Dat zij je pas later, jij post-toevoegend rot-elfjequote:
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:46 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Dat zij je pas later, jij post-toevoegend rot-elfje
Maar geloofde hij dat incestverhaal ook ofzo? Volgens mij dacht Renly gewoon: Stark wil koning worden, Stannis ook, dan doe ik ook maar mee. Gelegenheid ipv een echt motief zoals de anderen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:46 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Renly vond zichzelf gewoon geschikter dan Stannis.
Thanksquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rebellion is zo'n 20 jaar geleden, toen Robert aan de macht kwam. Omdat Aerys krankzinnig was en liever mensen doodmaakte dan heerste. Waaronder Ned's vader en broer.
De war of the five kings was niet echt een opstand, maar ging over opvolging. Het ging niet alleen over wie koning zou worden. Stannis gaat het om het feit dat Joffrey niet de rechtmatige koning was. Robb wilde wraak voor de onthoofding van zijn paps, en uiteindelijk wilde hij vooral King of the North zijn en niks meer met King's landing te maken hebben. Balon Greyjoy wilde A) onafhankelijkheid en B) genoegdoening voor het bloedige neerslaan van een eerdere rebellie die de Greyjoys ondernamen. Wat Renly's motief was weet ik niet zo goed meer
Ned wilde natuurlijk nooit koning worden. Ned schoof Stannis naar voren (omdat rechtmatig), maar Renly had zoiets van: "Stannis was wel goed in oorlog voeren maar zou geen sympathieke koning worden" en Renly wel. Renly was op een gegeven moment wel meer een handpop van de Tyrells heb ik het idee.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar geloofde hij dat incestverhaal ook ofzo? Volgens mij dacht Renly gewoon: Stark wil koning worden, Stannis ook, dan doe ik ook maar mee. Gelegenheid ipv een echt motief zoals de anderen.
Volgens mij gelooft hij dat wel ja. Renly wilde Ned al helpen om Cersei en kinderen weg te halen uit KLquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Maar geloofde hij dat incestverhaal ook ofzo? Volgens mij dacht Renly gewoon: Stark wil koning worden, Stannis ook, dan doe ik ook maar mee. Gelegenheid ipv een echt motief zoals de anderen.
Ja die moest 'm er wel ff voor porren inderdaad. Pun intended.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:46 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Renly vond zichzelf gewoon geschikter dan Stannis.
Op aandringen van de Tyrells trouwens, Loras moest hem wel wat overhalen.
Ik kan uitspraken over renly niet lezen zonder dubbelzinnig te denkenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:49 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Ned wilde natuurlijk nooit koning worden. Ned schoof Stannis naar voren (omdat rechtmatig), maar Renly had zoiets van: "Stannis was wel goed in oorlog voeren maar zou geen sympathieke koning worden" en Renly wel. Renly was op een gegeven moment wel meer een handpop van de Tyrells heb ik het idee.
Tja in de VERBODEN WOORD SPOILER SPOILER SPOILER. Maargoed, het is dan ook de serie, en niet de VERBODEN WOORD.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:49 schreef Ang3l het volgende:
Ik vind tot nu toe die hele Balon nog een soort van aanhangsel. Misschien in de VERBODEN WOORD dat ie belangrijker is, maar in de serie zie ik hem nog niet echt als "de vijfde koning in the war of 5 kings" en als de "derde usurper oftewel bloedzuiger". Je ziet m amper iets doen eigenlijk.
Behalve dan de Starks vernietigen door hun gebied (zij het tijdelijk) te roven. Dat lijkt me geen klein rolletje. Als hij Theon niet op oorlogspad had gestuurd, dan had de Red Wedding nooit plaats gevonden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:49 schreef Ang3l het volgende:
[..]
ThanksHad ik t in m'n hoofd wel redelijk goed, maar vond ik The Rebellion toch een belangrijker iets in Westeros dan die war die zo half half woed. Alleen dat laatste is natuurlijk wel allemaal in de serie en dat eerste ervoor. Dus in de serie is die laatste belangrijker. Mara fijne samenvatting
Ik vind tot nu toe die hele Balon nog een soort van aanhangsel. Misschien in de VERBODEN WOORD dat ie belangrijker is, maar in de serie zie ik hem nog niet echt als "de vijfde koning in the war of 5 kings" en als de "derde usurper oftewel bloedzuiger". Je ziet m amper iets doen eigenlijk.
Precies, en DUS vind ik Balon maar een ondergeschikt fuguurquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:51 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Tja in de VERBODEN WOORD SPOILER SPOILER SPOILER. Maargoed, het is dan ook de serie, en niet de VERBODEN WOORD.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:50 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja die moest 'm er wel ff voor porren inderdaad. Pun intended.
Renly achtte Stannis in ieder geval buitengewoon ongeschikt voor de troon.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:47 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat Ned deze boodschap naar alle uithoeken van Westeros had gestuurd, maar kan ook alleen Stannis geweest zijn.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
In hoeverre hij weet had van de bastards van Robert en de mogelijk incest achtergrond van Joffrey, dat weet ik zo gauw niet.
You should shut your fooking hole. Ugly little cunt. You look like a fooking ball sack. Ugly looking stupid cunt face. I could piss in any gutter and sow five of you. You know how much they pay me to kill a man at King's Landing? Seven silvers. They told me a man's name and that man never saw daylight again. None of them cocksuckers got away from me. I haven't lost a fight since I was nine. Maybe it's time? Do you think? Eh? Maybe you're the man. Eh? Cunt?quote:
Het mooiste is dat hij won van Jan Sneu, om dan helaas gebackstabbed te worden.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:19 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
You should shut your fooking hole. Ugly little cunt. You look like a fooking ball sack. Ugly looking stupid cunt face. I could piss in any gutter and sow five of you. You know how much they pay me to kill a man at King's Landing? Seven silvers. They told me a man's name and that man never saw daylight again. None of them cocksuckers got away from me. I haven't lost a fight since I was nine. Maybe it's time? Do you think? Eh? Maybe you're the man. Eh? Cunt?
I was a fookingg legend in Gin Alley. A fucking LEGEND. I would take any knight, ANY knight, any time. Fooking cunts in steel plate; fooking cowards.
Dit ja. Lysa Arryn zat ook gewoon in King's Landing, maar die is snel terug gegaan naar de Eyrie toen Jon overleden was, ook omdat ze natuurlijk de brief met de verdenking tegen de Lannisters naar Cat had gestuurd en daardoor niet meer veilig was in KL.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:37 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat ik nog niet helemaal snap.... Jon was Hand of the King. Zat dus in t Zuiden bij de koning (Robert). Lysa heeft hem vergiftigd, maar die zat in t begin van de serie in t Oosten. Of was ze ten tijde van het Hand-zijn van haar man ook bij King's Landing en is ze na zijn dood terug naar huis gegaan?
O en de rebellion en de war of the five kings is niet hetzelfde: de Rebellion was de opstand van Jon Arryn met de jonge Ned Stark en Robert Baratheon tegen de Mad King Aerys.quote:
Robbquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:28 schreef outtayourleague het volgende:
De War of the Five Kings is wat we nu hebben gezien, na de dood van Robert: Joffrey, Ned, Stannis B, Renly B en Balon Greyjoy.
oeps, je hebt gelijk.quote:
OF COURSJ, YOUR MAJESTYquote:Op dinsdag 6 mei 2014 12:31 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
En plaatjes in OP aangepast naar mijn laatste versie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |