abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139546703
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 12:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Die baardmannen schijnen elkaar volledig in de pan te hakken.
sinds januari al gaande dit
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139548543
Wie o wie wil dit vertalen???

Het is een afgetapt gesprek tussen Hamad bin Khalifa Al Thani (ex-emir van Qatar) en Moammar al-Qadhafi (ex-leider van Libi). Hammad bin Khalifa schijnt in het gesprek te zeggen dat de Saoudische koninklijke familie nog hooguit 12 jaar de macht zal hebben over Saudi-Arabi. Het gesprek vond minstens 3 jaar geleden plaats (Qadhafi overleed in 2011), waardoor er nog 9 jaar over blijft.

Het gesprek is gisteren uitgelekt op youtube, inmiddels bijna 300.000 keer beluisterd, maar ik kan er nergens meer informatie over vinden behalve dit lullige bericht. Ook op twitter zijn er maar een handjevol mensen die hierover spreken, terwijl dit gesprek de reden zou zijn waarom Hamad bin Khalifa vorig jaar is opstapt. Misschien toeval, maar sinds zijn zoon de macht heeft over Qatar hebben de Moslimbroeders zware tijden in Tunesi en Egypte; in Syri is Al-Assad aan de winnende hand; in Turkije zijn tientallen afgetapte tapes vlak voor de verkiezingen ineens uit de lucht komen vallen, die het Erdogan extreem moeilijk hebben gemaakt om te winnen. Wat is hier aan de hand?
  zondag 4 mei 2014 @ 14:24:55 #253
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_139548852
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Bilge het volgende:

Het is een afgetapt gesprek tussen Hamad bin Khalifa Al Thani (ex-emir van Qatar) en Moammar al-Qadhafi (ex-leider van Libi). Hammad bin Khalifa schijnt in het gesprek te zeggen dat de Saoudische koninklijke familie nog hooguit 12 jaar de macht zal hebben over Saudi-Arabi. Het gesprek vond minstens 3 jaar geleden plaats (Qadhafi overleed in 2011), waardoor er nog 9 jaar over blijft.

Het gesprek is gisteren uitgelekt op youtube, inmiddels bijna 300.000 keer beluisterd, maar ik kan er nergens meer informatie over vinden behalve dit lullige bericht. Ook op twitter zijn er maar een handjevol mensen die hierover spreken, terwijl dit gesprek de reden zou zijn waarom Hamad bin Khalifa vorig jaar is opstapt. Misschien toeval, maar sinds zijn zoon de macht heeft over Qatar hebben de Moslimbroeders zware tijden in Tunesi en Egypte; in Syri is Al-Assad aan de winnende hand; in Turkije zijn tientallen afgetapte tapes vlak voor de verkiezingen ineens uit de lucht komen vallen, die het Erdogan extreem moeilijk hebben gemaakt om te winnen. Wat is hier aan de hand?
Dat er geen nieuwsberichten zijn komt natuurlijk omdat de Arabische staatsmedia zoals Al Jazeera en Al Arabiya er beter niet over kunnen berichten. En de westerse media zal het daardoor nog wel niet ontdekt hebben.

Dat lijkt me gewoon toeval, Qatar blijft het MB steunen ondanks de druk van oa S-A die het als terroristische organisatie ziet. Daarom hadden S-A, Bahrein en VAE hun ambassadeurs teruggetrokken. http://www.worldtribune.c(...)-muslim-brotherhood/

Hoezo heeft het Moslimbroederschap het moeilijk in Tunesi, volgens mij verliezen ze alleen wat steun vanwege de situatie in het land?
Anti-Turkije
pi_139549693
Eind 2010: begin van de Jasmijnrevolutie in Tunesi, mede mogelijk gemaakt door Al-Jazeera, wat vanuit Qatar uitzendt.

Begin 2011: Dictator Ben Ali vlucht naar Saoedi-Arabi.

Eind 2011 worden de verkiezingen gewonnen door de Ennahda-beweging, die aan de Moslim Broederschap is gelieerd.

Op 25 juni 2013 treedt Hamad bin Khalifa af.

(Op 3 juli 2013 pleegt het Egyptische leger een staatsgreep, en worden leden van de Moslim Broederschap gedood/ gevangen gezet)

Op 25 juli 2013 wordt een Tunesisch oppositielied doodgeschoten, waarop het begint te rommelen en uiteindelijk een technocratische regering begin 2014 de macht krijgt.
pi_139549878
quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 14:15 schreef Bilge het volgende:

Prachtig dit. Een hoop vijandelijkheid tussen die 2.

Het is teveel om allemaal snel te verralen, maar in ieder geval;
- Hij zegt inderdaad dat de Saudi's niet meer dan 12 jaar aan de macht gaan blijven. Onvrede onder de sjiieten bijvoorbeeld, maar ook onder andere Saoedis. En allemaal problemen gaande binnen de familie zelf
- Ze werken elkaar op allerlei manieren tegen. Hij beweert dat Qatar samen met de president van Yemen en de Houthi rebellen tot een akkoord waren gekomen. Maar de Saoedi's zijn degene die de oorlog zijn begonnen. Ik vermoed dat hij het hier heeft over het conflict in 2009.
- Verder financieren ze 2 TV kanalen. Aljadeed (Libanon, anti-hezbollah) en Al-Huwar (Egypte).
pi_139551045
quote:
8s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:07 schreef Peunage het volgende:

[..]

Prachtig dit. Een hoop vijandelijkheid tussen die 2.

Het is teveel om allemaal snel te verralen, maar in ieder geval;
- Hij zegt inderdaad dat de Saudi's niet meer dan 12 jaar aan de macht gaan blijven. Onvrede onder de sjiieten bijvoorbeeld, maar ook onder andere Saoedis. En allemaal problemen gaande binnen de familie zelf
- Ze werken elkaar op allerlei manieren tegen. Hij beweert dat Qatar samen met de president van Yemen en de Houthi rebellen tot een akkoord waren gekomen. Maar de Saoedi's zijn degene die de oorlog zijn begonnen. Ik vermoed dat hij het hier heeft over het conflict in 2009.
- Verder financieren ze 2 TV kanalen. Aljadeed (Libanon, anti-hezbollah) en Al-Huwar (Egypte).
Bedankt! Legt de ex-emir van Qatar ook uit waarom Huize Saoed nog 12 jaar heeft en bijv. niet 6 jaar (ik snap dat er onrust is, maar hoe komt hij aan dat cijfer)? Wat is zijn aandeel in de val?

Dit gesprek vond jaren geleden plaats; iemand heeft het expres vandaag gelekt. Wie heeft de technische middelen om de emir van Qatar en de leider van Libi af te luisteren, en heeft er belang bij dat dit gesprek vandaag bekend wordt?
  zondag 4 mei 2014 @ 15:55:12 #257
421524 SadPanda
pi_139551143
Anti-Turkije
  zondag 4 mei 2014 @ 20:26:05 #258
421524 SadPanda
pi_139560647

met dank aan ipa
Anti-Turkije
pi_139579850
quote:
Only two candidates deemed eligible to run against Assad in Syria's presidential elections
Maher Abdel Hafiz al-Hajjar en Hassan Abdullah Al Nuri.

Uiteraard 2 Assad loyalists...

http://www.albawaba.com//conflict-syria/syria-elections-573645
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 5 mei 2014 @ 13:30:20 #260
421524 SadPanda
pi_139581975
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:57 schreef Montagui het volgende:

[..]

Maher Abdel Hafiz al-Hajjar en Hassan Abdullah Al Nuri.

Uiteraard 2 Assad loyalists...

http://www.albawaba.com//conflict-syria/syria-elections-573645
Waar baseer je dat op? 1 steunde de demonstraties in het begin. https://en.wikipedia.org/wiki/Syrian_presidential_election,_2014
Anti-Turkije
pi_139585199
Alsof er iets zal veranderen als Assad ermee zou kappen, de mensen (families) die decennia geleden zijn genstalleerd blijven gewoon zitten. Vast wel een of andere hoge generaal te vinden die reformaties belooft en er uiteindelijk een coupe van maakt.

Zo gaat dat altijd.
pi_139586449
quote:
0s.gif Op woensdag 30 april 2014 20:21 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Jij bent er dus, als Irakees, van overtuigd dat Assad nog altijd steun verleend aan ISIS?
Ze hebben verschillende doelen maar grotendeels dezelfde vijanden. Samenwerking op bepaalde fronten is niet uitgesloten.

quote:
0s.gif Op zondag 4 mei 2014 15:50 schreef Bilge het volgende:
Bedankt! Legt de ex-emir van Qatar ook uit waarom Huize Saoed nog 12 jaar heeft en bijv. niet 6 jaar (ik snap dat er onrust is, maar hoe komt hij aan dat cijfer)? Wat is zijn aandeel in de val?

Dit gesprek vond jaren geleden plaats; iemand heeft het expres vandaag gelekt. Wie heeft de technische middelen om de emir van Qatar en de leider van Libi af te luisteren, en heeft er belang bij dat dit gesprek vandaag bekend wordt?
Deels vertaald:

Update:

[ Bericht 11% gewijzigd door Irakees op 05-05-2014 17:28:36 ]
pi_139591418
quote:
S-A :')
pi_139591588
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:21 schreef expans het volgende:
Alsof er iets zal veranderen als Assad ermee zou kappen, de mensen (families) die decennia geleden zijn genstalleerd blijven gewoon zitten. Vast wel een of andere hoge generaal te vinden die reformaties belooft en er uiteindelijk een coupe van maakt.

Zo gaat dat altijd.
daarom kan assad beter gewoon aanblijven idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_139593677
-Rabia Al-Basri
  maandag 5 mei 2014 @ 20:12:25 #266
421524 SadPanda
pi_139594978
Arab nationalists take up arms in the battle for Syria
http://english.al-akhbar.(...)ke-arms-battle-syria
Anti-Turkije
pi_139614286
Ziekelijke explosie:

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2014 11:48:38 ]
  dinsdag 6 mei 2014 @ 12:07:59 #268
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139614814
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ziekelijke explosie:

Doet een beetje denken aan de tunnel explosies van De Somme en Ieper

Bizar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:54:36 #269
421524 SadPanda
pi_139625631
Washington Asks Lebanon to Impede Syrians Voting from Lebanon in Syria Elections
http://www.naharnet.com/s(...)n-in-syria-elections

De VS is duidelijk een voorvechter voor democratie.
Anti-Turkije
pi_139630912
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:54 schreef SadPanda het volgende:
Washington Asks Lebanon to Impede Syrians Voting from Lebanon in Syria Elections
http://www.naharnet.com/s(...)n-in-syria-elections

De VS is duidelijk een voorvechter voor democratie.
De VS is niet eens een democratie, zo wijst een recentelijke studie uit.

quote:
Multivariate analysis indicates that economic elites and organised groups representing business interests have substantial independent impacts on US government policy, while average citizens and mass-based interest groups have little or no independent influence.
http://www.bbc.com/news/blogs-echochambers-27074746
Dat hele democratie brengen en voorvechter zijn van democratie is zoiezo altijd al gelul geweest.
pi_139635994
Een journalist heeft gisteren Kfar Zeita bereikt, een dorp waar de afgelopen weken meerdere gifgasaanvallen hebben plaatsgevonden. Enkele bevindingen van hem:

DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:36:48 Here in Kfar Zeita, Hama province, Syria, people have disposed the remnants of the chemical bombs used against them in 3 sites at least reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:38:41 First site: the remains of chemical bombs were buried in an open field, I only noticed the freshly dug soil reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:40:03 After a 2 minutes drive, we reach the second site (taking pictures of alleged chlorine bombs in Kfar Zeita) reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:21:09 After a 2 minutes drive, the third site, another chlorine bomb in Kfar Zeita, Hama province, Syria reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:21:20 This chlorine bomb dates back to 17 days ago, according to local sources reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 16:40:25 According to local sources in Kfar Zeita, Hama, Syria: helicopters dropped these bombs in past weeks reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:36:51 If you look at the pictures, it's clear – at least to me – that the Syrian rebels cannot deliver such bombs. The government does reageer retweet
DanieleRaineri twitterde op maandag 05-05-2014 om 17:38:58 An hour after we left the city, another airstrike hit Kfar Zeita. No FSA or armed groups around, it's just punishment against the civilians reageer retweet
Een aantal high res foto's van de gifgasvaatbommen staan op zijn twitteraccount.
Incelfrikandel
pi_139636381
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 11:48 schreef J0kkebr0k het volgende:
Ziekelijke explosie:

mis?
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:04:17 #274
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_139663235
De rebellen in Homs zijn vertrokken naar de enclave rond Rastan. Daarmee is de derde stad van Syrie nu ook in handen van Assad.
Guilty as changed.
The Best of Seor Chang --- Part II
  woensdag 7 mei 2014 @ 16:29:41 #275
421524 SadPanda
pi_139663892
Anti-Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')