abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:51:02 #1
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139740645
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis.
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)
• Station (Metro Bedford Av, probeer de truffel Mac 'n Cheese for brunch/lunch)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen.
• Jersey Garden vlakbij Newark airport (230 outlet winkels onder 1 dak, directe busverbinding vanuit Manhattan)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)
• Bushwick (afstappen metro Jefferson St voor supertoffe graffiti op elke straathoek)
• Williamsburg (toen Manhattan te duur werd, werd er massaal uitgeweken naar Williamsburg, het resultaat is een toffe hipsterwijk vol met leuke bars, winkeltjes etc.)

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).
Over het algemeen zou je kunnen zeggen dat daar waar allerlei biowinkels etc te vinden zijn, de local hipsters er een leuke buurt van gemaakt hebben, met doorgaans veel kunst/boetiekjes/winkeltjes.

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
www.opodo.com
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
Resistance is futile.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:54:45 #2
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139740764
Quotes uit het vorige topic:

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:57 schreef zipcon het volgende:
Ik zou in september naar NYC gaan. Ik zou dan ook de crown van the Statue of Liberty willen bezoeken. Ik vind echter enkel tickets tot augustus voor de pedestal en de crown.

Is de crown ook open in september, of zijn die tickets pas later beschikbaar?
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:05 schreef laziness het volgende:
Een collega van mij zei dat de crown vooral veel tijd kost en het niet zo spectaculair is. Wat zijn de meningen hier?
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 12:14 schreef matthijst het volgende:
Ik vond de Crown meesterlijk ^O^
quote:
vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Seven. het volgende:[/b]

[..]

Ik ga 'm gratis bezoeken door er met Staten Island Ferry onderdoor te varen, foto's zullen wel volgen op maandag of dinsdag of zo. Misschien doet het je juist besluiten dat je de crown moet zien ;) . Tickets zullen nog wel beschikbaar worden, je bent er nogal vroeg bij.

Ik ben echt niet van plan om uren in de rij te gaan staan (misschien doe ik dat voor 1 attractie maar verder wil ik mijn tijd niet verdoen voor een paar fotootjes). Zo ben ik eigenlijk op zoek naar een leuk alternatief voor Top of the Rock of Empire state building, liefst iets waar ik die 2 en central park op de foto kan zetten, het hoeft ook geen 100 verdiepingen of meer te zijn.

Iemand al eens naar zo'n hotel bar op de bovenste verdieping geweest? Dat wil ik nog doen een keertje maar weet niet welke.
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:31 schreef laziness het volgende:

[..]

Waarom dan?
Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet helemaal namelijk.
Resistance is futile.
pi_139741113
Als je dan toch naar het Vrijheidsbeeld gaat moet je wel even de kroon in vind ik als het kan. Tis gewoon epic om later te kunnen zeggen: daar ben ik binnen geweest...
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:11:51 #4
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139741290
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:
Als je dan toch naar het Vrijheidsbeeld gaat moet je wel even de kroon in vind ik als het kan. Tis gewoon epic om later te kunnen zeggen: daar ben ik binnen geweest...
Ook als het uren wachten en duur is?

Ik ben d'r zo een die de gratis dingen des levens nogal kan waarderen (lekker Nederlands). Ik ga 100x liever het Echte New York ontdekken dan met 10.000 toeristen tegelijk je een half uurtje aan een bekende attractie vergapen. Maar dat ben ik.

Nog een leuk fotootje trouwens waar ik me een paar minuten aan vergaapt heb:



Genomen in Bushwick (Knickerbocker Av en Myrtle St)

[ Bericht 3% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2014 09:58:47 ]
Resistance is futile.
pi_139741411
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook als het uren wachten en duur is?

Ik ben d'r zo een die de gratis dingen des levens nogal kan waarderen (lekker Nederlands). Ik ga 100x liever het Echte New York ontdekken dan met 10.000 toeristen tegelijk je een half uurtje aan een bekende attractie vergapen. Maar dat ben ik.

Nou gefeliciteerd, voelt dat nou goed, een beetje neerkijken op dat soort mensen?

Kan me trouwens niet herinneren dat ik uren heb moeten wachten. Bootje op, aankomst en gewoon naar boven. En geld, ach ja, gelukkig zit ik in de luxepositie dat ik niet echt na hoef te denken of iets nou 5 of 10 dollar te duur is. Ik kan ook van gratis dingen genieten trouwens, niet alles hoeft geld te kosten.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:16:16 #6
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139741460
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:14 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Nou gefeliciteerd, voelt dat nou goed, een beetje neerkijken op dat soort mensen?

Kan me trouwens niet herinneren dat ik uren heb moeten wachten. Bootje op, aankomst en gewoon naar boven. En geld, ach ja, gelukkig zit ik in de luxepositie dat ik niet echt na hoef te denken of iets nou 5 of 10 dollar te duur is. Ik kan ook van gratis dingen genieten trouwens, niet allles hoeft geld te kosten.
Ik kijk op niemand neer. Jij blijkbaar wel als je denkt dat geld het probleem is. Ik persoonlijk hou domweg niet van veel geld neertellen om vervolgens in de rij te gaan staan met alle andere toeristen, that's all.

:* .
Resistance is futile.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:19:45 #7
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_139741571
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook als het uren wachten en duur is?

Ik ben d'r zo een die de gratis dingen des levens nogal kan waarderen (lekker Nederlands). Ik ga 100x liever het Echte New York ontdekken dan met 10.000 toeristen tegelijk je een half uurtje aan een bekende attractie vergapen. Maar dat ben ik.

Nog een leuk fotootje trouwens waar ik me een paar minuten aan vergaapt heb:

[ afbeelding ]

Genomen in Bushwick (Knickerbocker Av en Myrtle St)
Cool :-)

Ben alleen in Brooklyn geweest door de verkeerde metro te pakken, maar verder niet. Dat moet ik de volgende keer maar eens doen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_139741625
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kijk op niemand neer. Jij blijkbaar wel als je denkt dat geld het probleem is. Ik persoonlijk hou domweg niet van veel geld neertellen om vervolgens in de rij te gaan staan met alle andere toeristen, that's all.

:* .
Mens, je eerste dag ben je naar Williamsburg gegaan. Als er iets is wat alle toeristen tegenwoordig doen is het wel naar Williamsburg gaan.

Waar verder niets mis mee is maar ga nou niet doen alsof je allerlei verborgen plekken in NY aan het ontdekken bent.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_139741697
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:23:49 #10
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139741714
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Katth het volgende:

[..]

Cool :-)

Ben alleen in Brooklyn geweest door de verkeerde metro te pakken, maar verder niet. Dat moet ik de volgende keer maar eens doen.
Het is bepaald geen pracht en praal, ik ben nog niet in Manhattan geweest maar ik heb de indruk dat dat echt heel anders is. Brooklyn is wel heel erg levendig. Ben wel benieuwd naar Manhattan :D . Ik wil het opsplitsen in 2 dagen (noord en zuid).
Resistance is futile.
pi_139741770
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
Als ik drie plekken moet noemen:

1) Chinatown (Mott Street en omgeving)... serieus dat is zo grappig. Als je daar 's ochtends bent zie je al die schoolkindertjes met hun leraren verplicht ochtendgymnastiek doen op het schoolplein, zoals dat ook in China moet. Verder heerlijk eten, vage winkels, hele kleine schildpadjes voor in de soep, karoake en daarna kun je altijd nog even naar wat er over is van Little Italy voor wat heerlijke cannoli.

2) The Met in Central Park. Een van de mooiste musea ter wereld (zeker gaan als het slecht weer is). Heb ik echt vele vele uren rondgelopen. Zoveel te zien daar. Echt super.

3) Times Square. Beetje cliché maar je moet er gewoon even zijn geweest. Natuurlijk ook de omliggende avenues en straten en door de wolkenkrabbers heen lopen.

4) South Street Sea Port (Pier 17) vond ik ook wel leuk. Mooi uitzicht op de wolkenkrabbers van Financial District en leuke winkeltjes en restaurants.

5) Grand Central Station. Mooi station (valt wel een beetje tegen vergeleken met Amsterdam of Antwerpen), maar wel tof als je into dat soort van dingen bent.

[ Bericht 13% gewijzigd door Nielsch op 09-05-2014 15:46:46 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:27:12 #12
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139741834
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Mens, je eerste dag ben je naar Williamsburg gegaan. Als er iets is wat alle toeristen tegenwoordig doen is het wel naar Williamsburg gaan.

Waar verder niets mis mee is maar ga nou niet doen alsof je allerlei verborgen plekken in NY aan het ontdekken bent.
Wat is je probleem nou eigenlijk want ik ben bepaald geen verborgen plekken aan het ontdekken en dat zeg ik ook helemaal nergens.

Azijnpisser :* .
Resistance is futile.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:36:05 #13
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139742123
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf toch, ligt er maar net aan wat je trekt. Ik zou zeggen, vraag het een local of zoek reviews op internet en dan heb je voor een stad als New York al heel snel dingen die jijzelf gezien moet hebben.
Resistance is futile.
pi_139742166
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:36 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat bepaalt iedereen voor zichzelf toch, ligt er maar net aan wat je trekt. Ik zou zeggen, vraag het een local of zoek reviews op internet en dan heb je voor een stad als New York al heel snel dingen die jijzelf gezien moet hebben.
Goed verhaal.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:40:42 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139742280
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:37 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Goed verhaal.
Azijnpisser.
^O^
Resistance is futile.
pi_139742413
Moeten is inderdaad misschien een groot woord aangezien ik het inderdada zelf moet kiezen, maar bedoel er meer mee wat leuke plekken zijn.

Ik ben van plan om 4 of 5 dagen te gaan en dan wil ik sowieso een basketbal wedstrijd zien in madison square garden, central park, time square, Empire State Building, Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld en verde rnog niet echt in verdiept aangezien ik eigenlijk net pas aan het kijken ben naar een stedentrip naar NewYork.
pi_139742578
Ik zou nog wel eens een kijkje willen nemen in City Hall subway station.

http://jalopnik.com/56843(...)ity-hall-subway-stop



weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar je kan het proberen:

quote:
Still, although it's not open to the general public, there's a way in-the-know New York subway riders can still see this famous and beautiful architectural glimpse at the city's past. The 6 train used to make all passengers leave the train at the Brooklyn Bridge stop, but no longer.

If you have a little extra time, you can stay on the train and view the City Hall Station as the train makes its turnaround.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:49:33 #18
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_139742579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
9/11 Memorial
Cliché, maar over 50 jaar weet iedereen nog steeds waar hij/zij was toen het gebeurde. Deze dag heeft de wereld veranderd. Het memorial is erg indrukwekkend ook al zijn ze er omheen nog volop aan het bouwen.

American Museum of Natural History
The Met is ook zeker een aanrader, maar oudbolliger dan AMNH. We hebben daar een halve dag rondgelopen en uitstekend vermaakt. Goede kantine daar ook, veel beter dan in The Met.

Maddison Square Garden
Één van de oudste sport arena's ter wereld met een grote geschiedenis. Erg de moeite waard om de tour te doen en een wedstrijd te bezoeken.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_139746754
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou nog wel eens een kijkje willen nemen in City Hall subway station.

http://jalopnik.com/56843(...)ity-hall-subway-stop

[ afbeelding ]

weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar je kan het proberen:

[..]

Heb ik gedaan! vorige week... Je moet gewoon blijven zitten in de 6, mag ook gewoon en dan rijdt je er doorheen. De MTA geeft er ook een tour doorheen eens in de zoveel tijd. Dat vertelde een MTA mevrouw... Heb ook nog 2 foto's... wel goed opletten!
Be brave. Be kind.
  Moderator zaterdag 10 mei 2014 @ 00:30:26 #20
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_139765101
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
De standaard dingen die in alle boekjes en op alle sites staan. Gewoon omdat het gaaf is. Dus:
- Ga een wolkenkrabber op (ik zou Top Of The Rocks nemen, bijna geen wachttijd omdat ze met timeslots werken en je ziet dan ook het Empire State Building ipv dat je daar zelf bovenop staat).
- Doe de wandeling over Brooklyn Bridge naar Manhattan.
- Slenter op 5th en 7th Ave,Times Square
- Maak een tochtje met de ferry naar Staten Island (zoals al gemeld hier, da's gratis en je vaart langs het vrijheidsbeeld - niet vlák langs overigens- ).
- Als je even genoeg hebt van door de stad slenteren: Central Park (evt per fiets, maar lang niet alles is toegankelijk voor fietsers). En ik vond Coney Island ook een leuk uitje.

Wil je een mooie blik op Manhattan by night en de bruggen, dan zou je naar het parkje Brooklyn Heights kunnen gaan (5 minuten lopen vanaf subway station Clark Street). Het ligt direct aan het water. Dit is het uitzicht:


Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 03:26:02 #21
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139768980
Vandaag door Soho, Little Italy and China town geslenterd, was leuk :) en uiteindelijk vanaf Union Square weer op de metro naar Brooklyn gegaan. Paar vans, paar Nike's en een paar Converse op de kop getikt en een pot Moonshine gehaald (ga me nu bezatten, heerlijk spul!). Koreaanse barbecue gedaan bij Hanjoo in St. Marks, heb nog nooit Koreaans gegeten.

Nou ja, aanraders zijn dus Hanjoo en Moonshine. Ik was wel verbaasd dat je dat zomaar kunt krijgen trouwens, ik dacht dat het verboden was?
Resistance is futile.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 03:28:40 #22
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139768992
Brooklyn Heights uitzicht ziet er goed uit! Zet ik op mijn lijstje, wie weet kom ik er aan toe. En ik zit serieus te denken over een wolkenkrabber maar mijn vriend heeft hoogtevrees.
Resistance is futile.
pi_139777134
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 03:28 schreef Seven. het volgende:
Brooklyn Heights uitzicht ziet er goed uit! Zet ik op mijn lijstje, wie weet kom ik er aan toe. En ik zit serieus te denken over een wolkenkrabber maar mijn vriend heeft hoogtevrees.
Mijn vrouw heeft ook erge hoogtevrees maar ook gewoon top of the rock en eps building gedaan. In de VS maken ze het onmogelijk om heel dicht bij de rand te komen. bij top of the rock glasplaten ervoor en bij eps building soort van tralies.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:09:44 #24
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139777441
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:44 schreef RealMadMan het volgende:
Moeten is inderdaad misschien een groot woord aangezien ik het inderdada zelf moet kiezen, maar bedoel er meer mee wat leuke plekken zijn.

Ik ben van plan om 4 of 5 dagen te gaan en dan wil ik sowieso een basketbal wedstrijd zien in madison square garden, central park, time square, Empire State Building, Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld en verde rnog niet echt in verdiept aangezien ik eigenlijk net pas aan het kijken ben naar een stedentrip naar NewYork.
4 of 5 dagen heb je denk ik wel nodig om Manhattan goed te verkennen, met maar 5 dagen kun je denk ik alle andere boroughs wel links laten liggen.
Resistance is futile.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12:07 #25
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139777505
Oh ja! Ik vergat nog te zeggen dat er in Soho een winkel zit die bij Museum of Modern Art hoort, vond ik heel leuk om een uurtje rond te neuzen. Veel boeken en toegepaste kunst, voor elk budget wat.
Resistance is futile.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:12:40 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139777515
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft ook erge hoogtevrees maar ook gewoon top of the rock en eps building gedaan. In de VS maken ze het onmogelijk om heel dicht bij de rand te komen. bij top of the rock glasplaten ervoor en bij eps building soort van tralies.
Hopelijk kan ik hem overtuigen.
Resistance is futile.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:39:05 #27
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139780040
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:09 schreef Seven. het volgende:

[..]

4 of 5 dagen heb je denk ik wel nodig om Manhattan goed te verkennen, met maar 5 dagen kun je denk ik alle andere boroughs wel links laten liggen.
Wat een raar advies en je zit er zelf net twee dagen en bent nu de expert?
Ik ben er straks zes dagen maar reken maar dat ik meer dan alleen Manhattan ga verkennen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:13:26 #28
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139781209
6 dagen kan je "alles" wel zien hoor :D
Gewoon een kwestie van vooraf alvast een beetje plannen en dingen uitzoeken.
Haters everywhere but I don't really care.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:16:54 #29
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139787045
Wat is eigenlijk the Eps building?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 20:18:48 #30
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139787138
Empire State Building
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 mei 2014 @ 11:13:10 #31
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139820522
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 20:18 schreef laziness het volgende:
Empire State Building
8)7 Stupid me natuurlijk :)

Vraagje:
Stel ik land op maandag rond 13.00 uur usa tijd op JFK. Hoelang ben je daar ongeveer kwijt aan douane/koffer halen.
En hoelang doe je erover om met de airtrain, metro naar Manhattan te gaan?
Beetje een indicatie?
En wat raden jullie aan om de eerste dag te gaan bezoeken/ te doen? We zullen dan wel wat last hebben van een jet lag.
  zondag 11 mei 2014 @ 11:49:56 #32
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139821304
Om een uur of 4 in Manhattan denk ik.
Jetlag zal wel meevallen. Afhankelijk van waar je zit zou ik de eerste dag ff in de buurt van het hotel rondlopen, wat eten en dan bij Times Square kijken; weinig spannends, maar toch bezig blijven zodat je niet om 18:00 ligt te snurken op je hotelkamer :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139821947
Zijn er ook fokkers die er echt wonen?
"Fear is only as deep as the mind allows."
  zondag 11 mei 2014 @ 13:03:09 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139822997
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:39 schreef laziness het volgende:

[..]

Wat een raar advies en je zit er zelf net twee dagen en bent nu de expert?
Ik ben er straks zes dagen maar reken maar dat ik meer dan alleen Manhattan ga verkennen.
'4 of 5 dagen heb je DENK IK wel nodig'
Maar de volgende keer zal ik erbij zeggen dat ik geen expert ben want ik zit hier zelf pas een paar dagen, OK?

Laat ik het zo zeggen: er is relatief veel te doen in Manhattan en relatief weinig in the Bronx en Queens (buiten the Zoo en Yankee stadium is het vooral suburbia, maar goed, dat heb ik alleen maar van de locals). Staten Island is schijnbaar ook suburbia. In Brooklyn is het levendig, maar ook niet echt een toeristen hotspot buiten Williamsburg om eerlijk te zijn. Hoeft ook geen toeristen hotspot te zijn om leuk te zijn, ik vermaak me in Brooklyn ook wel maar ik merk wel na 2 dagen Manhattan dat ik nog zeker 2 dagen nodig heb om de dingen te zien die ik in Manhattan wil zien. Ik vind heel Manhattan wel erg toeristisch buiten the High Line, daar kreeg ik meer het idee dat er ook nog locals te vinden waren.

Edit: mijn vriend heeft een gruwelijke jetlag (nog steeds) dus op vrijdag en zaterdag waren we pas om 13:00 in Manhattan, dus op zich als je er vroeg bij bent elke dag, dan zou je Manhattan best in 3 dagen kunnen verkennen. Ik ben steeds om 6 uur op, hij ligt tot minstens 10 uur te slapen

Ik zou het opsplitsen in lower/middle/upper Manhattan.

[ Bericht 11% gewijzigd door Seven. op 11-05-2014 13:55:44 ]
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:06:01 #35
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139823062
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:49 schreef Katth het volgende:

[..]

9/11 Memorial
Cliché, maar over 50 jaar weet iedereen nog steeds waar hij/zij was toen het gebeurde. Deze dag heeft de wereld veranderd. Het memorial is erg indrukwekkend ook al zijn ze er omheen nog volop aan het bouwen.

American Museum of Natural History
The Met is ook zeker een aanrader, maar oudbolliger dan AMNH. We hebben daar een halve dag rondgelopen en uitstekend vermaakt. Goede kantine daar ook, veel beter dan in The Met.

Maddison Square Garden
Één van de oudste sport arena's ter wereld met een grote geschiedenis. Erg de moeite waard om de tour te doen en een wedstrijd te bezoeken.
9/11 memorial vond ik behoorlijk aangrijpend, om eerlijk te zijn. Heb er een half uurtje rondgekeken en ik werd er echt een beetje emo door :') .

Trouwens, die beveiliging! 8)7
Bodyscans en alles.
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:19:13 #36
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139823415
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:13 schreef egelhond het volgende:

[..]

8)7 Stupid me natuurlijk :)

Vraagje:
Stel ik land op maandag rond 13.00 uur usa tijd op JFK. Hoelang ben je daar ongeveer kwijt aan douane/koffer halen.
En hoelang doe je erover om met de airtrain, metro naar Manhattan te gaan?
Beetje een indicatie?
En wat raden jullie aan om de eerste dag te gaan bezoeken/ te doen? We zullen dan wel wat last hebben van een jet lag.
Laatste keer (drie weken terug) landde ik om 15:00 uur op JFK en stond 17:00 uur in Manhattan. Douane nam 15-20 minuten in beslag en de route per metro naar Manhattan een uur ofzo. Had overigens alleen handbagage dus met extra bagage ophalen duurt het waarschijnlijk wel iets langer voordat je op plaats van bestemming bent.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:19:25 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139823423
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:
Als je dan toch naar het Vrijheidsbeeld gaat moet je wel even de kroon in vind ik als het kan. Tis gewoon epic om later te kunnen zeggen: daar ben ik binnen geweest...
Hoi Nielsch 8-) . Ik heb de Staten Island Ferry gedaan, je moet wel een verdomd goeie camera hebben met telelens en alles om goeie foto's te nemen. Dus voor diegenen die echt iets met het Vrijheidsbeeld hebben, de gratis trip lekker skippen tenzij je een uurtje over hebt en meer mooie uitzichten over Manhattan wil. Anders zeker die tour gaan doen, de ferry zal je teleurstellen.

Mijn eindoordeel: ik vond de ferry superleuk maar voor het Vrijheidsbeeld hoef je het niet te doen.

Ik heb een camera met 4x optical zoom :')





[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2014 09:58:21 ]
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:21:26 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139823491
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 12:19 schreef Push. het volgende:
Zijn er ook fokkers die er echt wonen?
Denk dat je die in KAA gaat vinden.
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:44:25 #39
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139824215
Paar fotootjes:

Brooklyn Bridge (blauwe metro naar Brooklyn, afstappen aan High Street (ook voor Brooklyn Heigths park waar je de goeie uitzichten van Gert vindt, mijn vriend had d'r geen zin in :{ ). Brooklyn Bridge is heel druk, ik werd er een beetje gek van maar toffe foto's en een uurtje vermaak dus wel de moeite wat mij betreft.



Lower Manhattan (whoa..... ik voelde me een dwerg), Brooklyn Bridge richting Wall Street gelopen.




9/11 memorial:




High Line (afstappen aan 14th St en dan gewoon via de trappen omhoog, dit is een wandeling van een paar kilometer over een verlaten metrolijn die omgetoverd is tot een urban garden. Ik persoonlijk vond dit echt supergaaf om te doen maar ik kan me voorstellen dat sommigen dit heel saai zouden vinden (ik weet niet of kinderen dit bijvoorbeeld leuk zouden vinden). Veel graffiti en kunstwerken te zien op deze route.







[ Bericht 7% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2014 09:58:03 ]
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:51:26 #40
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_139824452
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Laatste keer (drie weken terug) landde ik om 15:00 uur op JFK en stond 17:00 uur in Manhattan. Douane nam 15-20 minuten in beslag en de route per metro naar Manhattan een uur ofzo. Had overigens alleen handbagage dus met extra bagage ophalen duurt het waarschijnlijk wel iets langer voordat je op plaats van bestemming bent.
De douane kan enorm verschillen. Je kan er ook zo een uur in de rij staan helaas.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 11 mei 2014 @ 14:02:54 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139824769
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 11:13 schreef egelhond het volgende:

[..]

8)7 Stupid me natuurlijk :)

Vraagje:
Stel ik land op maandag rond 13.00 uur usa tijd op JFK. Hoelang ben je daar ongeveer kwijt aan douane/koffer halen.
En hoelang doe je erover om met de airtrain, metro naar Manhattan te gaan?
Beetje een indicatie?
En wat raden jullie aan om de eerste dag te gaan bezoeken/ te doen? We zullen dan wel wat last hebben van een jet lag.
Airtrain betaal je bij het afstappen, ik meen $7,50.
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:04:44 #42
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139824823
Ook mooi, ben de naam ff kwijt, dacht Washington Street:
Haters everywhere but I don't really care.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:09:34 #43
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139824968
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
Ook mooi, ben de naam ff kwijt, dacht Washington Street:
[ afbeelding ]
_O_ gave foto!

Wat is die toren tussen de pilaren van de brug?
Resistance is futile.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:15:25 #44
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139825135
Empire State
Haters everywhere but I don't really care.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 mei 2014 @ 15:58:49 #45
269689 crew  Viv
pi_139828408
Ik ben afgelopen dinsdag teruggekomen van mijn eerste bezoek aan Boston en New York City. Gisteren aan de hand van de foto's achterhaald wat we ook alweer allemaal gedaan hebben en wanneer. :')

Boston, MA:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
New York, NY:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanleiding voor deze trip was een nascholingscursus die ik via mijn werk mocht volgen. Verder hebben we dus wél veel toeristenattracties bezocht, maar dan wel heel strategisch om toch niet lang in de rij te hoeven staan. Zo hebben we Madame Tussauds bezocht om 10 uur 's avonds, er waren maar 5 andere bezoekers ofzo. :D De New York Pass hebben we goed benut: $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. Ook de $62 voor twee stuks "7-Day Unlimited MetroCard" hebben we er dubbel en dwars uitgehaald. O+

Oh, en nu wil ik terug! :(
  zondag 11 mei 2014 @ 17:44:54 #46
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139832923
Is dat leuk Hard Rock Cafe?
  Public Relations / Redactie Film zondag 11 mei 2014 @ 17:53:32 #47
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_139833291
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:44 schreef egelhond het volgende:
Is dat leuk Hard Rock Cafe?
Altijd en overal. Goede bediening, lekker eten voor een goede prijs.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:01:00 #48
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139833581
Iemand tips voor een mooie fietstocht door Brooklyn? We pikken de fietsen op in Manhattan, aan de voet van de Brooklyn Bridge. Ik weet dat het uitzicht het mooiste is als je vanaf Brooklyn naar Manhattan over de Brooklyn Bridge gaat, dus dat doen we sowieso. Heb al wel gezocht op routes maar kan niet echt goeie suggesties vinden.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 11 mei 2014 @ 19:00:09 #49
269689 crew  Viv
pi_139835491
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Altijd en overal. Goede bediening, lekker eten voor een goede prijs.
:Y En je hoeft helemaal geen affiniteit met hard rock te hebben heb ik wel. Er komen daar mensen van alle leeftijden en achtergronden. Zo zat er afgelopen zondag een groot islamitisch gezin (hoofddoekjes en al) te eten terwijl wij op de tafel ernaast cocktails niet duur trouwens: $9,40 voor een mojito op tafel hadden staan. ^O^ Hun motto is dan ook LOVE ALL - SERVE ALL®.
  maandag 12 mei 2014 @ 00:31:25 #50
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_139854799
Hard Rock Café doet eigenlijk niets anders dan dat alle grote fast-food franchisen doen. Een formule neerzetten die overal ter wereld hetzelfde is. Dus als mensen het éénmaal kennen dan zullen ze op reis sneller voor Hard Café kiezen dan voor een restaurant dat men niet kent. De vertrouwdheid is troef.

Neemt niet weg dat het een hele goed formule is. Lekkere burgers en goede cocktails. Zelfs in Hurghada (Egypte) :)

Ben er niet geweest tijdens mijn trip in New York, maar alle restaurants rond Times Square (zeker de bekende namen) zijn allemaal een stuk duurder.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  † In Memoriam † maandag 12 mei 2014 @ 00:43:44 #51
240917 Mula
pi_139855132
Ik heb de Staten Island Ferry ook gedaan. We waren aan de verkeerde kant van de boot gaan zitten. En wij maar wachten totdat het vrijheidsbeeld te zien was. :@ _O-
  maandag 12 mei 2014 @ 02:07:43 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139856318
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 00:43 schreef Mula het volgende:
Ik heb de Staten Island Ferry ook gedaan. We waren aan de verkeerde kant van de boot gaan zitten. En wij maar wachten totdat het vrijheidsbeeld te zien was. :@ _O-
Hahahaha, op de terugweg wel gezien hoop ik?
Resistance is futile.
  maandag 12 mei 2014 @ 02:14:21 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139856344
Gezellig wijkje, Bushwick :')

Komen we net uit de metro, zien we ineens een dikke matpartij! Binnen 5 seconden kwam ik tot het besef dat er een meisje van 15-18 op de grond ligt en een of andere wifebeater neger staat op haar in te slaan :') (wifebeaters zijn van die witte strakke hemden, worden zo genoemd omdat op Jerry Springer altijd van die kerels kwamen met witte hemden die hun vrouwen slaan). Andere negers kwamen aanrennen om haar te helpen, meisje staat op en zwaait een stoel vast in wifebeater zijn gezicht.

Toen zijn we maar doorgelopen want geen zin in shit als 'what are you looking at :( ' en zulks.
Resistance is futile.
  maandag 12 mei 2014 @ 02:19:59 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139856364
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:01 schreef Little_Acorn het volgende:
Iemand tips voor een mooie fietstocht door Brooklyn? We pikken de fietsen op in Manhattan, aan de voet van de Brooklyn Bridge. Ik weet dat het uitzicht het mooiste is als je vanaf Brooklyn naar Manhattan over de Brooklyn Bridge gaat, dus dat doen we sowieso. Heb al wel gezocht op routes maar kan niet echt goeie suggesties vinden.
Als ik er aan denk zal ik het morgen voor je vragen aan de huisgenoten van mijn vriendin.
Op de Brooklyn Bridge heb je een fietspad waar veel verdwaalde wandelaars op terechtkomen.
Resistance is futile.
  maandag 12 mei 2014 @ 02:22:50 #55
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139856374
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag teruggekomen van mijn eerste bezoek aan Boston en New York City. Gisteren aan de hand van de foto's achterhaald wat we ook alweer allemaal gedaan hebben en wanneer. :')

Boston, MA:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
New York, NY:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De aanleiding voor deze trip was een nascholingscursus die ik via mijn werk mocht volgen. Verder hebben we dus wél veel toeristenattracties bezocht, maar dan wel heel strategisch om toch niet lang in de rij te hoeven staan. Zo hebben we Madame Tussauds bezocht om 10 uur 's avonds, er waren maar 5 andere bezoekers ofzo. :D De New York Pass hebben we goed benut: $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. Ook de $62 voor twee stuks "7-Day Unlimited MetroCard" hebben we er dubbel en dwars uitgehaald. O+

Oh, en nu wil ik terug! :(
_O_

Vette shit. Wij vertrekken dinsdag naar Boston (tussenstop in Hyannis voor Cape Cod/Martha's vineyard/Nantucket) dus moet me nog inlezen. Denk dat we er hooguit een dag hebben voor we doorreizen naar mijn vriend zijn familie.
Resistance is futile.
pi_139856735
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
Ook mooi, ben de naam ff kwijt, dacht Washington Street:
[ afbeelding ]
Zo gaaf man _O_
Toen ik daar liep had ik echt het idee dat ik een film liep of dat ik naar een schilderij keek :')
Ik ben verliefd geworden op die plek O+

Iemand hier trouwens al eens naar Coney Island geweest?
Is dat de metro rit van een dik uur waard of is het daar veel te druk en te saai op een warme/hete zomerdag?
  maandag 12 mei 2014 @ 07:20:22 #57
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139856839
Ben een keer in augustus op Coney Island geweest. Toen was er niks te doen: veel attracties gesloten. Dat was rond de tijd dat alles dicht zou gaan. Ik geloof dat het nu weer open en opgeknapt is?
Was idd een best eind met de metro. Vond het niet heel bijzonder, maar toch wel leuk om een keer gezien en gestaan te hebben. Een beetje hetzelfde als die wereldbol van de wereldtentoonstelling bij Flushing Meadows; toch een beetje iconisch NY (zag m vroeger vaak in rapvideos) :D
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139856846
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Zo gaaf man _O_
Toen ik daar liep had ik echt het idee dat ik een film liep of dat ik naar een schilderij keek :')
Ik ben verliefd geworden op die plek O+

Iemand hier trouwens al eens naar Coney Island geweest?
Is dat de metro rit van een dik uur waard of is het daar veel te druk en te saai op een warme/hete zomerdag?
ik ben er geweest, al was het voor mij destijds een autoritje van een half uur. Tis best wel leuk als het warm is: beetje in de oceaan zwemmen en langs die boulevard lopen. De rollercoaster vond ik wel echt gaaf... niet supereng maar wel een stukje geschiedenis. Tis wel allemaal een beetje vergane glorie. Ik denk dat het voor kinderen wel echt leuk is. Voor alleen volwassenen is het denk ik een beetje saai als je niet van zwemmen en strand liggen houdt. Toen ik er was, was het iets van 30 graden C maar niet superdruk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 12 mei 2014 @ 07:48:16 #59
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139856979
Vroegah, toen je nog foto's moest laten afdrukken :)

Coney Island:


Wu-Tang winkel op Staten Island:


Unisphere in Queens:


en een skyline nog een skyline was:


[ Bericht 4% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2014 10:00:06 ]
Haters everywhere but I don't really care.
  Public Relations / Redactie Film maandag 12 mei 2014 @ 08:19:36 #60
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_139857189
quote:
1s.gif Op maandag 12 mei 2014 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Zo gaaf man _O_
Toen ik daar liep had ik echt het idee dat ik een film liep of dat ik naar een schilderij keek :')
Ik ben verliefd geworden op die plek O+

Iemand hier trouwens al eens naar Coney Island geweest?
Is dat de metro rit van een dik uur waard of is het daar veel te druk en te saai op een warme/hete zomerdag?
Wij vonden het heel leuk. Over de boulevard slenteren in de zon, lekker even de stad uit. En Cyclone is episch!
pi_139857212
Donderdag vertrek ik met wat vrienden voor een paar dagen! Zin in! :)
  maandag 12 mei 2014 @ 11:46:15 #62
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139861369
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 02:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Als ik er aan denk zal ik het morgen voor je vragen aan de huisgenoten van mijn vriendin.
Op de Brooklyn Bridge heb je een fietspad waar veel verdwaalde wandelaars op terechtkomen.
Thanks!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  maandag 12 mei 2014 @ 17:11:00 #63
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139872002
Een vraagje, ik heb al een tijd geleden tickets besteld voor de crown vrijheidsbeeld.
Nu ben ik aan het kijken en zie dat ik geen tickets heb meegekregen met streepjescode ofzo.

Weten jullie of ik normaal gezien een pdf krijg met de tickets of moet ik gewoon de mail uitprinten met een bijbehorende nummer.
pi_139873362
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 17:11 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje, ik heb al een tijd geleden tickets besteld voor de crown vrijheidsbeeld.
Nu ben ik aan het kijken en zie dat ik geen tickets heb meegekregen met streepjescode ofzo.

Weten jullie of ik normaal gezien een pdf krijg met de tickets of moet ik gewoon de mail uitprinten met een bijbehorende nummer.
tickets voor de kroon moet je daar ophalen
Staat volgens mij allemaal in die mail
  maandag 12 mei 2014 @ 18:40:42 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139874501
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 11:46 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Thanks!
Nog niet gevraagd maar wel een goeie site gevonden voor je:

www.nycbikemaps.com/maps/brooklyn-bike-map/
Resistance is futile.
  maandag 12 mei 2014 @ 19:41:34 #66
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139877154
quote:
7s.gif Op maandag 12 mei 2014 18:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nog niet gevraagd maar wel een goeie site gevonden voor je:

www.nycbikemaps.com/maps/brooklyn-bike-map/
Ja, die heb ik ook al bekeken. Echte routes kan ik daar niet op vinden. Maar ik denk eigenlijk dat het goed te doen is om zelf een beetje een route te bedenken.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_139878167
Wat is nou de beste kleding outlet in new york? Wij hebben waarschijnlijk nog wel een dag over dus vandaar
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 12 mei 2014 @ 20:30:45 #68
269689 crew  Viv
pi_139879419
quote:
2s.gif Op maandag 12 mei 2014 02:22 schreef Seven. het volgende:
Vette shit. Wij vertrekken dinsdag naar Boston (tussenstop in Hyannis voor Cape Cod/Martha's vineyard/Nantucket) dus moet me nog inlezen. Denk dat we er hooguit een dag hebben voor we doorreizen naar mijn vriend zijn familie.
Dan is (een stukje van) de Freedom Trail wel handig, een wandelroute langs allerlei historische plekken/gebouwen/monumenten, verdwalen kan niet! :D


[ Bericht 5% gewijzigd door UIO_AMS op 13-05-2014 10:00:27 ]
  maandag 12 mei 2014 @ 21:33:30 #69
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139883084
Geinige winkel in Boston:
http://www.johnnycupcakes.com
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139894274
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Altijd en overal. Goede bediening, lekker eten voor een goede prijs.
in NYC zijn er zo enorm veel opties om goed (en relatief goedkoop) te eten...heel erg zonde als je daar dan naar zoiets gaat.
  Moderator dinsdag 13 mei 2014 @ 10:06:14 #71
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_139896801
TT aangepast en wat foto's verkleind. Aub opletten wanneer je foto's plaatst. Van de eerste img-tag kun je img=640 maken en dan zijn ze zeker niet te breed. Topic laden via een telefoon duurt anders erg lang. :)
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 10:50:18 #72
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139897846
Moes, favoriete fastfood toko in de VS:
http://www.moes.com/find-a-moes/

Dikke homewrecker:



En Charleys Grilled Subs:
http://charleys.com/
Haters everywhere but I don't really care.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:32:54 #73
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139903777
quote:
14s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 10:06 schreef UIO_AMS het volgende:
TT aangepast en wat foto's verkleind. Aub opletten wanneer je foto's plaatst. Van de eerste img-tag kun je img=640 maken en dan zijn ze zeker niet te breed. Topic laden via een telefoon duurt anders erg lang. :)
Thanks UIO (en ik zal d'r op letten :) )
Resistance is futile.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:39:13 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139904026
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef znaimer het volgende:
Wat is nou de beste kleding outlet in new york? Wij hebben waarschijnlijk nog wel een dag over dus vandaar
Century 21 is de Amerikaanse TK Maxx maar dan beter :9~ . Verder weet ik het niet, niet zoveel gewinkeld, gewoon binnen gesprongen waar we langskwamen. Inmiddels 3 paar vans, een paar converse en 2 paar NB's gekocht voor al met al 225 dollar = 160 euro.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 13:40:20 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139904072
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dan is (een stukje van) de Freedom Trail wel handig, een wandelroute langs allerlei historische plekken/gebouwen/monumenten, verdwalen kan niet! :D
[ afbeelding ]
Thanks! Zeer goeie tip (en dan niet verdwalen om dat pad te vinden :P)
Resistance is futile.
pi_139906550
Voor als jullie weer richting NY willen; tussen de zomer en kerst voor ¤365 retour naar New York vanaf Amsterdam (wel met stop in Wenen).

Meer info hier en hier.

Moet zelf ook maar 'ns die kant op gaan :+
  dinsdag 13 mei 2014 @ 14:53:00 #77
427750 levenistegek
Leven moet je leven
pi_139906844
Waar ik wel geintereseerd in ben is wat je nu zo gemiddeld voor een vliegticket naar NY betaald? Ja ik weet dat het te vinden is online.. maar wat zijn jullie tips om goedkoop te vliegen?
Spedicifieke tijden/data .... etc
  dinsdag 13 mei 2014 @ 15:37:56 #78
427750 levenistegek
Leven moet je leven
pi_139908252
@iemand91 die prijzen die in die artikelen worden genoemd zijn niet beschikbaar
pi_139910432
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 15:37 schreef levenistegek het volgende:
@iemand91 die prijzen die in die artikelen worden genoemd zijn niet beschikbaar
Hmm, ik kan ze zo ook niet meer vinden nee. Zijn we waarschijnlijk weer te laat.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 17:02:27 #80
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139911239
Februari is goedkoop.

En vliegen via Wenen is wel vrij kansloos (eerst een eind de verkeerde kant opvliegen)?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139912164
januari en februari zijn goedkoop. dit jaar in januari gevlogen voor 430 euro maar had ik iets langer gewacht was de prijs richting de 390 gegaan. bij air berlin en geboekt via flugladen.de
Hooray for boobies!
  dinsdag 13 mei 2014 @ 18:42:04 #82
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139914238
Yeah, helikoptervlucht gereserveerd. Volgens een collega het geld waard. Ondanks dat het maar een kort vluchtje is :P
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  dinsdag 13 mei 2014 @ 19:09:27 #83
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139915319
Sowieso een coole ervaring, vond ik :)
Haters everywhere but I don't really care.
pi_139919364
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef Little_Acorn het volgende:
Yeah, helikoptervlucht gereserveerd. Volgens een collega het geld waard. Ondanks dat het maar een kort vluchtje is :P
hoeveel minuten ga je dan vliegen?
Ik heb toen 30 minuten geboekt en die waren zo om :o
Jammer dat het zo duur is
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:09:17 #85
277627 Seven.
We are Borg.
pi_139920960
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 19:09 schreef matthijst het volgende:
Sowieso een coole ervaring, vond ik :)
Als ik terug ga, wil ik zeker een helikoptervlucht gaan doen.
Resistance is futile.
  dinsdag 13 mei 2014 @ 21:35:48 #86
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139922689
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 mei 2014 20:37 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

hoeveel minuten ga je dan vliegen?
Ik heb toen 30 minuten geboekt en die waren zo om :o
Jammer dat het zo duur is
Maar 15 minuten... Anders wordt het me wel echt te duur.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 13 mei 2014 @ 22:17:41 #87
269689 crew  Viv
pi_139925587
Deze vakantie was al 3000 euro zónder helikoptervlucht, dus wij hebben het niet gedaan. :')
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 22:40:26 #88
240917 Mula
pi_139927449
Ik heb ook een helicoptervlucht gedaan. Eentje van 15minuten en dat vond ik eigenlijk wel lang genoeg. Ik heb alles gezien wat ik wou zien.

Mijn vlucht was volgens mij 60 euro via een groupon. Enige probleem was dat de vlucht vanaf New Jersey vertrok en wij dat niet doorhadden tot de avond vantevoren. Volgens de mevrouw van het hotel was New Jersey echt niet te doen met het openbaar vervoer en was de taxi de beste optie. Dat geintje kostte gewoon een uur en $60. Achteraf bleek dat er naast het vertrekplatform een soort veerpont vertrok voor een paar dollar.
  † In Memoriam † dinsdag 13 mei 2014 @ 23:03:01 #89
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_139929195
quote:
0s.gif Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef znaimer het volgende:
Wat is nou de beste kleding outlet in new york? Wij hebben waarschijnlijk nog wel een dag over dus vandaar
Of het de beste is weet ik niet, maar ik ben naar de Jersey Gardens geweest. Outletwalhalla, zo'n 200 winkels (inclusief restaurants) op een half uurtje vanaf Manhattan.
Vanaf Porth Authority (tussen 8th en 9th avenue in) pak je de bus en de bus stopt voor de deur :).
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
pi_139934773
Iemand die een goed en cheap hostel in NY kent?
  woensdag 14 mei 2014 @ 12:49:44 #91
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139942576
Hoe vroeg moet je zijn voor de ferry naar Liberty Island en Ellis Island? Is 10.00 uur vroeg genoeg? Ik lees namelijk dat je er vroeg bij moet zijn om lange wachttijden te voorkomen. We hebben een NY pass dus we hoeven iig geen tickets te kopen. De rij voor security is ook al behoorlijk begrijp ik.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_139943526
afgelopen januari met -30 was er weinig animo en kon ik zo doorlopen.... ;) laatste keer in de zomer was er rond 9.30 uur en was het nog redelijk te doen, 15 minuten vanaf kopen ticket naar security en richting boot.
Hooray for boobies!
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:25:05 #93
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139943814
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
afgelopen januari met -30 was er weinig animo en kon ik zo doorlopen.... ;) laatste keer in de zomer was er rond 9.30 uur en was het nog redelijk te doen, 15 minuten vanaf kopen ticket naar security en richting boot.
Oh, dat valt mee. Kon de ferry wel varen met -30? Je zou denken dat het water is bevroren :P
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:34:19 #94
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_139944118
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 12:49 schreef Little_Acorn het volgende:
Hoe vroeg moet je zijn voor de ferry naar Liberty Island en Ellis Island? Is 10.00 uur vroeg genoeg? Ik lees namelijk dat je er vroeg bij moet zijn om lange wachttijden te voorkomen. We hebben een NY pass dus we hoeven iig geen tickets te kopen. De rij voor security is ook al behoorlijk begrijp ik.
10 uur is goed te doen, dan is het wel druk maar je kan je kaartjes snel ophalen bij een apart kiosk en dan aansluiten in een speciale rij :)

Dit hadden wij zelf twee weken geleden ook (wij hadden kaarten vooraf geboekt en moesten ons melden bij dezelfde kiosk om de kaarten af te halen als mensen met een NY pass)
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:37:18 #95
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139944235
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:34 schreef sproetjes het volgende:

[..]

10 uur is goed te doen, dan is het wel druk maar je kan je kaartjes snel ophalen bij een apart kiosk en dan aansluiten in een speciale rij :)

Dit hadden wij zelf twee weken geleden ook (wij hadden kaarten vooraf geboekt en moesten ons melden bij dezelfde kiosk om de kaarten af te halen als mensen met een NY pass)
Dat is goed om te lezen, dank je! heb namelijk geen zin om een uur in de rij te staan.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:39:06 #96
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_139944314
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:37 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Dat is goed om te lezen, dank je! heb namelijk geen zin om een uur in de rij te staan.
Reken toch op en half uur incl security check enz... En dan nog het wachten op de boot, ook op ellis en liberty island.
  woensdag 14 mei 2014 @ 13:41:24 #97
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139944404
quote:
1s.gif Op woensdag 14 mei 2014 13:39 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Reken toch op en half uur incl security check enz... En dan nog het wachten op de boot, ook op ellis en liberty island.
Een half uurtje vind ik nog te doen, aangezien dit toch wel één van de meest populaire bezienswaardigheden in NYC is.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:02:05 #98
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139949189
Groupon aanbieding voor een heli vlucht: http://www.groupon.com/de(...)=email&utm_source=uu
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_139950019
heb ook zo'n vlucht gedaan ooit in een diep verleden maar vond het zelf niet echt bijzonder. Je vliegt boven water op een redelijke hoogte maar je komt dus niet boven manhattan zelf te vliegen. Natuurlijk mooi om foto's te maken als je bij het raampje komt te zitten.
Hooray for boobies!
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:41:37 #100
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139950502
hmm helicoptervlucht... ik denk dat ik wel genoeg New York heb gezien vanuit Empire State Building, Top of the Rock en van uit de crown van het vrijheidsbeeld. We gaan ook nog van die boottochten doen dus ik geloof het wel.
  woensdag 14 mei 2014 @ 16:45:45 #101
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_139950623
Was er toen WTC er nog stond. Vloog je dan langs en naar Vrijheidsbeeld. Vond het wel cool en mooi om een keer in een heli te vliegen.
Haters everywhere but I don't really care.
  woensdag 14 mei 2014 @ 18:32:23 #102
62964 Little_Acorn
You would know
pi_139953948
quote:
17s.gif Op woensdag 14 mei 2014 16:02 schreef Debsterr het volgende:
Groupon aanbieding voor een heli vlucht: http://www.groupon.com/de(...)=email&utm_source=uu
Toevallig! Vergeet niet dat er nog $ 30,- aan heliport fee bij komt. Ik hebt geboekt bij Liberty Helicopters en heb een NY Pass. Dan krijg je 15% korting. Die van Groupon is dan in totaal zo'n $ 2,50 goedkoper, dus dat scheelt niet erg veel.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 14 mei 2014 @ 19:16:27 #103
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_139955434
quote:
0s.gif Op woensdag 14 mei 2014 18:32 schreef Little_Acorn het volgende:

[..]

Toevallig! Vergeet niet dat er nog $ 30,- aan heliport fee bij komt. Ik hebt geboekt bij Liberty Helicopters en heb een NY Pass. Dan krijg je 15% korting. Die van Groupon is dan in totaal zo'n $ 2,50 goedkoper, dus dat scheelt niet erg veel.
Ik ga het sowieso niet doen aangezien mijn vriend vliegen uberhaupt al niet zo cool vind ;). Dus wij gaan gewoon lekker van de uitzichten genieten :).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  donderdag 15 mei 2014 @ 17:13:19 #104
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_139988760
Iemand ervaring met de New York Pass en fietsverhuur? Zie er verschillende dingen in de lijst staan maar iemand die me er wat van over kan vertellen?
pi_140091461
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:13 schreef egelhond het volgende:
Iemand ervaring met de New York Pass en fietsverhuur? Zie er verschillende dingen in de lijst staan maar iemand die me er wat van over kan vertellen?
Vriend van me was naar new york en zei dat de fietshuur nogal duur was. Duurder dan hem eerst was verteld. Reden wel veel mensen op de fiets rond zei die, dus als je het geld hebt; Zeker doen!
een vraag is geen vraag meer als je het antwoord al weet!
pi_140122824
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:13 schreef egelhond het volgende:
Iemand ervaring met de New York Pass en fietsverhuur? Zie er verschillende dingen in de lijst staan maar iemand die me er wat van over kan vertellen?
Je kan natuurlijk ook altijd kijken naar een citibike, zijn niet heel duur, je meot alleen zorgen dat je elk half uur hem ergens neer zet(geloof ik) maar was goed te doen
PSN: Metal_Akilla
pi_140201996
Is New York goed te doen in bijvoorbeeld december en dan bedoel ik qua vervoer of is dit af te raden ?
pi_140204627
ja hoor geen probleem. wij zaten er in januari met -30 en het leven ging gewoon door. alleen als het gaat sneeuwen is er paniek maar dan nog gaat het OV redelijk goed door.
Hooray for boobies!
pi_140208525
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 13:28 schreef RealMadMan het volgende:
Is New York goed te doen in bijvoorbeeld december en dan bedoel ik qua vervoer of is dit af te raden ?
ik ben er afgelopen december geweest, toen deed het weer heel gek..
Het weekend voordat ik vertrok had het flink gesneeuwd en toen ik daar aankwamwas het wel koud, maar het weekend voor kerst was het opeens 21 graden :')

Maar het vervoer is gewoon goed hoor ik heb nooit grote problemen met de metro ofzo gehad
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 mei 2014 @ 20:27:45 #110
269689 crew  Viv
pi_140217479
Ik denk dat de metro er weinig van te lijden heeft op de meeste trajecten, en dat is toch het goedkoopste/snelste vervoer daar.
  woensdag 21 mei 2014 @ 20:59:14 #111
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140219143
Nog 68 dagen :) Tering heb ik er veel zin in. Can't Wait!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 21 mei 2014 @ 22:00:05 #112
269689 crew  Viv
pi_140221824
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 20:59 schreef egelhond het volgende:
Nog 68 dagen :) Tering heb ik er veel zin in. Can't Wait!
Ik ben net 15 dagen weer thuis, dus het duurt nog oneindig lang voordat ik weer kan gaan. :'(
pi_140230560
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Ik ben net 15 dagen weer thuis, dus het duurt nog oneindig lang voordat ik weer kan gaan. :'(
Ga er dan gewoon wonen...
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 mei 2014 @ 08:29:41 #114
269689 crew  Viv
pi_140231909
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 03:06 schreef HenkDeP het volgende:
Ga er dan gewoon wonen...
Dat zeg ik dus ook tegen mijn man *)
  donderdag 22 mei 2014 @ 11:54:26 #115
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140236419
Voor mij nog 27 nachtjes slapen *O*
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140238727
Ik ga over precies 4 maanden *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_140247578
http://www.debuikvan.nl/r(...)nieuwste-food-trends

leuke post over food trends in NYC en zijn kleine broertje... Rotterdam
Be brave. Be kind.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 22 mei 2014 @ 17:24:21 #118
269689 crew  Viv
pi_140247887
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 17:16 schreef Esje-lief het volgende:
http://www.debuikvan.nl/r(...)nieuwste-food-trends

leuke post over food trends in NYC en zijn kleine broertje... Rotterdam
Haha hoe ouderwets "farm-to-table", het nieuwste is "farm-to-flight" ! *O* Wij hebben vlak voor onze vlucht van Boston naar NYC chocola en maple cream gekocht van de boeren die het gemaakt hadden. O+

Edit: Oh, mijn hotel was trouwens in Astoria, Queens, krijg ik nu nog meer hipster-bonuspunten? :D

[ Bericht 1% gewijzigd door Viv op 22-05-2014 17:35:49 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 09:39:51 #119
51286 w00h00
Digital man!
pi_140305782
Voor mij nog 3 nachtjes slapen. *O*

1e keer, ga in ieder geval volgend week vrijdag naar een wedstrijd van Yankees. Verder New York pass gekocht om naar zoveel mogelijk hot spots te gaan.

Wil eigen ook nog naar een comedy avond en een avond uit samen met mijn vriendin. Niet van dat hardcore uitgaan, maar wel lekker ontspannen, iemand nog tips?
pi_140328509
Cocktailtje drinken boven op the Standard hotel boven de High Line. Daarna is er genoeg in de buurt voor een eventueel dansje...
Be brave. Be kind.
  maandag 26 mei 2014 @ 13:02:14 #121
51286 w00h00
Digital man!
pi_140382223
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 22:55 schreef Esje-lief het volgende:
Cocktailtje drinken boven op the Standard hotel boven de High Line. Daarna is er genoeg in de buurt voor een eventueel dansje...
Bedankt. Ik stuur je de foto's ;)
pi_140386259


pi_140390292
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 17:13 schreef egelhond het volgende:
Iemand ervaring met de New York Pass en fietsverhuur? Zie er verschillende dingen in de lijst staan maar iemand die me er wat van over kan vertellen?
Heb ik gedaan in 2010. We konden 4 uur lang gratis fietsen huren met de New York Pass. Fiets opgehaald in Battery Park, en naar Central Park gefietst en weer terug. Was een superleuke ervaring en wat mij betreft wel de moeite waard! Je ziet veel en het is een leuke variatie op al het wandelen. Langs de Hudson river heb je speciaal aangelegde paden en de kade waardoor het fietsen ook nog eens erg fijn is. :) Enige verrassing was dat één van ons een ID (lees: paspoort) moest achterlaten, waarschijnlijk in het kader van diefstalpreventie.
  Redactie Frontpage maandag 26 mei 2014 @ 20:56:08 #124
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_140400213
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 16:46 schreef Justinn het volgende:

[..]

Heb ik gedaan in 2010. We konden 4 uur lang gratis fietsen huren met de New York Pass. Fiets opgehaald in Battery Park, en naar Central Park gefietst en weer terug. Was een superleuke ervaring en wat mij betreft wel de moeite waard! Je ziet veel en het is een leuke variatie op al het wandelen. Langs de Hudson river heb je speciaal aangelegde paden en de kade waardoor het fietsen ook nog eens erg fijn is. :) Enige verrassing was dat één van ons een ID (lees: paspoort) moest achterlaten, waarschijnlijk in het kader van diefstalpreventie.
Vorig jaar hetzelfde gedaan, alleen dan bij Central Park! Prima geregeld!
pi_140400417
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:54 schreef jaco het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zelf gemaakt? Heel mooi! Foto is vanuit Brooklyn gemaakt toch?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 26 mei 2014 @ 21:18:59 #126
67174 Dos37
Come on Twente
pi_140401511
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:00 schreef MissJ het volgende:

[..]

Zelf gemaakt? Heel mooi! Foto is vanuit Brooklyn gemaakt toch?
Ja kruising van Water en Washington street en het is niet de Brooklyn bridge wat veel mensen denken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_140401796
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:18 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ja kruising van Water en Washington street en het is niet de Brooklyn bridge wat veel mensen denken.
oh ok, ik dacht eerst ook Brooklyn bridge.. maar het is de Manhattan bridge volgens mij?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  maandag 26 mei 2014 @ 21:33:37 #128
67174 Dos37
Come on Twente
pi_140402354
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:23 schreef MissJ het volgende:

[..]

oh ok, ik dacht eerst ook Brooklyn bridge.. maar het is de Manhattan bridge volgens mij?
Klopt, toen ik er was stond er een kraan midden op de straat. :(
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 mei 2014 @ 21:34:17 #129
269689 crew  Viv
pi_140402391
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:23 schreef MissJ het volgende:
oh ok, ik dacht eerst ook Brooklyn bridge.. maar het is de Manhattan bridge volgens mij?
De Brooklyn Bridge is van steen, zie:
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 26 mei 2014 @ 21:37:03 #130
269689 crew  Viv
pi_140402532
(oops, mezelf gequote)

Op één van de boottochtjes noemde de gids een geheugensteuntje om de volgorde van de bruggen te onthouden, namelijk automerk BMW: Brooklyn - Manhattan - Williamsburg. ;(
pi_140402740
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:34 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

De Brooklyn Bridge is van steen, zie:
[ afbeelding ]
oh ja :D Dat had ik wel kunnen weten :D
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_140402756
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:37 schreef ViviRAWRS het volgende:
(oops, mezelf gequote)

Op één van de boottochtjes noemde de gids een geheugensteuntje om de volgorde van de bruggen te onthouden, namelijk automerk BMW: Brooklyn - Manhattan - Williamsburg. ;(
handig! Die ga ik onthouden als ik er in september weer ben :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 01:19:35 #133
277627 Seven.
We are Borg.
pi_140413237
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 14:54 schreef jaco het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Matthijs jonguh, ben jij het?
Resistance is futile.
pi_140414194
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:00 schreef MissJ het volgende:
Zelf gemaakt? Heel mooi! Foto is vanuit Brooklyn gemaakt toch?
Vanuit Brooklyn inderdaad. Niet door mij gemaakt. De eerste foto werd eerder gepost in dit topic en de tweede is de filmposter van de film Once Upon a Time in America.

Deze film (1984) speelt grotendeels in New York en is enigszins vergelijkbaar met The Godfather trilogie. Ik vind hem persoonlijk zelfs beter als The Godfather. De scene van de foto toont de hoofdpersonen op jeugdige leeftijd aan het begin van hun criminele carriere rond 1920. De film volgt de ontwikkeling van hun vriendschap en samenwerking tot in de jaren '60. Wel even voor gaan zitten: speelduur bijna 4 uur.

Ik wilde die eerste foto niet voorbij laten komen zonder er even op te wijzen dat dit een bekend 'beeld' is. That's all :)
  woensdag 28 mei 2014 @ 14:36:34 #135
51286 w00h00
Digital man!
pi_140468356
Wow. 1e halve dag in NY zit erop, maar wat een stad! En wat een mensen. Bizar om hier rond te lopen.

Er hangt wel een super warme lucht waar ik niet op gerekend had bij het inpakken van mijn koffer. Maar we zitten op 150m van times square dus zo eerst maar wat luchtige kleding kopen. :D
pi_140468677
Laatste dag alweer. Zo richting times square om wat broadway kaartjes voor een middag voorstelling te halen.

Stad is geweldig, en vier dagen is veel te weinig. Nog niet eens echt het central park in geweest (mogelijk vandaag even) of een museum bekeken. En ook nauwelijks buiten manhattan geweest.

Wel even in brooklyn geweest om Junior's cheesecake te eten, dat kan ik iedereen aanraden. Porties zijn weer belachelijk groot, maar ook heerlijk!
  woensdag 28 mei 2014 @ 17:07:50 #137
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140473917
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:36 schreef w00h00 het volgende:
Wow. 1e halve dag in NY zit erop, maar wat een stad! En wat een mensen. Bizar om hier rond te lopen.

Er hangt wel een super warme lucht waar ik niet op gerekend had bij het inpakken van mijn koffer. Maar we zitten op 150m van times square dus zo eerst maar wat luchtige kleding kopen. :D
Welk hotel heb je?
pi_140479082
Morgen *O*
  woensdag 28 mei 2014 @ 19:49:16 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_140480057
quote:
6s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 01:19 schreef Seven. het volgende:

[..]

Matthijs jonguh, ben jij het?
Heet "Jaco" ook Matthijs?
Wat een baas zal dat zijn dan :)
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:39:41 #140
51286 w00h00
Digital man!
pi_140496666
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 17:07 schreef egelhond het volgende:

[..]

Welk hotel heb je?
St James, een aanrader als je op een centrale plaats wil zitten voor niet al te veel geld.
  donderdag 29 mei 2014 @ 01:40:42 #141
51286 w00h00
Digital man!
pi_140496699
quote:
1s.gif Op woensdag 28 mei 2014 14:45 schreef kipknots het volgende:
Laatste dag alweer. Zo richting times square om wat broadway kaartjes voor een middag voorstelling te halen.

Stad is geweldig, en vier dagen is veel te weinig. Nog niet eens echt het central park in geweest (mogelijk vandaag even) of een museum bekeken. En ook nauwelijks buiten manhattan geweest.

Wel even in brooklyn geweest om Junior's cheesecake te eten, dat kan ik iedereen aanraden. Porties zijn weer belachelijk groot, maar ook heerlijk!
Juniors zit ook hier in 45th street hé ;)
pi_140497964
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:40 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Juniors zit ook hier in 45th street hé ;)
De originele locatie is in brooklyn. Vond de sfeer daar ook wel wat bijdragen. Plus, zit vlakbij de brooklyn bridge,dus goede plek om wat te eten voordat je die richting manhattan oversteekt.
pi_140502944
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 01:39 schreef w00h00 het volgende:

[..]

St James, een aanrader als je op een centrale plaats wil zitten voor niet al te veel geld.
Ga eens kijken of mijn Ajax sticker nog op de Brooklyn Brigde plakt :7
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:12:14 #144
51286 w00h00
Digital man!
pi_140504331
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 12:26 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ga eens kijken of mijn Ajax sticker nog op de Brooklyn Brigde plakt :7
Dr brug is vrij groot hé ;)
  zondag 1 juni 2014 @ 00:17:30 #145
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140586718
Zo'n sticker zou ik er gelijk aftrekken :)
  zondag 1 juni 2014 @ 09:27:26 #146
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140591029
Een vraagje... de Esta, deze is 2 jaar geldig. Ik heb hem nog een jaar tegoed, ga nu alleen wel naar New York. Moet ik iets wijzigen of is dit papiertje gewoon standaard dat je heel usa inmag?
pi_140591201
Je hoeft niks te wijzigen.
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 1 juni 2014 @ 10:18:34 #148
269689 crew  Viv
pi_140591505
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 09:27 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje... de Esta, deze is 2 jaar geldig. Ik heb hem nog een jaar tegoed, ga nu alleen wel naar New York. Moet ik iets wijzigen of is dit papiertje gewoon standaard dat je heel usa inmag?
Je hebt toestemming om naar de USA te reizen. Of je het land in mag staat daar los van. :D
  zondag 1 juni 2014 @ 16:47:51 #149
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140600518
Ok dus hoef geen adres wijziging op te geven waar ik naartoe ga?
pi_140601754
Klopt, enige wat telt is dat je esta geldig is
Hooray for boobies!
  zondag 1 juni 2014 @ 19:12:09 #151
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_140604249
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:17 schreef egelhond het volgende:
Zo'n sticker zou ik er gelijk aftrekken :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_140608317
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 00:17 schreef egelhond het volgende:
Zo'n sticker zou ik er gelijk aftrekken :)
Dan plak ik er wel weer een nieuwe
  zondag 1 juni 2014 @ 23:31:52 #153
51286 w00h00
Digital man!
pi_140617239
Morgen weer naar NL! :-(
Maar met een goed gevoel terug, want we hebben in een week veel gezien en gedaan.

Empire state building
Yankee wedstrijd
Rockefeller center (NYC by night)
Central Park (met fiets)
Brooklyn bridge
Liberty island
Timessquare
9/11 museum
Circle line cruise
Wall street
China town & Little italy
Uptown en down town met hop on hop off bus

En ben vast nog wel wat vergeten. Nu ff uitrusten en opmaken voor de laatste avond NYC!
pi_140618030
Ik dacht, laat ik 'm hier ook even posten :+

quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 23:50 schreef Iemand91 het volgende:
In juli en augustus op selecte data vanaf Luxemburg naar New York voor ¤325.

Meer info hier en hier.


  vrijdag 6 juni 2014 @ 22:21:22 #155
51286 w00h00
Digital man!
pi_140792395
Een paar kiekjes van onze trip aan NYC. :)















  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 7 juni 2014 @ 00:36:22 #156
269689 crew  Viv
pi_140796834
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 22:21 schreef w00h00 het volgende:
afbeelding
Die kathedraal vond ik tof!

Ze zijn daar heel open minded:


én ze hebben humor:
  zondag 8 juni 2014 @ 20:31:29 #157
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_140842251
Just 50 days!
  zondag 15 juni 2014 @ 10:59:00 #158
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141102934
Wij gaan waarschijnlijk 14 juli naar New York. 22 Juli ook nog door naar LA en omgeving. Maar over New York. We hebben een gids meegekregen bij reisbureau met veel interessante dingen om te doen in New York. Die dingen kan ik ook boeken op het internet via oa viatorcom.nl, maar zijn die uitjes ook te betalen ter plekke in NY of bij reisbureaus?

Verder nog tips voor verblijf in NY? 2 dagtrippen willen we sowieso doen vanuit NY, eentje naar Washington en een naar Boston. Verder een TV tour doen, en genoeg andere toffe dingen gezien al.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 18 juni 2014 @ 15:43:37 #159
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141247367
Hoe is het metronetwerk hier geregeld 's nachts? Wij zitten in Juli 8 dagen in NY, maar op 2 van die dagen moeten we 's ochtends vroeg op ''Gray Line New York'' zijn voor een vertrek met de bus naar Washington en Boston ( 7 uur 's ochtends volgens mij ). Het hotel wat we waarschijnlijk boeken is het TriBeCa Blu Hotel en dat ligt bij Little Italy. Wat is dan de beste manier om 7 uur 's ochtends al bij Gray Line New York te zijn? Rijden trams dan al daar?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141247646
Tuurlijk rijden die dan al. New York is een metropool.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_141248115
Bijna alle lijnen rijdrn zo niet alle. Enige verschil is dat ze iets minder frequent rond crossen
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 juni 2014 @ 22:36:34 #162
269689 crew  Viv
pi_141268102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 15:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
Hoe is het metronetwerk hier geregeld 's nachts? Wij zitten in Juli 8 dagen in NY, maar op 2 van die dagen moeten we 's ochtends vroeg op ''Gray Line New York'' zijn voor een vertrek met de bus naar Washington en Boston ( 7 uur 's ochtends volgens mij ). Het hotel wat we waarschijnlijk boeken is het TriBeCa Blu Hotel en dat ligt bij Little Italy. Wat is dan de beste manier om 7 uur 's ochtends al bij Gray Line New York te zijn? Rijden trams dan al daar?
Hier, dit is zeg maar de ns.nl of 9292.nl van de metro in NYC:
http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx
(Ik heb dit zelf vooral gebruikt bij het boeken van een hotel, steeds de reisafstand tot Times Square opgezocht.)
  woensdag 18 juni 2014 @ 23:56:31 #163
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141272872
Dankje!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:23:58 #164
62964 Little_Acorn
You would know
pi_141543605
Gisteren teruggekomen, wat een stad!























Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:32:16 #165
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141543964
Tof hoor! Kan niet wachten om er volgende maand zelf te zijn. Nog iets minder dan drie weken geduld :(

Vanaf waar heb je die foto gemaakt met uitzicht op central park in het midden?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:36:57 #166
62964 Little_Acorn
You would know
pi_141544158
Die is gemaakt vanaf Top of the Rock, een aanrader om te bezoeken! Ga wel vroeg, dan hoef je niet lang in de rij te staan.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 25 juni 2014 @ 19:40:19 #167
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141544329
Dankje, daar moeten we zeker langs! Prachtig uitzicht lijkt me dat. Erg mooi gemaakt die foto's :)

Hoe lang zijn jullie geweest? Wij gaan 9 dagen en dan door naar de westkust voor 2 weken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 juni 2014 @ 20:39:37 #168
269689 crew  Viv
pi_141547412
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:23 schreef Little_Acorn het volgende:
Gisteren teruggekomen, wat een stad!
Ik heb al bijna 2 maanden heimwee naar NYC -O-
quote:
Helicopter _O_ daar hadden wij even geen geld voor, maar lijkt me tof!
pi_141549024
Mooie plaatjes! Nog ruim 2 maanden wachten.

Die bij nacht, is dat van ESB of TofR?
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 25 juni 2014 @ 21:04:57 #170
269689 crew  Viv
pi_141549138
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:03 schreef MissRelin het volgende:
Mooie plaatjes! Nog ruim 2 maanden wachten.

Die bij nacht, is dat van ESB of TofR?
Empire 's nachts, Top overdag denk ik (zo hebben wij het ook gedaan).
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:51:03 #171
62964 Little_Acorn
You would know
pi_141552116
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juni 2014 21:04 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Empire 's nachts, Top overdag denk ik (zo hebben wij het ook gedaan).
:Y
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  woensdag 25 juni 2014 @ 21:51:56 #172
62964 Little_Acorn
You would know
pi_141552168
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juni 2014 19:40 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dankje, daar moeten we zeker langs! Prachtig uitzicht lijkt me dat. Erg mooi gemaakt die foto's :)

Hoe lang zijn jullie geweest? Wij gaan 9 dagen en dan door naar de westkust voor 2 weken.
5 dagen. Heel erg veel gedaan maar ik wil zeker nog een keer terug!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  donderdag 26 juni 2014 @ 01:15:54 #173
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_141562775
Kort vraagje, ik wil zsm naar New York voor ongeveer 3 weken. Is het nog mogelijk om voor een normaal bedrag ca. 700¤ een ticket te boeken? Goedkoopste die ik kan vinden is 900¤.
#FreeHat
pi_141564656
quote:
7s.gif Op donderdag 26 juni 2014 01:15 schreef DuvelDuvel het volgende:
Kort vraagje, ik wil zsm naar New York voor ongeveer 3 weken. Is het nog mogelijk om voor een normaal bedrag ca. 700¤ een ticket te boeken? Goedkoopste die ik kan vinden is 900¤.
is vliegen vanaf Brussel een optie? Kan stuk goedkoper zijn
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_141564681
Of Düsseldorf. Is ook gelijk een stuk rustiger
Hooray for boobies!
pi_141564789
Niet vergeten dat het in zomer sowieso stuk duurder is dan in voor/najaar en dat last minutes niet meer zo goedkoop zijn..
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_141566369
Ohw door die foto's mis ik new york echt O+
Ik zat ook nog te kijken naar candy corn m&m's, die waren zo lekker, maar vind ze nergens :(

ik wil naar new york terug ;(
PSN: Metal_Akilla
  donderdag 26 juni 2014 @ 10:59:23 #178
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_141567881
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juni 2014 07:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
Of Düsseldorf. Is ook gelijk een stuk rustiger
Had een ticket gevonden van ¤760 maar om in Düsseldorf te komen met de trein kost meer dan 60¤.
Dus dan loont het niet echt meer.
Ga denk ik maar gewoon die 900¤ betalen. Niks aan te doen.
#FreeHat
  vrijdag 27 juni 2014 @ 12:59:47 #179
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_141613415
Ik heb geboekt ^O^

3 juli ga ik 3 weken naar New York *O*

Heb een leuk appartement gevonden op Roosevelt Island waar ik zal verblijven.
Bedacht me net dat ik ook 4 Juli mee ga maken daar, lijkt me super tof.

[ Bericht 1% gewijzigd door DuvelDuvel op 27-06-2014 14:05:05 ]
#FreeHat
  vrijdag 27 juni 2014 @ 13:11:35 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141613730
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb geboekt ^O^

3 juli ga ik 3 weken naar New York *O*

Heb een leuk appartement gevonden op Roosevelt Island waar ik zal verblijven.
Bedacht me net dat ik ook 4 Juli mee ga maken daar, lijkt me super tof.
Tof hoor! Lekker snel al. Wij gaan de 14e voor de eerste keer :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  vrijdag 27 juni 2014 @ 14:05:52 #181
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_141615676
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tof hoor! Lekker snel al. Wij gaan de 14e voor de eerste keer :)
Ja dat scheelde heel veel in vliegtickets. Heb je pas geboekt of al een tijdje geleden?
#FreeHat
  vrijdag 27 juni 2014 @ 15:17:06 #182
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141618013
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 14:05 schreef DuvelDuvel het volgende:

[..]

Ja dat scheelde heel veel in vliegtickets. Heb je pas geboekt of al een tijdje geleden?
Ook pas 1.5 week geleden ofzo. Vrij spontaan besloten om deze zomer naar Amerika te gaan. Was eigenlijk gepland voor volgend jaar zomer, maar gezien omstandigheden hier toch maar deze zomer gekozen :) Even goed er tussen uit. Na New York ( 9 dagen daar ) nog 2.5 week door naar westkust.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 28 juni 2014 @ 16:42:19 #183
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141648148
Wij komen rond 7 uur 's avonds NY time aan op JFK op onze aankomstdag. We moeten dan nog wel door de douane/immigrations heen natuurlijk en onze baggage ophalen. Wat raden jullie aan voor de reis naar ons hotel? Taxi regelen als we daar aankomen of de shuttle die naar Manhattan gaat?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 juni 2014 @ 17:30:37 #184
269689 crew  Viv
pi_141649528
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij komen rond 7 uur 's avonds NY time aan op JFK op onze aankomstdag. We moeten dan nog wel door de douane/immigrations heen natuurlijk en onze baggage ophalen. Wat raden jullie aan voor de reis naar ons hotel? Taxi regelen als we daar aankomen of de shuttle die naar Manhattan gaat?
Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).

In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol. :')
Zie http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml
  zaterdag 28 juni 2014 @ 17:37:36 #185
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141649746
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).

In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol. :')
Zie http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml
Zo'n metro card waren we sowieso wel van plan te halen gezien we er 9 dagen zijn. Nog maar even kijken dan of we die dan meteen halen of gewoon een shuttle/taxi pakken. Denk dat we niks vooraf gaan boeken. Zien we dan wel bij aankomst.

Echt zoveel zin in de reis!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 juni 2014 @ 17:48:36 #186
269689 crew  Viv
pi_141650082
quote:
10s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo'n metro card waren we sowieso wel van plan te halen gezien we er 9 dagen zijn.
Let trouwens wel goed op bij de aanschaf: er zijn ook MetroCards van $30 te koop waarmee je op saldo kan reizen zoals met de OV-chipkaart hier, die moet je dus niet hebben. ;)
quote:
Echt zoveel zin in de reis!
Veel plezier! *O*
pi_141652506
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).

In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol. :')
Zie http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml
denk dat ook belangrijk is waar je in NYC verblijft. Ik zit vaak boven in harlem en dan is het vooral bij aankomst prettig om een cab te pakken, scheelt bijna 45 min aan reistijd.
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zaterdag 28 juni 2014 @ 18:46:18 #188
269689 crew  Viv
pi_141652797
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 18:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
denk dat ook belangrijk is waar je in NYC verblijft. Ik zit vaak boven in harlem en dan is het vooral bij aankomst prettig om een cab te pakken, scheelt bijna 45 min aan reistijd.
True, ik had mijn hotel wel uitgekozen op een korte metro-reistijd van/naar Manhattan. :Y)
  zaterdag 28 juni 2014 @ 22:04:32 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141662691
Wij zitten in het ''Gotham Hotel'', dus vrij centraal :) Dat scheelt dan weer wel gelukkig :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141673328
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).

In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol. :')
Zie http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml
helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....
pi_141673678
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 06:25 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....
howard beach en jamaica station zijn van de kaart geveegd ?
Hooray for boobies!
  zondag 29 juni 2014 @ 08:57:29 #192
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_141673738
Je kan inderdaad (vanaf JFK bijv) toch de airtrain nemen en dan de metro?
Wij hebben overigens ook een taxi genomen, maar hoefden "maar" tot jamaica (want daar was ons appartement) en het was al ver na 23.00 uur toen we aankwamen ivm vertraging, dus vonden we dat fijner.
pi_141673905
Yep metro stopt aan de rand van het inmense jfk terrein, laatste 10 minuten pak je de airtrain voor een paar dollar
Hooray for boobies!
  zondag 29 juni 2014 @ 10:53:27 #194
302018 Grielen
Ave est autem verbum
pi_141674943
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juni 2014 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb geboekt ^O^

3 juli ga ik 3 weken naar New York *O*

Heb een leuk appartement gevonden op Roosevelt Island waar ik zal verblijven.
Bedacht me net dat ik ook 4 Juli mee ga maken daar, lijkt me super tof.
Tip: Kijk van te voren even welke bekende artiest in welke straat optreedt bij de rivier. Dat blok en de blokken daarnaast moet je vermijden want dan kom je in een dikke mensenmassa vast te zitten. Wij konden vorig jaar ontsnappen uit zo'n straat, en hadden een mooie plek gevonden om het vuurwerk te zien. Zelfs 2 km vanaf de rivier is het heel goed te zien, zo groot is het. Echt heel erg vet, en daarna natuurlijk de drukte van Times Square opzoeken!

(Het vuurwerk is aan de westkant van Manhattan, jij zit oost. Er liggen meestal 3 schepen tussen lincoln tunnel en holland tunnel waarvan het vuurwerk wordt afgestoken)
hier schreef kensei: haha komen
hier schreef UnicornFarts: Ik weet dat SV heet is, Grielen heet is, maar van jou heb ik nog geen bewijs.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 juni 2014 @ 10:55:25 #195
269689 crew  Viv
pi_141674977
quote:
1s.gif Op zondag 29 juni 2014 08:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
howard beach en jamaica station zijn van de kaart geveegd ?
Heel tragisch inderdaad. -O-

Ik kwam aan op Newark Liberty International Airport (in New Jersey). Vanaf daar kon je met de gratis AirTrain naar het treinstation, dit is nu vervangen door een gratis pendelbus vanwege werkzaamheden. Treinkaartje naar New York Penn Station kost $12.50, vanaf daar kun je per metro verder. :Y)
pi_141676001
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Heel tragisch inderdaad. -O-

Ik kwam aan op Newark Liberty International Airport (in New Jersey). Vanaf daar kon je met de gratis AirTrain naar het treinstation, dit is nu vervangen door een gratis pendelbus vanwege werkzaamheden. Treinkaartje naar New York Penn Station kost $12.50, vanaf daar kun je per metro verder. :Y)
Newark klopt inderdaad, dat ligt ook in een andere staat dus ben je afhankelijk van de airtrain naar port authority of de bus.
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 29 juni 2014 @ 12:43:45 #197
269689 crew  Viv
pi_141677102
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef Spockjuh_ het volgende:
Newark klopt inderdaad, dat ligt ook in een andere staat dus ben je afhankelijk van de airtrain naar port authority of de bus.
Ik reageerde op dat
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 06:25 schreef HenkDeP het volgende:
helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....
wat mensen op het verkeerde been zou zetten, want iedere luchthaven bij NYC heeft (met goedkope/gratis pendelbussen of AirTrain) aansluiting op de metro.
  dinsdag 1 juli 2014 @ 16:36:34 #198
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_141769042
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.

Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)

Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
pi_141772170
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.

Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)

Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
De A-train gaat rechtstreeks van Howard Beach naar 42st. Das ongeveer een uurtje schat ik. Het stukje JFK - Howard Beach met de Airtrain een minuut of 10. Reken dus op ruim anderhalf uur.
2015: &lt;span class="s"&gt;MLA - JFK - PMI&lt;/span&gt;
pi_141773809
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.

Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)

Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
airtrain en metro in dit geval !
Hooray for boobies!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46:00 #201
269689 crew  Viv
pi_141774655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.

Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)

Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx
1 uur en 2 minuten (AirTrain naar Jamaica Station, daar de E-train pakken).

Met de LIRR-train (Long Island Rail Road) is het zelfs 56 minuten, maar dat is geen metro, dus iets duurder.
pi_141852702
Hoi iedereen.

Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?

Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:50:51 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141852790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Hoi iedereen.

Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?

Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dat kan je toch zelf uitrekenen?
Zoek de prijs van die 2 dingen op en zet het af tegen die pas prijs.
Vrij simpel niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141855864
Zure reactie......

als dat de enige twee zijn dan is los kopen beduidend goedkoper! Check ook ff of je ergens kortingsbonnen kan vindenm staan weleens op groupon of in lokale folders aldaar
Hooray for boobies!
  donderdag 3 juli 2014 @ 16:40:44 #205
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141856214
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Hoi iedereen.

Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?

Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dan is los kopen wat goedkoper :) Weet je zeker dat er geen andere attracties zijn die je graag wilt zien?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141856909
Ehm Jazker wel. Alleen zijn die niet inbegrepen bij de CityPass geloof ik.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:22:09 #207
64792 Mryc
play me one more song
pi_141857583
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?
Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.
pi_141861551
Ikzelf zou de eerste keer nooit zo'n pas kopen. Wat New York voor mij speciaal maakt is de vibe van de stad en meegaan in de flow. 's Morgens lekker aan de wandel, 's middags lekker lunchen op een stoeltje in een park en daarna lekker uitwaaien aan het water. Met zo'n pas denk ik dat ik me gedwongen ga voelen om veel tijd (en aandacht) te gaan besteden aan dingen waar ik misschien eenmaal ter plekke helemaal geen behoefte aan heb.
pi_141862832
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Mryc het volgende:

[..]

Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.
THanks ga ik zeker gebruik van maken.

@Fargo Ja is ook wel een beetje mijn bedoeling. Maar die 2 attracties staan wel boven aan mijn lijst.
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:30:41 #210
12621 tcr
*nix 4ever
pi_141864056
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?
Zelf toen een bus-combi kaart gekocht in NY, zoiets als dit:

http://www.citysightsny.c(...)tour-2days-1day-free

Verschillende busroutes, een bootroute en toegang tot Top of the Rock & Empire State. Zie dat vrijheidsbeeld er ook bijzit, dat zat niet in ons ticket. Niet gedaan laatste keer, altijd druk bij die boten. Vroeg erbij zijn is het motto. De boottocht in de ticket ging er ook langs.

Wat erg fijn was aan deze tickets was dat je bij de attracties kon doorlopen, dat kan je natuurlijk ook als je gewoon voor de tijd een ticket koopt, wat gezien sommige rijen een heel goed plan is.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 3 juli 2014 @ 22:00:16 #211
269689 crew  Viv
pi_141868323
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Fargo het volgende:
Ikzelf zou de eerste keer nooit zo'n pas kopen. Wat New York voor mij speciaal maakt is de vibe van de stad en meegaan in de flow. 's Morgens lekker aan de wandel, 's middags lekker lunchen op een stoeltje in een park en daarna lekker uitwaaien aan het water. Met zo'n pas denk ik dat ik me gedwongen ga voelen om veel tijd (en aandacht) te gaan besteden aan dingen waar ik misschien eenmaal ter plekke helemaal geen behoefte aan heb.
Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
pi_141869905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
Grappig idd. Vind ik juist het leukste om in een stad gedumpt te worden en een beetje rond te lopen. En zie wel wat ik doe. Er zijn natuurlijk (naar mijn mening) verplichte dingen zoals het Empire state building en top of de rock. Ik heb echt gisteren te horen gekregen dat deze reis gaat plaatsvinden dus moet nu even snel kijken wat ik nog meer wil gaan doen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:06:34 #213
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_141874088
Ik ga 28 juli voor het eerst. Zijn dan 7 dagen in NY ( waarvan eerste dag om 13.00 uur landen op jfk, en de laatste dag om 18.30 uur doorvliegen naar Vancouver.
Toch gekozen voor de NY City Pass voor 7 dagen. Al doen we elke dag 1 attractie dan hebben we de pas er al uit. We zijn toch wel van de bekende attracties bezichtigen zoals empire state, top of the rock enz.

Damn nog iets meer dan 3 weken :)
pi_141889524
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 4 juli 2014 @ 20:05:09 #215
269689 crew  Viv
pi_141900800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:58 schreef Fargo het volgende:
De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!
Ja, als je het in 8 etappes doet, kun je wel wat lanterfanten tussendoor. :D
Toen ik er laatst voor het eerst was, heb ik zo veel mogelijk proberen te zien en doen onder het motto van "wie weet duurt het wel jaren voordat ik er opnieuw ben".
pi_141922732
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
Haha dit ja! Ik zoek ook altijd alles precies uit! En laat dan ook wel wat lanterfant tijd over, maar i kijk wel altijd eerst wat ik allemaal wil zien en wat allemaal dicht bij elkaar ligt, niet dat je naar huis gaat en denkt "shit daar waren we in de buurt hadden we dat ook maar gedaan"
pi_141927123
Ik ben niet van de vaste planning. We zorg ik ervoor dat ik weet wat er in een buurt te vinden is. Alles wat ik zou willen zien, vastleggen op een kaart of in een bestandje en dan wanneer ik daar ben weten waar ik lekker kan eten, goed kan winkelen of bezienswaardigheden.

De buurt rond Delancystreet is 1 van mijn favorieten. Het tenementmuseum vond ik heel interessant en super leuke kleine winkeltjes en eettentjes.
Ook rond Madison square park. Super goede eetgelegenheden. Veel sample sales in de buurt. goede winkels en heerlijke sfeer..

SUPER aanrader is een foto cursus van New York photo safari. Dat was zoo kick! Ik heb de iconic NY tour gedaan.

Ik zou zo weer terug gaan. O+ *zuchhhtttt
Be brave. Be kind.
  zaterdag 5 juli 2014 @ 15:35:55 #218
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141930384
Wij gaan over 9 dagen voor het eerst, maar wij hebben ook gewoon een lijstje gemaakt met de dingen die we echt heel graag willen zien. Dat zijn er gelukkig niet zo heel veel, dus het viel allemaal prima in te plannen ( 9 nachten daar ) met genoeg tijd om te luieren, want we willen ons niet helemaal kapot toeristen, gezien we na New York ook nog doorgaan voor meer dan 2 weken aan de westkust. Maar we zijn er wel met de instelling in gegaan van : ''Wanneer komen we hier weer terug? - Dat kan jaren duren - als het uberhaupt al gebeurt ''. We hebben zelfs nog 2 dagtripjes naar Boston en Washington in het rooster kunnen krijgen :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:43:26 #219
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142041741
Vandaag ons hotel gewijzigd. Van het Carter Hotel naar Hotel Pennsylvania.
De reden: ik word toch niet vrolijk van de negatieve verhalen over het Carter Hotel.
Hotel Pennsylvania is voor een week 80 euro duurder pp dan hotel Carter dat nagenoeg in dezelfde buurt ligt. Nog 20 dagen :)
pi_142041890
De must-sees zijn meer een verplichting. Met z'n allen in de rij voor een verplichte foto met je hoofd voor het vrijheidsbeeld. jippie.

Leukste aan stedentrips is voor mij echt een beetje dwalen en op plekken terecht te komen waar je niet naast alle andere toeristen met een lonelyplanet in hun hand zit.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 8 juli 2014 @ 18:48:28 #221
269689 crew  Viv
pi_142056094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:43 schreef egelhond het volgende:
Vandaag ons hotel gewijzigd. Van het Carter Hotel naar Hotel Pennsylvania.
De reden: ik word toch niet vrolijk van de negatieve verhalen over het Carter Hotel.
Hotel Pennsylvania is voor een week 80 euro duurder pp dan hotel Carter dat nagenoeg in dezelfde buurt ligt. Nog 20 dagen :)
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad. :) Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).

Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:

- Geen bedbugs :X (er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet

Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 08-07-2014 18:53:42 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:02:20 #222
62964 Little_Acorn
You would know
pi_142056665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad. :) Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).

Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:

- Geen bedbugs :X (er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet

Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.
Grappig, wij zaten daar 2 weken geleden vlak in de buurt, 5 minuutjes lopen. In Ramada. Eenvoudig maar prima hotel.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  dinsdag 8 juli 2014 @ 20:55:18 #223
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142061950
Wij zitten volgende week ( nog maar 6 daagjes wachten! ) in het Gotham Hotel. Erg goede reviews en in Manhattan. Iemand ervaringen daar? :)

Kijk wel op tegen de jet lag. Nooit eerder echt ervaring mee gehad. Hier om half 8 s ochtends opstaan en vlucht naar IJsland (voor overstap ) gaat om 14.00 NL tijd. 01.00 NL tijd (19.00 NY tijd ) komen we aan in NY. Daar dan richting hotel waar we hopelijk rond 10 uur/half 11 wel zullen zijn. Ergens nog wat eten zien te fixen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:26:28 #224
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142068350
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kijk wel op tegen de jet lag. Nooit eerder echt ervaring mee gehad. Hier om half 8 s ochtends opstaan en vlucht naar IJsland (voor overstap ) gaat om 14.00 NL tijd. 01.00 NL tijd (19.00 NY tijd ) komen we aan in NY. Daar dan richting hotel waar we hopelijk rond 10 uur/half 11 wel zullen zijn. Ergens nog wat eten zien te fixen.
Dat is even doortrekken maar dat moet je automatisch want je bent nog onderweg in de avond NY time. Als je in je hotel aankomt is het sowieso tijd om te slapen dus dat levert niet echt problemen op.
Terug is wat lastiger. De meeste mensen vliegen 's avonds terug om zoveel mogelijk uit die laatste dag te halen maar dan slaap je vaak bar weinig in het vliegtuig en kom je 's ochtends aan en heb je nog een hele dag NL tijd te gaan terwijl jij wilt slapen.
Ik heb de vorige keer daar aan toe gegeven. Geslapen van 10.00uur tot 17.00uur en rond middernacht weer naar bed. Volgende dag was ik er vanaf.
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 8 juli 2014 @ 23:36:01 #225
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142075197
Wij vliegen terug vanaf San Francisco, komen rond 4 uur aan op Schiphol, maar daar maak ik me minder zorgen om. Dat duurt ook nog 5 weekjes :)

Heenreis zal dan ook wel lukken ja :)

Echt zoveel zin in. Grootste kinderdroom en reisdroom die gewoon uit gaat komen :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:04:18 #226
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142089074
Ik vlieg om 10.35 uur vanaf schiphol naar JFK. Komen we na 8,5 uur vliegen om 13.00 usa tijd aan. Helaas kan ik niet slapen in het vliegtuig. Iemand tips? Moet dan toch proberen de hele dag door te halen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:17:24 #227
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_142089507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:04 schreef egelhond het volgende:
Ik vlieg om 10.35 uur vanaf schiphol naar JFK. Komen we na 8,5 uur vliegen om 13.00 usa tijd aan. Helaas kan ik niet slapen in het vliegtuig. Iemand tips? Moet dan toch proberen de hele dag door te halen.
Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?
Ik vond het best te doen. Niet een mega druk programma plannen die middag en 's avonds lekker op je bed hangen in je hotel en bijtijds gaan slapen. Ben je wat vroeg wakker maar dan heb je een lekker lange dag om de boel te gaan verkennen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:20:07 #228
194695 franklop
Fran knock
pi_142089607
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?
Ik vond het best te doen. Niet een mega druk programma plannen die middag en 's avonds lekker op je bed hangen in je hotel en bijtijds gaan slapen. Ben je wat vroeg wakker maar dan heb je een lekker lange dag om de boel te gaan verkennen.
dat dus. Probeer voor de reis ook genoeg te slapen. Hou je het die dag makkelijker uit. Even relaxen bij aankomst maar niet slapen!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:21:39 #229
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142089653
Ik had totaal geen last van een tijdverschil eigenlijk. Ook omdat de tijd dat je normaal naar bed gaat nu de tijd is dat je gaat eten daar krijg je ook energie van.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:22:45 #230
300082 roos85
JUICHEN!
pi_142089694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Dos37 het volgende:
Ik had totaal geen last van een tijdverschil eigenlijk. Ook omdat de tijd dat je normaal naar bed gaat nu de tijd is dat je gaat eten daar krijg je ook energie van.
Ik had er wel weer last van, zeker de eerste dag/avond.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:23:06 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_142089703
5 uurtjes zou prima te handelen moeten zijn met wat voorbereiding. Is een beetje hetzelfde als lang doortrekken op een zaterdagavond.

Ik heb ook een keer 9 uur ttijdsverschil gehad (Vancouver), en toen zat ik dus wel rechtop in mijn bed om 3 uur 's nachts en kon ik niet meer slapen
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:24:55 #232
194695 franklop
Fran knock
pi_142089766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:23 schreef Blik het volgende:
5 uurtjes zou prima te handelen moeten zijn met wat voorbereiding. Is een beetje hetzelfde als lang doortrekken op een zaterdagavond.

Ik heb ook een keer 9 uur ttijdsverschil gehad (Vancouver), en toen zat ik dus wel rechtop in mijn bed om 3 uur 's nachts en kon ik niet meer slapen
toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:28:04 #233
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142092246
Vorig jaar naar Los Angeles kwamen we rond 16:00 uur aan. Opzich ging het wel tot uur of 22.00 uur toen waren we echt op. We hadden toen wel langere vlucht en zijn keer overgestapt. Nu gaan we rechtstreeks.
  zaterdag 12 juli 2014 @ 20:43:09 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142216734
Nog twee nachtjes, kan niet wachten :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_142316782
Geniet ervan!!!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:17:04 #236
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142330550
Hoe warm is het nu in NY? Is het plakkerig, zwetend weer of valt dat wel mee?
  dinsdag 15 juli 2014 @ 22:02:22 #237
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142340460
Tot nu toe echt heel tof. Gisteravond bij aankomst was het erg benauwd, en het regende ook nog. Vanochtend was het droog maar echt heel erg plakkend warm. Weersverwachtingen gaven aan dat het zou regenen vandaag, dus central park zoo uitgesteld tot later deze week, maar de regen kwam niet. Ipv dierentuin hebben we supermarkt opgezocht, times square gezien, grand central ruim bewonderd ( erg onder de indruk ). Toen we daar wegliepen was er opeens een hele grote onweersbui. Onderweg nog keer verkeerde tram gepakt...stonden we buiten Manhattan in een suburb, haha. Moet persoonlijk wel erg wennen aan tijdsverschil en ook de drukte wel. Maar het is echt supertof. Vanavond nog langs empire State building :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 20 juli 2014 @ 21:07:29 #238
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142528191
Nog een weekje. Next monday i go to New York :)
  zondag 20 juli 2014 @ 22:06:10 #239
370352 I
Eye for an I
pi_142531092
Hoi.

Ik ben nog nooit in het buitenland geweest, heb nooit gevlogen, en ben nog nooit in m'n eentje op vakantie geweest.

Deze drie dingen wil ik dus over zo'n twee maanden wel realiseren, door twee weken naar New York te gaan.

Juist doordat ik totaal onervaren ben in reizen, heb ik geen idee waarmee ik rekening moet houden. Moet ik bepaalde zaken al vroeg van te voren regelen (paspoort,geld,visum, etc.), boeken van hotel + vlucht, eventueel nog andere zaken?

Ik heb geen idee wat mij te wachten staat, en heb ook nog totaal geen planning voor die twee weken. Ik heb nog geen vluchten / hotel geboekt, geen datum geprikt, niks. Suggesties, tips, alles is dus welkom. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door I op 20-07-2014 22:16:36 ]
pi_142531968
Google eens op esta..dat moet je zeker niet vergeten en liever op tijd dan te laat ;-)
Ook zou ik ruim op tijd naar het vliegveld gaan zodat je alles op je gemak kunt doen. En even kijken hoe je vanaf jfk bij je hotel wilt komen. Taxi, airtrain etc.
pi_142532445
Als je twee weken gaat, zou ik er serieus 1 of 2 andere steden bij doen (Boston, DC, Chicago o.i.d). Twee weken NYC lijkt me wel erg veel (en dat terwijl ik er woon...).
  zondag 20 juli 2014 @ 23:07:01 #242
370352 I
Eye for an I
pi_142534319
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:22 schreef tntster het volgende:
Google eens op esta..dat moet je zeker niet vergeten en liever op tijd dan te laat ;-)
Ook zou ik ruim op tijd naar het vliegveld gaan zodat je alles op je gemak kunt doen. En even kijken hoe je vanaf jfk bij je hotel wilt komen. Taxi, airtrain etc.
Nooit geweten dat je dit soort formulieren in moest vullen. Top, thanks!

Qua vervoer moet ik het één en ander wel uitzoeken inderdaad. Qua regulier vervoer lijkt de metro een prima oplossing.

Ik heb nog geen idee waar ik welk hotel ga boeken, dus ook geen idee hoe ik daar ga komen. Airtrain lijkt mij ideaal, maar ik weet niet of dat uitkomt met waar ik moet zijn.
pi_142534587
Begin eens met het aanvragen van een esta en check of je paspoort nog geldig is. Zonder die 2 kom je de VS niet in!
Hooray for boobies!
  zondag 20 juli 2014 @ 23:13:01 #244
370352 I
Eye for an I
pi_142534603
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef HenkDeP het volgende:
Als je twee weken gaat, zou ik er serieus 1 of 2 andere steden bij doen (Boston, DC, Chicago o.i.d). Twee weken NYC lijkt me wel erg veel (en dat terwijl ik er woon...).
Je denkt dat ik in een weekje wel uitgekeken ben in NYC? (Ik las al het één en ander, 4/5 dagen in Manhattan, en dan heb je alles wel gehad?)

Ik zou in principe wel graag nog andere steden willen bezoeken, maar dit verhoogt de kosten nog weer flink, en de reistijd. Al zou een extra vlucht naar DC. nog wel een optie zijn zo te zien.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:14:07 #245
370352 I
Eye for an I
pi_142534651
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
Begin eens met het aanvragen van een esta en check of je paspoort nog geldig is. Zonder die 2 kom je de VS niet in!
Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen. :+ Maar da's zo geregeld.
pi_142534779
6 dagen NYC is ruim om alle belangrijke highlights te zien en het gevoel te krijgen bij de stad.

naar DC pak ik altijd de trein, 3,5 uur voor 80 dollar als je redelijk op tijd boekt
Hooray for boobies!
pi_142534820
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:14 schreef I. het volgende:

[..]

Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen. :+ Maar da's zo geregeld.
klein detail B-)
Hooray for boobies!
  zondag 20 juli 2014 @ 23:21:47 #248
370352 I
Eye for an I
pi_142535036
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
6 dagen NYC is ruim om alle belangrijke highlights te zien en het gevoel te krijgen bij de stad.

naar DC pak ik altijd de trein, 3,5 uur voor 80 dollar als je redelijk op tijd boekt
Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.

Hoe bedoel je 'als je redelijk op tijd boekt'?
pi_142538154
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef I. het volgende:

[..]

Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.

Hoe bedoel je 'als je redelijk op tijd boekt'?
trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:19:10 #250
370352 I
Eye for an I
pi_142540036
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.
En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?
pi_142542932
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef I. het volgende:

[..]

En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?
yep!
Hooray for boobies!
pi_142545870
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
pi_142546541
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
Ja dat is haalbaar, maar het gaat je bloed zweet en tranen kosten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_142546624
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?

Met welke maatschappij vlieg je? De goedkoopste vluchten die ik kan vinden hebben allemaal een tussenstop op London Gatwick.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_142546701
Als je een beetje pech hebt bij de douane van JFK gaat het echt kantje boord worden.
Overigens is het landen op het ene vliegveld en doorvliegen vanaf het andere (in een stad met meerdere vliegvelden) redelijk normaal.
Altijd oppassen bij het boeken met overstap op Londen en NYC.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:12:57 #256
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142546767
OMG dat wordt best krap, ik zie dat het zo'n uur rijden is best case scenario maar wel dwars door New York.

http://www.nycairporter.c(...)irportTransfers.aspx

Hier trouwens een shuttle bus voor 24 dollar

quote:
TRAVEL TIME
Travel times will vary depending on time of day and day of week, as well as, events and activities impacting the travel routes. On average the travel time is 2 ½ hours. Please take into consideration New York City & New Jersey traffic, when booking connecting flights; you are traveling between 2 states. The NYC Airporter is NOT responsible for late arrivals or departures.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_142546892
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?

Met welke maatschappij vlieg je? De goedkoopste vluchten die ik kan vinden hebben allemaal een tussenstop op London Gatwick.
ik vlieg vanaf brussel met brussels airlines, dan overstappen in ny op united airlines. voortaan beter opletten met wat ik boek dan :{ kan het wel proberen om te boeken maarja das 45 euro p.p. :{ heb een mailtje gestuurd waar ik het heb geboekt, ff afwachten wat die zeggen. qua afstand zou ik het idd wel kunnen halen maarja, je moet eerst door de douane, koffers halen, dan nog daar heen dus ik betwijfel of dit wel de beste optie is.

EDIT: thanks voor dat. is die 2.5 uur met verkeer inbegrepen? want bij google maps staat 50 minuten rijden.
pi_142547200
Die transfer kost je ook al geld. Ik weet niet met hoeveel personen je reist maar ik zou het gewoon omboeken. Scheelt ook een hoop stress waar ik persoonlijk een hekel aan heb tijdens vakantie.
Get it and Bet it
pi_142547299
wat zou er gebeuren als ik de vlucht mis? moet ik dan zelf een nieuwe vlucht betalen of word dat door hun geregeld omdat zij ook degene zijn die het zo aanbieden? en als je wilt annuleren kost het 45 euro pp, moet je dan ook nog kosten van de luchtvaartmaatschappij betalen? ik heb eigenlijk geen ervaring met omboeken, bel je dan gewoon op naar waar je het geboekt hebt?

we zijn met zijn 2en.

EDIT: net met vliegtickets gebeld en ze konden het wijzigen voor 300 euro p.p. dat word hem dus sowieso niet :{ en annuleren kon niet. ik wil nog ff bellen naar brussels airlines om te kijken of die nog iets voor mij kunnen doen maarja ik zie het dus somber in :{ zit niks anders op dan het toch maar gewoon te proberen.

[ Bericht 22% gewijzigd door loezzzje op 21-07-2014 13:08:17 ]
pi_142554500
mocht alles doorgaan zou ik zelf gaan voor de airtrain vanaf JFK naar het metronet van NYC (10 minuten ritje) vanaf daar de metro pakken naar port authority vanwaar je weer de direct airtrain naar newark kan pakken. kost denk ik zo'n 20 dollar pp max en gaat sneller dan een taxi dwars door brooklyn, manhattan en de tunnels richting new jersey.
Hooray for boobies!
pi_142556397
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht alles doorgaan zou ik zelf gaan voor de airtrain vanaf JFK naar het metronet van NYC (10 minuten ritje) vanaf daar de metro pakken naar port authority vanwaar je weer de direct airtrain naar newark kan pakken. kost denk ik zo'n 20 dollar pp max en gaat sneller dan een taxi dwars door brooklyn, manhattan en de tunnels richting new jersey.
Dit dus. Taxi kan echt een hel zijn als je in de spits komt.
Ik heb de laatste keer in NYC echt 1.5 uur gedaan van Manhattan naar JFK.
Met OV maak je zeker meer kans op tijd aan te komen.
pi_142557018
zie dat je deze vraag ook op het alles amerika forum hebt geplaatst... ;) probleem wat je hebt is de douane, dit kan 15 minuten duren maar ook 2 uur als je pech hebt. Met deze onzekere factor kun je al moeilijk zeggen wat te doen.

Gaat het snel dan kun je de auto pakken MITS je niet in de spits aankomt. alles tussen 06.30 en 10.00 en 15.30 en 19.00 uur is dikke pech, dan sta je geheid vast en ben je zo anderhalf uur minimaal onderweg. OV (metro/airtrain) kost je denk ik anderhalf uur met overstappen e.d. maar heb je wel de zekerheid dat je het qua tijd goed kan inschatten.
Hooray for boobies!
  maandag 21 juli 2014 @ 23:14:22 #263
208890 June.
Seriously?
pi_142578394
Jeej, tripje in de kerstvakantie naar New York geboekt O+ Dit topic dus even volgen komende tijd!
Shine bright like a diamond.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:25:08 #264
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_142578877
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:14 schreef June. het volgende:
Jeej, tripje in de kerstvakantie naar New York geboekt O+ Dit topic dus even volgen komende tijd!
leuk! De sfeer is rondom kerst zo leuk daar
Wij zijn ook weer van plan om rond kerst te gaan dit jaar :)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 21 juli 2014 @ 23:26:54 #265
269689 crew  Viv
pi_142578967
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:29 schreef loezzzje het volgende:
zit niks anders op dan het toch maar gewoon te proberen.
Balen zeg :(
Ik gooi deze er nog een keer in:
http://tripplanner.mta.info
Met het OV tot Newark Penn (dichterbij lukte even niet) duurt ongeveer 1,5 uur en kost ongeveer $12 (tijden en kosten zijn afhankelijk van spits/verbinding). De tijd die je kwijt bent met in de rij staan bij de douane in JFK en bij de security in EWR gaat het maken of breken.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:07:52 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142580902
Probeer iig voorin het vliegtuig te zitten zodat je rap naar de douane kunt sprinten :)
Of beter: leg je probleem uit en kijk of iemand je ff langs de rij kan loodsen daar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142582733
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
zie dat je deze vraag ook op het alles amerika forum hebt geplaatst... ;) probleem wat je hebt is de douane, dit kan 15 minuten duren maar ook 2 uur als je pech hebt. Met deze onzekere factor kun je al moeilijk zeggen wat te doen.

Gaat het snel dan kun je de auto pakken MITS je niet in de spits aankomt. alles tussen 06.30 en 10.00 en 15.30 en 19.00 uur is dikke pech, dan sta je geheid vast en ben je zo anderhalf uur minimaal onderweg. OV (metro/airtrain) kost je denk ik anderhalf uur met overstappen e.d. maar heb je wel de zekerheid dat je het qua tijd goed kan inschatten.
ben een beetje desperate ja, alle advies is van harte welkom ;) vlucht komt om 12.30 's middags aan en ik moet om 16.30 op Newark zijn, net geen spits dus, maarja dat wil nog niet zeggen dat het verkeerd niet vast zou kunnen staan. morgen ff met brussels airlines bellen of die iets voor me kunnen betekenen, al is het maar een andere vlucht met wat meer overstap tijd, dan zou ik al blij zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:07 schreef matthijst het volgende:
Probeer iig voorin het vliegtuig te zitten zodat je rap naar de douane kunt sprinten :)
Of beter: leg je probleem uit en kijk of iemand je ff langs de rij kan loodsen daar.
daar heb ik ook aan zitten denken ja, maar die amerikanen bij customs zien er altijd zo nors uit, als ik dan vraag of ik snel door mag zullen ze me vast willen controleren :') maar misschien gebeurt het vaker, als mensen hun vlucht moeten halen dat ze dan voor mogen.
pi_142589243
Ik zou het heerlijk vinden... twee weken NY. Ik zou richting de stranden gaan in de zomer, pretparkje pakken, chillen in central park en echt the bouroughs gaan bekijken.

Minder snel voor een hotel gaan, misschien eerder een appartementje, voor je eigen ontbijtje of iets.

Niet snel snel langs alle sights, maar ook echt de tijd nemen. Na drie keer New york is er echt nog wel genoeg te zien voor mij.
Be brave. Be kind.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:01:11 #269
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142614599
Zo'n zin in maandag :) my first time New York!
  woensdag 23 juli 2014 @ 01:18:00 #270
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_142622975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef egelhond het volgende:
Zo'n zin in maandag :) my first time New York!
Veel plezier alvast! Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen. Zaten in NY voor 9 dagen. Heel veel plezier alvast.

Probeer je eerste volledige dag in NY niet meteen helemaal vol te plannen en regel ook een metro card voor 7 dagen ( mits je er zo lang bent ), dan kun je zoveel reizen als je wil met de metro. En Grand Central is een aanrader, echt super mooi. Top of the rock vond ik persoonlijk veel mooier qua uitzicht dan empire state building :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  ESF Reporter woensdag 23 juli 2014 @ 06:58:16 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_142625583
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen.
Pssst, westcoast tip: San Simeon/Hearst Castle. Sowieso, Pacific coast highway 1. O+ O+
pi_142628000
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
_O-

Goed dat jij deze fout maakte, daardoor checkte ik mijn overstap in Detroit vanuit Vegas richting Amsterdam..

Gelukkig zelfde vliegveld 8-)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142639223
Dinsdag voor het eerst naar New York met zijn 2en!

We zitten in een (niet eens zo duur) hotelletje aan de rand van Times Square, dus mooi op een centraal punt.

We hebben het gebied in 5 delen verdeeld (onder, midden, boven, links, rechts) en pakken 1 deel per dag. Waarschijnlijk met een hop on - hop off voor 2 dagen voor noord en zuid te bekijken, en de rest met metro / te voet.

Nog wel een vraag: waar kan je nu als toerist zijnde het beste shoppen voor kleding/schoenen? Ik hoorde van iemand dat je bij bepaalde warenhuizen sowieso een toeristenkorting hebt, plus dat je onder een x aantal dollars bij kleding geen BTW betaald? Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen? :)
pi_142645990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

_O-

Goed dat jij deze fout maakte, daardoor checkte ik mijn overstap in Detroit vanuit Vegas richting Amsterdam..

Gelukkig zelfde vliegveld 8-)
Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijven :')
pi_142648526
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:37 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijven :')
Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in Schiphol :) Dat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?

Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142650366
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in Schiphol :) Dat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?

Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan :)
Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:11:33 #277
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_142661275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:23 schreef Ranjit het volgende:
Dinsdag voor het eerst naar New York met zijn 2en!

We zitten in een (niet eens zo duur) hotelletje aan de rand van Times Square, dus mooi op een centraal punt.

We hebben het gebied in 5 delen verdeeld (onder, midden, boven, links, rechts) en pakken 1 deel per dag. Waarschijnlijk met een hop on - hop off voor 2 dagen voor noord en zuid te bekijken, en de rest met metro / te voet.

Nog wel een vraag: waar kan je nu als toerist zijnde het beste shoppen voor kleding/schoenen? Ik hoorde van iemand dat je bij bepaalde warenhuizen sowieso een toeristenkorting hebt, plus dat je onder een x aantal dollars bij kleding geen BTW betaald? Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen? :)
Macy's schijnt een redelijk aanbod te hebben.
#FreeHat
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:33:54 #278
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_142662620
Ik vond het tegenvallen bij Macy's. Heel veel merken doen niet mee.
Als je bijvoorbeeld al een paar sneakers koopt (die je alleen kan kopen bij zo'n store in store) kun je die korting al niet gebruiken.
  donderdag 24 juli 2014 @ 00:08:53 #279
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142664405
Target in Brooklyn, ook geinig: http://www.target.com/sl/Atlantic-Terminal-Target-Store/1849

Levi's bij Macys rond de $40-45 dacht ik. Hilfigerspul ook redelijk goedkoop. Vind t altijd wel leuk om te kijken.
Sportschoenen vrijwel niet goedkoop, tenminste: recente Jordans overal voor retail, scheelt nog een euro of 35 met NL.

Je kan evt. naar Jersey Gardens gaan als je aankomt op Newark.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142666066
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in Schiphol :) Dat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?

Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan :)
vliegtickets heeft al aangegeven dat als we de vlucht missen dat hun ons dan op een andere vlucht zetten. laten we dan maar hopen dat ze zich aan hun woord houden. maar we gaan er eerst gewoon vanuit dat we de vlucht gewoon halen. mocht dat niet zo zijn, dan zag ik op internet dat er zo'n 5 a 6 vluchten per dag naar Orlando gaan van United dus er zal vast wel een oplossing te vinden zijn.
pi_142669383
Vanaf times square 45 min met de bus maar een grote aanrader, jersey gardens mall. Ff de info balie je paspoort of een andere id laten zien krijg je er ook een boekje bij met groot aantal kortingsbonnen
Hooray for boobies!
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:00:49 #282
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_142671761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:08 schreef matthijst het volgende:
Sportschoenen vrijwel niet goedkoop, tenminste: recente Jordans overal voor retail, scheelt nog een euro of 35 met NL.
Ik vind 35 euro toch genoeg schelen ;) allstars en new balance scheelt de helft met nederland. Wij kochten twee paar allstars voor +/- 60 euro en twee paar new balance voor +/- 100 :)
Is toch twee paar voor de prijs van (minder dan) een paar
pi_142672116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...
Op zich , er zijn bepaalde dingen die wel en niet kunnen. Maar als je dit soort dingen hebt, en een plausibel verhaal, dan is er best wel wat mogelijk.
Vaak wel een beetje afhankelijk van de ticket klasse.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:48:44 #284
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142672887
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:00 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik vind 35 euro toch genoeg schelen ;) allstars en new balance scheelt de helft met nederland. Wij kochten twee paar allstars voor +/- 60 euro en twee paar new balance voor +/- 100 :)
Is toch twee paar voor de prijs van (minder dan) een paar
Oh zeker, hoop volgende week ook 2 paar id VS op te kunnen pikken :)
Scheelt toch weer....
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142674644
4 spijkerbroeken bij GAP voor 100 dollar afgelopen januari... *O*
Hooray for boobies!
pi_142754750
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:24 schreef franklop het volgende:

[..]

toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.
Hmm, raar. Ik had toen ik vorige maand op Bali arriveerde eigenlijk amper een jetlag. Ik hield het bij aankomst makkelijk tot in de avond uit, terwijl ik op mijn vlucht naar Singapore geen oog dicht kon doen. En ook tijdens het aansluitende vluchtje Singapore - Bali niet. De dagen erna ook nergens last van.

Nu scheelt NZ wel een paar uur, maar het zal wel van persoon tot persoon verschillen.

Tijdens voorgaande vakanties naar het oosten had ik wel fikse jetlags.
  maandag 28 juli 2014 @ 09:32:38 #287
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142803968
Nu op schiphol opweg naar NY. Helaas slecht weer en dus vertraging :(
  maandag 28 juli 2014 @ 13:44:09 #288
370352 I
Eye for an I
pi_142810909
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
  maandag 28 juli 2014 @ 13:51:46 #289
194695 franklop
Fran knock
pi_142811165
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
Goedkoop met de bus kan via Greyhound (https://www.greyhound.com/) , tenminste ik neem aan dat je reis van NY --> Washington bedoelt?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_142811891
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
Wacht niet te lang met hotels boeken, want zeker in Washington is het aan de prijzige kant
pi_142817313
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
contant geld hoeft niet perse.
Je kan ook meteen geld pinnen op het vliegveld ofzo

Het kan trouwens ook zijn dat je ook nog een APIS formulier moet invullen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 16:40:36 ]
pi_142818335
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
bij hotel zoeken spits je niet direct toe op Manhattan in NYC en op downtown DC. Bv in DC zit ik altijd in arlington, andere state en vaak wat goedkoper. Verbindingen naar downtown zijn perfect
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 17:45:46 #293
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142819718
Ik zou juist wel voor een hotel gaan in het centrum. Je bent er maar even en dan is het veel fijner gelijk overal middenin te zitten. Dan maar iets duurder. Ik zou er niet op beknibbelen.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:13:36 #294
22565 asco
Los in deze tent
pi_142820587
Hoe ga ik het snelst op een zondagavond van JFK naar Manhattan met koffers en wat gaat dat ongeveer kosten?
pi_142821451
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou juist wel voor een hotel gaan in het centrum. Je bent er maar even en dan is het veel fijner gelijk overal middenin te zitten. Dan maar iets duurder. Ik zou er niet op beknibbelen.
15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaah
Hooray for boobies!
pi_142821471
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:13 schreef asco het volgende:
Hoe ga ik het snelst op een zondagavond van JFK naar Manhattan met koffers en wat gaat dat ongeveer kosten?
waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 18:59:19 #297
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142821910
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaah
4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.
pi_142822090
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.
en dat gebeurt niet als je in het centrum van DC loopt dat je 15 minuten moet lopen om terug naar je hotel te komen? Je kan natuurlijk van alles een probleem maken maar ook praktisch denken. Sta je in de ochtend half uurtje eerder op of vertrekt iets eerder, klaar.
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 19:17:03 #299
22565 asco
Los in deze tent
pi_142822589
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:46 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?
Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
pi_142823416
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef asco het volgende:

[..]

Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
dat hangt erom. zondagavond geen echte spits, taxi is denk ik dan vanaf JFK snelste manier. Zal eens kijken hoe snel je er met de metro bent aangezien je dit aardig in de kosten kan schelen.
Hooray for boobies!
pi_142824199
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef asco het volgende:

[..]

Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
Subway is ongeveer 1 uur en 15 minuten als je midden op times square zou uitstappen, auto is op een zondagavond zo'n 40 minuten.
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')