abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139035273
haha, ISIl be like....
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:49:01 #252
365082 IPA35
Patriarch
pi_139035356
Hafez, ben je Hindoestaan?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_139035374
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:49 schreef IPA35 het volgende:
Hafez, ben je Hindoestaan?
Nee, atheïst. Hoezo? Ben Surinamer.
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:50:41 #254
365082 IPA35
Patriarch
pi_139035383
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:50 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Nee, atheïst. Hoezo?
Maar qua afkomst, ik spreek niet over religie (dan zou het hindoe zijn)?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_139035420
Pahahahahahha
pi_139035463
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:50 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar qua afkomst, ik spreek niet over religie (dan zou het hindoe zijn)?
Ik ben Surinamer. Waarom de interesse? Ik ben gewoon een man hoor. Geen meisje ofzo.
pi_139035479
Je weet als 'Surinamer' niet wat Hindoestaan betekent. Moeilijk te geloven.
-
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:57:11 #258
365082 IPA35
Patriarch
pi_139035494
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:55 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Ik ben Surinamer. Waarom de interesse? Ik ben gewoon een man hoor. Geen meisje ofzo.
Welke etnische groep...

quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:56 schreef Charismatisch het volgende:
Inderdaad.
pi_139035500
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:56 schreef Charismatisch het volgende:
Hindoestanen zijn meestal hindoes. Omdat ik het over soennieten en sjiieten had, dacht ik dat zijn vraag gericht was op mijn religie.
  zaterdag 19 april 2014 @ 01:59:02 #260
365082 IPA35
Patriarch
pi_139035521
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 01:57 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Hindoestanen zijn meestal hindoes. Omdat ik het over soennieten en sjiieten had, dacht ik dat zijn vraag gericht was op mijn religie.
Hindoestanen staat gewoon een beetje bekend om hun haat tegen moslims naar mijn weten, vandaar dat ik het vroeg.
pi_139035652
Binnenkort in Syrië om Assad te steunen?

pi_139035668
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 02:09 schreef hafez1234 het volgende:
Binnenkort in Syrië om Assad te steunen?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Nee.
pi_139035678
Waar is Veldkamp eigenlijk heen?

Dat was een echte pro-Assad figuur, maar wel eentje met niveau.
pi_139035749
Iran is confronting Sunni Islamists

- The challenge to Tehran comes because its Islamist credentials have largely been washed away, given that it is effectively backing a secular Assad regime against a multi-layered opposition that includes strong Islamist components.

- Nonetheless, it is also an opportunity, given that some of the most violent extremist jihadist groups in Syria are now not just battling it out against Iran, but are also enemies of some of Iran’s key rivals, including the United States, Saudi Arabia, and even Israel.

- This shared antipathy toward violent jihadists is now openly touted in Tehran as a potential bridge between Iran and Saudi Arabia. This could well be the reason why Tehran could soon redouble its efforts to reach out to Riyadh. When accepting the credentials of the new Saudi ambassador to Tehran, Iranian President Hassan Rouhani said that “security relations between Saudi Arabia and Iran can help halt unrest in some regional countries and prevent the spread of sectarian violence in the region.” The Saudi envoy, Abdulrahman Bin Gharman Al-Shihri, reportedly responded positively, saying Riyadh is ready to expand ties with Tehran.

- Meanwhile, Iran’s idea of cooperation and a collective front against extremist jihadists does not need to only apply to Saudi Arabia and other Arab countries. In fact, both the United States and Israel are also targets of the same anti-Shi’a, anti-Western and anti-Jewish jihadists that are mortal enemies of Iran. But as is the case with Saudi Arabia, to be able to foster a common front against violent jihadists, the Iranians need to go back to the drawing board to rethink their foreign policy and security priorities. Some analysts and policymakers are already quietly making the point that the long-term security threat to Shi’ite-majority Iran is not the United States or even Israel, but non-state extremist jihadist groups with nothing but venom for all things Shi’a or Iranian.

Bron: Saoedische krant: http://www.aawsat.net/2014/04/article55331345
-
pi_139035835
ROGUE ISIL GROWING THREAT TO TURKEY AND THE REGION

- ISIL was once part of al-Qaeda, yet was disowned by the organization due to its aggressive stance against the other opposition groups, including al-Qaeda's official Syria branch, Jabhat al-Nusra.

- A visiting fellow at the Brookings Institute in Doha, Charles Lister wrote that ISIL has become one of the major powers in Syria and will not leave the region despite al-Qaeda and other opposition groups calling on them to remain exclusively in Iraq.

- One of Free Syrian Army top officials Fedaa Majnoun said, "We do not welcome ISIL in these lands. After toppling Assad, we will not allow ISIL to seize any area in Syria. They are not our people. There are claims that they work for our enemies."

- Regional actors, including Turkey and the U.S., are seeking to increase cooperation in the fight against ISIL, according to Daily Sabah sources. A source in the Turkish Foreign Ministry who spoke on condition of anonymity told Daily Sabah that Turkey and the U.S. are planning operations against ISIL, which has become one of the biggest threats in Syria to both the legitimate Syrian opposition and Turkey.

Bron: Turkse krant: http://www.dailysabah.com(...)urkey-and-the-region
-
pi_139035893
Iraqi fighter: Hizbullah lied about protecting Syria shrines

"My trip to defend the sacred shrines in Syria was a lie because I did not see the shrines," he said. "I did not even come close to them, nor hear a word about them, but rather was thrown into a burning inferno to protect [Syrian President Bashar] Assad, nothing more."

http://al-shorfa.com/en_G(...)014/04/18/feature-01
-
pi_139036411
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 02:11 schreef theunderdog het volgende:
Waar is Veldkamp eigenlijk heen?

Dat was een echte pro-Assad figuur, maar wel eentje met niveau.
Pro-Assad en met niveau gaan niet samen.
Hij(en met hem meerdere hier) erkennen niet dat assad een dictator is die in het verleden en heden mensenrechten heeft geschonden. Dan heb je in mijn ogen geen niveau maar ben je eerder hypocriet en gehersenspoeld bezig.
pi_139036586
Krachtige explosie eist levens in Syrië
Door Redactie @ 18/04/2014 23:17

Een krachtige explosie van een autobom heeft in de Syrische stad Homs zeker veertien slachtoffers gemaakt. Dat meldde de Syrische staatstelevisie vrijdag. Ook raakten zeker vijftig mensen gewond. De aanslag werd gepleegd in de buurt van een moskee, waar gelovigen juist naar buiten liepen.

Ook de oppositie maakte melding van de explosie in Akrama, een wijk die op de hand is van de Syrische president Bashar Assad. Het Syrische Observatorium voor de Mensenrechten sprak van zeker negen doden en liet weten dat het dodental waarschijnlijk nog zal toenemen.

Enkele dagen geleden lanceerde de Syrische regering een offensief in Homs om de laatste wijken die in handen van rebellen zijn te heroveren. De oude wijken van Homs zijn het laatste grote bolwerk dat in centraal Syrië in handen van de rebellen is.

---
Ze weten dat ze niet meer kunnen winnen, dus dit is hun laatste optie? Bah.
pi_139036594
Ik zie dingen die ik zo graag hier wil plaatsen, maar kan het niet over m'n hart krijgen.
Er gebeuren onmenselijke dingen...
pi_139036917
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 april 2014 14:31 schreef Peunage het volgende:

[..]

En zonder Assad aan het roer? Garantie voor vrede?
Nee, maar met Assad aan het roer, garantie voor conflict. Is dat wat je wenst?
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 19 april 2014 @ 08:38:31 #271
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_139036955
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 05:35 schreef Djibril het volgende:

[..]

Pro-Assad en met niveau gaan niet samen.
Hij(en met hem meerdere hier) erkennen niet dat assad een dictator is die in het verleden en heden mensenrechten heeft geschonden. Dan heb je in mijn ogen geen niveau maar ben je eerder hypocriet en gehersenspoeld bezig.
beter een dictator die af en toe mensenrechten schendt ,maar wel stabiliteit brengt dan een land dat in een uitszichtloze geweldsspiraal zit van aanslagen bendes en burgeroorlogen. Assad was en is gewoon de beste optie voor stabiliteit.

Als je nu de Iraniers en Saoudis aan een tafel zet met de Russen en Amerikanen erbij , kan deze proxy oorlog zo opgelost worden. Assad kan dan gewoon blijven.
pi_139036964
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 00:43 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Nogmaals, subjectief geblaat.
Ach kom op. Je begrijpt toch wel dat er een wereld van verschil is tussen Hezbollah en ISIS, behalve dat de ene sjiitisch en de andere 'soennitisch' is?

Terrorisme wordt vaak als politiek beladen term gebruikt. Maar wij zijn geen politici dus we kunnen gewoon normaal praten. 1 groepering vliegt met vliegtuigen gebouwen binnen, vermoorden burgers die toevallig op een snelweg zijn, blazen markten en scholen op en hebben een sport gemaakt van het onthoofden van andersdenkenden.

De andere voert gerichte militaire acties uit tegen een bezettingsmacht.
pi_139036975
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 08:38 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

beter een dictator die af en toe mensenrechten schendt ,maar wel stabiliteit brengt dan een land dat in een uitszichtloze geweldsspiraal zit van aanslagen bendes en burgeroorlogen. Assad was en is gewoon de beste optie voor stabiliteit.

Als je nu de Iraniers en Saoudis aan een tafel zet met de Russen en Amerikanen erbij , kan deze proxy oorlog zo opgelost worden. Assad kan dan gewoon blijven.
Volgens mij is er onder Assad juist instabiliteit ontstaan. Hij heeft dusdanig dom gehandeld dat hij niet in staat was om de protesten op een zuivere manier te beeindigen. En dit zijn allemaal de gevolgen hiervan.

Assad dacht wel even de rit uit te zitten, terwijl dictator na dictator de volle laag van de bevolking kreeg. Nou niet dus. Misschien had hij een cursusje protestbeheersing bij Mo de zesde moeten volgen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_139037145
quote:
10s.gif Op zaterdag 19 april 2014 08:41 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Volgens mij is er onder Assad juist instabiliteit ontstaan. Hij heeft dusdanig dom gehandeld dat hij niet in staat was om de protesten op een zuivere manier te beeindigen. En dit zijn allemaal de gevolgen hiervan.

Assad dacht wel even de rit uit te zitten, terwijl dictator na dictator de volle laag van de bevolking kreeg. Nou niet dus. Misschien had hij een cursusje protestbeheersing bij Mo de zesde moeten volgen.
Volle laag van de bevoling kreeg? Are you serious? :')
Er waren inderdaad opstanden, aangewakkerd door buitenaf, net zoals dat gebeurde in de landen er om heen.
pi_139037168
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 april 2014 08:58 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Volle laag van de bevoling kreeg? Are you serious? :')
Er waren inderdaad opstanden, aangewakkerd door buitenaf, net zoals dat gebeurde in de landen er om heen.
Onzin, dat Arabische complotdenken dat mag je achterwege laten. Niks aangewakkerd van buitenaf, het is pure onvrede van de bevolking over de machthebbers. In Egypte, in Tunesie, in Libie, in Bahrein, in Marokko, in Algerije - tot zelfs Saoedie Arabie zelf aan toe. De bevolking in al deze landen begint steeds minder te tolereren van machthebbers - en terecht. Ze zijn zich steeds meer bewust van hoe het ook kan, hoe het moet - mede dankzij social media, internet etc.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')