kwaad te behoeden".
Maar er zijn nog wel meer ogenschijnlijke tegenstrijdigheden tussen authentieke overleveringen (zeker als je verder kijkt dan Bukhari en Muslim) en de Koran. Of overleveringen waar je vragen bij kan stellen of de soennitische opinie over wat er na de dood van de profeet gebeurde niet incorrect is en op sommige punten sjieten wellicht meer gelijk hebben. Vooral als je naar Tirmidhi, Tabarani etc gaat kijken. Daarnaast vind ik dat de aanname dat de "hadiths authentiek zijn en door geleerden vroeger voor je al uitgespit" niet correct. De methodologieen die zij gebruikten zijn niet te backen door een directe openbaring ofzo dus wie zegt dat dat allemaal zo onfeilbaar is?
Ik zou een goede soenniet geweest zijn denk ik.quote:
Ja, maar jij mag niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mogen hier ook niet-moslims en dus ook niet-Ramadanvolgers meeposten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
het hele doel van religie is niet het vereniging van principes maar samen onder dezelfde god een recht leven leiden. Ik denk dat het struikelen over hoe eenieder dat wil verspreiden (mits "goed") het bron van al het kwaad is. Ik zie elke abrahamist als broeder of zuster en heb daarom ook geen behoefte om hen in te zien dat ze moeten aanpassen aan mijn visie. zo is het nooit bedoeld denk ik dan.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, als we het op persoonlijk niveau gaan voeren ben ik voor hetzelfde geld met mijn standpunten de ongelovige en jij een boegbeeld voor het goddelijke boodschap, weet ik niet, dus doe ik geen uitspraken over, wat ik wel zie is dat er een aantal zaken zijn in hoe ik het begrijp en lees paar niet te verenigden principes tussen beide godsdiensten, daar heb ik het over.
*Spreekt voor beurt* Oa zieken zijn uitgezonderd..quote:Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef sararaats het volgende:
Hoe zit het met medicatie? Mag je die nemen?
quote:Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ik zou een goede soenniet geweest zijn denk ik.
[..]
Ja, maar jij mag niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
Natuurlijk, dood neervallen is in niemands voordeel.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef sararaats het volgende:
Hoe zit het met medicatie? Mag je die nemen?
Ha Salut! Ben er nog wel regelmatig hoorquote:
Ook goed op een ander vlak en natuurlijk geen theoloog.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nu vooral grote fan van Mehmet Celik![]()
Ik zit zelf niet meer in het Syrië-topicquote:Op maandag 7 juli 2014 01:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ha Salut! Ben er nog wel regelmatig hoorAlleen altijd in dezelfde 3/4 topics
Dank je voor het antwoord en i'm in. Op de antidepressiva en de Pil na.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef leeell het volgende:
[..]
Natuurlijk, dood neervallen is in niemands voordeel.
Vroeg me gewoon af.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:34 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ha Salut! Ben er nog wel regelmatig hoorAlleen altijd in dezelfde 3/4 topics
@ Borte: jawel, hoezo?
Terechte punten, alleen de context van de hadith spreekt niet over het verspreiden van de Islam, maar in een tijd dat loyaliteit en geloof aan de ander hand in hand ging, het tegemoet komen met sancties spreekt voor zich idd, maar of het een algeheel regel is of krijgswet is dan weer een ander punt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja op zich wel. Hoewel de mening dat het in ieder geval "fysiek bevechten" betekent (al-qitaal) in de hele Koran en het gebruik van dat Arabische woord in ook deze hadith veel logischer is en dan ook meer aanhang zou hebben als ik dat zo inschat. Als in de hadith de bedoeling was aan te geven dat je ze "met de pen moet bestrijden" had daar wel een ander woord gestaan.
Nu ik er toch middenin duik en voor mijn beurt praat: is er veel gezeik onder elkaar hier qua "stromingen" dan en het al dan niet moslim zijn?quote:
elke dag die je stilstaat en vast wordt beloond, geen offer te klein. Er bij stilstaan is al een deugd m.i.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:36 schreef sararaats het volgende:
[..]
Dank je voor het antwoord en i'm in. Op de antidepressiva en de Pil na.
Wat heb jij gesnoven?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:33 schreef leeell het volgende:
[..]
het hele doel van religie is niet het vereniging van principes maar samen onder dezelfde god een recht leven leiden. Ik denk dat het struikelen over hoe eenieder dat wil verspreiden (mits "goed") het bron van al het kwaad is. Ik zie elke abrahamist als broeder of zuster en heb daarom ook geen behoefte om hen in te zien dat ze moeten aanpassen aan mijn visie. zo is het nooit bedoeld denk ik dan.
klink wel als soefi nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |