Had een ticket gevonden van ¤760 maar om in Düsseldorf te komen met de trein kost meer dan 60¤.quote:Op donderdag 26 juni 2014 07:24 schreef Spockjuh_ het volgende:
Of Düsseldorf. Is ook gelijk een stuk rustiger
Tof hoor! Lekker snel al. Wij gaan de 14e voor de eerste keerquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb geboekt![]()
3 juli ga ik 3 weken naar New York![]()
Heb een leuk appartement gevonden op Roosevelt Island waar ik zal verblijven.
Bedacht me net dat ik ook 4 Juli mee ga maken daar, lijkt me super tof.
Ja dat scheelde heel veel in vliegtickets. Heb je pas geboekt of al een tijdje geleden?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 13:11 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Tof hoor! Lekker snel al. Wij gaan de 14e voor de eerste keer
Ook pas 1.5 week geleden ofzo. Vrij spontaan besloten om deze zomer naar Amerika te gaan. Was eigenlijk gepland voor volgend jaar zomer, maar gezien omstandigheden hier toch maar deze zomer gekozenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 14:05 schreef DuvelDuvel het volgende:
[..]
Ja dat scheelde heel veel in vliegtickets. Heb je pas geboekt of al een tijdje geleden?
Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).quote:Op zaterdag 28 juni 2014 16:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij komen rond 7 uur 's avonds NY time aan op JFK op onze aankomstdag. We moeten dan nog wel door de douane/immigrations heen natuurlijk en onze baggage ophalen. Wat raden jullie aan voor de reis naar ons hotel? Taxi regelen als we daar aankomen of de shuttle die naar Manhattan gaat?
Zo'n metro card waren we sowieso wel van plan te halen gezien we er 9 dagen zijn. Nog maar even kijken dan of we die dan meteen halen of gewoon een shuttle/taxi pakken. Denk dat we niks vooraf gaan boeken. Zien we dan wel bij aankomst.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).
In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol.![]()
Zie http://www.nyc.gov/html/tlc/html/passenger/taxicab_rate.shtml
Let trouwens wel goed op bij de aanschaf: er zijn ook MetroCards van $30 te koop waarmee je op saldo kan reizen zoals met de OV-chipkaart hier, die moet je dus niet hebben.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:37 schreef AlwaysHappy het volgende:
Zo'n metro card waren we sowieso wel van plan te halen gezien we er 9 dagen zijn.
Veel plezier!quote:Echt zoveel zin in de reis!
denk dat ook belangrijk is waar je in NYC verblijft. Ik zit vaak boven in harlem en dan is het vooral bij aankomst prettig om een cab te pakken, scheelt bijna 45 min aan reistijd.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat is aan jouzelf, ik neem nooit een taxi als ik met de metro ook overal kan komen (zoals in NYC en Londen).
In NYC had ik de "7-Day Unlimited" MetroCard van $30, dat is rendabel als je meer dan 12 keer de metro pakt (losse ritten zijn $2.50). Dat ene ritje van JFK naar Manhattan is met de taxi al $52.00 plus tol.![]()
True, ik had mijn hotel wel uitgekozen op een korte metro-reistijd van/naar Manhattan.quote:Op zaterdag 28 juni 2014 18:40 schreef Spockjuh_ het volgende:
denk dat ook belangrijk is waar je in NYC verblijft. Ik zit vaak boven in harlem en dan is het vooral bij aankomst prettig om een cab te pakken, scheelt bijna 45 min aan reistijd.
helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....quote:Op zaterdag 28 juni 2014 17:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
howard beach en jamaica station zijn van de kaart geveegd ?quote:Op zondag 29 juni 2014 06:25 schreef HenkDeP het volgende:
[..]
helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....
Tip: Kijk van te voren even welke bekende artiest in welke straat optreedt bij de rivier. Dat blok en de blokken daarnaast moet je vermijden want dan kom je in een dikke mensenmassa vast te zitten. Wij konden vorig jaar ontsnappen uit zo'n straat, en hadden een mooie plek gevonden om het vuurwerk te zien. Zelfs 2 km vanaf de rivier is het heel goed te zien, zo groot is het. Echt heel erg vet, en daarna natuurlijk de drukte van Times Square opzoeken!quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:59 schreef DuvelDuvel het volgende:
Ik heb geboekt![]()
3 juli ga ik 3 weken naar New York![]()
Heb een leuk appartement gevonden op Roosevelt Island waar ik zal verblijven.
Bedacht me net dat ik ook 4 Juli mee ga maken daar, lijkt me super tof.
Heel tragisch inderdaad.quote:Op zondag 29 juni 2014 08:46 schreef Spockjuh_ het volgende:
howard beach en jamaica station zijn van de kaart geveegd ?
Newark klopt inderdaad, dat ligt ook in een andere staat dus ben je afhankelijk van de airtrain naar port authority of de bus.quote:Op zondag 29 juni 2014 10:55 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Heel tragisch inderdaad.![]()
Ik kwam aan op Newark Liberty International Airport (in New Jersey). Vanaf daar kon je met de gratis AirTrain naar het treinstation, dit is nu vervangen door een gratis pendelbus vanwege werkzaamheden. Treinkaartje naar New York Penn Station kost $12.50, vanaf daar kun je per metro verder.
Ik reageerde op datquote:Op zondag 29 juni 2014 11:47 schreef Spockjuh_ het volgende:
Newark klopt inderdaad, dat ligt ook in een andere staat dus ben je afhankelijk van de airtrain naar port authority of de bus.
wat mensen op het verkeerde been zou zetten, want iedere luchthaven bij NYC heeft (met goedkope/gratis pendelbussen of AirTrain) aansluiting op de metro.quote:Op zondag 29 juni 2014 06:25 schreef HenkDeP het volgende:
helaas gaat er geen enkele metro naar een luchthaven bij NYC....
De A-train gaat rechtstreeks van Howard Beach naar 42st. Das ongeveer een uurtje schat ik. Het stukje JFK - Howard Beach met de Airtrain een minuut of 10. Reken dus op ruim anderhalf uur.quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.
Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)
Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
airtrain en metro in dit geval !quote:Op dinsdag 1 juli 2014 16:36 schreef egelhond het volgende:
http://web.mta.info/nyct/maps/subwaymap.pdf
pdf met de metro kaart.
Wij overnachten in hotel Carter. Dichtsbijzijnde metro is 42 St - Port Authority Bus Terminal ( route blauw net onder central park)
Hoe is de beste manier om vanuit JFK daar naartoe te gaan met de metro en hoelang ben je onderweg?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |