Hij zegt dat wel met de voetnoot dat het tegen heug en meug is omdat simpele tjappies vervolgens de holocaust anders gaan uitleggen.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Overigens, even over de heer Van Pelt:
hij is het roerend met mij eens. Er is geen bewijs:
" Ninety-nine per cent of what we know we do not actually have the physical evidence to prove . . . it has become part of our inherited knowledge.
Van Pelt in de Toronto Star, 27 december 2009.
Misschien kunnen we concluderen dat het bewijs volgens deze gereputeerde onderzoeker inderdaad wel erg mager is.
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:51 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Hij zegt dat wel met de voetnoot dat het tegen heug en meug is omdat simpele tjappies vervolgens de holocaust anders gaan uitleggen.
Je weet toch wel dat holocaustontkenning verboden is in Nederland he?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik wist niet dat die paspoorten ook al in het nederlands zijn.
Welke sadistische spelletjes?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:22 schreef jamesdeen het volgende:
[..]
Het actief mede-beheren van een concentratiekamp, maar dat bedoel je vast niet.
Het (willekeurig) vermoorden van gevangenen en dergelijke sadistische spelletjes.
[..]
Je leest niet goed. Die startblokken omschrijft Pelt als 'diving boards':
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Probeer nou gewoon eens vanuit de beschreven verklaring (dat het eerst een fire fighting reservoir was) te redeneren, dan is het helemaal niet zo gek dat er zo'n trapje staat.
[..]
Nee, dat stelt hij helemaal niet.
[..]
"...often commit the fallacy of composition; they reason from the properties of the part of Auschwitz that was engaged with mass extermination to the properties of Auschwitz as a whole."
Je bewijst zijn stelling.
Plaats aub een citaat van mij waar ik de holocaust ontken.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat holocaustontkenning verboden is in Nederland he?
Je ontkent de gaskamers toch?quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Plaats aub een citaat van mij waar ik de holocaust ontken.
gaskamer =/= holocaustquote:
De landen waarin holocaustontkenning verboden is denken daar anders over.quote:
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.
Wie versta jij onder simpele tjappies, ik heb nog wat vragen aan je open staan en wat verzoeken om bronnen, (die je uiteraard niet kan geven omdat ze er niet zijn). Tot nog toe is ALLES wat ik heb gesteld onderbouwd. En heb jij nog niet 1 bron gegeven.
Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de bron waaruit blijkt dat de gaskamer in Auschwitz is opgeblazen in '44. Ik wacht nog steeds op de aangetroffen gaskamer in Treblinka en Sobibor. Ik wacht überhaupt nog steeds op een werkende aangetroffen gaskamer.
De holocaust is een feit, de gaskamer niet.
Nee hoor die denken daar helemaal niet anders over en holocaustontkenning is niet strafbaar en Nederland. Daarbij ontken ik de holocaust niet, want als er geen holocaust zou zijn geweest, waar zijn al die joden dan gebleven?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De landen waarin holocaustontkenning verboden is denken daar anders over.
Maar ga vooral door waar je mee bezig bent, ik vind het reuze interessant namelijk. Heb je alleen even gewaarschuwd uit goede bedoelingen.
Want weet, wij leven in vrijheid, maar die vrijheid stopt wel wanneer de staat het niet meer leuk vindt.
2quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.
Allemaal perfect gedocumenteerd. Maar dat noem jij natuurlijk propaganda
Enge man jij
De gaskamers waren onderdeel van de holocaust, die ontkennen is dus holocaustontkenning.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:05 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Nee hoor die denken daar helemaal niet anders over en holocaustontkenning is niet strafbaar en Nederland. Daarbij ontken ik de holocaust niet, want als er geen holocaust zou zijn geweest, waar zijn al die joden dan gebleven?
De twee van putten hebben een moord bekend. Lucia de Berk heeft er 6 of 7 bekend.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:04 schreef Godshand het volgende:
[..]
Gast, dr zijn bewijzen zat. Zowel voormalige SSers hebben toegegeven dat er gemoord werd, als de joodse overlevenden van de kampen zelf.
Allemaal perfect gedocumenteerd. Maar dat noem jij natuurlijk propaganda
Enge man jij
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De gaskamers waren onderdeel van de holocaust, die ontkennen is dus holocaustontkenning.
En in Nederland is holocaustontkenning wel degelijk verboden.
heb wel een beetje de neiging om je te nsb'en bij het cidiquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?
Holocaustontkenning is niet strafbaar in Nederland. Ben je het niet met me eens, geef maar aan waar dat wetsartikel staat. Holocaustontkenning kan wel onder discriminatie of groepsbelediging vallen maar dat ligt helemaal aan de context.
"The first, relatively small gas chamber was built in Auschwitz I. Here the experimental gassing using Zyklon B gas first took place, on September 3, 1941. The victims were 600 Soviet prisoners of war and 250 other prisoners. After that experiment, the firm J. A. Topf and Sons received a contract to build much larger, permanent gas chambers connected with very large crematoria in Auschwitz-Birkenau, where the mass exterminations were mainly carried out. Altogether four such installations -- II, III, IV, and V -- were built in Birkenau." - Jozef Buszko (Jagiellonian University, Krakow)quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Wat hij zegt is: ik kan het niet bewijzen maar het is nou eenmaal zo en we moeten het allemaal maar aannemen. En daarmee is het dus geloof geworden, en geen wetenschap. Wetenschap draait om emperisch bewijs, religie draait om aannemen wat je wordt wijsgemaakt.
Wie versta jij onder simpele tjappies, ik heb nog wat vragen aan je open staan en wat verzoeken om bronnen, (die je uiteraard niet kan geven omdat ze er niet zijn). Tot nog toe is ALLES wat ik heb gesteld onderbouwd. En heb jij nog niet 1 bron gegeven.
Ik wacht bijvoorbeeld nog steeds op de bron waaruit blijkt dat de gaskamer in Auschwitz is opgeblazen in '44. Ik wacht nog steeds op de aangetroffen gaskamer in Treblinka en Sobibor. Ik wacht überhaupt nog steeds op een werkende aangetroffen gaskamer.
De holocaust is een feit, de gaskamer niet.
Voel je vrij hoor. Ik citeer slechts wat op de wiki staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:13 schreef deadprez het volgende:
[..]
heb wel een beetje de neiging om je te nsb'en bij het cidi
1: Nee, holocaustontkenning is niets meer dan het geheel of gedeeltelijk ontkennen van de geschiedenisbeschrijving rondom de holocaust.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:12 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De holocaust is het systematisch uitmoorden van de joden. Of dat gebeurd is met een gaskamer een kogel of verwurging doet niet terzake. Of zijn joden die zijn gestorven voor het vuurpeloton niet omgekomen in de holocaust?
Holocaustontkenning is niet strafbaar in Nederland. Ben je het niet met me eens, geef maar aan waar dat wetsartikel staat. Holocaustontkenning kan wel onder discriminatie of groepsbelediging vallen maar dat ligt helemaal aan de context.
Nee.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Hij stelt overigens wel dat het min of meer een gezellig zomerkamp is geweest als je beweert dat er een zwembad was. Hij zegt namelijk:
"for example, negationists argue that the presence of a swimming pool in Auschwitz I, with three diving boards, was really a rather benign place."
Dat is toch een tenenkrommend staaltje zwart wit denken en generaliseren. Hij stelt immer dat iedereen die beweert dat er een zwembad was, wat feitelijk is vast te stellen, stelt dat het heel goedaardig kampeerfeestje was in Auschwitz. Waarmee hij iedereen die zijn stelling niet onderschrijft in de foute hoek drukt.
Hier, lul!quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:10 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De twee van putten hebben een moord bekend. Lucia de Berk heeft er 6 of 7 bekend.
Een ooggetuigenverklaring is niet voldoende bewijs voor een veroordeling. Er zijn ook ooggetuigenverslagen die anderen tegenspreken. Er is geen fysiek bewijs.
Er is geen sluitende administratie. Er bestaat geen lijst met 6 miljoen namen van joden die zijn vermoord. Laat je niks wijsmaken.
Ben je het niet met me eens? Laat die perfecte documentatie maar zien. Wedden dat je er niet mee op de proppen komt?
Weet je wat eng is? Dat jij zonder enig eigen onderzoek aanneemt dat het perfect is gedocumenteerd.
Als ik vraag: waar is een geschreven document waarin opdracht of iets wordt gegeven de joden te vergassen is het antwoord altijd "de administratie hebben de Duitsers vernietigd."
Als ik vraag: waaruit blijkt dat de gaskamers echt waren is het antwoord: "dat is perfect gedocumenteerd"
Als ik vraag, mag ik die documentatie zien blijft het stil of komt er een ontwijkend antwoord. Dat ga jij nu ook doen, let maar op.
Ooggetuigen verslagen en horen zeggen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:14 schreef voederbietel het volgende:
[..]
"The first, relatively small gas chamber was built in Auschwitz I. Here the experimental gassing using Zyklon B gas first took place, on September 3, 1941. The victims were 600 Soviet prisoners of war and 250 other prisoners. After that experiment, the firm J. A. Topf and Sons received a contract to build much larger, permanent gas chambers connected with very large crematoria in Auschwitz-Birkenau, where the mass exterminations were mainly carried out. Altogether four such installations -- II, III, IV, and V -- were built in Birkenau." - Jozef Buszko (Jagiellonian University, Krakow)
'In the camp it was well known that every transport was gassed after six months. I had been in the camp a month when the oldest transport was gassed. They took us immediately to the selection, at which the strongest men and women were sorted out. The remainder were gassed.' - David A Hackett (ooggetuigen)
'The first gas chamber at Birkenau was the "red house" (called Bunker 1 by SS staff), a brick cottage converted into a gassing facility by tearing out the inside and bricking up the walls. It was operational by March 1942. A second brick cottage, the "white house" or Bunker 2, was converted some weeks later' - Laurence Rees (British historian)
The gas chambers worked to their fullest capacity from April–July 1944, during the massacre of Hungary's Jews. Hungary was an ally of Germany during the war, but it had resisted turning over its Jews until Germany invaded that March. - Peter Longerich (German professor of history. He is regarded by fellow historians, including Ian Kershaw, Richard Evans, Timothy Snyder, Mark Roseman and Richard Overy, as one of the leading German authorities on the Holocaust)
Flikker toch op, je roept hier dat het allemaal wel meeviel omdat er zogenaamd een zwembad voor de gevangenen was.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Voel je vrij hoor. Ik citeer slechts wat op de wiki staat.
En wat is er zo erg aan wat ik zeg? Is het per se een vereiste dat die gaskamer er was? Was de holocaust zonder gaskamer niet smeuïg genoeg voor je?
We hebben niets aan dat hysterische gekrijs..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hier, lul!
http://www.auschwitz.nl/p(...)en/fia-polak/verhaal
Mensen die op tijd gered zijn en dus niet vergast.
HGet is echt te walgelijk dat je durft te ontkennen dat er geen gaskamers zijn. De link laat ook een lijst van Mengele slachtoffers zien.
Echt, je bent in en in triest.
Onschuldige kinderen zijn er gewoon massaal vermoord, zoals Anne Frank. En dat durf jij te ontkennen?
Je hebt helemaal geen gevoel. Alles wat daar gebeurt is, staat los van hoe de Israeliers nu met Palestijnen omgaan (ook niet fraai, geef ik meteen toe). Maar dat is geen reden om de moord op 6 miljoen joden te ontkennen of te bagatelliseren.
Check die link dan lulhannesquote:Op woensdag 28 mei 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
We hebben niets aan dat hysterische gekrijs..
Kom eens too the point.
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ooggetuigen verslagen en horen zeggen.
Geen officiële documenten, foto's, film of fysieke restanten van de gaskamer. WAT IK DUS AL HEEL DEZE FUCKING DISCUSSIE BEWEER.
Een foto is toch geen hard bewijs?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?
Met deze foto overtuig ik je nu dus:
[ afbeelding ]
?
Simpele ziel.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hier, lul!
http://www.auschwitz.nl/p(...)en/fia-polak/verhaal
Mensen die op tijd gered zijn en dus niet vergast.
HGet is echt te walgelijk dat je durft te ontkennen dat er geen gaskamers zijn. De link laat ook een lijst van Mengele slachtoffers zien.
Echt, je bent in en in triest.
Onschuldige kinderen zijn er gewoon massaal vermoord, zoals Anne Frank. En dat durf jij te ontkennen?
Je hebt helemaal geen gevoel. Alles wat daar gebeurt is, staat los van hoe de Israeliers nu met Palestijnen omgaan (ook niet fraai, geef ik meteen toe). Maar dat is geen reden om de moord op 6 miljoen joden te ontkennen of te bagatelliseren.
Dat heeft men niet. Er was een duidelijk gerichte aanslag.quote:Op maandag 26 mei 2014 13:43 schreef Fushia2 het volgende:
DISCLAIMER: Gaarne een volwassen topic, het is niet mijn bedoeling om Joden te kwetsen ofzo.
Nou goed, mijn topic dus.
In Brussel zijn zaterdag 4 mensen beschoten aan het Joods museum, waaronder een paar Joden. Paar uurtjes later zijn in Parijs 2 Joodse jongemannen in elkaar getrapt.
Onmiddelijk stond Brussel even in de belangstelling van heel de wereld, want ja, er werden Joden vermoord. Elke politicus, zowel nationaal als internationaal moest even zijn meedeleven betuigen. Zelfs de Paus sprak erover![]()
Ik wil de zaak niet goedpraten, je vermoordt geen mensen. Punt. Maar waarom moeten Joden nou altijd zo overbeschermd worden? Dagelijks worden er in palestina onschuldige Moslims vermoord, in Amerika schiet een labiele jongeman 6 mensen dood maar het zijn geen Joden.
Dit maakt me echt ziek, waarom hebben Joden meer rechten dan een gemiddelde burger?
Klacht: overbescherming van Joden
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:20 schreef voederbietel het volgende:
[..]
In tegenstelling tot jouw keiharde bewijs van een trappetje in een water reservoir?
Met deze foto overtuig ik je nu dus:
[ afbeelding ]
?
Maak jezelf niet totaal belachelijk.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..
Tja, als je niet kan lezen houdt deze discussie snel op.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:18 schreef deadprez het volgende:
[..]
Flikker toch op, je roept hier dat het allemaal wel meeviel omdat er zogenaamd een zwembad voor de gevangenen was.
Ik zie een foto met daarop een trappetje in een bak water en moet maar aannemen dat het in Auschwitz is?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Ik zie een foto waarop ik moet aannemen dat dat inderdaad een gaskamer is? Het kan net zo goed de kantine zijn..
Officieel gedocumenteerde verhalen, met ingescande documenten..quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ja, emotionele verhaaltjes...
En nu?
Getuigen verklaringen zijn per definitie niet "waardeloos", maar je moet dat niet als overtuigend bewijs beschouwen.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Ik zie een foto met daarop een trappetje in een bak water en moet maar aannemen dat het in Auschwitz is?
Maar waarom zijn de getuigen verklaringen waardeloos?
Ik ken de historie en bewijzen erg goed. Verder gaat het mij puur over deze zaak.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Want?
Jij vindt een foto wel overtuigend bewijs?
Opmerkelijk is dat alleen voederbietel en ik hierover met jou hebben gediscussieerd en steeds consistent zijn geweest in onze verklaring die gebaseerd is op eenzelfde verklaring van van Pelt, maar dat jij onze woorden en uitleg moedwillig verdraaid.quote:Op dinsdag 27 mei 2014 23:40 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dus het was zowel zwembad als reservoir, volgens mij stelde ik dat al direct aan het begin.
Er was dus een zwembad in Auswitz.
En alsof de SS tussen de barakken even baantjes gaat trekken? Maar goed, de gaskamer stond ook voor de ingang van het ziekenhuis en dat is vast ook een hele logische plaats
Opmerkelijk overigens dat de mensen die het hardst beweren dat er wel gaskamers en dergelijke waren allemaal een andere verklaring voor het zwembad hebben:
- alleen voor joden met priveleges
- alleen voor SS ers
- het was van de brandweer
- het was van de brandweer maar je mocht er ook in zwemmen
En dat allemaal omdat het zwembad niet past in het beeld dat je hebt.
Ja dus?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:24 schreef Godshand het volgende:
[..]
Officieel gedocumenteerde verhalen, met ingescande documenten..
Verklaar?quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef Globali het volgende:
[..]
Ik ken de historie en bewijzen erg goed. Verder gaat het mij puur over deze zaak.
Het is inderdaad nogal een non-discussie.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:25 schreef voederbietel het volgende:
Maar goed. We zijn het dus allemaal eens. Er zijn dus 12 miljoen mensen systematisch vermoord. Of dat nu door gas of door een kogel is maakt in wezen ook niet veel uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |