Mij wegzetten als de topic-gek van de GoT reeks.quote:
Eenschquote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:50 schreef eQuaL het volgende:
Al die gesprekken van Cersei vond ik juist wel leuk. Je kunt echt zien hoe ze de jury voor zich probeert te spannen
Net zo volwassen als dat gebitch van jou, dus ik zou gewoon beide ophoudenquote:
Ik zet je nite weg als de topic-gek. Ik zeg gewoon dat veel dingen die jij als feiten presenteert vaak onzin blijken te zijn. Zoals het voorbeeld dat die joffrey-moord wel 5 keer is langs gekomen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:54 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Mij wegzetten als de topic-gek van de GoT reeks.
Ik kijk kritisch naar de serie en onderbouw elke stelling waar gewenst. Tevens worden mijn opvattingen gedeeld door een hoop users hier.
quote:
Deze hele discussie raakt kant nog wel en is bijna erger dan de carice-accent-discussie. DAT is jammer. Dus misschien weer ff trug naar de serie?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet echt een inhoudelijke bijdrage aan de discussie dit. Jammer.
Sorry, ik zal voortaan eerst aan jou vragen of je de discussie interessant genoeg vindt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:05 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Deze hele discussie raakt kant nog wel en is bijna erger dan de carice-accent-discussie. DAT is jammer. Dus misschien weer ff trug naar de serie?
Okquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:06 schreef GGMM het volgende:
[..]
Sorry, ik zal voortaan eerst aan jou vragen of je de discussie interessant genoeg vindt.
Akkoord, 5x was overdreven, maar de makers gingen wel erg ver in het benadrukken van het complot, bijna tegen het betuttelen van de kijker aan. Olenna die nog maar een keertje aan de ketting van Margaery fruttelt was bijv. compleet overbodig. Ook Baelish die in de ene aflevering de ketting kapot sloeg (waardoor we als kijkers dus al wisten dat die niet pluis was), en in de volgende ep. "herinner je je die ketting nog?" vraagt aan Sansa alsof het al seizoenen geleden gebeurd was... Dan vind ik het toch vreemd dat de moord op Arryn niet met dezelfde aandacht geopenbaard wordt, zeker aangezien het veel belangrijker is dan de moord op Joffrey.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:57 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik zet je nite weg als de topic-gek. Ik zeg gewoon dat veel dingen die jij als feiten presenteert vaak onzin blijken te zijn. Zoals het voorbeeld dat die joffrey-moord wel 5 keer is langs gekomen.
Het zou je sieren voortaan al je feiten op een rijtje te hebben.
Volgens mij is hij ook niet zo boeiend, zeker als je Olenna mag geloven. Ik heb heel erg de indruk dat zij aan de touwtjes trektquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:06 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe t vonnis zal zijn voor Tyrion. Cersei zit nou wel drie partijen te bewerken, maar ik denk dat, op Mace na, die mannen niet zo heel erg beinvloedbaar zijn. Ben trouwens wel eens benieuwd naar mace, want die hebben we echt alleen nog maar op achtergronden en feestjes zien lopenDus tot nu toe nog niet erg boeiend.
Nou schijnt die Mace ook een vaatdoek te zijn van jewelste die bespeeld wordt door zowel zijn moeder als zijn dochterquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:06 schreef Ang3l het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe t vonnis zal zijn voor Tyrion. Cersei zit nou wel drie partijen te bewerken, maar ik denk dat, op Mace na, die mannen niet zo heel erg beinvloedbaar zijn. Ben trouwens wel eens benieuwd naar mace, want die hebben we echt alleen nog maar op achtergronden en feestjes zien lopenDus tot nu toe nog niet erg boeiend.
Mwa, het is 2 keer langsgekomen. Waar in beide gesprekken nieuwe details onthuld werden. Eén keer Petyr en de andere keer die oma. Vond het allemaal wel meevallen eigenlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:09 schreef Khaleesi het volgende:
Akkoord, 5x was overdreven, maar de makers gingen wel erg ver in het benadrukken van het complot, bijna tegen het betuttelen van de kijker aan
Waarom is de moord op Jon Arryn belangrijker dan die op Joffrey in jouw ogen?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:09 schreef Khaleesi het volgende:
zeker aangezien het veel belangrijker is dan de moord op Joffrey.
Ja zo beschrijft Olenna hem wel ja, maar als ze er toch een best wel redelijk bekende karakteracteur voor casten vraag ik me af wat ie nog komt doen, ipv edelfiguratie op een feestje. We hebben nog geen zak van hem gezienquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:10 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nou schijnt die Mace ook een vaatdoek te zijn van jewelste die bespeeld wordt door zowel zijn moeder als zijn dochter
Tywin lijkt me ook niet echt overtuigd van de schuld van Tyrion en ben wel benieuwd of die Tyrion echt wil opofferen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:06 schreef Ang3l het volgende:
Het is waarmee/hoe heel het verhaal in gang is geschoten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom is de moord op Jon Arryn belangrijker dan die op Joffrey in jouw ogen?
euh ze heeft toch lekker gratis borstvoeding bij d'r tante..quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:22 schreef eQuaL het volgende:
Arme Sansa trouwens. Van de regen in de drup.
Alayne
Ha, nog zo'n mooie! Je bent op dreef.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:02 schreef GGMM het volgende:
[..]
Niet echt een inhoudelijke bijdrage aan de discussie dit. Jammer.
de moord op Arryn was toch, als je alles naar den beginne terugvoert, de hoofdoorzaak van de war of the 5 kingsquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:15 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Waarom is de moord op Jon Arryn belangrijker dan die op Joffrey in jouw ogen?
Wat doe je. Hij was net gestopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:24 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ha, nog zo'n mooie! Je bent op dreef.
Dit vind ik helemaal niet verwonderlijk, had ik in het begin ook. Ken ook geen serie waar je zoveel background info op moet zoeken, en ik heb toch heel wat series gezien. Maar als je je er eenmaal helemaal in stort en alles op zijn plaats valt is het wel bevredigend, als je maar wegblijft van de spoilers. Dat is net het lastigequote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:25 schreef Deuce92 het volgende:
Ik heb de naam 'Arryn Tully' moeten googelen toen ik hem in dit topic tegenkwam. Dus drie jaar geleden werd er in de eerste aflevering naar verwezen?
Ik merk dat ik de helft van de tijd geen idee heb over wie ze het hebben als ze een naam noemen, omdat er zoveel personages zijn die zelden in beeld zijn. En zelfs bij personages die heel vaak in beeld zijn, omdat hun naam zelden of nooit wordt genoemd. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Olenna de naam is van de oma van Maraegery.
Dat vind ik toch wel het meest storende aan de serie.
Klopt hij is best moeilijk te volgen zonder naslagwerken. Voor een TV-serie zijn het echt veel te veel personages en verschillende verhaallijnen door elkaar. Op zich doen ze het wel netjes om de belangrijkste zaken duidelijk genoeg in beeld te krijgen om de rode draad te kunnen volgen voor een minder intensieve kijkerquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:25 schreef Deuce92 het volgende:
Ik heb de naam 'Arryn Tully' moeten googelen toen ik hem in dit topic tegenkwam. Dus drie jaar geleden werd er in de eerste aflevering naar verwezen?
Ik merk dat ik de helft van de tijd geen idee heb over wie ze het hebben als ze een naam noemen, omdat er zoveel personages zijn die zelden in beeld zijn. En zelfs bij personages die heel vaak in beeld zijn, omdat hun naam zelden of nooit wordt genoemd. Ik wist bijvoorbeeld niet dat Olenna de naam is van de oma van Maraegery.
Dat vind ik toch wel het meest storende aan de serie.
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met LOST, behalve dan dat het plot van deze serie al in boeken vast ligt. LOST hing meer aan elkaar van user-theories, maar was ook maar half te volgen als je niet alle topics en theorieën op internet in de gaten hield.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:27 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit vind ik helemaal niet verwonderlijk, had ik in het begin ook. Ken ook geen serie waar je zoveel background info op moet zoeken, en ik heb toch heel wat series gezien. Maar als je je er eenmaal helemaal in stort is het wel bevredigend, als je maar wegblijft van de spoilers. Dat is net het lastige
Bij LOST had je tenminste flashbacks (en flashforwardsquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met LOST, behalve dan dat het plot van deze serie al in boeken vast ligt. LOST hing meer aan elkaar van user-theories
Bij GoT moest je je eerst verdiepen in een groot deel van de voorgeschiedenis van Westeros voordat je uberhaupt chocola kon maken van de machtsverhoudingen. En kaarten en families bestuderen. Het leek wel een soort van huiswerk en toelatingsexamen tot GoT...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind het een beetje vergelijkbaar met LOST, behalve dan dat het plot van deze serie al in boeken vast ligt. LOST hing meer aan elkaar van user-theories, maar was ook maar half te volgen als je niet alle topics en theorieën op internet in de gaten hield.
Precies!quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:29 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Bij LOST had je tenminste flashbacks (en flashforwards) die backstory verhelderden.
Daar ben ik dus ook bang voor. Ongewild spoilers lezen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:27 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Dit vind ik helemaal niet verwonderlijk, had ik in het begin ook. Ken ook geen serie waar je zoveel background info op moet zoeken, en ik heb toch heel wat series gezien. Maar als je je er eenmaal helemaal in stort en alles op zijn plaats valt is het wel bevredigend, als je maar wegblijft van de spoilers. Dat is net het lastige
Ja ik mis dat begin even van Jon Arryn nog een beetje. Op welke manier zette dat ook alweer alles in gang? Hij begon de rebellie toch ooit? Die waardoor Robbert op de troon kwam? Maar dan is t toch niete cht de DOOD van Jon die alles in werking zette?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:16 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Het is waarmee/hoe heel het verhaal in gang is geschoten.
De moord op Joffrey is ook ingrijpend, maar in principe kan van Joffrey zo doorgeschoven worden naar Tommen wat niet zo veel verandering te weeg brengt. Het pact met de Tyrells lijkt ook door te gaan.
Zonder de dood van Jon was Ned Stark natuurlijk nooit naar het zuiden afgereisd en waren ze nog lekker veilig Warden of the North. Nu zijn de Starks "niks" meer... Dat is zo 1 van de facetten.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik mis dat begin even van Jon Arryn nog een beetje. Op welke manier zette dat ook alweer alles in gang? Hij begon de rebellie toch ooit? Die waardoor Robbert op de troon kwam? Maar dan is t toch niete cht de DOOD van Jon die alles in werking zette?
In mijn ogen waren dat de ontvoeringen door de Mad King en niet de dood van Jon Arryn, maar ik kan t mis hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:25 schreef timmmmm het volgende:
[..]
de moord op Arryn was toch, als je alles naar den beginne terugvoert, de hoofdoorzaak van de war of the 5 kings
Jon Arryn was de mentor van Ned en Robert toen ze nog jong waren. Hij werd Hand of The King onder Robert.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja ik mis dat begin even van Jon Arryn nog een beetje. Op welke manier zette dat ook alweer alles in gang? Hij begon de rebellie toch ooit? Die waardoor Robbert op de troon kwam? Maar dan is t toch niete cht de DOOD van Jon die alles in werking zette?
Ja, dat weet ik. Maar de rebellion was toen Jon nog leefde. Was dat niet een betje wat alle sin gang zette? En dus de acties van de Mad King ipv de dood van Jon?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:34 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Jon Arryn was de mentor van Ned en Robbert toen ze nog jong waren. Hij werd Hand of The King onder Robbert.
Ik reken wel op meer ja. Maar ik denk dat als House Tyrrel in de problemen komt, dat ze dan beter naar Olenna en Margaery kunnen kijken voor een oplossingquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:16 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja zo beschrijft Olenna hem wel ja, maar als ze er toch een best wel redelijk bekende karakteracteur voor casten vraag ik me af wat ie nog komt doen, ipv edelfiguratie op een feestje. We hebben nog geen zak van hem gezien
Dus dat was de eigenlijke oorzaak van de hele oorlog? Dat wist ik dus al niet meer.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:33 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zonder de dood van Jon was Ned Stark natuurlijk nooit naar het zuiden afgereisd en waren ze nog lekker veilig Warden of the North. Nu zijn de Starks "niks" meer... Dat is zo 1 van de facetten.
Rebellion != War of five kings.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar de rebellion was toen Jon nog leefde. Was dat niet een betje wat alle sin gang zette? En dus de acties van de Mad King ipv de dood van Jon?
Jon Arryn werd vermoord. Tegen de Starks werd gezegd door de Lannisters. Arryn was hand of the king van Robert. Na zijn dood ging Robert naar het zuiden om Ned als Hand of the king te halen. Dat plaatste Ned in King's Landing en door de verdenking op de Lannisters te plaatsen, zorgde dat ervoor dat Ned ook nog eens ruzie wilde met de Lannisters.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:31 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Wat ik nog niet helemaal snap.... Jon was Hand of the King. Zat dus in t Zuiden bij de koning (Robert). Lysa heeft hem vergiftigd, maar die zat in t begin van de serie in t Oosten. Of was ze ten tijde van het Hand-zijn van haar man ook bij King's Landing en is ze na zijn dood terug naar huis gegaan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:33 schreef Khaleesi het volgende:
[..]
Zonder de dood van Jon was Ned Stark natuurlijk nooit naar het zuiden afgereisd en waren ze nog lekker veilig Warden of the North. Nu zijn de Starks "niks" meer... Dat is zo 1 van de facetten.
Nee. Toen Robert op de troon zat, met Arryn naast hem, was er wel wat frictie maar heerste er wel redelijke vredequote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:35 schreef Ang3l het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik. Maar de rebellion was toen Jon nog leefde. Was dat niet een betje wat alle sin gang zette? En dus de acties van de Mad King ipv de dood van Jon?
Ohja, Ned was net op zomervakantie inderdaadquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:36 schreef timmmmm het volgende:
Na zijn dood ging Robert naar het zuiden om Ned als Hand of the king te halen.
quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:37 schreef eQuaL het volgende:
[..]
Ohja, Ned was net op zomervakantie inderdaad
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |