Vind ik ook niet, maar wel zo eentje van hij kan hem geven, hij kan hem niet geven.quote:
Dubbel eens.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:08 schreef MarkBroflovski het volgende:
Diep triest als we zo moeten doorgaan
Keeper van Mexico is wel een baas
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:06 schreef terrorsjaak het volgende:
Hij had 2 penalty's nog moeten krijgen jo
daar heeft toch niemand het over klapjostiquote:Op zondag 29 juni 2014 20:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Penalty Griekenland-Ivoorkust was wel terecht??
Daarnaast werd hij telkens van zijn sokken gelopen.quote:
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:11 schreef Fokker89 het volgende:
[..]
daar heeft toch niemand het over klapjosti
Precies. Ik zou dit karmische gerechtigheid willen noemen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:10 schreef Falco het volgende:
We hebben twee keer onterecht een pingel tegen gekregen. Dus boeiuh....
lolquote:Op zondag 29 juni 2014 20:13 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Precies. Ik zou dit karmische gerechtigheid willen noemen.
Sneu voor de Mexicaantjes. De camera ook echt op een stel huilende jochies gericht.
Zou ook goed kunnen idd.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Heb sterk het gevoel dat de scheidsrechter ons matste voor die niet gegeven pingel eerder.
Dat denk ik dus ookquote:Op zondag 29 juni 2014 20:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Heb sterk het gevoel dat de scheidsrechter ons matste voor die niet gegeven pingel eerder.
Links van Ochoa aan de lange zijde (linksboven bij de wk app) zie je dat hij wel degelijk wordt geraakt.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:17 schreef CarlosJacques het volgende:
Vanuit een camerastandpunt kun je duidelijk zien dat het een schwalbe is. Maar boeie. 2-1.
Hoorde dat niet, maar dat is niet zo slim idd.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:19 schreef Dragonetti het volgende:
Hij had het niet zo moeten toegeven op tv
Hij had het over een moment in de eerste helftquote:Op zondag 29 juni 2014 20:18 schreef grrrrg het volgende:
Robben heeft nu zelf toegegeven dat hij een schwalbe had gemaakt: "stom van me, had ik niet moeten doen".
Hij stapt lichtjes op zn voet maar daar val je never nooit niet van. Als je iemand aanraakt in de zestien is het niet direct een penalty. Was gewoon een fopduik.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:20 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Links van Ochoa aan de lange zijde (linksboven bij de wk app) zie je dat hij wel degelijk wordt geraakt.
Wat is Fair Play?quote:Op zondag 29 juni 2014 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat maakt het uit of het een schwalbe was
Daarvoor waren er al 2 situaties waar NL een penalty had moeten krijgen.
ging over een totaal ander moment, maar ach, detailquote:Op zondag 29 juni 2014 20:18 schreef grrrrg het volgende:
Robben heeft nu zelf toegegeven dat hij een schwalbe had gemaakt: "stom van me, had ik niet moeten doen".
Tegenwoordig gaat die bal al gauw op de stip als een verdediger een aanvaller met de voet raakt, maar je hebt gelijk, Mexico is genept. Die gele kaart voor Marquez sloeg ook nergens op. Ze hebben het echter wel over zichzelf afgeroepen door terug te zakken na die 0-1.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:21 schreef CarlosJacques het volgende:
[..]
Hij stapt lichtjes op zn voet maar daar val je never nooit niet van. Als je iemand aanraakt in de zestien is het niet direct een penalty. Was gewoon een fopduik.
Je moet alles inzetten in de strijd tegen je tegensta.der. Oorlog is niet eerlijk, en voetbal is oorlog.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:14 schreef grrrrg het volgende:
Typisch Robben weer, hij zat de hele tijd te zeuren om penalties. Jammer dat er op zo'n manier moet worden gewonnen.
Ik hoop maar niet dat er weer stomme smoesjes worden verzonnen en gewoon toegeven dat er toneel werd gespeeld met de schwalbe.
Die was zeker terecht, stonden wat slow motion stukjes in een topic. Dat was uiteindelijk vrij duidelijk.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:10 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Penalty Griekenland-Ivoorkust was wel terecht??
quote:Op zondag 29 juni 2014 20:28 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Die was zeker terecht, stonden wat slow motion stukjes in een topic. Dat was uiteindelijk vrij duidelijk.
Ja maar aangezien er bijna nooit gefluit wordt voor Nederland waarbij een strafschop resulteert (laatzte was in 1990 tegen Duitsland toen Koerman in schoot) nivelleert dit de verhoudingen ietwat.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:14 schreef grrrrg het volgende:
Typisch Robben weer, hij zat de hele tijd te zeuren om penalties. Jammer dat er op zo'n manier moet worden gewonnen.
Ik hoop maar niet dat er weer stomme smoesjes worden verzonnen en gewoon toegeven dat er toneel werd gespeeld met de schwalbe.
als het echt zo is dan had robben al helemaaaal zijn mond moeten houdenquote:Op zondag 29 juni 2014 20:31 schreef dieselnoi het volgende:
Verdediger stond op zijn voet. Dus pingel en geen schwalbe
Ach dan gaan ze nog een 5 tal cameraatjes ergens neer pleuren. Wat de gewoonlijke oplossing is.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:24 schreef Dragonetti het volgende:
Het probleem is hoe de media, fifa en de rest het gaat opvatten. Kan nadelen hebben op toekomstige wedstrijden...
Ik snap niet hoe Moreno net voor de rust Tobben onderuit kan tacklen en dat wordt niet eens gefloten? Karma.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:31 schreef dieselnoi het volgende:
Verdediger stond op zijn voet. Dus pingel en geen schwalbe
Ditquote:Op zondag 29 juni 2014 20:11 schreef MrMiguel het volgende:
Dat we een penalty hebben gekregen is volledig terecht, misschien niet voor die actie in de 86e minuut, maar anders natuurlijk wel voor de actie vóór rust. Robben wist dat, de scheids wist dat, het is gewoon tactisch slim gespeeld, zo gaat het altijd en hoort het ook te gaan!
Kijk een Mexicaan die het voor ons opneemt..Klasse.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:11 schreef MrMiguel het volgende:
Dat we een penalty hebben gekregen is volledig terecht, misschien niet voor die actie in de 86e minuut, maar anders natuurlijk wel voor de actie vóór rust. Robben wist dat, de scheids wist dat, het is gewoon tactisch slim gespeeld, zo gaat het altijd en hoort het ook te gaan!
Deze moet idd gequote worden.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:11 schreef MrMiguel het volgende:
Mentale sterkte.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:45 schreef star_gazer het volgende:
Vind het wel mooi hoe dit elftal zich kan terugvechten van een achterstand. Karakter
Kan je lezen? Luisteren? Robben had het over een moment in het begin van de eerste helft. Niet over de penalty.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:32 schreef affa het volgende:
[..]
als het echt zo is dan had robben al helemaaaal zijn mond moeten houden
Ben Smithquote:Op zondag 29 juni 2014 20:50 schreef nostra het volgende:
[..]
Kan je lezen? Luisteren? Robben had het over een moment in het begin van de eerste helft. Niet over de penalty.
Natuurlijk zal een Mexicaan dat zeggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:57 schreef WTrang het volgende:
[..]
Ben Smith
@BenSmithBBC
Mexico's Miguel Herrera
has accused Robben of
diving 3 times and says
referee invented the
penalty and mugged them
En toch moet Robben gewoon zijn lippen stijf houden als het toernooi nog niet voorbij is.
Hoezo? Dan hadden we hem zo'n uur eerder gehad.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:00 schreef MakkieR het volgende:
Wees nu maar blij dat de video scheids niet bestaat
Behalve als we de video scheids al hebben gebruikt (verbruikt als je begrijpt wat ik bedoel)quote:Op zondag 29 juni 2014 21:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoezo? Dan hadden we hem zo'n uur eerder gehad.
Waarom niet? Dan hadden die strafschop net voor rust gekregen.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:00 schreef MakkieR het volgende:
Wees nu maar blij dat de video scheids niet bestaat
In het Amerikaans NFL voetbal kun je tot tweemaal toe een videooverleg van de scheidsen afdwingen geloof ok.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:04 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Behalve als we de video scheids al hebben gebruikt (verbruikt als je begrijpt wat ik bedoel)
Ik neem het hockey als voorbeeldquote:Op zondag 29 juni 2014 21:06 schreef WTrang het volgende:
[..]
In het Amerikaans NFL voetbal kun je tot tweemaal toe een videooverleg van de scheidsen afdwingen geloof ok.
Er schijnt eeen soort van onbewuste wet van karma te heersen onder scheidstechters. Waar ze eerder in het spel iets missen, maken ze weer helemaal goed achteraf.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:06 schreef -0- het volgende:
Kan ook alleen hier op fok he.
Gelijk allemaal janken dat het niet terecht was en dat Mexico het verdiende.
Falers
Hij werd gewoon geraakt en anders hadden we er veel eerder al 1 moeten hebben
Deze had een videoscheids ook gegeven denk ik. Er is namelijk gewoon contact.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:01 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
[..]
Hoezo? Dan hadden we hem zo'n uur eerder gehad.
Ik dacht dat je lichtelijk contact mag maken zolang je op de bal speelt en niet de man?quote:Op zondag 29 juni 2014 21:14 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Deze had een videoscheids ook gegeven denk ik. Er is namelijk gewoon contact.
De speler van Mexico mist de bal en gaat op de voet van Robben staan. Het is een lichte penalty, maar ik denk dat hij sowieso gegeven kan worden.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:15 schreef WTrang het volgende:
[..]
Ik dacht dat je lichtelijk contact mag maken zolang je op de bal speelt en niet de man?
Je bedoelt geen strafschop maar een vrije trap of zoiets?quote:Op zondag 29 juni 2014 21:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De speler van Mexico mist de bal en gaat op de voet van Robben staan. Het is een lichte penalty, maar ik denk dat hij sowieso gegeven kan worden.
http://www.telegraaf.nl/t(...)_tegen_Mexico__.htmlquote:zo 29 jun 2014, 21:26
'De Nederlandse spelers waren theaterstukjes aan het opvoeren'
Herrera haalt uit naar Robben
FORTALEZA -
De Mexicaanse bondscoach Miguel Herrera was zeer verbolgen na de uitschakeling van zijn ploeg bij het WK. "Alles en iedereen was tegen Mexico vandaag”, foeterde de trainer na het verlies tegen Nederland. Hij was vooral niet te spreken over de Portugese scheidsrechter Pedro Proença, die in de 93e minuut aan Oranje een strafschop gaf.
"De Nederlandse spelers waren theaterstukjes aan het opvoeren en de scheidsrechter is daar ingetrapt. Wij hebben een hele goede wedstrijd gespeeld en hebben aangetoond dat Nederland een kwetsbare ploeg heeft. Maar de man met het fluitje heeft ons naar huis gestuurd. Die jongen heeft de hele wedstrijd alleen maar gedoken en na weer een snoekduik van hem gaat de bal op de stip”, doelde Herrera op Arjen Robben.
Nu weten zij eens hoe wij ons voelden tegen Spanje in 2010 en in 2006.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/t(...)_tegen_Mexico__.html
ja en bij ijshockey kun je doorgaan tot de ref er flauw van isquote:Op zondag 29 juni 2014 21:06 schreef WTrang het volgende:
[..]
In het Amerikaans NFL voetbal kun je tot tweemaal toe een videooverleg van de scheidsen afdwingen geloof ok.
Herrera moet misschien eerst even naar zichzelf kijken.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 29 juni 2014 21:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
Dit. Eigen schuld dikke bult. Driemaal is scheepsrecht.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:04 schreef Geo4kant het volgende:
Je bent ook wel erg dom als je met 3 man staat te dekken om dan iemand in de 16 onderuit te trappen, daar waar de scheids al 2x je het voordeel (onterecht) gegeven heeft
Mexico ook. Volgens mij schopte vlaar bijna de kop van zo'n mexicaantje afquote:Op zondag 29 juni 2014 20:23 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat maakt het uit of het een schwalbe was
Daarvoor waren er al 2 situaties waar NL een penalty had moeten krijgen.
Laat de video zien. Ik wacht.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Mexico ook. Volgens mij schopte vlaar bijna de kop van zo'n mexicaantje af
Was gewoon op de bal.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:10 schreef muzas het volgende:
[..]
Mexico ook. Volgens mij schopte vlaar bijna de kop van zo'n mexicaantje af
Wie is deze Cilessen? Nooit van hem gehoord. Wat is er gebeurde met die laatse keep?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:13 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Was gewoon op de bal.![]()
Was ook wel nodig omdat die Cilessen weer stond te prutsen.
Een dramaspeler heb je zo'n beetje bij iedere ploeg. Dus?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Robben staat er onderhand wel bekend om, ik vind het schandalig maar ik vind de penalty desondanks verdiend.
Ja, precies dit dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:25 schreef TAmaru het volgende:
Het lijkt erop dat de Mexicaan toch echt op zijn schoen gaat staan. Robben valt wel heel theatraal.
Dit was geen fopduik maar ik dacht dat die mexicaantjes het over de eerdere twee keer hadden in het spel waarvan Robben zelf eentje toegaf.quote:
Geef die man eens ongelijk, er worden in Mexico mensen omgelegd voor heel wat minder dan wisselen zonder inzicht. Natuurljk probeert hij de schuld ergens anders te leggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:42 schreef Max23 het volgende:
[..]
Die landen spelen dan ook zo'n agressieve beenschop spel.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Een Mexicaan heeft zelfs z'n been gebroken bij het onderuit trappen van Robben in de 16. Ik denk dat ze nog goed wegkomen met maar één penalty tegen.
http://www.soccernews.nl/(...)bij_tackle_op_Robben
Ik vreesde al een voor een beenbreuk bij hem.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:36 schreef Swetsenegger het volgende:
Een Mexicaan heeft zelfs z'n been gebroken bij het onderuit trappen van Robben in de 16. Ik denk dat ze nog goed wegkomen met maar één penalty tegen.
http://www.soccernews.nl/(...)bij_tackle_op_Robben
Misschien hadden ze Joran als aanvaller kunnen inzetten uit de bajes. Pakt ie dreigend een mes en rent ie op de verdediging af, rent iedereen weg voor levensbehoud en heeft hij een vrije schop op doel.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:39 schreef Geo4kant het volgende:
Laten we nou niet gaan doen alsof Mexico.. of beter gezegd heel dat zuid amerika niet-theatraal is
Het was wel een fopduik.. die Mexicaan raakt Robben wel met zijn voet maar volgens de normale natuurkundige wetten was dat onvoldoende om Robben te laten vallen.. dat deed Robben toch echt zelf. En terecht, zo werkt dat in de top. Net zo'n situatie als bij Griekenland - Ivoorkust.. als je contact voelt, gewoon gaan liggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:34 schreef WTrang het volgende:
[..]
Dit was geen fopduik maar ik dacht dat die mexicaantjes het over de eerdere twee keer hadden in het spel waarvan Robben zelf eentje toegaf.
Nee hoor als je iemand op je achterhiel gaat staan kan dat best pijnlink zijn waar je aan onderuit gaat. Hij verloor gewion zijn evenwicht. En die verdediger herkende zijn eigen fout ook meteen door zijn handjes omhoog te doen.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was wel een fopduik.. die Mexicaan raakt Robben wel met zijn voet maar volgens de normale natuurkundige wetten was dat onvoldoende om Robben te laten vallen.. dat deed Robben toch echt zelf. En terecht, zo werkt dat in de top. Net zo'n situatie als bij Griekenland - Ivoorkust.. als je contact voelt, gewoon gaan liggen.
Die verdediger deed zijn handjes omhoog omdat hij ook contact voelde.. maar neem nou maar van mij aan dat Robben normaal gesproken helemaal niet onderuit was gegaan.. het was puur theater.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:51 schreef WTrang het volgende:
[..]
Nee hoor als je iemand op je achterhiel gaat staan kan dat best pijnlink zijn waar je aan onderuit gaat. Hij verloor gewion zijn evenwicht. En die verdediger herkende zijn eigen fout ook meteen door zijn handjes omhoog te doen.
zo is het gewoonquote:Op zondag 29 juni 2014 22:48 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Het was wel een fopduik.. die Mexicaan raakt Robben wel met zijn voet maar volgens de normale natuurkundige wetten was dat onvoldoende om Robben te laten vallen.. dat deed Robben toch echt zelf. En terecht, zo werkt dat in de top.
Als dat theater was zie je het in de beelden niet terug. De twee andere acties in het spel beoordeel ik niet want ik heb ze niet gezien.quote:Op zondag 29 juni 2014 22:53 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Die verdediger deed zijn handjes omhoog omdat hij ook contact voelde.. maar neem nou maar van mij aan dat Robben normaal gesproken helemaal niet onderuit was gegaan.. het was puur theater.
hij lijkt op zijn pootjes terecht te komen, maar dan gaan zijn achterbenen plotseling omhoogquote:Op zondag 29 juni 2014 23:09 schreef WTrang het volgende:
[..]
Als dat theater was zie je het in de beelden niet terug. De twee andere acties in het spel beoordeel ik niet want ik heb ze niet gezien.
Hier geldt de wet van grote getallen uit de statistiek. Hoe meer keer je als team aggressief de tegenstander onderuit haalt, hoe groter de kans wordt dat je een fluit krijgt. De verhouding is een directe correlatie oftewel a/b.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:13 schreef Luxx het volgende:
Als we deze penalty tegen gehad hadden waren we hier tot het volgende WK boos over geweest... wat niet wegneemt dat er soort van contact is, dus hij kan hem geven. Meestal zal je hem niet krijgen. Na de regen van kansen, en eerdere niet gegeven pingel, ... soms moet je ook een beetje geluk hebben. Dit liep zo voor ons nét goed af.
Hij komt niet eens op zijn pootjes neer man, kijk eens die beelden goedquote:Op zondag 29 juni 2014 23:13 schreef affa het volgende:
[..]
hij lijkt op zijn pootjes terecht te komen, maar dan gaan zijn achterbenen plotseling omhoog
maar ik snap wel dat sommigen het niet kunnen zien: het was best goed uitgevoerd...zoals alleen topspelers dat kunnen
dat zeg ik ook niet, lees het nog eens goedquote:Op zondag 29 juni 2014 23:19 schreef WTrang het volgende:
[..]
Hij komt niet eens op zijn pootjes neer man, kijk eens die beelden goed
bij mij op mijn smartfoon zie ik die afbeelding in ultra-slowmo (want kutverbinding) en zijn achterbenen.zijn al omhoog terwijl hij in de lucht is
een video-overleg zou ons de schop alsnog hebben gegeven
Dus jij beweert dat hij ipv dat zijn achterbenen omhoog gingen gewoon op zijn voeten had kunnen landen? Dat is weer een van die dingen die nooit bewezen kunnen worden en als er contact is geweest moet je als scheids hem de trap gunnen. Zo werkt het.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:23 schreef affa het volgende:
[..]
dat zeg ik ook niet, lees het nog eens goed
Ons.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:19 schreef WTrang het volgende:
[..]
Hij komt niet eens op zijn pootjes neer man, kijk eens die beelden goed
bij mij op mijn smartfoon zie ik die afbeelding in ultra-slowmo (want kutverbinding) en zijn achterbenen.zijn al omhoog terwijl hij in de lucht is
een video-overleg zou ons de schop alsnog hebben gegeven
Ik vind jou gewoon een heel objectieve voetbalkijker. Heb jij toevallig ook zo'n kaas of een bak tulpen op je smoelwerk als je naar het scherm gaapt?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:29 schreef WTrang het volgende:
[..]
Wie ben jij? Ga terug naar mexico of zo.
Hij valt op een heel onnatuurlijke wijze, namelijk met zijn armen omhoog. Als je normaal valt steek je je armen naar voren om je val te breken. 100% schwalbe dus.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:26 schreef WTrang het volgende:
[..]
Dus jij beweert dat hij ipv dat zijn achterbenen omhoog gingen gewoon op zijn voeten had kunnen landen? Dat is weer een van die dingen die nooit bewezen kunnen worden en als er contact is geweest moet je als scheids hem de trap gunnen. Zo werkt het.
Objectieve voetbalkijkerquote:Op zondag 29 juni 2014 23:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik vind jou gewoon een heel objectieve voetbalkijker. Heb jij toevallig ook zo'n kaas of een bak tulpen op je smoelwerk als je naar het scherm gaapt?
En dat in combinatie met een beperkt verstandelijk vermogen moet voldoende zijn om je ervan te weerhouden wartaal uit te slaan op een forum.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:31 schreef WTrang het volgende:
[..]
Objectieve voetbalkijkerik ben een fan MAN en die zijn nooit NEVER objectied
lol, dan heeft het natuurlijk ook geen zin om verder met je in discussie te gaanquote:Op zondag 29 juni 2014 23:31 schreef WTrang het volgende:
[..]
Objectieve voetbalkijkerik ben een fan MAN en die zijn nooit NEVER objectied
ja, zo werkt natuurkunde nietquote:Op zondag 29 juni 2014 23:31 schreef het_grobbekuiken het volgende:
[..]
Hij valt op een heel onnatuurlijke wijze, namelijk met zijn armen omhoog. Als je normaal valt steek je je armen naar voren om je val te breken. 100% schwalbe dus.
Wat heeft dit met natuurkunde te maken? Zelfs als hij zijn armen omlaag deed om de val te breken was hij ten val gebracht en je kan niet bewijzen dat hij normaal had kunnen landen. Dan moet je als scheids de trap gunnen als er contact was geweest. Meer dan terecht dus die trap.quote:
Ik beordeel een speelactie net als jij en wat dat betreft ben ik niet minder geloofwaardig of objectief dan jij. Sterker nog het is helemaal niet mogelijk onze objectieviteit op het anoniem internet te bewijzen. Dan kan je beter eerlijk toegeven waar jouw hart voor zit. Dus?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:37 schreef affa het volgende:
[..]
lol, dan heeft het natuurlijk ook geen zin om verder met je in discussie te gaan
ik ben ook een oranje fan, maar ik kan niet ontkennen wat ik zie
daarmee kun je prima berekenen hoe het lichaam reageert op zo'n situatie,dat de armen omhoog gaan is niet echt raar, je moet wel heel erg bij de pinken zijn wil je ze op tijd omlaag krijgen om je val te breken maar dat moet je echt zelf doenquote:Op zondag 29 juni 2014 23:43 schreef WTrang het volgende:
[..]
Wat heeft dit met natuurkunde te maken? Zelfs als hij zijn armen omlaag deed om de val te breken was hij ten val gebracht en je kan niet bewijzen dat hij normaal had kunnen landen. Dan moet je als scheids de trap gunnen als er contact was geweest. Meer dan terecht dus die trap.
Maar wat is jouw mening dan en zou het obv natuurkunde bewezen kunnen worden dat hij op zijn voeten terecht kon komen ipv dat zijn kuitjes omhoog gingen terwijl hij nog in de lucht was?quote:Op zondag 29 juni 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarmee kun je prima berekenen hoe het lichaam reageert op zo'n situatie,dat de armen omhoog gaan is niet echt raar, je moet wel heel erg bij de pinken zijn wil je ze op tijd omlaag krijgen om je val te breken maar dat moet je echt zelf doen
doet er verder helemaal niets toe nee
Volgens mij is het belangrijker om te bepalen of hij gewoon normaal had kunnen landen of dat hij opzettelijk zijn kuiten omhoog tilden terwijl nog in de lucht.quote:Op zondag 29 juni 2014 23:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
daarmee kun je prima berekenen hoe het lichaam reageert op zo'n situatie,dat de armen omhoog gaan is niet echt raar, je moet wel heel erg bij de pinken zijn wil je ze op tijd omlaag krijgen om je val te breken maar dat moet je echt zelf doen
doet er verder helemaal niets toe nee
Ik lach die gasten eerder uit dan dat ik ze haat. En als wij eens gaan schwalbe voeren, dan hadden we dat toch ergens vandaan moeten leren?;)quote:Op zondag 29 juni 2014 23:55 schreef BramKVO het volgende:
Zo zie je maar, als het jezelf overkomt, juich je evenzeer. Dus haten op schwalbekoning van bijvoorbeeld de Spanjaarden is dus heus niet meer nodig.
ik ben geen natuurlijkundigequote:Op zondag 29 juni 2014 23:54 schreef WTrang het volgende:
[..]
Maar wat is jouw mening dan en zou het obv natuurkunde bewezen kunnen worden dat hij op zijn voeten terecht kon komen ipv dat zijn kuitjes omhoog gingen terwijl hij nog in de lucht was?
Volgens mij niet.
Het was beiden.. veel blinden en / of mensen zonder kijk op voetbal hier..quote:Op zondag 29 juni 2014 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
belangrijker is de vraag of hij aangetikt werd of zelf een duik maakt
leek mij het eerste
Nou eerlijk gezegd ik vind het ook best raar dat allebei zijn handen helemaal omhoog gaan bij het vallen. Dar is niet de natuurlijke positie/reactie en zelfs als je ze niet op tijd omlaag kan krijgen dan liggen ze eerder parallel/horizontaal bij de landing en bij hem waren ze helemaal omhoog. Dat spreekt niet in zijn voordeel maarquote:Op zondag 29 juni 2014 23:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik ben geen natuurlijkundige
de torso is zwaarder dan de armen die hij niet stijf aan zijn lichaam heeft gedrukt, dan lijkt het mij logisch dat ze omhoog gaan als hij met genoeg snelheid in de vrije val gaat
belangrijker is de vraag of hij aangetikt werd of zelf een duik maakt
leek mij het eerste
Had de scheids hier een hoektrap voor kunnen geven ipv een strafschop? Of was de strafschop vanzelfsprekend omdat het binnen de 'box' gebeurde?quote:Op maandag 30 juni 2014 00:03 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zeg toch al het was een foul ja, maar robben zn gebruik maken ervan is een schande voor het voetbal, iets dat geen enkele speler zou moeten doen, speel gewoon eerlijk voetbal klaar.
ja dat was het punt een beetjequote:Op maandag 30 juni 2014 00:06 schreef WTrang het volgende:
[..]
Nou eerlijk gezegd ik vind het ook best raar dat allebei zijn handen helemaal omhoog gaan bij het vallen. Dar is niet de natuurlijke positie/reactie en zelfs als je ze niet op tijd omlaag kan krijgen dan liggen ze eerder parallel/horizontaal bij de landing en bij hem waren ze helemaal omhoog. Dat spreekt niet in zijn voordeel maar
wat betreft het voetwerk, dat is wel weer voor hem want het kan gewoon nergens bewezen of uit afgeleid worden dat hij normaal zou landen. Want de mens heeft ook zoiets dat een pijndrempel heet.
Je kan het vergelijken met een keiharde dreun op iemands neus. Natuurkundig gezien gaat niemand daaraan ten val maar omdat wij mens zijn kan de pijn wel dat verklaren dat we vallen. Dus de biologie gaat hierin de natuurkunde ontkrachten.
Dude, het was een enorme schwalbe. Maar idd, we hadden al een penalty moeten krijgen. Maar als ik me niet vergis hadden de Mexicanen er ook een kunnen krijgen?quote:Op zondag 29 juni 2014 20:10 schreef BrandX het volgende:
[..]
Vind ik ook niet, maar wel zo eentje van hij kan hem geven, hij kan hem niet geven.
En aangezien die andere twee van dezelfde categorie waren (naja iig 1) was de optelsom die de bal op de stip kreeg
Ik had 11 jaar geleden een gruwelijk fietsongeluk waarbij ik op mijn kaak ten val kwam en een fractuur kreeg. Moest twee weken lang dmv een rietje door mijn dicht gebeugelde mond slurpen.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dat was het punt een beetje
er werd gesteld dat het 100 procent een schwalbe is omdat de armen omhoog gaan, zo werkt dat natuurlijk niet
ze willen omhoog op dat moment, Robben laat dat gewoon gaan net als elke andere voeetballer in die situatie, je zou dom zijn als je dat niet deed
Deze moralistenquote:Op maandag 30 juni 2014 00:41 schreef Seven. het volgende:
Het was geen schwalbe maar hij had er nooit een penalty voor moeten krijgen.
Al die mensen die zeggen 'guttegut, hij had er al 2 moeten krijgen'.. Daar gaat het toch niet over? Een scheidsrechter zal heus wel in zijn achterhoofd hebben dat iemand al een paar keer hard is neergelegd maar dit vergrijp was domweg geen penalty waard.
Ik vind het sneu voor de Mexicanen, ze domineerden de eerste helft en zo'n 30 minuten van de tweede helft. Eigenlijk verdienden ze de plek in de kwart finales. Ik zeg niet dat dat ten koste van onze plek had moeten gaan maar in deze wedstrijd vond ik Mexico ijzersterk en als ze hadden gewonnen, dan had ik morgen kunnen zeggen dat het absoluut geen schande is om op die manier een toernooi te verlaten.
Denk dat Mexico wel anders piept.
Eerlijk is eerlijk, ik schreeuwde om die penalty al wist ik dat het niet terecht was. En ik heb geschreeuwd als een gek toen Huntelaar 'm d'r keihard in schoot.. En dat dames en heren vind ik eigenlijk wel een schande.
Ik denk dat je het begrip 'oorlog' nog niet helemaal hebt kunnen omvatten met je onderontwikkelde breintje.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:46 schreef WTrang het volgende:
[..]
Deze moralisten
Voetbal is oorlog, en in een oorlog gelden er uiteindelijk in de basis geen regels.
In een oorlog kun je geen morelen hebben mocht je willen winnen.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:54 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik denk dat je het begrip 'oorlog' nog niet helemaal hebt kunnen omvatten met je onderontwikkelde breintje.
Gelukkig is voetbal een sport en geen oorlog.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:04 schreef WTrang het volgende:
[..]
In een oorlog kun je geen morelen hebben mocht je willen winnen.
jongeman ga snel naar de ehbo want je hebt teveel biertjes op. En anders ben je verstandelijk gehandicapped, dat kan ook nog natuurlijk.quote:
Serieus? Hij staat op zijn teen, het is niet alsof hij met gestrekt been op de enkel inbeukt.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[ afbeelding ]
Absoluut een terechte penalty.
Maakt niet uit, hij speelt de man, niet de bal.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Serieus? Hij staat op zijn teen, het is niet alsof hij met gestrekt been op de enkel inbeukt.
Kijk goed naar de rechtervoet van die mexicaan dan zie je dat ie op de tenen staat van Robben wat sowieso niet is toegestaan. Of dat nou een strafschop waard was laat ik in bet midden maar het maakt iig de twee eerder gemiste fluiten weer goed.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Serieus? Hij staat op zijn teen, het is niet alsof hij met gestrekt been op de enkel inbeukt.
De trainer van Mexico gaf het weg door Dos Santos te wisselen.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:41 schreef Seven. het volgende:
Ik vind het sneu voor de Mexicanen, ze domineerden de eerste helft en zo'n 30 minuten van de tweede helft.
Voetbal is oorlog.quote:Op maandag 30 juni 2014 00:46 schreef WTrang het volgende:
[..]
Deze moralisten
Voetbal is oorlog, en in een oorlog gelden er uiteindelijk in de basis geen regels.
True, true.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
De trainer van Mexico gaf het weg door Dos Santos te wisselen.
Het enige aspect van oorlog is ook niet geweld. Je hebt er veel strategie, planning, en tactiek voor nodig.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:18 schreef Teddyburrr het volgende:
[..]
Voetbal is oorlog.Het is niet eens vechtsport man.
Ja, die move snapte ik echt niet. Ze leken ook compleet verloren toen Nederland 4-3-3 (of 4-2-3-1 of 4-2-4 of 3-3-4) ging spelen.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:18 schreef Morendo het volgende:
[..]
De trainer van Mexico gaf het weg door Dos Santos te wisselen.
Ik zag in de film eigenlijk 4 verdedigers die hun prooi als een soort reserve op de loer lagen. Dan helpt deze mafkees ons een heel eindje.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:21 schreef hugecooll het volgende:
6 van de 11 Mexicanen staan in beeld te verdedigen en die kerel gaat op Robbens voet staan. Dat kan je natuurlijk alleen hem kwalijk nemen.
Tja, verdedigers moeten nu eenmaal grondig belemmeren. Als iemand opzettelijk een ander neerhaalt, maar dit was geen opzet.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:13 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Maakt niet uit, hij speelt de man, niet de bal.
Wil er nog wel bijzeggen dat als iemand op je tenen staat, het echt zo is dat je niet zomaar weg kan sprinten ofzo. Dus dat belemmert wel grondig.
Denk jequote:Op maandag 30 juni 2014 01:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tja, verdedigers moeten nu eenmaal grondig belemmeren. Als iemand opzettelijk een ander neerhaalt, maar dit was geen opzet.
Opzet is vaak moeilijk te bewijzen. Dan ga je maar beoordelen op basis van de feiten. Ergoquote:Op maandag 30 juni 2014 01:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Tja, verdedigers moeten nu eenmaal grondig belemmeren. Als iemand opzettelijk een ander neerhaalt, maar dit was geen opzet.
Een verdediger van dat niveau weet echt wel wat hij doet hoor. Hij heeft nota bene lange tijd voor Barcelona gespeeld.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:24 schreef Seven. het volgende:
[..]
Wat is de naam van die stuntelaar (voor de Mexicanen dan)?quote:Op maandag 30 juni 2014 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een verdediger van dat niveau weet echt wel wat hij doet hoor. Hij heeft nota bene lange tijd voor Barcelona gespeeld.
Marquezquote:Op maandag 30 juni 2014 01:28 schreef WTrang het volgende:
[..]
Wat is de naam van die stuntelaar (voor de Mexicanen dan)?
Want dat is een heel natuurlijke bewegingquote:
quote:Op maandag 30 juni 2014 01:28 schreef Elfletterig het volgende:
Robben ging heel makkelijk liggen, maar werd wel aangeraakt. Er zijn dit toernooi strafschoppen om minder gegeven. En dan hebben we het nog niet gehad over het voorval in de eerste helft waarbij Robben door twee man werd getorpedeerd. Daar had de bal gewoon al op de stip gemoeten.
quote:Op zondag 29 juni 2014 21:09 schreef WTrang het volgende:
[..]
Er schijnt eeen soort van onbewuste wet van karma te heersen onder scheidstechters. Waar ze eerder in het spel iets missen, maken ze weer helemaal goed achteraf.
Misschien voelen ze gewoon te beschaamd om een roepfout direct na het feit toe te geven.
OK OK. Dus de penalty was geheel in lijn met de regels. De regels zijn de regels en daar is Mexico de dupe van geworden. Ik had liever een verlenging gezien. Ik denk dat we dan ook hadden gewonnen, daar Oranje ijzersterk terugkwam. Dan had het meer gevoeld als een geheel verdiende overwinning, aangezien Oranje de eerste helft bepaald niet overtuigend was.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:26 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Een verdediger van dat niveau weet echt wel wat hij doet hoor. Hij heeft nota bene lange tijd voor Barcelona gespeeld.
Opzet maakt hierbij trouwens niet echt uit, in tegenstelling tot bij hands.
Ik vind het nogal raar dat je ineens op iemands voet gaat staan en verwacht daar mee weg te komen.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK OK. Dus de penalty was geheel in lijn met de regels. De regels zijn de regels en daar is Mexico de dupe van geworden. Ik had liever een verlenging gezien. Ik denk dat we dan ook hadden gewonnen, daar Oranje ijzersterk terugkwam. Dan had het meer gevoeld als een geheel verdiende overwinning, aangezien Oranje de eerste helft bepaald niet overtuigend was.
Ik vind het nogal raar dat jij voetbal met oorlog vergelijkt.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:35 schreef WTrang het volgende:
[..]
Ik vind het nogal raar dat je ineens op iemands voet gaat staan en verwacht daar mee weg te komen.
Yeh, ik vind de regels hierover ook zuigen hoor. Het was niet echt zo dat een doelkans ontnomen werd, denk ik. Maar dit is de enige straf voor een directe vrije trap in de 16 meter met de huidige regels.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:32 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK OK. Dus de penalty was geheel in lijn met de regels. De regels zijn de regels en daar is Mexico de dupe van geworden. Ik had liever een verlenging gezien. Ik denk dat we dan ook hadden gewonnen, daar Oranje ijzersterk terugkwam. Dan had het meer gevoeld als een geheel verdiende overwinning, aangezien Oranje de eerste helft bepaald niet overtuigend was.
Oké, prima, maar dit topic gaat over het wel of niet terecht zijn van de trap.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik vind het nogal raar dat jij voetbal met oorlog vergelijkt.
Als je niet valt, krijg je ook geen fluit. Zo werkt dat. Ongeschreven regel.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:37 schreef theguyver het volgende:
Speler stond op zijn voet geen shwalbe, was gewoon een penalty, al maakte Robben er wat extra drama van!.
hij viel al, maar voetballers he, alle spitsen kunnen zo in GTST voor acteerwerk!quote:Op maandag 30 juni 2014 01:41 schreef WTrang het volgende:
[..]
Als je niet valt, krijg je ook geen fluit. Zo werkt dat. Ongeschreven regel.
Helaas wel.quote:Op maandag 30 juni 2014 01:41 schreef WTrang het volgende:
[..]
Als je niet valt, krijg je ook geen fluit. Zo werkt dat. Ongeschreven regel.
Dude....quote:Op maandag 30 juni 2014 00:11 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
Dude, het was een enorme schwalbe. Maar idd, we hadden al een penalty moeten krijgen. Maar als ik me niet vergis hadden de Mexicanen er ook een kunnen krijgen?
*lichtquote:Op zondag 29 juni 2014 20:12 schreef Muto het volgende:
Hij ging makkelijk liggen, maar er was ligt contact.
Dit dus. Het was een optelsom van de dingen die gebeurde. Hierdoor was de scheidsrechter meer geneigd om een strafschop te geven. Mag het een keer meezitten of niet?quote:Op maandag 30 juni 2014 12:01 schreef DomineeGremdaat het volgende:
Penalty of niet al met al kun je zeggen het toch wel terecht was dat Nederland 'een' penalty verdiende door die charges op Robben in de eerste helft.
Idd, we krijgen ze om niets tegen, ze wuiven bij ons alles weg. Dan is het na een optelsom gewoon terecht.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dit dus. Het was een optelsom van de dingen die gebeurde. Hierdoor was de scheidsrechter meer geneigd om een strafschop te geven. Mag het een keer meezitten of niet?
quote:Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Reismeis het volgende:
http://nos.nl/wk2014/vide(...)-te-mooi-vallen.html
Ze hebben meer dan gelijk.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Reismeis het volgende:
Precies, de tegenstander kijkt nu wel uit en laat zich gewoon passerenquote:Op maandag 30 juni 2014 12:30 schreef F.M.D. het volgende:
robben gaat nooit meer een penalty of zelfs maar een vrije trap meekrijgen op dit wk.
Wat een onzin.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:30 schreef F.M.D. het volgende:
robben gaat nooit meer een penalty of zelfs maar een vrije trap meekrijgen op dit wk.
Lekker boeiend hoe de manier hoe hij viel.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:18 schreef Reismeis het volgende:
Alsof dat een criterium is.quote:Op maandag 30 juni 2014 13:06 schreef P4tje het volgende:
Het was geen beweging richting het goal, dus de penalty hoefde niet gegeven te worden.
Ik sta er nog steeds van te kijken dat een mexicaan zijn been breekt tegen een man van glas.quote:Op maandag 30 juni 2014 12:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe de manier hoe hij viel.
Al was het met een driedubbele salto met dubbele Rietberger waar Epke een boner van krijgt.
Het gaat om de oorzaak.
Welke taal is dit?quote:Op maandag 30 juni 2014 14:08 schreef CANARIS het volgende:
Zonder zijn diver Image zou robben al lang tot de absolute top behoren en misschien al de één of ander preis hebben gekregen.... maar dit is echt het enige wat hem in de weg staat.
Bij Chelsey haten ze hem nog vanwege zijn geduik toen ter tijd.
Ik ben één van zo´n grootste fans en vind dat Bayer München alles aan Robben en niet aan Ribbery heeft te verdanken , maar dat geduik van hem maakt mijn af en toe ook echt ziek
Gewoon niet meer doen Arjen... en je zult zien,. die goude schoen komt vanzelf.
Weet ik niet. je moet niet vergeten dat Nederland ontzettend geliefd is bij de Brazilianen. We worden nog altijd gezien als het mooiste voetballand van de EU ondanks dat we helaas nooit die beker hebben kunnen winnen. Wat dat betreft staan we er goed voor en dat te bedenken dat Italië al meerdere keren het WK gewonnen heeft en het er eigenlijk nooit iemand over heeft maar wel over team Orange.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:27 schreef Rabieluh het volgende:
Reken er maar op dat er massaal gefloten gaat worden zodra Robben aan de bal is (of aan de val is hi ha ho), tis altijd voetbaloorlog tussen de Zuid-Amerikaanse landen maar nu zijn wij vast de grote vijand geworden.
Gezien door de scheids en beoordeeld, denk ik. Dus niks aan de hand...toch?quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Arjen Robben may be subject to sanctions for admitting to diving vs #MEX, under FIFA Articles 57 and 77.
https://twitter.com/champ_ian/status/483571912439001089
Troll tweet van deze persoon? Of zou dit echt kunnen...
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Arjen Robben may be subject to sanctions for admitting to diving vs #MEX, under FIFA Articles 57 and 77.
quote:Op maandag 30 juni 2014 13:24 schreef Morendo het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)up-second-round.html
De soep zal wel niet zo heet gegeten worden maar Arjen moet z'n mond houden over dergelijke dingen, en ze niet doen natuurlijk.
quote:Op maandag 30 juni 2014 14:33 schreef IkWilbert het volgende:
Het is jammer dat hij zijn excuses aangeboden heeft voor een schwalbe die niet eens met die strafschop te maken had. Dat is door die achterlijke buitenlandse pers helemaal uit zijn verband gerukt en word niet begrepen.quote:Op maandag 30 juni 2014 14:35 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Gezien door de scheids en beoordeeld, denk ik. Dus niks aan de hand...toch?
Eerlijk is eerlijk, die vent is idd erg goed.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:08 schreef MarkBroflovski het volgende:
Diep triest als we zo moeten doorgaan
Keeper van Mexico is wel een baas
hoeft ook nietquote:Op zondag 29 juni 2014 20:59 schreef nostra het volgende:
[..]
er zit echt niemand van de FIFA naar Jack van Gelder te kijken om notes te maken hoor.
informatie komt tegenwoordig vanzelf naar je toe, doordat iedereen het van elkaar overneemtquote:''Arjen Robben could face disciplinary action following admission he dived during Holland's 2-1 victory over Mexico in World Cup second round.''
http://www.dailymail.co.u(...)d.html#ixzz367pupTg0
hij is ook wel de reden dat het geen 3-1 stond ofzo, dan hadden we het er nu niet overquote:Op maandag 30 juni 2014 14:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die vent is idd erg goed.
Dat moet niet overdreven worden.. die bal van De Vrij kwam recht op hem af en die van Robben was ook niet heel bijzonder. Zijn rol tegen Brazilië was veel heldhaftiger..quote:Op maandag 30 juni 2014 14:41 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk, die vent is idd erg goed.
quote:Op maandag 30 juni 2014 12:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe de manier hoe hij viel.
Al was het met een driedubbele salto met dubbele Rietberger waar Epke een boner van krijgt.
Het gaat om de oorzaak.
Dat is een schwalbe. De Mexicaan staat niet echt op zijn voet maar legt hem er voor neer. Robben kan zijn voet er onderuit halen en doorlopen. Echter, hij tilt zijn voet een beetje op, raakt de voet van de Mexicaan en gaat dan liggen alsof hij zijn enkel gebroken heeft.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:04 schreef betyar het volgende:
http://gfycat.com/KnobbyH(...)=4.76837158203125e-7
Schwalbe, als dit een schwalbe is ben ik de man van Maxima.
De hele wereld kan zien dat het een schwalbe was bij die situatie voor rust...hij geeft dat achteraf toe, en dan zou hij om die reden nooit meer iets meekrijgen? Welke logica zit daarachter?quote:Op maandag 30 juni 2014 12:30 schreef F.M.D. het volgende:
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is een schwalbe. De Mexicaan staat niet echt op zijn voet maar legt hem er voor neer. Robben kan zijn voet er onderuit halen en doorlopen. Echter, hij tilt zijn voet een beetje op, raakt de voet van de Mexicaan en gaat dan liggen alsof hij zijn enkel gebroken heeft.
quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dat is een schwalbe. De Mexicaan staat niet echt op zijn voet maar legt hem er voor neer. Robben kan zijn voet er onderuit halen en doorlopen. Echter, hij tilt zijn voet een beetje op, raakt de voet van de Mexicaan en gaat dan liggen alsof hij zijn enkel gebroken heeft.
Als Neymar zich zo laat vallen in de 93ste minuut van de WK finale en we krijgen een penalty tegen roep jij het hardst dat de FIFA maffia is.quote:
Nope. Zo eerlijk ben ik wel hoor.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:11 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Als Neymar zich zo laat vallen in de 93ste minuut van de WK finale en we krijgen een penalty tegen roep jij het hardst dat de FIFA maffia is.
Nee dat kan hij niet want robben zijn rechterbeen komt tegen (onder) het been van de mexicaan en blijft daar achter haken. Dus zijn rechter en linker been zitten vast.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik ben het met jou eens.. er zitten een hoop mensen met poep in hun ogen hier..quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat hij wat theatraal valt doet niets af aan het feit dat het wel degelijk een overtreding was. Beide benen werden geblokkeerd om verder te kunnen bewegen, het was hoogst twijfelachtig of hij überhaupt nog wel kon staan. Anders kreeg je zo'n actie als eerst waarin hij werd aangetikt en bijna valt maar toch verder gaat. Als je kan kiezen voor dat en geen penalty of wat mooier vallen en wel een penalty ra ra ra wat kies je dan? En nogmaals: misschien kon hij wel geeneens blijven staan en zou hij sowieso vallen, zij het wat minder mooi.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:12 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nee dat kan hij niet want robben zijn rechterbeen komt tegen (onder) het been van de mexicaan en blijft daar achter haken. Dus zijn rechter en linker been zitten vast.
Beetje dom commentaar. Dus het is alleen een overtreding als je op een voet trapt of staat?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ja ja, je zet je been voor een tegenstander en dan roep je : "Hij raakt mij!!"quote:Op maandag 30 juni 2014 17:28 schreef Pleun2011 het volgende:
"Ik raakte hem niet, hij raakte mij", aldus Marquez daarover. "De scheidsrechter dacht echter dat ik hem raakte en gaf een strafschop. Dat was niet terecht. Maar voor rust had Robben wel een penalty moeten hebben."
De Waarheid
Te laat zijn is geen overtreding. Contact maken is geen overtreding, voetbal is een contactsport, je raakt elkaar regelmatig aan en je voeten/benen/schoenen raken elkaar ook steeds .quote:Op maandag 30 juni 2014 17:27 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Beetje dom commentaar. Dus het is alleen een overtreding als je op een voet trapt of staat?
Het gaat erom dat de verdediger TE LAAT is, zijn voet KONTAKT maakt in het strafschopgebied en dat Robben (inderdaad overdreven) naar de grond gaat.
Tel daar de vorige Mexicaanse overtredingen op die NIET BESTRAFT zijn en je hebt een penalty.
Ik snap al dat gezeur niet.
Wel fijn dat we jou hebben om nutteloos tegengas te geven in deze kwestie.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:28 schreef Pleun2011 het volgende:
"Ik raakte hem niet, hij raakte mij", aldus Marquez daarover. "De scheidsrechter dacht echter dat ik hem raakte en gaf een strafschop. Dat was niet terecht. Maar voor rust had Robben wel een penalty moeten hebben."
De Waarheid
Jullie hebben allemaal poep in je ogen, serieus.. Wat Robben deed was precies hetzelfde als wat Costa deed bij De Vrij, alleen was het bij Robben bijna niet zichtbaar. Was Marquez dom om daar zijn been te planten? Ja. Was er contact? Ja. Was het een overtreding? Neee.. mooie duik van Robben.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:29 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
Ja ja, je zet je been voor een tegenstander en dan roep je : "Hij raakt mij!!"
Wat een sukkel....
Voetbal is een contactsport waarbij het contact aan REGELS GEBONDEN is. En iedereen weet dat die regels scherp zijn in het 16 meter gebied.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Te laat zijn is geen overtreding. Contact maken is geen overtreding, voetbal is een contactsport, je raakt elkaar regelmatig aan en je voeten/benen/schoenen raken elkaar ook steeds .
Als die vorige overtredingen zouden niet mee mogen tellen voor de penalty, ook al zijn ze ten onrechte niet bestraft.
Tegen domheid valt niet te vechten, zo zit de wereld in elkaar he.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:30 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wel fijn dat we jou hebben om nutteloos tegengas te geven in deze kwestie.
ja wat verveeeeeeeelend nu he....quote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jullie hebben allemaal poep in je ogen, serieus.. Wat Robben deed was precies hetzelfde als wat Costa deed bij De Vrij, alleen was het bij Robben bijna niet zichtbaar. Was Marquez dom om daar zijn been te planten? Ja. Was er contact? Ja. Was het een overtreding? Neee.. mooie duik van Robben.
Ik kan ver met je meegaan in deze discussie, maar dit is onzin. Het been van De Vrij was een halve meter verwijderd van het been van Costa. Die Mexicaan zet gewoon zijn voet voor Robben.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:31 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Jullie hebben allemaal poep in je ogen, serieus.. Wat Robben deed was precies hetzelfde als wat Costa deed bij De Vrij, alleen was het bij Robben bijna niet zichtbaar. Was Marquez dom om daar zijn been te planten? Ja. Was er contact? Ja. Was het een overtreding? Neee.. mooie duik van Robben.
Daar gaat het niet om.. ik was blij dat die scheids hem gaf en hij kon hem ook geven. Alleen dat iedereen zo dom lult is apart.. als het andersom was geweest had iedereen zitten huilen dat het geen overtreding was.quote:
Jawel hoor, maar dat een kutte penalty is door een domme overtreding. Net als bij Ajax tegen ac milan.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:34 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om.. ik was blij dat die scheids hem gaf en hij kon hem ook geven. Alleen dat iedereen zo dom lult is apart.. als het andersom was geweest had iedereen zitten huilen dat het geen overtreding was.
Daarom zei ik ook dat het bij Robben bijna niet te zien was, maar hij was al de hele tijd op zoek naar een pingel en heeft hem grandioos uitgelokt.. ik denk namelijk dat Marquez gelijk heeft dat Robben hem bewust raakte. Ach who cares, we hebben gewonnen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:33 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ik kan ver met je meegaan in deze discussie, maar dit is onzin. Het been van De Vrij was een halve meter verwijderd van het been van Costa. Die Mexicaan zet gewoon zijn voet voor Robben.
Lol, deze nomineer ik als "ik liep niet tegen hem aan, maar hij liep tegen mij aan". Ja, zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:06 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Is een beetje als een pestkop die iemand z'n arm pakt en hem daarmee in z'n gezicht slaat. "Ik sla hem niet, hij slaat zichzelf!"quote:Op maandag 30 juni 2014 17:28 schreef Pleun2011 het volgende:
De Waarheid
Dat laatste is wel een beetje beangstigend hoeveel mensen schijnbaar zelfs een basisniveau luisteren niet aankunnen. En in het buitenland wordt het inmiddels als feit gepresenteerd dat Robben heeft gezegd dat het een schwalbe is. Het was net nog op de Duitser...quote:Op maandag 30 juni 2014 17:43 schreef IkBenDeBaas het volgende:
En al die autisten die zeggen, ja hij gaf het toe, dat ging over een ander moment.
Zo is het wel gegaan anders.. Marquez is zo dom om zijn been daar neer te zetten en Robben kreeg eindelijk iets waar hij naar op zoek was.. een reden om te gaan liggen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:37 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
Lol, deze nomineer ik als "ik liep niet tegen hem aan, maar hij liep tegen mij aan". Ja, zo lust ik er nog wel een paar.
idd. Drama om losers te prikkelen met emoties. Er is werkelijk waar niets aan de hand.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:47 schreef kingmob het volgende:
[..]
Dat laatste is wel een beetje beangstigend hoeveel mensen schijnbaar zelfs een basisniveau luisteren niet aankunnen. En in het buitenland wordt het inmiddels als feit gepresenteerd dat Robben heeft gezegd dat het een schwalbe is. Het was net nog op de Duitser...
Je ziet dat men graag drama heeft en het zo nodig maar creëert. Extra bizar dat het juist bij Nederland is, je zou toch zeggen dat we genoeg benadeeld zijn inmiddels. Maar als je wint vergeet iedereen dat gewoon blijkt.
Hij ontneemt een scoringsmogelijkheid, de verdediger is verantwoordelijk om dit te voorkomen.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:29 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Te laat zijn is geen overtreding. Contact maken is geen overtreding, voetbal is een contactsport, je raakt elkaar regelmatig aan en je voeten/benen/schoenen raken elkaar ook steeds .
Als die vorige overtredingen zouden niet mee mogen tellen voor de penalty, ook al zijn ze ten onrechte niet bestraft.
Wat?quote:Op maandag 30 juni 2014 17:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hij ontneemt een scoringsmogelijkheid, de verdediger is verantwoordelijk om dit te voorkomen.
Wie heeft het nog over het onterecht afgekeurde doelpunt van Bosnië? Dat is pas benadeeld worden.quote:Op maandag 30 juni 2014 17:47 schreef kingmob het volgende:
Extra bizar dat het juist bij Nederland is, je zou toch zeggen dat we genoeg benadeeld zijn inmiddels. Maar als je wint vergeet iedereen dat gewoon blijkt.
Nou poepoe, echt calimeroachtig in een topic over de 'schwalbe' van Robben. Eigenlijk zou iedere post eerst moeten beginnen met al het andere onrecht van alle landen in alle WKs ooit.quote:Op maandag 30 juni 2014 18:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie heeft het nog over het onterecht afgekeurde doelpunt van Bosnië? Dat is pas benadeeld worden.
Dat zielig doen over hoe erg wij het wel niet hebben gehad is wel erg calimero-achtig.
quote:Lachende Robben: 'Soms moet je een beetje slim zijn'
WK 2014 Arjen Robben zei na de achtste finale van het Nederlands elftal tegen Mexico (2-1) geen 'ja' of 'nee' toen hij mocht vertellen of de beslissende penalty in blessuretijd ook een strafschop was. 'Soms moet je slim zijn', stelde de aanvaller.
Robben vond in blessuretijd een Mexicaans been en ging voor de vierde keer in de wedstrijd met veel theater naar de grond. De Portugese scheidsrechter Pedro Proença wees meteen naar de stip. Vervolgens maakte Klaas-Jan Huntelaar het karwei af.
De aanvaller uit Bedum heeft een geschiedenis als het om 'schwalbes' gaat. In Engeland fluiten veel supporters afkeurend op hun vingers als de vleugelflitser in balbezit komt. Britse voetbalsupporters houden van stoere voetballers. Niet van 'divers' die voortdurend naar de grond gaan. Bij Engelse wedkantoren kon je 3 weken geleden zelfs geld inzetten of Robben op het WK wel of geen geen gele kaart voor een fopduik zou krijgen.
Sommige gokkers zullen in de eerste helft van het duel met Mexico hebben gevloekt toen arbiter Proença een duik van Robben niet met een prent bestrafte. Hij liet gewoon verder voetballen. Zelfs Robben bekende na afloop dat er niets aan de hand was en dat hij alleen maar een vrije trap wilde versieren. 'Sorry, dat was een schwalbe', bekende hij. 'Er was niets aan de hand.'
Diezelfde Robben had even voor rust wel een strafschop verdiend. Eerst kreeg hij een tikje van Rafael Márquez, vervolgens schopte Héctor Moreno hem onderuit. De voormalige verdediger van AZ brak bij die actie een scheenbeen. 'Dat waren eigenlijk twee strafschoppen', stelde Robben.
In de tweede helft ging de aanvaller van Bayern München nogmaals vergeefs in het strafschopgebied naar de grond. Maar in blessuretijd was het dan wel zo ver. Het was een beetje zoals Diego Costa namens Spanje een strafschop versierde door zijn voet achter het been van Stefan de Vrij te zetten. Misschien had Proença inmiddels ook wel vernomen dat Robben in de eerste helft wél een strafschop verdiende. 'Soms moet je een beetje slim zijn', zei Robben lachend.
Misschien is dat ook omdat niemand een fuck geeft om Bosniëquote:Op maandag 30 juni 2014 18:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wie heeft het nog over het onterecht afgekeurde doelpunt van Bosnië? Dat is pas benadeeld worden.
Dat zielig doen over hoe erg wij het wel niet hebben gehad is wel erg calimero-achtig.
In het buitenland geven de meeste mensen ook geen fuck om Nederland.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:15 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Misschien is dat ook omdat niemand een fuck geeft om Bosnië
Nederland is een wereldberoemd voetballand gast, al zou jij dat vast niet vinden. Viel je trouwens ook dat .nl op in je webbrowser? We zijn hier in Nederland dus maken ons niet druk om die Joegoslavische provincie.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In het buitenland geven de meeste mensen ook geen fuck om Nederland.
Ieder landje vindt zichzelf vreselijk belangrijk en ze vinden allemaal dat hun vreselijk onrecht wordt aangedaan. Kinderachtig gedrag.
Dat jij alleen geinteresseerd bent in het land waar je woont is prima. Er zijn ook mensen voor wie de wereld niet ophoudt bij Winschoten of Slenaken.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:22 schreef Raptor1985 het volgende:
[..]
Nederland is een wereldberoemd voetballand gast, al zou jij dat vast niet vinden. Viel je trouwens ook dat .nl op in je webbrowser? We zijn hier in Nederland dus maken ons niet druk om die Joegoslavische provincie.
Als hij in de volgende wedstrijd een schitterende hatrick scoort is iedereen het weer vergeten.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:27 schreef Pumatje het volgende:
Het is echter te hopen dat dit geen 'dingetje' wordt voor Arjen. Want hij kan nu iig fluiten naar golden shoe/ball/stropdas.
Dit is iets wat al 10 jaar aan hem hangt en dat zal hij ook nooit meer van zich af kunnen schudden.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:27 schreef Pumatje het volgende:
Het is echter te hopen dat dit geen 'dingetje' wordt voor Arjen. Want hij kan nu iig fluiten naar golden shoe/ball/stropdas.
ja, Frans. Dit is dus dikke onzin, op 90% van de plekken waar ik op de wereld ben geweest, en daar zaten echt gekke tussen zijn de Nederlanders bekend, en dat gaat dan 90% over voetballers. Ik stapte in een taxi in Panama, blabla Holanda blabla.. Sneijderr..sneijderr..terwijl die mafkees op zijn hoofd tikt zoals Sneijder deed tot het moment toen ik in Bangkok in een tuk tuk stapte waar die malloot z'n mond niet kon houden over Van Basten en Ruud Gullit.. Man hou toch op zwamkees. Ik heb nog geen vakantie gehad waar mijn afkomst niet werd gerefereerd aan voetbal of een voetballer.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:20 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In het buitenland geven de meeste mensen ook geen fuck om Nederland.
Ieder landje vindt zichzelf vreselijk belangrijk en ze vinden allemaal dat hun vreselijk onrecht wordt aangedaan. Kinderachtig gedrag.
Was het jou opgevallen dat dit een topic is over Robben en niet over Bosnië? Misschien kan je voortaan beter op de Bosnische variant van Fok! kijken.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat jij alleen geinteresseerd bent in het land waar je woont is prima. Er zijn ook mensen voor wie de wereld niet ophoudt bij Winschoten of Slenaken.
Was het je trouwens al opgevallen dat we hier op het WK-forum zaten? Als je geen interesse hebt in andere landen, dan kun je in het vervolg mss beter op een NK-froum gaan kijken.
Prachtig allemaal , maar maakte die meneer in z'n tuk tuk zich ook zo vreselijk dat Robben een duikelaar is?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:29 schreef Pumatje het volgende:
[..]
ja, Frans. Dit is dus dikke onzin, op 90% van de plekken waar ik op de wereld ben geweest, en daar zaten echt gekke tussen zijn de Nederlanders bekend, en dat gaat dan 90% over voetballers. Ik stapte in een taxi in Panama, blabla Holanda blabla.. Sneijderr..sneijderr..terwijl die mafkees op zijn hoofd tikt zoals Sneijder deed tot het moment toen ik in Bangkok in een tuk tuk stapte waar die malloot z'n mond niet kon houden over Van Basten en Ruud Gullit.. Man hou toch op zwamkees.
Waar heb je het toch over. Ga uit dit topic aub, je verziekt de sfeer.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:31 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Prachtig allemaal , maar maakte die meneer in z'n tuk tuk zich ook zo vreselijk dat Robben een duikelaar is?
Ow jee...verplicht de polonaise meelopen of anders oprotten?quote:Op maandag 30 juni 2014 21:33 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Waar heb je het toch over. Ga uit dit topic aub, je verziekt de sfeer.
Dat heeft niets met je mening te maken, wel met je manier van communiceren.quote:Op maandag 30 juni 2014 21:34 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ow jee...verplicht de polonaise meelopen of anders oprotten?
Demagoog.
WK / [WK FB EN FAQ] waar alle supporters welkom zijn! #2quote:Op maandag 30 juni 2014 21:35 schreef Pumatje het volgende:
[..]
Dat heeft niets met je mening te maken, wel met je manier van communiceren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |