Natuurlijk. Zoals ik al eerder zei: Hezbollah is 'in part' een terreurorganisatie en ISIL 'in whole'.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:40 schreef Peunage het volgende:
Ach kom op. Je begrijpt toch wel dat er een wereld van verschil is tussen Hezbollah en ISIS, behalve dat de ene sjiitisch en de andere 'soennitisch' is?
Terrorisme wordt vaak als politiek beladen term gebruikt. Maar wij zijn geen politici dus we kunnen gewoon normaal praten. 1 groepering vliegt met vliegtuigen gebouwen binnen, vermoorden burgers die toevallig op een snelweg zijn, blazen markten en scholen op en hebben een sport gemaakt van het onthoofden van andersdenkenden.
De andere voert gerichte militaire acties uit tegen een bezettingsmacht.
Waar komt je haat tegenover soennieten vandaan?quote:Op zaterdag 19 april 2014 12:35 schreef hafez1234 het volgende:
Ik adviseer je om op te letten wat je over Hezbollah zegt. Hezbollah vecht tegen soennieten door dit feit alleen al moeten ze beschouwd worden als helden. Het feit dat Hezbollah ook tegen Isral vecht is ook om over te spreken. Isral en soennieten zijn synoniemen van elkaar.
Ik hou van rechtvaardigheid. Sjiieten vechten voor rechtvaardigheid en de soennieten proberen hen daarvan te weerhouden. Daarnaast zijn soennieten gewoon irritant. Kijk maar naar de Marokkanen in Nederland.quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar komt je haat tegenover soennieten vandaan?
Wat hebben deze mensen je aangedaan?
duidelijk een koelie dusquote:Op zaterdag 19 april 2014 01:56 schreef Charismatisch het volgende:
Je weet als 'Surinamer' niet wat Hindoestaan betekent. Moeilijk te geloven.
Je hebt liever dat ik geen neutrale beschouwer ben, want dan kun je mijn argumenten als onzin beschouwen omdat ik dan partijdig ben. Maar het is een feit dat Turkije heel erg vals is. Erdogan zal waarschijnlijk zijn vrouw verkopen voor meer macht. Turkije heeft geen integriteit eerst waren ze beste vrienden met Syri en nu plegen ze genocide in Syri. Daarentegen laat Iran als sjiitische land zien wat integeriteit is. Ze steunen Assad terwijl ze zelf veel problemen hebben. Ook heeft Erdogan vaker sjiieten en alevieten beledigd. Erdogan droomt van een soennitische kalifaat waarvan hij de leider is en waar er geen plek is voor minderheden. Het is voor een neutrale beschouwer helemaal niet moeilijk om partij te kiezen voor de sjiieten. Het is namelijk rechtvaardigheid tegen onrechtvaardigheid. Ik ken veel Nederlanders die zich verdiept hebben in het conflict en mijn mening delen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:01 schreef Bilge het volgende:
Hafez doet zich voor als Surinamer om de "ik ben een neutrale beschouwer"-kaart uit te kunnen spelen. Hij is waarschijnlijk een Perzir, maar zeker een Sjiiet.
Interessanter dan de vraag waarom Hafez zo anti-Soenniet en Turk is, is de vraag waarom de media die hem succesvol indoctrineren Soennieten in het algemeen en Turken in het bijzonder als duivel wegzetten? In Turkije - en ik vermoed ook in de rest van de Soennitische wereld - kan het Soenniet/ Sjiiet/ Alawiet verhaal niemand wat schelen. Ik ben nog geen 1 Turk tegengekomen die dat als een argument voor of tegen Al-Assad aanvoerde.
Ahmadinejad was vroeger (wegens zijn anti-imperialistische houding) best populair in Turkije. In de VN-veiligheidsraad heeft Turkije tegen een resolutie gestemd die nieuwe sancties jegens Iran voorzag. Ook doorboorde Turkije het embargo jegens Iran, wat op Amerikaanse kritiek kwam te staan. Een paar jaar geleden gingen Erdogan en Al-Assad samen op vakantie, werden de grenzen opengegooid en visum-verplichtingen opgeheven. Er werd zelfs gespeculeerd over de stichting van een Turks-Syrische unie. Kortom: de Islamitische geloofsstroming is irrelevant, althans vanuit Turkse optiek.
Hafez al-Assadquote:Op zaterdag 19 april 2014 14:29 schreef IPA35 het volgende:
Is wel vreemd dat een Surinamer zich vernoemt naar een Iraanse dichter.
Nogmaals: jij bent irrelevant. Je bent al ontmaskerd toen je op de vraag "ben je Surinamer" antwoordde met "Nee, athest. Hoezo? Ben Surinamer." Het motief van het medium dat jou niet alleen overtuigt, maar ook nog eens omtovert tot een Perzische cybersoldaat die zich op het internet als Surinamer voordoet om geloofwaardiger over te komen - dat is interessant.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:15 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Je hebt liever dat ik geen neutrale beschouwer ben, want dan kun je mijn argumenten als onzin beschouwen omdat ik dan partijdig ben. (...) Het is voor een neutrale beschouwer helemaal niet moeilijk om partij te kiezen voor de sjiieten. Het is namelijk rechtvaardigheid tegen onrechtvaardigheid. Ik ken veel Nederlanders die zich verdiept hebben in het conflict en mijn mening delen.
Ik keur de Turkse politiek jegens Syri ook af, maar niet met de religieuze en nationalistische argumenten die jij gebruikt. Jouw hele betoog is te reduceren tot: Persia altijd no1quote:Maar het is een feit dat Turkije heel erg vals is. Erdogan zal waarschijnlijk zijn vrouw verkopen voor meer macht. Turkije heeft geen integriteit eerst waren ze beste vrienden met Syri en nu plegen ze genocide in Syri. Daarentegen laat Iran als sjiitische land zien wat integeriteit is. Ze steunen Assad terwijl ze zelf veel problemen hebben. Ook heeft Erdogan vaker sjiieten en alevieten beledigd. Erdogan droomt van een soennitische kalifaat waarvan hij de leider is en waar er geen plek is voor minderheden.
Afrikaanse Surinamers (Creolen) en Hindoestaanse Surinamers (Koelies) minachten elkaar. Als je een Surinamer vraagt of hij Hindoestaans is, weet hij gelijk wat je bedoelt en erkent of ontkent hij de vraag ten stelligste. Zelfs ik weet dit, laat staan een echte Surinamer. Misschien is het handig om je in het vervolg eerst wat beter in te lezen over een bevolkingsgroep wanneer je je op het internet weer zo wil voordoen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:45 schreef hafez1234 het volgende:
Jullie mogen allemaal geloven wat jullie willen. Maar ik kom met feiten. Ook al zou ik een Iranir zijn dan klopt het wat ik zeg. Jullie kunnen de waarheid niet aan daarom proberen jullie mij in diskrediet te brengen. Maar zelf als jullie beweringen waar zouden zijn, kunnen jullie mijn argumenten niet ontkrachten. Ook had ik al uitgelegd waarom ik de vraag van IPA niet direct had begrepen. Dus gaan jullie, maar verder met jullie complottheorien over mij dan ga ik verder met feiten in dit topic te plaatsen.
Jij leeft volgens mij in een fantasiewereld. Ten eerste heb jij het over Surinamers die elkaar minachten terwijl je zelf een turk bent. Ik ben in Nederland geboren en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil gemerkt die jij nu schetst. Misschien zijn de verschillen in Suriname groter. Vervolgens verwacht je dat ik mijn ID kaart op internet ga zetten. Jij bent echt de weg kwijt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:15 schreef Bilge het volgende:
[..]
Afrikaanse Surinamers (Creolen) en Hindoestaanse Surinamers (Koelies) minachten elkaar. Als je een Surinamer vraagt of hij Hindoestaans is, weet hij gelijk wat je bedoelt en erkent of ontkent hij de vraag ten stelligste. Zelfs ik weet dit, laat staan een echte Surinamer. Misschien is het handig om je in het vervolg eerst wat beter in te lezen over een bevolkingsgroep wanneer je je op het internet weer zo wil voordoen.
En trouwens, je kunt de lastercampagne en de complottheorien heel eenvoudig beindigen door je id-kaart tegen de achtergrond van dit topic te fotograferen, alle gevoelige info muv je voornaam weg te blurren en dan hier te posten. Dat doe je niet. Wat doe je wel: jullie zijn leugenaars, jullie zijn lasteraars. Sorry hoor, maar de betrouwbaarheid straalt er niet van af.
Ik stoor mij ook aan ad hominems. Je afkomst hoort niets af te doen aan je argumenten, maar helaas biedt een neutrale afkomst voordelen. Deze drogreden kun je beter bestrijden door je afkomst geheim te houden, want als je liegt over je afkomst loop je het risico om te worden ontmaskerd (met alle gevolgen van dien) en maak je tot het moment van ontdekking ook nog eens misbruik van die drogreden. Je ontleent er zelf gezag aan.
Gaat vooralsnog de goede kant op met het Zuidelijk Front!quote:Op zaterdag 19 april 2014 11:12 schreef Montagui het volgende:
A new day, a new dawn:
[..]
en
http://www.washingtonpost(...)48871856a_story.html
Nu maar hopen dat de test lukt!
quote:The U.S. and Saudi Arabia have supplied Syrian rebel groups with a small number of advanced American antitank missiles for the first time in a pilot program that could lead to larger flows of sophisticated weaponry, people briefed on the effort said.
quote:This shift is seen as a test of whether the U.S. can find a trustworthy rebel partner able to keep sophisticated weapons out of the hands of extremists, Saudi and Syrian opposition figures said.
quote:Some of the TOWs provided to rebels since March are equipped with a complex, fingerprint-keyed security device that controls who can fire it, said Mustafa Alani, a senior security analyst at the Geneva-based Gulf Research Center who is regularly briefed by Saudi officials on security matters.
En Harakat Hazm in actie:quote:A newly created moderate rebel group called Harakat Hazm said it had received about a dozen BGM-71 TOWs and was being trained on them by an unspecified allied country. It is the only group known to have received the weapons so far, though there may be others.
Ten tijde van het Ottomaanse Rijk hebben de Ottomaanse sultans regelmatig en succesvol geconcurreerd met de Perzische shahs. Uit die tijd stamt nog een spreekwoord/ gezegde/ uitdrukking die de bedrevenheid en kunde van Perzen op het gebied van politieke list en bedrog aanduidt: "Acem oyunu" (Perzische spel/ val). Daar moet ik ineens aan denken. Deze uitdrukking betekent natuurlijk niet dat elke Perzir zo is, maar dat een dergelijk gezegde is ingeburgerd zegt evenmin niets - netzoals de term schoonmaakturk in NL. Je echte voorvaderen zouden trots op je zijn, Hafezje.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:25 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik ben in Nederland geboren en om eerlijk te zijn heb ik nooit een verschil gemerkt die jij nu schetst.
Flauwekul.quote:Op zaterdag 19 april 2014 08:40 schreef Peunage het volgende:
[..]
De andere voert gerichte militaire acties uit tegen een bezettingsmacht.
Heb geen idee waarom dat op mij zou moeten gelden sinds ik Surinamer ben. Maar de enige die op dit moment vals en listig zijn, zijn de Turken die genocide plegen in Syri terwijl ze voorheen beste maatjes waren. De Iranirs komen redelijk rechtvaardig over op dit moment door hun bondgenoot te steunen terwijl ze zelf beperkte middelen hebben.quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:54 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ten tijde van het Ottomaanse Rijk hebben de Ottomaanse sultans regelmatig en succesvol geconcurreerd met de Perzische shahs. Uit die tijd stamt nog een spreekwoord/ gezegde/ uitdrukking die de bedrevenheid en kunde van Perzen op het gebied van politieke list en bedrog aanduidt: "Acem oyunu" (Perzische spel/ val). Daar moet ik ineens aan denken. Deze uitdrukking betekent natuurlijk niet dat elke Perzir zo is, maar dat een dergelijk gezegde is ingeburgerd zegt evenmin niets - netzoals de term schoonmaakturk in NL. Je echte voorvaderen zouden trots op je zijn, Hafezje.
quote:80 procent chemische wapens Syri vernietigd
Ongeveer 80 procent van de Syrische voorraad chemische wapens en stoffen die te gebruiken zijn voor de productie van die wapens, is vernietigd.
Dat meldt de cordinator van de missie Sigrid Kaag zaterdag via Twitter.
De Nederlandse Kaag is speciale cordinator van de gemeenschappelijke missie van VN en OPCW die de vernietigingsoperatie organiseert. De missie moet in de zomer zijn afgerond. Kaag schrijft in haar bericht over een ''strakke deadline''.
Syri liet in maart weten dat het eind april denkt klaar te kunnen zijn met het afstoten van zijn arsenaal aan chemische wapens.
Soennieten en Turken worden niet doelbewust als de duivel weggezet.quote:Op zaterdag 19 april 2014 14:01 schreef Bilge het volgende:
Hafez doet zich voor als Surinamer om de "ik ben een neutrale beschouwer"-kaart uit te kunnen spelen. Hij is waarschijnlijk een Perzir, maar zeker een Sjiiet.
Interessanter dan de vraag waarom Hafez zo anti-Soenniet en Turk is, is de vraag waarom de media die hem succesvol indoctrineren Soennieten in het algemeen en Turken in het bijzonder als duivel wegzetten? In Turkije - en ik vermoed ook in de rest van de Soennitische wereld - kan het Soenniet/ Sjiiet/ Alawiet verhaal niemand wat schelen. Ik ben nog geen 1 Turk tegengekomen die dat als een argument voor of tegen Al-Assad aanvoerde.
Ahmadinejad was vroeger (wegens zijn anti-imperialistische houding) best populair in Turkije. In de VN-veiligheidsraad heeft Turkije tegen een resolutie gestemd die nieuwe sancties jegens Iran voorzag. Ook doorboorde Turkije het embargo jegens Iran, wat op Amerikaanse kritiek kwam te staan. Een paar jaar geleden gingen Erdogan en Al-Assad samen op vakantie, werden de grenzen opengegooid en visum-verplichtingen opgeheven. Er werd zelfs gespeculeerd over de stichting van een Turks-Syrische unie. Kortom: de Islamitische geloofsstroming is irrelevant, althans vanuit Turkse optiek.
Hoe houden soennieten het vechten tegen rechtvaardigheid tegen?quote:Op zaterdag 19 april 2014 13:51 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik hou van rechtvaardigheid. Sjiieten vechten voor rechtvaardigheid en de soennieten proberen hen daarvan te weerhouden. Daarnaast zijn soennieten gewoon irritant. Kijk maar naar de Marokkanen in Nederland.
De Turkse regering is en was beste maatjes met het Syrische volk. Niet alleen uit compassie, alsook uit eigenbelang: op de lange termijn zal het Syrische volk winnen en Turkije erkentelijk zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:22 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Heb geen idee waarom dat op mij zou moeten gelden sinds ik Surinamer ben. Maar de enige die op dit moment vals en listig zijn, zijn de Turken die genocide plegen in Syri terwijl ze voorheen beste maatjes waren. De Iranirs komen redelijk rechtvaardig over op dit moment door hun bondgenoot te steunen terwijl ze zelf beperkte middelen hebben.
De sjiieten streven naar een onafhankelijke Midden-Oosten zonder invloed van Amerika. Dit is hun strijd voor rechtvaardigheid. De Amerikanen hebben hun eigen belangen in het Midden-Oosten en dat is niet in het voordeel voor de landen in het Midden-Oosten. De soennieten zorgen ervoor dat Amerika nog veel invloed heeft in het Midden-Oosten. De soennitische landen zijn namelijk vazalstaten van de VS. Kijk maar naar bijvoorbeeld Turkije en Saudi-Arabi. De VS heeft nucleaire wapens in Turkije en troepen. Ook heeft de VS legerbasissen in Saudi-Arabi. De soennieten werken de sjiieten tegen door vazalstaten van de VS te zijn.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe houden soennieten het vechten tegen rechtvaardigheid tegen?
Hmmm.. ik zal binnenkort eens vragen aan een jochie uit een soennitisch gezin op wat voor manier hij vecht tegen de rechtvaardigheid.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:51 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
De sjiieten streven naar een onafhankelijke Midden-Oosten zonder invloed van Amerika. Dit is hun strijd voor rechtvaardigheid. De Amerikanen hebben hun eigen belangen in het Midden-Oosten en dat is niet in het voordeel voor de landen in het Midden-Oosten. De soennieten zorgen ervoor dat Amerika nog veel invloed heeft in het Midden-Oosten. De soennitische landen zijn namelijk vazalstaten van de VS. Kijk maar naar bijvoorbeeld Turkije en Saudi-Arabi. De VS heeft nucleaire wapens in Turkije en troepen. Ook heeft de VS legerbasissen in Saudi-Arabi. De soennieten werken de sjiieten tegen door vazalstaten van de VS te zijn.
Erdogan is zelf een dictatoriale gek die twitter en het internet beperkt voor de turken. Ook is hij corrupt. De enige reden dat er nog geen revolutie in Turkije is, is omdat Erdogan en Turkije in het algemeen een hondje van de VS is.quote:Op zaterdag 19 april 2014 16:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
De Turkse regering is en was beste maatjes met het Syrische volk. Niet alleen uit compassie, alsook uit eigenbelang: op de lange termijn zal het Syrische volk winnen en Turkije erkentelijk zijn.
Al-Assad is een typische dictator die liever zijn volk uitmoordt dan dat hij zijn pluche stoel verlaat. Zelfs toen in heel Noord-Afrika succesvolle opstanden uitbraken en het evident was dat Syri spoedig aan de beurt zou komen, heeft Ankara eerst middels diplomatieke stappen om hervormingen verzocht. Al-Assad koos er echter voor om met tanks en gevechtsvliegtuigen zijn eigen volk te bombarderen. Uit loyaliteit met het Syrische volk heeft de Turkse regering toen alle banden met de dictator verbroken, en vrije doorgang en medische zorg verleent aan opstandelingen. Daar ben ik het persoonlijk niet mee eens. Turkije moet geen halfslachtige maatregelen nemen: of compleet met leger en al naar binnen, of helemaal niets. Er moet snel een winnaar komen, anders ettert de burgeroorlog maar door. Het beste scenario zou zijn dat Al-Assad valt, maar zelfs als hij wint is dat beter dan de huidige patstelling. Nu is 40% van de Syrische bevolking al zijn woning uitgevlucht, er zijn 150.000 doden, vele gewonden en dat worden er alleen maar meer.
Goed nieuws!!!!quote:Op zaterdag 19 april 2014 15:41 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gaat vooralsnog de goede kant op met het Zuidelijk Front!
http://online.wsj.com/new(...)AxMTA0MDEwOTExNDkyWj
Enkele quotes hieruit:
[..]
[..]
[..]
[..]
En Harakat Hazm in actie:
http://yallasouriya.wordpress.com/tag/harakat-hazm/
wat is hier goed aan? Het bewapenen van rebellengroepen zal alleen maar leiden tot nog meer bloedvergieten en een nog langer slepend conflict.quote:
Die haat die je soms ziet is wel grappig ja, meestal samen met het herleiden van zowat alles naar zichzelf toe, dus dat wij dan X hebben maar het van hun hebben overgenomen oid. Best raarquote:Op zaterdag 19 april 2014 15:54 schreef Bilge het volgende:
[..]
Ten tijde van het Ottomaanse Rijk hebben de Ottomaanse sultans regelmatig en succesvol geconcurreerd met de Perzische shahs. Uit die tijd stamt nog een spreekwoord/ gezegde/ uitdrukking die de bedrevenheid en kunde van Perzen op het gebied van politieke list en bedrog aanduidt: "Acem oyunu" (Perzische spel/ val). Daar moet ik ineens aan denken. Deze uitdrukking betekent natuurlijk niet dat elke Perzir zo is, maar dat een dergelijk gezegde is ingeburgerd zegt evenmin niets - netzoals de term schoonmaakturk in NL. Je echte voorvaderen zouden trots op je zijn, Hafezje.
Tjaa....quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:26 schreef IPA35 het volgende:
Het klopt dat Iranirs de neiging hebben zich verheven te voelen maar in hun geval is het in mijn ogen gerechtvaardigd. Qua culturele rijkdom, filosofische bijdragen en algemene beschaafdheid staan zij op nummer een in het Midden-Oosten.
Omdat ze genieten van luxe?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:50 schreef IPA35 het volgende:
Je zou er bijna de neiging van krijgen zelf een militie te stichten, af te reizen naar Syri en die gasten de keel af te snijden.
Meer het totaalplaatje.quote:
1: Een Saoedische "rat"?quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:57 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Meer het totaalplaatje.
Eerst even lekker zwemmen bij je villa op kosten van een Saoedische rat, vervolgens wat raketjes afvuren op een woonwijk, daarna wat gevangen soldaten/burgers de kop afsnijden en dat stoer filmen en dan vervolgens jezelf volproppen met Turkse/Amerikaanse hulpgoederen alvorens het geheel te herhalen.
Interesseert me niet. Als je terroristje gaat spelen in Syri moet je gewoon dood.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
1: Een Saoedische "rat"?
Dat soort benamingen worden doorgaans niet gebruikt voor mensen die het zo breed hebben.
2: Raketjes afvuren op een woonwijk? er zijn veel Jihadisten die dat doen inderdaad, maar lang niet allemaal hoor.
En de Syrische regering kan daar ook wat van.
3: Het is ook maar een enkeling die daadwerkelijk de kop afsnijd van een soldaat, laat staan een burger.
Alles wat ik zie zijn schreeuwende, wilde apen met een lust naar bloed maar geen idee wat ze nu eigenlijk willen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:15 schreef Skillsy het volgende:
Vanaf 23:00 min
Het is game over. OOK voor ASSAD! De mensen willen geen onderdrukking meer. Waar ook ter wereld gaan mensen ageren.
Het gaat er niet om wat je ziet, want ik zie geen wilde apen maar mensen die verandering willen, waar ik juist alleen maar respect voor kan hebben. Zie je het verschil? We projecteren onze eigen beeld van iets. Dus de n ziet dit als iets verkeerds/onnozel terwijl de ander het juist als een goede stap ziet .quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:20 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Alles wat ik zie zijn schreeuwende, wilde apen met een lust naar bloed maar geen idee wat ze nu eigenlijk willen.
1789 flashback.
De mensenwereld is nu eenmaal niet perfect. Maar mensen hebben de neiging om nu eenmaal chronisch ontevreden te zijn. Dus laten zij zich makkelijk opzwepen tot revolutionaire acties. Vaak zonder vastomlijnd doel en slechts gebaseerd op abstracte ideen. Het bijna altijd onvermijdelijke gevolg is een bloedbad en (uiteindelijke) repressie om de orde te herstellen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet, want ik zie geen wilde apen maar mensen die verandering willen, waar ik juist alleen maar respect voor kan hebben. Zie je het verschil? We projecteren onze eigen beeld van iets. Dus de n ziet dit als iets verkeerds/onnozel terwijl de ander het juist als een goede stap ziet .
Het is heel moeilijk om het gehele picture neutraal te bekijken. Of het nou crisis in Syri is of Crisis in Ukrane of een crisis op economisch vlak, of sociaal of waar dan ook : het is een volgende (goede) stap in harmonie.
Dit soort conflicten objectief bekijken is inderdaad erg lastig. Maar het is niet lastig omdat IPA deze mensen neerzet als apen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je ziet, want ik zie geen wilde apen maar mensen die verandering willen, waar ik juist alleen maar respect voor kan hebben. Zie je het verschil? We projecteren onze eigen beeld van iets. Dus de n ziet dit als iets verkeerds/onnozel terwijl de ander het juist als een goede stap ziet .
Het is heel moeilijk om het gehele picture neutraal te bekijken. Of het nou crisis in Syri is of Crisis in Ukrane of een crisis op economisch vlak, of sociaal of waar dan ook : het is een volgende (goede) stap in harmonie.
Ik spreek over de mensen, niet de regering.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij doet alsof Iran daadwerkelijk een beschaafd land is......
Die twee zijn per definitie met elkaar verbonden.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Ik spreek over de mensen, niet de regering.
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Die twee zijn per definitie met elkaar verbonden.
De regering van Iran is ook heel erg om over te spreken. Iran is al ongeveer 35 jaar een doorn in het oog van de VS. Al 35 jaar heeft de VS geprobeerd om door middel van sancties Iran om ver te gooien. Desondanks is het Iran gelukt om een succesvol land te worden in de regio. Dat zou andere landen niet gelukt zijn. Daarnaast strijden ze tegen soennitische terroristen wat mij altijd gelukkig maakt. Want soennitische moslims zouden het Westen kapot maken als ze de kans hadden. Kijk maar naar 9/11 etc.quote:
quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:29 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
De regering van Iran is ook heel erg om over te spreken. Iran is al ongeveer 35 jaar een doorn in het oog van de VS. Al 35 jaar heeft de VS geprobeerd om door middel van sancties Iran om ver te gooien. Desondanks is het Iran gelukt om een succesvol land te worden in de regio. Dat zou andere landen niet gelukt zijn. Daarnaast strijden ze tegen soennitische terroristen wat mij altijd gelukkig maakt. Want soennitische moslims zouden het Westen kapot maken als ze de kans hadden. Kijk maar naar 9/11 etc.
Oja en niet te veel positief over Iran praten. Voordat je het weet, word je door de turken en mocro's beschuldigd dat je Iranir bent.
Als assad meteen opstapt is er meteen geen bloedvergieten meer tegen de meeste gematigde rebellen.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:55 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
wat is hier goed aan? Het bewapenen van rebellengroepen zal alleen maar leiden tot nog meer bloedvergieten en een nog langer slepend conflict.
Hoe weet jij dat dat gematigde strijders zijn?quote:Op zondag 20 april 2014 10:50 schreef firefly3 het volgende:
Gematigde strijders:
Kataib Farouq al-Shamal
9th Special Forces Brigade
1st Brigade of Madraat
Liwa Ayman Bil Allah
Katibat Abi Harith – Farouq Hama
Katibat Ahrar al-Salmiya – Farouq Hama
Liwa Ahbab Allah
60th Brigade
Katibat Shaheed Abdul Ghaffar Hamish
Katibat Shaheed Abdullahi Bukar
Saraya Sawt al-Haq
Katibat Abu Asad al-Nimr
De (meer seculiere) groeperingen gaan winnen, assad en andere extremisten zullen uiteindelijk verdwijnen. Eindelijk verkiezingen, vrijheids van meninguiting en vrijheid van geloof. Eindelijk respect voor koerden en andere minderheden. "Minst kwade van de twee?", Beste van de drie!!
Jij droomt een beetje...het gaat eerst een gigantische burgeroorlog worden, ISSI en Nusrah weten al lang dat de "gematigden" gesteund worden door de US-alliantie en als sahwa-groepen tegen hen worden ingezet zoals in Irak. En dat gaan zij echt niet zomaar toelaten, maak je borst maar nat op (grote) aanslagen en veel onderling geweld. Nusrah en ISIS zijn op de grond op zijn minst gelijk aan de andere nationalistischere groepen. En Nusrah heeft in gebieden die in de handen van rebellen zijn nog wel enige sympathie omdat ze zich iets minder idioot dan ISIS gedragen en uit Syriers bestaan ipv ingevlogen Tsjetsjenen, Libiers, jonge Europeaantjes etc.quote:Op zondag 20 april 2014 10:50 schreef firefly3 het volgende:
De (meer seculiere) groeperingen gaan winnen, assad en andere extremisten zullen uiteindelijk verdwijnen. Eindelijk verkiezingen, vrijheids van meninguiting en vrijheid van geloof. Eindelijk respect voor koerden en andere minderheden. "Minst kwade van de twee?", Beste van de drie!!
Omdat ze anders het contract hebben verbroken met de amerikanen die bang zijn dat extremisten deze Amerikaanse wapens krijgen misschien? ? Misschien dat deze nieuwe wapens werken op vinger afdrukkingen?quote:Op zondag 20 april 2014 10:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat gematigde strijders zijn?
Afgezien van dat sektarische gedoe heeft hij wel gewoon gelijk. Iran is ondanks al die sancties en vijandigheid van het Westen en de Arabische wereld 1 van de sterkste spelers geworden die hun eigen buitenlandse beleid dicteren en uitvoeren.quote:
Ze hebben een 'contract' getekend toch? En je weet hoeveel dat betekent in een burgeroorlog in een land als Syriquote:Op zondag 20 april 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor deze uitermate betrouwbare informatie. Heerlijke bron ook.
Al die brigades zijn onderdeel van het zuidelijk front. Dan geloof je het niet, ik ben hier niet om een underhondje te overtuigen.quote:Op zondag 20 april 2014 11:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]![]()
Bedankt voor deze uitermate betrouwbare informatie. Heerlijke bron ook.
Dus?quote:Op zondag 20 april 2014 11:15 schreef Peunage het volgende:
[..]
Afgezien van dat sektarische gedoe heeft hij wel gewoon gelijk. Iran is ondanks al die sancties en vijandigheid van het Westen en de Arabische wereld 1 van de sterkste spelers geworden die hun eigen buitenlandse beleid dicteren en uitvoeren.
Alles of niets. Anders krijgen ze geen wapens meer van de vs.quote:Op zondag 20 april 2014 11:16 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ze hebben een 'contract' getekend toch? En je weet hoeveel dat betekent in een burgeroorlog in een land als Syri
Ja de VS is uiterst betrouwbaar gebleken als het om het leveren van wapens gaat. Er zijn ook totaal geen bekende wapenschandalen of zo.quote:Op zondag 20 april 2014 11:19 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Alles of niets. Anders krijgen ze geen wapens meer van de vs.
Ja alles wat niet in je straatje past is whataboutism.quote:
An die dumme Stirn gehrt als Argument die geballte Faustquote:Op zondag 20 april 2014 11:25 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja alles wat niet in je straatje past is whataboutism.
"De landen die zogenaamd voor democratie en mensenrechten in Syri strijden zijn het meest ondemocratisch en schenden de meeste mensenrechten"
Whataboutism.
"De VS heeft nogal een schimmig verleden wat betreft het leveren van wapens aan allerlei partijen, dus zo'n vermoedelijk contract zegt niks"
Whataboutism.
Maar dat contract wat niemand gezien heeft, dat is natuurlijk leidend.
quote:Jordanian jihadis returning from Syria war rattle U.S.-aligned kingdom
(Reuters) - Jordanian Islamist Ahmad Mahmoud fought with rebels in Syria for six weeks earlier this year, then slipped back across the border to seek treatment for a war wound - even though the authorities had warned him not to return.
Within a week the bearded 23-year-old fighter found himself in the dock at a military court, facing terrorism charges filed by authorities who are taking an increasingly tough stance against homegrown militants fighting in Syria's civil war.
Their rising numbers have rattled the Hashemite kingdom, a U.S. ally against Islamist militancy. Amman treats returning jihadists as a security threat to be nipped in the bud and, with an eye to Syrian President Bashar al-Assad's potential to tough out the uprising against him, wants to keep channels open to a government with which it retains diplomatic and trade ties.
Three years into Syria's civil war a growing number of Jordanian jihadists are coming home, some disillusioned by infighting within rebel ranks, others seeking a break from a draining and largely inconclusive conflict.
Up to a few months ago, Jordanian authorities were more discriminating with returning fighters, sometimes freeing "first-time offenders" who were deemed misguided after expressing regret for their actions.
Now, every detained returnee is whisked straight to court, although none have been accused of plotting attacks in Jordan.
Charge sheets against defendants highlight Amman's continued pragmatic recognition of Assad's rule. Many are accused of committing "acts not authorized by the state that sour relations with legitimate Syrian authorities", and face jail terms of 2 1/2 to five years after speedy military trials with minimal legal safeguards, according to defense lawyers.
The fact Mahmoud's father voluntarily informed officials that he was back in Jordan did not prevent a summons from hospital, where he was awaiting surgery on his injured knee, and detention by security services.
"His father handed him over with his son's consent before a hospital operation, after he phoned intelligence officials, who asked to bring him over immediately," Mahmoud's lawyer, Ayatollah Freihat, said.
The returnees vary from youths like Mahmoud, moved by video footage of indiscriminate shelling of population centers in rebel areas by Assad's forces, to others radicalized by hardline Sunni Muslim clerics calling for holy war and an Islamic state.
"I allowed you to go, but don't come back," said a Jordanian judicial source, starkly summarizing the official attitude towards those who enter combat in Jordan's northern neighbor.
"We turned a blind eye to you going, but if you return we will catch you and lock you up," said the source, who is familiar with the policy of Jordan's intelligence services and spoke on condition of requested anonymity.
Other countries ranging from Britain and France to Saudi Arabia and Morocco have grown alarmed about security risks posed by citizens returning from stints as militant fighters in Syria.
Saudi Arabia, the world's No. 1 oil exporter and another strategic ally of Washington, has banned its nationals from fighting abroad, donating money to any faction in Syria or sympathizing with militant creeds.
In a reminder of Amman's jitters about the destabilizing effects of the Syrian war, Jordanian warplanes hit and destroyed several vehicles trying to cross the border from Syria on Wednesday. A Jordanian security source said the targets appeared to have been armed Syrian rebels seeking refuge from fighting with government forces in southern Syria.
SHORT-TERM JIHADISTS
Jordanian Islamists say hundreds of volunteers have entered Syria's conflagration since 2011. Salafis share the austere Sunni Islamist ideology of many Syrian rebels fighting Assad, who is from Alawite minority and backed by Shi'ite Muslim Iran.
Mohammed Shalabi, a Jordanian Salafi leader who has spent a decade in prison for security offences, has encouraged militants to go and fight in Syria but said the earlier official stance of tacit tolerance had ended.
"In the last month or so they are refusing to allow anyone (re-enter) except in the most exceptional circumstances," which might include humanitarian grounds, said Shalabi, who is better known as Abu Sayyaf.
Returning fighters picked up at the frontier end up on a fast track to military trials where, rights groups say, testimonies are usually taken under coercion and torture.
At one session of his trial last month, the wheelchair-bound Mahmoud watched from the dock as his lawyer Freihat grilled the intelligence officer who had obtained his confession.
"I cannot remember if he was in pain or not when I asked him what happened," the officer told Judge Ahmed Qatarneh.
Officials provide no numbers for Jordanians now on trial for fighting in Syria but lawyers say there are at least 120 active cases, and the spike in prosecutions has overwhelmed the courts.
At a single-storey state security building in eastern Amman's Marka district, the shortage of courtrooms has forced judges to hold trials in their own offices, one lawyer said.
FEAR OF ISLAMIST VICTORY IN SYRIA
Jordan's approach to militants fighting across the border sets it apart from Syria's other neighbors.
Turkey, which openly supports the anti-Assad insurgency, allows rebels to move back and forth between parts of northern Syria they hold and Turkish territory.
Iraq and Lebanon, with poorly defined borders and mixed Sunni and Shi'ite populations, have not stopped fighters from both sides of the sectarian divide from joining the Syrian war.
But Jordan's Western-aligned monarchy is torn by conflicting interests over Syria. It has tried to steer a middle course between that of Gulf Arab allies who want Assad ousted at almost any cost and its own concerns - echoed by Washington - that a radical Islamist victory in Syria would install a worse threat.
That ambivalence means that while Jordan has hosted small-scale U.S. training of rebels and allowed modest quantities of Gulf-supplied arms to filter into Syria, it ensured the border did not turn into an easy conduit for guns and fighters.
Salafi sources say more than 250 Jordanians have died in Syria, a relatively small number in a conflict which has killed more than 150,000 people since it erupted in March 2011.
But Amman is anxious to forestall any danger from the return of battle-hardened radicals. It has applied the same anti-terrorism laws used against militants who fought in Iraq after the 2003 U.S. invasion or who have tried to attack Israel, with which Amman signed a peace treaty nearly 20 years ago.
"You go to die? That's OK," said Taher Nasser, a lawyer who defends Islamist fighters. "But if you return, (the state) will teach you a lesson."
Jordan's wing of the Muslim Brotherhood backs the anti-Assad insurgency but has stopped short of urging Jordanians to join it, careful not to jeopardize its status as the country's mainstream opposition group and advocate of democratic reforms.
ALIENATION
Human rights groups say that while systematic torture in Jordanian prisons has diminished, jihadists are kept in separate wings in small isolated groups under more spartan conditions where access to lawyers and family is tightly restricted.
"Jordan has gone a long way in reforming prisons and clearing up regular instances of systematic ill treatment and torture that went on for years. But we continue to hear ill treatment concerns about Salafi jihadi detainees," said Adam Coogle, a researcher with U.S.-based Human Rights Watch.
Outside prison, jihadists complain that their living conditions are scarcely any better. Abu Bakr, 21, recently freed after he was jailed for trying to cross into Syria, says his every move is tracked by vigilant security forces.
"I don't know what my future is. They can arbitrarily re-arrest me and I cannot work. They have circulated my name," he said while walking through Rusaifa, a densely populated working-class city where poverty and alienation have provided fertile ground for jihadi recruiters.
"As an Islamist jihadist you are not allowed to be treated as a human being," he said.
Another Salafi leader, Sheikh Saad Hunaiti, said the crackdown would further antagonize Salafis, three years after they took to the streets during the wave of Arab world unrest.
"Now they are gagging our mouths and arresting us. This will only increase hatred towards the regime," said Hunaiti.
Jordan has avoided the explosions of violence suffered by Syria's other Arab neighbors, Iraq and Lebanon. But Amman's clampdown carries the risk of sowing deeper radicalization among disaffected Salafis who see Jordan as part of Bilad al-Sham, or "Greater Syria" - another battlefield in their campaign to restore a mediaeval-era Islamic caliphate across the region.
"There are clear Koranic verses (about) Bilad al-Sham," Abu Sayyaf said. "We hope we will reap the fruits of efforts, and the blood that has been shed to see the caliphate (return)."
reuters.com
Dat heb je zeker gedaan. Even n Brigade-naam vertalen naar het Nederlands:quote:Op zondag 20 april 2014 11:24 schreef firefly3 het volgende:
Ik heb zelfs de brigades opgenoemd, en nog hebben mensen gezeik in dit topic. Hilarisch.
"Brigade Geloof in Allah"quote:
Of je negeert mijn posts gewoon.quote:Op zondag 20 april 2014 11:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
An die dumme Stirn gehrt als Argument die geballte Faust
Friedrich Nietzsche.
Zelfs als Assad verslagen wordt, ontstaat er een strijd tussen de rebellen. De rebellen zijn onderling zeer verdeeld en gaan dan strijden om de macht in Syri. Als er een strijd tussen de rebellen ontstaat dan winnen de extremisten het met gemak van de 'seculiere' rebellen en dan veranderd Syri in een tweede Afghanistan.quote:Op zondag 20 april 2014 10:50 schreef firefly3 het volgende:
Gematigde strijders:
Kataib Farouq al-Shamal
9th Special Forces Brigade
1st Brigade of Madraat
Liwa Ayman Bil Allah
Katibat Abi Harith – Farouq Hama
Katibat Ahrar al-Salmiya – Farouq Hama
Liwa Ahbab Allah
60th Brigade
Katibat Shaheed Abdul Ghaffar Hamish
Katibat Shaheed Abdullahi Bukar
Saraya Sawt al-Haq
Katibat Abu Asad al-Nimr
Of je negeert mijn posts gewoon.quote:Op zondag 20 april 2014 12:06 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat heb je zeker gedaan. Even n Brigade-naam vertalen naar het Nederlands:
[..]
"Brigade Geloof in Allah"
Deze reactie over Harakat Hazm?quote:
Vergeet niet;quote:Op zondag 20 april 2014 13:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deze reactie over Harakat Hazm?
NWS / [Centraal] Crisis in Syri #127
Brigade Geloof in Allah is een onderdeel van Harakat Hazm.
Nee, de inhoud van de posts.quote:Op zondag 20 april 2014 13:29 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Deze reactie over Harakat Hazm?
NWS / [Centraal] Crisis in Syri #127
Brigade Geloof in Allah is een onderdeel van Harakat Hazm.
Dat mag, en ik negeer je posts omdat het mij niet boeit wat de 'seculieren' doen. Ze zijn irrelevant voor mij.quote:Op zondag 20 april 2014 13:36 schreef Montagui het volgende:
Maar het streven naar een (in wat voor mate ook) seculiere staat door gematigde moslims juich ik ten alle tijde toe.
Nou nou, niet alle Mocro's over 1 kam scheren, wil je.quote:Op zaterdag 19 april 2014 23:29 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
De regering van Iran is ook heel erg om over te spreken. Iran is al ongeveer 35 jaar een doorn in het oog van de VS. Al 35 jaar heeft de VS geprobeerd om door middel van sancties Iran om ver te gooien. Desondanks is het Iran gelukt om een succesvol land te worden in de regio. Dat zou andere landen niet gelukt zijn. Daarnaast strijden ze tegen soennitische terroristen wat mij altijd gelukkig maakt. Want soennitische moslims zouden het Westen kapot maken als ze de kans hadden. Kijk maar naar 9/11 etc.
Oja en niet te veel positief over Iran praten. Voordat je het weet, word je door de turken en mocro's beschuldigd dat je Iranir bent.
Okido.quote:Op zondag 20 april 2014 13:37 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Dat mag, en ik negeer je posts omdat het mij niet boeit wat de 'seculieren' doen. Ze zijn irrelevant voor mij.
Niet waar. Een voorbeeld: Assad heeft de Koerdische MINDERHEID onderdrukt.quote:Op zondag 20 april 2014 15:00 schreef hafez1234 het volgende:
Wat een leider is Assad toch. Hij beschermt alle minderheden.
Alsnog hebben de koerden besloten om tegen de rebellen te vechten in plaats van tegen Assad. Dit laat al zien wat zij verwachten dat gaat gebeuren als Assad zou vallen.quote:Op zondag 20 april 2014 15:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Niet waar. Een voorbeeld: Assad heeft de Koerdische MINDERHEID onderdrukt.
Syria: Al-Asad's Decade in Power Marked by Repression
Rights Suppressed, Activists Detained, Media Censored, Kurds Sidelined
http://www.hrw.org/news/2(...)-marked-repression-0
Weer onzin, denk aan de Koerden die onderdeel zijn van Islamic Front, of Koerden die voor ISIL of Nusra of weet ik veel wie vechten.quote:Op zondag 20 april 2014 15:21 schreef hafez1234 het volgende:
Alsnog hebben de koerden besloten om tegen de rebellen te vechten in plaats van tegen Assad. Dit laat al zien wat zij verwachten dat gaat gebeuren als Assad zou vallen.
Een kleine minderheid...quote:Op zondag 20 april 2014 15:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weer onzin, denk aan de Koerden die onderdeel zijn van Islamic Front, of Koerden die voor ISIL of Nusra of weet ik veel wie vechten.
Syrische Koerden zou nou niet bepaald islamistisch ingesteld.quote:
In ieder geval meer islamistisch dan baathistisch.quote:Op zondag 20 april 2014 15:26 schreef IPA35 het volgende:
Syrische Koerden zou nou niet bepaald islamistisch ingesteld.
Ja omdat Ba'atisme Koerden uitsluit vanwege hun focus op n identiteit, n taal gezwets.quote:Op zondag 20 april 2014 15:27 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
In ieder geval meer islamistisch dan baathistisch.
Assad de beschermheer van de minderheden is dan ook een fabel.quote:Op zondag 20 april 2014 15:28 schreef IPA35 het volgende:
Ja omdat Ba'atisme Koerden uitsluit vanwege hun focus op n identiteit, n taal gezwets.
Nee ook niet. Ik denk niet dat salafisten evenveel rechten hadden onder Assad als in Nederland.quote:
Fabel dus, Assad is niet de beschermheer van minderheden, niet etnisch gezien (Koerden) en ook niet religieus gezien (salafisten).quote:
Nee hoor er zijn veel Koerden die ook bij IF, Nusra en ISIL etc zitten.quote:
Dat zijn soennitische extremisten. Zij zien zichzelf eerst als soennitische moslim en daarna pas als koerd. Het feit dat zij koerd zijn, is niet relevant.quote:Op zondag 20 april 2014 15:22 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Weer onzin, denk aan de Koerden die onderdeel zijn van Islamic Front, of Koerden die voor ISIL of Nusra of weet ik veel wie vechten.
Wel als jij zegt: "Koerden besloten om tegen de rebellen te vechten in plaats van tegen Assad".quote:Op zondag 20 april 2014 16:13 schreef hafez1234 het volgende:
Het feit dat zij koerd zijn, is niet relevant.
Als je denkt dat een uitzondering van een paar extremistische koerden mijn argument ontkracht , moet je terug naar school. De koerden vechten tegen de rebellen en dat is een feit. Maakt niet uit of een paar van hen bij de rebellen zit. Met jouw redenatie kan ook gezegd worden dat Nederland niet tegen de nazi's had gevochten omdat NSB'ers de nazi's steunden.quote:Op zondag 20 april 2014 16:19 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Wel als jij zegt: "Koerden besloten om tegen de rebellen te vechten in plaats van tegen Assad".
Maak jezelf niet belachelijk. Ik had gewoon gelijk, wees een man en geef het toe.quote:Op zondag 20 april 2014 16:37 schreef hafez1234 het volgende:
Als je denkt dat een uitzondering van een paar extremistische koerden mijn argument ontkracht , moet je terug naar school. De koerden vechten tegen de rebellen en dat is een feit. Maakt niet uit of een paar van hen bij de rebellen zit. Met jouw redenatie kan ook gezegd worden dat Nederland niet tegen de nazi's had gevochten omdat NSB'ers de nazi's steunden.
quote:Op zondag 20 april 2014 16:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Maak jezelf niet belachelijk. Ik had gewoon gelijk, wees een man en geef het toe.
Jouw redenatie zorgt er juist voor dat je geen onderscheid maakt tussen de verschillende soorten Nederlanders tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ik maak wel onderscheid, tussen verschillende soorten Koerden en Nederlanders.
onzin, de burgeroorlog zal gewoon doorgaan.quote:Op zondag 20 april 2014 10:43 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Als assad meteen opstapt is er meteen geen bloedvergieten meer tegen de meeste gematigde rebellen.
Uiteraard, maar dan alleen tegen die extremisten zoals ISIS en Al Nusra.quote:Op zondag 20 april 2014 18:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
onzin, de burgeroorlog zal gewoon doorgaan.
artikel gaat verder.quote:France backs claims that Syrian forces have used chemical weapons recently
Franois Hollande says France has 'information' that toxic gases have been used against opposition in recent attacks
Allegations that Bashar al-Assad's forces used chemical weapons in recent attacks gained traction on Sunday when France said it had "information" of toxic gases being used against opposition targets.
The claim, by the French president, Franois Hollande, follows accusations by the exiled Syrian opposition and rebel groups in the west and south of the country that gas has been used nine times in the past two months, killing more than 10 people and affecting hundreds more.
Hollande was not specific about the basis for his claims, which he said had not been proved. However, France has remained in close contact with opposition leaders and previously used its own government laboratories to verify that sarin had been used in a mass attack near Damascus last August.
The French leader told Europe Radio 1 that whatever had taken place was "much less significant than those in Damascus … but very deadly"
Ik denk dat Frankrijk en de Britten de grootste problemen zullen krijgen van terugkerende mensen.quote:Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Frankrijk is het Saoedi-Arabi van Europa.
Wat een walgelijk land is het toch ook.
Dat hebben ze dan ook verdiend.quote:Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat Frankrijk en de Britten de grootste problemen zullen krijgen van terugkerende mensen.
Je bent wel erg verbitterdquote:Op zondag 20 april 2014 23:26 schreef IPA35 het volgende:
Frankrijk is het Saoedi-Arabi van Europa.
Wat een walgelijk land is het toch ook.
Want?quote:Op maandag 21 april 2014 09:44 schreef expans het volgende:
[..]
Ik denk dat Frankrijk en de Britten de grootste problemen zullen krijgen van terugkerende mensen.
Beide voormalig kolonisator, grote groepen immigranten uit die gebieden in het thuisland.quote:
Als ik zo de verhalen lees moet ik juist constateren dat heel veel Jihadisten er niet meer aan moeten denken terug te keren.quote:Op maandag 21 april 2014 13:03 schreef expans het volgende:
[..]
Beide voormalig kolonisator, grote groepen immigranten uit die gebieden in het thuisland.
Generatie X van allochtonen die zich niet thuis voelen ondanks dat ze geboren en getogen zijn in Frankrijk/UK. Zelfde generatie die opzoek is naar een identiteit en die vind in de islam.
Plus beide landen hebben al eerder te maken gehad met extremisten.
Plus ghetto vorming in Frankrijk.
Wat elk land heeft met immigranten maar in deze twee landen is het erger imo, en vaak lees je ook meer nieuws over Franse/Britse jihadisten, en met andere landen lijkt het aantal nog wel mee te vallen. Nummer drie is dan weer Duitsland want daar zijn ook bepaalde groepen actief.
Dat ISIS is zo geinfiltreerd door allerlei geheime diensten, dat kan echt niet anders. Veel te makkelijk om erbij te komen ook, gewoon "bekering" faken en men accepteert ze uit alle windrichtingen. Zoveel buitlanders kan je nooit van natrekken in hoeverre ze echt oprecht zijn. Wat dat betreft is verstandig geweest van Nusrah gewoon voornamelijk Syriers te accepteren, die kan je wel enigzins natrekken door familiebanden/clan etc etc.quote:Op maandag 21 april 2014 07:46 schreef El_Matador het volgende:
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Links: De Nederlandse jihadist Abu Abdur-Rahmaan al-Iraqi (hurkend op deze foto) zou door zijn eigen terreurgroepering in al-Bab in Noord-Syri zijn opgepakt melden bronnen in Damascus. De terroristen van de ‘Islamitische Staat van Irak en Sham’ (ISIS) zullen hun eigen mannetje zelf berechtigen lieten ze weten. Wellicht is de polderjihadist – zelfs naar ISIS-normen – te ver gegaan inzake de onthoofdingen van o.a. Jabhat al-Nusra rebellen en vooral het verspreiden van deze bloedige foto’s. Een foto van Khalid K. uit Almere met vijf hoofden van onthoofde tegenstanders en een mes werden via de sociale media bekend over de hele wereld.
Rechts: De Brusselse Syrische terrorist Sheikh Bassam Ayachi in Syri.
Hoe bedoel je ?quote:Op maandag 21 april 2014 13:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat ISIS is zo geinfiltreerd door allerlei geheime diensten, dat kan echt niet anders. Veel te makkelijk om erbij te komen ook, gewoon "bekering" faken en men accepteert ze uit alle windrichtingen. Zoveel buitlanders kan je nooit van natrekken in hoeverre ze echt oprecht zijn. Wat dat betreft is verstandig geweest van Nusrah gewoon voornamelijk Syriers te accepteren, die kan je wel enigzins natrekken door familiebanden/clan etc etc.
Je hebt gelijk maar in Engeland meer dan Frankrijk als je het mij vraagt. Die Engelsen zijn echt veel te tolerant voor extremistische idioten, en daar zitten er (teveel) van in Engeland. In Frankrijk is mijn persoonlijke observatie dat veel (Noord-Afrikaanse) Moslims dichterbij een "Frans gevoel" zitten dan bepaalde groepen in Engeland. Velen spreken ook bijvoorbeeld alleen (nog) maar Frans. En ook uit onderzoeken blijkt dat migranten in Frankrijk sneller in de samenleving opgaan en de waarden van de Republiek onderschrijven dan in andere Noord-Europese landen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:03 schreef expans het volgende:
Beide voormalig kolonisator, grote groepen immigranten uit die gebieden in het thuisland.
Generatie X van allochtonen die zich niet thuis voelen ondanks dat ze geboren en getogen zijn in Frankrijk/UK. Zelfde generatie die opzoek is naar een identiteit en die vind in de islam.
Plus beide landen hebben al eerder te maken gehad met extremisten.
Plus ghetto vorming in Frankrijk.
Wat elk land heeft met immigranten maar in deze twee landen is het erger imo, en vaak lees je ook meer nieuws over Franse/Britse jihadisten, en met andere landen lijkt het aantal nog wel mee te vallen. Nummer drie is dan weer Duitsland want daar zijn ook bepaalde groepen actief.
Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:13 schreef theunderdog het volgende:
Hoe bedoel je ?
Zolang je dood, bloed en verderf wil aanrichten is het goed toch?
Overigens geldt voor die Noord-Afrikaanse migranten dat ze in land van herkomst in de problemen komen als blijkt dat ze jihadistische neigingen hebben en/of in een strijd hebben gevoerd in het buitenland.quote:Op maandag 21 april 2014 13:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar in Engeland meer dan Frankrijk als je het mij vraagt. Die Engelsen zijn echt veel te tolerant voor extremistische idioten, en daar zitten er (teveel) van in Engeland. In Frankrijk is mijn persoonlijke observatie dat veel (Noord-Afrikaanse) Moslims dichterbij een "Frans gevoel" zitten dan bepaalde groepen in Engeland. Velen spreken ook bijvoorbeeld alleen (nog) maar Frans. En ook uit onderzoeken blijkt dat migranten in Frankrijk sneller in de samenleving opgaan en de waarden van de Republiek onderschrijven dan in andere Noord-Europese landen.
Daarnaast heeft Engeland ook een imperialistische politiek waardoor aanslagen voor jihadisten meer dan gerechtvaardigd zijn. Frankrijk heeft dat ook wel maar toch net iets sluwer.
Zo roept men ook dat ISIS vol zit met infiltranten van de Syrische overheid.quote:Op maandag 21 april 2014 13:08 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat ISIS is zo geinfiltreerd door allerlei geheime diensten, dat kan echt niet anders. Veel te makkelijk om erbij te komen ook, gewoon "bekering" faken en men accepteert ze uit alle windrichtingen. Zoveel buitlanders kan je nooit van natrekken in hoeverre ze echt oprecht zijn. Wat dat betreft is verstandig geweest van Nusrah gewoon voornamelijk Syriers te accepteren, die kan je wel enigzins natrekken door familiebanden/clan etc etc.
Dat zou van professionaliteit van de Syrische geheime dienst getuigen en dus een eerder een compliment zijn. Lijkt me logisch dat het Syrische regime zulke rebellengroepen infiltreert.quote:Op maandag 21 april 2014 13:42 schreef IPA35 het volgende:
Zo roept men ook dat ISIS vol zit met infiltranten van de Syrische overheid.
Ja.quote:Op maandag 21 april 2014 13:45 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat zou van professionaliteit van de Syrische geheime dienst getuigen en dus een eerder een compliment zijn. Lijkt me logisch dat het Syrische regime zulke rebellengroepen infiltreert.
In Irak ook toch? Niet perse infiltrant maar dat veel van die hoge leden allemaal ex-baath partij leden zijn. Oftewel een power struggle in een nieuw jasje.quote:Op maandag 21 april 2014 13:42 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Zo roept men ook dat ISIS vol zit met infiltranten van de Syrische overheid.
In Engeland inderdaad vaker ophef om die ''sharia'' wijk achtige dingen.quote:Op maandag 21 april 2014 13:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je hebt gelijk maar in Engeland meer dan Frankrijk als je het mij vraagt. Die Engelsen zijn echt veel te tolerant voor extremistische idioten, en daar zitten er (teveel) van in Engeland. In Frankrijk is mijn persoonlijke observatie dat veel (Noord-Afrikaanse) Moslims dichterbij een "Frans gevoel" zitten dan bepaalde groepen in Engeland. Velen spreken ook bijvoorbeeld alleen (nog) maar Frans. En ook uit onderzoeken blijkt dat migranten in Frankrijk sneller in de samenleving opgaan en de waarden van de Republiek onderschrijven dan in andere Noord-Europese landen.
Daarnaast heeft Engeland ook een imperialistische politiek waardoor aanslagen voor jihadisten meer dan gerechtvaardigd zijn. Frankrijk heeft dat ook wel maar toch net iets sluwer.
Paar foto's van een verbrand paspoort zeg niks, ik durf te wedden dat een deel op dit moment twijfelt door het onderling vechten. En nu is het braaf schreeuwen maar stel dat de SAA, of beter gezegd Syrirs jacht op ze beginnen te maken omdat ze genoeg hebben gehad van hun shit?quote:Op maandag 21 april 2014 13:06 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als ik zo de verhalen lees moet ik juist constateren dat heel veel Jihadisten er niet meer aan moeten denken terug te keren.
Oke Aloulou als ISIS vol zit met infiltranten, waarom zijn ze dan de meest succesvolle Jihadisten-groep in Syri (en Irak).quote:Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.
ISIS kan echt niet anders dan zwaar geinfiltreerd zijn. Veel te makkelijk om je bij aan te sluiten en als volledig vreemde kan je gelijk meevechten lijkt het. Ik zeg daarbij niet dat de hele groep een grote infiltratie is van bovenaf, maar er zullen zeker verschillende infiltranten van allerlei geheime diensten tussen zitten. Meer dan bij Nusrah.
Overigens was Nusrah vanaf het begin huiverig voor mensen aannemen die zij niet kunnen screenen omdat ze waarschijnlijk door eerdere ervaringen weten dat bij zulke groepen gelijk infiltranten eropaf komen om van binnenuit te bespioneren. Daarom is het verstandig geen vreemdelingenlegioen zomaar aan te nemen maar selectief te zien. Volgens mij is er van die Nederlandse jihadies ook geen een bij die uiteindelijk bij Nusrah is gekomen, terwijl een aantal van hem al in NL aangaf juist bij die groep te willen aansluiten.
Ze hebben relatief veel gemotoriseerde eenheden ja. Ze hebben ook gewoon eenheden die permanent in Afrika zijn gelegerd.quote:Op maandag 21 april 2014 14:26 schreef expans het volgende:
In Engeland inderdaad vaker ophef om die ''sharia'' wijk achtige dingen.
Frankrijk is altijd wel hevig actief geweest in Afrika dmv coupes, volgens mij hebben ze ook nog veel militaire basissen in Afrika en is een groot deel van hun leger qua uitrusting gefocust op Afrika.
Bewust of onbewust, een geniale reactie op de FP: "Ik verwacht een nek aan nek race".quote:Op maandag 21 april 2014 14:46 schreef Charismatisch het volgende:
Syri houdt presidentsverkiezingen op 3 juni
Syrirs kunnen op 3 juni stemmen bij presidentsverkiezingen. Internationale waarnemers noemen de plannen van Bashar al-Assad een 'parodie op een democratie'.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-op-3-juni-1506888W/
Zegt de Salafi sympathisant.quote:Op maandag 21 april 2014 15:02 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Check dat monster dan
Don't support terror met een Amerikaanse vlag op je gezicht geschminkt
Fucking hell.
Salafisten van het Muhammed Abduh type wil ik nog wel tolereren hoorquote:Op maandag 21 april 2014 15:33 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Zegt de bange Bashar-aanbidder die alle salafisten wil uitroeien.
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en is het irrelevant wie jij wel of niet tolereert.quote:Op maandag 21 april 2014 15:37 schreef IPA35 het volgende:
Salafisten van het Muhammed Abduh type wil ik nog wel tolereren hoor.
Wil je dan geen conservatief aan de machtquote:Op maandag 21 april 2014 15:39 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Gelukkig heb jij het niet voor het zeggen en is het irrelevant wie jij wel of niet tolereert.
ISIS en Nusrah doen het beiden goed, en dat hoeft niet haaks te staan op het feit dat ze geinfiltreerd zijn. Ik zei al dat ik niet geloof dat de top dat is, maar ik geloof zeker dat onder de normalere jihadies bij ISIS gewoon infiltranten zijn van andere geheime diensten. Voor mij is dat gewoon een kwestie van beetje logica gebruiken. Geheime diensten als die van Jordanie, Syrisch regime, Turkije, Saudies etc. Landen die doordat er geen taalkundige barriere is (of weinig in het geval van Turkije) en dicht erbij staan heel makkelijk kunnen infiltreren. Jordaniers, Saudiers etc hebben daar al heel lang een handje van, ver voor de huidige opstand. Enige invloed en inzicht proberen te krijgen op jihadi-groepjes zal je niet alleen moeten afluisteren maar ook van binnenuit mannetjes moeten hebben. Als je je werk goed doet.quote:Op maandag 21 april 2014 14:47 schreef Baklava95 het volgende:
Oke Aloulou als ISIS vol zit met infiltranten, waarom zijn ze dan de meest succesvolle Jihadisten-groep in Syri (en Irak).
Het is ISIS die nu grote stukken van Irak en Syri controleert. JAN voor zover ik weet controleert maar bepaalde enclaves van maar een paar vierkante km.![]()
Ja ze noemen zich een staat, en heersen over bepaalde gebieden en hebben er hun "staatsapparaat", maar dat geldt ook voor andere groepen dus op zich is dat niet zo bijzonder. Alleen ISIS promoot het meer omdat ze natuurlijk ideologisch heel erg gedreven zijn, hun hele doel draait om het opzetten van een eigen "Islamitische" staat.quote:En ISIS is inmiddels uitgegroeid tot een staat en is niet meer een organisatie (als JAN, IF etc).
Als ze er een pakken gaat zijn hoofdje rollen ja. En infiltratie staat niet gelijk aan het kapot maken van ISIS van binnenuit. Gaat vooral om belangrijke informatie/inlichtingen en eventuele invloed die je je kan uitoefenen op heel veel terreinen en naar verschillende partijen toe. Doet me beetje denken aan de Saudiers die tegen de Russen schijnen (schijnen dus niet een vaststaand feit) hebben gezegd dat als zij Assad laten vallen Saudiers ervoor kunnen zorgen dat wat Tsjetsjeense rebellen ook hun gewapende strijd in de Kaukasus opzeggen of "opdroogt". Genoeg redenen om infiltranten te sturen dus, niet alleen om de beweging gelijk kapot te maken (als dat al mogelijk is).quote:Ik zeg ook niet dat er helemaal geen infiltranten zijn in die staat maar ik denk dat het infiltranten nog wel meevalt. En je weet zelf ook dat als ISIS een infiltrant ontdekt ze hem een paar decimeter kleiner maken. Ik zou niet durven infiltreren in ISIS.
Deze meisjes doen hun ouders gigantisch pijn. Als het mij zusje was had ik haar flinke klappen gegeven mocht ze ooit weer terugkomen. Maar waarschijnlijk zijn ze zoals veel Bosniers met heel weinig Islam (en kennis) grootgebracht...en dan ben je een makkelijke prooi.quote:Op maandag 21 april 2014 16:05 schreef IPA35 het volgende:
Dat verhaal van die twee Bosnische meisjes uit Oostenrijk.
Best wel gestoord.
Ik zat in de klas met paar Bosnirs, die meisjes zien er gewoon uit als je stereotype Oost-Europese popjes (net als die twee meisjes in feite). Gewoon eng eigenlijk dat het nogal conservatieve soennieten zijn.
Vraag me af hoe je 15/16 jarige meisjes die naar alle waarschijnlijkheid uit een niet al te conservatief milieu komen zo kunt benvloeden dat ze een niqaab willen dragen en de slet willen gaan spelen in de Levant.quote:Op maandag 21 april 2014 16:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Deze meisjes doen hun ouders gigantisch pijn. Als het mij zusje was had ik haar flinke klappen gegeven mocht ze ooit weer terugkomen. Maar waarschijnlijk zijn ze zoals veel Bosniers met heel weinig Islam (en kennis) grootgebracht...en dan ben je een makkelijke prooi.
Ja ik kan het ook niet verklaren voor jouw sorry.quote:Op maandag 21 april 2014 16:39 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Vraag me af hoe je 15/16 jarige meisjes die naar alle waarschijnlijkheid uit een niet al te conservatief milieu komen zo kunt benvloeden dat ze een niqaab willen dragen en de slet willen gaan spelen in de Levant.
Als ouder merk je dat toch ook wel lijkt me?
Slechte broer dat je bent.quote:Op maandag 21 april 2014 16:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Deze meisjes doen hun ouders gigantisch pijn. Als het mij zusje was had ik haar flinke klappen gegeven mocht ze ooit weer terugkomen. Maar waarschijnlijk zijn ze zoals veel Bosniers met heel weinig Islam (en kennis) grootgebracht...en dan ben je een makkelijke prooi.
Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.quote:Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
Ze kunnen daar toch met een vaste man trouwen en meevechten. Of misschien zelfs helemaal niet trouwen en alleen meevechten.quote:Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.
Hoeveel vrouwen heb jij zien vechten bij de Salafi clubjes? Ik (recentelijk) geen.quote:Op maandag 21 april 2014 16:52 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ze kunnen daar toch met een vaste man trouwen en meevechten. Of misschien zelfs helemaal niet trouwen en alleen meevechten.
Zo'n korte opsomming van het actuele nieuws is veel handiger/ leesbaarder dan het blind neerplempen van ellenlange Engelstalige artikelen, thanks voor de moeite.quote:Op maandag 21 april 2014 14:46 schreef Charismatisch het volgende:
Volgens mij zijn de ISIL-leiders voornamelijk Irakezen, en is infiltratie in de hoogste regionen nauwelijks mogelijk. Daarnaast kun je als jihadistische groepering niet buitenlandse moslims niet aannemen omdat ze mogelijk infiltranten zouden kunnen zijn, dit is niet in lijn met de islamitische traditie van Ansar & Muhajirun, en niet goed voor je "Islamic credentials". Die groeperingen zijn natuurlijk niet dom en beschikken over eigen inlichtingdiensten. En hoe opener ze zijn, hoe meer mankracht ze kunnen aantrekken. Om met JC te spreken, ieder nadeel heb zijn voordeel.
Doden bij mortieraanval op Syrisch parlement
Bij een mortieraanval vlakbij het parlementsgebouw in Damascus zijn vijf doden gevallen. Dat melden Syrische staatsmedia. De aanslag is nog niet opgeist.
http://nos.nl/audio/63847(...)risch-parlement.html
Syri houdt presidentsverkiezingen op 3 juni
Syrirs kunnen op 3 juni stemmen bij presidentsverkiezingen. Internationale waarnemers noemen de plannen van Bashar al-Assad een 'parodie op een democratie'.
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-op-3-juni-1506888W/
Interpol zoekt Oostenrijkse scholieren in Syri (foto's in de bron)
Scholieren zijn ze nog: Sabina Selimovic (15) en haar vriendin Samra Kesinovic (16) uit Wenen. Maar de afscheidsbrief die ze nalieten, laat weinig tot de verbeelding over. ‘We gaan naar Syri om te vechten voor de Islam. We zullen elkaar weerzien in het paradijs.’
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140419_01074832
Exclusief: gegijzelde Franse journalist over zijn vrijlating
Hij zegt dat hij relatief goed is behandeld en dolblij is weer herenigd te zijn met zijn naasten. Zijn moeder staat naast hem te glunderen als hij dit vertelt. Fotograaf Eduard Elias (23) werd tien maanden lang in het Turks-Syrische grensgebied geblinddoekt en met zijn handen geboeid gevangen gehouden door de extremistische islamitische verzetsgroep (ISIL).
http://politiek.theposton(...)t-syrische-verblijf/
Zou Frankrijk losgeld hebben betaald aan ISIL? Vreemd dat ze vier Franse journalisten na tien maanden vrijlaten?
Daarvoor hoef je niet naar het front.quote:Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.
Maar wel naar Syri... Beetje troostmeisje zijn voor de mujahideen.quote:
Troostmeisjes waren seksslavinnen die gedwongen werden. Dat is hier sowieso niet aan de orde. Het zou best kunnen dat de meisjes daar seks hebben. In tegenstelling tot het Christendom beschouwt de Islam seks niet als iets slechts ofzo, zo lang het maar binnen een huwelijk gebeurt. Maar seks is niet hun primaire doel, dat kan hier ook, al helemaal met hun uiterlijk. Hun doel is niet lichamelijk maar geestelijk.quote:Op maandag 21 april 2014 16:56 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wel naar Syri... Beetje troostmeisje zijn voor de mujahideen.
Hun ouders zullen vast trots zijn.
http://en.wikipedia.org/wiki/Sexual_jihadquote:Op maandag 21 april 2014 17:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Troostmeisjes waren seksslavinnen die gedwongen werden. Dat is hier sowieso niet aan de orde. Het zou best kunnen dat de meisjes daar seks hebben. In tegenstelling tot het Christendom beschouwt de Islam seks niet als iets slechts ofzo, zo lang het maar binnen een huwelijk gebeurt. Maar seks is niet hun primaire doel, dat kan hier ook, al helemaal met hun uiterlijk. Hun doel is niet lichamelijk maar geestelijk.
Ja voor hun zal het vast en zeker geestelijk zijn. Voor de strijders niet.quote:Op maandag 21 april 2014 17:04 schreef Bilge het volgende:
[..]
Troostmeisjes waren seksslavinnen die gedwongen werden. Dat is hier sowieso niet aan de orde. Het zou best kunnen dat de meisjes daar seks hebben. In tegenstelling tot het Christendom beschouwt de Islam seks niet als iets slechts ofzo, zo lang het maar binnen een huwelijk gebeurt. Maar seks is niet hun primaire doel, dat kan hier ook, al helemaal met hun uiterlijk. Hun doel is niet lichamelijk maar geestelijk.
Propaganda? Omdat de Islamisten zelf zeggen dat het propaganda is, is het zo? Zelfs een Tunesische ministers noemt gevallen.quote:Op maandag 21 april 2014 17:12 schreef Bilge het volgende:
Je moet toch wat als overheid, om potentile strijders af te schrikken. Maar als je echt gelooft in zulke goedkope propaganda ben je wel rg simpel van geest.
Ik vind het trouwens ook opmerkelijk dat je zegt "hun ouders zullen vast trots zijn". Ik dacht dat rechtse figuren de vrije wil van het individu hoog in het vaandel hadden staan? Schreeuwen jullie niet moord en brand wanneer een ex-moslim door hun ouders en dergelijke onder sociale druk worden gezet?
Dit dus.quote:Op maandag 21 april 2014 17:13 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja voor hun zal het vast en zeker geestelijk zijn. Voor de strijders niet.
Propaganda, ja.quote:Op maandag 21 april 2014 17:23 schreef IPA35 het volgende:
Propaganda? Omdat de Islamisten zelf zeggen dat het propaganda is, is het zo?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)d-pornoactrice.dhtmlquote:'Seksjihadiste' Asha blijkt in werkelijkheid pornoactrice
Asha verliet haar thuisland Saoedi-Arabi om in Syri haar lichaam aan te bieden aan jihadstrijders. Na drie maanden keerde ze terug: gedesillusioneerd en bovendien zwanger van een strijder. Met dat verhaal pakten officile Iraanse media vorige week uit. Alleen: Asha blijkt helemaal niet te bestaan.
Althans, niet in de hoedanigheid waarin ze in de Iraanse pers verscheen; kuis gehuld in traditioneel Arabisch gewaad en met een hoofddoekje. In werkelijkheid is Asha een pornoactrice. Haar foto is afkomstig van een erotische website en door photoshoppers professioneel opgetuigd.
Dat ontdekten Iraanse bloggers deze week. Ze geloven dat het verhaal door Iraanse media is verzonnen om de Syrische oppositie in diskrediet te brengen.
De regering van Iran staat op goede voet met die van de Syrische president Bashar al-Assad. Het vanuit Iran gesponsorde sji'itische leger Hezbollah vecht aan de zijde van de Syrische regeringstroepen. Verhalen over seksbeluste jihadstrijders zijn niet bepaald gunstig voor het imago van de (grotendeels) islamitische oppositie.
Geen concreet bewijs
Al maanden gaan er geruchten dat vrouwen naar Syri afreizen voor 'seksjihadisme'. De vrouwen zouden kortstondig trouwen met de strijders om seks te hebben, waarna het huwelijk wordt ontbonden. Concreet bewijs is echter nooit gevonden.
Sinds het begin van de burgeroorlog in Syri (maart 2011) is er een informatieoorlog gaande tussen de elkaar bestrijdende partijen. De feiten zijn moeilijk te controleren, dus valse informatie vindt gemakkelijk doorgang in de media. Zo werd deze week bekend dat foto's die zouden getuigen van een vermeende slachting door jihadisten in het Syrische dorpje Kessab afkomstig waren uit een Canadese horrorfilm.
Deze snap ik niet helemaal. Ze kunnen toch niet 'eventjes naar hier' komen voor die gunstige omstandigheden? Vooralsnog is er geen duidelijkheid over. Het kan zijn dat het ooit als leugen is begonnen maar inmiddels daadwerkelijk wordt toegepast.quote:Op maandag 21 april 2014 17:30 schreef Bilge het volgende:
Een Tunesische minister staat qua geloofwaardigheid (netzoals elke andere politicus) nou niet bepaald bovenaan. Bovendien heeft de minister een motief om te liegen. En los daarvan is de beschuldiging niet-logisch: seks kan hier ook, onder veel gunstigere omstandigheden. Deze stropopredenering geeft eigenlijk aan hoe machteloos overheden van Islamitische landen staan. Ik neem het ze dan ook niet kwalijk.
Natuurlijk is er propaganda. Dat maakt het verhaal als geheel nog niet onwaar.quote:Op maandag 21 april 2014 17:34 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Propaganda, ja.
NWS / [Centraal]Crisis in Syri #124
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)d-pornoactrice.dhtml
Ik zie dit net iets anders en beperk die bewondering voor mensen die hun leven bereid zijn op te offeren voor idealen die ik nobel acht. En hoewel er zeker onder jihadies die naar Syrie trekken mensen zitten die oprecht ontdaan zijn van het geweld tegen weerloze burgers en dat vooral hun drijfveer is zijn de meerderheid gewoon ideologisch zo gedreven dat ze gaan om hun heilstaat op te richten in dat land. En laat nou net die heilstaat er een zijn waarin andersdenken totaal geen gelijkwaardigheid kennen. Hier zie je ook hoe gevaarlijk georganiseerd geloof (religie) kan worden als het een specifiek politiek karakter krijgt en uiteindelijk een politieke ideologie wordt, maar met religieuze (fundamentalistische) overtuiging.quote:Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof.
En ook zij kwamen vaak niet levend terug.quote:Op maandag 21 april 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik vind het heel erg vergelijkbaar met communisten in begin 1900 waarbij veel jonge fanatieke aanhangers ook naar verschillende landen trokken waaronder Spanje om hun "droomstaat" uiteindelijk uit de grond te kunnen stampen. Een staat waarin ook geen enkele ruimte is voor andersdenkenden of mensen die die ideologie niet onderschrijven.
De meeste jihadies die langere periode in Syrie verblijven (en niet even kijkje nemen en terug komen zoals "Jihad Jordy") gaan echt niet terugkomen. Het is zeer plausibel dat de strijd in Syrie nog jaren doorgaat. Daarnaast komen voor veel jihadies alle dromen uit, ze kunnen werken aan een eigen droomstaat, afstand doen van vreselijke leven in het Westen, Syrie (Shaam) is gezegend in vele overleveringen, als je sterft ben je shahid en als broeders onder elkaar is de moed en hoop terecht gigantisch groot...je voelt je alsof je een belangrijk deel uitmaakt van een script in het schrijven van geschiedenis, met religieuze waarde (wat wil je nog meer).quote:Op maandag 21 april 2014 17:42 schreef IPA35 het volgende:
En ook zij kwamen vaak niet levend terug.
Wel prima anders hadden ze in hun eigen landen ook de Revolutie uitgeroepen.
'Hier' moest 'land van herkomst zijn'.quote:Op maandag 21 april 2014 17:35 schreef Peunage het volgende:
[..]
Deze snap ik niet helemaal. Ze kunnen toch niet 'eventjes naar hier' komen voor die gunstige omstandigheden? Vooralsnog is er geen duidelijkheid over. Het kan zijn dat het ooit als leugen is begonnen maar inmiddels daadwerkelijk wordt toegepast.
Ok duidelijk helder mooi betoog. Echter, en nu komt het, tromgeroffel op de achtergrond: als het nieuwe regime ook onderdrukkend wordt, zullen de nieuwe slachtoffers ook in opstand komen en zal ik hen ook steunen. Dit proces zal zich herhalen totdat mensen realiseren dat iedereen evenveel recht heeft op zijn eigen levensinvulling.quote:Op maandag 21 april 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Ik zie dit net iets anders en beperk die bewondering voor mensen die hun leven bereid zijn op te offeren voor idealen die ik nobel acht. En hoewel er zeker onder jihadies die naar Syrie trekken mensen zitten die oprecht ontdaan zijn van het geweld tegen weerloze burgers en dat vooral hun drijfveer is zijn de meerderheid gewoon ideologisch zo gedreven dat ze gaan om hun heilstaat op te richten in dat land. En laat nou net die heilstaat er een zijn waarin andersdenken totaal geen gelijkwaardigheid kennen. Hier zie je ook hoe gevaarlijk georganiseerd geloof (religie) kan worden als het een specifiek politiek karakter krijgt en uiteindelijk een politieke ideologie wordt, maar met religieuze (fundamentalistische) overtuiging.
Ik vind het heel erg vergelijkbaar met communisten in begin 1900 waarbij veel jonge fanatieke aanhangers ook naar verschillende landen trokken waaronder Spanje om hun "droomstaat" uiteindelijk uit de grond te kunnen stampen. Een staat waarin ook geen enkele ruimte is voor andersdenkenden of mensen die die ideologie niet onderschrijven.
Het is veel moeilijker om tegen een regime in opstand te komen waarbij jij "oorlog tegen Allah en Zijn profeet voert", dan tegen een regime wat in haar regeren niet overal een expliciet beroep op Allah en Zijn profeet doet. Zeker als enkel wat kritiek op het karakter van zo'n (religieus) regime al direct kritiek is "op de Koran en soennah van onze geliefde profeet". En de hadd die men toepast op zulke "oorlogvoerders tegen Allah" verschilt van kruisiging tot simpelweg het hoofd afhakken met zwaard.quote:Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Bilge het volgende:
Ok duidelijk helder mooi betoog. Echter, en nu komt het, tromgeroffel op de achtergrond: als het nieuwe regime ook onderdrukkend wordt, zullen de nieuwe slachtoffers ook in opstand komen en zal ik hen ook steunen.
Bewondering?quote:Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
Ja, het maakt eigenlijk niet uit welk land dat precies is. Je zit midden in een oorlog.quote:Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Bilge het volgende:
[..]
'Hier' moest 'land van herkomst zijn'.
Ik probeer met logische argumenten de beschuldigingen te ontkrachten, het enige wat jullie daar tegenover zetten is wishfullthinking en dat terwijl de bewijslast notabene bij jullie ligt. Beetje omgekeerde wereld.
Maar iemand die bij ISIS gaat hoeft toch in principe alleen de normen en waarden van de groepering na te leven?quote:Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.
ISIS kan echt niet anders dan zwaar geinfiltreerd zijn. Veel te makkelijk om je bij aan te sluiten en als volledig vreemde kan je gelijk meevechten lijkt het. Ik zeg daarbij niet dat de hele groep een grote infiltratie is van bovenaf, maar er zullen zeker verschillende infiltranten van allerlei geheime diensten tussen zitten. Meer dan bij Nusrah.
Overigens was Nusrah vanaf het begin huiverig voor mensen aannemen die zij niet kunnen screenen omdat ze waarschijnlijk door eerdere ervaringen weten dat bij zulke groepen gelijk infiltranten eropaf komen om van binnenuit te bespioneren. Daarom is het verstandig geen vreemdelingenlegioen zomaar aan te nemen maar selectief te zien. Volgens mij is er van die Nederlandse jihadies ook geen een bij die uiteindelijk bij Nusrah is gekomen, terwijl een aantal van hem al in NL aangaf juist bij die groep te willen aansluiten.
Progressivisme wint het altijd van conservatisme.quote:Op maandag 21 april 2014 15:41 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Wil je dan geen conservatief aan de macht?
Waarom is dat eng?quote:Op maandag 21 april 2014 16:05 schreef IPA35 het volgende:
Dat verhaal van die twee Bosnische meisjes uit Oostenrijk.
Best wel gestoord.
Ik zat in de klas met paar Bosnirs, die meisjes zien er gewoon uit als je stereotype Oost-Europese popjes (net als die twee meisjes in feite). Gewoon eng eigenlijk dat het nogal conservatieve soennieten zijn.
Jij hebt dus bewondering voor zelfmoordterroristen?quote:Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Jij als conservatief hebt natuurlijk problemen met seksuele-vrijheid.quote:Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In zekere zin heb je gelijk. Alle Islamitische landen zijn kleine visjes, en kleine visjes worden nu eenmaal opgegeten door grote vissen. Daarom zit er een Amerikaans legerbasis in Turkije en een Russische in Syri, en geen Turkse legerbasis in de VS en geen Syrische legerbasis in Rusland.quote:Op maandag 21 april 2014 18:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kies maar voor de Saudische/Amerikaanse/Joodse schoothondjes, ja. Erg verstandig.
Dan ken je Yasser al-Habib nog niet. Je bent zeer onwetend.quote:Op maandag 21 april 2014 19:26 schreef hafez1234 het volgende:
Ja, geef de sjiieten weer de schuld. Als je het filmpje goed bekijkt staat er dat de vraag komt van een wahabiet. De wahabiet heeft zijn informatie weer van zijn imam dus waarschijnlijk ook een wahabiet. Die meneer op het filmpje bevestigt enkel wat zijn imam hem heeft verteld.
hear, hearquote:Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
Het gaat dus niet alleen om de vraag of je nu slaaf bent (zowel Turkije als Syri zijn dat), maar ook wat je eraan doet om weer vrij te worden.
quote:Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Fadak Satellite Channel (Arabic: قناة فدك الفضائية) is a Shia channel was founded by Yasser Al-Habib.
Weer propaganda net als "seksuele jihad".
Trieste lui.
Dit stond echt op die website, waar hij het over heeft.quote:Op maandag 21 april 2014 19:19 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Ik geloof er eerlijk gezegd niets van omdat de man die eht verteld ene anti-Sunni shia-shayk is.
Lekkere vergelijking ook, Turkije en Syriquote:Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:
[..]
In zekere zin heb je gelijk. Alle Islamitische landen zijn kleine visjes, en kleine visjes worden nu eenmaal opgegeten door grote vissen. Daarom zit er een Amerikaans legerbasis in Turkije en een Russische in Syri, en geen Turkse legerbasis in de VS en geen Syrische legerbasis in Rusland.
Hoe zwakker een land, des te sneller het zal moeten bukken. Wij moeten proberen om zoals vroeger weer grote vissen te worden, dat is duidelijk. Maar vertel mij alsjeblieft hoe een vis kan groeien als hij zijn eigen organen en lichaamsdelen eraf rukt? Syri wordt sinds 1971 (!!!) door dezelfde dictatoriale familie geregeerd. In het huidige internettijdperk met mondige, geschoolde burgers is dat vragen om problemen.
Daarnaast kost het voor grote visjes moeite, tijd en geld om kleine visjes te straffen. Pas als het kleine visje te ver gaat, loont het voor grote vissen om kleine visjes te straffen. De baten moeten de kosten overtreffen. Dit geeft kleine visjes een beetje ruimte om hun eigen ding te doen. Sinds Erdogan aan de macht is realiseert hij allerlei infrastructurele mega-projecten, de Turkse economie is verviervoudigd, de Turkse defensiebehoeften worden voor 60% uit Turkse bronnen voorzien (voor Erdogan aan de macht kwam was dit 25%), Turkije bouwt nucleaire installaties, de banden met Israel zijn na Mavi Marmara niet hersteld, ondanks dat Netanyahu zijn excuses aanbood, etc. En gezien de regenstroom aan afgetapte telefoongesprekken die vlak voor de verkiezingen werden gepubliceerd, vinden de slaafeigenaren dat Erdogan te ver gaat. Ik vind dat hij zijn speelruimte perfect gebruikt. Datzelfde kan ik helaas niet over Al-Assad zeggen, die alle zeilen bijzet om zijn eigen hachie te redden.
Het gaat dus niet alleen om de vraag of je nu slaaf bent (zowel Turkije als Syri zijn dat), maar ook wat je eraan doet om weer vrij te worden.
Ik vind het heel erg jammer dat jij dat zo ervaart. Ik verkondig geen haatberichten. Ik heb alleen een hekel aan extremistische moslims die onschuldige mensen vermoorden. Dezelfde moslims die 9/11 gepleegd hebben en andere aanslagen. 99% van de extremistische moslims zijn soennieten. Ik heb niets tegen soennieten, maar vaak zijn soennieten de extremisten die ik haat.quote:Op maandag 21 april 2014 21:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent daarentegen bijna net zo erg als deze honden, met je haatberichten.
Ik weet wel zeker dat ongeveer 80% van de soennieten of minimaal een meerderheid het Westen liever zou zien branden. En als ze de mogelijkheid hadden om dat te bereiken, zouden ze geen seconde nadenken om dat te doen.quote:
quote:VS vermoeden gebruik van chloorgas in Syri
Er zijn aanwijzingen dat in Syri deze maand chloorgas is ingezet - een chemisch wapen dat voor het eerst ingezet werd door het Duitse leger tijdens de Eerste Wereldoorlog. Dat zegt het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, volgens Reuters.
Momenteel wordt volgens het ministerie onderzocht of het regime van Assad daarachter zat. Gisteren zei de Franse president Hollande dat hij dezelfde vermoedens heeft. Hij benadrukte toen ook dat er nog geen hard bewijs voor is.
Een onderzoeksteam van Amerikanen en Britten kijkt momenteel in het bijzonder naar een aanval van 11 april op het stadje Kafr Zeita (zie kaart hieronder), waarbij volgens activisten chloorgas zou zijn gebruikt. Volgens hen werd het middel ingezet toen regeringstroepen de macht over het stadje leken te verliezen. Video’s die door de rebellen op internet zijn geplaatst, tonen mannen, vrouwen en kinderen die happen naar adem. Sindsdien zouden er nog twee andere gevallen zijn geweest waarbij chloorgas is ingezet.
Volgens een oppositieactivist gooiden regeringshelikopters bommen met het gas uit boven Kfar Zeita, zo’n 200 kilometer ten noorden van de hoofdstad Damascus. De staatstelevisie legde de schuld echter bij een aan Al-Qaeda gelieerde rebellengroep. Volgens dat bericht vielen er twee doden en meer dan honderd gewonden.
Chloorgas werd in 1915, tijdens de Eerste Wereldoorlog, voor het eerst als chemisch wapen ingezet door het Duitse leger, bij het Belgische Ieper. In het verdere verloop van die oorlog werd het vaker ingezet. Het gas tast de slijmvliezen en daarmee ook de luchtwegen en de longen aan, wat tot ademhalingsproblemen en verstikking kan leiden.
Het regime van Assad beloofde vorig jaar, na een vermeende gifgasaanval nabij Damascus, zijn chemische wapens te laten vernietigen. Die operatie loopt nog.
Dat is wel zeker.quote:Op maandag 21 april 2014 21:46 schreef hafez1234 het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ongeveer 80% van de soennieten of minimaal een meerderheid het Westen liever zou zien branden. En als ze de mogelijkheid hadden om dat te bereiken, zouden ze geen seconde nadenken om dat te doen.
Oh zeker wel. Je typische Salafist: verheerlijken van geweld, oproepen tot onderwerpen van andersdenkenden et cetera.quote:
Dan zullen die eerste twee het moeten doen want de Lazen willen immers Turkser zijn dan de Turken en die laatste zijn niet zo heel talrijk meer om een of andere reden.quote:Op maandag 21 april 2014 17:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Stel dat alle Koerden/Arabieren/Laz/Armenen in Turkije de Turken af gaan slachten voor hun idealen. Ga je dat ook bewonderen?
Jij niet?quote:
Ze zien eruit als Nederlandse meisjes, maar vaak wel een slagje vrouwelijker/mooier.quote:
Onzin. Theunderdog heeft gelijk.quote:Op maandag 21 april 2014 22:30 schreef IPA35 het volgende:
Oh zeker wel. Je typische Salafist: verheerlijken van geweld, oproepen tot onderwerpen van andersdenkenden et cetera.
http://www.utsandiego.com(...)last-stand-for-homs/quote:Syrian rebels make last stand for Homs
BEIRUT (AP) — Weakened Syrian rebels are making their last desperate stand in Homs, as forces loyal to President Bashar Assad launch their harshest assault yet to expel them from the central city, once known as the capital of the revolution.
Some among the hundreds of rebels remaining in the city talk of surrender, according to opposition activists there. Others have lashed back against the siege with suicide car bombings in districts under government control. Some fighters are turning on comrades they suspect want to desert, pushing them into battle.
"We expect Homs to fall," said an activist who uses the name Thaer Khalidiya in an online interview with The Associated Press. "In the next few days, it could be under the regime's control."
The fight for Homs underscores Assad's determination to rout rebels ahead of presidential elections now set for June 3, aiming to scatter fighters back further north toward their supply lines on the Turkish borders. Assad's forces are building on gains elsewhere — they have been able to almost clear rebels from a broad swath of territory south of Homs between the capital, Damascus, and the Lebanese border, breaking important rebel supply lines there. Rebels have also capitulated in several towns around Damascus after blockades that caused widespread hunger and suffering.
Homs, Syria's third largest city, is a crucial target. Located in the country's center, about 80 miles (130 kilometers) north of Damascus, it links the capital with Aleppo in the north — the country's largest city and another key battleground. But rebels still control large areas of the countryside in the north and south and have consolidated around the Turkish and Jordanian borders.
"A total loss of Homs would represent a serious loss to the opposition," said Charles Lister, visiting fellow at the Brookings Doha Center.
"The military has maintained a steadily significant focus on Homs precisely due to this importance," said Lister. "This has been all been part of a very conscious strategy of encircling, besieging and capturing areas of strategic importance," particularly urban areas.
For well over a year, government forces have been besieging rebels in the string of districts they hold in the city center, around its ancient bazaars.
Just over a week ago, troops loyal to Assad escalated their assaults on rebel districts, barraging them with tank and mortar fire and bombs dropped from military aircraft. Syrian forces have so far advanced into two areas, Wadi al-Sayih and Bab Houd.
Online video footage showed explosions as projectiles smashed into buildings, sending up columns of white smoke. Angry rebels are heard shouting that they have been abandoned and singing that only God could help them. The footage corresponded to other AP reporting on the events.
Activists said it was the fiercest assault since last summer, when Syrian forces retook the rebel-held Homs neighborhood of Khalidiya.
The death toll from fighting isn't known, because neither side reports losses.
If Assad's forces take Homs, it would be a major boost as he prepares for the upcoming election, fueling the image his government has sought to promote that he is capable of eventually winning the relentless conflict. The war is now in its fourth year, with more than 150,000 people killed and a third of Syria's population driven from their homes. Assad is expected to easily win another seven-year term in the June 3 election, which the opposition and the United States have already declared a farce aimed at giving Assad a veneer of popular support.
Ik wilde net zeggen 'wat als die gozer terug is in Belgi,?' Maar die komt niet meer terug.quote:Op dinsdag 22 april 2014 01:19 schreef Aloulou het volgende:
De Belgische jihadies laten van zich horen:
En vorige week geupload op youtube:
Marokkaans gerechtje, ook belangrijk zo afentoe:
Wat gemompel over de vermeende gifaanvallen, voornamelijk chloorgas.quote:
nee joh, er zijn te veel partijen die belang hebben dat dit conflict op deze manier door ettertquote:Op donderdag 24 april 2014 00:08 schreef expans het volgende:
[..]
Wat gemompel over de vermeende gifaanvallen, voornamelijk chloorgas.
Kijken of er dit keer wel wat gebeurd, denk het niet.
quote:Syria: Turkey Sends 1st Military Convoy — To “Protect Historic Tomb” in Aleppo Province
Scott Lucas
By Scott Lucas April 23, 2014 16:22 Updated
Syria: Turkey Sends 1st Military Convoy — To “Protect Historic Tomb” in Aleppo Province
Story Highlights
Turkish Prime Minister confirms "aid" convoy sent to tomb in Aleppo Province
Sources say Turkey sent tanks and troops
High-level Turkish officials discussed intervention last month
Related Articles
Syria Daily, Mar 30: Hezbollah’s Nasrallah – We Intervened to Prevent “Elimination” of Everyone in Lebanon
Egypt: Government Suddenly Resigns — Is It Paving Way for General Sisi as President?
Iran Video Analysis: “Supreme Leader Very Worried About Economy”
Prime Minister Recep Tayyip Erdoğan has confirmed that Turkey has sent its first military convoy into Syria.
Erdoğan said the convoy took “aid” to the tomb of Sleyman Shah, the grandfather of the founder of the Ottoman Empire, 25 kilometers (about 16 miles) inside Syria in Aleppo Province.
The tomb is under Turkish sovereignty under a 1921 treaty.
Claims circulating on social media on Wednesday said six Turkish tanks, 12 armored vehicles, and 300 Turkish soldiers had been deployed 200 meters from the positions of the Islamic State of Iraq and as-Sham. Video showed part of the convoy moving through a Kurdish checkpoint in northern Syria:
Erdoğan said, “Right now, the issue is not about ISIL. The job of our convoy there is to transfer aid to the Sleyman Shah tomb. Our friends in charge are continuing the effort.”
The Prime Minister said last month that Turkey would take action amid fighting between ISIS and Syrian insurgent,as Foreign Minister Ahmet Davutoğlu declared that Ankara had the right to “take all precautions to protect the tomb”.
In late March, a leaked audio tape revealed a discussion between Davutoğlu; the head of Turkish intelligence, Hakan Fidan; and the deputy head of the military, Yaşar Grel, on how to use protection of the tomb as a pretext for military intervention:
Davutoğlu: Prime Minister said that in current conjuncture, this attack (on Suleiman Shah Tomb) must be seen as an opportunity for us.
Fidan: I’ll send 4 men from Syria, if that’s what it takes. I’ll make up a cause of war by ordering a missile attack on Turkey; we can also prepare an attack on Suleiman Shah Tomb if necessary….
Gler: Mr. Fidan should urgently receive back-up and we need to help him supply guns and ammo to rebels. We need to speak with the minister. Our Interior Minister, our Defense Minister.
We need to talk about this and reach a resolution, sir.
ik hoop et, een escalatie sta ik niet op te wachtenquote:Op donderdag 24 april 2014 00:23 schreef expans het volgende:
Het is gewoon een standaard konvooi op een routine 'missie' wat al een miljoen keer is uitgevoerd alleen krijgt het nu wat extra media aandacht en worden er met lompe termen gegooid.
Ik zie geen checkpoints, alleen wat gravel op de weg wat als barrire moet dienen en ook geen tanks.
En een invasie gaat niet gebeuren met zo'n klein aantal wagens.
Klein detail; zie wat mraps met jammers tegen ieds, twee cobras, en volgens mij ook wat mobiele stingers helemaal achteraan. Geeft wel een mooi signaal af.
mwah kweet niet of je perse radicaal moet zijn om die kant op te gaan, daarnaast is het maar de vraag "wat is radicaal?"quote:Op donderdag 24 april 2014 04:27 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weet even niet waar ik dit moet posten dus maar in dit topic. Ik moest wel lachen om 't journaal onlangs. "AIVD bang dat de terugkerende Syri-gangers zijn geradicaliseerd." Volgens mij waren ze al geradicaliseerd en zijn ze daarom naar Syri gegaan. Nu zijn ze nog steeds radicaal.
Hoofden afsnijden zou ik radicaal noemen.quote:Op donderdag 24 april 2014 19:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
mwah kweet niet of je perse radicaal moet zijn om die kant op te gaan, daarnaast is het maar de vraag "wat is radicaal?"
bijvoorbeeld idd, maar dat hoofd afhakken hebben ze niet hier geleerd (hoop ik)quote:Op donderdag 24 april 2014 20:05 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoofden afsnijden zou ik radicaal noemen.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 17:28 schreef Irakees het volgende:
Het is al langer bekend dat het Syrische Ba'ath regime en de Syrische geheime dienst terroristen trainen die aanslagen in Irak plegen. De meeste terroristen komen Irak binnen via Syri. De Iraakse regeringswoordvoerder heeft gezegd dat de Amerikanen een terroristenkamp in Syri hebben aangevallen dat gebruikt werd door een bekende terreurgroep die onlangs nog 13 Iraakse agenten heeft gedood. Irak had Syri al verzocht om deze terroristen uit te leveren aan Irak maar Syri gaf daar geen gehoor aan.
quote:Op maandag 27 oktober 2008 22:44 schreef Irakees het volgende:
Ik kan me nog herinneren dat in het begin van de Irak-oorlog terroristen werden opgepakt en op de Iraakse televisie getoond en genterviewd (weet niet of dit nog steeds het geval is). Heb even rondgekeken op YouTube en kwam deze video tegen:
En ja hoor, deze terrorist is zo'n geval van een buitenlandse terrorist die via Syri Irak is binnengesmokkeld via "Abu Kamal".
De Amerikanen hebben gisteren een bouwplaats in het gebied Abu Kamal aangevallen:
http://www.channel4.com/n(...)el-forces-iraq-syriaquote:Has Assad infiltrated rebel forces inside Syria?
Hundreds of foreigners could unknowingly be fighting for President Assad following reports of a deal struck between the regime and extremist group Isis.
It is every jihadist's worst nightmare: the prospect of fighting against the Assad regime in Syria, only to discover that you have done precisely what the Syrian president wants.
Hundreds of foreign fighters are falling prey to a suspected pact between President Assad and the extremist group the Islamic State of Iraq and al-Sham (Isis).
On the surface, the two parties are bitter enemies. On the one hand, Isis, a former affiliate of al-Qaeda, which wants to create an Islamic state which disregards the border of Iraq and Syria alike.
On the other, President Assad - a leader who tries to justify war against his own people by citing the danger posed by Isis and other extremist groups.
Yet could both now really be in some sort of unholy alliance? Yes, says the Western-backed Syrian National Coalition, which claims Isis and regime forces have become "intimately intertwined".
A recently released memo suggests that while the two sides differ in motives, they are bound by a common goal: "to destroy moderate opposition forces and establish control of as much of Syria as possible."
A Faustian pact
It cites evidence from across the country, including regions such as Raqqa, Jarablus and Al-Danna, that Isis headquarters escaped unscathed in the midst of heavy shelling from Assad's forces.
In return for this favour, the memo suggests that Isis - which already controls much of north eastern Syria - has chosen not to attempt to take areas such as Dier Ezzor, Aleppo City or Jisr Al Shughour, which are under the control of the regime.
There are also reports of trade deals on oil and gas struck between Isis and the Syrian government.
'Working hand in glove'
David Butter, a leading expert on Syria and an associate fellow at think-tank Chatham House, told Channel 4 News that the links between Isis and Syrian intelligence date back to the aftermath of the Iraq war of 2003.
"The leaders Isis have already worked hand in glove with Syrian intelligence, whether supplying them with weapons or supplying money flowing from their racketeering activities around Mosul."
He added: "Intelligence officers will have almost certainly forged links during that time and there has almost certainly been some degree of regime manipulation. To what extent one is actually controlling the other is more difficult."
And the UK government is certainly not ruling out a partnership, either. A spokeswoman for the Foreign Office told Channel 4 News that while it could not verify the claim directly, there was "anecdotal evidence that adds up".
"Assad has a long history of supporting terrorist groups and activity in the region. There have been pictures of Isis flags on buildings that have escaped shelling and reports of supposed collusion on oil and gas deals. It is not definitive - but certainly lends credibility to the suggestion."
Destination unknown
But could there be an even darker motivation to the alliance? It was reported this week that Isis is funneling foreign volunteers from Syria through Turkey and into Iraq. It is a move aimed at bringing the Iraq to the brink of civil war.
This raises the even more heartbreaking possibility of foreigners in Syria believing they are there to overthrow Assad, only to find themselves embroiled in something far darker.
British security services are increasingly desperate to find ways of dissuading a wave of Britons from going to fight in Syria.
"Go to Syria and end up helping Assad," could be their most powerful message.
Je moet de Syrische regering steunen omdat die seculier staat is waarbij de rechten van minderheden worden gerespecteerd. Terwijl de terroristen een islamitische staat willen waarbij je wordt veroordeeld als je afvallig bent of geen hoofddoekje draagt. Tevens zijn de terroristen groepen totaal verdeeld. Kijk ook eens naar Libi na Gaddafi, veel en veel slechter en de centrale regering heeft totaal geen macht. En dan is Libi nog veel minder verdeeld dan Syri.quote:Op maandag 21 april 2014 22:39 schreef elbowpudding het volgende:
[..]
Ik ken echt niet alle 'ins en outs', ben geen Syrier, maar ik neig er wel naar ja
Een of andere verklaring in een oorlog is betrouwbaar? Tevens wordt het woord seculier nergens genoemd.quote:
the enemy of my enemy is my friend et voilaquote:
Wijze woorden van een groot visionairquote:Op vrijdag 25 april 2014 09:54 schreef SadPanda het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom Hafez Iran steunde in de Irak-Iranoorlog, slimme keuze.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 10:46 schreef SadPanda het volgende:
Blast kills ISIS leader in Syria’s Hasakah
http://english.alarabiya.(...)et-monitor-says.html
![]()
quote:Three years into civil war, Syria seeks investment in tourism
DAMASCUS Fri Apr 25, 2014 11:55am EDT
(Reuters) - Syria hopes to attract foreign investment in tourism, a government minister said on Friday, despite a three-year civil war that has killed more than 150,000 people and devastated many historic sites.
"The situation in Syria isn't as the world imagines. There are areas that are 100 percent secure," Tourism Minister Bishr Yazigi told Reuters in an interview. "In the coming period there will be legislation that will greatly ease investment, which will be attractive to investors around the world."
Tourists have virtually deserted Syria - a body blow to an industry that Yazigi said made up 14 percent of the economy before the war.
The historic city of Aleppo, once a leading draw, is divided between government and rebel forces. Sites like the Crusader castle of Crac des Chevaliers and the Roman ruins at Palmyra would be difficult if not impossible for any visitor to access.
Looting and shelling have destroyed many archaeological sites and museums housing thousands of years worth of treasures from the Assyrian, Byzantine, Umayyad and Ottoman empires.
Yazigi nevertheless said some projects in the industry could move forward. He pointed to the Mediterranean coast - a stronghold of President Bashar al-Assad's government - and places like Swaida in the south, where he said construction continued "day and night."
"Even in some of the hot areas, there are some projects which could take off quickly," Yazigi said.
The war has forced millions to flee their homes. Air strikes, shelling, executions, suicide attacks and gun battles regularly claim over 200 lives a day. Assad's government has lost control over swathes of territory, especially in the north and desert east, but striven to project an air of normality in areas under its control.
Yazigi said recent gains by the Syrian army - the government has scored several victories against rebels around Damascus and along the Lebanese border over the last month and a half - gave more grounds for optimism.
He said there were plans to renovate churches and mosques in the ancient Christian town of Maaloula north of Damascus, which government forces recaptured this month after it changed hands several times.
"There are companies around the world that have started to realize the importance of reconstruction and the opportunities available in Syria," he said.
(Reporting by Kinda Makieh and Firas Makdesi; Writing by Alexander Dziadosz in Beirut)
quote:Iraqi helicopters hit jihadist convoy in Syria: ministry
April 27, 2014 12:27 PM (Last updated: April 27, 2014 01:12 PM)
Agence France Presse
Fighters of al-Qaeda linked Islamic State of Iraq and Greater Syria carry their weapons during a parade at the Syrian town of Tel Abyad, near the border with Turkey January 2, 2014. REUTERS/Yaser Al-Khodor
Fighters of al-Qaeda linked Islamic State of Iraq and Greater Syria carry their weapons during a parade at the Syrian town of Tel Abyad, near the border with Turkey January 2, 2014. REUTERS/Yaser Al-Khodor
A+ A-
BAGHDAD: Iraqi army helicopters attacked a jihadist convoy inside eastern Syria on Sunday as it tried to approach the border, killing at least eight people, an interior ministry spokesman said.
"The army struck eight tanker trucks in Wadi Suwab inside Syrian territory as they were trying to enter Iraqi territory to provide the (jihadist) Islamic State of Iraq and Greater Syria (ISIS) with fuel," Brigadier General Saad Maan said.
It was the first time Iraq's military has said it carried out an attack in Syria, and Maan said "there was no coordination with the Syrian regime" over the strike.
"Our responsibility now is to protect our border and to protect the border from the other side, because there is no protection from the other side," Maan said.
ISIS emerged in Iraq in the wake of the US-led invasion in 2003, and later appeared in Syria during the uprising against President Bashar al-Assad.
The brutal methods its fighters used in Syrian areas under their control turned other opposition groups against them, and they were pushed back by other rebel groups into their stronghold in northeastern Syria, where they still hold territory.
The vehicles were travelling to the western Iraqi border province of Anbar, where ISIS has been battling Iraqi security forces and controls the city of Fallujah.
The group has also launched bombings in the capital Baghdad, including an attack on a Shiite political rally on Friday that killed 36 people.
Read more: http://www.dailystar.com.(...)y.ashx#ixzz3058ycxHm
(The Daily Star :: Lebanon News :: http://www.dailystar.com.lb)
leuke deuntje!quote:Op zondag 27 april 2014 22:56 schreef Peunage het volgende:
Dit zou bij Aleppo zijn. Hezbollah en Syrisch leger maken zich klaar voor het gevecht;
mooi! isis weer wat vijanden erbijquote:Op maandag 28 april 2014 13:02 schreef Peunage het volgende:
Zoals verwacht;
ISIS Brigade in Jordani belooft Jordaanse Koning met aanslagen in Jordani.
Eerder, Jordanir die z'n paspoort verbrand;
En belooft ook nog Jordaanse veiligheidsdiensten aan te vallen met explosieve vesten, aanslagen, etc.
quote:SabraNott @notgeorgesabra
Erdogan is a wuss. He banned @twitter. I banned bread. #AssadCampaignSlogans
twitter:archicivilians twitterde op woensdag 30-04-2014 om 14:00:32UPDATE MAP: Battle of #Damascus - Regime trying to advance around Jobar, Mleha. As Rebels seeks to maintain control. http://t.co/wk211IaOT6 reageer retweet
Gebanned.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:21 schreef SadPanda het volgende:
Waar zijn ipa35, baklava, firefly en theunderdog eigenlijk gebleven?
Bij geen een staat een streepje door hun naam hoor als je op het profiel klikt, dus niet gebanned.quote:
Alleen in dit topic.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:23 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Bij geen een staat een streepje door hun naam hoor als je op het profiel klikt, dus niet gebanned.
Zijn Koerden daar wel in de meerderheid?quote:Op woensdag 30 april 2014 18:18 schreef Senor__Chang het volgende:
Gevechten tussen de YPG en het regeringsleger in Hassakah.
Ja ook toen de baathisten Koerden begonnen eruit te trappen. De Koerden hebben nog wel een appeltje te schillen met assad.quote:Op woensdag 30 april 2014 18:39 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Zijn Koerden daar wel in de meerderheid?
Jij bent er dus, als Irakees, van overtuigd dat Assad nog altijd steun verleend aan ISIS?quote:Op donderdag 24 april 2014 20:42 schreef Irakees het volgende:
Hieronder twee van mijn reacties uit 2008 + twee artikelen van Channel 4 en SNC over de mogelijke samenwerking tussen Assad en ISIS + een tendentieuze foto helemaal onderaan. Volgens dit artikel (helaas achter een paywall) zijn er zelfs 150 Iraakse sjiieten die genfiltreerd zijn in ISIS en waarschijnlijk als "soennieten" meestrijden tegen de Syrische oppositie
British security services are increasingly desperate to find ways of dissuading a wave of Britons from going to fight in Syria. "Go to Syria and end up helping Assad," could be their most powerful message.
[..]
[..]
[..]
http://www.channel4.com/n(...)el-forces-iraq-syria
ISIS & the Assad Regime: From Marriage of Convenience to Partnership Monday 10th February 2014
http://syriageneva2.org/?p=242&lang=en
[ afbeelding ]
Waarom?quote:
Lijkt echt. Interessant trouwens dat deze brigade een van de groepen is die recent Amerikaanse wapens heeft ontvangen.quote:
The Telegraph lijkt er trouwens al van overtuigd wie de dader is:quote:OPCW stuurt missie naar Syri om chloorgas
De Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) in Den Haag stuurt een missie naar Syri om beschuldigingen van het gebruik van chloorgas te onderzoeken. Dit heeft OPCW-directeur-generaal Ahmet Uzmc dinsdag bekendgemaakt.
Westerse regeringen en rebellen verdenken het Assad-bewind van het gebruik van chloorgas tegen burgers, maar de regering in Damascus ontkent dat. Syri werkt mee aan het onderzoek. De missie zal naar verwachting "binnenkort" vertrekken.
twitter:TelegraphNews twitterde op dinsdag 29-04-2014 om 17:33:30EXCLUSIVE: the proof that the Assad regime is still launching chlorine attacks on children http://t.co/MtFMnEcTv2 #Syria reageer retweet
twitter:Telegraph twitterde op woensdag 30-04-2014 om 07:53:40Syria: @Rsherlock explains how the @telegraphworld team found evidence of chlorine and ammonia gas bombs http://t.co/5EtUDzSYWQ reageer retweet
quote:Doden bij luchtaanval school Syri
woensdag 30 apr 2014, 20:16 (Update: 30-04-14, 20:24)
Bij een een luchtaanval van het Syrische leger op een school in de stad Aleppo zijn zeker 18 doden gevallen, voor het merendeel kinderen. Dat meldt het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten. Het Medisch Centrum van Aleppo noemt een getal van 25 doden.
Volgens activisten werd in de school een tentoonstelling gehouden van tekeningen van kinderen van scholen in de buurt.
Offensief
Persbureaus melden dat de luchtaanval van het Syrische leger onderdeel was van een offensief tegen verschillende doelen in Aleppo.
Gisteren vielen bij verschillende aanslagen meer dan 100 doden in Syri.
quote:Wapenstilstand in Syrische stad Homs
Rebellen in de Syrische stad Homs hebben een wapenstilstand gesloten met het leger van president Bashar al-Assad. Dat zeggen activisten en een Libanese tv-zender die Assad steunt vandaag. De wapenstilstand geldt voor 48 uur.
Als het staakt-het-vuren standhoudt, krijgen honderden rebellen een vrijgeleide uit Homs om naar het het platteland ten noorden van Homs te trekken, dat in handen is van de rebellen, aldus een activist in de stad. Dat zou tegelijkertijd betekenen dat de regering van Assad Homs weer in handen krijgt. "Dit is niet wat we wilden", zei een activist in Homs. "Maar meer konden we niet krijgen."
Homs was in 2011 een van de eerste steden die in opstand kwam tegen Assad en was ook een van de eerste steden die werd veroverd door de rebellen. Sindsdien is er echter een gruwelijke strijd gaande in de stad, waarbij burgers niet worden ontzien. De rebellen waren de afgelopen maanden teruggedrongen tot enkele wijken rondom het oude historische centrum van de stad.
Die baardmannen schijnen elkaar volledig in de pan te hakken.quote:Duizenden gevlucht voor rebellengeweld Syri
Meer dan 60.000 Syrirs zijn gevlucht voor gevechten tussen rebellen in het oosten van het land. Dat heeft het Syrische Observatorium voor Mensenrechten gemeld.
In april riep al-Qaedaleider Ayman al-Zawahiri jihadisten in Syri op de onderlinge strijd te staken, maar die oproep lijkt weinig effect te hebben gehad.
De Syrische plaatsen Abreeha, al-Busayrah en al-Zir zijn volledig leeggelopen. Afgelopen dagen waren er felle gevechten tussen radicale groepen in het gebied. Zeker 62 strijders zijn om het leven gekomen.
De strijd gaat onder meer om territorium en olie. In Abreeha nam het al-Nusra Front, een lokale tak van terreurorganisatie al-Qaeda, de macht over van de Islamitische Staat van Irak en de Levant (ISIL).
sinds januari al gaande ditquote:Op zondag 4 mei 2014 12:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Die baardmannen schijnen elkaar volledig in de pan te hakken.
Dat er geen nieuwsberichten zijn komt natuurlijk omdat de Arabische staatsmedia zoals Al Jazeera en Al Arabiya er beter niet over kunnen berichten. En de westerse media zal het daardoor nog wel niet ontdekt hebben.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Bilge het volgende:
Wie o wie wil dit vertalen???
Het is een afgetapt gesprek tussen Hamad bin Khalifa Al Thani (ex-emir van Qatar) en Moammar al-Qadhafi (ex-leider van Libi). Hammad bin Khalifa schijnt in het gesprek te zeggen dat de Saoudische koninklijke familie nog hooguit 12 jaar de macht zal hebben over Saudi-Arabi. Het gesprek vond minstens 3 jaar geleden plaats (Qadhafi overleed in 2011), waardoor er nog 9 jaar over blijft.
Het gesprek is gisteren uitgelekt op youtube, inmiddels bijna 300.000 keer beluisterd, maar ik kan er nergens meer informatie over vinden behalve dit lullige bericht. Ook op twitter zijn er maar een handjevol mensen die hierover spreken, terwijl dit gesprek de reden zou zijn waarom Hamad bin Khalifa vorig jaar is opstapt. Misschien toeval, maar sinds zijn zoon de macht heeft over Qatar hebben de Moslimbroeders zware tijden in Tunesi en Egypte; in Syri is Al-Assad aan de winnende hand; in Turkije zijn tientallen afgetapte tapes vlak voor de verkiezingen ineens uit de lucht komen vallen, die het Erdogan extreem moeilijk hebben gemaakt om te winnen. Wat is hier aan de hand?
Prachtig dit. Een hoop vijandelijkheid tussen die 2.quote:Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Bilge het volgende:
Wie o wie wil dit vertalen???
Het is een afgetapt gesprek tussen Hamad bin Khalifa Al Thani (ex-emir van Qatar) en Moammar al-Qadhafi (ex-leider van Libi). Hammad bin Khalifa schijnt in het gesprek te zeggen dat de Saoudische koninklijke familie nog hooguit 12 jaar de macht zal hebben over Saudi-Arabi. Het gesprek vond minstens 3 jaar geleden plaats (Qadhafi overleed in 2011), waardoor er nog 9 jaar over blijft.
Het gesprek is gisteren uitgelekt op youtube, inmiddels bijna 300.000 keer beluisterd, maar ik kan er nergens meer informatie over vinden behalve dit lullige bericht. Ook op twitter zijn er maar een handjevol mensen die hierover spreken, terwijl dit gesprek de reden zou zijn waarom Hamad bin Khalifa vorig jaar is opstapt. Misschien toeval, maar sinds zijn zoon de macht heeft over Qatar hebben de Moslimbroeders zware tijden in Tunesi en Egypte; in Syri is Al-Assad aan de winnende hand; in Turkije zijn tientallen afgetapte tapes vlak voor de verkiezingen ineens uit de lucht komen vallen, die het Erdogan extreem moeilijk hebben gemaakt om te winnen. Wat is hier aan de hand?
Bedankt! Legt de ex-emir van Qatar ook uit waarom Huize Saoed nog 12 jaar heeft en bijv. niet 6 jaar (ik snap dat er onrust is, maar hoe komt hij aan dat cijfer)? Wat is zijn aandeel in de val?quote:Op zondag 4 mei 2014 15:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Prachtig dit. Een hoop vijandelijkheid tussen die 2.
Het is teveel om allemaal snel te verralen, maar in ieder geval;
- Hij zegt inderdaad dat de Saudi's niet meer dan 12 jaar aan de macht gaan blijven. Onvrede onder de sjiieten bijvoorbeeld, maar ook onder andere Saoedis. En allemaal problemen gaande binnen de familie zelf
- Ze werken elkaar op allerlei manieren tegen. Hij beweert dat Qatar samen met de president van Yemen en de Houthi rebellen tot een akkoord waren gekomen. Maar de Saoedi's zijn degene die de oorlog zijn begonnen. Ik vermoed dat hij het hier heeft over het conflict in 2009.
- Verder financieren ze 2 TV kanalen. Aljadeed (Libanon, anti-hezbollah) en Al-Huwar (Egypte).
Maher Abdel Hafiz al-Hajjar en Hassan Abdullah Al Nuri.quote:Only two candidates deemed eligible to run against Assad in Syria's presidential elections
Waar baseer je dat op? 1 steunde de demonstraties in het begin. https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_presidential_election,_2014quote:Op maandag 5 mei 2014 11:57 schreef Montagui het volgende:
[..]
Maher Abdel Hafiz al-Hajjar en Hassan Abdullah Al Nuri.
Uiteraard 2 Assad loyalists...
http://www.albawaba.com//conflict-syria/syria-elections-573645
Ze hebben verschillende doelen maar grotendeels dezelfde vijanden. Samenwerking op bepaalde fronten is niet uitgesloten.quote:Op woensdag 30 april 2014 20:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij bent er dus, als Irakees, van overtuigd dat Assad nog altijd steun verleend aan ISIS?
Deels vertaald:quote:Op zondag 4 mei 2014 15:50 schreef Bilge het volgende:
Bedankt! Legt de ex-emir van Qatar ook uit waarom Huize Saoed nog 12 jaar heeft en bijv. niet 6 jaar (ik snap dat er onrust is, maar hoe komt hij aan dat cijfer)? Wat is zijn aandeel in de val?
Dit gesprek vond jaren geleden plaats; iemand heeft het expres vandaag gelekt. Wie heeft de technische middelen om de emir van Qatar en de leider van Libi af te luisteren, en heeft er belang bij dat dit gesprek vandaag bekend wordt?
S-Aquote:Op zondag 4 mei 2014 15:55 schreef SadPanda het volgende:
Uitgebreidere vertaling:
http://www.reddit.com/r/s(...)r_hamad_and_qaddafi/
daarom kan assad beter gewoon aanblijven iddquote:Op maandag 5 mei 2014 15:21 schreef expans het volgende:
Alsof er iets zal veranderen als Assad ermee zou kappen, de mensen (families) die decennia geleden zijn genstalleerd blijven gewoon zitten. Vast wel een of andere hoge generaal te vinden die reformaties belooft en er uiteindelijk een coupe van maakt.
Zo gaat dat altijd.
Doet een beetje denken aan de tunnel explosies van De Somme en Ieperquote:
De VS is niet eens een democratie, zo wijst een recentelijke studie uit.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
Washington Asks Lebanon to Impede Syrians Voting from Lebanon in Syria Elections
http://www.naharnet.com/s(...)n-in-syria-elections
De VS is duidelijk een voorvechter voor democratie.
Dat hele democratie brengen en voorvechter zijn van democratie is zoiezo altijd al gelul geweest.quote:Multivariate analysis indicates that economic elites and organised groups representing business interests have substantial independent impacts on US government policy, while average citizens and mass-based interest groups have little or no independent influence.
http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:36:48Here in Kfar Zeita, Hama province, Syria, people have disposed the remnants of the chemical bombs used against them in 3 sites at least reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:38:41First site: the remains of chemical bombs were buried in an open field, I only noticed the freshly dug soil reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:40:03After a 2 minutes drive, we reach the second site (taking pictures of alleged chlorine bombs in Kfar Zeita) reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:21:09After a 2 minutes drive, the third site, another chlorine bomb in Kfar Zeita, Hama province, Syria reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:21:20This chlorine bomb dates back to 17 days ago, according to local sources reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:40:25According to local sources in Kfar Zeita, Hama, Syria: helicopters dropped these bombs in past weeks reageer retweet
twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:36:51If you look at the pictures, it's clear – at least to me – that the Syrian rebels cannot deliver such bombs. The government does reageer retweet
Een aantal high res foto's van de gifgasvaatbommen staan op zijn twitteraccount.twitter:DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:38:58An hour after we left the city, another airstrike hit Kfar Zeita. No FSA or armed groups around, it's just punishment against the civilians reageer retweet
mis?quote:
http://www.nieuwsblad.be/(...)DMF20140502_01089299quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef De_Ilias het volgende:
Waarom heeft IF Homs verlaten? Sorry ik volg het nieuws al tijdje niet meer.
Omdat God hen verlaten heeft daar.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef De_Ilias het volgende:
Fotoserie:quote:Homs: rebellen weg, stad is rune
donderdag 8 mei 2014, 19:18 (Update: 08-05-14, 19:34)
Syrische militairen hebben weer de controle over Homs
De laatste opstandelingen hebben de Syrische stad Homs verlaten. Daarmee is de stad voor het eerst in meer dan twee jaar weer in handen van de regering. Journalisten in de stad troffen gisteren en vandaag een rune aan. Homs ligt in puin.
Gisteren en vandaag hebben 1200 strijders en burgers Homs met bussen verlaten. Ze zijn - volgens een overeenkomst tussen de rebellen en troepen van president Assad - overgebracht naar gebied dat nog in handen is van de opstandelingen.
Gezuiverd
"De oude stad Homs is volledig gezuiverd van terroristen", luidde de boodschap vanmiddag op de Syrische staatstelevisie. De komende dagen zal het leger vermoedelijk de stad intrekken, om explosieven onschadelijk te maken.
Homs was in 2011 de eerste grote stad waar protesten ontstonden tegen president Assad en kreeg daarom de bijnaam 'hoofdstad van de Syrische revolutie'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 31% gewijzigd door UpsideDown op 08-05-2014 20:11:28 ]Say what?
honger? door de kogels heen? viel weinig te winnen?quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef De_Ilias het volgende:
Omdat ze niet dood willen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 15:39 schreef De_Ilias het volgende:
flauwquote:
Dit ziet er gewoon grappig uitquote:Op donderdag 8 mei 2014 21:19 schreef Slayage het volgende:
isis going for the hearts and minds![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 8 mei 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Fotoserie:NOSSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:19 schreef Slayage het volgende:
isis going for the hearts and minds![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]![]()
betere kijk hoekquote:Op donderdag 8 mei 2014 18:11 schreef UpsideDown het volgende:
De tunnelexplosie onder het Carlton Hotel in Allepo:
Heb je goed begrepen en jij krijgt je 72 geiten niet omdat je niet naar Syri bent gegaan om voor mij te sterven.quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:20 schreef De_Ilias het volgende:
[..]
En jij spreekt natuurlijk voor God in Zijn plaats? انت ملحد
Wat een verrader, hij wil ook de Golanhoogten niet meer terugquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:57 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
http://www.thedailybeast.(...)new-ally-israel.html
En maar zeiken op Assad.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:06 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Wat een verrader, hij wil ook de Golanhoogten niet meer terug![]()
http://www.timesofisrael.(...)srael-removes-assad/
Lijkt het wel op.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 10:49 schreef Aloulou het volgende:
De verovering van Homs door Assad's leger is wel een grote tegenslag voor de rebellen. Ben benieuwd hoe dit conflict afloopt. Volgens mij schijnen ze in het Zuiden het wel redelijk te doen, en als ik het goed heb is dat ook de fractie die door Amerika & Jordanie gesteund worden.
quote:Despite the narrative, Syria’s rebels may be gaining ground
Almost everywhere in Syria – with the exception of the human tragedy that is Homs – the rebels are making surprisingly steady progress. On Monday, armed groups in Idlib bombed a key checkpoint, an action that paves the way for anti-Assad forces to push through Wadi al Dhaif, one of the regime’s largest military bases in the north of the country. Regime-controlled areas in Aleppo, Idlib, Deraa, Rif Dimashq have also come under pressure.
These gains arrive as the political opposition reached a landmark, with the US recognising its offices in Washington as a foreign mission, an upgrade that confers a sense of legitimacy to the National Coalition. The recognition was announced during the opposition chief Ahmed Al Jarba’s week-long visit to Washington, which he made shortly after a trip to Riyadh. These developments highlight an increased attention to the rebel cause by the two countries that matter most for the opposition.
Ik vind het niet zo heel vreemd eigenlijk dat hij zoiets zegt, gezien Assad heel wat meer ellende voor Syri heeft opgeleverd dan Isral. Eieren voor je geld kiezen heet dat.quote:
Hassan Hassan is een prima journalist.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:16 schreef SadPanda het volgende:
[..]
Als bron het staatskrantje van Abu Dhabi
Tuurlijkquote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:23 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Hassan Hassan is een prima journalist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |