SPOILER: Wallpapers door SplodgenessaboundsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Handige linksOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Props voor eQual voor de karakterplaatjes.
LET OP: Verwijzingen naar de boeken mogen alleen geplaatst worden wanneer dit achtergrondinformatie is over gebeurtenissen die (vermoedelijk) al gebeurd zijn. Ook fake spoilers worden hier niet op prijs gesteld. Verpest dit topic dus niet voor anderen. Voor de rest geldt hetzelfde als voor heel het TV forum: zodra het is uitgezonden, mag er over gepraat worden."Kill the Braavosi, bring the girl!"
Niet in het Brits.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:35 schreef Kloonhommel het volgende:
[miereneukmodus]Is het niet "focking"?[/miereneukmodus]
Niet in dat Noord-Engelse accent van Karl..quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Mja, inderdaad. Dan is het meer de screentime die hij krijgt waardoor ik m nog niet echt zie als enorme speler in de war of 5 kingsquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:53 schreef HiZ het volgende:
[..]
Behalve dan de Starks vernietigen door hun gebied (zij het tijdelijk) te roven. Dat lijkt me geen klein rolletje. Als hij Theon niet op oorlogspad had gestuurd, dan had de Red Wedding nooit plaats gevonden.
Nee, want tgaat ook om z'n accentquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:35 schreef Kloonhommel het volgende:
Ah oke, mijn gehoor is een beetje kapot. Vandaar dat het mij niet opvalt.quote:
Omdat?quote:
Volgens mij is t allemaal als entertainment bets te doen zonder alle history, lore, wiki's en stambomen te volgen. Je snapt dan gewoonweg niet alles, maar is dat nodig om t "leuk" te maken?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:48 schreef HostiMeister het volgende:
Grappig dat in dat vorige topic een vergelijking werd getrokken met Lost, dat ik namelijk weer opnieuw aan het kijken ben en duidelijk veel boeiender is als je een beetje weet waar het naar toe wil. Bij Game of Thrones heb ik het idee dat als je een avondje op awoif (spoilertje hier en daar is niemand van doodgegaan) gaat lezen over alles wat er gebeurd is voor de serie en een beetje oplet tijdens de serie het toch allemaal nogal duidelijk is en het zelfs een stuk leuker maakt.
Kan me wel voorstellen dat als je een seizoen kijkt, zonder een beetje mee te lezen op Reddit/hier of awoif het misschien toch een stuk ingewikkelder is om alles goed te volgen. Hou ik wel van, beetje diepte.
De wildlings zijn geen bad guys, ze hadden alleen het pech aan de verkeerde kant van de muur terecht te zijn gekomen, toen die werd gebouwd.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 09:16 schreef Khaleesi het volgende:
Update OP:
Gelijk 3 bad guys opgerold
Nu de andere bad guys (wildlings) nog
Dus de White Walkers zijn een metafoor voor het communisme en de dreiging van marxistische revolutie?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:09 schreef Ang3l het volgende:
is t een beetje als de berlijnse muur dan, met "Ja sorry dat je nou eenmaal aan DIE kant van de muur woont, maar we gaan t ff afsluiten. Dikke vette pech voor jou en de jouwen!"?
Ik geloof dat GRRM met die muur meer de Muur van Hadrianus in Noord-Engeland voor ogen had, die was gebouwd om de Schotse barbaren uit het Romeinse Rijk te houden, maar dit is ook weer een hele mooie interpretatiequote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dus de White Walkers zijn een metafoor voor het communisme en de dreiging van marxistische revolutie?
The Picts are coming! The Picts are coming! The Picts are coming!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:14 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Ik geloof dat GRRM met die muur meer de Muur van Hadrianus in Noord-Engeland voor ogen had, die was gebouwd om de Schotse barbaren uit het Romeinse Rijk te houden, maar dit is ook weer een hele mooie interpretatie
Dan zouden de White Walkers zelf de muur gebouwd hebben en niet om de andere buiten te houden maar om zelf binnen te blijven.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:12 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Dus de White Walkers zijn een metafoor voor het communisme en de dreiging van marxistische revolutie?
Bran the Builder was een White Walker!!1!11!11!!!! Je hoorde het hier eerst.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:36 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan zouden de White Walkers zelf de muur gebouwd hebben en niet om de andere buiten te houden maar om zelf binnen te blijven.
2 van de 3 waren gedeserteerde brothers, de derde was er alleen om Bran te vermoorden. Vind ik toch wel bad guysquote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:06 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
De wildlings zijn geen bad guys, ze hadden alleen het pech aan de verkeerde kant van de muur terecht te zijn gekomen, toen die werd gebouwd.
De mensen van castle black zijn juist de badguys, dat zij de wildlings verplicht bij die enge wthitewalkers laten leven![]()
+ Ygritte
Naakte blauwe mennekes met een dikke pik!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 13:35 schreef Barbusse het volgende:
[..]
The Picts are coming! The Picts are coming! The Picts are coming![ afbeelding ]
Mooie tirade maar wat een butthurt straalt er van hem af zeg.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
You should shut your fooking hole. Ugly little cunt. You look like a fooking ball sack. Ugly looking stupid cunt face. I could piss in any gutter and sow five of you. You know how much they pay me to kill a man at King's Landing? Seven silvers. They told me a man's name and that man never saw daylight again. None of them cocksuckers got away from me. I haven't lost a fight since I was nine. Maybe it's time? Do you think? Eh? Maybe you're the man. Eh? Cunt?
I was a fookingg legend in Gin Alley. A fucking LEGEND. I would take any knight, ANY knight, any time. Fooking cunts in steel plate; fooking cowards.
Gezien de temperatuur daar denk ik dat het met de dikte van genoemde pikken nogal mee zal vallenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Naakte blauwe mennekes met een dikke pik!
Ze stonden erom bekend dat ze met een flinke erectie ten strijde trokken, omdat dat er lekker mannelijk uit zag.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:36 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Gezien de temperatuur daar denk ik dat het met de dikte van genoemde pikken nogal mee zal vallen
Meer de morele implicaties van Brans wargkunsten. Je zag de afschuw op Hodors gezicht toen hij besefte wat hij gedaan heeft. Het zou me niet verbazen als het tot een breuk leidt tussen die twee.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Of was het ff om de wargskills van Bran te showen?
Ik denk dat het was om een einde te maken aan hoop op een Stark reunie; Bran wil Jon niet ontmoeten, omdat het in de weg staat aan zijn echte doel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:35 schreef ThePlaneteer het volgende:
Dat plotje van Locke is wel beetje mager nu die dood is hoor... Dat voelde vrij zinloos aan.
Of was het ff om de wargskills van Bran te showen?
Spoiler!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:02 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Bran the Builder was een White Walker!!1!11!11!!!! Je hoorde het hier eerst.
In je blote tokus met stijve pielemuis afrennen op een linie van gepantserde mannen gewapend met dit, smart move...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:37 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Ze stonden erom bekend dat ze met een flinke erectie ten strijde trokken, omdat dat er lekker mannelijk uit zag.
Niemand heeft ooit beweerd dat het slimme mensen waren.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In je blote tokus met stijve pielemuis afrennen op een linie van gepantserde mannen gewapend met dit, smart move...
[ afbeelding ]
Oehquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Naakte blauwe mennekes met een dikke pik!
Ja die was duidelijk not amused. Dus misschien dat daar nog wel woorden over komen. Then again, veel meer woorden dan Hodor hodor hodor zullen dat niet worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:50 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Meer de morele implicaties van Brans wargkunsten. Je zag de afschuw op Hodors gezicht toen hij besefte wat hij gedaan heeft. Het zou me niet verbazen als het tot een breuk leidt tussen die twee.
Barb! Wat doe je met me?! Ik mag deze foto niet zien! Rood kruisje en adult en weapons en zoquote:Op dinsdag 6 mei 2014 14:58 schreef Barbusse het volgende:
[..]
In je blote tokus met stijve pielemuis afrennen op een linie van gepantserde mannen gewapend met dit, smart move...
[ afbeelding ]
*Laat Bran vallen met een boos gezicht*quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:13 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die was duidelijk not amused. Dus misschien dat daar nog wel woorden over komen. Then again, veel meer woorden dan Hodor hodor hodor zullen dat niet worden.
Wie? De Smurfen?quote:
Sorry voor de deceptiequote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:14 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Barb! Wat doe je met me?! Ik mag deze foto niet zien! Rood kruisje en adult en weapons en zo
Edit: O... het is echt een zwaardje
*smijt een bloedzuiger in t vuur* Death to the cocktease Barbusse!quote:
Zure noordelingen ook altijd. Hier, neem wat Dornish winequote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:22 schreef Ang3l het volgende:
[..]
*smijt een bloedzuiger in t vuur* Death to the cocktease Barbusse!
Doreah en Micah zijn de enige andere twee met enige significante betekenis eigenlijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
Graveyard af.
Er zijn nog wat plaatsen te vergeven. Suggesties welkom.
[ afbeelding ]
Grappig dat men altijd met Doreah aan komt, maar nooit met Irri. Waarschijnlijk omdat Doreah grotere jetsers had....quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Doreah en Micah zijn de enige andere twee met enige significante betekenis eigenlijk
Nicequote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
Graveyard af.
[ afbeelding ]
Zo groot kunnen ze niet geweest zijn. Anders zou ik wel weten over wie je hebt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Grappig dat men altijd met Doreah aan komt, maar nooit met Irri. Waarschijnlijk omdat Doreah grotere jetsers had....
Waren dat niet die hoertruusjes van de Khaleesi?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:46 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Zo groot kunnen ze niet geweest zijn. Anders zou ik wel weten over wie je hebt.
Dani vermoordt elk seizoen wel een paar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
Graveyard af.
[ afbeelding ]
Doreah had ook wel een iets betekenisvollere rol met haar verraad natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Grappig dat men altijd met Doreah aan komt, maar nooit met Irri. Waarschijnlijk omdat Doreah grotere jetsers had....
Heeft ze die gehad dan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:47 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waren dat niet die hoertruusjes van de Khaleesi?
Sterk en onafhankelijke vrouw mijn anus. Het is een wicht dat gestopt moet worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:48 schreef Kyubey het volgende:
[..]
Dani vermoordt elk seizoen wel een paar.
Meh, Doreah maakte vooral (een negatieve) indruk door met Xaro in de slaapzak te duiken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:45 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Tijd om ze te herkijken dan. Ja de Khaleesi had toch van die Dothraki meisjes die haar vanalles leerden in bed en zo? Dat waren haar raadgevers en kamermeisjes. En 1 daarvan heeft haar verraden met die xoa xaa xiii... die dikke donkere dudequote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:48 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Heeft ze die gehad dan?
Ik weet echt niks meer van de vorige seizoenen, lijkt het wel.
Dus misschien is ze wel heul niet dood.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Tijd om ze te herkijken dan. Ja de Khaleesi had toch van die Dothraki meisjes die haar vanalles leerden in bed en zo? Dat waren haar raadgevers en kamermeisjes. En 1 daarvan heeft haar verraden met die xoa xaa xiii... die dikke donkere dudeEn nu zit ze opgesloten in de kluis.
Zou ik misschien wel moeten doen. Maar daar heb ik eigenlijk geen zin in.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Tijd om ze te herkijken dan. Ja de Khaleesi had toch van die Dothraki meisjes die haar vanalles leerden in bed en zo? Dat waren haar raadgevers en kamermeisjes en zo. En 1 daarvan heeft haar verraden met die xoa xaa xiii... die dikke donkere dudeEn nu zit ze opgesloten in de kluis.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dus misschien is ze wel heul niet dood.
Ja, iemand kan gewoon die kluis gekraakt hebbenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:51 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dus misschien is ze wel heul niet dood.
En al die ''bevrijde steden'' zijn weer dictaturen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:49 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Sterk en onafhankelijke vrouw mijn anus. Het is een wicht dat gestopt moet worden.
Daarom wacht ze ook nog even. Ze gaf toch zelf al aan dat ze niet klaar was om Westeros te regeren als ze niet eens Slavers Bay onder controle kan houden? Zelfkennis heet datquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:11 schreef Kyubey het volgende:
[..]
En al die ''bevrijde steden'' zijn weer dictaturen.
Good job KhaleesiSucces met Westeros
Bringing democracy to the world, one bullet at the time.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:25 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
Het was ook wel erg optimistisch om wat steden binnen te vallen en de bevolking te dwingen om hun duizendjarige tradities te staken en jouw waarden te volgen, om vervolgens weer weg te gaan en ervan uit te gaan dat alles precies zo blijft als jij wiltHet lijkt het Amerikaanse leger wel.
You're welcome.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:15 schreef Poesopstokje het volgende:
Even speciaal voor onze Khaleesi ; super werk vrouw!Niet alleen qua plaatjes, maar ook je scherpe blik op de serie. Niks niet gezeur en gemekker, je bent kritisch en dat kan ik in ieder geval waarderen.
voor jou
Khaleesi is dan ook niet tegen dictatuur, ze heeft tenslotte besloten zelf ook dictator te worden in Mereen, Astapor liet ze aan een vermoedelijk gelieerde oligarchie en Yunkai liet ze in een staat van anarchie achter.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:11 schreef Kyubey het volgende:
[..]
En al die ''bevrijde steden'' zijn weer dictaturen.
Good job KhaleesiSucces met Westeros
Misschien is ze geboren in t gekken-jaar van de Targaryenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:33 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het zou wel logisch en redelijk zijn als ze die steden alleen gebruikte om aan voorraden te komen voor haar leger. Hoewel ze dan a la de Dothraki gewoon hun goud zou kunnen accepteren en doortrekken.
Maar nu speelt ze gewoon met levens als oefening voor als ze Koningin van de wereld is. Het is komt niet over als iets anders dan een puberale machtsfantasie.
Dat is een algeheel fok-ding volgens mijquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:35 schreef Onufriev het volgende:
Waarom maakt iedereen zich zo druk om de TT? Het doet er toch niet toe, ondanks dat het wel leuk is om een leuke quote uit de serie te gebruiken?
Ik vind het niet zo denderend dat we nu een splitsing in doden hebben (graveyard en rood), maar voor de rest: absoluut nice work, thanks!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
Graveyard af.
[ afbeelding ]
Deze graveyard zet ik in spoilertags onder de andere characters. Als het seizoen voorbij is zet ik alle rode doden uit de characters bij in het graveyard overzicht. Dus na elk seizoen werk ik alles bij.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo denderend dat we nu een splitsing in doden hebben (graveyard en rood), maar voor de rest: absoluut nice work, thanks!![]()
Restpartijtje (nog) niet-opgenomen doden (seizoen 4 inbegrepen):
Mycah
Doreah
Ulf
Hoster Tully
Joffrey Baratheon
Ser Dontos Hollard
Eddard jr.
Orell
Geen idee, wie "men" wel of niet belangrijk genoeg vindt...
Oh, dat is helemaal top, dank je wel (alvast)!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:53 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Deze graveyard zet ik in spoilertags onder de andere characters. Als het seizoen voorbij is zet ik alle rode doden uit de characters bij in het graveyard overzicht. Dus na elk seizoen werk ik alles bij.
Dat mag je vinden hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 07:20 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vind die in de serie nog steeds mooier/realistischer. Als de koning struikelt bij het afdalen van de troon in je plaatje is ie shaslick en hoeven ze hem alleen nog maar te bakken. Die in je post ziet er erg overdreven en to-taal niet indrukwekkend uit.
quote:This Iron Throne is massive. Ugly. Assymetric. It's a throne made by blacksmiths hammering together half-melted, broken, twisted swords, wrenched from the hands of dead men or yielded up by defeated foes... a symbol of conquest... it has the steps I describe, and the height. From on top, the king dominates the throne room. And there are thousands of swords in it, not just a few.
This Iron Throne is scary. And not at all a comfortable seat, just as Aegon intended.
Geen probleem, in principe weinig werk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:55 schreef Forbry het volgende:
[..]
Oh, dat is helemaal top, dank je wel (alvast)!
Ik snap het hoorquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:57 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Geen probleem, in principe weinig werk.
Het is inderdaad wel moeilijk wie wel en wie niet op te nemen. Ik ga niet elke peer die op scherm dood gaat toevoegen (soldaat 1, soldaat 2 enz.).
Heb een beetje gelet op grote namen, screentime, aantal lines, belangrijk voor het verhaal e.d. En dan nog is het afwegen... Zal nooit een perfecte lijst worden.
Hmm... oke. Ik kan me voorstellen dat de boeklezers de voorkeur geven aan dat de serie wat meer overeenkomt met de boeken en dit dus een doorn in het oog is. Wat ik mooier vind is al bekend maar nu ik dit weet had ik ook liever gehad dat het wat meer op de boeken zou lijken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:57 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat mag je vinden hoorDat de koning zich zou snijden was volgens de schrijver ook de bedoeling zodat hij voorzichtig op de troon ging zitten en niet nonchalant, ook dat de koning niet nonchalant regeerde.
http://grrm.livejournal.com/327569.html
[..]
De foetus van Talisa en Robb Starkquote:
Ah! Ja laten we een foetus toevoegen, nicequote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:13 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
De foetus van Talisa en Robb Stark
Ik vind dat op z'n zachtst gezegd ook wat overdrevenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:16 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ah! Ja laten we een foetus toevoegen, nice
Ik weet waar je het over hebt denk ik. Vroeg me vandaag toevallig hetzelfde af.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:57 schreef Maanvis het volgende:
pff waar moet ik vragen of jullie denken dat iets dat in het boek gebeurd zou zijn rond deze tijd nog in de serie gebeurt?
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:57 schreef Maanvis het volgende:
pff waar moet ik vragen of jullie denken dat iets dat in het boek gebeurd zou zijn rond deze tijd nog in de serie gebeurt?
Aflevering 9 en dat andere eindshot aflevering 10.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:59 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik weet waar je het over hebt denk ik. Vroeg me vandaag toevallig hetzelfde af.
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #12quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:57 schreef Maanvis het volgende:
Staat wel bomvol spoilers, ook uit komende seizoenen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:47 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
TV / Game of Thrones MET Boekspoilers #12
hier?
Oei idd!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:24 schreef Take_A_Picture het volgende:
Kicken graveyard!! Alleen: is het niet Khal Drogo ipv Kahl Drogo?
Ben trouwens weer met seizoen 1 begonnen. Damn wat is die Sansa fucking irritant!! Wat een dom gansje zeg
Nu vond ik dat ook al toen ik het voor het eerst zag, maar nu met alle kennis tot de laatste aflevering is het gewoon nog erger
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:03 schreef MAHL het volgende:
Die Hustler Game of Thrones porno parodie klopt echt van geen meter zeg. Cersei die het doet met Varys, wtf? Duidelijk het bronmateriaal niet goed bestudeerd
Tof gedaan!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:37 schreef Khaleesi het volgende:
Graveyard af.
[ afbeelding ]
Even tijdens de bruiloft van J & M, en af en toe op de achtergrond wat.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:05 schreef Forbry het volgende:
Heeft Varys eigenlijk al wel tekst gehad dit seizoen? Ik zag hem wel eens op de achtergrond...
Ik denk dat ik voor iedereen in dit topic spreek als ik zeg dat we je erg dankbaar zijn voor de moeite die je in je onderzoek stopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:09 schreef MAHL het volgende:
De scene nogmaals gekeken. Hmm, ze kennen hun bron wel - Cersei zegt "Varys, aren't you a eunuch?" waarop Varys zegt "well if I didn't keep this a secret then I wouldn't get any work done".
Dankquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:16 schreef Deuce92 het volgende:
[..]
Ik denk dat ik voor iedereen in dit topic spreek als ik zeg dat we je erg dankbaar zijn voor de moeite die je in je onderzoek stopt.
Ik mis bij het tweede plaatje alleen nog een 'challenge accepted' onderschriftquote:
Dat mensen daar nog op wachten.. De kutste humor die er bestaat en toch willen mensen het nog zien.quote:
Ik vind het een leuke samenvattingquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:01 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog op wachten.. De kutste humor die er bestaat en toch willen mensen het nog zien.
En als je het niet doet ga je dood?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:03 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het is een soort gewoonte. Na de aflevering lees ik een drietal reviews, bezoek ik dit forum en lees ik de facebookrecaps.
grappigquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:27 schreef MangoTree het volgende:
Leuk topic om (bij) te lezen![]()
Is het bandje van Osha weleens voorbij gekomen hier? Wel leuk om haar in een compleet andere rol te zien.
Als ik het niet doe dan vergeet ik de saaie, uitgerekte en overgecompliceerde verhaallijnen en verlies ik de wil deze serie tot het eind door te kijken.quote:
Dat kan natuurlijk. Wel opvallend dat je het saai vindt als je die dingen niet bekijkt terwijl je wel de serie blijft kijken.. Als ik dat nodig had om de serie te blijven volgen dan had ik het wel geweten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:09 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Als ik het niet doe dan vergeet ik de saaie, uitgerekte en overgecompliceerde verhaallijnen en verlies ik de wil deze serie tot het eind door te kijken.
En naait men dode puppies in mijn karkas.quote:
quote:
Ik mis 'm wel een beetje, met z'n little birds.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:05 schreef Forbry het volgende:
Heeft Varys eigenlijk al wel tekst gehad dit seizoen? Ik zag hem wel eens op de achtergrond...
Gelukkig hebben we jouw toestemming er niet voor nodigquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:01 schreef gazhims3lv het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog op wachten.. De kutste humor die er bestaat en toch willen mensen het nog zien.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Recap van deze week:
Game of Thrones - First of His Name
Vind ik ook! Vind het een leuk personage, wordt ook erg goed gespeeld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik mis 'm wel een beetje, met z'n little birds.
Zoveel interessanter dan Petyr, vind ik persoonlijk.
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-5quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Recap van deze week:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
http://happyplace.someeca(...)p-season-4-episode-5
aardige review, dat rekken vind ik ook irritant. Toen Khaleesi begon dat ze terug wil naar die andere steden zat ik ook met zo een gevoel van ''quote:Op woensdag 7 mei 2014 08:45 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Recap van deze week:
Dat is ook een beetje hoe mijn boeklezende vrienden werkenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:22 schreef planethugo het volgende:
Wel jammer dat je in je review zegt dat een bepaalde zin in een gesprek onthouden moet worden, ik ben geen boeklezer maar blijkbaar gaat die zin nog het e.e.a. betekenen. En dat wil ik nog niet weten
Ik moest bij een paar dingetjes echt lachenquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
dat vind ik ook wel mooi ja, even tussen neus en lippen door een geheim uit de doeken doen. Altijd blijven opletten dusquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Overigens dat men zit te miepen over hoe het plot van Jon Arryn even tussen neus en lippen door wordt verteld... Ik vind dat juist de beste manier! Het zou juist raar zijn als de daders daar dan geshockeerd over doen oid, voor hen is het geen big deal meer. Voor ons als kijker natuurlijk wel, want wie had gedacht dat littlefinger erachter zou zitten?
Het was info die gedeeld moest worden met de kijker, en in mijn opinie was dit wel de manier.
Bleek om de dialoog tussen Tywin en Cersei te gaan, wat ik gewoon een erg tof gesprek vond dus even wilde quoten. Niet iets om verder iets achter te zoekenquote:Op woensdag 7 mei 2014 11:26 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat is ook een beetje hoe mijn boeklezende vrienden werken"Ja maar ik zeg toch niet wat er gebeurd, ik zeg alleen dat je dat en dat in de gaten moet houden!" JA! Dat merk ik dan gvd zelf wel ja! Shut UP!
Ja vond ik ook. Ik wilde t bijna ff stopzetten om adem te halen en me te beseffen "What the FUCK did she just say?!". En aangezien zij 2 dat gedaan hebben en dat ze t verder stil wllen houden moet e rook geen lange scene aan gewijd worden. Zo klopte 't, op 't ietwat uitleggerige na.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:38 schreef planethugo het volgende:
[..]
dat vind ik ook wel mooi ja, even tussen neus en lippen door een geheim uit de doeken doen. Altijd blijven opletten dus
Heb bij een paar dingen toch zitten grinnikenquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Ik mis hem ookquote:Op woensdag 7 mei 2014 10:12 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ik mis 'm wel een beetje, met z'n little birds.
Zoveel interessanter dan Petyr, vind ik persoonlijk.
Ik vond dat ook juist heel mooi/goed gedaan!quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Take_A_Picture het volgende:
Overigens dat men zit te miepen over hoe het plot van Jon Arryn even tussen neus en lippen door wordt verteld... Ik vind dat juist de beste manier! Het zou juist raar zijn als de daders daar dan geshockeerd over doen oid, voor hen is het geen big deal meer. Voor ons als kijker natuurlijk wel, want wie had gedacht dat littlefinger erachter zou zitten?
Het was info die gedeeld moest worden met de kijker, en in mijn opinie was dit wel de manier.
Ze hoeven hem niet te vertrouwen. Hij is immers geen gelijke. Geen Lord Paramount en zonder de Lannisters nauwelijks een Lord. Ze hoeven alleen te denken dat ze hem bezitten. Wat de Lannisters bij recht deden omdat ze hem enorm veel gegeven hebben (zoals hij al bemerkte, hij had geen motief om ze te verraden.) En door zijn deelname in Joffrey's moord is zijn lot nu op een bepaalde manier met die van het van de Tyrell's verbonden.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:49 schreef DO2 het volgende:
't Probleem met Petyr is vooral dat zijn manier van doen compleet haaks staat op de strategie die ie hanteert.
Hij moet immers voortdurend het vetrouwen zien te winnen van anderen om hogerop te komen.
Maar als er iemand is die zich gedraagt alsof ie niet te vertrouwen is, is hij het wel.
Dit!quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Ze hoeven hem niet te vertrouwen. Hij is immers geen gelijke. Geen Lord Paramount en zonder de Lannisters nauwelijks een Lord. Ze hoeven alleen te denken dat ze hem bezitten. Wat de Lannisters bij recht deden omdat ze hem enorm veel gegeven hebben (zoals hij al bemerkte, hij had geen motief om ze te verraden.) En door zijn deelname in Joffrey's moord is zijn lot nu op een bepaalde manier met die van het van de Tyrell's verbonden.
volgens mij wel, ja.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:50 schreef Take_A_Picture het volgende:
Was Petyr trouwens niet door Tywin erop uitgestuurd om met Lysa te gaan trouwen? Zodat ze, het koninkrijk/de Lannisters, ook dat gedeelte ownen?
quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:32 schreef DO2 het volgende:
Ik had hem en de betrokken karakters in een aantal situaties toch heel wat geloofwaardiger gevonden als ie zich wat minder zou voordoen als een gluiperige aal die je op het eerste gezicht onmogelijk kan vertrouwen. Maar goed.
Die is indie-topic waardigquote:
quote:
't Is knap gedaan, maar er is werkelijk geen touw aan vast te knopenquote:
Was er niet op de plek waar hij Sam tegenkwam, een ondergrondse route (in een oude vestiging om The Wall te bewaken, maar die vanwege een tekort aan mensen niet bemand is)? De route die Sam en die Gilly namen om terug te komen vanachter The Wall en Bran heeft die route genomen om achter the Wall te komen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 17:54 schreef Onufriev het volgende:
Eigenlijk durf ik het niet te vragen vanwege alle fanatiekelingen hier, maar ik kan het toch niet laten.
Hoe en waarom is Bran voorbij The Wall gekomen? Ik weet dat hij moest vluchten uit Winterfell en op zijn reis nog Sam tegen is gekomen, maar ik heb het niet meer allemaal op een rijtje.
Ja, via het verlaten kasteel Nightfort, waar Bran ook het verhaal over de Rat Cook verteld.quote:Op woensdag 7 mei 2014 18:02 schreef Bienelientjee het volgende:
[..]
Was er niet op de plek waar hij Sam tegenkwam, een ondergrondse route (in een oude vestiging om The Wall te bewaken, maar die vanwege een tekort aan mensen niet bemand is)? De route die Sam en die Gilly namen om terug te komen vanachter The Wall en Bran heeft die route genomen om achter the Wall te komen.
That's one cock blocking T-shirt you're wearing there, son.quote:
who? me?quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:53 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wist wel dat je een verrekte snotpubert was
duuuude, is mijn kop nietquote:Op woensdag 7 mei 2014 20:56 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja, je hoofd komt overeen met het beeld wat ik van je heb.
Dit was het moment dat Petyr (als nieuw benoemde Lord of the Vale geloof ik) naar the Eyrie ging om met Lysa te trouwen. Volgens Varys was zijn eerste keus Catelyn, Dit is waarschijnlijk niet helemaal waar, los van zijn gevoelens dan, aangezien hij bewust Jon Arryn had vermoord om uiteindelijk met Lysa te trouwen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 20:56 schreef Tokamak het volgende:
Hmm. Ik ben het stukje van Chaos is a ladder aan het terugkijken, en daar komt dit stuk gesprek in voor:
(V=Varys, P=Petyr)
V: Ugly old thing. (over de Iron Throne)
P: Yet it has a certain appeal.
V: The Lysa Arryn of chairs. Shame you had to settle for your second choice.
Lijkt er dus op dat Varys wist van de affaire met Lysa.
Door een totaal nietszeggende feestdag toch?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Tussen aflevering 7 en 8 zitten twee weken wachttijd
Jaquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:35 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
Door een totaal nietszeggende feestdag toch?
dat betekent dat je een week langer mag genieten van een seizoen gotquote:
quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:28 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Tussen aflevering 7 en 8 zitten twee weken wachttijd
Ik heb geen examen dus ik ga GoT checken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:41 schreef DakotaRudd het volgende:
Aankomende maandag examens leren, of de nieuwe GoT checken?
Leren voor je examen GoT die je hier mag afleggen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:41 schreef DakotaRudd het volgende:
Deal. Datum?quote:Op donderdag 8 mei 2014 02:27 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Leren voor je examen GoT die je hier mag afleggen.
quote:Op woensdag 7 mei 2014 14:11 schreef outtayourleague het volgende:
[..]![]()
Tyrion, heel doorleefd
Hele filmpje is goed
Fuck life, GoT meer belangrijk.quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:41 schreef DakotaRudd het volgende:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ben in seizoen 1 nu weer bij het stukje dat Tyrion in die gevangenis zit bij Lysa Arryn. My Gods wat is dat een stom wijf en die zoon van haar mag ook zsm door die moon door geflikkerd worden.
En het kijkt echt wel heel anders met de kennis die we nu hebben over Jon Arryn en het aandeel van Littlefinger daarin.
Ja dat mens staat op de 4e plek in mijn most hated characters lijst, samen met Daenyres.quote:Op donderdag 8 mei 2014 09:11 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ben in seizoen 1 nu weer bij het stukje dat Tyrion in die gevangenis zit bij Lysa Arryn. My Gods wat is dat een stom wijf en die zoon van haar mag ook zsm door die moon door geflikkerd worden.
En het kijkt echt wel heel anders met de kennis die we nu hebben over Jon Arryn en het aandeel van Littlefinger daarin.
Z'n wenkbrauwen op t shirt kloppen nie. Die staan toch constant zo? ----> / \quote:
Tja, dat ze allebei een andere naam hadden, was misschien ook wel een grote hint.quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef Romanus het volgende:
Het werd me trouwens pas gisteren duidelijk (na op wiki wat te hebben rond gelezen) dat Jon Arryn en Aerys Targaryen niet dezelfde persoon zijn, dat dus de overleden persoon in het begin Hand of the King en niet de overleden koning was. En dat Robert in het begin van de serie al 17 jaar koning was. Volgende keer toch iets beter opletten. Vooral omdat zowel Robert en Ned allebei zeggen dat Jon een vaderfiguur was en ze zijn natuurlijk niet tegen hem gaan rebelleren maar met hem.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef Romanus het volgende:
Het werd me trouwens pas gisteren duidelijk (na op wiki wat te hebben rond gelezen) dat Jon Arryn en Aerys Targaryen niet dezelfde persoon zijn
Wutquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef Romanus het volgende:
Het werd me trouwens pas gisteren duidelijk (na op wiki wat te hebben rond gelezen) dat Jon Arryn en Aerys Targaryen niet dezelfde persoon zijn, dat dus de overleden persoon in het begin Hand of the King en niet de overleden koning was. En dat Robert in het begin van de serie al 17 jaar koning was. Volgende keer toch iets beter opletten. Vooral omdat zowel Robert en Ned allebei zeggen dat Jon een vaderfiguur was en ze zijn natuurlijk niet tegen hem gaan rebelleren maar met hem.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Dit had ik dan wel weer door, maar ik snap het wel hoorquote:Op donderdag 8 mei 2014 10:14 schreef Romanus het volgende:
Die zat heul niet eens in de BUURT van Joffreyquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:27 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Dit had ik dan wel weer door, maar ik snap het wel hoorEr zijn zo veel namen, bijnamen en gezichten en shit. Ookal heb ik het vaker met kleine bijrollen.
Zo dacht ik niet dat het een Tyrell was die Joffrey had vermoord maar die hoerenvrouw van die Martell
Ja ik dacht dus van wel, dat Tyrion bij hun was gezet omdat Cersei weer stom deedquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:29 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Die zat heul niet eens in de BUURT van Joffrey
Maar ik snap niet helemaal hoe je dat kan denken, aangezien Tyrion gewoon bij Sansa op t podium zat.... en de Martells in het publiek zatenquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:30 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ja ik dacht dus van wel, dat Tyrion bij hun was gezet omdat Cersei weer stom deed
Ik bedoelde het namen-stukje, niet het visuele stukjequote:Op donderdag 8 mei 2014 11:30 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maar ik snap niet helemaal hoe je dat kan denken, aangezien Tyrion gewoon bij Sansa op t podium zat.... en de Martells in het publiek zaten
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:31 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Ik bedoelde het namen-stukje, niet het visuele stukje
Maester Ameon ja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd of dat nog belangrijk zou kunnen worden. Maar in principe heeft ie die naam afgezworen toen ie Nightwatch werd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
En danaerys is niet de enige targaeryan die nog leeft, die ouwe blinde die bij the night's watch zit is er ook eentje. Die heeft dat ooit een keer onthult maar zal daar nog eens op teruggekomen worden? Dat vraag ik me ook weleens af.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef Take_A_Picture het volgende:
En danaerys is niet de enige targaeryan die nog leeft, die ouwe blinde die bij the night's watch zit is er ook eentje. Die heeft dat ooit een keer onthult maar zal daar nog eens op teruggekomen worden? Dat vraag ik me ook weleens af.
The devil is in the details, ik vraag me af wat de moeite zou zijn van het onthullen ('t was toch niet een hele korte scene tussen Aemon en Jon) als ze daar niets meer mee gaan doen, of als dat niet op zijn minst weer een keer terug komt.quote:Op donderdag 8 mei 2014 11:33 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Maester Ameon ja, dat heb ik me ook wel eens afgevraagd of dat nog belangrijk zou kunnen worden. Maar in principe heeft ie die naam afgezworen toen ie Nightwatch werd.
Leek mij dus ookquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:36 schreef outtayourleague het volgende:
[..]
[..]
The devil is in the details, ik vraag me af wat de moeite zou zijn van het onthullen ('t was toch niet een hele korte scene tussen Aemon en Jon) als ze daar niets meer mee gaan doen, of als dat niet op zijn minst weer een keer terug komt.
Als Maester Aemon maar niet naakt uit het vuur komt lopen vind ik alles goedquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:41 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Leek mij dus ook
Misschien komt er straks wel een White alker bij de Wall en blijkt Aemon gewoon loeihard vuur te kunnen spuwen. FWOOOOSHHHH! Dood.
Haha, met 2 van die ouwe verschrompelde eieren vastquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:45 schreef iAvani het volgende:
[..]
Als Maester Aemon maar niet naakt uit het vuur komt lopen vind ik alles goed
Drat. Daar ging mijn primeur!quote:
quote:
Hoe weet Jorah dat eigenlijk?quote:
die twee namen verwar ik welquote:Op donderdag 8 mei 2014 11:32 schreef Ang3l het volgende:
[..]ooooooooo. Oke. Tyrell, Martell, het rijmt ook
Dat vraag ik me dus ook af.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet Jorah dat eigenlijk?
marge: "bring the D" wat betekent dat dan??quote:
quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:20 schreef Slayage het volgende:
[..]
marge: "bring the D" wat betekent dat dan??
nou?quote:
Ja, ik weetquote:Op donderdag 8 mei 2014 20:23 schreef Deuce92 het volgende:
Poesopstokje waarom.
Ik dacht altijd dat je naam 'Poepopstokje' was.
Vroeg ik me ook al af, blijkbaar heeft hij verkenners?quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:09 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Hoe weet Jorah dat eigenlijk?
Ik kwam het plaatje tegen en had zoiets van, ja verrek, hoe weet die vent dat allemaalquote:Op donderdag 8 mei 2014 20:26 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Vroeg ik me ook al af, blijkbaar heeft hij verkenners?
Valt me van je tegen PoS.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik kwam het plaatje tegen en had zoiets van, ja verrek, hoe weet die vent dat allemaalZe zitten op een heel ander continent ja..
Het viel me niet eens opquote:Op donderdag 8 mei 2014 20:29 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Valt me van je tegen PoS.Dat vroeg ik me meteen al af tijdens de aflevering maar vroeger werden er wel vaker verkenners gebruikt dus dat zal het wel zijn.
Handelaren varen nog steeds tussen beide continenten om te handelen. Nieuws over wat er op beide continenten gebeurt wordt zo verspreid. Er zitten volgens mij inmiddels ook al aardig wat maanden tussen de dood van Joffrey en het moment dat Dany dat hoort.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik kwam het plaatje tegen en had zoiets van, ja verrek, hoe weet die vent dat allemaalZe zitten op een heel ander continent ja..
je bent niet de enigequote:Op donderdag 8 mei 2014 20:23 schreef Deuce92 het volgende:
Poesopstokje waarom.
Ik dacht altijd dat je naam 'Poepopstokje' was.
waarom doe je gemeen?quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:25 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Maar dan snapt Slayage het niet meer.
in westeros weten ze toch ook van the mother of dragons, vogeltjes kunnen ook de andere kant op vliegen lijkt mequote:Op donderdag 8 mei 2014 20:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zoek er weer teveel achter zie ik welquote:Op donderdag 8 mei 2014 20:36 schreef schijffie het volgende:
[..]
Handelaren varen nog steeds tussen beide continenten om te handelen. Nieuws over wat er op beide continenten gebeurt wordt zo verspreid. Er zitten volgens mij inmiddels ook al aardig wat maanden tussen de dood van Joffrey en het moment dat Dany dat hoort.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:44 schreef DO2 het volgende:
[..]
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=d
Wel leuk om te zien dat Arya (en The Hound) nog niet weten dat Joffrey de pijp uit is.quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik zoek er weer teveel achter zie ik wel
Omdat ze Gendry verkocht hebben...quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:53 schreef timmmmm het volgende:
Warom had Arya ook alweer zo'n bloedhekel aan Dondarrion en Thoros
Vind je dat nou leuk, drie puntjes achter je zin? Ik erger me altijd zo aan mensen die dat doen. Wat wil je daar nou mee toevoegen?quote:
Waarom erger je daar aan...quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind je dat nou leuk, drie puntjes achter je zin? Ik erger me altijd zo aan mensen die dat doen. Wat wil je daar nou mee toevoegen?
hoezo? het is een manier van iets zeggen, zonder het te zeggen en dat iets kan van alles zijnquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind je dat nou leuk, drie puntjes achter je zin? Ik erger me altijd zo aan mensen die dat doen. Wat wil je daar nou mee toevoegen?
Oh niet eens over nagedacht hoor. Bedoelde er niks mee, was eerst van plan nog een vervolgzin toe te voegen maar realiseerde me toen dat het niet nodig was.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
quote:
Omdat ik er het praktisch nut niet van zie! Wat wil je met die extra puntjes nou zeggen? Het is heen punt, dus je wil je zin niet gewoon afsluiten. Uitroeptekens en vraagtekens hebben ook een specifiek nut maar drie puntjes neerzetten slaat gewoon nergens op en ik zie het zo vaak de laatste tijdquote:
Het is ook niet persoonlijk bedoeld, ik vind het alleen zo iets stoms. Bijna even irritant als die nare gewoonte van Yi-long om (!) als leesteken te gebruiken. Het zou verboden moeten worden.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:21 schreef AMDB het volgende:
[..]
Oh niet eens over nagedacht hoor. Bedoelde er niks mee, was eerst van plan nog een vervolgzin toe te voegen maar realiseerde me toen dat het niet nodig was.
Het is een beetje een (in leestijd) langgerekte versie van de komma... zoals nu bijvoorbeeld. Maar eigenlijk vrij nutteloos ja.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is ook niet persoonlijk bedoeld, ik vind het alleen zo iets stoms. Bijna even irritant als die nare gewoonte van Yi-long om (!) als leesteken te gebruiken. Het zou verboden moeten worden.
Daarmee wil hij of zij een toon aangeven zo van: Dussssss dat weet je toch wel WATBENJIJDOMquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
juistemquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:29 schreef DO2 het volgende:
Dat noemt men een beletselteken, tim.
En hoewel het niet altijd op de juiste manier wordt gebruikt, heeft het weldegelijk een functie.
Dus...
Wat de neuk?quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Snel, maak een hoofdletter en sluit het af met een uitroepteken of puntje, wat je maar wilt. Straks ergert ie zich ook al aan jouw postje.quote:
Leg het me uit danquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:29 schreef DO2 het volgende:
Dat noemt men een beletselteken, tim.
En hoewel het niet altijd op de juiste manier wordt gebruikt, heeft het weldegelijk een functie.
Dus...
Oke...quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Leg het me uit danMijn arme autistische brein kan dit niet aan. En het had hier geen functie ja, kon alleen maar voor de lol zijn
Hier staat een keurige uitleg. Doe er je voordeel mee:quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Leg het me uit danMijn arme autistische brein kan dit niet aan. En het had hier geen functie ja, kon alleen maar voor de lol zijn
slow chat...quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:45 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Snel, maak een hoofdletter en sluit het af met een uitroepteken of puntje, wat je maar wilt. Straks ergert ie zich ook al aan jouw postje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
Ja, dat is achteraf wel logisch natuurlijk, daar vind ik het ook niet gek. Nadeel is dat dat in boeken en artikelen zo gebruikt wordt, maar hier op fora (en op gesprekken op whatsapp) enkel verkeerd.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:49 schreef DO2 het volgende:
[..]
Hier staat een keurige uitleg. Doe er je voordeel mee:
http://taaladvies.net/taal/advies/tekst/90/
Ik vind die M in je nicknaam best wel storend, vind je dat leuk of zo? En nu gebruik je ook nog geen interpunctie. Nou ben ik echt over de zeik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:53 schreef timmmmm het volgende:
Needle in mijn tere hartje (goed bruggetje he)
Er staat geen 'M' in mijn nickname, enkel 'm'. En je moet of Engels gebruiken of Nederlands. Nicknaam, half Engels/half Nederlands, kan ik echt niet aan.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:05 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Ik vind die M in je nicknaam best wel storend, vind je dat leuk of zo? En nu gebruik je ook nog geen interpunctie. Nou ben ik echt over de zeik.
Geen hoofdletter en 5 (!!!!!) uitroeptekens. Ik ga even in 'n hoekje liggen janken.quote:
ik snap het wel. Die puntjes komen op mij altijd over alsof er iets onuitgesproken blijft. Ik verdenk mensen die dit gebruiken ervan dat ze irl van die types zijn die hun kritiek proberen te versterken met: en anderen vinden dat ook. Dat soort passief-agressieve trucjes. ... komt zelden positief op me over. En dan denk ik: zeg het helemaal of houd je bek helemaal. Maar dan met typen, zeg maar. Ofzo. Weet ik veel.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:23 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Het is ook niet persoonlijk bedoeld, ik vind het alleen zo iets stoms. Bijna even irritant als die nare gewoonte van Yi-long om (!) als leesteken te gebruiken. Het zou verboden moeten worden.
zelfs de mods doen meequote:
Ooooh kijk, het heeft dus wel met Varys te maken.. Zou hij nu nóg info uitwisselen met hem dan?quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Even terug on topic dan maar?
Toevallig vandaag de aflevering uit seizoen 1 gezien waarin Jorah met de Dothraki en Danaerys op de markt loopt en dan zegt dat ie even ergens naartoe loopt om te kijken of er berichten zijn voor hem.
Dan is er een ventje met een brief van De Spin (Varys) en de mededeling dat hij een Royal pardon heeft gekregen en terug naar huis mag.
Dus ik neem aan dat hij al die info via Varys krijgt.
Hij geeft die informatie door voor dat pardon, neem ik aan. Dat kreeg hij toen. Toch koos hij bij de moordpoging uiteindelijk voor Dany. Waarom zou hij dan nog informatie doorspelen/uitwisselen? Als hij het deed om naar Westeros terug te kunnen is dat doel bereikt, als hij bij Dany wil blijven informeert hij Varys toch niet meer over haar.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Toevallig vandaag de aflevering uit seizoen 1 gezien waarin Jorah met de Dothraki en Danaerys op de markt loopt en dan zegt dat ie even ergens naartoe loopt om te kijken of er berichten zijn voor hem.
Dan is er een ventje met een brief van De Spin (Varys) en de mededeling dat hij een Royal pardon heeft gekregen en terug naar huis mag.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Varys Targaryen-sympathieen heeft, hij wil gewoon de machtigste usurper op de troon hebben met de minste bloedvergieten. Beter effe die 5 Lannisters in de back stabben dan heel Westeros in brand zien staan. Wat eigenlijk nog best nobel is!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 00:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Maar Varys had in seizoen 1 ook een shady gesprekje met Illyrio. Arya luisterde hen af. Varys zag het wel zitten als Daenerys naar Westeros kwam geloof ik.
Ik snapte m ook niet hoorquote:
Dat was daarvoor ook al duidelijk. Eerder in het eerste seizoen geeft Jorah wat door aan een van de handlangers van Varys dacht ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 22:46 schreef Take_A_Picture het volgende:
Never mindquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik mis Varys echt. Z'n valsigheid is weg uit de serie, alsof ie geen ballen meer heeft!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:35 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Varys Targaryen-sympathieen heeft, hij wil gewoon de machtigste usurper op de troon hebben met de minste bloedvergieten. Beter effe die 5 Lannisters in de back stabben dan heel Westeros in brand zien staan. Wat eigenlijk nog best nobel is!Zoals altijd maar gezegd wordt: de common folk geven toch geen neuk wie er op de troon zit.
ik zag laatst een filmpje waarin varys ineens een kei grote piemel bleek te hebben en cersei ging neuken. was een pornoparodie op game of trhones. hij zei dat hij maar deed alsof hij eunuch was omdat als ze zijn piemel zagen niemand hem nog met rust zou latenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:36 schreef Deceit het volgende:
Varys, de enige echte Gossip Girl!
Ik mis zijn dialogen. En vooral die met Littlefinger.
Weer een pareltje.quote:
Volgens mij heeft hij ook gezegd dat hij hoorde dat een targaryan meisje aan de overkant 3 draken heeft en aangezien draken ook een vorm van magie is heeft Varys daar een afkeer tegenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:35 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Varys Targaryen-sympathieen heeft, hij wil gewoon de machtigste usurper op de troon hebben met de minste bloedvergieten. Beter effe die 5 Lannisters in de back stabben dan heel Westeros in brand zien staan. Wat eigenlijk nog best nobel is!Zoals altijd maar gezegd wordt: de common folk geven toch geen neuk wie er op de troon zit.
Dat lijkt me weer wat te ver gezocht. Als Dany met haar draken kan zorgen voor 50 jaar een stabiel Westeros te regeren dan zal Varys daar niet tegen protesteren denk ik...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:13 schreef planethugo het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij ook gezegd dat hij hoorde dat een targaryan meisje aan de overkant 3 draken heeft en aangezien draken ook een vorm van magie is heeft Varys daar een afkeer tegen
Ik hoop de lannisters wel, van mij mogen ze daenerys aan stukken trekken en haar hoofd op een staak planten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat lijkt me weer wat te ver gezocht. Als Dany met haar draken kan zorgen voor 50 jaar een stabiel Westeros te regeren dan zal Varys daar niet tegen protesteren denk ik...
hahaha, ze heeft de slavenbaai al niet onder controle.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:17 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dat lijkt me weer wat te ver gezocht. Als Dany met haar draken kan zorgen voor 50 jaar een stabiel Westeros te regeren dan zal Varys daar niet tegen protesteren denk ik...
Denk niet dat die intercontinentaal vliegen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:27 schreef MPC60 het volgende:
Bij elke gebeurtenis worden toch de raven door het koninkrijk en daar buiten gestuurd? Niet zo vreemd dat ze dat dus weten aan de andere kant van het water.
Pas je even op voor Slayage de lapohunter?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 12:29 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Denk niet dat die intercontinentaal vliegen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |