Neerkijken op andere stromingen is bij moslims natuurlijk wel een "ding", ze worden er vaak mee grootgebracht. Lees een paar pagina's terug voor de dialoog tussen mij en trigger over moslim/christen en aleviet tegenover soenniet..quote:Op maandag 7 juli 2014 01:38 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nu ik er toch middenin duik en voor mijn beurt praat: is er veel gezeik onder elkaar hier qua "stromingen" dan en het al dan niet moslim zijn?
Er zitten op FOK andere personen die jarenlang zelf in Syrie hebben gewoond en geleefd maar aangezien zij het vertikken in dat topic wat info te delen moet je het met mijn derderangs info doenquote:Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zit zelf niet meer in het Syrië-topicTe druk met andere dingen...
Maar echt wel veel geleerd daar, mede door jou![]()
Vraag me eerder af wat jij hebt gesnoven..quote:Op maandag 7 juli 2014 01:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven?
Rest de vraag, wat is goed, wat is juist, is goed nog goed zonder gods principes zoals hij het heeft bedoeld etc. Kan een atheist beloond worden etc.
Waar heeft hij het over atheïsme? Zonder gods principes? Hebben de christenen en joden geen principes? Wat?quote:Op maandag 7 juli 2014 01:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven?
Rest de vraag, wat is goed, wat is juist, is goed nog goed zonder gods principes zoals hij het heeft bedoeld etc. Kan een atheist beloond worden etc.
Mehmet Celik is een theoloogquote:Op maandag 7 juli 2014 01:35 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ook goed op een ander vlak en natuurlijk geen theoloog.
Trouwens ook zo'n misvatting dat de Profeet ongeletterd zou zijn, maar dat eigenlijk bedoeld wordt dat hij de Tawrah en Injil niet kende. Had jij dit trouwens ook niet eens benoemd?
Viezerik.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er zitten op FOK andere personen die jarenlang zelf in Syrie hebben gewoond en geleefd maar aangezien zij het vertikken in dat topic wat info te delen moet je het met mijn derderangs info doen
Ik neem het iets brederquote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Waar heeft hij het over atheïsme? Zonder gods principes? Hebben de christenen en joden geen principes? Wat?
Daar heb je de overleveringen toch voor lieverddd, zodat je dat zelf kan bepalen. niet voor niets al die mooie verhalen en contexten. of heb je ook valse profeet nodig die het allemaal netjes (krom) voor je uitstippelt.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:39 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat heb jij gesnoven?
Burrrrnquote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Er zitten op FOK andere personen die jarenlang zelf in Syrie hebben gewoond en geleefd maar aangezien zij het vertikken in dat topic wat info te delen moet je het met mijn derderangs info doen
Dat is lang geleden.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vraag me eerder af wat jij hebt gesnoven..
Daar houdt het hele gesprek dan ook op. Persoonlijke observaties en belevingen heb ik totaal niets tegen in te brengen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:41 schreef leeell het volgende:
[..]
Daar heb je de overleveringen toch voor lieverddd, zodat je dat zelf kan bepalen. niet voor niets al die mooie verhalen en contexten. of heb je ook valse profeet nodig die het allemaal netjes (krom) voor je uitstippelt.
wat is goed : geboden
door in contact te staan met je medemens en de invloed van je daden te bekijken kan je zien of iets "goed" is.
en een atheïst kan ook worden beloond ja. waarom ? omdat ik dat geloof.
maar dat is het toch ? eenieder moet zich verantwoorden.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Daar houdt het hele gesprek dan ook op. Persoonlijke observaties en belevingen heb ik totaal niets tegen in te brengen.
Nou ja, heb er eea van mee gekregen in het Syrië-topicquote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef leeell het volgende:
[..]
Neerkijken op andere stromingen is bij moslims natuurlijk wel een "ding", ze worden er vaak mee grootgebracht. Lees een paar pagina's terug voor de dialoog tussen mij en trigger over moslim/christen en aleviet tegenover soenniet..
Hij heeft daar een moeilijke tijd gehad ja. bijna doodervaring enzo.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Hey, maar jij en anderen zagen dat ik oprecht wilde leren/iets wilde opsteken over de islam en handelden ernaar. Dikke creditsquote:Op maandag 7 juli 2014 01:40 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Eenieder zou voor zijn eigen goed sowieso de tenach/bijbel/koran moeten lezen.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:44 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nou ja, heb er eea van mee gekregen in het Syrië-topicEn daarvan afgeleid mijn topic over de stromingen in de islam etc. Ben zeer dankbaar voor de antwoorden die iedereen me gaf toen
![]()
Verder ook met een moslim naar de tentoonstelling over de hadj geweest afgelopen herfst. Was eveneens verhelderendEN het was ongelofelijk fijn dat met een moslim te kunnen doen, want ik kon die ook nog uithoren
Maar dank voor je antwoord
Ik denk dat het gesprek ook wat algemener kan gevoerd worden, dwz, principes, richtlijnen tegenover elkaar. Zonder de persoonlijke varianten die er van maken.quote:Op maandag 7 juli 2014 01:43 schreef leeell het volgende:
[..]
maar dat is het toch ? eenieder moet zich verantwoorden.
of zie jij dit serieus anders ?
Okequote:Op maandag 7 juli 2014 01:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik denk dat het gesprek ook wat algemener kan gevoerd worden, dwz, principes, richtlijnen tegenover elkaar. Zonder de persoonlijke varianten die er van maken.
hier wel verlengde openingstijden, de avondturk is sowieso openquote:Op maandag 7 juli 2014 01:47 schreef hugecooll het volgende:
Is de lokale Turk eigenlijk ook 's nachts open tijdens ramadan?
Ja, van mij welquote:Op maandag 7 juli 2014 01:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Mogen hier ook niet-moslims en dus ook niet-Ramadanvolgers meeposten?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |