Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur EERST even een PM/DM naar mosselmossel en meld je DAARNA aan op Endomondo
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Ik kan me er niet druk om maken. Dat iemand bedenkt om het te doen en het ook doet, vind ik mooi. Sowieso loten voor wedstrijden enzo Dan ga ik wel ergens anders lopen.
Je kunt dit wel heel makkelijk zeggen maar bij sommige evenementen is er gewoon niet meer plaats. En juist met loten geef je iedereen een kans om mee te doen.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
really?? bij een wedstrijd waarvoor je een kwalificatie-tijd moet lopen? het halen van de kwalificatie maakt Boston in mijn ogen uniek en als je dat niet haal, jammer maar dan geen Boston. Maar om dan schaamteloos nummers te stelen en gewoon de medaille ophalen
Je vergeet voor het gemak even de charity-runners en de lokale lopers die niet hoeven te kwalificeren?
Je vergeet voor het gemak even de charity-runners en de lokale lopers die niet hoeven te kwalificeren?
De charity-runners moeten wel altijd een héle grote bak geld meenemen. Een beetje rijke stinkerd financiert dat natuurlijk zelf, maar mijn vader heeft verdomd veel moeite moeten doen om het bedrag bij elkaar te krijgen om mee te kunnen lopen met "Team PB" bij de London Marathon in 2012.
Maar dat zijn wel mensen die netjes betaald hebben voor hun deelname. Als Moblo zou worden ingeloot voor de London Marathon ga jij toch ook niet met een 'gestolen' nummer met haar mee lopen?
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Maar dat zijn wel mensen die netjes betaald hebben voor hun deelname. Als Moblo zou worden ingeloot voor de London Marathon ga jij toch ook niet met een 'gestolen' nummer met haar mee lopen?
Klopt. Hoewel ik eerder denk dat ze een nummer van iemand hebben overgekocht die dit nummer vals heeft nagemaakt/uitgeprint. Wat bij zo'n race natuurlijk ook niet goed te praten is.
Op lokalere schaal gebeurt het trouwens wel vaker dat nummers onofficieel worden overgezet. Maar namaken niet, dat kan echt niet.
De charity-runners moeten wel altijd een héle grote bak geld meenemen. Een beetje rijke stinkerd financiert dat natuurlijk zelf, maar mijn vader heeft verdomd veel moeite moeten doen om het bedrag bij elkaar te krijgen om mee te kunnen lopen met "Team PB" bij de London Marathon in 2012.
over in welke grootte van bedragen praat je dan Yuki?
En weer een topic . Ik loop weer achter . Dat wordt vanavond bijlezen.
Gisteren erg mooi avondje gehad. Mijn ex-werkgever, waar ik ruim 7 jaar heb gewerkt had een mooi afscheid voor me. Mijn collega's, zowel uit .nl als .in, hebben daarvoor een leuk boekje voor me in elkaar gezet. Veel nerdy stuff maar ook deze:
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 25-04-2014 06:48:28 ]
Op vrijdag 25 april 2014 07:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ga straks naar de hardloopwinkel voor schoenen. Is het aan te raden om een sportbroek aan te doen?
ik had mn rokje aan
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Op vrijdag 25 april 2014 07:35 schreef Thinkk-Pinkk het volgende: Ga straks naar de hardloopwinkel voor schoenen. Is het aan te raden om een sportbroek aan te doen?
Da's niet nodig hoor. Het is wel handig als je je broek wat op kunt stropen, zodat de verkoper beter naar de stand van je enkels kan kijken.
Neem hardloopsokken mee als je die draagt tijdens hardlopen.
Ik vind het nogal gespitst op mensen met 5 tenen. Pure discriminatie.
just did my job as TS...don't shoot the messenger!!
En wat betreft de sokken, goed idee, gewoon lekker de sokken mee waarin je altijd loop
[ Bericht 4% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2014 07:58:05 ]
Tja in Rotterdam lopen mensen 600 meter en halen hun medaille op. Er zijn mensen die beweren nooit verder dan 7KM te hebben gelopen en nu de marathon hebben gelopen. En er zijn mensen die via slinkse wegen kwalificatie proberen te omzeilen.
Doet toch niets af aan de prestatie van de mensen die 'm écht lopen.
Op vrijdag 25 april 2014 08:00 schreef Swetsenegger het volgende: Tja in Rotterdam lopen mensen 600 meter en halen hun medaille op. Er zijn mensen die beweren nooit verder dan 7KM te hebben gelopen en nu de marathon hebben gelopen. En er zijn mensen die via slinkse wegen kwalificatie proberen te omzeilen.
Doet toch niets af aan de prestatie van de mensen die 'm écht lopen.
Dat zeker niet
ALS ik ooit een marathon zou gaan lopen ga ik lekker in Rotterdam. Ondanks mijn grote-evenementen-afkeer. Lopen in mijn eigen dorp
absurd en debiel eerder... De normale plaatsen kosten 35gbp. Die voor de charity runners minimaal 300gbp, dus je sponsoren betalen ook nog voor dat exorbitant hoge bedrag....
Neem hardloopsokken mee als je die draagt tijdens hardlopen.
Die heb ik niet. Ik wissel meestal af tussen dik en dun. Maar zal mijn enkelsokjes meenemen Die heb ik namelijk altijd aan onder een driekwartbroek en kunnen ook wel aan onder een lange broek
absurd en debiel eerder... De normale plaatsen kosten 35gbp. Die voor de charity runners minimaal 300gbp, dus je sponsoren betalen ook nog voor dat exorbitant hoge bedrag....
Maar dat bedrag gaat toch ook naar het goede doel, of niet?
Die heb ik niet. Ik wissel meestal af tussen dik en dun. Maar zal mijn enkelsokjes meenemen Die heb ik namelijk altijd aan onder een driekwartbroek en kunnen ook wel aan onder een lange broek
Hoe heb je dan tot nu toe kunnen lopen? Zonder hardloopsokken, tsssk
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
Tijdens de Kepler kun je ook als charity runner mee doen voor $1000.- toch zijn er maar weinig die dit doen. De "lotterij" tijdens het online inschrijven zien veel mensen als part of the Kepler en iets wat de race nog specialer maakt
Maar dat bedrag gaat toch ook naar het goede doel, of niet?
Dat wilde ik eigenlijk net zeggen. Ik vind het wel iets hebben, hardlopen voor een goed doel. Je bent anders ook alleen maar voor jezelf aan het lopen. Dat geld ophalen is op zich een kleine moeite en vaak nog leuk ook. Ik doe dit jaar de Dam tot Damloop voor een goed doel, en volgend jaar wil ik voor datzelfde goede doel naar New York .
Dat wilde ik eigenlijk net zeggen. Ik vind het wel iets hebben, hardlopen voor een goed doel. Je bent anders ook alleen maar voor jezelf aan het lopen. Dat geld ophalen is op zich een kleine moeite en vaak nog leuk ook. Ik doe dit jaar de Dam tot Damloop voor een goed doel, en volgend jaar wil ik voor datzelfde goede doel naar New York .
Voor kika naar new york moet je minimaal 5750 op hoesten aan sponsorgeld dacht ik.
Geen idee zijn in principe beide wel goede winkels maar kan ook erg per stad verschillen. Nu zitten hier wel mensen uit de regio eindhoven. Neem overigens ook je oude schoenen even mee.
Voor kika naar new york moet je minimaal 5750 op hoesten aan sponsorgeld dacht ik.
Ja, bijna alle goede doelen die naar New York gaan vragen een dergelijk sponsorbedrag. Maar daar zit dan vaak ook alles inbegrepen. Dus op zich is het niet eens zo heel onredelijk. Je moet er wel tijd in gaan stoppen om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat lijkt mij juist een gave uitdaging.
Ja, bijna alle goede doelen die naar New York gaan vragen een dergelijk sponsorbedrag. Maar daar zit dan vaak ook alles inbegrepen. Dus op zich is het niet eens zo heel onredelijk. Je moet er wel tijd in gaan stoppen om dat bedrag bij elkaar te krijgen, maar dat lijkt mij juist een gave uitdaging.
Ik haat moeten bedelen om geld, als ik zo graag naar New York wil dan betaal ik dat zelf wel. Je laat toch niet in weze jou sponsors je reisje betalen.
Geen idee zijn in principe beide wel goede winkels maar kan ook erg per stad verschillen. Nu zitten hier wel mensen uit de regio eindhoven. Neem overigens ook je oude schoenen even mee.
Ja ben al een beetje aan het googlen ook thanx iig
Ik haat moeten bedelen om geld, als ik zo graag naar New York wil dan betaal ik dat zelf wel. Je laat toch niet in weze jou sponsors je reisje betalen.
Ik vind het geen bedelen. En dan nog, je doet het niet voor jezelf (nou ja, een klein beetje dan). Daarnaast gaat het ook een beetje om de hele ervaring van het binnenhalen van sponsoren en het ontmoeten van mensen. Het is het hele plaatje wat mij erg aanspreekt. Ik zou het ook best zelf kunnen betalen, maar dat zou mij gewoon veel minder voldoening geven.
Ik twijfel of ik wel 2x2,5 uur wil rijden voor 17km lopen
Voor wedstrijden/evenementen ga ik graag die kant op, maar om nu zelf een een dik uur per enkele reis onderweg te zijn voor een trainingsloopje is me ook net iets teveel
Voor wedstrijden/evenementen ga ik graag die kant op, maar om nu zelf een een dik uur per enkele reis onderweg te zijn voor een trainingsloopje is me ook net iets teveel
Dit jaar heb ik wedstrijden die op 1 km van mijn voordeur starten, en wedstrijden die ruim 800 km verderop plaatsvinden. En hopelijk volgend jaar nog verder
Ghehe, en een moeite dat ze ervoor moeten doen. Een Australische vriend liep als charity runner. Ruim $10,000 opgehaald. Maar man, wat heeft ie er veel voor moeten doen!
Ik vind het geen bedelen. En dan nog, je doet het niet voor jezelf (nou ja, een klein beetje dan). Daarnaast gaat het ook een beetje om de hele ervaring van het binnenhalen van sponsoren en het ontmoeten van mensen. Het is het hele plaatje wat mij erg aanspreekt. Ik zou het ook best zelf kunnen betalen, maar dat zou mij gewoon veel minder voldoening geven.
Betaal het dan ook gewoon zelf en haal daarnaast geld op en doneer dat denk ik dan. Iets met zeuren over geld dat aan strijkstoken blijft kleven en er vervolgens net zo hard aan meedoen als het hun zo uitkomt.
Betaal het dan ook gewoon zelf en haal daarnaast geld op en doneer dat denk ik dan. Iets met zeuren over geld dat aan strijkstoken blijft kleven en er vervolgens net zo hard aan meedoen als het hun zo uitkomt.
Ja, ach. We kunnen hier eindeloos over discussiëren, maar mijn keuze is om het via deze weg te doen. Ik zit er ook helemaal niet mee dat de sponsoren indirect ook meebetalen aan de reis en het verblijf. Ik dwing niemand om geld over te maken.
Ik hoop dit jaar ook wat geld op te halen voor het hospice waar mijn schoonmoeder voor heeft gevrijwilligd, maar ik heb een grafhekel aan bedelen voor ladingen geld, sites zoals 'justgiving' en dat soort ongein. Vind het een lastig parket altijd, dat geld inzamelen, vooral als er minimumbedragen aan worden gekoppeld, men ziet wat anderen hebben gedoneerd, etc. etc. etc. Dus het maximale wat ik van mensen vraag is 1 euro/1 pond en of ik nou 50 euro ophaal of 450 (echt fantastisch), dat vind ik allemaal mooi
Op vrijdag 25 april 2014 09:38 schreef Nirak het volgende: Ik heb die trail op mijn shortlist gezet voor als ik langere afstanden aan kan Ik zou inschrijven jongens
Volgend jaar, dit jaar paste ie niet in mijn wedstrijdkalender
Op vrijdag 25 april 2014 09:27 schreef Levitas het volgende: Oh en Jero, als je wilt kan ik je ook wel helpen met Wordpress, als je daarover op wilt stappen.
M'n eigen blog, waar ik te weinig mee doe, is ook Wordpress
Je houdt 'm hartstikke netjes bij vind ik! Heel toevallig ben ik ook een wordpress dingetje aan het bouwen Ik zou daar 24 uur per dag mee bezig willen zijn, want vind het echt
alleen nadenken over een URL waaraan te hangen is lastig
Je houdt 'm hartstikke netjes bij vind ik! Heel toevallig ben ik ook een wordpress dingetje aan het bouwen Ik zou daar 24 uur per dag mee bezig willen zijn, want vind het echt
alleen nadenken over een URL waaraan te hangen is lastig
[..]
Daarover gesproken: is er al een datum voor het Kijkduinsefokloopje?
Nog niet! Heb je een voorstel?
En momenteel neig ik er naar om er een Puinduinsefokloopje van te maken
Of: Het Westduinsefokloopje met voor de liefhebbers een Puinduinsefokronde als toetje
En momenteel neig ik er naar om er een Puinduinsefokloopje van te maken
Vorige keer hebben we volgens mij achter de schermen een (of meer) datum(s) geprikt waarop jullie iig kunnen en die gewoon hier neer gezet. Ben ik wel een voorstander van. Ik geloof in democratie, maar niet op het gebied van datumprikken met veel mensen
Ja, ach. We kunnen hier eindeloos over discussiëren, maar mijn keuze is om het via deze weg te doen. Ik zit er ook helemaal niet mee dat de sponsoren indirect ook meebetalen aan de reis en het verblijf. Ik dwing niemand om geld over te maken.
Maar vertel er dan ook eerlijk bij dat ze ook meebetalen aan je reisje en niet alles naar het goede doel gaat.
Vorige keer hebben we volgens mij achter de schermen een (of meer) datum(s) geprikt waarop jullie iig kunnen en die gewoon hier neer gezet. Ben ik wel een voorstander van. Ik geloof in democratie, maar niet op het gebied van datumprikken met veel mensen
Op vrijdag 25 april 2014 09:40 schreef motorbloempje het volgende: Ik hoop dit jaar ook wat geld op te halen voor het hospice waar mijn schoonmoeder voor heeft gevrijwilligd, maar ik heb een grafhekel aan bedelen voor ladingen geld, sites zoals 'justgiving' en dat soort ongein. Vind het een lastig parket altijd, dat geld inzamelen, vooral als er minimumbedragen aan worden gekoppeld, men ziet wat anderen hebben gedoneerd, etc. etc. etc. Dus het maximale wat ik van mensen vraag is 1 euro/1 pond en of ik nou 50 euro ophaal of 450 (echt fantastisch), dat vind ik allemaal mooi
Ga je er ook nog wat voor doen zoals een marathon lopen of alleen geld ophalen?
Maar vertel er dan ook eerlijk bij dat ze ook meebetalen aan je reisje en niet alles naar het goede doel gaat.
Dat kunnen ze met een beetje verstand zelf ook wel bedenken. Je gaat toch ook niet aan een collectant vragen wat er met dat geld gaat gebeuren? Je weet gewoon dat een deel ook naar het faciliteren van de collecte gaat. En in mijn geval betaal je mee om het mogelijk te maken dat ik daar kan gaan hardlopen .
Ga je er ook nog wat voor doen zoals een marathon lopen of alleen geld ophalen?
Ik heb het min of meer gekoppeld aan m'n septembermarathon, maar dat is meer omdat ik daar dan veel over post op facebook en dergelijken en je nu eenmaal onder vrienden en familie wat meer opvalt omdat je naar je M aan het toe trainen bent. Maar door het donatiebedrag laag te houden hoop ik het niet te 'hip' te maken, en gewoon laagdrempelig. Zou het zeer tof vinden als ik straks een lijst met namen kan geven van 100 man die wat hebben gedoneerd (100 euro/pond) dan 5 familieleden die 20 hebben gegeven. Vind geld doneren voor een goed doel iets tofs, maar vind 't altijd wel lastig manoeuvreren voor mezelf en hoe ik dat zelf voor me zie tegenover hoe het vaak gaat, en wil ook zeker niet dat sponsoren ook maar iets voor mij betalen, zeg maar. Dus als ik 100 euro ophaal, gaat elke cent naar het hospice, klaar.
Ik heb het min of meer gekoppeld aan m'n septembermarathon, maar dat is meer omdat ik daar dan veel over post op facebook en dergelijken en je nu eenmaal onder vrienden en familie wat meer opvalt omdat je naar je M aan het toe trainen bent. Maar door het donatiebedrag laag te houden hoop ik het niet te 'hip' te maken, en gewoon laagdrempelig. Zou het zeer tof vinden als ik straks een lijst met namen kan geven van 100 man die wat hebben gedoneerd (100 euro/pond) dan 5 familieleden die 20 hebben gegeven. Vind geld doneren voor een goed doel iets tofs, maar vind 't altijd wel lastig manoeuvreren voor mezelf en hoe ik dat zelf voor me zie tegenover hoe het vaak gaat, en wil ook zeker niet dat sponsoren ook maar iets voor mij betalen, zeg maar. Dus als ik 100 euro ophaal, gaat elke cent naar het hospice, klaar.
Dat kunnen ze met een beetje verstand zelf ook wel bedenken. Je gaat toch ook niet aan een collectant vragen wat er met dat geld gaat gebeuren? Je weet gewoon dat een deel ook naar het faciliteren van de collecte gaat. En in mijn geval betaal je mee om het mogelijk te maken dat ik daar kan gaan hardlopen .
Als een collectant bij mij aan de deur komt en ik geef hem 5 ¤ en ik zie dat hij 2 ¤ in zijn eigen zak stopt en 3 ¤ in het busje. Dan zou ik meteen mijn geld terug willen.
Als een collectant bij mij aan de deur komt en ik geef hem 5 ¤ en ik zie dat hij 2 ¤ in zijn eigen zak stopt en 3 ¤ in het busje. Dan zou ik meteen mijn geld terug willen.
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik iets in mijn eigen zak zou steken. Je legt hier kruisverbanden die als een tang op een varken slaan...of misschien heb ik iets gemist.
Op vrijdag 25 april 2014 10:06 schreef YUR het volgende: Ik heb zojuist gedoodled, en de meest gekozen datum voor de Westduin/Kijkduin/Puinduinsefokloop is zondag 1 juni om half 11 's morgens.
Aanmelden mag bij mij via PM en/of DM
Helaas, dat weekend kan ik niet. Volgende keer beter... er werd ook nog een keer op de Veluwe gelopen?
Ik weet niet hoe jij erbij komt dat ik iets in mijn eigen zak zou steken. Je legt hier kruisverbanden die als een tang op een varken slaan...of misschien heb ik iets gemist.
Je reisje en loopje wordt er immers van betaald en naar mijn idee is dat onderhand rechtstreeks je eigen zak in. Betaal dan dat loopje uit eigen zak. Dan loop je pas echt voor het goede doel.
Op vrijdag 25 april 2014 10:06 schreef YUR het volgende: Ik heb zojuist gedoodled, en de meest gekozen datum voor de Westduin/Kijkduin/Puinduinsefokloop is zondag 1 juni om half 11 's morgens.
Lijkt me leuk! Ik zal eens even kijken wat ik kan regelen. Dag ervoor wel de stuwwaltrail. Dus wordt ook nog spannend, ga ik lekker achteraan meehobbelen, klagend over spierpijn
Koning van Spanje is mooi. Natuurlijk meteen doen!
Zo ver was ik gekomen. Daarna? Schiet mij maar lek
meestal heb je dan in je ftp omgeving 2 mappen: www en <subdomeinnaam> (in jouw geval hardlopen)En dan kan je dus je nieuwe website in de nieuwe map zetten
Is eigenlijk een wandeling, maar het rendgedeelte van dit event is meteen (iets meer dan) een marathon (26.5M), dus we gaan met z'n drieën nu dit ding doen half wandelend, half rennend
meestal heb je dan in je ftp omgeving 2 mappen: www en <subdomeinnaam> (in jouw geval hardlopen)En dan kan je dus je nieuwe website in de nieuwe map zetten
Als er nog iemand mee wil rijden naar de Westduin/Kijkduin/Puinduinsefokloop vanuit Alkmaar of ergens op de route Alkmaar - Den Haag en het aandurft om bij mij in de auto te zitten: laat maar weten.
Op vrijdag 25 april 2014 10:31 schreef hatsaflats het volgende: Als er nog iemand mee wil rijden naar de Westduin/Kijkduin/Puinduinsefokloop vanuit Alkmaar of ergens op de route Alkmaar - Den Haag en het aandurft om bij mij in de auto te zitten: laat maar weten.
Parkeerplaatsen zijn er iig ruim! Leuk als je er bij bent!
Geen idee nog of ik erbij ben. Ik denk dat ik nog een laatste keer een HM wil lopen in training voor de HM van Amersfoort twee weken later. Maar misschien doe ik dat wel op zaterdag en kom ik een klein rondje meelopen die zondag. We zien wel. Weet ook niet of Gogo kan.
Geen idee nog of ik erbij ben. Ik denk dat ik nog een laatste keer een HM wil lopen in training voor de HM van Amersfoort twee weken later. Maar misschien doe ik dat wel op zaterdag en kom ik een klein rondje meelopen die zondag. We zien wel. Weet ook niet of Gogo kan.
We kunnen in overleg je rondje hier uitbreiden naar een geschikte afstand
Je reisje en loopje wordt er immers van betaald en naar mijn idee is dat onderhand rechtstreeks je eigen zak in. Betaal dan dat loopje uit eigen zak. Dan loop je pas echt voor het goede doel.
Zo zie ik het dus niet. Als er iets in mijn eigen zak zou verdwijnen dan zou dit terug te zien moeten zijn op mijn bankrekening. Maar om een lange discussie kort te houden, denk ik dat wij gewoon andere opvattingen hebben.
Op vrijdag 25 april 2014 10:44 schreef Devv het volgende: Als er iets in mijn eigen zak zou verdwijnen dan zou dit terug te zien moeten zijn op mijn bankrekening.
Er gaat dus niets van je eigen bankrekening áf om daar te gaan lopen, het geld niet kwijt zijn aan de reis erheen en het inschrijfgeld is óók een vorm van winst draaien.
Er gaat dus niets van je eigen bankrekening áf om daar te gaan lopen, het geld niet kwijt zijn aan de reis erheen en het inschrijfgeld is óók een vorm van winst draaien.
Winst maken waarop? Die negatieve rente die je over dat bedrag zou krijgen ?
Zo zie ik het dus niet. Als er iets in mijn eigen zak zou verdwijnen dan zou dit terug te zien moeten zijn op mijn bankrekening. Maar om een lange discussie kort te houden, denk ik dat wij gewoon andere opvattingen hebben.
Het is ook terug te zien op je bankrekening hij wordt immers geen 2700¤ minder wat het je anders zou kosten. Maar inderdaad de discussie is al lang zat, we verschillen gewoon van mening.
Afstand is moeilijk in te schatten, maar het wordt een zeer gevarieerd parcours met mogelijkheden tot eerder stoppen en langer doorgaan voor de liefhebbers
Afstand is moeilijk in te schatten, maar het wordt een zeer gevarieerd parcours met mogelijkheden tot eerder stoppen en langer doorgaan voor de liefhebbers
op zich is het wel leuk, maar ik kom natuurlijk niet voor 10 km of zo helemaal die kant op rijden
op zich is het wel leuk, maar ik kom natuurlijk niet voor 10 km of zo helemaal die kant op rijden
Pffr, ik kom ook "voor 10 km of zo" helemaal die kant op rijden.
Afstand maakt me niet zoveel uit, tegen die tijd loop ik als het goed is weer wat meer dan 12km. Ik heb ook geen bezwaar tegen eerder stoppen en ergens chillen terwijl er nog wat mensen wat verder rennen.
Afstand maakt me niet zoveel uit, tegen die tijd loop ik als het goed is weer wat meer dan 12km. Ik heb ook geen bezwaar tegen eerder stoppen en ergens chillen terwijl er nog wat mensen wat verder rennen.
Dit. Het is wel een ovbtje want ik moet de avond ervoor miss streamnl ophalen in Amsterdam van een vrijgezellenavond.
Pffr, ik kom ook "voor 10 km of zo" helemaal die kant op rijden.
Ja sorry hoor, ik zit nu in een lange afstand modus en dat merk ik bij het lopen. Dan vind ik het jammer als ik na 10 km alweer klaar ben. Het gezelschap zal veel goed maken, alsmede het terrein.
klinkt tof helaas wat ver fietsen
Today is life - the only life you are sure of. Make the most of today. Dale Carnegie
Ja sorry hoor, ik zit nu in een lange afstand modus en dat merk ik bij het lopen. Dan vind ik het jammer als ik na 10 km alweer klaar ben. Het gezelschap zal veel goed maken, alsmede het terrein.
Waarschijnlijk loop ik tegen die tijd ook weer langere afstanden, dus ik loop dan wel met je mee. Ik ken de omgeving daar ook een beetje.
Ik heb goede hoop dat dat inderdaad gaat lukken. Ik trok net even een sprintje de trap op, hier op kantoor, en dat ging best. Mijn enkel zit vanaf vandaag in de categorie "gevoelig", in plaats van "pijnlijk".
Leuk! Waar wil je verzamelen? Ik heb geen auto dus een ov locatie zou fijn zijn!
Hmm sinds gisteren pijn in m'n milt wanneer ik diep inadem of buig. Misschien een spiertje verrekt gisteren, of bestaat er zoiets als verlate miltsteek?
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼 Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
Waarschijnlijk loop ik tegen die tijd ook weer langere afstanden, dus ik loop dan wel met je mee. Ik ken de omgeving daar ook een beetje.
Ik heb goede hoop dat dat inderdaad gaat lukken. Ik trok net even een sprintje de trap op, hier op kantoor, en dat ging best. Mijn enkel zit vanaf vandaag in de categorie "gevoelig", in plaats van "pijnlijk".
Voor zowel je enkel-upgrade als het meelopen!
Lijkt me leuk! Ik zal eens even kijken wat ik kan regelen. Dag ervoor wel de stuwwaltrail. Dus wordt ook nog spannend, ga ik lekker achteraan meehobbelen, klagend over spierpijn
Koning van Spanje is mooi. Natuurlijk meteen doen!
Nja...eens kijken of ik iemand uit deze regio ken die nog een plek over heeft in de auto ofzo
O, het was geen verwijt hoor. Misschien was een smiley op z'n plek geweest
Ik ben aan het werk, dus soms tussendoor eventjes op Fok en dan moet het schnell.
O, het was geen verwijt hoor. Misschien was een smiley op z'n plek geweest
Ik ben aan het werk, dus soms tussendoor eventjes op Fok en dan moet het schnell.
Ik wil misschien wel benzinekosten met je delen op 1 juni maar ben op het moment even voorzichtig met afspraken vast zetten i.v.m. de gezondheid van mijn vader. Als ik mee ga laat ik het je weten.
Lekker intervalletjes gedaan. 4x100p300 en 4x200p400. Tempo was ff zoeken en heel erg wisselend, mede doordat het een stuk zwaarder voelde door de warmte.
Gelukkig een bidon neergelegd op m`n start-/ eindpunt van m`n intervallen. Kon zo toch mooi tussen het lopen door 0,5L water wegtikken. Kuiten stonden na afloop goed gespannen. Zaak om goed te blijven rekken en te bewegen - En, springen van en op de laadklep tijdens het werken minimaliseren...
Ik wil misschien wel benzinekosten met je delen op 1 juni maar ben op het moment even voorzichtig met afspraken vast zetten i.v.m. de gezondheid van mijn vader. Als ik mee ga laat ik het je weten.
Is goed hoor! Laat maar weten.
Ik heb m'n middagje krachttraining wel weer gehad. Gek vermoeiend wel, fysiek werk.
Wat was het heerlijk om op 11 kilometer van de duurloop vandaag opeens een waterfonteintje tegen te komen bij het Meester Visserplein
Het was inderdaad warm, maar dat is een kwestie van wennen. Staat immers in juli nog een halve marathon op het programma en daar kan ik ook niet zomaar koel weer bestellen.
Vandaag ook eens met een zonnebril gelopen. Wat een verademing was dat. Uiteindelijk lekker 13 kilometer kunnen lopen
Aah mooi, kan ik de verjaardagstaart eraf lopen
SPOILER
Ah, leuk Ik ben benieuwd of je nog ergens mee thuis komt.
Ik ga vanavond biertjes drinken en morgen kijken of ik het er weer een beetje uit kan zweten op m'n nieuwe sloffen. Waarschijnlijk nog niet zo lang, want ze mogen toch nog best een beetje ingelopen worden.
Ik heb m'n middagje krachttraining wel weer gehad. Gek vermoeiend wel, fysiek werk.
Ik ben blij dat ik een extra loopje heb gepland voor vanavond. Hoop gedoe gehad op mijn werk vandaag. Gelukkig ben ik maandag ook nog vrij en dan dinsdag eens kijken of ik e.e.a. kan oplossen als onze directrice er weer is.
Ik snap de smiley niet want niet leuk! Ik zou om 19:30 gaan en da's precies de piek + onweer. Erna dan maar... Kan mijn zelfgemaakte paprikasoepje (ja ze zijn nu op!) even zakken...
Pfoe, wat was het benauwd, zeker voor tempowerk. Ben net een uurtje terug en het is hier nu ook aan het onweren Ik had al moeie benen toen ik begon, te weinig slaap deze week. Maar toch herstelde ik elke keer wel weer ruim voor de 200m en kon ik wel redelijke tempi halen. Maar even geen koningsnacht feestje vanavond..
Op vrijdag 25 april 2014 19:31 schreef La_Tramposa het volgende: Pfoe, wat was het benauwd, zeker voor tempowerk. Ben net een uurtje terug en het is hier nu ook aan het onweren Ik had al moeie benen toen ik begon, te weinig slaap deze week. Maar toch herstelde ik elke keer wel weer ruim voor de 200m en kon ik wel redelijke tempi halen. Maar even geen koningsnacht feestje vanavond..
Rustig lopen is niet echt gelukt maar wel elke km wat rustiger gaan lopen. Laatste km wind tegen en wat regendruppels In ieder geval netjes een kort rondje
Puinduinen worden toegevoegd voor de echt die-hards, als toetje
waarom niet beginnen met de Puinduinen, dan weet je meteen wie de die -hards zijn....
@ co.uk..... heeft iemand van de Barnsley Army wel eens The Three Peaks gelopen? De Three Peaks organisatie in Dunedin deed namelijk een oproep via FB om uitwisseling
Op vrijdag 25 april 2014 20:04 schreef Zwabberhark het volgende: Even ervoor zorgen dat er niemand meer komt naar de Kijkduinmeet: ik kan die dag en ik zal er bij zijn.
Heel verstandig jongetje, want anders zou jij echt zwarte sneeuw gaan zien in de Puinduinen.
next year Zwabber, next year....
Als jij afhaakt gaat het hele feestje niet door. Jij organiseert de route.
Ik heb even lekker een rondje mijn hoofd leeg gelopen. Ik was alleen net lekker op weg toen ik een praatgrage moeder van school tegen kwam. Nouja, het was lekker en ik was op tijd terug voor mijn meneer zodat hij naar een vriend kan.
inderdaad..... genoeg route-apps om YUR te vervangen!
Op vrijdag 25 april 2014 19:56 schreef rechtsedirecte het volgende: @ co.uk..... heeft iemand van de Barnsley Army wel eens The Three Peaks gelopen? De Three Peaks organisatie in Dunedin deed namelijk een oproep via FB om uitwisseling
De Three Peaks is wel bekend bij Mo, maar of er iemand 'm wel eens gelopen heeft, weten we niet. Grote kans van wel natuurlijk.
hier een enorm druk weekend, werk, politiek en dan moet ik ook nog ergens een 30km LDL er tussen zien te frotten....schuiven,schuiven, schuiven
[ Bericht 12% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2014 22:18:57 ]
Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende: hier een enorm druk weekend, werk, politiek en dan moet ik ook nog ergens een 30km LDL er tussen zien te frotten....schuiven,schuiven, schuiven
Dat gaat jou vast lukken.
Op vrijdag 25 april 2014 22:11 schreef rechtsedirecte het volgende: hier een enorm druk weekend, werk, politiek en dan moet ik ook nog ergens een 30km LDL er tussen zien te frotten....schuiven,schuiven, schuiven
Gewoon een beetje doorlopen.
Why get married and make one man miserable when I can stay single and make thousands miserable? -Carrie Snow Op woensdag 21 oktober 2015 14:26 schreef kanovinnie het volgende: Silk is niet hosselbaar voor een simpele sterveling als ik.
het zal vanavond in het donker moeten waarschijnlijk. Morgenmiddag moeten we een nieuwe kandidaat kiezen voor de komende verkiezingen en met 5 gegadigden voor de positie (dat krijg je als het kiesdistrict waarin je actief bent een "safe blue seat" is) en 160 gedeligeerden kan het nog wel eens een lange zit voordat we een nieuwe aspirant MP hebben, dus zondagmiddag heb ik al afgeschreven.
het zal vanavond in het donker moeten waarschijnlijk. Morgenmiddag moeten we een nieuwe kandidaat kiezen voor de komende verkiezingen en met 5 gegadigden voor de positie (dat krijg je als het kiesdistrict waarin je actief bent een "safe blue seat" is) en 160 gedeligeerden kan het nog wel eens een lange zit voordat we een nieuwe aspirant MP hebben, dus zondagmiddag heb ik al afgeschreven.
En zondag vroeg lopen is ook geen optie? In het donker lopen is niet zo erg maar 30km in het donker lopen zou ik toch minder vinden.
30 km in het donker... kun je veilig lopen daar, moet dat op de weg of ga je gewoon het bos in met een hoofdlamp?
vandaag vol programma gehad: kapper, Dierenrijk en daarna 7,5 km LDL om na thuiskomst om 1900 uur snel te douchen en uit eten te gaan. Want die 700 kcal moet je er natuurlijk weer meteen bij eten om op bmi obesitas te blijven hangen
Wel fijn gelopen en beestjes gezien in het bos. Ik was ook de enige in het bos op een mountainbiker na volgens mij.. Dus een hert wat niet de moeite nam om voor me weg te rennen maar gewoon 10 meter verderop bleef staan en me heel goed in de gaten hield. Wat een machtig mooie dieren zijn dat in het wild En heel veel eekhoorntjes en muggen.. muggen ja.. heb wel 10 bulten op mijn kuiten nu
Nee, zondagmorgen is werk dus ikndenk dat ik rondjes ga doen op de paardenrenbaan. Geen licht maar op zo'n rondje kan zelfs ik niet verdwalen
Ik vind lopen in het donker niet erg..er zijn hier nagenoeg geen auto's om voor op te passen als ik gewoon op de weg loop en donker is hier echt donker....dus ik loop dan lekker in mijn eigen wereldje zonder dat ook maar iemand weet dat je er bent
[ Bericht 6% gewijzigd door rechtsedirecte op 25-04-2014 22:48:19 ]
Op vrijdag 25 april 2014 22:43 schreef rechtsedirecte het volgende: Ik vind lopen in het donker niet erg..er zijn hier nagenoeg geen auto's om voor op te passen en donker is hier echt donker....dus ik loop dan lekker in mijn eigen wereldje zonder dat ook maar iemand weet dat je er bent
Als ik mrs. RD zou zijn zou ik me ernstig zorgen maken als je alleen over de weg zou rennen in het stikdonker! Dan is rondjes op de renbaan een stuk veiliger om in je eigen wereldje te lopen.
Jouw dag klinkt als een fijne dag Nirak.
Als ik mrs. RD zou zijn zou ik me ernstig zorgen maken als je alleen over de weg zou rennen in het stikdonker!
ik geef wel altijd mijn route door als ik in het donker ga rennen. Hi-Vis vestje aan en verder een lampje mee maar dat heb ik vaak alleen aan als er een auto aan komt zodat ze mij zien. En als ze mij niet dan heb ik altijd zo iets van "zo lang ik hun maar zie"
Op vrijdag 25 april 2014 23:38 schreef GlenHighland het volgende: Ik ben benieuwd hoe McTwente het heeft gehad bij zijn social Koningsnacht Run... Om 20:30u (de starttijd) barste hier in Amersfoort het onweer los...
Die zijn vast niet verder gekomen dan de eerste kroeg.
Mijn vent blijft nog wat langer bij zijn vriend hangen omdat het regent...watje
Ik denk dat ik hier vanmiddag naar toe ga ik kan in m'n eentje lopen, of met meerdere mensen: http://www.huissensestratenloop.nl/. En ik kan er op de fiets naar toe!
Ik zou vandaag weer gaan, had donderdag ook al overgeslagen omdat ik niet helemaal lekker was en een beginnende blaasontsteking had. Gisteren ging het prima, dus dacht vandaag gewoon te gaan. Deed plassen vanochtend gewoon weer gruwelijk veel zeer. Uit de buurt gaan van een toilet doe ik echt niet als ik blaasontsteking heb dus ik ga niet. Heel veel gedronken net, misschien trekt het pijnlijke gevoel voldoende weg en durf ik het toch aan en anders hoop ik me morgen beter te voelen.
Gogo, gewoon niet gaan als je je zo voelt. Succes ermee
Ik ben al aan het kokkerellen geweest! Er staat hier een kwarktaart op te stijven in de koelkast (wist niet dat dat moest, dus moest mijn wekker zetten ). Straks rommelmarktspulletjes afgeven bij nichtjes en dan eens kijken wat vandaag brengt.
En ik zie net een mailtje van m'n ouders, waarin m'n vader nu tóch van mening is dat ik terug moet naar RW met m'n schoenen. Hij wilde er eerst niks van horen (ligt niet aan je schoenen, die zijn heus wel goed!) en ik durfde er niet zo goed op door te gaan omdat hij ze cadeau gegeven heeft Maar vindt hij toch dat ik terug moet, al is 't maar om uit te sluiten dat 't aan deze schoenen ligt. "Het is natuurlijk raar dat je schoenen koopt op hun advies, maar daar toch weer veel klachten mee krijgt."
Eens even kijken wanneer dat kan... Heb ze namelijk niet bij RW in Den Haag gekocht (stom!)
Oh balen yuki! Gedoe Maar misschien wil er ook wel iemand van rw in den haag naar kijken? Dan kan je als je moet ruilen altijd nog terug naar waar je ze gekocht hebt.
Jawel, ik ga een wedstrijd lopen! maar dat heb ik vanmorgen pas besloten
Hier ging het lopen bijna vanzelf, heerlijk gelopen in een rustig tempo
Gisteren een leerzaam loopje gehad. Een relatief kort maar intensief duurloopje. Een mooi loopje naar een zwembad. Het werd 15 km op ongeveer gewenst marathon tempo en nog bijna 5 km wat uit lopen. Je merkt wel dat je wat pijntjes betreft de nodige kilometers erin zitten. Tempo zat er meteen goed in en was goed vol te houden, ook met de warmte. Het uitlopen ging redelijk vlot nog. Hartslag kan ik helaas weinig zinnigs over zeggen. Hij liep alleen maar af en einigde op 85 ongeveer en dat kan niet kloppen.
Als drank heb ik de slappe cola eens geprobeerd en dat is prima bevallen. Wel ga ik mijn energie plan drastisch omhoog gooien. Ik was van plan om 4 gelletjes te gebruiken, dit wordt een verdubbeling naar 8. Op dit soort tempo's heb ik ze denk ik zeker nodig.
Gisteren wel aardig wat spierpijn wat gelukkig nu al een stuk minder is.
Gisteren een leerzaam loopje gehad. Een relatief kort maar intensief duurloopje. Een mooi loopje naar een zwembad. Het werd 15 km op ongeveer gewenst marathon tempo en nog bijna 5 km wat uit lopen. Je merkt wel dat je wat pijntjes betreft de nodige kilometers erin zitten. Tempo zat er meteen goed in en was goed vol te houden, ook met de warmte. Het uitlopen ging redelijk vlot nog. Hartslag kan ik helaas weinig zinnigs over zeggen. Hij liep alleen maar af en einigde op 85 ongeveer en dat kan niet kloppen.
Als drank heb ik de slappe cola eens geprobeerd en dat is prima bevallen. Wel ga ik mijn energie plan drastisch omhoog gooien. Ik was van plan om 4 gelletjes te gebruiken, dit wordt een verdubbeling naar 8. Op dit soort tempo's heb ik ze denk ik zeker nodig.
Gisteren wel aardig wat spierpijn wat gelukkig nu al een stuk minder is.
intressant om je aanpak te lezen...wat ik de laatste tijd vooral verandert heb is mijn vochtinname.... standaard nu 400ml per uur drinken als ik op LDL-tempo loop (6.00-6.15), dit houdt de verzuring en vermoeidheid beter tegen dan bijv. gels imo Ook vandaag om de 3 rondjes (+/- 4.8km, dus om en nabij een half uur lopen) op de renbaan even stoppen om te drinken., er gaat 600ml in mijn fles dus makkelijk te schatten.
Hier ook weer lekker gelopen. Alleen had ik dit keer een keer weer geen eten meegenomen en ik merkte nu toch dat ik op een gegeven moment dacht: goh, had ik nu maar even wat te eten. Maar goed. NIet echt een probleem verder. Drinken wel lekker de hele tijd door. Korte slokken afwisselend water en sportdrank. Lekker weer 17kilometer op de teller.
SPOILER
dat was mn laatste start to run training. Ik heb ze als enige van de groep allemaal gevolgd. Misschien niet hard gegaan, maar heb t wel gedaan. Ik ben trots. Had t nooit gedacht te kunnen. En nu?
.... Ik ga gewoon door
Op zaterdag 26 april 2014 10:34 schreef Ynske het volgende: dat was mn laatste start to run training. Ik heb ze als enige van de groep allemaal gevolgd. Misschien niet hard gegaan, maar heb t wel gedaan. Ik ben trots. Had t nooit gedacht te kunnen. En nu?
.... Ik ga gewoon door
Goed gedaan! Super! Hopelijk heb je een voldaan gevoel en drink je er vandaag lekker een biertje op! Die heb je verdiend.
Op zaterdag 26 april 2014 10:34 schreef Ynske het volgende: dat was mn laatste start to run training. Ik heb ze als enige van de groep allemaal gevolgd. Misschien niet hard gegaan, maar heb t wel gedaan. Ik ben trots. Had t nooit gedacht te kunnen. En nu?
intressant om je aanpak te lezen...wat ik de laatste tijd vooral verandert heb is mijn vochtinname.... standaard nu 400ml per uur drinken als ik op LDL-tempo loop (6.00-6.15), dit houdt de verzuring en vermoeidheid beter tegen dan bijv. gels imo Ook vandaag om de 3 rondjes (+/- 4.8km, dus om en nabij een half uur lopen) op de renbaan even stoppen om te drinken., er gaat 600ml in mijn fles dus makkelijk te schatten.
Tijdens mijn LDL gebruik ik geen gelletjes maar mueslirepen op dat tempo gaat dat prima en gewoon simpel water. Dat is dan op ongeveer 6:40 easy pace.
Nu weet ik dat ik sowieso veel drinken nodig heb. Ik heb straks 3 liter bij me en dat kan zomaar eens te weinig zijn.. Op race tempo (5:20-5:30 gisteren) kost eten teveel energie. Hartslag gaat zomaar 10 slagen omhoog gedurende heb ik in Egmond gemerkt. Zelf merk ik dat normaal gesproken na 8 km energie wat minder wordt, gisteren was dat al wat sneller. en ik heb toch ruimte zat dus kan beter teveel dan te weinig meenemen.
Het was lang geleden dat ik al om 9 uur ging lopen, maar vandaag moest ik wel omdat ik vanmiddag en vanavond moet werken (op een van de drukste dagen van het jaar).
Op het programma: D2 (148-164 bpm) gedurende anderhalf uur. Het was, geheel tegen mijn verwachting in, bijna onbewolkt en dus besloot ik om voor het eerst met een zonnebril op te lopen. Al was het maar om dat eens te oefenen.
Mijn zonnebril heb ik ooit eens gekregen bij een reclameactie. Waarde waarschijnlijk een euro of 3. Ik was van te voren bang dat de zonnebril op en neer zou stuiteren, maar niets was minder waar. Het ding was stabiel en het was heel prettig om niet dat verstrooide wittige licht in de giechel te hebben.
Toch ga ik nog wel een betere kopen, want de bril sloot niet helemaal goed af, waardoor een deel van het licht soms weerspiegelde in de rand. Niet heel storend, maar het kan beter.
Dan de training. Het ging okee. Ik liep gemiddeld net iets harder dan 6 min/km en hield dat anderhalf uur vol volgens plan. HR gemiddeld 155, dus vrijwel midden in mijn D2. Ik vrees dat ik dus niets te klagen heb en maar tevreden moet zijn. Zo is het leven.
SPOILER
Op zaterdag 26 april 2014 11:05 schreef Levitas het volgende: Tering hey, gisteren ongeveer 40 minuten buiten geweest met lopen. Vandaag heb ik een wit horloge bandje op m`n pols Bruin worden In 40 minuten
Op zaterdag 26 april 2014 11:05 schreef Levitas het volgende: Tering hey, gisteren ongeveer 40 minuten buiten geweest met lopen. Vandaag heb ik een wit horloge bandje op m`n pols Bruin worden In 40 minuten
Oh ja! M'n Garmin! Ik stond al een tijdje naar m'n tas te kijken, en ik wist dat ik iets vergat
Zwabber! Damn, wat een fijne training moet dat geweest zijn!!
Heerlijk he, Levitas! Gisteren ruim een uur op de fiets gezeten met blote armen + horloge en die begint zich onderhand ook een beetje af te tekenen. Ik heb alleen een beetje vals gespeeld, want ik was al bruin onder m'n horloge
Yuki, misschien is een second opinion juist wel goed als het om je schoenen gaat?
Ynske, goed gedaan
En al veel mensen lekker gelopen vandaag ik ben nog euforisch van gisteren. Het gaat zo lekker, geen pijntjes enzo. Als het zo door gaat loop ik over vijf weken 10 km!
En ik las bij twc iets van slappe cola? Is dat cola met water ofzo?
Gaat er vanzelf af! En super dat je het hebt afgerond!!! Loop je nu dan 30 min aan 1 stuk? Of is het niet de Evy start to run? Hoe ga je verder nu?
Wbt dik/dun: ik ben sinds begin maart redelijk spintaan best veel afgevallen. Woog toen denk ik 68 of 69 en zat vanmorgen net onder de 63. Ik schoof het eerst op de medicijnen omdat die mijn eetlust killden, maar inmiddels vreet ik weer alles wat los en vast zit en drink ik ook eens per week gemiddeld een aardige partij biertjes weg. Dus dan zal dat het niet meer zijn. Maar ik ben ook meer gaan lopen. Loop nu redelijk comsequent tussen de 20 en 30 km per week en van de winter zat ik tegen de 20 km en vaak ook minder door stomme griepjes etc. Kan dat afvallen dan toch van het lopen zijn? Of val je daat niet zomaar van af als je wel gewoon veel eet?
Tijdens mijn LDL gebruik ik geen gelletjes maar mueslirepen op dat tempo gaat dat prima en gewoon simpel water. Dat is dan op ongeveer 6:40 easy pace.
Nu weet ik dat ik sowieso veel drinken nodig heb. Ik heb straks 3 liter bij me en dat kan zomaar eens te weinig zijn..
3 liter.... hoe lang loop je dan want dat is wel mee want dat is behoorlijk wat! ik moet zeggen dat mijn nieuwe sportdrank met vooral meer sodium me goed bevalt, het lichaam lijkt er langer op door te kunnen gaan zonder te verzuren
Op zaterdag 26 april 2014 11:16 schreef Nirak het volgende: Yuki, misschien is een second opinion juist wel goed als het om je schoenen gaat?
Absoluut, maar als deze schoenen terug moeten worden ze natuurlijk alleen teruggenomen in het filiaal waar ik ze gekocht heb. RW's zijn franchises he...
quote:
Ynske, goed gedaan
En al veel mensen lekker gelopen vandaag ik ben nog euforisch van gisteren. Het gaat zo lekker, geen pijntjes enzo. Als het zo door gaat loop ik over vijf weken 10 km!
En ik las bij twc iets van slappe cola? Is dat cola met water ofzo?
Gaat goed bij jou, zeg!! Fijn!
Slappe cola is volgens mij cola waar de prik grotendeels af is, evt aangevuld met wat water en/of zout.
M'n vader heeft bij de marathon van Wenen voor het eerst cola gedronken; werd uitgedeeld bij het 35km punt. Beviel hem goed! Stikt van de suiker natuurlijk én de cafeïne doet ook wel iets met je energieniveau.
Op zaterdag 26 april 2014 11:21 schreef Cynic het volgende: Vanochtend op tijd een rondje gelopen. Is wel eens fijner gegaan, ben een beetje uit vorm denk ik
Gaat er vanzelf af! En super dat je het hebt afgerond!!! Loop je nu dan 30 min aan 1 stuk? Of is het niet de Evy start to run? Hoe ga je verder nu?
Wbt dik/dun: ik ben sinds begin maart redelijk spintaan best veel afgevallen. Woog toen denk ik 68 of 69 en zat vanmorgen net onder de 63. Ik schoof het eerst op de medicijnen omdat die mijn eetlust killden, maar inmiddels vreet ik weer alles wat los en vast zit en drink ik ook eens per week gemiddeld een aardige partij biertjes weg. Dus dan zal dat het niet meer zijn. Maar ik ben ook meer gaan lopen. Loop nu redelijk comsequent tussen de 20 en 30 km per week en van de winter zat ik tegen de 20 km en vaak ook minder door stomme griepjes etc. Kan dat afvallen dan toch van het lopen zijn? Of val je daat niet zomaar van af als je wel gewoon veel eet?
Lopen speelt zeker een rol. Vorig jaar, toen ik weer begon met sporten en na verloop van tijd ook weer kon hardlopen, vlogen de kilo's eraf terwijl ik wel normaal bleef eten en zelfs nog wel aardig wat snoepte.
Sinds ik minder vaak en minder intensief sport ivm blessure/pijntjes ben ik juist aangekomen Dat lag natuurlijk niet alleen aan beweging, maar ook aan m'n eetpatroon... Maar ja, je kan gewoon minder hebben als je minder beweegt. Na m'n vakantie en de paasdagen gaf de weegschaal een zorgwekkend getal aan Dinsdag dus het roer omgegooid en tot nu toe houd ik dat vol. In combinatie met beweging heeft dat ook snel resultaat, hoewel een deel ervan natuurlijk vocht is geweest. Ben nu nog ca 3 kilo verwijderd van m'n oude gewicht en bijna 5 kilo van m'n streefgewicht. Weekend is wel lastig though Verstandig en regelmatig eten is een stuk makkelijker op werkdagen!
Cola bevat veel koolhydraten en die heb je nodig bij het hardlopen, want je verbrandt grofweg vet en koolhydraten bij lange duurlopen. Verdun je cola met water (gewoon 50/50), dan wordt het isotoon, waardoor het snel wordt opgenomen. Doe je er nog een snufje zout bij, dan vult dat je natrium aan, die je uitzweet, waardoor je minder snel verzuurt. En natuurlijk werken suiker en cafeïne opwekkend.
Ziehier, slappe cola, goedkope sportdrank dus
En ik denk dat ik na 35 kilometer ook wel gewoon een glas cola kan waarderen ja
Lopen speelt zeker een rol. Vorig jaar, toen ik weer begon met sporten en na verloop van tijd ook weer kon hardlopen, vlogen de kilo's eraf terwijl ik wel normaal bleef eten en zelfs nog wel aardig wat snoepte.
Sinds ik minder vaak en minder intensief sport ivm blessure/pijntjes ben ik juist aangekomen Dat lag natuurlijk niet alleen aan beweging, maar ook aan m'n eetpatroon... Maar ja, je kan gewoon minder hebben als je minder beweegt. Na m'n vakantie en de paasdagen gaf de weegschaal een zorgwekkend getal aan Dinsdag dus het roer omgegooid en tot nu toe houd ik dat vol. In combinatie met beweging heeft dat ook snel resultaat, hoewel een deel ervan natuurlijk vocht is geweest. Ben nu nog ca 3 kilo verwijderd van m'n oude gewicht en bijna 5 kilo van m'n streefgewicht. Weekend is wel lastig though Verstandig en regelmatig eten is een stuk makkelijker op werkdagen!
Klinkt ook wel logisch ja. En als jij nu lekker fit blijft gaan die 5 kilo er nog wel af Pas wel op met te snel afvallen he? Dat heeft niet zoveel zin.
tijdens onze 5 uur hardlooppraatsessie afgelopen zondag vertelde mijn loopmaatje dat Vajin Armstrong (een van NZ'se meest succesvolle ultra-trailers) de avond voor een wedstrijd altijd fish and chips eet....het heeft alles wat je nodig hebt., vet,koolhydraten,protein en zout
Klinkt ook wel logisch ja. En als jij nu lekker fit blijft gaan die 5 kilo er nog wel af Pas wel op met te snel afvallen he? Dat heeft niet zoveel zin.
En fixeer je niet op het aantal kilo's. Gogo loopt nu dik een jaar hard en is geen kilo afgevallen, maar er zijn me potverdorie een hoop centimeters vanaf!!!
En fixeer je niet op het aantal kilo's. Gogo loopt nu dik een jaar hard en is geen kilo afgevallen, maar er zijn me potverdorie een hoop centimeters vanaf!!!
Cool das het belangrijkste natuurlijk! Bij mij zijn er ook centimeters weg geloof ik. Riemen moeten een paar gaatjes verder en shirts zitten ruimer
Maar als het zo door gaat moet ik echt op anti dieet want ik moet wel boven de 60 kilo blijven, ruim. Zit nu op 63.
Iemand daar suggesties voor, om gezond op gewicht te blijven? (Mag geen lactose hebben dus koekjes etc wordt hem niet tenzij zelf gemaakt)
Klopt ik probeer er dus juist op te letten dat ik genoeg eet. Gisteren ruim 36km gefietst en dus ook meer gegeten. Ik heb alleen vrijwel alle toegevoegde/geraffineerde suikers uit m'n eten geschrapt, omdat ik merk dat dát me juist hongerig maakt.
Gezond verstand met eten: 3 maaltijden per dag. Volkoren producten, ruim voldoende eiwitten en niet te veel vet (30+ kaas, mager vlees, etc). Veel water drinken, geen frisdranken. Sowieso zo min mogelijk producten waar suiker aan toegevoegd is. Minimaal 2 ons groente bij het avondeten en groente/fruit als tussendoortjes.
Klopt ik probeer er dus juist op te letten dat ik genoeg eet. Gisteren ruim 36km gefietst en dus ook meer gegeten. Ik heb alleen vrijwel alle toegevoegde/geraffineerde suikers uit m'n eten geschrapt, omdat ik merk dat dát me juist hongerig maakt.
Gezond verstand met eten: 3 maaltijden per dag. Volkoren producten, ruim voldoende eiwitten en niet te veel vet (30+ kaas, mager vlees, etc). Veel water drinken, geen frisdranken. Sowieso zo min mogelijk producten waar suiker aan toegevoegd is. Minimaal 2 ons groente bij het avondeten en groente/fruit als tussendoortjes.
Zo eet ik ook ongeveer Al eet ik wel gewoon vette kaas (wel oude kaas). En ik snoep soms ook wel maar niet vaak en thuis is snoep vaak pure choco
Edit: ja van suiker krijg je trek. Bloedsuikerspiegel gaat dan schommelen....
Zo eet ik ook ongeveer Al eet ik wel gewoon vette kaas (wel oude kaas). En ik snoep soms ook wel maar niet vaak en thuis is snoep vaak pure choco
Edit: ja van suiker krijg je trek. Bloedsuikerspiegel gaat dan schommelen....
Je bent goed bezig yuki fijn om te horen
Als jij moeite moet doen om op gewicht te blijven (niet af te vallen) kan je idd maar beter volvette kaas eten En oude kaas is vetter dan jonge kaas he dus dat doe je goed!
Verder geen gezonde tips voor aankomen, behalve volvette zuivel (en dat mag je niet) en het eten van noten als tussendoortje. Ik heb altijd moeten strijden om niet te zwaar te worden