http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspxquote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.
Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)
Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
Dat kan je toch zelf uitrekenen?quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Hoi iedereen.
Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.
Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?
Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Dan is los kopen wat goedkoperquote:Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Hoi iedereen.
Ik ga de 13de van deze maand voor het eerst naar New York. Ik verblijf daar t/m de 18de.
Vermeld hierbij wel even dat ik in mijn eentje ga.
Ik had een vraag over die New York CityPass. Ik wil eigenlijk alleen maar naar de Top of the Rock en het empire state building. Is het dan nog wel handing om zn citypass te kopen?
Voor de rest ga ik wel een metro kaart van 7 dagen aanschaffen. wel zo handig.
Zijn er verder nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
THanks ga ik zeker gebruik van maken.quote:Op donderdag 3 juli 2014 17:22 schreef Mryc het volgende:
[..]
Je kunt toegangskaarten online bestellen met korting via Go Select.
Zelf toen een bus-combi kaart gekocht in NY, zoiets als dit:quote:Op donderdag 3 juli 2014 14:48 schreef seesalt het volgende:
Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:23 schreef Fargo het volgende:
Ikzelf zou de eerste keer nooit zo'n pas kopen. Wat New York voor mij speciaal maakt is de vibe van de stad en meegaan in de flow. 's Morgens lekker aan de wandel, 's middags lekker lunchen op een stoeltje in een park en daarna lekker uitwaaien aan het water. Met zo'n pas denk ik dat ik me gedwongen ga voelen om veel tijd (en aandacht) te gaan besteden aan dingen waar ik misschien eenmaal ter plekke helemaal geen behoefte aan heb.
Grappig idd. Vind ik juist het leukste om in een stad gedumpt te worden en een beetje rond te lopen. En zie wel wat ik doe. Er zijn natuurlijk (naar mijn mening) verplichte dingen zoals het Empire state building en top of de rock. Ik heb echt gisteren te horen gekregen dat deze reis gaat plaatsvinden dus moet nu even snel kijken wat ik nog meer wil gaan doen.quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC.Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen daar verschillend in is. Beetje wandelen en lanterfanten zou ik juist zonde van de tijd vinden bij het eerste bezoek aan NYC.Er is zó veel te zien en te doen en zó weinig tijd!
Ja, als je het in 8 etappes doet, kun je wel wat lanterfanten tussendoor.quote:Op vrijdag 4 juli 2014 14:58 schreef Fargo het volgende:
De meeste hotspots hebben wij ook allang gedaan (zijn inmiddels acht keer geweest), maar nooit allemaal tijdens een en hetzelfde bezoek aan de stad. Laatste keer zijn we 12 nachten geweest en hebben volgens mij geen enkel musea gezien of iets soortgelijks (TotR, ESB). Wel hadden we dagtripje naar Philly gedaan, voor het eerst. Heel gaaf!
Haha dit ja! Ik zoek ook altijd alles precies uit! En laat dan ook wel wat lanterfant tijd over, maar i kijk wel altijd eerst wat ik allemaal wil zien en wat allemaal dicht bij elkaar ligt, niet dat je naar huis gaat en denkt "shit daar waren we in de buurt hadden we dat ook maar gedaan"quote:Op donderdag 3 juli 2014 22:00 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 12:43 schreef egelhond het volgende:
Vandaag ons hotel gewijzigd. Van het Carter Hotel naar Hotel Pennsylvania.
De reden: ik word toch niet vrolijk van de negatieve verhalen over het Carter Hotel.
Hotel Pennsylvania is voor een week 80 euro duurder pp dan hotel Carter dat nagenoeg in dezelfde buurt ligt. Nog 20 dagen
Grappig, wij zaten daar 2 weken geleden vlak in de buurt, 5 minuutjes lopen. In Ramada. Eenvoudig maar prima hotel.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 18:48 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als je er geen goed gevoel bij hebt, moet je het niet doen inderdaad.Het is zonde van je vakantie als het hotel tegenvalt (zeker als je niet kan annuleren).
Wij hebben eerst gekeken welke hotels aan onze 3 eisen voldeden:
- Geen bedbugs(er zijn websites die dit registreren per hotel)
- Maximaal 15 minuten reistijd tot Midtown (al eerder genoemd: http://tripplanner.mta.in(...)ner/TripPlanner.aspx )
- Eigen badkamer/toilet
Daarna hebben we gekeken welke van deze hotels relatief goedkoop waren, en waar we een goed gevoel bij hadden. Het was dus echt wel even uitpluizen en veel op tripadvisor lezen enzo, maar het is zeker niet tegengevallen: Verve Hotel.
Dat is even doortrekken maar dat moet je automatisch want je bent nog onderweg in de avond NY time. Als je in je hotel aankomt is het sowieso tijd om te slapen dus dat levert niet echt problemen op.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 20:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Kijk wel op tegen de jet lag. Nooit eerder echt ervaring mee gehad. Hier om half 8 s ochtends opstaan en vlucht naar IJsland (voor overstap ) gaat om 14.00 NL tijd. 01.00 NL tijd (19.00 NY tijd ) komen we aan in NY. Daar dan richting hotel waar we hopelijk rond 10 uur/half 11 wel zullen zijn. Ergens nog wat eten zien te fixen.
Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:04 schreef egelhond het volgende:
Ik vlieg om 10.35 uur vanaf schiphol naar JFK. Komen we na 8,5 uur vliegen om 13.00 usa tijd aan. Helaas kan ik niet slapen in het vliegtuig. Iemand tips? Moet dan toch proberen de hele dag door te halen.
dat dus. Probeer voor de reis ook genoeg te slapen. Hou je het die dag makkelijker uit. Even relaxen bij aankomst maar niet slapen!quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:17 schreef laziness het volgende:
[..]
Je blijft thuis vast ook wel eens tot diep in de nacht op met een feestje of iets?
Ik vond het best te doen. Niet een mega druk programma plannen die middag en 's avonds lekker op je bed hangen in je hotel en bijtijds gaan slapen. Ben je wat vroeg wakker maar dan heb je een lekker lange dag om de boel te gaan verkennen.
Ik had er wel weer last van, zeker de eerste dag/avond.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:21 schreef Dos37 het volgende:
Ik had totaal geen last van een tijdverschil eigenlijk. Ook omdat de tijd dat je normaal naar bed gaat nu de tijd is dat je gaat eten daar krijg je ook energie van.
toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:23 schreef Blik het volgende:
5 uurtjes zou prima te handelen moeten zijn met wat voorbereiding. Is een beetje hetzelfde als lang doortrekken op een zaterdagavond.
Ik heb ook een keer 9 uur ttijdsverschil gehad (Vancouver), en toen zat ik dus wel rechtop in mijn bed om 3 uur 's nachts en kon ik niet meer slapen
Nooit geweten dat je dit soort formulieren in moest vullen. Top, thanks!quote:Op zondag 20 juli 2014 22:22 schreef tntster het volgende:
Google eens op esta..dat moet je zeker niet vergeten en liever op tijd dan te laat ;-)
Ook zou ik ruim op tijd naar het vliegveld gaan zodat je alles op je gemak kunt doen. En even kijken hoe je vanaf jfk bij je hotel wilt komen. Taxi, airtrain etc.
Je denkt dat ik in een weekje wel uitgekeken ben in NYC? (Ik las al het één en ander, 4/5 dagen in Manhattan, en dan heb je alles wel gehad?)quote:Op zondag 20 juli 2014 22:33 schreef HenkDeP het volgende:
Als je twee weken gaat, zou ik er serieus 1 of 2 andere steden bij doen (Boston, DC, Chicago o.i.d). Twee weken NYC lijkt me wel erg veel (en dat terwijl ik er woon...).
Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:12 schreef Spockjuh_ het volgende:
Begin eens met het aanvragen van een esta en check of je paspoort nog geldig is. Zonder die 2 kom je de VS niet in!
klein detailquote:Op zondag 20 juli 2014 23:14 schreef I. het volgende:
[..]
Aanvragen van een esta kan pas wanneer je weet met welke vlucht je gaat, voor zover ik zie. Paspoort moet ik nog aanvragen.Maar da's zo geregeld.
Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
6 dagen NYC is ruim om alle belangrijke highlights te zien en het gevoel te krijgen bij de stad.
naar DC pak ik altijd de trein, 3,5 uur voor 80 dollar als je redelijk op tijd boekt
trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:21 schreef I. het volgende:
[..]
Mooi, dan ga ik zeker kijken of DC een extra optie is.
Hoe bedoel je 'als je redelijk op tijd boekt'?
En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:26 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
trein wordt achterlijk duur als je laat boekt...denk vliegtuigprijzen. Je kan in dat geval nog altijd met de bus gaan maar die doet er wel 1 - 1,5 uur langer over.
yep!quote:Op maandag 21 juli 2014 01:19 schreef I. het volgende:
[..]
En wat wordt er verstaan onder laat boeken? Ik zou dus eigenlijk al voordat ik die kant op reis, al m'n trein naar DC geboekt moeten hebben?
Ja dat is haalbaar, maar het gaat je bloed zweet en tranen kosten.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoorGisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten
) en dat allemaal binnen 4 uur. Is dit haalbaar denken jullie?
Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?quote:Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik heb weer iets leuks voor elkaar hoorGisteren een vlucht naar Orlando geboekt met een tussenstop in NYC. Best dacht ik, dus heb het geboekt. Nou kijk ik net op de boekingsbevestiging en staat er dat ik land op JFK en weer moet opstappen in Newark! Zoiets raars heb ik echt nog nooit meegemaakt. Dus dan zou ik eerst mijn koffers weer moeten ophalen, dan een taxi naar Newark (wat lekker veel geld gaat kosten
quote:TRAVEL TIME
Travel times will vary depending on time of day and day of week, as well as, events and activities impacting the travel routes. On average the travel time is 2 ½ hours. Please take into consideration New York City & New Jersey traffic, when booking connecting flights; you are traveling between 2 states. The NYC Airporter is NOT responsible for late arrivals or departures.
ik vlieg vanaf brussel met brussels airlines, dan overstappen in ny op united airlines. voortaan beter opletten met wat ik boek danquote:Op maandag 21 juli 2014 11:07 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Qua tijd is het haalbaar, maar fijn is anders. Kun je je vlucht niet omboeken?
Met welke maatschappij vlieg je? De goedkoopste vluchten die ik kan vinden hebben allemaal een tussenstop op London Gatwick.
Dit dus. Taxi kan echt een hel zijn als je in de spits komt.quote:Op maandag 21 juli 2014 15:04 schreef Spockjuh_ het volgende:
mocht alles doorgaan zou ik zelf gaan voor de airtrain vanaf JFK naar het metronet van NYC (10 minuten ritje) vanaf daar de metro pakken naar port authority vanwaar je weer de direct airtrain naar newark kan pakken. kost denk ik zo'n 20 dollar pp max en gaat sneller dan een taxi dwars door brooklyn, manhattan en de tunnels richting new jersey.
leuk! De sfeer is rondom kerst zo leuk daarquote:Op maandag 21 juli 2014 23:14 schreef June. het volgende:
Jeej, tripje in de kerstvakantie naar New York geboektDit topic dus even volgen komende tijd!
Balen zegquote:Op maandag 21 juli 2014 11:29 schreef loezzzje het volgende:
zit niks anders op dan het toch maar gewoon te proberen.
ben een beetje desperate ja, alle advies is van harte welkomquote:Op maandag 21 juli 2014 16:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
zie dat je deze vraag ook op het alles amerika forum hebt geplaatst...probleem wat je hebt is de douane, dit kan 15 minuten duren maar ook 2 uur als je pech hebt. Met deze onzekere factor kun je al moeilijk zeggen wat te doen.
Gaat het snel dan kun je de auto pakken MITS je niet in de spits aankomt. alles tussen 06.30 en 10.00 en 15.30 en 19.00 uur is dikke pech, dan sta je geheid vast en ben je zo anderhalf uur minimaal onderweg. OV (metro/airtrain) kost je denk ik anderhalf uur met overstappen e.d. maar heb je wel de zekerheid dat je het qua tijd goed kan inschatten.
daar heb ik ook aan zitten denken ja, maar die amerikanen bij customs zien er altijd zo nors uit, als ik dan vraag of ik snel door mag zullen ze me vast willen controlerenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:07 schreef matthijst het volgende:
Probeer iig voorin het vliegtuig te zitten zodat je rap naar de douane kunt sprinten
Of beter: leg je probleem uit en kijk of iemand je ff langs de rij kan loodsen daar.
Veel plezier alvast! Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen. Zaten in NY voor 9 dagen. Heel veel plezier alvast.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 22:01 schreef egelhond het volgende:
Zo'n zin in maandagmy first time New York!
Pssst, westcoast tip: San Simeon/Hearst Castle. Sowieso, Pacific coast highway 1.quote:Op woensdag 23 juli 2014 01:18 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vertrek morgen uit de stad ( was er ook voor de allereerste keer ) en het was een superervaring. Ga morgen nog wel door naar LA en san Francisco en omgeving voor 16 dagen.
quote:Op maandag 21 juli 2014 10:43 schreef loezzzje het volgende:
Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijvenquote:Op woensdag 23 juli 2014 10:11 schreef Godshand het volgende:
[..]
Goed dat jij deze fout maakte, daardoor checkte ik mijn overstap in Detroit vanuit Vegas richting Amsterdam..
Gelukkig zelfde vliegveld
Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.quote:Op woensdag 23 juli 2014 17:37 schreef loezzzje het volgende:
[..]
Ik moet terug via Chicago maar gelukkig mag ik dan wel op hetzelfde vliegveld blijven
Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in SchipholDat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?
Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan
Macy's schijnt een redelijk aanbod te hebben.quote:Op woensdag 23 juli 2014 15:23 schreef Ranjit het volgende:
Dinsdag voor het eerst naar New York met zijn 2en!
We zitten in een (niet eens zo duur) hotelletje aan de rand van Times Square, dus mooi op een centraal punt.
We hebben het gebied in 5 delen verdeeld (onder, midden, boven, links, rechts) en pakken 1 deel per dag. Waarschijnlijk met een hop on - hop off voor 2 dagen voor noord en zuid te bekijken, en de rest met metro / te voet.
Nog wel een vraag: waar kan je nu als toerist zijnde het beste shoppen voor kleding/schoenen? Ik hoorde van iemand dat je bij bepaalde warenhuizen sowieso een toeristenkorting hebt, plus dat je onder een x aantal dollars bij kleding geen BTW betaald? Kan iemand hier duidelijkheid in verschaffen?
vliegtickets heeft al aangegeven dat als we de vlucht missen dat hun ons dan op een andere vlucht zetten. laten we dan maar hopen dat ze zich aan hun woord houden. maar we gaan er eerst gewoon vanuit dat we de vlucht gewoon halen. mocht dat niet zo zijn, dan zag ik op internet dat er zo'n 5 a 6 vluchten per dag naar Orlando gaan van United dus er zal vast wel een oplossing te vinden zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2014 18:46 schreef Godshand het volgende:
[..]
Overigens kan omboeken van een vlucht, bij de balie van desbetreffende luchtvaartmaatschappij.
Ik heb 1x een vlucht gemist. Met mijn toenmalige vriendin miste ik de vlucht vanuit Parijs richting Schiphol. Gelukkig ging er nog zo'n blauwe vogel 3 uur later, bij de balie van KLM printen ze eenvoudigweg nieuwe boardingpasses en was het gepiept. Dit na in het Engels de situatie hebben uitgelegd aan de baliemedewerker. 4 uur later waren we alsnog in SchipholDat was 15 jaar geleden ofzo, geloof niet dat het sindsdien veel veranderd is?
Dus wellicht, dat als je in Newark je aansluiting mist dat er alsnog wat geregeld kan worden? Alleen via United Airlines dan
Ik vind 35 euro toch genoeg schelenquote:Op donderdag 24 juli 2014 00:08 schreef matthijst het volgende:
Sportschoenen vrijwel niet goedkoop, tenminste: recente Jordans overal voor retail, scheelt nog een euro of 35 met NL.
Op zich , er zijn bepaalde dingen die wel en niet kunnen. Maar als je dit soort dingen hebt, en een plausibel verhaal, dan is er best wel wat mogelijk.quote:Op woensdag 23 juli 2014 19:28 schreef Bartjebart het volgende:
[..]
Volgens mij is dat tegenwoordig een stukje minder makkelijk...
Oh zeker, hoop volgende week ook 2 paar id VS op te kunnen pikkenquote:Op donderdag 24 juli 2014 10:00 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Ik vind 35 euro toch genoeg schelenallstars en new balance scheelt de helft met nederland. Wij kochten twee paar allstars voor +/- 60 euro en twee paar new balance voor +/- 100
![]()
Is toch twee paar voor de prijs van (minder dan) een paar
Hmm, raar. Ik had toen ik vorige maand op Bali arriveerde eigenlijk amper een jetlag. Ik hield het bij aankomst makkelijk tot in de avond uit, terwijl ik op mijn vlucht naar Singapore geen oog dicht kon doen. En ook tijdens het aansluitende vluchtje Singapore - Bali niet. De dagen erna ook nergens last van.quote:Op woensdag 9 juli 2014 13:24 schreef franklop het volgende:
[..]
toen ik naar nieuw Zeeland ging had ik eerste dag (mede doordat ik tweede vlucht uitstekend sliep) nergens last van. Tweede dag kreeg ik om 19.00uur al een klap met de hamer.
Goedkoop met de bus kan via Greyhound (https://www.greyhound.com/) , tenminste ik neem aan dat je reis van NY --> Washington bedoelt?quote:Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:
- Vakantieperiode: Eind augustus, begin september. (twee weken)
- 5 dagen New York + 5 dagen DC
- Paspoort is geregeld
- ESTA wordt geregeld (kan pas wanneer ticket is geboekt)
- Hotel regelen in New York
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen
Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
Wacht niet te lang met hotels boeken, want zeker in Washington is het aan de prijzige kantquote:Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
Oké, ik ben nu iets verder qua informatieverzameling. Ik heb nu het volgende op een rijtje staan:
- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen
Een combinatiereis zou ideaal (en volgens mij ook een stuk goedkoper) zijn, maar kan geen geschikte reis vinden (Geen rijbewijs, dus treinen / metro).. Iemand suggesties?
contant geld hoeft niet perse.quote:Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen
bij hotel zoeken spits je niet direct toe op Manhattan in NYC en op downtown DC. Bv in DC zit ik altijd in arlington, andere state en vaak wat goedkoper. Verbindingen naar downtown zijn perfectquote:Op maandag 28 juli 2014 13:44 schreef I. het volgende:
- Paspoort is geregeld
- Hotel regelen in DC
- Retourvlucht regelen
- Contant geld regelen
15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaahquote:Op maandag 28 juli 2014 17:45 schreef BasEnAad het volgende:
Ik zou juist wel voor een hotel gaan in het centrum. Je bent er maar even en dan is het veel fijner gelijk overal middenin te zitten. Dan maar iets duurder. Ik zou er niet op beknibbelen.
waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:13 schreef asco het volgende:
Hoe ga ik het snelst op een zondagavond van JFK naar Manhattan met koffers en wat gaat dat ongeveer kosten?
4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:45 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
15 min naar the mall en 200 euro besparen ? Mwooaaaah
en dat gebeurt niet als je in het centrum van DC loopt dat je 15 minuten moet lopen om terug naar je hotel te komen? Je kan natuurlijk van alles een probleem maken maar ook praktisch denken. Sta je in de ochtend half uurtje eerder op of vertrekt iets eerder, klaar.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:59 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
4 keer 15 minuten is al een uur. Toch irritant hoor, als je even terug wil naar je hotel tussendoor.
Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
[..]
waar in manhattan en wat is tijdslimiet ?
dat hangt erom. zondagavond geen echte spits, taxi is denk ik dan vanaf JFK snelste manier. Zal eens kijken hoe snel je er met de metro bent aangezien je dit aardig in de kosten kan schelen.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:17 schreef asco het volgende:
[..]
Times Square. Niet echt een limiet maar wil er gewoon zo snel mogelijk zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |