Hilarisch inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:33 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
[..]
Grappig, dat jullie beide de gevolgen niet inzien van als 1 man al het geld in de wereld heeft en kan genereren. Als je de gevolgen niet kan overzien daarvan.
Frank_Drebin heeft weer eens helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het merendeel van de Duitsers waren gewoon dienstplichtigen net als veel van de geallieerden en waren heel normale mensen. Duitsers die bijv. in de Wehrmacht zaten waren gewoon militairen en hadden in principe (hoewel ook de Wehrmacht weleens assisteerde bij een razzia) weinig met de gruwelijkheden te maken, ze vochten onder de verkeerde vlag omdat ze toevallig in Duitsland waren geboren. Het was inderdaad niet zo dat ze hier alles leeg roofden. Veel waren net als de geallieerden gewoon jonge jongens die nu eenmaal gedwongen waren om in dienst te gaan.
Verder vind ik het ook wel opmerkelijk dat een twintiger er zo mee kan zitten, maar kennelijk heeft de oorlog gewoon een centrale rol gehad in haar opvoeding. De een trekt zich soms wat sneller iets aan dan de ander. In die zin begrijp ik het wel.
Waar je bijv. aan kunt zien dat het minder leeft onder de bevolking kun je aan hele suffe kleine dingetjes zien. Zo was het 30, 35 jaar geleden als Nederland tegen West-Duitsland speelde écht felle haat en nijd, de oorlog heeft daar ook wel een grote rol in. En er waren altijd lolbroeken die spandoeken ophingen als 'mijn vader wacht nog steeds op zijn fiets', dat soort spandoeken zul je nu iemand van een jaar of 30 of 20 echt niet meer zien ophangen. Een heel suf voorbeeldje, maar het geeft wel aan dat het gevoel langzaam aan erosie onderhevig is.
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.quote:
Ik moet zeggen dat ik van huis uit nog wel een redelijk anti-Duits sentiment mee gekregen heb. Het is niet dat ik anti-Duits ben, maar dat sentiment was wel altijd wat aanwezig. Bij het wegvallen van de voorgaande generatie is dat voor mijn beleving wel erg afgenomen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:32 schreef Frank_Drebin het volgende:
Een heel suf voorbeeldje, maar het geeft wel aan dat het gevoel langzaam aan erosie onderhevig is.
Tot op zekere hoogte.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:27 schreef voederbietel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Volgens mij was Hitler uit op een raciale zuivering. Er zijn ook wel bronnen die beweren dat de hele Poolse bevolking de volgende groep zou zijn geweest.
Herinner je die opmerking die ik toen straks plaatste nog over dat je je even moet laten nakijken..?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.
Wat heeft links er nou weer mee te maken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:17 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Het stoot mij ook heel erg voor de borst dat al die linkse moraalridders dit totaal uit het oog verliezen of dit niet belangrijk genoeg voor ze is. Nee alleen de Joden alleen zij hebben geleden. Er waren ook genoeg politieke slachtoffers in de nazi tijd en die moet je vooral eren die hadden de moed om op te staan en er tegen te strijden. Maar nee wereld oorlog 2 dat was enkel en puur gericht op de joden, negers, gehandicapte, psychisch zieken, homoseksuelen en tweelingen die waren buiten schot, is nooit wat mee gebeurt. Die mochten de hond van hitler een pootje geven en dan gingen ze samen biljarten.
[..]
Wat is niet lekker aan mij dan? Beargumenteer?
Het ergste vind ik nog dat Willem Allexander een onderscheiding heeft terwijl de verzetsstrijders tevergeefs gevochten hebben tegen de Duitsers terwijl het echte gevaar de Joodse bankiers zijn welke aangestuurd worden door middel van mindcontrol chemtrails door de repitlians.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:35 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Ja totdat de illuminatie echt blijkt te zijn. En dan kan alleen nog een niet bestaande God ons redden.
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:37 schreef deadprez het volgende:
[..]
Wat heeft links er nou weer mee te maken.
Ik ben wel van mening dat het Duitse rijk zonder Hitler. De laatste redding voor Europa was, dan hadden we één Europa. Helaas heeft Hitler dat verneukt met zijn ideeën die hij erop nahield. Maar een groot united Europa, dan hadden we de centrale banken buiten spel kunnen zetten. Helaas heeft Hitler ze recht in de hand gespeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Het ergste vind ik nog dat Willem Allexander een onderscheiding heeft terwijl de verzetsstrijders tevergeefs gevochten hebben tegen de Duitsers terwijl het echte gevaar de Joodse bankiers zijn welke aangestuurd worden door middel van mindcontrol chemtrails door de repitlians.
Right...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef Spongeboss het volgende:
[..]
Dat linkse lui soms zelf slappen lullen is die teveel op een ding fixeren maar niet al het andere dat gebeurt zien of daar de focus op verliezen. Omdat ze eerste andere doelgroepen moeten knuffelen.
hehequote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.
zie ik jou wel voor aan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:38 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Even theedrinken met m'n Marokkaanse buurman, brb.
Vrijwel de gehele Engelstalige nieuwsmedia bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:15 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Welke organisaties mogen dat etiket opgeplakt krijgen volgens jou? Effectief in het creëren van goodwill en meelij voor joden (als dat is wat je bedoelt) vind ik ze in ieder geval niet, gezien de reacties op dit forum, overige (nieuws)sites en wat ik zie en hoor om mij heen.
Kan je wat concreter zijn? Het komt amper voor dat ik nieuwssites open en mij verbaas over een buitenproportioneel pro-joods sentiment.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:53 schreef Piye het volgende:
[..]
Vrijwel de gehele Engelstalige nieuwsmedia bijvoorbeeld.
Ik heb ook niet beweerd dat het daarvan doordrenkt zou moeten zijn. Maar aangezien nieuwsbronnen nogal graag berichten van elkaar jatten, wil de verspreiding van een bericht nog wel eens versnellen wanneer een paar van de grootste nieuwsorganisaties wereldwijd het oppikken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:04 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Kan je wat concreter zijn? Het komt amper voor dat ik nieuwssites open en mij verbaas over een buitenproportioneel pro-joods sentiment.
Ja waarom herdenken we ook niet alle verkeersslachtoffers op 6 mei? En je oma op 7 mei? Zo raar allemaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:33 schreef Fushia2 het volgende:
Ja, een mensenleven is toch gelijkwaardig?
het is geen blauwzuurgas het zijn korrels die bij verdamping blauwzuurgas geven. Een veel ingewikkelder en duurder proces dan dieselmotor aan en gassen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:32 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Omdat die dingen opgeblazen werden. Het vergassen van grote groepen mensen met CO2 is inefficiënt omdat het niet zo giftig is als bijvoorbeeld blauwzuurgas. Er is dus eerder verstikking dan vergiftiging dus minder efficiënt en minder doeltreffend. Bovendien koste blauwzuurgas niks, de chemische industrie was volledig in handen van de nazi's
Totaal afwezig ja:quote:Totale afwezigheid. In Treblinka en Sobibor zijn gaskamers die met uitlaatgassen werkte aangetroffen, in Auschwitz met Zyklon B. Ik kan nu wel plaatjes van gaskamers posten maar die kun je ook weer zien als een gewone kamer dus dat houdt ook weinig steek.
Waarmee je dus jezelf tegenspreekt en bevestigt wat ik al zei: er is geen gaskamer gevonden.quote:Dus ik hou het maar bij wat ik al gezegd heb: de gaskamers zijn opgeblazen. Bovendien was een gaskamer niks meer dan een luchtdichte ruimte met een gat aan de bovenkant waardoor de Zyklon B pallets met een glas water naar binnen werden gekieperd.
En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?quote:Dat zeg ik je net toch. De gevangen die voor langere termijn, brandweerlui, kapo's etc. etc., verbleven hadden meer vrijheden. Echter was dit maar een fractie van de 1.100.000 mensen die in Auschwitz kapot gemaakt zijn.
ooo dus ze wilden ze eigenlijk niet uitroeien, het was slechts waardeloos geworden wisselgeldquote:Je maakt nu een grap mag ik hopen. Dat idee bestond al sinds 1902 beschreven in een roman. In 1941 hebben de nazi's bedacht dat het niet haalbaar was en werd een andere eindoplossing bedacht. In de eerste instantie zouden de Joden als ruilmiddel gevangen gehouden worden om de Amerikanen op afstand te houden. Toen Japan, tegen de verwachting van de nazi's, Amerika aanviel, viel dat plan in het water en werd besloten om dan maar iedereen te vernietigen.
klopt en het bewijst nog iets: dat er heel veel als feit wordt verkocht over wo2 zonder bewijs.quote:Dat er geen uitgebreid documentatie van bestaat is omdat de Duitsers ongeveer alle archieven vernietigd hebben na de oorlog. Ik vind dat ook niet zo gek, het bijhouden van hoe je exact 12 miljoen mensen vernietigd heb, biedt geen hoge kansen op vrijspraak in een eventueel rechtszaak.
[..]
Dat er geen lampenkappen, zeep en ovens die uit zichzelf lijken konden verbranden zijn aangetroffen zijn toch zeker geen bewijs dat de holocaust nooit heeft plaats gevonden?. Het is een bewijs dat er geen lampenkappen en zeep van Joden zijn gemaakt en dat ovens inderdaad zo werken zoals ze werken.
dan heb je simpelweg niet goed gezocht want het staat gewoon op Wikipedia.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 17:28 schreef Piye het volgende:
[..]
Waar heb jij vandaan dat er nooit een werkende gaskamer gevonden is dan? Want bij een zoektocht naar zulke informatie kom ik enkel terecht bij obscure blogs en stormfront. Terwijl wat meer gereputeerde bronnen toch allemaal stellen dat er gewoon gaskamers in Auschwitz waren. Geldt trouwens ook voor een aantal van je citaten die ik poogde na te gaan.
...en nieuwsorganisaties pikken het sneller op als het om joden gaat?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 19:22 schreef Piye het volgende:
[..]
Ik heb ook niet beweerd dat het daarvan doordrenkt zou moeten zijn. Maar aangezien nieuwsbronnen nogal graag berichten van elkaar jatten, wil de verspreiding van een bericht nog wel eens versnellen wanneer een paar van de grootste nieuwsorganisaties wereldwijd het oppikken.
Robert Jan van Pelt heeft een boek geschreven over Auschwitz waarin hij jouw denkwijze treffend verwoord, gelijk erachteraan een stukje over dat zwembad:quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 20:54 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
het is geen blauwzuurgas het zijn korrels die bij verdamping blauwzuurgas geven. Een veel ingewikkelder en duurder proces dan dieselmotor aan en gassen.
En beweer je nu werkelijk dat ze van plan waren alle joden uit te roeien maar zich wel druk maakten dat ze niet verstikten?
Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd. Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden toen in '44 het kamp verlaten werd door de Duitsers. Dat de Russen een bunker als gaskamer hebben voorgedaan zegt natuurlijk niks over het al dan niet bestaan van gaskamers, het zegt hooguit wat over de Russen die een gaskamer hebben nagemaakt.quote:Totaal afwezig ja:
Auschwitz: bunker omgebouwd tot gaskamer door de sovjets. Wordt bevestigd door de stichting die Auschwitz nu beheerd.
Bron: Voordat je begint over de slechte kwaliteit van het filmpje, zoek even de autoriteit van Franciszek Piper op op dit vlak en laat even inwerken wat hij zegt over de authenticiteit van de gaskamer.
Op de Wikipedia pagina is overigens ook gewoon terug te vinden dat het een Sovjet replica is.
Vernietigingskampen die ontmanteld zijn nadat er respectievelijk een krap miljoen en een kwart miljoen mensen vernietigd zijn, is natuurlijk maar mager bewijs dat de vernietiging wel meeviel.quote:Treblinka: is reeds in 1943 met de grond gelijk gemaakt en daar is vanzelfsprekend dus geen gaskamer aangetroffen. Staat gewoon op Wikipedia wederom.
Sobibor: is reeds in 1943 met de grond gelijk gemaakt.
Maar dat er geen gaskamers gevonden zijn, betekend dus ook dat ze er nooit geweest zijn of wat?quote:Buiten dat alles gewoon in reguliere bronnen terug te vinden is zijn dit de 3 ergste vernietigingskampen geweest waarvan er 2 helemaal niet meer bestonden ruim voor het eind van de oorlog en de derde is een replica. ...
Waarmee je dus jezelf tegenspreekt en bevestigt wat ik al zei: er is geen gaskamer gevonden.
Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.quote:En waar blijkt dat uit? Waarom een zwembad aanleggen voor mensen die al blij zouden zijn met een keer een warme douche als privelege? Een bioscoop? Speciaal aanleggen voor wat mensen die priveleges hebben maar later evengoed vermoord zouden worden?
Duitsland verklaarde de oorlog aan Amerika vanuit de politieke verhouding met Japan. En nu?quote:ooo dus ze wilden ze eigenlijk niet uitroeien, het was slechts waardeloos geworden wisselgeld
Nu maak jij een grap hoop ik. Straks ga je nog beweren dat de Amerikanen de oorlog aan Duitsland verklaarde ipv Duitsland aan Amerika.....
Je ontkent de holocaust inderdaad niet, je trekt slechts de methode in twijfel waarmee een 12 miljoen mensen omgebracht zijn. Ik vind dat je hiermee een fout maakt, je gebagatelliseerd hiermee de ernst van de hele zaak. Bovendien insinueer je constant dat het wel wat mee viel. Misschien bedoel je dat niet zo en vergis ik mij hierin.quote:klopt en het bewijst nog iets: dat er heel veel als feit wordt verkocht over wo2 zonder bewijs.
Wil je overigens stoppen met beweren dat ik de holocaust ontken? Dat ontken ik niet.ik zeg slechts dat er op belangrijke punten bewijs ontbreekt. Dat moet jij toch erkennen want je hebt me nog steeds niet kunnen aanwijzen waar een werkende gaskamer is aangetroffen.....
Nogmaals: een opgeblazen betonnen keet waarin mensen vergast worden resulteert inderdaad in het ontbreken van een werkende gaskamer. Dit maakt echter niet de gaskamers fictief.quote:Merk op dat alle kampen die je noemt bevrijd zijn door de sovjets, er geen gaskamers zijn aangetroffen op moment van bevrijding maar dat dit naar verluidt wel de grootste vernietigingskampen waren.
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:25 schreef theunderdog het volgende:
Overigens is het wel degelijk zo dat dat de holocaust opgeblazen is, je hoort niet zelden over de wilde verhalen van dat de Nazi,s zeep hebben gemaakt van Joden en lampenkappen van Joods huid enz..
Hier is alleen nog nooit enig historisch bewijs voor gevonden.
Dit komt waarschijnlijk van de oorlogspropaganda van de geallieerde
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.
Nu ga je het op de man spelen terwijl het wel degelijk waar is dat joden in een veiligere wereld leven. Niet dat ik ze dat niet gun.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:56 schreef Polacco het volgende:
Joden worden niet overbeschermd. Jij stoor te hier aan omdat je (bewust of onbewust) antisemiet bent.
Ik ben benieuwd naar je uitleg? Tenzij sarcastisch bedoeld natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.
Sarcastisch inderdaad.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je uitleg? Tenzij sarcastisch bedoeld natuurlijk.
Zelfs fok heeft een gaskamer. Moet je maar eens op het toilet van Frank Drebin komen.quote:
Geen pallets, want die moesten toen nog gesorteerd worden. Het waren pelletsquote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.
Dat vind ik een dubbelzinnige uitdrukking.quote:[..]
Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd. Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden
Er waren toch douches? Waar was dat zwembad dan voor nodigquote:[..]
Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.
quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik vind het anders wel een goed bewijs dat er nooit gaskamers hebben bestaan.
Welke zieke dingen dan wel?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:53 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Die lampenkappen zouden afkomstig zijn geweest van Ilse Koch, een wijf wat al compleet gestoord was of ze nou wel of geen joden heeft gevild. Lijkt mij een beetje onzinnig om dan zoiets te gaan verzinnen voor propagandadoeleinden. Zulke verhalen zijn gewoon een mix van de vage vertellingen van overlevenden, haar imago en al de andere zieke dingen die ze deed.
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:38 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Robert Jan van Pelt heeft een boek geschreven over Auschwitz waarin hij jouw denkwijze treffend verwoord, gelijk erachteraan een stukje over dat zwembad:
[ afbeelding ]
http://books.google.co.jp(...)JxPm--EC&redir_esc=y
Wat wil je nou eigenlijk precies met die bak water aantonen man? Dat ding wordt door historici die bekend staan de holocaust te ontkennen of te bagatelliseren beschreven als zwembad en door historici die dat niet doen als water reservoir, big deal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...
[ afbeelding ]
En een zwembad kan de brandweer natuurlijk ook gewoon gebruiken alser brand is.
De denkwijze van Robert Jan van Pelt kan ik ook verklaren: hij is een zwart wit denker. Daarom denkt hij ook dat als je stelt dat er een zwembad was je ook stelt dat het een gezellig zomerkamp was.
Het was een afschuwelijk duistere plek maar er was een zwembad. Zie foto.
Geeft het niet graag toe, maar hier kon ik dan wel eventjes om grinniken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:12 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Zelfs fok heeft een gaskamer. Moet je maar eens op het toilet van Frank Drebin komen.
Dit inderdaad. TS zal wel moslim zijn, in die kringen is de Jodenhaat heel normaal.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:56 schreef Polacco het volgende:
Joden worden niet overbeschermd. Jij stoort je hier aan omdat je (bewust of onbewust) antisemiet bent.
Het hele punt is juist dat dat niet als een paal boven water staat. Voordat we kunnen vaststellen dat er Zyklon B is gebruikt moeten we eerst vaststellen dat er mensen zijn vergast op grote schaal. Voordat we kunnen vaststellen dat er mensen op grote schaal zijn vergast moeten we vaststellen dat er gaskamers op industriele schaal waren. En daar loopt het spaak. Dat is niet vast te stellen omdat er geen gevonden is. We moeten het dus doen met aannames en ooggetuigenverslagen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 21:43 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee dat beweer ik niet. Ik stel dat het vergassen van een grote groep mensen met CO2 niet-efficiënt is. Verder maakt me dat geen donder uit, het staat toch als een paal boven water er Zyklon B gebruikt werd. En het is wel blauwzuurgas, het zijn inderdaad pallets die na bevochtiging smelten, gelijk aan bijv. carbid.
Nou, toen ik stelde dat er nooit een werkende gaskamer is aangetroffen stelde jij toch echt dat er oa in Auschwitz en 2 kampen die ruim voor de oorlog platgegooid zijn wel degelijk gaskamers zijn aangetroffen.quote:Er is ook echt helemaal niemand die beweert dat de gaskamer die nu te bekijken is daadwerkelijk de gaskamer is die gebruikt werd.
O ja? Waar blijkt dat uit dat er een gaskamer is opgeblazen? Dit is niet de officiële lezing hoor. Volgens de officiële lezing is de gaskamer omgebouwd tot air raid shelter. Graag een bronvermelding voor de bewering dat de echte gaskamer in Auswitz in 1944 zou zijn opgeblazen?quote:Het is namelijk zo dat de gaskamers opgeblazen werden toen in '44 het kamp verlaten werd door de Duitsers. Dat de Russen een bunker als gaskamer hebben voorgedaan zegt natuurlijk niks over het al dan niet bestaan v4an gaskamers, het zegt hooguit wat over de Russen die een gaskamer hebben nagemaakt.
Wie stelt dat de vernietiging meeviel?quote:Vernietigingskampen die ontmanteld zijn nadat er respectievelijk een krap miljoen en een kwart miljoen mensen vernietigd zijn, is natuurlijk maar mager bewijs dat de vernietiging wel meeviel.
In plaats van het hier te beweren moet je natuurlijk je bron noemen.quote:Overigens is er van Sobibor wel een officieel Duits document waaruit blijkt dat er in '43 al een 100.000 mensen vergast waren.
Nee, dat betekent dat ze er niet waren toen de kampen ontdekt werden en het betekent dat je dus zeker niet klakkeloos aan kunt nemen dat ze er wel geweest zijn. Daar is bewijs voor nodig. Bewijs dat tot op heden zeer mager of geheel afwezig is.quote:Maar dat er geen gaskamers gevonden zijn, betekend dus ook dat ze er nooit geweest zijn of wat?
Waaruit blijkt dat dat zwembad alleen voor mensen met priveleges was?En de bioscoop, voor wie was die?quote:Wat ik al twee keer gepost heb: de mensen die voor langere termijn in het kamp gevangen gehouden werden hadden meer vrijheden en kregen toegang tot bijv. dat zwembad. Bovendien wordt door veel historici dat zwembad als een watertank gezien waarin af en toe gezwommen werd. Maar dat geheel terzijde.
En nu toon je de onnozelheid van je eigen bewering dat de joden gevangen werden gezet om de amerikanen op afstand te houden.quote:Duitsland verklaarde de oorlog aan Amerika vanuit de politieke verhouding met Japan. En nu?
ik trek de methode in twijfel omdat het bewijs voor die methode wel zeer mager is, als het niet compleet afwezig is.quote:Je ontkent de holocaust inderdaad niet, je trekt slechts de methode in twijfel waarmee een 12 miljoen mensen omgebracht zijn. Ik vind dat je hiermee een fout maakt, je gebagatelliseerd hiermee de ernst van de hele zaak. Bovendien insinueer je constant dat het wel wat mee viel. Misschien bedoel je dat niet zo en vergis ik mij hierin.
Nee, het ontbreken van gaskamers, het ontbreken van fysiek bewijs van gaskamers, het ontbreken van enig geschreven opdracht tot het vergassen van joden maakt de gaskamer fictief. net zoals de lampenkappen en de zeep.quote:Nogmaals: een opgeblazen betonnen keet waarin mensen vergast worden resulteert inderdaad in het ontbreken van een werkende gaskamer. Dit maakt echter niet de gaskamers fictief.
Dat het algemene beeld niet klopt met de werkelijkheid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:50 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Wat wil je nou eigenlijk precies met die bak water aantonen man? Dat ding wordt door historici die bekend staan de holocaust te ontkennen of te bagatelliseren beschreven als zwembad en door historici die dat niet doen als water reservoir, big deal.
Ik wist niet dat die paspoorten ook al in het nederlands zijn.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:03 schreef vogeltjesdans het volgende:
Waarom staat er in een Indonesisch paspoort:"Geldig voor alle landen, behalve Israël"?
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.quote:
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':quote:Op dinsdag 27 mei 2014 22:37 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
wel een zeer merkwaardig reservoir van de brandweer compleet met startblokken en een trapje voor de badgasten...
Nee, dat stelt hij helemaal niet.quote:De denkwijze van Robert Jan van Pelt kan ik ook verklaren: hij is een zwart wit denker. Daarom denkt hij ook dat als je stelt dat er een zwembad was je ook stelt dat het een gezellig zomerkamp was.
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."quote:Het was een afschuwelijk duistere plek maar er was een zwembad. Zie foto.
De vraag is: waarom zijn die startblokken toegevoegd?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.
Het (willekeurig) vermoorden van gevangenen en dergelijke sadistische spelletjes.
[..]
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Probeer nou gewoon eens vanuit de beschreven verklaring (dat het eerst een fire fighting reservoir was) te redeneren, dan is het helemaal niet zo gek dat er zo'n trapje staat.
[..]
Nee, dat stelt hij helemaal niet.
[..]
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."
Je bewijst zijn stelling.
Dus het was zowel zwembad als reservoir, volgens mij stelde ik dat al direct aan het begin.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:34 schreef jamesdeen het volgende:
Er staat toch ook dat het als zwembad werd gebruikt en daarom 'diving boards' zijn toegevoegd, echter mocht het merendeel van de gevangenen (o.a. joden) hier niet gebruik van maken en was het vooral bedoeld voor de SS.
Ik blijf niet vertalen van het Engels. Lees dat gehele stuk nou maar eens goed door, want ik blijf niet bezig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |