leuk man als je ouders gaan scheiden in je examenjaarquote:
Nee.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:13 schreef haan33 het volgende:
[..]
leuk man als je ouders gaan scheiden in je examenjaar
Waarom? Vind dit nog een redelijk gematigde mening wanneer je naar de holocaust ontkenners in dit topic kijkt.quote:
Oh sorry man, ik dacht dat jij die ene was die nooit verder kwam dan vertellen dat je op het kerstgala van 2012 stront bezopen was, maar ik zal me vergist hebben.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:12 schreef haan33 het volgende:
[..]
ik heb 5 jaar vwo gedaan, dus doe niet zo achterlijk, idioot.
Als de enige reden voor je moord is dat 'ie Joods is, is dat volledig terecht.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Vind het wel raar dat holocaustontkenning strafbaar is, was hiervan helemaal niet op de hoogte.
Maar waar ik dus echt bedoelde:
Stel je loopt morgen in Amsterdam en je knalt een chassidische jood neer en je buurman een Nederlander. Sowieso zal de eerste persoon een zwaardere straf krijgen, omdat de persoon Joods is.
Iemand die Nederlanders haat (en vermoord) moet een lagere straf krijgen dan iemand die Joden haat (en vermoord)?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Als de enige reden voor je moord is dat 'ie Joods is, is dat volledig terecht.
Nou nee. Ik heb niks tegen ze en niks met ze. Wel vind ik dat er overdreven veel goed gepraat wordt als het om ze gaat. Wat er is gebeurd in WOII is schandelijk en zou nooit meer mogen gebeuren. Dat is geen reden om ze voor eeuwig met de mantel der liefde te bedekken.quote:
ik wil jou wel serieus nemen ;$quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:16 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Nee.
Maar goed, je kan begrijpen dat je niet altijd even serieus genomen wordt? Sterkte ermee.
Nee, ik drukte mij niet goed uit. Als de enige reden de etnische achtergrond is, lijkt het me niet meer dan logisch dat er een zware straf uit voortkomt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:21 schreef H.FR het volgende:
[..]
Iemand die Nederlanders haat (en vermoord) moet een lagere straf krijgen dan iemand die Joden haat (en vermoord)?
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:19 schreef Fushia2 het volgende:
Vind het wel raar dat holocaustontkenning strafbaar is, was hiervan helemaal niet op de hoogte.
Maar waar ik dus echt bedoelde:
Stel je loopt morgen in Amsterdam en je knalt een chassidische jood neer en je buurman een Nederlander. Sowieso zal de eerste persoon een zwaardere straf krijgen, omdat de persoon Joods is.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.
tuurlijk welquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef Piye het volgende:
[..]
Sowieso vind ik dat "hatecrimes" niet zwaarder bestraft mogen worden. Dit is niet alleen bij Joden dat dit gebeurt.
Dat is toch ook niet zo bij politieke denkbeelden (denk aan Volkert)? Waarom dan opeens wel als het etnisch is?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:23 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Nee, ik drukte mij niet goed uit. Als de enige reden de etnische achtergrond is, lijkt het me niet meer dan logisch dat er een zware straf uit voortkomt.
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:28 schreef H.FR het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet zo bij politieke denkbeelden (denk aan Volkert)? Waarom dan opeens wel als het etnisch is?
en je moeder houdt van piemelpusquote:
moord = doodslag met voorbedachte radenquote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.
En nu?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:31 schreef haan33 het volgende:
[..]
moord = doodslag met voorbedachte raden
Met voorbedachte rade is natuurlijk niet persé gelijk aan doden om denkbeelden.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 11:29 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Jawel. Iemand met voorbedachte raden vermoorden wordt zwaarder bestraft dan iemand vermoorden vanuit een vlaag van verstandsverbijstering.
Omdat het niet erger is om iemand in elkaar te slaan vanwege zijn afkomst, dan omdat zijn gezicht je niet aanstaat. Beide moeten gewoon resulteren in een stevige straf. Door die voor de één hoger te maken, bagatelliseer je de daad van de ander.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |