Misschien wil hij naar redelijkheid ipv religieuze starheid "omdat het nou zo is"?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:13 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Daar heb je een meningsverschil over.
[..]
Imam Shafi nuanceert de methode ook in zijn risaleh, dat het namelijk alleen waarheden benadert. Dus ik snap jou ophef hierover niet echt, behalve dat je een andere methode erbij probeert te forceren.
Theologische discussie eigenlijk, geen slowchat... Lijkt me niet jouw ding en niet jouw interesse, maar ik kan het mis hebben uiteraardquote:
Dit is uiteraard de eigen invulling die jij hieraan geeft en dat respecteer ik, maar zoals jij naastenliefde en rechtvaardigheid benoemt als kernprincipes, is bijvoorbeeld het gebed in de Koran ook een kernpunt en niet iets dat openstaat voor een eigen interpretatie, omdat het juist een middel is om de eenheid van God te onderkennen en geen andere tussenpersonen of middelen (zoals beelden of symbolen) te erkennen in de relatie met God. Een simpel 'gelukskraaltje' kan al een weg zijn naar shirk bijvoorbeeld. Het is dan van belang dit te kunnen doorzien.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:57 schreef leeell het volgende:
[..]
Was meer algemeen bedoeld dat je niet perse een volgeling hoeft te zijn om er wat van te leren. Maar inderdaad, het een sluit het ander op bepaalde punten wel uit, trigger had wel gelijk.
Echter is het meer dat ik daar mijn/het geloof niet op zou baseren maar meer op kernprincipes zoals naastenliefde en rechtvaardigheid. En dat meer praktische zaken als bidden ieder voor zich moet bepalen en dat ik (wil) geloven dat dat op de dag des oordeels niet hetgeen is waarop een mens de toegaan tot het paradijs wordt ontzegd. Bahai gaat daar natuurlijk ook wel op in met de meerdere boodschappers ed. maar dat voegt alleen maar meer toe, ik ben juist van minder.
Mhm, en overdag gaat het hier alleen over etenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Theologische discussie eigenlijk, geen slowchat... Lijkt me niet jouw ding en niet jouw interesse, maar ik kan het mis hebben uiteraard
Ik zou dat "geluk hebben" noemenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef d4v1d het volgende:
Hoe doen mensen met nachtdienst eigenlijk ramadan? Ik wil het niet valsspelen noemen ofzo, maar je kan gewoon bijna de hele tijd dingen doen als je wakker bent en een paar uurtjes vasten voor je gaat slapen. Dat is toch niet helemaal het idee eigenlijk?
Doorzien? Is er iets mis met gelukwensen dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is uiteraard de eigen invulling die jij hieraan geeft en dat respecteer ik, maar zoals jij naastenliefde en rechtvaardigheid benoemt als kernprincipes, is bijvoorbeeld het gebed in de Koran ook een kernpunt en niet iets dat openstaat voor een eigen interpretatie, omdat het juist een middel is om de eenheid van God te onderkennen en geen andere tussenpersonen of middelen (zoals beelden of symbolen) te erkennen in de relatie met God. Een simpel 'gelukskraaltje' kan al een weg zijn naar shirk bijvoorbeeld. Het is dan van belang dit te kunnen doorzien.
Van mij mag je posten waar je wil hoorquote:Op maandag 7 juli 2014 02:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Mhm, en overdag gaat het hier alleen over eten
En religie is inderdaad niet mijn ding
Aan de andere kant, ik ben ook geen Turk en ik post ook soms in hun SC-reeks
Thxquote:Op maandag 7 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van mij mag je posten waar je wil hoor
Naar mijn mening niet. En op zijn minst is veruit de dominantste opinie dat de "soennah een bron van goddelijke openbaring is" (hij spreekt niet uit begeerten - Koranvers en nog veel meer).quote:
Begrijp je niet, Imam Shafi'i nuanceert welke methode? En welke waarheden benadert het?quote:Imam Shafi nuanceert de methode ook in zijn risaleh, dat het namelijk alleen waarheden benadert. Dus ik snap jou ophef hierover niet echt, behalve dat je een andere methode erbij probeert te forceren.
Zeker, Mutah is daar een van. Ik vraag me nog steeds af wat de juiste houding daarin is, Umar's abrogatie daar de voorrang geven als algemeen regel en de Koranische vers in historisch context te plaatsen, ik neig naar de Koran zoals het bedoeld is ten alle tijde voorrang te geven, maar met name in de Soenitische wereld in dit specifiek geval zal ik in de meerderheid zijn.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:15 schreef Aloulou het volgende:
Maar jij weet dat er voorbeelden zijn van zaken waarin hadiths zelfs Koranverzen "abrogeren".
Ik zie dat jij Paul Newman ook omarmt hebtquote:
Ja, dat zou kunnen, maar dat betekent niet dat zijn versie geen kritiek zal krijgen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Misschien wil hij naar redelijkheid ipv religieuze starheid "omdat het nou zo is"?
Ik weet niet eens meer op wie van jullie ik reageerquote:Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef leeell het volgende:
[..]
Ik zie dat jij Paul Newman ook omarmt hebt
wel eens film van hem gezien ?
Verder ben ik hier uiteraard om een register van moslims op FOK! te makenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Van mij mag je posten waar je wil hoor
Connectie naar god is zeker kernprincipe ja, dat gebed daar zich uitstekend voor leent vind ik prachtig en snap ik volledig. ik wilde het niet bagatelliseren, estagfirullah.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dit is uiteraard de eigen invulling die jij hieraan geeft en dat respecteer ik, maar zoals jij naastenliefde en rechtvaardigheid benoemt als kernprincipes, is bijvoorbeeld het gebed in de Koran ook een kernpunt en niet iets dat openstaat voor een eigen interpretatie, omdat het juist een middel is om de eenheid van God te onderkennen en geen andere tussenpersonen of middelen (zoals beelden of symbolen) te erkennen in de relatie met God. Een simpel 'gelukskraaltje' kan al een weg zijn naar shirk bijvoorbeeld. Het is dan van belang dit te kunnen doorzien.
Bij god geen idee wie het is - denk ik - maar had het nog tussen mijn usericonsquote:Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef leeell het volgende:
[..]
Ik zie dat jij Paul Newman ook omarmt hebt
wel eens film van hem gezien ?
Bij deze ben je uitgenodigd om eens zijn klassiekers te kijken hier. Elke keer zit in weer in tranen. KB wordt binnenkort ook onderworpen aan het genot dat Paul Newman heet.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij god geen idee wie het is - denk ik - maar had het nog tussen mijn usericons
Kom met je beste tip, ik zal je of prijzen of afmaken, dus doe een doordachte suggestie.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:24 schreef leeell het volgende:
[..]
Bij deze ben je uitgenodigd om eens zijn klassiekers te kijken hier. Elke keer zit in weer in tranen. KB wordt binnenkort ook onderworpen aan het genot dat Paul Newman heet.
Cool Hand Lukequote:Op maandag 7 juli 2014 02:25 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom met je beste tip, ik zal je of prijzen of afmaken, dus doe een doordachte suggestie.
Uiteraard niet. Maar jouw versie toch ook niet?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:22 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen, maar dat betekent niet dat zijn versie geen kritiek zal krijgen.
hela niet snoepen van twee walletjes hoorquote:Op maandag 7 juli 2014 02:24 schreef leeell het volgende:
[..]
Bij deze ben je uitgenodigd om eens zijn klassiekers te kijken hier. Elke keer zit in weer in tranen. KB wordt binnenkort ook onderworpen aan het genot dat Paul Newman heet.
Een van mn weinige goede jeugdherinneringen, betekent heel veel voor me, het zal je niet teleurstellen.quote:
zodra gekeken kom ik er op terugquote:Op maandag 7 juli 2014 02:26 schreef leeell het volgende:
[..]
Een van mn weinige goede jeugdherinneringen, betekent heel veel voor me, het zal je niet teleurstellen.
Is je wel toevertrouwdquote:Op maandag 7 juli 2014 02:23 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Verder ben ik hier uiteraard om een register van moslims op FOK! te maken
Volgens mij was er een meningsverschil zelfs tussen de rechtsscholen of de soennah goddelijk openbaring was of niet.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:20 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Naar mijn mening niet. En op zijn minst is veruit de dominantste opinie dat de "soennah een bron van goddelijke openbaring is" (hij spreekt niet uit begeerten - Koranvers en nog veel meer).
Dat al die manieren tot het komen van een rechtsoordeel het (absolute) waarheid benadert en dus niet dat het erop zit.quote:[..]
Begrijp je niet, Imam Shafi'i nuanceert welke methode? En welke waarheden benadert het?
Ik snap nog niet waar je precies naar toe probeert te gaan.quote:Ik probeer een methode erbij te forceren?
quote:
Inderdaad, klassiek geval. Ik weet niet zo 1 2 3 wat de houding daarin is. Kritisch gezien: hoe kan een overlevering waarvan je nooit zekerheid hebt dat die authentiek is (immers geen openbaring zoals de Koran) een geopenbaard Koranvers vervangen?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:21 schreef Triggershot het volgende:
Zeker, Mutah is daar een van. Ik vraag me nog steeds af wat de juiste houding daarin is, Umar's abrogatie daar de voorrang geven als algemeen regel en de Koranische vers in historisch context te plaatsen, ik neig naar de Koran zoals het bedoeld is ten alle tijde voorrang te geven, maar met name in de Soenitische wereld in dit specifiek geval zal ik in de meerderheid zijn.
Ja, dat mag hij en anderen het doen. Ik zal het gewoon verdedigen (met woorden).quote:Op maandag 7 juli 2014 02:26 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Uiteraard niet. Maar jouw versie toch ook niet?
Ja!quote:Is dat niet een islam-ding, dat ieder zijn eigen uitleg kan hebben (let wel: ik zeg NIET dat de methode van welk ander geloof dan ook beter is). Maar van de "liefhebbende god-stroming tot de terrorissch (we vermoorden IEDEREEN die niet aan ONZE definitie van de islam voldoet") zit een ZEE van ruimte
Niet te zwaar aan tillen. Ik ben een moslim en voel me ook buitengesloten in deze. YOLOquote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
Ik voel me ineens wwe een niet-moslim (wat ik uiteraard ook ben). Vertaling: buitengesloten
Trigger heeft altijd speciaal plekje gehad toch. Voorderest is mn hart al gestolen hoorquote:
Stelen mag nie toch.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef leeell het volgende:
[..]
Trigger heeft altijd speciaal plekje gehad toch. Voorderest is mn hart al gestolen hoor
Wat mij betreft mag iedereen zijn zegje doen uiteraardquote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Ja, dat mag hij en anderen het doen. Ik zal het gewoon verdedigen (met woorden).
[..]
Ja!
Sowieso YOLO, daarom houden we ook half drie in de nacht een theologie discussiequote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Niet te zwaar aan tillen. Ik ben een moslim en voel me ook buitengesloten in deze. YOLO
spreekwooordeeelijkquote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Niet te zwaar aan tillen. Ik ben een moslim en voel me ook buitengesloten in deze. YOLO
wat voor yolo-acties heb jij?quote:
nee stelen is stelen hoor spreekwoordelijk of letterlijkquote:
Beetje zoals tot vroeg in de morgen hier postenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:17 schreef d4v1d het volgende:
Hoe doen mensen met nachtdienst eigenlijk ramadan? Ik wil het niet valsspelen noemen ofzo, maar je kan gewoon bijna de hele tijd dingen doen als je wakker bent en een paar uurtjes vasten voor je gaat slapen. Dat is toch niet helemaal het idee eigenlijk?
Estagfirullahquote:Op maandag 7 juli 2014 02:31 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
wat voor yolo-acties heb jij?
[..]
nee stelen is stelen hoor spreekwoordelijk of letterlijk
swso met mijn autisme spreekwoordelijke dingen zeggenwaz met jou
Waarden van geluk of bescherming toekennen aan voorwerpen of symbolen anders dan Allah is een vorm van het ondermijnen van de erkenning in dat Hij de enige bovenmenselijke kracht is die de mens kan helpen. Veel moslims hebben zelfs de Koran of verzen eruit tot amulet gemaakt vanwege een geloof in een helende of beschermende werking, terwijl niet de fysieke Koran zelf, maar de boodschap daarin de weg is naar geluk en genezing. Dus het raadplegen van een dokter wanneer je ziek bent en daarnaast je vertrouwen in God leggen.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:19 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Doorzien? Is er iets mis met gelukwensen dan?
Om half drie in de nacht een theologiediscussie voeren en nog wat andere dingenquote:
Dan nog kun je wensen dat anderen de kracht van allah gegund wordt lijkt mij?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Waarden van geluk of bescherming toekennen aan voorwerpen of symbolen anders dan Allah is een vorm van het ondermijnen van de erkenning is dat Hij de enige bovenmenselijke kracht is die de mens kan helpen. Veel moslims hebben zelfs de Koran of verzen eruit tot amulet gemaakt vanwege een geloof in een helende of beschermende werking, terwijl niet de fysieke Koran zelf, maar de boodschap daarin de weg is naar geluk en genezing. Dus het raadplegen van een dokter wanneer je ziek bent en daarnaast je vertrouwen in God leggen.
Zoiets bedoelde ik.
Precies, dan ben je al voorbij dan je op glad ijs begeven als je het mij vraagt, het meest opvallende is dat het in praktijk wel inderdaad dan op neer komt dat ze zelfs verder gaan dan de Hadith op gelijke voet te stellen met de Koran verzen, maar in de confrontatie dit zullen ontkennen. Het ironische is dat het verdedigen van Mutah huwelijk je zelfs in sommige kringen, met name de orthodoxe idd, kan laten uitmaken voor afvallige.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:29 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Inderdaad, klassiek geval. Ik weet niet zo 1 2 3 wat de houding daarin is. Kritisch gezien: hoe kan een overlevering waarvan je nooit zekerheid hebt dat die authentiek is (immers geen openbaring zoals de Koran) een geopenbaard Koranvers vervangen?
Binnen soennitische orthodoxie zegt men dan "de mutawatir-overleveringen (overgeleverd door veel verschillende mensen) staan in overlevering gelijk aan de Koran en dus ook qua authenticiteit". Ik zeg dan: "ja leuk, die zekerheid heb je echter niet zolang er geen openbaring zoals in de Koran aan te pas komt. In dat geval zou ik toch voor de zekerheid gaan". Waarschijnlijk wat jij ook zegt.
Zegt het ze broooquote:Op maandag 7 juli 2014 02:30 schreef leeell het volgende:
[..]
Trigger heeft altijd speciaal plekje gehad toch. Voorderest is mn hart al gestolen hoor
wow shit het is al zo laatquote:Op maandag 7 juli 2014 02:34 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Om half drie in de nacht een theologiediscussie voeren en nog wat andere dingen
En Sjiet en een vrouw, zit je niet mee he. Ga naar de keuken!!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-07-2014 02:39:38 ]
Dit gaat ze boven te pet. zij weten nietquote:
Er staat mij iets van bij maar zeker ben ik ervan dat de dominante opinie is die ik aangaf.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:27 schreef Mathemaat het volgende:
Volgens mij was er een meningsverschil zelfs tussen de rechtsscholen of de soennah goddelijk openbaring was of niet.
Ja, maar kritisch gezien is dat nog steeds niet genoeg en wat ik bedoel. Hij kan het hier ook over zaken hebben waarin voor hem "meningsverschil is". Zo is zeer waarschijnlijk voor Imam Shafi'i (grondlegger van shafi wetschool) consensus (ijma') een geldend argument om een juridisch oordeel "wat waarheid benadert maar niet erop zit" wel als gemeenschappelijk dogma aan te houden en in stand te houden. Je kent het wel... "er is consensus over dus discussier niet!".quote:Dat al die manieren tot het komen van een rechtsoordeel het (absolute) waarheid benadert en dus niet dat het erop zit.
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En Sjiet en een vrouw, zit je niet mee he. Ga naar de keuken!!
[..]
ieeeeeeeeeeeeelll zeg er eens wat vannnnnquote:Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef leeell het volgende:
[..]
Dit gaat ze boven te pet. zij weten niet
nee heb het te warm kan niet slapen omg zoveel stresss en nog te doen ahhhh hellupquote:
He je kan best zelf terugbijten hoorquote:Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
ieeeeeeeeeeeeelll zeg er eens wat vannnnn
[..]
nee heb het te warm kan niet slapen omg zoveel stresss en nog te doen ahhhh hellup
waarom ben jij nog wakker?
afgunst.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef leeell het volgende:
[..]
Dit gaat ze boven te pet. zij weten niet
maar ben je toch ook?!quote:Op maandag 7 juli 2014 02:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
niej
ben het zo zataltijd die sjiiiieeiten plagerijen van hem
Ach, is net Nederland > Duitsland/Belgie , Amsterdam > Rotterdam.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
niej
sjieten zijn cool.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
niej
Je ben toch ook zelffffffffffffquote:
het houdt niet opquote:Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef leeell het volgende:
[..]
Ach, is net Nederland > Duitsland/Belgie , Amsterdam > Rotterdam.
hoort bij die leef
waarom hb ik het zo warm danquote:
Ja, ik heb dat een keer opgemerkt. Waarom die gasten altijd dat mutah-huwelijk (tijdelijk afgesloten huwelijk onder sjieten) zo bekritiseren terwijl het sowieso een historisch feit was. Als je dan toch zo op de letter zit heb je kritiek op iets wat ook volgens hen onderdeel van de vroegere Islam was.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:36 schreef Triggershot het volgende:
Het ironische is dat het verdedigen van Mutah huwelijk je zelfs in sommige kringen, met name de orthodoxe idd, kan laten uitmaken voor afvallige.
Aoedoebillah.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Je ben toch ook zelffffffffffff
[..]
het houdt niet op
Goede vraag...quote:Op maandag 7 juli 2014 02:38 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
[..]
ieeeeeeeeeeeeelll zeg er eens wat vannnnn
[..]
nee heb het te warm kan niet slapen omg zoveel stresss en nog te doen ahhhh hellup
waarom ben jij nog wakker?
Aoedoebillah minnekkkkkquote:
Ahh, wat kan je niet volgen dan?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goede vraag...Wil meer van de islam (in alle vormen) weten en viel met mijn neus in de boter
Zowel het syrië-topic als mijn afgeleide topics als de discussies hier voegen iets toe![]()
![]()
Als kan ik uiteraard een hoop niet echt volgen..
Auw, weet je hoe kwetsend dat is?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Aoedoebillah minnekkkkk
[..]
Ahh, wat kan je niet volgen dan?
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat een keer opgemerkt. Waarom die gasten altijd dat mutah-huwelijk (tijdelijk afgesloten huwelijk onder sjieten) zo bekritiseren terwijl het sowieso een historisch feit was. Als je dan toch zo op de letter zit heb je kritiek op iets wat ook volgens hen onderdeel van de vroegere Islam was.
Truuuuuuuuuuuuuuuustquote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:
Houden jullie het beschaafd als ik ga slapen
Welterusten allen, goede suhur gewenst nog en succes morgen
Discussies over soera of de Hadithquote:Op maandag 7 juli 2014 02:42 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Aoedoebillah minnekkkkk
[..]
Ahh, wat kan je niet volgen dan?
Eerste keer dat ik contact kwam met die gasten, weinig tot geen fatsoenlijk fusha spreken, maar dan wel in discussie gaan met de ustadh over plek van Mutah in de Koran, waren Macedonische Salafi's in Syriequote:Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ja, ik heb dat een keer opgemerkt. Waarom die gasten altijd dat mutah-huwelijk (tijdelijk afgesloten huwelijk onder sjieten) zo bekritiseren terwijl het sowieso een historisch feit was. Als je dan toch zo op de letter zit heb je kritiek op iets wat ook volgens hen onderdeel van de vroegere Islam was.
O, dat kun je uiteraard wensen en voor leiding en geluk voor diegene bidden, maar dat was mijn punt ook niet. Maar de verantwoordelijkheid van de behoeftige zelf houdt daarmee uiteraard niet op.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dan nog kun je wensen dat anderen de kracht van allah gegund wordt lijkt mij?
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:
Ja ho ff, jij moet blijvenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:
Bedankt en slaap lekker!quote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:
Morgen sollicitatie en druk , helaas !quote:
Succesquote:Op maandag 7 juli 2014 02:45 schreef leeell het volgende:
[..]
Morgen sollicitatie en druk , helaas !morgen verder
Toen waren ze het land al binnengekomenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Eerste keer dat ik contact kwam met die gasten, weinig tot geen fatsoenlijk fusha spreken, maar dan wel in discussie gaan met de ustadh over plek van Mutah in de Koran, waren Macedonische Salafi's in Syrie
Nee? Vertel het eens.quote:
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:43 schreef leeell het volgende:
Toen nog gewoon via de grens met visum en al.quote:Op maandag 7 juli 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Toen waren ze het land al binnengekomen
Is dit weer gewoon een soenni-shji-discussie?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:46 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Toen waren ze het land al binnengekomen
Owh hell, als ik Loulou verkeerd heb ingeschatquote:Op maandag 7 juli 2014 02:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar Loulou is toch ook een soenniet
[..]
Is dit weer gewoon een soenni-shji-discussie?
TOCH????quote:Op maandag 7 juli 2014 02:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
Pfff, gelukkig ik leef nogLoulou zit ver weg
quote:Op maandag 7 juli 2014 02:53 schreef kraakschandaal het volgende:
Voor een nachtmens is die Ramadan een eitje.
Ik zou het niet overlevenquote:Op maandag 7 juli 2014 02:53 schreef kraakschandaal het volgende:
Voor een nachtmens is die Ramadan een eitje.
Uit een soennitisch nest, dus soennitisch ben je dan hequote:Op maandag 7 juli 2014 02:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
Owh hell, als ik Loulou verkeerd heb ingeschat
Dus casual seks mag binnen de Islam?quote:Op maandag 7 juli 2014 02:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |