Net als talloze anderen. Sommige volkeren zelfs meer.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:44 schreef Geralt het volgende:
Ik denk omdat die "een akkefietje" meegemaakt hebben in 40-45 ofzo.
Als je dan zo volwassen wil doen, moet je ook niet dit soort zaken insinueren.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:43 schreef Fushia2 het volgende:
Dit maakt me echt ziek, waarom hebben Joden meer rechten dan een gemiddelde burger?
Mwah, een idioot die drie mensen doodschiet in een Joods museum is haast per definitie een antisemiet terwijl 'ie misschien wel gewoon een pleuris hekel aan museumbezoekers in het algemeen heeft.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:47 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als je dan zo volwassen wil doen, moet je ook niet dit soort zaken insinueren.
Joden hebben niet meer rechten. Ze hebben nu misschien wel meer aandacht, maar meer rechten?
Nee
Dus?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:49 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Mwah, een idioot die drie mensen doodschiet in een Joods museum is haast per definitie een antisemiet terwijl 'ie misschien wel gewoon een pleuris hekel aan museumbezoekers in het algemeen heeft.
Er zijn daadwerkelijk ook niet-joodse mensen die zo denken. Dat is pas echt om te huilen.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:48 schreef voederbietel het volgende:
De gojim staat nou eenmaal in dienst van de zonen en dochters van Judea.
Het is wel wat apart dat omdat er in Brussel iemand museumbezoekers afknalt er in Nederland stemmen opgaan om privébewaking op scholen waar bijzonder onderwijs gevoerd wordt te laten betalen door de staat.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:50 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus?
Wat heeft dat met rechten te maken?
Dat heeft met meningen te maken, niet rechten.
39-45*quote:Op maandag 26 mei 2014 13:44 schreef Geralt het volgende:
Ik denk omdat die "een akkefietje" meegemaakt hebben in 40-45 ofzo.
Dit.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:48 schreef voederbietel het volgende:
De gojim staat nou eenmaal in dienst van de zonen en dochters van Judea.
Doel je nu op het verantwoordelijkheidsgevoel wat in heel Europa heerst voor de Shoah, welke voor de bühne stelselmatig op Duitsland afgeschoven wordt maar in de praktijk leidt tot enigszins dubieuze internationale politiek?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:50 schreef housesoftheholy het volgende:
[..]
Er zijn daadwerkelijk ook niet-joodse mensen die zo denken. Dat is pas echt om te huilen.
Ik woon op 1km vogelvlucht van de plaats waar het gebeurd is en men spreekt van een aanslagquote:Op maandag 26 mei 2014 13:58 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar het is gewoon een schietpartij en dat het joden zijn wordt gewoon vermeld. Dat er daarna twee joden worden getrapt is te toevallig voor woorden. In Amerika waren het geen Joden, maar studenten; dat werd ook gewoon vermeld en heeft zijn fair share in het nieuws
Dat het in beide gevallen te maken heeft met wat voor mensen het zijn, wordt gewoon gemeld. Als het christenen waren, of moslims, of moeders, of wat dan ook, wordt dat vermeld.
Dat voor jou idee het ene meer media-aandacht krijgt ligt misschien aan de plekken waar je je nieuws lees of een bias richting joden, dat jouw dat meer opvalt.
Feit is wel dat vanuit beide partijen, pro- en anti-joods verhoudingsgewijs meer aandacht is voor joden, omdat die positie al langer ter discussie staat en als omstreden wordt gezien.
Rabbijnen mogen anders aan piemels van pasgeborene zuigen.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:04 schreef JeMoeder het volgende:
Joden hebben niet meer rechten dan andere burgers, OP is onjuist.
Wat was het dan?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:04 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik woon op 1km vogelvlucht van de plaats waar het gebeurd is en men spreekt van een aanslag
Het is een volk én het zijn aanhangers van een religie. De eerste letter geeft aan waar je op doelt. Genoeg Joden die geen jood zijn.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:00 schreef corehype het volgende:
[..]
Dit.
Begin joden maar eens met KLEINE letter te spellen, want het zijn aanhangers van een ideologie, geen ras.
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:08 schreef Piye het volgende:
[..]
Het is een volk én het zijn aanhangers van een religie. De eerste letter geeft aan waar je op doelt. Genoeg Joden die geen jood zijn.
De taal hoeft niet jouw domheid te reflecteren, volkeren worden gewoon met een hoofdletter geschreven.quote:
Want jode beledige = racisme = volk = antisemitisme = gojimhaatquote:Op maandag 26 mei 2014 14:11 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Waarom maak je je zo druk over een hoofdletter?
Kan je lollig doen maar is waar. Het is niet voor niets dat het pas in de 70s (toen de joden weer massaal werden gebasht op hun imperialistische drang tot een 'eigen staat') een 'item' werd terwijl het al een dikke 25 jaar eerder is gebeurd.quote:
Doe normaal man, idioot.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kan je lollig doen maar is waar. Het is niet voor niets dat het pas in de 70s (toen de joden weer massaal werden gebasht op hun imperialistische drang tot een 'eigen staat') een 'item' werd terwijl het al een dikke 25 jaar eerder is gebeurd.
Daarnaast hebben de joden bruut een stuk land geannexeerd van de Palestijnse bevolking, en verdrukken zij die nog tot vandaag de dag aan toe. En dit alles wordt gesteund door het westen omdat israel zo'n tactisch sterke uitvalsbasis is om de grip op de oliedictatuurtjes strak te houden.
En maar janken over die vergassing van ome Adolf. Terwijl ze zelf het liefst alle palestijnen uitmoorden. Hypocriet volk.
Zionisme is achterlijk en verwerpelijk. De holocaust omschrijven als een opgeblazen fenomeen ook. Het één heeft in de kern ook weinig te maken met het ander. De holocaust was een misdaad gedaan door Duitsland met een raciaal motief, het zionisme is een gedachtegoed welke door Israël nu op een in mijn ogen misdadige manier in de praktijk wordt toegepast. Het één is niet een logisch gevolg van het ander per se.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Kan je lollig doen maar is waar. Het is niet voor niets dat het pas in de 70s (toen de joden weer massaal werden gebasht op hun imperialistische drang tot een 'eigen staat') een 'item' werd terwijl het al een dikke 25 jaar eerder is gebeurd.
Daarnaast hebben de joden bruut een stuk land geannexeerd van de Palestijnse bevolking, en verdrukken zij die nog tot vandaag de dag aan toe. En dit alles wordt gesteund door het westen omdat israel zo'n tactisch sterke uitvalsbasis is om de grip op de oliedictatuurtjes strak te houden.
En maar janken over die vergassing van ome Adolf. Terwijl ze zelf het liefst alle palestijnen uitmoorden. Hypocriet volk.
Het ontkennen van een verband tussen het zionisme en de holocaust is echt volkomen achterlijk. De holocaust heeft het zionistische gedachtegoed met 1000X versterkt. En dit ook wereldwijd acceptabel gemaakt. Als je de holocaust op één of andere manier probeert te nuanceren ben je een dorpsidioot terwijl Stalin meer Russen heeft vermoord....dat snijdt gewoon geen hout.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zionisme is achterlijk en verwerpelijk. De holocaust omschrijven als een opgeblazen fenomeen ook. Het één heeft in de kern ook weinig te maken met het ander. De holocaust was een misdaad gedaan door Duitsland met een raciaal motief, het zionisme is een gedachtegoed welke door Israël nu op een in mijn ogen misdadige manier in de praktijk wordt toegepast. Het één is niet een logisch gevolg van het ander per se.
De Armeense genocide mag je ontkennen, maar als je de Joodse genocide ontkent kun je strafrechtelijk vervolgd worden en de gevangenis ingaan.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het ontkennen van een verband tussen het zionisme en de holocaust is echt volkomen achterlijk. De holocaust heeft het zionistische gedachtegoed met 1000X versterkt. En dit ook wereldwijd acceptabel gemaakt. Als je de holocaust op één of andere manier probeert te nuanceren ben je een dorpsidioot terwijl Stalin meer Russen heeft vermoord....dat snijdt gewoon geen hout.
De stichting van de staat Israël is dan wel tot stand gekomen na WO2, het zionisme bestond al veel eerder. Dat de weg naar een eigen staat wel makkelijker is geweest vanuit het schuldgevoel dat de hele politiek in EU eigenlijk had ben ik wel met je eens. Maar de holocaust te stellen als zijnde zion katalysator en deze in een verkapt positief daglicht stellen is echt te achterlijk voor woorden.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:27 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Het ontkennen van een verband tussen het zionisme en de holocaust is echt volkomen achterlijk. De holocaust heeft het zionistische gedachtegoed met 1000X versterkt. En dit ook wereldwijd acceptabel gemaakt. Als je de holocaust op één of andere manier probeert te nuanceren ben je een dorpsidioot terwijl Stalin meer Russen heeft vermoord....dat snijdt gewoon geen hout.
Neemt niet weg dat de holocaust als geheel enorm is opgeblazen, waarmee ik het absoluut niet bagatelliseer.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Zionisme is achterlijk en verwerpelijk. De holocaust omschrijven als een opgeblazen fenomeen ook. Het één heeft in de kern ook weinig te maken met het ander. De holocaust was een misdaad gedaan door Duitsland met een raciaal motief, het zionisme is een gedachtegoed welke door Israël nu op een in mijn ogen misdadige manier in de praktijk wordt toegepast. Het één is niet een logisch gevolg van het ander per se.
Onzin. De Russische soldaten en burgers zijn overigens ook omgekomen, niet op industriële wijzen vermoord. Als je nou nog aangekomen was met het feit dat de Joden "slechts" de helft vormden van het totaal aantal holocaust slachtoffers was ik het met je eens geweest. Ik vind het erg dubieus dat er zelfs een algemeen geaccepteerde Hebreeuwse naam voor de holocaust bestaat en merk van op dat er een alleenrecht gegeven wordt op de holocaust voor Joden. Hoewel ik mij daar eigenlijk niet zo druk om maak, ieder z'n eigen immers, vind ik dat historisch niet helemaal correct.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat de holocaust als geheel enorm is opgeblazen, waarmee ik het absoluut niet bagatelliseer.
Zo weet iedereen het aantal van 6 miljoen omgekomen Joden te noemen (terwijl er genoeg op dat aantal af te dingen valt, maar dat is een andere discussie) maar zijn er wel 26 miljoen (26 fucking miljoen) Russen omgekomen in de strijd tegen Duitsland en daar wordt met geen woord over gerept in de westerse geschiedenisboeken.
Oké man, ze hebben het aan zichzelf te dankenquote:In dat opzicht kun je best zeggen dat het joodse deel van de holocaust enorm is opgeblazen.
(nog los van het feit dat de nazi’s niet de oorlog aan de joden hebben verklaard maar de joden aan duitsland. En dat reeds in 1933. Maar dat leer je ook niet in de geschiedenisboeken, dat is namelijk onwelgevallig.
[ afbeelding ]
Wist je dat heel Oost-Europa (en ook in Nederland) er toen zo uit zag? Uitgemergeld van de honger namelijk? Dit kwam niet uitsluitend toe aan joden in strafkampen.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:34 schreef switchboy het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hierom misschien?
Euh.. nee.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:31 schreef Prullenbak6 het volgende:
[..]
De Armeense genocide mag je ontkennen, maar als je de Joodse genocide ontkent kun je strafrechtelijk vervolgd worden en de gevangenis ingaan.
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:34 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
(nog los van het feit dat de nazi’s niet de oorlog aan de joden hebben verklaard maar de joden aan duitsland. En dat reeds in 1933. Maar dat leer je ook niet in de geschiedenisboeken, dat is namelijk onwelgevallig.
[ afbeelding ]
Dat ziektes als vlektyfus een redelijk logisch gevolg zijn van het opsluiten van duizenden mensen in een kleine ruimte zonder enige medische zorg staat daar los van?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wist je dat heel Oost-Europa (en ook in Nederland) er toen zo uit zag? Uitgemergeld van de honger namelijk? Dit kwam niet uitsluitend toe aan joden in strafkampen.
Dat ze werden opgesloten in strafkampen is natuurlijk verschrikkelijk. En dit verdient alle walging van dien, maar Duitsland is niet verantwoordelijk voor alle doden in de kampen. Hier lagen ook ziektes en natuurlijke sterftes aan ten grondslag.
Maar wie stopte ze in die kampen? Juist, de nazi's. Zij zijn dus hoe dan ook verantwoordelijk voor ALLE doden die in een strafkamp gevallen zijn!quote:Op maandag 26 mei 2014 14:37 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Wist je dat heel Oost-Europa (en ook in Nederland) er toen zo uit zag? Uitgemergeld van de honger namelijk? Dit kwam niet uitsluitend toe aan joden in strafkampen.
Dat ze werden opgesloten in strafkampen is natuurlijk verschrikkelijk. En dit verdient alle walging van dien, maar Duitsland is niet verantwoordelijk voor alle doden in de kampen. Hier lagen ook ziektes en natuurlijke sterftes aan ten grondslag.
True.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De gaskamers schenen voor de luizen te zijn. Mensen liepen de kamers binnen en krijgen een non-lethal gas over zich heen, die weliswaar slecht was voor de longen maar niet dodelijk, en slechts het doel had om luizen te doden.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:39 schreef switchboy het volgende:
Hoe zijn de nazi's niet verantwoordelijk voor de dood van de mensen die ze op industriële wijze gaskamers in lieten lopen waarna hun stoffelijk overschot gecremeerd werd?
Je hebt een nogal verknipt wwereldbeeld.
Uiteraard zijn de Nazi's verantwoordelijk en moeten ze allemaal hangen. Maar het is vrij fors aangezet en dat geniet vandaag de dag nog gretig aftrek.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:40 schreef misterunox het volgende:
[..]
Maar wie stopte ze in die kampen? Juist, de nazi's. Zij zijn dus hoe dan ook verantwoordelijk voor ALLE doden die in een strafkamp gevallen zijn!
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:41 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
De gaskamers schenen voor de luizen te zijn. Mensen liepen de kamers binnen en krijgen een non-lethal gas over zich heen, die weliswaar slecht was voor de longen maar niet dodelijk, en slechts het doel had om luizen te doden.
En de crematiekamers waren voor de talloze doden, die ook door ziektes en overbelasting stierven. Is natuurlijk al verwerpelijk op zich maar niet zoals jij beweert 'industrieel'.
De povere staat van Europa (die vandaag de dag niet meer in te denken valt) heeft ook geleid tot talloze doden buiten de strafkampen. En natuurlijk zijn er 'broeiziekten' verwekt in de kampen en dit is zeer walgelijk. Maar dat is wat anders dan industrieel afvoeren en slachten.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:39 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat ziektes als vlektyfus een redelijk logisch gevolg zijn van het opsluiten van duizenden mensen in een kleine ruimte zonder enige medische zorg staat daar los van?
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Natuurlijk, en de landing op de maan was in een filmstudio in Hollywood!
Klapjosti
Dat gaat wel erg ver, maar dat ze in kampen werden gestopt, tja, ik vind het zo vreemd niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:37 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Onzin. De Russische soldaten en burgers zijn overigens ook omgekomen, niet op industriële wijzen vermoord. Als je nou nog aangekomen was met het feit dat de Joden "slechts" de helft vormden van het totaal aantal holocaust slachtoffers was ik het met je eens geweest. Ik vind het erg dubieus dat er zelfs een algemeen geaccepteerde Hebreeuwse naam voor de holocaust bestaat en merk van op dat er een alleenrecht gegeven wordt op de holocaust voor Joden. Hoewel ik mij daar eigenlijk niet zo druk om maak, ieder z'n eigen immers, vind ik dat historisch niet helemaal correct./[quote]
Eeuuh dat is toch precies mijn punt?
[..]
[quote]Oké man, ze hebben het aan zichzelf te danken.
Hitler wilde ze van de aardbodem af hebben. Ja, hij zag Joden als een gevaar, andersom niet hoor.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:47 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dat gaat wel erg ver, maar dat ze in kampen werden gestopt, tja, ik vind het zo vreemd niet.
Stel je eens voor dat vandaag iedere Marokkaanse organisatie op de wereld, iedere moskee, iedere marokkaanse vereniging iedere imam "wereldwijd de oorlog verklaard" aan Nederland. En wat doe je dan als land als je miljoenen mensen binnen je grenzen hebt die jou de oorlog verklaren? Je sluit ze op.
Dat is helemaal niet ver gezocht. Volgens 'geruchten' maakten de Duitsers touw van haren die gerooid werden van gestorven joden. Anderzijds zou dit tegen de luizen zijn, wat vind jij aannemelijker? gewoon een inschatting van de realiteit.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:43 schreef Godshand het volgende:
[..]
Natuurlijk, en de landing op de maan was in een filmstudio in Hollywood!
Klapjosti
Denken dat het slechts een boycot wasquote:Op maandag 26 mei 2014 14:38 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Euh.. nee.
[..]![]()
Een boycot van goederen tegen Nazi-Duitsland =/= oorlogsverklaring.
Man, nooit van Wannsee Konferenz gehoord?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet ver gezocht. Volgens 'geruchten' maakten de Duitsers touw van haren die gerooid werden van gestorven joden. Anderzijds zou dit tegen de luizen zijn, wat vind jij aannemelijker? gewoon een inschatting van de realiteit.
Daarnaast zijn er berekeningen die aantonen dat als de Duitsers echt industrieel bezig waren, de joden in 43 al uitgeroeid zouden zijn.
Er zijn van alles berekeningen. Bij dit soort uitspraken wil ik eerst een goede bron zien.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:53 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet ver gezocht. Volgens 'geruchten' maakten de Duitsers touw van haren die gerooid werden van gestorven joden. Anderzijds zou dit tegen de luizen zijn, wat vind jij aannemelijker? gewoon een inschatting van de realiteit.
Daarnaast zijn er berekeningen die aantonen dat als de Duitsers echt industrieel bezig waren, de joden in 43 al uitgeroeid zouden zijn.
Ze zijn inderdaad eerst begonnen met het doodschieten van de Joden. Dit ging natuurlijk niet snel genoeg en daarom zijn ze inderdaad die gaskamers gaan bouwen. Auschwitsch is niet voor niets een VERNIETIGINGSkamp.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Man, nooit van Wannsee Konferenz gehoord?
Bekijk de documentaires maar eens. De gaskamers werden gebouwd op massavernietiging. Eerst werden joden vergasd in vrachtwagens waarin uitlaatgassen in de laadruimte gevuld met joden werd gevoerd. Later werd Zyklon B gevonden en deze in afgesloten kamers geflikkerd, kamers gevuld met joden. Tenslotte werden heel ingenieuze kamers gebouwd waarbij dodelijke gassen door douchekranen werd geleid.
Zelfs de kampen waren ingericht op zoveel mogelijk sterfte door mensen zoveel mogelijk opeengepakt te laten zitten, zodat ziekte, slaapgebrek en honger wel hun tol gingen eisen.
Bekijk de documentaire maar hierover eens, van de hand van BBC. Uitstekende docu, op Netflix te zien.
Ik wil wel eens een objectieve documentaire zien. Geen gecontinueerde propaganda tegen Nazi Duitsland.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:57 schreef Godshand het volgende:
[..]
Man, nooit van Wannsee Konferenz gehoord?
Bekijk de documentaires maar eens. De gaskamers werden gebouwd op massavernietiging. Eerst werden joden vergasd in vrachtwagens waarin uitlaatgassen in de laadruimte gevuld met joden werd gevoerd. Later werd Zyklon B gevonden en deze in afgesloten kamers geflikkerd, kamers gevuld met joden. Tenslotte werden heel ingenieuze kamers gebouwd waarbij dodelijke gassen door douchekranen werd geleid.
Zelfs de kampen waren ingericht op zoveel mogelijk sterfte door mensen zoveel mogelijk opeengepakt te laten zitten, zodat ziekte, slaapgebrek en honger wel hun tol gingen eisen.
Bekijk de documentaire maar hierover eens, van de hand van BBC. Uitstekende docu, op Netflix te zien.
Er heeft nooit meer dan 34% van de Duitsers op de NSDAP gestemd, 66% dus niet.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:53 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hitler wilde ze van de aardbodem af hebben. Ja, hij zag Joden als een gevaar, andersom niet hoor.
Er hebben miljoenen Duitse Joden op mijnheer Adolf gestemd. Leek hen wel een toffe peer
Maar na Kristallnacht was dat wel afgelopen. En Hitler zelf heeft de aanzet gegeven tot de massamoord middels de Wannsee conferentie over de Endlosung.
Leer je feiten, in plaats van de onzin te lezen van aluhoedjes sites.
Kapitein_Ruigbaard hoest een paar prima bronnen op. Waarom hebben jullie daar niets over te zeggen?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:59 schreef misterunox het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad eerst begonnen met het doodschieten van de Joden. Dit ging natuurlijk niet snel genoeg en daarom zijn ze inderdaad die gaskamers gaan bouwen. Auschwitsch is niet voor niets een VERNIETIGINGSkamp.
Wat een droeftoeters hier.
Ga zelf dan eens in Auschwitz kijken man. Daar willen de gidsen je wel het een en ander bijbrengen.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Ik wil wel eens een objectieve documentaire zien. Geen gecontinueerde propaganda tegen Nazi Duitsland.
Verder ook nog voorbeelden van conflicten waarin Joden Duitsers om het leven brengen.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:57 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Denken dat het slechts een boycot wasHier enkele uitspraken uit die tijd van invloedrijke joden. De joodse opiniemakers:
Grappig dat je auschwitsz aanhaalt. De “gaskamer” daar is een verdedigingsbunker die na de oorlog door de russen is omgebouwd tot gaskamer voor propagandadoeleinden. Dit wordt zelfs onderschreven door de directeur van het auschwitsz museum.quote:Op maandag 26 mei 2014 14:59 schreef misterunox het volgende:
it ging natuurlijk niet snel genoeg en daarom zijn ze inderdaad die gaskamers gaan bouwen. Auschwitsch is niet voor niets een VERNIETIGINGSkamp.
Wat een droeftoeters hier.
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ga zelf dan eens in Auschwitz kijken man. Daar willen de gidsen je wel het een en ander bijbrengen.
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Grappig dat je auschwitsz aanhaalt. De “gaskamer” daar is een verdedigingsbunker die na de oorlog door de russen is omgebouwd tot gaskamer voor propagandadoeleinden. Dit wordt zelfs onderschreven door de directeur van het auschwitsz museum.
Er is overigens NERGENS een werkende gaskamer aangetroffen.
Omdat ze geld hebbenquote:Op maandag 26 mei 2014 13:43 schreef Fushia2 het volgende:
DISCLAIMER: Gaarne een volwassen topic, het is niet mijn bedoeling om Joden te kwetsen ofzo.
Nou goed, mijn topic dus.
In Brussel zijn zaterdag 4 mensen beschoten aan het Joods museum, waaronder een paar Joden. Paar uurtjes later zijn in Parijs 2 Joodse jongemannen in elkaar getrapt.
Onmiddelijk stond Brussel even in de belangstelling van heel de wereld, want ja, er werden Joden vermoord. Elke politicus, zowel nationaal als internationaal moest even zijn meedeleven betuigen. Zelfs de Paus sprak erover![]()
Ik wil de zaak niet goedpraten, je vermoordt geen mensen. Punt. Maar waarom moeten Joden nou altijd zo overbeschermd worden? Dagelijks worden er in palestina onschuldige Moslims vermoord, in Amerika schiet een labiele jongeman 6 mensen dood maar het zijn geen Joden.
Dit maakt me echt ziek, waarom hebben Joden meer rechten dan een gemiddelde burger?
Klacht: overbescherming van Joden
Vraag eens naar de gaskamer.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:01 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ga zelf dan eens in Auschwitz kijken man. Daar willen de gidsen je wel het een en ander bijbrengen.
Was deze voor de joden? Of voor de hauptsturmführers?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Vraag eens naar de gaskamer.
En als je er toch bent, vraag ook naar het zwembad, daar komt de standaard rondleiding niet langs:
[ afbeelding ]
Het zwembad in vernietigingskamp auschwitsz.
Niet geweest dus.quote:
• about 110 thousand shoes;quote:Op maandag 26 mei 2014 15:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet geweest dus.
Kijk maar op hun site. Daar kan je zelfs nog Zyklon B cylinders bekijken.
http://en.auschwitz.org/m(...)iew&id=624&Itemid=50
Dus?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En als je er toch bent, vraag ook naar het zwembad, daar komt de standaard rondleiding niet langs:
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:06 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
• about 110 thousand shoes;
• about 3,800 suitcases, 2,100 of which bear the names of their owners;
• over 12 thousand kitchen utensils;
• 350 striped camp garments;
• 250 tallisim;
• about 4,500 works of art (including about 2 thousand of which were made by prisoners).
Onderaan die paginaquote:There are also items in the Museum collections that constitute evidence of the crimes connected directly with the Holocaust, such as the canisters that contained the Zyklon-B used to kill people in the gas chambers.
Zyklon B is een luizenmiddel. De nazi's geven aan iedereen te ontluizen die in zo'n kamp komt. Dat er verpakkingen van een luizenmiddel worden aangetroffen is niet vreemd dus.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
Niet geweest dus.
Kijk maar op hun site. Daar kan je zelfs nog Zyklon B cylinders bekijken.
http://en.auschwitz.org/m(...)iew&id=624&Itemid=50
quote:Op maandag 26 mei 2014 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zyklon B is een luizenmiddel. De nazi's geven aan iedereen te ontluizen die in zo'n kamp komt. Dat er verpakkingen van een luizenmiddel worden aangetroffen is niet vreemd dus.
Dat zwembad was voor de gevangenen.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus?
Voor de SS was het prima geregeld daar ja.
Er was zelfs een voetbalclub.
Goede argumentatiequote:
Godverdomme man al deze uitgekauwde holocaustontkenner onzin.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:04 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toch vreemd dat ze zoveel moeite doen voor mensen die slechts in dat kamp zouden zitten om zsm vernietigd te worden.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:09 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Godverdomme man al deze uitgekauwde holocaustontkenner onzin.
Je kan gewoon vragen aan een gids wat dat zwembad daar deed. Dat er bepaalde voorzieningen aanwezig waren voor geprivilegieerde gevangenen zoals de Kapo's is geen geheim. Er was zelfs een bordeel.
Ook heb ik filmpjes op discovery gezien dat de Duitste soldaten aan het voetballen waren met joden, en dat joodse jongens een bar mitswa ondergingen in Auswitsch. Zo beestachtig was het allemaal niet, zoals er in de propagandafilmpjes wordt geschetst.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:11 schreef Prullenbak6 het volgende:
Waar is dat Youtube filmpje gebleven waar zo'n vent met een oersaaie stem de gaskamers in Auschwitz ontkracht. Filmpje duurde iets van 60 minuten, maar het was wel leerzaam.
Succes met je Zyklon B gebruik:quote:
Gek wel ja.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:43 schreef Piye het volgende:
En dan worden mijn uitspraken over het uitbuiten van de holocaust door de geallieerden en zionisten achteraf verwijderd, terwijl die-hard holocaustrevisionisme blijft staan.![]()
Dit is pas eng.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 10:38 schreef Confetti het volgende:
Sommige mensen verdienen het om monddood gemaakt te worden. Man, wat een debielen lopen er toch rond
quote:I’ve been recently relocated to Tel Aviv and have been suffering some of the rudest behaviour one could ever imagine.
I like this country; it’s a fascinating piece of land, ( culturally, historically and politically ).
Nonetheless, I still do not undesrtand why do people behave in such way; their geopolitical situation is by no means an excuse to such rude behaviour.
I get pushed off the line all the time, made fun at when I try to utter some words in Hebrew or made disrepectful jokes all the time ( even at stores when I’m trying to buy something); people are rude at the gym, on the beach, at the supermarket or in the shopping mall.
I’ve lived all over the world; Spaniards, Germans and North Americans were always nice and welcoming; even people going through very difficult situations ( Mocambique; Angola) were much nicer than what Israelis are.
There must be something very wrong with this country and I think that Israelis should make some sort of collective self-examination to understand why do they treat others that way.
I came here freewillingly wanting to have a good and interesing experience but after a few months in Tel Aviv, I just feel like wanting to move somewhere else.
dus?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:00 schreef HSG het volgende:
Omdat joden al een paar duizend jaar de lul zijn om van alles en nog wat.
[..]
39-45*
Ras?quote:Op maandag 26 mei 2014 14:00 schreef corehype het volgende:
[..]
Dit.
Begin joden maar eens met KLEINE letter te spellen, want het zijn aanhangers van een ideologie, geen ras.
Wedden dat jij jezelf niet met Zyklon B in een luchtdichte ruimte laat opsluiten?quote:Op maandag 26 mei 2014 15:08 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Zyklon B is een luizenmiddel. De nazi's geven aan iedereen te ontluizen die in zo'n kamp komt. Dat er verpakkingen van een luizenmiddel worden aangetroffen is niet vreemd dus.
Alsof jij weet wat al die woorden die uit meer dan twee lettergrepen bestaan betekenen.quote:
Het enige wat hij kan is ladderzat posten over hoe hij op een werkdag weer eens een half krat bier geklaard heeft.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof jij weet wat al die woorden die uit meer dan twee lettergrepen bestaan betekenen.
ik heb 5 jaar vwo gedaan, dus doe niet zo achterlijk, idioot.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:08 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Alsof jij weet wat al die woorden die uit meer dan twee lettergrepen bestaan betekenen.
vwo niet kunnen afmakenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:12 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik heb 5 jaar vwo gedaan, dus doe niet zo achterlijk, idioot.
leuk man als je ouders gaan scheiden in je examenjaarquote:
Nee.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:13 schreef haan33 het volgende:
[..]
leuk man als je ouders gaan scheiden in je examenjaar
Waarom? Vind dit nog een redelijk gematigde mening wanneer je naar de holocaust ontkenners in dit topic kijkt.quote:
Oh sorry man, ik dacht dat jij die ene was die nooit verder kwam dan vertellen dat je op het kerstgala van 2012 stront bezopen was, maar ik zal me vergist hebben.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:12 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik heb 5 jaar vwo gedaan, dus doe niet zo achterlijk, idioot.
Als de enige reden voor je moord is dat 'ie Joods is, is dat volledig terecht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Vind het wel raar dat holocaustontkenning strafbaar is, was hiervan helemaal niet op de hoogte.
Maar waar ik dus echt bedoelde:
Stel je loopt morgen in Amsterdam en je knalt een chassidische jood neer en je buurman een Nederlander. Sowieso zal de eerste persoon een zwaardere straf krijgen, omdat de persoon Joods is.
Iemand die Nederlanders haat (en vermoord) moet een lagere straf krijgen dan iemand die Joden haat (en vermoord)?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als de enige reden voor je moord is dat 'ie Joods is, is dat volledig terecht.
Nou nee. Ik heb niks tegen ze en niks met ze. Wel vind ik dat er overdreven veel goed gepraat wordt als het om ze gaat. Wat er is gebeurd in WOII is schandelijk en zou nooit meer mogen gebeuren. Dat is geen reden om ze voor eeuwig met de mantel der liefde te bedekken.quote:
ik wil jou wel serieus nemen ;$quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee.
Maar goed, je kan begrijpen dat je niet altijd even serieus genomen wordt? Sterkte ermee.
Nee, ik drukte mij niet goed uit. Als de enige reden de etnische achtergrond is, lijkt het me niet meer dan logisch dat er een zware straf uit voortkomt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:21 schreef H.FR het volgende:
[..]
Iemand die Nederlanders haat (en vermoord) moet een lagere straf krijgen dan iemand die Joden haat (en vermoord)?
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Vind het wel raar dat holocaustontkenning strafbaar is, was hiervan helemaal niet op de hoogte.
Maar waar ik dus echt bedoelde:
Stel je loopt morgen in Amsterdam en je knalt een chassidische jood neer en je buurman een Nederlander. Sowieso zal de eerste persoon een zwaardere straf krijgen, omdat de persoon Joods is.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.
tuurlijk welquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.
Dat is toch ook niet zo bij politieke denkbeelden (denk aan Volkert)? Waarom dan opeens wel als het etnisch is?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, ik drukte mij niet goed uit. Als de enige reden de etnische achtergrond is, lijkt het me niet meer dan logisch dat er een zware straf uit voortkomt.
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet zo bij politieke denkbeelden (denk aan Volkert)? Waarom dan opeens wel als het etnisch is?
en je moeder houdt van piemelpusquote:
moord = doodslag met voorbedachte radenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.
En nu?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:31 schreef haan33 het volgende:
[..]
moord = doodslag met voorbedachte raden
Met voorbedachte rade is natuurlijk niet persé gelijk aan doden om denkbeelden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.
Omdat het niet erger is om iemand in elkaar te slaan vanwege zijn afkomst, dan omdat zijn gezicht je niet aanstaat. Beide moeten gewoon resulteren in een stevige straf. Door die voor de één hoger te maken, bagatelliseer je de daad van de ander.quote:
Niet per definitie inderdaad maar wel hoe het in de praktijk vaak verloopt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:33 schreef H.FR het volgende:
[..]
Met voorbedachte rade is natuurlijk niet persé gelijk aan doden om denkbeelden.
Het gaat om de intentie die er achter zit. Als jij iemand opzoekt omdat deze van een bepaalde etniciteit is, je daad (zorgvuldig) voorbereid en bij zinnen uitvoert, is dat een ander verhaal dan wanneer je iemand op straat tegen komt die je der mate een doorn in het oog is dat je een tik uitdeelt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:34 schreef Piye het volgende:
[..]
Omdat het niet erger is om iemand in elkaar te slaan vanwege zijn afkomst, dan omdat zijn gezicht je niet aanstaat. Beide moeten gewoon resulteren in een stevige straf. Door die voor de één hoger te maken, bagatelliseer je de daad van de ander.
Als iemand je uitlokt, is dat gewoon een verzachtende omstandigheid. Ook de mate van planning wordt meegerekend in de straf en ook dat is terecht. Maar als jij willekeurige allochtonen in elkaar mept, dient dat net zo zwaar bestraft te worden als wanneer je de afkomst niet meeweegt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:36 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het gaat om de intentie die er achter zit. Als jij iemand opzoekt omdat deze van een bepaalde etniciteit is, je daad (zorgvuldig) voorbereid en bij zinnen uitvoert, is dat een ander verhaal dan wanneer je iemand op straat tegen komt die je der mate een doorn in het oog is dat je een tik uitdeelt.
marokkanen moeten dan ook gewoon in elkaar geslagen worden, moeten ze maar naar istanbul terugkerenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Als iemand je uitlokt, is dat gewoon een verzachtende omstandigheid. Ook de mate van planning wordt meegerekend in de straf en ook dat is terecht. Maar als jij willekeurige allochtonen in elkaar mept, dient dat net zo zwaar bestraft te worden als wanneer je de afkomst niet meeweegt.
In sommige gevallen zou het best als verzachtende omstandigheid mogen gelden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:40 schreef haan33 het volgende:
[..]
marokkanen moeten dan ook gewoon in elkaar geslagen worden, moeten ze maar naar istanbul terugkeren
Dat is ook exact wat gebeurd. Dus ik zie het probleem niet zo.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:40 schreef Piye het volgende:
[..]
Als iemand je uitlokt, is dat gewoon een verzachtende omstandigheid. Ook de mate van planning wordt meegerekend in de straf en ook dat is terecht. Maar als jij willekeurige allochtonen in elkaar mept, dient dat net zo zwaar bestraft te worden als wanneer je de afkomst niet meeweegt.
Dat zullen alle moeders wel moeten want anders waren wij er niet.quote:
Ik vind wel dat die extra bescherming raar geuit wordt. Enerzijds vertikken wij het als land de nabestaanden van holocaust slachtoffers een vergoeding te geven voor de huizen en kunst die afgepakt zijn van hun grootouders, anderzijds hebben we voor de bühne totaal geen moeite met het kolonialisme dat Israël tentoonspreid om nog maar te zwijgen over die muren die ze zo graag bouwen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
De aandacht hangt eigenlijk met 2 dingen samen.
Allereerst is het een gerichte aanslag op een bepaalde groep, in dit geval joden. Ik weet zeker als er bijv. speciaal een, laten we zeggen, moskee het doelwit was, had het eveneens veel aandacht gekregen. Of dan ook de paus en noem die ellende maar op steun betuigd, tja, daar durf ik niets over te zeggen.
Daarnaast speelt WO II nog steeds een grote rol. Hoewel WO II met iedere generatie die volgt eigenlijk minder prominent het leven beheerst, is WO II nog steeds een collectief trauma. Dat was zo erg, heeft bijv. het hele positivistische vooruitgangsdenken destijds doen verdwijnen, eigenlijk kan dat geen plek worden gegeven. Individueel zullen, voornamelijk generaties van nu daar niet meer mee zitten, maar als collectief is het nog steeds een trauma. Er heerst ook een soort collectief schuldgevoel, daarom zie je dat als iets joden overkomt men misschien extra beschermend is. Daar ontkom je niet aan.
Het probleem is dat dus niet gebeurt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat is ook exact wat gebeurd. Dus ik zie het probleem niet zo.
Er zijn natuurlijk wel wat bewegingen in werking gezet om bepaalde spullen, denk vooral ook aan kunst, terug bij de families te krijgen. Maar in de praktijk bleek dat heel moeilijk. Inmiddels is er nu ook al zijn tijd verstreken dat het allemaal moeilijker wordt. Geld vanuit de staat geven aan families leidt dan ook waarschijnlijk ook weer tot verzet, wat dat betreft steekt de mens over het algemeen vrij ambigu in elkaar: enerzijds is er een schuldgevoel, maar anderzijds vinden mensen mensen het ook weer niet prettig als ze zelf moeten inleveren. Dat zou nu helemaal ondenkbaar zijn, want zoals ik al zei, die trauma van WO II die wordt eigenlijk met iedere nieuwe generatie kleiner: je ziet nu ook al datquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind wel dat die extra bescherming raar geuit wordt. Enerzijds vertikken wij het als land de nabestaanden van holocaust slachtoffers een vergoeding te geven voor de huizen en kunst die afgepakt zijn van hun grootouders, anderzijds hebben we voor de bühne totaal geen moeite met het kolonialisme dat Israël tentoonspreid om nog maar te zwijgen over die muren die ze zo graag bouwen.
Wat mij altijd hopeloos vermoeid is die tweestrijd. Je kan niet enerzijds een schuldgevoel hebben en anders zijn verantwoordelijkheidsgevoel niet. En dat is, het zij heel zwart-wit, wel de situatie zoals die nu is en vroeger helemaal, was. Ik ben er uiteraard niet bijgeweest, maar volgen mij komt dat voort uit het algemene antisemitisme wat destijds in EU gemeengoed was.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
Er zijn natuurlijk wel wat bewegingen in werking gezet om bepaalde spullen, denk vooral ook aan kunst, terug bij de families te krijgen. Maar in de praktijk bleek dat heel moeilijk. Inmiddels is er nu ook al zijn tijd verstreken dat het allemaal moeilijker wordt. Geld vanuit de staat geven aan families leidt dan ook waarschijnlijk ook weer tot verzet, wat dat betreft steekt de mens over het algemeen vrij ambigu in elkaar: enerzijds is er een schuldgevoel, maar anderzijds vinden mensen mensen het ook weer niet prettig als ze zelf moeten inleveren. Dat zou nu helemaal ondenkbaar zijn, want zoals ik al zei, die trauma van WO II die wordt eigenlijk met iedere nieuwe generatie kleiner: je ziet nu ook al dat
er geluiden tegen die minuut stilte ontstaan, dat was een jaar of 20, 30 geleden anders.
Israël is natuurlijk meer dan zion. Er spelen dermate veel belangen mee in die regio dat een oplossing per definitie niet gevonden gaat worden. Als er een vrede zou ontstaan in de regio zou een partij als hezbollah binnen no-time al haar macht verliezen, hetgeen zij natuurlijk niet op uit zijn. Ook Israël heeft veel te verliezen bij een vrede; de onvoorwaardelijke internationale steun, financieel en militair, is natuurlijk voorbij op het moment dat de wapens zwijgen.quote:Die situatie daar in het Midden-Oosten is eigenlijk de oorzaak van Britse politiek. Die hadden daar een mandaat en sprongen eigenlijk heel onhandig met die situatie om. Vaste grenzen werden niet gesteld, die mensen werden daar zonder pardon heen gestuurd (in en na WO II zijn schepen met joden die hun kleding van de kampen nog aan hadden naar Israël gestuurd) en daar eigenlijk voor een soort spanning hebben gezorgd.
Israël voelt zich zeer bedreigd daar in dat gebied en de landen daaromheen voelen zich op hun beurt weer door Isra:el bedreigd. Voor Westerse staten, zeker de VS, is die buffer daar in de vorm van Israël wel handig. Eigenbelang weegt zoals je weet nogal zwaar, dus ingrijpen wordt er niet gedaan. Er wordt wat halfbakken diplomatie gevoerd, maar het was pas in 1992 toen de VS een poging ondernam om met Israël en Palestina vaste grenzen te stellen en zelfs dat is eigenlijk maar halfbakken gebeurd. Het is gewoon een heel lastige situatie geworden daar.
Er heerste over het algemeen een zeer antisemitisch klimaat, in vrijwel alle landen. De ideeën van de nazi's waren dan ook niet zomaar uit de lucht komen vallen. Die haat werd versterkt door het nationalisme (geen hechte groep zonder een zondebok) en het sociaal-darwinisme.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:26 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat mij altijd hopeloos vermoeid is die tweestrijd. Je kan niet enerzijds een schuldgevoel hebben en anders zijn verantwoordelijkheidsgevoel niet. En dat is, het zij heel zwart-wit, wel de situatie zoals die nu is en vroeger helemaal, was. Ik ben er uiteraard niet bijgeweest, maar volgen mij komt dat voort uit het algemene antisemitisme wat destijds in EU gemeengoed was.
De mens, zeker als collectief, heeft nooit echt bekend gestaan om tolerantie tegenover andere volken, ongeacht wat ze zelf mee hebben gemaakt. Pas als er wat te winnen valt dan zie je dat tolerantie gemakkelijker gaat, mooie voorbeelden uit het verleden zijn de Republiek en het Osmaanse Rijk.quote:[..]
Israël is natuurlijk meer dan zion. Er spelen dermate veel belangen mee in die regio dat een oplossing per definitie niet gevonden gaat worden. Als er een vrede zou ontstaan in de regio zou een partij als hezbollah binnen no-time al haar macht verliezen, hetgeen zij natuurlijk niet op uit zijn. Ook Israël heeft veel te verliezen bij een vrede; de onvoorwaardelijke internationale steun, financieel en militair, is natuurlijk voorbij op het moment dat de wapens zwijgen.
Maar wat ik stupide vind, en dat is eigenlijk de enige relatie die ik tussen de holocaust en Israël's wil leggen, is dat het Joodse volk, wat toch een aanzienlijk deel uitmaakt van de Israëli's, bij uitstek moet weten dat het ommuren van gebieden, dit gebied van medische zorg en eten ontzien en het uitvoeren van razzia's, in de kern werkelijk niks oplevert. En daar staat die kolonisatie politiek nog los van.
Ik heb altijd het idee dat die Palestijnse agressie, zeker in vergelijking met de Israëlische, wel een beetje mee valt. Het probleem is daar dat ze werkelijk niet praten over een oplossing. Ze proberen hun eigen belangen te behartigen en vergeten daarmee dat een consensus bestaat uit twee tevreden partijen. Daarnaast is de discussie, zo ver ik dat op kan maken natuurlijk, gewoon onwijs gekleurd door de economische belangen van alle betrokken partijen en is niemand van plan ook maar iets te investeren in een mogelijke vrede. Stelletje gore huichelaars bij elkaar zijn het.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:38 schreef Frank_Drebin het volgende:
Israël voelt zich natuurlijk bedreigd door Palestina omdat er natuurlijk nog weleens een raket die kant op geschoten wordt. Daarnaast vinden ze dat ze ook echt recht op dat gebied hebben. Praten tussen die gebieden gaat heel moeilijk, dus dan ga je een kolonisatie-politiek voeren. Het heeft helemaal geen nut, het leidt allemaal tot ergernissen, maar het is daar in dat gebied zo explosief dat praten per definitie vaak al op niets uitdraait en men snel naar de wapens grijpen. Intussen duurt dat conflict ook al zo lang en is de vijandelijkheid over en weer zo groot dat diplomatie ook haast niet meer werkt. Ook daar is een soort revolutie nodig wil dat veranderen.
Ach ja, de Britten zijn natuurlijk altijd wat raar bezig geweest in die hoek van de wereld. In Iran hebben ze welbeschouwd ook een raar spelletje gespeeld.quote:Maar de oorsprong van dat conflict ligt eigenlijk bij het Britse mandaat. De Britten hadden het eigenlijk daar niet veel onhandiger kunnen doen. Toen is de basis voor dit probleem gelegd. Maar goed, dat kun je zo ook niet kwalijk nemen, toen werd er anders gedacht en wij kijken er nu met achterafkennis op terug. Als je zelf onderdeel bent van het proces zie je veel minder dan dat je er achteraf op terugkijkt.
Nee, maar wat is je punt?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:00 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Wedden dat jij jezelf niet met Zyklon B in een luchtdichte ruimte laat opsluiten?
Misschien zorgt vitamine C tekort niet alleen voor scheurbuik...
Er is ook zeker genoeg agressie van de Palestijnen. Maar daar valt ook genoeg voor te zeggen. Om te beginnen werd zonder overleg hun land gehalveerd, vervolgens komt daar een ijzersterke natie die ook nog eens haar grenzen constant uitbreidt. Logisch dat die Palestijnen ook kwaad zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 12:58 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat die Palestijnse agressie, zeker in vergelijking met de Israëlische, wel een beetje mee valt. Het probleem is daar dat ze werkelijk niet praten over een oplossing. Ze proberen hun eigen belangen te behartigen en vergeten daarmee dat een consensus bestaat uit twee tevreden partijen. Daarnaast is de discussie, zo ver ik dat op kan maken natuurlijk, gewoon onwijs gekleurd door de economische belangen van alle betrokken partijen en is niemand van plan ook maar iets te investeren in een mogelijke vrede. Stelletje gore huichelaars bij elkaar zijn het.
Soms denk ik wel eens dat het op de lange termijn het beste zou zijn als een van die volkeren elkaar gewoon uit zou roeien. Hoewel dat niet zo'n hele positieve gedachte is, zie ik het hele conflict aldaar als uitzichtloos.
[..]
Ach ja, de Britten zijn natuurlijk altijd wat raar bezig geweest in die hoek van de wereld. In Iran hebben ze welbeschouwd ook een raar spelletje gespeeld.
Een beetje selectief wat mensen hier zeggen. Want zelfs een overdosis koolstofdioxide of zuurstof is dodelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 13:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee, maar wat is je punt?
Zyklon B is een anti luizenmiddel
De nazi's zeggen: wij gebruiken zyklon B om kleding te ontluizen, wat niet vreemd is gezien de reden waarom ze het ontwikkeld hebben.
De russen zeiden: er is zyklon B gebruikt om mensen te vergassen, en dat verhaal ondersteunden ze met een replica van een gaskamer. Een daadwerkelijk in gebruik zijnde gaskamer is nooit gevonden.
dus jij neemt blind de oorlogspropaganda van de sovjet unie onder stalin aan?
Daarmee zeg ik niet dat er niet miljoenen joden niet zijn vermoord. Ik trek alleen de gaskamer in twijfel. Dit is volgens mij 1 van de vele overdrijvingen. Net zoals de lampenkappen van jodenhuid en de zeep van jodenvet waarvan nooit iemand 1 exemplaar heeft kunnen leveren.
Is je volgende stap de omstandigheden in de kampen beschrijven als humaan?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 15:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Een beetje selectief wat mensen hier zeggen. Want zelfs een overdosis koolstofdioxide of zuurstof is dodelijk.
Daarnaast wordt de 'haarkamer' in Auswitsch vaak aangewezen als kamer des doods. Maar die haren zijn gewoon gerooid tegen de luizen, wat echt een enorm probleem was destijds. Daarnaast is de hele 'douche(gaskamer)theorie' dikke onzin. Want waarom zou je een 'geheime' gaskamer willen als je als Nazi's joden wilde vergassen? Je kon ze toch gewoon in een standaardkamer drukken?
Het viel de andere joden in het kamp heus wel op als er ineens iemand zou verdwijnen. Laat staan hele groepen, dat strookt gewoon niet met het feit dat ze 'stiekeme gaskamers' zouden hebben. En dat er een crematorium was - waar tevens Duitse soldaten werden verbrand- is volgens mij geen overbodige luxe. Een ontbindend lichaam kan namelijk ernstige ziektes uitslaan. Dat is volgens mij al sinds de oudheid bekend.
Aaah. De bekende tactiek:quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:55 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Is je volgende stap de omstandigheden in de kampen beschrijven als humaan?
Het verhaal van de gaskamer is geen fabel manquote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Aaah. De bekende tactiek:
- eerst ridiculiseren
- werkt dat niet, de antisemitisme kaart.
- werkt dat niet dan volgt geweld.
Maar nooit met argumenten komen om je stellingen te onderbouwen.
Dat het verhaal van de gaskamer een fabel is wil niet zeggen dat de omstandigheden humaan waren.
quote:Op maandag 26 mei 2014 18:50 schreef voederbietel het volgende:
Joh, je moet niet zo onnozel doen. Je stelt de doden onder burgers en soldaten in de SU gelijk aan het stelselmatig vernietigen van mensen, je stelt dat de Joden initieel de nazi's aanvielen door Duitse producten te boycotten en vergeet daarbij te melden dat het een reactie was op het anti-Joods sentiment dat destijds in Duitsland heerste. Vervolgens noem je daar toevallig de enige bron bij waar gesproken wordt over een oorlogsverklaring van de Joden tegen Duitsland, terwijl je dondersgoed weet dat de Daily Express de Engelse equivalent is van de Telegraaf. Vervolgens stel je ook nog dat het niet eens zo vreemd was dat de Joden vervolgd werden. En als klap op de vuurpijl kom je aan kakken met dat achterlijke zwembad dat enkel toegankelijk was voor gevangen die "hoog in de hiërarchie" stonden zoals brandweerlui en niet voor de 1.100.000 overige gevangenen die daar vergast zijn.
Wat je dus doet is feiten naar je hand zetten. Je trekt hier volgens een hele rare, historisch incorrecte, conclusie uit. Dat is verder prima, ik voel mij niet persoonlijk of moreel aangevallen als iemand de holocaust bagatelliseren maar dat is wel exact wat je doet.
Kan iemand deze clown aangeven bij de politie? Misselijk mannetje.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:02 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Grappig dat je auschwitsz aanhaalt. De “gaskamer” daar is een verdedigingsbunker die na de oorlog door de russen is omgebouwd tot gaskamer voor propagandadoeleinden. Dit wordt zelfs onderschreven door de directeur van het auschwitsz museum.
Er is overigens NERGENS een werkende gaskamer aangetroffen.
Ik heb het niet over pruisisch blauw gehad, je verward me met iemand.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:04 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het verhaal van de gaskamer is geen fabel man. De nazi's schoten eerst iedereen maar dood, toen bleek dat soldaten dat niet echt aankunnen bouwde ze vrachtwagens die speciaal ontworpen waren om mensen te vergassen en dat hebben ze opgeschaald naar industriële schaal met de gaskamers in de bekende vernietigingskampen.
Dat er meer werk- en concentratiekampen dan vernietigingskampen waren ben ik met je eens. Dat de omstandigheden in de werk- en concentratiekampen zo waren dat er, ook als de gevangen de vernietigingskampen niet bereikte, ze toch wel vernietigd waren beschouw ik als een onderbouwing dat de holocaust echt wel bedoeld was om mensen letterlijk kapot te maken.
Maar goed, zoals ik in de FB al schreef, je verdraaid feiten naar je eigen hand en trekt uit die feiten een hele rare, historisch inaccurate conclusie.
Het is wel moker stoer dat je mij nu kan betichten van spelen met sentimenten bij gebrek aan argumentatie. Maar de enige argumentatie die jij probeert te onderbouwen, het zwembad, de afwezigheid van een Pruisisch blauwe gloed op de gaskamer muren en een zogenaamde oorlogsverklaring van de Joden aan de Duitsers, heb ik in het FB topic al ontkracht waarop je niet meer gereageerd hebt.
Beter zou zijn mijn stelling te ontkrachten en aan te geven waar er een gaskamer is aangetroffen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:17 schreef PantaRhei het volgende:
[..]
Kan iemand deze clown aangeven bij de politie? Misselijk mannetje.
serieusquote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:18 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Beter zou zijn mijn stelling te ontkrachten en aan te geven waar er een gaskamer is aangetroffen.
Ben benieuwd/
De helft van de dingen waar je op reageert heb ik niet gezegd. Dus zoals ik al zei: je verward me met een ander.quote:
Nou, kom maar op.quote:
jij vond het dus een terechte actie om 6 miljoen joden te vermoorden?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De helft van de dingen waar je op reageert heb ik niet gezegd. Dus zoals ik al zei: je verward me met een ander.
Verder negeer je de vele citaten van joodse leiders die ik heb gepost waaruit blijkt dat het om wel meer ging dan een handelsboycot.
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:21 schreef haan33 het volgende:
[..]
jij vond het dus een terechte actie om 6 miljoen joden te vermoorden?
Waar heb jij vandaan dat er nooit een werkende gaskamer gevonden is dan? Want bij een zoektocht naar zulke informatie kom ik enkel terecht bij obscure blogs en stormfront. Terwijl wat meer gereputeerde bronnen toch allemaal stellen dat er gewoon gaskamers in Auschwitz waren. Geldt trouwens ook voor een aantal van je citaten die ik poogde na te gaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het niet over pruisisch blauw gehad, je verward me met iemand.
Ik stelde dat er nooit een werkende gaskamer is aangetroffen en al helemaal niet met vermomde douches erin. (nog los van het feit dat het goedkoper en effecienter is om gewoon een groep mensen op te sluiten in een ruimte met een draaiende dieselmotor dan om het relatief dure zyklon B aan te schaffen om iemand te doden)
De totale afwezigheid van een gaskamer in welk kamp dan ook lijkt mij toch een zeer sterke indicatie dat er geen gaskamers waren?
Verder is een zwembad in een kamp waar mensen zitten die je wilt verntetigen niet recht te praten, waarom een zwembad bouwen voor iemand die je morgen in de gehaktmolen gooit? Onzin. Voor officieren dan? Ook onzin, die gaan echt niet midden tussen de barakken baantjes trekken.
Verder is er nooit een geschreven order of document gevonden waarin wordt opgeroepen tot vernietiging van de joden. Sterker nog, het oorspronkelijke plan was om joden te deporteren naar Madagascar.
Maar goed. Jij zal toch iedere kritische vraag ontwijken en de steller van de vraag in de verdachte hoek drukken.
Er zouden lampenkappen van huid zijn gemaakt: nooit gevonden
Er zou zeep zijn gemaakt van jodenvet: nooit gevonden
Er zouden ovens zijn waarin lijken werden verbrand zonder toevoer van extra brandstof. Nooit gevonden en technisch onmogelijk. Er zijn wel ooggetuigen van.......
Maar die vragen zullen onbeantwoord blijven omdat mensen als jij het onmogelijk maakt ze te stellen.
Omdat die dingen opgeblazen werdenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik heb het niet over pruisisch blauw gehad, je verward me met iemand.
Ik stelde dat er nooit een werkende gaskamer is aangetroffen en al helemaal niet met vermomde douches erin. (nog los van het feit dat het goedkoper en effecienter is om gewoon een groep mensen op te sluiten in een ruimte met een draaiende dieselmotor dan om het relatief dure zyklon B aan te schaffen om iemand te doden)
Totale afwezigheidquote:De totale afwezigheid van een gaskamer in welk kamp dan ook lijkt mij toch een zeer sterke indicatie dat er geen gaskamers waren?
Dat zeg ik je net toch. De gevangen die voor langere termijn, brandweerlui, kapo's etc. etc., verbleven hadden meer vrijheden. Echter was dit maar een fractie van de 1.100.000 mensen die in Auschwitz kapot gemaakt zijn.quote:Verder is een zwembad in een kamp waar mensen zitten die je wilt verntetigen niet recht te praten, waarom een zwembad bouwen voor iemand die je morgen in de gehaktmolen gooit? Onzin. Voor officieren dan? Ook onzin, die gaan echt niet midden tussen de barakken baantjes trekken.
Je maakt nu een grap mag ik hopenquote:Verder is er nooit een geschreven order of document gevonden waarin wordt opgeroepen tot vernietiging van de joden. Sterker nog, het oorspronkelijke plan was om joden te deporteren naar Madagascar.
Dat er geen lampenkappen, zeep en ovens die uit zichzelf lijken konden verbranden zijn aangetroffen zijn toch zeker geen bewijs dat de holocaust nooit heeft plaats gevonden?quote:Maar goed. Jij zal toch iedere kritische vraag ontwijken en de steller van de vraag in de verdachte hoek drukken.
Er zouden lampenkappen van huid zijn gemaakt: nooit gevonden
Er zou zeep zijn gemaakt van jodenvet: nooit gevonden
Er zouden ovens zijn waarin lijken werden verbrand zonder toevoer van extra brandstof. Nooit gevonden en technisch onmogelijk. Er zijn wel ooggetuigen van.......
Maar die vragen zullen onbeantwoord blijven omdat mensen als jij het onmogelijk maakt ze te stellen.
3 adempjes helium en klaar hoorquote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat die dingen opgeblazen werden. Het vergassen van grote groepen mensen met CO2 is inefficiënt omdat het niet zo giftig is als bijvoorbeeld blauwzuurgas. Er is dus eerder verstikking dan vergiftiging dus minder efficiënt en minder doeltreffend. Bovendien koste blauwzuurgas niks, de chemische industrie was volledig in handen van de nazi's
quote:
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:32 schreef voederbietel het volgende:
Het vergassen van grote groepen mensen met CO2 is inefficiënt
Of de AIVD.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:49 schreef deadprez het volgende:
Zou het CIDI dit topic al gevonden hebben?
Ik stuitte laatst op dezequote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Individueel zullen, voornamelijk generaties van nu daar niet meer mee zitten, maar als collectief is het nog steeds een trauma.
... dafuk?!quote:Op dinsdag 27 mei 2014 16:59 schreef voederbietel het volgende:
Overigens is dat verhaal over blauwzuurgas als anti-luismiddel bedacht door de nazi's ook verzonnen. Blauwzuurgas bestaat al sinds ergens 1750. Sinds 1900 wordt het toegepast als pesticide in de landbouw. Veel pesticiden die nu nog gebruikt worden vinden hun oorsprong in de chemische verbinding waar blauwzuurgas uit bestaat. De werking van het middel is een explosieve celdeling van zenuwcellen waardoor een organisme in enkele seconden dood groeit.
Mits de dosis hoog genoeg is niet denk ik.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:01 schreef probeer het volgende:
[..]
... dafuk?!
En is dat niet ook nog eens gruwelijk pijnlijk?
Ik heb die documentaire helaas niet gezien. Ik denk wel dat het voor haar misschien meer speelt omdat ze joods is, dan heeft die gebeurtenis meer invloed gehad toen ze opgroeide.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:55 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik stuitte laatst op deze
http://pers.ncrv.nl/persbericht/ncrv-2doc-elke-dag-4-mei
He he, eindelijk iemand die het zegt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:10 schreef Spongeboss het volgende:
Wat mij pijn doet is dat mensen alleen zeuren over de holocaust etc, dit terwijl er zat gehandicapte, geestelijk zieken en alles door nazi's of zijn koud gemaakt of verplicht gesteriliseerd. Daar kraait niemand naar.
De Holocaust is erg maar ook heel veel andere doelgroepen hadden slecht eten met de nazi's. Over homo's en lesbienne's mag je nog grappen maken en een homo in elkaar slaan is nog heel normaal voor jong volk.
Met de gehandicapte mag je nog de draak steken en grappen over maken, maar de joden die mag je niet aanraken. Dit terwijl ik mij wel afvraag wat de joden voor ons hebben gedaan, behalve dan totale dominantie zoeken in de vorm van banken etc.
Jood of niet Jood er hoort gewoon een algemeen soort bescherming te zijn die iedereen krijgt en iedereen recht op heeft, ongeacht je religie of wat dan ook. Dat betekend wel dat je niets moet uitlokken...
Welke organisaties mogen dat etiket opgeplakt krijgen volgens jou? Effectief in het creëren van goodwill en meelij voor joden (als dat is wat je bedoelt) vind ik ze in ieder geval niet, gezien de reacties op dit forum, overige (nieuws)sites en wat ik zie en hoor om mij heen.quote:
Ik denk dat je overdrijft, welke politici buiten Frankrijk (en Israel natuurlijk) hebben dit massaal gedaan?quote:Op maandag 26 mei 2014 13:43 schreef Fushia2 het volgende:
Onmiddelijk stond Brussel even in de belangstelling van heel de wereld, want ja, er werden Joden vermoord. Elke politicus, zowel nationaal als internationaal moest even zijn meedeleven betuigen. Zelfs de Paus sprak erover![]()
De paus is net terug van een bezoek naar Israel (daarvoor Amman en de Wetselijke Jordaanoever), en op het moment van de aanslagen en het spreken van de Paus was de beste man in Israel. Verder weet jij ook wel dat zulke afkeuringen bij zijn taak horen en dat hij in genoeg niet-joodse zaken zijn afkeur uit. In deze context lijkt het mij al veel minder speciaal dan dat jij het schetst.quote:Ik wil de zaak niet goedpraten, je vermoordt geen mensen. Punt. Maar waarom moeten Joden nou altijd zo overbeschermd worden? Dagelijks worden er in palestina onschuldige Moslims vermoord, in Amerika schiet een labiele jongeman 6 mensen dood maar het zijn geen Joden.
Dat onder de noemer holocaust geen aandacht besteed wordt aan gehandicapten en geestelijke zieken is niet zo gek, dat was immers het Aktion T4 programma en niet onderdeel van de Endlösung.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:10 schreef Spongeboss het volgende:
Wat mij pijn doet is dat mensen alleen zeuren over de holocaust etc, dit terwijl er zat gehandicapte, geestelijk zieken en alles door nazi's of zijn koud gemaakt of verplicht gesteriliseerd. Daar kraait niemand naar.
Dat ben ik zeker met je eens. De Joden maken slechts de helft van de slachtoffers van de holocaust uit. Waarom er geen aandacht is voor de rest weet ik niet zo goed. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat deze slachtoffers veelal Polen en Russen waren, ver van ons bed show dus. Over de massale slachtingen in Wit-Rusland en Rusland van burgers als reactie op partizanenacties wordt ook nooit zoveel geschreven.quote:De Holocaust is erg maar ook heel veel andere doelgroepen hadden slecht eten met de nazi's. Over homo's en lesbienne's mag je nog grappen maken en een homo in elkaar slaan is nog heel normaal voor jong volk.
Ik zie niet zo goed in waarom je niet zoveel grappen over Joden zou mogen maken, dat is volgens mij best mogelijk. Wat ik wel raar vind is dat je het nodig vind een noodzaak te zoeken voor antisemitisme, volgens mij is de noodzaak die je noemt niet eens reëel maar goed.quote:Met de gehandicapte mag je nog de draak steken en grappen over maken, maar de joden die mag je niet aanraken. Dit terwijl ik mij wel afvraag wat de joden voor ons hebben gedaan, behalve dan totale dominantie zoeken in de vorm van banken etc.
Dat ben ik met je eensquote:Jood of niet Jood er hoort gewoon een algemeen soort bescherming te zijn die iedereen krijgt en iedereen recht op heeft, ongeacht je religie of wat dan ook. Dat betekend wel dat je niets moet uitlokken...
Jij bent echt serieus niet helemaal lekker weet je dat? Laat je in godsnaam even nakijkenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:10 schreef Spongeboss het volgende:
De Holocaust is erg maar ook heel veel andere doelgroepen hadden slecht eten met de nazi's. Over homo's en lesbienne's mag je nog grappen maken en een homo in elkaar slaan is nog heel normaal voor jong volk.
Met de gehandicapte mag je nog de draak steken en grappen over maken, maar de joden die mag je niet aanraken. Dit terwijl ik mij wel afvraag wat de joden voor ons hebben gedaan, behalve dan totale dominantie zoeken in de vorm van banken etc.
Jood of niet Jood er hoort gewoon een algemeen soort bescherming te zijn die iedereen krijgt en iedereen recht op heeft, ongeacht je religie of wat dan ook. Dat betekend wel dat je niets moet uitlokken...
Het stoot mij ook heel erg voor de borst dat al die linkse moraalridders dit totaal uit het oog verliezen of dit niet belangrijk genoeg voor ze is. Nee alleen de Joden alleen zij hebben geleden. Er waren ook genoeg politieke slachtoffers in de nazi tijd en die moet je vooral eren die hadden de moed om op te staan en er tegen te strijden. Maar nee wereld oorlog 2 dat was enkel en puur gericht op de joden, negers, gehandicapte, psychisch zieken, homoseksuelen en tweelingen die waren buiten schot, is nooit wat mee gebeurt. Die mochten de hond van hitler een pootje geven en dan gingen ze samen biljarten.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:14 schreef Gewas het volgende:
[..]
He he, eindelijk iemand die het zegt.![]()
De nazi's waren zeer wreed met psychisch gestoorden en andere gehandicapten, maar daar hoor je nooit wat over. Joden waren immers de enige slachtoffers van de oorlog.
Wat is niet lekker aan mij dan? Beargumenteer?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:16 schreef PantaRhei het volgende:
[..]
Jij bent echt serieus niet helemaal lekker weet je dat? Laat je in godsnaam even nakijken
Ik linkte die docu, waarin zij niet de enige is, om aan te geven dat de holocaust voor sommige jongere joden dus nog steeds dagelijks leeft. Ik vond het opmerkelijk, maar ook wel te begrijpen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:09 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik heb die documentaire helaas niet gezien. Ik denk wel dat het voor haar misschien meer speelt omdat ze joods is, dan heeft die gebeurtenis meer invloed gehad toen ze opgroeide.
Maar als je kijkt naar de generaties zonder joodse afkomst, van ouders die, net als 95% van Nederland, grijs in de oorlog waren daar al veel minder mee zitten. Veel generaties daarvoor zijn overigens ook nog meer met een antipathie tegen Duitsers opgevoed, daardoor blijft die oorlog ook meer levend. Generaties van ouders die nu een jaar of 40, 50 zijn, zullen veel en veel minder van de oorlog meekrijgen.
Daarnaast wordt de spoeling van mensen die de oorlog nog daadwerkelijk echt bewust hebben meegemaakt ook steeds dunner, wat er ook toe leidt dat het steeds minder gaat leven. Je krijgt nu ook al langzaam een generatie van jongeren met grootouders die uit de babyboom-generatie of net daarna kwamen, die hebben de oorlog amper of niet meegemaakt. Dat zorgt er allemaal voor dat mensen minder met de oorlog opgroeien en het dus ook minder gaat leven.
Joden proberen ons te domineren en lokken geweld zelf uit. Ga je diep schamen zieke geestquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:17 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het stoot mij ook heel erg voor de borst dat al die linkse moraalridders dit totaal uit het oog verliezen of dit niet belangrijk genoeg voor ze is. Nee alleen de Joden alleen zij hebben geleden. Er waren ook genoeg politieke slachtoffers in de nazi tijd en die moet je vooral eren die hadden de moed om op te staan en er tegen te strijden. Maar nee wereld oorlog 2 dat was enkel en puur gericht op de joden, negers, gehandicapte, psychisch zieken, homoseksuelen en tweelingen die waren buiten schot, is nooit wat mee gebeurt. Die mochten de hond van hitler een pootje geven en dan gingen ze samen biljarten.
[..]
Wat is niet lekker aan mij dan? Beargumenteer?
Dus dat het een meer slachtoffers heeft dan het ander maakt het erger? Waarom moet je T4 en endlösung apart zien? Als een bakker een taart maakt en de bodem is super goed maar de vulling niet. Dan zal de beoordeling van de taart in het midden van die twee zitten. Met andere woorden waarom moeten we de schade die nazi's hebben aangericht onderverdelen in verschillende groepen? Overigens denk ik dat de prioriteit bij Joden lagen, maar de andere doelgroepen zouden ook al gauw gepakt worden als er geen joden meer waren hoogst waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:15 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Dat onder de noemer holocaust geen aandacht besteed wordt aan gehandicapten en geestelijke zieken is niet zo gek, dat was immers het Aktion T4 programma en niet onderdeel van de Endlösung.
Om het in perspectief te plaatsen, Aktion T4 kent 200.000 slachtoffers, Endlösung 12.000.000.
[..]
Dat ben ik zeker met je eens. De Joden maken slechts de helft van de slachtoffers van de holocaust uit. Waarom er geen aandacht is voor de rest weet ik niet zo goed. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat deze slachtoffers veelal Polen en Russen waren, ver van ons bed show dus. Over de massale slachtingen in Wit-Rusland en Rusland van burgers als reactie op partizanenacties wordt ook nooit zoveel geschreven.
[..]
Ik zie niet zo goed in waarom je niet zoveel grappen over Joden zou mogen maken, dat is volgens mij best mogelijk. Wat ik wel raar vind is dat je het nodig vind een noodzaak te zoeken voor antisemitisme, volgens mij is de noodzaak die je noemt niet eens reëel maar goed.
[..]
Dat ben ik met je eens. Hoewel ik niet weet in welke context je uitlokken nu bedoeld.
Waar zeg ik dat ze geweld uitlokken? Ik zeg wel dat ze ons domineren met centrale banken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:20 schreef PantaRhei het volgende:
[..]
Joden proberen ons te domineren en lokken geweld zelf uit. Ga je diep schamen zieke geest![]()
Plus dat de uitroeiing van deze groep bovenaan Hitlers verlanglijstje stond, waar ook naar gehandeld werd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:15 schreef voederbietel het volgende:
Dat ben ik zeker met je eens. De Joden maken slechts de helft van de slachtoffers van de holocaust uit. Waarom er geen aandacht is voor de rest weet ik niet zo goed. Ik denk dat het voornamelijk komt doordat deze slachtoffers veelal Polen en Russen waren, ver van ons bed show dus. Over de massale slachtingen in Wit-Rusland en Rusland van burgers als reactie op partizanenacties wordt ook nooit zoveel geschreven.
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:18 schreef inslagenreuring het volgende:
Daarnaast hebben de joden bruut een stuk land geannexeerd van de Palestijnse bevolking,
Als morgen een viking aan je huis staat met bewijzen dat zijn grootouders op het stukje grond woonde waar jouw huis nu staat. Dan geef je hem het stuk grond ook terug?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:22 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ik zou je geschiedenisboekje er nog maar even bij pakken.
Wel als het überhaupt mijn grond niet is, dan laat ik dat over aan de eigenaars.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:23 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Als morgen een viking aan je huis staat met bewijzen dat zijn grootouders op het stukje grond woonde waar jouw huis nu staat. Dan geef je hem het stuk grond ook terug?
Omdat dat niet hetzelfde is. Ik zeg niet dat het een erger is dan het ander, ik zeg enkel dat als je het over de holocaustslachtoffers je het over eh, ja, juist, de holocaustslachtoffers hebt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:21 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dus dat het een meer slachtoffers heeft dan het ander maakt het erger? Waarom moet je T4 en endlösung apart zien?
Mooie beeldspraak wel. Ik ben het verder met je eens hoor, slachtoffers zijn verder slachtoffers. Enkel zie ik we verschil in het euthanaseren van gehandicapten in een psychiatrische inrichting en het opzetten van een complete infrastructuur en industrie om mensen te vermoorden en bewijsmateriaal te vernietigen.quote:Als een bakker een taart maakt en de bodem is super goed maar de vulling niet. Dan zal de beoordeling van de taart in het midden van die twee zitten. Met andere woorden waarom moeten we de schade die nazi's hebben aangericht onderverdelen in verschillende groepen? Overigens denk ik dat de prioriteit bij Joden lagen, maar de andere doelgroepen zouden ook al gauw gepakt worden als er geen joden meer waren hoogst waarschijnlijk.
Oh ok, dan is dat duidelijk.quote:Met uitlokken bedoel ik een koran voor een moskee verbranden in een dikke moslim buurt als de moslims net klaar zijn en naar buiten komen, en dan huilen als ze je aan de jas gaan.
Leuk verhaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik linkte die docu, waarin zij niet de enige is, om aan te geven dat de holocaust voor sommige jongere joden dus nog steeds dagelijks leeft. Ik vond het opmerkelijk, maar ook wel te begrijpen.
En inderdaad, dat soort gevoelens verminderen met het verloop van generaties. En dan nog meer of sneller voor de doorsnee Nederlander, dan voor iemand van een volk / uit een land waar de Duitsers écht de pik op hadden.
En dan moet ik eigenlijk ook 'de Duitsers' nuanceren, omdat daar ook gewoon genoeg normale mannen bij zaten die helemaal niet slecht waren of op uitroeiing of geweld uit. Voor iemand van 26 heb ik een verdomd oude vader die zelf de oorlog nog bewust meegemaakt heeft. Zijn ouders hadden een boerderij, de Duitsers kwamen daar hun melk en eieren kopen, betaalden er een normale prijs voor en terwijl opa een lege beerput met valse bodem voor waardevolle spullen en een radio had gebouwd, is er nooit een zoektocht of iets van agressie tegen zijn familie (of überhaupt in dat dorp) geweest.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:49 schreef Frank_Drebin het volgende:
De aandacht hangt eigenlijk met 2 dingen samen.
Allereerst is het een gerichte aanslag op een bepaalde groep, in dit geval joden. Ik weet zeker als er bijv. speciaal een, laten we zeggen, moskee het doelwit was, had het eveneens veel aandacht gekregen. Of dan ook de paus en noem die ellende maar op steun betuigd, tja, daar durf ik niets over te zeggen.
Daarnaast speelt WO II nog steeds een grote rol. Hoewel WO II met iedere generatie die volgt eigenlijk minder prominent het leven beheerst, is WO II nog steeds een collectief trauma. Dat was zo erg, heeft bijv. het hele positivistische vooruitgangsdenken destijds doen verdwijnen, eigenlijk kan dat geen plek worden gegeven. Individueel zullen, voornamelijk generaties van nu daar niet meer mee zitten, maar als collectief is het nog steeds een trauma. Er heerst ook een soort collectief schuldgevoel, daarom zie je dat als iets joden overkomt men misschien extra beschermend is. Daar ontkom je niet aan.
En verder ben ik het hier allebei wel mee eens. Het is begrijpelijk dat wanneer er sprake is van een motivatie van de dader die specifiek gericht is op een bepaalde groep, dit dan ook expliciet benoemd wordt in de media en wellicht ook een populairder nieuwsitem is. Maar de motivatie voor een misdrijf zou (itt voorbereiding/planning) imo niet mee moeten spelen in de hoogte van de strafmaat, hooguit in de behandelmethode / resocialisatie-proces.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:40 schreef Piye het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Plus dat de uitroeiing van deze groep bovenaan Hitlers verlanglijstje stond, waar ook naar gehandeld werd.
Ik vind je 'ze' nogal misplaatst hier. Het gaat hier om individuele families en personen, hun achtergrond maakt ze nog nog geen collectief.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:21 schreef Spongeboss het volgende:
Waar zeg ik dat ze geweld uitlokken? Ik zeg wel dat ze ons domineren met centrale banken.
http://www.gewoon-nieuws.(...)zijn-vermogen-deelt/
Geld genoeg voor iedereen in de wereld. Kinderen in Afrika zouden kunnen eten...
Het zijn wel Joden met heel veel geld, die opereren vanuit de schaduw en dan ook nog eens geld genereren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze op die manier de echter leiders zijn, ik zou er niet om huilen als dat aan banden werd gelegd.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:30 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Ik vind je 'ze' nogal misplaatst hier. Het gaat hier om individuele families en personen, hun achtergrond maakt ze nog nog geen collectief.
Het merendeel van de Duitsers waren gewoon dienstplichtigen net als veel van de geallieerden en waren heel normale mensen. Duitsers die bijv. in de Wehrmacht zaten waren gewoon militairen en hadden in principe (hoewel ook de Wehrmacht weleens assisteerde bij een razzia) weinig met de gruwelijkheden te maken, ze vochten onder de verkeerde vlag omdat ze toevallig in Duitsland waren geboren. Het was inderdaad niet zo dat ze hier alles leeg roofden. Veel waren net als de geallieerden gewoon jonge jongens die nu eenmaal gedwongen waren om in dienst te gaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:19 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik linkte die docu, waarin zij niet de enige is, om aan te geven dat de holocaust voor sommige jongere joden dus nog steeds dagelijks leeft. Ik vond het opmerkelijk, maar ook wel te begrijpen.
En inderdaad, dat soort gevoelens verminderen met het verloop van generaties. En dan nog meer of sneller voor de doorsnee Nederlander, dan voor iemand van een volk / uit een land waar de Duitsers écht de pik op hadden.
En dan moet ik eigenlijk ook 'de Duitsers' nuanceren, omdat daar ook gewoon genoeg normale mannen bij zaten die helemaal niet slecht waren of op uitroeiing of geweld uit. Voor iemand van 26 heb ik een verdomd oude vader die zelf de oorlog nog bewust meegemaakt heeft. Zijn ouders hadden een boerderij, de Duitsers kwamen daar hun melk en eieren kopen, betaalden er een normale prijs voor en terwijl opa een lege beerput met valse bodem voor waardevolle spullen en een radio had gebouwd, is er nooit een zoektocht of iets van agressie tegen zijn familie (of überhaupt in dat dorp) geweest.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het zijn wel Joden met heel veel geld, die opereren vanuit de schaduw en dan ook nog eens geld genereren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze op die manier de echter leiders zijn, ik zou er niet om huilen als dat aan banden werd gelegd.
Mijn God...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:31 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het zijn wel Joden met heel veel geld, die opereren vanuit de schaduw en dan ook nog eens geld genereren. Je zou zelfs kunnen zeggen dat ze op die manier de echter leiders zijn, ik zou er niet om huilen als dat aan banden werd gelegd.
quote:
Grappig, dat jullie beide de gevolgen niet inzien van als 1 man al het geld in de wereld heeft en kan genereren. Als je de gevolgen niet kan overzien daarvan.quote:
Hilarisch inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Grappig, dat jullie beide de gevolgen niet inzien van als 1 man al het geld in de wereld heeft en kan genereren. Als je de gevolgen niet kan overzien daarvan.
Frank_Drebin heeft weer eens helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het merendeel van de Duitsers waren gewoon dienstplichtigen net als veel van de geallieerden en waren heel normale mensen. Duitsers die bijv. in de Wehrmacht zaten waren gewoon militairen en hadden in principe (hoewel ook de Wehrmacht weleens assisteerde bij een razzia) weinig met de gruwelijkheden te maken, ze vochten onder de verkeerde vlag omdat ze toevallig in Duitsland waren geboren. Het was inderdaad niet zo dat ze hier alles leeg roofden. Veel waren net als de geallieerden gewoon jonge jongens die nu eenmaal gedwongen waren om in dienst te gaan.
Verder vind ik het ook wel opmerkelijk dat een twintiger er zo mee kan zitten, maar kennelijk heeft de oorlog gewoon een centrale rol gehad in haar opvoeding. De een trekt zich soms wat sneller iets aan dan de ander. In die zin begrijp ik het wel.
Waar je bijv. aan kunt zien dat het minder leeft onder de bevolking kun je aan hele suffe kleine dingetjes zien. Zo was het 30, 35 jaar geleden als Nederland tegen West-Duitsland speelde écht felle haat en nijd, de oorlog heeft daar ook wel een grote rol in. En er waren altijd lolbroeken die spandoeken ophingen als 'mijn vader wacht nog steeds op zijn fiets', dat soort spandoeken zul je nu iemand van een jaar of 30 of 20 echt niet meer zien ophangen. Een heel suf voorbeeldje, maar het geeft wel aan dat het gevoel langzaam aan erosie onderhevig is.
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.quote:
Ik moet zeggen dat ik van huis uit nog wel een redelijk anti-Duits sentiment mee gekregen heb. Het is niet dat ik anti-Duits ben, maar dat sentiment was wel altijd wat aanwezig. Bij het wegvallen van de voorgaande generatie is dat voor mijn beleving wel erg afgenomen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een heel suf voorbeeldje, maar het geeft wel aan dat het gevoel langzaam aan erosie onderhevig is.
Tot op zekere hoogte.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij was Hitler uit op een raciale zuivering. Er zijn ook wel bronnen die beweren dat de hele Poolse bevolking de volgende groep zou zijn geweest.
Herinner je die opmerking die ik toen straks plaatste nog over dat je je even moet laten nakijken..?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.
Wat heeft links er nou weer mee te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:17 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het stoot mij ook heel erg voor de borst dat al die linkse moraalridders dit totaal uit het oog verliezen of dit niet belangrijk genoeg voor ze is. Nee alleen de Joden alleen zij hebben geleden. Er waren ook genoeg politieke slachtoffers in de nazi tijd en die moet je vooral eren die hadden de moed om op te staan en er tegen te strijden. Maar nee wereld oorlog 2 dat was enkel en puur gericht op de joden, negers, gehandicapte, psychisch zieken, homoseksuelen en tweelingen die waren buiten schot, is nooit wat mee gebeurt. Die mochten de hond van hitler een pootje geven en dan gingen ze samen biljarten.
[..]
Wat is niet lekker aan mij dan? Beargumenteer?
Het ergste vind ik nog dat Willem Allexander een onderscheiding heeft terwijl de verzetsstrijders tevergeefs gevochten hebben tegen de Duitsers terwijl het echte gevaar de Joodse bankiers zijn welke aangestuurd worden door middel van mindcontrol chemtrails door de repitlians.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:37 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat heeft links er nou weer mee te maken.
Ik ben wel van mening dat het Duitse rijk zonder Hitler. De laatste redding voor Europa was, dan hadden we één Europa. Helaas heeft Hitler dat verneukt met zijn ideeën die hij erop nahield. Maar een groot united Europa, dan hadden we de centrale banken buiten spel kunnen zetten. Helaas heeft Hitler ze recht in de hand gespeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat Willem Allexander een onderscheiding heeft terwijl de verzetsstrijders tevergeefs gevochten hebben tegen de Duitsers terwijl het echte gevaar de Joodse bankiers zijn welke aangestuurd worden door middel van mindcontrol chemtrails door de repitlians.
Right...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.
hehequote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.
zie ik jou wel voor aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.
Vrijwel de gehele Engelstalige nieuwsmedia bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Welke organisaties mogen dat etiket opgeplakt krijgen volgens jou? Effectief in het creëren van goodwill en meelij voor joden (als dat is wat je bedoelt) vind ik ze in ieder geval niet, gezien de reacties op dit forum, overige (nieuws)sites en wat ik zie en hoor om mij heen.
Kan je wat concreter zijn? Het komt amper voor dat ik nieuwssites open en mij verbaas over een buitenproportioneel pro-joods sentiment.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Vrijwel de gehele Engelstalige nieuwsmedia bijvoorbeeld.
Ik heb ook niet beweerd dat het daarvan doordrenkt zou moeten zijn. Maar aangezien nieuwsbronnen nogal graag berichten van elkaar jatten, wil de verspreiding van een bericht nog wel eens versnellen wanneer een paar van de grootste nieuwsorganisaties wereldwijd het oppikken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:04 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Kan je wat concreter zijn? Het komt amper voor dat ik nieuwssites open en mij verbaas over een buitenproportioneel pro-joods sentiment.
Ja waarom herdenken we ook niet alle verkeersslachtoffers op 6 mei? En je oma op 7 mei? Zo raar allemaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:33 schreef Fushia2 het volgende:
Ja, een mensenleven is toch gelijkwaardig?
het is geen blauwzuurgas het zijn korrels die bij verdamping blauwzuurgas geven. Een veel ingewikkelder en duurder proces dan dieselmotor aan en gassen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat die dingen opgeblazen werden. Het vergassen van grote groepen mensen met CO2 is inefficiënt omdat het niet zo giftig is als bijvoorbeeld blauwzuurgas. Er is dus eerder verstikking dan vergiftiging dus minder efficiënt en minder doeltreffend. Bovendien koste blauwzuurgas niks, de chemische industrie was volledig in handen van de nazi's
Totaal afwezig ja:quote:Totale afwezigheid. In Treblinka en Sobibor zijn gaskamers die met uitlaatgassen werkte aangetroffen, in Auschwitz met Zyklon B. Ik kan nu wel plaatjes van gaskamers posten maar die kun je ook weer zien als een gewone kamer dus dat houdt ook weinig steek.
Waarmee je dus jezelf tegenspreekt en bevestigt wat ik al zei: er is geen gaskamer gevonden.quote:Dus ik hou het maar bij wat ik al gezegd heb: de gaskamers zijn opgeblazen. Bovendien was een gaskamer niks meer dan een luchtdichte ruimte met een gat aan de bovenkant waardoor de Zyklon B pallets met een glas water naar binnen werden gekieperd.
En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?quote:Dat zeg ik je net toch. De gevangen die voor langere termijn, brandweerlui, kapo's etc. etc., verbleven hadden meer vrijheden. Echter was dit maar een fractie van de 1.100.000 mensen die in Auschwitz kapot gemaakt zijn.
ooo dus ze wilden ze eigenlijk niet uitroeien, het was slechts waardeloos geworden wisselgeldquote:Je maakt nu een grap mag ik hopen. Dat idee bestond al sinds 1902 beschreven in een roman. In 1941 hebben de nazi's bedacht dat het niet haalbaar was en werd een andere eindoplossing bedacht. In de eerste instantie zouden de Joden als ruilmiddel gevangen gehouden worden om de Amerikanen op afstand te houden. Toen Japan, tegen de verwachting van de nazi's, Amerika aanviel, viel dat plan in het water en werd besloten om dan maar iedereen te vernietigen.
klopt en het bewijst nog iets: dat er heel veel als feit wordt verkocht over wo2 zonder bewijs.quote:Dat er geen uitgebreid documentatie van bestaat is omdat de Duitsers ongeveer alle archieven vernietigd hebben na de oorlog. Ik vind dat ook niet zo gek, het bijhouden van hoe je exact 12 miljoen mensen vernietigd heb, biedt geen hoge kansen op vrijspraak in een eventueel rechtszaak.
[..]
Dat er geen lampenkappen, zeep en ovens die uit zichzelf lijken konden verbranden zijn aangetroffen zijn toch zeker geen bewijs dat de holocaust nooit heeft plaats gevonden?. Het is een bewijs dat er geen lampenkappen en zeep van Joden zijn gemaakt en dat ovens inderdaad zo werken zoals ze werken.
dan heb je simpelweg niet goed gezocht want het staat gewoon op Wikipedia.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Waar heb jij vandaan dat er nooit een werkende gaskamer gevonden is dan? Want bij een zoektocht naar zulke informatie kom ik enkel terecht bij obscure blogs en stormfront. Terwijl wat meer gereputeerde bronnen toch allemaal stellen dat er gewoon gaskamers in Auschwitz waren. Geldt trouwens ook voor een aantal van je citaten die ik poogde na te gaan.
...en nieuwsorganisaties pikken het sneller op als het om joden gaat?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb ook niet beweerd dat het daarvan doordrenkt zou moeten zijn. Maar aangezien nieuwsbronnen nogal graag berichten van elkaar jatten, wil de verspreiding van een bericht nog wel eens versnellen wanneer een paar van de grootste nieuwsorganisaties wereldwijd het oppikken.
Robert Jan van Pelt heeft een boek geschreven over Auschwitz waarin hij jouw denkwijze treffend verwoord, gelijk erachteraan een stukje over dat zwembad:quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het is geen blauwzuurgas het zijn korrels die bij verdamping blauwzuurgas geven. Een veel ingewikkelder en duurder proces dan dieselmotor aan en gassen.
En beweer je nu werkelijk dat ze van plan waren alle joden uit te roeien maar zich wel druk maakten dat ze niet verstikten?
Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd. Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden toen in '44 het kamp verlaten werd door de Duitsers. Dat de Russen een bunker als gaskamer hebben voorgedaan zegt natuurlijk niks over het al dan niet bestaan van gaskamers, het zegt hooguit wat over de Russen die een gaskamer hebben nagemaakt.quote:Totaal afwezig ja:
Auschwitz: bunker omgebouwd tot gaskamer door de sovjets. Wordt bevestigd door de stichting die Auschwitz nu beheerd.
Bron: Voordat je begint over de slechte kwaliteit van het filmpje, zoek even de autoriteit van Franciszek Piper op op dit vlak en laat even inwerken wat hij zegt over de authenticiteit van de gaskamer.
Op de Wikipedia pagina is overigens ook gewoon terug te vinden dat het een Sovjet replica is.
Vernietigingskampen die ontmanteld zijn nadat er respectievelijk een krap miljoen en een kwart miljoen mensen vernietigd zijn, is natuurlijk maar mager bewijs dat de vernietiging wel meeviel.quote:Treblinka: is reeds in 1943 met de grond gelijk gemaakt en daar is vanzelfsprekend dus geen gaskamer aangetroffen. Staat gewoon op Wikipedia wederom.
Sobibor: is reeds in 1943 met de grond gelijk gemaakt.
Maar dat er geen gaskamers gevonden zijn, betekend dus ook dat ze er nooit geweest zijn of wat?quote:Buiten dat alles gewoon in reguliere bronnen terug te vinden is zijn dit de 3 ergste vernietigingskampen geweest waarvan er 2 helemaal niet meer bestonden ruim voor het eind van de oorlog en de derde is een replica. ...
Waarmee je dus jezelf tegenspreekt en bevestigt wat ik al zei: er is geen gaskamer gevonden.
Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.quote:En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?
Duitsland verklaarde de oorlog aan Amerika vanuit de politieke verhouding met Japan. En nu?quote:ooo dus ze wilden ze eigenlijk niet uitroeien, het was slechts waardeloos geworden wisselgeld
Nu maak jij een grap hoop ik. Straks ga je nog beweren dat de Amerikanen de oorlog aan Duitsland verklaarde ipv Duitsland aan Amerika.....
Je ontkent de holocaust inderdaad niet, je trekt slechts de methode in twijfel waarmee een 12 miljoen mensen omgebracht zijn. Ik vind dat je hiermee een fout maakt, je gebagatelliseerd hiermee de ernst van de hele zaak. Bovendien insinueer je constant dat het wel wat mee viel. Misschien bedoel je dat niet zo en vergis ik mij hierin.quote:klopt en het bewijst nog iets: dat er heel veel als feit wordt verkocht over wo2 zonder bewijs.
Wil je overigens stoppen met beweren dat ik de holocaust ontken? Dat ontken ik niet.ik zeg slechts dat er op belangrijke punten bewijs ontbreekt. Dat moet jij toch erkennen want je hebt me nog steeds niet kunnen aanwijzen waar een werkende gaskamer is aangetroffen.....
Nogmaals: een opgeblazen betonnen keet waarin mensen vergast worden resulteert inderdaad in het ontbreken van een werkende gaskamer. Dit maakt echter niet de gaskamers fictief.quote:Merk op dat alle kampen die je noemt bevrijd zijn door de sovjets, er geen gaskamers zijn aangetroffen op moment van bevrijding maar dat dit naar verluidt wel de grootste vernietigingskampen waren.
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
Overigens is het wel degelijk zo dat dat de holocaust opgeblazen is, je hoort niet zelden over de wilde verhalen van dat de Nazi,s zeep hebben gemaakt van Joden en lampenkappen van Joods huid enz..
Hier is alleen nog nooit enig historisch bewijs voor gevonden.
Dit komt waarschijnlijk van de oorlogspropaganda van de geallieerde
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.
Nu ga je het op de man spelen terwijl het wel degelijk waar is dat joden in een veiligere wereld leven. Niet dat ik ze dat niet gun.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:56 schreef Polacco het volgende:
Joden worden niet overbeschermd. Jij stoor te hier aan omdat je (bewust of onbewust) antisemiet bent.
Ik ben benieuwd naar je uitleg? Tenzij sarcastisch bedoeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.
Sarcastisch inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je uitleg? Tenzij sarcastisch bedoeld natuurlijk.
Zelfs fok heeft een gaskamer. Moet je maar eens op het toilet van Frank Drebin komen.quote:
Geen pallets, want die moesten toen nog gesorteerd worden. Het waren pelletsquote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.
Dat vind ik een dubbelzinnige uitdrukking.quote:[..]
Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd. Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden
Er waren toch douches? Waar was dat zwembad dan voor nodigquote:[..]
Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.
Welke zieke dingen dan wel?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:38 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Robert Jan van Pelt heeft een boek geschreven over Auschwitz waarin hij jouw denkwijze treffend verwoord, gelijk erachteraan een stukje over dat zwembad:
[ afbeelding ]
http://books.google.co.jp(...)JxPm--EC&redir_esc=y
Wat wil je nou eigenlijk precies met die bak water aantonen man? Dat ding wordt door historici die bekend staan de holocaust te ontkennen of te bagatelliseren beschreven als zwembad en door historici die dat niet doen als water reservoir, big deal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...
[ afbeelding ]
En een zwembad kan de brandweer natuurlijk ook gewoon gebruiken alser brand is.
De denkwijze van Robert Jan van Pelt kan ik ook verklaren: hij is een zwart wit denker. Daarom denkt hij ook dat als je stelt dat er een zwembad was je ook stelt dat het een gezellig zomerkamp was.
Het was een afschuwelijk duistere plek maar er was een zwembad. Zie foto.
Geeft het niet graag toe, maar hier kon ik dan wel eventjes om grinniken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zelfs fok heeft een gaskamer. Moet je maar eens op het toilet van Frank Drebin komen.
Dit inderdaad. TS zal wel moslim zijn, in die kringen is de Jodenhaat heel normaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:56 schreef Polacco het volgende:
Joden worden niet overbeschermd. Jij stoort je hier aan omdat je (bewust of onbewust) antisemiet bent.
Het hele punt is juist dat dat niet als een paal boven water staat. Voordat we kunnen vaststellen dat er Zyklon B is gebruikt moeten we eerst vaststellen dat er mensen zijn vergast op grote schaal. Voordat we kunnen vaststellen dat er mensen op grote schaal zijn vergast moeten we vaststellen dat er gaskamers op industriele schaal waren. En daar loopt het spaak. Dat is niet vast te stellen omdat er geen gevonden is. We moeten het dus doen met aannames en ooggetuigenverslagen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.
Nou, toen ik stelde dat er nooit een werkende gaskamer is aangetroffen stelde jij toch echt dat er oa in Auschwitz en 2 kampen die ruim voor de oorlog platgegooid zijn wel degelijk gaskamers zijn aangetroffen.quote:Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd.
O ja? Waar blijkt dat uit dat er een gaskamer is opgeblazen? Dit is niet de officiële lezing hoor. Volgens de officiële lezing is de gaskamer omgebouwd tot air raid shelter. Graag een bronvermelding voor de bewering dat de echte gaskamer in Auswitz in 1944 zou zijn opgeblazen?quote:Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden toen in '44 het kamp verlaten werd door de Duitsers. Dat de Russen een bunker als gaskamer hebben voorgedaan zegt natuurlijk niks over het al dan niet bestaan v4an gaskamers, het zegt hooguit wat over de Russen die een gaskamer hebben nagemaakt.
Wie stelt dat de vernietiging meeviel?quote:Vernietigingskampen die ontmanteld zijn nadat er respectievelijk een krap miljoen en een kwart miljoen mensen vernietigd zijn, is natuurlijk maar mager bewijs dat de vernietiging wel meeviel.
In plaats van het hier te beweren moet je natuurlijk je bron noemen.quote:Overigens is er van Sobibor wel een officieel Duits document waaruit blijkt dat er in '43 al een 100.000 mensen vergast waren.
Nee, dat betekent dat ze er niet waren toen de kampen ontdekt werden en het betekent dat je dus zeker niet klakkeloos aan kunt nemen dat ze er wel geweest zijn. Daar is bewijs voor nodig. Bewijs dat tot op heden zeer mager of geheel afwezig is.quote:Maar dat er geen gaskamers gevonden zijn, betekend dus ook dat ze er nooit geweest zijn of wat?
Waaruit blijkt dat dat zwembad alleen voor mensen met priveleges was?En de bioscoop, voor wie was die?quote:Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.
En nu toon je de onnozelheid van je eigen bewering dat de joden gevangen werden gezet om de amerikanen op afstand te houden.quote:Duitsland verklaarde de oorlog aan Amerika vanuit de politieke verhouding met Japan. En nu?
ik trek de methode in twijfel omdat het bewijs voor die methode wel zeer mager is, als het niet compleet afwezig is.quote:Je ontkent de holocaust inderdaad niet, je trekt slechts de methode in twijfel waarmee een 12 miljoen mensen omgebracht zijn. Ik vind dat je hiermee een fout maakt, je gebagatelliseerd hiermee de ernst van de hele zaak. Bovendien insinueer je constant dat het wel wat mee viel. Misschien bedoel je dat niet zo en vergis ik mij hierin.
Nee, het ontbreken van gaskamers, het ontbreken van fysiek bewijs van gaskamers, het ontbreken van enig geschreven opdracht tot het vergassen van joden maakt de gaskamer fictief. net zoals de lampenkappen en de zeep.quote:Nogmaals: een opgeblazen betonnen keet waarin mensen vergast worden resulteert inderdaad in het ontbreken van een werkende gaskamer. Dit maakt echter niet de gaskamers fictief.
Dat het algemene beeld niet klopt met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk precies met die bak water aantonen man? Dat ding wordt door historici die bekend staan de holocaust te ontkennen of te bagatelliseren beschreven als zwembad en door historici die dat niet doen als water reservoir, big deal.
Ik wist niet dat die paspoorten ook al in het nederlands zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waarom staat er in een Indonesisch paspoort:"Geldig voor alle landen, behalve Israël"?
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.quote:
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...
Nee, dat stelt hij helemaal niet.quote:De denkwijze van Robert Jan van Pelt kan ik ook verklaren: hij is een zwart wit denker. Daarom denkt hij ook dat als je stelt dat er een zwembad was je ook stelt dat het een gezellig zomerkamp was.
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."quote:Het was een afschuwelijk duistere plek maar er was een zwembad. Zie foto.
De vraag is: waarom zijn die startblokken toegevoegd?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.
Het (willekeurig) vermoorden van gevangenen en dergelijke sadistische spelletjes.
[..]
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Probeer nou gewoon eens vanuit de beschreven verklaring (dat het eerst een fire fighting reservoir was) te redeneren, dan is het helemaal niet zo gek dat er zo'n trapje staat.
[..]
Nee, dat stelt hij helemaal niet.
[..]
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."
Je bewijst zijn stelling.
Dus het was zowel zwembad als reservoir, volgens mij stelde ik dat al direct aan het begin.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:34 schreef jamesdeen het volgende:
Er staat toch ook dat het als zwembad werd gebruikt en daarom 'diving boards' zijn toegevoegd, echter mocht het merendeel van de gevangenen (o.a. joden) hier niet gebruik van maken en was het vooral bedoeld voor de SS.
Ik blijf niet vertalen van het Engels. Lees dat gehele stuk nou maar eens goed door, want ik blijf niet bezig.
Hij zegt dat wel met de voetnoot dat het tegen heug en meug is omdat simpele tjappies vervolgens de holocaust anders gaan uitleggen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Overigens, even over de heer Van Pelt:
hij is het roerend met mij eens. Er is geen bewijs:
" Ninety-nine per cent of what we know we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge.
Van Pelt in de Toronto Star, 27 december 2009.
Misschien kunnen we concluderen dat het bewijs volgens deze gereputeerde onderzoeker inderdaad wel erg mager is.
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:51 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hij zegt dat wel met de voetnoot dat het tegen heug en meug is omdat simpele tjappies vervolgens de holocaust anders gaan uitleggen.
Je weet toch wel dat holocaustontkenning verboden is in Nederland he?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die paspoorten ook al in het nederlands zijn.
Welke sadistische spelletjes?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.
Het (willekeurig) vermoorden van gevangenen en dergelijke sadistische spelletjes.
[..]
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Probeer nou gewoon eens vanuit de beschreven verklaring (dat het eerst een fire fighting reservoir was) te redeneren, dan is het helemaal niet zo gek dat er zo'n trapje staat.
[..]
Nee, dat stelt hij helemaal niet.
[..]
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."
Je bewijst zijn stelling.
Plaats aub een citaat van mij waar ik de holocaust ontken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat holocaustontkenning verboden is in Nederland he?
Je ontkent de gaskamers toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Plaats aub een citaat van mij waar ik de holocaust ontken.
gaskamer =/= holocaustquote:
De landen waarin holocaustontkenning verboden is denken daar anders over.quote:
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.
Wie versta jij onder simpele tjappies, ik heb nog wat vragen aan je open staan en wat verzoeken om bronnen, (die je uiteraard niet kan geven omdat ze er niet zijn). Tot nog toe is ALLES wat ik heb gesteld onderbouwd. En heb jij nog niet 1 bron gegeven.
Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de bron waaruit blijkt dat de gaskamer in Auschwitz is opgeblazen in '44. Ik wacht nog steeds op de aangetroffen gaskamer in Treblinka en Sobibor. Ik wacht überhaupt nog steeds op een werkende aangetroffen gaskamer.
De holocaust is een feit, de gaskamer niet.
Nee hoor die denken daar helemaal niet anders over en holocaustontkenning is niet strafbaar en Nederland. Daarbij ontken ik de holocaust niet, want als er geen holocaust zou zijn geweest, waar zijn al die joden dan gebleven?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De landen waarin holocaustontkenning verboden is denken daar anders over.
Maar ga vooral door waar je mee bezig bent, ik vind het reuze interessant namelijk. Heb je alleen even gewaarschuwd uit goede bedoelingen.
Want weet, wij leven in vrijheid, maar die vrijheid stopt wel wanneer de staat het niet meer leuk vindt.
2quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.
Allemaal perfect gedocumenteerd. Maar dat noem jij natuurlijk propaganda
Enge man jij
De gaskamers waren onderdeel van de holocaust, die ontkennen is dus holocaustontkenning.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor die denken daar helemaal niet anders over en holocaustontkenning is niet strafbaar en Nederland. Daarbij ontken ik de holocaust niet, want als er geen holocaust zou zijn geweest, waar zijn al die joden dan gebleven?
De twee van putten hebben een moord bekend. Lucia de Berk heeft er 6 of 7 bekend.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.
Allemaal perfect gedocumenteerd. Maar dat noem jij natuurlijk propaganda
Enge man jij
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De gaskamers waren onderdeel van de holocaust, die ontkennen is dus holocaustontkenning.
En in Nederland is holocaustontkenning wel degelijk verboden.
heb wel een beetje de neiging om je te nsb'en bij het cidiquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?
Holocaustontkenning is niet strafbaar in Nederland. Ben je het niet met me eens, geef maar aan waar dat wetsartikel staat. Holocaustontkenning kan wel onder discriminatie of groepsbelediging vallen maar dat ligt helemaal aan de context.
"The first, relatively small gas chamber was built in Auschwitz I. Here the experimental gassing using Zyklon B gas first took place, on September 3, 1941. The victims were 600 Soviet prisoners of war and 250 other prisoners. After that experiment, the firm J. A. Topf and Sons received a contract to build much larger, permanent gas chambers connected with very large crematoria in Auschwitz-Birkenau, where the mass exterminations were mainly carried out. Altogether four such installations -- II, III, IV, and V -- were built in Birkenau." - Jozef Buszko (Jagiellonian University, Krakow)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.
Wie versta jij onder simpele tjappies, ik heb nog wat vragen aan je open staan en wat verzoeken om bronnen, (die je uiteraard niet kan geven omdat ze er niet zijn). Tot nog toe is ALLES wat ik heb gesteld onderbouwd. En heb jij nog niet 1 bron gegeven.
Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de bron waaruit blijkt dat de gaskamer in Auschwitz is opgeblazen in '44. Ik wacht nog steeds op de aangetroffen gaskamer in Treblinka en Sobibor. Ik wacht überhaupt nog steeds op een werkende aangetroffen gaskamer.
De holocaust is een feit, de gaskamer niet.
Voel je vrij hoor. Ik citeer slechts wat op de wiki staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
heb wel een beetje de neiging om je te nsb'en bij het cidi
1: Nee, holocaustontkenning is niets meer dan het geheel of gedeeltelijk ontkennen van de geschiedenisbeschrijving rondom de holocaust.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?
Holocaustontkenning is niet strafbaar in Nederland. Ben je het niet met me eens, geef maar aan waar dat wetsartikel staat. Holocaustontkenning kan wel onder discriminatie of groepsbelediging vallen maar dat ligt helemaal aan de context.
Nee.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hij stelt overigens wel dat het min of meer een gezellig zomerkamp is geweest als je beweert dat er een zwembad was. Hij zegt namelijk:
"for example, negationists argue that the presence of a swimming pool in Auschwitz I, with three diving boards, was really a rather benign place."
Dat is toch een tenenkrommend staaltje zwart wit denken en generaliseren. Hij stelt immer dat iedereen die beweert dat er een zwembad was, wat feitelijk is vast te stellen, stelt dat het heel goedaardig kampeerfeestje was in Auschwitz. Waarmee hij iedereen die zijn stelling niet onderschrijft in de foute hoek drukt.
Hier, lul!quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De twee van putten hebben een moord bekend. Lucia de Berk heeft er 6 of 7 bekend.
Een ooggetuigenverklaring is niet voldoende bewijs voor een veroordeling. Er zijn ook ooggetuigenverslagen die anderen tegenspreken. Er is geen fysiek bewijs.
Er is geen sluitende administratie. Er bestaat geen lijst met 6 miljoen namen van joden die zijn vermoord. Laat je niks wijsmaken.
Ben je het niet met me eens? Laat die perfecte documentatie maar zien. Wedden dat je er niet mee op de proppen komt?
Weet je wat eng is? Dat jij zonder enig eigen onderzoek aanneemt dat het perfect is gedocumenteerd.
Als ik vraag: waar is een geschreven document waarin opdracht of iets wordt gegeven de joden te vergassen is het antwoord altijd "de administratie hebben de Duitsers vernietigd."
Als ik vraag: waaruit blijkt dat de gaskamers echt waren is het antwoord: "dat is perfect gedocumenteerd"
Als ik vraag, mag ik die documentatie zien blijft het stil of komt er een ontwijkend antwoord. Dat ga jij nu ook doen, let maar op.
Ooggetuigen verslagen en horen zeggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
"The first, relatively small gas chamber was built in Auschwitz I. Here the experimental gassing using Zyklon B gas first took place, on September 3, 1941. The victims were 600 Soviet prisoners of war and 250 other prisoners. After that experiment, the firm J. A. Topf and Sons received a contract to build much larger, permanent gas chambers connected with very large crematoria in Auschwitz-Birkenau, where the mass exterminations were mainly carried out. Altogether four such installations -- II, III, IV, and V -- were built in Birkenau." - Jozef Buszko (Jagiellonian University, Krakow)
'In the camp it was well known that every transport was gassed after six months. I had been in the camp a month when the oldest transport was gassed. They took us immediately to the selection, at which the strongest men and women were sorted out. The remainder were gassed.' - David A Hackett (ooggetuigen)
'The first gas chamber at Birkenau was the "red house" (called Bunker 1 by SS staff), a brick cottage converted into a gassing facility by tearing out the inside and bricking up the walls. It was operational by March 1942. A second brick cottage, the "white house" or Bunker 2, was converted some weeks later' - Laurence Rees (British historian)
The gas chambers worked to their fullest capacity from April–July 1944, during the massacre of Hungary's Jews. Hungary was an ally of Germany during the war, but it had resisted turning over its Jews until Germany invaded that March. - Peter Longerich (German professor of history. He is regarded by fellow historians, including Ian Kershaw, Richard Evans, Timothy Snyder, Mark Roseman and Richard Overy, as one of the leading German authorities on the Holocaust)
Flikker toch op, je roept hier dat het allemaal wel meeviel omdat er zogenaamd een zwembad voor de gevangenen was.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voel je vrij hoor. Ik citeer slechts wat op de wiki staat.
En wat is er zo erg aan wat ik zeg? Is het per se een vereiste dat die gaskamer er was? Was de holocaust zonder gaskamer niet smeuïg genoeg voor je?
We hebben niets aan dat hysterische gekrijs..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hier, lul!
http://www.auschwitz.nl/p(...)en/fia-polak/verhaal
Mensen die op tijd gered zijn en dus niet vergast.
HGet is echt te walgelijk dat je durft te ontkennen dat er geen gaskamers zijn. De link laat ook een lijst van Mengele slachtoffers zien.
Echt, je bent in en in triest.
Onschuldige kinderen zijn er gewoon massaal vermoord, zoals Anne Frank. En dat durf jij te ontkennen?
Je hebt helemaal geen gevoel. Alles wat daar gebeurt is, staat los van hoe de Israeliers nu met Palestijnen omgaan (ook niet fraai, geef ik meteen toe). Maar dat is geen reden om de moord op 6 miljoen joden te ontkennen of te bagatelliseren.
Check die link dan lulhannesquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hebben niets aan dat hysterische gekrijs..
Kom eens too the point.
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ooggetuigen verslagen en horen zeggen.
Geen officiële documenten, foto's, film of fysieke restanten van de gaskamer. WAT IK DUS AL HEEL DEZE FUCKING DISCUSSIE BEWEER.
Een foto is toch geen hard bewijs?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?
Met deze foto overtuig ik je nu dus:
[ afbeelding ]
?
Simpele ziel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hier, lul!
http://www.auschwitz.nl/p(...)en/fia-polak/verhaal
Mensen die op tijd gered zijn en dus niet vergast.
HGet is echt te walgelijk dat je durft te ontkennen dat er geen gaskamers zijn. De link laat ook een lijst van Mengele slachtoffers zien.
Echt, je bent in en in triest.
Onschuldige kinderen zijn er gewoon massaal vermoord, zoals Anne Frank. En dat durf jij te ontkennen?
Je hebt helemaal geen gevoel. Alles wat daar gebeurt is, staat los van hoe de Israeliers nu met Palestijnen omgaan (ook niet fraai, geef ik meteen toe). Maar dat is geen reden om de moord op 6 miljoen joden te ontkennen of te bagatelliseren.
Dat heeft men niet. Er was een duidelijk gerichte aanslag.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:43 schreef Fushia2 het volgende:
DISCLAIMER: Gaarne een volwassen topic, het is niet mijn bedoeling om Joden te kwetsen ofzo.
Nou goed, mijn topic dus.
In Brussel zijn zaterdag 4 mensen beschoten aan het Joods museum, waaronder een paar Joden. Paar uurtjes later zijn in Parijs 2 Joodse jongemannen in elkaar getrapt.
Ik wil de zaak niet goedpraten, je vermoordt geen mensen. Punt. Maar waarom moeten Joden nou altijd zo overbeschermd worden? Dagelijks worden er in palestina onschuldige Moslims vermoord, in Amerika schiet een labiele jongeman 6 mensen dood maar het zijn geen Joden.
Klacht: overbescherming van Joden
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?
Met deze foto overtuig ik je nu dus:
[ afbeelding ]
?
Maak jezelf niet totaal belachelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..
Tja, als je niet kan lezen houdt deze discussie snel op.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Flikker toch op, je roept hier dat het allemaal wel meeviel omdat er zogenaamd een zwembad voor de gevangenen was.
Ik zie een foto met daarop een trappetje in een bak water en moet maar aannemen dat het in Auschwitz is?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..
Officieel gedocumenteerde verhalen, met ingescande documenten..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, emotionele verhaaltjes...
En nu?
Getuigen verklaringen zijn per definitie niet "waardeloos", maar je moet dat niet als overtuigend bewijs beschouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zie een foto met daarop een trappetje in een bak water en moet maar aannemen dat het in Auschwitz is?
Maar waarom zijn de getuigen verklaringen waardeloos?
Ik ken de historie en bewijzen erg goed. Verder gaat het mij puur over deze zaak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Jij vindt een foto wel overtuigend bewijs?
Opmerkelijk is dat alleen voederbietel en ik hierover met jou hebben gediscussieerd en steeds consistent zijn geweest in onze verklaring die gebaseerd is op eenzelfde verklaring van van Pelt, maar dat jij onze woorden en uitleg moedwillig verdraaid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus het was zowel zwembad als reservoir, volgens mij stelde ik dat al direct aan het begin.
Er was dus een zwembad in Auswitz.
En alsof de SS tussen de barakken even baantjes gaat trekken? Maar goed, de gaskamer stond ook voor de ingang van het ziekenhuis en dat is vast ook een hele logische plaats
Opmerkelijk overigens dat de mensen die het hardst beweren dat er wel gaskamers en dergelijke waren allemaal een andere verklaring voor het zwembad hebben:
- alleen voor joden met priveleges
- alleen voor SS ers
- het was van de brandweer
- het was van de brandweer maar je mocht er ook in zwemmen
En dat allemaal omdat het zwembad niet past in het beeld dat je hebt.
Ja dus?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Officieel gedocumenteerde verhalen, met ingescande documenten..
Verklaar?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken de historie en bewijzen erg goed. Verder gaat het mij puur over deze zaak.
Het is inderdaad nogal een non-discussie.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef voederbietel het volgende:
Maar goed. We zijn het dus allemaal eens. Er zijn dus 12 miljoen mensen systematisch vermoord. Of dat nu door gas of door een kogel is maakt in wezen ook niet veel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |