abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2014 @ 17:39:35 #151
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139115290
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Bilge het volgende:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof.
Ik zie dit net iets anders en beperk die bewondering voor mensen die hun leven bereid zijn op te offeren voor idealen die ik nobel acht. En hoewel er zeker onder jihadies die naar Syrie trekken mensen zitten die oprecht ontdaan zijn van het geweld tegen weerloze burgers en dat vooral hun drijfveer is zijn de meerderheid gewoon ideologisch zo gedreven dat ze gaan om hun heilstaat op te richten in dat land. En laat nou net die heilstaat er een zijn waarin andersdenken totaal geen gelijkwaardigheid kennen. Hier zie je ook hoe gevaarlijk georganiseerd geloof (religie) kan worden als het een specifiek politiek karakter krijgt en uiteindelijk een politieke ideologie wordt, maar met religieuze (fundamentalistische) overtuiging.

Ik vind het heel erg vergelijkbaar met communisten in begin 1900 waarbij veel jonge fanatieke aanhangers ook naar verschillende landen trokken waaronder Spanje om hun "droomstaat" uiteindelijk uit de grond te kunnen stampen. Een staat waarin ook geen enkele ruimte is voor andersdenkenden of mensen die die ideologie niet onderschrijven.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  maandag 21 april 2014 @ 17:42:24 #152
365082 IPA35
Patriarch
pi_139115398
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:
Ik vind het heel erg vergelijkbaar met communisten in begin 1900 waarbij veel jonge fanatieke aanhangers ook naar verschillende landen trokken waaronder Spanje om hun "droomstaat" uiteindelijk uit de grond te kunnen stampen. Een staat waarin ook geen enkele ruimte is voor andersdenkenden of mensen die die ideologie niet onderschrijven.
En ook zij kwamen vaak niet levend terug.
Wel prima anders hadden ze in hun eigen landen ook de Revolutie uitgeroepen.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  maandag 21 april 2014 @ 17:45:31 #153
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139115488
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:42 schreef IPA35 het volgende:
En ook zij kwamen vaak niet levend terug.
Wel prima anders hadden ze in hun eigen landen ook de Revolutie uitgeroepen.
De meeste jihadies die langere periode in Syrie verblijven (en niet even kijkje nemen en terug komen zoals "Jihad Jordy") gaan echt niet terugkomen. Het is zeer plausibel dat de strijd in Syrie nog jaren doorgaat. Daarnaast komen voor veel jihadies alle dromen uit, ze kunnen werken aan een eigen droomstaat, afstand doen van vreselijke leven in het Westen, Syrie (Shaam) is gezegend in vele overleveringen, als je sterft ben je shahid en als broeders onder elkaar is de moed en hoop terecht gigantisch groot...je voelt je alsof je een belangrijk deel uitmaakt van een script in het schrijven van geschiedenis, met religieuze waarde (wat wil je nog meer).
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
pi_139115512
quote:
8s.gif Op maandag 21 april 2014 17:35 schreef Peunage het volgende:

[..]

Deze snap ik niet helemaal. Ze kunnen toch niet 'eventjes naar hier' komen voor die gunstige omstandigheden? Vooralsnog is er geen duidelijkheid over. Het kan zijn dat het ooit als leugen is begonnen maar inmiddels daadwerkelijk wordt toegepast.
'Hier' moest 'land van herkomst zijn'.

Ik probeer met logische argumenten de beschuldigingen te ontkrachten, het enige wat jullie daar tegenover zetten is wishfullthinking en dat terwijl de bewijslast notabene bij jullie ligt. Beetje omgekeerde wereld.
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:39 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Ik zie dit net iets anders en beperk die bewondering voor mensen die hun leven bereid zijn op te offeren voor idealen die ik nobel acht. En hoewel er zeker onder jihadies die naar Syrie trekken mensen zitten die oprecht ontdaan zijn van het geweld tegen weerloze burgers en dat vooral hun drijfveer is zijn de meerderheid gewoon ideologisch zo gedreven dat ze gaan om hun heilstaat op te richten in dat land. En laat nou net die heilstaat er een zijn waarin andersdenken totaal geen gelijkwaardigheid kennen. Hier zie je ook hoe gevaarlijk georganiseerd geloof (religie) kan worden als het een specifiek politiek karakter krijgt en uiteindelijk een politieke ideologie wordt, maar met religieuze (fundamentalistische) overtuiging.

Ok duidelijk helder mooi betoog. Echter, en nu komt het, tromgeroffel op de achtergrond: als het nieuwe regime ook onderdrukkend wordt, zullen de nieuwe slachtoffers ook in opstand komen en zal ik hen ook steunen. Dit proces zal zich herhalen totdat mensen realiseren dat iedereen evenveel recht heeft op zijn eigen levensinvulling.
  maandag 21 april 2014 @ 17:58:27 #155
271497 Aloulou
aka Alulu
pi_139115833
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Bilge het volgende:
Ok duidelijk helder mooi betoog. Echter, en nu komt het, tromgeroffel op de achtergrond: als het nieuwe regime ook onderdrukkend wordt, zullen de nieuwe slachtoffers ook in opstand komen en zal ik hen ook steunen.
Het is veel moeilijker om tegen een regime in opstand te komen waarbij jij "oorlog tegen Allah en Zijn profeet voert", dan tegen een regime wat in haar regeren niet overal een expliciet beroep op Allah en Zijn profeet doet. Zeker als enkel wat kritiek op het karakter van zo'n (religieus) regime al direct kritiek is "op de Koran en soennah van onze geliefde profeet". En de hadd die men toepast op zulke "oorlogvoerders tegen Allah" verschilt van kruisiging tot simpelweg het hoofd afhakken met zwaard.

Dat er dus honderden zo niet duizenden zijn die uit verweggistan vertrekken om zo'n staat in Syrie te stichten is voor de lokale bevolking zorgwekkend wat mij betreft en voor mij niets nobels aan, ook niet als men bereid is daarvoor te sterven.

Al met al ben ik niet pessimistisch en denk ik niet dat zulke groepen over heel Syrie ooit kunnen regeren. Maar toch is het wat mij betreft ook aan andere invloedrijke landen om beetje bij te sturen dat dit soort groepen niet al te sterk worden.
pi_139115836
quote:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
Bewondering?
Ze maken ons geloof vuil. Als mensen aan moslims denken, denken ze nu aan die honden. Ze misbruiken ons mooie geloof.

Stel dat alle Koerden/Arabieren/Laz/Armenen in Turkije de Turken af gaan slachten voor hun idealen. Ga je dat ook bewonderen?
pi_139115842
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 17:46 schreef Bilge het volgende:

[..]

'Hier' moest 'land van herkomst zijn'.

Ik probeer met logische argumenten de beschuldigingen te ontkrachten, het enige wat jullie daar tegenover zetten is wishfullthinking en dat terwijl de bewijslast notabene bij jullie ligt. Beetje omgekeerde wereld.
Ja, het maakt eigenlijk niet uit welk land dat precies is. Je zit midden in een oorlog.

Maar nogmaals, er zijn veel tegenstrijdige berichten over dit onderwerp. Het is heel simpel om te doen alsof het helemaal niet bestaat, en je kunt er ook niet van uit gaan dat het wel bestaat.
pi_139116058
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 13:17 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Het is natuurlijk neit de bedoeling (ook voor ISIS niet) dat er allerlei infiltranten in hun groep komen. Een van de dingen om dat te voorkomen is heel kieskeurig zijn in die je aanneemt en daarbij is het belangrijk zoals bij bijvoorbeeld Nusrah dat je de achtergronden redelijk kan checken. Van een "bekeerde" Zweed is dat onmogelijk, van een Syrier die bij Nusrah wil vechten is dat een stuk makkelijker om zo'n persoon te filteren en inconsistenties in zijn verhaal tegen te komen.

ISIS kan echt niet anders dan zwaar geinfiltreerd zijn. Veel te makkelijk om je bij aan te sluiten en als volledig vreemde kan je gelijk meevechten lijkt het. Ik zeg daarbij niet dat de hele groep een grote infiltratie is van bovenaf, maar er zullen zeker verschillende infiltranten van allerlei geheime diensten tussen zitten. Meer dan bij Nusrah.

Overigens was Nusrah vanaf het begin huiverig voor mensen aannemen die zij niet kunnen screenen omdat ze waarschijnlijk door eerdere ervaringen weten dat bij zulke groepen gelijk infiltranten eropaf komen om van binnenuit te bespioneren. Daarom is het verstandig geen vreemdelingenlegioen zomaar aan te nemen maar selectief te zien. Volgens mij is er van die Nederlandse jihadies ook geen een bij die uiteindelijk bij Nusrah is gekomen, terwijl een aantal van hem al in NL aangaf juist bij die groep te willen aansluiten.
Maar iemand die bij ISIS gaat hoeft toch in principe alleen de normen en waarden van de groepering na te leven?
pi_139116292
quote:
10s.gif Op maandag 21 april 2014 15:31 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Zegt de Salafi sympathisant.
Charismatisch is dat niet.
pi_139116311
Seksuele jihad is wel echt. Het gebeurt ook. Ik ken een Marokkaan (best een rare gast trouwens) met een zusje van 20 jaar en zijn zusje is naar Syrië vertrokken. Toen ik vroeg wat ze daar ging doen zei hij dat hij het ook niet precies wist. Jihad kun je ook bedrijven door andere manieren dan alleen vechten. Het wordt seksuele jihad genoemd omdat seks de rebellen helpt waardoor het de gewapende jihad indirect helpt. Je pleegt ook jihad bijvoorbeeld door de rebellen te financieren enzovoort als het maar de gewapende strijd op een of andere manier helpt.
pi_139116336
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 15:41 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Wil je dan geen conservatief aan de macht :{ ?
Progressivisme wint het altijd van conservatisme.

Het laatste is namelijk niet de weg naar ontwikkeling.
pi_139116366
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:05 schreef IPA35 het volgende:
Dat verhaal van die twee Bosnische meisjes uit Oostenrijk.
Best wel gestoord.

Ik zat in de klas met paar Bosniërs, die meisjes zien er gewoon uit als je stereotype Oost-Europese popjes (net als die twee meisjes in feite). Gewoon eng eigenlijk dat het nogal conservatieve soennieten zijn.
Waarom is dat eng?
pi_139116379
Als alle Koerden/Arabieren/Lazen/Armenen in Turkije de Turken af gaan slachten voor hun idealen, vind ik dat heel jammer natuurlijk, ik vind juist dat de Islamitische landen zoveel mogelijk een eenheid moeten vormen. Maar dat belet niet dat ik vanuit persoonlijk opzicht bewondering kan opbrengen voor mensen die hun luxe luie verwende bestaan opgeven in de piepkleine hoop om hun idealen te kunnen realiseren. Los van hun ideologie vind ik hun karakter mooi.

Daarnaast denk ik dat de strijd van/tegen Al-Assad niet draait om Islamisme vs secularisme is. Dat wil het regime doen geloven, maar de mensen die aanvankelijk in grote getale de straat opgingen hadden heel andere wensen. Maar zelfs als het wel een strijd tussen die twee is, kies ik niet voor een dictator annex Russisch/ Iraans schoothondje.
pi_139116413
Kies maar voor de Saudische/Amerikaanse/Joodse schoothondjes, ja. Erg verstandig.
pi_139116452
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:45 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Slechte broer dat je bent. :(
:')

Er is niets mis met klappen geven.
pi_139116476
quote:
Noem me naief, maar ik heb juist bewondering voor mensen die hun leven opofferen voor hun idealen. Ongeacht welke idealen ze hebben, al zijn het vuuraanbiddende satanisten. Je leven opofferen is het toppunt van geloof. Met een pak slaag breng je zo iemand ook niet op andere gedachten, ik snap niet waarom je dat zou doen.
Jij hebt dus bewondering voor zelfmoordterroristen?
pi_139116497
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 16:46 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Doen ze niet, ze laten zich alleen maar vullen door 30 Tsjetsjenen waarschijnlijk.
Jij als conservatief hebt natuurlijk problemen met seksuele-vrijheid.
pi_139117954
Kloppen die beelden/uitspraken over het gebruik van chlorinegas door Assad?
Zou wel net het beslissende middel zijn, zonder al te veel over de grens heen te gaan.
pi_139118109
quote:
14s.gif Op maandag 21 april 2014 18:21 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:
Kies maar voor de Saudische/Amerikaanse/Joodse schoothondjes, ja. Erg verstandig.
In zekere zin heb je gelijk. Alle Islamitische landen zijn kleine visjes, en kleine visjes worden nu eenmaal opgegeten door grote vissen. Daarom zit er een Amerikaans legerbasis in Turkije en een Russische in Syrië, en geen Turkse legerbasis in de VS en geen Syrische legerbasis in Rusland.

Hoe zwakker een land, des te sneller het zal moeten bukken. Wij moeten proberen om zoals vroeger weer grote vissen te worden, dat is duidelijk. Maar vertel mij alsjeblieft hoe een vis kan groeien als hij zijn eigen organen en lichaamsdelen eraf rukt? Syrië wordt sinds 1971 (!!!) door dezelfde dictatoriale familie geregeerd. In het huidige internettijdperk met mondige, geschoolde burgers is dat vragen om problemen.

Daarnaast kost het voor grote visjes moeite, tijd en geld om kleine visjes te straffen. Pas als het kleine visje te ver gaat, loont het voor grote vissen om kleine visjes te straffen. De baten moeten de kosten overtreffen. Dit geeft kleine visjes een beetje ruimte om hun eigen ding te doen. Sinds Erdogan aan de macht is realiseert hij allerlei infrastructurele mega-projecten, de Turkse economie is verviervoudigd, de Turkse defensiebehoeften worden voor 60% uit Turkse bronnen voorzien (voor Erdogan aan de macht kwam was dit 25%), Turkije bouwt nucleaire installaties, de banden met Israel zijn na Mavi Marmara niet hersteld, ondanks dat Netanyahu zijn excuses aanbood, etc. En gezien de regenstroom aan afgetapte telefoongesprekken die vlak voor de verkiezingen werden gepubliceerd, vinden de slaafeigenaren dat Erdogan te ver gaat. Ik vind dat hij zijn speelruimte perfect gebruikt. Datzelfde kan ik helaas niet over Al-Assad zeggen, die alle zeilen bijzet om zijn eigen hachie te redden.

Het gaat dus niet alleen om de vraag of je nu slaaf bent (zowel Turkije als Syrië zijn dat), maar ook wat je eraan doet om weer vrij te worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bilge op 21-04-2014 19:23:50 ]
pi_139118540
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:26 schreef hafez1234 het volgende:
Ja, geef de sjiieten weer de schuld. Als je het filmpje goed bekijkt staat er dat de vraag komt van een wahabiet. De wahabiet heeft zijn informatie weer van zijn imam dus waarschijnlijk ook een wahabiet. Die meneer op het filmpje bevestigt enkel wat zijn imam hem heeft verteld.
Dan ken je Yasser al-Habib nog niet. Je bent zeer onwetend.
-
pi_139118762
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het gaat dus niet alleen om de vraag of je nu slaaf bent (zowel Turkije als Syrië zijn dat), maar ook wat je eraan doet om weer vrij te worden.
hear, hear
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139120989
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Fadak Satellite Channel (Arabic: قناة فدك الفضائية) is a Shia channel was founded by Yasser Al-Habib.

Weer propaganda net als "seksuele jihad".

Trieste lui. :')
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:19 schreef Baklava95 het volgende:

[..]

Ik geloof er eerlijk gezegd niets van omdat de man die eht verteld ene anti-Sunni shia-shayk is. :')
Dit stond echt op die website, waar hij het over heeft.
pi_139121247
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 19:18 schreef Bilge het volgende:

[..]

In zekere zin heb je gelijk. Alle Islamitische landen zijn kleine visjes, en kleine visjes worden nu eenmaal opgegeten door grote vissen. Daarom zit er een Amerikaans legerbasis in Turkije en een Russische in Syrië, en geen Turkse legerbasis in de VS en geen Syrische legerbasis in Rusland.

Hoe zwakker een land, des te sneller het zal moeten bukken. Wij moeten proberen om zoals vroeger weer grote vissen te worden, dat is duidelijk. Maar vertel mij alsjeblieft hoe een vis kan groeien als hij zijn eigen organen en lichaamsdelen eraf rukt? Syrië wordt sinds 1971 (!!!) door dezelfde dictatoriale familie geregeerd. In het huidige internettijdperk met mondige, geschoolde burgers is dat vragen om problemen.

Daarnaast kost het voor grote visjes moeite, tijd en geld om kleine visjes te straffen. Pas als het kleine visje te ver gaat, loont het voor grote vissen om kleine visjes te straffen. De baten moeten de kosten overtreffen. Dit geeft kleine visjes een beetje ruimte om hun eigen ding te doen. Sinds Erdogan aan de macht is realiseert hij allerlei infrastructurele mega-projecten, de Turkse economie is verviervoudigd, de Turkse defensiebehoeften worden voor 60% uit Turkse bronnen voorzien (voor Erdogan aan de macht kwam was dit 25%), Turkije bouwt nucleaire installaties, de banden met Israel zijn na Mavi Marmara niet hersteld, ondanks dat Netanyahu zijn excuses aanbood, etc. En gezien de regenstroom aan afgetapte telefoongesprekken die vlak voor de verkiezingen werden gepubliceerd, vinden de slaafeigenaren dat Erdogan te ver gaat. Ik vind dat hij zijn speelruimte perfect gebruikt. Datzelfde kan ik helaas niet over Al-Assad zeggen, die alle zeilen bijzet om zijn eigen hachie te redden.

Lekkere vergelijking ook, Turkije en Syrië :?
Pak dan Syrië - Saoedi-Arabië/Qatar.
pi_139125113
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:14 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Jij bent daarentegen bijna net zo erg als deze honden, met je haatberichten.
Ik vind het heel erg jammer dat jij dat zo ervaart. Ik verkondig geen haatberichten. Ik heb alleen een hekel aan extremistische moslims die onschuldige mensen vermoorden. Dezelfde moslims die 9/11 gepleegd hebben en andere aanslagen. 99% van de extremistische moslims zijn soennieten. Ik heb niets tegen soennieten, maar vaak zijn soennieten de extremisten die ik haat.
pi_139127051
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 21:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-
Ik weet wel zeker dat ongeveer 80% van de soennieten of minimaal een meerderheid het Westen liever zou zien branden. En als ze de mogelijkheid hadden om dat te bereiken, zouden ze geen seconde nadenken om dat te doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')