abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Manager PR/Moderator dinsdag 1 juli 2014 @ 18:46:00 #201
269689 crew  Viv
pi_141774655
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.

Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)

Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx
1 uur en 2 minuten (AirTrain naar Jamaica Station, daar de E-train pakken).

Met de LIRR-train (Long Island Rail Road) is het zelfs 56 minuten, maar dat is geen metro, dus iets duurder.
pi_141852702
Hoi iedereen.

Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?

Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
  donderdag 3 juli 2014 @ 14:50:51 #203
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_141852790
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Hoi iedereen.

Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.

Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?

Dat kan je toch zelf uitrekenen?
Zoek de prijs van die 2 dingen op en zet het af tegen die pas prijs.
Vrij simpel niet?
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_141855864
Zure reactie......

als dat de enige twee zijn dan is los kopen beduidend goedkoper! Check ook ff of je ergens kortingsbonnen kan vindenm staan weleens op groupon of in lokale folders aldaar
Hooray for boobies!
pi_141856214
quote:
Hoi iedereen.

Dan is los kopen wat goedkoper :) Weet je zeker dat er geen andere attracties zijn die je graag wilt zien?
pi_141856909
Ehm Jazker wel. Alleen zijn die niet inbegrepen bij de CityPass geloof ik.
  donderdag 3 juli 2014 @ 17:22:09 #207
64792 Mryc
play me one more song
pi_141857583
quote:

Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.
pi_141861551
Ikzelf zou de eerste keer nooit zo'n pas kopen. Wat New York voor mij speciaal maakt is de vibe van de stad en meegaan in de flow. 's Morgens lekker aan de wandel, 's middags lekker lunchen op een stoeltje in een park en daarna lekker uitwaaien aan het water. Met zo'n pas denk ik dat ik me gedwongen ga voelen om veel tijd (en aandacht) te gaan besteden aan dingen waar ik misschien eenmaal ter plekke helemaal geen behoefte aan heb.
pi_141862832
quote:
1s.gif Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Mryc het volgende:

[..]

Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.
THanks ga ik zeker gebruik van maken.

@Fargo Ja is ook wel een beetje mijn bedoeling. Maar die 2 attracties staan wel boven aan mijn lijst.
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:30:41 #210
12621 tcr
*nix 4ever
pi_141864056
quote:
Zelf toen een bus-combi kaart gekocht in NY, zoiets als dit:

http://www.citysightsny.c(...)tour-2days-1day-free

Verschillende busroutes, een bootroute en toegang tot Top of the Rock & Empire State. Zie dat vrijheidsbeeld er ook bijzit, dat zat niet in ons ticket. Niet gedaan laatste keer, altijd druk bij die boten. Vroeg erbij zijn is het motto. De boottocht in de ticket ging er ook langs.

Wat erg fijn was aan deze tickets was dat je bij de attracties kon doorlopen, dat kan je natuurlijk ook als je gewoon voor de tijd een ticket koopt, wat gezien sommige rijen een heel goed plan is.
  Manager PR/Moderator donderdag 3 juli 2014 @ 22:00:16 #211
269689 crew  Viv
pi_141868323
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Fargo het volgende:
Ikzelf zou de eerste keer nooit zo'n pas kopen. Wat New York voor mij speciaal maakt is de vibe van de stad en meegaan in de flow. 's Morgens lekker aan de wandel, 's middags lekker lunchen op een stoeltje in een park en daarna lekker uitwaaien aan het water. Met zo'n pas denk ik dat ik me gedwongen ga voelen om veel tijd (en aandacht) te gaan besteden aan dingen waar ik misschien eenmaal ter plekke helemaal geen behoefte aan heb.
Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
pi_141869905
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC. :@ Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
Grappig idd. Vind ik juist het leukste om in een stad gedumpt te worden en een beetje rond te lopen. En zie wel wat ik doe. Er zijn natuurlijk (naar mijn mening) verplichte dingen zoals het Empire state building en top of de rock. Ik heb echt gisteren te horen gekregen dat deze reis gaat plaatsvinden dus moet nu even snel kijken wat ik nog meer wil gaan doen.
  vrijdag 4 juli 2014 @ 00:06:34 #213
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_141874088
Ik ga 28 juli voor het eerst. Zijn dan 7 dagen in NY ( waarvan eerste dag om 13.00 uur landen op jfk, en de laatste dag om 18.30 uur doorvliegen naar Vancouver.
Toch gekozen voor de NY City Pass voor 7 dagen. Al doen we elke dag 1 attractie dan hebben we de pas er al uit. We zijn toch wel van de bekende attracties bezichtigen zoals empire state, top of the rock enz.

Damn nog iets meer dan 3 weken :)
pi_141889524
quote:

[..]

De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!
  Manager PR/Moderator vrijdag 4 juli 2014 @ 20:05:09 #215
269689 crew  Viv
pi_141900800
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juli 2014 14:58 schreef Fargo het volgende:
De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!
Ja, als je het in 8 etappes doet, kun je wel wat lanterfanten tussendoor. :D
Toen ik er laatst voor het eerst was, heb ik zo veel mogelijk proberen te zien en doen onder het motto van "wie weet duurt het wel jaren voordat ik er opnieuw ben".
pi_141922732
quote:

[..]

Haha dit ja! Ik zoek ook altijd alles precies uit! En laat dan ook wel wat lanterfant tijd over, maar i kijk wel altijd eerst wat ik allemaal wil zien en wat allemaal dicht bij elkaar ligt, niet dat je naar huis gaat en denkt "shit daar waren we in de buurt hadden we dat ook maar gedaan"
pi_141927123
Ik ben niet van de vaste planning. We zorg ik ervoor dat ik weet wat er in een buurt te vinden is. Alles wat ik zou willen zien, vastleggen op een kaart of in een bestandje en dan wanneer ik daar ben weten waar ik lekker kan eten, goed kan winkelen of bezienswaardigheden.

De buurt rond Delancystreet is 1 van mijn favorieten. Het tenementmuseum vond ik heel interessant en super leuke kleine winkeltjes en eettentjes.
Ook rond Madison square park. Super goede eetgelegenheden. Veel sample sales in de buurt. goede winkels en heerlijke sfeer..

SUPER aanrader is een foto cursus van New York photo safari. Dat was zoo kick! Ik heb de iconic NY tour gedaan.

Ik zou zo weer terug gaan. O+ *zuchhhtttt
Be brave. Be kind.
pi_141930384
Wij gaan over 9 dagen voor het eerst, maar wij hebben ook gewoon een lijstje gemaakt met de dingen die we echt heel graag willen zien. Dat zijn er gelukkig niet zo heel veel, dus het viel allemaal prima in te plannen ( 9 nachten daar ) met genoeg tijd om te luieren, want we willen ons niet helemaal kapot toeristen, gezien we na New York ook nog doorgaan voor meer dan 2 weken aan de westkust. Maar we zijn er wel met de instelling in gegaan van : ''Wanneer komen we hier weer terug? - Dat kan jaren duren - als het uberhaupt al gebeurt ''. We hebben zelfs nog 2 dagtripjes naar Boston en Washington in het rooster kunnen krijgen :)
  dinsdag 8 juli 2014 @ 12:43:26 #219
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142041741
Vandaag ons hotel gewijzigd. Van het Carter Hotel naar Hotel Pennsylvania.
De reden: ik word toch niet vrolijk van de negatieve verhalen over het Carter Hotel.
Hotel Pennsylvania is voor een week 80 euro duurder pp dan hotel Carter dat nagenoeg in dezelfde buurt ligt. Nog 20 dagen :)
pi_142041890
De must-sees zijn meer een verplichting. Met z'n allen in de rij voor een verplichte foto met je hoofd voor het vrijheidsbeeld. jippie.

Leukste aan stedentrips is voor mij echt een beetje dwalen en op plekken terecht te komen waar je niet naast alle andere toeristen met een lonelyplanet in hun hand zit.
  Manager PR/Moderator dinsdag 8 juli 2014 @ 18:48:28 #221
269689 crew  Viv
pi_142056094
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 12:43 schreef egelhond het volgende:
Vandaag ons hotel gewijzigd. Van het Carter Hotel naar Hotel Pennsylvania.
De reden: ik word toch niet vrolijk van de negatieve verhalen over het Carter Hotel.
Hotel Pennsylvania is voor een week 80 euro duurder pp dan hotel Carter dat nagenoeg in dezelfde buurt ligt. Nog 20 dagen :)
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad. :) Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).

Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:

- Geen bedbugs :X (er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet

Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Viv op 08-07-2014 18:53:42 ]
  dinsdag 8 juli 2014 @ 19:02:20 #222
62964 Little_Acorn
You would know
pi_142056665
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 18:48 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad. :) Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).

Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:

- Geen bedbugs :X (er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet

Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.
Grappig, wij zaten daar 2 weken geleden vlak in de buurt, 5 minuutjes lopen. In Ramada. Eenvoudig maar prima hotel.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_142061950
Wij zitten volgende week ( nog maar 6 daagjes wachten! ) in het Gotham Hotel. Erg goede reviews en in Manhattan. Iemand ervaringen daar? :)

Kijk wel op tegen de jet lag. Nooit eerder echt ervaring mee gehad. Hier om half 8 s ochtends opstaan en vlucht naar IJsland (voor overstap ) gaat om 14.00 NL tijd. 01.00 NL tijd (19.00 NY tijd ) komen we aan in NY. Daar dan richting hotel waar we hopelijk rond 10 uur/half 11 wel zullen zijn. Ergens nog wat eten zien te fixen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 22:26:28 #224
244125 laziness
pi_142068350
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 20:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kijk wel op tegen de jet lag. Nooit eerder echt ervaring mee gehad. Hier om half 8 s ochtends opstaan en vlucht naar IJsland (voor overstap ) gaat om 14.00 NL tijd. 01.00 NL tijd (19.00 NY tijd ) komen we aan in NY. Daar dan richting hotel waar we hopelijk rond 10 uur/half 11 wel zullen zijn. Ergens nog wat eten zien te fixen.
Dat is even doortrekken maar dat moet je automatisch want je bent nog onderweg in de avond NY time. Als je in je hotel aankomt is het sowieso tijd om te slapen dus dat levert niet echt problemen op.
Terug is wat lastiger. De meeste mensen vliegen 's avonds terug om zoveel mogelijk uit die laatste dag te halen maar dan slaap je vaak bar weinig in het vliegtuig en kom je 's ochtends aan en heb je nog een hele dag NL tijd te gaan terwijl jij wilt slapen.
Ik heb de vorige keer daar aan toe gegeven. Geslapen van 10.00uur tot 17.00uur en rond middernacht weer naar bed. Volgende dag was ik er vanaf.
pi_142075197
Wij vliegen terug vanaf San Francisco, komen rond 4 uur aan op Schiphol, maar daar maak ik me minder zorgen om. Dat duurt ook nog 5 weekjes :)

Heenreis zal dan ook wel lukken ja :)

Echt zoveel zin in. Grootste kinderdroom en reisdroom die gewoon uit gaat komen :D
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:04:18 #226
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142089074
Ik vlieg om 10.35 uur vanaf schiphol naar JFK. Komen we na 8,5 uur vliegen om 13.00 usa tijd aan. Helaas kan ik niet slapen in het vliegtuig. Iemand tips? Moet dan toch proberen de hele dag door te halen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:17:24 #227
244125 laziness
pi_142089507
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:04 schreef egelhond het volgende:
Ik vlieg om 10.35 uur vanaf schiphol naar JFK. Komen we na 8,5 uur vliegen om 13.00 usa tijd aan. Helaas kan ik niet slapen in het vliegtuig. Iemand tips? Moet dan toch proberen de hele dag door te halen.
Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?
Ik vond het best te doen. Niet een mega druk programma plannen die middag en 's avonds lekker op je bed hangen in je hotel en bijtijds gaan slapen. Ben je wat vroeg wakker maar dan heb je een lekker lange dag om de boel te gaan verkennen.
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:20:07 #228
194695 franklop
Fran knock
pi_142089607
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:17 schreef laziness het volgende:

[..]

Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?
Ik vond het best te doen. Niet een mega druk programma plannen die middag en 's avonds lekker op je bed hangen in je hotel en bijtijds gaan slapen. Ben je wat vroeg wakker maar dan heb je een lekker lange dag om de boel te gaan verkennen.
dat dus. Probeer voor de reis ook genoeg te slapen. Hou je het die dag makkelijker uit. Even relaxen bij aankomst maar niet slapen!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:21:39 #229
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142089653
Ik had totaal geen last van een tijdverschil eigenlijk. Ook omdat de tijd dat je normaal naar bed gaat nu de tijd is dat je gaat eten daar krijg je ook energie van.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:22:45 #230
300082 roos85
JUICHEN!
pi_142089694
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Dos37 het volgende:
Ik had totaal geen last van een tijdverschil eigenlijk. Ook omdat de tijd dat je normaal naar bed gaat nu de tijd is dat je gaat eten daar krijg je ook energie van.
Ik had er wel weer last van, zeker de eerste dag/avond.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:23:06 #231
62913 Blik
The one and Only!
pi_142089703
5 uurtjes zou prima te handelen moeten zijn met wat voorbereiding. Is een beetje hetzelfde als lang doortrekken op een zaterdagavond.

Ik heb ook een keer 9 uur ttijdsverschil gehad (Vancouver), en toen zat ik dus wel rechtop in mijn bed om 3 uur 's nachts en kon ik niet meer slapen
  woensdag 9 juli 2014 @ 13:24:55 #232
194695 franklop
Fran knock
pi_142089766
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:23 schreef Blik het volgende:
5 uurtjes zou prima te handelen moeten zijn met wat voorbereiding. Is een beetje hetzelfde als lang doortrekken op een zaterdagavond.

Ik heb ook een keer 9 uur ttijdsverschil gehad (Vancouver), en toen zat ik dus wel rechtop in mijn bed om 3 uur 's nachts en kon ik niet meer slapen
toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.
  woensdag 9 juli 2014 @ 14:28:04 #233
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142092246
Vorig jaar naar Los Angeles kwamen we rond 16:00 uur aan. Opzich ging het wel tot uur of 22.00 uur toen waren we echt op. We hadden toen wel langere vlucht en zijn keer overgestapt. Nu gaan we rechtstreeks.
pi_142216734
Nog twee nachtjes, kan niet wachten :D
pi_142316782
Geniet ervan!!!
Be brave. Be kind.
  dinsdag 15 juli 2014 @ 18:17:04 #236
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142330550
Hoe warm is het nu in NY? Is het plakkerig, zwetend weer of valt dat wel mee?
pi_142340460
Tot nu toe echt heel tof. Gisteravond bij aankomst was het erg benauwd, en het regende ook nog. Vanochtend was het droog maar echt heel erg plakkend warm. Weersverwachtingen gaven aan dat het zou regenen vandaag, dus central park zoo uitgesteld tot later deze week, maar de regen kwam niet. Ipv dierentuin hebben we supermarkt opgezocht, times square gezien, grand central ruim bewonderd ( erg onder de indruk ). Toen we daar wegliepen was er opeens een hele grote onweersbui. Onderweg nog keer verkeerde tram gepakt...stonden we buiten Manhattan in een suburb, haha. Moet persoonlijk wel erg wennen aan tijdsverschil en ook de drukte wel. Maar het is echt supertof. Vanavond nog langs empire State building :)
  zondag 20 juli 2014 @ 21:07:29 #238
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142528191
Nog een weekje. Next monday i go to New York :)
  zondag 20 juli 2014 @ 22:06:10 #239
370352 I
Eye for an I
pi_142531092
Hoi.

Ik ben nog nooit in het buitenland geweest, heb nooit gevlogen, en ben nog nooit in m'n eentje op vakantie geweest.

Deze drie dingen wil ik dus over zo'n twee maanden wel realiseren, door twee weken naar New York te gaan.

Juist doordat ik totaal onervaren ben in reizen, heb ik geen idee waarmee ik rekening moet houden. Moet ik bepaalde zaken al vroeg van te voren regelen (paspoort,geld,visum, etc.), boeken van hotel + vlucht, eventueel nog andere zaken?

Ik heb geen idee wat mij te wachten staat, en heb ook nog totaal geen planning voor die twee weken. Ik heb nog geen vluchten / hotel geboekt, geen datum geprikt, niks. Suggesties, tips, alles is dus welkom. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door I op 20-07-2014 22:16:36 ]
pi_142531968
Google eens op esta..dat moet je zeker niet vergeten en liever op tijd dan te laat ;-)
Ook zou ik ruim op tijd naar het vliegveld gaan zodat je alles op je gemak kunt doen. En even kijken hoe je vanaf jfk bij je hotel wilt komen. Taxi, airtrain etc.
pi_142532445
Als je twee weken gaat, zou ik er serieus 1 of 2 andere steden bij doen (Boston, DC, Chicago o.i.d). Twee weken NYC lijkt me wel erg veel (en dat terwijl ik er woon...).
  zondag 20 juli 2014 @ 23:07:01 #242
370352 I
Eye for an I
pi_142534319
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:22 schreef tntster het volgende:
Google eens op esta..dat moet je zeker niet vergeten en liever op tijd dan te laat ;-)
Ook zou ik ruim op tijd naar het vliegveld gaan zodat je alles op je gemak kunt doen. En even kijken hoe je vanaf jfk bij je hotel wilt komen. Taxi, airtrain etc.
Nooit geweten dat je dit soort formulieren in moest vullen. Top, thanks!

Qua vervoer moet ik het één en ander wel uitzoeken inderdaad. Qua regulier vervoer lijkt de metro een prima oplossing.

Ik heb nog geen idee waar ik welk hotel ga boeken, dus ook geen idee hoe ik daar ga komen. Airtrain lijkt mij ideaal, maar ik weet niet of dat uitkomt met waar ik moet zijn.
pi_142534587
Begin eens met het aanvragen van een esta en check of je paspoort nog geldig is. Zonder die 2 kom je de VS niet in!
Hooray for boobies!
  zondag 20 juli 2014 @ 23:13:01 #244
370352 I
Eye for an I
pi_142534603
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef HenkDeP het volgende:
Als je twee weken gaat, zou ik er serieus 1 of 2 andere steden bij doen (Boston, DC, Chicago o.i.d). Twee weken NYC lijkt me wel erg veel (en dat terwijl ik er woon...).
Je denkt dat ik in een weekje wel uitgekeken ben in NYC? (Ik las al het één en ander, 4/5 dagen in Manhattan, en dan heb je alles wel gehad?)

Ik zou in principe wel graag nog andere steden willen bezoeken, maar dit verhoogt de kosten nog weer flink, en de reistijd. Al zou een extra vlucht naar DC. nog wel een optie zijn zo te zien.
  zondag 20 juli 2014 @ 23:14:07 #245
370352 I
Eye for an I
pi_142534651
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
Begin eens met het aanvragen van een esta en check of je paspoort nog geldig is. Zonder die 2 kom je de VS niet in!
Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen. :+ Maar da's zo geregeld.
pi_142534779
6 dagen NYC is ruim om alle belangrijke highlights te zien en het gevoel te krijgen bij de stad.

naar DC pak ik altijd de trein, 3,5 uur voor 80 dollar als je redelijk op tijd boekt
Hooray for boobies!
pi_142534820
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:14 schreef I. het volgende:

[..]

Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen. :+ Maar da's zo geregeld.
klein detail B-)
Hooray for boobies!
  zondag 20 juli 2014 @ 23:21:47 #248
370352 I
Eye for an I
pi_142535036
quote:
1s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
6 dagen NYC is ruim om alle belangrijke highlights te zien en het gevoel te krijgen bij de stad.

naar DC pak ik altijd de trein, 3,5 uur voor 80 dollar als je redelijk op tijd boekt
Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.

Hoe bedoel je 'als je redelijk op tijd boekt'?
pi_142538154
quote:
14s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef I. het volgende:

[..]

Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.

Hoe bedoel je 'als je redelijk op tijd boekt'?
trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.
  maandag 21 juli 2014 @ 01:19:10 #250
370352 I
Eye for an I
pi_142540036
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef HenkDeP het volgende:

[..]

trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.
En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?
pi_142542932
quote:
11s.gif Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef I. het volgende:

[..]

En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?
yep!
Hooray for boobies!
pi_142545870
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
pi_142546541
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoor :{ Gisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten :( ) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
Ja dat is haalbaar, maar het gaat je bloed zweet en tranen kosten.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_142546624
quote:
Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?

Met welke maatschappij vlieg je? De goedkoopste vluchten die ik kan vinden hebben allemaal een tussenstop op London Gatwick.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 21-07-2014 11:09:06 ]
pi_142546701
Als je een beetje pech hebt bij de douane van JFK gaat het echt kantje boord worden.
Overigens is het landen op het ene vliegveld en doorvliegen vanaf het andere (in een stad met meerdere vliegvelden) redelijk normaal.
Altijd oppassen bij het boeken met overstap op Londen en NYC.
  maandag 21 juli 2014 @ 11:12:57 #256
67174 Dos37
Come on Twente
pi_142546767
OMG dat wordt best krap, ik zie dat het zo'n uur rijden is best case scenario maar wel dwars door New York.

http://www.nycairporter.c(...)irportTransfers.aspx

Hier trouwens een shuttle bus voor 24 dollar

quote:
TRAVEL TIME
Travel times will vary depending on time of day and day of week, as well as, events and activities impacting the travel routes. On average the travel time is 2 ½ hours. Please take into consideration New York City & New Jersey traffic, when booking connecting flights; you are traveling between 2 states. The NYC Airporter is NOT responsible for late arrivals or departures.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_142546892
quote:
6s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?

Met welke maatschappij vlieg je? De goedkoopste vluchten die ik kan vinden hebben allemaal een tussenstop op London Gatwick.
ik vlieg vanaf brussel met brussels airlines, dan overstappen in ny op united airlines. voortaan beter opletten met wat ik boek dan :{ kan het wel proberen om te boeken maarja das 45 euro p.p. :{ heb een mailtje gestuurd waar ik het heb geboekt, ff afwachten wat die zeggen. qua afstand zou ik het idd wel kunnen halen maarja, je moet eerst door de douane, koffers halen, dan nog daar heen dus ik betwijfel of dit wel de beste optie is.

EDIT: thanks voor dat. is die 2.5 uur met verkeer inbegrepen? want bij google maps staat 50 minuten rijden.
pi_142547200
Die transfer kost je ook al geld. Ik weet niet met hoeveel personen je reist maar ik zou het gewoon omboeken. Scheelt ook een hoop stress waar ik persoonlijk een hekel aan heb tijdens vakantie.
Get it and Bet it
pi_142547299
wat zou er gebeuren als ik de vlucht mis? moet ik dan zelf een nieuwe vlucht betalen of word dat door hun geregeld omdat zij ook degene zijn die het zo aanbieden? en als je wilt annuleren kost het 45 euro pp, moet je dan ook nog kosten van de luchtvaartmaatschappij betalen? ik heb eigenlijk geen ervaring met omboeken, bel je dan gewoon op naar waar je het geboekt hebt?

we zijn met zijn 2en.

EDIT: net met vliegtickets gebeld en ze konden het wijzigen voor 300 euro p.p. dat word hem dus sowieso niet :{ en annuleren kon niet. ik wil nog ff bellen naar brussels airlines om te kijken of die nog iets voor mij kunnen doen maarja ik zie het dus somber in :{ zit niks anders op dan het toch maar gewoon te proberen.

[ Bericht 22% gewijzigd door loezzzje op 21-07-2014 13:08:17 ]
pi_142554500
mocht alles doorgaan zou ik zelf gaan voor de airtrain vanaf JFK naar het metronet van NYC (10 minuten ritje) vanaf daar de metro pakken naar port authority vanwaar je weer de direct airtrain naar newark kan pakken. kost denk ik zo'n 20 dollar pp max en gaat sneller dan een taxi dwars door brooklyn, manhattan en de tunnels richting new jersey.
Hooray for boobies!
pi_142556397
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 15:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht alles doorgaan zou ik zelf gaan voor de airtrain vanaf JFK naar het metronet van NYC (10 minuten ritje) vanaf daar de metro pakken naar port authority vanwaar je weer de direct airtrain naar newark kan pakken. kost denk ik zo'n 20 dollar pp max en gaat sneller dan een taxi dwars door brooklyn, manhattan en de tunnels richting new jersey.
Dit dus. Taxi kan echt een hel zijn als je in de spits komt.
Ik heb de laatste keer in NYC echt 1.5 uur gedaan van Manhattan naar JFK.
Met OV maak je zeker meer kans op tijd aan te komen.
pi_142557018
zie dat je deze vraag ook op het alles amerika forum hebt geplaatst... ;) probleem wat je hebt is de douane, dit kan 15 minuten duren maar ook 2 uur als je pech hebt. Met deze onzekere factor kun je al moeilijk zeggen wat te doen.

Gaat het snel dan kun je de auto pakken MITS je niet in de spits aankomt. alles tussen 06.30 en 10.00 en 15.30 en 19.00 uur is dikke pech, dan sta je geheid vast en ben je zo anderhalf uur minimaal onderweg. OV (metro/airtrain) kost je denk ik anderhalf uur met overstappen e.d. maar heb je wel de zekerheid dat je het qua tijd goed kan inschatten.
Hooray for boobies!
  maandag 21 juli 2014 @ 23:14:22 #263
208890 June.
Seriously?
pi_142578394
Jeej, tripje in de kerstvakantie naar New York geboekt O+ Dit topic dus even volgen komende tijd!
Shine bright like a diamond.
  maandag 21 juli 2014 @ 23:25:08 #264
125420 Starlie
a dirty mind is a joy forever
pi_142578877
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 23:14 schreef June. het volgende:
Jeej, tripje in de kerstvakantie naar New York geboekt O+ Dit topic dus even volgen komende tijd!
leuk! De sfeer is rondom kerst zo leuk daar
Wij zijn ook weer van plan om rond kerst te gaan dit jaar :)
  Manager PR/Moderator maandag 21 juli 2014 @ 23:26:54 #265
269689 crew  Viv
pi_142578967
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:29 schreef loezzzje het volgende:
zit niks anders op dan het toch maar gewoon te proberen.
Balen zeg :(
Ik gooi deze er nog een keer in:
http://tripplanner.mta.info
Met het OV tot Newark Penn (dichterbij lukte even niet) duurt ongeveer 1,5 uur en kost ongeveer $12 (tijden en kosten zijn afhankelijk van spits/verbinding). De tijd die je kwijt bent met in de rij staan bij de douane in JFK en bij de security in EWR gaat het maken of breken.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 00:07:52 #266
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_142580902
Probeer iig voorin het vliegtuig te zitten zodat je rap naar de douane kunt sprinten :)
Of beter: leg je probleem uit en kijk of iemand je ff langs de rij kan loodsen daar.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_142582733
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
zie dat je deze vraag ook op het alles amerika forum hebt geplaatst... ;) probleem wat je hebt is de douane, dit kan 15 minuten duren maar ook 2 uur als je pech hebt. Met deze onzekere factor kun je al moeilijk zeggen wat te doen.

Gaat het snel dan kun je de auto pakken MITS je niet in de spits aankomt. alles tussen 06.30 en 10.00 en 15.30 en 19.00 uur is dikke pech, dan sta je geheid vast en ben je zo anderhalf uur minimaal onderweg. OV (metro/airtrain) kost je denk ik anderhalf uur met overstappen e.d. maar heb je wel de zekerheid dat je het qua tijd goed kan inschatten.
ben een beetje desperate ja, alle advies is van harte welkom ;) vlucht komt om 12.30 's middags aan en ik moet om 16.30 op Newark zijn, net geen spits dus, maarja dat wil nog niet zeggen dat het verkeerd niet vast zou kunnen staan. morgen ff met brussels airlines bellen of die iets voor me kunnen betekenen, al is het maar een andere vlucht met wat meer overstap tijd, dan zou ik al blij zijn.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 00:07 schreef matthijst het volgende:
Probeer iig voorin het vliegtuig te zitten zodat je rap naar de douane kunt sprinten :)
Of beter: leg je probleem uit en kijk of iemand je ff langs de rij kan loodsen daar.
daar heb ik ook aan zitten denken ja, maar die amerikanen bij customs zien er altijd zo nors uit, als ik dan vraag of ik snel door mag zullen ze me vast willen controleren :') maar misschien gebeurt het vaker, als mensen hun vlucht moeten halen dat ze dan voor mogen.
pi_142589243
Ik zou het heerlijk vinden... twee weken NY. Ik zou richting de stranden gaan in de zomer, pretparkje pakken, chillen in central park en echt the bouroughs gaan bekijken.

Minder snel voor een hotel gaan, misschien eerder een appartementje, voor je eigen ontbijtje of iets.

Niet snel snel langs alle sights, maar ook echt de tijd nemen. Na drie keer New york is er echt nog wel genoeg te zien voor mij.
Be brave. Be kind.
  dinsdag 22 juli 2014 @ 22:01:11 #269
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142614599
Zo'n zin in maandag :) my first time New York!
pi_142622975
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef egelhond het volgende:
Zo'n zin in maandag :) my first time New York!
Veel plezier alvast! Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen. Zaten in NY voor 9 dagen. Heel veel plezier alvast.

Probeer je eerste volledige dag in NY niet meteen helemaal vol te plannen en regel ook een metro card voor 7 dagen ( mits je er zo lang bent ), dan kun je zoveel reizen als je wil met de metro. En Grand Central is een aanrader, echt super mooi. Top of the rock vond ik persoonlijk veel mooier qua uitzicht dan empire state building :)
  ESF Reporter woensdag 23 juli 2014 @ 06:58:16 #271
87554 Cee
Welluk?
pi_142625583
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 01:18 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]
Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen.
Pssst, westcoast tip: San Simeon/Hearst Castle. Sowieso, Pacific coast highway 1. O+ O+
pi_142628000
quote:
_O-

Goed dat jij deze fout maakte, daardoor checkte ik mijn overstap in Detroit vanuit Vegas richting Amsterdam..

Gelukkig zelfde vliegveld 8-)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142639223
Dinsdag voor het eerst naar New York met zijn 2en!

We zitten in een (niet eens zo duur) hotelletje aan de rand van Times Square, dus mooi op een centraal punt.

We hebben het gebied in 5 delen verdeeld (onder, midden, boven, links, rechts) en pakken 1 deel per dag. Waarschijnlijk met een hop on - hop off voor 2 dagen voor noord en zuid te bekijken, en de rest met metro / te voet.

Nog wel een vraag: waar kan je nu als toerist zijnde het beste shoppen voor kleding/schoenen? Ik hoorde van iemand dat je bij bepaalde warenhuizen sowieso een toeristenkorting hebt, plus dat je onder een x aantal dollars bij kleding geen BTW betaald? Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen? :)
pi_142645990
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 10:11 schreef Godshand het volgende:

[..]

_O-

Goed dat jij deze fout maakte, daardoor checkte ik mijn overstap in Detroit vanuit Vegas richting Amsterdam..

Gelukkig zelfde vliegveld 8-)
Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijven :')
pi_142648526
quote:
1s.gif Op woensdag 23 juli 2014 17:37 schreef loezzzje het volgende:

[..]

Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijven :')
Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in Schiphol :) Dat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?

Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan :)
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_142650366
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.

Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in Schiphol :) Dat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?

Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan :)
Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:11:33 #277
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_142661275
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 15:23 schreef Ranjit het volgende:
Dinsdag voor het eerst naar New York met zijn 2en!

We zitten in een (niet eens zo duur) hotelletje aan de rand van Times Square, dus mooi op een centraal punt.

We hebben het gebied in 5 delen verdeeld (onder, midden, boven, links, rechts) en pakken 1 deel per dag. Waarschijnlijk met een hop on - hop off voor 2 dagen voor noord en zuid te bekijken, en de rest met metro / te voet.

Nog wel een vraag: waar kan je nu als toerist zijnde het beste shoppen voor kleding/schoenen? Ik hoorde van iemand dat je bij bepaalde warenhuizen sowieso een toeristenkorting hebt, plus dat je onder een x aantal dollars bij kleding geen BTW betaald? Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen? :)
Macy's schijnt een redelijk aanbod te hebben.
#FreeHat
  woensdag 23 juli 2014 @ 23:33:54 #278
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_142662620
Ik vond het tegenvallen bij Macy's. Heel veel merken doen niet mee.
Als je bijvoorbeeld al een paar sneakers koopt (die je alleen kan kopen bij zo'n store in store) kun je die korting al niet gebruiken.
  donderdag 24 juli 2014 @ 00:08:53 #279
28167 matthijst
pi_142664405
Target in Brooklyn, ook geinig: http://www.target.com/sl/Atlantic-Terminal-Target-Store/1849

Levi's bij Macys rond de $40-45 dacht ik. Hilfigerspul ook redelijk goedkoop. Vind t altijd wel leuk om te kijken.
Sportschoenen vrijwel niet goedkoop, tenminste: recente Jordans overal voor retail, scheelt nog een euro of 35 met NL.

Je kan evt. naar Jersey Gardens gaan als je aankomt op Newark.
pi_142666066
quote:
4s.gif Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:

[..]

vliegtickets heeft al aangegeven dat als we de vlucht missen dat hun ons dan op een andere vlucht zetten. laten we dan maar hopen dat ze zich aan hun woord houden. maar we gaan er eerst gewoon vanuit dat we de vlucht gewoon halen. mocht dat niet zo zijn, dan zag ik op internet dat er zo'n 5 a 6 vluchten per dag naar Orlando gaan van United dus er zal vast wel een oplossing te vinden zijn.
pi_142669383
Vanaf times square 45 min met de bus maar een grote aanrader, jersey gardens mall. Ff de info balie je paspoort of een andere id laten zien krijg je er ook een boekje bij met groot aantal kortingsbonnen
Hooray for boobies!
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:00:49 #282
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_142671761
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 00:08 schreef matthijst het volgende:
Sportschoenen vrijwel niet goedkoop, tenminste: recente Jordans overal voor retail, scheelt nog een euro of 35 met NL.
Ik vind 35 euro toch genoeg schelen ;) allstars en new balance scheelt de helft met nederland. Wij kochten twee paar allstars voor +/- 60 euro en twee paar new balance voor +/- 100 :)
Is toch twee paar voor de prijs van (minder dan) een paar
pi_142672116
quote:
0s.gif Op woensdag 23 juli 2014 19:28 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...
Op zich , er zijn bepaalde dingen die wel en niet kunnen. Maar als je dit soort dingen hebt, en een plausibel verhaal, dan is er best wel wat mogelijk.
Vaak wel een beetje afhankelijk van de ticket klasse.
  donderdag 24 juli 2014 @ 10:48:44 #284
28167 matthijst
pi_142672887
quote:
1s.gif Op donderdag 24 juli 2014 10:00 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Ik vind 35 euro toch genoeg schelen ;) allstars en new balance scheelt de helft met nederland. Wij kochten twee paar allstars voor +/- 60 euro en twee paar new balance voor +/- 100 :)
Is toch twee paar voor de prijs van (minder dan) een paar
Oh zeker, hoop volgende week ook 2 paar id VS op te kunnen pikken :)
Scheelt toch weer....
pi_142674644
4 spijkerbroeken bij GAP voor 100 dollar afgelopen januari... *O*
Hooray for boobies!
pi_142754750
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juli 2014 13:24 schreef franklop het volgende:

[..]

toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.
Hmm, raar. Ik had toen ik vorige maand op Bali arriveerde eigenlijk amper een jetlag. Ik hield het bij aankomst makkelijk tot in de avond uit, terwijl ik op mijn vlucht naar Singapore geen oog dicht kon doen. En ook tijdens het aansluitende vluchtje Singapore - Bali niet. De dagen erna ook nergens last van.

Nu scheelt NZ wel een paar uur, maar het zal wel van persoon tot persoon verschillen.

Tijdens voorgaande vakanties naar het oosten had ik wel fikse jetlags.
  maandag 28 juli 2014 @ 09:32:38 #287
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_142803968
Nu op schiphol opweg naar NY. Helaas slecht weer en dus vertraging :(
  maandag 28 juli 2014 @ 13:44:09 #288
370352 I
Eye for an I
pi_142810909
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
  maandag 28 juli 2014 @ 13:51:46 #289
194695 franklop
Fran knock
pi_142811165
quote:
11s.gif Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:

- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
Goedkoop met de bus kan via Greyhound (https://www.greyhound.com/) , tenminste ik neem aan dat je reis van NY --> Washington bedoelt?
pi_142811891
quote:

- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

Wacht niet te lang met hotels boeken, want zeker in Washington is het aan de prijzige kant
pi_142817313
quote:

- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

contant geld hoeft niet perse.
Je kan ook meteen geld pinnen op het vliegveld ofzo

Het kan trouwens ook zijn dat je ook nog een APIS formulier moet invullen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2014 16:40:36 ]
pi_142818335
quote:

- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen

bij hotel zoeken spits je niet direct toe op Manhattan in NYC en op downtown DC. Bv in DC zit ik altijd in arlington, andere state en vaak wat goedkoper. Verbindingen naar downtown zijn perfect
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 17:45:46 #293
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142819718
Ik zou juist wel voor een hotel gaan in het centrum. Je bent er maar even en dan is het veel fijner gelijk overal middenin te zitten. Dan maar iets duurder. Ik zou er niet op beknibbelen.
  maandag 28 juli 2014 @ 18:13:36 #294
22565 asco
Los in deze tent
pi_142820587
Hoe ga ik het snelst op een zondagavond van JFK naar Manhattan met koffers en wat gaat dat ongeveer kosten?
pi_142821451
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou juist wel voor een hotel gaan in het centrum. Je bent er maar even en dan is het veel fijner gelijk overal middenin te zitten. Dan maar iets duurder. Ik zou er niet op beknibbelen.
15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaah
Hooray for boobies!
pi_142821471
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:13 schreef asco het volgende:
Hoe ga ik het snelst op een zondagavond van JFK naar Manhattan met koffers en wat gaat dat ongeveer kosten?
waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 18:59:19 #297
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_142821910
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaah
4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.
pi_142822090
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:59 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.
en dat gebeurt niet als je in het centrum van DC loopt dat je 15 minuten moet lopen om terug naar je hotel te komen? Je kan natuurlijk van alles een probleem maken maar ook praktisch denken. Sta je in de ochtend half uurtje eerder op of vertrekt iets eerder, klaar.
Hooray for boobies!
  maandag 28 juli 2014 @ 19:17:03 #299
22565 asco
Los in deze tent
pi_142822589
quote:
1s.gif Op maandag 28 juli 2014 18:46 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?
Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
pi_142823416
quote:
0s.gif Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef asco het volgende:

[..]

Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
dat hangt erom. zondagavond geen echte spits, taxi is denk ik dan vanaf JFK snelste manier. Zal eens kijken hoe snel je er met de metro bent aangezien je dit aardig in de kosten kan schelen.
Hooray for boobies!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')