Kortingquote:Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:
- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM
Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Reviews van hotels in New Yorkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 02:04 schreef Seven. het volgende:
Bushwick graffiti
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Pier Williamsburg (op heldere dagen de hele westkant van Manhattan goed te zien)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:57 schreef zipcon het volgende:
Ik zou in september naar NYC gaan. Ik zou dan ook de crown van the Statue of Liberty willen bezoeken. Ik vind echter enkel tickets tot augustus voor de pedestal en de crown.
Is de crown ook open in september, of zijn die tickets pas later beschikbaar?
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:05 schreef laziness het volgende:
Een collega van mij zei dat de crown vooral veel tijd kost en het niet zo spectaculair is. Wat zijn de meningen hier?
quote:
quote:vrijdag 9 mei 2014 14:29 schreef Seven. het volgende:[/b]
[..]
Ik ga 'm gratis bezoeken door er met Staten Island Ferry onderdoor te varen, foto's zullen wel volgen op maandag of dinsdag of zo. Misschien doet het je juist besluiten dat je de crown moet zien. Tickets zullen nog wel beschikbaar worden, je bent er nogal vroeg bij.
Ik ben echt niet van plan om uren in de rij te gaan staan (misschien doe ik dat voor 1 attractie maar verder wil ik mijn tijd niet verdoen voor een paar fotootjes). Zo ben ik eigenlijk op zoek naar een leuk alternatief voor Top of the Rock of Empire state building, liefst iets waar ik die 2 en central park op de foto kan zetten, het hoeft ook geen 100 verdiepingen of meer te zijn.
Iemand al eens naar zo'n hotel bar op de bovenste verdieping geweest? Dat wil ik nog doen een keertje maar weet niet welke.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:31 schreef laziness het volgende:
[..]
Waarom dan?
Ik zie de toegevoegde waarde ook nog niet helemaal namelijk.
Ook als het uren wachten en duur is?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:
Als je dan toch naar het Vrijheidsbeeld gaat moet je wel even de kroon in vind ik als het kan. Tis gewoon epic om later te kunnen zeggen: daar ben ik binnen geweest...
Nou gefeliciteerd, voelt dat nou goed, een beetje neerkijken op dat soort mensen?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook als het uren wachten en duur is?
Ik ben d'r zo een die de gratis dingen des levens nogal kan waarderen (lekker Nederlands). Ik ga 100x liever het Echte New York ontdekken dan met 10.000 toeristen tegelijk je een half uurtje aan een bekende attractie vergapen. Maar dat ben ik.
Ik kijk op niemand neer. Jij blijkbaar wel als je denkt dat geld het probleem is. Ik persoonlijk hou domweg niet van veel geld neertellen om vervolgens in de rij te gaan staan met alle andere toeristen, that's all.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:14 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nou gefeliciteerd, voelt dat nou goed, een beetje neerkijken op dat soort mensen?
Kan me trouwens niet herinneren dat ik uren heb moeten wachten. Bootje op, aankomst en gewoon naar boven. En geld, ach ja, gelukkig zit ik in de luxepositie dat ik niet echt na hoef te denken of iets nou 5 of 10 dollar te duur is. Ik kan ook van gratis dingen genieten trouwens, niet allles hoeft geld te kosten.
Cool :-)quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:11 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ook als het uren wachten en duur is?
Ik ben d'r zo een die de gratis dingen des levens nogal kan waarderen (lekker Nederlands). Ik ga 100x liever het Echte New York ontdekken dan met 10.000 toeristen tegelijk je een half uurtje aan een bekende attractie vergapen. Maar dat ben ik.
Nog een leuk fotootje trouwens waar ik me een paar minuten aan vergaapt heb:
[ afbeelding ]
Genomen in Bushwick (Knickerbocker Av en Myrtle St)
Mens, je eerste dag ben je naar Williamsburg gegaan. Als er iets is wat alle toeristen tegenwoordig doen is het wel naar Williamsburg gaan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:16 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kijk op niemand neer. Jij blijkbaar wel als je denkt dat geld het probleem is. Ik persoonlijk hou domweg niet van veel geld neertellen om vervolgens in de rij te gaan staan met alle andere toeristen, that's all..
Het is bepaald geen pracht en praal, ik ben nog niet in Manhattan geweest maar ik heb de indruk dat dat echt heel anders is. Brooklyn is wel heel erg levendig. Ben wel benieuwd naar Manhattanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:19 schreef Katth het volgende:
[..]
Cool :-)
Ben alleen in Brooklyn geweest door de verkeerde metro te pakken, maar verder niet. Dat moet ik de volgende keer maar eens doen.
Als ik drie plekken moet noemen:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
Wat is je probleem nou eigenlijk want ik ben bepaald geen verborgen plekken aan het ontdekken en dat zeg ik ook helemaal nergens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:21 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Mens, je eerste dag ben je naar Williamsburg gegaan. Als er iets is wat alle toeristen tegenwoordig doen is het wel naar Williamsburg gaan.
Waar verder niets mis mee is maar ga nou niet doen alsof je allerlei verborgen plekken in NY aan het ontdekken bent.
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf toch, ligt er maar net aan wat je trekt. Ik zou zeggen, vraag het een local of zoek reviews op internet en dan heb je voor een stad als New York al heel snel dingen die jijzelf gezien moet hebben.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Wat zijn volgens jullie nou echt plekken waar je geweest moet zijn als je in New York bent ?
Goed verhaal.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:36 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat bepaalt iedereen voor zichzelf toch, ligt er maar net aan wat je trekt. Ik zou zeggen, vraag het een local of zoek reviews op internet en dan heb je voor een stad als New York al heel snel dingen die jijzelf gezien moet hebben.
quote:Still, although it's not open to the general public, there's a way in-the-know New York subway riders can still see this famous and beautiful architectural glimpse at the city's past. The 6 train used to make all passengers leave the train at the Brooklyn Bridge stop, but no longer.
If you have a little extra time, you can stay on the train and view the City Hall Station as the train makes its turnaround.
9/11 Memorialquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Heb ik gedaan! vorige week... Je moet gewoon blijven zitten in de 6, mag ook gewoon en dan rijdt je er doorheen. De MTA geeft er ook een tour doorheen eens in de zoveel tijd. Dat vertelde een MTA mevrouw... Heb ook nog 2 foto's... wel goed opletten!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:49 schreef Nielsch het volgende:
Ik zou nog wel eens een kijkje willen nemen in City Hall subway station.
http://jalopnik.com/56843(...)ity-hall-subway-stop
[ afbeelding ]
weet niet of dit nog steeds mogelijk is, maar je kan het proberen:
[..]
De standaard dingen die in alle boekjes en op alle sites staan. Gewoon omdat het gaaf is. Dus:quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:23 schreef RealMadMan het volgende:
Mijn vrouw heeft ook erge hoogtevrees maar ook gewoon top of the rock en eps building gedaan. In de VS maken ze het onmogelijk om heel dicht bij de rand te komen. bij top of the rock glasplaten ervoor en bij eps building soort van tralies.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 03:28 schreef Seven. het volgende:
Brooklyn Heights uitzicht ziet er goed uit! Zet ik op mijn lijstje, wie weet kom ik er aan toe. En ik zit serieus te denken over een wolkenkrabber maar mijn vriend heeft hoogtevrees.
4 of 5 dagen heb je denk ik wel nodig om Manhattan goed te verkennen, met maar 5 dagen kun je denk ik alle andere boroughs wel links laten liggen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:44 schreef RealMadMan het volgende:
Moeten is inderdaad misschien een groot woord aangezien ik het inderdada zelf moet kiezen, maar bedoel er meer mee wat leuke plekken zijn.
Ik ben van plan om 4 of 5 dagen te gaan en dan wil ik sowieso een basketbal wedstrijd zien in madison square garden, central park, time square, Empire State Building, Brooklyn Bridge, Vrijheidsbeeld en verde rnog niet echt in verdiept aangezien ik eigenlijk net pas aan het kijken ben naar een stedentrip naar NewYork.
Hopelijk kan ik hem overtuigen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Mijn vrouw heeft ook erge hoogtevrees maar ook gewoon top of the rock en eps building gedaan. In de VS maken ze het onmogelijk om heel dicht bij de rand te komen. bij top of the rock glasplaten ervoor en bij eps building soort van tralies.
Wat een raar advies en je zit er zelf net twee dagen en bent nu de expert?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:09 schreef Seven. het volgende:
[..]
4 of 5 dagen heb je denk ik wel nodig om Manhattan goed te verkennen, met maar 5 dagen kun je denk ik alle andere boroughs wel links laten liggen.
quote:
'4 of 5 dagen heb je DENK IK wel nodig'quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:39 schreef laziness het volgende:
[..]
Wat een raar advies en je zit er zelf net twee dagen en bent nu de expert?
Ik ben er straks zes dagen maar reken maar dat ik meer dan alleen Manhattan ga verkennen.
9/11 memorial vond ik behoorlijk aangrijpend, om eerlijk te zijn. Heb er een half uurtje rondgekeken en ik werd er echt een beetje emo doorquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:49 schreef Katth het volgende:
[..]
9/11 Memorial
Cliché, maar over 50 jaar weet iedereen nog steeds waar hij/zij was toen het gebeurde. Deze dag heeft de wereld veranderd. Het memorial is erg indrukwekkend ook al zijn ze er omheen nog volop aan het bouwen.
American Museum of Natural History
The Met is ook zeker een aanrader, maar oudbolliger dan AMNH. We hebben daar een halve dag rondgelopen en uitstekend vermaakt. Goede kantine daar ook, veel beter dan in The Met.
Maddison Square Garden
Één van de oudste sport arena's ter wereld met een grote geschiedenis. Erg de moeite waard om de tour te doen en een wedstrijd te bezoeken.
Laatste keer (drie weken terug) landde ik om 15:00 uur op JFK en stond 17:00 uur in Manhattan. Douane nam 15-20 minuten in beslag en de route per metro naar Manhattan een uur ofzo. Had overigens alleen handbagage dus met extra bagage ophalen duurt het waarschijnlijk wel iets langer voordat je op plaats van bestemming bent.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:13 schreef egelhond het volgende:
[..]Stupid me natuurlijk
![]()
Vraagje:
Stel ik land op maandag rond 13.00 uur usa tijd op JFK. Hoelang ben je daar ongeveer kwijt aan douane/koffer halen.
En hoelang doe je erover om met de airtrain, metro naar Manhattan te gaan?
Beetje een indicatie?
En wat raden jullie aan om de eerste dag te gaan bezoeken/ te doen? We zullen dan wel wat last hebben van een jet lag.
Hoi Nielschquote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:05 schreef Nielsch het volgende:
Als je dan toch naar het Vrijheidsbeeld gaat moet je wel even de kroon in vind ik als het kan. Tis gewoon epic om later te kunnen zeggen: daar ben ik binnen geweest...
De douane kan enorm verschillen. Je kan er ook zo een uur in de rij staan helaas.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:19 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Laatste keer (drie weken terug) landde ik om 15:00 uur op JFK en stond 17:00 uur in Manhattan. Douane nam 15-20 minuten in beslag en de route per metro naar Manhattan een uur ofzo. Had overigens alleen handbagage dus met extra bagage ophalen duurt het waarschijnlijk wel iets langer voordat je op plaats van bestemming bent.
Airtrain betaal je bij het afstappen, ik meen $7,50.quote:Op zondag 11 mei 2014 11:13 schreef egelhond het volgende:
[..]Stupid me natuurlijk
![]()
Vraagje:
Stel ik land op maandag rond 13.00 uur usa tijd op JFK. Hoelang ben je daar ongeveer kwijt aan douane/koffer halen.
En hoelang doe je erover om met de airtrain, metro naar Manhattan te gaan?
Beetje een indicatie?
En wat raden jullie aan om de eerste dag te gaan bezoeken/ te doen? We zullen dan wel wat last hebben van een jet lag.
quote:Op zondag 11 mei 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
Ook mooi, ben de naam ff kwijt, dacht Washington Street:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.New York, NY:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanleiding voor deze trip was een nascholingscursus die ik via mijn werk mocht volgen. Verder hebben we dus wél veel toeristenattracties bezocht, maar dan wel heel strategisch om toch niet lang in de rij te hoeven staan. Zo hebben we Madame Tussauds bezocht om 10 uur 's avonds, er waren maar 5 andere bezoekers ofzo.De New York Pass hebben we goed benut: $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. Ook de $62 voor twee stuks "7-Day Unlimited MetroCard" hebben we er dubbel en dwars uitgehaald.
![]()
Oh, en nu wil ik terug!![]()
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Altijd en overal. Goede bediening, lekker eten voor een goede prijs.
Hahahaha, op de terugweg wel gezien hoop ik?quote:Op maandag 12 mei 2014 00:43 schreef Mula het volgende:
Ik heb de Staten Island Ferry ook gedaan. We waren aan de verkeerde kant van de boot gaan zitten. En wij maar wachten totdat het vrijheidsbeeld te zien was.![]()
Als ik er aan denk zal ik het morgen voor je vragen aan de huisgenoten van mijn vriendin.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:01 schreef Little_Acorn het volgende:
Iemand tips voor een mooie fietstocht door Brooklyn? We pikken de fietsen op in Manhattan, aan de voet van de Brooklyn Bridge. Ik weet dat het uitzicht het mooiste is als je vanaf Brooklyn naar Manhattan over de Brooklyn Bridge gaat, dus dat doen we sowieso. Heb al wel gezocht op routes maar kan niet echt goeie suggesties vinden.
quote:Op zondag 11 mei 2014 15:58 schreef ViviRAWRS het volgende:
Ik ben afgelopen dinsdag teruggekomen van mijn eerste bezoek aan Boston en New York City. Gisteren aan de hand van de foto's achterhaald wat we ook alweer allemaal gedaan hebben en wanneer.![]()
Boston, MA:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.New York, NY:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De aanleiding voor deze trip was een nascholingscursus die ik via mijn werk mocht volgen. Verder hebben we dus wél veel toeristenattracties bezocht, maar dan wel heel strategisch om toch niet lang in de rij te hoeven staan. Zo hebben we Madame Tussauds bezocht om 10 uur 's avonds, er waren maar 5 andere bezoekers ofzo.De New York Pass hebben we goed benut: $357 betaald voor 2 stuks "5 Day Adult New York Pass", losse entreebewijzen zouden $698 hebben gekost. Ook de $62 voor twee stuks "7-Day Unlimited MetroCard" hebben we er dubbel en dwars uitgehaald.
![]()
Oh, en nu wil ik terug!![]()
Vette shit. Wij vertrekken dinsdag naar Boston (tussenstop in Hyannis voor Cape Cod/Martha's vineyard/Nantucket) dus moet me nog inlezen. Denk dat we er hooguit een dag hebben voor we doorreizen naar mijn vriend zijn familie.Resistance is futile.
Zo gaaf manquote:Op zondag 11 mei 2014 14:04 schreef matthijst het volgende:
Ook mooi, ben de naam ff kwijt, dacht Washington Street:
[ afbeelding ]
ik ben er geweest, al was het voor mij destijds een autoritje van een half uur. Tis best wel leuk als het warm is: beetje in de oceaan zwemmen en langs die boulevard lopen. De rollercoaster vond ik wel echt gaaf... niet supereng maar wel een stukje geschiedenis. Tis wel allemaal een beetje vergane glorie. Ik denk dat het voor kinderen wel echt leuk is. Voor alleen volwassenen is het denk ik een beetje saai als je niet van zwemmen en strand liggen houdt. Toen ik er was, was het iets van 30 graden C maar niet superdruk.quote:Op maandag 12 mei 2014 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Zo gaaf man
Toen ik daar liep had ik echt het idee dat ik een film liep of dat ik naar een schilderij keek
Ik ben verliefd geworden op die plek
Iemand hier trouwens al eens naar Coney Island geweest?
Is dat de metro rit van een dik uur waard of is het daar veel te druk en te saai op een warme/hete zomerdag?
Wij vonden het heel leuk. Over de boulevard slenteren in de zon, lekker even de stad uit. En Cyclone is episch!quote:Op maandag 12 mei 2014 06:56 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
Zo gaaf man
Toen ik daar liep had ik echt het idee dat ik een film liep of dat ik naar een schilderij keek
Ik ben verliefd geworden op die plek
Iemand hier trouwens al eens naar Coney Island geweest?
Is dat de metro rit van een dik uur waard of is het daar veel te druk en te saai op een warme/hete zomerdag?
Thanks!quote:Op maandag 12 mei 2014 02:19 schreef Seven. het volgende:
[..]
Als ik er aan denk zal ik het morgen voor je vragen aan de huisgenoten van mijn vriendin.
Op de Brooklyn Bridge heb je een fietspad waar veel verdwaalde wandelaars op terechtkomen.
tickets voor de kroon moet je daar ophalenquote:Op maandag 12 mei 2014 17:11 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje, ik heb al een tijd geleden tickets besteld voor de crown vrijheidsbeeld.
Nu ben ik aan het kijken en zie dat ik geen tickets heb meegekregen met streepjescode ofzo.
Weten jullie of ik normaal gezien een pdf krijg met de tickets of moet ik gewoon de mail uitprinten met een bijbehorende nummer.
Nog niet gevraagd maar wel een goeie site gevonden voor je:quote:
Ja, die heb ik ook al bekeken. Echte routes kan ik daar niet op vinden. Maar ik denk eigenlijk dat het goed te doen is om zelf een beetje een route te bedenken.quote:Op maandag 12 mei 2014 18:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog niet gevraagd maar wel een goeie site gevonden voor je:
www.nycbikemaps.com/maps/brooklyn-bike-map/
Dan is (een stukje van) de Freedom Trail wel handig, een wandelroute langs allerlei historische plekken/gebouwen/monumenten, verdwalen kan niet!quote:Op maandag 12 mei 2014 02:22 schreef Seven. het volgende:
Vette shit. Wij vertrekken dinsdag naar Boston (tussenstop in Hyannis voor Cape Cod/Martha's vineyard/Nantucket) dus moet me nog inlezen. Denk dat we er hooguit een dag hebben voor we doorreizen naar mijn vriend zijn familie.
in NYC zijn er zo enorm veel opties om goed (en relatief goedkoop) te eten...heel erg zonde als je daar dan naar zoiets gaat.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:53 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Altijd en overal. Goede bediening, lekker eten voor een goede prijs.
Thanks UIO (en ik zal d'r op lettenquote:Op dinsdag 13 mei 2014 10:06 schreef UIO_AMS het volgende:
TT aangepast en wat foto's verkleind. Aub opletten wanneer je foto's plaatst. Van de eerste img-tag kun je img=640 maken en dan zijn ze zeker niet te breed. Topic laden via een telefoon duurt anders erg lang.
Century 21 is de Amerikaanse TK Maxx maar dan beterquote:Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef znaimer het volgende:
Wat is nou de beste kleding outlet in new york? Wij hebben waarschijnlijk nog wel een dag over dus vandaar
Thanks! Zeer goeie tip (en dan niet verdwalen om dat pad te vindenquote:Op maandag 12 mei 2014 20:30 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dan is (een stukje van) de Freedom Trail wel handig, een wandelroute langs allerlei historische plekken/gebouwen/monumenten, verdwalen kan niet!![]()
[ afbeelding ]
Hmm, ik kan ze zo ook niet meer vinden nee. Zijn we waarschijnlijk weer te laat.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 15:37 schreef levenistegek het volgende:
@iemand91 die prijzen die in die artikelen worden genoemd zijn niet beschikbaar
hoeveel minuten ga je dan vliegen?quote:Op dinsdag 13 mei 2014 18:42 schreef Little_Acorn het volgende:
Yeah, helikoptervlucht gereserveerd. Volgens een collega het geld waard. Ondanks dat het maar een kort vluchtje is
Maar 15 minuten... Anders wordt het me wel echt te duur.quote:Op dinsdag 13 mei 2014 20:37 schreef Max-Westerman het volgende:
[..]
hoeveel minuten ga je dan vliegen?
Ik heb toen 30 minuten geboekt en die waren zo om![]()
Jammer dat het zo duur is
Of het de beste is weet ik niet, maar ik ben naar de Jersey Gardens geweest. Outletwalhalla, zo'n 200 winkels (inclusief restaurants) op een half uurtje vanaf Manhattan.quote:Op maandag 12 mei 2014 20:03 schreef znaimer het volgende:
Wat is nou de beste kleding outlet in new york? Wij hebben waarschijnlijk nog wel een dag over dus vandaar
Oh, dat valt mee. Kon de ferry wel varen met -30? Je zou denken dat het water is bevrorenquote:Op woensdag 14 mei 2014 13:16 schreef Spockjuh_ het volgende:
afgelopen januari met -30 was er weinig animo en kon ik zo doorlopen....laatste keer in de zomer was er rond 9.30 uur en was het nog redelijk te doen, 15 minuten vanaf kopen ticket naar security en richting boot.
10 uur is goed te doen, dan is het wel druk maar je kan je kaartjes snel ophalen bij een apart kiosk en dan aansluiten in een speciale rijquote:Op woensdag 14 mei 2014 12:49 schreef Little_Acorn het volgende:
Hoe vroeg moet je zijn voor de ferry naar Liberty Island en Ellis Island? Is 10.00 uur vroeg genoeg? Ik lees namelijk dat je er vroeg bij moet zijn om lange wachttijden te voorkomen. We hebben een NY pass dus we hoeven iig geen tickets te kopen. De rij voor security is ook al behoorlijk begrijp ik.
Dat is goed om te lezen, dank je! heb namelijk geen zin om een uur in de rij te staan.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:34 schreef sproetjes het volgende:
[..]
10 uur is goed te doen, dan is het wel druk maar je kan je kaartjes snel ophalen bij een apart kiosk en dan aansluiten in een speciale rij
Dit hadden wij zelf twee weken geleden ook (wij hadden kaarten vooraf geboekt en moesten ons melden bij dezelfde kiosk om de kaarten af te halen als mensen met een NY pass)
Reken toch op en half uur incl security check enz... En dan nog het wachten op de boot, ook op ellis en liberty island.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:37 schreef Little_Acorn het volgende:
[..]
Dat is goed om te lezen, dank je! heb namelijk geen zin om een uur in de rij te staan.
Een half uurtje vind ik nog te doen, aangezien dit toch wel één van de meest populaire bezienswaardigheden in NYC is.quote:Op woensdag 14 mei 2014 13:39 schreef sproetjes het volgende:
[..]
Reken toch op en half uur incl security check enz... En dan nog het wachten op de boot, ook op ellis en liberty island.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |